[MSIE] Full PNG support (petitie)

Pagina: 1
Acties:

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-04 14:57
Ik kwam toevallig laatst langs deze 'online petition' :

http://www.petitiononline.com/msiepng/petition.html

Ik denk dat ik niet de enige ben die een beetje teluergesteld is dat MSIE6 nu nog steeds niet helemaal PNG ondersteunt (zoals alpha transperency)

Dus ik d8 waarom niet meteen even op GOT zetten :)

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
gaat niet veel uithalen denk ik

als die Mike's van -rosoft nog steeds niet doorhebben dat ze toch ooit PNG moeten gaan ondersteunen, dan gaat het nooit meer gebeuren denk ik

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-04 14:57
Mja, ik ben ook een beetje idealist:>

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
* Juup is #695

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Verwijderd

Name: required
Email: required

Nee sorry ik houd niet van spam :z

W3C zet zich toch wel in voor zulke zaken, Microsoft wil hen best de vriend houden denk ik. Komt vanzelf wel goed...

Verwijderd

Microsoft zit toch ook in de w3c.
Anyway, alsof Microsoft gaat luisteren naar zo'n petitie.
Als ze er zin in hebben om het erin te bouwen doen ze het wel maar niet om een of ander dom petitie-tje.

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ze komen vast en zeker met hun eigen png variant.

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 00:15 schreef Thick het volgende:
Microsoft zit toch ook in de w3c.
Ik zie het meer als een overkoepelende organisatie, Microsoft moet gewoon zijn suggesties indienen, en natuurlijk gaan voldoen aan de gestelde standaarden. .png is toch echt een standaard, en Microsoft voldoet ook op enkele andere gebieden nog niet helemaal.

Maar niet alleen Microsoft moet aanpassen, iedereen moet dat. (Moeten is een groot woord, lees: zouden moeten) De wereldstandaard is gewoon een ideaal voor maximaal gemak voor zowel gebruikers als ontwikkelaars. Met eigen extra foefjes leg je IMHO je prioriteiten verkeerd.

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

ik heb de petitie iig gesigned

mijn T.net systeemspecspagina

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op zondag 20 januari 2002 00:23 schreef Blue-eagle het volgende:
Ze komen vast en zeker met hun eigen png variant.
zoiets zie ik goed gebeuren ja
mpng ofzo, waarbij je laatste 10 acties mee worden opgeslagen, zodat je kunt undo'en ofzo...

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:14

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op zondag 20 januari 2002 18:48 schreef Flat© het volgende:

mpng ofzo, waarbij je laatste 10 acties mee worden opgeslagen, zodat je kunt undo'en ofzo...
en dat is dus nogal onprettig.
PNG is een webformat, dus is het nutteloos om data in het format mee te verwerken die niet voor de eindweergave zijn bedoeld;

undo's horen gewoon in het originele bestand, waarvandaan je exporteerd naar PNG, de eindgebruiker hoeft die data helemaal niet mee te downloaden als ze een PNG-tje bekijken.

verder zit * RM-rf eerder te wachten op ondersteuning van SVG en MathML (zoals mozilla 0.9.7) PNG is daarbij in vergelijk een bijzaak (immers SVG ondersteund ook masking en biedt daarbij vervolgens nog betere opties, zoals DOMscriptability, transform() en animate()-opties)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:52
Op zondag 20 januari 2002 18:48 schreef Flat© het volgende:

[..]

op zich goed idee (ik zat er namelijk ook aan te denken *D)
maar dat zou dan mpsp of mpsd worden en wel errrug groot in formaat volgens mij

Verwijderd

Een nut heeft deze post wel, het was goed voer voor een nieuw artikeltje op http://www.digitalculture.nl/cult/index.php

Als Topicstarter bij naam wil worden genoemd, moet hij dat even melden, ivm privacy etc heb is dat nu maar even niet gedaan.

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07-2025
Het AlphaImage filter zorgt ervoor dat PNG wel ondersteund word door MSIE. Nadeel is alleen dat je dan in andere browsers een blanko plaatje krijgt :(

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 08:14 schreef OxiMoron het volgende:
Het AlphaImage filter zorgt ervoor dat PNG wel ondersteund word door MSIE. Nadeel is alleen dat je dan in andere browsers een blanko plaatje krijgt :(
ja maar dan krijg je toch andere resultaten, als jij bijv. geheel transparante gedeeltes hebt in het plaatje (denk aan cirkels, sterren e.d.) dan lukt dat toch echt niet met dat filter trucje, dat gaat alleen op voor plaatjes die geen volledige transparante delen hebben.

Het mooie van dat formaat is dat je verschillende niveaus van transparantie kan combineren in één plaatje.

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07-2025
ehh

gaat toch echt wel hoor..

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 12:48 schreef OxiMoron het volgende:
ehh

gaat toch echt wel hoor..
show me the money !!!!! ben errug benieuwd..

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik gebruik ook steeds meer PNG tegenwoordig, echt veel beter!

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 13:04 schreef Shadow3333 het volgende:

show me the money !!!!! ben errug benieuwd..
edit ---------------------------------

als je dit voorbeeld er net zo kan uitlaten zien in IE (PC-versie) als in Moz/IE 5 (MAC) ben jij m'n held :)
Pagina: 1