TweakDSL *new and/or improved* deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.352 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zo, das mooi snel! Als dat de laatste actie is die nog uitgevoerd moet worden (concludeer ik uit je antwoord) Dan zal ik de KPN maar es een routekaart naar Leeuwarden sturen :P Sorry beetje offtopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Cook schreef op 02 januari 2004 @ 23:06:
Zo, das mooi snel! Als dat de laatste actie is die nog uitgevoerd moet worden (concludeer ik uit je antwoord) Dan zal ik de KPN maar es een routekaart naar Leeuwarden sturen :P Sorry beetje offtopic ;)
Ik denk dat het werk dan aan BBNed kant klaar is??. 8) Of dit de laatste actie is betwijfel ik..wat er dan nog bij Tweak moet gebeuren is mij onbekend..vraag ook niet elke week zo'n lijntje aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-10 12:29
Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 22:54:
[...]

Ik 19 december. Woon wel in een groot dorp..wellicht is de ptt monteur blij als ie eens een keer naar het centraletje mag en is daarom de oplevering zo snel rond gekomen? Hopelijk dan in de loop van de komende week het modem.
Dat is inderdaad lekker snel.
Ik heb mijn aanvraag op 8 november de deur uitgedaan. Vandaag is het modem binnengekomen, maar de dsl-lijn is nog steeds niet opgeleverd. Het begint nu toch wel belachelijke vormen aan te nemen vind ik. Temeer daar in de av van TweakDSL een termijn van 60 dagen tot oplevering wordt genoemd waarna je het contract éénzijdig mag verbreken als je het bijvoorbeeld te lang vind duren.

*zucht* ik oeffen nog wat geduld uit maar het raakt een keer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al eens meegemaakt dat na een volledige oplevering geen IP adres wordt vrijgegeven? Ik zie overigens keurig alle drie de ledjes groen branden van mn alcatel speedtouch 510i. Bij de status staat dat de lijn ok is, 2Mb down 1Mb up.. IP address not specified..

Krijg dus GEEN IP adres toegewezen. Zou niet weten hoe dit komt. Bij TweakDSL kunnen ze er blijkbaar ook niets aan doen. Ze hebben een call aangemaakt voor BBNED.

Iemand enig idee hoe het mogelijk is dat zoiets nog kan gebeuren? Je zou toch zeggen dat de meeste instellingen volgens vast gedefinieerde profielen verloopt..

Weird hoor! Irritante is dat we nu weer moeten wachten tot eea gefikst is.. Dit kan toch niet aan mijn kant verkeerd zitten? Heb alles nagelopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 13:07:
Iemand al eens meegemaakt dat na een volledige oplevering geen IP adres wordt vrijgegeven? Ik zie overigens keurig alle drie de ledjes groen branden van mn alcatel speedtouch 510i. Bij de status staat dat de lijn ok is, 2Mb down 1Mb up.. IP address not specified..

Krijg dus GEEN IP adres toegewezen. Zou niet weten hoe dit komt. Bij TweakDSL kunnen ze er blijkbaar ook niets aan doen. Ze hebben een call aangemaakt voor BBNED.

Iemand enig idee hoe het mogelijk is dat zoiets nog kan gebeuren? Je zou toch zeggen dat de meeste instellingen volgens vast gedefinieerde profielen verloopt..

Weird hoor! Irritante is dat we nu weer moeten wachten tot eea gefikst is.. Dit kan toch niet aan mijn kant verkeerd zitten? Heb alles nagelopen..
Bbned een config foutje gemaakt dus blijkbaar... Of jij zelf in je router. Juiste VPI/VCI gebruikt? Juiste protocol?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-10 15:52

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 13:07:

Jep, heb hetzelfde gehad bij oplevering van mijn adsl. Bij BBned was mijn DSLAM-kaart aan barrels. Kreeg ook netjes groene ledjes, up+down was goed, maar alleen er kwam geen data binnen ;) Het heeft 2 weken gekost voordat BBned daar achter was.

Die gasten bij de telefooncentrale in Leeuwarden zijn nu eenmaal niet zo snugger als ik het verhaal hierboven lees van een andere Leeuwarder :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door I_stealth_I op 04-01-2004 15:08 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij wil de uploadsnelheid van de modem niet verder dan 864 kbps. ik heb het met mn e-tech 4poorts van tweakdsl (ja, reeds firmware upgrade gedaan, haalt niks uit) en ook met mn nieuwe q-tec adsl modem. ze zien er verder zelfde uit, zelfde chipset en zelfde. ik wil wel de q-tec terugbrengen en een nieuwe modem halen maat wat moet ik hebben en waar vandaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 16:38:
bij mij wil de uploadsnelheid van de modem niet verder dan 864 kbps. ik heb het met mn e-tech 4poorts van tweakdsl (ja, reeds firmware upgrade gedaan, haalt niks uit) en ook met mn nieuwe q-tec adsl modem. ze zien er verder zelfde uit, zelfde chipset en zelfde. ik wil wel de q-tec terugbrengen en een nieuwe modem halen maat wat moet ik hebben en waar vandaan ?
pff wat een moeite en wat een geld voor ~10-15 kB/s. Kom op man ! ;)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ken er niks aan doen, ik heb 1 mbit up dus ik zou dat graag willen gebruiken. ik ben gaan vragen bij mycom maar ze hadden enkel een asus modem die ze standard leveren bij hun eigen adsl aansluitingen en een sitecom ofzow, waarvan niemand wist wat de specs waren.

btw, de asus adsl modems die ze leveren kunnen maar 768kbit up ofzow, dat staat ook op de doos. ik snap niet dat men een aansluiting neemt van 1 mbit up bij hun en dan krijgt ie een modem die niet toereikend is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-09 21:19
ik kan gewoon 100 kb/s uppen met een asus modem dus zal wel 1 mbit aankunnen dan hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Nee hoor, 100kb/s is geen 1mbit :) dat moet nog iets harder gaat, die van mij traint hem op 864 alcatel modem, (en op me etech modem 893 en daar haal ik ook 100kb/s) maar kom op zeg die paar kb/s :) upload is niet eens zo stabiel als download, daar komt meer bij kijken. Maar goed wat je zelf wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 18:38:
ik ken er niks aan doen, ik heb 1 mbit up dus ik zou dat graag willen gebruiken. ik ben gaan vragen bij mycom maar ze hadden enkel een asus modem die ze standard leveren bij hun eigen adsl aansluitingen en een sitecom ofzow, waarvan niemand wist wat de specs waren.

btw, de asus adsl modems die ze leveren kunnen maar 768kbit up ofzow, dat staat ook op de doos. ik snap niet dat men een aansluiting neemt van 1 mbit up bij hun en dan krijgt ie een modem die niet toereikend is...
Die asus dingen syncen misschien wel 1024, zou het niet zeker weten, gewoon proberen je krijgt bij mycom toch je centen terug.
j_bos schreef op 04 januari 2004 @ 20:04:
ik kan gewoon 100 kb/s uppen met een asus modem dus zal wel 1 mbit aankunnen dan hoor
Dus blijkbaar haalt deze het inderdaad. 1024 sync geeft ongeveer 100 a 105 kB/s upload.
WeAreLegion schreef op 04 januari 2004 @ 21:44:
Nee hoor, 100kb/s is geen 1mbit :) dat moet nog iets harder gaat, die van mij traint hem op 864 alcatel modem, (en op me etech modem 893 en daar haal ik ook 100kb/s) maar kom op zeg die paar kb/s :) upload is niet eens zo stabiel als download, daar komt meer bij kijken. Maar goed wat je zelf wil :)
POTS:

Veel modems syncen op 896kbit. De draytek vigor 2600 kan op 960kbit syncen doordat deze een globespan chipset kan emuleren. (deze chipset zit veel in de dslam's). En modems met een globespan chipset zoasl Cisco modems en de Allied data 810 alleen de V4 versie (v1 is texas instruments).

ISDN:

Syncen vaak 864kbit met veel modems. Maar ook hier zijn modems met een globespan chipset (tellindus volgens mij en cisco misschien ook). En ook hier kan de draytek iets hoger komen.

Maar het blijft proberen. En hoeveel kB/s je winst maakt .. tja is het de moeite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 09:51
Ik heb die asus ook, zit rond de 105 a 110 kb/s upload

Had nu een week zonder disconnect gezeten, alleen vannacht is hij er dus weer uitgeklapt me modem, ff stekker eruit en er weer in en het spulletje werkt weer.

Meer mensen met dit probleem? Aardig irritant iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joostje schreef op 05 januari 2004 @ 08:26:
Ik heb die asus ook, zit rond de 105 a 110 kb/s upload

Had nu een week zonder disconnect gezeten, alleen vannacht is hij er dus weer uitgeklapt me modem, ff stekker eruit en er weer in en het spulletje werkt weer.

Meer mensen met dit probleem? Aardig irritant iig!
Lijkt wel een e-tech. :+ :Y)

En daarbij is de oplossing uit me hoofd: ENCAPSULATION op 1483 Bridged IP LLC.
Maar of datt ook bij een asus werkt geen idee maar niet geschoten is natuurlijk altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Heeft iemand een link van info over die asus modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg net per email de factuur voor het modem.

Dan kan het niet lang meer duren denk ik voordat ik online ben. _/-\o_ _/-\o_

Is het toch razendsnel gegaan. Aanvraag ingediend 19 december.

Mijn petje af en hartstikke mooi.

Dat wou ik even kwijt... :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 15:55
Weet iemand hoe het zit met de Telefoon diensten van BBned...

In die kerst kaart stond dat je een mail moest sturen ergens heen, maar k ben die lieve O+ kerstkaart kwijt :'(

Ik ben wel geinteresseerd in dat soort diensten.. hoe denken jullie daarover?

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 15:48

Sa1

delyver schreef op 05 januari 2004 @ 13:19:
Weet iemand hoe het zit met de Telefoon diensten van BBned...

In die kerst kaart stond dat je een mail moest sturen ergens heen, maar k ben die lieve O+ kerstkaart kwijt :'(

Ik ben wel geinteresseerd in dat soort diensten.. hoe denken jullie daarover?
even de kerstkaart voor je opgezocht (lag voor me), tis voice@cambrium.nl

complete bericht:

VoDSL

Zoals je wellicht vernomen hebt zijn wij voornemens om begin 2004 te starten met het leveren van Telefonie over DSL, waarbij de bestaande telefoonverbinding gebruikt wordt. Hiervoor is alleen een apart modem nodig dat als het ware het spraak en datakanaal splitst en het telefonieverkeer afhandelt met dezelfde kwaliteit als je nu gewend bent.
Daarnaast kan jullie het huidige telfoonnummer behouden of kan je beslissen een nieuw nummer te gaan voeren, en besparingen tot 30 % kunnen gehaald worden tov van je huidge rekening (veelal KPN-tarieven).

Om jullie kennis te laten maken met ons nieuwe aanbod zijn wij van plan een kennismakingsaanbod te introduceren waarbij het abonnement de eerste 2 maanden gratis is.

Nu jullie belangstelling gewekt is willen jullie natuurlijk meer informatie of je zelfs inschrijven. Dit kan door via voice@cambrium.nl je belangstelling te tone waarna we je begin januari de definitieve tarieven en overige informatie laten toekomen.

Jullie Voiceteam

... zo zo.. :)

edit: mij lijkt het wel erg interessant, echter wanneer je nu je telefoon abbo opzegt moet je als nog toch geld betalen aan bbned voor het gebruik van de lijn? Dat was toch iets van 7 euro per maand, dan vind ik het niet tof om daar dikke kosten nog een x over te betalen, ben maar een arme student namelijk :)

[ Voor 10% gewijzigd door Sa1 op 05-01-2004 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostje
Destroyer, die factuur zegt niest hoor, mij hebben ze eind oktkober ook gefactureerd. Heb helaas pas 18 december m'n verbinding opgeleverd gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joostje schreef op 05 januari 2004 @ 14:59:
Destroyer, die factuur zegt niest hoor, mij hebben ze eind oktkober ook gefactureerd. Heb helaas pas 18 december m'n verbinding opgeleverd gekregen...
mmm...word mijn enthousiasme toch wat getemperd.... :O ...ik dacht status dsl lijn complete oplevering bevestigd (stond er vrijdag) en vandaag een factuur voor het modem zou betekenen dat het zaakje klaar is voor gebruik.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Heb zelf slechte ervaringen met de facturen van tweakdsl.

Kreeg bij de installatie al een verkeerd modem daar ging ik echter wel mee akkoord 2600 inplaats van 2600 wireless. Dit werd echter wel verrekend dus krijg nog 100 euro terug ongeveer maar werd maar niet gedaan ook niet na 3 keer bellen.

Nu krijg ik vandaag weer een factuur van modem + maandelijkse kosten weer 400 euro klopt dus van geen kant dit tweede factuur moest alleen de normale maandelijkse kosten bedragen !

Verder werkt alles perfect alleen de facturen die ze sturen naar mij kloppen van geen kant en word blijkbaar ook niet netjes terug gebeld dat het aangepast is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

_MaLa_ schreef op 05 januari 2004 @ 19:14:
Heb zelf slechte ervaringen met de facturen van tweakdsl.

Kreeg bij de installatie al een verkeerd modem daar ging ik echter wel mee akkoord 2600 inplaats van 2600 wireless. Dit werd echter wel verrekend dus krijg nog 100 euro terug ongeveer maar werd maar niet gedaan ook niet na 3 keer bellen.

Nu krijg ik vandaag weer een factuur van modem + maandelijkse kosten weer 400 euro klopt dus van geen kant dit tweede factuur moest alleen de normale maandelijkse kosten bedragen !

Verder werkt alles perfect alleen de facturen die ze sturen naar mij kloppen van geen kant en word blijkbaar ook niet netjes terug gebeld dat het aangepast is.
Factureren van andere kosten als een maandelijkstermijn gaat daar gigantisch de soep in. Heel opmerkelijk ;) Gewoon mailtje droppen dat je het verschil meteen teruggestort wil hebben ipv verrekenen. Gaat voor beide het snelst is mijn ervaring . Ze zijn er absoluut niet de beroerdsten O+

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostje
Terug bellen draait volgens mij ook bij hun regelmatig in de soep... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
I_Stealth_I schreef op 05 januari 2004 @ 22:36:
[...]

Factureren van andere kosten als een maandelijkstermijn gaat daar gigantisch de soep in. Heel opmerkelijk ;) Gewoon mailtje droppen dat je het verschil meteen teruggestort wil hebben ipv verrekenen. Gaat voor beide het snelst is mijn ervaring . Ze zijn er absoluut niet de beroerdsten O+
Het tweede factuur is nu afgeschreven heb nog apart gebeld vandaag ervoor krijg nu nog zeker 450 euro van tweakdsl ! de rekening houder blokeert helaas de rekening voor het facturen festijn van tweakdsl :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over welke asus modem hebben jullie het ? over de Asus 1-poorts Ethernet twv 79 euro bij tweakdsl of iets anders ? hoe ziet ie eruit ? pics van de modem / doos zouden hulpzaam zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookgek
  • Niet online
Heb vandaag nieuwe Tweakdsl aansluiting gekregen. Ik draai achter een E-tech v2 adsl router (firmware 3.27) exact de handleiding voor BBned gevolgd

Het lukt me wel om te internetten, maar een aantal zaken doen het niet: msn messenger (kan niet connecten), bepaalde websites als hotmail.com of windows update en het lukt me niet om via grabit op de nieuwsserver te komen (wordt meteen gerejected bij ophalen nieuwsgroepen).

Iemand enig idee waar ik een oplossingsrichting moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-09 21:19
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 19:04:
over welke asus modem hebben jullie het ? over de Asus 1-poorts Ethernet twv 79 euro bij tweakdsl of iets anders ? hoe ziet ie eruit ? pics van de modem / doos zouden hulpzaam zijn...
Jep de ASUS 1 poorts die je ook gratis kan krijgen met de actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Cook schreef op 06 januari 2004 @ 19:29:
Heb vandaag nieuwe Tweakdsl aansluiting gekregen. Ik draai achter een E-tech v2 adsl router (firmware 3.27) exact de handleiding voor BBned gevolgd

Het lukt me wel om te internetten, maar een aantal zaken doen het niet: msn messenger (kan niet connecten), bepaalde websites als hotmail.com of windows update en het lukt me niet om via grabit op de nieuwsserver te komen (wordt meteen gerejected bij ophalen nieuwsgroepen).

Ah..Ik zie dat je nu online bent..mijn status is sinds vandaag ook Dsl netwerk segment gereed..

Daar stond jij toch al sinds 24 december op? Wat was nou de reden dat je dan pas vandaag online bent?..Heb jij vandaag pas je modem binnengekregen of zoiets?

Lijkt me dat voornoemde status toch bedoeld dat alles rond is en je in principe aansluiting hebt? Hoop dat ik nu niet nog 14 dagen moet wachten... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:17
Voor degenen die zich afvragen wat er vannacht weer gebeurd is, http://www.bbeyond.nl/storingen/alert.asp?alertid=93 meldt:

Rescheduled software upgrade backbone & Migratie Economy Internet Access-diensten
01/05/2004 Eerder was gemeld dat er in de nacht van 23 op 24 december 2003 een software upgrade zou worden gedaan aan het Bbned netwerk. Deze werkzaamheden zijn verschoven naar de nacht van 6 op 7 januari 2004.

De werkzaamheden vinden plaats tussen 00:00h & 06:00h en nemen maximaal 6 uur in beslag. De werkzaamheden kunnen korte onderbrekingen van de verbindingen tot gevolg hebben.

In enkele gevallen kan een reset van de router/modem nodig zijn om opnieuw verbinding te maken.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Migratie Economy Internet Access-diensten: 6 januari 2004

Geachte klant/partner,

Door de snelle groei en de vele upgrades in het afgelopen jaar, breidt bbeyond haar netwerk uit om zodoende de prestaties van het netwerk op niveau te houden. Diverse klanten zullen hiertoe worden verhuisd naar extra systemen. Dit zal de performance voor deze klanten en voor de klanten die achterblijven op de bestaande systemen verbeteren.

Voor klanten/partners die een Economy dienst afnemen is het volgende van belang:
Indien u een onderbreking ervaart na deze migratie dient u een IP release/renew uit te voeren. U zult hetzelfde IP-adres krijgen, maar de vernieuwing van de aanvraag is noodzakelijk* om de verbinding weer werkend tot stand te brengen.

* De economy dienst is afhankelijk van DHCP, dit wil zeggen dat wij te allen tijde verwachten dat het systeem aan klantzijde altijd in staat is om een DHCP request te versturen en dit ook regelmatig doet. Een onderbreking in de verbinding zal bij een economy lijn in 90% van de gevallen worden opgelost door opnieuw aanvragen van het IP adres. (IP release/renew c.q. versturen van volledig DHCP request).

https://www.hansvaneijsden.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookgek
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 22:24:
[...]

Ah..Ik zie dat je nu online bent..mijn status is sinds vandaag ook Dsl netwerk segment gereed..

Daar stond jij toch al sinds 24 december op? Wat was nou de reden dat je dan pas vandaag online bent?..Heb jij vandaag pas je modem binnengekregen of zoiets?

Lijkt me dat voornoemde status toch bedoeld dat alles rond is en je in principe aansluiting hebt? Hoop dat ik nu niet nog 14 dagen moet wachten... :'(
Nee, ik had zelf een modem. Puur een kwestie van feestdagen ertussen denk ik. Wel in 1 maand geregeld dus heel netjes!

Ik heb nog wel problemen zoals gisteren beschreven: enkele websites niet te benaderen of heel traag (hotmail, windows update ed.)en geen toegang tot nieuwsserver via grabit + geen msn. Heb gebeld en de helpdesk zegt dat er problemen met amerikaanse sites zijn en dat het vandaag verholpen zal worden. Ik hoop dat dit mijn problemen verhelpt. Voor de rest speeding! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr paaj
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-09 12:51
Ik heb nu wel een brak asus modem(1 ports) dat om het uur eruithangt bij ff niet gebruiken blijf ik downloaden dan blijft ie oke, maar waarschijnlijk zal dat een RMA worden en dan maar meteen een speedtouch 510i nemen ipv asus(daar zijn ze zelf ook niet echt tevreden over)

Een factuur van 103 eur terwijl ik adsl light heb(25 eur)? Maar daar wordt over teruggebeld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Cook schreef op 06 januari 2004 @ 19:29:

Er was een probleem met het routeren van een nieuwe reeks IP adressen
die deze week in gebruik zijn gekomen. Een aantal partijen had deze reeks
ondanks dat dit ruim van te voren was aangekondigd nog niet in zijn filters/
lijsten toegevoegd, waardoor voor nieuwe gebruikers sommige delen van
het Internet niet, of via vertragende omwegen bereikbaar was. Het lijkt er
op dat de meesten ondertussen de boel hebben aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookgek
  • Niet online
Tweakdsl: bedankt :Y) Alles werkt zoals het moet werken (ook de nieuws server :P )

Ik hou nu alleen mn E-tech nog ff in de gaten, want die heeft een hoop loss of signals. Ik zal het forum weer even vrijwaren van mn spam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
dr paaj schreef op 07 januari 2004 @ 11:54:
Ik heb nu wel een brak asus modem(1 ports) dat om het uur eruithangt bij ff niet gebruiken blijf ik downloaden dan blijft ie oke, maar waarschijnlijk zal dat een RMA worden en dan maar meteen een speedtouch 510i nemen ipv asus(daar zijn ze zelf ook niet echt tevreden over)

Een factuur van 103 eur terwijl ik adsl light heb(25 eur)? Maar daar wordt over teruggebeld....
Je kan de bedragen volgens de bank zelf gewoon terug vragen via de bank.. een ander persoon had voor mij de rekening laten blokeren en die balie medewerkster zei dat we niet de eerst waren die dit rek nr lieten blokeren dus rek nr van cambrium :? Er zijn dus erg veel mensen met factuur troubles. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Denk dat dat beetje onzin is hoor :) ik heb er zelf geen problemen mee gehad maar ik denk dat 1 bank niet weet hoevaak een nummer geblokkeerd word precies denk dat de balliemedewerker meer een verhaaltje op heeft lopen hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Automagische incasso kun je ongedaan maken hoor. Overschrijven niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostje
Bij de primafoon hebben ze een alcatel 510i modem voor 109 euro.

Aangezien ik problemen heb met m'n asus modem en ik lees dat iemand anders ook problemen erm ee heeft (en ik heb al vaker gehoord over problemen met dit modem)

Maar kan dat primafoon modem gewoon ingesteld worden voor BBNed? Lijkt me wel he :? want elke dag m'n internet eruit ben ik ook wel beetje stronbeu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

joostje schreef op 08 januari 2004 @ 09:27:
Bij de primafoon hebben ze een alcatel 510i modem voor 109 euro.

Aangezien ik problemen heb met m'n asus modem en ik lees dat iemand anders ook problemen erm ee heeft (en ik heb al vaker gehoord over problemen met dit modem)

Maar kan dat primafoon modem gewoon ingesteld worden voor BBNed? Lijkt me wel he :? want elke dag m'n internet eruit ben ik ook wel beetje stronbeu
Je moet alleen ff de install tool halen van alcatel site waar BBned bij zit. En je mac doorgeven in het customer menu als je je IP wilt houden.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostje
Hey

Ik heb even gekeken maar ik kan dat nie zo snel vinden hoor? op www.alcatel.nl lijkt me maar die install tool staat niet bij downloads?

Iemand suggesties of ff een linkje waar ik 'm kan downloaden?

Want hij moet toch gewoon op bridge mode en dan ff vci/vpi instellen en dat encapsulation?

BTW, waarom moeti k m'n mac adres doorgeven? m'n netwerkkaart blijft 't zelfde?

[ Voor 14% gewijzigd door joostje op 08-01-2004 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 15:44
Je ip wordt gebonden aan je MAC adres van je modem namelijk :)
Als je dus een vast IP had (hard ingeklopt in customer menu), zul je straks nieuwe MAc moeten invoeren als je je eigen IP terug wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostje
Nou kan ik 't fout hebben hoor, maar MIJN ip adres is toch echt aan t mac adres van m'n netwerkkaart in me server gekoppelt en bij meerdere mensen die ik ken.

Als je modem bridged moet je volgens mij t mac van de netwerkkaart opgeven maar goed :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 15:44
Sorrie ik ging er inderdaad van uit dat, net als meeste mensen, je de router daadwerkelijk als koppelstuk gebruikte tussen intern en extern netwerk.

Maar als je inderdaad gebruikt maakt van bridging, dus je PC als het ware 'direct' aan internet hangt, dan hoef je niets te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-10 15:45

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Ik ben ook in afwachting van Tweakadsl en ik heb zo'n Asus 1 port modem gevraagd. Ik heb zelf al een gewone router. Moet die Asus dan in bridging mode komen te staan?

Er is btw zowat niets over dit modem te vinden. Asus zelf heeft 'm alleen op de UK site staan maar zonder bestanden of manual pdfjes. Vaag

[ Voor 32% gewijzigd door smallblock op 08-01-2004 16:06 ]

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ja smallblock gewoon asus op bridge (dat staat iezoiezo al je kan hem niet veranderen) en dan op je router hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock

smallblock

OK thanks.

Hoezo niet veranderen? Zijn de instellingen vastgezet dan? Kweenie of ik daar wel zo blij mee ben

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostje
Er zit dus geen webbased admin ofzo op die asus modem, helemaal nix, gaat automatisch.

Zijn er nou ook meer met problemen met dat asus modem ism isdn?

Hier klapt ie er dus uit als er geen verkeer is. Als hij blijft downloaden dan doet ie 't wel gewoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar dagen ontiegelijk last van lag in spellen, meer mensen last van?
ping is normaal (40)

zou dit packet loss kunnen zijn?
volgens mij zijn mn kabels in orde
zou het ook daar aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 18:14:
Ik heb sinds een paar dagen ontiegelijk last van lag in spellen, meer mensen last van?
ping is normaal (40)

zou dit packet loss kunnen zijn?
volgens mij zijn mn kabels in orde
zou het ook daar aan kunnen liggen?
Gebeurt dit ook met de gamesservers die bij TweakDSL zelf staan?
Kijk bijvoorbeeld ook eens of je kunt gamen op gamersland.com, die
staat ook bij tweakdsl.
Als je vertelt welke gamesservers je gebruikt, dan kunnen we kijken of dit
te maken heeft met een niet ideale verbinding met de provider waar die
server staat. Dit is in het verleden wel eens gebeurd. Bijvoorbeeld
metingen naar speedtest.nl die niet lekker liepen. Mail je probleem met de exacte
gamesservers die je hiervoor gebruikt ajb naar de helpdesk, dan sturen die het
wel weer door naar de routeringsmensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joostje schreef op 08 januari 2004 @ 17:12:
Er zit dus geen webbased admin ofzo op die asus modem, helemaal nix, gaat automatisch.

Zijn er nou ook meer met problemen met dat asus modem ism isdn?

Hier klapt ie er dus uit als er geen verkeer is. Als hij blijft downloaden dan doet ie 't wel gewoon!
Het asusmodem is voorzien van een firmware die alleen voor bbned werkt en
in bridging mode staat. Het is een modem wat bij mijn weten alleen door providers
wordt verkocht en niet los in de winkel te krijgen is, je zult er dan ook weinig/niets
over terugvinden op diverse sites. TweakDSL heeft zelf ook geen tools om iets
in deze firmware aan te passen, als er iets niet werkt en de resetknop biedt geen
uitkomst, moet TweakDSL ze ook terugsturen naar asus. De bedoeling is dat je lijn, ook
als er geen verkeer over gaat, gewoon open blijft staan. Je hebt dit ongetwijfeld
al geprobeerd, maar het zou helpen als je zou zeggen of je het met andere
modems/computers etc. op je lijn of je modem hebt geprobeerd. Alleen
"het klapt er elk uur uit als ik niet aktief ben" is namelijk niet direct aan een bepaald
stuk hardware of software te koppelen. Het kan maar zo een instelling in je PC of
routertje zijn, of een fout in de bbned DSLAM, een stukke splitter of een
"vogeltje op de lijn" of wat dan ook. Als het echt aantoonbaar aan je modem ligt
moet dat onder garantie op te lossen zijn.

Er zijn over het algemeen erg weinig problemen met de asusmodems, zowel ISDN
als analoog, het zijn overigens verschillende modems in hetzelfde kastje, want
voor ISDN heb je andere elektronika nodig dan voor analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er bij jullie op het moment (21 uur) ook een tragere verbinding als normaal??
Ik weet namelijk niet of ik het aleen heb. Na 3 maanden wachten hebben ze bij bbned eindelijk mijn probleem gevonden. Er zat een demping op mijn modem in de centrale die veel te hoog was (heeft met ruis te maken ofzo). Na een nieuwe modem in de centrale gezet te hebben bleef het probleem zich voordoen. (probleem was een te trage verbinding en paginas werden niet altijd helemaal ingeladen).
Nu 7 dagen geleden hebben ze de verdeelplaat ofzo in de centrale vervangen en mijn download schoot van max 570 kb/s naar 680kb/s. Dit is de hele week al zo maar nu zit ik op max 520 kb/s. Vandaar deze vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostje
Whizzman, ik heb mijn modem al getest met meerdere netwerkkaarten, allemaal het zelfde probleem, zo ook op m'n server en op me eigen pc, hij klapt er gewoon uit.
Vorig week bijna hele week wel een download aangehad en hij bleef draaien, download klaar, en hij vliegt er elke keer uit. Heel vreemd dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

joostje schreef op 08 januari 2004 @ 10:21:
Hey

Ik heb even gekeken maar ik kan dat nie zo snel vinden hoor? op www.alcatel.nl lijkt me maar die install tool staat niet bij downloads?

Iemand suggesties of ff een linkje waar ik 'm kan downloaden?

Want hij moet toch gewoon op bridge mode en dan ff vci/vpi instellen en dat encapsulation?

BTW, waarom moeti k m'n mac adres doorgeven? m'n netwerkkaart blijft 't zelfde?
http://www.speedtouchsupport.nl/support.htm

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
Ik heb nu een poos mijn modem al in bridged mode staan naar alle tevredenheid. Ideaal, vaste IP's en reverse DNS. Maar... hoe kom ik nu in mijn modem? Niet meer gewoon via 10.0.0.138.. ik zou graag willen weten namelijk wat mijn lijnsnelheid is en mijn S/R verhouding en dat kon ik altijd in het modem zien. Iemand een idee? PC terugzetten in de 10.0.0.x range en dan via http://10.0.0.138 proberen helpt ook niet. Ik heb een Alcatel SpeedTouch 510i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 21:03:
Is er bij jullie op het moment (21 uur) ook een tragere verbinding als normaal??
Ik weet namelijk niet of ik het aleen heb. Na 3 maanden wachten hebben ze bij bbned eindelijk mijn probleem gevonden. Er zat een demping op mijn modem in de centrale die veel te hoog was (heeft met ruis te maken ofzo). Na een nieuwe modem in de centrale gezet te hebben bleef het probleem zich voordoen. (probleem was een te trage verbinding en paginas werden niet altijd helemaal ingeladen).
Nu 7 dagen geleden hebben ze de verdeelplaat ofzo in de centrale vervangen en mijn download schoot van max 570 kb/s naar 680kb/s. Dit is de hele week al zo maar nu zit ik op max 520 kb/s. Vandaar deze vraag.
Ik heb dat probleem zelfs nu nog .. kom niet boven de 520kb/s idd uit, perhaps zijn ze bezig ofzo don't know :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Hans van Eijsden schreef op 08 januari 2004 @ 23:38:
Ik heb nu een poos mijn modem al in bridged mode staan naar alle tevredenheid. Ideaal, vaste IP's en reverse DNS. Maar... hoe kom ik nu in mijn modem? Niet meer gewoon via 10.0.0.138.. ik zou graag willen weten namelijk wat mijn lijnsnelheid is en mijn S/R verhouding en dat kon ik altijd in het modem zien. Iemand een idee? PC terugzetten in de 10.0.0.x range en dan via http://10.0.0.138 proberen helpt ook niet. Ik heb een Alcatel SpeedTouch 510i.
Wat bij mij werkt is om gewoon even de tool gebruik en hem in dchp mode zetten, dan kijk ik even hoe hij trained en noem maar op en dan schakel ik hem weer terug,

heb je ook er aan gedacht omde gateway intestellen? dus niet alleen ip range in 10.0.0.x ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
WeAreLegion schreef op 09 januari 2004 @ 01:45:
[...]

Wat bij mij werkt is om gewoon even de tool gebruik en hem in dchp mode zetten, dan kijk ik even hoe hij trained en noem maar op en dan schakel ik hem weer terug,

heb je ook er aan gedacht omde gateway intestellen? dus niet alleen ip range in 10.0.0.x ?
Jazeker heb ik daaraan gedacht. Okee, dan zit er niets anders op dan herconfigureren als ik het wil zien. Jammer van de uptime (IRC e.d.) maar dan moet het maar. Volgens mij heb ik namelijk nogal een brakke lijn. Hij traint op 5 mbit down terwijl ik 1,3 km van de centrale af zit. Ik weet dat dat hoger moet kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag het hier maar even, leek me niet nodig een nieuw topic voor te openen.

1 Moet je bij tweakdsl aansluitkosten betalen (volgens mij niet)?(ik zie net dat de actie "geen setupkosten" vandaag eindigd, hoe hoog zijn die setupkosten?)

2 Kan ik mijn alcatel 330 gebruiken als ik overstap?

3 Moet je een modem kopen als je een abo neemt?

4 Hoe lang duurt het volgens jullie ervaring rondt deze tijd voordat alles na aanvraag rond is (leeuwarden)?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
1 - volgens mij dit moment niet, en de hoogste van setupkosten ligt aan abbo dat je neemt

2 - ik weet niet precies welke die 330 is maar als het een oude is zoals je bij KPN kreeg 2 jaar terug ongeveer dan raad ik je het zoiezo af om niet te nemen

3 - nee dit is niet verplicht

4 - don't know :) woon niet in leeuwarden maar gem is het 3 weken (15 werkdagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:55
Ik zit nu al ruim 2 maanden te wachten op tweakdsl. Niet echt op hun maar op KPN. in de kerst nog gebeld naar tweakdsl, en het zou 2e of 3e week geregeld worden, kpn die schoot niet op met het aansluiten van de verbinding. :S

ik vind het erg vaag allemaal, maar hoop toch snel te kunnen internetten. als het er over 2 weken nog niet leg neem ik een andere provider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Het ligt aan kpn en als het over 2 weken niet werkt neem je een andere provider. Als het echt aan kpn ligt kan je elke provider nemen die je wilt bij bbned maar blijf je waarschijnlijk tegen het zelfde probleem aanlopen. Ik zeg niet dat altijd alles goed gaat bij TweakDSL maar soms heb je gewoon met derden te maken en die willen niet altijd opschieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

WeAreLegion schreef op 10 januari 2004 @ 22:08:
Het ligt aan kpn en als het over 2 weken niet werkt neem je een andere provider. Als het echt aan kpn ligt kan je elke provider nemen die je wilt bij bbned maar blijf je waarschijnlijk tegen het zelfde probleem aanlopen. Ik zeg niet dat altijd alles goed gaat bij TweakDSL maar soms heb je gewoon met derden te maken en die willen niet altijd opschieten
Als je telefonie nog niet volledig admininistratief opgeleverd is. loopt de aansluittijd voor ADSL snel op tot 7 á 10 weken! :X Een nieuwe aansluiting is pas na 6 weken geschikt voor DSL, bovendien kriijg je dan je eerste factuur. Dit zegt KPN er ook netjes bij.

[ Voor 13% gewijzigd door I_stealth_I op 11-01-2004 10:19 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ja klopt, maar wat ik bedoel te zeggen is dat het niet uitmaak naar welke provider je dan gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:55
WeAreLegion schreef op 11 januari 2004 @ 11:21:
Ja klopt, maar wat ik bedoel te zeggen is dat het niet uitmaak naar welke provider je dan gaat. :)
ja maar het rare is dat een buurman later adsl heb aangevraagd, bij planet, en het nu al heeft leggen werkend en al !!!!
en bij mij word gezecht dat het aan kpn legt, wat ook best wel zo zal zijn. heeft het misschien te maken met bbned ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DE_Michiel schreef op 11 januari 2004 @ 13:13:
[...]

ja maar het rare is dat een buurman later adsl heb aangevraagd, bij planet, en het nu al heeft leggen werkend en al !!!!
en bij mij word gezecht dat het aan kpn legt, wat ook best wel zo zal zijn. heeft het misschien te maken met bbned ofzo ?
Planet zit bij KPN zelve..dat gaat altijd snel...bij mij op het werk had iemand binnen 1 1/2 week na aanvraag adsl werkend.

Mijn lijn wordt morgen opgeleverd door KPN, alleen mijn modem heb ik nog niet binnen van Tweak.. snik..... :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

DE_Michiel schreef op 11 januari 2004 @ 13:13:
[...]

Jou buurman had vast al langer dan 6 weken een werkende telefoonlijn liggen. Jij hebt vlak na je aanmelding voor telefonie je adsl aangevraagd. Maar dit kan officieel pas na 6 weken na opleverdatum telefonie.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Laatst online: 03-10 15:48

Sa1

die 330 werkt overigens prima met bbned, een usb modem is het .. speedtouch 330 heet het beezie..

kan gewoon op 8132kbit/sec trainen en 832kbit/sec up, maat van me heeft em ook .. werkt prima als je 1 pc hebt.. , heeft wel maar een 2mbit abbo dus weet niet zeker of de volle 8 ook super goed gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

30 dec j.l. aanvraag op de post gedaan, inmiddels is alles opgeleverd, ik wacht alleen nog op de modem. Buiten een verkeerde factuur (modem belast ipv gratis) gaat alles goed en snel. So far een tevreden klant :) dat was wel anders bij Casema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat het headers ophalen van de newsserver bij jullie nu ook zo verschrikkelijk langzaam (1 a 2kb/s)??? Het is 2 weken erg goed geweest~!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DE_Michiel schreef op 10 januari 2004 @ 19:14:
Ik zit nu al ruim 2 maanden te wachten op tweakdsl. Niet echt op hun maar op KPN. in de kerst nog gebeld naar tweakdsl, en het zou 2e of 3e week geregeld worden, kpn die schoot niet op met het aansluiten van de verbinding. :S

ik vind het erg vaag allemaal, maar hoop toch snel te kunnen internetten. als het er over 2 weken nog niet leg neem ik een andere provider
Ik wacht nu precies 62 dagen, meerdere keren contact moeten opnemen en als het goed is moet het binnen 1 week geregeld zijn.

Ik heb een nieuwe lijn moeten aanvragen via kpn maar ik heb voor de rest nooit iets gehoord dat het 7 a 10 weken duurt voordat je ADSL kunt krijgen op die lijn. Ik moest alleen mijn contract sturen en dat was genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik ben online sinds vandaag....althans PTT heeft me aangesloten op BBNED als het goed is.zei Tweak vorige week tegen mij..maar modem niet ontvangen en ook geen reactie op mijn mailtje van afgelopen zaterdag (had speciaal vrij genomen omdat er stond modem word 3 dagen voor oplevering signaal togestuurd, dus ik ging er vanuit vrijdag opsturen, zaterdag in huis....niet dus.... :'( :'( ).

Begint goed mijn relatie met Tweak...waren vanmorgen aan de telefoon wel erg aardig (juffrouw zei dat modem versturen handmatig ging en niet was te controleren???), maar vandaag ook niks gehad dus er was geen modem verstuurd lijkt mij dan.

Geld afschrijven vorige week maandag was geen probleem...benieuwd of er morgen een briefje van de PTT in de bus ligt dat ze aan een gesloten deur zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 17:53:
Gaat het headers ophalen van de newsserver bij jullie nu ook zo verschrikkelijk langzaam (1 a 2kb/s)??? Het is 2 weken erg goed geweest~!
Bij mij was het vanavond ook waardeloos... 2,5 kb per sec.

Heeft iemand al de nieuwe retentie kunnen meten na de uitbreiding naar 3,5 TB?
Waar zouden we nu op moeten zitten, ongeveer 3,5 dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostje
destroyer2a, das gewoon keihard GELUL.
Maar dat kunnen ze wel goed daar.

Vanaf november aan moeten horen dat "ik volgende week wel adsl zou hebben"uhuh, had 't eindeljk net voor de kerstvakantie.

Maar ze hebben een lijst waarop de modems staan die ze moeten versturen.

Bij mij was 't ook zo, sturen ze godver een modem, krijg je een analoog modem ipv een ISDN modem. Foutje in de administratie. Uhuh lekker veel foutjes dan als je na me 30x aan de foon gehad te hebben nog nie weet dat ik isdn heb...

Maar goed, heb ze vandaag ook aan de foon gehad, was iemand van BBNed me lijn wezen opmeten door die problemen dat me internet er elke keer uit klapte. Lijn was goed, dus lag aan het ASUS modem.
Heb ze gebeld en mag 't retour sturen en krijg t geld terug. Heb vanmiddag ff in de stad hier een SpeedTouch 510 1 ports ethernet gehaald. Die werkt nu gelukkig :)

Hopen dat me problemen opgelost zijn nu... heb er wel vertrouwen in... maja als t een maand stabiel draait geloof ik wel dat 't goed zal werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Positieve gedachten over Tweak worden met de dag minder....

Adsl signaal is gisteren 12 januari opgeleverd, althans werd vorige week verteld door medewerker Tweak en status DSL lijn is nu ook blanco.

Modem zou 3 dagen voor oplevering worden opgestuurd...dus ik zaterdag vrij genomen en thuis gebleven maar geen modem.

Op email wordt niet gereageerd.

Gebeld maandag morgen...er is een lijst die handmatig wordt verwerkt en niemand weet waar de lijst is...kortom er zijn genoeg modems aanwezig en er wordt diezelfde dag zeker door de medewerker aan de lijn een modem opgestuurd..er was er dus nog geen verstuurd lijkt me dan als ze er enthousiast "weer" een opsturen.

Vanmorgen gebeld..is het gelukt opsturen? (zit nu nl. zonder..UPC heeft me weer afgesloten..) Nou dat weet ik niet (heb dan zelfde juffrouw aan de lijn die mij gisteren beloofde hij gaat vandaag weg..doe ik zelf). Er wordt binnen 1/2 uur teruggebeld.

Niet dus.....45 minuten geleden opnieuw gebeld....kreeg na veel aandringen nu de mededeling de modems waren op en zijn vandaag weer binnen en er wordt er weer een vandaag naar mij opgestuurd.....nr.3 dus....

Al met al.....al 2 dagen online?...maar een modem sturen willen of kunnen ze niet??

Ik hoop er maar het beste van, maar heb er nu wel spijt van dat ik een modem bij hun heb besteld....als ik dit geweten had, had ik zelf wel ergens een modem aangeschaft..Ik dacht alles bij een adres gaat lekker snel... ;(

Moest mijn frustratie even kwijt....Ben bang dat ik van de week nog niet online ben... :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostje
destroyer2a, als je status blank is, dat heb ik anmelijk ook op 't moment, dan is de statuspagina down en wrekt niet.

Er moet namelijk zowieso staan 'Volledig opgeleverd' als de lijn operationeel is, dat staat er bij mij namelijk en bija nderen ook die ik ken. Maar op 't moment nix dus, omdat de status pagina er weer uit ligt.
Het zal er dan bij BBned uit liggen, gebeurd overigens heel regelmatig. Want die info is namelijk gekoppelt aan de BBNEd pagina's... beetje prutszooi daar gleoof ik, heb 'me r al zo vaak uizien liggen...

Suc6 ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joostje schreef op 13 januari 2004 @ 12:28:
destroyer2a, als je status blank is, dat heb ik anmelijk ook op 't moment, dan is de statuspagina down en wrekt niet.

Er moet namelijk zowieso staan 'Volledig opgeleverd' als de lijn operationeel is, dat staat er bij mij namelijk en bija nderen ook die ik ken. Maar op 't moment nix dus, omdat de status pagina er weer uit ligt.
Het zal er dan bij BBned uit liggen, gebeurd overigens heel regelmatig. Want die info is namelijk gekoppelt aan de BBNEd pagina's... beetje prutszooi daar gleoof ik, heb 'me r al zo vaak uizien liggen...

Suc6 ermee
ah status blanco is pagina down....was gisterenavond dan dus ook al zo.

Benieuwd of dat vandaag nog hersteld wordt....dus er zijn nogal wat statussen..de laatste die ik gezien heb was dsl netwerk segment gereed...nu moet er dus nog volledig opgeleverd komen staan...als dat er pas komt te staan als ik mijn modem heb kan dat nog wel even duren???? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een simpel vraagje,

Bij mij thuis zouden we overstappen van planet bij KPN naar Tweakdsl.
Op 3 november zou KPN ons afsluiten en volgens Tweakdsl zou 3 to 4 weken later de verbinding werken.
Het is nu dus 13 januari en het werkt nog steeds niet!!. We wachten nu op een nieuwe modem omdat de oude niet zou werken.
Hebben meer mensen zulke ervaringen met Tweakdsl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostje
Ik heb 't aangevraagd 6 oktober, had 't 19 december... en elke week wred gezegd, ja hoor volgende week wordt het opgeleverd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joostje schreef op 13 januari 2004 @ 12:28:

Suc6 ermee
Tweak zegt dat als status pagina blanco is dat dat niks wil zeggen en wel vaker blanco is als alle werkzaamheden zijn afgerond en dat er NIET perse "volledig opgeleverd" komt te staan?? en dat mijn signaal gisteren is opgeleverd.....maar ja modem..... :'(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik snap op zich die frustraties wel dathet niet werkt maar van sommige mensen begin ik het gevoel te krijgen dat ze dood gaan als ze geen internet heben. Beetje weird hoor ga andere dingen doen der is nog meer hoor dan internet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock

smallblock

Destroyer2:

LOL bij mij is het net andersom: ik heb wel mijn modem ( toch maar zelf een ST510 gekocht ipv van de Asus) maar nog geen signaal. Volgens mij hebben we praktisch gelijk aangevraagd.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostje
Mijn leven hangt totaal niet van internet af, maar als er iets beloofd wordt, meerdere malen gezegd wordt dat 't binnen 13 werkdagen opgeleverd is en na een maand heb je nog nix en je gaat bellen, en het zou er dan de volgende week meoten zijn, en dat roepen ze 1,5 maand lang, sorry hoor maar dat vind ik dus echt totaal niet klant vriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

joostje schreef op 13 januari 2004 @ 17:11:
Mijn leven hangt totaal niet van internet af, maar als er iets beloofd wordt, meerdere malen gezegd wordt dat 't binnen 13 werkdagen opgeleverd is en na een maand heb je nog nix en je gaat bellen, en het zou er dan de volgende week meoten zijn, en dat roepen ze 1,5 maand lang, sorry hoor maar dat vind ik dus echt totaal niet klant vriendelijk.
Mja kerel, ik begrijp je ergernissen. Maar telecom aanbieders zijn onvoorstelbare bedrijven. TweakDSL is afhankelijk van BBned en BBned van KPN. Zolang het bij een van deze schakels mis is, dan kan het enorm vertragen. Maar absoluut niet getreurd, ij krijgt absoluut je lijntje! :) Alleen heb je een beetje erg pech (zoals ik ook had). Maar uiteindelijk hiero een echte TWEAK-lijn _/-\o_

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat ik het beste kan doen nu? Een tip ofzo? Ik heb sinds 2 oktober 2003 een ultra abbo bij tweakdsl. Mijn download kwam nooit boven de 580 kb/s en upload nooit hoger dan 60 kb/s. Ook had ik vaak last van onvolledige paginas.
Bbned meette een vreemde en te hoge demping op mijn modem in de centrale. De lijn van de centrale (1800 meter) naar mijn huis was ok.
Nu hebben ze na 2 keer meten en na veel gebel van mijn kant eindelijk na 3 maanden het modem vervangen in de centrale maar dit was niet het probleem. Toen hebben ze een of andere verdeelplaat in de centrale vervangen en mijn down en upload schoot meteen naar 680kb/s en 80kb/s. Dit heeft echter voor 2 weken gewerkt en ik ben sinds 3 dagen weer bij af. Ik weet dus bijna zeker dat dit weer met die "verdeelplaat" te maken heeft. Ik heb weer tweak gebelt en die zeggen weer even een ticket aan te maken maar is het mogelijk voor mij om direkt met bbned kontakt op te nemen want ik heb geen zin om dit weer 3 maanden te laten duren. Tweak kan denk ik ook niet meer doen dat zon ticket aan te maken bij bbned maar dit is toch treurig. Ik weet dat 580kb/s ook wel rap is maar als je een auto koopt die 200 kan en je haalt maar 120km per uur ga je er ook niet mee akkoord.
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 18:45:om direkt met bbned kontakt op te nemen
Gaat je niet lukken. BBNed praat niet tegen eindgebruikers.

<stille hint>
Maareuh.. Op welke snelheid traint je modem? Zou dat niet toevallig iets van ongeveer 5536Kbps kunnen zijn? En is 580Kbyte/s dan niet een hele mooie snelheid? Met 1.6kilometer is het halen van de maximum-snelheid al lang geen zekerheid meer.
</stille hint>

Ik woon iets verder van een centrale en haal iets lagere snelheden, dus volgens mij is er niets bijzonders aan de hand.

(en ik hou verder weer even mijn mond.. >:) )

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 18:45:
als je een auto koopt die 200 kan en je haalt maar 120km per uur ga je er ook niet mee akkoord.
Overigens, dat is een heel ander puntje: je hebt een auto gekocht waarvan iedereen je vertelt dat de snelheid --afhankelijk van de kwaliteit van het wegdek-- tussen de 2048 en de 8064Km/h kan liggen, en iedereen benadrukt dat je absoluut niet de garantie krijgt dat je altijd overal 8064Km/h kan rijden. Bij jou in de straat rijdt je auto 5536Km/h. Dat is meer dan de beloofde minimum-snelheid van 2048Km/h. En dus voldoet de auto aan de opgegeven specificaties.

Of zie ik het nou verkeerd?

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burne schreef op 13 januari 2004 @ 21:40:
[...]

Gaat je niet lukken. BBNed praat niet tegen eindgebruikers.

<stille hint>
Maareuh.. Op welke snelheid traint je modem? Zou dat niet toevallig iets van ongeveer 5536Kbps kunnen zijn? En is 580Kbyte/s dan niet een hele mooie snelheid? Met 1.6kilometer is het halen van de maximum-snelheid al lang geen zekerheid meer.
</stille hint>

Ik woon iets verder van een centrale en haal iets lagere snelheden, dus volgens mij is er niets bijzonders aan de hand.

(en ik hou verder weer even mijn mond.. >:) )
Hmmm nee is geen mooie snelheid als je van 2 monteurs hebt gehoort dat er een of andere demping op het modem in de centrale komt die 20 keer te hoog is als de waarde die het zou moeten zijn. En na het vervangen van een "verdeelplaat" alles ineens wel naar behoren werkt. Paginas worden weer volledig ingeladen en weer een snelle verbinding met de newsserver.
In ieder geval bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burne schreef op 13 januari 2004 @ 21:44:
[...]

Overigens, dat is een heel ander puntje: je hebt een auto gekocht waarvan iedereen je vertelt dat de snelheid --afhankelijk van de kwaliteit van het wegdek-- tussen de 2048 en de 8064Km/h kan liggen, en iedereen benadrukt dat je absoluut niet de garantie krijgt dat je altijd overal 8064Km/h kan rijden. Bij jou in de straat rijdt je auto 5536Km/h. Dat is meer dan de beloofde minimum-snelheid van 2048Km/h. En dus voldoet de auto aan de opgegeven specificaties.

Of zie ik het nou verkeerd?
Dat van die snelheid begrijp ik wel en die specificaties maar als je zelf weet en hebt ervaren dat na het vernieuwen van iets in de centrale dat alles dan wel vlotter werkt wil je dat dat zo blijft. Ook als de monteurs er eerst na een meting hier thuis en in de centrale er niets van snapte waar die demping vandaan komt en dan na verder zoeken vonden ze waarschijnlijk het probleem in die verdeelplaat ofzo. na 3 weken lekker vlot te internetten komt die terugval ineens weer. Lijkt mij niet ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 22:27
Ik vroeg me af of mensen dit herkennen, of anders mischien iemand van Cambrium?

Verbinding: 2048 / 2048

Ik heb een download van 200KB/sec lopen, echt het maximale. Tegelijk loopt er een losse upload van 180, zodat er nog net genoeg upload over blijft om de download aan de gang te houden.

Wat gebeurd er met extra transfers? Bijvorbeeld een filetransfer via msn: 1.5KB/sec.
Maar let op, normaal gaat dit dus wel op maximale snelheid...het ligt puur aan al het andere verkeer.

Maar het browsen...dat gaat nogsteeds perfect. Zeer goed zelfs...en je merkt duidelijk dat je tijdens het browsen veel minder hinder ondervind van de belasting, dan tijdens het versturen van een msn-transfer.

Wat denk je dat er gebeurd als ik in bovenstaande situatie een speedtest.nl testje draai? Juist, ik haal 100+ KB/sec download, 50KB/sec upload :D

Het lijkt er dus op dat poort 80 verkeer voorrang krijgt boven het overige verkeer. Mischien via een traffic shaper @ cambrium / trueserver...of het is gewoon de sdsl techniek..ik weet het niet. Maar ik weet wel dat het RULED !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostje
Dat is juist de techniek van SDSL dat je zo snel kan downen als uploaden tegelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 22:27
Klopt, maar dat is niet helemaal wat ik bedoel :)

Het gaat me erom dat als ik met een stream naar de newsgroep de download totaal dichtzuig, met ftp de upload volledig dichtgooi....ik nogsteeds ruim 50% snelheid haal in speedtest. Speedtest gebruikt poort 80, het lijkt dus wel of dat voorrang krijgt :)

Een transfer op een andere poort dan poort 80 schiet dus ook niet op, op dat moment :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobDay
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 21:02
Omdat van het terugbellen en het reageren op mijn mail door tweakdsl niet veel komt,
hoop ik bij jullie meer geluk te hebben.

Ik plak het mailtje zoals ik het naar tweakdsl heb verstuurd:
Hallo,

Ik kamp al weken met een steeds wegvallende verbinding, verschillende pogingen om het probleem op te lossen waren tevergeefs.
De klacht:
De modem (e-tech 4-poort) verliest zeer regelmatig haar verbinding (showtime lampje gaat knipperen).
Het rebooten van de modem of het disconnecten van de computer helpt even om de modem weer een verbinding te maken.
Probleem bestaat bij zowel computer 1 als bij computer 2 (beide computer zit op een andere poort van de modem).
Als beide computer tegelijk aan staan, valt de verbinding nog vaker weg.

De mislukt oplossingen:
* Nieuwste firmware van e-tech
* Met helpdesk e-tech de settings gecontroleerd zoals die voor tweakdsl/bbned behoeven
* Helpdesk van e-tech heeft mij al een nieuwe voeding opgestuurd, ook dit heeft niet verholpen

Na een laatste contact met e-tech mag ik mijn modem ter controlle laten opsturen.
Probleem hierbij is dat ik dan een week zonder internet zit, daarom wil ik er graag zeker van zijn
dat mijn probleem niet veroorzaakt wordt door iets anders dan de modem. Vandaar mijn vraag:

Bestaan er andere oorzaken (anders dan een kapotte modem) die het wegvallen van mijn verbinding kunnen veroorzaken?

Opvallend hierbij is dat de SNR margin voor de downstream, zoals die te zien is in de modem, enorm fluctueerd (0 - 30 dB).
Zodra deze margin 0 dB bereikt is de internet-verbinding weg totdat de margin weer een voldoende hoge waarde heeft bereikt.
De SNR margin voor de upstream blijft wel keurig en vaste waarde van 8 dB behouden.
Ik heb een proDSL verbinding.

Ik kijk uit naar uw antwoord.

Groeten,

Ronald
Nog ff opmerken dat voor de snelheid verandering en een poosje naar de snelheidsverandering de verbinding prima in orde was

SNR staat voor Signal-Noise-Ratio?

43% of all statistics are worthless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-05 00:51
heb tweakdsl in december aangevraagd.

heb toch nog een klein vraagje:

hoe zit het trouwens met ultradsl en fair use policy ..?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
Dalma schreef op 14 januari 2004 @ 22:08:

alvast bedankt!
Je hebt unlimited bandwith :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online

alvast bedankt!
Gewoon zoveel je kunt downloaden op volle snelheid :)
Geen mail aan het einde van de maand dat je 1 TB hebt gedownload en dat dat teveel is :P

[ Voor 3% gewijzigd door Foxke op 14-01-2004 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom net thuis en vind kennisgeving dat pakje van Tweak op postkantoor ligt... heel erg mooi _/-\o_

Morgen een paar uurtjes vrij nemen en eens kijken wat voor snelheid adsl voor mij in petto heeft... O-)

Dacht trouwens in sommige posts gelezen te hebben dat door adsl zonder splitter er meer ruis op je telefoonlijn zit tijdens gesprekken, maar merk toch geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Cutebritney schreef op 14 januari 2004 @ 11:29:
Klopt, maar dat is niet helemaal wat ik bedoel :)

Het gaat me erom dat als ik met een stream naar de newsgroep de download totaal dichtzuig, met ftp de upload volledig dichtgooi....ik nogsteeds ruim 50% snelheid haal in speedtest. Speedtest gebruikt poort 80, het lijkt dus wel of dat voorrang krijgt :)

Een transfer op een andere poort dan poort 80 schiet dus ook niet op, op dat moment :P
Je browser is gewoon erg goed in het 'ey .. rotop! .. paas mij is beetje de ruimte!' ;)

alvast bedankt!
Teckna schreef op 14 januari 2004 @ 22:11:
[...]

Je hebt unlimited bandwith :)
Foxke schreef op 14 januari 2004 @ 22:21:
[...]

Gewoon zoveel je kunt downloaden op volle snelheid :)
Geen mail aan het einde van de maand dat je 1 TB hebt gedownload en dat dat teveel is :P
Alleraardigst van ze om je geen mail te sturen, en deze houding te hebben. Maar is die bbned dienst niet bij iedere isp overboekt? Dus als iedereen lekker uit zijn dak gaat leechen dat jullie straks onderling ruzie zitten te maken met 'laat mij eens met 800 downloaden nu, nu is het mijn beurt!' ??

En ik lees namelijk heel wat anders in de voorwaarden welke bij het product horen.
TweakDSL kent geen limieten op dataverkeer gegenereerd door een Internetverbinding, voor Homepages bestaat wel een limiet van 5 GigaByte per maand.
Tot dusver klopt het idd :P

Maar nu stukkie lager:
Om het gebruik van de Internetverbinding(en) voor iedereen mogelijk te houden, wordt gevraagd om medewerking te verlenen aan activiteiten zoals die redelijk door TweakDSL gevraagd kunnen worden.
Met als concequentie:
Mocht de Contractant zich niet aan deze regels houden, heeft TweakDSL het recht de Internetverbinding te verbreken, en de overeenkomst met de Contractant te ontbinden of op te schorten.
Hoe zal het nu zitten....

[ Voor 66% gewijzigd door bjck op 14-01-2004 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht domme vraag??..maar waar vind ik de storingspagina van tweak??

Zie daar soms wel eens een verwijzing naar toe staan in eerdere posts, maar als ik op de site kijk zie ik die toch niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie_T
  • Laatst online: 02-06 23:57

Ronnie_T

Shangri-La

BobDay schreef op 14 januari 2004 @ 18:02:
Omdat van het terugbellen en het reageren op mijn mail door tweakdsl niet veel komt,
hoop ik bij jullie meer geluk te hebben.

Ik plak het mailtje zoals ik het naar tweakdsl heb verstuurd:

[...]

Nog ff opmerken dat voor de snelheid verandering en een poosje naar de snelheidsverandering de verbinding prima in orde was

SNR staat voor Signal-Noise-Ratio?
Je hebt waarschijnlijk een brak modem. Domme vraag misschien: heb je al "Reset to factory defaults" geprobeerd? Op welke snelheden "traint" je modem?

Andere mogelijkheden zijn:
- Kapotte splitter of bekabeling aan jouw kant of in de wijkcentrale. In het laatste geval kan ook de afstand van jouw huis naar de wijkcentrale en de kwaliteit van de bekabeling een rol spelen.
- Kapotte poort op de (DSLAM) server, zodat de verbinding er steeds uitklapt.
- Kortsluiting in je ISRA-punt, splitter of modem.

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie_T
  • Laatst online: 02-06 23:57

Ronnie_T

Shangri-La

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 23:17:
Wellicht domme vraag??..maar waar vind ik de storingspagina van tweak??

Zie daar soms wel eens een verwijzing naar toe staan in eerdere posts, maar als ik op de site kijk zie ik die toch niet???
http://www.tweakdsl.nl -> TweakDSL -> Storingen & onderhoud

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ronnie_T schreef op 15 januari 2004 @ 00:52:
[...]

http://www.tweakdsl.nl -> TweakDSL -> Storingen & onderhoud
Inderdaad STOM DUS!!! :X

Had toch ongeveer wel overal op geklikt behalve op tweakdsl.

Bedankt!! _/-\o_
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.