Dat zal best, maar ik snap dat hele anti-Brazil gedoe ook niet

. Het argument dat altijd wordt aangevoerd is dat je met de scanline hetzelfde resultaat kunt behalen. Nou, doe dat dan zou ik zeggen, maar ik zie de voorbeelden ervan nou niet bepaald om m'n oren vliegen
paar dagen geleden stond er wel nog eentje op CG Talk frontpage. Het overgrote deel van realistische en overtuigende renders is niet met Max scanline gedaan, je mag me de reden daarvoor vertellen.
Het vinden van de juiste instellingen voor caustics/GI in brazil duurt _veel_ langer dan de boel faken, je faked de boel in 1 min bij wijze van terwjil je bji brazil eerst 10 test renders ( bij GI en caustics dus al snel renders van + 1 uur ) mag doen om erachter te komen dat je de instelling nog niet goed hebt
Een goede fake kost meer tijd (en over het algemeen ook skills). Plaatsing van indirect lights, aanpassen van brightness, color, shadow opacity, shadow map, falloff ed kost me echt meer tijd als radiosity aanvinken. Natuurlijk moet je ff weten waar de settings voor zijn, maar dat is een (bijna) eenmalig leerproces, daar waar je bij faken elke keer anders te werk moet gaan.
Zal wel iets met ervaring te maken hebben met het een of het ander maar ik ben met faken echt meer tijd en testrenders kwijt als met radiosity.
je maakt met meer moeite + extreem langere rendertijden hetzelfde idd.
De features van brazil zijn niet zo speciaal hoor.
Me plaat van de horror contest heb ik gerenderd met Brazil omdat ik in het begin een soort kamer had en daarvoor 'echte' GI wou gebruiken. Die render duurde
12 uur terwijl ik hem nu mooier belicht heb met een render tijd van 2 uur ( volume lights vreten render tijd

) en de GI nog 'echter' is dan met die render
Tegenvoorbeelden zijn altijd te geven, hoewel ik niet kan oordelen over de belichting en het eindresultaat van beide platen. Als een render 12 uur duurt dan heb je meestal iets niet lekker in je settings zitten trouwens (zie dit niet als kritiek btw), ik praat uit ervaring

.
die zijn stuk voor stuk meer voor GI en caustics, als je 'echte' GI wil hebben moet je die gebruiken, en aangezien ik dat niet wil/niet nodig is/niet mooier staat doe ik dat neit
Uiteraard, moet je zelf weten, maar ik vind alleen dat je belichting/materials combinatie van de characters de models zelf geen eer aan doet. Om dat op te lossen heb je inderdaad geen GI nodig, maar het kan er wel degelijk iets aan toevoegen.
Dat hebben ze allemaal al, ze hebben allemaal bump, kleurverschillen, falloff maps, spec maps, glossiness maps en reflection maps dus dat is het ook niet.
Het feit dat ze het hebben wil niet zeggen dat dat het niet is. Mij is geen bump of kleurverschillen opgevallen, dusdanig dat ik zeg - dat is leer! of - dat is dode huid!
Voorbeeld van overtuigende materials&belichting
http://www.cgnetworks.com/galleryimages/26174/earlbird.jpg Dit is wel een extreem voorbeeld natuurlijk

, dit kunnen er maar weinig.
* handige_harrie zal morgen eens zelf gaan klooien met belichting en materials.