Jaaaaa, daar is die zeurende mierenneukerige startpostgeile wannabemod weer

Uiteraard heb ik wat te zeuren over de startpost, want de gemiddelde mens ziet wel dat dit echt een
regelrechte copy/paste is van deel 3, die dus door mij was gemaakt. Kijk, neem je een paar onderdeeltjes over of een stukje tekst over een verhaaltje (en geef je credits) vind ik het prima, ook zonder toestemming.
Maar dit vind ik dus echt te belachelijk voor woorden, gewoon een complete startpost helemaal gecopy/paste zonder ook maar een vraag voor toestemming, of credits of ook maar één keer mijn naam te gebruiken in de startpost.
De enige verschillen die ik zie met mijn startpost is één eigen verzonnen regeltje (hoe origineel ook trouwens), één plaatje met een teller en één edit voor de filmpjes.
En dan heb ik het niet eens gehad over de teksten die helemaal zelf door mij zijn verzonnen. Kijk, leg ik het verhaal van een spel uit en wil je dat gebruiken, best, maar ik vertel vaak ook een persoonlijke ervaring of wat ik er van vind etcetera, iets wat dus voor mij echt persoonlijk is. Hoe zou jij het vinden als jij een verhaal verteld over een eigen ervaring en iemand post het in een nieuw topic waardoor het lijkt alsof het zijn ervaring is?
Ik noem bijvoorbeeld dit:
Het is jammer dat ik me zo heb uitgesloofd in deel 2, want nu heb ik eigenlijk niks nieuws meer te vertellen en ook eigenlijk niks om te verbeteren. Hopelijk lukt het me om hier nog wat van te maken

Mensen die mijn startpost kennen weten dat dit van mij afkomstig is, mensen die dit voor het eerst lezen denken dat jij de moeite doet...
En dan kom ik bij het punt waarom je het nou eigenlijk op deze manier doet, hieronder een paar mogelijkheden (eigenlijk de enige zinnige die ik kan verzinnen):[list]
•
Het was hoognodig! Deel 3 zat al op 42 bladzijdes! » Uiteraard onzin. Een topic kan best een paar uur of dagen open blijven zodat er in de tussentijd een nieuw topic wordt gemaakt.
•
Ik ben te lui om zelf wat te verzinnen » Laat het dan gewoon iemand anders doen, de eer om een topic te openen is heel wat anders dan de eer om complimenten te krijgen voor een eigen gemaakt topic.
•
Ik was/ben van plan om zelf een nieuwe startpost te maken » Als je daar 5 dagen voor nodig hebt dan mag je wel eens wat sneller typen...
•
Deel 3 was zó compleet dat het niet nodig was om er iets bij te voegen of aan te veranderen » Daarom probeer ik dus altijd zo vernieuwend mogelijk te zijn bij een nieuw deel? En je zou op z'n minst een klein stukje zelf kunnen tikken en misschien wat kunnen vernieuwen, bijvoorbeeld de screenshots.
Nu ik het daar trouwens toch over heb, dat je dezelfde plaatjes gebruikt is best hoor, maar link het dan minstens van je eigen webspace. De grote versies van de screenshots staan op een server die een limiet heeft van 2 gigabyte. Aangezien die plaatjes vaak 100+ KB zijn zit ik daar dus sneller doorheen dan ik zou willen, zeker als iemand anders dan ikzelf plaatjes gebruik. Je snapt dan toch zeker wel dat ik liever niet zie dat iemand anders van mijn webspace linkt.
Kort samengevat:
Maak je eigen startpost! Persoonlijke teksten jatten vindt niemand fijn, plaatjes gebruiken van andermans webspace zou je zelf ook niet fijn vinden en ik heb niet al die moeite in een startpost gestoken om een tijdje laten iemand anders met de 'eer' op te zien strijken omdat het zo'n mooie startpost is.
Voor de mensjes die hier vast en zeker op zullen gaan reageren »

Nee, ik vind het geen eer dat iemand mijn startpost gebruikt, ik vind het jatten, omdat die persoon te weinig moeite neemt om een eigen startpost te maken. Kan je iets niet zelf/beter doen? Probeer het dan gewoon niet. 'Never start a battle you can't win' denk ik dan bij mezelf, al zal R-B vast niet zo hebben gedacht toen ie op CTRL + C en CTRL + V drukte.
Verwijderd schreef op 10 augustus 2003 @ 22:44:
Ik ben trouwens bang dat als CS2 officieel word aangekodigd dat CS:CZ gecanceld word, dat is dan toch namelijk inferieur. En VALVe schiet voor geen meter op met het goedkeuren van CS:CZ dus dat zou daarop kunnen duiden.
CS2 en CZ zijn hele andere spellen. CZ zou alleen gecanceld kunnen worden als CS2 zelf ook met een singleplayer zou komen, want dat is het grootste punt waar CZ op steunt: een singleplayer ervaring. CS2 zal gewoon weer 'ouderwets' multiplayer zijn en dus geen bedreiging vormen.
En hoe kom jij erbij dat VALVe niet opschiet met het goedkeuren van CZ

Volgens mij hebben zij zelf (of anders de uitgever, of iig een omliggende) de opdracht gegeven om CZ te maken en is er nooit een probleem geweest qua goedkeuring. En dan nog, VALVe zorgt voor Half-Life en Half-Life 2, niet voor CS (2) of CZ, ze zouden hooguit moeilijk kunnen doen over de engine.
Verwijderd schreef op 10 August 2003 @ 23:02:
Hmm ja dan zou ik het een érg domme zet vinden van VALVe, gaat waarschijnlijk toch niet verkopen en al helemaal geen grote community krijgen gezien alle nerds/gameskenners weten dat er ook een CS2 komt en daarop wachtten ivm betere physics en graphics.
CZ wordt niet door VALVe gemaakt en aangezien VALVe niet zelf de uitgever is heeft die er niks van als CZ niet goed zou verkopen. En zoals gezegd, CZ is voor offline plezier, CS en CS2 voor online. Al ben ik het met je eens dat het niet zo'n succes zal worden, omdat CS gratis is en je bij CZ vast geen bots zal hebben die op menselijk niveau spelen.
Graphics maken trouwens niet uit, CZ is zo ook leuk voor mensen met mindere PC's.
The devil is in the details.