[IE vs. Mozilla] Transparency van plaatjes

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 13:19

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Topicstarter
Ik heb in mijn usericon een *.png staan met daarin een transparant gedeelte. Nu krijg ik die transparantie niet te zien bij IExplore en wel bij Mozilla. Is hier meer informatie over bekend en kan ik het oplossen dat ook IExplore deze graphics goed weergeeft? Ik wil geen *.gif gaan gebruiken vanwege de toch wat mindere kwaliteit van *.gif.

Ik heb screenshot bijgevoegd van de verschillen in usericon. Plaatje is klikbaar.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/Mozilla_Iexplore_Transpranc.jpg

*empty*

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:52
ik vraag me af hoe je het heb gemaakt, pixels die gedeeltelijk doorzichtbaar zijn (dus ergens een grijze waas overheen gooien bijvoorbeeld) is mij nog nooit gelukt met .gifs.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:48

Crazy D

I think we should take a look.

Grappig. Ik had het juist precies andersom: mozilla liet de transparantie perfect zien, alleen IE gaf er een vaag tintje aan mee :/
Oplossing weet ik niet, ik heb uiteindelijk toch maar gif gebruikt.

Exact expert nodig?

• SigmundFreud
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

SigmundFreud

Sic transit gloria mundi

Crazy_D schreef op 23 augustus 2002 @ 09:56:
Grappig. Ik had het juist precies andersom: mozilla liet de transparantie perfect zien, alleen IE gaf er een vaag tintje aan mee :/
Volgens mij heb je dus precies hetzelfde als de topicstarter.
Maar ik geloof dat Mozilla transparent PNG's gewoon beter ondersteunt dan IE dat doet, alweer een reden om Mozilla te gebruiken.

...maar ik heb een bel op mijn fiets

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Als het goed is ondersteunt MSIE de transparency niet goed in full color PNG; als je een PNG in 256 kleuren opslaat, gaat het wel goed icm. MSIE

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 13:19

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Topicstarter
Dju..... op 256 colors is de icon lelijk.... Dan maar een randje..... En zoals ook al ind e text staat het is een PNG en geen GIF (Dit speciaal voor BreePee)

*empty*

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:03
Mozilla houd zich gewoon aan de standaarden, in tegenstelling tot IE.

Kijk maar eens op http://www.mozilla.org/start/1.0/demos.html, en bezoek die sites met IE en Mozilla, en zie het verschil. En die pagina's zijn toch echt geschreven volgens de standaard.

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

Kama

Game Coordinator

SigmundFreud schreef op 23 augustus 2002 @ 09:59:
[...]

Volgens mij heb je dus precies hetzelfde als de topicstarter.
Maar ik geloof dat Mozilla transparent PNG's gewoon beter ondersteunt dan IE dat doet, alweer een reden om Mozilla te gebruiken.
Helaas ondersteunt Mozilla weer geen transparante flash animaties...
*sigh* Het leven van een web designer gaat niet over rozen....

drs. Kama

Verwijderd

IE ondersteunt gewoon geen alpha transparency. IE ondersteunt alleen normale transparency, dus wel transparant of een andere kleur.

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

Kama

Game Coordinator

Wel dus als het in een flashje zit... Dan doet Mozilla het weer niet goed.

drs. Kama

Pagina: 1