TweakDSL *new and/or improved* deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.333 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ge0-0-0.m20-2.ams1.trueserver.nl [213.239.156.33

ge0-1-0.m20-1.ams1.trueserver.nl [213.239.156.61

Deze kom ik nu tegen bij een tracertje naar iemand met wanadoo cable, eerder deze dag ging het niet over deze 2 servers, maar de routing zit wel snor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 15:44
Chello Flevoland: 146k B/s
Chello Brabant: 50 kB/s
Chello Noord Holland: 170 kB/s
Wanadoo Zuid Holland: 100 kB/s
DemonNL Flevoland: 8kB/s (route loopt via KPNQWest.nl / Sara.nl?)
Zonnet Noord Holland: 220-140 kB/s
TweakDSL Flevoland: 266+ kB/s

Gaat de goede richting op. Helemaal voor downloads en voor gamers. Good job :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krege vanochtend rond 7 uur geen ip adress meer..dus kon ook niet op het internet en/of mail checken ed. Stond ook in log van modem ipadress deleted?, waarschijnlijk omdat de renew welke elk uur plaatsvindt niet lukte?. :'(

Aan en uitzetten modem bood geen soelaas.

Waren er nog onaangekondigde werkzaamheden of dadelijk toch maar helpdesk bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 08:39:
Krege vanochtend rond 7 uur geen ip adress meer..dus kon ook niet op het internet en/of mail checken ed. Stond ook in log van modem ipadress deleted?, waarschijnlijk omdat de renew welke elk uur plaatsvindt niet lukte?. :'(

Aan en uitzetten modem bood geen soelaas.

Waren er nog onaangekondigde werkzaamheden of dadelijk toch maar helpdesk bellen?
Als je nu nog geen ip heb helpdesk bellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 09:51
Ik kreeg vanmorgen om half 9 ook geen ip adres, volgens mij nog steeds niet, ben nu niet meer thuis, maar heb poosje geprobeerd en hij wilde niet.

Dacht eerst dat 't me modem weer was, maar dat was t dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:08

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik had het zelfde probleem, maar sinds 5 min heb ik weer verbinding.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net helpdesk gesproken..is dus internetstoring sinds een uur of zeven.... reden en duur is nog onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sa1

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 09:38:
net helpdesk gesproken..is dus internetstoring sinds een uur of zeven.... reden en duur is nog onbekend.
maar volgens mij opgelost.. k heb gewoon weer internet namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sa1 schreef op 27 januari 2004 @ 10:07:
[...]
maar volgens mij opgelost.. k heb gewoon weer internet namelijk :)
`

Mooi zo....Is er weer voorzien in mijn eerste levensbehoefte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Ik ging er vanuit dat ze ams ix update hadden, maar nu een bijkomende storing ? Heb zelf hier ook een tijdje plat gelegen lijkt het wel.

Waarschijnlijk zijn de pings wat beter geworden strax effe testen.
Rond deze tijdstippen heb ik er echt geen probleem mee ze maken het lijntje maar beter :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Nu online

Sa1

_MaLa_ schreef op 27 januari 2004 @ 10:21:
Ik ging er vanuit dat ze ams ix update hadden, maar nu een bijkomende storing ? Heb zelf hier ook een tijdje plat gelegen lijkt het wel.

Waarschijnlijk zijn de pings wat beter geworden strax effe testen.
Rond deze tijdstippen heb ik er echt geen probleem mee ze maken het lijntje maar beter :>
ping zijn er imo slechter op geworden. Eerder was het 15 tot 17 en nu weer als van ouds 18 tot 19, niet dat het me veel boeit hor.. ssh'en met ping 20 is wel te doen..

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf speedtest.nl is tegenwoordig snel :o

code:
1
2
3
4
5
6
7
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Jan 27 2004 om 11:32:22 UTC+0100)

Download : 803.3 KByte/sec
Upload : 86.5 KByte/sec
Connection : 1,467.0 Conn/min
Ping test Nederland : 18.0 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
Sa1 schreef op 27 januari 2004 @ 11:03:
[...]
ping zijn er imo slechter op geworden. Eerder was het 15 tot 17 en nu weer als van ouds 18 tot 19, niet dat het me veel boeit hor.. ssh'en met ping 20 is wel te doen..

:)
ping tweakers 15/16 zonder belasting. Kreeg net een herrinering van een factuur omdat ik rekening tijdje geleden had geblokeerd door spookrekeningen dit verhaal was van tweakdsl en staat op Myadsl papier van mycom hahaha :+ papier van tweakdsl zal wel opgeweest zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan met mijn tweakdsl het netwerk van Rokscom niet meer bereiken, andere mensen wel hier?

Plz kan iemand even 213.247.41.110 pingen ? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\RmD^>ping 213.247.41.110

Pingen naar 213.247.41.110 met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.247.41.110: bytes=32 tijd=20 ms TTL=58
Antwoord van 213.247.41.110: bytes=32 tijd=18 ms TTL=58
Antwoord van 213.247.41.110: bytes=32 tijd=19 ms TTL=58
Antwoord van 213.247.41.110: bytes=32 tijd=19 ms TTL=58

Ping-statistieken voor 213.247.41.110:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
    (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
    Minimum = 18ms, Maximum = 20ms, Gemiddelde = 19ms

C:\Documents and Settings\RmD^>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erg fijn werkt het nog niet.. ik kan een hoop sites niet bereiken....mail werkt niet..en helpdesk neemt niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 15:00:
erg fijn werkt het nog niet.. ik kan een hoop sites niet bereiken....mail werkt niet..en helpdesk neemt niet op.
Id veel dingen zijn onbereikbaar zoals liveupdate etc, en veel sites zijn ook niet bereikbaar maybe zijn ze nog bezig met die ams ix handel... verder ook veel ping drops ineens ping 400 op sommige game servers :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dionysos1605 schreef op 21 januari 2004 @ 12:01:
Even een vraagje aangezien ik er over zit te denken om zo'n ultradsl abbo te nemen. Hoe zit het met de nieuwsgroepen. Ik weet dat ze een retentietijd hebben van 3 dagen, maar zitten ze ook bij supernews, net zoals demon internet?
Eigen newsserver, eigen newsfeed.

Zie ook http://www.top1000.org om een idee te krijgen van de kwaliteit van de
newsfeed. Er wordt direkt news uitgewisselt met bijna alle grote providers in
Nederland en een behoorlijk aantal in de vs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Dus het ligt niet aan mij, ik kan bergen sites niet bereiken, ik was al blij dat ik weer kon internetten, maar kan maar naar weinig sites surfen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt een DNS probleem. Bijna alle Amerikaanse sites worden niet gevonden op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 23:57

Ronnie_T

Shangri-La

klopt.... Lijkt een DNS-probleem. ik kan mijn eigen site niet bereik (in amerika) www.debux.com en ICQ werkt niet. iemand nog een alternatieve dns?

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie_T

Ronnie_T

Shangri-La

ik heb al een alternatieve DNS: 129.125.4.6 (mailhost.rug.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Laatst online: 26-05-2024
Ik heb 16 December TweakDSL aangevraagd, omdat ik ook wat "sneller" wou. Vlak voordat KPN dus weer de snelheden ging verhogen. Ik wanadoo opgezegt enzo, dus dat was wel geregeld. Zelf heb ik nu geen internet om thuis te kijken naar de status van mijn aanvraag en op mijn werk (hier) kan het wel maar ik heb die inloggegevens niet bij. Ik tweakDSL gebeld over hoe het met mijn aanvraag zit maar die weten het ook niet (systeem zou niet goed werken?). Hoelang zou het nog kunnen duren, voordat ik mijn modempje onvang? Het duurt nu al 6 weken en dat lijkt mij iets te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie_T

Ronnie_T

Shangri-La

bobje86nl schreef op 27 januari 2004 @ 16:28:
Ik heb 16 December TweakDSL aangevraagd, omdat ik ook wat "sneller" wou. Vlak voordat KPN dus weer de snelheden ging verhogen. Ik wanadoo opgezegt enzo, dus dat was wel geregeld. Zelf heb ik nu geen internet om thuis te kijken naar de status van mijn aanvraag en op mijn werk (hier) kan het wel maar ik heb die inloggegevens niet bij. Ik tweakDSL gebeld over hoe het met mijn aanvraag zit maar die weten het ook niet (systeem zou niet goed werken?). Hoelang zou het nog kunnen duren, voordat ik mijn modempje onvang? Het duurt nu al 6 weken en dat lijkt mij iets te lang.
Bel eens met KPN om te vragen of Wanadoo het ADSL-signaal al van de lijn heeft gehaald...zo niet bel dan Wanadoo, zo ja, dan moet Tweakdsl toch echt wel wat meer weten van je aanvraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monsie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:04
Hey iedereen,

Ik heb tweakdsl Ultra met een standaard asus modem en een routertje. Nu heb ik mijn Ip-adres vast gezet. Mijn router staat alleen op DHCP, dus ik krijg nu een ander ip-adres van tweakdsl.
Ik heb ook de mogelijkheid om een vast ipadres te gebruiken (moet ik die van mijn modem invullen? :?), maar dan kan ik geen connectie krijgen met het internet. Dus ik vind het een beetje vaag.

Ook word steeds mijn verbinding verbroken en als ik dan de voeding van de modem er uithaal en er weer in stop, dan werkt het weer. Dit moet meerdere keren per dag gebeuren en gisteravond (26 januari) zelfs 1x per minuut :/.
De helpdesk al gebeld en ze zouden me terug bellen, maar tot op heden nog niets gehoord. Ook al van 3 weken terug terug hoe ik mijn ip-vast kan zetten. Dit is me al gelukt, maar ze hebben me er niet over terug gebeld.

Om heel eerlijk te zijn heb ik het een klein beetje gehad met tweakdsl. Ik hoorde wel goede dingen. Maar ik heb binnen een maand al zoveel slechte ervaringen ermee. Hopen dat het snel beter word :)

Met vriendelijke groet,

Martijn Monshouwer

Sign here please

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zal maar niks zeggen heb niet voor niks 1 van me post verwijderd...

Als het werkt dan is het top maar om het werkend te krijgen is een hell.....
Ze beginnen aan hun eigen succes te onder te gaan.

Ik ben klant van af de eerste dag en heb mijn buurvrouw ook aan geraden om tweakdsl te nemen, maar nu 2 weken na oplevering verbinding nog steeds geen adsl mogelijk...

Dan is het weer een fout van koppeling bbned-tweakdsl.
verbding op nieuw opgeleverd maar ze krijgt nog steeds geen IP.

Dan ligt het aan windows xp, hij zoet niet goed een ip aanvraag doen op de asus modem....

Ik gooi mijn e-tech er maar van ellende op om te kijken wat die aangeeft omdat ik wist dat er niks fout stond in windows...

Wat denk je hij kreeg automatisch een ip.
Login op router en weet zie ik zelfs mijn router krijg geen IP van TweakDSL maar wel data rates.... dus ik weer bellen ja je wordt terug gebelt door 2e lijn support....

Zelf al een klacht mail gestuurt van dat ik me eigen schaam tegenover me buren en dat ik het CHELLO/UPC praktijken vindt maar nu 2 dagen later nog geen antwoord. :+ (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 17:10:
ik zal maar niks zeggen heb niet voor niks 1 van me post verwijderd...

Als het werkt dan is het top maar om het werkend te krijgen is een hell.....
Ze beginnen aan hun eigen succes te onder te gaan.

Ik ben klant van af de eerste dag en heb mijn buurvrouw ook aan geraden om tweakdsl te nemen, maar nu 2 weken na oplevering verbinding nog steeds geen adsl mogelijk...

Dan is het weer een fout van koppeling bbned-tweakdsl.
verbding op nieuw opgeleverd maar ze krijgt nog steeds geen IP.

Dan ligt het aan windows xp, hij zoet niet goed een ip aanvraag doen op de asus modem....

Ik gooi mijn e-tech er maar van ellende op om te kijken wat die aangeeft omdat ik wist dat er niks fout stond in windows...

Login op router en weet zie ik zelfs mijn router krijg geen IP van TweakDSL maar wel data rates.... dus ik weer bellen ja je wordt terug gebelt door 2e lijn support....

Zelf al een klacht mail gestuurt van dat ik me eigen schaam tegenover me buren en dat ik het CHELLO/UPC praktijken vindt maar nu 2 dagen later nog geen antwoord. :+ (8>
Ik vrees dat je gelijk hebt.
Vanaf december ben ik bezig om een ISP/ISP migratie (voor mijn werk) er door te krijgen. Om de downtime tot het minium te beperken, had ik aantal vraagjes.
Op mail werd sporadisch gereageerd (had waarschijnlijk ingewikkelde vragen :P )
Kheb ook aantal keren gebeld omdat er op mijn mailtjes vrijwel geen reactie kwam.
Steeds werd er toegezegd dat er teruggebeld zou worden... je raad het al...
Het terugbellen moet nog steeds gebeuren. Maar goed, ik vertrouw erop dat de migratie wel beter verloopt dan het telefoon/mail contact

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ook TweakDSL sinds December 2002, ik had toen ook, pas 5 dagen later linesync.
Maar daar gaat het nu niet om, waar het wel om gaat.. zijn er ook opleveringsproblemen bij Mycom adsl klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie_T

Ronnie_T

Shangri-La

[quote]Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 17:10:
.............

.........quote]

ik kan hier niet uit opmaken of het nu wel of niet werkt met je e-tech modem :? Krijg je wel een extern ip-adres toegewezen

opmerking: misschien kun je de volgende keer iets meer op je spelling letten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 18:03:
Ik heb zelf ook TweakDSL sinds December 2002, ik had toen ook, pas 5 dagen later linesync.
Maar daar gaat het nu niet om, waar het wel om gaat.. zijn er ook opleveringsproblemen bij Mycom adsl klanten.
Dat is nog geen excuus om maar niet terug te bellen ondanks de belofte het, dit keer, wel te doen. Toch ben ik over het algemeen erg tevreden over TweakDSL.
Als je naar ze belt, wordt je vriendelijk en behulpzaam te woord gestaan.
Dat is iets wat bij mijn vorige ISP's ontbrak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zondagskindje schreef op 27 januari 2004 @ 18:34:
[...]

Dat is nog geen excuus om maar niet terug te bellen ondanks de belofte het, dit keer, wel te doen. Toch ben ik over het algemeen erg tevreden over TweakDSL.
Ik ben dan wel pas abonnee sedert 12 jan. en had wat opstartproblemen met het opsturen van het door mij tevens aangeschafte modem, maar toen ik eenmaal online was, sindsdien ben ik in adsl-heaven.

Helpdesk is erg vriendelijk en ik kom van het gedrocht UPC dus, op het gedoe van vandaag na ben ik reuze tevreden. _/-\o_ _/-\o_

Waar veel gewerkt wordt worden nu eenmaal soms fouten gemaakt. Blijft erg vervelend maar wel te begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:28
Kan misschien IEMAND mij even uitleggen waarom mijn download maar 25kb max is. en de upload normaal is en ik een ping heb van 22 !!

ik heb afsl 1024/512 sinds vandaag maar het is niet vooruit te branden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nogal pissed er over dus vandaar me gare spelling...

WinXP zou bij de asus modem geen aanvraag indienen voor een IP.
Hang e-tech er achter en WinXP kreeg netjes een 10.0.0.XX IPtje van de e-tech.

Login op Router en zie tot m'n schrik dat hij geen WAN IP toe gewezen kreeg(/krijg).
Kijk bij ADSL en zie netjes Data Rates staan en met de juiste snelheden erbij.

Vandaag buurvrouw niet gesproken maar ik neem aan dat er geen schot in de zaak zit en dat ze nog niet terug gebeld is want dan had ze al voor me deur gestaan... ;)

/edit
Vriendelijk zijn ze wel ja maar daar koop ik niks voor...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 19:20 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DE_Michiel schreef op 27 januari 2004 @ 19:14:
Kan misschien IEMAND mij even uitleggen waarom mijn download maar 25kb max is. en de upload normaal is en ik een ping heb van 22 !!

run optimizer van www.speedguide.net, het zet o.a. je mtu waarde optimaal.

Ik had eerst ook langzaam down en snel up...daarna beide supersnel! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmmmm, ik hoor hier aardig negative verhalen. Heb vanaf de eerste week van Januari ook TweakDSLPro aangevraagd, met een Asus modempje. Als ik het zo hoor hoop ik dat het bij wel werk. Heb inmiddels de factuur opgestuurd gekregen en een bevestiging dat ik in het proces van aansluiten zit. Zelf kom ik van Chello maar die hou ik voorlopig nog ff aan totdat alles goed werk.

Is er ook iemand die er juist goede ervaringen mee heeft? TweakDSL + Asus modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zondagskindje schreef op 27 januari 2004 @ 18:34:
[...]

Ja wel vriendelijk " ouwe jongens krentebrood" en beloftes over terugbellen in overvloed. Ik heb hier ook meerdere malen met mijn probleem gepost. Na iedere dag te bellen kreeg ik eindelijk iemand aan de telefoon die ik dacht wel serieus te zijn . Nee, terwijl ik mijn verhaal doe zit ie te geinen met een collega over een of andere prullebak om een broodje in te keilen en tijdens het gesprek word de pc waar die mee moet meten van ze tafeltje getrokken. En ja je raad het al dit is een week terug en ben nog niet teruggebeld! Ga zo door Tweak , kom je vanzelf in het rijtje van UPC en casema te staan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 19:30:
[...]

run optimizer van www.speedguide.net, het zet o.a. je mtu waarde optimaal.

Ik had eerst ook langzaam down en snel up...daarna beide supersnel! :9
heb die tcp optimizer ingesteld op dsl en optimal settings. Restarten, download testje en ja hoor 7 kb/s :? :? :?
lekker zaad.

kan het niet zijn dat er in men router iets fout staat. kan ik me niet voorstellen maar goed. heb gewoon RFC1483 / LLC en alles standaard.

probleem 2, ik maak een email account aan bijvoorbeeld: mich@jansen.tweakdsl.nl met wachtwoord 1234

Ik vul in outlook in bij gebruikersnaam en wachtwoord, mich 1234 en hij komt met meldingen dat het niet klopt :?

plz help

[ Voor 12% gewijzigd door Mich op 27-01-2004 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DE_Michiel schreef op 27 januari 2004 @ 21:50:
[...]

probleem 2, ik maak een email account aan bijvoorbeeld: mich@jansen.tweakdsl.nl met wachtwoord 1234

Ik vul in outlook in bij gebruikersnaam en wachtwoord, mich 1234 en hij komt met meldingen dat het niet klopt :?

plz help
Bij account aanmaken in Outlook vul je in de volledige naam van de mailbox dus mich@jansen.tweakdsl.nl en het door jou ingevoerde wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 21:33:
Hmmmmmm, ik hoor hier aardig negative verhalen. Heb vanaf de eerste week van Januari ook TweakDSLPro aangevraagd, met een Asus modempje. Als ik het zo hoor hoop ik dat het bij wel werk. Heb inmiddels de factuur opgestuurd gekregen en een bevestiging dat ik in het proces van aansluiten zit. Zelf kom ik van Chello maar die hou ik voorlopig nog ff aan totdat alles goed werk.

Is er ook iemand die er juist goede ervaringen mee heeft? TweakDSL + Asus modem?
Bij mij draait die combo prima. Alleen wel vanmorgen en vanavond internet down. Modem vanavond gereset en draaide weer. Ik kwam overigens ook van ISP Chello af....

Alhoewel af.... Krijg nog steeds brieven.... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Me speed is wel weer goed overdag :) en begin van de avond das wel netjes

code:
1
2
3
4
5
6
(Overgenomen op Wed Jan 28 2004 om 17:15:44 UTC+0100)

Download : 845.3 KByte/sec
Upload : 88.6 KByte/sec
Connection : 953.0 Conn/min

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
GVD zet :@ leuk tweakdsl, mensen met verstand, maar oh neeeee. eerst 2 maanden wachten op internet, en dan krijg je een kut verbinding die amper 5kb haalt :?

ik zal morgen die knakkers is bellen, en als ze niet mee werken zeg ik het gelijk op, ben het nu al zat

chello was nog beter :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
DE_Michiel ik snap je frustraties :) maar houd je er wel rekening mee dat zulke dingen over het algemeen bij bbned liggen en niet bij TweakDSL. Het is erg vervelend dat het niet werkt maar eigenlijk levert bbned de DSL lijn op (gaat over hun netwerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op 28 januari 2004 @ 19:14:
DE_Michiel ik snap je frustraties :) maar houd je er wel rekening mee dat zulke dingen over het algemeen bij bbned liggen en niet bij TweakDSL. Het is erg vervelend dat het niet werkt maar eigenlijk levert bbned de DSL lijn op (gaat over hun netwerk)
Ben ik ook mee eens LordHades maar heb je de newsserver al geprobeert vandaag? Ben weer headers aan het downen op 20kb/s , terwijl ik dit bij kabelfoon op 500kb/s per thread doe.Ik heb ook al vaker gepost hier maar de tweak crew gaat echt achteruit hoor en ben blij als mijn jaartje erop zit.
Mijn probleem lossen ze stomweg niet op (en dit ligt aan tweak omdat ze geen ticket aanmaken bij bbned) terwijl bbned een probleem constateerde , toen oploste en het helaas weer terug is.
Ik zie geen posts meer op de webpage over de newserver omtrend onderhoud of storing of wat dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 19:22:
[...]

Ben ik ook mee eens LordHades maar heb je de newsserver al geprobeert vandaag? Ben weer headers aan het downen op 20kb/s , terwijl ik dit bij kabelfoon op 500kb/s per thread doe.Ik heb ook al vaker gepost hier maar de tweak crew gaat echt achteruit hoor en ben blij als mijn jaartje erop zit.
Mijn probleem lossen ze stomweg niet op (en dit ligt aan tweak omdat ze geen ticket aanmaken bij bbned) terwijl bbned een probleem constateerde , toen oploste en het helaas weer terug is.
Ik zie geen posts meer op de webpage over de newserver omtrend onderhoud of storing of wat dan ook
(Overgenomen op Wed Jan 28 2004 om 19:35:19 UTC+0100)

Download : 465.2 KByte/sec
Upload : 84.9 KByte/sec
Connection : 1,280.0 Conn/min
Ping test Nederland : 19.0 ms

Enne headers download van newsserver is nu 2 a 3 kb/s . Lekker normaal hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 17:10
DE_Michiel schreef op 27 januari 2004 @ 19:14:

Bekijk eens even je telefooninstallatie. Sluit 'm eens direct aan en kijk of je probleem dan ook speelt.

Probleem komt vaak voor als er een aantal (slechte) telefoontoestellen parallel geschakeld staan op een van de uitgangen van de splitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 17:10
DE_Michiel schreef op 27 januari 2004 @ 21:50:
[...]

heb die tcp optimizer ingesteld op dsl en optimal settings. Restarten, download testje en ja hoor 7 kb/s :? :? :?
lekker zaad.

kan het niet zijn dat er in men router iets fout staat. kan ik me niet voorstellen maar goed. heb gewoon RFC1483 / LLC en alles standaard.

plz help
Ook deze is een inkopper.

vul als accountnaam eens in: mich@jansen.tweakdsl.nl en gebruik als wachtwoord 1234

Let op, dat je passworden > 5 tekens gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
Vanaf gister heb ik problemen met online games de pings schieten af en toe tot de 400 dikke lagg dus meer mensen hier last van ? Het zou beter worden maar merk het tegenovergestelde :(

[ Voor 7% gewijzigd door _MaLa_ op 28-01-2004 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

newsserver gaat alhier gewoon als een speer...800+...headers downloaden 's-ochtends ook speed boven de 200 en nu 's-avonds wat langzamer.

Ben erg tevreden met de newsserver. Gebruik mijn payserver nog maar nauwelijks.
Alleen vandaag zijn er een aantal uren headers missing (wellicht newsserver of feed offline geweest?) maar geen probleem, heb ik mijn abo op de payserver niet voor niks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Laatst online: 26-05-2024
Ik zie dat er veel mensen last hebben van die slome verbindingen / disconnects. Ik denk dat dit ook ligt aan waar je in Nederland woont, hier in Zeeland is het relatief rustief (weinig mensen met BBned op een centrale). Dus hier zal er mindersnel een lijn dichtgeslibt zijn. Just my two cents ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bobje86nl schreef op 28 januari 2004 @ 21:33:
Ik zie dat er veel mensen last hebben van die slome verbindingen / disconnects. Ik denk dat dit ook ligt aan waar je in Nederland woont, hier in Zeeland is het relatief rustief (weinig mensen met BBned op een centrale). Dus hier zal er mindersnel een lijn dichtgeslibt zijn. Just my two cents ;).
leuk bedacht, maar ik denk niet dat de centrale bij die gozer zo vol zit dat ie niet harder dan 2 kB/sec trekt, en ik zit in Amsterdam en ik heb helemaal nergens last van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 21:46:
[...]

leuk bedacht, maar ik denk niet dat de centrale bij die gozer zo vol zit dat ie niet harder dan 2 kB/sec trekt, en ik zit in Amsterdam en ik heb helemaal nergens last van..
Dank je . Lijkt mij ook niet . Eindelijk iemand die verder denkt en niet zoals tweak het maar afschuift en mij gaat uitleggen dat als het druk is dat het langzamer gaat. Jaja met een 2/8mb abbotje.... Duhhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
[...]

Ik denk dat het komt omdat ik totaal geen gebruik maak van de newsservers dus ik heb persoonlijk die service niet nodig. Maar wat mij wel opvalt is dat er laatste tijd ontzettend veel negatieve dingen hier worden gepost terwijl het bij 98% van de rest wel goed gaat. Toen ik nog bij planet werkte was het precies het zelfde verhaal je kreeg het gevoel dat het echt klote ging bij alle klanten maar op 1 miljoen klanten is het maar een schijntje dat belt. En het is een gegeven feit dat een klant ongeveer 3 a 4 keer belt voor zijn verbinding. Wat betreft de service daar kan ik verder niet over oordelen ik heb verder nog nooit problemen gehad 1 keer omdat ik op verkeerde NRP zat dat is toen opgelost en het was geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ping en snelheid hiero (NRP 1) zijn op het moment erg slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

bobje86nl schreef op 28 januari 2004 @ 21:33:
Ik zie dat er veel mensen last hebben van die slome verbindingen / disconnects.
Veel mensen hebben vijftien meter platte kabel tussen hun splitter en hun modem. Liefst parallel aan de leidingen van het lichtnet, zodat je lekker veel storing oppikt.. Nagenoeg alle problemen met disconnects zijn kabelfouten tussen het IS/RA-punt en het modem. Storingen in het KPN-net zijn zeldzaam. KPN werkt traag, maar volgens z'n eigen regels, en meestal foutloos. Heel veel stabiliteitsproblemen verdwijnen als mensen hun modem in de meterkast naast het IS/RA-punt zetten.

Slome verbindingen zijn meestal misconfiguraties van het interne netwerkje bij mensen thuis. Zet het modem in bridge-mode, en ze gaan als de brandweer. Zet 'm terug in routed, zet de andere spullen weer aan, en weg is de snelheid. En van buitenaf raden wat er in hun thuisnetwerkje fout is, is nagenoeg niet te doen.

En wat nu weer even actueel is: virussen. Als je 8 gigabyte aan virus-besmette mail per dag verspreidt wordt je link vanzelf langzaam. En dat gebeurd regelmatig.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burne schreef op 28 januari 2004 @ 23:25:
[...]
En wat nu weer even actueel is: virussen. Als je 8 gigabyte aan virus-besmette mail per dag verspreidt wordt je link vanzelf langzaam. En dat gebeurd regelmatig.
Heeft dit betrekking op de lagere snelheid.. op NRP1 ? en/of het trueserver netwerk algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 23:41:
[...]
Heeft dit betrekking op de lagere snelheid.. op NRP1 ? en/of het trueserver netwerk algemeen.
Meer dan eens blijken klachten over hele lage snelheden voort te komen uit een niet-opgemerkte virusbesmetting bij de klant. De upstream is dan verzadigd met uitgaand verkeer, en dat is veel sneller vervelend dan een volle downstream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
Goed na 2 dagen een kut verbinding, heb ik nu dus geen verbinding :|

nog 1 vraagje hoe hebben julie je zooi ingesteld ? met

RFC1483bridged LLC of met
PPPoA VC-Mux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr paaj
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 12:13
Ik ben zeer tevreden over tweak, ik ben van @home af en dat valt me reuze mee. Fijne helpdesk, bereid tot compromis(asus modem brak dus wil een nieuwe) heb dan wel tweaklight maar daar heb ik nu voldoende aan. Genoeg voor een vpn en netmeeting.
Mails en terugbellen blijven vaker wat achter,maar helaas, het is nog altijd beter dan behandeld worden als een n00b zoals bij @home.

Dat je een dag of een dagdeel ff geen verbinding hebt is toch geen probleem? 9 vd 10 keer wordt het alleen maar beter op. Over het algemeen klagen mensen meer dan dat er een compliment wordt gegeven, dat is blijkbaar normaal in onze samenleving.
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dr paaj schreef op 29 januari 2004 @ 19:59:
Ik ben zeer tevreden over tweak, ik ben van @home af en dat valt me reuze mee. Fijne helpdesk, bereid tot compromis(asus modem brak dus wil een nieuwe) heb dan wel tweaklight maar daar heb ik nu voldoende aan. Genoeg voor een vpn en netmeeting.
Mails en terugbellen blijven vaker wat achter,maar helaas, het is nog altijd beter dan behandeld worden als een n00b zoals bij @home.

Dat je een dag of een dagdeel ff geen verbinding hebt is toch geen probleem? 9 vd 10 keer wordt het alleen maar beter op. Over het algemeen klagen mensen meer dan dat er een compliment wordt gegeven, dat is blijkbaar normaal in onze samenleving.
O-)
Helaas worden e r toch ook bij tweak mensen voor n00b aangezien.

Helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr paaj
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 12:13
Door tweak als n00b aangezien, of bij tweak mensen als n00b gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 15:07

H3llSiNG

Meh.

heb in november tweakDSL aangevraagd en dan vandaag eindelijk de modem binnen, vond dit wel erg lang duren maar goed

Speedtouch 510 aangesloten en de handleiding gevolgd
maar ik kom niet hoger dan 50kb/s up en down !
ik heb ultraDSL waar kan dit aan liggen ? lijn al paar keer negekeken maar daar is nix mee mis..

morgen maar eens bellen

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

DE_Michiel schreef op 29 januari 2004 @ 19:27:
RFC1483bridged LLC of met
PPPoA VC-Mux
FF niet om lullig te doen, maar heb je de handleiding al eens gelezen? Met PPPoA zul je nooit en te nimmer een werkende verbinding krijgen. En met deels foute instellingen zul je ook niet blij worden van de effecten. Hard schelden heeft dan weinig zin. Dat zal helemaal niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dr paaj schreef op 29 januari 2004 @ 19:59:
Ik ben zeer tevreden over tweak, O-)
Ik ben het volledg met je eens. Heb een speed510 en ben wel pas sinds 15 januari online en ben 110% tevreden.

Verbinding werkt prima..snelheid en compleetheid van newsserver is buitengewoon goed.

Enige positieve berichten en complimenten zijn op zijn plaats. :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BzR
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 09:01

BzR

Euhm, ik zit ruim een jaar bij Tweakdsl, ik heb een Ultra pakket, heb alleen wat nare ervaringen gehad met de upgrade van BBned(5 dagen zonder) heb nu weer een stabiele en snelle lijn.Toen ik besloot om van UPC naar Tweakdsl te gaan was ik binnen 3 weken aangesloten, dus over een lange wachtijd kan ik ook al niet mee praten.Ik heb sinds ik mijn modem direct op de ISRA heb aangesloten een veel stabielere/snellere lijn, ook wat verse UTP kabels wil ook weleens schelen.

Wat ik dus wil zeggen is,

Ik zat in een periode dat iedereen het te duur vond om een ultra pakket te nemen
en niet bereid was om over te gaan of het niet nodig vond om hum huidige internet verbinding over te zetten, sinds de prijsdalingen, gaan er nu dus meer mensen over op het netwerk van BBned, en is de wachttijd dan ook groter, dit probleem doet zich ook voor bij bijvoorbeeld Demon en xs4all(uitzonderingen daar gelaten) en niet alleen bij Tweakdsl.

Ik lees alleen maar, ik plug het in en het werkt niet, of ik haal de snelheid niet.
ik lees nergens van, het werkt niet en ik heb geprobeerd om met bijvoorbeeld nieuwe UTP kabels, andere modem, me modem direct aan te sluiten op ISRA enz enz, sommige vragen vind ik een beetje kort door de bocht, en er blijkt ook uit sommige vragen nieteens wat er wel al geprobeerd is of hoe de situatie eruit ziet(router, hub, OS).Kortom werkt niet we gaan bellen en ze moeten er maar wat aan doen want we betalen ervoor.

Ik snap best de frustratie wel, dat het niet werkt nadat je 2 maanden heb moeten wachten maar een beetje eigen inbreng en zelf een beetje de boel uit proberen kan denk ik geen kwaad(is tweakers.net toch ook voor bedoeld ).

Dus al die berichten zoals, Tweak word net als UPC,@home en nog meer van dat soort ballen providers vind ik dus een beetje te opgeblazen.Een kennis van mij heeft ADSL via Demon in november aangevraagd, kreeg het 1e week januari heeft nu nog geen line sync en dus ook geen internet, support erg bagger daar, dus er komt maar weer eens een monteur langs voor de 3de keer.Ik geef nu maar even een voorbeeld hoe het dus bij een andere provider gaat.Degene waar het dus echt fout gaat is bij BBned, alleen die hebben wij als klant niet als aanspreek punt dus is het makkelijkk om gelijk de support/provider af te kraken en af te zeiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik ben het helemaal met jou eens. Ik heb vanaf het eerste moment TweakDSL en heb hier voor bij planet inernet gezetten. Daar was het ook niet allemaal super. Maar een bedrijf word nu eenmaal groter en dan gebeuren zulke dingen gewoon. Maar wat ik hier boven al geschreven heb. Het is maar een relatief klein percentage waar problemen zijn. Bij het grootste gros van de mensen werkt het gewoon perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
Hier ook nog een tevreden tweak klant, sinds november ben ik aangesloten en heb nog geen noemenswaardige problemen gehad.
News server werkt top, af en toe een kleine feed storing.
headers downloaden kan varieren maar daar heb ik geen problemen mee, body's downloaden gaat nog altijd fullspeed.
Bij athome haalde ik 400 kB/s met header download maar wat heb ik aan 400 kB/s als alles incompleet is.

Ook heb ik in het achterhoofd gehouden toen ik lid werd dat tweak een jonge wel willende provider is die niet de know how heeft die bv xs4all of demon heeft.
Maar met de know how die demon en xs4all zeg maar wel hebben betekent het niet dat zij de problemen wel snel en tevreden op lossen, zie ook de support groepen.

Heb een kennis ook tweak aan geraden en die had met 2 weken zijn verbinding.
Het enigste waar hij/wij nog mee zitten is het mail adres gebeuren.
Het mailboxen en aliassen systeem doet nog niet wat het hoort te doen maar met feedback van klanten kan tweak dat ook oplossen als men fatsoenlijke feedback wil geven en niet begint te schelden.

Wat me wel opvalt hier is dat mensen zo snel het bijltje er bij neer gooien tegenwoordig.
Men legt al snel een vergelijk met chello/athome terwijl men nog maar net lid is.
Bij chello en athome duren problemen jaren dus zo'n vergelijk gaat helemaal niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NLsandman schreef op 30 januari 2004 @ 17:16:
Hier ook nog een tevreden tweak klant, sinds november ben ik aangesloten en heb nog geen noemenswaardige problemen gehad.
News server werkt top, af en toe een kleine feed storing.
headers downloaden kan varieren maar daar heb ik geen problemen mee, body's downloaden gaat nog altijd fullspeed.
Bij athome haalde ik 400 kB/s met header download maar wat heb ik aan 400 kB/s als alles incompleet is.

Ook heb ik in het achterhoofd gehouden toen ik lid werd dat tweak een jonge wel willende provider is die niet de know how heeft die bv xs4all of demon heeft.
Maar met de know how die demon en xs4all zeg maar wel hebben betekent het niet dat zij de problemen wel snel en tevreden op lossen, zie ook de support groepen.

Heb een kennis ook tweak aan geraden en die had met 2 weken zijn verbinding.
Het enigste waar hij/wij nog mee zitten is het mail adres gebeuren.
Het mailboxen en aliassen systeem doet nog niet wat het hoort te doen maar met feedback van klanten kan tweak dat ook oplossen als men fatsoenlijke feedback wil geven en niet begint te schelden.

Wat me wel opvalt hier is dat mensen zo snel het bijltje er bij neer gooien tegenwoordig.
Men legt al snel een vergelijk met chello/athome terwijl men nog maar net lid is.
Bij chello en athome duren problemen jaren dus zo'n vergelijk gaat helemaal niet op.
Hmmm waarom het bijltje erbij neerleggen? Ik weet ook zeker dat als je geen problemen hebt, je blij bent met je provider, maar dat wil niet zeggen dat je eerst weken moet zeuren voor er iets gebeurt als je wel een probleem hebt.
Ook al kan je provider niets eraan doen en bbned wel , is toch Tweak je aanspreekpunt en degene die je betaalt en waar je een contract mee hebt.
Chello , tja heb ik ook problemen mee gehad hoor, een jaar later na verhuizing kreeg ik weer rekeningen van internet , terwijl ik er niet eens meer woonde en het modem allang retour was. maar dat is een heel ander geval , maar daar luisterde de mensen van de helpdesk ook niet erg goed naar hun klanten.
Ik heb ook vaak gepost hier met mijn probleem en vandaag weer met tweak gebelt. Ik moet zeggen dat de helpdesk moeilijk te bereiken is. Of er nu niemand zit of dat het er erg druk is (geen goed teken) weet ik niet.
Heb nu weer met iemand gesproken over mijn probleem en denk dat er nu weer wel serieus naar gekeken gaat worden.
Degene die mij hielp was erg vriendelijk en dacht al die tijd dat mijn probleem alleen met snelheid te maken was.
Ik hoop dat diegene die mij holp dit ook leest en even naar mijn trace wil kijken. Ook traint mijn modem van het een op andere moment weer een stuk lager als voorheen.
Kijk voor al in de eerst route naar de centrale toe naar de timeouts en hoge ping.

C:\>tracert news.newsserver.net

Bezig met het traceren van de route naar nanites.nntp.kabelfoon.nl [62.45.52.244
]
via maximaal 30 hops:

1 1202 ms 1217 ms 1087 ms 217-19-24-1.dsl.cambrium.nl [217.19.24.1]
2 91 ms 87 ms 95 ms core2-ring.cambrium.nl [217.19.16.33]
3 104 ms 99 ms 107 ms ge-4-core1.cambrium.nl [217.19.16.5]
4 * 105 ms 94 ms kabelfoon.nikhef.nl-ix.net [194.153.154.29]
5 122 ms 121 ms 135 ms nanites.nntp.kabelfoon.nl [62.45.52.244]

De trace is voltooid.

C:\>tracert news.usenetserver.com

Bezig met het traceren van de route naar news.usenetserver.com [63.223.5.254]
via maximaal 30 hops:

1 * * * Time-out bij opdracht.
2 * * * Time-out bij opdracht.
3 * * 38 ms ge-4-core1.cambrium.nl [217.19.16.5]
4 18 ms 17 ms 19 ms openpeering.sara1.nl-ix.net [194.153.154.17]
5 29 ms 29 ms 29 ms abovenet.nikhef.nl-ix.net [194.153.154.71]
6 27 ms 29 ms 27 ms pos2-0.cr1.ams2.nl.above.net [208.184.231.54]
7 25 ms 26 ms 28 ms so-5-0-0.cr1.lhr3.uk.above.net [64.125.31.153]
8 99 ms 97 ms 98 ms so-7-0-0.cr1.dca2.us.above.net [64.125.31.186]
9 109 ms 108 ms 109 ms pos1-0.pr1.atl4.us.above.net [64.125.29.41]
10 114 ms 113 ms 111 ms g162-abovenet-atl.bb.ibis7.net [209.249.11.162]

11 111 ms 112 ms * ge1-2-ame-b1-00.wvfiber.net [63.223.1.69]
12 115 ms 117 ms 120 ms ge2-3-ame-b1-00.wvfiber.net [63.223.1.106]
13 114 ms 113 ms 112 ms ge2-3-ame-b1-02.wvfiber.net [63.223.1.214]
14 112 ms 112 ms 113 ms news.usenetserver.com [63.223.5.254]

De trace is voltooid.

C:\>tracert news.tweakdsl.nl

Bezig met het traceren van de route naar news.tweakdsl.nl [217.19.16.135]
via maximaal 30 hops:

1 42 ms 68 ms 34 ms 217-19-24-1.dsl.cambrium.nl [217.19.24.1]
2 16 ms 19 ms 16 ms core2-ring.cambrium.nl [217.19.16.33]
3 17 ms 17 ms 17 ms ge-4-core1.cambrium.nl [217.19.16.5]
4 25 ms 32 ms 33 ms news.cambrium.nl [217.19.16.135]

De trace is voltooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 15:07

H3llSiNG

Meh.

H3llsing schreef op 29 januari 2004 @ 23:46:
heb in november tweakDSL aangevraagd en dan vandaag eindelijk de modem binnen, vond dit wel erg lang duren maar goed

Speedtouch 510 aangesloten en de handleiding gevolgd
maar ik kom niet hoger dan 50kb/s up en down !
ik heb ultraDSL waar kan dit aan liggen ? lijn al paar keer negekeken maar daar is nix mee mis..

morgen maar eens bellen
Nou ik heb ze dus gebeld en ze hadden gezegd dat BBnet nog in de laatste fase zit van aansluiten, vind het maar vaag verhaal maarja als er maandag nog nix gebeurd is bel ik gewoon terug.

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

een jonge wel willende provider is die niet de know how heeft die bv xs4all of demon heeft.
Oeh. Nu trap je je me op m'n eer.. :Y)

Ik ben begonnen met computers in 1977 en met euh.. datacommunicatie in 1984. Mijn eerste modem was een zelfgebouwd 300/300 bps exemplaar. Ik heb de voorloper van Xs4all gebruikt. (Hacktick) Als je weet hoe je moet zoeken: mijn eerste usenetpostings komen uit 1995. Mijn eerste emailtjes zijn dik tien jaar ouder. Ik heb, samen met het merendeel van mijn huidige collega's, heel in het begin bij Vuurwerk Internet gewerkt, toen dat nog een van de meest innovatieve en de snelst groeiende hoster van Nederland was. (En sponsor van Tweakers.net) De vier hardcore techneuten bij deze 'welwillende provider' hebben tesamen bijna vijftig jaar ervaring met computers en datacommunicatie.

Het bedrijf is nieuw, maar de mensen er achter bepaald niet. :z

(kon het even niet laten.. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Nu online

Sa1

Voor de heren op de helpdesk van tweakdsl die dit lezen:

k had laatst een probleempje, wilde m'n firmware van m'n speedtouch 510 updaten. Na blijkbaar slecht zoekwerk van mijn kant kon ik de nieuwe firmware niet vinden. Dus had even gebelt, en diegene aan de lijn kon mij meteen vertellen waar ik dat kon vinden.

In de handleiding stond dat je van de cd het menu moest opstarten, cd had ik uiteraard niet meer. K keek dus even met telnet en daar kon je ook via firmware updaten, wist alleen niet hoe..

dus denk bel tweak helpdesk weer, had een meneer aan de lijn die wist niet precies hoe het moest, en kwam dus met een andere oplossing en gaf me het telefoon nummer van alcatel .. goed idee dacht ik..

wat een bavianen daaro zeg.. eerste vraag van hun kant "heb je het modem bij een leverancier gekocht of bij kpn" (zijn beide leveranciers maargoed.. dat even terzijde) dus ik zeg, via een provider.. "oh, jah das jammer, want anders had je even terug naar de winkel kunnen gaan voor een cd." ... humpf.. juist dus...

k uitleggen dat het ook via telnet kan. dus moest ik 1 moment hebben, vervolgens word ik zonder pardon of toelichting doorgeschakeld naar kpn helpdesk.. WTF!

.. dus mijn punt .. verwijs aub geen mensen meer door naar alcatel helpdesk, hoe logische wijze verwijzing is... k weet ook dat jullie (hd van tweak) hier nix aan kunnen doen hor.. tis ook geen klacht maar een punt om aan te denken O-)

uiteindelijk heb ik van een klant van ons bedrijf een cd geleend, en daarmee m''n firmware geupdated. Kon ''t niet vinden via telnet updaten.. (kan ook aan mijn zoekkunsten liggen.. maargoed..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Sa1 schreef op 31 januari 2004 @ 10:57:
verwijs aub geen mensen meer door naar alcatel helpdesk
http://www.speedtouchsupport.nl/support.htm ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Dat is volgens mij alleen het tooltje om je modem te configureren en niet een firmware update te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Nu online

Sa1

http://www.speedtouch.nl/drivers.html hier kun je de nieuwe firmware downloaden.. .. en idd zoals meneer hades zegt is dat alleen om te configgen.. kun je niet mee upgraden.. erg flauw imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Behoor tot 1 van de eerste gebruikers en ik vindt ze @ the moment nou niet echt toppie....

Bij mij werkt alles perfect maar neem nou dat verhaal van m'n buurvrouw nou daar zakt echt me broek van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Och jah ik kan het blijven zeggen :) maar dat doe ik niet meer. Ik ben 1 van de eerste klanten ook en heb verder nooit problemen gehad met ze en als er problemen waren word dat netjes opgelost gelijk. Het kan idd wel eens voor komen dat ze niet super snel zijn. Maar in verhouding is het maar eenklein bedrijfje vergeleken met planet of @home er zitten geen 30 mensen op de helpdesk zoals bij planet. Ja dan gaat het wel wat langer duren idd. Maar ik begin hier de neiging te krijgen dat mensen dood gaan als ze tijdje geen internet meer hebbe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga dan bibberen en schuim op me bek :+ ;)

Tja, ik schaam me eigen tegen over me buurvrouw is dat zo gek dan als je iets goed denkt aan te bevelen en er gebeurt dit dan allemaal...

/edit
Ik zelf heb geen problemen en werkt gewoon toppie

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2004 15:30 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
HOef je toch niet voor te schamen ken jij toch niks aan doen. Iedereen hoort gewoon te weten dat er iets fout kan gaan en of dat nu bij cambrium, bbned of kpn is dat doet er verder niet toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is niet zozeer het foutgaan van dingen. het is de bereidheid van iemand die de dingen laat foutgaan vervolgens dezelde dingen weer recht te breiden. af en toe gaat er iets fout. dat zal altijd blijven gebeuren. te denken dat het je nooit zal overkomen is een utopie. bij tweak gebeurt dit nauwelijks. en als het ooit eens een keer gebeurt, dan zijn ze altijd snel en acuraat in het oplossen van de problemen. dat zijn mijn persoonlijke ervaringen met tweakdsl.

verder heb je als bezoeker van deze forum kennis genomen dat je niet (zoals bzr dat zo mooi zei) enkel maar van die simpele vragen moet stellen. bij zoveel breedband verbindingen die onze aardkloot rijk is zal een bepaalde percentage gebruikers, hoe klein dan ook, dezelfde problemen hebben als die van jouw. ga dus niet een vraag in de forum douwen zo van "waarom werkt mijn modem niet dan" maar ga zelf op zoek naar het antwoord.

ik had hiervoor problemen met mn modem, die wou niet meer resetten en de settings bleven staan, pure ellende in ieder geval. ik ging op zoek naar een antwoord. forums langs, usenet berichten, noem maar op. leveranciers gemailt, vrienden gevraagd of ze een soortgelijk geval hebben meegemaakt. en ja hoor, iemand zei firmware updaten. maar wat hij me niet kon vertellen was dat mijn modem (e-tech) in twee versies uitgezet was. ik had dus versie 1 en, je raad het al, ik pleurde zomaar firmware voor versie 2 erin. het was dus game over voor mijn modempie. had ik maar verder gezocht naar firmware upgrades en procedures hoe je dat kon installeren of uploaden of wat dan ook, dan had ik geweten dat er sprake zou zijn van een misverstand...

zoek dus even verder dan je neus breed is en probeer te begrijpen waarom je dat eigenlijk moet doen voordat je een vraag neerkwakt aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 18:10
Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 15:29:
ik ga dan bibberen en schuim op me bek :+ ;)

Tja, ik schaam me eigen tegen over me buurvrouw is dat zo gek dan als je iets goed denkt aan te bevelen en er gebeurt dit dan allemaal...

/edit
Ik zelf heb geen problemen en werkt gewoon toppie
Kan je niet gewoon tijdelijk een UTP kabel leggen naar de buurvrouw dan ;) of met WiFi

[ Voor 12% gewijzigd door j_bos op 31-01-2004 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Hele tijd tevreden over T.dsl, de laatste tijd toch iets mindere ervaringen:

DHCP clientkrijgt soms gewoon geen renewal, waar door je dus gewoon van het net afligt. Daar een paar dagen geleden een mail over gestuurt en gewoon geen reacktie gekregen :|

Ook ben ik wel benieuwd wanneer ze met native ipv6 beginnen :?

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j_bos schreef op 31 januari 2004 @ 21:18:
[...]

Kan je niet gewoon tijdelijk een UTP kabel leggen naar de buurvrouw dan ;) of met WiFi
Die met dan naar de overkant van de straat met een pleintje er tussen ;)
En dat met dit weer :+

WiFi heb ik niet en ben het voorlopig niet van plan om dat te gaan halen aangezien ik geen notebook ofzo heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
./Proxy schreef op 31 januari 2004 @ 21:22:
Hele tijd tevreden over T.dsl, de laatste tijd toch iets mindere ervaringen:

DHCP clientkrijgt soms gewoon geen renewal, waar door je dus gewoon van het net afligt. Daar een paar dagen geleden een mail over gestuurt en gewoon geen reacktie gekregen :|

Ook ben ik wel benieuwd wanneer ze met native ipv6 beginnen :?
Als je mail geen antwoord opleverd na zoveel dagen en je begint ongeduldig te worden kan je ook altijd even bellen doen ze niet moetilijk over. Wat voor modem heb je? heb je al gereset en noem maar op zulke info is ook erg handig om te vertellen (ook hier).

En denk dat native ipv6 nog wel even gaat duren omdat dat nog redelijk in de kinder schoenen staat en op het moment van schrijven nog niet echt nodig is in de DSL wereld. Die tijd komt vanzelf wel. Maar heb liever dat ze dat eerst goed testen des noods een jaar dat het goed werkt dan dat je er gezeik mee krijgt :) en als ik die berichten hier zo lees willen jullie dat ook hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 09:51
Ik moet zeggen, sinds ik mijn Asus modem terug gestuurd heb, en ik een SpeedTouch heb, werkt het hier helemaal zonder problemen! Ben nu al 3 weken online, dat haalde ik bij lange na niet met m'n asus.

Ben zeeer te vreden nu met Tweak, snelheid is perfect, upload is wel wat slomer met dit modem dan met me asus maar ja heb liever een stabiele verbinding :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laatste tijd vooral 's avonds erg veel packetloss.. wat vervelend bij het gamen is, zit op NRP-1 ik, misschien dat daar problemen zijn.. heb met TweakDSL nog nooit echt een packetloss vrije lijn gehad, maar nu is het toch wel erg duidelijk merkbaar in games.
Weet niet of het bij andere BBNED isp's ook zo is, want ik vind dit toch wel wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 20:03:
Ik heb de laatste tijd vooral 's avonds erg veel packetloss.. wat vervelend bij het gamen is, zit op NRP-1 ik, misschien dat daar problemen zijn.. heb met TweakDSL nog nooit echt een packetloss vrije lijn gehad, maar nu is het toch wel erg duidelijk merkbaar in games.
Weet niet of het bij andere BBNED isp's ook zo is, want ik vind dit toch wel wat minder.
Heb ook weer een paar dagen "hickups" tijdens het gamen. Heb al tweakdsl op de hoogte gesteld. Ik wacht wel af.
Misschien kan Burne of Ghandi vertellen hoe dit zo "opeens" komt? :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 20:03:
Ik heb tijdens het gamen ook soms ineens lagg is maar heel soms anders nooit gehad is ongeveer gekomen sinds die ams ix update. hopelijk word het snel verholpen B)

[ Voor 31% gewijzigd door _MaLa_ op 01-02-2004 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Nu online

Sa1

k heb eens een ping gedaan.. naar www.tweakers.net ..
maar..

code:
1
2
3
--- www.tweakers.net ping statistics ---
1546 packets transmitted, 1531 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 16.996/18.875/39.054/1.044 ms
K weet het niet hoe het is met gamen omdat ik dat gewoon niet doe, maar lijkt me niet echt dat je er last van hoeft te hebben..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sa1 schreef op 02 februari 2004 @ 12:08:
k heb eens een ping gedaan.. naar www.tweakers.net ..
maar..

code:
1
2
3
--- www.tweakers.net ping statistics ---
1546 packets transmitted, 1531 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 16.996/18.875/39.054/1.044 ms
K weet het niet hoe het is met gamen omdat ik dat gewoon niet doe, maar lijkt me niet echt dat je er last van hoeft te hebben..?
Je merkt het wel als die full load rockets niet op je tegenstander komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Nu online

Sa1

Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 13:33:
[...]

Je merkt het wel als die full load rockets niet op je tegenstander komt..
maar heeft dat dan niet gewoon te maken met de instellingen in de game zelf? ik weet nog van toen ik nog veel q3 speelde en je de verkeerde netsettings had dat het spelen echt onmogelijk ging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sa1 schreef op 02 februari 2004 @ 16:06:
[...]
maar heeft dat dan niet gewoon te maken met de instellingen in de game zelf? ik weet nog van toen ik nog veel q3 speelde en je de verkeerde netsettings had dat het spelen echt onmogelijk ging...
Nee dat staat wel goed verder, ik heb ook al meerdere instellingen geprobeerd namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sa1 schreef op 02 februari 2004 @ 16:06:
[...]
Geloof me, mijn game instellingen zijn echt wel fine getuned =]. Het gebeurde plotseling, volgens mij na die ams-ix update.
Maargoed... en om nou ook een ping in windows uit te voeren lijkt me ook niet helemaal zinvol, omdat de meeste games met UDP werken wat je niet met het programmatje ping kan simuleren lijkt mij..?
Ik heb gister al een mailtje gestuurd naar tweak, nog steeds niets gehoord dus ik w8 nog wel af.

Ik hang ongeveer voor 4 seconden helemaal stil. Internet verkeer is er wél... dus als ik met een voice programmatje met me teammates praat dan hoor ik ze wel als ik hang in de game.... dus het lijkt me echt een probleem met de protocol die de game gebruikt (counterstrike). Ik hang voor ongeveer 4 seconden stil. Vorige keer dat ik last had van hangen was het toch wat anders. Daar had je om de minuut korte kleine onderbrekingen. Een oplossing van tweak zou aardig zijn _/-\o_ .

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2004 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb geen problemen met cs :)

ben meestal hiero te vinden:
62.41.26.253:27015 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat mensen op een andere NRP er minder last van hebben, ik zit op NRP-1 btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Nu online

Sa1

Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 21:40:
Misschien dat mensen op een andere NRP er minder last van hebben, ik zit op NRP-1 btw.
hoe check je dat ook al weer?

traceroute:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
traceroute to www.tweakers.net (213.239.154.35), 64 hops max, 44 byte packets
 1  10.0.0.138 (10.0.0.138)  0.416 ms  0.342 ms  0.399 ms
 2  217-19-20-1.dsl.cambrium.nl (217.19.20.1)  57.230 ms  38.833 ms  56.753 ms
 3  core2-ring.cambrium.nl (217.19.16.33)  53.896 ms  59.050 ms  61.224 ms
 4  ge-4-core1.cambrium.nl (217.19.16.5)  78.288 ms  73.922 ms  71.438 ms
 5  openpeering.sara1.nl-ix.net (194.153.154.17)  73.620 ms  76.485 ms  92.687 ms
 6  ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl (195.69.144.163)  95.915 ms  83.834 ms  36.090 ms
 7  www.tweakers.net (213.239.154.35)  54.435 ms  55.277 ms  42.836 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sa1 schreef op 02 februari 2004 @ 21:51:
[...]
hoe check je dat ook al weer?

traceroute:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
traceroute to www.tweakers.net (213.239.154.35), 64 hops max, 44 byte packets
 1  10.0.0.138 (10.0.0.138)  0.416 ms  0.342 ms  0.399 ms
 2  217-19-20-1.dsl.cambrium.nl (217.19.20.1)  57.230 ms  38.833 ms  56.753 ms
 3  core2-ring.cambrium.nl (217.19.16.33)  53.896 ms  59.050 ms  61.224 ms
 4  ge-4-core1.cambrium.nl (217.19.16.5)  78.288 ms  73.922 ms  71.438 ms
 5  openpeering.sara1.nl-ix.net (194.153.154.17)  73.620 ms  76.485 ms  92.687 ms
 6  ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl (195.69.144.163)  95.915 ms  83.834 ms  36.090 ms
 7  www.tweakers.net (213.239.154.35)  54.435 ms  55.277 ms  42.836 ms
Vanaf een andere bak naar jezelf tracen, maar ik denk dat jij op NRP 1 zit met 217.19.20.1 als 1e hop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w000t me buren hebben eindelijk internet :)

pfff... jammer dat het zo lang heeft geduurd voor dat het eindelijk werkte :)

/edit
ip begint met 82 heb op de site van ripe gekeken is idd van cambrium wist alleen niet dat ze die ook hadden laatste keer dat ik helpdesk namens hun aan de lijn had moest ip met 217 beginnen :D

exacte ip weet ik niet meer maar was er verbaasd over ;)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 17:04 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 16:59:
ip begint met 82 heb op de site van ripe gekeken is idd van cambrium wist alleen niet dat ze die ook hadden laatste keer dat ik helpdesk namens hun aan de lijn had moest ip met 217 beginnen :D
Tja. Op een gegeven ogenblik zijn ze op, en dan krijg je meer van RIPE, en niet noodzakelijkerwijs aansluitende blokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een vage opmerking. Maar als de ASUS modem zoveel problemen geeft, waarom deze "gratis" erbij leveren. Stap dan over naar een modem/router die wel optimaal funktioneerd. Bij Demon krijg je een Zyxtol (als ik het goed onthouden heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 03:40:
Stap dan over naar een modem/router die wel optimaal funktioneerd. Bij Demon krijg je een Zyxtol (als ik het goed onthouden heb)
Een Zyksnol is ook niet alles. :) Lees voor de gein demon.nl.support maar eens. Ik denk dat er minder mensen ruzie hebben met een Asus dan met een Zyxel.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.