[3d] post je 3d stuff maar weer - part 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.578 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok... ik zit al een tijdje met die bmw, en die lichten die zijn zo "naar" dat ik een nieuw concept heb wat er natuurlijk wel minder "realistisch" uit MAAR ik kan wel eindelijk een knap model bouwen.

WIP:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ws.tervoort/BMW2.jpg

KIJK! dan ziet het er zo uit, beetje veranderen is maar een wip, maar nu kloppen ze wel tenminsten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:59

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Ik heb het al vaker gezegd maar ik zeg het nog maar eens:

Maak eens wat af!

Met hoeveel auto's ben je nou bezig? 4? 5?

Het hoeft echt niet super perfect te zijn, je mag heel veel foetelen om foutjes te verbergen. Ipv elke keer weer opnieuw te beginnen.

We willen hier eens een eindresultaat zien ja :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK! nu maak ik em af, die lichten was juist t probleem, maar ik wil t altijd te perfekt, ik wil er me brood ook mee gaan verdienen daarom :( :P

Deze komt af, Ik zweer 't!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er echt niemand die een antwoord weet op de vraag die ik onderaan op de vorige pagina stelde ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In max zou ik dit oplossen door de selfillumination van het witte material wat omhoog te gooien. Ik weet alleen niet of deze functie ook in maya4.5 beschikbaar is en hoe deze dan evt. zou heten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het nu opgelost door ervoor te zorgen dat de Ambient color wit is zodat wanneer er licht op valt hij ook wit terug kaatst volgens mij en standard ook als kleur wit en nu is hij totaal wit . Maar het probleem nu is dat hij geen schaduwen meer wil tonen als ik bijvoorbeeld op een spotlight depth map shadows aanzet.

Is het trouwens nog gelukt met die textures? ben ik wel beniewd na of ik het goed had:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rook/teer-probleem: Heb demo van realflow gedownload... dit programma is echt de moeite waard! Vrij eenvoudig, en het resultaat mag er best wel wezen. M'n pcke gaat stilaan beginnen te renderen, maar eerst nog een klein vraagje. Wat is het beste/snelste (liefst de gulden middenweg):
1) motion blur door brazil laten toevoegen
2) motion blur door max laten toevoegen
3) motion blur in adobe premiere toe te voegen
Resultaat wordt in de loop van volgende week verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:33
Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 19:39:
ok, hier WEER een nieuw project, t model werk is niet t grootste, maar dit model is wel goed voor t texturen :)

Ik presenteer :P :

De Williams F1 FW25 (Naja de voorvleugel alvast dan)
[afbeelding]

Comments please, let btw niet op de groeven in de banden enzo, is alleen ff als vulling. :)
Volgens mij moet der neus wat vlakker lopen zover ik het nu kan zien:
http://www.bmw.williamsf1...pan/d03jpn830_800600.jpeg
De neus zoals je hem nu hebt, heeft iets weg van een boggel (kan het niet helemaal zien, maar daar lijk het wel op. Verder ziet het er heel mooi en gedetaileerd uit. Als je hem af hebt, kan ik dan een back groundje hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe nou die neus is al bijgewerkt, maar uhm moet em nog helemaal afmaken, ben eerst bezig met me 320i, en dan ga ik wel met die FW25 verder, en sure mag je een backgroundje hebben :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha, mijn eerste post met plaatje.
Ben nogal een redelijke 3d max noob, maarja, zo zijn we allemaal begonnen (*zelfs die luitjes @ cgtalk -Jep)

[img]=100,75, http://members.lycos.nl/klas4a3/DM/800-600.jpg][/img]
nog wat andere renders:
[img]=100,75, http://members.lycos.nl/klas4a3/DM/goldenhorse.jpg][/img]
[img]=100,75, http://members.lycos.nl/klas4a3/DM/1200-900.jpg][/img]

Mijn excuuses als ik de lay-out vernaggelt heb, of lange wachttijden

*Ow jah, lycos heeft geen hot linking :D*
http://members.lycos.nl/klas4a3/DM/800-600.jpg]
http://members.lycos.nl/klas4a3/DM/goldenhorse.jpg
http://members.lycos.nl/klas4a3/DM/1200-900.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:33
Is dat nu Moeilijk, die rode kruisjes maken in 3d max? ;)

haal eens de eerste sluitings blokhaak weg:
[ img ]=100,75, http://members.lycos.nl/klas4a3/DM/800-600.jpg] [ /img ]
die meteen na img het zou dus moeten zijn:
[ img =100,75, http://members.lycos.nl/klas4a3/DM/800-600.jpg] [ /img ]

[ Voor 20% gewijzigd door ge-flopt op 26-10-2003 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou hier dan een WIP van me Williams.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ws.tervoort/FW25-WIP9.jpg

Tada! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

Prachtig Ztef!

maar weer eens een 'domme' vraag, als ik de symmetry modifier gebruik in max... uhm.. wacht... laat ik het anders zeggen, ik heb te laat een symmetry modifier gebruikt en nu krijg ik hem niet goed sluitend. Als ik render met meshmooth erover krijgt ie een 'deukje' zeg maar. Hoe kan ik dat oplossen 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door 6K op 26-10-2003 21:26 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhm nou ik werk met C4D maar als ik daar symmetrie gebruik en hij sluit niet goed betekent dat, dat mijn punten niet precies op nul staan, als dat is wat je bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55
6K schreef op 26 October 2003 @ 21:26:
Prachtig Ztef!

maar weer eens een 'domme' vraag, als ik de symmetry modifier gebruik in max... uhm.. wacht... laat ik het anders zeggen, ik heb te laat een symmetry modifier gebruikt en nu krijg ik hem niet goed sluitend. Als ik render met meshmooth erover krijgt ie een 'deukje' zeg maar. Hoe kan ik dat oplossen 8)7
Je moet iig zorgen dat alle vertices die aan elkaar geplakt moeten worden op een lijn moeten liggen... Als ze niet goed aansluiten moet je ze dus beter in het midden plaatsen, of de treshold van de symmetry modifier hoger zetten (hierbij wel opletten dat hij geen vertices gaat welden die niet geweld mogen worden)

Oh, weet je trouwens zeker dat er geen polygonen meer in de weg zitten? zeker als je hebt zitten extruden moet je nog wel eens wat faces weghalen..

Hopelijk kom je hiermee verder... als dit verhaal te warrig was zeg je het maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat bedoelde ik dus ook, maar ik kan t niet zo mooi verwoorden :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chainsaw
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 21:08
@Copyman:
topie man, ik lees nu pas voor het eerst dat iemand anders ARC+ heeft!

ik teken er al een jaar of 4 mee, ook 3d, ff kijke..
Afbeeldingslocatie: http://vvdw.web1000.com/files/kleinlinksvoor03.jpg
of full zise het is wel 3000x2500, bijna 1MB

getekend met ARC+
gerenderd met ARC Render Pro 8

moet nog wel een boel gebeuren en ja een paar baksteen texturen zitten niet goed om, komt wel.

[ Voor 53% gewijzigd door Chainsaw op 26-10-2003 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

DocB schreef op 26 oktober 2003 @ 21:38:
[...]

Je moet iig zorgen dat alle vertices die aan elkaar geplakt moeten worden op een lijn moeten liggen... Als ze niet goed aansluiten moet je ze dus beter in het midden plaatsen, of de treshold van de symmetry modifier hoger zetten (hierbij wel opletten dat hij geen vertices gaat welden die niet geweld mogen worden)

Oh, weet je trouwens zeker dat er geen polygonen meer in de weg zitten? zeker als je hebt zitten extruden moet je nog wel eens wat faces weghalen..

Hopelijk kom je hiermee verder... als dit verhaal te warrig was zeg je het maar ;)
tenx! die nullijn is precies wat er (na goed inzoomen!) niet goed bleek te zijn! _/-\o_

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zei ik toch :P

Kijk dit is me BMW nu:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ws.tervoort/BMW4.jpg

*Klik voor 1024 x 768 Versie*

Omdat er zoweinig is gezegt zet ik hier wel me nieuwe WIP neer :)*

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2003 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:38
mooie wagens :D
hier weer een wipje, beretta 92FS opnieuw gemaakt, en met veel beter resultaat als de vorige :)
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/wgeuze/beretta.jpg
Nog wel een paar smooth foutjes, maar die zie je met de texture erop toch niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Verwijderd schreef op 25 October 2003 @ 18:03:
Thanx Oogst (was er ondertussen al zelf achtergekomen dankzij die goede oude help van max...) Na een tijdje prullen hiermee krijg ik al een redelijk resultaat. Alles gaat goed zolang de teer redelijk horizontaal stroomt. Wanneer hij echter verticaal valt, valt het geheel weer uiteen in balletjes. (Die achteraf wel terug samenkomen) Hoe los ik dit op?
Een beetje spelen met de particle size en de metaparticle tension zou het op moeten lossen. Maar bedenk dus wel dat ze alleen verbinden wanneer ze dicht genoeg bij elkaar zitten, dus als ze versnellen en daardoor verder uit elkaar komen, dan moet je dat bijvoorbeeld oplossen door meer particles toe te voegen.
6K schreef op 25 October 2003 @ 19:04:
[...]

okay, dat van de mesh is 100% duidelijk (en inderdaad, na je plaatje zie ik inderdaad ook goed in dat mijn carnavals-lichaam erg afgevlakt is ;)

het riggen... ik heb idd nog helemaal geen ervaring, maar heb mijn mannetje de standaard modeleer houding gegeven, is natuurlijk wel grappig als ik hem ook een houding kan geven die enigszins ergens op slaat... toch? alleen, als ik die mesh ga bewegen, wordt ie er alles behalve beter op |:( (mesh bewegen zonder riggen dan he)
Goede resultaten met riggen zijn anders ook niet gemakkelijk hoor.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OEPDEET, jaja ik ben op weg om is wat af te krijgen! :/

WIP:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ws.tervoort/BMW5.jpg
Wel klikken hea ;)

C&C please!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2003 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
Verwijderd schreef op 27 October 2003 @ 18:16:
OEPDEET, jaja ik ben op weg om is wat af te krijgen! :/

WIP:
[afbeelding]
Wel klikken hea ;)

C&C please!
Het model ziet er prima uit, maar door die zwarte lijnen krijg je wel een beetje een cartoon effect... ik weet niet of dat expres is of niet ;)

Tsja, het niet af krijgen van autootjes ken ik ook... heb nu oa een mini (new en classic), porsche, audi TT staan, maar steeds doe ik in het begin ergens iets wat niet zo handig is, waardoor ik later in de knoop kom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik vind t wel apart met die lampen en lijnen zo :)
En ik kan is wat afmaken omdat ik niet vastloop in de groeven enzo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Ik loop ook altijd vast als ik iets aan het maken ben. Nu ben ik de laatste tijd een beetje bezig met die 2003 Impreza en het modellen gaat allemaal best, maar ik heb totaal geen kaas gegeten van het texturen enzo. Ik ben al bezig geweest met UVW, maar daar snap ik ook geen drol van.

Hieronder dan maar een WIP van iets wat dus waarschijnlijk nooit af zal komen...
Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/004_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Heb eens iets gelezen over een goeie Starship tutorial waar je veel van kon leren, iemand een idee waar die staat :? (ben nogal n00b :P)

Alvast bedankt _/-o_ :)

Edit: Oeps! Er zit er eentje standaard bij :+ :+

[ Voor 23% gewijzigd door jelle. op 27-10-2003 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:58

Sharky

Skamn Dippy!

dubbel.

[ Voor 99% gewijzigd door Sharky op 27-10-2003 22:10 . Reden: dubbelpost ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:58

Sharky

Skamn Dippy!

Barracuda_82 schreef op 27 October 2003 @ 20:44:
Ik loop ook altijd vast als ik iets aan het maken ben. Nu ben ik de laatste tijd een beetje bezig met die 2003 Impreza en het modellen gaat allemaal best, maar ik heb totaal geen kaas gegeten van het texturen enzo. Ik ben al bezig geweest met UVW, maar daar snap ik ook geen drol van.

Hieronder dan maar een WIP van iets wat dus waarschijnlijk nooit af zal komen...
[afbeelding]
hmm zonde, modellen is zo te zien geen probleem. als je dat onder de knie hebt gekregen moet texturen geen probleem zijn (bij mij is het andersom, modellen kan ik niet (doe ik toch bijna altijd in Rhino) en texturen enzo heb ik al best aardig door)

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

M'n vorige mesh was fucked, maar de aanhouder wint; ik ben weer overnieuwe begonnen, en tot nu toe een stuk beter resultaat (en minder moeite het resultaat te bereiken) dus et heeft wel geholpen de vorige keer :P

Hier issie dan:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~hanek038/3d/joan/benen1.jpg

C&C Pleaze :D

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chainsaw
zijn er nog meer mensen die Arcplus gebruiken?
ikzelf heb het al een jaar of 4.
lijkt me wel es leuk om daar mee te ouweneelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet zeker of mijn wipje hier thuis hoord maar aangezien dat hij totaal met photosoep is gemaakt en tog wel aardig 3d is wil ik em hier ff kwijt (jah ik weet et dat de rest geen photoshop is)

Het is mijn eeste poging hierna toe dus ik hoop wel dat et wat is
Plaatje is wel klikbaar maar wel aan de kleine kant omdat de picserver niet meer als 150 kb wou hebben .. als iem de full size wilt zien mail gerust ff

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=441700

En ik herhaal ff .. dis volledig photoshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alientje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-01-2008

alientje

Hallo?

Leuk gemaakt. Al denk ik dat je het misschien beter in het 2d-topis kunt posten. Daar komen alle fotosoepjes binnen. (ook al kan ik die nu niet vinden :? )

3d-en is leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 21:31
Zou iemand mij kunnen helpen met he volgende

Ik heb nu een glazen tube in een scene gerenderd. En ik heb voor het renderen brazil v1.0 gebruikt, maar ik krijg niet het effect wat ik wil ik wil dat de glazen tube de licht bundels focused. Ik heb geen id hoe ik dit voor elkaar krijg en ben al een lange tijd aan het zoeken geweet naar tutorials dit die behandelen.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/jaguare/Wip1_brazil.jpg
Ik heb een standaard glas matriaal van brazil gebruikt een gewone free spotlight. En een omni light. Ik ehb wel al iets gelezen van photon maps maar ik heb dit niet kunnen vinden in 3dmax. Ik heb ook gekeken naar de instellingen van alientje die ik op de photon maps na heb kunnen in stellen. Zo iemand mijn willen wijzen waar die photon maps zijn ?

The Only Good Silence Is The Silence With Music In It

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Jaguar_e schreef op 28 October 2003 @ 16:32:

Ik heb nu een glazen tube in een scene gerenderd. En ik heb voor het renderen brazil v1.0 gebruikt, maar ik krijg niet het effect wat ik wil ik wil dat de glazen tube de licht bundels focused. Ik heb geen id hoe ik dit voor elkaar krijg en ben al een lange tijd aan het zoeken geweet naar tutorials dit die behandelen.
[afbeelding]
Ik heb een standaard glas matriaal van brazil gebruikt een gewone free spotlight. En een omni light. Ik ehb wel al iets gelezen van photon maps maar ik heb dit niet kunnen vinden in 3dmax. Ik heb ook gekeken naar de instellingen van alientje die ik op de photon maps na heb kunnen in stellen. Zo iemand mijn willen wijzen waar die photon maps zijn ?
ben geen master in Brazil, maar gebruik het wle zo nu en dan met suc6... Zou je ook geen brazil light moeten gebruiken i.s.m. de Brazil renderer?

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB

[afbeelding]
Wat ik iig in je verhaal mis: heb je caustics aangezet?? dit is namelijk het effect dat je wilt bereiken. Je kunt ze aanzetten bij de renderinstellingen... Volgens mij moet je ook zorgen dat je materiaal geschikt is om caustics 'te verzenden'

(kan zijn dat ik het nou door elkaar haal met standaard max/finalrender/mental ray, heb ik veel mee zitten klooien deze week :P)

Bij je (brazil)light moet je ook generate fotons aanvinken...

Hopelijk kom je hiermee wat verder... ga iig zoeken naar dingen als caustics en fotons, en je komt er wel uit denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<knip> Zo iemand mijn willen wijzen waar die photon maps zijn ?
-Gebruik brazil glass (heb je al).
-Gebruik een brazil light.
-Zorg bij de light instellingen ervoor dat de photon maps voor caustics aanstaan (generate photons).
-Zorg voor dat die fotons op je glas gericht zijn (focus), anders heb je er nog weinig aan.
-Gebruik de brazil rendererer.
-Bij de render instellingen ga naar de photon server (of zoiets) en klik op caustics en zet deze aan. Als het goed is moet het nu al werken. Zoniet kijk bij de luma server of er een optie zoals 'caustics' zit en zet deze aan. Speel wat met de insttellingen voor een beter resultaat. Mocht het niet lukken post dan nog maar een plaatje.
-Het kan ook nog zo zijn dat de ondergrond een brazil material moet zijn.

Gebruik ook reflecties voor een mooier resultaat, een soortgelijke methode wordt hier (site is nu even down zo te zien) voor auto's gebruikt. Maak dan nu je plane smaller en zet 'm rechtop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Laatst online: 15:47

Nibbz

Postmaster General

Verwijderd schreef op 28 oktober 2003 @ 15:12:
Ik weet niet zeker of mijn wipje hier thuis hoord maar aangezien dat hij totaal met photosoep is gemaakt en tog wel aardig 3d is wil ik em hier ff kwijt (jah ik weet et dat de rest geen photoshop is)

Het is mijn eeste poging hierna toe dus ik hoop wel dat et wat is
Plaatje is wel klikbaar maar wel aan de kleine kant omdat de picserver niet meer als 150 kb wou hebben .. als iem de full size wilt zien mail gerust ff

[afbeelding]

En ik herhaal ff .. dis volledig photoshop
Greg Martin Tutor??

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@korngast:

Leuk, maar wel jammer van dat hele hoge copy-paste gehalte van je planeten. En ze lijken een beetje op de achtergrond geplakt, probeer die atmosfeer eens wat meer met de achtergrond te laten blenden, die atmosfeer is nu een donkere lijn om je planeet heen, zodat je juist een extra scheiding krijgt (of dit moet de bedoeling zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
dank u

Ja die caustics stonden al reeds aan.
Ik zal eens kijken of ik ergens een brazil light vandaan kan halen want ik heb die ook niet kunnen vinden. Ook niet echt naar gezocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

create panel -> lights -> in pulldown: brazil light :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/jaguare/Wip2_brazil.jpg

Zo het is gelukt en ik heb ook wat aan het standaard glas matriaal veranderd. Zo dat ik nu een soort prisma effect heb verkregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even weer eens een vraagje, en deze keer luid hij:

Hoe krijg ik het voor elkaar dat hij de textures laat staan wanneer ik bijvoorbeeld de scene rotate, inzoom of uitzoom etc ? Wanneer ik dat doe worden objecten simpel van uiterlijk , zoals je op de 1 zou drukken voor verschil in resolutie en verdwijnen de texture tot dat ik stopt met de actie rotaten of zoomen.

Iemand een idee? kan het niet vinden bij performance opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jaguar_e:
Zet je max search radius eens wat hoger (photon server), dat neemt meestal een hoop van die rare vlekken weg.

@Micheltje15:
Ik denk dat jij 'adaptive degradation' bedoelt, het probleem is dus dat je object bv een simpel doosje of wireframe wordt als je draait oid?
Druk eens op 'o' en probeer het dan nog eens een keer. Als dit niet werkt kijk eerst eens in je menu -> views -> adaptive degradation toggle.
Ga anders naar je viewport opties; menu -> customize -> viewport config -> adaptive degradation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst

[afbeelding]
Brazil is alleen echt interessant voor advanced users, omdat je gewoon erg veel ervaring moet hebben om er mee aan de slag te kunnen en er écht wat aan te hebben. Lelijke models zijn met Brazil namelijk nog steeds lelijk en texturen en belichten wordt alleen maar moeilijker met zoveel settings. Dus begin alleen aan Brazil als je behoorlijk veel ervaring hebt.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Oogst schreef op 28 October 2003 @ 21:47:
[...]

Brazil is alleen echt interessant voor advanced users, omdat je gewoon erg veel ervaring moet hebben om er mee aan de slag te kunnen en er écht wat aan te hebben. Lelijke models zijn met Brazil namelijk nog steeds lelijk en texturen en belichten wordt alleen maar moeilijker met zoveel settings. Dus begin alleen aan Brazil als je behoorlijk veel ervaring hebt.
Oogst, jij hebt ooit een website geschreven waarin je heel mooi 3D uitlegt aan leken. Zou je die misschien aan je tutorials op je website kunnen toevoegen?
Of iig de link even geven (nu de search niet werkt).

Ik krijg namelijk regelmatig de vraag:
-hoe teken je dat dan?
*ja, kijk eigenlijk is het niet echt tekenen, maaruh......

En die link bespaart me een hoop tijd :p.

Nog een vraag -hoewel ik betwijfel of iemand hier dat weet-:
Hoe kun je in Adobe After Effects 6.0 hetzelfde doen wat in Photshop 6.0 'variations' (image->adjust->variations) heet. Heel makkelijk kleuren aanpassen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook iets gemaakt en ik denk dat ik wil ik jullie ook wel laten zien.

Afbeeldingslocatie: http://www.digatech.net/fotos/straaljager3.jpg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chainsaw
hier heb je ff die link van oogst, (stond op de 1e page openingspost)
linkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
Nou ja oogst wat vind jij veel ervaring
Ik bedoel ik denk dat ik nu zeker een jaar bezig ben, en ja das niet veel maar anderzijds wel omdat ik nu met dingen bezig ben die ik niet hoef te doen. Zo doende heb ik al veel geleerd in dat jaartje dat ik bezig ben.

Ik ben nu gewoon aan het experimenteren, en inderdaad ik snap de van de helft van de functie's/opties niet wat ze doen en waar ze voor dienen.
Dus ik bedoel het mag dan niet geweldig zijn wat ik maak maar in een jaar moet je dat ook niet verwachten. En het is zo dat brazil het er niet makkelijker op maakt. Maar er is altijd wel iemand die er een tutorial voor heeft geschreven. En er zijn 1001 manieren om er een te vinden. Vandaaruit leert men. Veel kloten, niet te snel opgeven, lang doorgaan. Daar doe je veel ervaring op. Het is moeilijk als het puur voor de fun is om moeilijkere dingen te gaan doen. Maar wie nooit een uitdaging aangaat komt ook nergens.

Rare aap

welke rare vlekken?
Als je die gekleurde bedoeld, Nee dat komt door dat ik de breking van het glas op 2.55(diamant) heb gezet. Die anderen zouden wel eens kunnen komen door dat ik maar een licht heb gebruikt. Dit is meer een test, en om te laten zien dat het gelukt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@handige_harrie:
Die zit er niet in in after effects (5.0 iig), en ik ben hem ook nog niet tegengekomen in photoshop 7.0. Wat je wel zou kunnen doen is een plugin zien te vinden die dat voor je kan doen (zijn er genoeg, maar kosten meestal $$$), of die van photoshop gebruiken (..Photoshop\Plug-Ins\Filters\Variations.8bf), dat zou ook kunnen werken, zie hier voor wat meer info over plugins van PS in AE gebruiken. Maar zo te zien moet je dan wel de nieuwste versie van AE hebben...

@Jaguar_e:
Ah, dat zou ook nog kunnen ja, je object is faceted, daardoor komen er denk ik meer alleenstaande lichtvlekken, dat lijkt nl heel erg op een foute instelling van brazil (die max search radius instelling) :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09 19:59
Oogst schreef op 28 October 2003 @ 21:47:
[...]

Ik vind het onzin. Een beetje HDRi rendering begint bij Brazil. En daar hoef je geen 1337 modeller voor te zijn om daar een boel plezier en paar leuke renderingen uit te halen. Je hebt ook nog zoiets als lighting technische. Als je al alleen al weer hoe je een spline en lathe gebruikt kun je een leuk glas renderen.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
handige_harrie schreef op 28 October 2003 @ 22:18:
[...]

Oogst, jij hebt ooit een website geschreven waarin je heel mooi 3D uitlegt aan leken. Zou je die misschien aan je tutorials op je website kunnen toevoegen?
Of iig de link even geven (nu de search niet werkt).

Ik krijg namelijk regelmatig de vraag:
-hoe teken je dat dan?
*ja, kijk eigenlijk is het niet echt tekenen, maaruh......

En die link bespaart me een hoop tijd :p.
...
Volgens mij bedoel jij niet de link die al gegeven werd in de reactie van Chainsaw, maar bedoel jij de uitleg in mijn Forum Trajani. De site daarvan kun je vinden in mijn sig. De link naar het specifieke stuk dat jij zoekt, is deze: http://student-kmt.hku.nl...0technische%20uitleg.html
Jaguar_e schreef op 29 October 2003 @ 00:28:
Nou ja oogst wat vind jij veel ervaring
Ik bedoel ik denk dat ik nu zeker een jaar bezig ben, en ja das niet veel maar anderzijds wel omdat ik nu met dingen bezig ben die ik niet hoef te doen. Zo doende heb ik al veel geleerd in dat jaartje dat ik bezig ben.

Ik ben nu gewoon aan het experimenteren, en inderdaad ik snap de van de helft van de functie's/opties niet wat ze doen en waar ze voor dienen.
Dus ik bedoel het mag dan niet geweldig zijn wat ik maak maar in een jaar moet je dat ook niet verwachten. En het is zo dat brazil het er niet makkelijker op maakt. Maar er is altijd wel iemand die er een tutorial voor heeft geschreven. En er zijn 1001 manieren om er een te vinden. Vandaaruit leert men. Veel kloten, niet te snel opgeven, lang doorgaan. Daar doe je veel ervaring op. Het is moeilijk als het puur voor de fun is om moeilijkere dingen te gaan doen. Maar wie nooit een uitdaging aangaat komt ook nergens.
...
Klopt, met tutorials kun je heel ver komen. Maar de vraag die jij stelde was zo n00b wat betreft Brazil, dat ik me afvraag of jij je eigen opmerking hier wel hebt uitgevoerd. Je render toonde geen enkel gebruik van Brazil en je vraag zou je dus volgens jezelf in een tutorial moeten kunnen vinden, dus dan hoef je die niet te stellen.

Brazil is inderdaad leuk en met experimenteren is niks mis, maar ik zie erg veel 3d-ers met weinig ervaring die niet normaal kunnen belichten omdat ze al heel snel alles met Brazil sky-light gingen doen en nooit zich af hebben gevraagd hoe je mooi kunt belichten met een paar simpele spots. Belichten is meer dan kennis van MAX, het is ook feeling opbouwen met de effecten van licht. En ik zie dus veel 3d-ers die vroeg met Brazil beginnen die die feeling niet hebben en ik denk dat Brazil het krijgen van die feeling belemmert, omdat je dan te gemakkelijk met de sky-light een aardig effect kunt bereiken.

edit:
Ik reageerde dus vanuit pedagogisch oogpunt. :P

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
Ja ach die vraag was wel noob dat klopt
Maar ja ik kon niks vinden op internet. Want als je op photon maps zoekt krijg je veel natuurkundige sites. Als je + brazil doet krijg je allemaal leuke chineese japanse site's. Al met al niet erg leesbaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alientje

alientje

Hallo?

i'm with you Oogst. :)
Brazil is leuk omdat het idd makkelijk iets moois kan maken. Naast dat je misschien de 'feeling' niet krijg ben je ook geneigd om te snel tevreden te zijn omdat het er 'toch wel leuk uit ziet zo' door een skylight/photon maps of wat dan ook.
De reden dan ik Brazil gebruik is dat de beeldkwaliteit veel beter is in te stellen dan met de scanline renderer, waardoor je rendertijden zonder duidelijk qualiteitsverlies tot 10x korter worden.
(ja 10x, ik heb 't al meegemaakt :) )

[ Voor 6% gewijzigd door alientje op 29-10-2003 15:11 ]

3d-en is leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey iedereen,

Ik heb sinds eregister 3ds max 4 geinstalleerd! Ik zag dit topic en toen ik zag wat je ermee kon, had ik hem gelijk uit m'n vaders kast getrokken :D! Ik ben dus de cave tutorial aan het doen, en dan moet ik het volgende doen:

8. Create a 'Quad Patch' in the top viewport at -200,0,0 to 800,-1600,0. The length should be 1600, and the width 1000. Leave the segments settings on 1:

Ik kan sowieso al Quad Patch niet vinden! Heb wel gewoon Patch gevonden maar heb nergens deze instellingen kunnen invoeren :S! Misschien is deze tut ook wel niet voor mijn niveau, maar hij leek me wel leuk! En sorry als dit zo'n super irritante NOOB vraag is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Chainsaw schreef op 29 October 2003 @ 00:06:
hier heb je ff die link van oogst, (stond op de 1e page openingspost)
linkie
Nee die bedoel ik niet, die had ik ook wel uit z'n sig gehaald :).
Oogst schreef op 29 oktober 2003 @ 10:31:
[...]

Volgens mij bedoel jij niet de link die al gegeven werd in de reactie van Chainsaw, maar bedoel jij de uitleg in mijn Forum Trajani. De site daarvan kun je vinden in mijn sig. De link naar het specifieke stuk dat jij zoekt, is deze: http://student-kmt.hku.nl...0technische%20uitleg.html
Ja die bedoel ik :). Ik wist niet dat die bij het Forum Trajani hoorde, bedankt :)
Verwijderd schreef op 29 October 2003 @ 01:19:
@handige_harrie:
Die zit er niet in in after effects (5.0 iig), en ik ben hem ook nog niet tegengekomen in photoshop 7.0. Wat je wel zou kunnen doen is een plugin zien te vinden die dat voor je kan doen (zijn er genoeg, maar kosten meestal $$$), of die van photoshop gebruiken (..Photoshop\Plug-Ins\Filters\Variations.8bf), dat zou ook kunnen werken, zie hier voor wat meer info over plugins van PS in AE gebruiken. Maar zo te zien moet je dan wel de nieuwste versie van AE hebben...
Thnx voor de info :). De link gaat alleen over AE 5.5 en ouder, maar ik heb 6.0. Ik zal eens proberen het filter van PS naar AE te kopiëren. En anders een plugin zoeken O-)

Edit: Ik heb het kunnen oplossen - heel simpel eigenlijk 8)7 - door een blauwe layer toe te voegen. Blending mode op overlay en opacity op 10% :). Verschil tussen deze methode en aanpassing via variations is bijna niet te zien.

[ Voor 8% gewijzigd door handige_harrie op 29-10-2003 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
  • Laatst online: 14:38
Na lange tijd hier maar weer eens een WIPje

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mwcmulders/zooi/wip6.jpg

Comments ?

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Sander0105 schreef op 29 October 2003 @ 17:53:

[afbeelding]

Comments ?
Misschien proberen de schilderijen een echte omlijsting mee te geven? Nu lijkt het erop alsof je de kunst met behangplaksel op de muur gekwakt hebt :)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Raph:
de cave tutorial :? welke cave tutorial?

Create panel -> geometry (bolleke) -> patch grids (in rollout) -> quad patch.

Quad betekent in max dat iets vier hoeken heeft, in dit geval dus een vierkant.
Mag jij nu raden wat voor een vorm een tri patch heeft ;)
oh ja, in de helpfile kon je het zelf zeer waarschijnlijk ook wel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:50

Damian

Insane Obtrusion

Iemand een linkje waar de public beta te downen is van Brazil??

Dit is _GEEN_ warez request, voor de duidelijkheid :P
Ik wil brazil onder 3DSMax 6 aan de praat krijgen, maar de versie die ik heb werkt daar niet onder...

iemand een beta, die wel werkt onder 6 ??

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die BMW van mij is nou wel af, die oude, maar hij stelt niks voor... Dus, ga ik een echte maken heb wat model tricks geleert door te kijken naar Wire's van goeie 3D mensjes.

*WIP comming soon*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:37
Damian schreef op 29 October 2003 @ 19:05:
Iemand een linkje waar de public beta te downen is van Brazil??

Dit is _GEEN_ warez request, voor de duidelijkheid :P
Ik wil brazil onder 3DSMax 6 aan de praat krijgen, maar de versie die ik heb werkt daar niet onder...

iemand een beta, die wel werkt onder 6 ??
Er bestaat nog geen werkende versie van Brazil voor 3dsmax 6.

Wel werkende versies van finalRender, Vray en Mental Ray zit er al in :)

Maar daar zijn weer geen demo's van :+ (edit; oh ja, op CD2 van 3dsmax 6 zit een demo van finalRender :P)

[ Voor 7% gewijzigd door LiToKi op 29-10-2003 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
LiToKi schreef op 29 October 2003 @ 20:00:
[...]

Er bestaat nog geen werkende versie van Brazil voor 3dsmax 6.

Wel werkende versies van finalRender, Vray en Mental Ray zit er al in :)

Maar daar zijn weer geen demo's van :+ (edit; oh ja, op CD2 van 3dsmax 6 zit een demo van finalRender :P)
Heheh, ja die heb ik 2 seconden geprobeerd... krijg je over je render FINALRENDER... en dat 30x over het hele plaatje... heb toen snel maar de volledige versie gekocht O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 10:31

Copyman

Dode muis

Chainsaw schreef op 26 October 2003 @ 22:28:
@Copyman:

[afbeelding]

getekend met ARC+

moet nog wel een boel gebeuren en ja een paar baksteen texturen zitten niet goed om, komt wel.
Ziet er goed uit Chainsaw! Ben helaas nog niet aan het renderen toe gekomen, omdat ik nog met andere opdrachten bezig ben. Toch nog iemand in dit topic die ook met ARC+ werkt. :)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 October 2003 @ 18:54:
@Raph:
de cave tutorial :? welke cave tutorial?

Create panel -> geometry (bolleke) -> patch grids (in rollout) -> quad patch.

Quad betekent in max dat iets vier hoeken heeft, in dit geval dus een vierkant.
Mag jij nu raden wat voor een vorm een tri patch heeft ;)
oh ja, in de helpfile kon je het zelf zeer waarschijnlijk ook wel vinden.
Ok thanx,

Leer nu al een stuk beter met met max omgaan, dus wie weet kan ik over 5 jaar ook zoiets designen als jullie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Laatst online: 14:30

Wmm

Chainsaw schreef op 26 oktober 2003 @ 22:28:
@Copyman:

[afbeelding]

getekend met ARC+

Wow, erg mooi Chainsaw.
Hoe lang ben je daar nou mee bezig geweest? Vrij lang lijkt me.
Ik zelf kan een beetje met arc+ tekenen. Ik kreeg/krijg er les in op school (zit bij copyman in de klas :P). Zelf wil ik mijn huis es helemaal tekenen in arc+ en dan renderen. Gewoon om er een beetje handigheid in te krijgen. Maarja, komt er steeds niet van helaas :P. Erg goed met arc+ ben ik dus ook nog niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier dan een plaatje van mij, welke ik aan de hand van een foto heb gemaakt. (Het idee is dus niet van mij)

Afbeeldingslocatie: http://www.osirisdesigns.nl/users/bart/portfolio/images/Watching.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chainsaw
tsja, hoelang duurt zoiets.
moeilijk te zeggen omdat ik er niet fulltime aan bezig ben geweest (kwamen steeds klusjes tussendoor)
maar ik denk opzet van model was een week (38 uur)
en renderen, met alle texturen en glas spiegelingen enzo ik denk nog een week.

net vandaag trouwens de final gemaakt.
met glas in lood en ff alle volumes getextured, met oprijpad en dergelijke, morgen ff pic naar huis mailen.

zitten jullie trouwens op een horizon college ofzo (MBO bouwkunde)

[ Voor 8% gewijzigd door Chainsaw op 29-10-2003 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09 19:59
Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 22:29:
Hier dan een plaatje van mij, welke ik aan de hand van een foto heb gemaakt. (Het idee is dus niet van mij)

[afbeelding]
Netjes hoor! Hoe heb je het gemaakt? Welke methode en welk 3d prog? Kun je ook een wire laten zien? :)

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Laatst online: 14:30

Wmm

Chainsaw schreef op 29 oktober 2003 @ 23:11:
tsja, hoelang duurt zoiets.
moeilijk te zeggen omdat ik er niet fulltime aan bezig ben geweest (kwamen steeds klusjes tussendoor)
maar ik denk opzet van model was een week (38 uur)
en renderen, met alle texturen en glas spiegelingen enzo ik denk nog een week.

net vandaag trouwens de final gemaakt.
met glas in lood en ff alle volumes getextured, met oprijpad en dergelijke, morgen ff pic naar huis mailen.

zitten jullie trouwens op een horizon college ofzo (MBO bouwkunde)
Wel lang dus :). Iig veel uren die erin zitten. Vind ik ook niet gek met al dat detail dat erin zit, ik ben ook wel benieuwd naar de final :) dus kom er maar mee :P.

Wij doen MBO bouwkunde idd. Vorig jaar hebben we wat les gehad in arc+ en paar weken geleden het renderen (3e en 4e klas). Alleen copyman kan er veel beter mee overweg dan de rest van de klas omdat hij er thuis al meer mee aan de gang was geweest :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Misschien een klein beetje off-topic maar weet iemand een goede site met tutorials voor Alias Studiotools?

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sander0105

Misschien zie ik het verkeerd maar mist die eerste bank die links tegen de muur staat een poot? :P

Verder ziet het er erg netjes uit vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:40
Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 12:53:
@Sander0105

Misschien zie ik het verkeerd maar mist die eerste bank die links tegen de muur staat een poot? :P

Verder ziet het er erg netjes uit vind ik
Die poot zit aan de achterkant van de bank, niet aan de zijkant ;)

Lijkt me trouwens niet zo'n stevige bank :P Maar de kamer is wel erg netjes gemaakt, waarmee is het trouwens gemaakt?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024

MJC

Sander0105 schreef op 29 oktober 2003 @ 17:53:

[afbeelding]

Comments ?
Ben je met de digitale camera een namiddagje bij de Ikea wezen fotograferen? :) Het schilderij met die stenen heb ik daar namelijk een tijdje geleden gekocht.

Mooie plaat, misschien iets met breking van het glas doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chainsaw
[totaal off-topic]
ik was laatst bij de IKEA te foto's nemen, wordt ik ff naar de deur gewezen :(
mocht blijkbaar niet
[/totaal off-topic]

oja en over die final, die ben ik vergeten de mailen dus morgen?

[ Voor 22% gewijzigd door Chainsaw op 30-10-2003 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:46

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

tot nu toe met 3dmax alleen maar wat simpele kubusjes, 3d tekst etc gemaakt, maar gisteren toch maar een serieus aan de slag gegaan, uiteraard wel met wat tutorials bij de hand etc.

mijn wipje dus: http://www.floriske.nl/gf/rendertest.jpg

vond het zelf niet slecht voor een eerste serieuze poging :D maar jah, wie ben ik ;)

[ Voor 3% gewijzigd door floriske.nl op 18-11-2003 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

favorieten --> toevoegen :P
zo als ik het modeleren, lighting, texturing en riggen ooit nog ga snappen, komt daarna deze aan de beurt 8)7

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Laatst online: 07-09 11:26
Mijn eerste filmpje met Blender!
Ik had eerst mijn kamer gemaakt, maar het texturen wilde niet lukken omdat het maar 1 'ding' was.
Toen ging ik maar een animatie maken :)

Afbeeldingslocatie: http://kingofdos.com/bredend/blender.jpg
XviD

Het idee komt denk ik door het spelen van sommige UT maps :)

[ Voor 24% gewijzigd door bredend op 31-10-2003 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
  • Laatst online: 14:38
@Micheltje 15
De poot zit er inderdaad achter. 2 poten aan de zijkant en 2 aan de achterkant.

@MaRc0
Ik heb de bank nog niet getest inderdaad :P zal wel goed komen
Ik heb hem helemaal in Maya gemaakt en gerenderd met Mental Ray _/-\o_

@MJC
tjeck de site van ikea, kan je ze gewoon downen, schilderij met die stenen is inderdaad mooi!!

Glas ben ik zoweizo nog niet tevreden over dus daar moet ik nog wat aan tweaken, brekingsindex komt er in iedergeval ook bij.

@Chainsaw
digicam in tas verstoppen a-la 007 misschien... waarom zou je geen foto's mogen maken |:( tis nou niet bepaald topsecret daaro.

De lampen zijn trouwens ook van ikea ;)

Bedankt voor de reacties

Update volgt!

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09 07:44
bredend schreef op 30 oktober 2003 @ 22:51:
Ik had eerst mijn kamer gemaakt, maar het texturen wilde niet lukken omdat het maar 1 'ding' was.

[afbeelding]
XviD
Leuk filmpje, leuke camerabewegingen ook :) Alleen jammer van de textures, soms moeten ze gewoon echt vaker getiled worden. Je kunt apparte textures natuurlijk toevoegen aan het object, heb je ook meer afwisseling.

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook maar weer is een wip, lange tijd niks gedaan, dit is een kleinere versie van de saleen s7, s5 :), ongeveer zon 80% af, moet nu nog al die naden enzo gaan doen en het interieur,...

Afbeeldingslocatie: http://sabaman.alfacom.org/wips/s5wip4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Voor het vak Graphics bij informatica aan de universiteit Utrecht moest als practicum een viertal foto's gemaakt worden en die foto's moesten dan zo realistisch mogelijk nagemaakt worden. Het niveau van de meeste leerlingen was zeer laag, omdat ze als enige ervaring wat POVray tijdens dat vak hebben.

Ik wilde het graag beter doen en heb dus samen met een vriend met Brazil gerenderd en 3d Studio MAX gemoddeld. De passer heeft hij (Olaf/Networx) gemoddeld, de rest heb ik gedaan.

De vier renders met elke keer de foto erna:

render:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Render01b.jpg
foto:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Scan01%20klein.jpg

render:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Render02b.jpg
foto:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Scan02%20klein.jpg

render:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Render03a.jpg
foto:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Scan03%20klein.jpg

render:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Render04b.jpg
foto:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Scan04%20klein.jpg

Deze renders waren allemaal tussen de 1 en 3 uur per stuk, wat het erg lastig maakt om het allemaal goed af te stellen. Er zijn dan ook een heleboel kleine tweaks die ik nog zou kunnen maken, maar het werkstuk moet vandaag ingeleverd worden, dus dat gaat er niet meer inzitten.

Bijzonder ontevreden ben ik over de belichting van de geodriehoek. Die had met caustics gemoeten, maar omdat ik dat niet goed kreeg, heb ik hem maar gewoon geen schaduw laten werpen. Tijd om eens te experimentere met caustics dus.

Voor wie het leuk vind om te lezen, heb ik het verslag van hoe die allemaal gemaakt is online gezet. Dat moest ik dus inleveren. Het is allemaal erg kort beschreven, maar misschien dat sommigen het interessant vinden.

verslag.txt

Ow ja, specs:
-gemaakt in 3d Studio MAX r5.0;
-gerenderd in Brazil 1.0;
-totale scene ongeveer 50.000 polygonen;
-DoF-samples tussen de 10 en 20 (variabel per render);
-min en max samples op 0 en 1;
-secondary illumination met 2 bounces;
-primary illumination alleen uit twee Brazil lights.

edit:
Ff het verslag toegevoegd.

[ Voor 10% gewijzigd door Oogst op 31-10-2003 18:21 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

wOOw oogst! kwaliteit hoor!
ik ben erg benieuwd wat voor opmerkingen jij op school gaat krijgen :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
Wow, dat ziet er heel netjes uit hoor... Het enige waar denk ik nog ruimte voor verbetering zou zijn is de belichting idd... Op zich ziet ook die geo er echt niet verkeerd uit, maar je ziet ook dat waar bij de renders hele donkere schaduwvlakken zijn, dat daar op foto's ook nog licht komt... (bijvoorbeeld rechtsboven het boek, op het 2e setje)

Maar verder mijn complimenten, laat idd even weten wat de reacties zijn op school :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ff een lekker makertje dan:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ws.tervoort/GTR6.jpg

Ik heb geen andere projecten meer lopen, concentreer me volledig op dit model ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik durf bijna niks meer te posten als ik zie hoe goed iedereen hier is :) Maar ik zit toch nog even met een probleempje.

ik ben net begonnen met een poging tot een worms3d worm na te maken uit me hoofd, alleen nu krijg ik wanneer ik in Maya Surfaces - Planar doe bij de Isoparm op mijn Lofted surface krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.digatech.net/fotos/worm.jpg

Iemand een idee? ik heb het wel vaker gehad, als ik de scene render zie je de planar niet. Als ik een andere isoparm kies zie je hem wel. Ik heb de isoparm waarop ik die planar doe toegevoegd met Edit nurbs -> Insert isoparm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
@Oogst; Erg netjes! :9

Alleen hier en daar zou 't nog net ff beter kunnen, en buiten de belichting, dingen die nog makkelijk zijn op te lossen ook; zoals de ruitjes van 't papier, bij de render zijn 't er een een stuk meer en de kleur van 't papier is wat anders, wat met een kleine color correct (als material) makkelijk te doen is.

Verder nagenoeg perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eindelijk mijn eerste creatie af met 3ds max!

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ggadvies/3dsmax/cave.jpg

nog verdere tips (of complimenten :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 14:03:

[afbeelding]

ej die tutorial heb ik ook gedaan :P

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 12:50

Damian

Insane Obtrusion

Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 14:03:

[afbeelding]

koel, link naar de tutorial ???
Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 11:41:
Ok ff een lekker makertje dan:

[afbeelding]

Ik heb geen andere projecten meer lopen, concentreer me volledig op dit model ;)
ghehe, wanneer ga je eens iets afmaken idd, je post 80 verhschillende dingen, maar niets finished gezien :P

ben benieuwd :P

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chainsaw
zo hier dan de final van het huis, ik heb ff voor en achter erbij gehaald:

Afbeeldingslocatie: http://vvdw.web1000.com/files/linksvoor05.jpg
klik full

Afbeeldingslocatie: http://vvdw.web1000.com/files/rechtsachter02.jpg
klik full

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alientje

alientje

Hallo?

Ziet er strak uit dat huis.
Alleen dat grijze opstapje op de grond voor het huis kan wel een texture gebruiken en het gras mag wat hobbeliger.
Kun je misschien eens een GI-rendertje posten. Ik wil wel zien hoe realistisch het er dan uit ziet. ;)

3d-en is leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chainsaw
alientje schreef op 31 oktober 2003 @ 15:53:
Ziet er strak uit dat huis.
Alleen dat grijze opstapje op de grond voor het huis kan wel een texture gebruiken en het gras mag wat hobbeliger.
Kun je misschien eens een GI-rendertje posten. Ik wil wel zien hoe realistisch het er dan uit ziet. ;)
wat is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Dat staat voor Global Illumination. Oa te bereiken met Brazil, dacht ik.

Je dakstenen lijken vrij plat. Zou je die niet iets meer bump meegeven?
Verder ziet het er leuk uit. :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chainsaw
o dat heet bij mij Basislicht (ned) maar ok, ik heb nu weekend.
dus nu ff niet renderen.
en het is gerenderd in Arc+ Render pro, dit is dus amper compatible met andere pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals beloofd: mijn "trap van steen en wolken" filmpje.

http://users.pandora.be/s...p_van_steen_en_wolken.avi

Het is reeds ingediend, dus verandering kan ik niet meer aanbrengen, maar opmerkingen zijn toch nog altijd welkom.
Chainsaw schreef op 31 oktober 2003 @ 16:38:
o dat heet bij mij Basislicht (ned) maar ok, ik heb nu weekend.
dus nu ff niet renderen.
en het is gerenderd in Arc+ Render pro, dit is dus amper compatible met andere pakketten.
Ik heb zelf een jaartje met arc+ gewerkt, dus ik weet wel ongeveer hoe het programma in elkaar zit. Mijn ervaring: amateurisme. De render die jij hier laat zien is echt wel het beste wat je er uit geperst krijgt (iig toch al proficiat voor deze prestatie) Ik vermoed dat het op school is dat je dit pakket krijgt. Ik geef je een raad: als je de mogelijkheid hebt om over te stappen op iets anders... grijp deze. ADT + viz is niet zo veel ingewikkelder, maar de resultaten mogen er dan best wel wezen. Zeker omdat ik zie dat je er wel aanleg voor hebt. Bovendien kan je op je CV ervaring met een fatsoenlijk pakket zetten :)
Dit is wat ik er van denk. (Ik kan deze mening gerust staven... ontbreken van GI, materialen editor is beneden alle peil, reflecties zijn slecht, transparantie van glas is slecht en wat het tekenen zelf betreft: gaat nog, tot je met organische architectuur begint te prullen (of tot je van een ander pakket geproefd hebt),...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chainsaw
ik ben het dus helemaal met je eens.
en wat je vooral niet moet vergeten is dat je niet met D3D viewport werkt maar gewoon met software render.

en ach ja dit pakket ontdekt op 1e stage, en nog nooit een ander 3d pakket ontmoet.
maar daarnaast het gewone 2d werk wat ik het meerendeel doe op het architectenburo is wel echt stukke sneller/beter dan bv met Autocad en verwanten.

maar inderdaad de render zijn betere alternatieven voor.

en bedankt trouwens voor de bemoedigingen

[ Voor 5% gewijzigd door Chainsaw op 31-10-2003 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik heb het ook aan mijn post toegevoegd, maar omdat die al is geplaatst, zeg ik het hier ook maar: ik heb het verslag van het maken van die scene geupload. Het is een flinke lap tekst en niet echt duidelijk, vrees ik, maar misschien wel interessant en/of leerzaam voor sommigen. :)

verslag.txt
LiToKi schreef op 31 oktober 2003 @ 13:24:
@Oogst; Erg netjes! :9

Alleen hier en daar zou 't nog net ff beter kunnen, en buiten de belichting, dingen die nog makkelijk zijn op te lossen ook; zoals de ruitjes van 't papier, bij de render zijn 't er een een stuk meer en de kleur van 't papier is wat anders, wat met een kleine color correct (als material) makkelijk te doen is.

Verder nagenoeg perfect :)
W00t! "Verder nagenoeg perfect" te horen krijgen van LiToKi... Nu ook nog zo'n soort opmerking van gladiool en mijn leven is compleet!
DocB schreef op 31 oktober 2003 @ 11:20:
Wow, dat ziet er heel netjes uit hoor... Het enige waar denk ik nog ruimte voor verbetering zou zijn is de belichting idd... Op zich ziet ook die geo er echt niet verkeerd uit, maar je ziet ook dat waar bij de renders hele donkere schaduwvlakken zijn, dat daar op foto's ook nog licht komt... (bijvoorbeeld rechtsboven het boek, op het 2e setje)

Maar verder mijn complimenten, laat idd even weten wat de reacties zijn op school :)
Eén van deze renders ga ik nog verder uitwerken, dan ga ik ook die schaduwen en ruitjes en kleur van het papier veranderen.
Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 22:29:

[afbeelding]
Zeer mooi en sfeervol. Maar wel een paar punten waar je het kunt verbeteren:
-het oor ziet er een beetje gek uit, voor zover te zien;
-de wenkbrauwen zijn erg korrelig, net als de wimpers;
-de belichting is een beetje noisie, of zit dat in de texture? het is in ieder geval niet mooi zo, vind ik;
-die cloth aan de bovenkant is super-über-mooi, echt heel nice. :)
Chainsaw schreef op 31 oktober 2003 @ 15:37:
zo hier dan de final van het huis, ik heb ff voor en achter erbij gehaald:

[afbeelding]
klik full

[afbeelding]
klik full
Mooi model, maar probeer eens wat mooier te verlichten. Je hebt nu veel te scherpe schaduwen en weinig subtiliteit daarin, dat geeft gewoon geen sfeer zo.

En het zou mooi zijn als je de ramen licht reflecterend zou maken en dan als environment een wolken-texture, dan weerspiegelen de ramen die wolken.

En ow ja, de bakstenen zijn wel heel erg klein nu.

Ik weet trouwens niet of dat Arc+ dat allemaal wel kan.
bredend schreef op 30 oktober 2003 @ 22:51:

[afbeelding]
XviD

Het idee komt denk ik door het spelen van sommige UT maps :)
Op zich wel geinig, maar je hebt er gewoon veel te weinig aandacht aan besteed. De animatie is rommelig en gehaast, probeer daar veel aandacht aan te besteden, zo is het irritant om naar te kijken. En die bastenen muur glimt te sterk en waarom verdwijnt dat ding eigenlijk in de verte in het niets?

Deze reactie is niet onvriendelijk of afkrakend of ontmoedigend bedoeld trouwens, mocht deze reactie zo op je overkomen. Ik wil alleen zeggen dat 3d een kwestie van enorm veel geduld is, alles tweaken tot het goed is. Dat is dan ook mijn tip. :)
Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 16:55:
Zoals beloofd: mijn "trap van steen en wolken" filmpje.

http://users.pandora.be/s...p_van_steen_en_wolken.avi

Het is reeds ingediend, dus verandering kan ik niet meer aanbrengen, maar opmerkingen zijn toch nog altijd welkom.
...
Ik krijg hem niet afgespeeld, wat is dit voor codec?

[ Voor 3% gewijzigd door Oogst op 31-10-2003 18:36 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Oogst schreef op 31 oktober 2003 @ 18:35:Ik krijg hem niet afgespeeld, wat is dit voor codec?
Mijn oude vertrouwde Windows Media Player 6 vind dat 't gewoon DivX is, misschien moet je de laatste versie eens installen (5.0.5 of iets in die geest).
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.