transparante png'tjes en IE

Pagina: 1
Acties:
  • 90 views sinds 30-01-2008

• jb044
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-04 23:04
Zoals zovelen probeer ook ik m'n webdesign een beetje efficient te houden. Voor een site gebruik ik een transparant png'tje als achtergrond dat dan per frame met de achtergrond kleur gekleurd wordt voor een leuk effect. Nu werkt dit in alle browsers die ik op de site heb losgelaten maar zoals zovaak valt IE weer uit de toon :( Ronduit klote als je met linux werkt om keer op keer te moeten merken dat deze browsers alles net ff anders of helemaal niet doet :r

Goed wat is het probleem nu? Met doorzichtigheid heeft IE geen enkel probleem, alleen de achtergrond kleur, overal heeft de achtergrond dezelfde kleur, blauw om precies te zijn. Dus ook in het middenframe waar de kleur zwart twee x is opgegeven (in een stylesheet en voor niet css browsers ook in de body tag)!!

Iemand hier een verklaring voor? Of heb ik gewoon de zoveelste bug/gebrek in IE ontdekt?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:34

crisp

Devver

Pixelated

gebrek in IE idd...

Intentionally left blank

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ook niet slim om niet eerst na te gaan of het wel werkt in de meest gebruikte browser ;)

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

enige oplossing is om gewoon bij normale browsers het png'tje te gebruiken en bij IE een beetje IE only css om transparantie te krijgen

het was iets als "filter: alpha(opacity=50);" ofzo

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:34

crisp

Devver

Pixelated

tsja, klagen mag je bij microsoft, maar blijkbaar geven die er niet zo om....

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.