Ja, dat kan ook natuurlijk
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik hoop dan nog steeds maar dat dat bogus is en dat ie 30 sept in de winkel ligt
Verwijderd
STEAM heeft mij al genoeg kopzorgen bezorgd

feiten op een rijtje, bron Gabe NewellVerwijderd schreef op 25 August 2003 @ 23:43:
Dan zou de game wel gold moeten zijn want die 4 weken zijn zo om! Het kan best zijn dat HL2 is vertraagd om de reden dat STEAM niet naar 100% functioneerd. Tijdens het releasen van HL2 media en CS beta 1.6 zijn er talloze problemen. Ze willen HL2 waarschijnlijk vlak na de release in de winkels, ook op internet uitbrengen zodat ook gamers daar het spel kunnen downloaden...
STEAM heeft mij al genoeg kopzorgen bezorgd... hoop dat HL2 MP niet via die irritante steam gaat
1)HL2 en alle mods gebruiken steam voor multiplayer en voor verspreiding van content (maps, mods, ed) en voor anti cheat (vac en cdkey check)
2)vlak NA de release op Inet? realease van HL2 via steam is nog niet zeker, en de datum waakop nog helemaal niet. dus ergens tussen 2 weken voor release tot nooit.
3) hoe de fuck kom jij aan "die 4 weken zijn zo om"?
release is over 35 dagen (5 weken) en de tijd tussen gold en release is 2 weken
Vaag. Als ik een server begin moet een client van ASE of Gamespy dat gewoon kunnen scannen. Dus kan je met ASE jouw HL2 client met een HL2 server conecten.
Tenzij...... je echt eerst Steam moet opstarten in HL2, inloggen, blablabla.... dat kan ASE niet voor je doen.
Het spel ligt echt niet op 30 september in de winkel hoor.
Verwijderd
bron? Als dat waar is dan vind ik dat zeer jammer... vind het een beetje microsoftachtig en vele steam haters onder ons zijn daar het best over eens!RocketKoen schreef op 26 August 2003 @ 00:46:
[...]
feiten op een rijtje, bron Gabe Newell
1)HL2 en alle mods gebruiken steam voor multiplayer en voor verspreiding van content (maps, mods, ed) en voor anti cheat (vac en cdkey check)
Gabe had het anders wel in 1 van de intervieuws dat ze steam ook gaan gebruiken om HL2 te verspreiden. Dus iemand zou singleplayer ook moeten downloaden en eventueel verificatie van de server!2)vlak NA de release op Inet? realease van HL2 via steam is nog niet zeker, en de datum waakop nog helemaal niet. dus ergens tussen 2 weken voor release tot nooit.
beetje gaan mierenneuken mannetje?3) hoe de fuck kom jij aan "die 4 weken zijn zo om"?
release is over 35 dagen (5 weken) en de tijd tussen gold en release is 2 weken

Ik heb het idee dat als valve iets doet dat ze het goed doen, ik zou het geen probleem vinden (wel jmmr) om langer te wachten als het de gameplay ten goede komt.
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Heheh als het cheaten HET probleem zou zijn waar ze nu nog mee worstelen mogen ze het van mij zo uitbrengen. Ik speel zelf toch altijd eerst de singleplayer, dus tegen de tijd dat ik daar mee klaar ben kunnen ze wel een patch klaar hebbenvacuumcleaner schreef op 26 August 2003 @ 13:01:
Zou dat multiplayer via steam er niet voor kunnen zorgen om het cheat gehalte tegen te gaan, De Half-life1 engine was/is cheatwalhala. Misschien dat dat de grote bug was en dat de release daarom waarschijnlijk wordt uitgesteld.
Ik heb het idee dat als valve iets doet dat ze het goed doen, ik zou het geen probleem vinden (wel jmmr) om langer te wachten als het de gameplay ten goede komt.
omdat multiplayer toch via steam gaat kunnen ze stiekem een patch uitbrengen zodra het klaar is. de anti cheat hoeft nml niet op de CD te komen
Wil ik zelfs wel 2 weken langer voor wachten
(CF)-[DS]Binary^.nl [in HL]
Liever cheaters dan STEAM!!!!!!!!
wtf is jouw probleem met steam???DaGreatRV schreef op 26 August 2003 @ 16:49:
Persoonlijk had ik nooit problemen met cheaters in CS, als iemand es doet speedhacken of wallhacken ga ik naar een andere server of laat de admin 'm kicken. Ik vind dat als je je aan steam gaat binden, je de vrijheden die je nastreeft weer nietig maakt. De mod makers krijgen een lekkere modbare engine die fantastisch flexibel is. En dan wordt alles weer beperkt door steam, ze hadden netzo goed een hele starre engine kunnen maken dat had ze een hoop werk bespaart.
Liever cheaters dan STEAM!!!!!!!!
mag ik je er aan herinneren dat de nieuste steam nog een beta is, en jij maakt van een paar muggen (bugs) een olifant....
voordelen steam:
automatisch patchen.
content word door vaste betrouwbare servers verspreid, dus geen kans op virussen in mods/maps en patches die je d/l.
makkelijk van cheaters afkomen.
steam interface is ook moddable, als jij liever iets als HLDW of ASE gebruikt, dan hoerf je alleen maar te wachten op de plugin met dezelfde features
nadeel:
als steam niet werkt atm, doet het spel het niet. maar daar zijn ze nu mee aan het werk. en dat word natuurlijk gemaakt VOOR hl2 uitkomt
Correct me if I'm wrong...
Dacht dat het zo moest werken.
Daarnaast kan je via Steam idd je mods verspreiden en zo.
ASCII stupid question, get a stupid ANSI!
alleen steam gebruikt valves eigen VAC. steam zorgt ervoor dat die geupdate kan worden met de nieuwste cheats, zonder dat alle servers een update moeten d/l
ook heeft steam een vervanging van het oude WONid systeem, en kan het niet alleen je CDkey bannen, maar ook je account.
-- Altijd blijven prutsen --
[ Voor 8% gewijzigd door vacuumcleaner op 26-08-2003 22:58 ]
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
enneuh is het geluid bij iedereen zo brak of ligt dat aan mij?
[ Voor 32% gewijzigd door BasieP op 26-08-2003 23:08 ]
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Irritant dus zo'n geruchtenstroom, kan valve niet ff het een en ander officieel zeggen ?
BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.
//edit: De server gaat lekker naar bedje toe. En ik ook. Morgen om 10:00 staat hier de link naar de mirror voor die twee filmpies!
[ Voor 43% gewijzigd door JayVee op 27-08-2003 00:21 ]
Gaap, waar?
Weet ik nix van, kom net thuis, waar kan ik dat vinden?
Verwijderd
Morgen begint trouwens ook de ECTS, dus het kan zijn dat de release date dan duidelijk wordt
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2003 00:28 ]
daar staat in de 3e of 4e post ofzo een link naar een .torrent file.
gaat 10x sneller (bit torrent is een soort p2p progje)
Die console ziet er wel goed uit trouwens.
Ik droomde vannacht dat ik halflife 2 kocht voor maar 8 euro ofzo
Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED
Kan iemand nog dat alyx filmpie uploaden?
//edit: got it, come and get it. Ik vind ze trouwens niet zo heel erg boeiend...
[ Voor 34% gewijzigd door JayVee op 27-08-2003 10:49 ]
//edit: Ik ga echt niet dat bit torrent installeren voor die twee kleine filmpies. Wel jammer dat niemand ff de juiste filmpies wil uploaden...
...
//edit2: Okay, dan maar met bit torrent. 40kB/s ... nou nou, dat schiet op... (not)
[ Voor 67% gewijzigd door JayVee op 27-08-2003 14:41 ]
Bit Torrent d/l page dit heb je nodig om hem te d/l is een soort p2p en is lekker snel
Verwijderd
P.S. ik heb met iemand een weddenschap gedaan, en als hij op 30 september gereleased wordt, moet ik hem een gratis exemplaar cadeau doen... ehm... ik weet het niemeer.
Verwijderd
online shops halen de releasedate van forums??? wat is dat voor onzin!vacuumcleaner schreef op 22 August 2003 @ 16:03:
[...]
IDD, zij halen hun nieuws altijd van de forums, onze forums
En BTW, Als Valve jaren zijn mond heeft dicht weten te houden dan gaan ze zeker niet op het laatst dit soort berichten vertellen aan een "betrouwbare bron" of online winkels. Ik geloof nix todat het officieel van gabe komt
online shops halen de releasedate van hun distributeurs, en distributeurs halen op hun beurt de releasedate van uitgevers, uitgevers halen de releasedate van de manager van de sales dpt. waar het product ontwikkeld wordt (of andere personen die daar voor verantwoordelijk zijn)
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2003 15:18 ]
http://games.telenet.be/index.php?newsid=8391Wat hoort mijn onschuldig oortje hier? Half Life 2, het langverwachte vervolg op één van de beste videogames allertijden wordt nog steeds in september in de winkelrekken verwacht? Wat zeg je daar? September is volgende maand? Interessant...
Crack open a bottle of Champagne, Half Life 2 komt nog steeds op 30 September naar de winkels! Je begint soms wel een beetje te denken dat die kereltjes daar bij Valve gewoon graag met ons voeten spelen, de sadisjes! Na een heel welles nietes spelletjes heeft Greg Coomber van Valve officieel aangekondigd dat Half Life 2 niet pas voor November zal zijn.
Dat werd trots verteld op de ECTS beurs in London. Helaas werd het dezelfde presentatie als op de E3 beurs, zelfs de script was hetzelfde gebleven. Oh wel, daar moeten we niet om treuren want op 30 september zal de hele gaming community zich naar de winkels begeven om hun gereserveerde kopietje van HL2 op te pikken, ik ga die van mij alvast voorbestellen! We willen niet met een tekort zitten.
Verwijderd
Verwijderd
Dat kan nog alle kanten op en het zou me niet verbazen als het inderdaad uitgesteld wordt. Ik hoop natuurlijk van niet maar je weet maar nooit. Nog 5 weken en dan is het zover en nog steeds geen duidelijkheid.. ik vind het maar raar. Zoiets weet je nu toch al wel? 30 sept: YES or NO maar geen: 'we halen het waarschijnlijk wel'it'll be tight, but Half-Life 2 is still on for a September 30th ship".
En dat te bedenken dat ik HalfLife toen ik het voor het eerst speelde kleine 5 jaar geleden geen ruk aan vond!
Verwijderd
Misschien. Maar ze hadden nu de kans om te zeggen "Het wordt uitgesteld" zonder echt veel gezichtsverlies te lijden. Ze zeggen nu dus wel "Het gaat lukken", en dat geeft toch heel veel hoopVerwijderd schreef op 27 augustus 2003 @ 16:07:
Toch vind ik het niet echt zelfverzekerd overkomen..
[...]
Dat kan nog alle kanten op en het zou me niet verbazen als het inderdaad uitgesteld wordt. Ik hoop natuurlijk van niet maar je weet maar nooit. Nog 5 weken en dan is het zover en nog steeds geen duidelijkheid.. ik vind het maar raar. Zoiets weet je nu toch al wel? 30 sept: YES or NO maar geen: 'we halen het waarschijnlijk wel'
Dus jij had liever gehad dat ze voor zeker gingen en hadden gezegd 'we halen het niet, het wordt een maand later'Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 16:07:
Toch vind ik het niet echt zelfverzekerd overkomen..
[...]
ik vind het maar raar. Zoiets weet je nu toch al wel? 30 sept: YES or NO maar geen: 'we halen het waarschijnlijk wel'
Ik had me er niet zo druk over gemaaktsverzijl schreef op 27 augustus 2003 @ 16:37:
[...]
Dus jij had liever gehad dat ze voor zeker gingen en hadden gezegd 'we halen het niet, het wordt een maand later'

Er zijn nog genoeg andere spellen om nu te spelen
Veel spannender vind ik het wanneer transport giant uit komt
Kep het hier niet over een online shop maar over gamer.nl, lees voor je blaatVerwijderd schreef op 27 August 2003 @ 15:15:
[...]
online shops halen de releasedate van forums??? wat is dat voor onzin!
online shops halen de releasedate van hun distributeurs, en distributeurs halen op hun beurt de releasedate van uitgevers, uitgevers halen de releasedate van de manager van de sales dpt. waar het product ontwikkeld wordt (of andere personen die daar voor verantwoordelijk zijn)
Het gaat hier trouwens ook niet over een releasedate...
[ Voor 6% gewijzigd door vacuumcleaner op 27-08-2003 16:55 ]
Waar niet? Op www.play.com is ie te preorderen, maar het dat is een engelse site. Maar als je de ponden omrekent naar euro's kom je op zo'n 40 euro, inclusief verzendkostenOcNewB schreef op 27 August 2003 @ 17:33:
Waar kan ik hem pre orderen op internet?
The devil is in the details.
* Sebje gelooft pas of ie wel/niet is uitgesteld op 1 november... 1 oktober

Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 18:00:
[...]
Of misschien toch 1 oktober1 november weet je al een maand dat het wel is uitgesteld
[ Voor 33% gewijzigd door Sebje op 27-08-2003 18:04 ]
Kan me eigenlijk geen enkele echte bug herinneren in half life, hoewel er wel een paar zullen zijn. Heb hem 3keer uitgespeeld ofzo.Verwijderd schreef op 27 augustus 2003 @ 15:32:
ik speel halflife sinds, volgens mij, versie 1108. daarvoor dukenukemmaar voor de diehards die er vanaf het begin bij waren, had Half-Life na de release veel bugs? volgens mij niet heh? de meeste updates geven nieuwe features. dit geeft mischien een beeld over wat valve van hun games eist voordat ze de deur uit gaan.
Vastkomen te zitten in een beetje schuine hoek tussen een paar muren of een muur en een ander object kwam bij mij anders toch wel eens voor. Hopelijk hebben ze daar iets voor gevondenSCIxX schreef op 27 August 2003 @ 17:58:
[...]
Kan me eigenlijk geen enkele echte bug herinneren in half life, hoewel er wel een paar zullen zijn. Heb hem 3keer uitgespeeld ofzo.
The devil is in the details.
Verwijderd
Of misschien toch 1 oktoberSebje schreef op 27 August 2003 @ 17:56:
* Sebje gelooft pas of ie wel/niet is uitgesteld op 1 november
en dan valt het toch hardstikke tegen, er zijn al vrij veel games geweest die zo mooi leken en dan heb je hemVerwijderd schreef op 27 August 2003 @ 19:10:
ik schat dat dit het best verkochtte spel uit gaat worden

Die techniek heet normal mapping of bump mapping. Bestaat al heeeel lang, alleen nu komen er eindelijk spelletjes die er veel gebruik van maken. Enclave had het volgens mij, en voor de PC hebbie zo Far Cry, Doom III (naast veeel andere spelletjes waar ik zo gauw niet een van kan verzinnen...). Die laatste twee gebruiken het echt heel veel, ook voor alle characters. Bij Doom heeft volgens mij elk texture een normal map, hoe dat bij Far Cry zit weet ik niet. Zal wel.Albinoraptor schreef op 27 August 2003 @ 17:36:
Hmmm vind die movie wall wel indrukwekkend, mooie techniek die ze gebruiken, en al helemaal als het zo simpel is als ze het later overkomen
Half-Life 2 gebruikt het zover ik heb gezien niet zo heeel vaak. In dat videotje (walls.mpg) zegtie ook dat "some characters" het hebben.
Denk dat het tot nu toe nog niet zoveel gebruikt wordt omdat je het pas echt goed ziet met dynamische lichtjes (zoals in walls.mpg). Aangezien nu pas spelletjes komen met dynamic lighting (Far Cry en Doom) was het nog nooit echt de moeite waard om het veel te gebruiken. Je ziet het misschien alleen als je een wapen schiet of een explosie een beetje extra licht geeft. En dan nog moet je goed kijken.
Bij een zwaaiende lamp zie je het pas echt goed.
30 September dus - can hardly wait!
[ Voor 5% gewijzigd door JayVee op 27-08-2003 21:03 ]
bron: http://www.4gamer.net/specials/hl2int/hl2int_2.htmlVirtue: The person many of the reader, "having the DirectX video card, only 3D benchmark it has executed", is the majority. If you can teach that "with Half-Life2 it is used in such expression", it becomes the information which is very beneficial for the reader it is, but.......
BVB:
There is no excuse, it is, but, at present time we cannot teach the information above this in connection with シェーダ, it is. Don't you think? it is the け which means as for as it is called in present time, with プログラマブルシェーダ 2.0 and 2.0, as for Half-Life2 (Really well) operating very well with +. Authoring the actually place, vis-a-vis high end GPU presently is the under way.
??
[ Voor 16% gewijzigd door srblackbird op 27-08-2003 21:13 . Reden: bron+b ]
Verwijderd
Misschien wil hij weten wat ze met high end GPU bedoelen?
Ik ken bump mapping wel hoor, ben geen complete n00bJayVee schreef op 27 August 2003 @ 21:02:
[...]
Die techniek heet normal mapping of bump mapping. Bestaat al heeeel lang, alleen nu komen er eindelijk spelletjes die er veel gebruik van maken. Enclave had het volgens mij, en voor de PC hebbie zo Far Cry, Doom III (naast veeel andere spelletjes waar ik zo gauw niet een van kan verzinnen...). Die laatste twee gebruiken het echt heel veel, ook voor alle characters. Bij Doom heeft volgens mij elk texture een normal map, hoe dat bij Far Cry zit weet ik niet. Zal wel.
Maar het ging mij er vooral om hoe makkelijk het te maken is, ipv zelf een bump map te tekenen
En de bump mapping van HALO is ook erg tof is sommige levels, weet niet of je het al eens gespeelt heb maar dat is eerste spel waar ik vond dat de bump maps echt mooi waren.
[ Voor 6% gewijzigd door Albinoraptor op 27-08-2003 21:50 ]
Verwijderd
Die zin bevalt me niks, betekend dus dat ze het spel gaan rushen
*hoopt dat er niet al te veel bugs in zitten*
dat is altijd bij developers. de laatste 2 weken (die nu ingaan dus) zijn crunchtime, alle bugs en vertaalfoutjes eruit werken zodat de game optijd gold kan. niks speciaals dus.Verwijderd schreef op 27 augustus 2003 @ 23:19:
"it'll be tight, but we'll have it out on this date"
Die zin bevalt me niks, betekend dus dat ze het spel gaan rushen
*hoopt dat er niet al te veel bugs in zitten*
wat quotes uit interview:
edit: this is just in:"We know that there will be large open water areas (sea). How have you solved the problem of the player from swimming to "the end of the world"?
Gabe Newell: Say hello to my little ichthyosaur ;-)
Hoaxer: Will we guess during the game who was mother of Alyx Vance?
Gabe Newell: The G-Man is actually a hermaphrodite. Don't tell anyone
Hoaxer: Can you comment why Calhoun wears clothes of Combine Soldiers?
Gabe Newell: That's pretty much all they sell at the Gap in the future
Steam gaat naar versie 1.0
dit betekend dus dat alle HL based spellen alleen nog via steam kunnen draaien, en dat je een CDkey nodig hebt.
ook komen er 3 !!! filmpjes bij
[ Voor 16% gewijzigd door RocketKoen op 27-08-2003 23:31 ]
Wat doet die Gabe Newell eigenlijk bij valve? alleen pers te woord staan? of programmeerd /mapped /etc hij ook?
edit:
Hoaxer: Weird question, but...will the G-Man be invulnerable again?
Gabe Newell: Do not shoot the G-Man. Bad bad idea.
en:
for example one of the developers built a mini-tornado that not only looked like a tornado, it would push the player around, and pick up everything that was light enough and swirl it around.
[ Voor 59% gewijzigd door WJP op 28-08-2003 07:54 ]
Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED
Dat is wel de bedoeling, maar ik weet niet of ze dat voor of na de 'gewone' release gaan doen... Persoonlijk heb ik liever een doos en een cd'tje in handen, maar that's just me[J.d.I.] DirtyHarry schreef op 28 August 2003 @ 02:37:
Kun je met Steam 1.0 dan ook HalfLife2 downloaden? (nadat je betaald hebt uiteraard)
Maar als dat 10Euro scheelt gaan sommige mensen toch twijvelen.Loadichus schreef op 28 August 2003 @ 11:26:
Dat is nooit handig, bovendien heeft een orgineel doosje en alles er omheen ook wat
Bij doos = kosten voor cd/doos/handleiding/shipping/invoerrechten enz.
Bij steam = Geen extra kosten om software te verplaatsen (behalve admin. kosten/server kosten enz, lang niet zoveel als bij de "doos"versie)
Bij 10 euro meer prijs zou ik echt nog niet twijfelen.vacuumcleaner schreef op 28 August 2003 @ 11:32:
[...]
Maar als dat 10Euro scheelt gaan sommige mensen toch twijvelen.
Bij steam = Geen extra kosten om software te verplaatsen (behalve admin. kosten/server kosten enz, lang niet zoveel als bij de "doos"versie)
Dan koop ik hem echt nog steeds veel liever in de winkel
maar goed, dat ben ik
server kosten ook niet eens. die steam server moet toch draaien, en de servers die de content providen zijn allemaal gesponsored (in ruil voor die banners die in je scherm komen als je aant d/l bent en als je naar een game connect)vacuumcleaner schreef op 28 augustus 2003 @ 11:32:
[...]
Het lijkt me wel fijn voor de duitsers, die kunnen zo toch aan een legale versie komen die niet gecensureert is, of zie ik dit nu fout?vacuumcleaner schreef op 28 August 2003 @ 11:32:
[...]
Verwijderd
Hij is managing director en oprichter van Valve, veel programmeren zal die niet doenWJP schreef op 28 August 2003 @ 07:45:
uhm.... vraagje:
Wat doet die Gabe Newell eigenlijk bij valve? alleen pers te woord staan? of programmeerd /mapped /etc hij ook?
His most significant contribution to Half-Life was his statement "C'mon, people, you can't show the player a really big bomb and not let them blow it up."
lobby

track

Lees over alle ideeen op het forum van Hl2.nl hier te vinden
[ Voor 6% gewijzigd door FoggyFreek op 28-08-2003 14:10 ]
-- Altijd blijven prutsen --
... MMORPG Addict.
Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 13:57:
[...]
His most significant contribution to Half-Life was his statement "C'mon, people, you can't show the player a really big bomb and not let them blow it up."
mwah... dat noem ik geen bug. das gewoon slechte mapdesign.MaRc0 schreef op 27 augustus 2003 @ 18:00:
[...]
Vastkomen te zitten in een beetje schuine hoek tussen een paar muren of een muur en een ander object kwam bij mij anders toch wel eens voor. Hopelijk hebben ze daar iets voor gevonden
wat ik wel eens opmerkte in het level 'up on a rail' was dat de max viewdistance te laag stond. als je dan ergens stond, kon je over een hele lange rails het einde niet zien. het werd dan halverwege afgesneden en je keek zo de void in (alsof er daar een LEAK zat)
dit was ook gedaan in Serious sam

[ Voor 37% gewijzigd door M@NIC op 28-08-2003 17:37 ]
ik hoop het ook ik wil ook tonnen gooienCU2morO schreef op 28 August 2003 @ 15:26:
ik hoop dat ze die techdemo er ook in stoppen. in de final dus.
dit was ook gedaan in Serious sam
er is vast wel een gek die het maakt
Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org
Volgens mij bedoelen ze daarmee dat je alles kan gebruiken/bewegen in een level waardoor het een stuk leuker wordt, want als je iets niet kan bewegen wat er bewegelijk uitziet in een level dan is het niet leukJayVee schreef op 28 August 2003 @ 14:59:
[...]
Om welke bom gaat het dan? Kan het zo gauw niet bedenken moet ik zeggen.
Omg wat een zinsbouw

althans daar ga ik maar vanuit...
ik ga hem rond 20sept dan maar preorderen
Damn, ik wou dan dat ik hem een jaar geleden al gepre-orderd had, had ik hem nu zekerVerwijderd schreef op 28 augustus 2003 @ 17:33:
Waarom niet nu? Hoe eerder je preordered, hoe eerder je hem krijgt
Dit topic is gesloten.