[3d] post je 3d stuff maar weer - part 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.575 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 15:54

sjaakaq

It might get loud

wow! vooral dat ruitje! net echte lego--> _/-\o_

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Michel551813 schreef op 24 november 2003 @ 15:05:
Wie heeft er verstand van skylight? Ik wilde het gebruiken in een scene maar de render wordt helemaal zwart :( Ik heb al vanalles geprobeerd (light tracer aan / uit) maar het blijft zwart. Ik gebruik overigens 3ds max 5 met brazil plugin. Wie kan mij helpen?
Je hebt de beschikking over twee sky lights, ben je je er bewust van welke je gebruikt? In MAX 5 kun je een sky light object neerzetten dat hoort bij de renderer van MAX 5. Die zul je dus in moeten stellen. De sky light in Brazil is geen object dat je in je scene kunt zetten, het is gewoon een instelling van de luma server.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DocB schreef op 24 november 2003 @ 19:07:
geinspireerd door een werkje van iemand op cgtalk een tijdje terug:
[afbeelding]

Wil dr nog wel iets van een omgeving bij maken, want nou staan ze er maar zo zielig bij...

gemaakt in max 6 met finalrender, blur en grain gedaan in photoshop
Wel op elk rondje LEGO zetten, he. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Oogst schreef op 24 november 2003 @ 10:03:

In feite beschrijf je nu een methode om heel snel een dome-of-light neer te zetten. Je doet dus exact hetzelfde als ik in mijn dome-of-light-voorbeeld, alleen zet je ze snel neer. :)
Het was ook niet mijn bedoeling om het wiel opnieuw uit te vinden ;), maar om inderdaad zoiets sneller neer te zetten. Dat was altijd hetgene wat mij er van weerhield om even zo'n render te maken.

Eigenlijk zouden ze zoiets als standaard object in Max moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:40
DocB schreef op 24 november 2003 @ 19:07:
geinspireerd door een werkje van iemand op cgtalk een tijdje terug:
[afbeelding]

Wil dr nog wel iets van een omgeving bij maken, want nou staan ze er maar zo zielig bij...

gemaakt in max 6 met finalrender, blur en grain gedaan in photoshop
woh :) Heel mooi.

Alleen zou het allemaal wat meer gechamferd mogen zijn, en idd, het ontbreken van "lego" valt mij nu, na al die jaren, erg op :)
Atgast schreef op 24 november 2003 @ 00:44:
[afbeelding]

Ik ben 1 van de minst productieve 3ders die er bestaan en dat komt omdat ik veel te perfectionistisch ben en altijd van de hak op de tak spring. Ook blijf ik altijd hangen bij het optimaliseren van een render en het zo mooi mogelijk belichten...
zucht, tis een vloek :(
Tot die groep behoor ik ook, met het grote verschil dat ik, ontevreden, m'n max-file dan ook nog wegmik. Dan duurt het pas echt lang....

BTW. Had jij niet nog een museumpje te maken :*)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Barracuda_82 schreef op 24 november 2003 @ 19:43:
[...]

Het was ook niet mijn bedoeling om het wiel opnieuw uit te vinden ;), maar om inderdaad zoiets sneller neer te zetten. Dat was altijd hetgene wat mij er van weerhield om even zo'n render te maken.

Ik doe er handmatig ongeveer 30 seconden over om die lampen neer te zetten, is dat snel genoeg? Dat is dus zonder die helix hè.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Laatst online: 23-02 19:55
Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 19:24:
[...]

Wel op elk rondje LEGO zetten, he. :p
heheh ja dat staat er ook (bumpmapje op 100), maar tis blijkbaar niet genoeg. Nou heb ik het plaatje wel verkleind en zit er een beetje jpeg compressie overheen, maar ik zal proberen het wat duidelijker te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 12:38
Ik kreeg er trek in dus ging ik er 1tje maken, maar nu ik hem klaar heb vind ik hem toch niet zo lekker :(

Afbeeldingslocatie: http://www.nfshome.com/martin/3ds/Chocolade-M.jpg

/me kijkt ondertussen jaloers naar alle andere mooie dingen in deze topic
en dan zit ik hier met zo'n saaie chocolade letter :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het begin is er ;)
Atgast schreef op 24 november 2003 @ 00:44:
[afbeelding]

Ik ben 1 van de minst productieve 3ders die er bestaan en dat komt omdat ik veel te perfectionistisch ben en altijd van de hak op de tak spring. Ook blijf ik altijd hangen bij het optimaliseren van een render en het zo mooi mogelijk belichten...
zucht, tis een vloek :(

Ik ben al zovaak opnieuw begonnen aan deze auto, maar nu ga ik em eens anders verder maken. Ik ga eerst het frame en binnenwerk maken, in de hoop dat ik nu tot een bevredigend eindresultaat kom :) Ik heb de hele achterkant van de auto al eens ge-delete omdat ik er na vele uren werk toch niet tevreden over was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

Oogst: 30 seconden om een doom of light neer te zetten?!

jij bent OF helemaal MAX-ziek, OF gestoord, OF heel goed, of alle 3??? ;)

(retorische vraag, ik weet het antwoord) O-)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

6K schreef op 24 november 2003 @ 23:26:
Oogst: 30 seconden om een doom of light neer te zetten?!

jij bent OF helemaal MAX-ziek, OF gestoord, OF heel goed, of alle 3??? ;)

(retorische vraag, ik weet het antwoord) O-)
Hij is alle 3, maar het is ook een truuk ;)

1 targeted lamp, drag alleen de lamp naar het exactespiegelpunt tov het target (je kan ook de mirror functie gebruiken) selecteer beide, zorg dat ze draaien om hun gezamelijke pivot point. shift drag nu met rotate zo'n 30 graden en laat enkele instances maken. selecteer alle lampen en doe dit ook ten opzichte van de andere as, voila :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:38
@DocB: Dit is een van de beste lego imitaties die ik ook heb gezien, vooral die ruitjes!! Super!! nu nog een mooie omgeving.

Ik heb nog wat aanpassingen gedaan aan mijn huiskamer. Bedankt voor de tips, ik vind hem er nu een stuk beter uitzien:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mwcmulders/zooi/final2.jpg

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
/me Kijkt jaloers naar boven

nouja mischien is dit wel wat meer interesanter ik weet het niet wat je allemaal met een chocolade letter kan doen
Afbeeldingslocatie: http://www.nfshome.com/martin/3ds/Chocolade-M2.jpg

Mischien een film schrijven ofzo, of me naam schrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martink : Ziet er uit om op te vreten ;) (Tip : "bevel" de randen een beetje, ziet er realistischer uit.)

Hier weer eentje van mij :

Afbeeldingslocatie: http://www.osirisdesigns.nl/users/bart/portfolio/images/Camaro111.jpg

Omgeving, of het gebrek eraan, zuigt :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Je model is erg mooi, alleen kon ie hier en daar wat strakker. Volgens mij volgt de voorruit de vorm van de chromen strip ook niet helemaal correct.

erg netjes iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Atgast schreef op 24 november 2003 @ 23:31:
[...]

Hij is alle 3, maar het is ook een truuk ;)

1 targeted lamp, drag alleen de lamp naar het exactespiegelpunt tov het target (je kan ook de mirror functie gebruiken) selecteer beide, zorg dat ze draaien om hun gezamelijke pivot point. shift drag nu met rotate zo'n 30 graden en laat enkele instances maken. selecteer alle lampen en doe dit ook ten opzichte van de andere as, voila :)
Heb ik dit jou ooit verteld of is het telepatie die je precies mijn tekst doet vertellen? :D

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:46

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Barracuda_82 schreef op 24 november 2003 @ 19:43:
[...]

je kan er natuurlijk ook eentje maken en die als aparte scene opslaan (heb ik ook gedaan) en als je dan een dome of light nodig hebt in je scene even mergen ;)
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 00:18:
Martink : Ziet er uit om op te vreten ;) (Tip : "bevel" de randen een beetje, ziet er realistischer uit.)

Hier weer eentje van mij :

[afbeelding]

Omgeving, of het gebrek eraan, zuigt :)
* floriske.nl vraagt zich af wat hij verkeerd doet bij het instellen van zijn materials of bij het renderen :(

mijn lak ziet er altijd een stuk "nepper" uit dan bijvoorbeeld bij crazyhank,

[ Voor 43% gewijzigd door floriske.nl op 25-11-2003 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Oogst schreef op 25 november 2003 @ 11:02:
[...]

Heb ik dit jou ooit verteld of is het telepatie die je precies mijn tekst doet vertellen? :D
Jomanda Powerrrrrrrr©

offtopic:
Was jij ook op de open dag van de HKU ?
ik ga vandaag iig het formulier invullen in de hoop toegelaten te worden bij ID :)

[ Voor 24% gewijzigd door Arjan op 25-11-2003 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm, ff over die Z4, dus GEEN z3, is wel koel, ben zelf ook met iets bezig alleen post ik t pas als ik t af heb, t is wel een bmw :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Atgast schreef op 25 november 2003 @ 13:31:
[...]

Jomanda Powerrrrrrrr©

offtopic:
Was jij ook op de open dag van de HKU ?
ik ga vandaag iig het formulier invullen in de hoop toegelaten te worden bij ID :)
Nee, ik had helaas geen tijd voor de open dag. En als jij denkt dat je ID moet gaan doen, dan ben je verkeerd voorgelicht. ID zijn namelijk allemaal losers. ;)

Nee, ff serieus, je weet het verschil tussen ID en GDD? En je weet dat er ook veel overlap is? De meeste projecten bijvoorbeeld zijn gemengd.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Oogst schreef op 25 november 2003 @ 15:04:
[...]

Nee, ik had helaas geen tijd voor de open dag. En als jij denkt dat je ID moet gaan doen, dan ben je verkeerd voorgelicht. ID zijn namelijk allemaal losers. ;)

Nee, ff serieus, je weet het verschil tussen ID en GDD? En je weet dat er ook veel overlap is? De meeste projecten bijvoorbeeld zijn gemengd.
Jup, voor die informatie heb ik net extra veel rondgevraagd, uiteindelijk heb ik de conclusie getrokken dat nét het iets bredere/overkoepelende aspect van ID mij wel ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog maar eens een update van mijn eitjes ;)
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=515015
Om de een of andere rede werktte de glow deze keer niet ....

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

ff een vraagje tussendoor:

Er zou bij Brazil een standaard "car shader" moeten zitten, maar of ik ben scheel of hij zit er gewoon niet bij :'( waar zou ik deze moeten vinden?

ik krijg namelijk de shaders van de carosserie van mijn chevy niet naar behoren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:37
floriske.nl schreef op 25 november 2003 @ 17:44:
ff een vraagje tussendoor:

Er zou bij Brazil een standaard "car shader" moeten zitten, maar of ik ben scheel of hij zit er gewoon niet bij :'( waar zou ik deze moeten vinden?

ik krijg namelijk de shaders van de carosserie van mijn chevy niet naar behoren :(
Heb je de gratis test-versie van Brazil, kan je lang zoeken, want dat heb je die car paint shader niet.

Heb je de volledige versie (Brazil r/s 1.0 of hoger), dan moet je een Brazil Advanced Material hebben, daarin kan je uit een rijtje shaders kiezen (wax, velvet, ghost enz.) en daar zit ook je Car paint shader bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

LiToKi schreef op 25 november 2003 @ 17:48:
[...]

Heb je de gratis test-versie van Brazil, kan je lang zoeken, want dat heb je die car paint shader niet.

Heb je de volledige versie (Brazil r/s 1.0 of hoger), dan moet je een Brazil Advanced Material hebben, daarin kan je uit een rijtje shaders kiezen (wax, velvet, ghost enz.) en daar zit ook je Car paint shader bij :)
thx, heb hem gevonden, nu nog ff beetje ideale instellingen zoeken, maar ik klooi wel wat aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09 07:44
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 16:47:
[afbeelding]
Leuk gedaan. De manual geeft wel een leuke toevoeging bij de eieren. Wel jammer dat de tafel zo recht afgekapt is, misschien kun je dat nog iets verbeteren :)

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qylos schreef op 25 november 2003 @ 18:29:
[...]

Leuk gedaan. De manual geeft wel een leuke toevoeging bij de eieren. Wel jammer dat de tafel zo recht afgekapt is, misschien kun je dat nog iets verbeteren :)
Dankje. Ik begrijp wat je bedoelt met die tafel ja. Maar het probleem is dat je daar volgens mij niet zoveel aan kunt verbeteren. Dat de tafel daar ophoudt is nou eenmaal zo, in het echt ook ;)

@floriske.nl : Je hebt idd gelijk. Met een afgeronde rand en misschien ook iets meer DOF zal het beter staan.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 18:36:
[...]

Dankje. Ik begrijp wat je bedoelt met die tafel ja. Maar het probleem is dat je daar volgens mij niet zoveel aan kunt verbeteren. Dat de tafel daar ophoudt is nou eenmaal zo, in het echt ook ;)
dat klopt, maar als je de rand wat afrond krijg je waarschijnlijk iets ander lichtval en schaduw aan de rand. Verder ziet hij er gewoon vet uit, die manual is helemaal stoer verzonnen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bezig met de volgende tutorial: http://www.the3dstudio.co...rials.aspx?id_tutorial=58

hier zit ik alleen met een vraag....
uit de tutorial:

In the Spotlight Parameters section, under Projector, click on None and choose Noise from the Material/Map Browser. Drag the newly created map from the Modify panel to an empty slot in the Material Editor. Choose Instance when prompted.

Onder de spotlight parameters kan ik helemaal geen projector settings instellen. Weet iemand hoe ik dit kan realiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 19:15:
...
Onder de spotlight parameters kan ik helemaal geen projector settings instellen. Weet iemand hoe ik dit kan realiseren?
-Welke max versie? En de standaard spot?

Create Panel -> Lights -> (Free/Target) Spot -> Advanced Effects -> Projector Map...

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

update

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=515893

(nog steeds een beetje wipe, bijna af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 10:34

Dexter

d((o_o))b

da's wel bruut gedaan!!! Vind dat wel een kop om in zo'n wagen plaats te nemen. Maar wat al eerder gezegd werd, een shot iets meer van onderen maakt de wagen ws. nog indrukwekkender. En ik zou misschien een keer een dark-grey als kleur van de auto proberen..komt je model denk ik iets meer tot zijn recht.
En ik vind het glas iets te mat...

Maar ziet er echt bikkel uit!!

[ Voor 7% gewijzigd door Dexter op 25-11-2003 22:23 ]

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 22:20:
update

[afbeelding]

Een paar lichte kritieken, verder erg goed werk!

Ik zou inderdaad ook een andere kleur pakken voor de lak van de auto om de model beter tot zijn recht te laten komen.
Ook zit er rechtsonder in het raam een fout, volgens mij zitten daar een paar poly's niet op hun plaats.
De grille voorop klopt niet helemaal precies. De binnenste hoeken moeten iets scherper.
Ik zou voor het nummerbord een iets andere houder maken die meer aansluit op de carosserie, nu zit ie er een beetje erg tegenaangeplakt.
Het handvat in de deur is een beetje aan de grote kant vergeleken met de echte auto, maar dit is niet zo boeiend.

Keep up the good work!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

fantasisch _/-\o_
geef alleen die gast ook een trui aan die afwijkt van de kleur van de lak, dan zie je dat ook wat beter :+

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander1981-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2020
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 22:20:
update

[afbeelding]

Zeer mooi plaatje. Ik personlijk zou niets meer doen aan de hoek van het plaatje, dit is echt goed zo, ook hoe die gast zo die camera inkijkt...
Je kunt idd wel wat doen aan de kleur van de auto of de trui (of beide)
_/-\o_

PS: Staat er nu wel Z4 op die auto? ;)

PPS: wipe? ik denk dat je bedoelt wip, maar wipe doet me wel aan het volgende denken: windscreen wiper :) oftewel ruitewisser... Zit die er nog niet op?

[ Voor 19% gewijzigd door -Sander1981- op 26-11-2003 11:48 ]

I don't have a solution; but I do admire the problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan een metallic shader ook zelf maken, hou je diffuse waarde vrij laag (Daardoor komen reflecties vrij goed tot hun recht), voeg een "reflection falloff" toe, en hou de highlights vrij klein ;)
floriske.nl schreef op 25 november 2003 @ 12:06:
[...]
je kan er natuurlijk ook eentje maken en die als aparte scene opslaan (heb ik ook gedaan) en als je dan een dome of light nodig hebt in je scene even mergen ;)

[...]

* floriske.nl vraagt zich af wat hij verkeerd doet bij het instellen van zijn materials of bij het renderen :(

mijn lak ziet er altijd een stuk "nepper" uit dan bijvoorbeeld bij crazyhank,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 13:31:
Je kan een metallic shader ook zelf maken, hou je diffuse waarde vrij laag (Daardoor komen reflecties vrij goed tot hun recht), voeg een "reflection falloff" toe, en hou de highlights vrij klein ;)

[...]
thx, maar ik heb inmiddels de carshader van brazil ontdekt :*) moet nog wel wat met de instellingen en mijn belichting spelen, maar dat komt wel goed hoop ik ;)

@3D-God: cool dat character d'r in!! maakt het geheel net iets meer AF!!!! ben errug benieuwd naar je eindresultaat!!

en dan hier nog even een wipje van mezelf
koplampen toegevoegd
zijruit afgewerkt inclusief rubbers etc (alleen de grote ruit moet er nog in)
raamrubber voor de achterruit gemaakt
de bak voorzien van een houten bodem en de wielkasten doorgewerkt in de bak
de bak tevens wat breder gemaakt aangezien deze te smal was naar mijn mening
begonnen aan de achterbumper:

de wielen zijn tijdelijk, om het geheel een beetje meer op een auto te laten lijken ;)

inmiddels dus de brazil carshader ontdekt en vast een beetje met een scenery en belichting aant kloten geweest (heb nu een dome of light van 64 spots en één extra spot als zon.

niet op het glas en chroomwerk letten, das nog een standaard reflectionmap van max, moet nog ff uitvogelen hoe ik wat realistischer chroom kan maken. Glas heb ik inmiddels, maar in deze render nog niet gebruikt

http://www.floriske.nl/gf/stepsiderender7.jpg

ben nog een noob, zeker wat belichting betreft, maar ik wil toch eerst mijn model op orde hebben voor ik echt met belichting etc aan de gang ga

[ Voor 38% gewijzigd door floriske.nl op 27-11-2003 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Atgast schreef op 25 november 2003 @ 15:50:
[...]

Jup, voor die informatie heb ik net extra veel rondgevraagd, uiteindelijk heb ik de conclusie getrokken dat nét het iets bredere/overkoepelende aspect van ID mij wel ligt :)
Het vergroot in ieder geval wel je kans om aangenomen te worden. :) ID had afgelopen jaar geloof ik 60 aanmelding en mocht er 30 toelaten. GDD daarentegen mocht er ook 30 toelaten, maar had 200 à 300 aanmeldingen. Ok, volgend jaar mogen er 50 worden toegelaten, maar dan nog is je kans klein. Dus ik reken erop dat ik je volgend jaar zie. :D
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 16:47:
[afbeelding]
Je papier zou een flink stuk realistischer worden wanneer je het uitprint op een gewoon a4-tje en je deze vervolgens weer inscant. Die scan kun je dan gebruiken als diffuse-texture. Waarschijnlijk ziet ie er dan veel cooler uit. B)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Ik ben bezig met een filmpje te maken.. een paar minuten ben ik van plan.. Ik ben nu alles op een rijtje aan het zetten (verhaallijn, scenes die erin komen ed), maar ik zie erg tegenop de mensen die er in voorkomen.. Zij spelen niet echt een hoofdrol, ze moeten voornamelijk beetje gillend wegrennen enzo :P Nu vroeg ik mij dus af hoe ik dat dus het best kan doen (hoet moeten gewoon een X aantal verschillende mensen zijn (mannelijk/vrouwelijk/jong/oud/dik/dun, gwoon van alles :P ) maar ik hoef dus niet perse stuk voor stuk te gaan moddelen ;) (wat ik dus ook nog niet kan :) ) Nu vroeg ik mij af hoe ik dat het best kan doen.. Ik zat zelf aan poser te denken, maar ik kan mij niet herrineren dat je daar goed mee kon exporteren naar 3ds max (maar ik heb poser nu even niet, zal morgen wel binnen hebben :) ).. Zover ik mij kan herrineren kon ik daarmee alleen stills importeren (zonder textures), maar zoals ik al zij, dat is lange tijd geleden..

Ik ben nu ook even bezig met character studio, en humanIK, maar ik kom daar nog niet zo goed uit..

Maar dus de vraag aan jullie: wat lijkt jullie het best voor een n00b :)

Ik vraag dus niet om e.e.a. uit te leggen, ik weet dat daar turials voor zijn..

ps. Vertel me niet dat ik me verkijk op zo'n filmpje van "maar" 3 of 4 minuten.. Ik weet hoeveel werk het is, en vooral omdat ik tijdens het maken van dit filmpje nog véél moet leren.. Ik zit ook nog met 5 à 6 x per week sporten en 5 vwo, dus zal nog wel lang duren voor het uberhaupt ergens op begint te lijken :) ...

edit:
Ik neem aan dat gezichtsuitdrukkingen niet mogelijk zijn met zulk soort plugins/programma's, dus de gevoelens ed. probeer ik wel op een andere manier te laten uiten :)

[ Voor 8% gewijzigd door wdekreij op 26-11-2003 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik heb het nog nooit zelf geprobeerd, maar dit is dus typisch iets dat schreeuwt om Poser. Ik weet alleen niet hoe exporteren daarmee allemaal in zijn werk gaat, maar dat moet toch op de één of andere manier mogelijk zijn. Daar is anders vast wel een plug-in voor. Poser is echt hiervoor gemaakt.

*Oogst gaat nu even zijn mond spoelen, want hij heeft zojuist voor het eerst in zijn leven iemand Poser aangeraden en heeft nu een zeer ranzige smaak in zijn mond.

;)

[ Voor 18% gewijzigd door Oogst op 26-11-2003 20:58 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Oogst schreef op 26 november 2003 @ 20:56:
[...]

Ik heb het nog nooit zelf geprobeerd, maar dit is dus typisch iets dat schreeuwt om Poser. Ik weet alleen niet hoe exporteren daarmee allemaal in zijn werk gaat, maar dat moet toch op de één of andere manier mogelijk zijn. Daar is anders vast wel een plug-in voor. Poser is echt hiervoor gemaakt.

*Oogst gaat nu even zijn mond spoelen, want hij heeft zojuist voor het eerst in zijn leven iemand Poser aangeraden en heeft nu een zeer ranzige smaak in zijn mond.

;)
Ga jij maar snel je mond spoelen ja ;).. zodra ik poser 5 binnenheb ga ik even kijken hoe het zit met het exporteren naar max.. Zou wel makkelijk zijn als de textures er ook bij gebundeld worden :)

En voor de animatie zal ik dan maar even humanIk ertussen zetten, nog nooit gedaan maar moet lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

whoehaa!! skin modifier is te relaxed!! :P

ik heb het vanochtend op mijn stage al uitgeprobeert, maar nu ben ik er wat verder mee gegaan, en het volgende filmpie is het resultaat: http://home.wanadoo.nl/daanboon/rise.mov (4,** mb).

en ik snap de ballen van die enveloppes. die doen niet wat ik wil. :(

@Oogst: misschien is het leuk om die bones tutorial uit te breiden met de skin modifier? :)

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog een render
Hierna zal k ze wat kleiner posten.....

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=518005

is denk wel af, nu nog een mooie scenery eigenlijk....
En hoe krijg k die koplampen goed, alles zit ering hoor maar het ziet er gewoon niet goed uit?

comments zijn welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@3dgod : Gave bakken :)
Heb maar 2 opmerkingen : -ik zou ipv. 2 lampen met "raytraced shadows" er maar 1 gebruiken (het liefst een "area light" zodat de het geheel wat minder scherp oogt (de schaduwen).
- Je reflecties lijken evenveel te reflecteren over de hele linie, misschien een idee om er wat refl. fallof doorheen te gooien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier maar weer een updateje van mij, hoewel er nog een hele pens inperfecties in zitten die ik nog moet fixen ;(

Afbeeldingslocatie: http://www.osirisdesigns.nl/users/bart/portfolio/images/Camaro121.jpg

full size :

http://www.osirisdesigns....olio/images/Camaro121.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 23:40 ]

• TricTrac
  • Laatst online: 03-08 18:42

TricTrac

=;-)

Hummm... Ik zit met een probleempje in Max
Ik heb een beveiligings camera gemaakt. Nu wil ik die laten draaien. Maar omdat de camera uit verschillende onderdelen bestaat gaat hij tussen de keyframes in ongelijke bewegingen maken... Hoe kan ik van meerdere objecten 1 ding maken? Of is er een andere manier om dit te voorkomen.

Nu selecteer ik gewoon de hele camera en draai hem. Maar elke box heeft een iets andere manier om bij het volgende keyframe te komen zegmaar...

• -Sander1981-
  • Laatst online: 22-04-2020
Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 22:03:
nog een render

[afbeelding]

En hoe krijg k die koplampen goed, alles zit ering hoor maar het ziet er gewoon niet goed uit?

comments zijn welkom ;)
Ik heb het idee dat de deur bij het achteraanzicht niet goed aansluit.
Glas van koplamp meer laten reflecteren? Geen idee verder...

I don't have a solution; but I do admire the problem.

• alientje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-01-2008

alientje

Hallo?

trictrac schreef op 27 november 2003 @ 09:51:
Hummm... Ik zit met een probleempje in Max
Ik heb een beveiligings camera gemaakt. Nu wil ik die laten draaien. Maar omdat de camera uit verschillende onderdelen bestaat gaat hij tussen de keyframes in ongelijke bewegingen maken... Hoe kan ik van meerdere objecten 1 ding maken? Of is er een andere manier om dit te voorkomen.

Nu selecteer ik gewoon de hele camera en draai hem. Maar elke box heeft een iets andere manier om bij het volgende keyframe te komen zegmaar...
Selecteer alle onderdelen en zeg 'Group' lijkt mij...

3d-en is leuk

• RunaR
  • Laatst online: 10-09 10:48
Veel auto's op de laatste pagina's! Als we dan toch met auto's aan de gang zijn kan er vast nog wel een transformer bij :)

Optimus Prime uit de nieuwe stripverhaal serie The War Within.
http://www.xs4all.nl/~vrijd000/files/wwprime1.jpg

En zijn slechte evenbeeld Nemesis Prime
http://www.xs4all.nl/~vrijd000/files/wwnemesis.jpg

ISS Detector en meer voor Android

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 22:03:
nog een render

[afbeelding]

comments zijn welkom ;)
Ik denk dat je koplampen te weinig licht vangen, en dat ze er daarom een beetje vreemd/donker uitzien. Een skylight oid zou hier wel helpen denk ik.
Verder heel leuk, je ziet vaak auto's en je ziet vaak characters, maar samen zelden :)
offtopic:
Je kan toch ook je plaatje verkleinen via de img tag en daarvan een link maken naar de grote?

Edit: of zet zo'n bright card of hoe ze ook heten voor je koplampen zodat ze nog wat reflecteren.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2003 11:32 ]

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:55
RunaR schreef op 27 november 2003 @ 10:53:
Veel auto's op de laatste pagina's! Als we dan toch met auto's aan de gang zijn kan er vast nog wel een transformer bij :)

cool! zelf gemaakt?

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-07 14:19

tie-rep

nu met ir. !

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 23:39:
Hier maar weer een updateje van mij, hoewel er nog een hele pens inperfecties in zitten die ik nog moet fixen ;(

[afbeelding]

full size :

Ziet er heel goed uit!

Vind het daarom ook raar dat er niemand iets over zegt. ;)
Misschien je lak nog iets minder grof maken, lijkt nu net of de metallic deeltjes best wel grote punten zijn....

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Neeeee!! Niet nóg een Optimus Prime!! :P

*clickable*
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=518930&size=128

Model wordt starx gebruikt voor ons UT2k3-mod contest. Daarom ziet ie er low-poly uit. Straks moet ie nog getextured worden (en hij krijgt nog handjes :P ) en gerigged en geanimeerd.

@ Oogst: Deed jij nou HKU..? Zoja, hebben jullie laatst ook een lezing gehad van een paar gozers van Streamline Studios?

[ Voor 3% gewijzigd door Scipionyx op 27-11-2003 11:47 ]

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• RunaR
Scipionyx schreef op 27 november 2003 @ 11:41:
[...]

Neeeee!! Niet nóg een Optimus Prime!! :P

Model wordt starx gebruikt voor ons UT2k3-mod contest. Daarom ziet ie er low-poly uit. Straks moet ie nog getextured worden (en hij krijgt nog handjes :P ) en gerigged en geanimeerd.
Ziet er goed uit. Alleen het hoofd heeft nog wat werk nodig. Anders komen zijn ogen te hoog in het voor hoofd. (ogen horen halvewege te zitten)
99.9% Alleen de achtergrond van Nemesis Prime is een aangepaste standaard 3dsmax achtergrond.

[ Voor 20% gewijzigd door RunaR op 27-11-2003 12:47 ]

• Scipionyx
  • Niet online
Hmm ja nu je het zegt.. :P (ben je er zo lang mee bezig en je weet dat er _iets_ niet klopt :| )

Hij heeft een rotkop om te modellen (ook veels te veel polys trouwens). Het is vooral lastig omdat ik er geen blueprints van heb, maar 1 goede schuine render (Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=518964&size=128 klik).

Kop alleen is al 368(!) polys, alles in totaal is het 1104 polys. (Model mag tussen de 2500 en 3000 zitten.)
Mocht ik achteraf nog wat tijd overhebben dan ga ik de kop nog wat optimizen. Of desnoods helemaal opnieuw maken, want ik heb nog meer ideas die ik wil uitwerken.

[ Voor 9% gewijzigd door Scipionyx op 27-11-2003 12:18 ]

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

• RunaR
Scipionyx schreef op 27 november 2003 @ 12:17:
Hmm ja nu je het zegt.. :P (ben je er zo lang mee bezig en je weet dat er _iets_ niet klopt :| )
..................
hmm, van Optimus moet er toch genoeg materiaal rond zwerven op het net. Kijk eens op http://www.2005boards.com of http://www.allspark.com
in de art forums.

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 23:39:

[afbeelding]

full size :

damn "inperfecties" zegt hij dan :? ik zou willen dat mijn chevy er zo strak uit zag :'(

• Martink
Afbeeldingslocatie: http://www.nfshome.com/martin/3ds/doos.jpg
een doosje voor m'n chocolade letters :)
iemand mischien een tip hoe ik hem mooier maak?

/me Martink na ruim 3 jaar maxen nog steeds een noop

ik doe et mischien wat te weinig :(

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Martink schreef op 27 november 2003 @ 15:48:
[afbeelding]
iemand mischien een tip hoe ik hem mooier maar?

Tja, in feite heb je gewoon een BOX met een material erop geplakt...

2 minuten werk lijkt me :?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

• Oogst
Senzuboon schreef op 26 november 2003 @ 21:30:
...
@Oogst: misschien is het leuk om die bones tutorial uit te breiden met de skin modifier? :)
Nope, dat kost veel teveel tijd om allemaal te doen en als ik de tijd had, zou ik gaan voor andere onderwerpen voor tuts. Niet deze.

W00t! Die zijn goed man! Nu nog een complete scene er omheen bouwen op dezelfde kwaliteit en deze worden mijn wallpapers!
Scipionyx schreef op 27 november 2003 @ 11:41:
...
@ Oogst: Deed jij nou HKU..? Zoja, hebben jullie laatst ook een lezing gehad van een paar gozers van Streamline Studios?
Ja, Flux heette die lezing, maar ik ben er niet naartoe geweest, want ik was veel te moe ervoor. De docent van het vak Game Design is geloof ik ook persoonlijk bevriend met die gasten van Streamline of zo. Wat is ermee?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Martink
FragNeck schreef op 27 november 2003 @ 15:56:
[...]

Tja, in feite heb je gewoon een BOX met een material erop geplakt...

2 minuten werk lijkt me :?
heb de chocolade letter ook zelf gemaakt dus ff iets langer :P

• RunaR
Martink schreef op 27 november 2003 @ 16:23:
[...]

heb de chocolade letter ook zelf gemaakt dus ff iets langer :P
Volgende stap is de doos kapot gescheurd en de letter half op gegeten.

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Ik weet niet of ik hier helemaal in het juiste topic zit, maar vond beetje nutteloos om nieuw topic te openen.... :+

Mijn vraag; ik ben op zoek naar een goed boek voor 3D Studio Max 5, Nederlands hoeft niet per se, met Engels moet het ook wel lukken ;) !!

Na wat zoeken en doen zag ik 3D Studio Max 5 Bible, is dit boek aan te raden?? Hij is wel Engels, en kost nogal wat, en het is niet zo even iets wat ik ga kopen O-)

Of misschien 3D Studio Max Fundamentels :?

Iemand ervaring hier mee?? Alvast bedankt :)

[ Voor 1% gewijzigd door jelle. op 27-11-2003 17:36 . Reden: typos ]

• Scipionyx
  • Niet online
Oogst schreef op 27 november 2003 @ 16:00:
[...]

Ja, Flux heette die lezing, maar ik ben er niet naartoe geweest, want ik was veel te moe ervoor. De docent van het vak Game Design is geloof ik ook persoonlijk bevriend met die gasten van Streamline of zo.
T. Laning toevallig? Heeft ook een gamebedrijf..
Wat is ermee?
Oh nix bijzonders :P

Ik vond het wel erg interessant. Was voor mij een flinke trap motivatie in m'n rug moet ik zeggen.
Het ging o.a. over je portfolio en wat er allemaal bij komt kijken als je een game gaat maken. (programmeren, financiele sjit en modellen/animeren).

• Martink
RunaR schreef op 27 november 2003 @ 16:56:
[...]

Volgende stap is de doos kapot gescheurd en de letter half op gegeten.
Wha! dat is veel te moeilijk voor mij! denk ik
http://chocoladeletters.humordoos.nl/ << leuk? je eigen naam in chocolade letters schrijven :P (alle letters in 3d max gemaakt)

[ Voor 7% gewijzigd door Martink op 27-11-2003 19:59 ]

• bredend
  • Laatst online: 07-09 11:26
Nu nog ff een marble over de bovenkant.

Verwijderd

Tnx ;)

De korreligheid komt van te lage sampling instellingen, dit wordt in de final render opgelost :)
tie-rep schreef op 27 november 2003 @ 11:41:
[...]

Ziet er heel goed uit!

Vind het daarom ook raar dat er niemand iets over zegt. ;)
Misschien je lak nog iets minder grof maken, lijkt nu net of de metallic deeltjes best wel grote punten zijn....

Verwijderd

Komt vanzelf, heeft me heel wat fuckups gekost voor dat mijn 3d gekunstel ergens op begon te lijken ;)
floriske.nl schreef op 27 november 2003 @ 13:07:
[...]
damn "inperfecties" zegt hij dan :? ik zou willen dat mijn chevy er zo strak uit zag :'(

Verwijderd

Misschien een idee om hem wat glans te geven, de randen wat te bevelen en wat schaduw toe te voegen :*)
Martink schreef op 27 november 2003 @ 15:48:
[afbeelding]
iemand mischien een tip hoe ik hem mooier maak?

• Oogst
Yo CrazyHank2, als je anders eens meerdere reacties bij elkaar voegt in één post en wanneer je even later nog iets te melden hebt gewoon je vorige post edit en het toevoegt, dan blijft het hier allemaal een stuk overzichtelijker.

En het is wel een heel vage stijl om je quote ónder je post te zetten. Heb je daar nog een speciale bedoeling mee?

(sorrie, kmoest het gewoon ff kwijt :) )
Scipionyx schreef op 27 november 2003 @ 18:29:
[...]

T. Laning toevallig? Heeft ook een gamebedrijf..

[...]

Oh nix bijzonders :P

Ik vond het wel erg interessant. Was voor mij een flinke trap motivatie in m'n rug moet ik zeggen.
Het ging o.a. over je portfolio en wat er allemaal bij komt kijken als je een game gaat maken. (programmeren, financiele sjit en modellen/animeren).
Nee, hij heeft een dubbele naam, ik weet zo snel niet wat.

Maar hoe kwam jij op Flux?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

Nee hoor, het boven een quote posten heeft geen diepere betekenis :P
Ik zal de volgende keren onder een quote posten.
Oogst schreef op 27 november 2003 @ 21:42:
Yo CrazyHank2, als je anders eens meerdere reacties bij elkaar voegt in één post en wanneer je even later nog iets te melden hebt gewoon je vorige post edit en het toevoegt, dan blijft het hier allemaal een stuk overzichtelijker.

En het is wel een heel vage stijl om je quote ónder je post te zetten. Heb je daar nog een speciale bedoeling mee?

(sorrie, kmoest het gewoon ff kwijt :) )

[...]

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2003 22:01 ]

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 20:57:
Komt vanzelf, heeft me heel wat fuckups gekost voor dat mijn 3d gekunstel ergens op begon te lijken ;)

[...]
ik hoop dat het vanzelf komt idd ;)

Ben nu met Brazil Chrome bezig, maar op de een of andere manier renderd het tot nu toe nooit mooi :'( teveel zwart op de verkeerde plaats zeg maar.

daar waar je zou verwachten dat het chroom extra blinkt doordat het licht er direct op valt wordt het juist zwart :?

edit:
ik zie mijn chevy niet als fuckup hoor ;) vond het voor mijn doen al redelijk strak gelukt, maar vergeleken met jouw creatie is het nog niks idd }) maar goed, het is pas mijn 4e serieuze 3dmax creatie, dus wie weet leer ik het nog wel ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.floriske.nl/gf/stepsiderender7.jpg
op deze pic heb ik btw nog niet de Brazil Chrome gebruikt!!!

[ Voor 29% gewijzigd door floriske.nl op 27-11-2003 23:30 ]

Verwijderd

Met fuckups doelde ik niet op jouw pickup, maar ik bedoelde meer dat je een hoop leert door "trial and error" :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2003 23:35 ]

• DocB
floriske.nl schreef op 27 november 2003 @ 23:27:
[...]
ik hoop dat het vanzelf komt idd ;)

Ben nu met Brazil Chrome bezig, maar op de een of andere manier renderd het tot nu toe nooit mooi :'( teveel zwart op de verkeerde plaats zeg maar.

daar waar je zou verwachten dat het chroom extra blinkt doordat het licht er direct op valt wordt het juist zwart :?

edit:
ik zie mijn chevy niet als fuckup hoor ;) vond het voor mijn doen al redelijk strak gelukt, maar vergeleken met jouw creatie is het nog niks idd }) maar goed, het is pas mijn 4e serieuze 3dmax creatie, dus wie weet leer ik het nog wel ;)

[afbeelding]
op deze pic heb ik btw nog niet de Brazil Chrome gebruikt!!!
Dat chroom zwart wordt klopt ook wel als er geen of bijna geen omgeving is. Chroom heeft namelijk geen tot nauwelijks diffuse weerkaatsing, dus je ziet er niks van een kleur in. Chroom weerkaatst de omgeving, eigenlijk net als een spiegel. Met een mooie hdri-pic of gewoon wat white-cards als omgeving zul je meer reflecties zien, waardoor je chroom ook meer vorm lijkt te krijgen...

edit:
voor de verduidelijking: met whitecards bedoel ik gewoon stukken wit die je niet in beeld hebt, maar die je alleen geweerkaatst ziet. Die dingen worden vaak gebruikt in studios enzo.
Ze zijn ook heel simpel te maken: Maak gewoon een aantal witten boxes met een self-illuminated wit material, en plaats ze een beetje zodat ze in ieder geval gereflecteerd worden...

[ Voor 14% gewijzigd door DocB op 27-11-2003 23:44 ]

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 23:34:
Met fuckups doelde ik niet op jouw pickup, maar ik bedoelde meer dat je een hoop leert door "trial and error" :)
hehe, snap ik dat je dat niet bedoelde ;) maar idd ik heb zelfs in dit ontwerp alleen al Veeeeeeel geleerd :D
DocB schreef op 27 november 2003 @ 23:41:
[...]

Dat chroom zwart wordt klopt ook wel als er geen of bijna geen omgeving is. Chroom heeft namelijk geen tot nauwelijks diffuse weerkaatsing, dus je ziet er niks van een kleur in. Chroom weerkaatst de omgeving, eigenlijk net als een spiegel. Met een mooie hdri-pic of gewoon wat white-cards als omgeving zul je meer reflecties zien, waardoor je chroom ook meer vorm lijkt te krijgen...

edit:
voor de verduidelijking: met whitecards bedoel ik gewoon stukken wit die je niet in beeld hebt, maar die je alleen geweerkaatst ziet. Die dingen worden vaak gebruikt in studios enzo.
Ze zijn ook heel simpel te maken: Maak gewoon een aantal witten boxes met een self-illuminated wit material, en plaats ze een beetje zodat ze in ieder geval gereflecteerd worden...
thx, ik zal er eens mee aan de gang gaan!!

heb geloof ik ook een keer ergens gelezen dat je model en scenery in een grote sphere met flipped (witte self illuminated) polly's zetten ook goed werkt, of is dit onzin?

en hoe zit het dan met je dome of light, komt het licht dan gewoon door die sphere heen of moet je hem zo groot maken dat ook je dome of light etc binnen de sphere vallen?

• DocB
floriske.nl schreef op 27 november 2003 @ 23:48:
[...]
hehe, snap ik dat je dat niet bedoelde ;) maar idd ik heb zelfs in dit ontwerp alleen al Veeeeeeel geleerd :D

[...]
thx, ik zal er eens mee aan de gang gaan!!

heb geloof ik ook een keer ergens gelezen dat je model en scenery in een grote sphere met flipped (witte self illuminated) polly's zetten ook goed werkt, of is dit onzin?

en hoe zit het dan met je dome of light, komt het licht dan gewoon door die sphere heen of moet je hem zo groot maken dat ook je dome of light etc binnen de sphere vallen?
Met dat verhaal van die sphere krijg je volgens mij alleen maar een compleet witte omgeving, dus dat lijkt me geen toegevoegde waarde hebben... wel kan je de sphere met geflipte normals gebruiken om een bitmap op te zetten (wel op spherical zetten ergens in het material), zodat je een omgeving hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 21:22:
Misschien een idee om hem wat glans te geven, de randen wat te bevelen en wat schaduw toe te voegen :*)

[...]
randen bevelen? wat doet dat? heb bevel gebruikt om de onderkant van de chocolade letters breder te maken :)

[ Voor 14% gewijzigd door Martink op 28-11-2003 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
floriske.nl schreef op 27 november 2003 @ 23:48:
[...]

Waarschijnlijk staat je environment background nog op zwart (3ds max => toets '8'). Die kan je wit maken of een bitmap in laden. Als je er al een bitmap in hebt ziitten (die bosjes) dan wordt de rest opgevuld met de kleur die daar staat. Standaard is dat zwart, vandaar de zwarte chroom reflecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
Martink schreef op 28 november 2003 @ 00:30:
[...]

randen bevelen? wat doet dat? heb bevel gebruikt om de onderkant van de chocolade letters breder te maken :)
Hij bedoelt waardschijnlijk chamferen. Dat maakt de randen niet zo scherp, maar iets vloeiender, en daarmee iets realistischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Oogst schreef op 27 november 2003 @ 21:42:

[...]

Ik doe CMD @ NHL. Dit jaar mochten we ook meedoen met de UT2k3-contest ipv de standaard saaie projecten. Daarom krijg ik (meer) les in gamedesign. Zodoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

owkeej... heb dus m'n ouwe project in de vuilbak geworpen... (die auto die uit 1 box gemaakt was...) en ben begonnen aan de audi TT tut op 3dluvr.com of zoiets...
na die gemaakt te hebben snapte ik eindelijk beetje hoe et werkte, en ben dus begonnen met een Ferrari F50 te modelen

blijkt eigenlijk geen simpele auto te zijn, en zeker neit met die blueprints die ik heb... ma kom. dit is wat ik wel heb na 1 weekje rustig eraan werken:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/lucdevriendt/ferrarivooraanzicht.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/lucdevriendt/ferrarizijaanzicht.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/lucdevriendt/ferrariachteraanzicht.jpg

nou heb ik enkele vraagjes:
- hoe maak ik dat die randen mooi op mekaar aansluiten waar nodig?? (zie bvb voor/achter aanzicht)
- in die tut sprak ie over: later extruden we deze patches en dan een meshsmooth erover om het plaatstaal te laten lijken... hoe gaat dit pcies in z'n werk... heb dit reeds geprobeerd, maar een patch kun je niet extruden... met welke combo van modifiers is dit het makkelijkst met een mooi resultaat om nog aan te passen... (als het enkel met mod's mogelijk is?)
-normaal loopt over de ganse lijn een zwarte streep... op veel plaatsen is dit tegelijkertijd een splitsing tussen 2 'platen' van de carrosserie... ik had gedacht om telkens uit 1 van de 2 delen waartussen die streep zit een klein stuk patch te laten lopen, en om zo bvb in de deur enz beide stukken aan elkaar te attachen via die zware streep(die eventueel beetje naar binnen ligt) dit zal ook een klein stukja van m'n eerste prob oplossen op sommige plaatsen... zijn er betere manieren om dit te doen??? eventueel kan ik zo zelfs de ganse carrosserie attachen als ik die lijn laat doorlopen in de wielkassen (die ik nog moet maken btw)

verder zijn opmerkingen meer dan welkom...

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er IEMAND hier hoe je max files can exporten naar MOTION BUILDER??
(zou wel suckend zijn als dat niet zou kunnen :| )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alientje

alientje

Hallo?

Hmmz ik zie hierboven dat er een auto gemaakt wordt uit verschillende stukken... Lijkt me eigenlijk alleen lastig :/ , zoals je zelf al zegt met de randen tussen stukken enzo. De mijne bestaat uit 1 stuk die ik naderhand pas los heb gemaakt voor sommige delen.
Ik heb 't interieur van mijn auto voor een groot deel ingebouwd:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/twalter/a3blauwint.jpg
Ik ben nog niet echt tevreden over de rand rondom de koplamp, maar ik heb verder alle kritieken op de vorige wip erin proberen te proppen.
Nieuwe kritieken zijn welkom :)

edit:
O, stuur moet nog 8)7 en nu :Z

[ Voor 5% gewijzigd door alientje op 29-11-2003 02:07 . Reden: oeps ]

3d-en is leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

alientje schreef op 29 november 2003 @ 02:04:
Hmmz ik zie hierboven dat er een auto gemaakt wordt uit verschillende stukken... Lijkt me eigenlijk alleen lastig :/ , zoals je zelf al zegt met de randen tussen stukken enzo. De mijne bestaat uit 1 stuk die ik naderhand pas los heb gemaakt voor sommige delen.[/edit]
nja maar als je dat doet, en dan break je de vertices dan heb je op een redelijk aantal plaatsen wel een 5tal vertices samen die je dan opnieuw meot welden...
kan ook nie echt de bedoeling zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet men toevallig waar de BEND modifier in 3D Studio Max 4.0 zit?

Ik kan het namelijk niet vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:38
HIGHGuY schreef op 29 november 2003 @ 11:20:
[...]

nja maar als je dat doet, en dan break je de vertices dan heb je op een redelijk aantal plaatsen wel een 5tal vertices samen die je dan opnieuw meot welden...
kan ook nie echt de bedoeling zijn...
waarschijnlijk detached hij gewoon de polygonen die die apart wil hebben :) Tenminste, zo doe ik het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

nog iemand die dit beestje ooit van plan is te maken ?

Afbeeldingslocatie: http://www.elektrony.cz/images/1mesr80.jpg

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

Schuey schreef op 29 november 2003 @ 13:10:
[...]

waarschijnlijk detached hij gewoon de polygonen die die apart wil hebben :) Tenminste, zo doe ik het ook.
owkeej, dan zal ik dees week die zwarte rand over de hele lijn invoegen, samen met wielkasten, dan de hele boel attachen en welden... en dan de delen die apart moeten zijn terug (per polygon detachen ipv per vertexte breaken) detachen.

dan nog steeds die andere vraag:
om er egt plaatstaal met een diepte van te maken... hoe doe ik dat pcies?? liefst met combo van modifiers??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

jos_zwa schreef op 29 november 2003 @ 13:29:

[afbeelding]
welk beestje?? er staan er 3 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 12:52:
Weet men toevallig waar de BEND modifier in 3D Studio Max 4.0 zit?

Ik kan het namelijk niet vinden..
menu modifiers > parametric deformers > bend
nog geen 3DSMAX 6 gevonden?? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

alientje schreef op 29 november 2003 @ 02:04:
Hmmz ik zie hierboven dat er een auto gemaakt wordt uit verschillende stukken... Lijkt me eigenlijk alleen lastig :/ , zoals je zelf al zegt met de randen tussen stukken enzo. De mijne bestaat uit 1 stuk die ik naderhand pas los heb gemaakt voor sommige delen.
Ik heb 't interieur van mijn auto voor een groot deel ingebouwd:
[afbeelding]
Ik ben nog niet echt tevreden over de rand rondom de koplamp, maar ik heb verder alle kritieken op de vorige wip erin proberen te proppen.
Nieuwe kritieken zijn welkom :)

edit:
O, stuur moet nog 8)7 en nu :Z
Ongelooflijk, het lijkt gewoon net een foto. Dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik het zag. Alleen op het moment dat ik op die wielkappen focus is dat hele idee verdwenen, maar daarvan afgezien is het gewoon levensecht.

Misschien kun je je camera nog wat lager zetten, het lijkt nu ietsiepietsie een speelgoedautootje omdat je er zo van bovenaf op kijkt. Het kan ook wel dat jij gewoon 2 meter bent en ik maar 1.65 en dat ik van nature anders op auto's kijk, you name it...? :D

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:59

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Wow je bent er bijna :) fotorealisme

Kritiek:
-De koplamptexture is te plat, misschien moet je em toch maar helemaal modelen iclusief binnenwerk met lampjes ed.
-de voorkant lijkt te recht, volgens mij is de neus iets ronder. Volgens mij is het de koplamp die de ronding mist. Dit is ook bijna onmogelijk te zien op blueprints.
-zoals je zelf al aangeeft, een meshfoutje hier en daar, oa bij de koplamp.
-de band is te hoekig, de wand en het roloppervlak lopen iets ronder in elkaar over. Als je het extra realistisch wilt zorg je dat ie beneden iets meer uitgedijt is als boven.
-het lijkt alsof de auto een schaduw slaat van een laaggeplaats licht, wat niet overeenstemt met de schaduw van de muur achter de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Als je die Mercedes SLR MacLaren bedoelt. Hell yeah :) maar dan wel eerst met wat blueprints.
Als het goed is kan ik volgende week heel wat mooie fototjes voor een komend projectje nemen als mijn baas zijn nieuwe auto krijgt.
Mercedes SL 55 AMG.. ook een leuk bakkie gebaseerd op de SL500 met een V8 .. die SL55 wordt volledig door AMG getuned tot 500 pk.... effe wat closeup reference fototjes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=527073

zo, eindelijk heeft t beestje weer een staartje :)

Vanaf nu gaat t allemaal weer wat sneller, de grote vorm neerzetten blijf ik toch het moeilijkste vinden. Nu de deukjes eruit gaan werken, de grill vormgeven en dan kan het interieur drin geplakt worden. Nog veel te doen, maar we komen er wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
nice car dude :), maar lijkt bij je renders alsof je AA hebt uitgezet ofzo? of niet aangezet kan natuurlijk ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09 07:44
@ Atgast.

Je bent goed bezig, maar ik heb nog wat opmerkingen:

- AA staat uit? Of heb je de pic erg geresized met een brak programma?
- De zijkant ziet er nogal rommelig uit. Alsof de auto een keer op z'n zijkant is gevallen en toen weer is gladgestreken.
- In de voorkant zit er een boggel in de gril.
- De auto is behoorlijk laag, in het echt zo hij geen drempel overleven.
- Nog wat andere kleine onregelmatigeheden.

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Qylos schreef op 30 november 2003 @ 23:20:
@ Atgast.

Je bent goed bezig, maar ik heb nog wat opmerkingen:

- AA staat uit? Of heb je de pic erg geresized met een brak programma?
- De zijkant ziet er nogal rommelig uit. Alsof de auto een keer op z'n zijkant is gevallen en toen weer is gladgestreken.
- In de voorkant zit er een boggel in de gril.
- De auto is behoorlijk laag, in het echt zo hij geen drempel overleven.
- Nog wat andere kleine onregelmatigeheden.
Ik render m'n wip's meestal zonder AA, kheb geen zin om lang te wachten op renders :)

De zijkant is vooral voor maatvoering opgezet, daar is nog niet veel aan gemoddeleerd. De achterkant daarentegen is wel al redelijk opgezet, al zit er nog geen bumper op.

enne, drempels zijn voor mietjes :P

[ Voor 2% gewijzigd door Arjan op 30-11-2003 23:41 . Reden: drempels dus ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alientje

alientje

Hallo?

Schuey schreef op 29 november 2003 @ 13:10:
[...]

Precies :)
handige_harrie schreef op 29 november 2003 @ 15:54:
[...]

Wow je bent er bijna :) fotorealisme

Kritiek:
-De koplamptexture is te plat, misschien moet je em toch maar helemaal modelen iclusief binnenwerk met lampjes ed.
-de voorkant lijkt te recht, volgens mij is de neus iets ronder. Volgens mij is het de koplamp die de ronding mist. Dit is ook bijna onmogelijk te zien op blueprints.
-zoals je zelf al aangeeft, een meshfoutje hier en daar, oa bij de koplamp.
-de band is te hoekig, de wand en het roloppervlak lopen iets ronder in elkaar over. Als je het extra realistisch wilt zorg je dat ie beneden iets meer uitgedijt is als boven.
-het lijkt alsof de auto een schaduw slaat van een laaggeplaats licht, wat niet overeenstemt met de schaduw van de muur achter de auto.
De koplamp is toch echt gemoddeld :P (geen texture) Moet nog 's kijken wat ik nog kan verbeteren.
Het licht klopt wel, het lijkt alleen een beetje vreemd doordat de lamp een kleine hoek maakt met de muur rechts. De rest komt nog

3d-en is leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09 19:59

[afbeelding]
Als ik rhino ooit eens goed onder knie ga krijgen. :|

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

en om nu van die patches naar 'plaatstaal' te gaan... kun je dat in een reeks modifiers??? (mesh select face extrude en meshsmooth?? das wat'k in gedachten had... nog geen tijd gehad om te proberen...)

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.