nog meer woorden: Waarom denk je dat ik niet "met $programma of $programma2 in combinatie met $site en $programma3 en $sitemethelehoopcracks" zeg =)
Je bent al goed op weg
Wel appart dat je eerst details maakt bij de deuren en de voorkant en dan pas het dak doet
5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14
gewoon doorgaan en bij alles wat je doet ff voor jezelf nagaan wat er gebeurt als je die handeling verricht, logisch nadenken en tutorials nouwgezet volgenNaPi2003 schreef op 25 September 2003 @ 09:50:
[...]
even een update over mijn enorm verfijnde 3D technieken![]()
Ben een echte noob, maar dit klonk redelijk simpel, ik kon het niet laten om het even te proberen.
Cirkel getekend, 9 kleine erin, extrude... boolean...
uhm... resultaat...grote ronde massieve blok![]()
mijn god wat heb ik nog veel te leren, ik kom nog niet veel verder dan de primitives. Gisteren de max low poly char geprobeerd... 4 uur bezig geweest met het lijf en de armen en benen. mijn character wordt een creatie van karel appel vrees ik(mijn god wat ben ik slecht)
ik was ook niet van plan om op te gevenSchuey schreef op 25 September 2003 @ 16:05:
[...]
gewoon doorgaan en bij alles wat je doet ff voor jezelf nagaan wat er gebeurt als je die handeling verricht, logisch nadenken en tutorials nouwgezet volgenNix haasten, lekker op het gemak, krijgt er vanzelf handigheid enzo in

en het probleem is, als je iets doet wat niet werkt, terwijl je het a) volgens de beschrijving doet of b) het is niet beschreven maar wel nodig... dan loop je (ik althans) al vrij snel tegen een muur op...

maar goed... vanavond nog maar eens een paar uur vechten op een cartoon-been, zou toch niet moeilijk moeten mogen zijn, die cartoons komen niet zo nauw toch?
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
dat en het feit dat ik het hem verkeerd heb voorgezegdSchuey schreef op 25 September 2003 @ 16:05:
[...]
gewoon doorgaan en bij alles wat je doet ff voor jezelf nagaan wat er gebeurt als je die handeling verricht, logisch nadenken en tutorials nouwgezet volgenNix haasten, lekker op het gemak, krijgt er vanzelf handigheid enzo in
* Arjan schaamt zich
in 3d max zou ik dat zo aanpakken, maar rhino wil dat kennelijk niet.
dus hier een methode zoals het wel werkt in rhino:
in het topview, teken een grote cirkel, extrude deze, en cap de planar holes
<solid, cap planar holes>
teken vervolgens je kleinere cirkels in die grote, en extrude deze allemaal een stuk verder dan dat je je grote cirkel hebt ge-extrude.
klik nu op de grote cilender die je bij de eerste stap hebt gemaakt en doe een boolean difference bewerking uitvoeren.
selecteer als eerste set de grote cilinder, en als 2e set kies je alle kleine cirkels.
als het goed is houd je nu de goede vorm over.
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
daar zal ik me even aan wagen \o/Tasma schreef op 24 september 2003 @ 20:52:
Ik heb eigelijk een gunst te vragen aan een goede/snelle 3d modeler..
Ik wil graag een 3d model (in mpeg en/of jpg vorm uiteindelijk) hebben van een erg simpel ontwerp. Ik heb echter geen tijd om "even" een 3d programma te leren daarom hoop ik dat iemand hier even 5 minuten voor me heeft.
Ik heb een render nodig van een blauwe buis, met daarin wederom 9 buizen. Dit geheel moet van onder dicht zijn, van boven moet er een nagenoeg doorzichtige deksel op welke open moet staan. Verder moet de buis even hoog zijn als een halve "pringles" buis. de ruimte tussen de inwendige buizen moet dicht zijn zodat je een platte oppervlakte krijgt met 9 gaten daarin welke de kokers zijn.
[afbeelding]
zoals deze koker maar dan de helft zo hoog.
Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.
Anoniem: 89757
Tja, ben zelf uiteindelijk ook niet zo tevreden over me BMW, maak em denk opnieuw voorkant moet schuiner en de zeikant ook, zit ook te moeilijk te kutten met scherpe lijntjes terwijl ik heel makkelijk Hypernurb Weighttags kan gebruiken 
Dus naja
Dus naja
Anoniem: 92842
Rhino 3d werkt niet zo lekker als ged8, het is veel anders dan cinema 4d, dus ik ga voor 3ds max...
Blaat jij nou, of ligt dat aan mijAnoniem: 92842 schreef op 25 September 2003 @ 19:26:
Rhino 3d werkt niet zo lekker als ged8, het is veel anders dan cinema 4d, dus ik ga voor 3ds max...
Rhino 3D werkt perfect, het is alleen anders en het behoeft enige gewenning. Je modelt met nurbs en niet met polygonen. Rhino is bijvoorbeeld erg geschikt voor auto's (check die van sabaman maar eens).
Je zegt dat het anders is als Cinema4D dat klopt zeker, maar waarom stap je dan over op 3dx max
Omdat ik ook niet helemaal een _ferry_ ben (dit is een HK-grapje en je hoeft het niet echt te begrijpen):NaPi2003 schreef op 25 september 2003 @ 09:50:
even een update over mijn enorm verfijnde 3D technieken![]()
Ben een echte noob, maar dit klonk redelijk simpel, ik kon het niet laten om het even te proberen.
Cirkel getekend, 9 kleine erin, extrude... boolean...
uhm... resultaat...grote ronde massieve blok

Sleutelwoorden in deze volgorde : cylinder, cylinder, arraypolar, boolean difference. Hou in de gaten dat Rhino een solid modeller is- dus als je gewoon rondjes gaat extruden krijg je een pijp met nul dikte.
Iedereen begint op nul, en als je ziet wat sommige mensen met POV-Ray maken (die in feite gebaseerd is op primitives alleen) besef je dat 'alleen primitives' al belachelijk veel kunnen.mijn god wat heb ik nog veel te leren, ik kom nog niet veel verder dan de primitives.
Studeer een klein beetje anatomie. Begin met een 'stickman' zoals in de Nike-commercial. Desnoods pak je een foto met een vooraanzicht van iemand en gaat dan 'stokjes' tekenen met bolletjes bij de gewrichten. Meet dat op, en werk van daar uit, zo leer je proporties en anatomie. Als je zo iets al kunt 'riggen' (skelet aanbrengen) ben je al echt een heel eind.Gisteren de max low poly char geprobeerd... 4 uur bezig geweest met het lijf en de armen en benen. mijn character wordt een creatie van karel appel vrees ik(mijn god wat ben ik slecht)
Anoniem: 92842 schreef op 25 September 2003 @ 19:26:
Rhino3d is een modeller, geen renderer. Ik ken iemand die op pro-basis met Maya werkt en die mist in Maya functies die in Rhino wel zitten; dus komt hij er niet onderuit ook met Rhino te werken. Voor characters is het boxmodelling weer beter, maar voor het maken van objecten...
[ Voor 15% gewijzigd door Yoozer op 25-09-2003 23:40 ]
teveel zooi, te weinig tijd
tasma maakt me wel nieuwschierig waar hij dat in godsnaam voor nodig heeft.
omdat ik in het begin 3d max gebruikte, maar die ben ik kwijtgeraakt... Toen heb ik een aantal weken geleden cinema 4d gevonden, maar dat was geen hele versie, kon dus niet saven daarin... En nu wil ik weer met 3d max aan de gang, want die vond ik tog nog het best...handige_harrie schreef op 25 September 2003 @ 20:34:
[...]
Blaat jij nou, of ligt dat aan mij
Rhino 3D werkt perfect, het is alleen anders en het behoeft enige gewenning. Je modelt met nurbs en niet met polygonen. Rhino is bijvoorbeeld erg geschikt voor auto's (check die van sabaman maar eens).
Je zegt dat het anders is als Cinema4D dat klopt zeker, maar waarom stap je dan over op 3dx max.
heb ook de 3dmax ziekte gekregen
ik snapte vanochtend er nog helemaal nix van en ben maar een tutorial gaan volgen. Dan kom je er al snel achter hoe de basis dingetjes werken. dit is mijn voorlopige resultaat na 2 uurtjes met 3d max gekloot te hebben:
niet lachen:

ik ga me er zeker in verdiepen. iemand die nog een goed boek of tutorialtje aanraad dan hoor ik het wel ?
niet lachen:

ik ga me er zeker in verdiepen. iemand die nog een goed boek of tutorialtje aanraad dan hoor ik het wel ?
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Ziet er zeer goed uit iig beter dan wat ik gepresteerd heb na 2 uren het enige wat ik er op aan te merken heb is het lijkt dat het krukje ten opzichte van de achtergrond zweeft.jos_zwa schreef op 26 September 2003 @ 15:32:
heb ook de 3dmax ziekte gekregenik snapte vanochtend er nog helemaal nix van en ben maar een tutorial gaan volgen. Dan kom je er al snel achter hoe de basis dingetjes werken. dit is mijn voorlopige resultaat na 2 uurtjes met 3d max gekloot te hebben:
niet lachen:
[afbeelding]
<Jeroen> Wirf: vrouwen versieren kan je gewoon in het OSI model proppen hoor :P
I am dyslexic of Borg prepare to have your ass laminated
Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because oct31 = dec25
@jos_zwa: ghehe, het kruktutorialtje (van oogst?) maar dit is idd een goed begin. De tutorials die bij 3ds max zitten zijn ook wel aan te raden. Waar stond ook al weer die fiat 500 tutorial (die is heel goed)? Pfff, de joan of arc tutorial is ook een aanrader, is alleen al een stuk moeilijker. En kijk anders maar naar de begin post van deze thread, daar staan ook een aantal goeie tuts tussen.
Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig
Zijn er hier mensen die ook met Blender3d werken? Zo ja: zouden jullie wat renders willen posten? Als het ff kan om Blender met 3ds max te vergelijken enzo.
Ik ben nu met de kasteel-tut bezig
Ik vind het vergeleken met 3ds max zeer fijn werken! (en nog onder de GPL ook!)
Ik ben nu met de kasteel-tut bezig
Ik neem aan dat je een tutorial van Oogst gedaan hebt, ik zou dus ook een paar andere van hem proberenjos_zwa schreef op 26 September 2003 @ 15:32:
heb ook de 3dmax ziekte gekregenik snapte vanochtend er nog helemaal nix van en ben maar een tutorial gaan volgen. Dan kom je er al snel achter hoe de basis dingetjes werken. dit is mijn voorlopige resultaat na 2 uurtjes met 3d max gekloot te hebben:
niet lachen:
[afbeelding]
Voor de eerste keer helemaal niet slecht, ik vind alleen de achtergrond niet echt passen
edit:
resize je pic misschien, het is niet het fs2k4 topic hoor
resize je pic misschien, het is niet het fs2k4 topic hoor
[ Voor 5% gewijzigd door Qylos op 26-09-2003 18:23 ]
Ah, leuk, je hebt de introductie-tutorial gedaan. Die is bedoeld om te bepalen of je het leuk vindt.jos_zwa schreef op 26 September 2003 @ 15:32:
niet lachen:
[afbeelding]
Ik heb een workshop gegeven in Blender op een middelbare school (en ga dat dit jaar weer doen). Omdat Blender gratis is, had ik die gekozen en speciaal daarvoor heb ik me dat programma dus aangeleerd.bredend schreef op 26 September 2003 @ 17:09:
Zijn er hier mensen die ook met Blender3d werken? Zo ja: zouden jullie wat renders willen posten? Als het ff kan om Blender met 3ds max te vergelijken enzo.
Ik ben nu met de kasteel-tut bezigIk vind het vergeleken met 3ds max zeer fijn werken! (en nog onder de GPL ook!)
Ik vind Blender leuk, de workflow is heel anders dan in MAX. Heel veel dingen worden gedaan met die spin-knop, iets dat ik in MAX nog niet eens gevonden heb (is alleen handmatig te doen op die manier, bij mijn weten). Blender is ook een lekker klein, compact programmaatje, dat is wel geschikt.
Op het eerste gezicht lijkt het ook alsof Blender zo ongeveer alles kan dat je wilt, maar na wat meer advanced gebruik blijken er toch wel erg veel key-features te missen. Om maar wat dingen te noemen waar ik echt niet zonder kan en die Blender gewoon niet heeft:
-omni-lampen;
-reflecties op een normale manier (is zeer omslachtig in Blender);
-de modifier-stack;
-bovenal normale undo-mogelijkheden (echt waar, die zijn er amper).
Wat ik heb geprobeerd die kindertjes te laten maken in Blender (niet afgekomen, dit heb ik zelf gedaan tevoren):

Ow ja, en het grote probleem van Blender: hij liep op meerdere punten systematisch vast op alle pc's op het netwerk op die school, verschrikkelijk gewoon.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Anoniem: 22545
paar 3dmax vraagjes:
hoe hide ik iets tijdelijk (later in de animatie moet het dus zichtbaar worden)
en hoe krijg ik het effect dat er van die mist lichtstralen over m'n object komt....
en hoe krijg ik het effect dat er van die mist lichtstralen over m'n object komt....
Anoniem: 91469
1. om het object te 'hiden' -> rechts klikken -> proporties -> hide (staat standaard op 1,0 dus gewoon op 0,0 zetten)Anoniem: 22545 schreef op 26 September 2003 @ 19:07:
paar 3dmax vraagjes:
2. Als je bedoel lichtstralen die zelf zichtbaar zijn moet je "Volume lighting" gebruiken, als je bedoelt van dat er wat gedeeltes van je object opgelicht zijn en andere niet: moet gewoon te doen zijn met wat aparte lichtjes, en wat objecten die in de weg staan waardoor ze schaduw creeeren.
edit: de eerste dus ;]
Je kan trouwens ook "Fog" gebruiken, staat allemaal onder het render menu bij effects volgens mij.
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 91469 op 26-09-2003 19:29 ]
klopt! hij is ook nog niet afKogelvis schreef op 26 September 2003 @ 15:58:
[...]
Ziet er zeer goed uit iig beter dan wat ik gepresteerd heb na 2 uren het enige wat ik er op aan te merken heb is het lijkt dat het krukje ten opzichte van de achtergrond zweeft.
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Anoniem: 88662
nog iets gemaakt vandaag (zbrush)
edit : beetje veranderd
edit : beetje veranderd

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 88662 op 27-09-2003 15:15 ]
ok, no flame intendedAnoniem: 92842 schreef op 26 September 2003 @ 07:56:
omdat ik in het begin 3d max gebruikte, maar die ben ik kwijtgeraakt... Toen heb ik een aantal weken geleden cinema 4d gevonden, maar dat was geen hele versie, kon dus niet saven daarin... En nu wil ik weer met 3d max aan de gang, want die vond ik tog nog het best...
Anoniem: 86400
Ik heb net wat zitten experimenteren met backburner en tot mijn grote verbazing stel ik vast dat dit zonder problemen werkt. Toch nog enkele vraagjes over backburner (in combinatie met brazil.):
1) Hoe doe ik het om ipv mijn andere pc een volledig plaatje te laten renderen, deze enkel een of meerdere buckets te laten renderen? Het gebeurt namelijk niet zo dikwijls dat ik een filmpje moet renderen. Meestal zijn het enkele plaatjes, maar die wel lange rendertijden vergen.
2) is het nodig om op de andere pc's telkens een volledige versie van 3D max te installeren, of lukt het ook om enkel backburner te installeren? Dit zou vooral handig zijn om te renderen via het internet, zodat de persoon aan de andere kant niet het volledige pakket moet installeren.
1) Hoe doe ik het om ipv mijn andere pc een volledig plaatje te laten renderen, deze enkel een of meerdere buckets te laten renderen? Het gebeurt namelijk niet zo dikwijls dat ik een filmpje moet renderen. Meestal zijn het enkele plaatjes, maar die wel lange rendertijden vergen.
2) is het nodig om op de andere pc's telkens een volledige versie van 3D max te installeren, of lukt het ook om enkel backburner te installeren? Dit zou vooral handig zijn om te renderen via het internet, zodat de persoon aan de andere kant niet het volledige pakket moet installeren.
Ik heb net versie 5.1 van 3ds geinstalleerd (gerbuikte eerst 4.2) maar nu zit ik me te irriteren aan het feit dat ik niet met de toets W de viewport kan vergroten. Ik moet nu eerst mijn mesh deselecten en dan kan ik op ALT-W drukken om mijn viewport te vergroten of te verkleinen.
Hoe kan ik dit veranderen naar de oldskool manier van versie 4.2?
Niet lachen als dit een erg domme vraag is a.u.b.
Anoniem: 80198
ben weer es aan een char begonnen

let niet op het stukje been, ben k nog mee bezig(moet hem ook nog texturen)
en nog een hoofd, het lukt me ineens niet meer om een hoofd te maken 5x overnieuw begonnen maja, morgen mischien weer
comments????
let niet op het stukje been, ben k nog mee bezig(moet hem ook nog texturen)
en nog een hoofd, het lukt me ineens niet meer om een hoofd te maken 5x overnieuw begonnen maja, morgen mischien weer
comments????
Customize>>customize User InterfaceBarracuda_82 schreef op 27 September 2003 @ 12:18:
Ik heb net versie 5.1 van 3ds geinstalleerd (gerbuikte eerst 4.2) maar nu zit ik me te irriteren aan het feit dat ik niet met de toets W de viewport kan vergroten. Ik moet nu eerst mijn mesh deselecten en dan kan ik op ALT-W drukken om mijn viewport te vergroten of te verkleinen.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Anoniem: 27642
ik doe al mijn werk in blender.bredend schreef op 26 September 2003 @ 17:09:
Ik ben nu met de kasteel-tut bezigIk vind het vergeleken met 3ds max zeer fijn werken! (en nog onder de GPL ook!)
wat oogst zegt is wel waar, er missen een paar featurs. maar echt veel last heb je er niet van als je bezig bent.
en ik denk dat oogst ook een al wat oudere versie dan heeft gebruikt?
want wij hebben wel een hemisphere lamp en een sun lamp. (naast de spot en normaale light)
zelf ben ik alles behalve een 3d guru
een schaakbord

een hoed

een vlees etende plant

allemaal clickable voor grotere uitvoering.
maar ik ben niet echt heel goed in 3d
wat betere artists dan mij hebben de volgende dingen uit blender weten te krijgen.
dawn over asgard (heel mooi)

als je geintresserd bent in blender moet je maar eens naar ww.elysiun.com gaan en daar het forum checken.
daar kun je alles vinden wat met blender te maken heeft of met blender gemaakt is)
Sm0ke, die van jou valt op zeg. Jemig wat knap. Erg mooi gedaan 
Ik had even een vraagje.
Ik heb een editable mesh (simpele vorm) met een opacity map.
Hierin is een rondje en een andere vorm die dus doorzichtig moeten worden in die mesh.
Alleen, je kan er wel doorheen kijken, dus dat lukt wel. Maar er wordt wel schaduw gegeven.
Ik heb gelezen dat je het ook zo kan maken dat het licht er ook echt doorheen gaat, maar hoe doe je dat ookalweer? Ik kon het niet meer vinden
Ik had even een vraagje.
Hierin is een rondje en een andere vorm die dus doorzichtig moeten worden in die mesh.
Alleen, je kan er wel doorheen kijken, dus dat lukt wel. Maar er wordt wel schaduw gegeven.
Ik heb gelezen dat je het ook zo kan maken dat het licht er ook echt doorheen gaat, maar hoe doe je dat ookalweer? Ik kon het niet meer vinden
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
hmm ik post nog maar is wat; update BMW 320i:
Velg en band:

O en ik weet dat de spaken overgang in de rest van de velg erg hard is... maar ik kon t anders niet echt knap voor elkaar krijgen
Velg en band:

O en ik weet dat de spaken overgang in de rest van de velg erg hard is... maar ik kon t anders niet echt knap voor elkaar krijgen
Een leuk begin, in mijn id alleen is het wiel wat aan de kleine kant. Ook zijn de spaken een beetje dun op het eind. De koplampen zien er ook anders uit, maar misschien ligt dat aan de camerastandAnoniem: 89757 schreef op 27 September 2003 @ 15:56:
hmm ik post nog maar is wat; update BMW 320i:
Velg en band:
[afbeelding]
uhm nou hij is echt super nu
(niet verdedigent bedoelt) die wielen zijn ook goed, ik bekijk alles vanaf pics van www.dirk-mueller.com, en voorlopig gaat t goed, o die spaken kloppen ook.
ik neem aan dat je 3dsmax gebruikt?XLerator schreef op 27 September 2003 @ 14:08:
Ik had even een vraagje.
dan moet je de soort shadow type van je light source veranderen, van shadow map naar bijvoorbeeld ray traced. dit verlengt het render proces wel aanzienlijk.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Ik kan niet groot renderen want dan loopt ie vast
(ik moet nog ff de logica van de textures enzo uitvinden. Verander je X, zijn Y en Z ook weer anders
Ik heb nu ook eindelijk een principes van 3D door. Toen in het poortje erin aan het maken was begreep ik het ineens
Hij kan een stuk beter, maar vooralsnog ben ik tevreden zo. Als ik het render probleem heb opgelost ga ik iets maken dat wat spannender is. mn webcam oid
W00t, 2.27 > 2.28c en nu doet ie het goed
[ Voor 5% gewijzigd door bredend op 27-09-2003 18:11 ]
@3d---god; hij heeft punttieten. Verder lopen de spieren aan de bovenkant van de armen (boven de biceps) niet realistisch. Kijk eens op fineart.sk (indien bereikbaar, anders post ik wel wat pics) naar de schetsen van mannen die er daar zijn, daar haal je meer uit dan uit welke foto dan ook. Ook het hoofd is wat puntig van bovenaf gezien.
Ik denk dat je wel precies je references volgt, maar dat is niet genoeg, aangezien je dan nog oneindig veel mogelijkheden hebt, zeker als je de reference van bovenaf mist.
Ook vind ik z'n nek wat dik en plat. Dat platte mag, vooral bij bodybuilders, maar dat zit dan verder naar achter, meer bij de wervelkolom zeg maar.
Maar verder ben je weer goed op weg
Ik denk dat je wel precies je references volgt, maar dat is niet genoeg, aangezien je dan nog oneindig veel mogelijkheden hebt, zeker als je de reference van bovenaf mist.
Ook vind ik z'n nek wat dik en plat. Dat platte mag, vooral bij bodybuilders, maar dat zit dan verder naar achter, meer bij de wervelkolom zeg maar.
thnx, k ben al reference aan t zoeken, heb ondertussen nog aantal dingen verandert aan zijn boven lichaam. Maar zijn benen worden denk erg moeilijk, en waarom gaat fineart ineens zo traag..????(of is da alleen bij mij..)LiToKi schreef op 27 September 2003 @ 17:44:
@3d---god; hij heeft punttieten. Verder lopen de spieren aan de bovenkant van de armen (boven de biceps) niet realistisch. Kijk eens op fineart.sk (indien bereikbaar, anders post ik wel wat pics) naar de schetsen van mannen die er daar zijn, daar haal je meer uit dan uit welke foto dan ook. Ook het hoofd is wat puntig van bovenaf gezien.
en t zou heel fijn als je ze ffe zou kunnen sturen, t werkt niet echt meer met die fineart (half uur per pagina
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 80198 op 27-09-2003 20:01 ]
Anoniem: 86400
Heb nog niet zo veel respons op m'n vorige post gekregen, vandaar deze nieuwe...
Probleem van het bucketrenderen in brazil via backburner is ondertussen opgelost... Er doen zich echter enkele andere problemen voor nl:
1) op m'n slave (de problemen doen zich dus niet voor op de host) wordt gerenderd zonder de juiste materialen
2) wat hij renderd wordt bovendien niet opgeslagen.
In de backburner monitor wordt het volgende weergegeven bij error voor deze job: BMP - systeem kan het opgegeven pad niet vinden. (0x3)
Probleem doet zich ook voor wanneer ik geen gebruik maak van Single Frame distrubuted Net Render.
Iemand?
@ 3d---god: Wat de tieten betreft moet ik Litoki volledig gelijk geven, maar ook de put aan het borstbeen is wat overdreven diep. Doe ook nog iets aan het zwaard (zeker aan de materialen ervan) Voor de rest: mooi werk.
Probleem van het bucketrenderen in brazil via backburner is ondertussen opgelost... Er doen zich echter enkele andere problemen voor nl:
1) op m'n slave (de problemen doen zich dus niet voor op de host) wordt gerenderd zonder de juiste materialen
In de backburner monitor wordt het volgende weergegeven bij error voor deze job: BMP - systeem kan het opgegeven pad niet vinden. (0x3)
Probleem doet zich ook voor wanneer ik geen gebruik maak van Single Frame distrubuted Net Render.
Iemand?
@ 3d---god: Wat de tieten betreft moet ik Litoki volledig gelijk geven, maar ook de put aan het borstbeen is wat overdreven diep. Doe ook nog iets aan het zwaard (zeker aan de materialen ervan) Voor de rest: mooi werk.
ik ben na het zien van al het schoons in dit topic ook weer begonnen, maar ik weet niet hoe ik meerdere vertexen kan verplaatsen in een editable patch.
Eerst selecteer ik er een aantal door er een kader omheen te trekken en dan wil ik ze moven, maar dan moved hij maar één vertex. Dus ik zit nu al weer vast.
Ik ben er al uit. Ik merk dat ik er weer flink in moet komen voordat ik weer iets fatsoenlijks kan maken.
Eerst selecteer ik er een aantal door er een kader omheen te trekken en dan wil ik ze moven, maar dan moved hij maar één vertex. Dus ik zit nu al weer vast.
Ik ben er al uit. Ik merk dat ik er weer flink in moet komen voordat ik weer iets fatsoenlijks kan maken.
[ Voor 15% gewijzigd door -DarkShadow- op 28-09-2003 12:19 ]
Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop
Heb jij wel een levenAnoniem: 80198 schreef op 27 September 2003 @ 21:45:
[afbeelding]
weer update benen en voeten zijn niet 100%, maar komen toch schoenen en kleren overheen..
Zijn testikels zijn idd wat te 'vrouwelijk', en ik vraag me af waarom je die niet veranderd omdat er vaak gezegd wordt dat ze te groot/lang zijn
De bovenkant van zijn broek klopt ook niet helemaal: dat witte ronde ding zou eigenlijk wat schuiner moeten zijn.
Maar voor de rest petje af, ik zou het niet zo 123 kunnen maken
De @home webspace heeft nogal wat kuren de laatste dagen, dus geduld bij 't laden;Anoniem: 80198 schreef op 27 September 2003 @ 19:57:
[...]
thnx, k ben al reference aan t zoeken, heb ondertussen nog aantal dingen verandert aan zijn boven lichaam. Maar zijn benen worden denk erg moeilijk, en waarom gaat fineart ineens zo traag..????(of is da alleen bij mij..)
en t zou heel fijn als je ze ffe zou kunnen sturen, t werkt niet echt meer met die fineart (half uur per pagina)
http://members.home.nl/litoki/man2.gif
http://members.home.nl/litoki/man4.gif
En je zult wat beter moeten kijken, deze kan je niet op planes plakken, maar de spiergroepen zijn mooi te zien
offtopic:
ik wist btw niet dat je geen .gif kon posten op tweakers?
ik wist btw niet dat je geen .gif kon posten op tweakers?
De paar features die missen zijn wat mij betreft veel te veel. Daar komt nog bij, dat de dingen die ik noemde basic-features zijn. Wanneer je gaat kijken naar advanced features, dan heeft Blender bijna niks meer en MAX enorm veel. Voor een beginner is Blender dan ook wel geschikt, maar voor een gevorderde user is het niet geschikt.Anoniem: 27642 schreef op 27 September 2003 @ 13:45:
[...]
ik doe al mijn werk in blender.
wat oogst zegt is wel waar, er missen een paar featurs. maar echt veel last heb je er niet van als je bezig bent.
en ik denk dat oogst ook een al wat oudere versie dan heeft gebruikt?
want wij hebben wel een hemisphere lamp en een sun lamp. (naast de spot en normaale light)
zelf ben ik alles behalve een 3d gurumaar dit zijn zo ongeveer de werkjes die ik gedaan heb met blender waar ik nog eenigsinds trots op kan zijn.
een schaakbord
[afbeelding]
een hoed
[afbeelding]
een vlees etende plant
[afbeelding]
allemaal clickable voor grotere uitvoering.
maar ik ben niet echt heel goed in 3d
wat betere artists dan mij hebben de volgende dingen uit blender weten te krijgen.
dawn over asgard (heel mooi)
[afbeelding]
als je geintresserd bent in blender moet je maar eens naar ww.elysiun.com gaan en daar het forum checken.
daar kun je alles vinden wat met blender te maken heeft of met blender gemaakt is)
En een lamp die geen schaduwen kan werpen, is wat mij betreft geen lamp. Aangezien zowel de sun als de omni in Blender geen schaduwen kunnen werpen, kan ik er niks mee en bestaan ze wat mij betreft niet.
De versie die ik heb gebruikt is ongeveer een half jaar oud, dus zo oud istie niet.
En over je werk: nice. Wel nog wat puntjes:
-schaakbord: de schaduwen kloppen niet, de afstand tot de objecten gaat niet goed, ik weet zo snel ff niet hoe dit heet, maar in MAX moet je dan de bias lager, zoiets is er in Blender ook;
-schaakbord: die koffievlek ziet er weird uit, want hij is niet te zien in het zwart;
-schaakbord: maak eens een zwakke dome-of-light, dat maakt de belichting meteen veel levendiger (niet te sterk, het donkere is wel cool zo);
-hoed: die veer is lichtelijk mis gegaan aan de lampen, dat kun je het beste oplossen met een opacity map;
-plant: hij ziet er erg plastic uit door een overkill aan highlights.
Shadow maps negeren opacity maps, dus dat gaat nooit goed. Oplossing is om raytraced maps te gebruiken, maar die hebben ook sterke nadelen (veel te harde schaduwen, extreem hoge rendertijden). Beter is het dus om het gat te modellen als het zo groot is dat de verkeerde schaduw een probleem is.XLerator schreef op 27 September 2003 @ 14:08:
Ik had even een vraagje.
Voor meer info over shadow maps en ray traced schadows kun je deel drie van mijn huisje-tut checken, zie mijn sig.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
problemo met 3ds max5
ik had een box, en die heb ik met extrude bewerkt heel simpel. (een lange box en dan links en rechts ge-extrude zodat je een kruis krijgt).. maar als ik er een texture opplakt (zie ik al dat et fout is) en druk ik op render dan krijg ik dit:
The following objects require map coordinaties and may not render correcty
wat heb ik fout gedaan ? want ik snap er nix van
ik had een box, en die heb ik met extrude bewerkt heel simpel. (een lange box en dan links en rechts ge-extrude zodat je een kruis krijgt).. maar als ik er een texture opplakt (zie ik al dat et fout is) en druk ik op render dan krijg ik dit:
The following objects require map coordinaties and may not render correcty
wat heb ik fout gedaan ? want ik snap er nix van

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Anoniem: 90431
Je moet een Uvw map erop doen, staat allemaal uitgelegd in het huisje tutorial van Oogst, deel 2 dacht ik.
thnx, het is gelukt...
weer nieuwe vraag (me=noob jah) hoe zouden jullie sterren maken aan de lucht ? ik zat zelf de denken aan sfeers + zelf verlichting (alleen krijg ik dat niet voor elkaar) nix gaat zelf schijen
iemand die ut mij kan vertellen ?
-----
meteen weer een vraagje... ik heb nu 20huisje gemakt ofzo, die samen 1groep nu zijn, die wil ik neer zetten op een heuvel-achtige ondergrond... hoe doe ik dat ? dat kan max toch ook automatisch laten doen ? (ik heb al wel de affect pivot only gedaan)..maar ik kan het niet plakken/linken naar me heuvels (nu zweven dus x aantal huisje in de lucht, maar die moeten er dus ook opkomen...)
weer nieuwe vraag (me=noob jah) hoe zouden jullie sterren maken aan de lucht ? ik zat zelf de denken aan sfeers + zelf verlichting (alleen krijg ik dat niet voor elkaar) nix gaat zelf schijen
-----
meteen weer een vraagje... ik heb nu 20huisje gemakt ofzo, die samen 1groep nu zijn, die wil ik neer zetten op een heuvel-achtige ondergrond... hoe doe ik dat ? dat kan max toch ook automatisch laten doen ? (ik heb al wel de affect pivot only gedaan)..maar ik kan het niet plakken/linken naar me heuvels (nu zweven dus x aantal huisje in de lucht, maar die moeten er dus ook opkomen...)
[ Voor 44% gewijzigd door Dutchie! op 28-09-2003 17:49 ]
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
heb je die gekocht of heb je die gedownload? Waar heb je hem gedownload als dat het geval is..? Trial is ook welkom ...Barracuda_82 schreef op 27 September 2003 @ 12:18:
Bedankt oogst, dan maar een (jaja rustig rustig) boolean gebruikt 
Klik voor de grote versie op het plaatje (600*800)

En ja, deze ga ik ook in het echt maken
Klik voor de grote versie op het plaatje (600*800)

En ja, deze ga ik ook in het echt maken
[ Voor 9% gewijzigd door Guillome op 28-09-2003 18:25 ]
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
downloaden is nie netjes hoor en mag nieAnoniem: 92842 schreef op 28 September 2003 @ 18:06:
[...]
heb je die gekocht of heb je die gedownload? Waar heb je hem gedownload als dat het geval is..? Trial is ook welkom ...
trial is er volgens mij niet, daar gebruiken ze Gmax voor, zie http://www.discreet.com/products/gmax/
[ Voor 6% gewijzigd door IFASS op 28-09-2003 18:45 ]
Ik ben vandaag ook maar weer begonnen aan een nieuwe auto die ik waarschijnlijk toch nooit afmaak, maar in ieder geval is hier een WIPje:

Drie keer raden wat het word...

Drie keer raden wat het word...
Nou, weer een wat verder gevorderd kasteel 

Grootste probleem: Blender wil overal steentjes neergooien lijkt het wel. Ik weet zou gauw niet waarom die nou voor die texture kiest.
Overal lopen ook lijntjes, dat komt denk ik door het herhalen....
Maar slagschaduw is dus niet mogelijk

Grootste probleem: Blender wil overal steentjes neergooien lijkt het wel. Ik weet zou gauw niet waarom die nou voor die texture kiest.
Overal lopen ook lijntjes, dat komt denk ik door het herhalen....
Maar slagschaduw is dus niet mogelijk
[ Voor 56% gewijzigd door bredend op 28-09-2003 20:03 ]
Anoniem: 88610
Laat ik dan ook maar even voor de gein iets posten. Ben namelijk pas een week bezig met maya 4.5 en wil er zeker weten nog veeeeeel meer van weten en mee gaan doen. Dit is me eerste ding wat ik gemaakt heb met een 3d programma.

Commentaar is natuurlijk welkom, vooral omdat het me eerste render is

Ik ben van plan om een auto'tje te gaan maken in 3D Studio Max R3. Nu heb ik een box met een blueprint als material gemaakt om de blueprint weer te geven maar in m'n design omgeving zie ik deze niet, ligt dit aan versie 3 van 3dmax of doe ik iets verkeerd/niet? Blueprint is wit met zwarte lijnen, misschien maakt dat ook nog wat uit?
Anoniem: 74854
Comments:Anoniem: 88610 schreef op 28 September 2003 @ 20:24:
Laat ik dan ook maar even voor de gein iets posten. Ben namelijk pas een week bezig met maya 4.5 en wil er zeker weten nog veeeeeel meer van weten en mee gaan doen. Dit is me eerste ding wat ik gemaakt heb met een 3d programma.
[afbeelding]
- ik vind et gras een beetje te hoog
- de dakpannen zitten niet mooi op het dak (texture zit nie goed)
- de skytexture vind ik er een beetje raar uitzien.
- texture van de schoorsteen zou ik voor baksteen gaan ipv iets zwart/wits
- deurtexture ook een beetje maf
Voor de rest best leuk voor een 1e keer
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 74854 op 28-09-2003 20:58 ]
Anoniem: 88610
Gras vond ik wel grappig eigenlijkAnoniem: 74854 schreef op 28 September 2003 @ 20:57:
Comments:
- ik vind et gras een beetje te hoog
- de dakpannen zitten niet mooi op het dak (texture zit nie goed)
- de skytexture vind ik er een beetje raar uitzien.
- texture van de schoorsteen zou ik voor baksteen gaan ipv iets zwart/wits
- deurtexture ook een beetje maf
Dakpannen zitten ondertussen recht op het dak met een beetje rotatie
skytexture: hoe kan ik zorgen dat bepaalde lichten uit de omgeving geen effect hebben op die texture?
deur: dat ding slaat inderdaad nergens op, maar vond het er anders zo kaal uit zien
Bedankt in ieder geval voor de comments
Anoniem: 77157
Als het goed is zit er een 'show in viewport' knopje in je material editor. Onder de sample slots.Bever schreef op 28 september 2003 @ 20:25:
Ik ben van plan om een auto'tje te gaan maken in 3D Studio Max R3. Nu heb ik een box met een blueprint als material gemaakt om de blueprint weer te geven maar in m'n design omgeving zie ik deze niet, ligt dit aan versie 3 van 3dmax of doe ik iets verkeerd/niet? Blueprint is wit met zwarte lijnen, misschien maakt dat ook nog wat uit?
- Rendering > Video Post > Add Image Filter Event > Filter Plug-In menutje: selecteer "Starfield' > Setup > Et VoilaYohann!s schreef op 28 September 2003 @ 17:17:
thnx, het is gelukt...
weer nieuwe vraag (me=noob jah) hoe zouden jullie sterren maken aan de lucht ? ik zat zelf de denken aan sfeers + zelf verlichting (alleen krijg ik dat niet voor elkaar) nix gaat zelf schijeniemand die ut mij kan vertellen ?
-----
- Voor je tweede vraag: dit zou misschien wel eens kunnen werken, maar heb het zelf nooit geprobeerd (ik bedenk het net pas nl).
Maar een dummy (Helpers tab > Dummy Object) en plaats die in het midden aan de onderkant van een huisje, link je huisje aan de dummy (knopje met twee kubussen en een ketting). Doe dit bij alle huisjes. Selecteer een dummy en maak een Conform space warp (Create > Space Warps > Geometric Deformable > Conform), lees de helpfile hierover voor uitleg. Als je dummy aan de spacewarp gelinkt is moet het werken, als het niet werkt maak dan een object met maar 1 vertex en gebruik deze ipv de dummy: maak een box, maak er een editable mesh van, selecteer alle vertices behalve een, delete ze. Doe dat trouwens maar eerst omdat conform geloof ik met vertices werkt. Succes...
HeyAnoniem: 86400 schreef op 28 September 2003 @ 02:15:
Iemand?
- ik gebruik eigenlijk zelden Net Render oid. Er is een optie dat alle materials meegezonden worden (Include Maps), en gebruik voor alles dir's een netwerk path. Edit: Volgens mij dus ook alle paths in max zelf, dus ook alles in je material editor, kan vervelend zijn als je al een groot project hebt, makkelijkste is dan het altijd zo te doen

- Heb je wel opgegeven waar ie hem moet opslaan?
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 77157 op 29-09-2003 01:33 ]
ThnQ ThnQ...IFASS schreef op 28 September 2003 @ 18:44:
[...]
downloaden is nie netjes hoor en mag nieHatsjoe,dc++kuch kuch
trial is er volgens mij niet, daar gebruiken ze Gmax voor, zie http://www.discreet.com/products/gmax/
tnx, ik zal eens kijken of dat werktAnoniem: 77157 schreef op 29 September 2003 @ 00:29:
[...]
Als het goed is zit er een 'show in viewport' knopje in je material editor. Onder de sample slots.
Ik heb een aantal vraagjes mbt glas als material. ik heb al meerdere manieren geprobeerd maar ik krijg nooit het gewenste resultaat. het middelste flesje is leeg van binnen, de 2 buitenste zijn massief. iemand een idee hoe ik mijn flesjes zo ralistisch mogelijk kan maken?
ik werk met Max5
ik werk met Max5

Wat is het probleem nu dan? Die middelste ziet er wel goed uit, alleen zou je bv supersampling aan kunnen zetten. Als je echt superrealistische glazen dingen wilt maken moet je bv Brazil r/s gebruiken (oa caustics).RSP schreef op 29 September 2003 @ 12:51:
Ik heb een aantal vraagjes mbt glas als material. ik heb al meerdere manieren geprobeerd maar ik krijg nooit het gewenste resultaat. het middelste flesje is leeg van binnen, de 2 buitenste zijn massief. iemand een idee hoe ik mijn flesjes zo ralistisch mogelijk kan maken?
ik werk met Max5
[afbeelding]
Maak die andere flesjes ook leeg van binnen.
Eeen paar glas tutorials: http://www.the3dstudio.com/tutorials.aspx?id_category=40
Anoniem: 35969
Wat jij nodig hebt is een omgeving die gereflecteerd wordtRSP schreef op 29 September 2003 @ 12:51:
ik werk met Max5
[afbeelding]
Kijk maar eens naar een glas in real life, daarbij zie je niet alleen dat de objecten achter het glas vervormd worden, maar ook dat de omgeving gereflecteerd wordt.
Bij je glas materiaal kun je bijvoorbeeld in het reflectslot een fallof map zetten en dan evt. de curve aanpassen.
Verder zie je bij glazen altijd bundeling van licht (caustics). Dit is met de scanline renderer van max niet na te bootsen, maar met bijvoorbeeld brazil wel.
Ik persoonlijk vind brazil voor dit soort dingen (icm met het standaard glas material van brazil) zéér prettig werken:
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 35969 op 29-09-2003 13:53 ]
Jawel hoor, Blender kan schaduwen berekenen voor spots. Niet voor omni's of suns, maar wel voor spots.
Ik ben hier voor het trein-project mee bezig geweest en mijn conclusie was dat het gewoon niet automatisch kan. De eerder al genoemde oplossing met dummies gaat het volgens mij ook niet oplossen, hoewel het de moeite van het proberen waard is. De enige oplossing is volgens mij om de huisjes handmatig op de juiste plek neer te zetten.Yohann!s schreef op 28 september 2003 @ 17:17:
thnx, het is gelukt...
weer nieuwe vraag (me=noob jah) hoe zouden jullie sterren maken aan de lucht ? ik zat zelf de denken aan sfeers + zelf verlichting (alleen krijg ik dat niet voor elkaar) nix gaat zelf schijeniemand die ut mij kan vertellen ?
-----
En sterren aan de lucht kun je maken door een sterren-texture als environmental map te gebruiken. Een mooie sterren-texture zit hier wel bij: sterren-textures (3,8mb). Het probleem van de starfield in de video postis dat die er gewoon niet bijzonder mooi uitziet, te weinig kleuren en variaties en zo.
En voordat je nog een vraag stelt, moet je eerst heel de huisje-tut-serie in mijn sig doen, dan hoef je niet zoveel te vragen.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Dit zijn niet mijn models, maar deze zijn van een klasgenoot die deze in zijn vrije tijd gemaakt heeft.

Deze is te zwaar om op zijn pc te renderen

"Zeg maar Guust Flater"

Graag geen flames

Deze is te zwaar om op zijn pc te renderen

"Zeg maar Guust Flater"

Graag geen flames
Icons are overrated
weet je zeker dat dit geen foto is?Anoniem: 35969 schreef op 29 September 2003 @ 13:48:
[...]
Wat jij nodig hebt is een omgeving die gereflecteerd wordt
Kijk maar eens naar een glas in real life, daarbij zie je niet alleen dat de objecten achter het glas vervormd worden, maar ook dat de omgeving gereflecteerd wordt.
Bij je glas materiaal kun je bijvoorbeeld in het reflectslot een fallof map zetten en dan evt. de curve aanpassen.
Verder zie je bij glazen altijd bundeling van licht (caustics). Dit is met de scanline renderer van max niet na te bootsen, maar met bijvoorbeeld brazil wel.
Ik persoonlijk vind brazil voor dit soort dingen (icm met het standaard glas material van brazil) zéér prettig werken:
[afbeelding]

Stel je niet zo aan joh.
Het resultaat in Brazil is al een stuk beter, ik merk dat er ook een paar voorbeeld files in staan deze zal ik even door lezen want ik neem aan dat caustics optreden wanneer ik een bepaalde optie aanzet. die moet ik dan nog wel even vinden
Zal ik dit dan maar opvatten als compliment ?
Voor de ongelovigen onder ons :
@RSP: Caustics aanzetten bij 'render' (en hier even experimenteren met instellingen) en caustic photons aanzetten bij de brazil lamp.
Oh en iets waar ik heel lang naar heb zitten zoeken : De ondergrond waarop de caustics zichtbaar moeten worden moet een brazil material hebben (bijvoorbeeld brazil basic)
@Helmet : Vooral die robot ziet er mooi uit ! mooi gedetailleerd enzo
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 35969 op 29-09-2003 15:20 ]
ik ben ook weer aan de slag gegaan, maar het wil nog niet helemaal lukken
:

Ik maak 'm nu helemaal met patches.
Ik zie hier andere auto's. Hoe hebben jullie die gemaakt?
Een desktop van 3200 bij 1200 is wel heel erg makkelijk.

[ Voor 14% gewijzigd door -DarkShadow- op 29-09-2003 15:49 ]
Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop
@Pjanssen: Dat er een ondergrond aanwezig moest zijn met een Brazil material had ik ook al gelezen. ik kan de brazil light echter nog niet vinden, hij staat in ieder geval niet onder mijn "create" tab misschien is het een point light waar ik een optie aan moet vinken?
Hij staat bij lights -> Dropdown menu -> brazil r/s -> brazil light.RSP schreef op 29 september 2003 @ 15:43:
@Pjanssen: Dat er een ondergrond aanwezig moest zijn met een Brazil material had ik ook al gelezen. ik kan de brazil light echter nog niet vinden, hij staat in ieder geval niet onder mijn "create" tab misschien is het een point light waar ik een optie aan moet vinken?
Bij deze brazil light kun je instellen wat voor soort het moet worden (omni, direct, area etc)
Anoniem: 90431
Waar kun je brazil downloaden? en wat voor versie, want op www.splutterfish.com valt volgens mij niets meer te downloaden.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 90431 op 29-09-2003 19:12 . Reden: Wel met een z natuurlijk ]
De volledige versie van Brazil is niet te downloaden, die zul je moeten kopen.Anoniem: 90431 schreef op 29 September 2003 @ 19:03:
Waar kun je brazil downloaden? en wat voor versie, want op www.splutterfish.com valt volgens mij niets meer te downloaden.
Maar misschien kun je de trailversie van Hans Kazaa krijgen..

Anoniem: 27642
tsja tis voor mij dan ook maar een bij-bij hobbyOogst schreef op 28 september 2003 @ 13:52:
[...]
De paar features die missen zijn wat mij betreft veel te veel. Daar komt nog bij, dat de dingen die ik noemde basic-features zijn. Wanneer je gaat kijken naar advanced features, dan heeft Blender bijna niks meer en MAX enorm veel. Voor een beginner is Blender dan ook wel geschikt, maar voor een gevorderde user is het niet geschikt.
En een lamp die geen schaduwen kan werpen, is wat mij betreft geen lamp. Aangezien zowel de sun als de omni in Blender geen schaduwen kunnen werpen, kan ik er niks mee en bestaan ze wat mij betreft niet.
De versie die ik heb gebruikt is ongeveer een half jaar oud, dus zo oud istie niet.
dus zoveel hoef ik niet te hebben qua programma.
ik heb wel ooit 3d studio max gehad een tijdje. (trial, jaja niet eens een warez versie gezocht)
maar vond de work flow totaal niet lekker, veelste staties ofzo. dunno.
een voordeel is dat ik het op school gewoon even kan downloaden als ik zin heb
dat zie ik met 3d studio max nog niet gebeuren
tsja, het schaakbord was 1 van de eerste 3d scenes die ik gemaakt heb, ik heb de blend file niet eens meer liggen.En over je werk: nice. Wel nog wat puntjes:
-schaakbord: de schaduwen kloppen niet, de afstand tot de objecten gaat niet goed, ik weet zo snel ff niet hoe dit heet, maar in MAX moet je dan de bias lager, zoiets is er in Blender ook;
-schaakbord: die koffievlek ziet er weird uit, want hij is niet te zien in het zwart;
-schaakbord: maak eens een zwakke dome-of-light, dat maakt de belichting meteen veel levendiger (niet te sterk, het donkere is wel cool zo);
-hoed: die veer is lichtelijk mis gegaan aan de lampen, dat kun je het beste oplossen met een opacity map;
-plant: hij ziet er erg plastic uit door een overkill aan highlights.
maar er was wel degelijk een dome-of-light (fakeGI) setup. maar dat was toen nog allemaal nieuw
de hoed was voor de weekend challenge van elysiun.com en ik zat al een paar uur lang met die veer te kloten, had wel opacity gebruikt maar dat zag er niet uit, dus heb hem toen maar zo gehouden.
tsja, die plant kom ik niet onderuit
maar vond hem zo er wel leuk uit zien. beetje een toon style.
voor bredend nog even een tip, mocht hij het nog niet uitgevonden hebben.
in het render menu (F10) tussen de oranje render knop en de animate knop zit nog een heel belangrijke knop
ook OSA is mooier om aan te zetten, maar dat had je al gedaan denk ik.
ik weet niet preces wat je bedoelt met "blender wil overal steentjes neer gooien"
maar als je daarmee het tiling effect bedoelt wat op het gras bij jouw zit enzo.
Dan moet je een bij de material editor (F5) kijken naar sizeX,sizeY en sizeZ
hiermee kun je dat tiling effect te niet doen.
een beetje goed uitziend gras. pak ik meestal een add->surface->surface
die scale je dan tot op de dimensies die je wilt, dan w->subdivide een paar keer. (3 of 4 keer ofzo ligt aan de grote)
dan druk je op b->b voor de circel selectie tool. selecteer het gebied dat jij heuvel achtig wilt hebben. ga dan in side view en verhoog die. (kloot daar dan een beetje mee tot je blij bent met de vorm)
maak hem dan in materials groen. gooi er een cloud texture op, zet die op NOR. (das de bump map feature)
zet dan scaleX,Y,Z op de waardes die bij de grote passen. (meestal zal rond de 10 wel goed genoeg zijn oid. maar ligt totaal aan de grote van de grond)
zet de nor balk even wat hoger.
en dan heb je wel een redelijk heuveltje
zie hier b.v. het resultaat van de beschreven manier.

Dat had je meteen wel mogen zien hoor. De reflecties lopen gewoon door op het Palm-logo op een manier die niet zo hoort te zijn en de ondergrond/achtergrond is veel te leeg.
Maar hij is idd wel zeer netjes gedaan.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Dank
Momenteel ben ik bezig met het modellen van een staverse jol. ('ons' scheepje
En de splinecage voor de romp zelf waar nog heel wat aan moet gebeuren :
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 35969 op 29-09-2003 22:35 ]
Gewoon, met een enkele plane en daar steeds meer edges aan maken, net zo lang tot je een auto hebt.-DarkShadow- schreef op 29 September 2003 @ 15:41:
ik ben ook weer aan de slag gegaan, maar het wil nog niet helemaal lukken:
[afbeelding]
Ik heb veel geleerd van de Fiat 500 tutorial, die zou je eens moeten doen, helpt veel.
Ik heb vandaag niet veel aan mijn auto kunnen doen omdat ik ben wezen werken, maar hier in ieder geval de vorderingen. Misschien dat het me eens een keer lukt om iets helemaal af te maken.

het resultaat van de flesjes:

Ik heb de achtergrond expres zo gelaten omdat het puur gaat om het flesje gaat, de omgeving komt later, maar als iemand een idee of tips heeft... graag!

Ik heb de achtergrond expres zo gelaten omdat het puur gaat om het flesje gaat, de omgeving komt later, maar als iemand een idee of tips heeft... graag!
uhm probeer die doppen enzo iets beter te maken, zien er een beetje nep uit 
de flessen zijn vet
de flessen zijn vet
Zeer mooihandige_harrie schreef op 29 September 2003 @ 22:27:
Test met photo-composit. Behoorlijk veel werk.
Nog wip:
[afbeelding]
klik voor 1024x768
Foto is helaas maar op lage resolutie, dus het blijft blurry.
ok update van me BMW 320i : de zeikant
WIP:

Zo t wordt al wat vind ik zelf!
(oja niet te hard afstraffen nog t is een wip
)
WIP:

Zo t wordt al wat vind ik zelf!
het is zijkant ipv zeikantAnoniem: 89757 schreef op 30 September 2003 @ 15:24:
ok update van me BMW 320i : de zeikant
WIP:
[afbeelding]
Zo t wordt al wat vind ik zelf!(oja niet te hard afstraffen nog t is een wip
)
Maareh ik vind het al best mooi worden. * Bever is jaloers
Zeer kewl, maar ik vind toch dat je wat aan die testikels moet doen. Ze zijn vanaf het bovenaanzicht gewoon te groot, kort ze wat in. Alleen dikke mensen hebben zulke testikels.
Ook zou ik iets aan z'n voorplantingsorgaan doen, daar klopt niks van.
hij is zeker zeer mooi maar de overgang van buik naar heupen is opeen woesj groot
hij heeft een beetje dames heupen
(ik doe t je niet na)
Er zijn geen lampen aan het plafondQylos schreef op 30 September 2003 @ 15:19:
[...]
Zeer mooiJammer dat ie blurry is wel. Het lijkt alsof de lampen aan het plafond niet paralel met de tunnel zijn. Ook zou een wat meer detail in de tunnel ook niet zijn (misschien vallen de details ook weg omdat het wat blurry is)
[matrix]
there are no lights...
[/matrix]
Wat je ziet zijn gaten in het plafond, waardoor het zonlicht valt. En als je goed kijkt zie je dat die schuin tov het wegdek staan. En tja meer details staan niet op de foto
De bedoeling is om een kort filmpje te maken waarbij de auto door de tunnel scheurt. Wel met fixed camera-postie uiteraard
testikel en voortplantingsorgaan zijn toch hetzelfde? Of heb je het echt specifiek over de "zaadbal". Die is volgens mij niet te herkennen op het plaatje...?Qylos schreef op 30 September 2003 @ 15:49:
[...]
Zeer kewl, maar ik vind toch dat je wat aan die testikels moet doen. Ze zijn vanaf het bovenaanzicht gewoon te groot, kort ze wat in. Alleen dikke mensen hebben zulke testikels.
Ik voel persoonlijk geen dwangmatig verlangen tot verduidelijking van het voortplantingsorgaan. Het is wel duidelijk dat het een man is.
Vind het eigenlijk wel een erg mooi plaatje...
Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...
AAARGGHHN $*#@)(! $*#@_)!$* @)! *%$*#!@^+)%( ^#$
anderhalf uur aan het moddelen geweest, wil ik een omni dupliceren doormiddel van Shift-slepen, sluit het programma af zonder enige melding. En tjah, je raad het al
niet gesaved sinds hem laatste keer geopend te hebben
gvd, had het dak, achterkant, en de velgen gemaakt van mijn 205 GTI wipje
en daar gaa we dan weer overniew
anderhalf uur aan het moddelen geweest, wil ik een omni dupliceren doormiddel van Shift-slepen, sluit het programma af zonder enige melding. En tjah, je raad het al
gvd, had het dak, achterkant, en de velgen gemaakt van mijn 205 GTI wipje
en daar gaa we dan weer overniew
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
naja, k voel er vrij weinig voor om een snikkel te gaan modelerenQylos schreef op 30 September 2003 @ 15:49:
[...]
Dit topic is gesloten.