This space is occupied
Nazi was een voegwoord in dit geval. Toch altijd wel een vervloeking waar je mee weg kan komen.
Klinkt ook wel lekker.
Klopt dat vind ik ook, maar ik vind dat ze Valve nooit de CDkey mag blockeren.py.mosjuh schreef op 06 September 2003 @ 15:33:
[...]
als jij op mijn server zou komen en ik vind dat jij cheat is het aan MIJ om dat te besluiten.. ik ben het wel met je eens dat Valve daar niets mee te maken heeft..
ze mogen vanmij wel een blacklist opzetten die servers kunnen gaan gebruiken, maar geen cd-key block want dat is eigelijk diefstal.
gelukkig had ik meerdere, anders was ik kwaad geworden...
truckje dat HL2 gaat uithalen is de game regelmatig updaten.
dus als jij online komt maakt steam elke paar uur ofzo een paar kleine veranderingen aan het spel (paar kb downloaden) zodat het moeilijker is cheats te schrijven.
De engine is zoiezo al heel erg cheat bestendig heeft Valve zelf verteld en uitgelegt. Alleen de kans dat die gasten TOCH nog een lek vinden waar je groots gebruik van kan maken is wel groot. Zon beetje alle hackers zullen proberen HL2 te vergallen volgensmij. Het is het grootste spel van het jaar, misschien wel van de komene jaren. En de engine zal zeker erg veel gebruikt worden, alleen al voor CS, TF2 en andere games. Maar steam verhelpt dat gedeelte zeker. Valve schrijft een patch en een aantal kb'tjes wordt verzonden naar elke Steam-er. Weg cheat, weg werk van de hacker. We zullen zien hoe het gaat.RocketKoen schreef op 07 September 2003 @ 01:02:
ik ben voor HL1 ook al 2 keys kwijt omdat mijn mapeditor-plugin gezien werd als cheat.....
gelukkig had ik meerdere, anders was ik kwaad geworden...
truckje dat HL2 gaat uithalen is de game regelmatig updaten.
dus als jij online komt maakt steam elke paar uur ofzo een paar kleine veranderingen aan het spel (paar kb downloaden) zodat het moeilijker is cheats te schrijven.
Hoezo niet? Diefstal is toch goed in dit geval?maar ik vind dat ze Valve nooit de CDkey mag blockeren.
De braverikken hebben er alleen maar profijt van!
Ya mess with the bull, ya get da horn. *Build3D op zn best*
Het zal me niet verbazen dat de klagers hier zelf niet zo'n OGC ding bestandje ergens in hun HL folder hebben zitten...
Verwijderd
Verder blijft het technisch ook niet altijd waterdicht, tis nu al zo dat een nieuw update niet altijd goed werkt en een hoop mensen opeens geband worden omdat ze een winamp plugin bijvoorbeeld hebben.
En als derde blijft nog je 'neefje' over die ff op bezoek is geweest en een cheat heeft geinstalled, en daar kun je dan waarschijnlijk zelf niet eens meer op tijd achterkomen, want je zult waarschijnlijk aan het eind van de connecten al een leuke mededeling krijgen.
Kijk, auto bannen voor 1 bepaalde server is goed, het cheaten is zo'n groot probleem dat er maar niet de voordeel van de twijfel wordt gegeven, dan ga je maar op een ander server spelen. Of als het zo belangrijk is kun je het vast wel persoonlijk uitleggen aan de admin.
Maar globaal bannen, waar niet eens de serveradmins mogen uitmagen of je bij hun mag spelen maar Valve? Nee.
En Valve is niet zo lullig om op het geringste "foutje" je zooi te bannen. "3 strikes you're out", daar ga ik vanuit, want dan moet je het wel heel bont maken.
Maar goed, ik begrijp de standpunten wel... maar ja.
Natuurlijk, in de argumenten van spooky en andere zit ook een waarheid maar deze maatregel moet denk ik alleen gedaan worden bij extreme gevallen.
Ik heb een aantal x gehad dat een player cheate (wh+bot) en het gewoon toegaf en weigerde weg te gaan omdat hij wist dat er geen admin aanwezig was...
Kijk dan vind ik het niet meer dan rechtvaardig dat z'n key gepakt wordt.
En dat is naar mijn mening geen diefstal want je koopt een spel waarbij regels gelden, misschien niet geschreven maar zeker wel ongeschreven.. en deze tellen maybe nog wel zwaarder.
En natuurlijk zal valve dan heus niet zomaar iemand z'n key terugnemen omdat hij een x gewallhacked heeft maar als het vaker voorkomt vind ik dat hij z'n key kwijt moet zijn en dat er overal een foto van z'n hoofd op de winkels moet zodat als hij probeert een nieuwe hl2 te kopen, hij verplicht wordt de cs+doos zonder zout op te eten (eerst betalen natuurlijk) en daarna moet hij ritueel verbrand worden op een berg hl2 reclamemateriaal (hl2 dozen gebruiken is zonde natuurlijk)
en nee ik vind cheaters dus niet cool...
specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1
eeeh wat heeft blizzard ermee te maken???Exe-cuter schreef op 07 September 2003 @ 02:22:
Blizzard is streng,maar rechtvaardig.Daar heb ik nog nooit iemand over horen klagen,dus zal dat hier ook wel meevallen
die draaien toch battle.net???
Ik heb een tijdje geleden het diablo 2 topic doorgelezen maar daar werd er flink gezeurd dat het niet meer leuk was omdat er zoveel gecheat werd..
specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1
Ik bedoelde maar,doordat er zoveel gecheat wordt/werd is Blizzard zeer streng gaan optreden door keys te bannen voor x-aantal weken.Zij hebben een goede controle over de activiteiten op battle.net zodat cheaters snel en hard aangepakt kunnen worden.intuliegend schreef op 07 September 2003 @ 03:07:
[...]
eeeh wat heeft blizzard ermee te maken???![]()
die draaien toch battle.net???
Ik heb een tijdje geleden het diablo 2 topic doorgelezen maar daar werd er flink gezeurd dat het niet meer leuk was omdat er zoveel gecheat werd..
Wat hij natuurlijk bedoelt is de vergelijking tussen blizzards systeem en hoe Steam mogelijk zou optreden tegen cheatersVerwijderd schreef op 07 September 2003 @ 14:15:
Ehm, is dit geen HL2 Topic?

Na enkele dagen over cheaten te hebben gediscussieerd,heeft eindelijk iemand mijn stelling begrepen.[J.d.I.] DirtyHarry schreef op 07 September 2003 @ 15:14:
[...]
Wat hij natuurlijk bedoelt is de vergelijking tussen blizzards systeem en hoe Steam mogelijk zou optreden tegen cheaters
[ Voor 2% gewijzigd door Exe-cuter op 07-09-2003 15:33 . Reden: edit : dypo ]
Verwijderd
met de nieuwe 1.45 patch
Admins kunnen je enkel bannen op hun server,dus niet op de andere serversT7D_Sneezy schreef op 07 september 2003 @ 19:10:
en als er nou een of andere admin is die er geen verstand van heeft, jou banned omdat ie denkt dat je cheat, en vervolgens is je HL2 waardeloos?
In warcraft 3 zien ze op battle.net dat je een cheat gebruikt, vraag me niet goe, ze registeren alles. Daarom bannen ze je zonder dat je maar een idee hebt dat ze het hebben gezien, ze verzamelen eerst ook iets van 20000 acounts, en dan oppeens BAN!
zelfde kan bij Steam. Misschien hebben ze een cheat detectie ingebouwd, die los staat van server admins. Het zal zeker niet zo zijn dat een puber admin iedereen meteen gaat bannen, en dat je dan worldwide op steam ook gebanned bent. Want wat nou als je een spammerd wilt bannen? of iemand die racistisch is? dan zou je ook meteen gebanned zijn?
nee natuurlijk niet!
Ik denk dat iedere admin nog steeds het recht heeft om iemand Won Id/Steam Acount te bannen. voor de reden die zij nodig achten.
Maar ik denk dat Valve voor cheaters een soort systeem hebben bedacht waarmee ze dat kunnen zien. dit zal om dat het waarschijnlijk ook in de engine zit of misschien in steam, erg moeilijk te vinden zijn, en moeilijk te hacken. (en dat is, als ze niet ook nog eens elke dag een patch uit brengen ofzo)
van mij mogen ze als ze zon dergelijk systeem hebben iemand meteen bannen. Hopelijk is het goed uitegevoerd, want ik wil men TFC voor Hl2 (als dat komt
Hopelijk is iedereen hier een beetje beter mee "geinformeerd" want iedereen schijnt het idee te hebben dat als een server admin banned, dat jij dan ook meteen gebanned bent op heel steam.
Zoiets kan alleen als de server admins vetrouwde mensen zijn, en niet ook het neefje van de admin die toevallig ook het wachtwoord heeft is.
dit is mijn id over de hele ban kwestie!
Oh noes.. No more TreinTijden :(
alle HL2 related tooltjes en HL2 zelf krijgen een laagje encryption over zichzelf heen.
dat helpt niet als je cheats gebruikt, maar stel dat VAC/Steam iets ziet dat ze denken dat een cheat is.
met encryption kunnen ze niet kijken wat er in jouw HL2 dir staat. alleen de dingen die op dat moment in gebruik zijn.
ga geen risico lopen €50. ook al cheat ik niet, ik heb slechte ervaringen met die zooi
Jah, als je er zo over denkt kan je geen enkel goed spel met online support spelen.RocketKoen schreef op 07 September 2003 @ 21:20:
ik weet 1 ding wel.
alle HL2 related tooltjes en HL2 zelf krijgen een laagje encryption over zichzelf heen.
dat helpt niet als je cheats gebruikt, maar stel dat VAC/Steam iets ziet dat ze denken dat een cheat is.
met encryption kunnen ze niet kijken wat er in jouw HL2 dir staat. alleen de dingen die op dat moment in gebruik zijn.
ga geen risico lopen €50. ook al cheat ik niet, ik heb slechte ervaringen met die zooi
Maar je kan altijd nog de versie kopen met alleen SP, dat scheelt je weer geld.
Maar ik koop toch het hele spel
slaat nergens op
haha, dit vind nou zo'n typische "ik ben nerd, en zie overal samenzweringen"RocketKoen schreef op 07 September 2003 @ 21:20:
ik weet 1 ding wel.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Fijn nieuws van gamer.nl
ATI zou miljoenen voor Half-Life 2 betaald hebben.
http://www.gamer.nl/nieuws/19028Alweer een tijd geleden verscheen het gerucht dat de nieuwste ATI videokaart, waarschijnlijk de 9900 Pro, met Half-Life 2 gebundeld zou worden. Volgens nieuwe geruchten hebben zowel Nvidia als ATI miljoenen geboden om deze "bundel" optie te bemachtigen, waarbij ATI de gelukkige zou zijn. De gebundelde versie is echter niet de volledige retail versie, aldus bericht/gerucht.
Ik hoop dat dat gerucht onzin is en dat de gebundelde versie de sp+mp+modcompatible is.
[ Voor 17% gewijzigd door vacuumcleaner op 08-09-2003 10:11 ]
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Kijk, die special edition met HL2 shirt, mok, muismat en ondergoed hoeft voor mij niet, maar ik wil wel de volledige versie, sp, mp en mod-ondersteuning
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
hahaha VAC, het lachertje van het online half-life'en, stelt niks voor manYakuzA schreef op 08 September 2003 @ 08:48:
Soms vraag je je af of sommige mensen weten dat VAC bestaat
Daar vergis je je in. Zeker met het nieuwe SteamID systeem gaat VAC een grote rol spelen in Half-Life 2 online.T7D_Sneezy schreef op 08 september 2003 @ 13:34:
[...]
hahaha VAC, het lachertje van het online half-life'en, stelt niks voor man
Onderbroek???Okyah schreef op 08 September 2003 @ 10:36:
Ja, ze zijn leukNiet de volledige retail versie? Dan heb(ben) ik (en prob vele mensen met mij) er geen zin meer in om die bundel aan te schaffen, eik
Kijk, die special edition met HL2 shirt, mok, muismat en ondergoed hoeft voor mij niet, maar ik wil wel de volledige versie, sp, mp en mod-ondersteuning
Zolang het maar geen ballenknijpers zijn
Ben al 2 CDkeys kwijt zonder ooit een cheat aangeraakt te hebben (en niemand behalve mij komt aan mijn key)unfor schreef op 07 September 2003 @ 22:55:
[...]
haha, dit vind nou zo'n typische "ik ben nerd, en zie overal samenzweringen"
better safe then sorry
Kep net antwoord gekregen van Dixons:de geruchten dat het spel wordt uitgesteld tot in november zijn niet
correct. Op de computerbeurs
ECTS is eergisteren (27 augustus) door Valve zelf (producent van Half-Life2)
bekend gemaakt dat de
releasedatum 30 september zeker zal worden gehaald. Quote van
www.halflife2.net:
"Eurogamer has reported from today's ECTS an official confirmation of a
September 30 release for
HL2. Valve's Greg Coomber assured the public that Half-Life 2 will hit the
shelves on September
30th as planned - despite the numerous rumours to the contrary. "
Ik denk dat uw leverancier dit binnenkort kan bevestigen.
Ze leren het ook nooit heWij hebben contact gehad met de leverancier en zij vertelden mij het
volgende;
De levertijd van 30 september is zeer onwaarschijnlijk, in de releaselijsten
staat deze titel nog steeds op 21 november.

die laatste groep weet toch niet wat er in de community draait, die nemen gewoon alles letterlijk over van wat hun baas/leverancier zegt.
edit: geef ze anders gabe's emailadres... kunnen ze het aan de grote man zelf vragen
[ Voor 15% gewijzigd door RocketKoen op 08-09-2003 17:21 ]
Nu alleen hopen dat Half-life 2 wel de 1e is
Welk?
valve kan iets preciezer zijn. en het spel werkt gewoon nu. kleine bugs kunnen evt nog via steam worden gepatched.
liever een paar kleine bugs erin laten als de release missen is het meestal. en omdat iedereen die Inet heeft toch automatisch de patch binnenkrijgt hebben ze wat te toen in de 2 weken na gold
Ik wil alleen maar zeggen dat die Internetwinkels koppig zijn
Welk?
Verwijderd
http://news.bbc.co.uk/1/hi/technology/3199545.stm
wel niet veel nieuws
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2003 20:40 ]
steam beta is afgelopen.
woensdagavond komt steam final uit. met 3 nieuwe filmpjes
maar als je ze wilt zien. kijk eens in je steam/SteamCache\emailadres\half-life 2 movies\media\movies
thx neway.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
-- Altijd blijven prutsen --
Nou ik heb een beetje zitten zoeken net, en natuurlijk weer verkeert neem ik aan, links?
Daar heb je gelijk in, over 20 dagen komt ie, dan zou hij toch wel snel goud moeten worden toch?>RocketKoen schreef op 08 September 2003 @ 22:49:
online reserveren.... ik zou eerst w88 tot ie gold is. dan snappen de winkels het misschien ook. en kun je meteen de goede versie orderen
tussen release en gold zit normaal 2 weken voor productie en distributie
Ja, dat had ik dus ook:RocketKoen schreef op 08 September 2003 @ 21:33:
had je moeten lezen.
steam beta is afgelopen.
woensdagavond komt steam final uit. met 3 nieuwe filmpjes
maar als je ze wilt zien. kijk eens in je steam/SteamCache\emailadres\half-life 2 movies\media\movies
1. ze houden dus blijkbaar geen rekening met niet-freaks, want ik wist dit ook niet,
2. waarom kun je je filmpjes niet offline bekijken via Steam?
3. Ja ik weet dat het .exe's zijn, maar dan nog... rare design-beslissing,
4. Een notification via Steam zelf over het hoe-en-wat was wel handig geweest..
Voor mij betekent: "Currently unavailable" == "Werkt niet" == "Baggersysteem" en niet "Currently unavailable" == "even op een nieuws-site kijken wat er aan de hand is". Ik wil verwend worden, niet in het ongewisse zijn over wat er aan de hand is.
Verders: Mijn geregistreerde versie van OPFOR verandert in een niet-geregistreerde als de update hiervoor gedownload is + dat het na die update nog steeds niet goed draait.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
weet je hoeveel cheat multipacks vac proof zijn?Novah schreef op 08 September 2003 @ 13:54:
[...]
Daar vergis je je in. Zeker met het nieuwe SteamID systeem gaat VAC een grote rol spelen in Half-Life 2 online.
Verwijderd
ik wil 640x480 man dat ownz[J.d.I.] DirtyHarry schreef op 31 augustus 2003 @ 20:51:
knip
Graphics : You should be able to play in a comfortable resolution such as 800x600, maybie more depending on chipset.
knip
800x600?! Hoop toch dat het op 1024 kan draaien
vergeet niet dat steam een beta is.
ze gaan er dus eigenlijk wel vanuit dat je een computer freak bent (wat doe je anders hier
edit: ben btw naar de frs geweest hier, en die hebben de release date op 2 okt staan...... leverancier komt dus echt pas woensdag langs
[ Voor 34% gewijzigd door RocketKoen op 09-09-2003 14:21 ]
En dit is betrouwbaar?Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 12:47:
http://212.238.180.51/fte...m&code=11038&-max=1&-find
daar kan je o.a. pre-ordenen
Dus ik stuurde een mailtje naar dimplus:
en kreeg als antwoord:Hallo,
ik zag op www.dimensionplus.nl de mogelijkheid een preorder te plaatysen voor
HalfLife 2. Het gaat hier volgens mij echter om de normale versie.
Verschillende bronnen claimen echter van de maker, Valve, vernomen te hebben
dat er een Collectors Edition van het spel zal verschijnen, waarin naast het
spel ook nog enkele goodies zijn opgenomen.
Heeft u informatie over deze Collector's Edition en zo ja, kan ik deze bij u
bestellen?
Alles is dus nog erg vaag. Maar ik ga de gewone versie niet preorederen voordat ik zeker weet dat ik nergens een limited edition kan bemachtigen... iemand betere adresjes?Beste
Tot nog toe hebben wij binnen Europa enkel de standaard versie aangekondigd
gekregen (niet de light edition zonder multiplayer en niet de limited
edition). De beiden andere uitgaven zijn bedoeld voor Amerika.
Mochten wij wel special editions weten te bemachtigen zullen deze los in de
lijst worden opgenomen
DIMENSION PLUS
Henk
In deeze zin staan drie fauten
Verwijderd
tenminste zeker niet met het huidige niveau van VAC. ik heb al van een paar mensen gehoord dat ze voor een paar jaar zijn geband, terwijl ze nog nooit hebben gecheat cheaten.
Verder heb ik zelf ook niet zo goede ervaring met die cheatdetectors.
Ik vind zelf CheatingDeath verreweg het fijnste werken.
Heel simpel als Cheating Death iets merkt dat volgens hem illegaal is kicked CheatingDeath je gewoon van de server bij het connecten, zonder ban.
Als CheatingDeath iedere keer mijn CDkey zou inemen als hij iets vind, was al zeker 9 keer mijn CDkey geband. Terwijl ik zelf nooit heb gecheat of iets van die troep heb geinstalleerd. dat zou een hoop frustatie en geld kosten.
Ik hoop ook zeker dat VAC in de richting van CheatingDeath gaat maar met een uitgebreide logfile.
Een goed werkende cheat detector hoeft niet te bannen!
en al helemaal niet een Key ban.
een simpele kick bij het connecten is voldoende.
Verder kunnen de admins van servers mensen bannen en kicken op hun eigen server.
Hmm... verkeerde topic... ach ja
[ Voor 9% gewijzigd door Senzuboon op 10-09-2003 09:03 ]
bron hl2.nlVolgens Gameplay komt de SP/MP versie niet in een kartonnen doos, maar in een DVD doosje. De Collectors Edition zal waarschijnlijk wel in een normale doos komen, want anders passen de extra's, die waarschijnlijk bestaan uit een tshirt, een boek en een poster, er nooit in. De prijs voor de CE komt bij hun tussen de 65 en 100 Pond (94-144 Euro) te liggen.
zo das lekker duur
Er is ook een nieuw 25min durend filmpje, wat interviews van de E3. Dus het meeste zullen we wel kennen
High quality DivX 150MB
Low quality WMV 50MB
Lijkt erop alsof het filmpje alweer is verwijderd van die ftp's[J.d.I.] DirtyHarry schreef op 10 September 2003 @ 09:58:
[...]
bron hl2.nl
zo das lekker duurDan maar de normale versie..
Er is ook een nieuw 25min durend filmpje, wat interviews van de E3. Dus het meeste zullen we wel kennen
High quality DivX 150MB
Low quality WMV 50MB
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Ehmmmmm...... lamaar dan
klik
Eigenlijk is heel die video wel interessant om eens te bekijken
hmm lijkt er wel op :
http://csnation.counter-strike.net/comments.php?id=6445
[ Voor 45% gewijzigd door Trancentral op 10-09-2003 16:17 ]
We will be releasing the dedicated server binaries later today. Tomorrow we will be releasing the client. In a couple of weeks we will make this update mandatory.
What is it:
This release is converting all users to Steam. When you install the client you will need to have a valid HL or CStrike CD-Key. Dedicated servers will need to create accounts but will NOT need to enter a cd-key. At no point will anyone have to enter credit card details. In the future there will be the option to purchase the "Platinum Pack" via Steam if you don't currently own a copy.
This release consists of:
Counter-Strike 1.6, Half-Life, TeamFortress Classic, DMC, Ricochet and Day-of-Defeat 1.0.
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
"There are currently no download locations available.
The Steam 1.0 (non-beta) installer will be available at 11:00 am PST on Wednesday, September 10th."
Steam + CS1.6 gold today
[ Voor 56% gewijzigd door spokje op 10-09-2003 20:20 ]
http://csnation.counter-strike.net
http://www.cscentral.com
STEAM DELAYED...
* geez zegt: "As I expected"
Wat...? HL2 of Steam 1?
Je bron is ook wel prettig jah.
nog 20 daagies
hopelijk issie er voor Netgamez... kan ik daar ff pwnen
Verwijderd
een officieële announcement van gabe dat HL2 wordt uitgesteld tot sept volgend jaar gaat meer levens kosten als 11 sept een paar jaar terug
(disclamer: als in mensen die een hartaanval krijgen of zelfmoord plegen. niet door terroristische aanslagen op valve / de VS. ik ben geen terrorist en zet niet aan tot terrorisme. val AUB Nederland niet binnen.
Zo ging dat ook bij de release van Warcraft 3. Er waren 2 versies, de gewone dvd-hoesje versie en de collectors edition.Vaudtje schreef op 09 September 2003 @ 19:50:
In deze thread op halflife2.net lijkt het bestaan van een collectors edition te worden bevestigd, hoe vaag ook.
Dus ik stuurde een mailtje naar dimplus:
[...]
en kreeg als antwoord:
[...]
Alles is dus nog erg vaag. Maar ik ga de gewone versie niet preorederen voordat ik zeker weet dat ik nergens een limited edition kan bemachtigen... iemand betere adresjes?

En tja ik wilde heel graag die collectors edition. Vette pech dus hé, was echt niet te krijgen in Nederland. Heb zonder te overdrijven 50+ winkels gebeld. Van noord tot zuid, veel in a.dam maar nix noppes nada resultaat. Geluk dat n kennis in america was en m daar zag staan. ca 75 dollar. ok breng maar mee!!! Nu ben ik als een van de weinigen de happy owner van deze set.
Ik ben erg benieuwd hoe duur de collectors edition van hl2 wordt. Als er een shirt een boek en een poster in komen moet ik eerst maar eens zien hoegroot die poster is, wat erop staat, wat dat voor boek is en wat er op staat. Het moet het geld wel waard zijn. Die wc3 box was t vet waar. Gamecd+cinematicsdvd+soundtrackcd+4 retail-box covers+guide+dik vet boek vol met kleuren art enzo.... Time will tell....
Ik probeer hem hier in DenBosch te preorderen.... s ff langs de shops gaan deze week.
Bron: AnandtechBreaking News: Halflife 2 Performance Revealed
ATI owners rejoice, HL2 rocks on their hardware...
You'll see my own numbers tomorrow night at midnight, but we've been given the go ahead to reveal a bit of information about Half-Life 2. I'll keep it brief and to the point and will explain it in greater detail tomorrow night:
- Valve is pissed at all of the benchmarking "optimizations" they've seen in the hardware community;
- Half-Life 2 has a special NV3x codepath that was necessary to make NVIDIA's architecture perform reasonably under the game;
- Valve recommends running geforce fx 5200 and 5600 cards in dx8 mode in order to get playable frame rates.
- even with the special NV3x codepath, ATI is the clear performance leader under Half-Life 2 with the Radeon 9800 Pro hitting around 60 fps at 10x7. The 5900 ultra is noticeably slower with the special codepath and is horrendously slower under the default dx9 codepath;
- the Radeon 9600 Pro performs very well - it is a good competitor of the 5900 ultra;
- ATI didn't need these special optimizations to perform well and Valve insists that they have not optimized the game specifically for any vendor.
There you have it folks, there's much more coming tomorrow.
Vorig jaar was Nvidia nog de koning met de TI serie en dit jaar... om te huilen. Hopelijk trekt m'n ti4600 het, anders zal ik over moeten stappen naar een ATI.
Ik koop in ieder geval nooit meer de "Top of the line" videokaarten meer. Na een jaar zijn ze alweer praktisch waardeloos. Voor een gamer die z'n nieuwe spellen op een hoge resolutie wil spelen, bedoel ik dan...
[ Voor 12% gewijzigd door StyXL op 11-09-2003 02:07 ]
Dit heeft waarschijnlijk meer vandoen met de kwalititeit van programmeren van de "valve" boys. Ik bedoel, mr. Carmack haalt precies het tegenovergestelde resultaat met een veel geavanceerdere en betere engine. (En mr. Sweeney doet het niet veel slechter met de UT engine)MuErTo ChAvEz schreef op 11 September 2003 @ 02:02:
[...]
Bron: Anandtech
Vorig jaar was Nvidia nog de koning met de TI serie en dit jaar... om te huilen. Hopelijk trekt m'n ti4600 het, anders zal ik over moeten stappen naar een ATI.
Ik koop in ieder geval nooit meer de "Top of the line" videokaarten meer. Na een jaar zijn ze alweer praktisch waardeloos. Voor een gamer die z'n nieuwe spellen op een hoge resolutie wil spelen, bedoel ik dan...
[ Voor 7% gewijzigd door EaS op 11-09-2003 03:00 ]

Bron: Beyond3D Forum
Het ziet ernaar uit dat ik met m'n ti4600 nog redelijk veilig zit
Voor geïnteresseerden een interview van Gamersdepot met Gabe Newell over "graphics" en wat er te maken heeft.
[ Voor 35% gewijzigd door StyXL op 11-09-2003 13:10 ]

.
Verwijderd
Ik heb een p4 2.67ghz 512mb DDR
Radeon 9700 np
Ik wil hem minimaal op 1024x768 kunnen spelen met full options aan..
Man hoop niet dat ik WEER moet investeren
Of heb ik er nu overheen gelezen?
Verwijderd
Denk dat het enige waar je misschien probleempjes mee gaat krijgen is dat je geheugen 'maar' 512 is, veel zooi werkt tegenwoordig het beste met 1 gigVerwijderd schreef op 11 September 2003 @ 08:42:
Zou hij het trekken op mijn pc?
Ik heb een p4 2.67ghz 512mb DDR
Radeon 9700 np
Van de spellen die ik ken zijn er geen die meer gebruiken dan 512 mb ieg. Ik denk dat je nog wel kan wachten tot volgend jaar met een gig aan geheugen eik... Als je dus enkel spellen speelt enzo
Ik denk dat madoperator z'n systeem best wel zal werken met HL2, hoor!
//Het enige waarvan ik weet dat het meer dan 512 mb kan gebruiken is de Alpha van D3. En die lekt een beetje (veel
Welke spellen hebben dan 1 gig nodig?
[ Voor 32% gewijzigd door Okyah op 11-09-2003 09:56 ]
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd
** Further Notes: Resolution is 1024x768, no extra feature utilisation (AA/AF). Demo used is all the E3 demos, with the results averagedSenzuboon schreef op 11 September 2003 @ 09:00:
Allemaal heel leuk en aardig, maar ik kan niet vinden welke resolutie ze hebben gebruikt... misschien wel zo leuk om die erbij te melden.
Of heb ik er nu overheen gelezen?
Ik denk het ja
Ik ga het eerst op mijn XP2000, 1 gb geheugen en een GF4 4200 TI kaartje proberen. Als het dieptriest en niet te hebben is koop ik een betere videokaart. Als het echter acceptabel is (eventueel op 800*600 met diverse opties af) dan wacht ik nog wel effe totdat de huidige prijzen van de topmodellen qua GPU´s gaan dalen....
Was eerst wel van plan om de nieuwste vidkaart te kopen maar om nu 450 euro extra uit te geven voor een spel?! Waar was ik met mijn gedachten! En anders speel ik HL2 wel pas volgend jaar een keer op hoge reso met alle opties aan. Dat maakt het spel ook extra herspeelbaar
.
Als men de spellen nou gewoon allemaal een jaar verplaatst dan heeft iedereen het idee dat hij/zij een goede koop heeft gedaan
[ Voor 3% gewijzigd door MailMan op 11-09-2003 10:45 ]
Dit topic is gesloten.