De man wandelde over straat en z'n arm werd afgerukt door een gemuteerde rioolrat!Anoniem: 74288 schreef op 03 September 2003 @ 19:08:
[...]
Gaaf gemaakt... Maar iets klopt er niet...
2 situaties...
- De man wordt de put ingesleurd, bloed stroomt met hem mee. Dat kan niet, want de put is nog heel.
- De man is in de riolering vermoord terwijl hij op hulp riep, het bloed stroomt omhoog. Dat kan ook niet.
domLaagvliegerke schreef op 03 September 2003 @ 18:58:
[...]
Dat is gewoon de kaart die met de hoek wat onder het bloed zit!

En daarbij werd z'n fbi batch ook afgeruktLaagvliegerke schreef op 03 September 2003 @ 19:14:
[...]
De man wandelde over straat en z'n arm werd afgerukt door een gemuteerde rioolrat!
Nu snap ik um ook

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.
Als je het bloed in de spleten en groeven tussen de stenen laat lopen ipv erover heen "geplakt" is het realistischer.Roa schreef op 03 September 2003 @ 18:15:
Zo, ik denk dat dit echt mijn final wordt
[afbeelding]
Toch nog wel C&C eigenlijk
nee helaas
Ik had wel mijn 3dmax op een aparte partie staan, maar helaas was dus mijn hele hd van slag waar door ik dus alles moest formateren. Ook windows kon niet meer gebruikt worden
Echt vaag maar goed volgende beter wat met mijn laatste wip als final win ik niet
Ik had wel mijn 3dmax op een aparte partie staan, maar helaas was dus mijn hele hd van slag waar door ik dus alles moest formateren. Ook windows kon niet meer gebruikt worden
Echt vaag maar goed volgende beter wat met mijn laatste wip als final win ik niet
The Only Good Silence Is The Silence With Music In It
Bedankt voor de (grappige) reacties 
Tja, en wat er gebeurd is, dat mag je zelf weten. Tis niet goed te zien, maar het is de badge van Fox Mulder, dus daarmee geef ik mijzelf het recht alles aan jullie fantasie over te laten
Benk nog te n00b voor....Als je het bloed in de spleten en groeven tussen de stenen laat lopen ipv erover heen "geplakt" is het realistischer.
Tja, en wat er gebeurd is, dat mag je zelf weten. Tis niet goed te zien, maar het is de badge van Fox Mulder, dus daarmee geef ik mijzelf het recht alles aan jullie fantasie over te laten
edit:
typo
typo
[ Voor 6% gewijzigd door Roa op 03-09-2003 21:02 ]
Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.
3dsmax 5, Brazil r/s, Photoshop.
Ligt er bij mij maar net aan hoe hard ik opschiet, bij deze dus absoluut niet. Ik denk een paar avonden, vooral dat verband was vervelend. Verder ligt 't er natuurlijk aan hoelang je al bezig bent met 3Dhoe lang doe je over zoiets ?
Hobbyis dit een hobby of onderdeel van je werk ?
33 min, was aan 't experimenteren met de wax shader, je ziet er niet veel van, maar ach...hoe lang doe je over dit plaatje met het renderen.
Anoniem: 74288
Ik doe 2 avonden over het huis tutorial van OogstLiToKi schreef op 03 September 2003 @ 21:34:
Verder ligt 't er natuurlijk aan hoelang je al bezig bent met 3D
/edit/ alleen deel 1 he? Dus texturen moet ik nog aan beginnen...
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 74288 op 03-09-2003 22:40 ]
Het zijn dan ook geen korte lievertjes, die tuts.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Maar je leert er wel zeer veel door, respect voor Oogst! En bedankt
Anoniem: 23522

Ok, de bedoeling is nu dat je dit hoofd ziet achter een raam dat gebarricadeerd is. Je ziet het hoofd voor het grootste gedeelte naar binnen kijken... hopen dat ik dat nog red met de deadline (maxxen blijft lastig
Ik weet niet of je nog genoeg tijd hebt voor een hele scene, zou wel jammer wezen natuurlijk.
Ik hoop dat ik het ook red met de deadline, ik heb nog een rits wips. Altijd leuk
De final van mijn tombe:

Moet ik misschioen nog iets beter verlichten, maar dat zie ik dan wel, ik wil eerst mijn zo hebben dat hij met bones werkt, maar hij moet iig geval in de juiste positie kunnen staan.
En mijn ventje wat daar dus uit moet komen:

Door de belichting lijkt het net alsof de bovenste naar boven kijkt, maar hij kijkt net zoals de onderste
Ik was gister al aan het experimenteren met bones, maar ik weet nu alleen hoe dat werkt op losse onderdelen, niet met een hele mesh. Is dat dat gedoe met skin? De tutorial uit de MAX help, vind ik iets te onoverzichtelijk, en de tutoriual van Oogst heb ik ook gehad.
Deze moet ik dus nog bij elkaar plaatsen. C&C?
Ik hoop dat ik het ook red met de deadline, ik heb nog een rits wips. Altijd leuk
De final van mijn tombe:

Moet ik misschioen nog iets beter verlichten, maar dat zie ik dan wel, ik wil eerst mijn zo hebben dat hij met bones werkt, maar hij moet iig geval in de juiste positie kunnen staan.
En mijn ventje wat daar dus uit moet komen:

Door de belichting lijkt het net alsof de bovenste naar boven kijkt, maar hij kijkt net zoals de onderste
offtopic:
Ben eigenlijk best wel trots op mijn hoofdje
Ben eigenlijk best wel trots op mijn hoofdje
Ik was gister al aan het experimenteren met bones, maar ik weet nu alleen hoe dat werkt op losse onderdelen, niet met een hele mesh. Is dat dat gedoe met skin? De tutorial uit de MAX help, vind ik iets te onoverzichtelijk, en de tutoriual van Oogst heb ik ook gehad.
Deze moet ik dus nog bij elkaar plaatsen. C&C?
[ Voor 4% gewijzigd door Senzuboon op 04-09-2003 20:16 ]
De rode texture in de tombe vind ik niet goed passen bij de rest. Het is veel groffer dan de rest van je render. Ook zou je zeker wat rood buiten de tombe moeten zien, al dan niet door directe of indirecte belichting.
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
das een rode "gloed"
Dei omni hangt heel laag bij de grond. Ik heb volumetric lights al geprobeerd, maar dat wordt zo ontzettend lelijk.
ja kan ook met een volumish arpartuis of zo iets een bix gimzo maken en daardan volume fog in maken het voordeel is dat je dan zelf bepaalt waar je mist/rook komt. Het nadeel is dat de mist/rook niet belicht wordt dus je moet je kleur goed aanpassen anders verneukt het je scene. Probeer ook je tombe texture wat minder grof te maken, door het wat vaker te laten herhalen, enveneens als je je bump map anders klopt de bumpmap niet
EDIT
Te vroeg in de morgen
EDIT
Te vroeg in de morgen
[ Voor 5% gewijzigd door Jaguar_e op 05-09-2003 10:02 ]
Zoiets bedoel ik dus:

Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik met jouw renders loop te klooien.

Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik met jouw renders loop te klooien.
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Anoniem: 63976
ik vond die versie van senzuboon beter eigenlijk. hierdoor lijkt het net of er een gigantische schijnwerper van boven uit het plafond op de grond schijnt. bij senzuboon krijg ik meer het gevoel dat er een fakkelbrand in de diepte van de catacombe.
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 63976 op 05-09-2003 16:46 ]
Mee eens. Het licht komt nu niet meer van onder. Maar dat rood is zo rood, en keert niet terug in de rest van het plaatje. Senzeboon maakt er vast wat moois van.Anoniem: 63976 schreef op 05 September 2003 @ 16:45:
ik vond die versie van senzuboon beter eigenlijk. hierdoor lijkt het net of er een gigantische schijnwerper van boven uit het plafond op de grond schijnt. bij senzuboon krijg ik meer het gevoel dat er een fakkelbrand in de diepte van de catacombe.
Anoniem: 80198
dit is echt mijn final, sorry voor de layout,

grotere versie
http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=310138
grotere versie
http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=310138
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 80198 op 05-09-2003 18:19 ]
Hij is mooi 3d god... maaru... uyhm.... het lijkt nu best wel een beetje alsof ie zijn handen omhoog doet om te kijken of het regent... en dat is best wel lame...
Verder mooi, wel enige C&C's nog:
de regent kaatst niet van de grafzerken/kruizen af
die mist... tja, ik weet het niet... hij voelt niet echt 100% lekker
de lucht vanaf halverwege het plaatje naar boven (achtergrond plaatje denk ik?) is bovenaan een beetje kaal, weinig wolken enzo
Verder, toppie!
de regent kaatst niet van de grafzerken/kruizen af
die mist... tja, ik weet het niet... hij voelt niet echt 100% lekker
de lucht vanaf halverwege het plaatje naar boven (achtergrond plaatje denk ik?) is bovenaan een beetje kaal, weinig wolken enzo
Verder, toppie!
ik vind de lucht niet echt passen bij het weer... nu zijn het een beetje schaapwolkjes, met daaromheen een blauwe hemel, terwijl er dikke druppels uit de lucht vallen
Mr_Kite schreef op 05 September 2003 @ 20:41:
ik vind de lucht niet echt passen bij het weer... nu zijn het een beetje schaapwolkjes, met daaromheen een blauwe hemel, terwijl er dikke druppels uit de lucht vallen

Regen uiteen laten spaten moet idd, maar dat kan ik gewoon niet. Dan ben k heel lang bezig met particles, zal wel een plugin voor zijn. HEt lukt me igg niet, ik wou eigenlijk dat hij met zijn handen zo stond en dat er dan zeg maar uit zijn hander stralen kwamen die lucht in schoten. Moet k nog doen met photoshop maar heb nog wat problemen met die serial. Ach ja nu voelt ie gewoon hoe hard het regent, een aardige skelet
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 80198 op 05-09-2003 21:39 ]
Dan maar wat plaatjesAnoniem: 80198 schreef op 05 September 2003 @ 21:34:
[...]
ehmmm, schaapjes wolken ???
als er een blauwe lucht is met wat witte wolkje, dan zijn het schaapjeswolken..... Maar k bedoel als het dit weer is zo ik het niet bepaald schaapjeswolken noemen. Daar achterin kunnen mischien iets meer zwarte wolken, of opvulling maar schaapjeswolken
Regen uiteen laten spaten moet idd, maar dat kan ik gewoon niet. Dan ben k heel lang bezig met particles, zal wel een plugin voor zijn. HEt lukt me igg niet, ik wou eigenlijk dat hij met zijn handen zo stond en dat er dan zeg maar uit zijn hander stralen kwamen die lucht in schoten. Moet k nog doen met photoshop maar heb nog wat problemen met die serial. Ach ja nu voelt ie gewoon hoe hard het regent, een aardige skelet

Cumulus Humilis, in het nederlands ook wel mooi-weer-cumuluswolken
dit lijkt best wel op jouw weer... meer zelfs nog dan schaapjes wolken (altocumulus)

schaapjeswolken vullen over het algemeen meer de lucht...
maargoed het puntje blijft staan hoor
sorry maar k zie de overeenkomst niet hoor. Mijn wolken zij toch gewoon donker op sommige plaatsen zelfs bijna zwart. Alleen achterin is het iets lichter, maar dat zijn geen schaapjeswolken. Je ziet geen stukje blauw bij mijn achtergrond. Ik bedoel mischien moet het nog donkerder dan, maar kom op man schaapjes wolkenMr_Kite schreef op 06 september 2003 @ 09:51:
[...]
Dan maar wat plaatjes
[afbeelding]
Cumulus Humilis, in het nederlands ook wel mooi-weer-cumuluswolken
dit lijkt best wel op jouw weer... meer zelfs nog dan schaapjes wolken (altocumulus)
[afbeelding]
schaapjeswolken vullen over het algemeen meer de lucht...
maargoed het puntje blijft staan hoor
Achterin is het uitstekend, ik bedoel juist helemaal voorin... daar zitten ineens bijna geen wolken meer (bovenste kwart van het plaatje dus)
edit: als dat paarse bovenin een donkere wolk moet zijn dan is dat hetgene waar ik over struikel
Dat zou ik eerder grijs doen, maar niet iets wat op blauw lijkt.
edit: als dat paarse bovenin een donkere wolk moet zijn dan is dat hetgene waar ik over struikel
[ Voor 39% gewijzigd door Mr_Kite op 06-09-2003 10:54 ]
bij mij is het donker, ligt denk aan mijn beeldscherm(serieus) heb k wel vaker gehad. Ja dat is dus zo'n volume fog die k er overheen heb gegooid zodat het wat donkerder word. damn als mijn photoshop serial nou es zou werken, kan k dat allemaal ffe snel bewerken. Dan heb we elkaar gewoon verkeerd begrepen. Maar dat gebeuren voorin in de wolken moet dus een regenwolk voorstellen.Mr_Kite schreef op 06 September 2003 @ 10:43:
Achterin is het uitstekend, ik bedoel juist helemaal voorin... daar zitten ineens bijna geen wolken meer (bovenste kwart van het plaatje dus)
edit: als dat paarse bovenin een donkere wolk moet zijn dan is dat hetgene waar ik over struikelDat zou ik eerder grijs doen, maar niet iets wat op blauw lijkt.
@3d---god; Schaapjeswolken heeft meer met de vorm dan de kleur te maken, je hebt nu van die lieve, fluffige, schattige wolkjes in een horror-plaat.
Wolken die er imo meer bij passen, zijn die langgestrekte, dunne wolken, of alles donker met een gloedje. Eén van de twee.
Wat qua stijl er ook meer bij zou passen is als de regen niet recht naar beneden valt; het gras staat alle kanten op, het plaatje doet druk aan, maar de regen valt recht naar beneden. Beetje vreemd, vind je niet?
Wolken die er imo meer bij passen, zijn die langgestrekte, dunne wolken, of alles donker met een gloedje. Eén van de twee.
Wat qua stijl er ook meer bij zou passen is als de regen niet recht naar beneden valt; het gras staat alle kanten op, het plaatje doet druk aan, maar de regen valt recht naar beneden. Beetje vreemd, vind je niet?
Anoniem: 35341
Achteraan vind ik je wolken prima, maar vooraan (boven zijn hoofd) voelt het niet lekker aan. Zoals ik het zie worden de wolken daar door de zombie uiteen gedreven, en zie je de lucht erdoor. Maar de lucht is te donker voor overdag, te licht voor snachts, en de verkeerde kleur voor dust/dawn.
Ik denk persoonlijk dat het mooier is als je vooraan ook donkere wolken hangt (zoals die rechts op je render) en een paar bliksems ofzow in de achtergrond om de sfeer nog wat op te drijven...
Maar jah, wie ben ik
De rest van je render ziet er in elk geval errug toppie uit.
edit: te laat, as usual
Ik denk persoonlijk dat het mooier is als je vooraan ook donkere wolken hangt (zoals die rechts op je render) en een paar bliksems ofzow in de achtergrond om de sfeer nog wat op te drijven...
Maar jah, wie ben ik
De rest van je render ziet er in elk geval errug toppie uit.
edit: te laat, as usual
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 35341 op 06-09-2003 12:23 ]
De lucht en de regen vind ik nu inderdaad véél realistischer...
Ik neem aan dat je de geel-groene mist er even hebt uitgelaten om de rendertime in te korten?
Bij de vorige camera angle kwam het geheel en de sfeer ook beter tot zijn recht.
Maar de lucht is goed zo, en daar ging het eigelijk om
Ik neem aan dat je de geel-groene mist er even hebt uitgelaten om de rendertime in te korten?
Bij de vorige camera angle kwam het geheel en de sfeer ook beter tot zijn recht.
Maar de lucht is goed zo, en daar ging het eigelijk om
Zeker beter, in ieder geval de achtergrond dan. Bij je vorige "final" klopte het idd totaal niet. De donkere wolk was al weggedreven, en de zon brak weer door, terwijl in jouw scene het ging regenen. Lichtinval klopte ook niet voor de volle 100%. Dat is nu allemaal wel wat beter, al vond ik de setting net al wat mooier. Dat gras kan nu zo echt niet, en die "jas" ziet er nu ook stukken minder uit. verder ben ik het volledig met gnr eens
edit: Ik dacht dat er inmiddels al een andere contest geopend was, namelijk "hoge gebouwen". Vond ik al een beetje vreemd.... Heb ik vast en zeker gedroomd
[ Voor 15% gewijzigd door inquestos op 06-09-2003 14:34 ]
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
dit is echt mijn final

k verander hem mischien nog met photoshop, maar dan verander k mijn post gewoon....
k verander hem mischien nog met photoshop, maar dan verander k mijn post gewoon....
MM, ik vond je 2de render mooier dan deze 3de. Wat mij nu ineens opvalt is dat de teugels die bij de paard op zijn snuit zitten helemaal niet aansluiten op zin snuit, ze zweven erboven. Hoort dat zo?
ik zou het ventje wat groter maken.. en zijn haar lijkt net zijn baardAnoniem: 80198 schreef op 06 September 2003 @ 16:32:
dit is echt mijn final
[afbeelding]
inno
en toen ik het 2e plaatje postte, vonden jullie de 1e camera angle de beste. Dus.. dit is de eerste camera angle, .......... k zal hem eens renderen vanuit de camera angle van het 2e plaatje ffe kijkuh hoe het eruit zietAnoniem: 23522 schreef op 06 September 2003 @ 17:26:
MM, ik vond je 2de render mooier dan deze 3de. Wat mij nu ineens opvalt is dat de teugels die bij de paard op zijn snuit zitten helemaal niet aansluiten op zin snuit, ze zweven erboven. Hoort dat zo?
Haha, ja zo blijf je natuurlijk bezig. Het is uiteindelijk toch subjectief... dus ik zou gewoon dan de render kiezen die JIJ het mooist vind, niet die wij het mooiste vinden
Goed, nog een paar dagen... mijn zombiehoofd is wel af, nu nog iets van een omgeving maken.
Ik blijf bij mijn standpunt, in dit geval dus angle 2.
In de andere views verlies je gewoon teveel details van het paard, en dat zou zonde zijn van het werk dat je erin hebt gestoken.
Angle 4 heeft nu ook wel wat (gisteren vond ik het niks) maar het paard lijkt hier te lopen. En dan kan de zombie zich beter vasthouden voor ie op zijn muil gaat
Het klopt dus niet echt met de houding van het skeleton...
Enige opmerking: probeer je cam een beetje te roteren zodat de horizon minder scheef loopt. Dat is het enige dat me echt opvalt.
In de andere views verlies je gewoon teveel details van het paard, en dat zou zonde zijn van het werk dat je erin hebt gestoken.
Angle 4 heeft nu ook wel wat (gisteren vond ik het niks) maar het paard lijkt hier te lopen. En dan kan de zombie zich beter vasthouden voor ie op zijn muil gaat
Het klopt dus niet echt met de houding van het skeleton...
Enige opmerking: probeer je cam een beetje te roteren zodat de horizon minder scheef loopt. Dat is het enige dat me echt opvalt.
edit:
Toch nog verkeerde nr getypt...
Toch nog verkeerde nr getypt...
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 35341 op 07-09-2003 12:38 ]
ik vind gewoon je eerste render het mooist, je moet alleen de clouds fixen (of heb ik ergens overheen gelezen?)
3d---god, ben het met geez eens, eerste wat je had gemaakt was mooiste, en daarna vind ik die "de echte final" zou zijn het mooiste alleen die zou ik idd effe iets tweaken met Photoshop, iets donkerder maken.
Bijv, zoiets als dit

Maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak / monitor
Maar denk dat we iig met zijn allen kunnen zeggen over het model werk
. Echt zeer mooi
Bijv, zoiets als dit

Maar denk dat we iig met zijn allen kunnen zeggen over het model werk

Anoniem: 74288
Ziet er zeker goed uit!!Albinoraptor schreef op 07 September 2003 @ 14:23:
3d---god, ben het met gezz eens, eerste wat je had gemaakt was mooiste, en daarna vind ik die "de echte final" zou zijn het mooiste alleen die zou ik idd effe iets tweaken met Photoshop, iets donkerder maken.
Bijv, zoiets als dit
[afbeelding]
Maar denk dat we iig met zijn allen kunnen zeggen over het model werk [afbeelding]. Echt zeer mooi
aiaiaai! ik moet dinsdag heel hard aan het modellen aangezien ik dan pas weer thuis ben! 
Heerlijk op tijd ben ik weer he?
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Ik kan er niks aan doen maar ik vond persoonlijk deze het beste!
Maar ik zou wel terug die gloeiende bollen (of iets anders) in z'n handen doen. Nu lijkt het echt wel alsof ie verwondert is over de regen ofzo
Ik vind het trouwens fantastisch wat jullie hier allemaal doen! Ik volg de topics maar post er heel zelden iets in aangezien ik zelf geen 3D-ervaring heb. Ik heb er gewoon het geduld niet voor!
edit:
Bij nader inzien is het nogal jammer dat er bij bovenstaande figuur geen schedels op de grond te zien zijn... Jammer om er werk in te steken en dan een view te kiezen waarop je ze niet ziet. Of lagen die schedels er nog niet?
Waarom ik eigenlijk bovenstaande figuur de beste vond, is het feit dat er uitgegaan is van kikkerperspectief, wat dreigender over komt! Zo vind ik van de 4 views die je daarnet gepost hebt, de 3de wel goed. Alleen zie je dan weer te weinig van het paard en het skelet
Tis ook altijd iets hé?
Wat is er te zien door het raam links van dat hoofd? Lijkt me de achterkant van dat hoofd of wat is het precies?Anoniem: 23522 schreef op 07 September 2003 @ 20:47:
[afbeelding]
Pff... omgeving en belichting... bah bah
[ Voor 47% gewijzigd door D-Three op 07-09-2003 22:33 ]
Valt mee, ik heb een leuk idee maar me max pc crasht telkensDark Blue schreef op 07 September 2003 @ 20:36:
aiaiaai! ik moet dinsdag heel hard aan het modellen aangezien ik dan pas weer thuis ben!
Dat is een andere zombie die voorbij kwam struinen...Laagvliegerke schreef op 07 September 2003 @ 22:23:
[...]
Wat is er te zien door het raam links van dat hoofd? Lijkt me de achterkant van dat hoofd of wat is het precies?
Dat andere zombie hoofd zag ik er ook niet echt in...
Wat je wel kan doen om je scene wat op de vullen is bijvoorbeeld een hand (of beide handen) van de zombie tegen het raam zetten. Alsof hij op het punt staat het raam eruit te pleuren.
En ik denk dat als je alles voorziet van donkere materials en textures het ineens een héél andere indruk geeft.
Je moet je ook niet druk maken over het feit dat er niet al teveel details inzitten. In sommige scenes (zoals de jouwe) vind ik dat namelijk echt niet noodzakelijk.
Je hebt niet zoals 3d---god een omgeving die volledig moet "opgefleurd" worden.
Probeer dus misschien een hand te modellen (er zijn genoeg tut's voor), gooi je textures er allemaal op, en volgens mij ben je dan goed opweg naar je final.
Wat je wel kan doen om je scene wat op de vullen is bijvoorbeeld een hand (of beide handen) van de zombie tegen het raam zetten. Alsof hij op het punt staat het raam eruit te pleuren.
En ik denk dat als je alles voorziet van donkere materials en textures het ineens een héél andere indruk geeft.
Je moet je ook niet druk maken over het feit dat er niet al teveel details inzitten. In sommige scenes (zoals de jouwe) vind ik dat namelijk echt niet noodzakelijk.
Je hebt niet zoals 3d---god een omgeving die volledig moet "opgefleurd" worden.
Probeer dus misschien een hand te modellen (er zijn genoeg tut's voor), gooi je textures er allemaal op, en volgens mij ben je dan goed opweg naar je final.
yep je hebt gelijk, alleen k kon ffe niet op mij eigen pc, en had photoshop gedownload alleen t lukte allemaal niet met die serial. Maar k kan vanmiddag weer op eigen pc dus ga k hem nog ffe met photoshop bewerken. Het moet idd donkerder, en als t lukt geef k hem nog stralen uit zijn handen maja zie kwel....Albinoraptor schreef op 07 September 2003 @ 14:23:
3d---god, ben het met geez eens, eerste wat je had gemaakt was mooiste, en daarna vind ik die "de echte final" zou zijn het mooiste alleen die zou ik idd effe iets tweaken met Photoshop, iets donkerder maken.
Bijv, zoiets als dit
[afbeelding]
Maar denk dat we iig met zijn allen kunnen zeggen over het model werk [afbeelding]. Echt zeer mooi
damn k zit in de media maar hopen da'k nie igelogt blijf
Ik zou het hoofd wat hoger plaatsen t.o.v. het raam, zo is het net of ie vlak voor het raam gestruikeld isAnoniem: 23522 schreef op 07 September 2003 @ 20:47:
[afbeelding]
Pff... omgeving en belichting... bah bah
Laat het buiten maar lekker donker, dat vinden zombies altijd wel leuk zoals je weet. Verder een klein struikje of een boom modelen is al genoeg. Het is verder best geinig geworden. Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig
eigenlijk vind k die ook het ook het mooiste kom drijgender over. Maja meningen zijn een beetje verdeeld, en k kan hem niet meer renderen, kan alleen op pc van mijn pa. En k ben nu dus bij mijn ma waar k ze nou dus wel weer in photosoep kan bewerken. Maar kmoet dus een van deze plaatjes bewerken, en wat je al zegt het is idd zonde om dat plaatje te gebruiken omdat ik er daarna nog een tijdje op heb zitten werken....Laagvliegerke schreef op 07 September 2003 @ 22:23:
[...]
Ik kan er niks aan doen maar ik vond persoonlijk deze het beste!
Maar ik zou wel terug die gloeiende bollen (of iets anders) in z'n handen doen. Nu lijkt het echt wel alsof ie verwondert is over de regen ofzo
Ik vind het trouwens fantastisch wat jullie hier allemaal doen! Ik volg de topics maar post er heel zelden iets in aangezien ik zelf geen 3D-ervaring heb. Ik heb er gewoon het geduld niet voor!
edit:
Bij nader inzien is het nogal jammer dat er bij bovenstaande figuur geen schedels op de grond te zien zijn... Jammer om er werk in te steken en dan een view te kiezen waarop je ze niet ziet. Of lagen die schedels er nog niet?
Waarom ik eigenlijk bovenstaande figuur de beste vond, is het feit dat er uitgegaan is van kikkerperspectief, wat dreigender over komt! Zo vind ik van de 4 views die je daarnet gepost hebt, de 3de wel goed. Alleen zie je dan weer te weinig van het paard en het skelet
Tis ook altijd iets hé?
Anoniem: 27642
hier mijn final, 99% blender + 1% gimp (minimale touch ups, klijne blur + resizen van plaatje (van 2048x* naar 1024x*) (blender kan nog wel eens last hebben van kartel randjes bij zijn render))
ik ging er vanuit dat de final wel in 1024x768 zou moeten worden ingeleverd. dus hier een clickbare tumb naar het plaatje.
tot mijn spijt is hij wel ~500kb, was iets te panies over mogelijke schoonheids foutjes door jpeg, dus heb de settings niet echt voor optimale compressie gezet. (als dit een probleem is dat hoor ik het wel, en dat zorg ik voor een wat beter compressed plaatje, of als het plaatje te groot, te klein is)
FINAL
ik ging er vanuit dat de final wel in 1024x768 zou moeten worden ingeleverd. dus hier een clickbare tumb naar het plaatje.
tot mijn spijt is hij wel ~500kb, was iets te panies over mogelijke schoonheids foutjes door jpeg, dus heb de settings niet echt voor optimale compressie gezet. (als dit een probleem is dat hoor ik het wel, en dat zorg ik voor een wat beter compressed plaatje, of als het plaatje te groot, te klein is)
FINAL

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 27642 op 08-09-2003 17:28 . Reden: denk zet er even bij dat dit de final is in bold, lijkt me makkelijker zoeken voor de gene die de eindpost doet ]
ik denk dat het me final is mja zie k nog wel .....

contest is by the way precies op mij verjaardag afgelopen....
contest is by the way precies op mij verjaardag afgelopen....
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 80198 op 08-09-2003 18:17 ]
'k d8 dat je alleen maa kon loftenAnoniem: 27642 schreef op 08 September 2003 @ 17:27:
hier mijn final, 99% blender + 1% gimp (minimale touch ups, klijne blur + resizen van plaatje (van 2048x* naar 1024x*) (blender kan nog wel eens last hebben van kartel randjes bij zijn render))
FINAL
[afbeelding]
k zou alleen die botten die je hebt, verspreiden over de grond. Gewoon een soort stapel botten waar die plant op staat zeg maar..
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 80198 op 08-09-2003 18:23 ]
Anoniem: 58011
Zoals Dr. Hannibal Lecter ons vertelde:Roa schreef op 03 September 2003 @ 18:15:
Zo, ik denk dat dit echt mijn final wordt
[afbeelding]
Toch nog wel C&C eigenlijk
“Have you ever seen blood in the moonlight, Will? It appears quite black...”
Anoniem: 92116
hey stratos, je hebt nog 1,5 dag dus ik heb nog een vraagje voor je:
weet je hoe een slang zijn prooi naar binnen werkt?
je plant is echt super, ik denk dat als je zijn kop met de prooi omhoog zet (zodat ie naar binnen glijdt) dat ie nog net ff dat beetje extra heeft.
MVG/> Jochem
weet je hoe een slang zijn prooi naar binnen werkt?
je plant is echt super, ik denk dat als je zijn kop met de prooi omhoog zet (zodat ie naar binnen glijdt) dat ie nog net ff dat beetje extra heeft.
MVG/> Jochem
Mooie quoteAnoniem: 58011 schreef op 08 September 2003 @ 20:09:
[...]
Zoals Dr. Hannibal Lecter ons vertelde:
“Have you ever seen blood in the moonlight, Will? It appears quite black...”
Kheb et nu alleen btje gehad met die scene
Ik heb die scene voor mezelf afgesloten, als ik hem nu open ben ik weer 10 uur bezig, en daar heb ik geen tijd voor
Mensen, ik heb een probleempje. Net van m'n werk gehoord dat ik morgen naar Frankrijk vertrek tot de 16de
. Is er iemand die van mij de puntentelling wil overnemen, tenzij iedereen een paar daagjes extra geduld heeft.
Deze avond zet ik waarschijnlijk ook mijn laatste wip om tot final, maar dat moet ik nog bekijken.
Deze avond zet ik waarschijnlijk ook mijn laatste wip om tot final, maar dat moet ik nog bekijken.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 70375 op 10-09-2003 07:59 ]
Echt heel lekkere stijl
Maar probeer nog even wat met de kleuren te doen. (rood vloekt nu een beetje met het groen-grijs achtige) Dan kan dit echt een toppertje worden
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Dank u voor de ophemeling, maar ik heb weinig tijd. Ik zal kijken of ik hem nog wat kan veranderen, maar ik beloof nix.
[update]
Hmmm hier istie dan, mijn echte final, ik ga nu
doen 
[update]
Hmmm hier istie dan, mijn echte final, ik ga nu

[ Voor 37% gewijzigd door Senzuboon op 09-09-2003 23:07 ]
2 verschillende belichtingen... ik neig naar de 2de, alhoewel je met de eerste meer detail ziet.

Nog genoeg te doen komende krappe 24 uur... (naast slapen
).

Nog genoeg te doen komende krappe 24 uur... (naast slapen
[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 23522 op 10-09-2003 00:11 ]
Anoniem: 48458
De tweede is een stuk enger (klassiek techniekje, die belichting van onderen, natuurlijk
). Bovendien zit bij die eerste de reflectie op de ruit voor het hoofd wat ik niet echt mooi vind.
Tweede is idd beter, alleen is de kapotte ruit minder goed te zien. Werk ze nog vandaag
Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig
uhm... het is nog 2 uur en 20 minuten 10 september... niet om het een of ander, maar toch
Ja, ik weet het. En er is nog niks van terecht gekomen (het nadeel van een sociaal leven & vriendin
). Dus nog eventjes hard doorwerken en renderen...
* Dark Blue steekt neus in topic
* Dark Blue bloost
* Dark Blue denkt maar niet meer mee te doen
* Dark Blue bloost

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Zowiezo een 'tikkeltje' laat zo 2u voor de eindstip he?Dark Blue schreef op 10 september 2003 @ 22:02:
* Dark Blue steekt neus in topic
* Dark Blue bloost
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 23522 op 10-09-2003 23:20 ]
*post*

Uhm, hoeveel finals zijn er nou uiteindelijk? Ik zie Senzuboon, 3dgod, ikzelf... DarkBlue lever je deze plaat wel of niet in? En LiToKi, waar is jouw final nou? En Goamok? Cyb-ymer, had jij nou wel al een final? en Hymn?
Anoniem: 41017
Final

ben er zelf niet zo kapot van
maar ik render em niet nog een keer ( 15 uur rendertijd
)
en een wallpaper ( die ik nog moet fotosoepen )

wordt nog gerenderd op 1024x768 ( en groter
)

ben er zelf niet zo kapot van

wordt nog gerenderd op 1024x768 ( en groter
is misschien beetje lullig om te zeggen aangezien de 15 uur render tijd maar ik vin de 2de veel mooier om als final in te leverenAnoniem: 41017 schreef op 11 september 2003 @ 12:42:
Final
[afbeelding]
ben er zelf niet zo kapot vanmaar ik render em niet nog een keer ( 15 uur rendertijd
)
[afbeelding]
wordt nog gerenderd op 1024x768 ( en groter)

[ Voor 13% gewijzigd door Linc op 11-09-2003 13:04 ]
HEHEthe_Emperor schreef op 11 september 2003 @ 13:04:
[...]
is misschien beetje lullig om te zeggen aangezien de 15 uur render tijd maar ik vin de 2de veel mooier om als final in te leveren
ik eigenlijk ook, maar op die toon render zie je alleen het hoofd ( beetje zonde van het rest vna het lichaam
Anoniem: 68580
misschien mot je zn ogen zwart photoshoppen, dan krijg je misschien beetje etzelfde effect (dreiging in plaats van verbazing ofzoiets)
Even een lijstje maken met finals en wie er dus kunnen meestemmen? Want inmiddels is de deadline al overschreden (zo'n ruime 14 uur).
Dat kan ze niet meer. De sluitingsdatum was gister. Maar van mij mag ze nog meedoen, want ze was maar vijf minuten te laat.
neuh, staat niet leuk + te clicheAnoniem: 68580 schreef op 11 september 2003 @ 14:09:
misschien mot je zn ogen zwart photoshoppen, dan krijg je misschien beetje etzelfde effect (dreiging in plaats van verbazing ofzoiets)
Als het mag, wil ik wel beoordeeld worden.Senzuboon schreef op 11 September 2003 @ 16:31:
Dat kan ze niet meer. De sluitingsdatum was gister. Maar van mij mag ze nog meedoen, want ze was maar vijf minuten te laat.
Daar zijn we over uit. Maar, ik heb al 2 regels overtreden:
1) ik ben te laat met inleveren (wanneer niet?)
2) ik heb geen WIPs gepost, en dat is notabene mn eigen regel.
What the heck, ik win toch bij lange na niet, dus ik doe gewoon voor spek en bonen mee. Ik heb al een keer gewonnen... dat waren de tijden dat ik nog serieus meedeed (en dat ik ook nog concurrentiewaardig was...
maar euh, naar wie moeten de meels worden gestuurd?
vanwege
vanwege
of heb ik iets gemist?Mensen, ik heb een probleempje. Net van m'n werk gehoord dat ik morgen naar Frankrijk vertrek tot de 16de . Is er iemand die van mij de puntentelling wil overnemen, tenzij iedereen een paar daagjes extra geduld heeft.
Ik zou graag willen maar heb helaas geen tijd voor n puntentelling...
Dan wachten we toch met puntentelling tot dan? Maakt mij weinig uit... wie zet ondertussen alle finals even op een rijtje?
Finals
[3d---god]
[StratoS_V2.0]
[Senzuboon]
[bram333654]
[Hymn]
[Roa]
----------------
[LiKoTi]
[cyb-ymer]
[nochair]
[FragNeck]
[goamak]
[Dark Blue]
[3d---god]
[StratoS_V2.0]
[Senzuboon]
[bram333654]
[Hymn]
[Roa]
----------------
[LiKoTi]
[cyb-ymer]
[nochair]
[FragNeck]
[goamak]
[Dark Blue]
[ Voor 17% gewijzigd door Qylos op 13-09-2003 10:53 . Reden: update ]
5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14
Hey! jij hebt het veto recht om te zeggen dat ik gewoon niet meedoe? 
Ik heb toch boven al gezegd dat dit mn final is. Ik doe dan voor spek en bonen mee, maar zou wel graag vermeld worden.
Ik heb toch boven al gezegd dat dit mn final is. Ik doe dan voor spek en bonen mee, maar zou wel graag vermeld worden.
Sry, ik ben je vergeten. Ik heb niks tegen je hoor, stomiteit van mijDark Blue schreef op 11 september 2003 @ 23:16:
Hey! jij hebt het veto recht om te zeggen dat ik gewoon niet meedoe?

Moest het al 2 keer doen want de eerste keer had ik een page timeout, toevallig had ik toen m'n CTR-V voor een linkje gebruikt

(ik had je de eerste keer er wel bij)
[ Voor 7% gewijzigd door Qylos op 11-09-2003 23:21 ]
ok
Mijn laatste wip moet als final door gaan
Ik moest formateren en be daardoor alle max files kwijt geraakt
Ik moest formateren en be daardoor alle max files kwijt geraakt
cyb-ymer komt pas over een paar dagen terug 
misschien dat iemand anders de scores wil optellen?
Ik doe niet mee aan de contest en heb niet echt zin/tijd om de scores te verwerkenAnoniem: 41017 schreef op 12 September 2003 @ 17:20:
cyb-ymer komt pas over een paar dagen terug
mijne ook! *zwaait*
Zucht. Jullie mogen ze naar mij toe sturen? Mijn mail adres is a.a.j.bouwmans@uvt.nl. En als iedereen dan snel even doormaild kunnen we aan de volgende contest beginnen 
(als iedereen het daar mee eens is?)
(als iedereen het daar mee eens is?)
ja hallo alles is final natuurlijk, snap zowiezo niet waarom ie er nietfinals bij heeft gezet beetje vaag. K bedoel contest is al lang afgelopen dus alles wat er nu is is final of doe niet mee, k bedoel als je nu nog een final instuurt telt ie niet. Staat duidelijk in de regels....
Ik heb nog wel twee conceptjes liggen? (of zei ik dat hierboven al?)
Ik heb nog een spooky huisje wat niet verder is gekomen dan iets wat lijkt op het logo van PHPBB2, maar nooit het daglicht heeft gezien;
en daarnaast heb ik nog een kleine remake van the House on Haunted Hill, dwz. de binnenhal, waarin ik nog een gebroken glazen plafond wilde maken en schaduwen van rondrennende gekken... maar, dat kwam er niet van
Ik heb nog een spooky huisje wat niet verder is gekomen dan iets wat lijkt op het logo van PHPBB2, maar nooit het daglicht heeft gezien;
en daarnaast heb ik nog een kleine remake van the House on Haunted Hill, dwz. de binnenhal, waarin ik nog een gebroken glazen plafond wilde maken en schaduwen van rondrennende gekken... maar, dat kwam er niet van
Nou, als mensen er niet bij zetten dat het nog geen final is, neem ik aan dat het nog geen final is. Pas als mensen zeggen dat het een final is, zet ik het onder finals. Jij zou het toch niet leuk vinden als je laat begint en je eerste wip meteen als final geplaatst word terwijl je dat niet gezegd hebtAnoniem: 80198 schreef op 12 september 2003 @ 18:40:
ja hallo alles is final natuurlijk, snap zowiezo niet waarom ie er nietfinals bij heeft gezet beetje vaag. K bedoel contest is al lang afgelopen dus alles wat er nu is is final of doe niet mee, k bedoel als je nu nog een final instuurt telt ie niet. Staat duidelijk in de regels....
ja halooooh, als het nog niet ingeleverd is voor de einddatum telt het niet mee.Qylos schreef op 12 september 2003 @ 19:16:
[...]
Nou, als mensen er niet bij zetten dat het nog geen final is, neem ik aan dat het nog geen final is. Pas als mensen zeggen dat het een final is, zet ik het onder finals. Jij zou het toch niet leuk vinden als je laat begint en je eerste wip meteen als final geplaatst word terwijl je dat niet gezegd hebt
Dus met andere woorden als de einddatum is afgelopen kan je gewoon je final niet meer inleveren, dan is het dus gewoon over de eind tijd heen en telt het niet meer mee. wipjes worden dan finals of tellen niet mee.. je kan na de einddatum niks meer inleveren dus moet het wel een final zijn, snappie

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 80198 op 12-09-2003 19:37 ]