TweakDSL *new and/or improved* deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.336 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

bjck schreef op 14 januari 2004 @ 23:02:
[...]
Hoe zal het nu zitten....
Welk woord in "geen limieten" snap je niet?

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burne schreef op 15 januari 2004 @ 10:46:
[...]

Ja kan mij volledig bij deze reactie aansluiten. Was een van de redenen dat ik voor Tweak heb gekozen. Duidelijke voorwaarden!! _/-\o_ Geen limiet!

UPC heeft mij weer op 8 KB gezet omdat ik 26 gig had gedownload.. :( .en dat voor een abo van 79,95 per maand ZONDER binary newsserver.

Mensen snappen het tegenwoordig allemaal niet meer zo snel, c.q. blijven naar redenen zoeken om te zeuren?

Voorgaande posts zijn toch allemaal vrij duidelijk..Niemand heeft toch ooit gezeik gehad met Tweak over vermeende limieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monsie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:32
Hoi iedereen,

Ik heb sinds kort TweakDSL en ik had al een Edimax BR6004 plus router|:(. Tevens heb ik ook de standaard Asus modem die TweakDSL levert. Ik krijg alleen met geen mogelijkheid internet via mijn Router. Ik heb nu internet gedeeld met Windows XP.

Op de router staat DHCP aan voor de clients. Het heeft al even gewerkt met de instellingen zoals het op het plaatje te zien is.

Weet iemand hoe ik het in moet stellen op de router?

Tevens heb ik ook het probleem dat ik regelmatig van het internet afgegooid word en zodra ik dan de voeding van mijn modem er uit en weer in doe, dan werkt het weer :?.
Is that a common problem?

Met vriendelijke groet,

Martijn Monshouwer

Afbeeldingslocatie: http://monshouwer.tweakdsl.nl/webinterface.JPG

(Sorry voor het bigass plaatje)

Sign here please

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 23:58

Sa1

offtopic:
kun je plz dat plaatje wat verkleinen? tis echt heel erg verneukeratief voor de layout van de site

Wat is er met de news server aan de hand, headers ophalen gaat op 4kb/sec.. best lastig.. hij heeft ook troubles met connecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 18:10
Monsie schreef op 15 januari 2004 @ 12:10:
Hoi iedereen,

Ik heb sinds kort TweakDSL en ik had al een Edimax BR6004 plus router|:(. Tevens heb ik ook de standaard Asus modem die TweakDSL levert. Ik krijg alleen met geen mogelijkheid internet via mijn Router. Ik heb nu internet gedeeld met Windows XP.

Op de router staat DHCP aan voor de clients. Het heeft al even gewerkt met de instellingen zoals het op het plaatje te zien is.

Weet iemand hoe ik het in moet stellen op de router?

Tevens heb ik ook het probleem dat ik regelmatig van het internet afgegooid word en zodra ik dan de voeding van mijn modem er uit en weer in doe, dan werkt het weer :?.
Is that a common problem?

Met vriendelijke groet,

Martijn Monshouwer

..plaatje..

(Sorry voor het bigass plaatje)
Obtain IP adres moet gewoon op DHCP want je Tweak IP krijg je gewoon via DHCP. (mits het op het plaatje om de netwerkkaart naar je modem gaat)

Als dit de instellingen zijn voor de router voor de interne adressen en je zet hem op DHCP, dna moet je op de netwerkverbindingen van je clients bij TCP/IP alles op automatisch (dus DHCP) zetten.

Zet je de router intern op static, dan zul je alle clients zelf een IP adres moeten geven. (Dit is volgens mij ook handiger, zo kan je ook makkelijk de clients uit elkaar houden)

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monsie
j_bos schreef op 15 januari 2004 @ 14:11:
[...]

Obtain IP adres moet gewoon op DHCP want je Tweak IP krijg je gewoon via DHCP. (mits het op het plaatje om de netwerkkaart naar je modem gaat)

Als dit de instellingen zijn voor de router voor de interne adressen en je zet hem op DHCP, dna moet je op de netwerkverbindingen van je clients bij TCP/IP alles op automatisch (dus DHCP) zetten.

Zet je de router intern op static, dan zul je alle clients zelf een IP adres moeten geven. (Dit is volgens mij ook handiger, zo kan je ook makkelijk de clients uit elkaar houden)

[afbeelding]
Hey,

Hardstikke bedankt, het werkt perfect! _/-\o_

Groet Martijn

Sign here please

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of het nog lang duurt als je deze status hebt:

Opleverdata DSL lijnen

Status : DSL netwerk segment gereed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 17:41:
Kan iemand mij vertellen of het nog lang duurt als je deze status hebt:

Opleverdata DSL lijnen

Status : DSL netwerk segment gereed.
Is de voorlaatste stap..nu moet PTT monteur in centrale nog de lijntjes doorverbinden naar de BBNed modem.

Is normaliter dan nog een kwestie van dagen althans was zo bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi..Hoi..ben nu ook een tweak gebruiker. ;) ;) ;)

Volgens mijn speedtouch connect ie op 896 up 8064 down. Lijkt me de max. ongeveer???

Bij een testje op de gewraakte speedtest site heb ik wel een zeer snelle u/l van 90 KB (modem kan volgens mij niet sneller?), maar down heb ik "maar" 520 KB, danwel 420 KB..

Zal dadelijk eens een file van tweak testserver binnenhalen kijken wat voor speed ik dan haal.. 100 mb file haal ik 679 KB...Is een goede score? ...zit op 940 meter v.d. centrale

Eerst even de nieuwsserver checken...

Zie geen nieuwe headers sinds vanmorgen 5 uur....storinkje?

Heb nog een usa payserver dus kan nog vooruit.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 18:30:
Zal dadelijk eens een file van tweak testserver binnenhalen kijken wat voor speed ik dan haal..
Tja de download verschilt bij mij ook nogal eens per dagdeel.
Meestal s avonds heb ik een minder snelle verbinding... andere keer is ie wel weer snel.
Weet iemand (van Tweak) of de verbinding de hele tijd een vaste snelheid zou moeten hebben of dat de snelheid kan veranderen in de loop van de dag?
En is daar ook een reden voor naast overboeking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j_bos schreef op 15 januari 2004 @ 18:42:
[...]

Meestal s avonds heb ik een minder snelle verbinding... andere keer is ie wel weer snel.
Weet iemand (van Tweak) of de verbinding de hele tijd een vaste snelheid zou moeten hebben of dat de snelheid kan veranderen in de loop van de dag?
Lijkt mij vrij logisch dat als er een hoop gebruikers op jouw aansluiting in de centrale actief zijn dat de speed terug loopt??

Zal morgenvroeg nog eens kijken of het iets uit maakt..nu dus 679....

Wow...vanuit de usa haal ik nu 550 KB...Ik ben een ZEER BLIJE tweakgebruiker!!
_/-o_ 8) :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 11:49
Ik lees in dit topic ineens een heel apart verhaal: aansluiten ADSL kan niet binnen 6 weken na aanvragen van de telefoonlijn? Is dit waar? En maakt het dan nog uit of je KPN zelf hebt of een andere aanbieder?
Waarom ik dit vraag is het volgende: ik heb Zonnet BB Plus en daar wil ik vanaf zodra mijn contractsperiode verlopen is (april dit jaar) Alleen weet ik nu al zo goed als zeker dat ik oktober dit jaar zal gaan verhuizen. Is het dus eigenlijk slim om een nieuw telefoonabbo af te sluiten op het nieuwe adres als ik daar al eerder in kan?
Bij speedlinq las ik dat de verhuiskosten 125 (!!!) euro bedragen, bij demon dat je niet kan verhuizen in het eerste jaar.. belangrijke punten voor mijn keuze. Misschien uiteindelijk toch beslissen dat het slimmer is om zonnet te behouden (mits tarief of snelheid wordt aangepast).. Hoe werkt dit bij tweakdsl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
FlappieNL schreef op 16 januari 2004 @ 00:36:
Ik lees in dit topic ineens een heel apart verhaal: aansluiten ADSL kan niet binnen 6 weken na aanvragen van de telefoonlijn? Is dit waar? En maakt het dan nog uit of je KPN zelf hebt of een andere aanbieder?
Waarom ik dit vraag is het volgende: ik heb Zonnet BB Plus en daar wil ik vanaf zodra mijn contractsperiode verlopen is (april dit jaar) Alleen weet ik nu al zo goed als zeker dat ik oktober dit jaar zal gaan verhuizen. Is het dus eigenlijk slim om een nieuw telefoonabbo af te sluiten op het nieuwe adres als ik daar al eerder in kan?
Bij speedlinq las ik dat de verhuiskosten 125 (!!!) euro bedragen, bij demon dat je niet kan verhuizen in het eerste jaar.. belangrijke punten voor mijn keuze. Misschien uiteindelijk toch beslissen dat het slimmer is om zonnet te behouden (mits tarief of snelheid wordt aangepast).. Hoe werkt dit bij tweakdsl?
Ik denk dat als je toch moet verhuizen je beter een nieuw abo kan nemen bij tweak ivm limieten en prijzen (grote kans dat er weer een actie is).
Misschien kan je idd alvast een telefoonaansluiting laten aansluiten. Denk niet dat het sneller gaat als je je huidige abo verhuist als dat je een nieuw abo neemt bij een andere provider. Het gaat er volgens mij om dat je (nieuwe) telefoonlijn gereed gemaakt moet worden voor ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het woord geen. Zowel het aantal bits per seconde als het aantal seconden per maand is gelimiteerd. Hoe kan het produkt dan ongelimiteerd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

OlafvdSpek schreef op 16 januari 2004 @ 14:19:
[...]

Het woord geen. Zowel het aantal bits per seconde als het aantal seconden per maand is gelimiteerd. Hoe kan het produkt dan ongelimiteerd zijn?
Als je het ultra abbo hebt, kun je op de max van de adsl techniek downloaden en uplaoden..

dus zit er geen limiet aan.. het is gewoon een beperking van de techniek, en dus niet een limiet die tweak je oplegd...

wat betreft de dataverkeer die je per maand genereerd, is ONGELIMITEERD, wat ongeveer inhoud dat je 24/7 een downstream kunt hebben van wat je lijn maximaal trekt.. dit zal dan dus rond de 800KB/sec liggen..

je krijgt einde van de maand GEEN mail of je rustiger aan wilt doen, omdat er GEEN limiet is..

duidelijker dan dit kun je het NIET krijgen.. mocht je het niet vertrouwen raad ik je aan om te bellen naar Tweak, en die zullen je ongeveer 't zelfde antwoord geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Geen door TweakDSL opgelegde limiet is natuurlijk al iets anders dan geen limiet, maar ok.

De volgende vraag is natuurlijk of en voor hoe lang dit gegarandeerd wordt.
En waarom TweakDSL dit wel zou kunnen aanbieden, terwijl veel andere ISPs dit blijkbaar toch niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Je kan ook te veel vragen stellen en moeilijk doen imho :) maak er gebruik van zolang het zo is. Zo kijk ik er tegen aan. Dat ze het al aanbieden vind ik al ontzettend netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdagmiddag dus tijd voor nog eens een domme vraag...

Waar log ik in om webmail te lezen c.q. te bekijken?

Heb volgens mij toch elke optie op de website aangeklikt?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

support ? ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:49

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

http://webmail.tweakdsl.nl/src/login.php - toch ?

Dan verder als bij je pop account.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi...bedankt...heb ik daar dan langs gekeken??... staat toch geen verwijzing naar op de site?

Inderdaad had support kunnen bellen, maar die heb ik van de week al een paar keer moeten bellen en ik wou ze rust gunnen... Gisteren was het half 2 's-nachts geworden had ik gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
Klopt staat niet op hun site.. Misschien een tip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 21:10
Eindelijk werkt de boel hier :)
8 november aangevraagt en vandaag voor het eerst online.
Ik begon toch bijna te wanhopen, maar het probleem zat bij BBnet werd gezegt.
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 20:17:
[...]

Het asusmodem is voorzien van een firmware die alleen voor bbned werkt en
in bridging mode staat. Het is een modem wat bij mijn weten alleen door providers
wordt verkocht en niet los in de winkel te krijgen is, je zult er dan ook weinig/niets
over terugvinden op diverse sites. TweakDSL heeft zelf ook geen tools om iets
in deze firmware aan te passen, als er iets niet werkt en de resetknop biedt geen
uitkomst, moet TweakDSL ze ook terugsturen naar asus. De bedoeling is dat je lijn, ook
als er geen verkeer over gaat, gewoon open blijft staan. Je hebt dit ongetwijfeld
al geprobeerd, maar het zou helpen als je zou zeggen of je het met andere
modems/computers etc. op je lijn of je modem hebt geprobeerd. Alleen
"het klapt er elk uur uit als ik niet aktief ben" is namelijk niet direct aan een bepaald
stuk hardware of software te koppelen. Het kan maar zo een instelling in je PC of
routertje zijn, of een fout in de bbned DSLAM, een stukke splitter of een
"vogeltje op de lijn" of wat dan ook. Als het echt aantoonbaar aan je modem ligt
moet dat onder garantie op te lossen zijn.

Er zijn over het algemeen erg weinig problemen met de asusmodems, zowel ISDN
als analoog, het zijn overigens verschillende modems in hetzelfde kastje, want
voor ISDN heb je andere elektronika nodig dan voor analoog.
Hoe kom je daar nou bij?
Je kan het Asus modem wel degelijk webbased benaderen.

http://www.asus.com.tw/su....aspx?ModelName=AAM6000EV

Helaas werken default pass en username niet. Wedden dat ze die dij TweakDSL wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 15:35
[...]

Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 11:57:
[...]

Ja kan mij volledig bij deze reactie aansluiten. Was een van de redenen dat ik voor Tweak heb gekozen. Duidelijke voorwaarden!! _/-\o_ Geen limiet!

UPC heeft mij weer op 8 KB gezet omdat ik 26 gig had gedownload.. :( .en dat voor een abo van 79,95 per maand ZONDER binary newsserver.

Mensen snappen het tegenwoordig allemaal niet meer zo snel, c.q. blijven naar redenen zoeken om te zeuren?

Voorgaande posts zijn toch allemaal vrij duidelijk..Niemand heeft toch ooit gezeik gehad met Tweak over vermeende limieten.
Welk woord snappen jullie niet uit onderstaand stukje?
Om het gebruik van de Internetverbinding(en) voor iedereen mogelijk te houden, wordt gevraagd om medewerking te verlenen aan activiteiten zoals die redelijk door TweakDSL gevraagd kunnen worden.
Het kan zijn dat ik een zwartkijker ben hoor, maar volgens mij staat daar: Om het internetten voor iedereen mogelijk te houden (dus dat iedereen krijgt waar hij/zij recht op heeft) Dien je mee te werken aan de dingen die Tweakdsl vraagt.

1 van die dingen lijkt mij vrij logisch, is het inperken van je dataverkeer!

Het blijft maar een 1:25 overboekte dienst bij BBned. Dat betekent dat als er 2500 man op die lijn hangt er maar ruimte is voor 100. Dus als jullie met zijn 100'en allemaal vol je data open trekt, dan hebben de overige 2400 klanten niets meer. Op dat moment betekent het dus dat het internetten voor 2400!! man niet meer mogelijk is.

En nee, als je "geen datalimiet" hebt is dit scenario echt niet zo "unthinkable" als dat je denkt.

[ Voor 15% gewijzigd door MagicTempest op 16-01-2004 19:10 ]

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
IK ga er vanuit dat daar echt wel rekening mee gehouden is hoor. Tis wel leuk al die verhaaltjes maar zolang hun toch zeggen dat het onbeperkt is ga je toch niet redenen zoeken waarvoor dat niet zo is. Maar goed dat is gewoon mijn mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
WeAreLegion schreef op 16 januari 2004 @ 19:18:
IK ga er vanuit dat daar echt wel rekening mee gehouden is hoor. Tis wel leuk al die verhaaltjes maar zolang hun toch zeggen dat het onbeperkt is ga je toch niet redenen zoeken waarvoor dat niet zo is. Maar goed dat is gewoon mijn mening :)
droom verder....

Ook tweakdsl heeft die overboeking, die zit namelijk bij BBned in het netwerk, daar doen ze niets aan, die is er en zal niet weggaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MagicTempest schreef op 16 januari 2004 @ 19:50:
[...]

droom verder....

Ook tweakdsl heeft die overboeking, die zit namelijk bij BBned in het netwerk, daar doen ze niets aan, die is er en zal niet weggaan.
Leuke overboeking.. maar er zitten niet zoveel TweakDSL-ers op een DSLAM..als jij denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Laatst online: 14-09 18:16

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik heb de vraag ook al doorgegeven aan tweakdsl, maar iedereen was in
gesprek, dus ik zou dat even teruggebelt worden. Maargoed; ik kan hem hier
ook wel even stellen:

Ik heb nu een Alcatel 510 4p met een vast IP-adres. Nu wil ik vanwege
meerdere servers achter mijn modem, graag meerdere IP-adressen 'huren'. Nu
mijn vraag; hoe stel ik mijn alcatel zo in dat ik meerdere IP's krijg van de
DHCP van Cambrium? Het modem kan het, maar hoe! :)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
MagicTempest schreef op 16 januari 2004 @ 19:50:
[...]

droom verder....

Je hoeft me niet uit te leggen hoe dat zit, en dromen doe je lekker zelf maar. Ik zeg alleen dat je er een elle lange discussie over kan hebben of niet. Beetje zonde van de tijd enzo he

[ Voor 18% gewijzigd door WeAreLegion op 16-01-2004 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
I_Stealth_I schreef op 16 januari 2004 @ 20:00:
Ik heb de vraag ook al doorgegeven aan tweakdsl, maar iedereen was in
gesprek, dus ik zou dat even teruggebelt worden. Maargoed; ik kan hem hier
ook wel even stellen:

Ik heb nu een Alcatel 510 4p met een vast IP-adres. Nu wil ik vanwege
meerdere servers achter mijn modem, graag meerdere IP-adressen 'huren'. Nu
mijn vraag; hoe stel ik mijn alcatel zo in dat ik meerdere IP's krijg van de
DHCP van Cambrium? Het modem kan het, maar hoe! :)
Je moet je modem configureren met het programmatje wat je er bij kreeg, dan zet je hem op bbned en Bridge mode en dan krijgt elke netwerk kaar (4 in dit geval) een eigen ip toegekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

WeAreLegion schreef op 16 januari 2004 @ 21:39:
[...]

Je moet je modem configureren met het programmatje wat je er bij kreeg, dan zet je hem op bbned en Bridge mode en dan krijgt elke netwerk kaar (4 in dit geval) een eigen ip toegekend
Oke, thx. Heb je het getest? Of ooit aan de gang gehad met TweakDSL?

Ik heb een 7 machines aan inet:
- 2 inet servers, die ik 2 aparte IP adressen wil hebben
- 5 werkstations die ik via NAT wil laten werken

Nu heb ik gezien als je op advanced -> DHCP -> DHCP Client configuration -> new klikt, dat je volgens mij per interface een DHCP kan laten ophalen en de mogelijkheid tot Nat kan aangeven.

[ Voor 32% gewijzigd door I_stealth_I op 17-01-2004 00:27 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
WeAreLegion schreef op 16 januari 2004 @ 19:18:
Van de aandeeltjes World Online zeiden ze ook dat ze gingen stijgen. Chello zei ook dat ze internet zonder beperkingen aanboden. En tegenwoordig heb je zelfs voor gratis produkten je portomonnee nog nodig.

Ze zeggen dus zoveel. TweakDSL is bovendien niet de enige schakel in de keten. En je kent het gezegde over ketens.

[ Voor 9% gewijzigd door Olaf van der Spek op 17-01-2004 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
I_Stealth_I schreef op 17 januari 2004 @ 00:10:
[...]

Oke, thx. Heb je het getest? Of ooit aan de gang gehad met TweakDSL?

Ik heb een 7 machines aan inet:
- 2 inet servers, die ik 2 aparte IP adressen wil hebben
- 5 werkstations die ik via NAT wil laten werken

Nu heb ik gezien als je op advanced -> DHCP -> DHCP Client configuration -> new klikt, dat je volgens mij per interface een DHCP kan laten ophalen en de mogelijkheid tot Nat kan aangeven.
Ik heb alleen 2 machines er op hangen dus dat heeft voor mij niet zoveel nut maar het zou moeten werken.

En als reactie op Olav, er zijn altijd zwake schakels maar goed we zien wel waar het schip strand en aan wie het gaat liggen he :) ik ga er verder niet meer over discussie heb geen zin in negatieve praat over iets wat bij mij ontzettend goed werkt verder, heb niks te klagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 19:59:
[...]

Leuke overboeking.. maar er zitten niet zoveel TweakDSL-ers op een DSLAM..als jij denkt.
Ik zie niet waar ik het woord dslam laat vallen :?, wijs het eens aan..

Gelukkig is het niet zo dat er veel tweakdsl gebruikers op 1 dslam zitten. Dan zou de kans zelfs nog groot zijn dat er gebruikers van andere isp's in het nauw gedreven worden. Echter worden wel alle tweakdsl gebruikers gebundeld via 1 (of als ze er klaar voor zijn 2 of meerdere) fiber(s). Dan kan het dus wel zijn dat je misschien maar 5 gebruikers op een dslam hebt zitten, maar dat zijn door heel nederland verspreid wel al 1500(het aantal mensen op zo'n fiber is afhankelijk van de soorten abonnementen die je hebt, als hij vol zit met 512 kunnen er veel meer klanten op dan wanneer hij vol zit met 8mbit klanten) mensen die allemaal over 1 fiber naar je provider gaan. Het is dus niet zo dat ze vanaf elke centrale even een lijntje naar de provider trekken.

Nu denk ik op dit moment wel dat het gemiddelde aantal tweakdsl klanten per dslam nog onder de 5 ligt, wat momenteel ook nog verklaart waarom er niet echt problemen zijn. Er zijn nog te weinig gebruikers om het probleem op te blazen tot enige significantie.

Ik ben het ook eens dat je lang of kort kan discussieren, maar dat er idd toch niets mee bereikt wordt. Het is ongeveer hetzelfde als een gelovige overtuigen dat god niet bestaat, dat zal je ook bijna nooit lukken. Precies hetzelfde geldt voor mensen die geloven dat "geen datalimiet" niet een marketingleugen is, maar waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
haha marketingleugen of niet :) zolang ik gewoon kan downloaden wat ik wil op full speed zal het me eerlijk gezegd en rot zorg zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
WeAreLegion schreef op 17 januari 2004 @ 01:16:
haha marketingleugen of niet :) zolang ik gewoon kan downloaden wat ik wil op full speed zal het me eerlijk gezegd en rot zorg zijn :)
;)
j_bos schreef op 15 januari 2004 @ 18:42:
[...]

Dit soort berichten ga je dan krijgen ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

OlafvdSpek schreef op 17 januari 2004 @ 00:22:
[...]

Van de aandeeltjes World Online zeiden ze ook dat ze gingen stijgen.
Off topic:

Als je metaforen wilt gebruiken, moet je wel zorgen dat ze hout snijden.

Als wat jij zegt waar is, had dat o.a. de VEB bijzonder veel tijd en geld aan procederen bespaard. Neem van mij aan; Dat stond nergens in de prospectus bij de beursgang. Wat er niet in stond, dat was uiteindelijk de issue....

On topic:
Of mijn ultra abbo nog 2 dagen of nog 2000 dagen "geen limieten" kent, zal me worst zijn. Op het moment dat dat verandert, zal ik onmiddelijk reageren richting Tweak. Om nu een mogelijk ingrijpen in de toekomst te gaan voorspellen van de kant van een ISP, lijkt me voorbarig.

Overigens heeft Burne al eens een keer op Got uitgelegd hoe het komt dat Tweakdsl de bandbreedte een stuk goedkoper verkrijgt dan een aantal andere spelers van de "gevestigde orde".

We zullen zien wie gelijk krijgt en wanneer. Happy downloading iedereen.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu denk ik op dit moment wel dat het gemiddelde aantal tweakdsl klanten per dslam nog onder de 5 ligt, wat momenteel ook nog verklaart waarom er niet echt problemen zijn. Er zijn nog te weinig gebruikers om het probleem op te blazen tot enige significantie.
Doordat tweakdsl niet zo groot is kunnen ze dit doen, dus ik zou me nog geen zorgen maken voorlopig, want zo hard stijgt het aantal leden ook weer niet denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
bjck schreef op 17 januari 2004 @ 01:35:

Dit soort berichten ga je dan krijgen ;)
Ik ben er wel van overtuigt dat er niks aan datalimiet is hoor, maar de snelheid fluctueert soms wel eens. T zou ook kunnen dat mijn lijn niet helemaal goed is omdat ie de ene keer wel de andere keer niet op volle snelheid gaat.

Dat was eigenlijk meer mijn vraag. Tzal waarschijnlijk ook wel door die overboeking komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

j_bos schreef op 17 januari 2004 @ 11:42:
[...]

Maar de snelheid fluctueert soms wel eens. T zou ook kunnen dat mijn lijn niet helemaal goed is omdat ie de ene keer wel de andere keer niet op volle snelheid gaat.

Dat was eigenlijk meer mijn vraag. Tzal waarschijnlijk ook wel door die overboeking komen.
Ik bemerk die fluctuaties overigens ook. 's Morgens is altijd sneller dan 's avonds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Jah klopt dat heb ik ook soms is het weer goed en dan weer even iets minder (scheelt niet zo super veel bij mij maar goed tis nog al tijd snel) vriend van me heeft bij andere bbned provider internet en die heeft 5 weken lang 80kb/s gehad met zijn 8mbit lijn :) das toch een stuk beroerder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 03:28:
[...]

...want zo hard stijgt het aantal leden ook weer niet denk ik.
Hmm, moet jij eens kijken als de KPN providers straks écht harde limieten gaan stellen (zoals Planet nu al voorzichtig tracht te doen), dan loopt het denk ik wel storm bij TweakDSL (en andere ISP's via BBned danwel BabyXL).

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"TweakDSL kent geen limieten op dataverkeer gegenereerd door een Internetverbinding, voor Homepages bestaat wel een limiet van 5 GigaByte per maand."

\o/ zoek dat maar eens op bij een ander 8 mbit provider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jemig, zelfs als jullie tevreden zijn hebben jullie wat te zeiken. jullie weten zelf wie ik bedoel. als jij de contract en voorwaarden niet accepteren of je denkt dat het niet klopt, laat het onderzoeken ofzo en ga bij iemand anders je internet verbinding halen.

maar loopt niet te stoken met berichten over fup and overboeking en weet ik wat nog meer. daar is niemand bij gebaat. en als jij met zulke vragen zit moet je tweakdsl bellen en met hun beste technische man in gesprek gaan, want zulke discussies zijn onbeonnen werk. en inderdaad, iemand overtuigen dat er geen datalimiet is, terwijl diegene dat wel gelooft is onmogelijk. zo zie je maar weer.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 17:56 . Reden: niederlendsch isj moeilijk... aaaaiii ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j_bos schreef op 17 januari 2004 @ 11:42:
[...]

Ik ben er wel van overtuigt dat er niks aan datalimiet is hoor, maar de snelheid fluctueert soms wel eens. T zou ook kunnen dat mijn lijn niet helemaal goed is omdat ie de ene keer wel de andere keer niet op volle snelheid gaat.

Kan verschillende redenen hebben maar er kan ook iets echt loos zijn. Ik spreek uit eigen ervaring. Ik had en heb ook te kampen met erge verschillen in snelheid. Ik heb een ultra abbo maar haal headers binnen van de newsservers op 4 a 5 kb/s, dit is echt om gek van te worden. Ook ik heb heb erg wisselende download snelheid. Na klagen bij tweak en na 2 monteurs van BBned is het probleem gevonden. De "verdeelplaat" in de centrale was niet goed.Zat een te hoge demping op ozo. Overigens haalde ik wel 560 kb/s als ik gewoon bestandjes van het net downloade met die oude "verdeelplaat", dus ver boven het gegarandeerde snelheid. Na de vernieuwing van die plaat schoot mijn down en upload omhoog. Nu na 3 weken alles perfect te hebben heb ik weer het zelfde probleem maar word nu ineens niet erg serieus genomen bij tweak omdat ik wel boven de genoemde limiet zit (2-8mb). Zon verdeelplaat schijnt nogal duur te zijn volgens tweak. Ik wil alleen maar aangeven dat bellen met tweak regelmatig niet helpt skunkonized!!!
Als alles goed werkt is het een perfekte provider!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 17:55:
jemig, zelfs als jullie tevreden zijn hebben jullie wat te zeiken. jullie weten zelf wie ik bedoel. als jij de contract en voorwaarden niet accepteren of je denkt dat het niet klopt, laat het onderzoeken ofzo en ga bij iemand anders je internet verbinding halen.

maar loopt niet te stoken met berichten over fup and overboeking en weet ik wat nog meer. daar is niemand bij gebaat. en als jij met zulke vragen zit moet je tweakdsl bellen en met hun beste technische man in gesprek gaan, want zulke discussies zijn onbeonnen werk. en inderdaad, iemand overtuigen dat er geen datalimiet is, terwijl diegene dat wel gelooft is onmogelijk. zo zie je maar weer.
Waar slaat dat nu weer op?
'We' zijn toch vrij om te discussieren over wat we zelf interessant vinden?
Het gaat mij helemaal niet om het afkraken van TweakDSL op zich. Ik ben alleen benieuwd naar de reden dat zij wel breedband internet zonder grenzen kunnen aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Beste Admin,

De tijd op de TweakDSL mailserver loopt 12 minuten achter. Kan dit even gesynct worden? Mail krijgt nu een verkeerde aankomsttijd dan het werkelijk is.

MvG,
Dat viel even op toen ik op een mail zat te wachten terwijl ik de afzender aan de telefoon had.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Azqi schreef op 17 januari 2004 @ 12:10:
[...]

Ik bemerk die fluctuaties overigens ook. 's Morgens is altijd sneller dan 's avonds.
Ik ben sinds een dag of 3 online...ik blaas zowel 's-morgens en 's-avonds full speed...is voor mij tegen de 890 KB aan. Geen enkele fluctuatie dus op 950 meter v.d. centrale. :+

IK ben hartstikke blij dat Chello mij in december zomaar afsloot..anders had ik deze tweakhemel op aarde nooit ontdekt! :7

Ik wou mijn ipadress vastzetten doch als ik die optie uitkies krijg ik geen mogelijkheid om mijn macadres in te vullen.

Probleempje daarme op dit moment?

Volgens mij werkt het gisteren wel toen ik een kijkje nam??

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 21:03:
Geen enkele fluctuatie dus op 950 meter v.d. centrale. :+
Volgens mij hebben jullie het over verschillende dingen. De nieuwsserver lijkt inderdaad wat minder lekker in z'n vel te zitten, en zowiezo wordt het ding zoveel gebruikt dat 'ie 's avonds inderdaad minder snel is dan overdag. Niet vreemd als er een paar honderd mensen op snelheden van 50 tot 700Kbyte per seconde aan het downloaden zijn. Maar de nieuwsserver heeft verder geen invloed op jouw downloadsnelheid als je dingen ergens anders vandaan haalt.

kroetie heeft weer een heel ander probleem. Die kan niet accepteren dat ook na verloop van tijd je snelheid kan veranderen. Toen ik bijna twee jaar terug net, als een van de allereersten in Haarlem, een DSL kreeg zat m'n snelheid consequent op 8064/512. Dat is in de afgelopen twee jaar langzaam gezakt. Daar is een hele goeie verklaring voor. Ik was de eerste met DSL op mijn centrale. Inmiddels zijn er iets van 2000 dsl-aansluitingen van alle providers tesamen. Die bij mij in de straat hebben natuurlijk de meeste invloed op m'n snelheid. Ik kan aan de getrainde snelheid van m'n modem keurig zien wanneer er iemand DSL kreeg. Iedere keer zakte de snelheid van m'n modem iets. Inmiddels zit ik op 5200Kbit. En dat wordt gewoon veroorzaakt door overspraak van andere dsl-gebruikers.

Als ik 's nachts m'n modem reset traint 'ie weer netjes op 7000Kbit ofzo. Maar als 's ochtend iedereen z'n PC even aanzet om z'n email te lezen (en dus de overspraak weer toeneemt) zakt tussen 6 en 9 m'n snelheid keurig naar de 5200Kbit.

Jammer, maar zo is DSL. Mensen met 2Mbit of minder zullen daar natuurlijk nooit iets van merken. Maar als je op het randje zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burne schreef op 17 januari 2004 @ 22:45:
[...]

Die bij mij in de straat hebben natuurlijk de meeste invloed op m'n snelheid. Ik kan aan de getrainde snelheid van m'n modem keurig zien wanneer er iemand DSL kreeg. Iedere keer zakte de snelheid van m'n modem iets. Inmiddels zit ik op 5200Kbit. En dat wordt gewoon veroorzaakt door overspraak van andere dsl-gebruikers.

Als ik 's nachts m'n modem reset traint 'ie weer netjes op 7000Kbit ofzo. Maar als 's ochtend iedereen z'n PC even aanzet om z'n email te lezen (en dus de overspraak weer toeneemt) zakt tussen 6 en 9 m'n snelheid keurig naar de 5200Kbit.
Dat is mooi nieuws op zich..bij mij in de straat verwacht ik de eerste jaren geen verdere dsl gebruikers...meeste bewoners zijn al op gevorderde leeftijd (lol net als ik), zodat ik dan wellicht voorlopig goed zit.

Bedankt voor je nadere uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 15:52:
"TweakDSL kent geen limieten op dataverkeer gegenereerd door een Internetverbinding, voor Homepages bestaat wel een limiet van 5 GigaByte per maand."

\o/ zoek dat maar eens op bij een ander 8 mbit provider
Waarom lees je niet een aantal punten naar beneden??? Dit las ik ook idd, maar doorlezen is ook een vak.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Overigens heeft Burne al eens een keer op Got uitgelegd hoe het komt dat Tweakdsl de bandbreedte een stuk goedkoper verkrijgt dan een aantal andere spelers van de "gevestigde orde".
Het kan wel zijn dat Tweakdsl mooie verbindingen naar buiten heeft, maar dat haalt nog steeds niet weg dat ze van BBned maar een vast aantal krijgen. En je kan mij echt niet wijsmaken dat teakdsl van bbned een 2x zo snelle fiber krijgt als andere ISP's maar er dan een gelijk aantal klanten op propt. (Overboeking zal dan ongeveer 1:12 zijn)

Het gaat namelijk om het stuk tussen bbned en de provider, niet het stuk tussen de provider en de rest van de wereld. Ook dit kan wel problemen opleveren, maar die kans is vaak wat kleiner, daar is de overboeking meestal ook wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

MagicTempest schreef op 18 januari 2004 @ 01:55:
En je kan mij echt niet wijsmaken dat teakdsl van bbned een 2x zo snelle fiber krijgt als andere ISP's maar er dan een gelijk aantal klanten op propt.
Waar hebben we het nu over? Jouw idee over bandbreedte en overbooking hebben helemaal niets te maken met beleid over dataverkeer. Denk je dat die vezel tussen telecity-1 en -2 iets te maken heeft met hoeveel data je mag gebruiken?

Denk je dat de breedte van het asfalt van de snelweg iets te maken heeft met dat je van je vrouw/vriendin/moeder maar 200 euro benzine per maand mag verstoken?

[ Voor 4% gewijzigd door burne op 18-01-2004 03:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

De algemene uitleg even apart, dat lijkt me netter. :O
MagicTempest schreef op 18 januari 2004 @ 01:55:
(Overboeking zal dan ongeveer 1:12 zijn)
Overbooking wordt bepaald door de ATM-layer. ATM kent vier of vijf soorten verkeer, vergelijkbaar (maar qua effect heel anders) met QoS op IP-niveau. CBR, oftewel Commited Bit Rate, VBR, Variable Bit Rate en dat in twee varianten (met en zonder garanties over timing en latency), UBR ofwel Unspecified Bit Rate en ABR, Available Bit Rate.

Voor DSL zijn CBR en UBR van belang. CBR gaat tellen zodra er VoDSL beschikbaar wordt. Iedere VoDSL-klant krijgt een tweede PVC (dat wat je aangeeft met VPI/VCI) en in die PVC zijn een of meer CBR-kanalen van 64Kbit beschikbaar. Dat is niet alleen 64Kbit, maar ook delay en latency zijn gespecificeerd en gegarandeerd.

Voor iedere verkochte megabit CBR is er precies 1 megabit bandbreedte gereserveerd. Hoe dan ook, hoe druk het ook is, hoeveel DDoS-en men op je DSL-modem loslaat, die 64Kbit is er. Altijd.

Als je het voice-kanaal niet gebruikt is die bandbreedte beschikbaar voor die andere PVC, waar je IP overheen gaat.

De bandbreedte daarin is voor 1/25ste gegarandeerd, en voor 24/25ste vrij voor iedereen. Stel dat iedereen tegelijk op volle snelheid wil gaan downloaden, en je hebt een 1Mbit-lijn, dan zakt je snelheid tot 1/25 daarvan, en dus tot 40Kbit/s.
Voor iedere 25Mbit verkochte IP-DSL is er 1megabit gereserveerde bandbreedte in het BBNed-netwerk. En de toewijzing van bandbreedte gaat per ISP. Driftig downloadende Cistronners zitten jou niet in de weg.

Op het punt waar ISP's zoals TweakDSL aan het BBNed-netwerk koppelen is het gewoon IP. (Met twee uitzonderingen. Demon en Cistron. Die koppelen op ATM, hebben hun eigen NRP's, en hun eigen hoofdpijn daarover.)

In het begin krijg je een 100Mbit-poortje, en zodra je de 70Mbit nadert wordt dat een Gigabit Ethernet poort. IP snapt niets van CBR en UBR (en de VoDSL-dienst gaat via een ander netwerk naar andere terminatie-punten toe) en ieder packet wat het draadje opgaat komt er aan de andere kant uit. Een ISP die onvoldoende bandbreedte inkoopt krijgt met alle zwakheden van IP te maken. Packetloss, wisselende latency en andere ellende. Trueserver heeft meer dan 5.5Gbit/s aan potentieele bandbreedte ter beschikking en TweakDSL heeft los daarvan zelf nog 1100Mbit aan verbindingen met anderen, dus dat zal niet snel voorkomen.

Een ISP heeft maar 1 manier om de overbooking te verlagen, en dat is dure lijnen verkopen. Andere manieren zijn er niet. Al heb je als ISP 1 ADSL-lijn en een terabyte aan bandbreedte, het blijft 1:25 overbooking. Als je minder wilt wordt het duurder. Veel duurder. 2Mbit/512Kbit kost voor 1:25, 1:10, 1:4 en 1:1 respectievelijk 70 euro, 279 euro, 520 euro en 775 euro per maand.

[ Voor 4% gewijzigd door burne op 18-01-2004 03:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burne schreef op 18 januari 2004 @ 03:31:
De algemene uitleg even apart, dat lijkt me netter. :O

[...]
Bedankt voor je uitgebreide en verhelderende betoog. _/-\o_

Bizonder interessante lees-en leerstof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burne schreef op 17 januari 2004 @ 22:45:
[...]

Volgens mij hebben jullie het over verschillende dingen. De nieuwsserver lijkt inderdaad wat minder lekker in z'n vel te zitten, en zowiezo wordt het ding zoveel gebruikt dat 'ie 's avonds inderdaad minder snel is dan overdag. Niet vreemd als er een paar honderd mensen op snelheden van 50 tot 700Kbyte per seconde aan het downloaden zijn. Maar de nieuwsserver heeft verder geen invloed op jouw downloadsnelheid als je dingen ergens anders vandaan haalt.

kroetie heeft weer een heel ander probleem. Die kan niet accepteren dat ook na verloop van tijd je snelheid kan veranderen. Toen ik bijna twee jaar terug net, als een van de allereersten in Haarlem, een DSL kreeg zat m'n snelheid consequent op 8064/512. Dat is in de afgelopen twee jaar langzaam gezakt. Daar is een hele goeie verklaring voor. Ik was de eerste met DSL op mijn centrale. Inmiddels zijn er iets van 2000 dsl-aansluitingen van alle providers tesamen. Die bij mij in de straat hebben natuurlijk de meeste invloed op m'n snelheid. Ik kan aan de getrainde snelheid van m'n modem keurig zien wanneer er iemand DSL kreeg. Iedere keer zakte de snelheid van m'n modem iets. Inmiddels zit ik op 5200Kbit. En dat wordt gewoon veroorzaakt door overspraak van andere dsl-gebruikers.

Jammer, maar zo is DSL. Mensen met 2Mbit of minder zullen daar natuurlijk nooit iets van merken. Maar als je op het randje zit..
Burne, tuurlijk snap ik dat wel! Ik merk overigens nooit geen verschil of ik savonds snachts of smiddags aan het internetten ben. Maar je kan mij veel vertellen, maar op 3 oktober 2003 krijg ik mijn aansluiting en alles werk super , na 2 weken zakt de download van de een op de andere dag met 200 kb/s en upload met 20kb/s en na onderzoek van bbned word er een verdeelplaat vervangen in de centrale en dan op dat moment schiet mijn download weer omhoog met ongeveer 200kb/s. Dan lijkt het mij nu ik weer van de een op andere dag hetzelfde meemaak een niet zo moeilijk te begrijpen probleem. Het is jammer dat men niet leest wat ik schrijf!!!
Jou verhaal klopt wel , maar gaat bij mij niet op !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burne, ik moet toegen dat je er veel verstand van hebt , zou je mij misschien ook kunnen vertellen hoe het komt dat ik bij de newsserver van kabelfoon voorheen met mijn tweak verbinding downloade op volle snelheid 700kb/s met 8 threads en nu opeens maar met 2 a 3 kb/s per thread??
Ik heb navraag gedaan bij kabelfoon , maar daar is niets met de server aan de hand. Mijn broertje met een kabelfoon verbinding heeft ook geen last dat het trager is!! Dit is wel 200 maal trager van de een op andere dag.
Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monsie
Hallo iedereen,

Ik heb een tijdje TweakDSL Ultra met een standaard TweakDSL ASUS modem. Nou valt mijn verbinding zo'n 5 à 6 keer per dag weg. De enige manier om weer verbinding te krijgen is door de voeding van de modem er uit te halen en vervolgens weer in het stopcontact te steken. Hebben meer mensen daar last van? En weet misschien iemand een oplossing?

Groet

Monsie

Sign here please

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 09:51
Monsie,

Ik heb dat probleem ook gehad ja, heb 'm terug gestuurd en heb nu een alcatel 510i bij de kpn winkel gehaald (1 ports voor 109 euro) en ik moet zeggen, het werkt nu al een week zonder problemen.
Was voorheen met m'n asus modem dus echt niet, klapte er om de haveklap uit en moest dan de stekker erin en eruit doen!

FF tweakdsl bellen, ik mocht 'm zo terug sturen. Zit nog wel op t geld te w88 maar datkomt vast goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr paaj
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 12:13
Monsie,

Heb het ook gehad maar mijn modem werkt nu goed :?

Iemand van BBned is langsgeweest, omdat tweakdsl het euvel niet kon vinden. Maar hij heeft alleen de bedrading nagekeken(oud huis). En hij kon niets vinden.
Ik zou het modem terug kunnen sturen, ze zijn ook niet zo gelukkig met die dingen. Maar tot op heden werkt het prima. Dus ik kan je geen tip geven helaas :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Iemand hier met TweakDSL en een Unex router? Krijg de mijne niet aan de praat.

Of moeten we een nieuwe aanschafen? Zo jah, welke?

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 23:57

Ronnie_T

Shangri-La

Ik adviseer een eminent-modem. www.eminent-online.com

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Laatst online: 16-09 21:50

Woohooo

Smilie, James Smilie

ff voor de duidelijkheid: je moet naast TweakDSL toch ook nog een aparte telefoonlijn
of ISDN aanschaffen? of leveren hun die ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Da's geen gecertificeerd modem, dus als je er toch een probleem mee hebt zul je het zelf op moeten lossen. Er is een lijst met modems waarvan vaststaat dat ze het goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
Woohooo schreef op 20 januari 2004 @ 13:24:
ff voor de duidelijkheid: je moet naast TweakDSL toch ook nog een aparte telefoonlijn
of ISDN aanschaffen? of leveren hun die ?
Telefoonlijn van KPN moet je hebben waar je "gewoon" mee kan bellen.
Of t nu ISDN is of analoog dat maakt nie uit. Maar als je natuurlijk alleen een lijn neemt om op te internetten dan kan je beter analoog nemen want dat is goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-05 00:51
heb nog steeds niet besloten welk modem ik ga kopen voor mijn ultradsl

ik wil wel 100k halen met uploaden, dus dit zou betekenen dat ik een draytek vigor 2600 moet halen. Zijn er ook alternatieven met dezelfde upload snelheden of is draytek gewoon supergoed ?

zat ook te denken aan de linksys wag54g, alleen deze is nog niet uit..en weet ook niet welke snelheden de linksys aankan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijn me buurvrouw zo'n Asus adsl router binnen gekregen zonder handleiding van de router dus kan er niet op om te kijken wat die weer geeft.

iemand een idee welk ip die gebruikt?!?

asus al gekeken maar download sectie is daar helemaal plat :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostje
  • Laatst online: 20-08 09:51
Dat gaat je niet lukken op dat asus modem
de webinterface zit er niet op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 20:28:
Fijn me buurvrouw zo'n Asus adsl router binnen gekregen zonder handleiding van de router dus kan er niet op om te kijken wat die weer geeft.

iemand een idee welk ip die gebruikt?!?

asus al gekeken maar download sectie is daar helemaal plat :-(
het is geen ADSL router :) het is een ADSL modem klein verschil :) de ASUS modem staat gelijk in bridge mode bij uitleveren en kan niet veranderd worden. Dus helaas of het word om ruilen of een router kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-10-2024

CPZ

Dalma schreef op 20 januari 2004 @ 18:23:
heb nog steeds niet besloten welk modem ik ga kopen voor mijn ultradsl

ik wil wel 100k halen met uploaden, dus dit zou betekenen dat ik een draytek vigor 2600 moet halen. Zijn er ook alternatieven met dezelfde upload snelheden of is draytek gewoon supergoed ?

zat ook te denken aan de linksys wag54g, alleen deze is nog niet uit..en weet ook niet welke snelheden de linksys aankan
Neem een copperjet 810 of liever een Soho 77 of 97 (is Cisco).
Je upload en dowload zijn afhankelijk van de afstand tot de centrale.
Ik zit op 1609 meter met een copperjet 810 en hij trained upload 997 meer zit er niet in, komt door de afstand.
Er zijn websites waar je doormiddel van je postcode kan zien hoever je van de centrale zit.
Ik heb ze nu niet bij de hand maar google effe en je weet het.
Veel geld uitgeven voor een modem die door de afstand niet op zijn max kan draaien is ook zonde.

Een ouwe doos met scharatel aandrijving !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 23:57

Ronnie_T

Shangri-La

Burne schreef op 20 januari 2004 @ 13:30:
[...]

Da's geen gecertificeerd modem, dus als je er toch een probleem mee hebt zul je het zelf op moeten lossen. Er is een lijst met modems waarvan vaststaat dat ze het goed doen.
Waarom levert Tweakdsl dan wel een niet-gecertificeerde ASUS (1 poorts ethernet) bij hun aansluiting? Wordt daar dan wel ondersteuning door BBNED op gegeven?

Ondersteuning of niet, als de lijn gewoon goed geleverd wordt dan werkt mijn modem gewoon probleemloos. Het modem kan de maximale snelheid voor up- en download aan (1-8 MBit). De chipset is van Globespan, wat juist heel goed zou werken in combinatie met de hardware van bbned.

[ Voor 22% gewijzigd door Ronnie_T op 20-01-2004 23:53 ]

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
daar gaat het niet om :) hij staat gewoon niet op de lijst van modems die certified door bbned zijn. Als je op site van tweakdsl kijkt bij de modems zie je ook staan dat er bij alle modems een aangeraden door picture staat behalve bij de ASUS dat heeft een reden. Maar mensen willen goedkope modems dus bieden ze er 1 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

CPZ schreef op 20 januari 2004 @ 23:26:
liever een Soho 77

Veel geld uitgeven voor een modem die door de afstand niet op zijn max kan draaien is ook zonde.
En hoeveel kostte een SOHO77 ook al weer? Was dat niet 499 dollar lijstprijs? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dionysos1605
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:12
Even een vraagje aangezien ik er over zit te denken om zo'n ultradsl abbo te nemen. Hoe zit het met de nieuwsgroepen. Ik weet dat ze een retentietijd hebben van 3 dagen, maar zitten ze ook bij supernews, net zoals demon internet?

Never underestimate the predictability of stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koppeling bbned - tweakdsl is bij m'n buren niet goed gegaan vandaar dat er geen verbinding is.

Gelukkig konden ze dat in de computer bij tweakdsl zien en moet het binnen 7 dagen opgelost zijn dit doordat bbned weer een tering zooitje er van gemaakt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Dionysos1605 schreef op 21 januari 2004 @ 12:01:
Even een vraagje aangezien ik er over zit te denken om zo'n ultradsl abbo te nemen. Hoe zit het met de nieuwsgroepen. Ik weet dat ze een retentietijd hebben van 3 dagen, maar zitten ze ook bij supernews, net zoals demon internet?
Demon heeft volgens mij gewoon geen eigen servers, maar geeft de gebruikers een account op supernews..

tweak heeft eigen servers.. met 3.5TB, persoonlijk vind ik de laaste periode alles erg fijn werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sa1 schreef op 21 januari 2004 @ 13:45:
[...]
Demon heeft volgens mij gewoon geen eigen servers, maar geeft de gebruikers een account op supernews..

tweak heeft eigen servers.. met 3.5TB, persoonlijk vind ik de laaste periode alles erg fijn werken..
Geeft het ook een lijst welke nieuwsgroepen ze ondersteunen?

ondersteunen ze
Alt.binaries.Dvd
Alt.binaries.Dvdr
Alt.binaries.misc
Alt.binaries.boneless
Alt.binaries.nl
Alt.binaries.x
Alt.binaries.dvd.erotica

etc.

Omdat @home niet over de brug komt wat ze nou uiteindelijk willen gaan doen , ben ik me goed aan het orienteren.Daar staat Tweakdsl bovenaan heb nog een paar weken dan kan ik eventueel @home opzeggen :) , eerst was het Demon maar die zijn nou zeer slecht bezig en omdat de lijn gecapped is op de newsservers dat wil ik niet.maar ja we zitten hier in het topic Tweakdsl :)

Vandaar dat ik vraag welke nieuwsgroepen ze ondersteunen als daar een lijst van is dat ik me kan orienteren(heb ook nou een payserver erbij)

De Mailserver is die goed te noemen bij Tweakdsl , nou bij @home ligt hij constant eruit dat kan ik me niet veroorloven.

Alvast bedankt voor de moeite _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
ik heb geen lijst van wat ze allemaal onder steunen maar volgens mij zowat alles wel, althans erg veel, En de mail server heb ik persoonlijk nog nooit problemen mee gehad heeft bij mij altijd gewerkt. Ik praat nu wel voor mezelf weet iet hoe andere er overdenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Tdsl voer iig al die groepen, dvd.erotica weet ik eerlijk gezegd niet zeker O-) boneless en nl zijn iig altijd goed gevult.. Naar mijn ervaring zijn dvd dvdr en dvd-r ook goed.. K heb heel soms nog astraweb der naast maar dat komt echt heeeeel zelden voor, eigenlijk alleen als ik een poos weg ben geweest.. die heeft namelijk wel veel betere retentie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-05 00:51
ik denk dat ik toch maar voor een vigor 2600 ga

ik ben 1300m verwijderd van de centrale, dus zou wel een aardige upload moeten halen in ieder geval meer dan de 862kbits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds enkel dagen ook lid van tweakdsl en moet toch zeggen dat het me heel erg bevalt ik weet er nog niet zo heel van vanaf met retenties enz ahaha maar alles gaat lekker snel ongeveer 900kb en de nieuwsgroepen bevatten toch een hoop informatie.

Wat ik mij nou afvroeg was hoelang het ongeveer duurde voordat er weer nieuwe postings bijkomen elke dag of elke week hoe vaak je er frequent wat kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 16:53:
Ik ben sinds enkel dagen ook lid van tweakdsl en moet toch zeggen dat het me heel erg bevalt ik weet er nog niet zo heel van vanaf met retenties enz ahaha maar alles gaat lekker snel ongeveer 900kb en de nieuwsgroepen bevatten toch een hoop informatie.

Wat ik mij nou afvroeg was hoelang het ongeveer duurde voordat er weer nieuwe postings bijkomen elke dag of elke week hoe vaak je er frequent wat kunt vinden.
worden continu geupdate.... :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
Dalma schreef op 21 januari 2004 @ 16:50:
ik denk dat ik toch maar voor een vigor 2600 ga

ik ben 1300m verwijderd van de centrale, dus zou wel een aardige upload moeten halen in ieder geval meer dan de 862kbits
Standaard haal je ongeveer 70/75 up ermee met de upload truck kun je de dslam profile omzetten van default naar globespawn ofzo dan haal je ongeveer 85/95 up met versie 2.5h. Verder is er veel info te vinden in het problemen topic van draytek over firmware versies etc die verbeteren soms je up etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend na 7.00 uur storinkje onderhoud newsserver? :?

Mijn verbindingen vielen weg c.q. connections time-out.

Kan nu niet controleren...zit op mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 08:29:
Vanochtend na 7.00 uur storinkje onderhoud newsserver? :?

Mijn verbindingen vielen weg c.q. connections time-out.

Kan nu niet controleren...zit op mijn werk.
k trek er momenteel een backup met 700KB/sec vandaan.. dus 't werkt weer..

Bericht voor de aardige jongen die blijkbaar erg nieuw is met het newsgebeuren: www.tutorialbase.net is volgens mij de site die je wel handig zal vinden... Anders zoeken naar FTD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sa1 schreef op 22 januari 2004 @ 09:15:
[...]
k trek er momenteel een backup met 700KB/sec vandaan.. dus 't werkt weer..

:)
Mooi..bedankt voor je snelle reactie...hij werkt normaliter bij mij ook als een speer..
Vanavond de d/l maar afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Ik wil (moet eigenlijk, i.v.m. de op handen zijnde datalimiet) binnenkort overstappen van Planet naar TweakDSL, maar uiteraard wil ik niet al te lang zonder breedband internet zitten. Planet staat er ook om bekend om contract opzeggingen flink op te houden (klantje pesten :r ), dus ik wil eigenlijk weten -vanuit jullie ervaring- hoe lang het heeft geduurd (vanaf moment van contract opzegging tot aan nieuwe verbinding) voordat je aangesloten was op TweakDSL?

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
KillerBeeForEver schreef op 22 januari 2004 @ 12:45:
Ik wil (moet eigenlijk, i.v.m. de op handen zijnde datalimiet) binnenkort overstappen van Planet naar TweakDSL, maar uiteraard wil ik niet al te lang zonder breedband internet zitten. Planet staat er ook om bekend om contract opzeggingen flink op te houden (klantje pesten :r ), dus ik wil eigenlijk weten -vanuit jullie ervaring- hoe lang het heeft geduurd (vanaf moment van contract opzegging tot aan nieuwe verbinding) voordat je aangesloten was op TweakDSL?
Dat verschilt bij iedereen heel erg en heeft vaak ook te maken met of de centrale druk is of niet. Is dus niet te zeggen het kan 2 weken bij ze duren maar ook een paar maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

j_bos schreef op 22 januari 2004 @ 18:16:
[...]

Dat verschilt bij iedereen heel erg en heeft vaak ook te maken met of de centrale druk is of niet. Is dus niet te zeggen het kan 2 weken bij ze duren maar ook een paar maanden.
Ja, inderdaad paar maanden is erg reeel...

:ssssss .. duss, in ieder geval .. het kan inderdaad verschillen per aansluiting, en hoe moeilijk kpn/oude provider doet... of je een nieuwe of oude telefoon aansluiting hebt, inderdaad hoe druk het is op de centrale.. gemiddeld denk ik dat je ongeveer een maand moet wachten .. men zegt dat het wat korter is, heb echter uit eigen ervaring (en dat is niet alleen bij mij thuis) ervaren dat het ongeveer dus een maand duurt...

paar maanden is gewoon overdreven, of er moet echt iets goed mis gaan. Het kan wel een paar maanden duren, maar dat is waarschijnlijk alleen zo wanneer planet je lijn niet vrij wilt geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SillyJW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-07 14:41

SillyJW

der Gemutlichkeit

KillerBeeForEver schreef op 22 januari 2004 @ 12:45:
[...] dus ik wil eigenlijk weten -vanuit jullie ervaring- hoe lang het heeft geduurd (vanaf moment van contract opzegging tot aan nieuwe verbinding) voordat je aangesloten was op TweakDSL?
16-09-2002 | Informatie aangevraagd over handelswijze opzegging.
19-09-2002 | Planet internet: opzegging via mail of schriftelijk.
19-09-2002 | Opzegging abbo via mail bij Planet.
23-09-2002 | Melding van Planet dat er geen opzegging mogelijk is per e-mail.
23-09-2002 | Brief met opzegging richting Planet.
03-10-2002 | Bevestiging ontvangst opzeggingsbrief. 1 december loopt het abbo af.
07-10-2002 | Informatie ingewonnen over TweakDSL en melding dat mijn huidige abbo afloopt op 1-12-2002.
08-10-2002 | Tweak zegt te moeten wachten op beschikbaar komen van linesharing op mijn lijn.
24-10-2002 | Mailtje naar Tweak of er al iets bekend is over het line-sharing verhaal.
24-10-2002 | Tweak zegt dat line-sharing nu beschikbaar is.
24-10-2002 | Aanvraag TweakDSL.
27-10-2002 | Bevestiging aanvraag van TweakDSL.
25-11-2002 | Ik informeer of er al iets bekend is, of dat ik nog even geduld moet hebben.
25-11-2002 | Tweak zegt dat de lijn eerst helemaal vrij moet zijn.
25-11-2002 | Ik meld dat mijn abbo bij Planet op 1-12 afloopt.
02-12-2002 | Planet lijn gaat down.
10-12-2002 | Bevestiging naar Tweak gestuurd dat mijn planet line nu eruit ligt.
10-12-2002 | Tweak gaat aan de slag.
07-01-2003 | Tweak meldt dat ze wachten op vrijgave van de lijn.
10-01-2003 | Brief van Planet met bedankje voor het reactiveren van mijn abbo.
13-01-2003 | Brief van KPN dat mijn lijn wordt vrijgegeven op 22-1-2003
14-01-2003 | Tweak: "toppie, dan gaan we de lijn van de week op actie zetten"
15-01-2003 | Ik: "klinkt goed!"
15-02-2003 | Modem komt binnen per post.
17-02-2003 | Vraag of het binnenkomen van modem betekent dat ik 'live' ben.
17-02-2003 | Yes! De Tweak-lijn komt tot leven. Showtime!

Maar ik neem aan dat het niet overal zo gaat hoor >:)

[ Voor 9% gewijzigd door SillyJW op 23-01-2004 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Okay, bedankt iedereen, het zal dus gemiddeld ongeveer een maand duren, tenzij Planet -net als bij SillyJW- te zeer gehecht aan me is geraakt dat ze me niet kwijt willen en dus opnieuw aansluiten (lol :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:49

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Hou bij de overgang van Planet naar 'n andere provider op tegenwerking van Planet.
Hier heeft het zo'n 3 maanden geduurd. Er waren div smoezen waarom Planet de sloop opdracht van de lijn niet aan KPN kon melden.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilight
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 11:49
I_Stealth_I schreef op 17 januari 2004 @ 19:24:
[...]

Dat viel even op toen ik op een mail zat te wachten terwijl ik de afzender aan de telefoon had.
8)7 Dat ligt aan degene die de mail stuurt, pannenkoek :P

www.nanon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blup

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 22:54 . Reden: misschien niet helemaal netjes om het zo naar buiten te brengen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
SillyJW schreef op 23 januari 2004 @ 12:20:
Wat moet ik me bij reactiveren voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
SillyJW schreef op 23 januari 2004 @ 12:20:
[...]

16-09-2002 | Informatie aangevraagd over handelswijze opzegging.
19-09-2002 | Planet internet: opzegging via mail of schriftelijk.
19-09-2002 | Opzegging abbo via mail bij Planet.
23-09-2002 | Melding van Planet dat er geen opzegging mogelijk is per e-mail.
23-09-2002 | Brief met opzegging richting Planet.
03-10-2002 | Bevestiging ontvangst opzeggingsbrief. 1 december loopt het abbo af.
07-10-2002 | Informatie ingewonnen over TweakDSL en melding dat mijn huidige abbo afloopt op 1-12-2002.
08-10-2002 | Tweak zegt te moeten wachten op beschikbaar komen van linesharing op mijn lijn.
24-10-2002 | Mailtje naar Tweak of er al iets bekend is over het line-sharing verhaal.
24-10-2002 | Tweak zegt dat line-sharing nu beschikbaar is.
24-10-2002 | Aanvraag TweakDSL.
27-10-2002 | Bevestiging aanvraag van TweakDSL.
25-11-2002 | Ik informeer of er al iets bekend is, of dat ik nog even geduld moet hebben.
25-11-2002 | Tweak zegt dat de lijn eerst helemaal vrij moet zijn.
25-11-2002 | Ik meld dat mijn abbo bij Planet op 1-12 afloopt.
02-12-2002 | Planet lijn gaat down.
10-12-2002 | Bevestiging naar Tweak gestuurd dat mijn planet line nu eruit ligt.
10-12-2002 | Tweak gaat aan de slag.
07-01-2003 | Tweak meldt dat ze wachten op vrijgave van de lijn.
13-01-2003 | Brief van KPN dat mijn lijn wordt vrijgegeven op 22-1-2003
14-01-2003 | Tweak: "toppie, dan gaan we de lijn van de week op actie zetten"
15-01-2003 | Ik: "klinkt goed!"
15-02-2003 | Modem komt binnen per post.
17-02-2003 | Vraag of het binnenkomen van modem betekent dat ik 'live' ben.
17-02-2003 | Yes! De Tweak-lijn komt tot leven. Showtime!

Maar ik neem aan dat het niet overal zo gaat hoor >:)
Bij mij is het ook zo gegaan, alleen had ik november 02' het het opgezegd, en het werkte in februari. En dat kwam allemaal door die planet mofo's! Planet administratie was in die tijd een ramp (zeiden ze zelf) en naar verluid nu nog steeds, stelletje prutz0rs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 15:44
Hmmm homepage/website server off-line? Kan iemand hier toevallig nog www.tweakdsl.nl of http://games.tweakdsl.nl bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Volgens mij zijn ze met een upgrade bezig :) mail werkt namelijk ook niet :) maar goed zal zo wel weer werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 15:44
Had het op werk al sinds 17.30, maar goed verder niet op gelet. We zien wel weer idd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 17:10
AirtjE schreef op 26 januari 2004 @ 20:10:
Had het op werk al sinds 17.30, maar goed verder niet op gelet. We zien wel weer idd :D
En ... is nu de AMS-IX weer sneller?

Er waren klachten over performance op bepaalde links; een daarvan is dus geupgraded; door een storing op een van de servers - en het feit dat de link voor 99,7% verzadigd was gedurende de laatste twee uur, heb ik de upgrade naar voren geschoven.

Alles moet weer supersnel zijn.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.