[3D] Contest v14: 'Horror' Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 2.363 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017

handige_harrie schreef op 27 August 2003 @ 20:29:
[...]

Als je een aantal dingen verbeterd heb je een CG Talk fronpage plaat.

-pose/uitdrukking van je character is te vaag
-de figuren aan weerszijden zijn teveel hetzelfde, variatie
-betere, gevarieerdere textures en minder 'plastic-look'.
-iets betere belichting , misschien iets met volumetrics/fog

Tot nu toe _/-\o_
je hebt gelijk op alle punten :P

-ik wil/wou meer een "paus" pose doen ( voor degene die Hellraiser 3 kennen dat Pinhead in de kerk is ;) )
- die muren zijn idd 100% symmetrisch ( wordt nog veranderd )
- ze hebben allemaal nog dezelfde texturen ( standaard raytrace texture ) :P
- keb ook aan fog zitten denken maar nog niet geprobeerd/aangedurft :P ( rendertijd is nu al lekker lang :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23522

Afbeeldingslocatie: http://stuwww.uvt.nl/~s333654/stuff/evil8.jpg
Help! Dit ziet er natuurlijk niet uit... hoe kun je nou mooi zo'n hoofd texturen? Ik kan dit echt niet... :( Zowiezo een paar mooie zwarte vlekken... waar komt dat nou vandaan?

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:36
Anoniem: 23522 schreef op 27 augustus 2003 @ 23:41:
[afbeelding]
Help! Dit ziet er natuurlijk niet uit... hoe kun je nou mooi zo'n hoofd texturen? Ik kan dit echt niet... :( Zowiezo een paar mooie zwarte vlekken... waar komt dat nou vandaan?
Zachte brushes gebruiken, een kop is niet geel, maar heeft een vrij typische rood/bruine tint. Heeeeele lichte brushes gebruiken in allerlei tinten rood, opacity 5 - 20%. Rond de ogen donker(der). Goed kijken naar reference plaatjes, dan kom je een heel eindje :).

Geen schaduwen/highlights erin brushen, dat doet max voor je. (als je wat langer bezig wilt zijn kan je ook bump/specular/glossiness maps maken)

Anoniem: 39951

Anoniem: 41017 schreef op 27 August 2003 @ 20:25:
komt uit geen enkele hellraiser :p

zelf bedacht ( mix van Pinhead en Chatter :P ) meer lichaamsdelen doe ik niet ( krijg je meer een standaard cliche horror plaat wat ik dus niet wil :P ), kga meer voor "stylish horror" :+
wat bloed komt er uiteraard wel ;)
Ik kan me wel een scene herinneren met kettingen uit hellraiser.

Anoniem: 39951 schreef op 28 August 2003 @ 00:35:
[...]

Ik kan me wel een scene herinneren met kettingen uit hellraiser.
dat wel :P ( in alle hellraisers komen kettingen voor :+ )

maar de char zelf niet ;)

Anoniem: 9542

Anoniem: 9542 schreef op 27 August 2003 @ 10:06:
[...]

* Anoniem: 9542 gaat vanavond weer paardrijden, als ik er aan denk wil ik wel ff wat fotootjes schieten? wat aanzichten ofzo?
8)7 * Anoniem: 9542 is met z'n stomme kop vergeten z'n camera mee te nemen, gee plaatjes dus |:(

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 21:29

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Anoniem: 9542 schreef op 28 August 2003 @ 08:24:
[...]

8)7 * Anoniem: 9542 is met z'n stomme kop vergeten z'n camera mee te nemen, gee plaatjes dus |:(
8)7 Ik ben gisteravond ook net naar de manege geweest, had zo een paar foto's voor je kunnen schieten, camera bij me... maar... tja.

Hey maar als je een bepaalde positie wilt, aanstormend in galop ofzo, steigerend, weet ik veel, msn even en ik heb zo een plaatje voor je. Ik heb hier nog stapels oude Penny's en Ponyclubs liggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Dark Blue op 28-08-2003 10:03 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Anoniem: 80198

Dark Blue schreef op 28 August 2003 @ 10:03:
[...]

8)7 Ik ben gisteravond ook net naar de manege geweest, had zo een paar foto's voor je kunnen schieten, camera bij me... maar... tja.

Hey maar als je een bepaalde positie wilt, aanstormend in galop ofzo, steigerend, weet ik veel, msn even en ik heb zo een plaatje voor je. Ik heb hier nog stapels oude Penny's en Ponyclubs liggen.
Het hoeft echt niet hoor, bedankt, maar ik denk dat ik ook heel veel van i-net kan afhalen. Het is natuurlijk wel handig, k bedoel als je gewoon al plaatjes hebt liggen ofzo graag, maar je hoeft er echt niet zoveel moeite voor te doen ;) .

Anoniem: 27642

WIPje
Afbeeldingslocatie: http://217.172.174.210/~erik/3d/flesheating_plant4.jpg

C&C welkom.
ik denk dat het nu wel bijna in zijn laatste staat is.
zal er later nog wel mist bij doen, maar omdat de render/denk tijd nu al 20 minuten is doe ik dat liever niet al te vaak :P (komt waarschijnlijk omdat ik bijna overal subnurbs voor gebruik)

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-05 08:10
Anoniem: 27642 schreef op 28 August 2003 @ 13:54:
WIPje
[afbeelding]

C&C welkom.
ik denk dat het nu wel bijna in zijn laatste staat is.
zal er later nog wel mist bij doen, maar omdat de render/denk tijd nu al 20 minuten is doe ik dat liever niet al te vaak :P (komt waarschijnlijk omdat ik bijna overal subnurbs voor gebruik)
Nice :) Ik zou nog goede beliching plaatsen met schaduws. Wat voor achtergrond komt er nog bij?

Ik zou ook nog probeer het wat meer horror er van te maken, bijv. m.b.v. beliching :)

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

Zo, kheb ook weer een wipje...

Kheb die lantaarn eruit gegooid, newe gemaakt, btje geklooid met belichting: er zit een omni in die lantaarn, maar daar zie je nix van.....vaag...naja, kijk, en huiver...uhm..oordeel :P

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~hanek038/horror_wip2.jpg
C&C pleaze

Bij et zien zie ik nog zoveel, ik moet het donkerder krijgen, tis te licht (vooral goed te zien bij de voet van de lantaarn). Er moet wat meer mist bij de grond...pffff....

[ Voor 25% gewijzigd door Roa op 28-08-2003 15:17 ]

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

• Qylos
Roa schreef op 28 August 2003 @ 15:15:

Kheb die lantaarn eruit gegooid, newe gemaakt, btje geklooid met belichting: er zit een omni in die lantaarn, maar daar zie je nix van.....vaag...naja, kijk, en huiver...uhm..oordeel :P

[afbeelding]
C&C pleaze

Bij et zien zie ik nog zoveel, ik moet het donkerder krijgen, tis te licht (vooral goed te zien bij de voet van de lantaarn). Er moet wat meer mist bij de grond...pffff....
Het is een beetje onduidelijk. Ik zie een stoep, een soort lantarenpaal en een muurtje. Ik zie het horror er niet in. Het is allemaal te licht, zoals je zelf zegt :)

Omdat je waarschijnlijk geen model in je scene gaat zetten, zou ik veel meer laten zien dan alleen een muurtje met een stoep. Je zou beter een hele straat kunnen maken, met horror-achtige huizen. Sry dat ik het zeg, maar nu stelt het niet zo veel voor. (ik probeer eerlijk te zijn, denk niet dat ik je wil afkraken).

• Roa

Roa

Denk ik ook niet, ik ben ook nog niet klaar :P

Ik ben heeeeeel erg aan het kloten met die omni, wil nog niet zo lukken, tis wel wat onheilspellender geworden (lees: Donkerder). Maar er komt een put waaruit een hand oid komt, dat word eigenlijk de 'model', ben nogal n00b, maar ik leer veel zo, gewoon maar gaan hé ;) Tis inderdaad vrij leeg, maar uiteindelijk zal je ook bijna nix zien van wat je nu ziet..wrom ik dus eignelijk zo loop te kloten met die lantaarn :? Nieuwe wip soon :)

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Je kan ook een schaduw werpen op die muur van een moord ofzo. Hoef je nix organisch te maken -> je hebt wel een tafereel :Y)

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Anoniem: 74854

Roa schreef op 28 August 2003 @ 15:15:

[afbeelding]
C&C pleaze

comments:
-geef je lichten wat kleur (dus geen knalgeel of roze of zo, maar gewoon van dat --zachte geel of zo)
-lagere multiplier voor de lichten
-schaduwen staan ook altijd goed in zon scene
-en die mist moet je meschien ook is met de kleurtjes (en intensiteit) spelen, kweet niet of dat een mooi ffect geeft hoor :)
-bump maps voor de stoep en de muur om ze wat meer diepte te geven

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 74854 op 28-08-2003 17:25 ]

update

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/mj2.JPG

zeer bruut 3d--god.

wat gaat er nog bij komen? regen en bliksem ofzo? (daar ziet het naar uit, denk ik)
grassprietjes vooraan vind ik er heel cool uitzien :)

Anoniem: 27642 schreef op 28 augustus 2003 @ 18:25:
zeer bruut 3d--god.

wat gaat er nog bij komen? regen en bliksem ofzo? (daar ziet het naar uit, denk ik)
grassprietjes vooraan vind ik er heel cool uitzien :)
k zit al een hele tijd met regen te worstelen, particels etc het wil allemaal niet werken, als iemand weet hoe dit kan please tell..... mischien bliksem als de regen wil llukken dan. En nog een oude boom ergens links in de scene. En een maantje denk :9 .

mmm regen zoals ik het ken is idd met behulp van particles.
met een plane die off camera is, die dan particles naar benden laten emitten, de particles een beetje naar 1 richting laten vallen om wind te simuleren, en dan een heel klein soort stokje maken en daar dan dupliverts van laten maken op de particles. (zodat elke particle zo'n stokje word)
(zoals hier)
maar tis natuurlijk veel moeilijker dan het klinkt en hoe het er bij mij uitzag was lang niet zo goed als op dat plaatje hierboven. :)

Afbeeldingslocatie: http://stuwww.uvt.nl/~s333654/render3.jpg

• Roa

Roa

Anoniem: 74854 schreef op 28 August 2003 @ 17:16:
[...]

comments:
-geef je lichten wat kleur (dus geen knalgeel of roze of zo, maar gewoon van dat --zachte geel of zo)
-lagere multiplier voor de lichten
-schaduwen staan ook altijd goed in zon scene
-en die mist moet je meschien ook is met de kleurtjes (en intensiteit) spelen, kweet niet of dat een mooi ffect geeft hoor :)
-bump maps voor de stoep en de muur om ze wat meer diepte te geven
-komt nog :) (zit er ook al wel in trouwes :/)
-was ik al achter gekomen :)
-...? die vat ik niet...? (tis een maan scene O-))
-wask al mee aant rommelen, maar komt aan het eind wel...
-ohk, hoe kan ik zelf bumpmaps maken met fotosoep ofzo, want ik heb zo'n texture zwart wit gemaakt, wat extremer (bijna geen grijs tinten) enzo, maar ik zie dus echt geen verschil...

Anoniem: 27642 schreef op 28 August 2003 @ 19:17:
mmm regen zoals ik het ken is idd met behulp van particles.
met een plane die off camera is, die dan particles naar benden laten emitten, de particles een beetje naar 1 richting laten vallen om wind te simuleren, en dan een heel klein soort stokje maken en daar dan dupliverts van laten maken op de particles. (zodat elke particle zo'n stokje word)
(zoals hier)
maar tis natuurlijk veel moeilijker dan het klinkt en hoe het er bij mij uitzag was lang niet zo goed als op dat plaatje hierboven. :)
het klinkt mischien raar, maar k zou niet blij zijn met dat resultaat. Het moet er echt uitzien als druppels. Ik had gewoon particels facing gemaakt en met opacity maps er een druppel vorm uit krijgen en dan nog een watermatrial erop dumpen. Eventueel nog blurren dat er streepjes ontaan. Maareehhhh is dit nou de goeie manier??? :?

Anoniem: 39951

Is dat paard dood? Zie hem niet ademen? Beetje een wolkje ofzo zou mooi uit zijn neusgaten zijn :)

Roa schreef op 28 August 2003 @ 19:39:
[...]

-komt nog :) (zit er ook al wel in trouwes :/)
-was ik al achter gekomen :)
-...? die vat ik niet...? (tis een maan scene O-))
-wask al mee aant rommelen, maar komt aan het eind wel...
-ohk, hoe kan ik zelf bumpmaps maken met fotosoep ofzo, want ik heb zo'n texture zwart wit gemaakt, wat extremer (bijna geen grijs tinten) enzo, maar ik zie dus echt geen verschil...
O, ik had die hele lichte schaduw niet gezien :P, maar juist omdat het een maan scene is denk ik dat de schaduw juist heel donker moet zijn :), dit zal trouwes denk ook wel verholpen zijn als je de multiplier van je lichten flink omlaag haalt

En die mist hoeft eik ook geen andere kleur, mist is eik ook gewoon wit :)

En hoe je een bumpmap maakt, pak fotosoep, verhoog et contrast van bijv die stenen, maak een alphachannel, en save die.
voor de rest doe ik nooit moeilijk bij zulke bumpmaps en pak ik gewoon de diffusie, aangezien daar al redelijk contrast in is moet dat ook lukken :), dan de amount gewoon wat hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weer een wip van mijn inzending.

Afbeeldingslocatie: http://217.172.174.210/~erik/3d/flesh_eating_plant.jpg
(clickbaar 1024x768 100kb)

nieuwe elementen:
-grond planten wat uitgebreid + rode vuurvliegjes (en een kleine rode lamp erbij)
-grond mist, groen. met particles gedaan, niet helemaal tevreden maar testen is langdurig en dit is goed genoeg. (volgende WIP's zullen het waarschijnlijk ook zonder de mist moeten doen, tis namelijk +15 minuten met mist oid. )
-plant wat "verkleind" (was eerst redelijk hoog) camera standpunt is nu wat beter om ook daadwerkelijk te kunnen zien dat ik moeite gedaan heb op die bomen :P

C&C wanten + een vraag.
C&C sowieso op de mist, want ik kan hem wel goed genoeg vinden. maar ik vind al snel dingen goed genoeg.

de vraag gaat over belichting, ik wil binnen de scene licht contrast heel sterk houden.
maar hoe belicht je nu een scene subtiel zodat je kan zien wat er gebeurt/is maar toch dat je die donkerte houd.
had namelijk eerst een spotlicht als een soort zaklantaarn, dat zag er wel goed uit, maar dat was redelijk misplaatst.
dus advies very much wanted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Hij is wel wat donker, ik kan het niet echt goed zien. Die mist ziet er mooi uit, ik wil ook zoiets voor mijn scene hebben.

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39951 schreef op 28 augustus 2003 @ 22:59:
[...]

Is dat paard dood? Zie hem niet ademen? Beetje een wolkje ofzo zou mooi uit zijn neusgaten zijn :)
hij ademt in 8)

offtopic:
als je ademen te vaak zegt klinkt het nergens meer naar 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 80198 op 29-08-2003 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anyways weer es een upate, waarschijnlijk mijn FINAL moet t nog een beetje bewerken met photoshop......

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/hor.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Nice hoor :)

Als je regen beetje leuk wil krijgen moet je idd particles gebruiken en ze een motion blur meegeven, dat er dus een trail ontstaat naar beneden. Verder zou ik je maan een stuk witter maken en een lichte glow meegeven, die 2 billen in de handen van die death knight mogen imo iets minder fel en iets vuriger.

Trouwens, die boom links heeft iets weg van een palmboom, het zou de sfeer veel ten goede komen als dat een oude verotte Eik oid was :)

En grond mist geef het ook wel wat creepy's try it.

Ennuh, why radial blur :?

[ Voor 28% gewijzigd door Allochtoon op 29-08-2003 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa

Roa

Anoniem: 74854 schreef op 28 August 2003 @ 23:29:
[...]

O, ik had die hele lichte schaduw niet gezien :P, maar juist omdat het een maan scene is denk ik dat de schaduw juist heel donker moet zijn :), dit zal trouwes denk ook wel verholpen zijn als je de multiplier van je lichten flink omlaag haalt

En die mist hoeft eik ook geen andere kleur, mist is eik ook gewoon wit :)

En hoe je een bumpmap maakt, pak fotosoep, verhoog et contrast van bijv die stenen, maak een alphachannel, en save die.
voor de rest doe ik nooit moeilijk bij zulke bumpmaps en pak ik gewoon de diffusie, aangezien daar al redelijk contrast in is moet dat ook lukken :), dan de amount gewoon wat hoger.
Dat had ik dus al gedaan, maar ja, je ziet er gewoon niet zoveel van...Helaas...

3d god, hoe maak jij die felle bollen? Zoiets wil ik ook als lantaarn hebben namelijk :P

[ Voor 6% gewijzigd door Roa op 29-08-2003 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Allochtoon schreef op 29 August 2003 @ 14:24:
Nice hoor :)

Als je regen beetje leuk wil krijgen moet je idd particles gebruiken en ze een motion blur meegeven, dat er dus een trail ontstaat naar beneden. Verder zou ik je maan een stuk witter maken en een lichte glow meegeven, die 2 billen in de handen van die death knight mogen imo iets minder fel en iets vuriger.

Trouwens, die boom links heeft iets weg van een palmboom, het zou de sfeer veel ten goede komen als dat een oude verotte Eik oid was :)

En grond mist geef het ook wel wat creepy's try it.

Ennuh, why radial blur :?
radial blur, omdat ik eigenlijk gewoon nooit een goed depht of field effect krijg, en op deze manier het paard etc toch nog scherp blijft. Ja het zou echt allemaal vele malen beter kunnen maar eerlijk gezegt ben k al met iets anders bezig en heb dit ffe snel afgewerkt. het duurt nog ffe tot t einde van de contest mischien dat k ineens weer es zin heb om verder te gaan :9 (denk t niet :O )
EN over die palmboom ehhhhh.... laten we zeggen dat ook mijn skelet, wat wil bijbruinen, en..... naar het strand is gegaan om wat zon ehhh.. maan te vatten 8)

oh en roa gewoon een omni light (meest cvoor de hand liggende, straalt licht in alle kanten uit n.m) erin pleuren. Dan naar modifier list (links in max) naar onder scrollen, en dan staat er volgens mij ergens add effects of zoiets dergelijks dan gewoon lens effect. Dan in het effect panel (weet niet precies hoe da heet :+ ) . Gewoon inactive aanklikken word ie bij elke verandering geupdaten. En dan klote met de instellingen tot je de juiste hebt. (glow behind kan je het beste uitzetten, anders gaat de glow door alle objecten heen). Of je gaat meteen naar effect panel add > lens effect en dan ergens pick light en lampjes aanklikken die t effect moeten krijgen. Je kan ook in de video post wat lache effectjes krijgen.

nog een vraagje voor jullie... welke was beter deze (met effecten, en palmboom :+ ) of de pic hiervoor ???(zit n.m te twijfelen welke ik nou als final moet gebruiken :? )

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 80198 op 29-08-2003 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@3d---god: is et de bedoeling dat et skelet doet dat pak heengaat? of lijkt dat maar zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

in het midden zit een opening (de bedoeling) waar zijn borst doorsteekt. de rest waar da kleed allemaal doorgaat is niet de bedoeling moet k nog fixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Laatst online: 29-03 14:59
@3d---god: moet de maan niet wat meer licht geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Anoniem: 80198 schreef op 29 August 2003 @ 13:51:
anyways weer es een upate, waarschijnlijk mijn FINAL moet t nog een beetje bewerken met photoshop......

[afbeelding]
Nog een kleine toevoeging misschien: de grasprieten op de voorgrond zijn nogal dik en rechthoekig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa

Roa

Zo, ben et zat :P

Arm lukte gewoon nog niet, eerst maar eens zonder ene hele scene. Bloed lukte ook niet echt..naja, anyway, mijn niet-meer-final:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~hanek038/horror_final.jpg
(tips zijn natuurlijk altijd nog welkom O-))

[ Voor 14% gewijzigd door Roa op 29-08-2003 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70375

Topicstarter
Roa schreef op 29 August 2003 @ 16:25:

Arm lukte gewoon nog niet, eerst maar eens zonder ene hele scene. Bloed lukte ook niet echt..naja, anyway, mijn final:

[afbeelding]
allez, niet opgeven. Je kan toch nog wel een paar simpele objecten toevoegen zoals een altaar of een doodskist, maar dan zal je natuurlijk wel de hoek van je pic moeten veranderen. Als het bloed nu eens uit een doodskist komt die zogezegd "van de wagen" is gevallen en zo de riool in sijpelt

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 70375 op 29-08-2003 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sorry voor nog zo snel een wipje maar ben er echt lekker beig aan geweest :P

Afbeeldingslocatie: http://217.172.174.210/~erik/3d/tn_flesh_eating_plant3.jpg

heb nu wat met licht zitten klooien en vind zelf dat het er nu wel OK uit ziet.
wat botjes bij gegooid voor het horror effect.
de plant heeft nu een knop die licht geeft. (al valt dat totaal niet op, maarja jammer dan)

snappers laat ik waarschijnlijk ook nog wel licht gaan geven, maar eerder subtiel dan echt veel licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa

Roa

Anoniem: 70375 schreef op 29 August 2003 @ 16:29:
[...]

allez, niet opgeven. Je kan toch nog wel een paar simpele objecten toevoegen zoals een altaar of een doodskist, maar dan zal je natuurlijk wel de hoek van je pic moeten veranderen. Als het bloed nu eens uit een doodskist komt die zogezegd "van de wagen" is gevallen en zo de riool in sijpelt
Misschien doe ik er nog wel aan, maar tot die tijd is dit mijn final. Bedankt voor je support though :)

Als ik dus geen andere FINAL post (mss komt er nl nog wel een wip....) is dit mijn final :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roa schreef op 29 August 2003 @ 16:25:

Arm lukte gewoon nog niet, eerst maar eens zonder ene hele scene. Bloed lukte ook niet echt..naja, anyway, mijn final:

[afbeelding]
(tips zijn natuurlijk altijd nog welkom O-))
oke dan gaat k uitleggen hoe ge bloed kan maken he ;)

PLAS BLOED

je pakt een box, je maakt hem plat (ook weer niet al te plat), en nattuurlijk zo breed etc hoe de plas moet worden.
Dan voeg je een edit mesh/poly modifier toe. daarna voeg je een mesh smooth modifier toe, (deze zit modifier stack) zet literations op 1 of 2.
Als je dit hebt ga je weer naar edit mesh/poly en ga je de vertexjes aan de zijkante beetje op opschuiven tot het er (van boven) uitziet als een plasje.
Dan ga je naar de matrial editor.
In de deffuse slot kies je een donker rode kleur, of gewoon een blood texture.
Dan zet je de opacity op iets van tussen 70 - 80.
Dan zet je de spectecular op mnnn denk iets van 90, en de glossines op 20-30 denk.

SPUITEND BLOED

je maakt een particle object, gaat naar modifier stack en stelt dan dingen in als snelheid etc.
Dan ga je naar de type particle n stelt hem in op facing.
Dan schuif je de tijd een beetje vooruit, zodat de particles zicht baar zijn.
Dan stel je de grootte in van de particles, je kan het beste een grotere particles hebben dan kleinere, aangezien er toch nog een opacity map overheenkomt en de zijkanten dus weggaan.
anyways, je gaat naar de matrial editor en kiest een donker rode, of blood texture.
je zet de soort op facing, bovenaan in de ME(matrial editor)
Dan ga scroll je naar benee en klikt maps aan, dan bij opacity map, kies je de GRADIANT deze zet je op radial.
Nu moet je de spectecular op 90 zetten en glossines op 30 zoiets moet wel lukken.
Dan voeg je hem toe.
Dan recherklik op het particle object(of hoe hetr ook heet) en links onderin kies je blur image dan 1,7 ofzo.
en renderen maar

MATRIAAL

je opent de ME, dan kies je een mix map.
in de ene(slot) kies je b.v een stenen muur, in het andere slot kies je een bloed texture (tileable is t best).
dan kies je in de mix slot een noise map, of plaatje die je zelf hebt gemaakt(het gaat er gewoon om dan in de zwarte kleuren van het plaatje in dit geval de muur komt, en de witte delen het bloed.
dan klik je ... damn hoe heet da nou :? igg ''het vakje rechts onderin'' aan, en ga je met die curve een beetje spelen wat slepen etc totdat je het juiste resultaat hebt.
Dan sleep je deze map naar bump, en klik op instance. en eventueel ook naar de spectecular color.

hoop dat je er iets aan hebt :9

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 80198 op 29-08-2003 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58888

Zozo, gaat errug lekker hier...
gg Hymn, je hebt op 1 of andere manier echt een eigen stijl... netjes...

kga soon ook eens mee doen met een contest... (de volgende prolly)

ben nu beetje met max bezig ipv maya =]
bevalt goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa

Roa

Naja, et bloed ziet er beter uit...

Probeer nog een soort mist te creëren met particles, maar daar moet ik me nog in verdiepen....(iemand tips?)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~hanek038/horror_wip4.jpg
C&C

[ Voor 5% gewijzigd door Roa op 29-08-2003 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
@3d---god; radial blur weer? waarom? :p

@Roa; ik denk dat 't bloed iets minder doorzichtig kan. En misschien heeeel licht reflecterend. En voeg nog wat meer toe joh :) Als ik goed tel zijn 't nu 10 primitieven, je pc'tje kan veel meer aan dan dat. (En 't wordt nog gedetailleerder ook :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa

Roa

7 eigenlijk ;)

Ja..ik ga er nog wel aan werken hoor, maar kheb ff geen zin meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LiToKi schreef op 29 augustus 2003 @ 23:18:
@3d---god; radial blur weer? waarom? :p
lezen ;) . omdat k dus nooit die depht of field goed krijg, en k toch blur wil, maar gewoon blur blurt meteen alles zo is t midden nog scherp tenminste. Kan je meschien ffe uitleggen hoe dat werkt met die depht of field . Weet wel hoe het moet hoor maar als k render worden de zijkanten van de objecten ineens heel scherp en zwart bij de overgan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roa schreef op 29 August 2003 @ 21:38:

Probeer nog een soort mist te creëren met particles, maar daar moet ik me nog in verdiepen....(iemand tips?)

[afbeelding]
C&C
tsja mist, ik neem aan dat je geen blender gebruikt en gezien dat het eenigste is wat ik een beetje kan kan ik je dus op dat vlak weinig helpen.

maar wat ik een beetje mis is een prop eigenlijk.
meschien een moordwapen ofzo, zoals een mes waar het bloed vanafdruipt in de boel.

(mes maken, UV eroverheen, en een druppeltje bloed modellen wat op de plas valt, dan op de plas een wave effect toepassen vanaf dat punt. (hoe dit moet in 3dmax of maya of wat dan ook, geen flauw idee))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80198 schreef op 29 August 2003 @ 23:55:
[...]

lezen ;) . omdat k dus nooit die depht of field goed krijg, en k toch blur wil, maar gewoon blur blurt meteen alles zo is t midden nog scherp tenminste. Kan je meschien ffe uitleggen hoe dat werkt met die depht of field . Weet wel hoe het moet hoor maar als k render worden de zijkanten van de objecten ineens heel scherp en zwart bij de overgan :(
mja, dat heb ik soms ook. Wat ik dan doe is em handmatig blurren in photoshop :P

als jet beetje handig doet zie je het verschil niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Roa schreef op 29 August 2003 @ 23:40:
7 eigenlijk ;)

Ja..ik ga er nog wel aan werken hoor, maar kheb ff geen zin meer :P
Dan maak je maar zin (had mn leraar uit groep 4 gezegd) :P Serieus: je kunt er best wel wat detail aan toevoegen, gebruik je fantasie. Zoek op google naar horror images en doe daar inspiratie op. En ik zeg het nog een keer: gebruik een andere camerastand. Je hebt nog genoeg tijd, probeer te laten zien waarvandaan dat bloed komt.

En het bloed kan beter, zie daarvoor LiToKi's id :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Roa schreef op 29 augustus 2003 @ 21:38:

[afbeelding]
C&C
Leuk :)

Je kan een paar stenen boven het bloed uit laten steken, als je bijv elke straatsteen modeld kan dat makkelijk. En wat minder doorzichtig.

Dit kan je het makkelijkst doen met een displacement map, op basis van de texture.

[ Voor 9% gewijzigd door Allochtoon op 30-08-2003 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
3d---god:
hoe heb je de "bladeren" van die boom en het gras gemaakt? Shag hair ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Anoniem: 80198 schreef op 29 August 2003 @ 23:55:
[...]

Omdat je depth of field niet goed krijgt, doe je maar radial blur? :+ Oke.

Depth of field heb je in 2 vormen; als post-effect en camera effect, het camera effect is 't mooist, maar duurt het langst om te renderen. Zoek maar bij de camera instellingen.

Wat ook goed gaat, en wat Hymz al zei, is handmatig blurren in photoshop, wordt vaak gedaan en bij eenvoudige scenes zie je 't niet. Bij jou gewoon het gras op de voorgrond blurren ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou, weer een WIPje. en goede kans dat dit ook de final is.
kan iig niet meer veel vinden wat moet veranderen, en echt meer dingen heeft het volgenst mij niet nodig.

heb de mist wat verbeterd. (nu lijkt het ook nog op mist :) )
wat props erbij, plant wat aangepast .
licht nog een beetje getweaked.

naja C&C en ideen welkom.

Afbeeldingslocatie: http://217.172.174.210/~erik/3d/tn_flesh_eating_plant4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Anoniem: 27642 schreef op 30 August 2003 @ 20:42:
nou, weer een WIPje. en goede kans dat dit ook de final is.
kan iig niet meer veel vinden wat moet veranderen, en echt meer dingen heeft het volgenst mij niet nodig.

heb de mist wat verbeterd. (nu lijkt het ook nog op mist :) )
wat props erbij, plant wat aangepast .
licht nog een beetje getweaked.

naja C&C en ideen welkom.

[afbeelding]
Misschien ook nog in de achtergrond een mist met wat groene kleur aanbrengen i.p.v. die kale zwarte kleur :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa

Roa

Zo, wegens veel aandringen ;)

Nieuw wipje. *Zoek de 10 verschillen*

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~hanek038/horror_wip5.jpg
C&C pleaz :)

Der moet nog iets persoonlijks van het slachtoffer liggen ofzo....hmm....

[ Voor 5% gewijzigd door Roa op 31-08-2003 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zou nog wat meer aan de texture van de hand werken, het ziet er meer uit als steen dan als hand. (beetje graniet achtig)

het model opzich is niet verkeerd. (beetje toon achtig, maar dat is geen critiek meer een constatering) waarschijnlijk komt het wel beter uit als je de vingers wat kromt alsof hij zich wil vast klampen (of wil gaan vast klampen) aan de bestrating. nu zien ze er nog een beetje teveel als worsjes uit.

en dit is persoonlijk maar de plas bloed is een beetje dun, meschien als je hem toch iets dikker maakt.
en meschien ook het bloed wat dynamieser maken door er rimpeltjes in aan te brengen. (3dsmax of maya of wat dan ook heeft hier vast wel een manier/tooltje voor)

voor wat voor object daar nog moet liggen.
tsja ik vind een schoen altijd wel traditioneel het item dat achterblijft.
maar gezien die dan redelijk gedetailieerd moet zijn is dat mogelijk wat moeilijk. (of het slachtoffer moet klompen aan gehad hebben dat is weer redelijk makkelijk :P )
maar vind zelf gewoone leren schoenen redelijk moeilijk. (ben soweiso knudde met alles wat bij een mens hoord of mens is. dus kan ook aan mij liggen))

of een bosje sleutels ofzo, das redelijk goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LiToKi schreef op 30 August 2003 @ 18:19:
[...]

Omdat je depth of field niet goed krijgt, doe je maar radial blur? :+ Oke.

Depth of field heb je in 2 vormen; als post-effect en camera effect, het camera effect is 't mooist, maar duurt het langst om te renderen. Zoek maar bij de camera instellingen.

Wat ook goed gaat, en wat Hymz al zei, is handmatig blurren in photoshop, wordt vaak gedaan en bij eenvoudige scenes zie je 't niet. Bij jou gewoon het gras op de voorgrond blurren ofzo.
ja, ik weet dat je idd met camera instelleningen kan doen en ook gewoon als effect. Maar het probleem was eigenlijk dat je gewoon te scherpe soms zelf zwarte randen krijg bij die overgang. DUs k ga het idd in photoshop ffe fixen. En nog kijken hoe dat nou zit met die depht of field.

en zoals k al een paar heb gezegd, ja ik radial blur indeplaats van depht of field, omdat dit de enige andere manier is om het midden te behouden en het gene eromheen gebrlurt word. Maar depht of field is natuurlijk veel mooier, maar lukt me gewoon nog niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dutch Dude
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-03-2024

The Dutch Dude

Haiku Rules!

misschien een kogelhuls bij in de plas bloed, Roa?

Overmatig computergebruik heeft mijn fantasie gedood, dus ben ik niet in staat een interessante tekst hierneer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73881

@Roa
Ik vind ook wel dat het bloed wat diker kan ja, en de vingers zijn ook wat onduidelijk, zoals stratos al zei.
Bloed kan ook iets donkerder vind ik. En niet zo dorzichtig. Ik zou gewoon ondoorzichtig maken en zo laten weerspiegelen dat je die lantarenpaal erin zien.
En met 3dsmax kan je de bump tool gebruiken om wat reliëf te maken.

Je zou ook gewoon een paar botten neerleggen, is iets makkelijker dan een schoen lijkt mij.

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa

Roa

Weer een wipje, gekloot met de textures van et bloed en de hand. Kheb nu een foto gebruikt van een stukje huid, maar in dit licht verkleurd het. En de vingers wat beter. Als object dat er ligt dacht ik eerst ook en schoen, maar kheb al wat mooiers verzonnen :D

Wip:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~hanek038/horror_wip6.jpg
Nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74288

Zou je dat rook eens weg willen laten? Ik zie een hand en wat bloed, maar voor de rest... Vind het maar vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Roa schreef op 31 August 2003 @ 14:05:
Weer een wipje, gekloot met de textures van et bloed en de hand. Kheb nu een foto gebruikt van een stukje huid, maar in dit licht verkleurd het. En de vingers wat beter. Als object dat er ligt dacht ik eerst ook en schoen, maar kheb al wat mooiers verzonnen :D

Wip:

[afbeelding]
Nog suggesties?
Ik zou het bloed toch nog wat anders doen. Het kan nog wat donkerder:
Afbeeldingslocatie: http://www.ypa.org/issues/images/features/blood.jpg
Ook moet je misschien de vorm nog veraderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

3D God, ik vind dat het paard wat leiper mag. Dieren kunnen echt wel eng zijn. Zoals zo'n hysterisch paard zoals in the ring. Misschien met zijn mond open en wat meer uitpuilende ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Laatst online: 09-05 21:48
Mooi werk allemaal, ik kan helaas niet meedoen; pc is helemaal gaar en krijg 'm niet goed. Kan maya geeneens normaal opstarten

Morgen ontvang ik hopelijk mn laptop, die 2.5 keer sneller is dan mn huidige pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Laatst online: 09-05 21:48
Anoniem: 80198 schreef op 29 augustus 2003 @ 13:51:

[afbeelding]
Michael jacksons nieuwe clip? ;)

die rechterbol kan trouwens wel wat meer naar zn hand toe. Zo lijkt het meer alsof ie boven zn pols zweeft ipv boven zn hand

[ Voor 17% gewijzigd door Hertog_Martin op 31-08-2003 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05-2024
nou weer een wipje
heb de boom van bladeren en takken ontdaan aangezien dit te zwaar was voor mijn computer.
Heb wat met belichting gekloot en een model gebrouwen.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/jaguare/wip3v14.jpg

C&C welcome

Weet iemand toevallig een goede tutorial die het moddelen van een hand die opgebouwt is uit botten behandelt??

The Only Good Silence Is The Silence With Music In It

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Jaguar_e schreef op 01 September 2003 @ 01:32:
nou weer een wipje
heb de boom van bladeren en takken ontdaan aangezien dit te zwaar was voor mijn computer.
[afbeelding]

C&C welcome

Weet iemand toevallig een goede tutorial die het moddelen van een hand die opgebouwt is uit botten behandelt??
Ik weet het, in het algemeen wordt er veel gezeurd dat alles te licht is, maar ik moet zeggen dat jouw render wel extreem donker is: je kunt niet eens je models echt goed zien. Plaats dus een zwakke omni bij de models. Dat groene zou ik zo laten, dat voegt wat toe.

Over die tutorial: ik weet wel dat er een is, maar helaas weet ik het linkje niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jaguar_e schreef op 01 September 2003 @ 01:32:
nou weer een wipje
[afbeelding]

C&C welcome

hmm, te zwaar, hoezo, je kan ze in je viewport toch gewoon hiden :)

Bones tutorial zal wel niet helpen als je dat intiept bij google ;)

EDIT:
@Jaguar_E hieronder: nee ik bedoel, dan zal je wel tutorials krijgen voor animatie-bones

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 74854 op 01-09-2003 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
nee ik heb al gezocht putjesschepper
ik kom alleen maar op sites met kant en klare models
dus dat schiet niet erg op

EDIT
Ja dat klopt en op skeleton niks anders. maar goed ik heb er ff een rode omni bij geketst
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/jaguare/wip4v14.jpg

C&C welcome

[ Voor 43% gewijzigd door Jaguar_e op 01-09-2003 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Jaguar_e schreef op 01 september 2003 @ 11:07:
nee ik heb al gezocht putjesschepper
ik kom alleen maar op sites met kant en klare models
dus dat schiet niet erg op

EDIT
Ja dat klopt en op skeleton niks anders. maar goed ik heb er ff een rode omni bij geketst
[afbeelding]

C&C welcome
Is al beter, maar waarom een roode omni? Niet eerder gewoon een witte?

Ik zou ook misschien de grond wat reshapen, want nu zie je duidelijk dat het vierkant is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
W.I.P.je

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/litoki/mummie08.jpg

Nu nog iets met de achtergrond :)

C&C?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-04 14:49

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

LiToKi schreef op 01 september 2003 @ 16:47:
W.I.P.je

[afbeelding]

C&C?
Ik vind hem erg cool :)
Idd die achtergrond kan nog wel wat leuks mee gedaan worden :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
LiToKi schreef op 01 September 2003 @ 16:47:
W.I.P.je

[afbeelding]

C&C?
Misschien nog een soort graftome erbij in een piramide?

Ziet er erg nice uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

W.I.P.je

[afbeelding]

C&C?
hmm, nice alleen je linkerarm vervormt niet goed :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

W.I.P.je

[afbeelding]

C&C?
Laat die butterfly glowen ofzo.. dan is het contrast tussen good en evil een stuk hoger.. en dan die zombie donkerder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
  • Laatst online: 01-05 14:31
W.I.P.je

[afbeelding]

C&C?
En nog een paar mooie bloemetjes en een zonnetje.
Dat is pas horror voor een zombie :)

https://drinkwaterpunten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
W.I.P.je

[afbeelding]

C&C?
lol super! de comments hierboven vooral ja :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

W.I.P.je

[afbeelding]

C&C?
comments.. ofcourse :9

-arm buigt nogal apart, en een bocht :?
-nagels zien er te dik uit en liggen gewoon op de vingers..
-ogen kunnen velee malen beter dit ziet er gewoon uit als een bol met een oog texture erop..
-armen vind k nog gewoon te blokkig(mischien dat t zo hoort ....bij een zombie.. :X )

verband is wel vet gedaan, heeft veel tijd in gezeten denk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Anoniem: 80198 schreef op 01 September 2003 @ 21:08:
[...]

comments.. ofcourse :9

-arm buigt nogal apart, en een bocht :?
-nagels zien er te dik uit en liggen gewoon op de vingers..
-ogen kunnen velee malen beter dit ziet er gewoon uit als een bol met een oog texture erop..
-armen vind k nog gewoon te blokkig(mischien dat t zo hoort ....bij een zombie.. :X )

verband is wel vet gedaan, heeft veel tijd in gezeten denk....
- Arm klopt niet helemaal lekker nee.
- Nagels zijn oud, klein en verschrommeld, tenminste, dat moet 't voorstellen, kan nog beter.
- Oog is fysiek correct, valt alleen geen lamp op die zorgt voor fatsoendelijke specular.
- Armen blokkig? Euhm... oké :? edit; de arm rechts bedoel je zeker, niet om mezelf eronderuit te lullen (really), maar da's stylistische vrijheid :+ de onderarm is imo een beetje blokkig :)

[ Voor 11% gewijzigd door LiToKi op 01-09-2003 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:41
REDFISH schreef op 31 August 2003 @ 18:51:
3D God, ik vind dat het paard wat leiper mag. Dieren kunnen echt wel eng zijn. Zoals zo'n hysterisch paard zoals in the ring. Misschien met zijn mond open en wat meer uitpuilende ogen.
Een paard met vlammende manen! :P

edit:
Trouwens, die mummy vind ik mega-grappig :D
En voor de achtergrond: egyptische hyroglyf... dinges... :)

edit2:
zoiets bedoel ik dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.iwebquest.com/egypt/images/bookofdead2.GIF

[ Voor 29% gewijzigd door D-Three op 01-09-2003 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laagvliegerke schreef op 01 September 2003 @ 21:52:
[...]

Een paard met vlammende manen! :P
mja, mischien wou hem eigenlijk een vette armor geven(> }:O ) enz... maar door gebrek aan skills en luiheid, ben k er niet mee doorgegaan k weet zelf wel dat t allemaal vele stukken beter kan. K ben gewoon nooit tevree met mijn models, en dan begin k dus elke keer op nieuw..... skiet niet op natuurlijk maja k wil eerst meer skills kweken en dan aan een echt project werken (en r ook mee doorgaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

Het is al even wat rustiger hier... ik denk dat iedereen hard aan het werk is.
Anyway, ik zag op cgtalk de volgende thread... misschien nog wat inspiratie voor de laatste paar dagen?

http://www.cgtalk.com/showthread.php?s=&threadid=85584

Verder niets dan lof voor alle mooie dingen in de contest _/-\o_

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NaPi2003 schreef op 02 September 2003 @ 12:28:
Het is al even wat rustiger hier... ik denk dat iedereen hard aan het werk is.
Anyway, ik zag op cgtalk de volgende thread... misschien nog wat inspiratie voor de laatste paar dagen?

http://www.cgtalk.com/showthread.php?s=&threadid=85584

Verder niets dan lof voor alle mooie dingen in de contest _/-\o_
had hem ook gezien ja :) best vet.
maar ik betwijfel dat er nog mensen bezig zijn eigenlijk.
denk dat de meeste hun ding gewoon klaar hebben liggen om als final te posten aan het eidne van de week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
Roa schreef op 31 augustus 2003 @ 14:05:

Wip:

[afbeelding]
Nog suggesties?
- duim gaat door de grond heen geloof ik
- misschien zoals gezegt een rokende kogelhuls, of een bebloed mes ernaast
- handen iets gedetaileerder maken, en andere houding, alsof ie zich vast wil pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58110

geez schreef op 02 september 2003 @ 20:54:
[...]

- duim gaat door de grond heen geloof ik
- misschien zoals gezegt een rokende kogelhuls, of een bebloed mes ernaast
- handen iets gedetaileerder maken, en andere houding, alsof ie zich vast wil pakken
offtopic:
Ik vraag het hier even omdat ik je email niet in je profiel kan vinden... Ik zou graag ff contact met je willen omtrent je Colorcase Neon Light mod... Mijn msn/email is djelte@gxm.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
na veel geklote en eerst mijn halve scene overnieuw gedaan ben ik tot dit eindresultaat gekomen.

r moet nog wat gedaan worden
- grond texture beter/mooier maken
- eventueel nog wat ander soort grafen
- belichting wat aanpassen
Maar goed aanschouw

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/jaguare/wip4v15.jpg

C&C uiterraard welcome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sideface
  • Laatst online: 30-09-2021
euhm, kwil nu nie moeilijk doen, maar ik herken nie veel van een scene hierin. alles is te donker, behalve het spook (dat is het toch hoop ik) in het midden, dat dan weer zo fel is dat de rest nog minder duidelijk is.
en zweven daar boven die grafsteen stukken vlees??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
Anoniem: 58110 schreef op 02 september 2003 @ 21:04:
[...]

offtopic:
Ik vraag het hier even omdat ik je email niet in je profiel kan vinden... Ik zou graag ff contact met je willen omtrent je Colorcase Neon Light mod... Mijn msn/email is djelte@gxm.net
hmm.. hotmail & chello accepteren gmx.net niet.. zal je even toevoegen aan mijn msn.. als dat niet lukt probeer mij even toe te voegen, computerx_rules@hotmail.com

Verder, nog beetje C&C @ Jaguar_E:
-achtergrond mag lichter, sterren oid.?
-spook geeft te veel licht en is groot.
-probeer gras te maken
-zoals je zelf al zei, belichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LiToKi schreef op 01 September 2003 @ 21:33:
[...]

- Arm klopt niet helemaal lekker nee.
- Nagels zijn oud, klein en verschrommeld, tenminste, dat moet 't voorstellen, kan nog beter.
- Oog is fysiek correct, valt alleen geen lamp op die zorgt voor fatsoendelijke specular.
- Armen blokkig? Euhm... oké :? edit; de arm rechts bedoel je zeker, niet om mezelf eronderuit te lullen (really), maar da's stylistische vrijheid :+ de onderarm is imo een beetje blokkig :)
Ik vind je char echt heel vet! Alleen zou zijn verband wat losser mogen zitten en wat viezer mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://stuwww.uvt.nl/~s333654/render5.jpg
(tnx litoki!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
Helaas gisteren avond is er het een en ander mis gegaan met mijn comp en was ik genoodzaakt de boel te formateren :(
Ik ben dus ook mijn 3dmax werk kwijt, dus ik zal de laatste wip als finale inleveren.
Want ik heb geen zin om weer een voledig nieuwe scene te gaan maken.
Hopelijk volgende contest meer geluk want ik baal er wel van aangezien ik net een redelijke render had gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
W.I.P.je

[afbeelding]

C&C?
Die is geweldig. _/-\o_

LAch me rot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

W.I.P.je

[afbeelding]

C&C?
geweldig.
wat ik vragen wil
waarmee gemaakt ?
hoe lang doe je over zoiets ?
is dit een hobby of onderdeel van je werk ?
hoe lang doe je over dit plaatje met het renderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63976

ratsja schreef op 03 September 2003 @ 14:33:
[...]

geweldig.
wat ik vragen wil
waarmee gemaakt ?
hoe lang doe je over zoiets ?
is dit een hobby of onderdeel van je werk ?
hoe lang doe je over dit plaatje met het renderen.
de meeste onder ons gebruiken volgens mij 3d studio max, voor meer informatie over de gebruikte programma's kan je bij post je stuff in de begin post kijken.
voor mij is het iig een hobby, en ik denk dat de meeste er zo over denken.
en plaatjes renderen hangt van verschillende vectoren af. kan van een paar seconden tot uren duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

allemaal zeer netjes gemaakt moet ik zeggen.
ik zal 3d studio max wel ff fixen, heb wel andere 3d programma's, lightwave bijvoorbeeld, maar vind die te ingewikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
ratsja schreef op 03 September 2003 @ 16:20:
allemaal zeer netjes gemaakt moet ik zeggen.
ik zal 3d studio max wel ff fixen, heb wel andere 3d programma's, lightwave bijvoorbeeld, maar vind die te ingewikkeld.
heb niet met lightwave gewerkt, maar ik gok dat max niet veel makkelijker is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa

Roa

Zo, ik denk dat dit echt mijn final wordt :P

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~hanek038/horror_final2.jpg

Toch nog wel C&C eigenlijk O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
Roa schreef op 03 September 2003 @ 18:15:

[afbeelding]

rechtsonder aan je FBI-badge-ding, zit een rare hoek of ben ik nou gek :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
Jaguar_e schreef op 03 September 2003 @ 12:09:
Helaas gisteren avond is er het een en ander mis gegaan met mijn comp en was ik genoodzaakt de boel te formateren :(
Ik ben dus ook mijn 3dmax werk kwijt, dus ik zal de laatste wip als finale inleveren.
Want ik heb geen zin om weer een voledig nieuwe scene te gaan maken.
Hopelijk volgende contest meer geluk want ik baal er wel van aangezien ik net een redelijke render had gemaakt.
jammer.. heb je geen backup hdd/partitie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:41
geez schreef op 03 September 2003 @ 18:25:
[...]

rechtsonder aan je FBI-badge-ding, zit een rare hoek of ben ik nou gek :?
Dat is gewoon de kaart die met de hoek wat onder het bloed zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roa schreef op 03 september 2003 @ 18:15:

[afbeelding]

Gaaf gemaakt... Maar iets klopt er niet...

2 situaties...

- De man wordt de put ingesleurd, bloed stroomt met hem mee. Dat kan niet, want de put is nog heel.
- De man is in de riolering vermoord terwijl hij op hulp riep, het bloed stroomt omhoog. Dat kan ook niet.

:P
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste