[faq]"Forum-faqs" loopt over van de fouten

Pagina: 1
Acties:
  • 418 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
In de faq staat een (geniaal) linkje naar de forum-faqs: De Forum FAQ's. Dit is *de* pagina waar je als beginnend GoTter een uurtje (of zes) moet doorbrengen, deze pagina biedt meer nuttige links dan *enige* andere pagina op dit forum. Bovendien is dit, als het voornaamste in de [FAQ]FAQ[/FAQ] gegeven topical overzicht, de ideale introductiepagina.

Helaas klopt er geen ruk van de informatie op deze pagina :D Even in een klein font om het overzicht niet *meteen* kwijt te raken:
Harde Waren:
PMG:
Technische PMG FAQ moet zijn Technische PMG FAQ (ondanks de redirect)
Algemene PMG FAQ is niet meer sticky
Technische PMG documentatie is niet sticky en bevat ongeparsede html
PMG Beleid - dit graag lezen eer je post :) mag eventueel worden toegevoegd

V&B:
FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (8/08/02) moet zijn FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (01/03/03)
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! * mag eventueel worden toegevoegd

OM:
FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (14-11-2002) moet zijn FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (31-08-2003) (ondanks de redirect)

CME:
Moderatiepolicy CME moet zijn Welkom in Casemodding & Electronica (Policy)
Frequently Asked Questions CME mag eventueel worden toegevoegd

DOC:
Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03) mag eventueel worden toegevoegd

AVH:
topic 85720: "User not allowed to access category: 6" :D Dit moet natuurlijk AV FAQ; Veelgestelde vragen en/of Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime zijn

Zachte Waren:
SA:
Software Algemeen - FAQ moet zijn Software Algemeen - FAQ
Software Algemeen - Policy mag eventueel worden toegevoegd

WOS:
Windows Operated Systems - Policy mag eventueel worden toegevoegd

NOS:
NOS policy - updated 01/04/03 mag eventueel worden toegevoegd

Spielerij:
Verschillen tussen SPV en SGD en/of Verschillen tussen SPV en SGD. moet(en) er absoluut tussen
Lees dit voor je een topic opent/een reply post! (SPV) is min of meer een policy, en mag eventueel worden toegevoegd

Netwerken:
PNS:
sys:/tweakers/net/PNS/readme.txt mag eventueel worden toegevoegd
sys:/tweakers/net/PNS/updated.txt is een twijfelgevalletje

IT:
Internet & Telefonie Hosting FAQ mag eventueel worden toegevoegd

Devschuur:
[edit]• Webdesign & Graphics - FAQ en Policy moet zijn [rml][ W&G FAQ] Welkom in W&G: FAQ en Beleid[/rml]
[/edit]

General Chat:
SG:
Algemene Richtlijnen voor Stuffis Generalis moet zijn Algemene Richtlijnen voor Stuffis Generalis (17-05-2003)
Beleid tegenover HK-replies. is een twijfelgevalletje

NSTM:
FAQ Nieuws, Sport, TV & Muziek moet zijn Richtlijnen voor Nieuws, Sport, TV & Muziek

W&L:
Wetenschap en Levensbeschouwing FAQ mag toegevoegd worden

HK:
HK Rulez (versie 2.04.29) moet zijn HK Rulez SE - 18-02-2003 18:00

Gathering of Tweakers & T.net:
BUG:
Voor je een bug meldt, lees dit. is niet echt een faq, maar anders wordt bughunten helemaal zo'n ondergeschoven kindje :)

SeM:
Gebruik Topic Report in plaats van Schop een Modje mag eventueel worden toegevoegd

Nog even een verzoek erachteraan: voordat er aan updaten gedacht kan worden, is het wellicht zinvol om even na te denken over de volgende zaken:
• Presenteer in de algemene faq twee verschillende pagina's, 1 met policies en 1 met faq's. D'r zit nogal verschil tussen. Op De Forum FAQ's worden faqs en policies door elkaar gegeven, van sommige fora is alleen de faq, en van andere alleen de policy vermeld. Dat is niet ideaal.
• Vervang de pagina eventueel door een php-brouwsel dat domweg alle stickies toont. Dat geeft maar een paar extra "overbodige" topics, en hoeft niet onderhouden te worden.
• Stel intern een regeltje op over hoe je een FAQ en hoe je een Policy van een titel voorziet. Het is nou een beetje een heel erg rommeltje :)

*uithijgt*

Ik hoop niet dat hier nog veel fouten inzitten :) Afijn, ik hoor wel of jullie hier wat mee kunnen.

[ Voor 5% gewijzigd door Rataplan op 20-09-2003 00:41 . Reden: [W&G]. Devschuur toch niet perfect :( ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Sow! Jij hebt veel tijd over gehad...

Nu de FAQ slaven roepen...
(We Are Borg)

[ Voor 11% gewijzigd door Apen-nootjes op 18-09-2003 22:36 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

En nu een vrijwilliger die dit allemaal gaat doen...iemand met teveel tijd over...zoals de TS :P

Who is John Galt?

Verwijderd

Woei, mooi overzicht :)

Kleine toevoeging, de HK-regels staan ook openbaar (nog niet helemaal goed, maar dat komt nog wel goed :P) en meer bij elkaar, lijkt me handiger dat daarnaar gelinkt wordt: HK regels om te lezen tijdens je ban :) Over de titel valt te onderhandelen :+

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2003 22:38 ]

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
FAQ mierenneuken heb ik ook gedaan, heb 3 topics over de org. faq geopend enzo. Dit is ook gaaf :9~, alleen ik heb er de tijd niet meer voor

Rataplan: doe je mee FFM starten? (Front-Faq-Mierenneuken) :P

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
G33rt schreef op 18 september 2003 @ 22:42:
Rataplan: doe je mee FFM starten? (Front-Faq-Mierenneuken) :P
Nee, sorry. De bovenstaande post was een half uurtje werk (een editor en zestien open browsertjes doen wonderen), maar als ik de faqs categorisch moet gaan napluizen...

Zoals Kees van Kooten eens schreef: "Zeer tot spijt: zin noch tijd. Beaujolais!"

*sprintje naar de dichtstbijzijnde fles trekt*

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Mededelingen
[IRC] Kanalen en Servers

Algemeen
• [faq]Algemene GoT-FAQ[/faq]

Harde Waren
FAQ Processors, Moederborden en Geheugen
Policy Processors, Moederborden en Geheugen
FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen
Policy Videoplanken & Beeldkanonnen
FAQ Opslagmedia & I/O Controllers
FAQ Casemodding & Elektronica
Policy Casemodding & Elektronica
Policy Die-Hard Overclocking & Cooling
FAQ Die-Hard Overclocking & Cooling
FAQ Audio, Video & HiFi Forum
Policy Audio, Video & HiFi Forum
FAQ & Policy Gadget Talk
FAQ Overige Hardware

Softe Goederen
FAQ Software Algemeen
Policy Software Algemeen
FAQ Windows Operated Systems
Policy Windows Operated Systems
FAQ Non-Windows Operating Systems
FAQ Non-Windows Operating Systems: Quickstart Linux
Policy Non-Windows Operating Systems
Verschillen tussen SPV en SGD
Verschillen tussen SPV en SGD
FAQ & Policy Spielerij - Games & Discussies
FAQ & Policy Spielerij - Problemen & Vragen
Aanvullende Policy Spielerij - Problemen & Vragen
FAQ - Dutch Power Cows

Netwerken
FAQ Network Troubleshooting
FAQ Professional Networking & Servers
Aanvullende FAQ Professional Networking & Servers
Policy Professional Networking & Servers
FAQ Internet & Telefonie
Hosting FAQ Internet & Telefonie

Devschuur®
FAQ & Policy Webdesign & Graphics
FAQ & Policy Programming & Webscripting

General Chat
Policy Stuffis Generalis
Policy Stuffis Generalis: Beleid tegenover HK-replies.
FAQ & Policy Nieuws, Sport, TV & Muziek
Policy Wetenschap & Levensbeschouwing
FAQ Wetenschap en Levensbeschouwing
Policy Huiskamer
(Policy Huiskamer: de openbare versie)

Gathering of Tweakers & T.net
FAQ & Policy Lieve Adjes
FAQ & Policy React Bugs en Featurerequests
FAQ & Policy Schop een Modje
Gebruik Topic Report in plaats van Schop een Modje
FAQ & Policy Tweakers.net Frontpage Feedback
FAQ & Policy Tweakers.net Moddereter Forum

Zo. En nou discussieren over de onderverdeling in faqs en policies enerzijds en de onderverdeling per forum anderzijds, inhoudelijke tekortkomingen, toegankelijkheid voor newbies en stelling van de titels, en NIET meer over dat het toch zo veel werk is, want dat is het niet. Hup!

edit:
Gewijzigd: aanvullende policy PNS bleek aanvullende FAQ PNS te zijn.
edit:
Gewijzigd: nieuwe link W&G

[ Voor 15% gewijzigd door Rataplan op 20-09-2003 00:41 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het beste zou zijn als elk subforum een faq, een policy en wat aanvullende dingen had. Met een duidelijk gelijke opbouw, bijvoorbeeld dat elke policy met dezelfde alinea begint ofzo, maar daar is het allemaal toch iets te gedifferentieerd voor en dat kost echt extreem veel werk :o.

Dank voor deze verzameling overigens! :)

[ Voor 8% gewijzigd door JvS op 18-09-2003 23:34 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

JvS schreef op 18 september 2003 @ 23:34:
dat kost echt extreem veel werk :o
Dan hoef jij je iig niet meer af te vragen wat je dit weekend moet gaan doen...

Have fun :P

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• We Are Borg
  • Laatst online: 16:34

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
apen-nootjes schreef op 18 september 2003 @ 22:35:
Sow! Jij hebt veel tijd over gehad...

Nu de FAQ slaven roepen...
(We Are Borg)
* We Are Borg meldt

FAQ slaaf was naar Antwerpen voor bios en dus weer te laat.....Hele tijd geen werk voor de FAQ slaaf en dan open jij net een topic wanneer ik weg ben :P

[ Voor 187% gewijzigd door We Are Borg op 18-09-2003 23:40 ]

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

XceeD schreef op 18 September 2003 @ 23:36:
[...]
Dan hoef jij je iig niet meer af te vragen wat je dit weekend moet gaan doen...

Have fun :P
av is al up to date :Y)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• We Are Borg

We Are Borg

Misschien handig om al die linkjes in de FAQ te plaatsen. Dan kan die sticky dicht en weer wat overzichtelijker :)

* We Are Borg weet alleen niet of crew goed idee vind :)

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
JvS schreef op 18 September 2003 @ 23:39:
[...]

av is al up to date :Y)
De Forum FAQ's > topic 85720 > User not allowed...

Om niet te zeggen: NO, IT IS NOT! >:)
We Are Borg schreef op 18 September 2003 @ 23:42:
Misschien handig om al die linkjes in de FAQ te plaatsen. Dan kan die sticky dicht en weer wat overzichtelijker :)

* We Are Borg weet alleen niet of crew goed idee vind :)
Onder [FAQ]FAQ[/FAQ] staat 1 linkje naar deze lijst - als de hele lijst verhuist wordt de [FAQ]FAQ[/FAQ]-pagina knap onoverzichtelijk, denk ik. Bovendien ontslaat dat de crew niet van de verplichting die ver***** linkjes up-to-date te houden :)

edit:
We kunnen hier trouwens ook meteen ff discussieren over die listbox bovenaan de faq. Daar staan een paar linkjes in, waarvan sommige outdated zijn, en heel veel linkjes staan d'r juist weer *niet* in 8)7

[ Voor 71% gewijzigd door Rataplan op 18-09-2003 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Rataplan schreef op 18 September 2003 @ 23:43:

edit:
We kunnen hier trouwens ook meteen ff discussieren over die listbox bovenaan de faq. Daar staan een paar linkjes in, waarvan sommige outdated zijn, en heel veel linkjes staan d'r juist weer *niet* in 8)7
FAQ moet zoiezo denk ik worden aangepakt. Oude dingen er definitief uit. Compacte faq maken (vraag en erg kort antwoord) met linkjes naar uitgebreide uitleg. Maar goed, Jaymz krijgt geen 40 uur per week uitbetaald door Tweakers B.V. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Je kan wel alles indexeren maar mensen lezen het toch niet.

Zolang ze maar weten dat er een FAQ is en dat je daar veel gestelde vragen in kan vinden (want mijn moeke weet echt niet waar FAQ voor staat), en dat voor elk subforum een aparte FAQ is.

Dan kloppen er maar een paar links niet, het gaat om de onderliggende boodschap. Het is meer het overbrengen van een mentaliteit dan het overbrengen van inhoudelijke kennis.

Toch leuk gedaan Rataplan, en een zeer goed voorstel om gewoon automatisch alle stickies in één pagina te proppen.

[ Voor 3% gewijzigd door Captain Pervert op 19-09-2003 01:19 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Rataplan schreef op 18 september 2003 @ 22:33:
Helaas klopt er geen ruk van de informatie op deze pagina :D Even in een klein font om het overzicht niet *meteen* kwijt te raken:
[sub]Harde Waren:
PMG:
Technische PMG FAQ moet zijn Technische PMG FAQ (ondanks de redirect)
Algemene PMG FAQ is niet meer sticky
Technische PMG documentatie is niet sticky en bevat ongeparsede html
PMG Beleid - dit graag lezen eer je post :) mag eventueel worden toegevoegd
Technische PMG documentatie staat nu in Technische PMG documentatie en is gewoon vanuit de PMG FAQ gelinkt :)

edit:
En ik heb ook ff een redirect in de oude gemaakt ;)

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 19-09-2003 07:31 ]

• crisp
  • Laatst online: 15:47

crisp

Devver

Pixelated

Om de Devschuur® compleet en up to date te houden; de link naar de nieuwe W&G FAQ is deze: [rml][ W&G FAQ] Welkom in W&G: FAQ en Beleid[/rml] ;)

Intentionally left blank

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
crisp schreef op 20 September 2003 @ 00:15:
Om de Devschuur® compleet en up to date te houden; de link naar de nieuwe W&G FAQ is deze: [rml][ W&G FAQ] Welkom in W&G: FAQ en Beleid[/rml] ;)
Aangepast, thanks.

Wie gaat er eigenlijk eindverantwoordelijk voor wijzigingen in De Forum FAQ's ? Hij staat toch vast niet voor niks als enige drie keer in de [FAQ]FAQ[/FAQ], sticky of niet :) Of is JvS ondertussen met WeAreBorg aan de slag of zo?

• We Are Borg

We Are Borg

Rataplan schreef op 20 September 2003 @ 01:02:
[...]
Aangepast, thanks.

Wie gaat er eigenlijk eindverantwoordelijk voor wijzigingen in De Forum FAQ's ? Hij staat toch vast niet voor niks als enige drie keer in de [FAQ]FAQ[/FAQ], sticky of niet :) Of is JvS ondertussen met WeAreBorg aan de slag of zo?
Jaymz wijzigde dit bericht 05-08-2003 22:59 (17%)
Staat onder de forum FAQ's. Kortom, Jaymz is hier verantwoordelijk voor. Hij is ook de enige echte FAQ man ;). Ik help hem wanneer hij daar om vraagt of wanneer ik zelf wat zie wat ik voor hem kan doen, maar kan voor de rest niks aanpassen. Kortom, alles gaat via 'mijn baasje' ;). Ik help hem alleen wanneer ik dat kan (hij doet graag dingen zelf denk ik :P )

[ Voor 20% gewijzigd door We Are Borg op 20-09-2003 02:18 ]

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Allereerst d:)b & _O_ @ Rataplan.

Verder wil ik opmerken dat het misschien wel handig is als er consistenties zijn op het punt van '&' en 'en'.

Tenslotte, maar dit is volgens mensjes, technisch niet realiseerbaar, vind ik het wel fijn als een FAQ in een post staat (wel zo netjes). Dit zou niet kunnen wegens het maximum aantal characters oid dat een post kan hebben. Maar is het niet mogelijk om er gewoon een link van te maken en die elders op de GoT-server te gooien? Uiteraard in de stijl van de huidige GoT-template.

• We Are Borg

We Are Borg

Hoe bedoel je precies. Dat alle FAQ's in een post layout komen te staan? Vind het eigelijk zo wel beter. Komt trouwens een nieuwe versie aan zo te zien ( Policy: Alle regels die op het forum gelden ). Tenminste, die is er al een tijdje :)

• Opi
  • Niet online

Opi

Ter illustratie: Wetenschap en Levensbeschouwing FAQ.
Deze FAQ bestaat uit 16 posts omdat hij zo groot is. Maar ik vind het er veel netter uit zien wanneer het één post zou zijn.

• We Are Borg

We Are Borg

Dat is waar. Maar de FAQ is ook verdeeld in delen :)

[ Voor 75% gewijzigd door We Are Borg op 20-09-2003 02:31 ]

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
We Are Borg schreef op 20 September 2003 @ 02:31:
Dat is waar. Maar de FAQ is ook verdeeld in delen :)
(1) Gaan we nou forumbreed faqs bespreken? Dat was niet de bedoeling :X Afijn, 't is constructief :)
(2) De W&L-faq is volgens mij een tamelijk vaak wijzigende faq. Volgens mij kan dit niet korter zonder het risico te lopen 'm over een tijdje weer op te moeten delen. Ik vind het eik wel een vooruitziende opzet. Om een faq of een policy over een aantal topics uit te smeren vind ik aanzienlijk irritanter (welke was dat ook al weer, met de inhoudsopgave in 1 topic en de content in een ander...). Bovendien werkt dat dode links behoorlijk in de hand...
We Are Borg schreef op 20 September 2003 @ 02:14:
Staat onder de forum FAQ's. Kortom, Jaymz is hier verantwoordelijk voor. Hij is ook de enige echte FAQ man ;)
(3) K, dan gaan we op Jaymz wachten :) tu :>
:9 8)

• We Are Borg

We Are Borg

Rataplan schreef op 20 September 2003 @ 02:45:
[...]

(1) Gaan we nou forumbreed faqs bespreken? Dat was niet de bedoeling :X Afijn, 't is constructief :)
* We Are Borg houdt zijn mond vanaf nu :X
(3) K, dan gaan we op Jaymz wachten :) tu :>
Die heeft dit topic vast al gezien maar nog geen tijd gehad denk ik om te reageren ;). Moest hem zoiezo nog mail sturen dus heb ook dit topic in de mail verwerkt. Kortom, hij komt nog wel langs.

Trouwens, elke mod kan volgens mij die forum faqs wijzigen. Gewoon basic mod rechten in MED, daar hebben we Jaymz niet perse voor nodig :P

[ Voor 10% gewijzigd door We Are Borg op 20-09-2003 02:49 ]

• crisp
  • Laatst online: 15:47

crisp

Devver

Pixelated

mods hebben niet standaard modrechten in MED hoor :X

Intentionally left blank

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:59

Jaymz

Keep on moving !

Rataplan schreef op 20 september 2003 @ 01:02:
[...]
Vooralsnog ikke I guess maar (slap? excuus) als er FAQ's wijzigen en ik hoor daar niks van weet ik het ook niet, en als ik het niet weet kan ik het ook niet veranderen ;)

En ik ben helaas niet zo breed in m'n tijd om zelf zo nu en dan alle FAQ's na te lopen in de hoop dat ik er zelf achter kom ;)

Daarnaast ben ik zo eigenwijs dat ik niet wil dat andere mods buiten mijn weten in FAQ's die bij mij horen gaan lopen frutten omdat ik ze namelijk lokaal bijhoudt (en dus wijzigingen van anderen zomaar ongedaan gemaakt kunnen worden ;))

ps. wat dus inhoud dat ik het niet erg vind als het es een keer gebeurd, maar dan hoor ik het graag 8)7 ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Jaymz op 20-09-2003 03:06 ]

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
We Are Borg schreef op 20 September 2003 @ 02:48:
* We Are Borg houdt zijn mond vanaf nu :X
Niet doen ;) Ik zag al aan JvS' eerste post dat ik de ts te breed had geformuleerd, ik was alleen eerder vergeten om d'r ff over te klagen 8)7 Bovendien zou dat betekenen dat je niet meer op (2) in zou mogen gaan, en daar post ik niet voor :)
Trouwens, elke mod kan volgens mij die forum faqs wijzigen. Gewoon basic mod rechten in MED, daar hebben we Jaymz niet perse voor nodig :P
Niet slim, eerst Jaymz roepen en dan posten dat 'ie overbodig is :D

Ik zat zelf te denken aan een opzet waarbij faqs en policies in twee aparte tabelletjes worden gegeven. Inleidend tekstje erboven:
Als je wil posten, lees dan de policy van het forum waar je in wil posten.
Als je op zoek bent naar informatie, dan moet je met de FAQ's beginnen.
Zoiets. Een betere formulering staat wel ergens in de faq :*)

Harde waren
Processors, Moederborden en Geheugenfaqpolicy
Videoplanken & Beeldkanonnenfaqpolicy
Opslagmedia & I/O Controllersfaq & policy
Casemodding & Elektronicafaqpolicy
Die-Hard Overclocking & Coolingfaqpolicy
Audio, Video & HiFi Forumfaqpolicy
Gadget Talkfaq & policy
Overige Hardwarefaq & policy

En dan even wat duidelijker opgemaakt en met de andere fora d'r in en zo :)

edit:
Kijk eens aan! Hoi Jaymz! Ik had je al eerder willen mailen - maar ik wist nog niet dat jij degene was die ik wilde mailen :P Kan dat in de faq gezet worden? >:)

[ Voor 7% gewijzigd door Rataplan op 20-09-2003 03:13 ]

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Rataplan schreef op 20 september 2003 @ 03:11:
edit:
Kijk eens aan! Hoi Jaymz! Ik had je al eerder willen mailen - maar ik wist nog niet dat jij degene was die ik wilde mailen :P Kan dat in de faq gezet worden? >:)
Hoi :)

Nee, kan niet in de FAQ 8)7 :P ;)

Allereerst staat het een beetje stom als HW in de ene en de rest van het forum in en andere layout staat, en daarnaast ben ik zo ouderwets dat ik FAQ's vooralsnog gewoon in de GoT-layout wil. Niet dat ik dat witte niet mooi vind ofzo, maar ik vind het ergens niet kloppen ;) :+

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Jaymz schreef op 20 September 2003 @ 03:25:
[...]
Hoi :)

Nee, kan niet in de FAQ 8)7 :P ;)

Allereerst staat het een beetje stom als HW in de ene en de rest van het forum in en andere layout staat, en daarnaast ben ik zo ouderwets dat ik FAQ's vooralsnog gewoon in de GoT-layout wil. Niet dat ik dat witte niet mooi vind ofzo, maar ik vind het ergens niet kloppen ;) :+
Oh, over alles valt te praten :) Zeker over iets layouterigs - met dat witte in sommige faqs heb je overigens wel de kans dat een user automatisch meer gewicht aan het gebodene hecht, omdat hij zelf niet zulke 'mooie' posts kan maken ;) Dat het inhoudelijk klopt vind ik veel belangrijker.

Maar dat vroeg ik in dit geval niet niet :P Ik vroeg of er in de faq kan komen te staan dat je bij problemen met de faq, bij Jaymz moet wezen 7(8)7 Maar ook dat hoeft niet, hoor :>

Verwijderd

_/-\o_ goed werk !

Welkom in Casemodding & Electronica (Policy) wordt al hotlinkt in Moderatiepolicy CME als vervanger. Voor een CME-mod valt er dus niets meer aan te doen.

Voor Jaymz:
De oude CME links kunnen eruit en vervangen worden voor:
CME Faq: Frequently Asked Questions CME
CME Policy: Welkom in Casemodding & Electronica (Policy)
dat zijn tevens de enige stickies in CME.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2003 03:38 ]

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Rataplan schreef op 20 September 2003 @ 03:29:
[...]Ik vroeg of er in de faq kan komen te staan dat je bij problemen met de faq, bij Jaymz moet wezen 7(8)7 Maar ook dat hoeft niet, hoor :>
:o

's wel een sterke jah :D

maar nu slapen, ikke moe :Z 8)7

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 September 2003 @ 03:30:
_/-\o_ goed werk !

Welkom in Casemodding & Electronica (Policy) wordt al hotlinkt in Moderatiepolicy CME als vervanger. Voor een CME-mod valt er dus niets meer aan te doen.

Voor Jaymz:
De oude CME links kunnen eruit en vervangen worden voor:
CME Faq: Frequently Asked Questions CME
CME Policy: Welkom in Casemodding & Electronica (Policy)
dat zijn tevens de enige stickies in CME.
Thanks! Beide wijzigingen staan trouwens in de topicstart en zijn in de gesuggereerde varianten verwerkt ;)

D'r is hier eigenlijk voor niemand wat te doen, behalve voor Jaymz >:) en Jaymz slaapt dus... eh... :)

• We Are Borg

We Are Borg

Rataplan schreef op 20 September 2003 @ 03:46:
[...]
Thanks! Beide wijzigingen staan trouwens in de topicstart en zijn in de gesuggereerde varianten verwerkt ;)

D'r is hier eigenlijk voor niemand wat te doen, behalve voor Jaymz >:) en Jaymz slaapt dus... eh... :)
Dus eh, wachten we maar weer tot hij wakker en aanwezig is op GoT 8)7

Wie heeft het nummer van Jaymz >:) ?

[ Voor 3% gewijzigd door We Are Borg op 20-09-2003 09:18 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OpifexMaximus schreef op 20 September 2003 @ 02:23:
Ter illustratie: Wetenschap en Levensbeschouwing FAQ.
Deze FAQ bestaat uit 16 posts omdat hij zo groot is. Maar ik vind het er veel netter uit zien wanneer het één post zou zijn.
React gaat namelijk over z'n nek wanneer je meer dan 216 (65536) tekens in één post propt :) Met al die HTML lever je al gauw een hoop tekentjes in, in tegenstelling tot 'vroeger', toen non-HTML FAQ's nog acceptabel waren :P

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
BalusC schreef op 20 September 2003 @ 10:33:
[...]
React gaat namelijk over z'n nek wanneer je meer dan 216 (65536) tekens in één post propt :) Met al die HTML lever je al gauw een hoop tekentjes in, in tegenstelling tot 'vroeger', toen non-HTML FAQ's nog acceptabel waren :P
Alleen aan gegenereerde tekst (dus zonder scriptjes en tables en weet ik wat, wel met sigs en data enzo) is deze faq al 2,16286138116 (229329) bytes lang, dus dat gaat niet passen :)

Volgens mij gaan Jaymz en BalusC elkaar zo te lijf. Jerry! Jerry! Je*kuch* *hoest*

[ Voor 17% gewijzigd door Rataplan op 20-09-2003 12:15 ]

• Opi
  • Niet online

Opi

BalusC schreef op 20 September 2003 @ 10:33:
[...]
Hiervan was ik inderdaad op de hoogte. Mijn voorstel is dan eigenlijk ook, dat de FAQs in een html-pagina (of zoiets, ik ben een beetje een n00b op dat gebied ;)) worden gezet, buiten React om, maar wel in dezelfde stijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Sow, die "forumfaq's" maar es geupdate :)
Rataplan schreef op 20 September 2003 @ 12:03:
Volgens mij gaan Jaymz en BalusC elkaar zo te lijf. Jerry! Jerry! Je*kuch* *hoest*
Heb ik wat gemist ofzow ? :)

[ Voor 74% gewijzigd door Jaymz op 21-09-2003 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Jaymz schreef op 21 september 2003 @ 13:53:
WOOHOO! It's d:)b beautiful d:)b en zo overzichtelijk en zo! Thanks a lot!

Meteen maar even oefenen...

code:
1
RTFM! RTFF! RTFM! RTFF!
't Is al weer een tijdje geleden dat ik dat aandurfde 8)
Heb ik wat gemist ofzow ? :)
Waarschijnlijk:
Jaymz schreef op 20 september 2003 @ 03:25:
en daarnaast ben ik zo ouderwets dat ik FAQ's vooralsnog gewoon in de GoT-layout wil.
BalusC schreef op 20 september 2003 @ 10:33:
in tegenstelling tot 'vroeger', toen non-HTML FAQ's nog acceptabel waren
maar da's verder niet belangrijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

Jaymz schreef op 21 September 2003 @ 13:53:
d:)b

Ik zou het overigens nog veel hipper vinden als de oude FAQ gemerged zou worden met de huidige, maar ik ben dan ook een zeurpiet eerste klas. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Hoe bedoel je die ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

OpifexMaximus: De oude Algemene GoT-FAQ

Die :) ?

offtopic:
Jaymz, ik laat je niet met rust via mail ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

We Are Borg schreef op 21 September 2003 @ 19:26:
OpifexMaximus: De oude Algemene GoT-FAQ

Die :) ?

offtopic:
Jaymz, ik laat je niet met rust via mail ;)
Jep. Voor mij suggereert het woord 'oud' dat het overbodig is en alleen voor de oude garde is die nostalgisch terug wil kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Oud is niet altijd overbodig ;). Maar goed, hij zou uiteindelijk wel weg kunnen. Als ooit alle FAQ's onder de loep gaan en worden herschreven dan zou deze eventueel naar /dev/null kunnen. Maar goed, dat is aan Jaymz of course :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de volledigheid, nieuwe HK-policy: Tweakers Huiskamer-policy 22-09-2003 :) Openbaar staat hij nog op dezelfde plek: HK regels om te lezen tijdens je ban.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 01:32:
Voor de volledigheid, nieuwe HK-policy: Tweakers Huiskamer-policy 22-09-2003 :) Openbaar staat hij nog op dezelfde plek: HK regels om te lezen tijdens je ban.
Is het niet ONTZETTEND VEEL eenvoudiger om de faqs gewoon in een eens gegeven draad te laten staan? Desnoods open je een extra draadje waar je oude versies in c+p'ed.

ALLE verwijzingen naar de HK-faq zijn met zo'n update meteen fout. Dat is niet tamelijk onhandig, dat is veel erger. Vraag maar na in de devschuur :)

edit:
Waar ik 'faq' schrijf mag je ook 'policy' lezen :X
offtopic:
Goed nieuws dat de hoaxes nou definitief zijn verbannen, trouwens.

[ Voor 18% gewijzigd door Rataplan op 22-09-2003 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Laatst online: 01-10 19:30

PromWarMachine

Forsaken Archer

Rataplan schreef op 22 September 2003 @ 01:42:
[...]

Is het niet ONTZETTEND VEEL eenvoudiger om de faqs gewoon in een eens gegeven draad te laten staan? Desnoods open je een extra draadje waar je oude versies in c+p'ed.

ALLE verwijzingen naar de HK-faq zijn met zo'n update meteen fout. Dat is niet tamelijk onhandig, dat is veel erger. Vraag maar na in de devschuur :)

edit:
En bovendien is het geen faq maar een policy :X
offtopic:
Goed nieuws dat de hoaxes nou definitief zijn verbannen, trouwens.
Dat is helemaal geen slecht idee... Je kan - als mod - topictitel wijzigen, topic omhoog schoppen en die reply weer verwijderen, dan is 'ie active. Zelfs als je per se je eigen naam wilt in de topicstart, voor het verrichte werk, kan je alle overige posts verwijderen. Dit alles heeft dan hetzelfde resultaat als een nieuw topic maken, behalve dat het oude topicid nu blijft.

Alleen was het in dit geval een merge 3 topics naar 1. Is het niet mogelijk een soort symbolic link of redirect te leggen tussen de oude 3 topics, naar de nieuwe? Dan hoeven niet alle shortcuts gewijzigd te worden?

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
PromWarMachine schreef op 22 September 2003 @ 02:44:
Je kan - als mod - topictitel wijzigen, topic omhoog schoppen en die reply weer verwijderen, dan is 'ie active. Zelfs als je per se je eigen naam wilt in de topicstart, voor het verrichte werk, kan je alle overige posts verwijderen. Dit alles heeft dan hetzelfde resultaat als een nieuw topic maken, behalve dat het oude topicid nu blijft.
In de active-topicslijst verdwijnt 'ie toch binnen twee minuten, in het desbetreffende forum staat 'ie als sticky altijd al bovenaan. Kicken lijkt me dus niet nodig, wellicht is een MED-post ("policy HK aangepast, check it out") een beter plan. Of het technisch mogelijk is om de topicstart weg te gooien weet ik niet; maar het zijn beide leuke routines B)
Alleen was het in dit geval een merge 3 topics naar 1. Is het niet mogelijk een soort symbolic link of redirect te leggen tussen de oude 3 topics, naar de nieuwe?
Ja, dat is zelfs op een aantal manieren mogelijk :)

Het grote voordeel van redirects is, dat het voorkómt dat mensen ouwe faqs, of erger: ouwe policies, gaan zitten lezen.

Het nadeel is natuurlijk dat je nooit kan garanderen dat een verwijzing ("dat staat letterlijk in de faq, kijk hier maar") nuttig blijft. Een verwijzing naar een dateerbare technische oplossing ("hoe maak ik gebruik van het extra geheugen van de 80286") zal na verloop van tijd natuurlijk uit de faq verdwijnen, wat lullig is voor degene die die informatie *toch* nog nodig heeft. Er zijn imo drie eisen die je aan een vervallen faq kan stellen:
• de user moet snel aan de juiste pagina kunnen komen,
• de user moet kunnen zien dat 'ie gedateerde info leest en
• de oude faq/policy moet bereikbaar blijven.
Een redirect levert domweg niet altijd de relevante informatie!

Nou kan je dat volgens mij het mooist oplossen door een faq-kerkhof aan te leggen en de ouwe pagina's te vervangen door een post waarin je uit de oude en de nieuwe faq kan kiezen, met een timed redirect van zeg 5 seconden. Twaalf herzieningen later heb je dan trouwens al een minuut nodig als je op een oude faq-link klikt :) Ook een leuk alternatief: redirects aanbrengen, maar ook verplicht op te nemen code bovenaan een faq, die kijkt wat de verwijzende pagina is, en - als dat een andere faq-pagina is - dat als link aanbiedt voor het geval je de juiste gegevens niet vindt. Leuk om dat recursief werkend te krijgen, en dan hebben we het nog niet over wat er gebeurt als je ook daadwerkelijk op die link klikt >:) Een derde alternatief vereist het toevoegen van een extra php aan de reguliere topic-pagina, die, aan de hand van een tabel met oude faqs en het vóórkomen van hashes in de link, meteen redirect of een vragenlijst aan de user voorlegt. Dit lijkt me nog wel de minst realistische keuze; overigens niet op basis van technische argumenten ;)

Hoe dan ook: dat is werkverschaffing à la 1930. Volgens mij is het veel eenvoudiger op te lossen door alle ouwe faqs (zouden we ze nog allemaal kunnen vinden?) voorzien van een titelfix en een 'deprecated'-mededeling bovenin, met link naar de nieuwe faq. De titelfix staat als het goed is altijd in beeld, en je kan best ergens in de faq zetten dat ze, als er [OUD] in de titel staat, even bovenaan het topic moeten kijken :)

Als je daarna alsnog een redirect zou willen, is dat in principe overbodig en kan je dus "luxe oplossingen" als javascript aanbieden (die je natuurlijk gewoon meekopieert met de standaard "oud"-mededeling): een messagebox die je even vertelt dat er nieuwe info beschikbaar is, en of je daar niet liever naartoe springt. Dit heeft bovendien als voordeel dat er geen ontwikkelaars aan te pas hoeven komen.

Het ééns in de zoveel tijd aanmaken van nieuwe faqs is overigens, nu ik deze post nalees, als vanzelfsprekend noodzakelijk, als je de integriteit van je linkjes een béétje wilt bewaken. Dus laten we het daar maar niet meer over hebben O-)

[ Voor 17% gewijzigd door Rataplan op 22-09-2003 04:57 ]

• TRON
  • Laatst online: 15:06
Nog een paar kleine foutje in de FAQ'

Het algemeen beleid. Iedereen wordt geacht zich hieraan te houden

Lieve Adjes in het SPAM-gedeelte verwijst naar http://gathering.tweakers.net/list_topics/15 in plaats van Lieve Adjes

-edit-
Jaymz is snel vandaag :+

Ook moet
http://gathering.tweakers...images/icons/bookmark.gif

http://gathering.tweakers...images/icons/bookmark.gif
worden in Een beknopte beschrijving van de mogelijkheden die het forum biedt

Wat me ook weer op het punt brengt, dat de listbox verwijst naar FAQ 8 ipv FAQ forumsurvival. (Dat is trouwens bij alle FAQ-verwijzingen in het listboxje)

En bij View/Edit op Een beknopte beschrijving van de mogelijkheden die het forum biedt moet Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/view.gif er ook nog bij.
In User en Webicons moet er ook nog bijkomen dat .PNG gebruikt kan worden als (upload)icon

En in En hier nog een opsomming van de UBB tags beschikbaar in React. staat een slordigheidsfoutje bij QUOTE
Wat doet de AVH eigenlijk in het listboxje?
Privacy Statement bevat typfoutjes:
  • registratie pagina -> registratiepagina
  • Internet -> internet
  • 'Cookies' -> 'Cookies':
  • Internet browser -> internetbrowser
  • cookie -> 'cookie'
  • 'cookie' functie -> 'cookie'-functie
  • U(w) -> u(w)
  • Persoonlijke -> persoonlijke

[ Voor 91% gewijzigd door TRON op 24-09-2003 14:26 ]

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Zo dan :Y)

• TRON
  • Laatst online: 15:06

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• We Are Borg

We Are Borg

TRON schreef op 24 September 2003 @ 13:53:

En in En hier nog een opsomming van de UBB tags beschikbaar in React. staat een slordigheidsfoutje bij QUOTE
Vertel eens wat voor ;). Ben erg benieuwd welke je noemt.

En deze fout is btw voor de Parse devvers als het een fout is, want die onderhouden dat gedeelte :)

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

TRON schreef op 24 September 2003 @ 13:53:
Nog een paar kleine foutje in de FAQ'

Het algemeen beleid. Iedereen wordt geacht zich hieraan te houden

Lieve Adjes in het SPAM-gedeelte verwijst naar http://gathering.tweakers.net/list_topics/15 in plaats van Lieve Adjes
-edit-
Jaymz is snel vandaag :+
8-)
Fixed
Wat me ook weer op het punt brengt, dat de listbox verwijst naar FAQ 8 ipv FAQ forumsurvival. (Dat is trouwens bij alle FAQ-verwijzingen in het listboxje)
Zo heeft Parse het geimplemeteerd, daar kan ik niets mee :)
Dan moet ik (of een ander ;)) es uitzoeken was de maten zijn van dat plaatje; dat het niet is gebeurd komt overigens dat ik dat plaatje zelf nooit zie 8)7
In User en Webicons moet er ook nog bijkomen dat .PNG gebruikt kan worden als (upload)icon
Fixed :)
Dat stukje FAQ wordt door react uitgepoept, daar kan ik zelf niets aan veranderen :)
Wat doet de AVH eigenlijk in het listboxje?
Omdat dat vroeger ook onder de FAQ's stond en een te vervelend werkje voor JvS was. Ik weet echter niewt oftie nog steeds nodig is :)
Privacy Statement bevat typfoutjes:
  • registratie pagina -> registratiepagina
  • Internet -> internet
  • 'Cookies' -> 'Cookies':
  • Internet browser -> internetbrowser
  • cookie -> 'cookie'
  • 'cookie' functie -> 'cookie'-functie
  • U(w) -> u(w)
  • Persoonlijke -> persoonlijke
Fixed :)

Voor WAB:

[ quote] quote:tekst die u quote *veel spaties* [/ quote] ([ q] kan ook)

Deze heb ik overigens eerder voorbij zien komen meen ik me te kunnen herinneren :)

[ Voor 5% gewijzigd door Jaymz op 24-09-2003 15:05 ]

• We Are Borg

We Are Borg

Jaymz schreef op 24 September 2003 @ 15:02:
Voor WAB:

[ quote] quote:tekst die u quote *veel spaties* ([ q] kan ook)

Deze heb ik overigens eerder voorbij zien komen meen ik me te kunnen herinneren :)
[rml][ bug] tags en drop down menu[/rml] :Y)

Daarom was ik zo nieuwsgierig.

Officiele antwoord van de Parse devvers:
chem schreef op 16 December 2002 @ 19:47:

[...]

dat ligt aan je browser, ik kan er niks aan veranderen.
Ligt dus niet aan mijn browser :Y) ;)

[ Voor 3% gewijzigd door We Are Borg op 24-09-2003 15:38 ]

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
We Are Borg schreef op 24 september 2003 @ 15:38:
Ligt dus niet aan mijn browser :Y) ;)
Het ligt niet aan jouw browser, want ik heb er ook last van (ja, IE6, zowel XP als 2K). Het ligt echter wel aan jouw browser B)

Ik ben wel erg benieuwd naar de HTML. Als ik 'm met View Source wil bekijken krijg ik een blanco scherm. Geintje van diezelfde devvers of foutje in XP?

edit:
En dat van [kwoot] hadden ze er ook wel eens bij mogen zetten :)

[ Voor 11% gewijzigd door Rataplan op 24-09-2003 15:55 ]

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:53

ripexx

bibs

Even in de source gekeken. IE rendert het niet goed. Mozilla wel.

HTML:
1
<p>[quote] <span class="quote">quote:tekst die u quote</span> [/quote] ([q] kan ook)</p>

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
.quote {
    font-size: 13px;
    border-color: #666666;
    width: 500px;
}

Lijkt er op dat IE de width: 500px niet goed verwerkt. :)

buit is binnen sukkel

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
ripexx schreef op 24 September 2003 @ 16:04:
Lijkt er op dat IE de width: 500px niet goed verwerkt. :)
Thanks, dat maakt veel duidelijk - het lijkt mij trouwens dat IE die width wel goed verwerkt. Zo breed wordt het ding namelijk. Moet die hele <span> d'r niet gewoon uit? Het is tenslotte geen quote :)

• We Are Borg

We Are Borg

Wat Rataplan ook al zegt, wat doet een width van 500px daar. Daarom wordt hij toch zo groot?

Heb je trouwens linkje naar die CSS :) ?

[ Voor 115% gewijzigd door We Are Borg op 24-09-2003 16:20 ]

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:53

ripexx

bibs

We Are Borg schreef op 24 september 2003 @ 16:19:
Wat Rataplan ook al zegt, wat doet een width van 500px daar. Daarom wordt hij toch zo groot?

Heb je trouwens linkje naar die CSS :) ?
Dit is de css van GoT: http://gathering.tweakers...templates/got/css/got.css
De css van de faq kan ik niet zo snel vinden, aangezien de directory waar naar verwezen wordt niet bestaat :?
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<head>
  <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-15">
  <title>GoT - faq - Powered by React</title>
  <script>
   board_script_url = 'http://gathering.tweakers.net/forum';
   board_usericon_url = 'http://gathering.tweakers.net/usericons/';
   board_template_url = 'http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/';
   board_smiley_url = 'http://gathering.tweakers.net/global/smileys/';
  </script>
  <link rel="shortcut icon" href="http://gathering.tweakers.net/favicon.ico" type="image/x-icon">
  <link rel="stylesheet" href="faq_files/got.css">
  <style>a{text-decoration: underline;}</style>
 </head>

Als ik de pagina download is de css van de FAQ hetzelfde als die van GoT, wat opzich logisch is. >:)

Op een of andere manier verwerkt IE de volgende code niet goed:
code:
1
<p>[quote] <span class="quote">quote:tekst die u quote</span> [/quote] ([q] kan ook)</p>

Het lijkt er op dat het span blok door IE op 500px wordt gerenderd en de text achter de span dus wordt afgebroken naar de volgende regel. Mozilla daarintegen laat het "width" atribuut links liggen.

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:41

jwbagger

,.-~'`'~-.,

ff mierenneuken:

faq: Zomerspecial: GTers op vakantie FAQ!

fout:
De laptop

Een ander alternatief is het meenemen van een laptop. Het fijne hiervan is dat je je foto's ook nog in hun volledige formaat kunt bekijken. Een PCMCIA adapter voor een geheugenkaart kost slechts een fractie van een USB kaartlezer en is nog eens sneller ook. Een laptop is echter wel een diefstalgevoelig object. Als je toch besluit hem mee te nemen let daar dan wel op bij het afsluiten van een reisverzekering. In sommige elanden is het ook niet veilig om hem op je hotelkamer te laten liggen. Je kan hem het beste ook niet over al bij je dragen, je bent tenslotte op vakantie. Het is ook wel handig hem te kunnen opladen. Voor sommige landen zul je dus een verloopstekker of omvormer nodig hebben.
elanden --> landen :)

tja, ik kwam het zomaar tegen bij het faq-doorbladeren :) niet dat t een ramp is, maar t staat wat netter zonder tikfouten natuurlijk :)
Pagina: 1