[3d] post je 3d stuff maar weer - part 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste
Acties:
  • 3.667 views sinds 30-01-2008

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-04 21:36
Ik be net begonnen met 3D Studio Max. Ben tot dusver net klaar met de tutorial van het spaceship.

Zie hier het resultaat met een plaatje op de achtergrond
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/shzoutewelle1/my_plane.jpg

feedback is welkom :) . Er zitten bij de inlaten nog wat fouten zie ik nu net.

• LeMerchant
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07-2020

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Oke nou hier dus mijn eerste ontwerp, ik heb dit dus gemaakt n.a.v. een tutorial over HDRI plaatjes. Ik heb dus zelf het ontwerp bedacht het ging me dus bij de tutorial alleen ff hoe je de instellingen het beste kon doen , en waar ze voor dienen :) En ik zie nu pas dat de kleuren heel anders zijn als dat ik ze op de laptop heb...daar is het wat lichter namelijk.
euh ik heb voordat ik postte ff de faq nagekeken en kon dus niet vinden hoe je je plaatje verkleint...dus sorry voor de grootte
Afbeeldingslocatie: http://www.lemerchant.net/Diversen/Maya/3D%20Balls.jpg

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:17

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

LeMerchant schreef op 17 september 2003 @ 18:34:
Oke nou hier dus mijn eerste ontwerp, ik heb dit dus gemaakt n.a.v. een tutorial over HDRI plaatjes. Ik heb dus zelf het ontwerp bedacht het ging me dus bij de tutorial alleen ff hoe je de instellingen het beste kon doen , en waar ze voor dienen :) En ik zie nu pas dat de kleuren heel anders zijn als dat ik ze op de laptop heb...daar is het wat lichter namelijk.
euh ik heb voordat ik postte ff de faq nagekeken en kon dus niet vinden hoe je je plaatje verkleint...dus sorry voor de grootte
[afbeelding]
Ik zie hier geen hdri in maar dan kan aan mij liggen :?
En nofi, maar een 'ontwerp' houdt wat meer in als drie bollen. De render ziet er aardig uit, maar een paar bollen kan iedereen maken :) laten we eerlijk zijn. Maar we moeten allemaal ergens beginnen nietwaar ;).

Verkleinen:
code:
1
[img=w,h] url van afbeelding met afmetingen [/img]

zo dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.lemerchant.net/Diversen/Maya/3D%20Balls.jpg

• LeMerchant
  • Laatst online: 22-07-2020

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

handige_harrie schreef op 17 September 2003 @ 18:40:
[...]

Ik zie hier geen hdri in maar dan kan aan mij liggen :?
En nofi, maar een 'ontwerp' houdt wat meer in als drie bollen. De render ziet er aardig uit, maar een paar bollen kan iedereen maken :) laten we eerlijk zijn. Maar we moeten allemaal ergens beginnen nietwaar ;).

Verkleinen:
code:
1
[img=w,h] url van afbeelding met afmetingen [/img]

zo dus:
[afbeelding]
Oke dat kan. Maargoed inderdaad 3 bollen kan iedereen maar omdat ik , als ubernoob, pas begonnen ben dacht ik van heey waarom ook niet ik postem gewoon. Maar heb je enig idee hoe dat andere probleem van mij zich voordoet? (zie aantal posts eerder....

Anoniem: 77157

LeMerchant schreef op 17 September 2003 @ 18:48:
[...]

Oke dat kan. Maargoed inderdaad 3 bollen kan iedereen maar omdat ik , als ubernoob, pas begonnen ben dacht ik van heey waarom ook niet ik postem gewoon. Maar heb je enig idee hoe dat andere probleem van mij zich voordoet? (zie aantal posts eerder....
Waarschijnlijk dat je de duur van het filmpje in moet stellen, fps heeft daar in principe nix mee te maken. Maar ik heb geen flauw idee hoe dat in maya werkt, spit de helpfile maar eens door zou ik zeggen. ;)

Edit: Oh ik denk trouwens dat jij GI (Global Illumination) bedoelt ipv HDRI (High Dynamic Range Image). HRDI images gebruik je bv als achtergrond zodat ze je scene verlichten, zo te zien is dat bij jou niet het geval. GI is een manier om licht "rond te laten stuiteren" (vandaar de rode reflectie op de vloer).
Linkjes: GI, HDRI.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 77157 op 17-09-2003 19:22 ]

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Stel ik heb een Spring object (spiraal)
En die moet geribbeld zijn. Hoe doe ik dat?
Met UVW map komt het nooit goed, zie hier: (klik)
Afbeeldingslocatie: http://xlerator.beefhole.nl/webstuff/spring.jpg

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

XLerator schreef op 18 September 2003 @ 00:19:
[afbeelding]
Hoe heb je dat ding vervormd? Of heb je het zo gemaakt?
Als je bv. een cilinder hebt kun je daar een uvw map opgooien, zet je map goed en gooi er daarna b.v. een bend modifier of een follow path modifier (path deform of hoe het ook moge heten, een spring spline of nurbs is zo te maken) overheen. Let er wel op dat de UVW mod onder de andere modifiers in de stack zit, anders heeft het geen effect.

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Ja dat wist ik, maar het is een spring he :) Dus dat kan niet.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• HawVer
  • Laatst online: 21-04 23:11
MarcoZ20 schreef op 17 september 2003 @ 18:11:
Ik be net begonnen met 3D Studio Max. Ben tot dusver net klaar met de tutorial van het spaceship.

[afbeelding]

Je hebt ook wat smoothing probleempjes op de voorpunt. De vleugels zien er wel goed uit.

http://hawvie.deviantart.com/

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
Question: Ik begin vandeweek weer met 3dmax te kutten, maar waar moet ik beginnen :) Seems 2 mee dat jullie d'r wel wat van weten :D Maar de vorige keer da'k ut geinstalled had kwam ik nie veel verder dan een paar rare balletjes en een knoop er door heen :)
Waar zou ik het best mee kunnen beginnen wat ook nog beetje mooi resultaat boekt ;D

• Rapzar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-04 10:39
met een goed idee :)

• Michel551813
  • Laatst online: 20-03 06:04
@ WuSSiE: probeer een goede tutorial te zoeken op internet (die van Oogst bijvoorbeeld) of gebruik de tutorials die bij 3dmax zitten. Succes

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-04 16:15
Michel551813 schreef op 18 september 2003 @ 12:21:
@ WuSSiE: probeer een goede tutorial te zoeken op internet (die van Oogst bijvoorbeeld) of gebruik de tutorials die bij 3dmax zitten. Succes
Deze dus :)

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

• Wussie
Thx both of ya :D Ik ga binnekort ff tryen... Mn cd leg bij iemand anders :(

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
MarcoZ20 schreef op 17 september 2003 @ 18:11:

[afbeelding]

Hij vliegt een beetje in een vreemde richting, gezien die achtergrond. render hem wat meer van onderen, das mooier.
XLerator schreef op 18 September 2003 @ 00:19:
[afbeelding]
Maak hem met een loft-object, dan is de mapping automatisch goed (geen uvw-map-modifier doen dan!). Of maak hem recht, map hem dan met een uvw-map modifier en bui hem dan met bijvoorbeeld de path deform-modifier.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-04 19:05

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

LeMerchant schreef op 17 September 2003 @ 18:34:
[afbeelding]
NOFI maar punt 1 ik zie geen HDRI reflections? het enige wat ik zie is 3 bollen met wat raytracing materials? sorry maar dit zou ik in geen ferre een "Ontwerp" noemen :?

sorry dat ik mischien een beetje lullig overkom maar dat komt een beetje omdat ik dit soort posts heel vaak tegen kom op forums :/

[ Voor 8% gewijzigd door ElmarNieser op 18-09-2003 21:50 ]

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

• Qylos
MarcoZ20 schreef op 17 September 2003 @ 18:11:

[afbeelding]

Het lijkt of er iets fout gegaan is op het voorste stuk, het lijkt net of de polygonen daar niet gesmooth zijn. Zit er een grote fout daar ergens in je mesh? Laat anders ff een wireframe zien :)

Drukdrukdruk, gelukkig oa ook met 3D ;)

Ben nu bezig met een hal uit te werken voor school:

Afbeeldingslocatie: http://www.am-ende.net/3dmax/HAL02.jpg

zie mn 3d page voor twee andere plaatjes...

• MarcoZ20
Qylos schreef op 18 September 2003 @ 22:27:
[...]

Het lijkt of er iets fout gegaan is op het voorste stuk, het lijkt net of de polygonen daar niet gesmooth zijn. Zit er een grote fout daar ergens in je mesh? Laat anders ff een wireframe zien :)
Hierbij de wireframe's:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/shzoutewelle1/my_plane_wireframe.jpg
Met achtergrond

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/shzoutewelle1/my_plane_wireframe_nb.jpg
Zonder achtergrond

Hoop dat het in deze positie te zien is???

MarcoZ20 schreef op 18 September 2003 @ 23:19:
[...]

Hierbij de wireframe's:
[afbeelding]
Met achtergrond

[afbeelding]
Zonder achtergrond

Jaja, ik dacht dat het aan je mesh lag, ook al ziet ie er op sommige plaatsen vreemd uit, maar juist die plaatsen zien er aardig uit.
Ik denk dat je gewoon eens op Auto Smooth moet drukken, jawel :)
Ga naar editable mesh properties, selecteer vierkantje (poly's), selecteer er een (niet altijd nodig) en ergens onderaan staat dan Auto Smooth, nu, klik daar op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88662

Hoofdje gemaakt vanavond , slaapwel nu :)
Afbeeldingslocatie: http://209.132.69.82/uploaded_from_zbc/200309/user_image-1063921024ltw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Anoniem: 88662 schreef op 19 September 2003 @ 00:35:
Hoofdje gemaakt vanavond , slaapwel nu :)
[afbeelding]
Dat hoofd doet me denken aan dat monster in 3dmark 2001 :) Ook lekker wat rimpeltjes, die het detaillevel ten goede doen. Ga je er nog een lichaam bij maken :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sorry , ik ken het monster van 3dmark niet echt. Maar ik zal er waarschijnlijk geen lichaam voor maken , ik maak zo'n hoofdjes meestal als ik me verveel op een avond , dit is er niet echt 1 waarmee ik verder ga :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

Anoniem: 88662 schreef op 19 september 2003 @ 13:01:
sorry , ik ken het monster van 3dmark niet echt. Maar ik zal er waarschijnlijk geen lichaam voor maken , ik maak zo'n hoofdjes meestal als ik me verveel op een avond , dit is er niet echt 1 waarmee ik verder ga :p
dat meen je niet... als je je verveelt maak je savonds zoiets... pfff.... daar doe ik weken over als ik me NIET verveel 8)7
Heb je een WebSite of zo waar nog wat meer te zien is wat je zoal gemaakt hebt? :9

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13505

smoke: Z-Brush of niet? is nie echt vergelijkbaar met volledig polymodellen en veel minder toepasbaar voor iets anders dan een platte illustratie. (alhoewel er zijn mensen die het leuk weten te combineren met polymodels voor het creeeren van highdetail displacement txtures.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

A-Tomic , ja ik werk in zbrush , momenteel wacht ik op de volgende versie en begin nu ook men low poly model te saven voor ik er 250.000 polys van maak zodat ik het met de nieuwe versie kan gebruiken en displacement mapping kan toepassen.
Maar het is nog afwachten , normaal ging deze maand de nieuwe gereleased worden , maar daar moet je altijd 2 maanden bijtellen ofzo :p

Voor animatie is dit dus niet geschikt , maar het lowpolymodel wel met de displacement map berekend aan de hand van deze highpolymesh.
Ik ben iemand met weinig geduld , dus weken aan een model zitten werken zit er niet in voor mij , met zbrush maak je er op een dag een stuk of 20 :p

Napi2003 : ik upload men werkjes wel , maar hou niet echt de urls bij , ik post het meestal op forums en weet later niet meer waar het staat :p (tenzij op men eigen webspace)

Hier was ik aan een blood elf begonnen , maar geen zin meer om af te maken
http://users.pandora.be/TheNamek/elf.jpg

Hier was een testje van een beestje zonder ogen.
http://209.132.69.82/uplo...r_image-1062677127drl.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 88662 op 19-09-2003 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91469

MarcoZ20 schreef op 18 september 2003 @ 23:19:
[...]

Hierbij de wireframe's:
[afbeelding]
Met achtergrond

[afbeelding]
Zonder achtergrond

Heb je misschien bij Materials bij je materiaal "Faceted" aangezet? als je die uit zou zetten zou je model er al een stukje beter uitzien.
en voor mooier renderen heb ik trouwens een tip voor je die ik bij al m'n laatste renders gebruik (ook al is dat voor simpele modellen van wapens)

Maak een skylight (lights-skylight)
Ga naar Rendering -> advanced lighting -> Light Tracer (ofzoiets van het drop-down menu, iig niet radiocity =])

kijk of het wat is, en anders pleur je de handel gewoon weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
RareAap & PreatORiAn_; bedankt voor de tips.

Ik heb overigens bij materials niet "Faceted"aangezet.....

*update*
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/shzoutewelle1/my_plane_v2.jpg

De neus is nu wel beter, alleen de onderkant van het vliegtuig......

[ Voor 46% gewijzigd door MarcoZ20 op 19-09-2003 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 22:33
schuey heeft een probleem :)
na nieuwe drivers geinstalleerd te hebben voor halo, de 45.23 detonator drivers zijn mijn renders in 3dsmax erg lelijk, vergelijk de volgende 2 maar eens.
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/wgeuze/wipgokou.jpg
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/wgeuze/verneukt.jpg
De vorige drivers die ik gebruikte waren 41.09 , maar ik wel halo fatsoenlijk blijven spelen, wat een cool spel _/-\o_

edit:
wat zie ik nu :?
nu zien ze er gewoon exact hetzelfde uit, dan geeft 3dsmax hem gewoon verkeerd weer :?

[ Voor 10% gewijzigd door Schuey op 19-09-2003 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Schuey schreef op 19 September 2003 @ 22:06:
schuey heeft een probleem :)
na nieuwe drivers geinstalleerd te hebben voor halo, de 45.23 detonator drivers zijn mijn renders in 3dsmax erg lelijk, vergelijk de volgende 2 maar eens.
[afbeelding]
[afbeelding]
De vorige drivers die ik gebruikte waren 41.09 , maar ik wel halo fatsoenlijk blijven spelen, wat een cool spel _/-\o_

edit:
wat zie ik nu :?
nu zien ze er gewoon exact hetzelfde uit, dan geeft 3dsmax hem gewoon verkeerd weer :?
OK, je haalt wat dingen door elkaar. De MAX-renderer negeert alles wat je installeert en doet en zo, behalve dat wat bij MAX hoort (MAX zelf en plug-ins). Detonator-drivers en video-kaart worden compleet genegeerd. Maakt allemaal geen fluit uit voor de render.

De viewports daarentegen worden gewoon gedraaid met de videokaart, daar kan er wel verschil zijn met andere drivers. En om daar een beetje serieus commentaar op te kunnen geven, zul je toch echt even screenshots moeten maken van hoe het eerst was en hoe het nu is. Of anders van hoe het nu is en erbij zetten wat er verkeerd is.
MarcoZ20 schreef op 19 september 2003 @ 21:32:
RareAap & PreatORiAn_; bedankt voor de tips.

Ik heb overigens bij materials niet "Faceted"aangezet.....

*update*
[afbeelding]

De neus is nu wel beter, alleen de onderkant van het vliegtuig......
Je gebruikt meshsmooth en het probleem dat ik daaronder zie, ziet er uit alsof je meshsmooth geen goede mesh hebt gevoerd. Meshsmooth werkt alleen goed wanneer je óf alleen quads óf alleen tri's voert. Bij mengelingen of meerhoekige polygonen gaat het mis en tri's werken in het algemeen niet lekker, dus eigenlijk voert iedereen hem alleen quads. Daarvoor moet je je mesh dus heel netjes maken alvorens je op meshsmooth ramt.

Komt nog bij dat het effect op van een gedeelte van je object meshsmooth doen en op een gedeelte niet gewoon zelden mooi is, daar heeft MAX gewoon problemen mee.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• MarcoZ20
Ok bedankt voor de adviezen...kan ik als beginner allemaal goed gebruiken :)

• Schuey
Oogst schreef op 19 September 2003 @ 23:21:
[...]

OK, je haalt wat dingen door elkaar. De MAX-renderer negeert alles wat je installeert en doet en zo, behalve dat wat bij MAX hoort (MAX zelf en plug-ins). Detonator-drivers en video-kaart worden compleet genegeerd. Maakt allemaal geen fluit uit voor de render.

De viewports daarentegen worden gewoon gedraaid met de videokaart, daar kan er wel verschil zijn met andere drivers. En om daar een beetje serieus commentaar op te kunnen geven, zul je toch echt even screenshots moeten maken van hoe het eerst was en hoe het nu is. Of anders van hoe het nu is en erbij zetten wat er verkeerd is.

[...]

Je gebruikt meshsmooth en het probleem dat ik daaronder zie, ziet er uit alsof je meshsmooth geen goede mesh hebt gevoerd. Meshsmooth werkt alleen goed wanneer je óf alleen quads óf alleen tri's voert. Bij mengelingen of meerhoekige polygonen gaat het mis en tri's werken in het algemeen niet lekker, dus eigenlijk voert iedereen hem alleen quads. Daarvoor moet je je mesh dus heel netjes maken alvorens je op meshsmooth ramt.

Komt nog bij dat het effect op van een gedeelte van je object meshsmooth doen en op een gedeelte niet gewoon zelden mooi is, daar heeft MAX gewoon problemen mee.
toon volledige bericht
thx voor je reply :)
de renders hierboven bewijzen dus ook dat je gelijk hebt, waar ik ook niet aan twijfelde :P Als ik render in 3dmax ziet het er zo uit.
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/wgeuze/probleem.jpg
Allemaal kleine stipjes, lijkt net of er noise in zit, wat er dus bij mijn vorige drivers niet in zit :)

edit:
denk dak een driver terug moet, nu is bijv de grijze achtergrond bij mijn peugeot 206 verdeelt in groene blokken :X

[ Voor 4% gewijzigd door Schuey op 20-09-2003 11:00 ]

• Oogst
Schuey schreef op 20 September 2003 @ 08:42:
[...]

thx voor je reply :)
de renders hierboven bewijzen dus ook dat je gelijk hebt, waar ik ook niet aan twijfelde :P Als ik render in 3dmax ziet het er zo uit.
[afbeelding]
Allemaal kleine stipjes, lijkt net of er noise in zit, wat er dus bij mijn vorige drivers niet in zit :)

edit:
denk dak een driver terug moet, nu is bijv de grijze achtergrond bij mijn peugeot 206 verdeelt in groene blokken :X
Lezen is ook een kunst. Je post namelijk weer een render en niet een screenshot van je viewport. |:(

Gebruik je Brazil of een andere vorm van GI om te renderen?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Schuey
Oogst schreef op 20 september 2003 @ 14:22:
[...]

Lezen is ook een kunst. Je post namelijk weer een render en niet een screenshot van je viewport. |:(

Gebruik je Brazil of een andere vorm van GI om te renderen?
ik post weer een render omdat er met de viewports niks mis ;)
Ik gebruik nix geen andere dingen.

Anoniem: 35969

Ik zal ook maar weer eens iets posten :
Een microscopisch closeupje van een IVF behandeling :)
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=349902
Gemaakt aan de hand van een deze tutorial.
Ik ben alleen niet helemaal tevreden over de rotzooi die bij / in het vacuumnbuisje (links) zit, dat moet ik nog ff veranderen....

edit:
ff een nieuwe versie gerenderd :)

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 35969 op 22-09-2003 15:12 ]

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-04 09:27
wow, mn nieuwe laptop (acer tm661lci, 1.4ghz centrino, 512mb ddr ram) is verbazend snel met maya

met de maya rendertest slechts 90 seconden terwijl ik er met mn oude systeem (athlon 850, 256mb sdram) er 518 seconden over deed

ik kan dus eindelijk sinds ruim een maand weer 3d'en!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80198

weet iemand hoe en waar je filmpjes kan uploaden????

offtopic:
morgen 1024 mb ophalen, en processor 2,6 gig, dan istie weer helmaal bij (oei 1300 mb ram ongeveer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Laatst online: 29-03 14:59
Anoniem: 80198 schreef op 21 September 2003 @ 12:49:
offtopic:
morgen 1024 mb ophalen, en processor 2,6 gig, dan istie weer helmaal bij (oei 1300 mb ram ongeveer)
patser ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

Anoniem: 80198 schreef op 21 September 2003 @ 12:49:
weet iemand hoe en waar je filmpjes kan uploaden????

offtopic:
Waar niet :?

Alleen genoeg bandbreedte moet er wel zijn natuurlijk...Uploaden doet men over het algemeen met FTP

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
je kan net zo goed eigen ftptje opzetten voor die prive dingen, behalve als je echt filmpjes hebt van 200 mb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa

Roa

Moet je wel altijd verbinding hebben, een goeie uploadsnelheid en een fileserver die aan kan blijven staan 24/7

Hebbik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Anoniem: 35969 schreef op 20 September 2003 @ 17:02:
Ik zal ook maar weer eens iets posten :
Een microscopisch closeupje van een IVF behandeling :)
[afbeelding]
Gemaakt aan de hand van een deze tutorial.
Ik ben alleen niet helemaal tevreden over de rotzooi die bij / in het vacuumnbuisje (links) zit, dat moet ik nog ff veranderen....

edit:
ff een nieuwe versie gerenderd :)
Het ziet er wel interessant moet ik zeggen :)

Vooral die bubbels vind ik wel mooi gemaakt. Wel jammer dat je wat carteltjes ziet, heb je AA uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Qylos schreef op 21 september 2003 @ 20:49:
[...]

Het ziet er wel interessant moet ik zeggen :)

Vooral die bubbels vind ik wel mooi gemaakt. Wel jammer dat je wat carteltjes ziet, heb je AA uitgezet?
Dank :)
AA staat gewoon aan, met Catmon-romm filter. Maar aangezien ik deze keer niet met brazil gerenderd heb maar met de gewone scanline renderer, kan het gewoon niet beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

zeker weten dat het beter kan, zet supersampling maar eens aan :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapzar
karteltjes? ik heb hier ff geen loep bij de hand, maar ik zie ze niet hoor.
tja, wat zal ik zeggen...mooi, en bedankt voor de link naar de tutorial (ik was eerst erg onder de indruk, maar gezien je een tutorial letterlijk gevolgd hebt (alleen de random-seed is anders denk ik) kan ik je natuurlijk geen pluim voor creativiteit of technische vindingrijkheid geven ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rapzar schreef op 21 september 2003 @ 21:28:
karteltjes? ik heb hier ff geen loep bij de hand, maar ik zie ze niet hoor.
tja, wat zal ik zeggen...mooi, en bedankt voor de link naar de tutorial (ik was eerst erg onder de indruk, maar gezien je een tutorial letterlijk gevolgd hebt (alleen de random-seed is anders denk ik) kan ik je natuurlijk geen pluim voor creativiteit of technische vindingrijkheid geven ;) )
Bij bijvoorbeeld de vacuumbuis is het wel te zien aan de randen. En tsja, een tutorial is volgens mij juist geschreven om 'm te volgen en niet om creativiteit te tonen :P Maar ik ben het wel met je eens :) (Volgende creatie van mij wordt beter qua creativiteit, dat beloof ik je ;) )

@Atgast, dank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92102

Naar een zeer snelle topic close ( goed werk mods ;) :D ) post ik het hier ff
Een vriend van me is al een tijdje bezig geweest met bryce
nu ben ik zelf ook begonnen.

Dit is mijn eerste poging, nadat ik alle functies snel heb door gekeken
http://zhorror.empty-rift.com/Bryce/Untitled.jpg

Dit heb ik van een tutorial alleen proberen wat enger te maken
http://zhorror.empty-rift.com/Bryce/Untitled1.jpg

Hier had ik echt een idee en die is wel gelukt
was mijn bedoeling om echt een soort bloedstroom te maken,
goed gelukt lijkt mij :)
http://zhorror.empty-rift.com/Bryce/Untitled2.jpg

Comments zouden leuk zijn :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
weer verder gegaan met mijn swat member :)
Heb hem even wat leuke basiskleurtjes gegeven ;)
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/wgeuze/wip2.jpg

ziet er leuk uit prozac :)
denk alleen dat je bij die bloedstroom iets teveel reflectie gebruikt :)

edit:
probs opgelost, iets oudere detonator gepakt.
toch bedankt oogst :>

[ Voor 34% gewijzigd door Schuey op 22-09-2003 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFASS
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-02 12:45
Schuey schreef op 22 September 2003 @ 16:02:
weer verder gegaan met mijn swat member :)
Heb hem even wat leuke basiskleurtjes gegeven ;)
[afbeelding]

ziet er leuk uit prozac :)
denk alleen dat je bij die bloedstroom iets teveel reflectie gebruikt :)
nooit geweten dat er een compleet lichtsysteem hing in mijn bloedvaten, ik dacht al.. ik geef licht in donker, maar nou weet ik het :+

btw, idd mooie pics, alleen je bloedstroom (tis dat je zei wat het was) kan maybe wel iets anders

verkeerde gequote |:( 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door IFASS op 22-09-2003 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 20:00
Misschien zou deze vraag in het 2d-topic thuishoren, maar aangezien het naar mijn mening meer iets is voor 3d-gasten, vraag ik het hier maar :) :

Even een vraagje over texturen: Natuurlijk wil je zelf wel een keer een texture maken, of deze aanpassen in Photoshop, en als dat een texture van stenen ofzo zijn, wil je deze natuurlijk seamless maken. Het zou dan gemakkelijk zijn dat als je de randen overschrijdt, je aan de andere kant verder gaat. Maar hoe kan je dit bereiken?

De offset-filter (filter > other > offset), is een hulpmiddel, maar niet bepaald handig. Ik ben meer op zoek naar zoiets, en geloof dat het ook wel kan, maar ik weet niet hoe:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/seamless.gif
Iemand een idee??? :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11-2023

Yoozer

minimoog

Afbeeldingslocatie: http://synerjee.shodown.net/img/bloodstream.jpg

Originele reso is 1920 x 2560 en achtegrond is met Photoshop erachter gezet (leuk, alpha channels renderen door de objecten een volledig witte self-illuminating texture te geven en dan als pattern selecteren en de mask ermee fillen in Photoshop - als er iemand een betere weg heeft, vertel).

Ik heb 'n beetje geexperimenteerd met texturing.. het electron-microscope effect is vrij eenvoudig te bereiken (in de Reflection map met de Falloff Mix Curve spelen). Bumpmapje erover, vormpjes wat ver-Noise-en ('t is een stel aangepaste torussen met een 'bodempje' en een spherized hedra) - kloar!

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89757

Heej mensen wat is nou toch de allerbeste manier om een auto te moddelen heb t al zovaak geprobeerd, via boxmodelling, t lukt wel aardig maar niet helemaal :S

Iemand een zinnig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Yoozer schreef op 22 september 2003 @ 23:28:
[afbeelding]

Originele reso is 1920 x 2560 en achtegrond is met Photoshop erachter gezet (leuk, alpha channels renderen door de objecten een volledig witte self-illuminating texture te geven en dan als pattern selecteren en de mask ermee fillen in Photoshop - als er iemand een betere weg heeft, vertel).

Ik heb 'n beetje geexperimenteerd met texturing.. het electron-microscope effect is vrij eenvoudig te bereiken (in de Reflection map met de Falloff Mix Curve spelen). Bumpmapje erover, vormpjes wat ver-Noise-en ('t is een stel aangepaste torussen met een 'bodempje' en een spherized hedra) - kloar!
Leuk hoor, ziet er verder goed uit, maar waarom doe je zo moeilijk met die alpha map. Waarom render je je scene niet gewoon, sla je het plaatje op, om vervolgens op alpha map (of is het nou alpha channel? ) te drukken. Dat is dat wit/zwarte rondje, naast het rode, groene en blauwe. Tada!, daar hebben we de alpha map, met één druk op de knop :). Opslaan, en importeren in Photoshop :)

Dat "bodempje" ziet er trouwens totaal niet uit door die noise-map. Als leek zul je het niet zien, maar als je wat meer ervaring hebt met 3d zie je al gauw het probleem. Met al die triangles die daar in één punt samenkomen kan het natuurlijk niet goed gaan :/ Hoe het dan wel moet? uhm.... tja.... De bovenste en onderste polygoon anders indelen, de oplossing laat ik verder aan jouw over....

Ziet er verder wel leuk uit. Simpel, maar leuk :)

btw. Als ervaren photoshop-gebruiker zou jij toch zeker wel mijn vraag in de bovenstaande post kunnen beantwoorden :*)

@Ztef: Neem eens een kijkje in de tutorial-sectie van www.3dtotal.com. Vooral de fiat500 tutorial is een aanradertje. Ik zie trouwens dat er een aantal nieuwe tutorials zijn bijgekomen :9~

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapzar
Yoozer schreef op 22 September 2003 @ 23:28:
...(leuk, alpha channels renderen door de objecten een volledig witte self-illuminating texture te geven en dan als pattern selecteren en de mask ermee fillen in Photoshop - als er iemand een betere weg heeft, vertel)...
Ik weet niet waarmee je rendered/modelt, maar als je een render vanuit 3dsmax als targa opslaat neemt ie gewoon het alfakanaal mee. hoef je verder nix voor te doen. (correct me if i'm wrong)

oh dubbel, te laat :(

[ Voor 4% gewijzigd door Rapzar op 23-09-2003 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapzar
@inquestos: in 3Dworld magazine issue 29 van 14-8-02 staat een goede tutorial voor t maken van textures.

no spam intended

[ Voor 45% gewijzigd door Rapzar op 23-09-2003 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Leuk en aardig dat er een texture-tutorial in dat blad staat, maar daar heb ik weinig aan (of het moet zijn dat er staat hoe je textures gemakkelijk seamless maakt, maar daar heb ik geen 15 euro voor over :) ). Prima blad verder :)

Ik heb genoeg gelezen over textures, en wil dat nou eens in de praktijk gaan brengen. enige wat ik nu nog wil weten hoe ik gemakkelijk seamless-textures kan maken. Complete tutorial heb ik dus voorlopig even niet nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapzar
Tja, je vraagt of iemand een idee heeft, en ik wijs je naar een tutorial over 'making seamless textures'. Als je niet op zoek bent naar een tutorial, maar naar praktijk zou ik zeggen, begin er maar aan en veel succes.
Ik geef maar een draadje hoor, hoeveel jij wilt zoeken/betalen etc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

inquestos schreef op 22 September 2003 @ 23:54:
Leuk hoor, ziet er verder goed uit, maar waarom doe je zo moeilijk met die alpha map. Waarom render je je scene niet gewoon, sla je het plaatje op, om vervolgens op alpha map (of is het nou alpha channel? ) te drukken. Dat is dat wit/zwarte rondje, naast het rode, groene en blauwe. Tada!, daar hebben we de alpha map, met één druk op de knop :). Opslaan, en importeren in Photoshop :)
Juist... ik ben POV-Ray gewend, en daar moet je elke keer zelf een aparte alpha-scene bouwen ;). Okee, one down.
Dat "bodempje" ziet er trouwens totaal niet uit door die noise-map. Als leek zul je het niet zien, maar als je wat meer ervaring hebt met 3d zie je al gauw het probleem.
Ik ken 't probleem wel - ik ben het tegengekomen in de tutorials die van mesh smooth gebruik maken en ik weet dat ik heb gezondigd door allemaal triangles te maken. Alleen.. quads maken zal wel even een uitdaging worden, ik moet de tooltjes iets meer in de vingers krijgen. Een paar keer een listige cut uitvoeren zou 't op moeten lossen.
Ziet er verder wel leuk uit. Simpel, maar leuk :)
Ik ben eigenlijk 3ds 4 voor DOS-gebruiker. 3dsmax en ik hebben nooit goed op kunnen schieten (ik voelde me een beetje gekloot door het gebrek aan precisie die ik van CAD-programma's gewend was) en nu ben ik dus bezig die 'relatie' wat te herstellen.
btw. Als ervaren photoshop-gebruiker zou jij toch zeker wel mijn vraag in de bovenstaande post kunnen beantwoorden :*)
We zullen eens even kijken :).

Okee : hier is een erg goede tutorial (vind ik dan) : http://www.gfxartist.com/features/tutorials/740. Kai's Power Tools 3 (zit bij 5 erbij) heeft er volgens mij ook nog een Texturizer in die volgens het 'blur de zijkantjes' principe werkt, maar de beste zul je toch zelf moeten maken :).

[ Voor 10% gewijzigd door Yoozer op 23-09-2003 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapzar
.

[ Voor 100% gewijzigd door Rapzar op 23-09-2003 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6882

heb na de Hamer tutorial van Maya 5 maar eens wat uit de losse pols gemaakt. dus m'n eerste box model eigenlijk :) moest ik toch even met jullie delen

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/10938/full.jpg

clickable...

hij ziet er hier en daar wel wat organisch uit, is er een trukje om dat te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

inquestos schreef op 22 September 2003 @ 23:54:
[...]
Ik weet niet of ik je helemaal goed begrijp hoor, maar als je (Yoozer) het gewoon als .tga opslaat kun je 'Pre Multiplied Alpha' aanzetten. Hierdoor wordt gewoon alles wat geen object is transparant. Dit is natuurlijk super simpel te gebruiken in photoshop. (of bedoelde jij dit ook ?)

@Yoozer : Toevallig ben ik ook net een dag bezig met dit 'electronen-microscoop' effect. Ik gebruik ipv een falloff in het reflection shot een falloff voor de selfillumination. Verder zou depth off field heel veel verbeteren aan de scene.
Misschien kun je de bumpmap ook nog wat gedetailleerder maken (smoke map ? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:57
inquestos schreef op 22 september 2003 @ 23:10:
Misschien zou deze vraag in het 2d-topic thuishoren, maar aangezien het naar mijn mening meer iets is voor 3d-gasten, vraag ik het hier maar :) :

Even een vraagje over texturen: Natuurlijk wil je zelf wel een keer een texture maken, of deze aanpassen in Photoshop, en als dat een texture van stenen ofzo zijn, wil je deze natuurlijk seamless maken. Het zou dan gemakkelijk zijn dat als je de randen overschrijdt, je aan de andere kant verder gaat. Maar hoe kan je dit bereiken?

De offset-filter (filter > other > offset), is een hulpmiddel, maar niet bepaald handig. Ik ben meer op zoek naar zoiets, en geloof dat het ook wel kan, maar ik weet niet hoe:

[afbeelding]
hoezo is offset niet handig? werkt perfect toch
je maakt een texture , offset die een x aantal pixels, zet wrap around aan en klaar?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb even een vraagje:
Weet iemand hoe je depth of field mee kunt renderen in VideoPost ? Ik heb DOF dus al bij de camera ingesteld en wil videopost gebruiken voor glow. Maar als ik dan render, dan rendert hij DOF niet mee, terwijl hij dat normaal wel doet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Anoniem: 6882 schreef op 23 September 2003 @ 01:48:
heb na de Hamer tutorial van Maya 5 maar eens wat uit de losse pols gemaakt. dus m'n eerste box model eigenlijk :) moest ik toch even met jullie delen

[afbeelding]

clickable...

hij ziet er hier en daar wel wat organisch uit, is er een trukje om dat te voorkomen?
Nice :) Om te voorkomen dat hij er organisch uitziet, zul je waarschijnlijk niet meshsmooth moeten gebruiken of de basis model wat aanpassen: minder lang, kortere vleugels, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thnx inquestos, ik moet niet zon mega beginnert tut, maarja ik kom er toch niet helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Anoniem: 35969 schreef op 23 September 2003 @ 08:23:
Ik weet niet of ik je helemaal goed begrijp hoor, maar als je (Yoozer) het gewoon als .tga opslaat kun je 'Pre Multiplied Alpha' aanzetten. Hierdoor wordt gewoon alles wat geen object is transparant. Dit is natuurlijk super simpel te gebruiken in photoshop. (of bedoelde jij dit ook ?)
Dat was 't andere truukje dat ik nog niet geprobeerd had, maar de ene met alpha channel in render window saven werkte ook.
@Yoozer : Toevallig ben ik ook net een dag bezig met dit 'electronen-microscoop' effect. Ik gebruik ipv een falloff in het reflection shot een falloff voor de selfillumination. Verder zou depth off field heel veel verbeteren aan de scene.
Misschien kun je de bumpmap ook nog wat gedetailleerder maken (smoke map ? )
Ik heb DOF gebruikt, maar ik krijg de instellingen niet zo lekker extreem zoals 't hoort... misschien moet ik de lens van de camera een beetje wijzigen? Voor de bumpmap gebruik ik nu een cellular gecombineerd met een noise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yoozer schreef op 23 September 2003 @ 13:53:
[...]
Ik heb DOF gebruikt, maar ik krijg de instellingen niet zo lekker extreem zoals 't hoort... misschien moet ik de lens van de camera een beetje wijzigen? Voor de bumpmap gebruik ik nu een cellular gecombineerd met een noise.
Ik neem aan dat je een standaard target cam gebruikt ? (en in 3dsmax 5 werkt ?)
Dan moet je eens spelen met instellingen als 'Sample Radius' en 'Sample Bias'
Neem een hoog aantal passes bijvoorbeeld 20 (moet kunnen, renderen duurt toch niet vreselijk lang neem ik aan)
Ook kun je een beetje spelen met 'Dither Strength', alhoewel ik niet precies weet wat dit nou doet... :)

Overigens is de 'preview' knop ontzettend handig, kun je zonder te renderen kijken hoe de DOF eruit zal komen te zien.

Persoonlijk vind ik voor de bumpmap een smokemap prettiger werken dan noise. Bij smoke kun je namelijk de hoeveelheid detail instellen (iterations) Je zou dat eens kunnen proberen bij jouw render.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 35969 op 23-09-2003 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6882

Qylos schreef op 23 september 2003 @ 10:39:
[...]

Nice :) Om te voorkomen dat hij er organisch uitziet, zul je waarschijnlijk niet meshsmooth moeten gebruiken of de basis model wat aanpassen: minder lang, kortere vleugels, etc...
Ja dat vermoede ik al, maar geen save meer van voor de smooth. had ook wat raare randjes aan de vleugel tips... zag er leuk uit toen ie nog grof gemoddeld was maar dat pakt ook heel anders uit. netter moddelen dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=352468
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=352472

Over de 2e ben ik nog niet echt tevreden....

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 35969 op 23-09-2003 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:18

Damian

Insane Obtrusion

Anoniem: 6882 schreef op 23 September 2003 @ 15:20:
[...]

Ja dat vermoede ik al, maar geen save meer van voor de smooth. had ook wat raare randjes aan de vleugel tips... zag er leuk uit toen ie nog grof gemoddeld was maar dat pakt ook heel anders uit. netter moddelen dus. :)
Je kan toch gewoon de smooth deleten uit de modifier list??

of zie ik dit verkeerd :D

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
dat zie je geheel juist :P
maar misschien heeft hij hem op onhandige manier geconvert naar editable poly en vergeten meshsmooth te deleten :) (ook weleens gehad :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Naja probeer 't modellen van auto maar zonder tut, beetje doorzetten en t gaat wel:

WIPjes:

Weggehaald :)

C&C welkom!

Edit: zeker te breed of kan t nog net? Oh en de lampen zijn al iets lager, waren iets te hoog, maarja dat zien jullie later wel ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 89757 op 27-09-2003 16:04 ]

Anoniem: 91399

hier een tekeningetje die ik vanavond gemaakt heb, ik weet dat hij verre van af is maar het is al laat... gaat mij er meer om hoe het uplouden van plaatjes werkt. geen ervaring mee :> dus als het niet helemaal goed gaat :'( :'(
http://www.theforumisdown...iles/0103/testrender2.jpg

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Anoniem: 89757 schreef op 23 September 2003 @ 23:26:
Naja probeer 't modellen van auto maar zonder tut, beetje doorzetten en t gaat wel:

WIPjes:

[afbeelding]

[afbeelding]

C&C welkom!

Edit: zeker te breed of kan t nog net? Oh en de lampen zijn al iets lager, waren iets te hoog, maarja dat zien jullie later wel ;)
Rhino neem ik aan ?

goede start overigens :)

• Schuey
Anoniem: 89757 schreef op 23 september 2003 @ 23:26:

WIPjes:

[afbeelding]

[afbeelding]

C&C welkom!

ziet er al erg goed uit, vooral die koplampen, heb je die zoals litoki gedaan?
dus cone-->bevel ?

Anoniem: 74288

MarcoZ20 schreef op 17 September 2003 @ 18:11:

[afbeelding]

Welke tut is dit? En waar vind ik die?

• MarcoZ20
Uhm, in 3dStudio Max 5. hij heet Modeling a low-polygon spaceship. Succes ermee :)

• Oogst
Anoniem: 35969 schreef op 23 september 2003 @ 10:08:
Ik heb even een vraagje:
Weet iemand hoe je depth of field mee kunt renderen in VideoPost ? Ik heb DOF dus al bij de camera ingesteld en wil videopost gebruiken voor glow. Maar als ik dan render, dan rendert hij DOF niet mee, terwijl hij dat normaal wel doet....
Ik las je vraag en het leek me heel gemakkelijk, maar ik moet eerlijk zeggen dat het me ook niet lukt. :/ Als ik hem normaal instel, dan rendert de DoF-blur wel goed in de render en de viewports, maar niet in de video post. Noch bij de video post, noch bij de camera heb ik settings hierover kunnen vinden, ook niet in de help.

Ik weet wel een workaround voor je: maak je glow of ander effect niet in de video post, maar bij rendering>>effects. Jammer genoeg werkt dit lang niet zo lekker als de video post, maar het is de enige oplossing die ik kan bedenken.
inquestos schreef op 22 September 2003 @ 23:10:

[afbeelding]
Ik vind die offset-functie in Photoshop anders heerlijk werken hoor. Je offset hem gewoon zo dat de lijnen die je wilt editen in het midden zitten en je kunt ermee aan de slag. inderdaad zou de oplossing die jij noemt nog net een klein beetje handiger zijn, maar ik heb hem nog nergens gezien.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Oogst schreef op 24 september 2003 @ 15:25:
[...]
Ik las je vraag en het leek me heel gemakkelijk, maar ik moet eerlijk zeggen dat het me ook niet lukt. :/ Als ik hem normaal instel, dan rendert de DoF-blur wel goed in de render en de viewports, maar niet in de video post. Noch bij de video post, noch bij de camera heb ik settings hierover kunnen vinden, ook niet in de help.

Ik weet wel een workaround voor je: maak je glow of ander effect niet in de video post, maar bij rendering>>effects. Jammer genoeg werkt dit lang niet zo lekker als de video post, maar het is de enige oplossing die ik kan bedenken.
Echt vreemd en vervelend dat dit zo is... :/ En idd glow met 'effects' doen is een stuk vervelender....

Ik heb nog een probleem :
Ik ben bezig met het modellen van een boot en heb een spline cage gemaakt zeg maar. Nu bestaat deze uit veel verschillende splines die aan elkaar moeten. Maar om de een of andere rede werkt het welden niet :?
Ik doe gewoon bij 1 spline 'attach', selecteer een andere spline en die wordt dan dus ge-attached. Maar als ik nu een punt waar 2 vertices elkaar kruizen van de verschillende splines wil welden werkt dat niet, hoe groot de threshold ook is....
Iemand misschien een oplossing hiervoor ? Of moet ik helemaal opnieuw beginnen en het uit 1 spline maken ?

Dat laatste zou niet echt fijn zijn, het zijn namelijk zo'n 30 splines (ik ga proberen de boot zo gedetailleerd en waarheidsgetrouw mogelijk na te modellen ;) )

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 35969 op 24-09-2003 16:44 ]

Atgast schreef op 24 September 2003 @ 08:51:
[...]

Rhino neem ik aan ?

goede start overigens :)
Uhm neej met cinema 4D.

• MarcoZ20
Ik heb ff een vraagje. Als ik voor het renderen mijn "Display Drivers" instel op Direct3D, dan zie ik bij de Gizmo's en de viewports niet meer de letters/tekst staan. Stel ik hem echter in op OpenGL dan zie ik dit wel.
Over het feit of mijn kaart het wel of niet ondersteund zijn geen twijfels, het is nl een Radeon 9700Pro.

Wie weet wat het kan zijn??

• Michel551813
@MarcoZ20: Zoiets dergelijks heb ik ook last van: ik zie alleen helemaal niks meer in de viewports. Ik heb 3dsmax eerst probleemloos gedraaid, maar nu wil ie alleen in opengl werken. Ik weet alleen niet waar het aan ligt. :( Ow, ik werk nog steeds met een gf2mx. Toch maar eens met de drivers gaan klooien denk ik.

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

Het werkt met fuse wel, dat wil zeggen, de vertices gaan dan op dezelfde plek staan. Maar een goede surface vormt het natuurlijk niet.
Nu kan ik wel alle patches met de hand gaan maken, maar dat is ook niet echt de bedoeling.....

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 35969 op 24-09-2003 18:34 ]

• Tasma
  • Laatst online: 27-04 18:56
Ik heb eigelijk een gunst te vragen aan een goede/snelle 3d modeler..

Ik wil graag een 3d model (in mpeg en/of jpg vorm uiteindelijk) hebben van een erg simpel ontwerp. Ik heb echter geen tijd om "even" een 3d programma te leren daarom hoop ik dat iemand hier even 5 minuten voor me heeft.

Ik heb een render nodig van een blauwe buis, met daarin wederom 9 buizen. Dit geheel moet van onder dicht zijn, van boven moet er een nagenoeg doorzichtige deksel op welke open moet staan. Verder moet de buis even hoog zijn als een halve "pringles" buis. de ruimte tussen de inwendige buizen moet dicht zijn zodat je een platte oppervlakte krijgt met 9 gaten daarin welke de kokers zijn.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/eraser/koker.jpg

zoals deze koker maar dan de helft zo hoog.

• Oogst
Anoniem: 35969 schreef op 24 September 2003 @ 16:31:
...
Ik heb nog een probleem :
Ik ben bezig met het modellen van een boot en heb een spline cage gemaakt zeg maar. Nu bestaat deze uit veel verschillende splines die aan elkaar moeten. Maar om de een of andere rede werkt het welden niet :?
Ik doe gewoon bij 1 spline 'attach', selecteer een andere spline en die wordt dan dus ge-attached. Maar als ik nu een punt waar 2 vertices elkaar kruizen van de verschillende splines wil welden werkt dat niet, hoe groot de threshold ook is....
Iemand misschien een oplossing hiervoor ? Of moet ik helemaal opnieuw beginnen en het uit 1 spline maken ?

Dat laatste zou niet echt fijn zijn, het zijn namelijk zo'n 30 splines (ik ga proberen de boot zo gedetailleerd en waarheidsgetrouw mogelijk na te modellen ;) )
Ah, deze vraag ken ik ergens van, volgens mij vroeg XLerator of zo hem een half jaar geleden ook eens. :P

Maar dat wil je vast niet weten, dus hier de uitleg:

Splines kunnen NOOIT driesprongen, viersprongen of meer maken, alleen enkele doorlopende lijnen. Je kunt dus wel bijvoorbeeld een L of een J vorm maken, maar een T of een Y kan NOOIT. Dat is gewoon niet het idee van een spline.

Maar hoe maak je dan een spline cage? Nou, heel simpel. Zet ze met fuse of met 3d-snap op exact dezelfde plek en dat is genoeg. Zorg dat alle punten die een kruising zouden moeten vormen op dezelfde plek staan en MAX snapt het. Krijg je dan nog geen goede surface, dan houd je je waarschijnlijk niet netjes aan de regels. Zo mag een vlak in de surface niet teveel hoeken hebben (ik geloof dat vijf mag, maar meer niet, of was dit vier?).
MarcoZ20 schreef op 24 september 2003 @ 17:32:
Ik heb ff een vraagje. Als ik voor het renderen mijn "Display Drivers" instel op Direct3D, dan zie ik bij de Gizmo's en de viewports niet meer de letters/tekst staan. Stel ik hem echter in op OpenGL dan zie ik dit wel.
Over het feit of mijn kaart het wel of niet ondersteund zijn geen twijfels, het is nl een Radeon 9700Pro.

Probeer welke het doet en gebruik die. Doet DirectX het niet? Dan gebruik je gewoon OpenGL. Doet OpenGL het niet? Dan draai gewoon DirectX. Je bent pas genaaid als ze het allebei niet doen, want dan moet je op de software-renderer Heidi en dat is wel echt veel trager. Gewoon niet druk om maken dus.
Tasma schreef op 24 september 2003 @ 20:52:
Ik heb eigelijk een gunst te vragen aan een goede/snelle 3d modeler..

Ik wil graag een 3d model (in mpeg en/of jpg vorm uiteindelijk) hebben van een erg simpel ontwerp. Ik heb echter geen tijd om "even" een 3d programma te leren daarom hoop ik dat iemand hier even 5 minuten voor me heeft.

Ik heb een render nodig van een blauwe buis, met daarin wederom 9 buizen. Dit geheel moet van onder dicht zijn, van boven moet er een nagenoeg doorzichtige deksel op welke open moet staan. Verder moet de buis even hoog zijn als een halve "pringles" buis. de ruimte tussen de inwendige buizen moet dicht zijn zodat je een platte oppervlakte krijgt met 9 gaten daarin welke de kokers zijn.

[afbeelding]

zoals deze koker maar dan de helft zo hoog.
Je hebt ergens een model voor nodig en niet de kennis/tijd om hem te maken? Dan huur je daar toch gewoon iemand voor in. Waarom zouden wij zo gek zijn om die voor jou te maken, als bedrijven e.d. er gewoon voor moeten betalen?

[ Voor 20% gewijzigd door Oogst op 24-09-2003 20:58 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Tasma
  • Laatst online: 27-04 18:56
Oogst schreef op 24 September 2003 @ 20:55:
[...]
Je hebt ergens een model voor nodig en niet de kennis/tijd om hem te maken? Dan huur je daar toch gewoon iemand voor in. Waarom zouden wij zo gek zijn om die voor jou te maken, als bedrijven e.d. er gewoon voor moeten betalen?
Omdat ik student ben, en een enorm simpel model nodig heb zonder details en gewoon in egale kleuren een paar minuten voor iemand die het kan.

Ben student en kan niet iemand even inhuren, zulk geld beschik ik niet over.

Oogst, mijn dank is wederom groot :)
Ik ben nu als een gek bezig met fusen (is echt veel werk, want alles moet natuurlijk wel blijven kloppen....) Binnenkort WIP's van mij waarschijnlijk.

Overigens gaat de surface goed tot 5 vertices. Met 4 hoeken gaat goed, maar met 5 lukt niet.....

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 35969 op 24-09-2003 21:58 ]

• Roa

Roa

Tasma schreef op 24 September 2003 @ 21:02:
[...]

Omdat ik student ben, en een enorm simpel model nodig heb zonder details en gewoon in egale kleuren een paar minuten voor iemand die het kan.

Misschien kan je dan op zijn minst even melden WAARVOOR je het nodig hebt :?

MarcoZ20 schreef op 24 September 2003 @ 17:32:

Misschien staat er iets bij "configure driver" (customize>preferences>viewport), of gewoon bij dat preferences menutje zelf.

En daarnaast is het toch geen probleem als ie het goed doet in OpenGl? Want max werkt nl beter met OpenGL dan met Direct3D.

Of probeer een update (voor max of je kaart). Of probeer het discreet forum voor max, spit dat eens door, daar staat het vast wel tussen of anders kun je het daar vragen.
;)

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Tasma schreef op 24 september 2003 @ 21:02:
[...]

Download de trial van Rhino 3d, maak een cylinder, maak 9 kleine cylinders, rangschik ze, boolean, klaar. Rhino is gratis, Rhino is simpel, en je krijgt wat je wil. Hier kun je 't vinden : http://download.mcneel.com/rhino/3.0/eval/default.asp

Hier kun je vinden hoe je er mee moet werken: http://www.google.com/sea...oe=UTF-8&q=rhino+tutorial

Cheap, snel, simpel. Als je daar niet uitkomt moet je je afvragen waarom dat je wel een computer kunt bedienen.

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Yoozer schreef op 24 September 2003 @ 22:33:
[...]
Download de trial van Rhino 3d, maak een cylinder, maak 9 kleine cylinders, rangschik ze, boolean, klaar. Rhino is gratis, Rhino is simpel, en je krijgt wat je wil. Hier kun je 't vinden : http://download.mcneel.com/rhino/3.0/eval/default.asp

Hier kun je vinden hoe je er mee moet werken: http://www.google.com/sea...oe=UTF-8&q=rhino+tutorial

Cheap, snel, simpel. Als je daar niet uitkomt moet je je afvragen waarom dat je wel een computer kunt bedienen.
nou nou, rustig maar hoor ;)

het is gewoon tegen de got polici om anderen te vragen iets voor je te maken. Nouja je begrijpt t wel.

Wat Yoozer zegt klopt wel, download rhino, ga naar het top-view en teken gewoon met cirkels het bovenaanzicht. join deze allen aan alkaar, en doe vervolgens een extrude bewerking op deze vorm. Teken nog zo'n cirkel (zonder kleine cirkels erin) + extrude voor de deksels. voila :)

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Ik heb even naar z'n posthistory gekeken en daar zaten 1) niet verdacht veel slotjes en 2) niet verdacht veel 'simpele' topics, dus ik mag aannemen dat Tasma slim genoeg is om zich niks (of anders niet veel) van de opmerking aan te trekken :).

[ Voor 3% gewijzigd door Yoozer op 25-09-2003 03:30 ]

Anoniem: 92842

Yoozer schreef op 24 september 2003 @ 22:33:
[...]

deze download werkt helemaal niet, denk dat de FTP down is ... :'( Heb je trouwens een Trial van 3d max, en dat ik hem ergens kan D/L'en of de hele versie, zou ook wel leuk zijn.. :*)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 92842 op 25-09-2003 08:05 ]

• Wussie
^^ Hele versie... Mmm, gelukkig kost dat proggie maar een paarhonderd eurotjes =) doe ff Googlen naar download+3dmax dan vind je misschien wel wat :P

• sealy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-04 21:16

sealy

bastards...

pas dan wel op dat je niet per ongeluk word overvallen door een stormloop van 300 popups en 250 virussen ;)

nothing special

• Wussie
0.o Je moet ook checken of je iets kan scoren van een Officiele site =) Full versions downloaden kost je wat meer moeite dan google :D

• Michel551813
Kben inmiddels wel nieuwsgierig geworden waar die buis dan voor gebruikt gaat worden :) En wat ie precies voor moet gaan stellen. Enneh, in je voorbeeldje zitten maar 8 gaten en geen 9 :P Als het gewoon een plaatje moet worden kun je het trouwens toch ook gewoon in photoshop of paintshop maken?

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

Atgast schreef op 24 September 2003 @ 22:51:
[...]

Wat Yoozer zegt klopt wel, download rhino, ga naar het top-view en teken gewoon met cirkels het bovenaanzicht. join deze allen aan alkaar, en doe vervolgens een extrude bewerking op deze vorm. Teken nog zo'n cirkel (zonder kleine cirkels erin) + extrude voor de deksels. voila :)
even een update over mijn enorm verfijnde 3D technieken :'(
Ben een echte noob, maar dit klonk redelijk simpel, ik kon het niet laten om het even te proberen.
Cirkel getekend, 9 kleine erin, extrude... boolean...
uhm... resultaat...grote ronde massieve blok 8)7

mijn god wat heb ik nog veel te leren, ik kom nog niet veel verder dan de primitives. Gisteren de max low poly char geprobeerd... 4 uur bezig geweest met het lijf en de armen en benen. mijn character wordt een creatie van karel appel vrees ik |:( (mijn god wat ben ik slecht)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Anoniem: 92060

WuSSiE schreef op 25 September 2003 @ 09:15:
0.o Je moet ook checken of je iets kan scoren van een Officiele site =) Full versions downloaden kost je wat meer moeite dan google :D
Een woord: NieuwsGroepen ;)

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:23

KneoK

Not in a million lightyears

Paar woorden: nokken met die jongen illegale versies van 3dmax aan te smeren...
Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.