Kan iemand mij vertellen waarom er zo weinig gebruik wordt gemaakt van de PNG image files, ze zijn namelijk veel kleiner als gif en jpg en de kwalieit is nog beter ook..!
Ja eigenlijk zonde, het is echt vet beter, met soft edges enzo. En het is wel jammer dat png bij mij nooit werkt zoals het moet
Ej, heeft png ook transparantie??? W00t! Dat wist ik nog niet...Op woensdag 09 januari 2002 21:45 schreef Cheatah het volgende:
IE heeft een waardeloze png ondersteuning. Brakke transparency enzo.
Verwijderd
PNG heeft alles in zich, het probleem is dat 88% van de mensen op het net rond surft met een browser die de meest brakke PNG ondersteuning heeft (en NS 4.7 natuurlijk)
Alleen Moz/NS 6.x, IE 5 Mac en ik geloof Opera 6 en een hele rits Linux browsers (Nautilus, Galeon, etc) hebben volledige PNG ondersteuning.
PNG roeleert bigtime, je kan plaatjes hebben met bijv. 50% transparantie en in het zelfde plaatje ook nog volledig tranparante delen en al dit moois in 24 Bit.
Dus het wachten is op MS.....
nog een linkje naar een topic waar dit al een keer "besproken" is
Alleen Moz/NS 6.x, IE 5 Mac en ik geloof Opera 6 en een hele rits Linux browsers (Nautilus, Galeon, etc) hebben volledige PNG ondersteuning.
PNG roeleert bigtime, je kan plaatjes hebben met bijv. 50% transparantie en in het zelfde plaatje ook nog volledig tranparante delen en al dit moois in 24 Bit.
Dus het wachten is op MS.....
nog een linkje naar een topic waar dit al een keer "besproken" is