[PC] Half-Life 2 - deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.386 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 13:31:
maar het het is toch gek ik speel battlefield metvolle toeren met die kaart 9500pro met een relatief zwake processor(800mhz)
BF1942 is een goed voorbeeld van een spel dat vooral van je videokaart trekt. Half-Life 2 is daar ook zeker van afhankelijk, maar alle physics worden door je processor berekend worden. Het kan best zijn dat je aankan (je videokaart neemt een groot deel van het grafisch wek uit handen), maar het kan ook zijn dat je wat physics detail omlaag moet zetten

Die benchmark die voor de release zou komen gaat een hoop duidelijk maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

maar het het is toch gek ik speel battlefield metvolle toeren met die kaart 9500pro met een relatief zwake processor(800mhz)
ik zou et eerst gewoon proberen met deze config. als et al niet wil: hou geld achteruit voor een proc en mobo+geheugen (dit is zo gekocht)

de videokaart is niet supersnel maar op zich wel goed

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah ik heb al 200 euro achter de hand }) ik ga tot de 300 koop ik lekker een amd 2600 xp, 512 drr333, nieuwe voeding, moederbord NForce 2. MAar als je daar niet op kan draaien kan valve beslit wel inpakken. Wat mobo is dat precies

bedankt voor de tip 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08 16:44

cky

men moeder wil niet bij leggen bij mijn nieuwe systeem....
ik heb al gezegt dat het om halflife 2 ging, wil ze het nog niet !!! niet te geloven....
kijk men systeem nu... :(

leuk filmpje trouwens _/-\o_

word weer leuk!!

graphics, vind ik trouwens toch wel redelijk, maar toch heel andere stijk dan in HL1 ofjah andere stijl, gewoon beter :P
en echter, hoewel ik sommige games die nu al een tijdje uit uit toch beter vind, maarjah die hebben niet zo een interactieve wereld denk ik...
ik hoop trouwens dat ie uitgesteld word, kan ik nog ff ddorsparen/zeuren voor/om een nieuw systeem

[ Voor 55% gewijzigd door cky op 13-08-2003 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:36
ach ja dat wordt sparen :P (en als je dan nieuwe pc hebt dan ligt het in de budgetbak :P)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

hhehe laat je moeder die filmpjes kijken.

barricade filmpje is wel idd geen nieuws maar tis veel betere kwaliteit.
toch wel et dlen waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 22:20
Sauron-XP schreef op 13 August 2003 @ 13:24:

Die radeon 9500 kan je met een software mod naar een 9700 toveren :)
(Nagel mij er niet aan vast, heb ik ook maar gehoord van iemand)
Alleen een bepaalde serie van de 9500np kan je omtoveren tot een 9700(pro)
Ik kan mij nog goed herinneren met HL1 dat ik een p266mmx had met een viper v330. Een vriend van mij had een p166mmx en een 3dfx kaart. Bij hem liep het spel veel beter en mooier. In de loop der jaren is de GFX kaart de belangrijkste rl gaan spelen in games.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik blij toem me ouwe TnT kaart was gecrashd }) kreeg van me vader een 9500pro HAHAHAHA (geluk bij een ongeluk)Raar maar ik weet nog steeds niet hoe hij is gecrashd zag er picobello uit me ouwe TNT kaart

Thank you Almighty God
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

http://www.havok.com/xtra/demos/demo-ragdoll2.html

ownage .. zelf het HL2 physics gebeuren uitsjekken :)

edit: die hele pagina 0wnt :P
http://www.havok.com/products/web_3d/xtra.html

[ Voor 28% gewijzigd door Arfman op 13-08-2003 14:41 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MUSTIS schreef op 13 August 2003 @ 14:32:
hhehe laat je moeder die filmpjes kijken.

barricade filmpje is wel idd geen nieuws maar tis veel betere kwaliteit.
toch wel et dlen waard
De langere filmpjes worden wel in lagere kwaliteit geleverd, anders zou het veels te groot worden. Het ziet er ingame straks nog mooier uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky

cky

Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 14:36:
ik blij toem me ouwe TnT kaart was gecrashd }) kreeg van me vader een 9500pro HAHAHAHA (geluk bij een ongeluk)Raar maar ik weet nog steeds niet hoe hij is gecrashd zag er picobello uit me ouwe TNT kaart

Thank you Almighty God
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
als ik mijn pc nu compleet laat crashen }) morge ff een backup makejn van men belangrijke files

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Wat ik mij dus afvraag is of je met deze psysics en The Manipulator een alien/soldaat bij hun voet kan grijpen en hem zo door een kamer heel sleuren, tegen een muur aan kan kwakken enz.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky

cky

een dode wel zoals je zag in de techdemo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

You naughty boy to crash your pc and update it for for half-life 2 I like it.
}) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) })

Modbreak:
Maar ik "like" jou aantal smileys niet, svp voortaan een beetje in het normale.

[ Voor 47% gewijzigd door M@NIC op 13-08-2003 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 14:35
Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 14:47:
You naughty boy to crash your pc and update it for for half-life 2 I like it.
(ff weg die smilies)
Even een opmerking:
Die hoeveelheid smilies worden hier niet gewaardeerd, gaarne niet meer doen.
[...]
Wat we ook duidelijk niet op prijs stellen:
Te veel smilies gebruiken (of de 'verkeerde').
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Laatst online: 22:06
vacuumcleaner schreef op 13 augustus 2003 @ 14:42:
Wat ik mij dus afvraag is of je met deze psysics en The Manipulator een alien/soldaat bij hun voet kan grijpen en hem zo door een kamer heel sleuren, tegen een muur aan kan kwakken enz.
Lijkt me wel heel vet bij multiplayer games eigenlijk, lekker elkaar door de lucht slingeren enzo :D wedstrijdje doen wie het verste kan gooien met de ander :P

Denk eigenlijk niet dat je zomaar levende mensen/beesten laten oppakken met dat ding... ik weet verder niet wat voor nadelen dat ding heeft (kost veel stroom misschien), maar het lijk me dan een veel te krachtig wapen worden...

Edit:
Oh net ff gekeken op een site, en dr stond dat er een gewichtslimiet zit aan hoeveel je kunt optillen met dat ding... Geen gebouwen verslepen dus, maar in het traptown filmpje wordt er met een radiator gegooid, en die dingen zijn meestal zwaar genoeg :P

[ Voor 17% gewijzigd door DocB op 13-08-2003 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Ati Radeon 8500 en een XP1700+ op 2100 Mhz, mag ik dan verwachten dat ik het spel kan draaien op 1024 met detail op normaal? Dan ben ik nl. al dik tevreden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 15:03:
Ik heb een Ati Radeon 8500 en een XP1700+ op 2100 Mhz, mag ik dan verwachten dat ik het spel kan draaien op 1024 met detail op normaal? Dan ben ik nl. al dik tevreden...
Als je nou even deze pagina leest... Mensen hier weten ook niet hoe het spel precies draait, want niemand van ons heeft het uit kunnen proberen tot nu toe... Zoals ook al gezegd wordt is het de bedoeling dat er een benchmark geval uitkomt zodat je kunt testen hoe het draait op jouw systeem... ff afwachten dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
DocB schreef op 13 August 2003 @ 15:00:
[...]

Lijkt me wel heel vet bij multiplayer games eigenlijk, lekker elkaar door de lucht slingeren enzo :D wedstrijdje doen wie het verste kan gooien met de ander :P

Denk eigenlijk niet dat je zomaar levende mensen/beesten laten oppakken met dat ding... ik weet verder niet wat voor nadelen dat ding heeft (kost veel stroom misschien), maar het lijk me dan een veel te krachtig wapen worden...

Edit:
Oh net ff gekeken op een site, en dr stond dat er een gewichtslimiet zit aan hoeveel je kunt optillen met dat ding... Geen gebouwen verslepen dus, maar in het traptown filmpje wordt er met een radiator gegooid, en die dingen zijn meestal zwaar genoeg :P
je krijgt bij hl2 een gratis agregaat zodat je alle wapens kunt gebruiken >:)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

als dat mensen/beesten oppakken niet erin zit zou dat zonde zijn, maar dan zou er zeker een patch/mod voor komen.

terroser, hoe vaak heb je tegen die kaart getrapt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
ik weet niet als je beesten enzo kunt oppakken dan wordt het wel beetje makkelijk.. jij stat om het hoekje.. ziet daar zo'n beest en je gooit hem een end weg.. ja op zich wel leuk maar ik weet niet of dat de speelervaring ten goede komt..

denkt even na..

ja eigenlijk zou het wel moeten kunnen :P

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 14:35
Da Monkey schreef op 13 August 2003 @ 15:19:
ik weet niet als je beesten enzo kunt oppakken dan wordt het wel beetje makkelijk.. jij stat om het hoekje.. ziet daar zo'n beest en je gooit hem een end weg.. ja op zich wel leuk maar ik weet niet of dat de speelervaring ten goede komt..

denkt even na..

ja eigenlijk zou het wel moeten kunnen :P
Vind ik nou ook, lijken kun je wel oppakken. Dus waarom geen levende dingen. >:)
Maarja, dan wordt het wel erg makkelijk. Wordt je aangevallen... hopza weer ff stukkie terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky

cky

ja ok, zou denk ik niet echt ten goede komen aan het spel, en dat wapen zal toch ook wel op kunnen? of zou het het zelfde werken als dat wapen uit 1 , die die vliegjes wegschoot, dus zichzelf weer bijvult telkens...
ik hoop dat je alleen die kleine springbeesjes kan op pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
nee ik denk dat je wel wat groters kunt pakken als je kijkt naar de filmpjes.. maar ja je zou ook natuurlijk alleen dode dingen (fo niet levend ) kunnen oppakken

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:22
Iemand die weet of ik deze game zeer goed kan spelen op mijn systeem? (Zie sig.)

Op 1024x768 32bit alles maximaal

[ Voor 19% gewijzigd door Kimberly op 13-08-2003 15:40 ]

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit:
quote : als dat mensen/beesten oppakken niet erin zit zou dat zonde zijn, maar dan zou er zeker een patch/mod voor komen.

terroser, hoe vaak heb je tegen die kaart getrapt

Hij was gewoon in de middag uitgevallen mustis })
weird leek net een hartaanval }) en toen was het voorbij })

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 17:41
Deorgere schreef op 13 August 2003 @ 15:40:
Iemand die weet of ik deze game zeer goed kan spelen op mijn systeem? (Zie sig.)

Ik denk dat jij hl2 RETEGOED kunt gaan spelen. Maar om e.e.a. toe te lichten:
Ik denk dat je op ongeveer 45 frames per seconde gaat zitten in de outdoor omgevingen en ongeveer 53 fps indoor. Echter als er een mannetje bijkomnt zakt je framerate in met ongeveer 5 fps per mannetje. Er is zon level waarbij je framerate wel hoger ligt Namelijk aan het einde van level 2 waarbij je in die jeep rondrijdt. Daar zijn optimalisaties voor jouw videokaart in aangebracht. Echter als die heli erbij komt zal je frames per seconde om en nabij de 34 fps liggen. Je kan een afwijking van 1 a 2 fps hebben die ik ernaast zit. Nu tevreden?

Hoe moeten wij nou weten hoe het op jouw systeem loopt!?!? 8)7 Wat interesseert het ons in godsnaam? Wij willen alleen weten hoe het op ons eigen systeem loopt. En hoe moeten we in godsnaam weten hoe het bij jou gaat draaien? Wij weten ook niets van de specs van hl2 hoor. Alleen maar wat minimale vage systeemeisen.
*sigh* |:(

Breaths again

[ Voor 5% gewijzigd door OcNewB op 13-08-2003 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
heheh lol, had het niet beter kunnen verwoorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
DocB schreef op 13 August 2003 @ 15:54:
[...]

heheh lol, had het niet beter kunnen verwoorden...
Goed, heb ik echt wat aan. :O

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Deorgere schreef op 13 augustus 2003 @ 16:08:
[...]

Goed, heb ik echt wat aan. :O
Hij bedoelt gewoon dat hij het niet weet, en het hem ook geen hol uitmaakt (same here, lopen doet HL2 toch wel bij mij, maar hoe? tjah...)

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Blade_V schreef op 13 augustus 2003 @ 16:15:
[...]

Hij bedoelt gewoon dat hij het niet weet, en het hem ook geen hol uitmaakt (same here, lopen doet HL2 toch wel bij mij, maar hoe? tjah...)
Mij zou het inderdaad ook niet uit maken of het bij hem draait, maar ik zou het bij mij wel willen weten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Laatst online: 11-09-2023
het begint hier net als bij D3 te worden : "loopt dit bij mij,werkt dit vlot,..."
Who gives a fuck,we don't know !!!! *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
doe je PC kast achet op je fiets, goed vastmaken, en fiets naar het valve gebouw toe. (pc boven water houden als je de oceaan over fietst). ga daar naar binnen en vraag eric of gabe of je even mag testen :+

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey jongens wat is een mobo eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 17:09:
moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 08:44
:D :D :D

Ik zou het niét weten. (Moederbord :P)

[ Voor 3% gewijzigd door Intronic op 13-08-2003 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh op die toer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
mobo, moederplank, mammaplankje, bordje.... welkom op GoT

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Harde waren 251475 2879063 13-08-2003 17:16 Kaj.
Processors, Mobo's & Geheugen
Passen er in de BP6 nou wel of geen Itaniums...
:X

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intronic schreef op 13 August 2003 @ 17:16:
[...]
:D :D :D

Ik zou het niét weten. (Moederbord :P)
Volgens mij is het een knuffelbeest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deorgere schreef op 13 August 2003 @ 15:40:

Je zult HL2 naar alle waarschijnlijkheid met een zeer aardig framerate kunnen spelen. Enige probleem is wel dat je niet werkelijk alle grafische pracht van het spel te zien krijgt. De reden hiervoor is simpelweg dat je videokaart net zoals de mijne nog van de Direct8X generatie is en niet van de laatste DirectX9 generatie. Ook is het onwaarschijnlijk dat je veel FSAA en aniso-filrering aan zult kunnen zetten. Dit alles trouwen volgens de previews die ik tot dusver heb gezien, de zaken kunnen natuurlijk nog veranderen.

Trouwens, waarom was het nodig om deze knul nu een potje te gaan vlammen voor wat mij een heel redelijke vraag lijkt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 17:22:
[...]

Je zult HL2 naar alle waarschijnlijkheid met een zeer aardig framerate kunnen spelen. Enige probleem is wel dat je niet werkelijk alle grafische pracht van het spel te zien krijgt. De reden hiervoor is simpelweg dat je videokaart net zoals de mijne nog van de Direct8X generatie is en niet van de laatste DirectX9 generatie. Ook is het onwaarschijnlijk dat je veel FSAA en aniso-filrering aan zult kunnen zetten. Dit alles trouwen vbolgens de previews die ik tot dusver heb gezien, de zaken kunnen natuurlijk nog veranderen.

Trouwens, waarom was het nodig om deze knul nu een potje te gaan vlammen voor wat mij een heel redelijke vraag lijkt??
je kunt alle pracht wel zien, maar omdat je kaart geen DX9 generatie is moet je dat simuleren (iets minder mooi en veel langzamer)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat wordt lache met mijn zwakke proc 800mhz maarmet mij sterke 3D kaartredaon 9500pro vraag me echt af als half-life 2 _/-\o_ gewone settings kan draaien :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RocketKoen schreef op 13 August 2003 @ 17:24:
[...]

je kunt alle pracht wel zien, maar omdat je kaart geen DX9 generatie is moet je dat simuleren (iets minder mooi en veel langzamer)
Eh,

Dat was dus precies wat ik bedoelde ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie denkt dat ik hem redelijk kan draaien op mijn zwakke proc 800mhz maar met sterke 3d Redaon 9500 pro :9 Eeen 512 sdram geheugen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Verwijderd schreef op 13 augustus 2003 @ 17:30:
wie denkt dat ik hem redelijk kan draaien op mijn zwakke proc 800mhz maar met sterke 3d Redaon 9500 pro :9 Eeen 512 sdram geheugen :9
Ik, ik heb zelf vrijwel hetzelfde als jij, alleen iets meer geheugen en 866 Mhz ipv 800. De meeste nieuwe spellen draaien niet perfect, maar zijn te spelen, dus zolang je alles niet zo hoog mogelijk zet zal het best te doen zijn :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus jij heb ook een redaon 9500 pro marco????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werk zoeken en upgraden zou ik zeggen marco :)

Het engiste wat ik ga upgraden is het duurste onderdeel wat deel uit maakt van een pc: de gfx card...

Waarschijnlijk een radeon 9800pro (om hl2 op het mooist te draaien) maar is nog aardig pittig in prijs.

Voor de rest heb ik:

p4 2.26Ghz
asus p4s544
2 x 256mb PC 2700
gf4ti 4600 + tv out <--- heb 1 jaar (in juli) geleden 400 euro ervoor betaald :'( (was ook nog de goedkoopste op pricewatch)

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zegt ie toch? :/
Exe-cuter schreef op 13 August 2003 @ 17:03:
het begint hier net als bij D3 te worden : "loopt dit bij mij,werkt dit vlot,..."
Who gives a fuck,we don't know !!!! *zucht*
Je hebt helemaal gelijk. We moeten gewoon wachten op die benchmark en/of het spel zelf. Ga er gewoon vanuit dat als je meer dan een P3 733MHz met 128Mb RAM en een TNT2 videokaartje hebt dat alles goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ik kan niet wachten kom op met resultaten man :(
wie weet waneer de resultaten er zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 17:37:
Werk zoeken en upgraden zou ik zeggen marco :)
Bij mij geldt het eerste niet, geld méér dan zat. Ouders zeuren alleen dat ik niet zoveel mag uit geven aan m'n pc. Je kan het dus beter tegen Terroser16 zeggen ;)

En ja, ik heb ook een Radeon 9500 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 augustus 2003 @ 17:30:
Die 800mhz kan nooit de radeon op de bottleneck krijgen, je zou HL2 op kwaliteit van HL1 kunnen spelen Gabe Newell heeft zelf gezegt dat een pcu 800 het absolute minimum is. Ik zou zeggen: koop een snellere cpu (+andere mobo) en je kan HL2 een stuk beter draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

halo ik speel battlefield full met proc 800mhz en redaon 9500pro ..en marco ik heb het zeflde probleem als jouw met mij ouders dus we zitten in het zelfde schuitje :9
vertel mij maar is hoe dat kan op verouderde proc 800mhzm :p
Om battlefield te draaien!!!

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 17:49:
halo ik speel battlefield full met proc 800mhz en redaon 9500pro ..en marco ik heb het zeflde probleem als jouw met mij ouders dus we zitten in het zelfde schuitje :9
Alleen online zeker?

SP van battlefield is erg zwaar, komt omdat de AI van de poppetjes dan ook berekend moet worden.

Dat geldt voor HL ook, maar erger natuurlijk en daar komt dan ook nog de zware physics engine erbij.

Als je de SP van battlefield soepel kunt spelen, dan geef ik je nog een kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

FoggyFreek

I'm a llama again!

Update:

de MOD Ironman Offroad Championships is razend populair geworden :) veel oude gamers vinden het supertof dat hun klassieker hermaakt wordt. Het is dan ook onze taak zo dicht mogelijk bij het origineel te blijven. We hebben nog 1 modeller en 1 coder nodig.

Hier ons forum:
Ironman Offroad Championships

hier 1 nieuwe WIP in de HL1 engine.
Afbeeldingslocatie: http://www.floatingcorner.nl/offroad/sidewinder5.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door FoggyFreek op 13-08-2003 18:44 ]

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

halo ik denk dat er niet veel word berkent bij die AI van battlefieldze lopen gewoon ergens naar toe en doen de stomste dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorteX
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 18:12:
halo ik denk dat er niet veel word berkent bij die AI van battlefieldze lopen gewoon ergens naar toe en doen de stomste dingen
Alles wat de AI doet moet je CPU berekenen, en al mogen ze nog zo stom zijn, dan moeten ze wel berekend worden en ik vraag me dan ook af hoeveel procent CPU-power jij de AI geeft. Dat kun je instellen wat je zelf waarschijnlijk ook wel weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
CorteX schreef op 13 augustus 2003 @ 18:19:
[...]
Alles wat de AI doet moet je CPU berekenen, en al mogen ze nog zo stom zijn, dan moeten ze wel berekend worden en ik vraag me dan ook af hoeveel procent CPU-power jij de AI geeft. Dat kun je instellen wat je zelf waarschijnlijk ook wel weet.
ligt er meer aan hoeveel CPU power er in totaal is, niet alleen het percentage.
25% (max) van een 800 Mhz bak is minder als 10% van een 3,2 Ghz

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah ik weet het maar groten deels berenkt mijn 3d kaart (readon 9500pro) ook mee dus hou daar ook rekening mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

na al die topic toch eens de moeite genomen om die filmpjes te downloaden, in een woord WOW.

ziet er erg gaaf uit. weet toevallig iemand op wat voor pc die filmpjes zijn gemaakt? ik bedoel dan op wat voor pc het gespeelt is? om zulke gafe graphics te krijgen!

het spel zal wel niet werken op een ati9000 64mb ddr?! (op een acer 800)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
het spel draaide op de E3 op een Dell PC, 3 Ghz P4 met een 9800 oid.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 19:03:
jah ik weet het maar groten deels berenkt mijn 3d kaart (readon 9500pro) ook mee dus hou daar ook rekening mee
Je videokaart doet natuurlijk ook wel dingen, maar als de CPU niet snel genoeg dingen door kan voeren zit de videokaart uit z'n neus te vreten en haalt ie dus niet z'n max en gaat het alsnog sloom.
Daarom heb je het meeste aan een CPU (en geheugen etcetera) en een videokaart die elkaars gelijke zijn dan dat één van de twee de ander keihard voorbij streeft, want aan dat laatste heb je namelijk niks.
RocketKoen schreef op 13 August 2003 @ 19:24:
het spel draaide op de E3 op een Dell PC, 3 Ghz P4 met een 9800 oid.
Hoe weet jij dat het een Dell PC was? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah zo kan mij redaon nooit het max halen wat hij te bieden heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 19:34:
Jah zo kan mij redaon nooit het max halen wat hij te bieden heeft
ik wou deze maand een nieuwe videokaart kopen (heb nu geforce2mx :P)
maar ik wacht nu gewoon tot HL2 er is en dan koop ik de nieuwste ofzo.
want dit spel wil ik zeker gaan spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
was idd een radeon 9800 geloof ik, maar weet niet meer of het nou pro was of niet... weet wel vrij zeker dat het om een 2.8 MHz proc ging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

bedankt voor de info :)

maar ik denk ook wel dat hem met een amd 2000+ gaat en een 9700/9800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hoeft niet perse de aller nieuwste pc te hebben om em te kunnen spelen. Ik bedoel hij zal het zeker goed doen op mijn pc. 2400+ met een radeon 9500np. En anders overklok ik mijn kaart naar 308 voor mem en 360 voor core. En als dat niet helpt koop ik een nieuwere videokaart maar dat is niet nodig en daar heb ik eigenlijk ook geen geld voor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
MaRc0 schreef op 13 August 2003 @ 19:28:
[...]
Hoe weet jij dat het een Dell PC was? :P
probeer de grote letters aan de zijkant eens ;)
heeft gabe geloof ik gezegd in reply op een emailtje, staat op hl2.net forum

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

zijn er trouwens al beta's uit?
het zal wel niet :P

ps. ik hoef dus niet te weten waar ik ze kan halen.

[ Voor 12% gewijzigd door Qorne op 13-08-2003 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Qorne schreef op 13 August 2003 @ 20:33:
zijn er trouwens al beta's uit?
het zal wel niet :P

ps. ik hoef dus niet te weten waar ik ze kan halen.
Nee, anders had je dat vast hier al gehoord. En ik ben blij toe. Je weet vast wel hoe het er met Unreal 2 aan toe ging, de ontwikkelaars dreigden zelfs met het staken van het ontwikkelen.

En wat heb je eraan? Je kan hooguit een beetje rondlopen en schieten, vaak komt pas in de allerlaatste fase alles samen, dus je krijgt hooguit een onaffe indruk, wat niet bevordelijk is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

MaRc0 schreef op 13 August 2003 @ 20:36:
[...]

Nee, anders had je dat vast hier al gehoord. En ik ben blij toe. Je weet vast wel hoe het er met Unreal 2 aan toe ging, de ontwikkelaars dreigden zelfs met het staken van het ontwikkelen.

En wat heb je eraan? Je kan hooguit een beetje rondlopen en schieten, vaak komt pas in de allerlaatste fase alles samen, dus je krijgt hooguit een onaffe indruk, wat niet bevordelijk is..
heb je ook helemaal gelijk in, maar als een tweaker bijvoorbeeld beta tester was kon die misschien wat filmpjes online zetten ofzo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DocB schreef op 13 August 2003 @ 20:04:
was idd een radeon 9800 geloof ik, maar weet niet meer of het nou pro was of niet... weet wel vrij zeker dat het om een 2.8 MHz proc ging...
Idd, P4 2.8Ghz met een Ati Radeon Pro 128 mb... Gabe Newell heeft dat zelf bevestigd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toch vet gek hoeveel performens mijn redaon heb op battlefield 1942 ik speelde alles max en alle effcten er op los met 1600x1200 32bit en toch met een zwakke proc van 800mhz. Kan iemand dat uitleggen. In de inleiding zeggen ze iets anders met alles op mddielmatige grapichs. vet silly eigenlijk maar wel cool meschien kan ik toch half-life2 redelijk spelen }) }) })

net BF1942 gespeeld met alles er op en eraan _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terroser16. We vinden het heel erg fijn dat je computer Battlefield 1942 goed kan draaien, en dat je hoopt dat je Half-Life 2 ook goed kan draaien... maar we kunnen het je niet vertellen + we hebben er zelf ook niets aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

It just hope that make my crazy about this!!
I sull not do it agian. sorry my brother forgive my _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 22:33:
It just hope that make my crazy about this!!
I sull not do it agian. sorry my brother forgive my _/-\o_
offtopic:
Mischien een cursus Nederlands en Engels? Ik begin me een beetje aan die spellingsfouten te ergeren. No offence maar het lijkt net of jij de moeite niet doet om op de fouten te letten. En interpunctie kan soms ook weleens helpen. :+

• CU2morO
  • Laatst online: 05-08 11:56
Qorne schreef op 13 August 2003 @ 19:45:
[...]

ik wou deze maand een nieuwe videokaart kopen (heb nu geforce2mx :P)
maar ik wacht nu gewoon tot HL2 er is en dan koop ik de nieuwste ofzo.
want dit spel wil ik zeker gaan spelen :D
Ati gaat waarschijnlijk zijn nieuwe Radeon 9900 bundelen met HL2 (stond tijdje geleden op FP)

• Qorne

Qorne

Think Different

CU2morO schreef op 14 augustus 2003 @ 00:18:
[...]

Ati gaat waarschijnlijk zijn nieuwe Radeon 9900 bundelen met HL2 (stond tijdje geleden op FP)
bedankt voor de tip, want dat is wel leuk eerst de kaart er in en dan gelijk een top game er bij. :) daar ga ik naar uit kijken bedankt :)

• RocketKoen
Qorne schreef op 13 August 2003 @ 20:38:
[...]

heb je ook helemaal gelijk in, maar als een tweaker bijvoorbeeld beta tester was kon die misschien wat filmpjes online zetten ofzo. :P
zeker nog nooit gehoord van een NDA?
non disclosure acgreement. dan klagen ze je aan als je iets vroegtijdig bekend maakt.

TheS4ndm4n#1919

• Qorne

Qorne

Think Different

RocketKoen schreef op 14 augustus 2003 @ 00:22:
[...]

zeker nog nooit gehoord van een NDA?
non disclosure acgreement. dan klagen ze je aan als je iets vroegtijdig bekend maakt.
lol, zal wel mee vallen :P
moeten ze maar zien als reclame :)

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:30
Dat valt absoluut niet mee.

Alle grote projecten (star wars, matrix films, grote game releases) hebben allemaal een NDA. En dat is maar goed ook. Ik wil helemaal geen beta's of brakke screenshots zien!

btw die schadeclaims lopen op tot in de miljoenen

• Qorne

Qorne

Think Different

Hennie-M schreef op 14 August 2003 @ 00:31:
Dat valt absoluut niet mee.

Alle grote projecten (star wars, matrix films, grote game releases) hebben allemaal een NDA. En dat is maar goed ook. Ik wil helemaal geen beta's of brakke screenshots zien!

btw die schadeclaims lopen op tot in de miljoenen
oke dus als ik over een maand een beta heb laat ik jou niks zien oke ;) :+

• Webgnome
als jij over een maand een beta hebt en iemand die dat graag doorlult aan valve weet dat, dan heb jij een probleem :P

Strava | AP | IP | AW

• CU2morO
  • Laatst online: 05-08 11:56
dan heeft ie geen probleem want hij heeft die NDA toch niet getekend?

• HuggyB
  • Laatst online: 22-10-2020
[quote]dan heeft ie geen probleem want hij heeft die NDA toch niet getekend?[/i]

Dan ken je Valve echt niet. Die gaat tot in 2005 bij hem belletje zitten trekken :p

• RocketKoen
een beta kan maar op 1 manier lekker, en dat is als iemand de NDA verbreekt.

edit: ik zie steam weer movies updaten, maar geen aanouncement op steam fora...
ik heb toch echt alle 7 movies er al op staan, zou dit een nieuwe zijn?

[ Voor 51% gewijzigd door RocketKoen op 14-08-2003 02:14 ]

TheS4ndm4n#1919

• Webgnome
hij heeft dan wel en probleem. Hijmag dan wel niet die DNA (of nda) hebben getekend maar hij weet dondersgoed dat het geen openlijke beta is . Is dus medeplichtig aan diefstal > helaas pindakaas

Strava | AP | IP | AW

• Qorne

Qorne

Think Different

Da Monkey schreef op 14 August 2003 @ 02:14:
hij heeft dan wel en probleem. Hijmag dan wel niet die DNA (of nda) hebben getekend maar hij weet dondersgoed dat het geen openlijke beta is . Is dus medeplichtig aan diefstal > helaas pindakaas
dat moet je dan spelen dat er ingebroken bij je is, en je computer met de beta is gestolen >:) maar het mag natuurlijk niet!

maar toch lekken betas vaak uit, kijk voor de grap naar windows, die kan nooit een programma vast houden of het lekt uit. (zijn ze nogal makkelijk in de beveiliging ofzo :P )

[ Voor 19% gewijzigd door Qorne op 14-08-2003 12:27 ]

• Exe-cuter
  • Laatst online: 11-09-2023
Mijn steam is naar de fuck :( (gebeurde na het updaten)
Dikke rommel

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 14:11

bAdmuTs

mAzE

Echt vaag dat steam, die HL2 movies stonden op Always keep this game up to date en nu staat ie op Do not automatically update this game, als ik hem weer op update zet verspringt ie auto weer naar do not :? :S

En de log is na 2 filmpjes niet meer geupdate |:(

[ Voor 13% gewijzigd door bAdmuTs op 14-08-2003 13:57 ]

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

• CRiMiNaL
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

bAdmuTs schreef op 14 augustus 2003 @ 13:56:
Echt vaag dat steam, die HL2 movies stonden op Always keep this game up to date en nu staat ie op Do not automatically update this game, als ik hem weer op update zet verspringt ie auto weer naar do not :? :S

En de log is na 2 filmpjes niet meer geupdate |:(
jah ... heb hier pcies hetzelfde .. zou je niet zo druk maken als ik jou was ... :P

... MMORPG Addict.

• RocketKoen
Qorne schreef op 14 August 2003 @ 12:26:
[...]

dat moet je dan spelen dat er ingebroken bij je is, en je computer met de beta is gestolen >:) maar het mag natuurlijk niet!

maar toch lekken betas vaak uit, kijk voor de grap naar windows, die kan nooit een programma vast houden of het lekt uit. (zijn ze nogal makkelijk in de beveiliging ofzo :P )
wat dacht je van goedkope proefkonijnen om je beta's uit te testen. doet Nvidia ook

TheS4ndm4n#1919

• Qorne

Qorne

Think Different

RocketKoen schreef op 14 August 2003 @ 23:08:
[...]

wat dacht je van goedkope proefkonijnen om je beta's uit te testen. doet Nvidia ook
vanaf nu wil ik wel proefkonijn zijn voor valve :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
valve heeft niet zoveel knijnen nodig.
als er een aantal bugs in M$ of NV producten zitten is dat niet gezond voor je PC... dus om te zorgen dat mensen niet gaan zeiken, "lekken" er regelmatig een paar zodat ze kunnen zeggen "ja, die was nog niet af, natuurlijk is er wat mis". zie jij maar eens ergens tienduizenden betatesters te krijgen met verstand van computers, zonder files te moeten hosten en ze te selecteren

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

RocketKoen schreef op 15 augustus 2003 @ 00:32:
valve heeft niet zoveel knijnen nodig.
als er een aantal bugs in M$ of NV producten zitten is dat niet gezond voor je PC... dus om te zorgen dat mensen niet gaan zeiken, "lekken" er regelmatig een paar zodat ze kunnen zeggen "ja, die was nog niet af, natuurlijk is er wat mis". zie jij maar eens ergens tienduizenden betatesters te krijgen met verstand van computers, zonder files te moeten hosten en ze te selecteren
dat is ook zo :P

maar ik denk dat we nu maar weer back ontopiq moeten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
hmm weer een klein interview geweest met gabe newell: http://www.city-17.net/int_gaben1.php

alleen dit wordt er weer gezegd over de release date:
Storm: Finally, the most important question out of all of these. Can you please tell us why you aren't able to comment when any question about the release date comes up?

[No comment recieved]
nog steeds geen zekerheid dus :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:12
Storm: What is the maximum number of players Half-Life 2 can support in multiplayer mode?

Gabe Newell: This will be MOD dependent. I'm not sure what the absolute highest you could go. Sounds like a good test for a MOD team...
Komt uit datzelfde interview ^^

Maar wel beter dat je zus gewoon waarschijnlijk 128+ mensen in een server kan proppen :P leuk voor op lans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
spokje schreef op 15 August 2003 @ 18:36:
[...]

Komt uit datzelfde interview ^^

Maar wel beter dat je zus gewoon waarschijnlijk 128+ mensen in een server kan proppen :P leuk voor op lans.
Als jij een comp hebt die dat aan kan is het leuk ja :)
Wel cool voor een oorlogsmod... kun je tenminste echt legers maken, echte battles op grote schaal enzo (D-day? :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
ja, en als je kijk hoe erg een dual xeon 2 Ghz al lagt als er 64 man in een BF server zitten...
om over sommige clients nog maar niet te spreken

niet een uni ofzo (UT?) die hun supercomputer wil uitlenen in de kerstvakantie, zodat heel GoT een meeting kan houden ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dat is de server van BF, die is ook niet optimaal :)

Het mooiste zou zijn dat ze een distributed server maken, net zoiets als RC64 enzo. Maar er komt ook een AMD Opteron versie. HL2 server in combinatie met 4 CPUs ofzo... D-Day, here we come :)
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.