[PC] Half-Life 2 - deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.394 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

LOL ben ik blij dat ik hem nog niet ge ordert heb en dat ga ik ook niet meer doen,
eerst maar eens kijken wat die versies gaan doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGreatRV
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-01-2021

DaGreatRV

Wah seggie nou?

Hij praat wel over een 'subscription', is dat dan om steam te gebruiken? En dat met die $9,95 , wordt dat dan de prijs van TFC2 ???

Ik snap van het hele verhaal niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-10-2020
Met een subscription (10 per maand), krijg je het spel en all addons die zullen komen.
Als je em in de winkel koopt, moet je het spel en alle addons individueel kopen.

De subscription duurt waarschijnlijk minimaal 5 maanden, contract verbonden. ;)

-edit-

Ja eigenlijk klinkt het wel goed vind ik.
Als er een nieuwe mod uit is voor Halflife, kan ik hem meteen van Steam downloaden en integreren met HL2. Ik bedoel, met een beetje subscription krijgje toch wel een goede behandeling op het Steam netwerk?

[ Voor 35% gewijzigd door HuggyB op 03-09-2003 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 08:06

b3ta

Hallo

Jonge jonge..... W8 gewoon tot ie in de winkel ligt en kijk dan wat er allemaal ligt er ligt gewoon 1 doos met hl2 erop die koop je dan en klaar is kees dus niet gaan janken om welke doos je nou moet kopen want er ligt er maar 1

Ps: ik heb een vette mpio fl100 256mb w00t hl2 wordt dus weer ff sparen. :7

[ Voor 16% gewijzigd door b3ta op 03-09-2003 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamah
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-08 15:18
DaGreatRV schreef op 03 september 2003 @ 15:28:
Hij praat wel over een 'subscription', is dat dan om steam te gebruiken? En dat met die $9,95 , wordt dat dan de prijs van TFC2 ???

Ik snap van het hele verhaal niet veel.
het komt er op neer dat je $9,95 betaald per maand en dat je vervolgens ALLE* games van valve mag spelen. Als je dus een abbonement hebt en TF2 is klaar, mag je die gelijk downen zonder extra kosten. teminste... dat maak ik eruit op.

-edit-

*alle games met de hl2 engine

[ Voor 6% gewijzigd door Lamah op 03-09-2003 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
1 van de goodies is al bekend.
een zwart Tshirt met het HL2 logo erop.

iemand @ halflife2.net forum had gabe gemailed of er weer Tshirts in het special edition pack zaten (net als in HL1). hij kreeg een maand later een gesigneerd exemplaar thuis. hij was schijnbaar de 1e die er om vroeg

[ Voor 8% gewijzigd door RocketKoen op 03-09-2003 15:49 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:36
RocketKoen schreef op 03 September 2003 @ 15:49:
1 van de goodies is al bekend.
een zwart Tshirt met het HL2 logo erop.

iemand @ halflife2.net forum had gabe gemailed of er weer Tshirts in het special edition pack zaten (net als in HL1). hij kreeg een maand later een gesigneerd exemplaar thuis. hij was schijnbaar de 1e die er om vroeg
Dat wordt dus de special edition voor mij :)
En als we nu met zijn allen een mail naar gabe sturen, zullen wij er dan ook 1 krijgen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:34
nee denk het niet.. zou wel grappig zijn.. loop je over straat komt er zo;n hele kudde hl2 shirts voorbij :P

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 15:38
Qorne schreef op 03 September 2003 @ 15:14:
LOL ben ik blij dat ik hem nog niet ge ordert heb en dat ga ik ook niet meer doen,
eerst maar eens kijken wat die versies gaan doen!
Och als het de verkeerde versie blijkt te zijn zeg ik gewoon dat ik em niet meer wil kopen. Dan zetten ze em gewoon terug in het schap, doen ze niet moeilijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da Monkey schreef op 03 September 2003 @ 16:23:
nee denk het niet.. zou wel grappig zijn.. loop je over straat komt er zo;n hele kudde hl2 shirts voorbij :P
das echt vet dan, want bij van die lans is het ook al dik sw33t als je van die lui hebt die allemaal in zelfde vette game-t-shirt lopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 22:20
Ik wil wel de juiste maat, niet dat iedereen naar mijn navel zit te staren tijdens het gamen :D

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat speurwerk zijn er dus 5 versies van HL2... ? :/
retail SP only
retail SP+MP (mod-able)
retail Special Edition SP+MP (mod-able)
steam SP+MP (mod-able) (one time payment)
steam subscription (get all Valve titles at no extra charge)
Waar zijn die goede oude tijden waar je gewoon zoals normaal 1 versie had? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 08:06

b3ta

Hallo

hahaha je gaat toch niet met je hl2 t-shirtje over straat lopen... voor mij is het gewoon weer een goed klus shirt wat ik aan trek als ik me kamer ga schilderen. >:)

[ Voor 3% gewijzigd door b3ta op 03-09-2003 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:36
Ik wil die Gabe wel ff mailen >:)
Heeft iemand het mail adres? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
8)7 lekker met al die versies

Ik hoop dat ik retail Special Edition SP+MP (mod-able) versie krijg als ik em de 30e bij Dynabyte ophaal 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sauron-XP schreef op 03 september 2003 @ 20:53:
Ik wil die Gabe wel ff mailen >:)
Heeft iemand het mail adres? ;)
gaben@valvesoftware.com

algemeen bekend email adres ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

juist

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36
tering, wie verzint al die versies?

gewoon retail sp+mp natuurlijk :/ voor iedereen, wie speelt er nou alleen sp :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Laatst online: 11-09-2023
Ik koop HL 2 eigenlijk voor de SP en de mods,niet zozeer de MP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
ja maar dus moet je wel die met mp kopen, want die andere speelt geen mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T7D_Sneezy schreef op 03 September 2003 @ 21:54:

Hun idee is dat er ook genoeg mensen zijn die geen breedband verbinding hebben en eigenlijk alleen singleplayer doen. Maar ik denk niet dat die Half-Life 2 niet zouden kopen, omdat ze het idee hebben dat ze ook voor het multiplayer gedeelte betalen...

Misschien dat ze meer verdienen doordat mensen in de war raken en de verkeerde versie kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 22:12:
[...]

Hun idee is dat er ook genoeg mensen zijn die geen breedband verbinding hebben en eigenlijk alleen singleplayer doen. Maar ik denk niet dat die Half-Life 2 niet zouden kopen, omdat ze het idee hebben dat ze ook voor het multiplayer gedeelte betalen...

Misschien dat ze meer verdienen doordat mensen in de war raken en de verkeerde versie kopen :)
zou wel slecht zijn als ze zo denken bij MS is het nog redelijk duidelijk HOME of PRO.

als ze nou 2 versies hadden maar geen 5 ofzo

agja zolang het maar GOED op de doosstaat lettertype 32 ofzo en dan erg duidelijk niet van de klein k*t letters die ik niet kan lezen en dat ik dan ook de verkeerde koop ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Laatst online: 13-09 22:06
De singleplayer only versie is wel nuttig voor mensen die geen mooie internetverbinding kunnen betalen en daardoor niet kunnen multiplayeren. Vergeten we voor het gemak ff dat je ook al aardig wat centjes mag uitgeven wil je een beetje van de singleplayer genieten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
als jij in de winkel staat heb je er feitelijk maar 2 versies, sp of sp+mp

[ Voor 6% gewijzigd door T7D_Sneezy op 03-09-2003 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In principe zijn het maar 3 versies hoor. De versie die je voor Steam komt is volgens mij de 'middelste' versie (zo wordt het iig in het artikel genoemd) en die versie kan je ook krijgen door een maandelijks bedrag te storten :)

T7D_Sneezy: Qua functionaliteit wel. De 3de heeft alleen wat extra's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Letsnow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-04 16:34
gaat die met mods nu duurder zijn dan de normale gameprijs of de solo goedkoper dan de normale prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gok dat de SP versie goedkoper is. Ze hebben het over 'Walmart' en dat richt zich toch op de noob gebruiker. De SP+MP versie wordt 'traditioneel' genoemd, dus ik neem aan dat de prijs ook hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:37

Maxow

Hidden Sound System

Het uitbrengen van verschillende versies spreekt mij op 1 of andere manier niet echt aan. Ik heb er een minder prettig gevoel bij. Er zijn vast mensen die het fantastisch lijkt, maar mij lijkt het niks en ik vraag me ook af of alles gaat lopen zoals nu verteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DocB schreef op 03 September 2003 @ 22:21:
De singleplayer only versie is wel nuttig voor mensen die geen mooie internetverbinding kunnen betalen en daardoor niet kunnen multiplayeren
Ik denk namelijk van niet. Er zijn nog aardig wat mensen die mp doen met 56K/ISDN omdat er nog geen breedband in de regio beschikbaar is. We wonen niet allemaal in steden.... ;)

Ben zelf ook isdn user en met mp heb ik geen enkel probleem (cs, bf1942, ut2k)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 23:18:
[...]

Ik denk namelijk van niet. Er zijn nog aardig wat mensen die mp doen met 56K/ISDN omdat er nog geen breedband in de regio beschikbaar is. We wonen niet allemaal in steden.... ;)

Ben zelf ook isdn user en met mp heb ik geen enkel probleem (cs, bf1942, ut2k)
hij heeft het over geen breedband kunnen betalen.
als je gamer bent zijn telefoontikken meestal duurder als een lite-broadband abo

TheS4ndm4n#1919

• DocB
RocketKoen schreef op 03 september 2003 @ 23:26:
[...]

als je gamer bent zijn telefoontikken meestal duurder als een lite-broadband abo
Misschien dat het niet helemaal goed overkomt, maar mijn post was sarcastisch bedoeld. :) Als je een paar duizend euro kunt uitgeven voor een computer om HL2 in volle glorie op te spelen kun je ook wel een beetje internetverbinding regelen :)

• Webgnome
RocketKoen schreef op 03 September 2003 @ 23:26:
[...]

ligt hetnou aan mij of spreek jejezelf nou tegen? als ik het niet kan betalen terwijl telefoon tikken wel duurder zijn dan lite dan ga je toch oplite over (iets wat je niet kunt betalen maar je bent wel duurdere dingen te betalen die nog slecter zijn O-) )

Je vergeet er volgens mij bij te vertellen dat mensen dan dat lite wel willn maar nietkunn betalen omdat het er niet is kan/mag geleverd worden door de kpn/ouders

Strava | AP | IP | AW

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 18:51

bAdmuTs

mAzE

1: Retail box, singleplayer, no multiplayer - ONE TIME FEE!
2: Retail box, singleplayer and multiplayer - ONE TIME FEE!
3: Retail box, singleplayer, multiplayer and other unknown cool stuff (collectors edition) - ONE TIME FEE!
4: STEAM, singleplayer, no multiplayer - ONE TIME FEE!
5: STEAM, singleplayer and multiplayer - ONE TIME FEE!
6: STEAM, subscription model. Pay a montly fee and have access to all Valve titles, including the stuff on STEAM now (HL, OpFor, CS, TFC, etc), Half-Life 2, all future stuff they put out, and so forth.

Hmm, dus als ik het goed begrijp moet je gaan betalen voor CS en TFC enz. (zie nr6). Als dat het geval is word ik GEK :X

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

• Webgnome
der staat niet bepaald bij welke mod support heben en welke wel wat in een aantal posts hierboven wel wordt uitgelegd.

Strava | AP | IP | AW

• Letsnow
Ik hoop dat ik met die retail box, singleplayer and multiplayer ook mods ga kunne spelen hoor. Want als we gaan moeten betallen voor CS, DOD of NS noem ik dat niet meer ondersteuning van de modding community maar eerder het leegzuigen van de consument.

• DocB
Letsnow schreef op 04 september 2003 @ 09:11:
Ik hoop dat ik met die retail box, singleplayer and multiplayer ook mods ga kunne spelen hoor. Want als we gaan moeten betallen voor CS, DOD of NS noem ik dat niet meer ondersteuning van de modding community maar eerder het leegzuigen van de consument.
Met die box heb je in ieder geval wel ondersteuning voor mods, maar ik denk dat ze bij valve gewoon bedacht hebben dat je voor hun mods apart moet betalen. CS en DoD worden namelijk niet meer zomaar door een paar modders gemaakt ondertussen.

En op zich is het betalen voor uitbreidingen ook niks nieuws hoor, voor zoveel spellen worden later uitbreidingen uitgebracht (toch ook een soort mods eigenlijk), en daar betaal je ook gewoon voor. Ik hoop dan wel dat de prijs ook meer die kant op gaat, (een euro of 25/30), en dat je niet weer de volle mep betaalt (50 euro).

Verwijderd

De extra's, zijn dat extra's over het maken van het spel en zo? Als ik maar geen onderdelen van het spel mis, neem ik de versie met de SP en MP mode, extra's boeien me niet als het niets aan het spel toevoegt en me ook meer geld kost. Games zijn om te spelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 09:37 ]

Verwijderd

Extra's in een vorm van een t-shirt en nog iets. Netzoals by HL1 had je een special edition met een gesigneerde t-shirt.

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 12:54
T7D_Sneezy schreef op 03 September 2003 @ 21:54:

Sorry, niet direct een flame, maar dat vind ik dus zo'n belachelijke opmerking.
HL2 is de SP-god, het MP-gedeelte een aanvulling... (je speelt zeker CS, of DoD ofsow?) :/

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

• Webgnome
Het maakt niet uit dat er zoveel versies zijn punt is dat dit nog niet zo is maar puur een gedachtenspinsel van GN

(p.s. ik heb hem een mailtje gestuurd over de tijd tussen gold > in de winkels zal het result hier wel neerzetten )

Strava | AP | IP | AW

• Letsnow
OK, je wilt, zoals iedere gamer, Half Life 2 kopen. Geen probleem denk je, rap naar de dichtstbijzijnde gameboer, hopen dat het niet uitverkocht is, en klaar is kees. Naar huis met je nieuwe aanwinst om van de spannende singleplayer en later van de vele mods te kunnen genieten. Zo simpel ligt het dus niet. Dat Valve van plan was ook een online mogelijkheid te bieden om HL2 te kopen was al bekend. Maar nu komen er meer, en redelijk ingewikkelde plannen boven water. Eerst zullen we beginnen met de gewone winkelversies. Inderdaad, meervoud, want er zullen zo maar even 3 verschillende versies in de winkel te verkrijgen zijn. Ten eerste is er de "gewone" versie. Dus hiermee kan je HL2 spelen, HL2 multiplayer en de vele mods. Mààr, indien Valve zelf nieuwe aanvullingen uitbrengt, zal je hiervoor extra moeten betalen. En dat zullen velen van jullie niet leuk vinden, want Counterstrike 2 is één van die aanvullingen die geld zullen kosten, net zoals Team Fortress 2 en Day of Defeat. Het aankopen van deze mods was dus duidelijk niet zomaar het steunen van de mod community, maar een strategische zet, die op lange termijn veel geld zou kunnen opleveren.

Maar er is ook goed(koop) nieuws, vooral voor wie het singleplayer gedeelte van HL2 het belangrijkste onderdeel van het spel vindt. Er zal ook een "light" versie van het spel verschijnen. Hierin zal dus enkel het SP gedeelte van het spel zitten, zonder mogelijkheid tot mods of online spelen. Deze versie zal natuurlijk wel voordeliger zijn, en een leuk idee voor mensen die bijvoorbeeld toch geen breedband internet hebben (jaja, die bestaan nog ). De laatste winkelversie is de "Collectors edition", die een aantal, voorlopig nog onbekende, extra's zal bevatten.

Tot zover de klassieke manier. Wil je echter met je tijd meegaan, dan kan je HL2 dus ook via de Steam service van Valve aankopen. De eerste 2 manieren zijn identiek aan de winkelversies, dus een singleplayer only versie, en een volledige versie. Maar opvallender is de derde manier. Door een abbonement te nemen van waarschijnlijk ongeveer 10 dollar per maand, krijg je de volledige versie van HL2, mààr daarbij krijg je dan ook wel alle nieuwe content die Valve uitbrengt zonder extra te betalen. Wat, afhankelijk van wat een aparte versie van CS2 of TF2 zou kosten, misschien wel goedkoper kan uitkomen.

Simpel is anders nietwaar? Let wel op dat dit het voorlopig idee is dat Valve heeft, en dat dit nog aangepast kan worden. Maar indien ze echt van plan zijn om hun release date van 30 september nog te halen, zullen ze toch snel met concrete plannen naar buiten mogen komen. Een andere vraag is natuurlijk hoe dit de verkoop van games in de toekomst zal beïnvloeden. Vele games producenten speelden al met het idee om games rechtstreeks aan de man te brengen, de handelaars uitsluitend, zodat ze meer winst konden maken, en de games ook goedkoper verkopen. Maar blijkbaar durfde niemand het aan om deze toch wel risicovolle stap te nemen. Maar Valve is blijkbaar zo zeker van het succes dat zij het wel riskeren.
Is dit de toekomst van games kopen? Only time will tell...
Bron : games.telenet.be

Ok we zullen dus moeten betalen voor CS2 ,DOD en andere grote mods :(
Wel ik hoop dat ze die snel gaan bundelen in een pakket en ondertussen gewoon de sp van een ftp halen. Sorry maar ik heb iets tegen games die constant uitbreidingen brengen en je er telkens weer voor moet betalen. :(

• Webgnome
stel je toch niet zo aan allemaal.. er wordt nu echt van een mug een olifant gemaakt in notime.. DAarbij een uitbreiding kost ook geld om te maken. Dus moet er ook weer geld zjn om verder te bestaan.. isse simpel

Strava | AP | IP | AW

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
MaRc0 schreef op 03 September 2003 @ 11:26:
[...]

Nee, het blijft altijd speculeren totdat het 30 september is geweest. Er is nog geen officieel bericht geweest dat ie is uitgesteld, dus 30 september zou nog best kunnen, maar een uitstelling kan er altijd in zitten.

Maar gewoon even die 26 dagen afwachten in plaats van elke dag te vragen of ie nou uitgesteld is of niet en je weet het vanzelf :)
Ik blijf gewoon hopen op 30 september.

Het lijkt me dan wel heel moeilijk voor mij om te overleven zonder HL2, als hij niet op de 30e komt. ;)

Maar beter een goede game dan iets wat snel is afgehandeld.
(niet dat wel ons daar druk over hoeven te maken - dat doen ze toch niet.)

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
Letsnow schreef op 04 September 2003 @ 11:26:
[...]

Wel ik hoop dat ze die snel gaan bundelen in een pakket en ondertussen gewoon de sp van een ftp halen. Sorry maar ik heb iets tegen games die constant uitbreidingen brengen en je er telkens weer voor moet betalen. :(
Mag ik vragen wat de bron van dit verhaal is?

Verder zijn de 2 genoemde mod's eigenlijk gewoon teveel uit de kluiten gegroeit en zijn ze allebei ookal in de winkel te koop. Verder zijn dit 2 van de inmiddels al meer dan 150 aangekondigde mods voor HL2, dus er zal allicht wel een leuke tussen zitten die nog wel gewoon gratis is.

Wat ik wel hoop bij die Steam abo is dat je ook verschillende versies kan nemen, met verschillende prijzen. Want heel veel mensen willen HL2 hebben en nemen daar misschien zo'n Steam abo voor van 10 euro per maand, maar hoeven Team Fortress 2 niet, terwijl ze daar wel voor betalen.

Misschien is een abo met alleen toegang tot alle mods een leuk idee, dan betaal je 5 euro per maand en mag je alle mods downloaden. Betaal je 10 euro per maand dan mag je ook volledige spellen downloaden.

Ik bedenk me nu ook net dat dit systeem nogal geldgevoelig is. Je neemt een abo voor één maand, downloadt HL2 (en andere spellen) en vervolgens stop je je abo. Waarschijnlijk zullen het wel minimaal (half) jaar abo's zijn, maar dan kom je op 60/120 euro per jaar, terwijl je misschien alleen maar Half-Life 2 wilt hebben, die in de winkel 40/50 euro kost.

Zolang de prijzen van die mods niet de pan uitrijzen vind ik niet het zo heel erg. De winkelversie van DoD vind ik nu bijvoorbeeld te duur, 25 euro voor een mod die ook te downloaden is. 10 euro vind ik een redelijke prijs voor een mod.

The devil is in the details.

Verwijderd

Hmmpz echt fantastich vind ik het allemaal niet. Als ik HL2 (in de winkel) koop, dan wil ik ook gewoon alle (officiele) mods kunnen downen. En degene die later alleen de (officiele) MOD wil, kan dan de retail kopen. Net zoals nu.

Die nieuwe trucjes zijn meer een vorm van klantenuitzuiging dan van klantenwerving. Ze verdienen genoeg aan HL2, en ook indirect dankzij toekomstige MODs. Maar nee... "WE WANT MORE". Okay, het is natuurlijk een commercieel bedrijf, maar toch.

Okay, als de (officiele) MODs echt een oase zijn en niet al te prijzig, dan heb ik het er vast wel voor over. Zo niet, dan maar de minder legale manier of anders vermaak ik me wel met andere (non-officiele; gratis?) MODs.

Voor een game heb ik niet zoveel geld over...
Het kost immers allemaal al genoeg om je PC te upgraden. :7
Maar het is voornamelijk een principe kwestie.

Verwijderd

Kwartjuh schreef op 04 september 2003 @ 11:13:
[...]

HL2 is de SP-god, het MP-gedeelte een aanvulling... (je speelt zeker CS, of DoD ofsow?) :/
Hij zijn wel 'wie speelt er nou ALLEEN Single Player?'. Ik vond de online games van HL niet echt interessant, CS ook niet .... alleen die CTF-game met klassen vond ik wel aardig (ff naam ontschoten). Ik hoop in ieder geval dat de MP wel iets voorstelt.

Maaruh ik vond HL SP ook erg vermakelijk, tegenwoordig gebeurt dat nauwelijks meer dat een FPS SP game mij boeit, er wordt erg veel troep op dat gebied uitgebracht. Alleen No One Lives Forever 2 en Unreal 2 konden mij nog redelijk boeien.

• Letsnow
MaRc0 schreef op 04 September 2003 @ 11:50:
[...]

Mag ik vragen wat de bron van dit verhaal is?
heb ik er nu bij gezet

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Verwijderd schreef op 04 september 2003 @ 12:13:
[...]

Unreal 2 konden mij nog redelijk boeien.
van alle die SP shooters vond je unreal 2 leuk!? :?

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
MaRc0 schreef op 04 September 2003 @ 11:50:
[...]
Zolang de prijzen van die mods niet de pan uitrijzen vind ik niet het zo heel erg. De winkelversie van DoD vind ik nu bijvoorbeeld te duur, 25 euro voor een mod die ook te downloaden is. 10 euro vind ik een redelijke prijs voor een mod.
Aan de andere kant, 25 euro voor een mod die je, zoals ik met CS bijvoorbeeld, jarenlang regelmatig of zelfs bijna continue speelt, is natuurlijk een schijntje zoals je ze niet vaak meemaakt.
Per slot van rekening mogen een mod als CS of DoD en vele andere mods zich onder de beste spellen OOIT scharen (getuige de vele spelers die het spelen) en dan mag het puur vanwege het feit dat het de naam "mod" draagt maar een klein deel kosten van wat een "origineel" spel kost? (Waarvan de kwaliteit vaak nog niet in de buurt komt van een echte goede mod, en dat komt natuurlijk omdat mods gemaakt worden door gamers, niet door mensen die denken te weten wat gamers willen)

[ Voor 49% gewijzigd door Stefke op 04-09-2003 12:36 ]

Verwijderd

Ik ga voor de retail sp+mp (mod able). Als er betaalde mods in de winkel komen zoals CS2, DoD2 of TF2 dan koop ik die er wel bij... zulke mods zijn het met gemak waard van de gameplezier dat je krijgt... :)

Er zijn al een aardig wat amateur achtige mod teams bezig en dat gaat ook heel wat beloven... niet vergeten dat die wel gratis zijn (althans hoop ik ) ;)

Verwijderd

Laat ome Gabe zelf ff aan het woord gaan........... :)
A screenshot of the email...

http://redsmeg.ozforces.com.au/p2p_email.jpg

Gabe Gabe Gabe!!!

As I'm sure you are aware the HL2 community is going crazy with the rumour that HL2 is going to be like a MMORPG and you will have to pay a fee each month via Steam to play HL2 multiplayer.

I don't believe this to be true but can you please put it to rest once and for all. PLEEEEEEASE.

Kind Regards

Matt

Here's my current thinking: Some people want to buy Half-Life 2 in a store. Right now we have three SKUs planned at three price points. One will have single-player only and not play MODs and we think of that as the mass market SKU (sold mainly at the Costcos and Walmarts of the world). The second is our traditional single-player plus multiplayer SKU that runs MODs and is sold at places like EBX. The third is the collector's edition SKU with lots of cool bonus stuff for people who like cool bonus stuff.

In the Steam world, some people will want to buy it once, like the middle SKU above. Other people will want to buy the game on subscription (e.g. $9.95/month). The good news for the "buy it once" crowd is, well, they only have to pay once. The bad news is that when we come out with new content (expansion products, TF 2, and presumably other games) then they have to pay separately for those. We're pretty sure that the $9.95 guys are going to get the better value, as we've been pretty good over the years at generating a lot of content.

Now nobody has done this before, so we're scratching our heads and massaging the plans to make sure we've got the best set of options. We've had some feedback that we should sell the top SKU (single-player only no MODs) on Steam, and my reaction has been "yeah, right, for the three people in the world who have a broadband connection, are sophisticated enough to purchase software over the Internet, but DON'T want to play MODs and multiplayer". Some people have said "I want a subscription, but I think the box and the manual are cool, so what about sending me those" and I think that's pretty interesting and we're trying to figure out what to do for them (needless to say Sierra isn't exactly jumping for joy at the idea of selling us boxes so people don't buy Half-Life 2 in stores).

But nowhere has there been a suggestion that people pay in the store and then pay a monthly fee on top of that a la the MMORPG.

Gabe
Ze weten het zelf nog niet eens dus.......... :P

• Novah
  • Laatst online: 10-09 11:51
Letsnow schreef op 04 September 2003 @ 11:26:
[...]

Bron : games.telenet.be

De naam van degene die dat stuk geschreven heeft weet ik niet, maar wat ik wel weet is dat hij er geen reet van snapt.

Zo moeilijk is het toch niet, arch, ik leg het wel eventjes uit.
1: Singleplayer editie, lekker goedkoop, niet online enz
2: Gewone editie, zoals je met Half-Life 1 ook had, gewoon alles in 1, wel 50 euro
3: Speciale editie voor de echte fans, zelfde als gewone editie maar dan met extra's.

Voor mods hoef je niet te betalen. Bij geen enkele editie. Maar CS2 en TF2 worden in de vorm van een spel uitgegeven, niet een mod maar deze games daar word heel erg lang aan gewerkt door het valve team, en is een compleet nieuwe sp en mp experience. Dit zijn dus geen simpele mods meer, dit zijn retail games. Daarom moet je ervoor dokken, duh.

Al die andere duizenden mods die komen zoals Sven Coop enzo blijven mods, gaan niet retail dus dat blijft allemaal gratis. Action Half-Life, Existince en al die andere ontelbaar veel hoeveelheid mods zijn en blijven gratis.

Dat steam abbo moet je wel per maand dokken jah, das logisch. Je betaald 10 euro per maand, daarmee heb je Half-Life 2. Dan heb je geen CD enz, en omdat het zo goedkoop is betaal je per maand. Dit is dus erg voordelig als je eerst HL wil proberen. Je speelt het een maandje en besluit daarna om hem in de winkel te kopen voor het volle pond.

Dat mensen er geen reet van begrijpen snap ik wel, het lijkt best ingewikkeld maar even logisch nadenken is het alleen maar beter.

Verwijderd

stefijn schreef op 04 September 2003 @ 12:31:
[...]

van alle die SP shooters vond je unreal 2 leuk!? :?
Yip. Ik vond hem echt niet slecht. De missie's zelf waren leuk om te spelen, grafisch vooral heel mooi, wapens waren zeer goed te noemen. Ik geef toe, als de grafische pracht en praal minder was, zou ik het al stukke minder gevonden hebben. Daarnaast vond ik een flink aantal vijanden toch redelijk moeilijk, zowel dat zij mij goed raakten, als om te raken. Leveldesign was ERG goed in het spel. Het spel mag dan misschien ietswat kort zijn, en het enige overbodige vond ik de breifings, ik had dat liever anders gezien, betere verhaalvertelling. Maar het overall design was echt goed te noemen .... vooral de leveldesign, dat kan een spel ook maken of breken voor me. Als het oninteressant is, zomaar een beetje lange gangen doorlopen die er allemaal hetzelfde uitzien .... lamaar dan .... Unreal 2 zag er goed uit, hadden ze het spel verder nog beter uitgewerkt, was het een topper geworden.

Maaruh, Halo was echt niet beter of zo. Misschien op de Xbox, maar niet op PC, op PC is het niet meer dan een standaard shooter. Misschien worden HL2 en Doom III dat uiteindelijk ook wel, maar zowieso is het grafische pracht en praal ervan zeker de moeite waard voor het spel, en wat nieuwe grafische snufjes.

Ik zeg niet dat Unreal 2 de beste shooter ooit is, maar ik heb bijvoorbeeld een demo van Chaser zitten spelen, wat een baggergame is dat zeg. TRON zag er ook leuk uit, maar kan me ook echt van geen kanten boeien, wel beter dan Chaser hoor. De enige demo die echt indruk maakte was XIII, leuke gameplay, vooral missie 2 dan. TRON is wel een grafisch hoogstandje, dat zeker, maar niet mijn type spel. Ieder zijn mening hoor. In het algemeen kan ik wel zeggen, dat FPS games a la 'levels doorrennen en alles verrot schieten' met niet meer boeien, na een half uur heb ik het gehad. Zelfs Star Trek EF II boeide me na de eerste eindbaas al niet meer .... misschien had een een nieuwe engine gebruikt wel. Graphics bepalen de gameplay niet, maar soms voegt het genoeg toe om door te gaan .... bij Unreal wilde ik dus alle levels zowieso gezien hebben, grafisch toppertje .... ik hou ook wel van dat soort science fiction art .... ik kan bij sommige games dus ook genieten door gewoon om me heen te kijken. Zit dat er niet in, moet de gameplay nog beter en afwisselender zijn .... is dat niet zo, haal ik het einde niet.

Sommige WWII shooters zijn ook leuk om SP te spelen, Medal Of Honour had ik een heel eind gespeeld voor het vervelend begon te worden, nu moet ik zeggen dat daar Omaha Beach maar niet wilde lukken .... de demo van Call of Duty geeft mij weer wat moed, ik denk niet dat dit spel hetzelfde lot heeft als Vietcong bij mij, SP dan .... maar die was Coop weer erg leuk. De toekomst zal het leren.

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 07-09 22:20
Worden de retailmods (mooie naam he) in de toekomst alleen verkrijgbaar via steam of ook via de lokale games zaak?

Er komt:
1: sp editie
2: sp + mp + mod able editie
3: sp + mp + mad able + goodies editie
4. steam abbo voor 9.95 per maand waarin sp + mp + mod able zit en waarmee je in de toekomst alle retailmods kan downloaden.

De overige mods zijn gratis te downloaden.

1 en 2 zijn via steam (geen abbo) en in de winkel te krijgen, 3 alleen via winkel.

De "retailmods" die uitkomen zijn alleen te spelen op 2, 3 en 4. MAAR worden die mods alleen verkrijgbaar via steam of ook bij de games zaak?

Mensen help mij eens hier...

[ Voor 3% gewijzigd door vacuumcleaner op 04-09-2003 13:04 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• Novah
vacuumcleaner schreef op 04 September 2003 @ 13:03:
Worden de retailmods (mooie naam he) in de toekomst alleen verkrijgbaar via steam of ook via de lokale games zaak?

Er komt:
4. steam abbo voor 9.95 per maand waarin sp + mp + mod able zit en waarmee je in de toekomst alle retailmods kan downloaden.

1 en 2 zijn via steam (geen abbo) en in de winkel te krijgen, 3 alleen via winkel.

De "retailmods" die uitkomen zijn alleen te spelen op 2, 3 en 4. MAAR worden die mods alleen verkrijgbaar via steam of ook bij de games zaak?

Je hebt het helemaal goed, en antwoord op je vraag. Mods zijn mods, en zijn dus gratis.

Counter-Strike 2 en Team Fortress 2 zijn retail producten, dat vergeten mensen vaak omdat CS1 en TFClassic mods waren. CS2 en TF2 zijn complete producten waar velen weken werk van het complete Valve team inzit. Ik vind het dus niet vreemd dat ze daar geld voor gaan vragen. Valve heeft meegeholpen aan CS en DoD, dat klopt. Maar die mods waren vrijwel helemaal klaar. Valve heeft er een klein team opgezet die de mods wat gingen perfectioneren en hielpen de modmakers een handje, leerde hun meer over de engine enz. Dit om Half-Life nog wat langer houdbaar te maken tot Half-Life 2 en daarna natuurlijk.

CS2 en TF2 zijn dus geen mods! Maar compleet nieuwe producten, wel op de Source engine natuurlijk.

[ Voor 17% gewijzigd door Novah op 04-09-2003 13:36 ]

• T7D_Sneezy
Kwartjuh schreef op 04 September 2003 @ 11:13:
[...]

jij wilt zeker zeggen dat je noooooooooit hl mp hebt gedaan?
als het 10 euro meer kost ga je toch niet die SP pack kopen , en dan nooit kans hebben op een online game.

en ja ik speel cs

• Novah
T7D_Sneezy schreef op 04 september 2003 @ 13:35:
[...]

jij wilt zeker zeggen dat je noooooooooit hl mp hebt gedaan?
als het 10 euro meer kost ga je toch niet die SP pack kopen , en dan nooit kans hebben op een online game.

en ja ik speel cs
Half-Life is wel een SP-god, daar zijn zon beetje alle gamers het over eens. De generatie daarna (de jonkies) gingen alleen maar CS spelen. Half-Life was dus wel een SP-god, de MP zat er een beetje bij. Beetje deathmatchen enz. De TFC mod die valve erbij leverde was het startschot voor een grote modcult voor MP mods. Dat kwam allemaal pas daarna.

Verwijderd

Misschien is een betere naam voor CS2 en TF2 'retail mod'. Team Fortress vond ik veruit de beste van de twee.

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

haha jzuz volgens mij moet jij bij de pczone ofzo gaan werken :+
Iemand vind het raar dat je unreal 2 een van de beste vond (geef hem eens ongelijk, ik vind het ook raar :P ) en jij schrijft gelijk een bladzijde vol met alle games die je het afgelopen jaar hebt gespeeld :D

maar even serieus:
Ik vind die verschillende versies wel een goed id, alleen denk ik wel dat de echt fans van HL en CS ze toch origneel willen hebben, ik in ieder geval wel 8)
CS2 en de andere grote 'mods' zijn het geld dan ook zeker wel waard denk ik.

CS is toch het spel wat ik het meeste in m'n leven heb gespeeld, en met mij vele anderen dan kun je denk ik niet gaan verwachten dat ze het nu voor een tientje gaan verkopen als je ziet hoeveel meer resources er in zijn gestoken _/-\o_ _/-\o_

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

• Novah
Verwijderd schreef op 04 September 2003 @ 13:39:
Misschien is een betere naam voor CS2 en TF2 'retail mod'. Team Fortress vond ik veruit de beste van de twee.
Je haalt 2 dingen door elkaar. TF2 en Team Fortress Classic. De mod die bij half-life zat heet Team Fortress CLASSIC. Dit is dus wat anders dan TF. TF2 is dus een andere game. Ze waren hier al een jaar of 2 mee bezig. Je bent dan wel heel erg dom dat je denkt dat Valve 2 jaar lang werk voor een game zomaar gratis uitbrengt. :Z

• T7D_Sneezy
Novah schreef op 04 September 2003 @ 13:38:
[...]
Half-Life is wel een SP-god, daar zijn zon beetje alle gamers het over eens. De generatie daarna (de jonkies) gingen alleen maar CS spelen. Half-Life was dus wel een SP-god, de MP zat er een beetje bij. Beetje deathmatchen enz. De TFC mod die valve erbij leverde was het startschot voor een grote modcult voor MP mods. Dat kwam allemaal pas daarna.
ik heb zelf ook eerst half life een paar keer uitgespeeld, en dan is de lol eraf hoor, de mods en het online spelen geven toch super veel extra levensduur aan een spel

Verwijderd

Zei ik dat dan? Dacht het niet :). Ok, ik ken alleen maar die TF die bij de Half Life pack zat (die 4 disc). Maar ik dacht dat ook TF2 uiteindelijk een Mod op HL2 zou worden, maar dan eentje waar je geld voor moest neerleggen, vandaar de naam 'retail mod'. Ik vond die TFC die bij dat pack zat wel erg kickuh.

• CU2morO
  • Laatst online: 05-08 11:56
euhm, voor zover ik weet was het eerst Team Fortress Classic, maar nu ze ondertussen bij versie 1.5 zitten is het Team Fortress

Verwijderd

vacuumcleaner schreef op 04 September 2003 @ 13:03:

Er komt:

Ik dacht juist begrepen te hebben dat 1 niet verkrijgbaar zou zijn via steam, omdat het aandeel mensen dat geen mp speelt, maar wel breedband heeft en betaald via internet volgens Gabe vrijwel verwaarloosbaar was.

• Qorne

Qorne

Think Different

conclusie Valve gaat EA games achterna :P The sims heeft ook al 7addons ofzo (me zusje heeft ze allemaal :X )

CS2 worden dus gewoon addons...
agja ik ga eerst voor de singelplayer :P MP boeid me niet zo omdat ik dan weer dagen achterelkaar zit te gamen en ik school ga vergeten :P dus ik ga voor de SP maar koop wel een versie die ook online kan, kan op een LAN wel eens leuk zijn :P

• DocB
Godver, gaan we weer met het gezeik over release dates, dit staat op city17.com:
According to a webpage based in Europe, the release date for Half-Life 2 has infact been changed. Several UK retailers are sending out letters to those who pre-ordered the game, informing them of the change of date, and letting them know that their orders are still active. Read an example of one here:
"As you may already be aware, the UK release date for 'Half-Life 2' has changed to Nov 2003. Please don't worry, your order is still 'live' and will be despatched to you on the day prior to the revised release date, via your chosen method of shipping, unless you advise us to the contrary."
Now I'm not sure if this will affect anyone State side, and I can honestly say that I don't think it will. It is sad to see Valve is not able to make it's dates.
Ik mag toch hopen dat we hier in europa niet 2 maanden langer moeten gaan wachten op een game die wel voor 30 sept klaar is. Ik hoop maar weer dat dit weer een gerucht is, de wereld in geholpen door een stel gameverkopers in de UK, maar je weet het natuurlijk nooit :S

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

DocB schreef op 04 September 2003 @ 00:13:
[...]
Misschien dat het niet helemaal goed overkomt, maar mijn post was sarcastisch bedoeld. :) Als je een paar duizend euro kunt uitgeven voor een computer om HL2 in volle glorie op te spelen kun je ook wel een beetje internetverbinding regelen :)
En wat als breedband niet niet leverbaar is ? :X
Ik hoop dat ze STEAM ISDN-friendly proberen te houden.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:59
DocB schreef op 04 September 2003 @ 19:02:
Godver, gaan we weer met het gezeik over release dates, dit staat op city17.com:

[...]

Ik mag toch hopen dat we hier in europa niet 2 maanden langer moeten gaan wachten op een game die wel voor 30 sept klaar is. Ik hoop maar weer dat dit weer een gerucht is, de wereld in geholpen door een stel gameverkopers in de UK, maar je weet het natuurlijk nooit :S
Snap nou eens dat je nooit iets over de release date moet geloven als het niet van 1 van de mensen van valve komt :X

En oh ja, het is fake 8)7

Verwijderd

Ja, je zou toch een keer een kogel door het hoofd van die online winkeliers jagen, altijd maar denken dat ze het als eerste weten. Misschien is het ook handig als mensen niet meer ingaan op release dates van online winkels.

-edit-
Er werd vorige week ook gezegd dat er een wereldwijde release zou komen, dus ik vraag me echt werkelijk af waarom zij zo een hoop preorders riskeren door zoiets te melden

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 20:04 ]

• Qorne

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op 04 September 2003 @ 19:34:
Ja, je zou toch een keer een kogel door het hoofd van die online winkeliers jagen, altijd maar denken dat ze het als eerste weten. Misschien is het ook handig als mensen niet meer ingaan op release dates van online winkels.

-edit-
Er werd vorige week ook gezegd dat er een wereldwijde release zou komen, dus ik vraag me echt werkelijk af waarom zij zo een hoop preorders riskeren door zoiets te melden
ik denk ook niet dat het klopt, want europa gaat massaal kopieeren.
want dat spel is dan wel illigaal te krijgen en niet legaal, dan krijg je dat :P

Verwijderd

Er is nog meer aan de hand. Vivendi zegt zelf nog geen officiele release date te hebben. Dat hoeft niet veel te zeggen, want als het spel halverwege september gold gaat, dan is alles goed. Ik zie het zelf nog steeds hoopvol in :)

Niet om te spammen, maar hou HL2.nl in de gaten, ik probeer daar de boel zo snel mogelijk te updaten als er nieuws is, zodat straks niet iedereen in de war raakt van verschillende berichten

• RocketKoen
dat bericht op city-17 is al een paar dagen oud (al gelezen @ halflife2.net fora) en komt van amazon.com (je weet wel, waar je DN:4ever kun pre-orderen)

TheS4ndm4n#1919

• Novah
Blaat, ik snap niet dat mensen hier nog op ingaan!
Luister er nou niet naar, dat bespaart je een hoop gezeik. Ik neem alleen nog maar dingen aan als ze uit de mond van Valve mensen komen en als de berichten geconfirmd zijn door hun (via hun forum bijv).

Verwijderd

Dat zeg ik normaal ook, maar de release date staat ook bij Vivendi nog niet vast... vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op 04 September 2003 @ 19:13:
Ik hoop dat ze STEAM ISDN-friendly proberen te houden.
Ik heb die vraag al aan Gabe gesteld en hij antwoorde dat steam ook geschikt zal zijn voor trage connectie's . Ze hebben zelfs de netcode beter gemaakt dan die van HL1 dus je hoeft minder te zenden om even veel dingen te doen aldus Gabe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:00

Christiano007

Ich bin der champion

Dus dat wordt betalen voor CS2? :(

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Laatst online: 25-08 12:54
Christiano007 schreef op 05 September 2003 @ 10:39:
Nee, ze gaan 1 van de meest verwachte online games aller tijden gratis uitdelen aan iedereen |:( :?

Overigens trek ik me niets aan van verschoven release dates: Als het niet van Valve komt, geloof ik het niet... (en dat inlcudes toch echt Viveni Universal)

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:00

Christiano007

Ich bin der champion

Kwartjuh schreef op 05 September 2003 @ 10:46:
[...]

Nee, ze gaan 1 van de meest verwachte online games aller tijden gratis uitdelen aan iedereen |:( :?

Overigens trek ik me niets aan van verschoven release dates: Als het niet van Valve komt, geloof ik het niet... (en dat inlcudes toch echt Viveni Universal)
Dat zou toch wel mooi wezen ;)
Hoe duur zal het worden dan?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 17:03
heel erg duur !

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Christiano007 schreef op 05 September 2003 @ 10:39:
Ach, voordeel is wel dat dat mensen die alleen komen om de boel te verzieken afschrikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:39

Eijkb

Zo.

Al die pakketten, lastig hoor. Dat CS2, TF2 en DoD geld gaan kosten snap ik overigens best, maar dat je hiervoor een voordelig abbo kunt nemen a 10 dollar per maand vind ik vreemd. Tot wanneer betaal je dan die 10 euro? Tot het einde der tijden als je HL2 + mods wilt blijven spelen? Dan lijkt het me niet echt voordelig meer.

En hoe lang duurt het voordat er een ´mod´ uitkomt die van de light versie de gewone versie maakt? Tja. Ik zal wel gaan voor 3 keer normale versie en 1 keer de special edition. Plus dan ook nog eens 4 keer CS en TFS en 1 keer DoD. Totale kosten rond de 450 euro?? En dat om 1 spel te spelen op 4 pc´s waarvan er 2 veel gebruikt zullen worden en 2 soms?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

ja nou je het zegt daar had ik nog niet aangedacht, je hebt natuurlijk alleen mensen op servers zitten die hem ook echt gekocht hebben ivm met die serial.

mensen die alleen maar komen om te cheaten en te lamen zullen er geen 50 euri (als het voor standaard game prijs verkocht wordt) een uit willen geven...hoop ik...

misschien wel goed voor de mensen (zoals ik) die het gewoon een geweldig spel vinden en nog niet eens een wh hebben uitgeprobeerd.

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
intuliegend schreef op 05 September 2003 @ 13:20:
ja nou je het zegt daar had ik nog niet aangedacht, je hebt natuurlijk alleen mensen op servers zitten die hem ook echt gekocht hebben ivm met die serial.

mensen die alleen maar komen om te cheaten en te lamen zullen er geen 50 euri (als het voor standaard game prijs verkocht wordt) een uit willen geven...hoop ik...

misschien wel goed voor de mensen (zoals ik) die het gewoon een geweldig spel vinden en nog niet eens een wh hebben uitgeprobeerd.
Idd, cheaters hebben een account, die de admins kunnen zien, dus ze kunnen gelijk alles doorgeven aan Valve, zijn account + key. Zeg maar dag dag naar je 50 euro dan. Overigens is de HL2 engine niet zo cheat gevoelig, daar hebben ze heel erg op gelet vertelde die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

intuliegend schreef op 05 September 2003 @ 13:20:
Een wh?? Bedoel je wallhack of iets dergelijks? Persoonlijk heb ik me nooit verdiept in cheats. Weet niet welke er zijn, weet niet hoe je ze installeerd en weet al helemaal niet hoe je ze gebruikt. Zo kom ik ook niet in de verleiding :+

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
Eijkb schreef op 05 september 2003 @ 16:05:
[...]

Een wh?? Bedoel je wallhack of iets dergelijks? Persoonlijk heb ik me nooit verdiept in cheats. Weet niet welke er zijn, weet niet hoe je ze installeerd en weet al helemaal niet hoe je ze gebruikt. Zo kom ik ook niet in de verleiding :+
Hmjah sure, als je gamed weet je heus wel welke cheats er zijn en waar ze voor staan. Bot = aimbot, wh = Wallhack. Je kan door muren kijken, en een aimbot die aimt voor je. Nu nog een waypad hack en je hoeft niet eens zelf meer achter je pc te zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 15:21

GG85

.......

Alleen waar blijven in hemelsnaam die filmpjes etc? Misschien geven ze over een paar weken een persbericht uit dat hij toch later wordt gereleased waarna ze om het goed te maken de resterende filmpje gaan uitgeven.
Er zouden er immers nog veel meer uitkomen en dat wordt wel een beetje krap in een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee
  • Laatst online: 31-08 10:22

JayVee

shibby++!

Oh nee! Gabe Newell heeft een nieuwe cola automaat gekocht, en eergisteren heeft hij 40 pizza's besteld om 23:30! Zou dat betekenen dat ze s'nachts hard door moeten werken omdat ze de release niet halen? Ohw neeee!! :Z

Kom op jongens! Wacht nou maar gewoon af, het komt heust wel goed allemaal.
Ik snap niet dat iedereen zich zo druk maakt om details! Als ze de release verschuiven kunnen jullie er ten eerste toch niets tegen doen, en ten tweede krijgen jullie het dan heust wel van Gabe zelf te horen.

We zijn allemaal (okay, 98% dan) benieuwd op het eindproduct en hopen dat het de geplande release haalt. Laten we nou maar afwachten en nog een paar nachtjes goed slapen, straks komt daar niets meer van! >:)

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 15:21

GG85

.......

Mijn opmerking was ook meer bedoeld om jullie een beetje gek te maken, hoewel ik natuurlijk ook voor 30 sep. ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

JayVee schreef op 05 September 2003 @ 18:16:
knip

We zijn allemaal (okay, 98% dan) benieuwd op het eindproduct en hopen dat het de geplande release haalt. Laten we nou maar afwachten en nog een paar nachtjes goed slapen, straks komt daar niets meer van! >:)
nog 25nachtjes :P als ze 30sept halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Novah schreef op 05 September 2003 @ 16:45:
[...]
Hmjah sure, als je gamed weet je heus wel welke cheats er zijn en waar ze voor staan. Bot = aimbot, wh = Wallhack. Je kan door muren kijken, en een aimbot die aimt voor je. Nu nog een waypad hack en je hoeft niet eens zelf meer achter je pc te zitten :P
Ik weet er een aantal omdat ik de beschuldigingen lees. Dat klopt. Maar dat een wallhack afgekort wordt met wh en iedereen moet dat maar snappen?

De wallhack en de aimbot zijn bekend. Eveneens als het tweaken van je instellingen die 'lag' dienen te verhelpen maar die ervoor zorgen dat je mensen nog kunt raken als ze al weg zijn. Dat zijn zo'n beetje de enige drie die ik ken. Maar geen idee hoe ik ze installeer. En ik wil dat ook niet weten. Gamen is fun zolang het niet verziekt wordt door mensen met cheats.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

okok ik zal voortaan duidelijk Wallhack neerzetten :P
Ik dacht dat iedereen die wel eens cs heeft gespeeld dat wel wist aangezien je het minstens 7657 x hoort in een potje als er weer een n00b loopt te piepen als hij/zij niet kan winne :9 8) :P

Ik speel al enkele jaren cs (net weer begonne 8) ) en als ze het echt voor mekaar krijgen om mensen die proven cheaters zijn een account (en dus een spel) af te pakken is dat alleen maar mooi.
Dit scheelt denk ik een hoop aangezien er genoeg mensen denken: ik ga toch eens zo'n WALLHACK ( :+ ) proberen.
En als ze dan merken dat ze ook een x kunnen winnen dan blijven ze dat maybe wel gebruiken...

met deze strenge maar rechtvaardige maatregelen zijn we daar in ieder geval van af, iemand die net 50 euri voor een spel betaald heeft denkt dan wel 87 x na alvorens naar een WALLHACK uit te wijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Wel leuk dat ze die mensen gaan bannen,
Alleen ik ben vaak geband omdat ik tevaak te veel mensen doodschoot in CS
ik ben een jaar op Strikerz geband omdat hun beweerde dat ik cheate :/ ik cheat dus niet, maar hun vonden het vreemd dat ik 3 gasten met 1 shotgun kogel doodschoot. tja.. is wel raar maar het gebeurde toch.

Ik vind NIET dat Valve of WIE DAN OOK het recht heeft om je CD key op alle servers te bannen. hoe je ook cheat laten ze een black list maken, ofzo op bepaalde servers, maar als ze je CDkey blockeren zijn ze wel heel fout bezig. dat mag gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Vandaar dat ie het ook over "proven cheaters" heeft.

Simpele beschuldigingen en verdenkingen zijn denk ik ook niet goed genoeg voor Valve om je te blacklisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
Nieuws over Steam op hl2.nl:
Iets meer dan een week geleden kondige Valve het einde van de Steam beta aan. Volgende week donderdag is het zover en ziet de Steam final het daglicht. Vanaf die tijd moet je ook een geldige cdkey hebben en in het bezit zijn van Half-Life of Counter-Strike.
Een korte tijd daarna wordt de Steam user database gereset, maar als het zover is dan wordt iedereen van te voren gewaarschuwd zodat hij/zij snel weer zijn/haar account kan aanmaken.
Steam is dus op tijd klaar voor de Half-Life 2 release date van 30 september, als die door gaat, dus het geeft wat meer hoop. De laatste 3 filmpjes waar we nog op wachten schijnen te komen zodra Steam weer in de lucht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

Qorne schreef op 05 September 2003 @ 22:37:
Ik vind NIET dat Valve of WIE DAN OOK het recht heeft om je CD key te bannen
als jij op mijn server zou komen en ik vind dat jij cheat is het aan MIJ om dat te besluiten.. ik ben het wel met je eens dat Valve daar niets mee te maken heeft..

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het ook niet allemaal even leuk, maar toch vind ik dat cheaters hard aangepakt moeten worden. Server admins moeten dit zowieso kunnen doen. Maar server admins die mensen te snel bannen, of gewoon bannen als mensen gewoon erg goed zijn .... die zijn ook vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-10-2020
als jij op mijn server zou komen en ik vind dat jij cheat is het aan MIJ om dat te besluiten..

Kan mij het dommen wat jij daarvan vind? Als een cheat protectie programma ziet dat iemand cheat, mag dat programma van mij die persoon kicken.
Ik hou niet van die nazi admins die je kicken omdat je 3x achter elkaar een shotgun kiest ofzo. En in elk geval... kicken kan je altijd als admin.

Valve heeft er zeker wel mee te maken. Als jij cheat, dan word de commune boos.
Als de commune boos word, keren zij tot Valve. Want die hebben de macht over jouw CD-key ;)
Dus als ze je CD-key bannen, dan banned Valve jou niet maar iedereen die op eerlijke wijze HL2 online speelt. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
iedereen gewoon de baas over zn eigen server, geen global bans ofzo, lijkt me een stuk beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Global bans zijn juist een goede uitvinding.. ZEER handig tegen cheaters die maar blijven cheaten en dan natuurlijk nog mensen die het nodig vinden met een gedownloade versie te inetgamen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
HuggyB schreef op 06 September 2003 @ 17:35:
als jij op mijn server zou komen en ik vind dat jij cheat is het aan MIJ om dat te besluiten..

Kan mij het dommen wat jij daarvan vind? Als een cheat protectie programma ziet dat iemand cheat, mag dat programma van mij die persoon kicken.
Ik hou niet van die nazi admins die je kicken omdat je 3x achter elkaar een shotgun kiest ofzo. En in elk geval... kicken kan je altijd als admin.

Valve heeft er zeker wel mee te maken. Als jij cheat, dan word de commune boos.
Als de commune boos word, keren zij tot Valve. Want die hebben de macht over jouw CD-key ;)
Dus als ze je CD-key bannen, dan banned Valve jou niet maar iedereen die op eerlijke wijze HL2 online speelt. :p
ff vraagje wat hebben nazi's en admins met elkaar te maken?

Strava | AP | IP | AW

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.