Toon posts:

PNG vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Laatst vroeg ik of het mogelijk was om transparante plaatjes op te slaan, zodat bijvoorbeeld een gradient van blauw naar transparant goed blijft.

Bij gif maakt-ie in dit geval van de transparante kleur gewoon wit.

Ik kreeg toen de tip om ze als PNG op te slaan. nu heb ik dat geprobeerd in Photoshop 5.5 (PNG-24). De preview ziet er goed uit, naar wanneer ik het praatje opnieuw inlaad (en ook in m'n browser) is transparant gewoon weer vervangen door de kleur wit (en ja ik heb het vakje transparency aangevinkt in photoshop.

Help? Iemand?

• mullah
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-07-2025
png support in de huidige browsers (ie4-5 en ns4) is nog niet helemaal perfect en de png support van fotosjop is ook broken, samen is het resultaat dat full alpha tranparency niet werkt.
Helaas is png dus nog niet echt een goeie oplossing. Browsers die het wel kunnen zijn: laatste IE voor mac (5.5 dacht ik) en mozilla / ns6, en nog wat minder bekende apparaten.

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 09:13

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Klopt, NS6/Mozilla doet het wel goed, conclusie: IE zuigt }> ;)

PS. de PNG support van The Gimp is wel aardig goed geloof ik.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm, das dus mooi kl*te... Hee in ieder geval bedankt!

• jurriaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-04 11:52
Klopt, NS6/Mozilla doet het wel goed, conclusie: IE zuigt..

ben ik weer :)

NS6 is nog niet op de markt... laten we het alleen over browsers hebben die al wel op de markt zijn. IE5 voor mac dus :)

Maar helemaal los daarvan... Fireworks werkt ook met .png op de lekkerste manier die ik ken. Echter om te zorgen dat je dat op 90% van de browsers kan kijken kun je het ook in een .swf file zetten. Alleen op IE!!! kun je .swf files transparant maken, maar je kan ook de achtergrondkleur van het filmpje door javascript laten veranderen en dus zo variabel maken. Even een heel andere manier om, hopelijk, hetzelfde te bereiken.
http://www.xs4all.nl/~enruit/ct/test.html

werkend voorbeeld, met 1 swf file!

Wees verantwoordelijk voor je eigen daden