[3d] post je 3d stuff maar weer - part 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 3.646 views sinds 30-01-2008

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-04 14:30
Anoniem: 73631 schreef op 10 September 2003 @ 14:46:
Voor school moeten we een project doen. We gaan dus een klein FPS shootertje maken, alleen multiplayer met 3d engine.

Het spel moet eigenlijk alleen soepel lopen dus low poly simpele bots/skins en omdat ik 1 paar keer iets met 3dstudiomax heb gedaan heb ik een testpoppetje gemaakt die we gaan gebruiken voor testen.

Het gaat er eigenlijk om dat het poppetje en omgeving erniet heel ingewikkeld en mooi uitziet ofzo maar dat het spel gewoon soepel loopt, net zoals doom gewoon flink fraggen :)

Hier zijn een paar pics van het testpoppetje tot nu toe het heeft nog geen voeten of handen komt allemaal nog wel een keertje ;)

[afbeelding]

Dat witte ding moet zeg maar een soort van viziertje zijn ofzo vond ik wel leuk staan :)

[afbeelding]

En hoe komen die fouten in de mesh hier onderaan de benen zeg maar.
[afbeelding]
Je wilt een lowpoly model hebben zodat ie goed gaat draaien in je spel? Ik zie dat je veel te veel polys gebruikt daarvoor. Je hebt maar een simpel mannetje maar met wel erg veel polys. Als je op de juiste plaats polys welhaald zal het al een stuk efficienter worden.

In de benen en in het hoofd zitten er bijvoorbeeld echt te veel polygonen voor een game. Je kan het polygonen aantal dus makkelijk verlagen. Kijk eens wat voor een polycount hebt, dan zul je dat merken. In een game model, vooral met zo'n simpel mannetje zou ik niet over de 500/750 polys gaan :)
Roa schreef op 09 September 2003 @ 23:00:
Ohk, ik ga overnieuw beginnen....Laatste vorderingen:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Deze mesh is fucked. PUNT.

edit:
link foutje
Misschien kun je m'n tutorial doen als je wilt weten hoe ik de basisvorm maak? Zie me sig daarvoor :)

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

Die hak al gezien, ook wat dingen uit toegepast op dat model..maja, dat model is gewoon te ver heen...

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Anoniem: 73631

Damn in het hoofd zitten 999 poly's :( en in een ding wat ik gemaakt heb waar de guns in komen 894 poly's voor de rest valt het wel mee volgens mij 1 been 108 de armen 216 en de buik 12 poly's.

Het komt er dus op neer dat het een vierkant poppetje gaat worden?

[edit]

Zo ff ander hoofd en ander handgedoe van 2556 polygonen naar 928 :P we moeten het er maar mee doen.

Afbeeldingslocatie: http://www.dse.nl/~marc0s/project/bla.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 73631 op 10-09-2003 16:46 ]

Anoniem: 77157

Anoniem: 86400 schreef op 10 September 2003 @ 14:48:
@ RareAap: Kijk eens even terug in dit topic (voorlopig nog op deze pagina) daar staan m'n instellingen. Let vooral op indirect illumination bij de lumaserver, door die twee uit te vinken zorg je ervoor dat er enkel van photonmaps gebruik gemaakt wordt. Zet bounces maar op 1 ipv 2, da's zeker even goed. Let op: Max search radius op +/-200 ipv 0,05. Zo zou het moeten lukken.

Hier is wat ik er tot nu toe van bak:
woon/badkamer voor openminded people :)

[afbeelding]

Rendertijd: 12min 59sec

Is er iemand die me wat advies kan geven over hoe ik het er buiten een beetje realistischer laat uit zien? Dus niet zoals hier een zoutvlakte-achtige omgeving, maar bv een bosrijke omgeving zonder dat het lijkt alsof het gewoon een foto is die je er tegen geplakt hebt...
Oke bedankt, zal het binnenkort eens proberen :)

Meestal gebruik je (als je een map wilt) voor je omgeving HDRI, zodat je objecten realistisch belicht worden, maar dan kun je je lage rendertijden wel vergeten omdat je daarbij volgens mij geen photon maps kunt gebruiken.
Wat je ook kunt doen is een omgeving maken in max.
Een snelle/simpele en tegelijkertijd goede oplossing is iig er niet.

• Rapzar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:39
@Snukz0rz

voor dat design is 928 faces nog steeds veel te veel. Ik heb uit "Modeling a character is 3ds Max" van Paul Steed ff een plaatje gescanned (never mind the quality)
Afbeeldingslocatie: http://www.poolside-productions.com/images/lowpoly.png
deze bestaat uit 1523 faces, maar is duidelijk 1.5 maal comlexer als jou model (no offence).

Ik denk dat als je t op je gemak goed plant, en er een leuke texture bij maakt, dat je met 100 faces voor t hoofd al ruim zit, en nog steeds een eenvoudig maar leuk mannetje hebt.
die 12 voor t lichaam is weer wat krap an, probeer er iets meer vorm in te krijgen door m wat taps te laten lopen, en geef wat verbredingen bij de heupen en schouders, zodat je in beweging bij de gewrichten geen kieren hoeft te zien. probeer t met een stuk of 30~40 faces. en dan zn ledematen he, hou ze eenvoudig, maar let ook daarbij op kieren Maak ze ieder uit 2 stukken als je hem wilt laten bewegen natuurlijk (dat is denk ik makkelijker als meshdeform in de 3d-engine aan de praat krijgen). Je kunt beter wat bezuinigen op je mannetje, en een mooie gun maken in een FPS, want dat is de hele tijd in beeld. Die mannetjes probeer je toch van zo ver mogelijk al af te knallen

Ik weet t, t is allemaal niet eenvoudig, maar als je spel straks hakkelt op 3 frames/sec zit je ook te balen. neem je tijd, have fun

ps gebruik je een freeware 3d-engine, of is t programeren juist de opdracht?

[ Voor 9% gewijzigd door Rapzar op 10-09-2003 17:25 ]

Anoniem: 10832

Zo nog een kleine update
Afbeeldingslocatie: http://www.rwac.nl/gallery/pics/max/a-wing&tie.jpg

Ik denk dat ik het hier verlopig bij laat.

Ik ben er zelf nog niet helemaal te vreden over, o.a. de achtergrond en en belichting kan nog wel beter.

Anoniem: 73631

Rapzar schreef op 10 September 2003 @ 17:21:
@Snukz0rz

voor dat design is 928 faces nog steeds veel te veel. Ik heb uit "Modeling a character is 3ds Max" van Paul Steed ff een plaatje gescanned (never mind the quality)
......straks hakkelt op 3 frames/sec zit je ook te balen. neem je tijd, have fun

ps gebruik je een freeware 3d-engine, of is t programeren juist de opdracht?
Bedankt voor de info ik zal het op jouw manier proberen.

Het programmeren is juist de opdracht dus het poppetje opzich boeit niet maar we willen wel dat als het spel multiplayer gespeeld wordt en er komen meerdere poppetjes in beeld dat het dan nog wel soepel loopt.

Maar iig bedankt voor de tips :D

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11-2023

Yoozer

minimoog

Anoniem: 73631 schreef op 10 september 2003 @ 16:16:
Damn in het hoofd zitten 999 poly's :( en in een ding wat ik gemaakt heb waar de guns in komen 894 poly's voor de rest valt het wel mee volgens mij 1 been 108 de armen 216 en de buik 12 poly's.

Het komt er dus op neer dat het een vierkant poppetje gaat worden?

[edit]

Zo ff ander hoofd en ander handgedoe van 2556 polygonen naar 928 :P we moeten het er maar mee doen.

[afbeelding]
Je grote probleem is dat je teveel polygonen voor onnodige dingen gebruikt. Perfect cylindrische benen hebben namelijk niet zoveel zin - het gescande plaatje laat zien dat je met minder meer kan maken.

Check dit maar eens : http://babelfish.altavist...Ftoy%2Fmg%2Frdex%2Frt.htm

Je ziet dat je, als je een -beetje- over proporties e.d. nadenkt met een hele hoop weg kan komen. De benen e.d. zijn allemaal gewone cylindertjes (en in een FPS heb je echt al genoeg aan een 6-hoekig prisma als je dit mannetje als voorbeeld neemt) maar het lijkt gewoon stukken menselijker, puur door de maten.

Ik weet niet of je jezelf goed in kan schatten - krijg je nog een model af op tijd? Ben realistisch : als het niet lukt, pak gewoon hier ( http://www.3dcafe.com/asp/anatomy.asp) een model van een mannetje (de .3ds HumanCAD versie). Eigenlijk is dat model al vrij oud (begin 1990, of eerder) en het is uitstekend te gebruiken als je het zelf even niet kan. Je hoort er niemand over, je persoontje -lijkt- tenminste ergens op, en je game loopt soepel.

[ Voor 20% gewijzigd door Yoozer op 10-09-2003 18:05 ]

teveel zooi, te weinig tijd

• Qylos
Anoniem: 10832 schreef op 10 september 2003 @ 17:31:
Zo nog een kleine update
[afbeelding]

Ik ben er zelf nog niet helemaal te vreden over, o.a. de achtergrond en en belichting kan nog wel beter.
Nice :) Zijn die twee fighters achter jouw schip ook van jou?

De achtergrond kan idd beter. Ook zie ik een klein beetje wat witte randjes, vooral rondom de 2 achterste fighters. Het lijkt net of ze er later met fotosoep erbij geplakt zijn.

• Kaasplank
  • Niet online
even een snel vraagje. ik had eerst in alle views als ik een vertex aanklikte voor elke as zo'n mooi gekleurd pijltje waar je op kon klikken en dan kon je de vertex over die as verschuiven.. maar die zijn nu overal weg. iemand die weet hoe dat weer aan kan?

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:11

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Juggernaut schreef op 10 September 2003 @ 23:32:
even een snel vraagje. ik had eerst in alle views als ik een vertex aanklikte voor elke as zo'n mooi gekleurd pijltje waar je op kon klikken en dan kon je de vertex over die as verschuiven.. maar die zijn nu overal weg. iemand die weet hoe dat weer aan kan?
als je max gebruikt. press x ;) \o/

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

• Kaasplank
  • Niet online
ElmarNieser schreef op 10 September 2003 @ 23:43:
[...]

als je max gebruikt. press x ;) \o/
_/-\o_ :P

Anoniem: 10832

Qylos schreef op 10 September 2003 @ 21:27:
[...]

Nice :) Zijn die twee fighters achter jouw schip ook van jou?

De achtergrond kan idd beter. Ook zie ik een klein beetje wat witte randjes, vooral rondom de 2 achterste fighters. Het lijkt net of ze er later met fotosoep erbij geplakt zijn.
Thx, ja die fighters zijn ook van mij.

Zijn er dus niet later bij gezet, die witte randjes zitten gewoon in de render.

Hier een render van de Tie Interceptor

Afbeeldingslocatie: http://www.rwac.nl/gallery/pics/max/TieInterceptor.jpg

Damian schreef op 10 September 2003 @ 09:39:
Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik begin echt net, heb 3D Studio Max nu net hier op mijn werk geinstalleerd, en wil er heel erg graag aan beginnen.

Ik heb naar de tutorials in de startpost gekeken, maar deze gaan er bijna allemaal van uit dat je al wat kunt met het programma. Nu is concreet mijn vraag, waar begin ik? Ik wil dus echt gewoon een simpele tutorial die me eerst de basics uitlegt.

Iemand een idee?
Naast dat huisje van oogst kun je de tutorials proberen die standaard bij max zitten (help -> tutorials), die zijn ook errug handig voor de beginner.

Anoniem: 89757

Zo had tijdje geen internet dus had ik wel tijd om met C4D bezig te zijn:

WIPjes van mijn F1 (eigen model)

http://home.quicknet.nl/qn/prive/ws.tervoort/ST203-1.jpg

http://home.quicknet.nl/qn/prive/ws.tervoort/ST203-2.jpg

http://home.quicknet.nl/qn/prive/ws.tervoort/ST203-3.jpg

Heb al zovaak een f1 gepost maar deze vond ik WEL mooi worden :P

C&C Welkom.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 89757 op 11-09-2003 11:54 ]

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-04 14:48

Gutteguttegut

CEO of TFD

Afbeeldingslocatie: http://www.pjf.nl/files/got03.jpg

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• mvddonk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-10-2024
Anoniem: 89757 schreef op 11 September 2003 @ 11:53:
Zo had tijdje geen internet dus had ik wel tijd om met C4D bezig te zijn:

WIPjes van mijn F1 (eigen model)

http://home.quicknet.nl/qn/prive/ws.tervoort/ST203-1.jpg

http://home.quicknet.nl/qn/prive/ws.tervoort/ST203-2.jpg

http://home.quicknet.nl/qn/prive/ws.tervoort/ST203-3.jpg

Heb al zovaak een f1 gepost maar deze vond ik WEL mooi worden :P

C&C Welkom.
Ziet er erg netjes uit, ben benieuwd naar het resultaat (mvddonk -> grote F1 fan).

Weet iemand trouwens een simpele bone tutorial voor Cinema 4D?

Anoniem: 63976

Gutteguttegut: bij de middelste knop onderin je beeldscherm ziet het er nog verkeerd uit. alsof het een boolean is ofzo. verder wel mooi beeldscherm.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 63976 op 11-09-2003 12:13 ]

Anoniem: 89757

Thnx Mvddonk, dan zal je me nieuwe project ook wel grappig vinden. Maar daar komen later pas wipjes van:D

• Qylos
Anoniem: 10832 schreef op 11 September 2003 @ 01:08:
[...]

Thx, ja die fighters zijn ook van mij.

Zijn er dus niet later bij gezet, die witte randjes zitten gewoon in de render.

Hier een render van de Tie Interceptor

[afbeelding]
Nice again :)
Ik zie een beetje licht-blauw tintje op de tie interceptor, ik dacht dat die dingen altijd wit zijn. Komt dat door de belichting?

• Martink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 12:38
tweakers het komt je beeldscherm uit? :P
alleen zet ff self illumination bij material editor omhoog van het beeld dan lijkt het teminste dat het beeld licht geeft :)

• Yoozer
  • Laatst online: 27-11-2023

Yoozer

minimoog

Damian schreef op 10 September 2003 @ 09:39:
Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik begin echt net, heb 3D Studio Max nu net hier op mijn werk geinstalleerd, en wil er heel erg graag aan beginnen.

Ik heb naar de tutorials in de startpost gekeken, maar deze gaan er bijna allemaal van uit dat je al wat kunt met het programma. Nu is concreet mijn vraag, waar begin ik? Ik wil dus echt gewoon een simpele tutorial die me eerst de basics uitlegt.

Iemand een idee?
Koop een boek. 3DSmax Bible of zo. Kun je op je gemak op een prettige manier lezen, het gaat er van uit dat je nog niks weet, en die gaat nooit offline. Hoef je ook nooit lang voor te zoeken (tenzij je computerplek een zooi is) :P.

[ Voor 21% gewijzigd door Yoozer op 11-09-2003 15:09 ]

teveel zooi, te weinig tijd

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:11

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

hier 1tje zonder dop \o/

Afbeeldingslocatie: http://cornexant.com/elmar/dkny_02.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door ElmarNieser op 11-09-2003 20:10 ]

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

@ztef: Argh, checkers!
Netjes netjes, met goede textures kan dit een hele mooie worden, aleen is je mannetje nog een beetje houterig, voor de rest ziet het er goed uit ;)

@Gutteguttegut: Gnah, checkers!
Leuk, alleen lijkt je monitor net een schowmodel of zo; hij geeft namelijk geen licht! :p Op het scherm zelf zie je in het echt nl zelden een schaduw. Gooi de self-illumination spinner eens omhoog (oa bij basic parameters in je material editor, als je Max hebt). Verder idd dat stukje mesh bij die knop in het midden. Verder wel goed. :)

• Schuey
  • Laatst online: 14:57
maar weer eens een wip van mijn kant :)
Het betrefd dit keer een peugeot 206 :)
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/wgeuze/wip206.jpg
Moet nog veel aan gebeuren, commentaar is natuurlijk welkom :)

edit:
zwarte rand rondom de voorruit ben ik aan de bovenkant vergeten O-)

[ Voor 14% gewijzigd door Schuey op 11-09-2003 20:24 ]

Schuey schreef op 11 September 2003 @ 20:23:
maar weer eens een wip van mijn kant :)
Het betrefd dit keer een peugeot 206 :)
[afbeelding]
Moet nog veel aan gebeuren, commentaar is natuurlijk welkom :)

edit:
zwarte rand rondom de voorruit ben ik aan de bovenkant vergeten O-)
Ja... ziet er wel lache uit, is nog moeilijk te zeggen nu. Alleen klopt volgens mij je mesh bij de deurhendels niet helemaal, ook ziet het dak er een beetje... ja... als een aardappel uit ;) maar dat kan ook gezichtsbedrog zijn door die vage material die je gebruikt hebt (is dat gewoon carpaint?). En komen de koplampen niet wat te ver naar voren nu? (zie zij-reference).
De voorkant vind ik mooi gedaan.

Anoniem: 27642

ben nu begonnen aan een low-poly mannetje (alla bomberman, medabot (:7))
dit omdat ik nog nooit een goede human form heb kunnen maken en dat maar eens klaar moet zijn :)

maar heb wel even wat brute C&C&tips nodig erover, omdat ik liever fouten voorkom dan later opnieuw moet beginnen.

hij moet later ook gerigged worden en geanimeerd. (armen, benen, hoofd een beetje (nek draaien omhoog omlaag))

faces (130 op dit moment)
Afbeeldingslocatie: http://217.172.174.210/~erik/3d/GM-bot-faces.jpg

subsurf, (gewoon voor het beeld, hij word waarschijnlijk niet ge subsurfed in final. maar ligt aan de texture die ik nog moet maken :) )
Afbeeldingslocatie: http://217.172.174.210/~erik/3d/GM-bot.jpg

(excuseer mijn server, maar hij schijnt er vandaag niet veel zin in te hebben)

• Qylos
Anoniem: 27642 schreef op 11 September 2003 @ 21:44:
ben nu begonnen aan een low-poly mannetje (alla bomberman, medabot (:7))
dit omdat ik nog nooit een goede human form heb kunnen maken en dat maar eens klaar moet zijn :)

maar heb wel even wat brute C&C&tips nodig erover, omdat ik liever fouten voorkom dan later opnieuw moet beginnen.

hij moet later ook gerigged worden en geanimeerd. (armen, benen, hoofd een beetje (nek draaien omhoog omlaag))

faces (130 op dit moment)
[afbeelding]

subsurf, (gewoon voor het beeld, hij word waarschijnlijk niet ge subsurfed in final. maar ligt aan de texture die ik nog moet maken :) )
[afbeelding]

(excuseer mijn server, maar hij schijnt er vandaag niet veel zin in te hebben)
Tjah echt veel 'brute C&C&tips' kan ik niet echt geven. Maar volgens mij zien bomberman mannetjes wel iets anders uit, namelijk dat de bovenbenen niet zo dun zijn. Het is gebruikelijk dat de bovenbenen juist dikker zijn dan de onderbenen. Ook horen de benen dichter bij elkaar te zitten.

Ik zou dus ff wat aan de benen gaan doen en dan het moeilijke deel: een gezicht maken met een gelimiteerd aantal polygonen :)

@Stratos: Subsurf... Blender?
Die beentjes staan nu erg koud tegen het lijf aan, misschien moet je die meenemen in subsurf of iets maken zodat die hoek niet zo scherp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
kleine update van mij:

Afbeeldingslocatie: http://www.uberwankor.nl/pics/bmw1.jpg

hoeken rondom deuren enzo moeten nog hoekiger gemaakt worden enzo maar 't schiet al op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Anoniem: 77157 schreef op 11 September 2003 @ 21:43:
[...]

Ja... ziet er wel lache uit, is nog moeilijk te zeggen nu. Alleen klopt volgens mij je mesh bij de deurhendels niet helemaal, ook ziet het dak er een beetje... ja... als een aardappel uit ;) maar dat kan ook gezichtsbedrog zijn door die vage material die je gebruikt hebt (is dat gewoon carpaint?). En komen de koplampen niet wat te ver naar voren nu? (zie zij-reference).
De voorkant vind ik mooi gedaan.
thx :)
Stukje bij de deurhendels moek idd nog even aanpassen :)
Ook het dak (vooral aan de achterkant) heeft nog wat tweaking nodig :)
Tja vage material :P Gewoon reflaction met raytrace en een leuke pic :P
De koplampen zelf heb ik nog niet gemaakt, maar naar de body kijken zal ik toch eens doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90180

en voor degenen die hem nog niet gezien hebben, mijn animatie die ik al een tijd geleden heb gemaakt :

http://www.vladimirlam.com/movies/ninjabattle_lowdivx.avi

15 mb, divx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
erg cool filmpje :D

update :@ 206 :) Feedback van rareaap meegenomen en het raam verbeterd :)

edit:
sjit ben nog vergeten een paar vertexen goed te allignen zodat de mesh bij het peugeot logo weer clean is :( Vanavond :)

[ Voor 41% gewijzigd door Schuey op 12-09-2003 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23522

Mijn final van de GoT 3d contest met thema horror:

Afbeeldingslocatie: http://stuwww.uvt.nl/~s333654/GOT_final_horror.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapzar
@bones2:Indrukwekkend. Ik heb ff in je movies-dir zitten neuzen (hopelijk vind je dat niet erg). Hoe/waarmee heb je die fight(2).avi gemaakt? t lijkt een pentekening, maar dat is t vast niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:39

Damian

Insane Obtrusion

Hey guys

Ik ben heel happy aan het spline modellen op een auto als achtergrond, maar ik zie me lines niet :?, want het plaatje zit ervoor?

Hoe is dit makkelijk in te stellen, plaatje transparant maken zou mooi zijn lijkt me..

Tips graag ;)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapzar
Tis niet helemaal duidelijk wat je bedoeld, maar als je in 3dsmax werkt, kun je t plaatje als achtergrond instellen via: Views->viewportbackgroud (Alt+B) ->files....etc.

Dan is ie altijd op de achtergrond,staat gewoon in de help trouwens.

edit:typo's

[ Voor 6% gewijzigd door Rapzar op 12-09-2003 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
ik maak gewoon een plane en daar plak ik als material de blueprint op. 4 planes in totaal en dat werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32226

Er staat op onnovanbraam.com een mooie tutorial over hoe je de blueprints goed in max krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:24
* LiToKi 's eerste en waarschijnlijk ook laatste auto

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/litoki/autooke.jpg
3dsmax 5, Brazil r/s

De basis is van een lotus elise, verder wat stijldingetjes 'geleend' uit andere auto's.

De koplampen kreeg ik niet helemaal perfect, maar vond ze wel mooi genoeg zo :)

En met dank aan; de plugin solidify van www.maxplugins.de, WildeAap voor wat ideeën, ElmarNieser voor een naden trucje (uiteindelijk een andere gebruikt, maar toch bedankt), en een auto tutorial van 1 of andere italiaan (link kwijt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30249

zo die auto ziet er echt moeilijk uit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25735

LiToKi schreef op 12 September 2003 @ 17:05:
* LiToKi 's eerste en waarschijnlijk ook laatste auto

[afbeelding]
3dsmax 5, Brazil r/s

De basis is van een lotus elise, verder wat stijldingetjes 'geleend' uit andere auto's.

De koplampen kreeg ik niet helemaal perfect, maar vond ze wel mooi genoeg zo :)

En met dank aan; de plugin solidify van www.maxplugins.de, WildeAap voor wat ideeën, ElmarNieser voor een naden trucje (uiteindelijk een andere gebruikt, maar toch bedankt), en een auto tutorial van 1 of andere italiaan (link kwijt).
OMG dat ziet er goed uit.
Ik ga maar is meer doorzettingsvermogen kweken. Ik verlies het elke keer weer |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

ahh man, heil solidfy _/-\o_
wat ik heb liggen knoeien met omgedraaide faces ;(

mooie auto litoki, alleen had ik de deuren iets bulkier gemaakt, hij lijkt wat hoog door de oplopende deuren :)
Hoe heb je uiteindelijk de koplampen gemaakt? Het is mij tot op de dag van vandaag namelijk nog niet gelukt om een koplamp te bouwen waar ik tevreden over ben.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:24
Atgast schreef op 12 September 2003 @ 17:31:
Hoe heb je uiteindelijk de koplampen gemaakt? Het is mij tot op de dag van vandaag namelijk nog niet gelukt om een koplamp te bouwen waar ik tevreden over ben.
Juist datgene waar ik niet tevreden over ben :+

Maar het zijn cones waarvan het platte vlak een stukkie is ge-invert en dan 1 keer naar binnen is ge-beveld. Gooi ook even alle smoothgroups eraf, dan krijg je mooie facetten. Dan Brazil Chrome erop, doorzichtig materiaal als glas ervoor, wit materiaal als achtergrond, en dat was 't :)

Maar er zijn vast mooiere manieren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

LiToKi schreef op 12 september 2003 @ 17:42:
[...]

Maar het zijn cones waarvan het platte vlak een stukkie is ge-invert en dan 1 keer naar binnen is ge-beveld. Gooi ook even alle smoothgroups eraf, dan krijg je mooie facetten. Dan Brazil Chrome erop, doorzichtig materiaal als glas ervoor, wit materiaal als achtergrond, en dat was 't :)

toch pretty much hoe ik het ook aanpakte :)
suurland heeft prachtige koplampen op zijn beetle, (rhino) het lijkt wel alsof 3dmax zich gewoon niet leent voor dit soort vormen :P

hetzelfde geld voor de deodorant flesjes die ik gebruik (8x4 deoroller) erg mooie vorm flesje, praktisch onmogelijk om na te maken in 3dmax zonder superveel polygonen. In nurbs is het een kwestie van 3 klikjes... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
LiToKi schreef op 12 September 2003 @ 17:42:
[...]

damn mooie bak litoki :)
toevallig zin om die tips hier ff op een rijtje te zetten? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Laatst online: 24-10-2024
Atgast schreef op 12 September 2003 @ 17:50:
[...]

toch pretty much hoe ik het ook aanpakte :)
suurland heeft prachtige koplampen op zijn beetle, (rhino) het lijkt wel alsof 3dmax zich gewoon niet leent voor dit soort vormen :P

hetzelfde geld voor de deodorant flesjes die ik gebruik (8x4 deoroller) erg mooie vorm flesje, praktisch onmogelijk om na te maken in 3dmax zonder superveel polygonen. In nurbs is het een kwestie van 3 klikjes... :/
En waarom doe je het dan niet gewoon met NURBS? :?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mwha het idee was niet totaal bomberman ofzo, was meer het dee van een redelijk klein uitgevallen robot met een paar menselijke trekjes.

deze zal moeten spelen in een korte animatie (1 minuute, 2 minuten oid)

ik heb zijn benen wat dichter tegen het lijf gezet,
de reden dat het er zo "opgeplakt" uitziet is omdat de benen niet echt aansluiten op het lijf. (dit moet ik nog doen, maar ging steeds mis dus nu maar even nood oplossing)
de reden dat de onderbenen groter zijn dan de bovenbenen is omdat de stijl is die ik wil hebben op de bot, dus gewoon bewust gekozen :)

arm ben ik op dit moment niet echt gelukig mee, ik wil er eigenlijk iets ronders van maken, maar doordat ik het arm gat maar 4 aansluitingen heb gegeven is dit even lastig om te doen. (voor mij iig)
ook bij de eleboog (als men daarvan mag spreken) ben ik een beetje stuurloos, en weet niet goed waar ik moet beginnen. meschien dat ik een verbreding maak ofzo om aantegeven dat zijn eleboog daar zit. (soortje eleboog beschremer oid)

Afbeeldingslocatie: http://217.172.174.210/~erik/3d/GM-bot2.jpg

overgens als nutteloze triva, is inderdaad in blender gemaakt, versie 2.28a
en alles met de hand vertex per vertex in elkaar gemoddeld. (ik vind dat aventoe gewoon erg lekker) met bij somige stukken extrude.
face count staat nu op 324. maar hier gaan er zeker wat af wegens foute van mij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Oogst schreef op 12 September 2003 @ 19:37:
[...]

En waarom doe je het dan niet gewoon met NURBS? :?
Ik suck in nurbs en max ook ;)

serious, nurbs is momenteel niet echt functioneel in max imho. Dingen die in rhino heel goed te doen zijn, daar crasht max op bij een soortgelijke handeling.
Nadeel van importeren vind ik het verlies aan quad polygonen. Het is een obsessie geworden voor mij om een model van me alleen maar uit quads te laten bestaan...

terwijl ik dit typ bedenk ik me dat ik eens ooit een 3d bestands converter heb 'gekocht'. Eigelijk eens kijken of die ook nurbs --> quad-polygonen kan :)

• Qylos
Anoniem: 27642 schreef op 12 September 2003 @ 19:59:
mwha het idee was niet totaal bomberman ofzo, was meer het dee van een redelijk klein uitgevallen robot met een paar menselijke trekjes.

deze zal moeten spelen in een korte animatie (1 minuute, 2 minuten oid)

ik heb zijn benen wat dichter tegen het lijf gezet,
de reden dat het er zo "opgeplakt" uitziet is omdat de benen niet echt aansluiten op het lijf. (dit moet ik nog doen, maar ging steeds mis dus nu maar even nood oplossing)
de reden dat de onderbenen groter zijn dan de bovenbenen is omdat de stijl is die ik wil hebben op de bot, dus gewoon bewust gekozen :)

arm ben ik op dit moment niet echt gelukig mee, ik wil er eigenlijk iets ronders van maken, maar doordat ik het arm gat maar 4 aansluitingen heb gegeven is dit even lastig om te doen. (voor mij iig)
ook bij de eleboog (als men daarvan mag spreken) ben ik een beetje stuurloos, en weet niet goed waar ik moet beginnen. meschien dat ik een verbreding maak ofzo om aantegeven dat zijn eleboog daar zit. (soortje eleboog beschremer oid)

[afbeelding]

overgens als nutteloze triva, is inderdaad in blender gemaakt, versie 2.28a
en alles met de hand vertex per vertex in elkaar gemoddeld. (ik vind dat aventoe gewoon erg lekker) met bij somige stukken extrude.
face count staat nu op 324. maar hier gaan er zeker wat af wegens foute van mij :(
Hij is al beter :) Ga je jouw lowpoly model gebruiken in je filmpje of gooi je er nog een meshsmooth over heen?

Toch ben ik nog steeds van mening dat de benen recht moeten zijn: anders zou het lastig zijn in een robot om een voorwaardse beweging te maken als ze niet recht staan :)

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

testrender van mijn band die er bij toeval leuk uit kwam te zien met zijn chrome material :)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=327853&size=384

• Oogst
Atgast schreef op 12 September 2003 @ 20:23:
[...]

Ik suck in nurbs en max ook ;)

serious, nurbs is momenteel niet echt functioneel in max imho. Dingen die in rhino heel goed te doen zijn, daar crasht max op bij een soortgelijke handeling.
Nadeel van importeren vind ik het verlies aan quad polygonen. Het is een obsessie geworden voor mij om een model van me alleen maar uit quads te laten bestaan...

terwijl ik dit typ bedenk ik me dat ik eens ooit een 3d bestands converter heb 'gekocht'. Eigelijk eens kijken of die ook nurbs --> quad-polygonen kan :)
Dat jij suckt in NURBS is idd een probleem als je ze wilt gebruiken. Dat MAX erin suckt is geen probleem, want Rhino doet ze perfect en importeren gaat behoorlijk goed, zo is mijn ervaring. En tja, dat jij dan persé quads wilt, dat is een idiote eis, want meshsmooth op NURBS is niet bepaald relevant. NURBS zijn zelf juist al lekker soepel. Komt nog bij dat je vanuit Rhino in NURBS naar MAX kunt exporteren, hoewel ja dan wel wat opschoning zult moeten doen in MAX. Maar verder geen probleem.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Qylos
Atgast schreef op 13 September 2003 @ 13:53:
testrender van mijn band die er bij toeval leuk uit kwam te zien met zijn chrome material :)

[afbeelding]
Leuke chrome :) Hoort alleen een band niet veel breder te zijn ?

Anoniem: 90180

Rapzar schreef op 12 september 2003 @ 11:09:
@bones2:Indrukwekkend. Ik heb ff in je movies-dir zitten neuzen (hopelijk vind je dat niet erg). Hoe/waarmee heb je die fight(2).avi gemaakt? t lijkt een pentekening, maar dat is t vast niet?
Ty. Die fight2 is gemaakt met mijn wacom in corel photopaint.

Anoniem: 42832

Atgast schreef op 13 september 2003 @ 13:53:

[afbeelding]
Koel, chromen banden met profiel zelfs aan de binnenkant van de band :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81584

Ik ben weer eens verder gegaan met mijn hoofd.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/boereboonekamp/vrouw%20wip2.jpg

Ik wil nu een goede skintexture maken met photoshop maar dat valt nog niet mee. Ook over de lippen ben ik nog niet tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Laatst online: 29-03 14:59
Anoniem: 81584 schreef op 14 september 2003 @ 13:59:
Ik ben weer eens verder gegaan met mijn hoofd.

[afbeelding]

Ik wil nu een goede skintexture maken met photoshop maar dat valt nog niet mee. Ook over de lippen ben ik nog niet tevreden.
-De huid mag wel wat fijner
-De lippen iets minder hoekig (van de zijkant gezien), wat boller dus
-Oogranden (ben ff het woord kwijt :X) kunnen wel wat mooier

Just my 50 cents... verder erg nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapzar
Mooi, maar wat is die witte schijn rechts en op zn 'matje'?
ps, het haar mag wel iets langer dikker op zn voorhoofd (zo jong en dan al kalend ;) )
heb je dat met hairshag of zo gedaan?

[ Voor 8% gewijzigd door Rapzar op 15-09-2003 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

Dankzij de GoT forums ben ik in de ban van het 3D modeleren geraakt. Ik heb dit altijd al willen doen, maar zag er op tegen het modeleren.... maar wat blijkt nu, het modeleren is zo lastig nog niet... maar alle bijzaken als bump map, diffuse, displace, texture etc etc... ow my god... daar snap ik werkelijk helemaal niets van, zelfs niet met de tutorials van 3Dmax?! Iemand enig idee hoe ik dat een beetje fatsoenlijk op kan pakken?

B.t.w. ik speel pas een week of 3 met 3D dus ik ben een echte NooB... ik was helemaal gelukkig toen mijn starfighter gelukt was ;)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gewoon tuturials pakken NaPi2003

b.v. deze
http://leigh.cgcommunity.com/tutorials.htm

deze zijn speciaal bedoelt voor texturen.

(wacht maar zodra je het texturen door hebt staat het riggen en animeren weer voor de deur :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Hey Stratos_V2.0 --> hele goede site... puur uitleg en niets technisch! snap ik tenminste waar het allemaal voor bedoeld is ipv een truukje leren! great site ! tenx !

enne..riggen en animeren :?
first things first ;) mijn uiteindelijk doel is voorlopig een cartoon character neer te zetten over een maand of 2, maar ik twijfel of dat gaat lukken :(

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wip van een hoofd waar ik mee bezig ben

Afbeeldingslocatie: http://www.fl3sh.nl/off-center/images/demon_test2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23522

NaPi2003 schreef op 15 september 2003 @ 08:46:
Dankzij de GoT forums ben ik in de ban van het 3D modeleren geraakt. Ik heb dit altijd al willen doen, maar zag er op tegen het modeleren.... maar wat blijkt nu, het modeleren is zo lastig nog niet... maar alle bijzaken als bump map, diffuse, displace, texture etc etc... ow my god... daar snap ik werkelijk helemaal niets van, zelfs niet met de tutorials van 3Dmax?! Iemand enig idee hoe ik dat een beetje fatsoenlijk op kan pakken?

B.t.w. ik speel pas een week of 3 met 3D dus ik ben een echte NooB... ik was helemaal gelukkig toen mijn starfighter gelukt was ;)
Je bent 3 weken bezig met 3D (max denk ik?). En je vind nu al dat het modeleren niet zo lastig is? Dan ben je denk ik een natuurtalent, want ook het modeleren vind ik nog altijd lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91469

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/m4a1showoff_by_preatorian.jpg
Kijk mijn eerste 3dsmax creatie. Best geil he voor een eerste keer =]

alvast mijn nederige excuus als ik de layout heb gepatst ;]

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 91469 op 15-09-2003 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81584

Rapzar schreef op 15 September 2003 @ 00:30:
Mooi, maar wat is die witte schijn rechts en op zn 'matje'?
ps, het haar mag wel iets langer dikker op zn voorhoofd (zo jong en dan al kalend ;) )
heb je dat met hairshag of zo gedaan?
Ik heb idd shaghair hiervoor gebruikt. Ik geef dat dat het haar niet helemaal dekkend is ;)
ik weet niet waardoor die witte schijn veroorzaakt wordt. Misschien een fout in het renderen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Anoniem: 91469 schreef op 15 September 2003 @ 14:24:
[afbeelding]
Kijk mijn eerste 3dsmax creatie. Best geil he voor een eerste keer =]

alvast mijn nederige excuus als ik de layout heb gepatst ;]
ziet er best netjes uit idd :) (op een paar schoonheidsfoutjes na)
Hoeveel polys als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Anoniem: 23522 schreef op 15 September 2003 @ 14:16:
[...]

Je bent 3 weken bezig met 3D (max denk ik?). En je vind nu al dat het modeleren niet zo lastig is? Dan ben je denk ik een natuurtalent, want ook het modeleren vind ik nog altijd lastig.
hehehe nou.. ik heb je werk in de Horror contest gevolgd bram enne... ik zou willen dat me dat al lukte, ik had alleen het idee dat het modeleren zelf veel lastiger zou zijn en het texturen wel zou volgen, maar dat blijkt een beetje andersom te zijn. Het modeleren 'snap' ik nog wel... das een kwestie van veel doen, maar alles wat daarna komt gaat mij voorlopig nog mijn pet te boven :(
/edit: inderdaad 3Dmax

[ Voor 3% gewijzigd door 6K op 15-09-2003 14:59 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Schuey schreef op 15 september 2003 @ 14:48:
[...]

ziet er best netjes uit idd :) (op een paar schoonheidsfoutjes na)
Hoeveel polys als ik vragen mag?
[noobvraag]waar kan ik zien hoeveel poly's ik heb? :S [/noobvraag]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFASS
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-02 12:45
Anoniem: 91469 schreef op 15 September 2003 @ 14:53:
[...]

[noobvraag]waar kan ik zien hoeveel poly's ik heb? :S [/noobvraag]
onder tools oid (dat hamertje) en dan op more --> polycount of het model seclecteren en op 7 drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IFASS schreef op 15 September 2003 @ 14:57:
[...]

onder tools oid (dat hamertje) en dan op more --> polycount of het model seclecteren en op 7 drukken
heel erg bedankt, en de model bestaat trouwens (1xm4 incl mag en vergrootglasje e.d.) 1754 polygons =]

ik weet niet of dat veel of weinig is (voor een 1st person HL2 gun) maar klinkt iig als best veel =\

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 91469 op 15-09-2003 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
best mooi aantal :) Alleen ik denk dat je hem met enige oefening nog mooier zou kunnen krijgen met hetzelfde aantal polygonen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Anoniem: 30249 schreef op 15 september 2003 @ 13:48:
wip van een hoofd waar ik mee bezig ben

[afbeelding]
Nice, ik neem aan dat het geen normaal mens moet voorstellen? Als dat wel zo is, dan is het hoofd nogal breed.

Dat hoofd doet me ook een beetje aan het hoofd waar Maddog mee bezig is/mee bezig was (en 3dcontest 3 mee gewonnen had) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee het wordt een soort van demoon, ik had wat reference gevonden op het net en daarvanuit gemodeld, misschien heeft maddog dezelfde gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
NaPi2003 schreef op 15 September 2003 @ 08:46:

Heb je mijn serie tuts over het huisje al gedaan? In deel 2 worden bump-maps, diffuse-maps en opacity-maps besproken en alle andere basisdingen over materials. Te vinden in mijn sig.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Ben een beetje bezig geweest met video post :)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/test2536234.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Laatst online: 29-03 14:59
lol qylos :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Oogst schreef op 15 September 2003 @ 16:38:
[...]

Heb je mijn serie tuts over het huisje al gedaan? In deel 2 worden bump-maps, diffuse-maps en opacity-maps besproken en alle andere basisdingen over materials. Te vinden in mijn sig.
Nou... een snelle blikt verteld me dat ik hier inderdaad veel aan ga hebben !!!! misschien gaat het toch nog goedkomen, ziet er goed uit die tutorial oogst!

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok, ben nu bezig met een harnass dat een barbaar gaat dragen. (barbaar ala diablo][ oid)
dit is voor een korte animatie, samen met het robot gasje van een paar pagina's terug. (aldoch die een remake krijgt.

nou heb ik eigenlijk twee vragen.
1: is het harnas zo goed, hoeft niet de realteit na te bootsen maar het moet er wel goed uitzien.
2: is het slimer om "vanuit" het harnas mijn barbaar te maken, of moet ik de barbaar los maken en dan het harnass laten aantrekken. (ik heb nog nooit mensen met kleding gemaakt. en al helemaal nooit iets genimeerd)

alles moet low poly voor het filmpje :) want 1 ik kan geen high poly humanoids maken en 2 ik wil het filmpje ook nog redelijk snel kunnen renderen :P

er zit overgens nog geen texture op het harnass dus dat komt er opzich nog bij. (verdoeseld vaak een boel)

130 faces (meschin wel veelste veel? zou ik er wat vanaf moeten slopen zodat het minder is?)

iso
Afbeeldingslocatie: http://217.172.174.210/~erik/3d/armor-wip1.jpg
side view
Afbeeldingslocatie: http://217.172.174.210/~erik/3d/armor-wip1-side.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapzar
met 130 faces is t zowat geschikt voor realtime toepassing, dus dat zal wel lekker snel renderen.
Als je losse ledematen en hoofd vanuit t harnas maakt, heb je t minste kans op veel dubbele poly's die je toch niet ziet. Maar dan wordt t misschien wel wat lastiger om je bones zo te tunen dat t harnas niet als skin gaat bewegen

Edit: ff terug gekeken. je hebt al een min of meer komleet mannetje. dan zou ik die dus gebruiken, dan maar wat dubbele poly's. En uh, je gebruikt blender zag ik, daar weet ik nix van, met dat bones verhaal dacht ik dat je max gebruikte.

[ Voor 28% gewijzigd door Rapzar op 16-09-2003 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Guys!

Ik heb hier op een pentium 4 3.3 Ghz met 512mb ram, 3Dstudio Max 5 draaien. Nu is het zo wanneer ik het programma heb draaien, in mijn taakbeheer, Winlogon.exe zon beetje 100% CPU usage heeft. Hierdoor loopt alles in windows echt gewoon heel verschrikkelijk traag. Zelfs nadat ik 3dstudio max heb afgesloten is dit nog zo.

Iemand enig idee waar dit aan ligt, draai trouwens windows XP Pro.

Zie nu trouwens dat ik versie 5.0 heb, en dat er ondertussen een 5.1 is. Ik zit hier op mijn werk, en mijn baas is er niet, en die gaat over de licentiegegevens. Probleem is dus dat je die gegevens moet hebben om die update te downloaden. Iemand toevallig de update ergens anders gevonden, of iemand die hem kan uploaden ergens.

----------------------------------------------------------------------------------------

Oplossing:

C-Dilla update downloaden. echt serieus waar, alles loopt honder keer soepeler nu, zelfs opstarten duurt maar 5 sec nu :D

helemaal happy :D

[ Voor 45% gewijzigd door Damian op 16-09-2003 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90431

Damian schreef op 16 September 2003 @ 11:32:
knip
----------------------------------------------------------------------------------------

Oplossing:

C-Dilla update downloaden. echt serieus waar, alles loopt honder keer soepeler nu, zelfs opstarten duurt maar 5 sec nu :D

waar heb je dat gevonden, want ik heb daar ook last van. Ik moet de comp weer rebooten als ik gewoon weer wil surfen/gamen.

edit
wat is c-dilla eigenlijk 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 90431 op 16-09-2003 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80198

Damian schreef op 16 september 2003 @ 11:32:
Guys!

Oplossing:

waar wou je dat downloaden dan(zonder die kazaa troep/virussen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55
C-Dilla is het license systeem van 3Dmax, maar ik lees net dat het bedrijf overgekocht is door macrovision... update zou gewoon legaal te krijgen moeten zijn denk ik, maar doordat het bedrijf niet meer bestaat wordt het lastig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Anoniem: 80198 schreef op 16 September 2003 @ 15:09:
[...]

waar wou je dat downloaden dan(zonder die kazaa troep/virussen)
C-Dilla is gewoon te downloaden, maar die update voor 3dsmax nog niet gezien ergens, zonder dat het via de site kan...

Vandaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kunt de cdilla update van af discreet.com downloaden. En volgens mij werkt het wel :) dus het zal wel zonder virussen enzow zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55
dammit, wat kan het toch frustrerend zijn als er iets maar niet wil lukken...

Ik probeer op een box 2 textures te krijgen, maar ik wil ze onafhankelijk van elkaar kunnen verschuiven enz.
nou heb ik hier een tutorial voor zoiets, maar hij doet maar niet wat ik wil. Het maakt bij mij niet eens uit op welke map channel ik mn textures instel, mn uvw modifier hij heeft alleen invloed op de textures als ik hem op 1 zet... Ik snap echt niet meer wat ik nu fout doe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DocB schreef op 16 September 2003 @ 18:31:
dammit, wat kan het toch frustrerend zijn als er iets maar niet wil lukken...

Ik probeer op een box 2 textures te krijgen, maar ik wil ze onafhankelijk van elkaar kunnen verschuiven enz.
nou heb ik hier een tutorial voor zoiets, maar hij doet maar niet wat ik wil. Het maakt bij mij niet eens uit op welke map channel ik mn textures instel, mn uvw modifier hij heeft alleen invloed op de textures als ik hem op 1 zet... Ik snap echt niet meer wat ik nu fout doe...
Probeer eens twee uvw mods, en dan voor elke modifier een aparte channel, zowel in de modifier als bij je material.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand nog een script om makkelijk een dome of light te maken, want nu blijf ik aan de gang met al die lichten kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92502

Ik ben bezig met het maken van een landschap, eerst had ik het met boxen gedaan en dan de vertixes verschuiven, maar dat was niet zo mooi. Toen vond ik de displace modifier, die kun je een heightmap geven en die maakt dan een mooi landschap. Nu weet ik wat heightmaps zijn en dat de kleur wit op een heightmap hoog betekent in 3dsmax en dat zwart laag betekent. Ik heb ook wat tutorials gevonden, maar deze gaan er allemaal van uit dat je al een heightmap hebt. Weet iemand hier een tutorial voor de heightmap zelf? Of misschien een url met een mooie collectie met heightmaps? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14841

We krijgen 3dsmax op school en nu moet ik binnenkort een gemodeld object afleveren. Ik ben een minidisc player aan t modelen. Alles gaat aardig maar ik zit nu met 2 probleempjes.

1. Ik heb het sony logo in illustrator geexporteerd naar 3dsmax. Nu heb ik een mooi pad van het logo. Deze moet lichtelijk ge-extrud worden en op de MD-player geplakt worden. Wanneer ik het pad extrude haalt hij alleen de buitenste randen omhoog. De binnenkant is nu niet "gevuld". Hoe krijg ik een goeie extrude van het logo?

Cap holes heb ik geprobeerd. Dit werkt maar half, sommige delen zijn wel goed andere niet.

2. Voor het modellen ben ik vooral veel bezig met de boolean. Nu zit ik in een redelijk ver stadium en heb ik de klep van de MD-player al behoorlijk wat keren ge-booleand. Nu wil ik 2 inkeping maken voor de schroefjes. Wanneer ik boolean doe met als operand B de MD-player klep gebeurt er niks. Geen inkeping of niks..... iemand een idee?

Het is ook erg vreemd want wanneer ik deze inkepingen op een ander deel boolean gaat het wel. Het is alleen de kap waarop ik niet meer kan booleannen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Anoniem: 14841 schreef op 16 September 2003 @ 22:40:
We krijgen 3dsmax op school en nu moet ik binnenkort een gemodeld object afleveren. Ik ben een minidisc player aan t modelen. Alles gaat aardig maar ik zit nu met 2 probleempjes.

1. Ik heb het sony logo in illustrator geexporteerd naar 3dsmax. Nu heb ik een mooi pad van het logo. Deze moet lichtelijk ge-extrud worden en op de MD-player geplakt worden. Wanneer ik het pad extrude haalt hij alleen de buitenste randen omhoog. De binnenkant is nu niet "gevuld". Hoe krijg ik een goeie extrude van het logo?

Cap holes heb ik geprobeerd. Dit werkt maar half, sommige delen zijn wel goed andere niet.
je hebt als het goed is geen cap holes modifier nodig, gebruik de check spline utility die max heeft ingebakken om de spline op fouten te controleren. Een goede spline laat zich tot een mooie vorm extruden.
2. Voor het modellen ben ik vooral veel bezig met de boolean. Nu zit ik in een redelijk ver stadium en heb ik de klep van de MD-player al behoorlijk wat keren ge-booleand. Nu wil ik 2 inkeping maken voor de schroefjes. Wanneer ik boolean doe met als operand B de MD-player klep gebeurt er niks. Geen inkeping of niks..... iemand een idee?
max is niet erg secuur met boolean-bewerkingen.
wat een beetje helpt is de mesh na iedere boolean bewerking te collapsen naar een editable polygoon.
Het beste kun je de boolean bewerkingen beperken tot een minimum.
Het is ook erg vreemd want wanneer ik deze inkepingen op een ander deel boolean gaat het wel. Het is alleen de kap waarop ik niet meer kan booleannen.....
hier zou collapsen dus kunnen helpen.

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:09
Zal mijn n00b wip ook maar weer eens posten :)

Dit ben ik na aan het maken TV/woon kamer van Futurama:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/albinoraptor/3d/FuturamaTVRoom.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/albinoraptor/3d/FuturamaTVRoom1.jpg
Beetje donker maarja.

En dit is met andere instellingen, dit is echt cartoon, alleen dan moet je echt elke randje wat donkerder is ook een ander materiaal geven :)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/albinoraptor/3d/FuturamaTVRoom2.jpg

Zijn allemaal wat simpele vormen maar wou eerst de simpele dingen maken daarna rest, eerst effe kamer vullen.

Commentaar meer dan welkom :)
Van fouten leer je meest. :p

Anoniem: 70375

Anoniem: 90431 schreef op 16 September 2003 @ 21:41:
Weet iemand nog een script om makkelijk een dome of light te maken, want nu blijf ik aan de gang met al die lichten kopieren.
Zoek eens achter e-light

• Oogst
Anoniem: 27642 schreef op 15 September 2003 @ 21:58:
ok, ben nu bezig met een harnass dat een barbaar gaat dragen. (barbaar ala diablo][ oid)
dit is voor een korte animatie, samen met het robot gasje van een paar pagina's terug. (aldoch die een remake krijgt.

nou heb ik eigenlijk twee vragen.
1: is het harnas zo goed, hoeft niet de realteit na te bootsen maar het moet er wel goed uitzien.
2: is het slimer om "vanuit" het harnas mijn barbaar te maken, of moet ik de barbaar los maken en dan het harnass laten aantrekken. (ik heb nog nooit mensen met kleding gemaakt. en al helemaal nooit iets genimeerd)

alles moet low poly voor het filmpje :) want 1 ik kan geen high poly humanoids maken en 2 ik wil het filmpje ook nog redelijk snel kunnen renderen :P

er zit overgens nog geen texture op het harnass dus dat komt er opzich nog bij. (verdoeseld vaak een boel)

130 faces (meschin wel veelste veel? zou ik er wat vanaf moeten slopen zodat het minder is?)

iso
[afbeelding]
side view
[afbeelding]
Aangezien het toch voor in een game is, kun je je harnas beter afsluiten. In een game heeft het een behoorlijk lelijk effect als je dingen maakt die niet dikker zijn dan één polygoon. En aangezien er toch nog een arm doorheen gaat, kun je net zo goed dat harnas gewoon afsluiten bij de armgaten. De arm die er doorheen gaat, geeft dan nog wel het idee van een gat er in en die dunne polies ben je dan kwijt.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Qylos
Albinoraptor schreef op 17 September 2003 @ 03:10:
Zal mijn n00b wip ook maar weer eens posten :)

Dit ben ik na aan het maken TV/woon kamer van Futurama:
[afbeelding]

[afbeelding]
Beetje donker maarja.

En dit is met andere instellingen, dit is echt cartoon, alleen dan moet je echt elke randje wat donkerder is ook een ander materiaal geven :)
[afbeelding]

Zijn allemaal wat simpele vormen maar wou eerst de simpele dingen maken daarna rest, eerst effe kamer vullen.

Commentaar meer dan welkom :)
Van fouten leer je meest. :p
Nice :) Even wat dingen:
- De eerste render is idd donker, gebruik dus de 2de.
- Sommige textures ontbreken nog: de bakstenen muur links, de vloer en nog wat andere dingen
- Het kleed is te dun, te rechthoekig en het kan een 'wolliger' texture krijgen.
- Tv, kast moeten nog, maar dat kan je zelf ook zien ;)
- Volgens mij is de tafel een beetje laag ten opzichte van de kamer, zie kan misschien een beetje hoger :)

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:37

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Anoniem: 10832 schreef op 10 September 2003 @ 17:31:
Zo nog een kleine update
[afbeelding]

Ga solliciteren bij Lucasarts of bij ILM man! Dit is gruwelijk mooi!

Bedankt man _/-\o_

Werkt goed en het is ook nog eens simpel.
Dat scheelt weer in het belichten.

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-04 14:51

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

sebastius schreef op 17 September 2003 @ 14:55:
Ga solliciteren bij Lucasarts of bij ILM man! Dit is gruwelijk mooi!
Tis zeker mooi, maar nog lang geen ILM/Lucasarts niveau ;). Check eens www.cgtalk.com, dat komt meer in de buurt ;)

Sowieso willen die (voor zover ik weet) mensen met een afgeronde opleiding en ervaring bij andere bedrijven. Een goede cv dus.

• Schuey
binnenkort maar weer eens een hoofd maken :) Maar heb gezocht naar referentie, maar nix kunnen vinden, wil graag een kaal hoofd :) Iemand een linkje?
trouwens dat je nu bij fineart moet dokken ;(

• LeMerchant
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07-2020

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Zo, ik ben ook pas begonnen met 3D. Ik gebruik daarvoor Maya 5.0 en dat werkt best lekker. Vandaag ben ik es begonnen met wat HDRI dingen en ik heb aan de hand van een tutorial iets in elkaar gezet, je zouhet kunnen beschouwen als mn eerste maya ontwerpje :), die ik binnenkort ga posten hoor. Maar ik wou er eigenlijk een kleine animatie van maken. Nou wou ik dat als volgt doen:

Een standaard poly cube die in het midden staat en dan dat er een camera omheen draait op een rustig tempo. Nu heb ik al iest heel simpels gemaakt alleen het filmpje gaat veel te snel! hoe kan ik dit aanpassen? Ik heb em al op Film 24fps gezet. Iemand een idee?
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.