internet explorer verpest kleuren?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• angl2k
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04 10:53
ik heb een layout waarvan de achtergrond een gif'je is en het logo in png. deze zouden qua achtergrond aan elkaar gelijk moeten zijn maar in IE5.5 zie ik kleurverschil.

kijk hier eens naar:

http://clanrvn.gamepoint.net/v3/images/ie55.jpg

en dit is de layout met 2 png plaatjes (wat ik niet wil gebruiken want in NN6/O5 ziet het er dan brak uit)

http://clanrvn.gamepoint.net/v3/images/layout.jpg

Verwijderd

ja eh...ik weet niet hoe 't met nen png zit, maar een gif heeft maximaal 256 kleuren, als je dan van die leuke gredients gaat maken dan krijg je kleurverschil te zien ja...maak er toch gewoon een jpg van! dan ben je van het gezeur af....

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

En waarom niet alle2 GIFs? Of zoals al gezegt 2 JPGs? Dat is echt beter. Denk trouwens (lees: weet bijna zeker) dat het aan de plaatjes zelf ligt, niet aan IE.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

IE, NS en Opera hebben niet echt de macht om je kleuren te verpesten. Ligt aan het plaatje of aan de hoeveelheid kleuren die je op je windows hebt ingesteld.

In dit geval dus de plaatjes.

|{ brrr }] |

• angl2k
nee het ligt niet aan de plaatjes in PSP7 zien ze er allebei wel goed uit. In Opera 5 en NN6 ook!

edit:

Ik heb er net ff 2 JPEG's van gemaakt en het probleem blijft!! ik wordt gek van IE |:(

Verwijderd

Ligt denk ik aan IE's gebrekkige PNG ondersteuning. Met 2 jpg's met zelfde kleurentabel /moet/ het goed gaan.

Verwijderd

png??? zijn daar voordelen aan??? ik gebruik uitsluitend jpg/gif

wie legt mij dit uit??? [dan wordt ik misschien wel png freak! :+]

Verwijderd

Op zaterdag 08 september 2001 23:21 schreef Tigereye het volgende:
png??? zijn daar voordelen aan??? ik gebruik uitsluitend jpg/gif

wie legt mij dit uit??? [dan wordt ik misschien wel png freak! :+]
lees en gij zult overtuigd zijn!

• angl2k
Op zondag 09 september 2001 12:35 schreef Shadow3333 het volgende:

[..]

lees en gij zult overtuigd zijn!
maarre, ik gebruik helemaal geen transparantie :?

Verwijderd

Op zondag 09 september 2001 22:17 schreef angl2k het volgende:

maarre, ik gebruik helemaal geen transparantie :?
kan me niet herrineren dat ik dat gezegd heb, ik reageerde op een post van Tigereye, niet op die van jou.
Pagina: 1