Ik heb het ook aan mijn post toegevoegd, maar omdat die al is geplaatst, zeg ik het hier ook maar: ik heb het verslag van het maken van die scene geupload. Het is een flinke lap tekst en niet echt duidelijk, vrees ik, maar misschien wel interessant en/of leerzaam voor sommigen.
verslag.txtLiToKi schreef op 31 oktober 2003 @ 13:24:
@Oogst; Erg netjes!
Alleen hier en daar zou 't nog net ff beter kunnen, en buiten de belichting, dingen die nog makkelijk zijn op te lossen ook; zoals de ruitjes van 't papier, bij de render zijn 't er een een stuk meer en de kleur van 't papier is wat anders, wat met een kleine color correct (als material) makkelijk te doen is.
Verder nagenoeg perfect

W00t! "Verder nagenoeg perfect" te horen krijgen van LiToKi... Nu ook nog zo'n soort opmerking van gladiool en mijn leven is compleet!
DocB schreef op 31 oktober 2003 @ 11:20:
Wow, dat ziet er heel netjes uit hoor... Het enige waar denk ik nog ruimte voor verbetering zou zijn is de belichting idd... Op zich ziet ook die geo er echt niet verkeerd uit, maar je ziet ook dat waar bij de renders hele donkere schaduwvlakken zijn, dat daar op foto's ook nog licht komt... (bijvoorbeeld rechtsboven het boek, op het 2e setje)
Maar verder mijn complimenten, laat idd even weten wat de reacties zijn op school

Eén van deze renders ga ik nog verder uitwerken, dan ga ik ook die schaduwen en ruitjes en kleur van het papier veranderen.
Zeer mooi en sfeervol. Maar wel een paar punten waar je het kunt verbeteren:
-het oor ziet er een beetje gek uit, voor zover te zien;
-de wenkbrauwen zijn erg korrelig, net als de wimpers;
-de belichting is een beetje noisie, of zit dat in de texture? het is in ieder geval niet mooi zo, vind ik;
-die cloth aan de bovenkant is super-über-mooi, echt heel nice.

Mooi model, maar probeer eens wat mooier te verlichten. Je hebt nu veel te scherpe schaduwen en weinig subtiliteit daarin, dat geeft gewoon geen sfeer zo.
En het zou mooi zijn als je de ramen licht reflecterend zou maken en dan als environment een wolken-texture, dan weerspiegelen de ramen die wolken.
En ow ja, de bakstenen zijn wel heel erg klein nu.
Ik weet trouwens niet of dat Arc+ dat allemaal wel kan.
bredend schreef op 30 oktober 2003 @ 22:51:
Mijn eerste filmpje met Blender!
Ik had eerst mijn kamer gemaakt, maar het texturen wilde niet lukken omdat het maar 1 'ding' was.
Toen ging ik maar een animatie maken
[afbeelding]
XviD
Het idee komt denk ik door het spelen van sommige UT maps

Op zich wel geinig, maar je hebt er gewoon veel te weinig aandacht aan besteed. De animatie is rommelig en gehaast, probeer daar veel aandacht aan te besteden, zo is het irritant om naar te kijken. En die bastenen muur glimt te sterk en waarom verdwijnt dat ding eigenlijk in de verte in het niets?
Deze reactie is niet onvriendelijk of afkrakend of ontmoedigend bedoeld trouwens, mocht deze reactie zo op je overkomen. Ik wil alleen zeggen dat 3d een kwestie van enorm veel geduld is, alles tweaken tot het goed is. Dat is dan ook mijn tip.

Ik krijg hem niet afgespeeld, wat is dit voor codec?
[
Voor 3% gewijzigd door
Oogst op 31-10-2003 18:36
]