de gloed die je ziet rechtsboven is een doorschijning van mn geweldige achterlicht, die je idd eigenlijk helemaal niet zou moeten kunnen zien. geen idee hoe dat komt, maar dat fix ik nog wel een keer.
Owya, die knop was er ook nog.
Dan zal ik die ook maar ff gebruiken voor mn volgende reply:
Chamfer zegt me echte héluhmaal niks. Ik heb voor de voorklep het volgende gedaan:
de voorkant gemodeleerd, wat extra edges toegevoegd rond de naad en de faces van de echte naad zelf ge-extrude. --|_|-- is het resultaat, waarbij -- de ene en de andere plaat is, en |_| simpelweg een geextrude face ertussenin. Wist ik veel dat je het ook twee-delig mocht maken
om dat alsnog te doen heb ik gewoon de _ naad-faces gedelete en houd je twee verschillende delen over. Dr zit blijkbaar wat ik zo hoor in 3d Max een feature voor, in Maya zou ik het niet weten. Drie keer raden wat ik gebruik
Voor de duidelijkheid: alleen de motorkap achterop, de klep voorop en het portier zijn te zien als losse delen op de auto. De overige randen die over de hele auto lopen zijn geen naden van verschillende delen en horen dat ook niet te zijn, da's allemaal aerodynamisch e.d.
Mijn model heeft slechts twee echte naden, zijnde de voor en achterklep. En éénmaal illusie-naad zijnde de deur. Ik denk dat ik die ook maar los ga maken en de naad ietsjes kleiner. Ik zat me nog niet helemaal te realiseren dat die naad in het echt een stuk kleiner is dan dat ie op schaal aangeven is in mn schaalmodel
Alsnog is het commentaar zeer handig want dan kan ik totdat ik een tutorial of iets vindt over dat onderwerp gewoon zelf de twee randen naar elkaar toeschuiven om de naad kleiner te maken
-edit, sorry, maar ik dacht echt dat ik dit keer wel die edit knop in had geramd. Sterker nog, mn orginele post staat ook in dit bericht en ik heb em niet ge-copy-paste of twee keer getiept?
[
Voor 6% gewijzigd door
GTOfire op 07-10-2003 23:08
]
De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED