20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net
ieOp donderdag 23 mei 2002 16:51 schreef Shadow3333 het volgende:
welke browser?
gif wordt niet ondersteund door PHP...Op donderdag 23 mei 2002 16:52 schreef Scarecrow het volgende:
waarschijnlijk heb je 't al geprobeerd, maar goed sla ze eens op als GiF bestand
dus k moet wel PNG/JPEG en PNG kan doorzichtig...
20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net
Verwijderd
well there's your problem, IE ondersteund geen transparantie in PNG.Op donderdag 23 mei 2002 17:09 schreef decramy het volgende:
ie
IE6 toch wel..?Op donderdag 23 mei 2002 17:11 schreef Shadow3333 het volgende:
[..]
well there's your problem, IE ondersteund geen transparantie in PNG.
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Verwijderd
nop, alleen Mozilla/NS 7/6.x, Opera, Konqueror, IE 5 Mac en Nautilus ondersteunen transparantie in png.Op donderdag 23 mei 2002 17:12 schreef Scipionyx het volgende:
IE6 toch wel..?
Als je transparantie aan de praat wil krijgen in IE zal je weer met directX filters moeten werken.
Staat genoteerd!!Op donderdag 23 mei 2002 17:40 schreef Shadow3333 het volgende:
[..]
nop, alleen Mozilla/NS 7/6.x, Opera, Konqueror, IE 5 Mac en Nautilus ondersteunen transparantie in png.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
maar als je ergens nog een oude versie van GD vandaan kan halen, kan je ook met gifjes werken volgens mij
en anders geef je het "transparante" deel van 't poppetje toch gewoon de achtergrondkleur van je website?
"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
[topic=502653]
kon je niet in het andere topic verdergaan
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
IE6.0 kan wel transparantie aan hoor. Mijn PNG was gewoon transparant in IE6.0.Op donderdag 23 mei 2002 17:40 schreef Shadow3333 het volgende:
[..]
nop, alleen Mozilla/NS 7/6.x, Opera, Konqueror, IE 5 Mac en Nautilus ondersteunen transparantie in png.
Als je transparantie aan de praat wil krijgen in IE zal je weer met directX filters moeten werken.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Had ik het wel gelijk..Op vrijdag 24 mei 2002 09:44 schreef OkkE het volgende:
[..]
IE6.0 kan wel transparantie aan hoor. Mijn PNG was gewoon transparant in IE6.0.![]()
Scipionyx:
IE6 toch wel..?
toch is dat plaatje ook in IE 5 (en zelfs 4) ook doorzichtig...
Maar ik moet dus geen RGB maar Index gebruiken??
so?Op donderdag 23 mei 2002 17:41 schreef slindenau het volgende:
Muhaa, je hebt photoshop < 7.0
Zoef
Verwijderd
nope, maar als je gif ondersteuning wil in je gd library moet je er license kosten voor betalenOp vrijdag 24 mei 2002 12:01 schreef Goose-2- het volgende:
voor mij klinkt het erg vreemd dat php geen .gif ondersteund! .gif was er volgens mij eerder 'voor het web' dan php ... zijn 'ze' iets vergeten bij het ontwikkelen?
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
uhh, ja, wa bedoel je nouOp vrijdag 24 mei 2002 12:13 schreef Goose-2- het volgende:
.asp is gratis ...
8<------------------------------------------------------------------------------------
PHP is wel gratis.. ASP toch niet??Op vrijdag 24 mei 2002 12:13 schreef Goose-2- het volgende:
.asp is gratis ...
drol, dit is geen beperking van phpOp vrijdag 24 mei 2002 12:15 schreef Goose-2- het volgende:
waarom kiezen voor php als het dit soort beperkingen heeft?
en ook niet van de gb-library
en je mag ook wel gif ondersteuning in php, maar dan moet je license kosten betalen aan degene die gif heeft gemaakt.
het is dus gewoon illegaal om gif ondersteuning te hebben, zonder er voor te betalen.
en als je t nu nog nie snapt, dan google zelf maar ff
?nee, lekker .png gebruiken, da's handig!
Zoef
LOL! Grappig. Hahahaa! Transparant? NO WAY! Ik heb 2 dagen zitten te kloten om een pngtje transparant te krijgen. D8 ik eindelijk, dat het kon, blijkt dat ie een achtergrondkleur heeft gepakt. En die achtergrondkleur kwam toevallig overeen met de achtergrond die ik had.Op vrijdag 24 mei 2002 09:44 schreef OkkE het volgende:
[..]
IE6.0 kan wel transparantie aan hoor. Mijn PNG was gewoon transparant in IE6.0.![]()
IE6.0 ondersteund het gewoonweg niet. Je kunt veel proberen. Misschien dat idd zo'n JS scriptje helpt...
Bekijk je plaatje maar nog eens beter, en kom dan tot de bittere waarheid!
Maar ach, gif kan ook... Jammer dat MS weer eens achter moet lopen met het beste image formaat dat er maar bestaat...
... kijkt met IE ... wordt zwaar ongelukkig ... waarom ondersteunen die dodo's dat formaat nou niet fatsoenlijkOp vrijdag 24 mei 2002 11:38 schreef Zpottr het volgende:
Wat de grote truc is weet ik niet; ik weet alleen dat ik om mijn icon goed te krijgen (de schaduw heeft een verlopende opacity) nadrukkelijk tegen Gimp moeste vertellen dat ie het alpha-channel ook op moest slaan :-)
Zoef
Verwijderd
nix aan te doen, het is idd erg jammer, maar we zullen moeten wachten tot de volgende versie. Ondertussen maar gewoon iets maken voor MozillaOp vrijdag 24 mei 2002 15:01 schreef Zpottr het volgende:
Relplying to self:
... kijkt met IE ... wordt zwaar ongelukkig ... waarom ondersteunen die dodo's dat formaat nou niet fatsoenlijk
En toch zijn mijn png-tjes onder IE wel transparant.Op vrijdag 24 mei 2002 13:43 schreef oikoyama het volgende:
LOL! Grappig. Hahahaa! Transparant? NO WAY! Ik heb 2 dagen zitten te kloten om een pngtje transparant te krijgen. D8 ik eindelijk, dat het kon, blijkt dat ie een achtergrondkleur heeft gepakt. En die achtergrondkleur kwam toevallig overeen met de achtergrond die ik had.
IE6.0 ondersteund het gewoonweg niet. Je kunt veel proberen.
Meer info: Browsers with PNG Support
Ik ben zo'n trage, slome geest. Wat was dat voor wonderlijk sperma,
Dat van een paar duizend zaadcellen Ik de snelste ben geweest. - Wilfried Finkers
Verwijderd
...en hier ff tekenen:Op vrijdag 24 mei 2002 15:07 schreef Shadow3333 het volgende:
nix aan te doen, het is idd erg jammer, maar we zullen moeten wachten tot de volgende versie. Ondertussen maar gewoon iets maken voor Mozilla
http://www.petitiononline.com/msiepng/petition.html
Zoef
K, ik zie dat het je geklukt is. Maar mijn vraagjes dan:Op vrijdag 24 mei 2002 16:13 schreef Idéfix het volgende:
[..]
En toch zijn mijn png-tjes onder IE wel transparant.
Meer info: Browsers with PNG Support
- Met welk programma heb je het gemaakt?
- En kun je dat grapje ook met 16M kleuren?
Paint Shop Pro 7Op vrijdag 24 mei 2002 18:13 schreef oikoyama het volgende:
- Met welk programma heb je het gemaakt?
Nope, dan is het niet meer palette-based en moet je dus aan de slag met de alpha-channel, wat IE dus niet ondersteund.- En kun je dat grapje ook met 16M kleuren?
Dat van een paar duizend zaadcellen Ik de snelste ben geweest. - Wilfried Finkers
Ah kijk, dat bedoel ik, maar waarom zou ik dan bijv. een png van 256 kleuren gebruiken. Kan ik net zo goed gif pakken. Net zo mooi!Op vrijdag 24 mei 2002 18:39 schreef Idéfix het volgende:
[..]
Paint Shop Pro 7
[..]
Nope, dan is het niet meer palette-based en moet je dus aan de slag met de alpha-channel, wat IE dus niet ondersteund.
Ach ja, laten we maar w8ten totdat iemand een opl heeft...
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
• wordt wel ondersteund door de GD-library (die in PHP gebruikt wordt)Op vrijdag 24 mei 2002 19:10 schreef oikoyama het volgende:
Ah kijk, dat bedoel ik, maar waarom zou ik dan bijv. een png van 256 kleuren gebruiken. Kan ik net zo goed gif pakken. Net zo mooi!
• bestandsgrootte van plaatje in png is meestal kleiner dan in gif
En zoja, hoe kun je dat dan in PSP doen?
[Toevoeging]tenminste dat is wat ik begrijp uit http://www.libpng.org/pub/png/pngapbr.html#msie-win-unix :
1. simple transparency only, with bad threshold for transparency vs. opacity, and only for palette images; completely fails to render some transparent palette images (e.g., bottom four here], possibly due to filenames with more than one dot(?!); non-palette images are rendered fully opaque against a light gray background;
Zoef
Dus, helaas, geen png met 16M kleuren en trans. Hmz. PC wereld ligt nog steeds overhoop met slechte algemene software ondersteuning