Ik heb voor de presentatie van het eerste project voor voor mijn opleiding Game Design & Development een filmpje gemaakt. We hadden een bordspel gemaakt met als doelgroep gothics en dit is de introductie van onze presentatie. Het ding dat op de tafel ligt is dus ons bordspel. Helaas kreeg ik tijdens de presentatie het geluid niet aan de gang.
Hier een pic van de scene:

En op
1280*960.
Die ga ik binnenkort nog wat verbeteren en dan renderen met Brazil. Aangezien de presenatie toch al voorbij is, heeft dat geen haast meer.
En het filmpje:
Filmpje! (11,9mb)
(Gecomprimeerd met
Xvid, die je dus nodig hebt om af te spelen. Xvid is een open-source variant op divx, ongeveer even goed, maar dan zonder ad-ware en met drivers van 0,15mb ipv 5mb.

)
Specs van het filmpje:
-gerenderd op 640*480, 871 frames;
-gemiddelde rendertijd per frame onder de 30 seconde op een AMD 2500+ met 1024mb ram;
-totale rendertijd ongeveer 7 uur;
-800.000 polygonen;
-10 shadow mapped lights;
-gemaakt in 7 uur;
-
(edit:) het glas-in-lood is uiteraard gedaan met de stained glass-filter in Photoshop, de plaatjes komen uit het dak van de Sixtijnse Kapel;
-gemoddeld en gerenderd in 3d Studio MAX, muziek en fades toegevoegd in Adobe Premiere.
Het was nogal een haastklus met maar 7 uur tijd voor het modellen, texturen en animeren van 37 seconde film. Vandaar ook de enorm hoge polycount: ik had geen tijd voor optimalisatie en heb gewoon gewerkt met technieken die snel leuke resultaten opleveren, zonder op de polies te letten. Door de vorm van de kozijnen en versieringen in de ramen, werpen die amper schaduwen in deze scene. Vandaar dat ik in kon stellen dat maar liefst 700.000 van de 800.000 polies geen schaduw hoefden te werpen. Die verminderde de rendertijd met 10 lampen van 70 seconde per frame naar 28 seconde per frame.
[
Voor 5% gewijzigd door
Oogst op 11-10-2003 17:54
]