Je wilt een lowpoly model hebben zodat ie goed gaat draaien in je spel? Ik zie dat je veel te veel polys gebruikt daarvoor. Je hebt maar een simpel mannetje maar met wel erg veel polys. Als je op de juiste plaats polys welhaald zal het al een stuk efficienter worden.Anoniem: 73631 schreef op 10 September 2003 @ 14:46:
Voor school moeten we een project doen. We gaan dus een klein FPS shootertje maken, alleen multiplayer met 3d engine.
Het spel moet eigenlijk alleen soepel lopen dus low poly simpele bots/skins en omdat ik 1 paar keer iets met 3dstudiomax heb gedaan heb ik een testpoppetje gemaakt die we gaan gebruiken voor testen.
Het gaat er eigenlijk om dat het poppetje en omgeving erniet heel ingewikkeld en mooi uitziet ofzo maar dat het spel gewoon soepel loopt, net zoals doom gewoon flink fraggen
Hier zijn een paar pics van het testpoppetje tot nu toe het heeft nog geen voeten of handen komt allemaal nog wel een keertje![]()
[afbeelding]
Dat witte ding moet zeg maar een soort van viziertje zijn ofzo vond ik wel leuk staan
[afbeelding]
En hoe komen die fouten in de mesh hier onderaan de benen zeg maar.
[afbeelding]
In de benen en in het hoofd zitten er bijvoorbeeld echt te veel polygonen voor een game. Je kan het polygonen aantal dus makkelijk verlagen. Kijk eens wat voor een polycount hebt, dan zul je dat merken. In een game model, vooral met zo'n simpel mannetje zou ik niet over de 500/750 polys gaan
Misschien kun je m'n tutorial doen als je wilt weten hoe ik de basisvorm maak? Zie me sig daarvoorRoa schreef op 09 September 2003 @ 23:00:
Ohk, ik ga overnieuw beginnen....Laatste vorderingen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Deze mesh is fucked. PUNT.
edit:
link foutje
5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14