[3d] post je 3d stuff maar weer - part 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.582 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alientje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-01-2008

alientje

Hallo?

Lord_Mithril schreef op 06 november 2003 @ 01:42:
:9~ @ de 2de van alientje :9~
Je tandenstokers zijn btw wel erg donker.
Mischien ook wel leuk om die (nog staande) kaars aan te steken (met licht effect ofcourse).
ik mis trouwens t peper en zout stelletje :P (al dan niet overeind ;))

en als persoonlijk request, zou je de final op 1024 (of hoger) kunnen posten :P ik wil deze echt in mn Backgrounds/GoT dir hebben :)
Die kaars heb ik expres niet aangestoken, omdat het moest uit zien als een verlaten tafel.
Wat betref de high res render... die komt eraan :) maar 'k heb 'm tot nu toe alleen op 640x480 gemaakt.

3d-en is leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander1981-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2020
alientje schreef op 06 november 2003 @ 09:16:
[...]

Die kaars heb ik expres niet aangestoken, omdat het moest uit zien als een verlaten tafel.
Wat betref de high res render... die komt eraan :) maar 'k heb 'm tot nu toe alleen op 640x480 gemaakt.
Zeer mooi plaatje - 2 opmerkingen:
1: Glas lijk nu wel licht te geven, waardoor die (wijn?) vloeistof er erg chemisch uitziet...
2: Je heb expres die kaars niet aangestoken, maar het lijkt alsof er wel een blauw niet-lichtgevend vlammetje opzit (gezichtsbedrog, of niet? )

Ik weet het, beste stuurlui staan aan wal enzo...
Ik heb zelf in Blender een poging gedaan om een auto te maken - bij lange na niet zo realistisch als wat hier gepost wordt. Ik zal nog wel eens een plaatje posten - zodra ik weet waar ik hem neer kan planten.

I don't have a solution; but I do admire the problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alientje schreef op 06 november 2003 @ 01:00:
Mooie auto, zeer strak gemoddeld.
Ik heb zelf nog wat aan een render zitten werken.
Dit is de oude:
[afbeelding]
Dit is de nieuwe:
[afbeelding]
Ik heb de borden en het bestek vies gemaakt, de omgeving aangepast (geen HDRI overigens) en de texture van de tafel veranderd. Als iemand nog andere ideeën heeft om het realistischer te maken zijn die natuurlijk welkom. Andere opmerkingen natuurlijk ook :)
Zet de bump map van je tafel een stuk lager, dit ziet er wat onrealistisch uit. En misschien ook een hele lichte reflectie erop. En je zou eens HDRi kunnen gebruiken, ik ben wel benieuwd hoe het er dan uitziet. Ook glimt je kaars + vet ietwat teveel. Verder heel netjes!

Edit: @-Sander1981-:
Nee dat is denk ik een servetje ofzo. Rechts zie je de rest daarvan :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alientje

alientje

Hallo?

Bedankt voor alle reacties, ik kan weer even vooruit :)
Het is inderdaad een servetje. Misschien moet ik die dan maar wat verschuiven.

3d-en is leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Error323
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-03 14:14

Error323

d-_-b

Hey dudes,

ik zie weer allemaal vette dingen, ben zelf ook ff verder gegaan na een lange tijd met m'n lotus elise. Nieuwe shader d'r op (thnx spixx).

Afbeeldingslocatie: http://www.revonx.com/~personal/folkert/renders/EliseBlack.jpg

Hope u like it :)

github.com/Error323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
I lik it! :P

Paar dingen waar je naar zou kunnen kijken:
- zijn die gaten in de motorkap niet iets te diep?
- hij heeft geen remschijven cq onderstel? :P
- de koplampen.. is dat zwart glas, of komen ze omhoog als je ze aanzet?

Verder ziet ie er gelikt uit.

Hoe heb je de velgen gemaakt btw?

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben bezig met me char van de Horror contest opnieuw te doen ( het lichaam alleen )

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hymz/chars/cenobite/lichaamwip2.jpg

ben nog niet met de armen begonnen ( met details enzow ) en ook nog niet met de rok :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 12:50

Damian

Insane Obtrusion

Scipionyx schreef op 06 november 2003 @ 13:06:
I lik it! :P

Paar dingen waar je naar zou kunnen kijken:
- zijn die gaten in de motorkap niet iets te diep?
- hij heeft geen remschijven cq onderstel? :P
- de koplampen.. is dat zwart glas, of komen ze omhoog als je ze aanzet?

Verder ziet ie er gelikt uit.

Hoe heb je de velgen gemaakt btw?
De lotus heeft de motor achtering liggen, dus wat dat betreft maakt het niet uit hoe diep de gaten zijn....

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
alientje schreef op 06 november 2003 @ 01:00:
Mooie auto, zeer strak gemoddeld.
Ik heb zelf nog wat aan een render zitten werken.
Dit is de oude:
[afbeelding]
Dit is de nieuwe:
[afbeelding]
Ik heb de borden en het bestek vies gemaakt, de omgeving aangepast (geen HDRI overigens) en de texture van de tafel veranderd. Als iemand nog andere ideeën heeft om het realistischer te maken zijn die natuurlijk welkom. Andere opmerkingen natuurlijk ook :)
Hmm, moeilijk, je plaatje mist echt nog iets waardoor het er absoluut niet overtuigend uiziet, maar ik weet niet goed wat. Ik denk dat het komt doordat alle schaduwen heel erg scherp zijn, terwijl je wel een zachte belichting hebt qua kleur en sterkte. Misschien dat een area light het oplost. En verder zijn je objecten allemaal wel heel erg reflectief, misschien wat meer objecten difuus belicht maken. Moeilijk, moeilijk, want het meeste is toch wel zeer netjes gedaan. Ow, nu bedenk ik het: misschien DoF-blur. Dat hoort ook bij pics van zo dichtbij. Het verveelvoudigd helaas wel je rendertijd.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aangezien iedereen autotjes post, doe k ook maar he..

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=464522

@error323; hoe heb je shader gemaakt, instellingen dus????

waarom rendert brazil zo bagger bij mij, zoals je zit niet in mooie kromme lijnen, maar hoekig. en het lijkt alsof er een soort film grain overheen zit...erg vaag...????????
kwaliteit van het plaatje verander ik als k es weet hoe die brazil werkt..???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 00:15:
heb mn saleen s5 concept af, ga binnekort beginnen aan de gts versie ervan,

hier is een render, heb er nog meerdere op de link

http://www.cgtalk.com/sho...&postid=938444#post938444

[afbeelding]
Gewelidige render en model, maar ik heb een kleine opmerking over de materials.
De reflecties lopen van de lak precies gelijk door in ramen (moeilijk uit te leggen), maar glas is een ander material als de lak en weerkaatst het licht op een andere manier, zodat de reflecties altijd gebroken worden op de naden van het metaal en de ramen.

Beetje mierenneukerig, maar dat viel me op. Voor de rest: _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
mjah is niet mierenneukerig vind ik, ik vond het opzich ook wel opvallen. Voor als je het nog niet snapt :9 zeer onwaarschijnlijk:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/tgroesen/auto.jpg
vet material op de velgen :), wordt het een rallyauto oid? zie ijzeren skelet :p

[ Voor 19% gewijzigd door flashin op 06-11-2003 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shader testje

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hymz/chars/cenobite/shadertest.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 16:29:
waarom rendert brazil zo bagger bij mij, zoals je zit niet in mooie kromme lijnen, maar hoekig. en het lijkt alsof er een soort film grain overheen zit...erg vaag...????????
kwaliteit van het plaatje verander ik als k es weet hoe die brazil werkt..???
Een vraagteken is genoeg he :)

Ik denk dat je AA uit staat. In de render dialog bij image sampling: zet min samples op -1 en max samples op 1 of 2 ([-1,1] of [-1,2]). En de shade rate in luma -> GI kan soms ook nog helpen. Ik gebruik voor de uiteindlijke render meestal deze instellingen, samples: [0,2], shade rate: [-2,0] voor lichte scenes en [-1,0] voor donkere. De viewrate zet ik meestal zo rond de 10, maar dat hangt ook heel erg af van hoe licht je scene is, hoe donkerder hoe hoger.

Image Sampling = Anti-Aliasing. Hoe hoger hoe meer 'smooth'.

View Rate = Hoeveel GI samples hij per belicht punt neemt. Simpeler gezegt hoeveel stralen een punt de ruimte inwerpt om te kijken wat er om hem heen zit.

Shade Rate = De sampling voor de lichtpunten die de View Rate gebruikt. 0 is een punt van 1x1 pixel. 2 is 4x4. Waardes boven de 0 hebben nagenoeg geen effect zoals je nu kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 17:47:
[...]

Een vraagteken is genoeg he :)

Ik denk dat je AA uit staat. In de render dialog bij image sampling: zet min samples op -1 en max samples op 1 of 2 ([-1,1] of [-1,2]). En de shade rate in luma -> GI kan soms ook nog helpen. Ik gebruik voor de uiteindlijke render meestal deze instellingen, samples: [0,2], shade rate: [-2,0] voor lichte scenes en [-1,0] voor donkere. De viewrate zet ik meestal zo rond de 10, maar dat hangt ook heel erg af van hoe licht je scene is, hoe donkerder hoe hoger.

Image Sampling = Anti-Aliasing. Hoe hoger hoe meer 'smooth'.

View Rate = Hoeveel GI samples hij per belicht punt neemt. Simpeler gezegt hoeveel stralen een punt de ruimte inwerpt om te kijken wat er om hem heen zit.

Shade Rate = De sampling voor de lichtpunten die de View Rate gebruikt. 0 is een punt van 1x1 pixel. 2 is 4x4. Waardes boven de 0 hebben nagenoeg geen effect zoals je nu kan zien.
een vraagteken is mischien genoeg, maar drie is duilijker ;)

erg bedankt, gaat zometeen eerst karten. Daarna zal k hem ffe renderen en posten. Erg bedankt was erg lang op zoek hoe da nou moest :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 09:44
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 18:16:
[...]

een vraagteken is mischien genoeg, maar drie is duilijker ;)

erg bedankt, gaat zometeen eerst karten. Daarna zal k hem ffe renderen en posten. Erg bedankt was erg lang op zoek hoe da nou moest :9
offtopic:
karten ownz

die auto is waarschijnlijk een mclaren f1, maar de achterkant klopt niet :?
verder ziet ie er mooi uit, ga zo door :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey allemaal. Ik ben echt supern00b, (kheb het nu een dag), maar ik heb al ff wat leuks gemaakt. Even een oefenprojectje met mijn broertje en ik.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=465025

Probleem is de texturing. Als ik een texture erop plak, en ik render hem, dan staat er dat de textures niet aanwezig zijn, terwijl ze wel gewoon op mijn harde schijf staan. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? :?

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=465026

vooraanzicht:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=465029

onderaanzicht:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=465031

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Laatst online: 23-02 19:55
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 19:42:
Heey allemaal. Ik ben echt supern00b, (kheb het nu een dag), maar ik heb al ff wat leuks gemaakt. Even een oefenprojectje met mijn broertje en ik.

[afbeelding]

Probleem is de texturing. Als ik een texture erop plak, en ik render hem, dan staat er dat de textures niet aanwezig zijn, terwijl ze wel gewoon op mijn harde schijf staan. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? :?

[afbeelding]

vooraanzicht:
[afbeelding]

onderaanzicht:
[afbeelding]
Bij die vraag is het wel even handig als je vermeld welk programma je gebruikt. 9 van de 10 keer zal dat hier 3dmax zijn, en daarvoor kun je in de startpost genoeg tutorials vinden, en ook in 3dMax zelf zitten genoeg voorbeelden en tutorials om je een aardig tijdje bezig te houden...

verder: post nog es wat als je verder bent... ziet er voor je eerste dag 3D-werk echt niet slecht uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Proxy ToXiC:
Gooi er eens een UVW-map modifier op. Zie de helpfile over hoe je die moet gebruiken. Dat moet werken.
En idd niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kleine update

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hymz/chars/cenobite/cenobite2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

Prachtig Hymn,
ik heb al met verbazing destijds naar de horror contest zitten kijken, maar je bent jezelf flink aan het overtreffen! keep up the good work _/-\o_

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barracuda_82 schreef op 06 november 2003 @ 16:30:
[...]

Gewelidige render en model, maar ik heb een kleine opmerking over de materials.
De reflecties lopen van de lak precies gelijk door in ramen (moeilijk uit te leggen), maar glas is een ander material als de lak en weerkaatst het licht op een andere manier, zodat de reflecties altijd gebroken worden op de naden van het metaal en de ramen.

Beetje mierenneukerig, maar dat viel me op. Voor de rest: _/-\o_
flashin schreef op 06 november 2003 @ 16:48:
mjah is niet mierenneukerig vind ik, ik vond het opzich ook wel opvallen. Voor als je het nog niet snapt :9 zeer onwaarschijnlijk:
[afbeelding]
vet material op de velgen :), wordt het een rallyauto oid? zie ijzeren skelet :p
ik wist dat dit probleem zou komen, dit word gewoon veroorzaakt door mn werk resolutie, ik had geprobeerd het nog zo scherp mogelijk te maken die renders (image sampling op 1, 3 en gi samples op -1, 2) maar mede dankzij de jpg compressie worden ze gewoon niet zichtbaar, er zit namelijk een ronding bij die naden van 2mm (ik hou van scherpe naden) misschien kan ik het oplossen door het glas iets naar beneden te verplaatsen,....

ik heb hier een close up om te laten zien wat ik bedoel

Afbeeldingslocatie: http://sabaman.alfacom.org/gallery/close_up2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 15:59

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

dat viel mij ook al op sabaman, je naden zijn te scherp.

En ik vind het jammer dat je je nickname op het motorblok hebt gezet ipv Ford oid (waar komen die Saleen blokken vandaan?), dat haalt het realisme net iets omlaag.

Voor de rest niks dan lof :). Ik zou ook wel zulke strakke auto's willen kunnen maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmmmm, ik zal dat glas dan ook even afronden, misschien helpt dat,

over dat motorblok, was eentje die ik ooit uit verveling had gemaakt, had geen zin om een nieuwe te maken hehe :) en saleen is ford ja,

en over het autos maken gebeuren, *cough cough rhino cough* hehe

thanks man,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Afbeeldingslocatie: http://www.stylite.nl/crap/bellenblaas.jpg
Een potje bellenblaas met belletjes, gemaakt en gerenderd in Vue d'Esprit 4.0 :D

Vergeleken bij wat jullie maken is het niets, maar ik doe het ter oefening.. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Dark Blue op 07-11-2003 00:48 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Laatst online: 11-09 16:33
Ik ben niet goed in 3D (zeg maar ik kan het niet), maar je plasje water voor het buisje lijkt wel een beetje ijs. Verder wel een leuk ding, lekker simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sabaman, ziet er goed uit die S5, alleen rond de achterlichten is het niet mooi afgerond. Ziet er een beetje hoekig uit nog daar maar weer een mooi staaltje modelling.

Effe wat info over Saleen, Saleen begon als tuning bedrijf en tunede ford mustangs (van 400pk std naar 750pk als saleen ermee klaar was). De Saleen S7 die jij als basis gebruikt heb is de eerste volledig door saleen zelf gebouwde auto, dus ook de motor. De S7 heeft dus een saleen motor (Waarschijnlijk zwaar gebaseerd op de ford mustang maar tis een saleen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
Dark Blue schreef op 07 november 2003 @ 00:46:
[afbeelding]
Een potje bellenblaas met belletjes, gemaakt en gerenderd in Vue d'Esprit 4.0 :D

Vergeleken bij wat jullie maken is het niets, maar ik doe het ter oefening.. :)
Ziet er best leuk uit eigenlijk... Een ding: Als ik bellen blaas (jaja, dagelijks :P ) dan zit er over die bellen ook zo'n sort zweem van verschillende kleuren. Weet niet precies hoe ik het uit moet leggen, maar door het zeepsop komen er altijd een beetje groenige en rode kleuren overheen... misschien iets om het er nog wat realistischer uit te laten zien :)

trouwens, als ik zie wat jij af en toe met dat Vue d'Esprit doet, vraag ik me af waarom je niet in andere programma's werkt, met vaak veel meer mogelijkheden.
(van wat ik begrepen had is dat je in vue eigenlijk alleen met basisvormen kan werken, maar shoot me if I'm wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander1981-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2020
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 10:58:
[...]
Edit: @-Sander1981-:
Nee dat is denk ik een servetje ofzo. Rechts zie je de rest daarvan :)
Ow - ik schaam mij diep... :o - had ik moeten zien.

I don't have a solution; but I do admire the problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jester, dat wat je over de saleen wist ik wel, maar ik was gewoon te lui om een nieuwe te maken,

over die achterlichten, zelfde verhaal, maar maakt niet uit, ik model ze wel opnieuw, ietsje ronder, thanks voor de tips,

las dus je reply verkeerd, het gaat dus over die achter kant, als je bedoelt dat et iets smoother kan, dat klopt, had met de nurbs export settings te maken, zal ik ook wel even veranderen,...

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:46

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

ok, hier weer een wipje van mijn kant, mijn 2e poging om iets fatsoenlijks te maken met max 5, heb de smaak te pakken inmiddels * floriske.nl weet alleen niet of dat goed of slecht is aangezien ik er wéér een verslaving bij heb nu 7(8)7

ben mijn webcam aan het maken in max

http://www.floriske.nl/gf/rendercam2.jpg
arbeidsuren tot nu toe: SCHRIK NIET!!! ca 15 uur (ben nog maar een beginner he, dus duurt bij mij nog wat langer ;) )

alleen vraag ik me nu wel een en ander af:

Ik heb de body van de cam vrijwel geheel met boolean gemaakt, omdat ik het met edit mesh niet voor elkaar kreeg om de gaten in de body etc. fatsoenlijk rond te krijgen.

edit:
bovendien wil ik van die lenscover de randen (zijn nu scherp) afronden, maar volgens mij doordat ik boolean heb gebruikt krijg ik dat niet voor elkaar :( of heb ik een moddifier over het hoofd gezien ergens?

Het probleem is nu dat ik volgens mij een veeeeeel te hoge polycount heb, omdat ik nogal scheutig ben geweest met spheres van 150 divisions etc. (iets van 53.000) of valt dit nog wel mee? 3DS max wordt er iig niet sneller op :'(

En ik vroeg me af of het gebruik van boolean normaal is, of gebruiken jullie het nooit en doen alles met edit mesh/poly? Ik kreeg het daarmee namelijk niet voor elkaar om zowel aan de voor/achterkant en de zijkanten een mooi rond gat in een sphere te krijgen :'(

ik mis trouwens bij de links in de openingspost bij www.3dbuzz.com het feit dat ze video tutorials/trainingen voor o.a. 3d-max, maya en meer hebben!! (moet je wel aanmelden, maar is zeker de moeite waard!!!)

[ Voor 54% gewijzigd door floriske.nl op 18-11-2003 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Erg netjes, floriske! Ik kan je niks zeggen over het aantal polys want daar let ik nooit op met Vue d'Esprit dan. Max zal wel veel meer aankunnen dan mijn groene blokkendoos. (Hoewel die het wel aangeeft, het aantal polys staat aangegeven en wordt rood als ik over de denkbeeldige limiet heenkom).

Ik vind het eigenlijk wel een leuk idee om ook te gaan modellen. Ik heb hier een ToUcam en die vindt het vast niet erg om een keer nagemaakt te worden :)

Ik werk met Vue d'Esprit omdat het zo'n makkelijk programma is. Ik heb vorige week Blender geinstalleerd om wat met VRML te kunnen knutselen maar dat verliep zo tragisch dat hij geloof ik alweer gedeïnstalleerd is. Lightwave heb ik een half jaar terug geprobeerd maar ook dat was gewoon vreemd en moeilijk. Misschien moet ik gewoon tutorials doen hoor. Als ik het weer op het iets meer professionele vlak ga proberen is dat met Lightwave, Max zal ik niet meer installeren omdat ik vaak geklooi heb gehad met die C_Dilla en het me helemaal ondoenlijk lijkt.

Ohja, mijn water lijkt inderdaad op ijs, ik kan namelijk alleen standaardvormen gebruiken en ik gebruikte hier een berg, waar ik een kubus overheen heb gezet en die eraf gebooleand heb; zeg maar een berg waar je tsjak het topje vanaf hakt, maar dan bijna totaan de voet van de berg. Ik had ook een ellips kunnen gebruiken en die zou mooi afgerond zijn, maar dan is ie weer zo opvallend rond. Misschien handig voor de volgende keer :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Laatst online: 11-09 02:08
zal hier misschien niet thuishoren, maar weet iemand waar ik een renault 5 turbo blueprint vandaan kan halen?

op suurland.com staat hij niet, en om hem als eerste auto op m'n modelletje na te maken is ook weer zoiets :\

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
mattttt schreef op 07 november 2003 @ 19:31:
zal hier misschien niet thuishoren, maar weet iemand waar ik een renault 5 turbo blueprint vandaan kan halen?

op suurland.com staat hij niet, en om hem als eerste auto op m'n modelletje na te maken is ook weer zoiets :\
Op onnovanbraam.com staan ook een hele zooi blueprints. hier om precies te zijn Weet niet of de precieze uitvoering die je zoekt ertussen staat, maar iets is beter dan niets denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/duneflash/bowlingbaan.jpg

Maar nu wil ik dat mannetje wat meer laten glimmen.. iemand nog een tip?

moet btw een bowlingbaan met een mannetje dat ook op bowlingballen lijkt lijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu met betere brazil instellingen, en updates

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=469168
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=469169
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=469478

Hoe kan je trouwens zo'n auto texturen, letters over de zijkanten enzo??

offtopic:
damn maandag op voor scooter certificaat :(

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2003 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alientje

alientje

Hallo?

@bowlmannetje: leuk dat je naam hetzelfde is als je plaatje :) . Je kunt 2 dingen doen:
1. maak van het materiaal van het mannetje een raytrace materiaal ipv standart materiaal en geef 'm reflectie
2. maak de highlight op het poppetje feller en groter

@3d---------god: 't ziet er al strak uit, maar ik zie wat vreemd dingetjes. Het punt voor bij de bumper waar de 3 inhammen bij elkaar komen lijkt een beetje plat, net als de gehele inham daar onder. In de zijkant lijkt de luchtinlaat (zit die wel goed om :? :) ) door de flap die er voor hangt te lopen, maar dat kan ook aan mij liggen.

Check om te texturen ff die link hierboven van éne onno, daar staat een korte auto-texturing tut.

[ Voor 9% gewijzigd door alientje op 08-11-2003 18:15 . Reden: extra ]

3d-en is leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou naast me auto ook ff aan charachter begonnen:

WIP van mijn hippe Pirate-bot-ding-ofzo:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ws.tervoort/Cyborg_large.jpg

*klik maar*

TADA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Laatst online: 11-09 02:08
Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 18:24:

WIP van mijn hippe Pirate-bot-ding-ofzo:

[afbeelding]

*klik maar*

TADA!
tada!
doet et niet

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: nvm hij werkt al

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2003 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja moet ook hoe meer detail hoe beter, heb maar ge-edit anders blijven we aan de gang :P

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2003 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er mooi uit iig, goed gedaitaleerd :)

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2003 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 18:24:
Ik geef het op ;(. Van nu af aan ben je "w.i.p.-4-ever"-Ztef ;).
omdat ie nooit iets afmaakt voordat ie aan iets nieuws begint

Het character zelf is wel mooi, nette render ook :). Alleen het grill-gedeelte ziet er te breekbaar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar dat maakt niet uit gekkert :P t is toch cartoon-ig, ze laarzen zijn toch ook de groot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 10:10:
ja maar dat maakt niet uit gekkert :P t is toch cartoon-ig, ze laarzen zijn toch ook de groot ;)
Daarom juist 8)7. Zo'n dunne 'breekbare' randjes passen niet bij zo'n brede gast :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel... tja uhm kwam zo uit is super-duper-staal ofzo dat breekt ECHT niet! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alientje

alientje

Hallo?

Heb m'n tafel nog eens gerenderd met een dof-render. (13 uur ;( )
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/twalter/tafel-dof.jpg

Voor de liefhebber:
http://members.home.nl/twalter/tafel-dof2.jpg

Hij is niet helemaal van toppie kwaliteit, maar anders duurde het renderen nóg langer. Ik heb de tafel maar niet laten reflecteren, anders was het vast 20 uur geweest of zo. Als ik eens een weekje niet thuis ben komtie nog wel eens op toppie kwaliteit langs :)

3d-en is leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tof :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht laat ik zelf eens met een 3d programma gaan beginnen, aangezien ik geen r**t van maya 5 unlimited begrijp, heb ik een TRIAL gedownload van 3ds 6 max, maar hij start niet op omdat er geen license kan worden gevonden. Heeft iemand hier een oplossing voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 14:57
alientje schreef op 09 november 2003 @ 16:56:
[afbeelding]

Voor de liefhebber:

Hij is niet helemaal van toppie kwaliteit, maar anders duurde het renderen nóg langer. Ik heb de tafel maar niet laten reflecteren, anders was het vast 20 uur geweest of zo. Als ik eens een weekje niet thuis ben komtie nog wel eens op toppie kwaliteit langs :)
_/-\o_
Maare, die tafel moet je juist niet laten reflecteren, zo ziet het er veel beter uit.
Anders krijgt het weer een clean uiterlijk (wat dus niet de bedoeling was toch? ;))

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
[afbeelding]

Voor de liefhebber:

In 1 woord: super.. echt heel erg mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Laatst online: 07-09 11:26
Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 17:11:
Ik dacht laat ik zelf eens met een 3d programma gaan beginnen, aangezien ik geen r**t van maya 5 unlimited begrijp, heb ik een TRIAL gedownload van 3ds 6 max, maar hij start niet op omdat er geen license kan worden gevonden. Heeft iemand hier een oplossing voor
Misschien moet je ergens een licensie vandaan halen. De Discreet site bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bredend schreef op 09 november 2003 @ 19:06:
[...]

Misschien moet je ergens een licensie vandaan halen. De Discreet site bijvoorbeeld?
Maar het is een trial, en een license moet je toch kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 19:24:
[...]

Maar het is een trial, en een license moet je toch kopen?
klopt, en dat is idd kassa :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben inmiddels wat verder en ben erachter dat je een license moet kopen, bestellen, instellen met de autodesk license borrowing utility, ik moet een uiterste koop datum instellen, en dan het product starten, en dan op complete klikken, MAAR, 3ds max start niet op met eeror 1.1.20 en the software was unable to select a (f*cking) license. En er is nog geen crack beschikbaar :( , dus dat wordt maya 5 unlimited gaan gebruiken, tenzij hier iemand me kan helpen En wat ik nog lulliger vindt is dat ik de hele f*ucking dag al die bestanden heb lopen downloaden en installeren.

Zo, na al dat gescheld moet ik van mn moeder vast mn mond met zeep wassen (volgens mij bedoelt ze daar geen tandenpoetsen mee :X )

(edit) met maya 5 gaat het goed, een rechthoek ipv een kubus (/edit)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2003 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:15
kassaa een tip, ga in Maya naar help -> Tutorials of learning movies, leer je iig alvast de basis dingen, en als je die dingen wat onder de knie hebt dan op i-net naar tuts gaan kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 19:47:
Ik ben inmiddels wat verder en ben erachter dat je een license moet kopen, bestellen, instellen met de autodesk license borrowing utility, ik moet een uiterste koop datum instellen, en dan het product starten, en dan op complete klikken, MAAR, 3ds max start niet op met eeror 1.1.20 en the software was unable to select a (f*cking) license. En er is nog geen crack beschikbaar :( , dus dat wordt maya 5 unlimited gaan gebruiken, tenzij hier iemand me kan helpen En wat ik nog lulliger vindt is dat ik de hele f*ucking dag al die bestanden heb lopen downloaden en installeren.
met cracks e.d. mogen we je niet helpen eh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 14:37:
[afbeelding]

moet btw een bowlingbaan met een mannetje dat ook op bowlingballen lijkt lijken ;)
Goed.. we zitten nu met een ander probleem.. glimmen etc is goed gekomen.. maar nu willen we het mannetje gaan laten lopen..

Bones & IK.. leuk, maar dat kost gewoon teveel tijd .. moet zo snel mogelijk af en dan is bones nou niet het simpelste om te doen ( voor mij althans niet). Is er niet een andere manier die sneller gaat dan bones etc?

Daarnaast de vraag.. Ik heb alles geselecteerd op 1 voet na.. dan ga ik naar frame 10 en heb ik het hele mannetje gedraaid.. ( soort van lopen dus) en heb m 10c omhoog gedaan zodat hij ook echt zn voet optilt. Erna ungroup ik het, wil ik het rechtervoetje dan groupen samen met de rest van zn lichaam en dus weer exclusief het linkervoetje om nu de andere stap te zetten.. maar op dat moment vallen de keyframes weg en ben ik mn pas gemaakte animatie weer kwijt.. hoe werkt dit dan?? Please, we need some help.. noob's in animation en het moet donderdag af zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Edit:

* handige_harrie kan niet lezen B), excusé

[ Voor 90% gewijzigd door handige_harrie op 09-11-2003 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:01
@geez: hij probeert alleen maar de trial aan het werken te krijgen, op zich is daar niks illegaals aan zolang de periode maar ongewijzigd blijft. Alleen ja, met die naam (kazaa) vermoed ik ook dat er wat meer aan de hand is :P (ik denk dat je maya 5 ook niet zomaar koopt als max even niet vlekkeloos werkt :) )
Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 21:49:
[...]

Goed.. we zitten nu met een ander probleem.. glimmen etc is goed gekomen.. maar nu willen we het mannetje gaan laten lopen..

Bones & IK.. leuk, maar dat kost gewoon teveel tijd .. moet zo snel mogelijk af en dan is bones nou niet het simpelste om te doen ( voor mij althans niet). Is er niet een andere manier die sneller gaat dan bones etc?

Daarnaast de vraag.. Ik heb alles geselecteerd op 1 voet na.. dan ga ik naar frame 10 en heb ik het hele mannetje gedraaid.. ( soort van lopen dus) en heb m 10c omhoog gedaan zodat hij ook echt zn voet optilt. Erna ungroup ik het, wil ik het rechtervoetje dan groupen samen met de rest van zn lichaam en dus weer exclusief het linkervoetje om nu de andere stap te zetten.. maar op dat moment vallen de keyframes weg en ben ik mn pas gemaakte animatie weer kwijt.. hoe werkt dit dan?? Please, we need some help.. noob's in animation en het moet donderdag af zijn :/
Ik weet niet precies wat je bedoelt met draaien, maar ik denk dat de optie is die je zoekt link (knopje zit waarschijnlijk rechts van redo-button, het zijn twee vierkantjes met daartussen een kettinkje), ipv groupen. Hiermee kun je de handen en voeten aan het lichaam linken, zodat wanneer je het lichaam draait, de rest meegaat. Wanneer je dan de voet verschuift, gaat de rest echter niet mee.

Ik denk dat je zoiezo maar eens de animatie-tutorial(s) van Oogst moet bekijken:
animatie-tutorial Oogst

[ Voor 3% gewijzigd door inquestos op 09-11-2003 22:04 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inquestos schreef op 09 november 2003 @ 22:02:
@geez: hij probeert alleen maar de trial aan het werken te krijgen, op zich is daar niks illegaals aan zolang de periode maar ongewijzigd blijft. Alleen ja, met die naam (kazaa) vermoed ik ook dat er wat meer aan de hand is :P (ik denk dat je maya 5 ook niet zomaar koopt als max even niet vlekkeloos werkt :) )

[...]

Ik weet niet precies wat je bedoelt met draaien, maar ik denk dat de optie is die je zoekt link (knopje zit waarschijnlijk rechts van redo-button, het zijn twee vierkantjes met daartussen een kettinkje), ipv groupen. Hiermee kun je de handen en voeten aan het lichaam linken, zodat wanneer je het lichaam draait, de rest meegaat. Wanneer je dan de voet verschuift, gaat de rest echter niet mee.

Ik denk dat je zoiezo maar eens de animatie-tutorial(s) van Oogst moet bekijken:
animatie-tutorial Oogst
Die tutorial heb ik al bekeken.. maar dat gaat alleen maar over een huisje... en daar gaat het mij nu niet om helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cappie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05 19:09

cappie

all lowercase

2 dingetjes:

Access Virus Indigo 2:
Afbeeldingslocatie: http://quickzone.cx/files/indigo2-small.jpg grotere versie

Afbeeldingslocatie: http://quickzone.cx/files/indigo2-front-small.jpg grotere versie

Generic Industrial Handy-Man robot:
Afbeeldingslocatie: http://quickzone.cx/files/robot-small.jpg grotere versie

Nou nog wat meer ideetjes zien te scoren, want ik verveel me alweer.. zijn er geen contests waar ik aan mee kan doen ofzo? :)

Oogst: als je een tutorial voor 't bouwen van een huis maakt, waarom maak je d'r dan geen waarbij 't resultaat nog enigzins toonbaar is aan 'de visite' ($random_persoon wat je wilt impressen met je skills) ? Ik heb genoeg beginners mooie dingen zien maken aan de hand van simpele tutorials met veel uitleg op belichting, textures, bumpmaps, specularity maps, reflections en andere meuk :P

[ Voor 55% gewijzigd door cappie op 09-11-2003 22:58 ]

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi folks,
ik ben pas begonnen te modellen in 3D Max en zou es iemand in de buurt willen hebben met wie ik gezellig kan 3D-en. Elkaar inspireren en weetjes uitwisselen.
De tuts van Oogst zijn om te beginnen fantastisch, maar het lijkt me leuk om ook elkaar te ontmoeten. Ik woon in Limburg, in de buurt van Echt/Roermond.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 11-09 13:58

BaRF

bijna kerst

_o_ erg mooi!
Nou nog wat meer ideetjes zien te scoren, want ik verveel me alweer.. zijn er geen contests waar ik aan mee kan doen ofzo? :)
Jawel hoor, kijk maar bovenaan de topiclijst ;) ([rml][ 3D] Contest v17: Frozen Worlds - Nature[/rml])

[ Voor 7% gewijzigd door BaRF op 09-11-2003 22:56 ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een beetje het vermoeden dat jullie mij verdenken van illegaal softwaregebruik. ik heb mezelf aangemeld om de trial te downloaden, een mailtje gehad dat hij beschikbaar was en daar kreeg ik een link bij. Echt legaal, en maya is een ander verhaal, (goede kennisen) , maar het is echt alleen de trial van 3ds max die ik wil laten werken, en als ik het een goed programma vind kan ik hem toch kopen, na een paar jaar sparen. Duzzz, het heeft NIETS met warez te maken.

Ik ga er waarschijnlijk een apart topic over openen, want volgens mij is het topic waar ik het nui in post niet voor bedoeld

(edit) aan Cappie: de zijkanten van het keyboard vind ik vrij hoekig, misschien kun je daar wat aan doen, verder heel mooi (/edit)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2003 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cappie

cappie

all lowercase

Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 19:49:
de zijkanten van het keyboard vind ik vrij hoekig, misschien kun je daar wat aan doen, verder heel mooi
Die kist is in 't echt ook vrij hoekig, maar je hebt gelijk.. ik kan em eventueel nog wat meer bevelen hier en daar.. 'k wil de toetsen van 't preview keyboardje ook nog aanpassen (lees: meer bevels :)), maargoed.. dan moet ik ze eerst minder breed maken, want ik ben de laatste C toets aan 't eind vergeten :))

't is trouwens geen keyboard maar een Virtual-Analog Synth (in short: VETTE KIST).. wat demo songs die uit die kist zijn getoverd:

http://www.access-music.de/audiodemos/virusc_factorydemo.mp3
http://www.access-music.de/audiodemos/endorphins_demo.mp3
http://www.access-music.de/audiodemos/endorphins_demo.mp3

Die kist schopt echt royaal aars.. hier, nog een grotere (1280x960) picta:

Afbeeldingslocatie: http://quickzone.cx/files/indigo2-small.jpg klik wederom op de picta voor een grotere peni.. erh.. picta

~1900 a 2000 euro kost zo'n apparaat.. <kwelling> ik wil em hebben!!!!!! </kwelling> :)

[ Voor 8% gewijzigd door cappie op 11-11-2003 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boegel
  • Laatst online: 07-01-2018

Boegel

just boegel

IK ben bezig met de Joan of Arc tut, en zit met een probleempje... Het been is ongeveer klaar, andere is gemirrord, maar nu moet ik beide aan elkaar 'hangen', en daarvoor moet ik volgende stap doen (boven tutorial, onder mijn mesh)

Afbeeldingslocatie: http://studwww.ugent.be/~kehoste/joanLegTut.jpg
Afbeeldingslocatie: http://studwww.ugent.be/~kehoste/joanLegMe.jpg

Volgens de tut moet ik dat doen als volgt :

Afbeeldingslocatie: http://studwww.ugent.be/~kehoste/joanTutHow.jpg

Maar als ik dit doe, kom ik helemaal niet uit wat ik zou moeten uitkomen... Die edge die aan die vertex hangt, hangt dan aan de vertex aan de buitenkant, enz...

Moet je eerst die vertex in 2 splitsen ofzo, en dan enkel de 'bovenste' vertex welden aan die buitenste ? En dan nog, dan is mijn vlak niet in 3 gedeeld, zoals je een beetje kan zien op de pic van de tutorial...

Ben 2 pages ver in de tut, en raak al in de problemen :(

[ Voor 48% gewijzigd door Boegel op 11-11-2003 14:27 ]

boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boegel schreef op 11 november 2003 @ 14:24:
IK ben bezig met de Joan of Arc tut, en zit met een probleempje... Het been is ongeveer klaar, andere is gemirrord, maar nu moet ik beide aan elkaar 'hangen', en daarvoor moet ik volgende stap doen (boven tutorial, onder mijn mesh)

[afbeelding]
[afbeelding]

Volgens de tut moet ik dat doen als volgt :

[afbeelding]

Maar als ik dit doe, kom ik helemaal niet uit wat ik zou moeten uitkomen... Die edge die aan die vertex hangt, hangt dan aan de vertex aan de buitenkant, enz...

Moet je eerst die vertex in 2 splitsen ofzo, en dan enkel de 'bovenste' vertex welden aan die buitenste ? En dan nog, dan is mijn vlak niet in 3 gedeeld, zoals je een beetje kan zien op de pic van de tutorial...

Ben 2 pages ver in de tut, en raak al in de problemen :(
Wat ik denk (ik neem aan dat het bovenste eruit moet komen):
- Selecteer target weld en sleep de middelste vertex naar de andere (volgens mij verandert je cursor dan ook) en laat dus los
- Selecteer de edge die er dan nog zit (die schuine) en (als je in editable mesh modelt), scroll helemaal naar onder in het menuutje aan de rechterkant en klik op invincible

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2003 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boegel
  • Laatst online: 07-01-2018

Boegel

just boegel

Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 15:25:
[...]

Wat ik denk (ik neem aan dat het bovenste eruit moet komen):
- Selecteer target weld en sleep de middelste vertex naar de andere (volgens mij verandert je cursor dan ook) en laat dus los
- Selecteer de edge die er dan nog zit (die schuine) en (als je in editable mesh modelt), scroll helemaal naar onder in het menuutje aan de rechterkant en klik op invincible
Bedankt, dat werkt !

Het is echter wel invisible, ik wou die edge namelijk niet onoverwinnelijk maken :+

boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

dit is wat er terecht is gekomen van mijn webcam.

De voet ziet er niet uit, ik weet het, maar ik ben zo lang met dat ding aant kloten geweest en kreeg het niet beter dan dit :'( maar ach, ben nog steeds een n00b aangezien dit mijn 2e 3ds max creatie pas is.

de cam zelf is grotendeels met boolean gemaakt op de lens en focusring na.

De voet heb ik als editable poly gemaakt vanuit een vierkantje.

C&C zijn welkom, ondanks dat het geen supermodel is (maar C&C op basis van bovenstaande gegevens betreffende kennis en ervaring is altijd fijn)

klik voor 800x800

Afbeeldingslocatie: http://www.floriske.nl/gf/rendercam3.jpg

dit is 'm in het echt:
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/864.gif

[ Voor 21% gewijzigd door floriske.nl op 11-11-2003 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boegel schreef op 11 november 2003 @ 15:31:
[...]

Bedankt, dat werkt !

Het is echter wel invisible, ik wou die edge namelijk niet onoverwinnelijk maken :+
net de woorden die ik nooit uit mekaar kan onthouden :P
floriske.nl schreef op 11 november 2003 @ 17:30:
dit is wat er terecht is gekomen van mijn webcam.

De voet ziet er niet uit, ik weet het, maar ik ben zo lang met dat ding aant kloten geweest en kreeg het niet beter dan dit :'( maar ach, ben nog steeds een n00b aangezien dit mijn 2e 3ds max creatie pas is.

C&C zijn welkom, ondanks dat het geen supermodel is (maar C&C op basis van bovenstaande gegevens betreffende kennis en ervaring is altijd fijn)

klik voor 800x800

[afbeelding]
Ik vind em er wel vet uitzien, er zit alleen een naad in het midden (is dit de bedoeling?)
meschien de randen ook iets beter chameferen (zie vooral dat blauwe bovenste ding).
En wat is er mis met die standaard, ziet er wel cool uit vind ik 8)

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2003 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 18:05:
[...]

Ik vind em er wel vet uitzien, er zit alleen een naad in het midden (is dit de bedoeling?)
meschien de randen ook iets beter chameferen (zie vooral dat blauwe bovenste ding).
En wat is er mis met die standaard, ziet er wel cool uit vind ik 8)
die naad hoort er idd in, zit ook in het origineel.

Chamferen van die edges gaat niet fatsoenlijk, omdat ik grotendeels met boolean heb gewerkt :( (wijze les voor de volgende keer ;) )

Wat er mis is met dat standaard? zo ongeveer alles, het lijkt op het origineel, maar komt verder nog niet in de buurt van hoe het er eigenlijk uit zou moeten zien :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst hallo iedereen, ik ben nieuw op de GoT forums :)

Sinds een aantal maanden met 3ds bezig, lukt wel aardig. Maar ik loop toch altijd weer tegen een probleem aan wanneer ik particles wil gaan gebruiken. Ik kan nog altijd niet begrijpen hoe dit werkt. (bijv van je particles sneeuwflokken maken met behulp van spheres) om maar een voorbeeld te noemen. Ik zou graag wat meer leren over particles. Heeft iemand een duidelijke uitleg of een link naar een tut?

Bvd,

Erikk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

floriske.nl schreef op 11 november 2003 @ 18:50:
[...]

Chamferen van die edges gaat niet fatsoenlijk, omdat ik grotendeels met boolean heb gewerkt :( (wijze les voor de volgende keer ;) )

Wat er mis is met dat standaard? zo ongeveer alles, het lijkt op het origineel, maar komt verder nog niet in de buurt van hoe het er eigenlijk uit zou moeten zien :'(
Oh ik had de originele nog niet gezien ;)

Particle tutos: http://www.the3dstudio.co...rials.aspx?id_category=36
Hier staan er wel een aantal tussen (fairy dust, meteoor, smoke), als je ze begrijpt is het een koud kunstje sneeuw te maken :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2003 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-09 16:58

Sharky

Skamn Dippy!

Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 23:21:
[...]

[...]

ik wist dat dit probleem zou komen, dit word gewoon veroorzaakt door mn werk resolutie, ik had geprobeerd het nog zo scherp mogelijk te maken die renders (image sampling op 1, 3 en gi samples op -1, 2) maar mede dankzij de jpg compressie worden ze gewoon niet zichtbaar, er zit namelijk een ronding bij die naden van 2mm (ik hou van scherpe naden) misschien kan ik het oplossen door het glas iets naar beneden te verplaatsen,....

ik heb hier een close up om te laten zien wat ik bedoel

[afbeelding]
damn jij bent echt verdacht goed met rhino.
Vind dat ik zelf niet slecht ben maar dit is echt onwijs goed. hoe heb je het jezelf aangeleerd, veel oefenen of ook op andere manieren?

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 21:31
Ik kan het niet laten om maar de eerste wip die ik het ingeleverd voor de contest hier te posten.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/jaguare/CV17_Wip1.jpg

Comments graag

The Only Good Silence Is The Silence With Music In It

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 07-09 14:57
Jaguar_e schreef op 11 november 2003 @ 23:14:
Ik kan het niet laten om maar de eerste wip die ik het ingeleverd voor de contest hier te posten.

[afbeelding]

Comments graag
Nice, maar je rotsen zien er een beetje metalig uit op 1 of andere manier.
Het heeft een beetje het cartoon effect zeg maar, waar je van te voren al kan zien welke aan de kant worden geschoven..

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cappie

cappie

all lowercase

ok, ik heb 'em een beetje aangepast.. check it out:

Afbeeldingslocatie: http://obsessive.paranoid.nl/~cappie/indigo2_hd-small.jpg "click here to enlarge your penis!" (en dit plaatje)

Nou nog betere textures, en hij's (bijna) perfect.. 't ziet er zowaar bijna commercieel uit :P

WHATS NEXT?!?!? :)

[ Voor 27% gewijzigd door cappie op 12-11-2003 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
cappie schreef op 12 november 2003 @ 01:34:

[afbeelding]

Nou nog betere textures, en hij's (bijna) perfect.. 't ziet er zowaar bijna commercieel uit :P

ziet er errug mooi uit!

offtopic:
welk font heb je gebruikt daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cappie

cappie

all lowercase

geez schreef op 12 november 2003 @ 08:14:
[...]
ziet er errug mooi uit!
dank u :)
offtopic:
welk font heb je gebruikt daar?
Da's geen font.. (helaas).. ik heb die graphics uit een PDF geript van www.access-music.de zelf.. gelukkig hadden ze daarin vector graphics gebruikt, en kon ik met de handige selector een copietje maken van die logo's op 4000% (6000x1000 ofzo) :)

[ Voor 19% gewijzigd door cappie op 12-11-2003 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

[]afbeelding]

Comments graag
Misschien kan je nog wat aan je belichting doen. Nu lijkt het alsof je stenen boven het water zweven in plaats van dat ze er in liggen (begrijp je wat ik bedoel?) :)

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Oogst is ff weg geweest en heeft wat in te halen. :P
floriske.nl schreef op 11 november 2003 @ 18:50:
[...]

Booleans gebruiken wordt door de meeste ervaren MAXers zoveel mogelijk vermeden, maar sommige vormen schreeuwen er gewoon om, zoals ook deze, en dan moet je ze gewoon gebruiken. Chamferen kan dan toch, maar het vertge wat creativiteit. Je kunt bijvoorbeeld na de boolean je model converteren naar editable poly en dan alle vertices die te dicht bij de snij-rand zitten weggooien. Vervolgens kun je alsnog een mooie chamferrand maken. Dit is helaas wel behoorlijk veel werk, wat je hebt nogal wat polies. Maar ja, wie mooi wil zijn moet pijn lijden.

En die standaard is kwa model best wel goed gelukt hoor. Wat er vooral aan mis is, is dat de echte standaard aan de voorkant wat scherpere punten heeft (iets minder gebold). En heel je model heeft de verkeerde shaders. Eigenlijk moet ie een Brazil advanced material hebben met glossy reflecties, maar aangezien je niet genoeg van Brazil weet om dat te gebruiken, kun je beter gewoon hele zwakke reflecties (hoogstens waarde 10 en zet dan de reflectie-diepte op 2, das diep genoeg) maken en dan vrij sterke en flink vage hooglichten en een hele kleine bump-map erop, bijvoorbeeld een noise- of een smoke-map.
cappie schreef op 09 november 2003 @ 22:14:
...
Oogst: als je een tutorial voor 't bouwen van een huis maakt, waarom maak je d'r dan geen waarbij 't resultaat nog enigzins toonbaar is aan 'de visite' ($random_persoon wat je wilt impressen met je skills) ? Ik heb genoeg beginners mooie dingen zien maken aan de hand van simpele tutorials met veel uitleg op belichting, textures, bumpmaps, specularity maps, reflections en andere meuk :P
Klopt, maar ik heb er bewust voor gekozen om zoveel mogelijk technieken duidelijk voorbij te laten komen en nadat ik ze besproken heb, wil ik ze ook niet nog eens bespreken. Het mooi maken van een huis is een kwestie van heel vaak dezelfde technieken gebruiken en dat vind ik zinloos voor een tutorial, dat kunnen mensen zelf ook wel.

En ik heb gekozen voor een huisje, omdat ik daar alles in kwijt kon. Ik had ook een asbak kunnen doen, dat had heel mooi gekund, maar daar komen veel dingen gewoon niet bij voor.
Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 22:13:
[...]
Die tutorial heb ik al bekeken.. maar dat gaat alleen maar over een huisje... en daar gaat het mij nu niet om helaas....
Animeren is altijd hetzelfde en in mijn huisje-tutorial komen alle basics aan de orde. Daar wordt dan wel een camera geanimeerd, maar op dezelfde manier kun je ook een mannetje animeren. En onderaan die tut staat een link naar een meer geavanceerde tut waarin ook linking besproken wordt en dat heb jij nu absoluut nodig. Wél doen dus, die tuts!
Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 14:37:
[afbeelding]

Let bij de ballenbak naast dat mannetje eens op de smooth groups, die staan nu niet goed, waardoor harde randen gesmoothed worden, das erg lelijk. Smooth groups worden besproken in deel 1 van mijn huisje tut-serie.
[afbeelding]

Voor de liefhebber:

Hij is wederom een stuk beter, maar nog steeds niet foto-realistisch. Deze keer denk ik dat de hooglichten het grote probleem zijn: die zijn way te sterk.

En let eens op je render-instellingen. Ten eerste hoef je voor een render die toch nog niet de definitieve is helemaal niet zo'n hoge resolutie te nemen. 640*480 is genoeg om te zien wat er nog niet goed is en is de helft van de rendertijd. :)

En ik vind dat je de tafel niet ook nog reflecterend moet maken, wordt het niet mooier op.

En ik weet niet precies waar die rendertijd hem nu in zit, maar dat moet lager kunnen, tenzij je nog een pentium III of zo hebt. Zo kun je waarschijnlijk wel bezuinigen op de secondary illumination samples en op het aantal reflected en refracted bounces voor al die raytraced materials.
cappie schreef op 12 november 2003 @ 01:34:

[afbeelding] "click here to enlarge your penis!" (en dit plaatje)

Je schaduwen zijn nogal weird, heb je nu alleen maar een sky-light gebruikt? Ik denk dat het mooier zou zijn om ook een gewone lamp toe te voegen, al was het maar om goede hooglichten te krijgen. En de toetsen mogen wel een klein beetje reflecteren, blurry reflecties of anders hele zwakke, dat wel, maar toch.

En een VA is leuk, maar ook een goede VA is nog steeds geen echte oude Arp of Moog. :)

[afbeelding]

Comments graag
Teveel van de kleur zit in de textures, je kunt beter zorgen voor meer structuur in de rotsen zelf en de textures wat minder kleuren geven. En een goede bump-map erbij natuurlijk (smoke eventueel) en dan nog belichten. En probeer niet elke rotsblok een andere kleur te geven, de blokken komen tenslotte waarschijnlijk uit hetzelfde gesteente en verschillende kleuren kunnen wel, maar dan niet zo specifiek per blok.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Oogst schreef op 12 november 2003 @ 16:36:
Oogst is ff weg geweest en heeft wat in te halen. :P

[...]

Booleans gebruiken wordt door de meeste ervaren MAXers zoveel mogelijk vermeden, maar sommige vormen schreeuwen er gewoon om, zoals ook deze, en dan moet je ze gewoon gebruiken. Chamferen kan dan toch, maar het vertge wat creativiteit. Je kunt bijvoorbeeld na de boolean je model converteren naar editable poly en dan alle vertices die te dicht bij de snij-rand zitten weggooien. Vervolgens kun je alsnog een mooie chamferrand maken. Dit is helaas wel behoorlijk veel werk, wat je hebt nogal wat polies. Maar ja, wie mooi wil zijn moet pijn lijden.

En die standaard is kwa model best wel goed gelukt hoor. Wat er vooral aan mis is, is dat de echte standaard aan de voorkant wat scherpere punten heeft (iets minder gebold). En heel je model heeft de verkeerde shaders. Eigenlijk moet ie een Brazil advanced material hebben met glossy reflecties, maar aangezien je niet genoeg van Brazil weet om dat te gebruiken, kun je beter gewoon hele zwakke reflecties (hoogstens waarde 10 en zet dan de reflectie-diepte op 2, das diep genoeg) maken en dan vrij sterke en flink vage hooglichten en een hele kleine bump-map erop, bijvoorbeeld een noise- of een smoke-map.

[...]

.
thx voor de comments!!

idd is het chamferren van die randen nog wel mogenlijk, maar voor mij ff te tijdrovend, ik zit in een leerproces, en wil eerst zoveel mogenlijk basiskennis op doen voor ik met het "finetunen" van afbeeldingen begin ;)

over de kleuren van die cam en de voorste hoeken van de voet:
Ik heb die cam zelf en ben uitgegaan van de realistische kleuren, die van de foto kloppen iig niet met wat hier voor mijn neus staat ;) de body en voet hebben een speckle als bumpmap en smoke als reflectiemap, weet niet precies met welke kleuren.

Ik zou idd met brazil aan de gang moeten, maar eerst 3d-max en dan zien we wel weer verder. ;)

nogmaals thx voor c&c!! kank alleen maar van leren :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
floriske.nl schreef op 12 november 2003 @ 20:37:
...
over de kleuren van die cam en de voorste hoeken van de voet:
Ik heb die cam zelf en ben uitgegaan van de realistische kleuren, die van de foto kloppen iig niet met wat hier voor mijn neus staat ;) de body en voet hebben een speckle als bumpmap en smoke als reflectiemap, weet niet precies met welke kleuren.
...
OK, zeg jij nou smoke als reflectie-map? He kom je daar nou weer bij als je iets zo goed mogelijk probeert na te maken? :?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

alientje: de schaal van je tafel-texture 'verraadt' de boel een beetje imo :).

Verder erg mooi, en doorzetten he ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Oogst schreef op 12 november 2003 @ 20:40:
[...]

OK, zeg jij nou smoke als reflectie-map? He kom je daar nou weer bij als je iets zo goed mogelijk probeert na te maken? :?
geen idee 7(8)7 maar het kwam het beste overheen met zoals het ding hier staat ;) * floriske.nl moet nog veel leren dus wil nog wel eens de makkelijkste weg zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/chrisislt/other/room.jpg
Begonnen aan een huiskamer, alleen nog de zithoek af op moment, komt nog een eethoek, tv/pc hoekje bij enzo.
Maarja tis ook pas het eerste echt "grote" project waar ik in bezig ben met Max...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er wel strak uit allemaal, maar de verhoudingen kloppen niet helemaal.
die bank is geloof ik ongeveer 3 treden hoog, en dat is nogal klein volgend mij.

verder wel mooi hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-09 16:58

Sharky

Skamn Dippy!

Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 21:54:
ziet er wel strak uit allemaal, maar de verhoudingen kloppen niet helemaal.
die bank is geloof ik ongeveer 3 treden hoog, en dat is nogal klein volgend mij.

verder wel mooi hoor :)
ik probeer me iemand voor te stellen die door de deur komt, de trap afloopt en op de bank gaat zitten :D

het ziet er 'verzorgd' uit maar de verhoudingen kloppen idd niet.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 21:46:
[afbeelding]
Begonnen aan een huiskamer, alleen nog de zithoek af op moment, komt nog een eethoek, tv/pc hoekje bij enzo.
Maarja tis ook pas het eerste echt "grote" project waar ik in bezig ben met Max...
Best mooi gedaan. Ik vindt 3d plaatjes zonder textures toch al mooi. Slechts 1 opmerking en dat is een kleintje. Die deur gaat ws. (vanuit de kijker thuis) naar links open. Volgens mij moet/kan je het beste de deur naar rechts openlaten gaan, anders zit je met de deur te kloten als er iemand in of uit wil... OK OK het is iets kleins :P

Verwijderd

http://www.3dtotal.com/ffa/tutorials/max/joanofarc/head1.asp <-- hoe krijg ik dat zijaanzicht van dat oog zo? (begin van de pagina) Ik heb de voorkant van het oog gemaakt gemaakt maar daarna dien ik de vertexjes van de zijkant aan te passen maar hoe... Het is namelijk plat van de zijkant....

Alvast bedankt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 00:14 ]

• alientje

alientje

Hallo?

foutje

[ Voor 100% gewijzigd door alientje op 13-11-2003 09:20 . Reden: foutje dus ]

3d-en is leuk

• alientje

alientje

Hallo?

[...]
Hij is wederom een stuk beter, maar nog steeds niet foto-realistisch. Deze keer denk ik dat de hooglichten het grote probleem zijn: die zijn way te sterk.

En let eens op je render-instellingen. Ten eerste hoef je voor een render die toch nog niet de definitieve is helemaal niet zo'n hoge resolutie te nemen. 640*480 is genoeg om te zien wat er nog niet goed is en is de helft van de rendertijd. :)

En ik vind dat je de tafel niet ook nog reflecterend moet maken, wordt het niet mooier op.

En ik weet niet precies waar die rendertijd hem nu in zit, maar dat moet lager kunnen, tenzij je nog een pentium III of zo hebt. Zo kun je waarschijnlijk wel bezuinigen op de secondary illumination samples en op het aantal reflected en refracted bounces voor al die raytraced materials.
Ik snap het ook niet echt waar die rendertijden van daan komen. Ik heb een
AMD 1800+ met 768MB RAM.
Geen bounces, geen photons, reflect 2x max, refract 4x max, GI op 20(standaard 15), dof samples 5 (ook standaard) en een arealight met afwijking max 2%.
Wat doe ik fout? :?

3d-en is leuk

• sideface
  • Laatst online: 30-09-2021
ge-flopt schreef op 12 november 2003 @ 22:58:
[...]

Best mooi gedaan. Ik vindt 3d plaatjes zonder textures toch al mooi. Slechts 1 opmerking en dat is een kleintje. Die deur gaat ws. (vanuit de kijker thuis) naar links open. Volgens mij moet/kan je het beste de deur naar rechts openlaten gaan, anders zit je met de deur te kloten als er iemand in of uit wil... OK OK het is iets kleins :P
meestal moeten zo'n deuren naar buiten opengaan voor de veiligheid (vlucten bij brand ofzo), niet? of is dat alleen voor grotere gebouwen dat die regel geldt?

• ge-flopt
sideface schreef op 13 november 2003 @ 11:39:
[...]

meestal moeten zo'n deuren naar buiten opengaan voor de veiligheid (vlucten bij brand ofzo), niet? of is dat alleen voor grotere gebouwen dat die regel geldt?
Niet helemaal. Buiten deur van een huis (dit ziet er gewoon uit als een normaal huis)(die aan de straat kant zitten) gaan altijd naar binnen open. Maar ik bedoel dat de klink eigenlijk aan de verkeerde kant zit. Die moet links komen om de deur naar rechts (tegen de rechter muur) open te kunnen doen. Is iets logischer.

[ Voor 6% gewijzigd door ge-flopt op 13-11-2003 11:50 ]

• Oogst
Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 00:13:
http://www.3dtotal.com/ffa/tutorials/max/joanofarc/head1.asp <-- hoe krijg ik dat zijaanzicht van dat oog zo? (begin van de pagina) Ik heb de voorkant van het oog gemaakt gemaakt maar daarna dien ik de vertexjes van de zijkant aan te passen maar hoe... Het is namelijk plat van de zijkant....

Alvast bedankt.
Selecteer de juist faces in de front-view en verplaats ze in de side-view.
alientje schreef op 13 november 2003 @ 09:20:
[...]

Ik snap het ook niet echt waar die rendertijden van daan komen. Ik heb een
AMD 1800+ met 768MB RAM.
Geen bounces, geen photons, reflect 2x max, refract 4x max, GI op 20(standaard 15), dof samples 5 (ook standaard) en een arealight met afwijking max 2%.
Wat doe ik fout? :?
Hmm, id vreemd, want deze instellingen zijn zelfs te laag: de dof samples moeten op 15 of zo voor een goed resultaat. Hoeveel samples neemt ie voor de area light? En hoeveel polies istie? En als je rendert, waar zit hem dan die lange rendertijd in? Gewoon per bucket, of in voorbereiding? En gebruik je misschien glossy reflecties met erg veel samples?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

Oogst kan je wat duidelijker zijn? Als ik ze verplaats gaat het nog veel fouter nml, dan krijg ik een massieve oogkas enz :s, alvast bedankt :).

• Oogst
Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 11:51:
Oogst kan je wat duidelijker zijn? Als ik ze verplaats gaat het nog veel fouter nml, dan krijg ik een massieve oogkas enz :s, alvast bedankt :).
Het is voor een groot deel een kwestie van feeling en goed opletten. Je kijkt in de front-view welke vertices naar voren en welke naar achteren moeten en dat doe je dan in de side view. Maar welke vertex hoever welke kant op moet, dat kan ik je niet kant en klaar op een presenteerblaadje geven. Dat zul je moeten proberen.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

Hmm ik begin het geintje door te krijgen maar nu zit ik met het volgende probleem ;

Ik heb de vertexjes in de front view goed gepositioneerd over de Z en X assen en in de left view over de Y maar nu zitten er wat foutjes over de Z en X assen in de left view maar zodra ik die aanpas ziet het er niet meer uit... Toch ziet het er in beide views er perfect uit in de tut.... 8)7

Plaatje ter verduidelijking ;

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~j.vanzalm/foutje.jpg

edit ; Max Humor _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 19:28 ]

Verwijderd

Aloha,

eind juli begonnen met het mezelf aanleren van Maya, en dat begint nu eindelijk z'n vruchten af te werpen. Het idee is een filmpje met in de hoofdrol een tyrannosaurus die in een stad aan het heerschen slaat en wat mensen kapotmaakt enzo. De tyrannosaurus is af, het skelet zit erin en nu nog even uitzoeken hoe dat animeren nu in elkaar steekt.

Afbeeldingslocatie: http://cam47.student.utwente.nl/~bjorn/trex.jpg

(klikbaar voor een render op 1600x1200)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 19:26 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.