Toon posts:

[C&C]Generals - Deel 5 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.844 views sinds 30-01-2008

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:28
Roetje schreef op 25 June 2003 @ 22:45:
[...]

Dat van die burton ligt aan jou hoor niet aan het spel. Burton is nieteens zo goed als de BL. Daarna heb je wel verdediging tegen stealh fighters hoor. Gewoon genoeg gat of een BL / een spy drone / radar van. Daarnaast kun je ook gewoon zijn airfield nog eens platgooien natuurlijk.

Ook van dat SWs kan je voorkomen. Ik blijf het zeggen: van iedere 5000 die hij uitgeeft kun jij het aan iets anders uitgeven! Dus als hij een SW heeft en jij heb flink leger en geen geld, betekent dat dus, als je een beetje geode micro skills hebt, dat je dan kan aanvallen en hij waarschijnlijk de lul is. Maarja, jou mening mag je houden. Ik vind de balance nieteens het ergste, ik vind de netcode veel belangrijker. En laat die nou net ()#@*()@*#@# zijn...
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar als ik aan het aanvallen ben let ik even niet op wat er met m'n basis gebeurt, of in iedergeval minder. Op zo'n moment moet je dus op defenses kunnen vertrouwen. Volledige en vooral ook effectieve "afsluiting" van je basis door actieve defenses is te duur en kost teveel tijd. Het is dan makkelijker om de toegang te beperken door bijv. een muur of prikkeldraad neer te leggen en de op die manier gecreeerde ingangen te beschermen. Bij een frontale aanval heb je daar niets aan, want dan pakken ze juist die punten van de muur die niet verdedigd zijn, maar tegen stealth untis helpt het wel. Die zouden zo'n muur niet moeten kunnen vernietigen (denk aan Tanya...) en dus door de gecontroleerde opening de basis binnen moeten of een andere unit moet een gedeelte van de muur opblazen, maar dat trekt dan weer aandacht. In een frontale aanval heeft zo'n muur alleen een afremmende werking en da's ook goed, want hoe langer je iemand buiten je basis kan houden hou beter toch?
Vooral hierom mis ik gewoon het onderdeel muurtje bouwen :P

Ik ben zelf (grote verassing) een defensieve speler. De enige C&C game waar de mogelijkheid om defensief te spelen echt to z'n recht komt is Tiberian Sun.
- Muren bouwen
- Gates die zorgen voor complete afsluiting
- Verschillende soorten defenses
- De FireStorm Generator *kwijl*
- De Stealth Generator *meer kwijl*

[Voor 17% gewijzigd door Kwistnix op 26-06-2003 00:54]

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:49
Tja kijk het is maar wat je leuk vind. Ik vind 1 patriot al genoeg om de hele game door te komen. Doordat je mensen de opties geeft om te bunkenen haal je de snelheid van het spel drastisch omlaag en komen je mirco skills niet goed tot zijn recht. Het is inderdaad zo dat je dan minder op je basis let.

Maar bij generals hoeft dat ook helemaal niet aangezien je de meeste aanvallen (iig ik wel) al van te voren zie aankomen. Dan rij ik mijn leger gewoon daarheen, en schakel die van hem uit en rij vervolgens naar zijn base ofzo. Het kan zijn dat er stuk of 3 tankjes komen maar die kunnen je achtergelaten verdediging wel aan . Ik laat namelijk altijd stuk of 2 / 3 tankskes achter.

Persoon vind ik bunkeren echt de slechtste en saaite strategie. Er zit dan bijna geen actie in het spel [ja ok late game met een groot leger aanvallen, dag micro :| ].

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-06 20:49
FallenAngel666:
Als je je base helemaal af kunt sluiten, en je defenses op zichzelf kunnen staat betekent dat eigenlijk dat je bunkert als een hond, en als je wat kunt missen dat je dat stuurt.

Het is trouwens ook een skill om op meerdere plaatsen tegelijk te kunnen kijken. Dus zowel in je base als op het slagveld :).

• Stuiterbal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-06 14:16

Stuiterbal

What noise does the tiger make

Ik weet niet wat jullie denken hoor, maar zodra een van je defensieve gebouwen een stealth unit ontdekken staat er linksboven in je scherm iets van "Stealth Unit Detected" of "Stealth Ability Neutralized"...en krijg je een notice op je radar...ram vervolgens op je spatiebalk en daar zie je BL of Burton lopen...

Als je dan nog niet doorhebt dat er wat rond je basis gebeurt danne....

En als dat gebeurt tijdens een van je aanvallen is onwaarschijnlijk omdat je vijand waarschijnlijk ook druk is met verdedigen?

Nee, ik lees die verdraaide FAQ niet!
Nee, ik heb geen sociaal leven.
Nee, ik heb geen vriendin.
Nee, ik ben geen 1337 Tweaker.
System Specifications

• Alphega
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-02 15:42
FallenAngel666 schreef op 26 June 2003 @ 00:48:
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar als ik aan het aanvallen ben let ik even niet op wat er met m'n basis gebeurt, of in iedergeval minder.
Dat is nou skill, meerdere dingen tegelijk kunnen microën.
Op zo'n moment moet je dus op defenses kunnen vertrouwen. Volledige en vooral ook effectieve "afsluiting" van je basis door actieve defenses is te duur en kost teveel tijd.
En dat is nou precies de bedoeling van de makers. Dit spel in gemaakt met de intensie dat je moet aanvallen, dit wordt ook gezegd op de officiële Generals homepage.
Het is dan makkelijker om de toegang te beperken door bijv. een muur of prikkeldraad neer te leggen en de op die manier gecreeerde ingangen te beschermen. Bij een frontale aanval heb je daar niets aan, want dan pakken ze juist die punten van de muur die niet verdedigd zijn, maar tegen stealth untis helpt het wel. Die zouden zo'n muur niet moeten kunnen vernietigen (denk aan Tanya...)
Verspil jij lekker geld een muur, klim ik er met Burton overheen :Y) (Burton kan over bergen klimmen in dit spel, dan is zo'n muurtje een peulenschil.)
en dus door de gecontroleerde opening de basis binnen moeten of een andere unit moet een gedeelte van de muur opblazen, maar dat trekt dan weer aandacht. In een frontale aanval heeft zo'n muur alleen een afremmende werking en da's ook goed, want hoe langer je iemand buiten je basis kan houden hou beter toch?
Vooral hierom mis ik gewoon het onderdeel muurtje bouwen :P

Ik ben zelf (grote verassing) een defensieve speler.
Dat soort mensen noemen wij bunkeraars in Generals. Zij zijn bepaald niet geliefd onder het meerendeel van de generals spelers. Potjes met bunkeraars zijn namelijke saaie langdurige actieloze potjes.
De enige C&C game waar de mogelijkheid om defensief te spelen echt to z'n recht komt is Tiberian Sun.
- Muren bouwen
- Gates die zorgen voor complete afsluiting
- Verschillende soorten defenses
- De FireStorm Generator *kwijl*
- De Stealth Generator *meer kwijl*
Nooit gespeeld en nu weet ik waarom :P

• Stuiterbal

Stuiterbal

Alphega schreef op 26 June 2003 @ 01:53:
Dat soort mensen noemen wij bunkeraars in Generals. Zij zijn bepaald niet geliefd onder het meerendeel van de generals spelers. Potjes met bunkeraars zijn namelijke saaie langdurige actieloze potjes.
Tegen bunkeraars spelen vind ik persoonlijk leuker dan me in de eerste dertig seconden van een spel kapot te moeten stressen omdat iemand zo 'skillvol' is om met zijn allereerste gatthling tank mijn basis binnen te rijden, of een groepje TH's, of een bulldozer die begint te bouwen voor mijn basis...allemaal van dat soort gelame.

Langdurige potjes vind ik leuker. En bunker mensen...tja...Artillery >:) Je lokt ze zo uit de tent met Aurora Bombers hoor...

System Specifications

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Stuiterbal schreef op 26 juni 2003 @ 04:11:
[...]

Tegen bunkeraars spelen vind ik persoonlijk leuker dan me in de eerste dertig seconden van een spel kapot te moeten stressen omdat iemand zo 'skillvol' is om met zijn allereerste gatthling tank mijn basis binnen te rijden, of een groepje TH's, of een bulldozer die begint te bouwen voor mijn basis...allemaal van dat soort gelame.

Langdurige potjes vind ik leuker. En bunker mensen...tja...Artillery >:) Je lokt ze zo uit de tent met Aurora Bombers hoor...
Hoi stuit :)

ik speel de laatste tijd weer meer met GLA en USA
was eerst begonnen met GLA, toen overgestapt naar china en nu weer terug naar GLA eigenlijk, hoewel ik ook de USA wel wil oefenen :)

en Bunkeraars tja, ik was vroeger zelf ook een bunkeraar, dus ik weet perfect hoe ik me 'eigen soort' goed kan aanpakken }>

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• Rival24
Stuiterbal schreef op 26 June 2003 @ 04:11:
[...]

Het is NIET lame, George en Saddam maken ook geen afspraken over oorlog ;). Het is op zich geen skilll om je eerste gatling naar een basis te rijden, het is skill als jij er voor veel geld schade mee kunt doen. Iedereen kan z'n eerste gatling meteen sturen, dat doen zelfs de grootste n00bs, maar die gebruiken hem slecht. :) Verder is het een verschil van mening, ik hou van snelle, actie-potjes, en jij schijnbaar niet.
Je hebt schijnbaar nog niet veel gespeeld? Wat heb je in vredesnaam aan artillery als iemand 5 bunkers een klein beetje uit elkaar heeft gebouwd... Deze discussie is onderhand een beetje hopeloos omdat veel mensen gewoon niet willen inzien dat door te turtlen, je het spel onnodig lang rekt, en saai maakt. Want iedereen kan turtlen, daar is geen skill voor nodig.
Tja, ik persoonlijk vind het ontzettend cool als je met een perfect uitgevoerde rush bijna al gewonnen hebt. Ik ben op het moment vooral aan het oefenen op TD met de, voor ingewijden wel bekende, Edge- c.q. pnoy-drop. Hierbij komt alles er tot op de seconde op aan om te slagen.
Moet nog een paar dingen proberen, maar denk dat je hier tegen china heel veel kans mee hebt.
Als ik zo'n succesvolle drop heb gemaakt, en ik heb een patriot bij z'n supplies, allebij de derricks en sta met m'n md's te laser-locken, dan heb ik een voldaner gevoel dan als ik in m'n eigen basis blijf en ga bunkeren. Met bunkeren kun je tegen een speler met dezelfde skills vrijwel nooit winnen.

Edit: Nog even wat luchtigs voor op de vroege morgen...
EAComMike:

My June 24th Announcement
In my recent announcement I mention the word "Final". This does not mean that 1.6 is going to be the final patch for Generals. It's a term used in the software development business when a piece of software, in this case the patch, is complete.

Example: We've just finaled the beta build.

At this point I don't know if other patches are planned. We need to get 1.6 out before we can even think about other patches. If I were to guess, and that's all it would be, a guess, I'd say there will probably be more patches as we are not through with this product's life cycle. Again, this is just me rambling, and not committing to patches beyond 1.6.

I'd also like to talk about why no details were given in regards to why the patch was delayed.

First off, software development is a tricky business. When a patch is going through QA, there's no telling what can happen. Patches are put through a rigorous testing cycle and if a bug is caught, it's noted, sent back, fixed, resubmitted to QA. The cycle starts over.

On top of this, sometimes our priorities change here. In fact, not one day goes by when this doesn't happen. Sometimes work is put down, in order to get other things done first.

So for those of you who think a a monkey can build a patch, get it through QA and release it in 2 days, PM me his resume, I'll hire him on the spot.

[offtopic geknipt]

Well, I hope I answered some of your questions regarding the 1.6 patch. I'm sure you'll have more, and I can't guarantee an answer for those. But I'll try my best to respond to this message.
Weer een poging tot uitleg waarom de patch zo laat is. Beetje slap verhaal, want de eerste patches vlogen de deur uit, en zaten ook vol bugs (Tunnel....). Maar laten we hopen dat ze inderdaad nog support blijven geven, dan kan het echt een top-game worden.

[Voor 67% gewijzigd door HolyCorn op 26-06-2003 09:37]

• Roet
HolyCorn schreef op 26 June 2003 @ 09:26:
Stuk tekst waar ik het 100% mee eens ben ;)
[...]

Weer een poging tot uitleg waarom de patch zo laat is. Beetje slap verhaal, want de eerste patches vlogen de deur uit, en zaten ook vol bugs (Tunnel....). Maar laten we hopen dat ze inderdaad nog support blijven geven, dan kan het echt een top-game worden.
Dat van een top-game worden zit er denk ik al niet meer in. Al kijk je naar de grootte van de community (die nu al weer een beetje kleiner is geworden, door die TFT release), en naar de netcode en dat probe gedoe. Er zijn teveel bugs daar alleen al. Dan nog eens de ingame bugs van mismatch e.d. Het lijk net alsof het spel een jaar te vroeg is gereleased ofzo, of de beta is gewoon totaal shit geweest. Toen waren ze meer bezig met units eruit/erin gooien en units veranderen dan bugs eruit halen ofzo :S.

• Iznogoud
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06-2017
Rival24 je kunt wel zeggen dat turtlen geen skill is en dat is het ook niet maar er zit dus wel verschil tussen turtlen en defense bouwen. Ik zorg eerst dat mijn basis veilig is en jah jammer dat dat langer duurt dan bijv. rushen. Vanuit een veilige basis ga ik aanvallen.

Dus bijv met burton remote demo charges op de power op het moment van aanvallen haal je de power naar beneden dan pak je de defense met wat planes, en tot slot doe je wat schade aan met tanks.

Dit is 1 van de 100 aanvalsplannen die uitstekend werken.
Maar turtlen doe ik niet, en bij valt daar onder alleen defense bouwen en niet aanvallen. Ik zelf speel nooit met SW.

-ontopic maar weer _/-\o_ -

Gisteren samen met mijn buddie tegen een clan [FE].......... we hadden afgesproken 1 sw en geen rush. Nou vooruit maar.
Op een gegeven moment hadden we controle over hun SW's, zogauw ze een sw bouwden was die ook weer weg vlak voordat ze hem kunnen gebruiken >:)

Later gingen ze mijn buddy aanvallen met zun 2en, en dat sloegen we af of het niks was met een heleboel migs en tomahawks.

Toen gingen ze ALT-F4 gebruiken :S, omdat ze niet door onze defense kwamen werden we beschuldigt van campen 8)7
Terwijl de titel van de game was ---- ANTI ALT-F4-----

Dus deze clan zal nooit meer bij mij in de game komen stelletje :X :X :X :X

[Voor 6% gewijzigd door Iznogoud op 26-06-2003 11:17]

Roetje schreef op 26 juni 2003 @ 11:01:
[...]
Dat van een top-game worden zit er denk ik al niet meer in. Al kijk je naar de grootte van de community (die nu al weer een beetje kleiner is geworden, door die TFT release), en naar de netcode en dat probe gedoe. Er zijn teveel bugs daar alleen al. Dan nog eens de ingame bugs van mismatch e.d. Het lijk net alsof het spel een jaar te vroeg is gereleased ofzo, of de beta is gewoon totaal shit geweest. Toen waren ze meer bezig met units eruit/erin gooien en units veranderen dan bugs eruit halen ofzo :S.
Er zijn idd. nog teveel bugs in het spel, maar ik blijf het toch verslavend vinden O-) Ik hoop maar dat met 1.6 de firewall probs zijn opgelost, dat scheelt al redelijk wat, en dat het alt-f4 disablen wat helpt. Met de balance aanpassingen zitten ze denk ik al heel erg goed, alleen de gatt/TH blijft nog een probleem voor USA. Als dat nog redelijk wordt opgelost is het denk ik wel ok.
Als ze dan nog de belofte van de support waar maken blijft het misschien nog wel een tijd leven. Only time will tell, heaven or hell ;)

Anoniem: 41239

Iznogoud schreef op 26 juni 2003 @ 11:13:
Rival24 je kunt wel zeggen dat turtlen geen skill is en dat is het ook niet maar er zit dus wel verschil tussen turtlen en defense bouwen. Ik zorg eerst dat mijn basis veilig is en jah jammer dat dat langer duurt dan bijv. rushen. Vanuit een veilige basis ga ik aanvallen.

Dus bijv met burton remote demo charges op de power op het moment van aanvallen haal je de power naar beneden dan pak je de defense met wat planes, en tot slot doe je wat schade aan met tanks.

Dit is 1 van de 100 aanvalsplannen die uitstekend werken.
Maar turtlen doe ik niet, en bij valt daar onder alleen defense bouwen en niet aanvallen. Ik zelf speel nooit met SW.

-ontopic maar weer _/-\o_ -

Gisteren samen met mijn buddie tegen een clan [FE].......... we hadden afgesproken 1 sw en geen rush. Nou vooruit maar.
Op een gegeven moment hadden we controle over hun SW's, zogauw ze een sw bouwden was die ook weer weg vlak voordat ze hem kunnen gebruiken >:)

Later gingen ze mijn buddy aanvallen met zun 2en, en dat sloegen we af of het niks was met een heleboel migs en tomahawks.

Toen gingen ze ALT-F4 gebruiken :S, omdat ze niet door onze defense kwamen werden we beschuldigt van campen 8)7
Terwijl de titel van de game was ---- ANTI ALT-F4-----

Dus deze clan zal nooit meer bij mij in de game komen stelletje :X :X :X :X
Daarom zijn SWs nou eenmaal in het spel. Om door de verdediging van een turtler te breken. Als je genoeg defenses bouwt kom je er met gewone units gewoon NIET doorheen. Daarom zijn SWs vereist in dit spel.

En maar 1 SW afspreken is te gevoelig. Je hoeft maar slechts 4 auroras te bouwen of al je migs erop af te sturen zodat die vernietigd wordt. Dan speel je net zo goed zonder SWs.

In principe hoef je in een no SW game alleen maar voor usa te kiezen en auroras te massen. Die kun je ook beschouwen als SW. En tegerlijkertijd rijen patriots achter elkaar te zetten. Daar komt geen overlord groep doorheen. No SW games zuigen.

• Roet
HolyCorn schreef op 26 June 2003 @ 11:46:
[...]

Er zijn idd. nog teveel bugs in het spel, maar ik blijf het toch verslavend vinden O-) Ik hoop maar dat met 1.6 de firewall probs zijn opgelost, dat scheelt al redelijk wat, en dat het alt-f4 disablen wat helpt. Met de balance aanpassingen zitten ze denk ik al heel erg goed, alleen de gatt/TH blijft nog een probleem voor USA. Als dat nog redelijk wordt opgelost is het denk ik wel ok.
Als ze dan nog de belofte van de support waar maken blijft het misschien nog wel een tijd leven. Only time will tell, heaven or hell ;)
Dat heb ik dus ook. Ik vind het echt een @*(#&@#*(&@*#-spel, maar toch blijf het leuk om die mooie battlemasterjtes/OLs te slopen :D. Het spel opzich is echt zoooo goed. Alleen de support eromheen is echt weer het tegenonvergestelde.

• Iznogoud
Anoniem: 41239 schreef op 26 June 2003 @ 12:05:
[...]

Daarom zijn SWs nou eenmaal in het spel. Om door de verdediging van een turtler te breken. Als je genoeg defenses bouwt kom je er met gewone units gewoon NIET doorheen. Daarom zijn SWs vereist in dit spel.

En maar 1 SW afspreken is te gevoelig. Je hoeft maar slechts 4 auroras te bouwen of al je migs erop af te sturen zodat die vernietigd wordt. Dan speel je net zo goed zonder SWs.

In principe hoef je in een no SW game alleen maar voor usa te kiezen en auroras te massen. Die kun je ook beschouwen als SW. En tegerlijkertijd rijen patriots achter elkaar te zetten. Daar komt geen overlord groep doorheen. No SW games zuigen.
Je mag van mij turtlen, heb ik geen probleem mee maar als ik er wel door kom en je disconnect dan ben je bij mij verkeerd bezig.
Ik turtle ook niet maar ga niet 1 gat bouwen en dan aanvallen. Anders blijf ik bezig met opbouwen van mij basis.

Ik weet niet hoe het met jouw zit als je een SW neer zet dan heb ik er volop defense bij staan. Van mij mag je 4 auro bomber op gooien kost jij 10.000 mij 5000. Is kijken wie het langste vol houd. Of al je migs heb je er minimaal 8 nodig met upgrade das ook al weer 10.500. succes.

• Kwistnix
Net nog even een paar potjes gespeeld (tegen beter weten in :P).
3 keer verloren, 2 keer gewoon ongenadig op m'n flikker gehad en ook weer 1 keer zo'n hufter die met china een stuk of 40 migs op m'n dak stuurde en daarnaast nog eens superwapens uit de grond ging stampen alsof het niets was.
2 keer gewonnen, maar 1 van die potjes disconecte die eikel vlug. Zielig.
Hehe, had ik net een nieuwe account gemaakt om wat drops tegen china te oefenen (tot nu toe 50-50 succes, dus nog flink wat schaven), iets van 4-4-2, wordt ik gematched tegen een gla van 270-70 ofzo.
Hoe het afloopt? Laat ik zeggen dat ik er weer een disconnect heb bijgekregen ;)
quickmatch
FallenAngel666 schreef op 26 juni 2003 @ 14:30:
Net nog even een paar potjes gespeeld (tegen beter weten in :P).
3 keer verloren, 2 keer gewoon ongenadig op m'n flikker gehad en ook weer 1 keer zo'n hufter die met china een stuk of 40 migs op m'n dak stuurde en daarnaast nog eens superwapens uit de grond ging stampen alsof het niets was.
2 keer gewonnen, maar 1 van die potjes disconecte die eikel vlug. Zielig.
Ja, er lopen wat trieste mensen rond die niet tegen hun verlies kunnen en dan alt-f4'en.
Zucht, nog 1 keertje dan: als je tegenstander zoveel migs (zullen er wel geen 40 geweest zijn, maar toch) en super-weapons maakt, wat doe jij dan in?? Als je gewoon afwacht en probeert te verdedigen, dan lukt het niet, daar zijn migs te goed voor. Heb je misschien een replay, dan kunnen we je misschien wat tips geven. Ik snap best dat het niet leuk is als je zoveel migs over je heen krijgt, maar zover moet je het gewoon niet laten komen. Post is een replay, dan zullen er genoeg mensen hier zijn die je best willen helpen.

[Voor 75% gewijzigd door HolyCorn op 26-06-2003 15:50]

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ach ja over superwapens had ik laats nog bijna een soort chat ruzie in generals. We hadden afgesproken dat we ieder maar 1 superwapen mochten bouwen en daar hield ik me ook aan.
Ik nam aleen 10 sec voordat hij mij kon nuken zijn nuke over en gooide hem je raad het al op zn eigen basis was ik ineens een valsspeler omdat ik 2 nukes had. ik gooide nog terug dat ik er maar 1 gebouwd had en overnemen geen bouwen is.

heb ik gelijk of niet????

Gelache heb ik zeker

[Voor 4% gewijzigd door stamp op 26-06-2003 16:02]

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

stamp666 schreef op 26 juni 2003 @ 15:50:
Ach ja over superwapens had ik laats nog bijna een soort chat ruzie in generals we hadden afgesproken dat we ieder maar 1 superwapen mochten bouwen en daar hield ik me ook aan
nam aleen 10 sec voordat hij mij kon nuken zijn nuke over en gooide hem je raad het al op zn eigen basis was ik ineens een valsspeler omdat ik 2 nukes had. ik gooide nog terug dat ik er maar 1 gebouwd had en overnemen geen bouwen is.

heb ik gelijk of niet????
Du-uh, natuurlijk heb je gelijk ;) Dit zijn juist de dingen waarbij je zit te stuiteren van het lachen achter je compu :D Vooral als je later de replay nog is bekijkt.

• Stuiterbal

Stuiterbal

Rival24 schreef op 26 June 2003 @ 08:37:
Je hebt schijnbaar nog niet veel gespeeld? Wat heb je in vredesnaam aan artillery als iemand 5 bunkers een klein beetje uit elkaar heeft gebouwd... Deze discussie is onderhand een beetje hopeloos omdat veel mensen gewoon niet willen inzien dat door te turtlen, je het spel onnodig lang rekt, en saai maakt. Want iedereen kan turtlen, daar is geen skill voor nodig.
Eey bedankt hé, alleen bedoel ik niet China's Artillery dat je via General's Promotion krijgt, maar ik bedoel Tomahawk Launcher, SCUD Launcher, Inferno Cannons, Nuke Cannons of Rocket Buggies. En als je daar niet goed mee kan omgaan, en dus niet tegen mensen kan spelen die turtelen, vraag ik mij af wie de gene is die 'nog niet veel gespeeld' heeft.

Onnodig lang rekken? Saai maken? Vind ik niet. Als het saai wordt onderneemt de gene de turtelaar aanvalt te weinig. Je hebt enkel een probleem als iedereen in het spel turteld.

System Specifications

• Kwistnix
HolyCorn schreef op 26 June 2003 @ 15:43:
Hehe, had ik net een nieuwe account gemaakt om wat drops tegen china te oefenen (tot nu toe 50-50 succes, dus nog flink wat schaven), iets van 4-4-2, wordt ik gematched tegen een gla van 270-70 ofzo.
Hoe het afloopt? Laat ik zeggen dat ik er weer een disconnect heb bijgekregen ;)
quickmatch

[...]

Ja, er lopen wat trieste mensen rond die niet tegen hun verlies kunnen en dan alt-f4'en.
Zucht, nog 1 keertje dan: als je tegenstander zoveel migs (zullen er wel geen 40 geweest zijn, maar toch) en super-weapons maakt, wat doe jij dan in?? Als je gewoon afwacht en probeert te verdedigen, dan lukt het niet, daar zijn migs te goed voor. Heb je misschien een replay, dan kunnen we je misschien wat tips geven. Ik snap best dat het niet leuk is als je zoveel migs over je heen krijgt, maar zover moet je het gewoon niet laten komen. Post is een replay, dan zullen er genoeg mensen hier zijn die je best willen helpen.
Replay heb ik niet, die save ik nooit.
Het waren gewoon erg veel migs, 40 zal natuurlijk wel niet, maar een stuk of 6 airfields moet ie echt wel gehad hebben. Ik vind mplayer Generals dus echt compleet zuigen. Was ook de laatste keer dat ik dat doe.
Speel liever een LAN potje tegen een maat van me of skirmish tegen een stuk of wat brutals. Of natuurlijk gewoon TS online want dat is wel leuk.

• Iznogoud
Ik weet niet wat Holycorn wilt doen tegen zoveel migs.
Wat wil jij doen in de tussentijd dat hij die migs bouwt?
Jij bouwt tanks en je valt aan? lol ik bouw pas migs als ik een goeie defense heb met tanks etc. daarbij komen de migs die al klaar zijn je äanval eenheid met elke blow een stukje kleiner maakt.

Als iemand een goede defense heeft wat heleboel mensen turtlen vinden |:(
Dan wordt het verdomd lastig om die migs te destroyen.

Het leuke van allemaal komen ze met een stuk of 20 gat tanks, dan gaat het leuk worden als je 5 overlords erop afstuurd.

Maar replays wil ik graag zien, ben zoveel mogelijk tacktieken aan het onthouden 8)
Iznogoud schreef op 26 juni 2003 @ 16:37:
Ik weet niet wat Holycorn wilt doen tegen zoveel migs.
Wat wil jij doen in de tussentijd dat hij die migs bouwt?
Jij bouwt tanks en je valt aan? lol ik bouw pas migs als ik een goeie defense heb met tanks etc. daarbij komen de migs die al klaar zijn je äanval eenheid met elke blow een stukje kleiner maakt.

Als iemand een goede defense heeft wat heleboel mensen turtlen vinden |:(
Dan wordt het verdomd lastig om die migs te destroyen.

Het leuke van allemaal komen ze met een stuk of 20 gat tanks, dan gaat het leuk worden als je 5 overlords erop afstuurd.

Maar replays wil ik graag zien, ben zoveel mogelijk tacktieken aan het onthouden 8)
kuch*kuch*aurora*kuch*kuch*particle cannon*kuch*kuch*burton*kuch*gedropte rockvee*kuch*kuch.
Ik begrijp best dat als je eenmaal ingebunkert bent dat het dan heel lastig is om zoveel migs te stopppen. Maar in die tussentijd dan??? In generals gaat het om het initiatief, als je alles over je heen laat komen, en je dus moet reageren op wat de ander doet, dan loop je altijd een stap achter.

@ FallenAngel:
Save je replay's, dat is echt heel belangrijk!! Zo kun je na afloop kijken wat je verkeerd deed, en wat de ander deed. Zo zul je dus zien dat degene die migs massed en supers bouwt, in het begin gewoon niet zoveel defence kan hebben. Gaat hij meteen in het begin bunkeren? Dan pak jij de supply's. Zo krijg jij veel meer geld binnen dan hij, kun je dus sneller techen en dan aurora's, particle's, burton maken.
Kijk ook naar replay's van anderen. Zie generalsreplays.com, daar kun je zo veel leren. En ga anders naar het generals irc kanaal van tweakers, en ga daar een potje spelen. Zo kun je de tactieken en counters daarvoor leren van mensen met wie je wel normaal kunt praten.
Geef het niet zo snel op, daar wordt het spelletje echt te leuk voor als je het eenmaal redelijk onder de knie hebt.

• Alphega
Zat net ff online te spelen met Roetje, joint er zo'n gast de game en vraagt ie of wij GoT'ers zijn? Zeggen we ja, vervolgens wil ie zijn nick niet zeggen en meld ie na 5 minuten dat ie niet tegen ons wel spelen en gaat ie weg...
Dus bij deze wil de GoT'er die onder de nick Rino speelt zich melden :P

ps. Speel de volgende keer gewoon mee, zo eng zijn we ook weer niet. :+

[Voor 3% gewijzigd door Alphega op 26-06-2003 17:24]

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-06 19:43
Alphega schreef op 26 June 2003 @ 17:22:
Zat net ff online te spelen met Roetje, joint er zo'n gast de game en vraagt ie of wij GoT'ers zijn? Zeggen we ja, vervolgens wil ie zijn nick niet zeggen en meld ie na 5 minuten dat ie niet tegen ons wel spelen en gaat ie weg...

ps. Speel de volgende keer gewoon mee, zo eng zijn we ook weer neit. :+
Das nog niet zo erg. Brainol en ik deden net 2vs2. Tegenstanders waren niet zo goed, ik was fijn feest aan het vieren met Burton. Maar op een gegeven moment surrenderd de een. Begint die gozer die nog overgebleven was over dat ie een mismatch gaat maken. Wanna see, vraagt ie. Daarna keken we een halve minuut tegen een disc scherm aan, die ging weg en toen MISMATCH.

Bah, op zulke lui :r kots je gewoon, als je niet tegen je verlies kunt speel dan niet.

DHTML Tetris

• Rival24
Stuiterbal schreef op 26 June 2003 @ 16:22:
[...]

Eey bedankt hé, alleen bedoel ik niet China's Artillery dat je via General's Promotion krijgt, maar ik bedoel Tomahawk Launcher, SCUD Launcher, Inferno Cannons, Nuke Cannons of Rocket Buggies. En als je daar niet goed mee kan omgaan, en dus niet tegen mensen kan spelen die turtelen, vraag ik mij af wie de gene is die 'nog niet veel gespeeld' heeft.

Onnodig lang rekken? Saai maken? Vind ik niet. Als het saai wordt onderneemt de gene de turtelaar aanvalt te weinig. Je hebt enkel een probleem als iedereen in het spel turteld.
In generals kun je gewoon vreselijk bunkeren, sommige mensen zijn daar heel erg bedreven in. Als je in een map met bv china meteen voor bunkers gaat, en wat gatling zit je veilig totdat er iemand komt met jouw "artillery". In die tijd kan meneer de bunkeraar wat migs en hackers bouwen. Dan kom jij met je artillery aan, FLATS, weg, omdat er wat migs over kwamen vliegen. Het maakt dan verder geen reet uit of de migs kapot gaan of niet want meneer de bunkeraar heeft meer geld. Als je dan zelf vervolgens voor superweapons, migs en de gebruikelijke zut gaat dan ben je gewoon te laat...... DAT is het probleem :)

• Alphega
Wmm schreef op 26 juni 2003 @ 17:25:
[...]

Das nog niet zo erg. Brainol en ik deden net 2vs2. Tegenstanders waren niet zo goed, ik was fijn feest aan het vieren met Burton. Maar op een gegeven moment surrenderd de een. Begint die gozer die nog overgebleven was over dat ie een mismatch gaat maken. Wanna see, vraagt ie. Daarna keken we een halve minuut tegen een disc scherm aan, die ging weg en toen MISMATCH.

Bah, op zulke lui :r kots je gewoon, als je niet tegen je verlies kunt speel dan niet.
Jah ik kots ook op dat soort mensen. Ik vond het niet zo heel erg dat ie weg ging uit de game, wil gewoon ff weten wie het was :P
Ze hadden als beschrijving op de doos van het spel net goed kunnen zetten "Play online and win yourself a disconnect!".
Alphega schreef op 26 juni 2003 @ 17:22:

ps. Speel de volgende keer gewoon mee, zo eng zijn we ook weer niet. :+
Mmh, mischien Rino?

• Stuiterbal

Stuiterbal

Rival24 schreef op 26 June 2003 @ 17:29:
[...]

In generals kun je gewoon vreselijk bunkeren, sommige mensen zijn daar heel erg bedreven in. Als je in een map met bv china meteen voor bunkers gaat, en wat gatling zit je veilig totdat er iemand komt met jouw "artillery". In die tijd kan meneer de bunkeraar wat migs en hackers bouwen. Dan kom jij met je artillery aan, FLATS, weg, omdat er wat migs over kwamen vliegen. Het maakt dan verder geen reet uit of de migs kapot gaan of niet want meneer de bunkeraar heeft meer geld. Als je dan zelf vervolgens voor superweapons, migs en de gebruikelijke zut gaat dan ben je gewoon te laat...... DAT is het probleem :)
Sorry maar dan gun je je vijand simpelweg te veel tijd. Waarschijnlijk heb je het spel nog niet zo vaak gespeeld?

System Specifications

• Alphega
Stuiterbal schreef op 26 juni 2003 @ 17:40:
[...]

Sorry maar dan gun je je vijand simpelweg te veel tijd. Waarschijnlijk heb je het spel nog niet zo vaak gespeeld?
Ik zal je een hint geven: Rival24 stond 3de bij cases toen ie cases games speelde :X
Ik vermoed dat Rival nu zeker zo'n 900 online games heeft gespeeld. Hij wil waarschijnlijk wel een keertje 1on1 spelen zodat hij kan laten zien wie de meeste ervaring heeft met dit spelletje :P

[Voor 7% gewijzigd door Alphega op 26-06-2003 18:00]

• Iznogoud
In godsnaam waar haalt hij al die tijd vandaan :P

• Roet
Iznogoud schreef op 26 June 2003 @ 18:21:
In godsnaam waar haalt hij al die tijd vandaan :P
Vakantie anyone? :P Zit ook al over de 1000, op naar de 2 :Y)

• Flyduck
  • Laatst online: 21-11-2021
hoe kan je bij de USA die laserdingen activeren? kan het maar niet vinden!!!

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• Kwistnix
HolyCorn schreef op 26 juni 2003 @ 17:12:
[...]

kuch*kuch*aurora*kuch*kuch*particle cannon*kuch*kuch*burton*kuch*gedropte rockvee*kuch*kuch.
Ik begrijp best dat als je eenmaal ingebunkert bent dat het dan heel lastig is om zoveel migs te stopppen. Maar in die tussentijd dan??? In generals gaat het om het initiatief, als je alles over je heen laat komen, en je dus moet reageren op wat de ander doet, dan loop je altijd een stap achter.

@ FallenAngel:
Save je replay's, dat is echt heel belangrijk!! Zo kun je na afloop kijken wat je verkeerd deed, en wat de ander deed. Zo zul je dus zien dat degene die migs massed en supers bouwt, in het begin gewoon niet zoveel defence kan hebben. Gaat hij meteen in het begin bunkeren? Dan pak jij de supply's. Zo krijg jij veel meer geld binnen dan hij, kun je dus sneller techen en dan aurora's, particle's, burton maken.
Kijk ook naar replay's van anderen. Zie generalsreplays.com, daar kun je zo veel leren. En ga anders naar het generals irc kanaal van tweakers, en ga daar een potje spelen. Zo kun je de tactieken en counters daarvoor leren van mensen met wie je wel normaal kunt praten.
Geef het niet zo snel op, daar wordt het spelletje echt te leuk voor als je het eenmaal redelijk onder de knie hebt.
Ik speel altijd GLA :)
Vind die tunnel networks wel machtig.
Snel een shitload aan reinforcements rechtstreeks vanuit je basis naar iedere gewenste plaats sturen. Erg handig. Jammer alleen dat die tanks van de GLA weer totaal crap zijn...
USA vinnik niet zo heel erg leuk.

[Voor 3% gewijzigd door Kwistnix op 26-06-2003 21:47]

• Kwistnix
Flyduck schreef op 26 juni 2003 @ 21:42:
Selecteer een, of een groep rocket soldiers (weet de echte naam ff niet) en zie daar! Een laser icoontje bij de "eigenschappen" van die unit.

• Roet
Flyduck schreef op 26 June 2003 @ 21:42:
Je mag alleen maar Missle Defenders in je selectie hebben dan moet je L drukken. Hierdoor veranderd je aanvals icoontje in een icoontje met iets meer 3-hoekjes (das altijd wel handing, dan weet je dat je Laserlock hebt geactiveerd). Vervolgens unit aanklikken en ownen die hap :Y).

• Rival24
Roetje schreef op 26 June 2003 @ 22:34:
[...]

Je mag alleen maar Missle Defenders in je selectie hebben dan moet je L drukken. Hierdoor veranderd je aanvals icoontje in een icoontje met iets meer 3-hoekjes (das altijd wel handing, dan weet je dat je Laserlock hebt geactiveerd). Vervolgens unit aanklikken en ownen die hap :Y).
Wat ook leuk is met laserlock is om een hoekje van een gebouw te gaan staan en dan een tankje, supply wagen van de vijand locken, dan trash je dat gebouw :).

Je kunt trouwens ook vliegende units laser locken. Ik zeg het maar ff want ik merk dat een hoop mensen dat niet weten :p.

• Roet
Rival24 schreef op 26 juni 2003 @ 23:09:
[...]

Wat ook leuk is met laserlock is om een hoekje van een gebouw te gaan staan en dan een tankje, supply wagen van de vijand locken, dan trash je dat gebouw :).

Je kunt trouwens ook vliegende units laser locken. Ik zeg het maar ff want ik merk dat een hoop mensen dat niet weten :p.
Niet vergetten dat als je je MD dicht bij een gebouw zet en je bijv een nook lockt dat je dan ook het gebouw trashed he :p. [ Mits het gebouw tussen MD en nook zit uiteraard ]

[Voor 6% gewijzigd door Roet op 26-06-2003 23:16]

• Alphega
Het is meesterlijk om een mig te locken die voorbij komt vliegen :P (wel vrij lastig :+).

• Stuiterbal

Stuiterbal

http://members.lycos.nl/koepaard/sshot211_klein.JPG

:)

System Specifications

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-10-2013
FallenAngel666 schreef op 26 June 2003 @ 21:46:
[...]

Ik speel altijd GLA :)
Vind die tunnel networks wel machtig.
Snel een shitload aan reinforcements rechtstreeks vanuit je basis naar iedere gewenste plaats sturen. Erg handig. Jammer alleen dat die tanks van de GLA weer totaal crap zijn...
USA vinnik niet zo heel erg leuk.
lol, Scorps zijn de meest efficiente tanks. Heb je wel eens de Scorp missile upgrade gebouwd?

Great minds think in parallel gutters.

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-06 10:52

Wiebbe

<none />

euhm,

ik zag boven staan dat als je een detecter in je basis hebt, en een BL komt je basis in rennen, en er tsaat STealth unit detected, datje spatie ramt en er naar teo gaat?
voglens mij was dit dis niet zo? bug ofzo.

(of was dat met building is being captured?)

tis al een tijd geleden sinds ik generals heb gespeeld :(
me skills zijn omlaag, jammer ook dat ik nog geen ticket voor B-Low heb kunnen bemachtigen..
zal je zien volgende lan dat ik wel kan voor B-Low ticket, komen Holycorn en roetje ook..
moet ik zelfs moeite gaan doen om te winnen :P

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Anoniem: 77349

[quote/]
Je hebt schijnbaar nog niet veel gespeeld? Wat heb je in vredesnaam aan artillery als iemand 5 bunkers een klein beetje uit elkaar heeft gebouwd... Deze discussie is onderhand een beetje hopeloos omdat veel mensen gewoon niet willen inzien dat door te turtlen, je het spel onnodig lang rekt, en saai maakt. Want iedereen kan turtlen, daar is geen skill voor nodig.[/quote]

Geen skill voor nodig? Als jij begint te rushen en ik kan toch nog bunkeren vind ik dat toch skill, niet dat ik zo een enorme ervaring heb. Btw ook iedereen kan rushen.....

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-06 16:05
Anoniem: 77349 schreef op 27 June 2003 @ 10:42:
Geen skill voor nodig? Als jij begint te rushen en ik kan toch nog bunkeren vind ik dat toch skill, niet dat ik zo een enorme ervaring heb. Btw ook iedereen kan rushen.....
Ten eerte, welkom bij Gathering of Tweakers Toeters :)

Nope, voor bunkeren heb je geen skill nodig. Iedereen kan 5 bunkers naast elkaar bouwen, mannetjes erin en nuke cannons erachter zetten. Maar rushen, dat is een ander verhaal. Rushtactiek GLA bijvoorbeeld: Techie met suicides. Als een chinaspeler al een gattling heeft, word het al meteen lastig om te rushen, of als een USA al een commanche heeft. De truc is om DAN nog in zijn basis te komen en nog wat te vernietigen en eventueel met meerdere techie's! Daar heb je echt wel wat meer skill voor nodig, ipv gewoon 5 bunkers naast elkaar bouwen en vullen.

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• Roet
Wiebbe schreef op 27 juni 2003 @ 09:52:
euhm,

ik zag boven staan dat als je een detecter in je basis hebt, en een BL komt je basis in rennen, en er tsaat STealth unit detected, datje spatie ramt en er naar teo gaat?
voglens mij was dit dis niet zo? bug ofzo.

(of was dat met building is being captured?)

tis al een tijd geleden sinds ik generals heb gespeeld :(
me skills zijn omlaag, jammer ook dat ik nog geen ticket voor B-Low heb kunnen bemachtigen..
zal je zien volgende lan dat ik wel kan voor B-Low ticket, komen Holycorn en roetje ook..
moet ik zelfs moeite gaan doen om te winnen :P
Bij capture upgrade werkt het niet bij stealth unit detected wel. Irritante is dat capture building net iets belangrijker is :D.

Anoniem: 77349

Morax schreef op 27 June 2003 @ 11:00:
[...]

Ten eerte, welkom bij Gathering of Tweakers Toeters :)

Nope, voor bunkeren heb je geen skill nodig. Iedereen kan 5 bunkers naast elkaar bouwen, mannetjes erin en nuke cannons erachter zetten. Maar rushen, dat is een ander verhaal. Rushtactiek GLA bijvoorbeeld: Techie met suicides. Als een chinaspeler al een gattling heeft, word het al meteen lastig om te rushen, of als een USA al een commanche heeft. De truc is om DAN nog in zijn basis te komen en nog wat te vernietigen en eventueel met meerdere techie's! Daar heb je echt wel wat meer skill voor nodig, ipv gewoon 5 bunkers naast elkaar bouwen en vullen.
Misschien zie ik het verkeerd, maar als je speelt tegen iemand die rusht en die kan je toch afslaan dmv bunkeren, dan is het toch een skill? Het is toch vrij moeilijk om te bunkeren terwijl je tegenstander meteen aanvalt.

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:41

aapelite

Do the kirby!

Nieuws rondom de burning barricade cheat:
Dear C&C Generals Community,

We are aware of this cheat and how it works. We are currently taking steps to fix the problem. We are also aware that there are other cheats appearing that are based on this cheat.

We have stopped test on patch 1.6 to include this fix and hopefully it will not delay the patch appreciably.

I’m sure that everyone will want to see this issue addressed ASAP so thanks for your patience.

[ June 26, 2003, 06:40 PM: Message edited by: Col. Burt - EAP ]

--------------------
Col. Burt
Production Support Technician
Command & Conquer Generals
Electronic Arts

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-06 16:37

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Om effe de bunkeren/snel aanvallen discussie op te stoken:

BUNKEREN RULEZ!!! Toch niks mooier dan 3 uur jezelf ingraven, en dan ineens een massive attack uit te voeren? Het leukste is als je 2 spelers hebt die dat leuk vinden. Elkaar af en toe plaagstootje uitdelen door op een sneaky manier cruciale gebouwen te vernietigen... dat soort shit.

Maar ik vind het belangrijker om onvoorspelbaar te zijn... ik gebruik de ene keer blitzstrategieen (binnen 5min met comanches aanvallen bijvoorbeeld) en de andere keer de bunker strategie (massaal defense bouwen, kijken of vijand daar doorheen kan komen). Ik vind beide strategieen leuk, maar bunkeren heeft mijn voorkeur... omdat een potje zo een uur of 2-3 kan duren... dat is mijn definitie van 'having a good time' :)

Ik ben overigens wel van mening dat rushen moeilijker is, maar ook riskanter... je loopt nl. het risico dat het falikant misloopt, en dan ben je er al heel snel uit... maar het is maar net wat je leuk vindt...

[Voor 13% gewijzigd door DynaMikeY op 27-06-2003 12:45]

| Banaan | Ryzen5 3600 (4.2GHz)/ Asrock B550M Pro4 / Radeon RX580 / 32GB DDR4 / 2x 512GB SSD + 3TB HDD / Fractal Design Mini-S | Unraid NAS | i3 2120 (3.3Ghz) /Asus P8Z77-M / 24GB DDR3 / 1x 512GB SSD + 1x 256GB SSD + 7x 4TB HDD / HP Proliant ML110

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
DynaMikeY schreef op 27 June 2003 @ 12:44:
Om effe de bunkeren/snel aanvallen discussie op te stoken:

BUNKEREN RULEZ!!! Toch niks mooier dan 3 uur jezelf ingraven, en dan ineens een massive attack uit te voeren? Het leukste is als je 2 spelers hebt die dat leuk vinden. Elkaar af en toe plaagstootje uitdelen door op een sneaky manier cruciale gebouwen te vernietigen... dat soort shit.

Maar ik vind het belangrijker om onvoorspelbaar te zijn... ik gebruik de ene keer blitzstrategieen (binnen 5min met comanches aanvallen bijvoorbeeld) en de andere keer de bunker strategie (massaal defense bouwen, kijken of vijand daar doorheen kan komen). Ik vind beide strategieen leuk, maar bunkeren heeft mijn voorkeur... omdat een potje zo een uur of 2-3 kan duren... dat is mijn definitie van 'having a good time' :)

Ik ben overigens wel van mening dat rushen moeilijker is, maar ook riskanter... je loopt nl. het risico dat het falikant misloopt, en dan ben je er al heel snel uit... maar het is maar net wat je leuk vindt...
Ik geef je helemaal gelijk, het gaat erom dat je plezier hebt in het spel, en niet dat je nog net 12 potjes in een uur weet te halen door je fantastisch "slimme" rush tactiek.

• Rival24
Toch niks mooier dan 3 uur jezelf ingraven, en dan ineens een massive attack uit te voeren? Het leukste is als je 2 spelers hebt die dat leuk vinden. Elkaar af en toe plaagstootje uitdelen door op een sneaky manier cruciale gebouwen te vernietigen... dat soort shit.
Nou eeehrm voor dat soort shit is generals eigenlijk niet bedoeld, daarvoor heben ze "Settlers" uitgevonden, daar moet je eerst een hele economy opzetten zodat je veel grondstoffen binnenkrijgt om een massive army te bouwen. Als je gaat bunkeren met generals doe je eigenlijk hetzelfde alleen dan met hackers e.d.

Maar bunkeren is makkelijk, zeker als je er in het begin al mee begint (zie paar posts terug van mij). Dat kan echt iedereen, en het kost zoveel minder dan een aanvalsgroep. Het enige wat je dan nog kan doen om er door te komen is hopen dat je vijand dom is en je mbv migs oid een klein gat in z'n verdediging kunt slaan er een lotus/burton doorheen sturen.
Anoniem: 77349 schreef op 27 June 2003 @ 12:28:
[...]

Misschien zie ik het verkeerd, maar als je speelt tegen iemand die rusht en die kan je toch afslaan dmv bunkeren, dan is het toch een skill? Het is toch vrij moeilijk om te bunkeren terwijl je tegenstander meteen aanvalt.
In een level als Lone eagle krijg je geen tijd om te bunkeren, en in tournament islands mag jij zoveel bunkeren als je wilt van mij ;). Het probleem met veel levels is dat er veel ingangen zijn, die krijg je nooit op tijd dichtgezet met gatling en bunkers. Als je vijand dan dus laat aanvalt, dan heb jij WEL op tijd alles dicht kunnen zetten.
Anoniem: 77349 schreef op 27 June 2003 @ 10:42:
[...]
Als ik BEGIN met rushen kun jij niet meer bunkeren ;). En btw, iedereen kan ook wel rushen, maar 95% kan het niet goed ;)

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:51

Largo

Donderdraak

Anoniem: 77349 schreef op 27 June 2003 @ 12:28:
[...]

Dit zie je goed.
Een skill is pas een skill zodra je ermee kunt winnen. Het nadeel van bunkeren is dat je je ook afsluit voor territoriumuitbreiding, maar als je dat weet op te lossen dan vind ik je een goede speler.
Ik denk echter dat je als je je specialiseerd in bunkeren dat je geen goede weg inslaat. Ik ben nog maar weinig tegenspelers tegengekomen waarbij het het bunkeren positief uitpakte.
De discussie hierover is zo dubbel: het gaat erom dat je wint.

Ik persoonlijk wacht altijd de eerste rush af. Deze is meestal relatief makkelijk af te slaan, en een snelle counter zorgt ervoor dat hij niet naar secundaire resource plaatsen kan uitbreiden. Eigenlijk heb ik dan al gewonnen.
Damn, over cheats gesproken: Fuel bomb + a10's in de eerste minuut van de game....
#^T#^$%&%!@$() gasten

• senater
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 10:18

senater

De zak van sinterklaas!

HolyCorn schreef op 27 June 2003 @ 13:54:
Damn, over cheats gesproken: Fuel bomb + a10's in de eerste minuut van de game....
#^T#^$%&%!@$() gasten
tja ik heb zo'n idee dat er alleen maar meer cheats boven water komen bij generals ik snap niet hoe mensen zo zielig zijn omdat te gebruiken zelfde als die alt f4 people
daarom vind ik dat je de statz moet weghalen dan zal er al een stuk minder gecheat worden denk ik

• Alphega
Sinds de burning baricade cheat hebben ze een manier om gigantisch te cheaten. Wat ze doen is in feite gewoon een shortcut maken naar dingen uit het spel. Dat kan dus een gebouw zijn maar ook een special strike.
Deze special strike cheat is dus in feite dezelfde cheat als de burning baricade.

[Voor 4% gewijzigd door Alphega op 27-06-2003 14:42]

Ik geloof dat EA het eindelijk door begint te krijgen:
Col. Burt:
Dear C&C Generals Community,

We are aware of this cheat and how it works. We are currently taking steps to fix the problem. We are also aware that there are other cheats appearing that are based on this cheat.

We have stopped test on patch 1.6 to include this fix and hopefully it will not delay the patch appreciably.

I'm sure that everyone will want to see this issue addressed ASAP so thanks for your patience.

• Rival24
Klik hier als je denkt te kunnen bunkeren ;) :D :D

Geweldig leuk potje van een paar minuten... dit mag je niet missen ;)
Rival24 schreef op 27 June 2003 @ 15:06:

lol! :D

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-06 16:37

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Rival24 schreef op 27 juni 2003 @ 13:09:
[...]

Nou eeehrm voor dat soort shit is generals eigenlijk niet bedoeld, daarvoor heben ze "Settlers" uitgevonden, daar moet je eerst een hele economy opzetten zodat je veel grondstoffen binnenkrijgt om een massive army te bouwen. Als je gaat bunkeren met generals doe je eigenlijk hetzelfde alleen dan met hackers e.d.

Maar bunkeren is makkelijk, zeker als je er in het begin al mee begint (zie paar posts terug van mij). Dat kan echt iedereen, en het kost zoveel minder dan een aanvalsgroep. Het enige wat je dan nog kan doen om er door te komen is hopen dat je vijand dom is en je mbv migs oid een klein gat in z'n verdediging kunt slaan er een lotus/burton doorheen sturen.

[...]

In een level als Lone eagle krijg je geen tijd om te bunkeren, en in tournament islands mag jij zoveel bunkeren als je wilt van mij ;). Het probleem met veel levels is dat er veel ingangen zijn, die krijg je nooit op tijd dichtgezet met gatling en bunkers. Als je vijand dan dus laat aanvalt, dan heb jij WEL op tijd alles dicht kunnen zetten.

[...]

Als ik BEGIN met rushen kun jij niet meer bunkeren ;). En btw, iedereen kan ook wel rushen, maar 95% kan het niet goed ;)
Hoezo 'daar is Generals niet voor bedoeld'??? Staat dat op de box ofzo? 'no bunkering' Ik dacht dat ik (en vele anderen) daar mijn eigen invulling aan mocht geven.

Overigens is bunkeren niet in elke veld de oplossing... maar in een veld als Twilight Flame (en nog een paar anderen) is bunkeren superwreed. Maar het ligt er maar net aan wat je met bunkeren wil bereiken. Ik wil dus een defensiemechanisme wat werkt, zonder dat ik er offensieve middelen tegenaan hoef te gooien. Verder vind ik het wel belangrijk om tijdens het opbouwen van mijn basis, de vijand te verstoren in zijn opbouw... dat is de basis van een goede bunkeraar, lijkt me :)

Want of je nou bunkert of rushed... de aanvaller wint meestal, dus op een gegeven moment moet je gewoon eruit komen. Ik baal alleen van potjes van 5-10 minuten... daar kan ik geen lol aan beleven. Ik heb het liefste nog velden die 4x zo groot zijn als de 8 speler velden...dat je echt ten strijde moet trekken...:)

| Banaan | Ryzen5 3600 (4.2GHz)/ Asrock B550M Pro4 / Radeon RX580 / 32GB DDR4 / 2x 512GB SSD + 3TB HDD / Fractal Design Mini-S | Unraid NAS | i3 2120 (3.3Ghz) /Asus P8Z77-M / 24GB DDR3 / 1x 512GB SSD + 1x 256GB SSD + 7x 4TB HDD / HP Proliant ML110

• senater

senater

De zak van sinterklaas!

Rival24 schreef op 27 June 2003 @ 15:06:

tja ik noem dat niet echt bunkeren hij had 1 bunker en 2 gatlings ik noem dat gewoon een n00b die denkt zo zijn basis te beschermen

maar ik snap trouwens nog steeds niet waarom jij en die andere dude alphega ofzo nog steeds tegen n00bs spelen want volgens mijn geilen jullie erop om de simpele aftemaken :P

• Rival24
senater schreef op 27 June 2003 @ 16:20:
[...]
maar ik snap trouwens nog steeds niet waarom jij en die andere dude alphega ofzo nog steeds tegen n00bs spelen want volgens mijn geilen jullie erop om de simpele aftemaken :P
LOL :D nee, wat moeten we dan? wachten tot er mensen met hoge stats in de game komen? Nah, doe maar niet dat is gewoon 99% disconnecter zodat ze hoge stats krijgen, dat gebeurt ook vaak maarja het zijn dan toch n00bs.

Ik wil best wel tegen goed mensen spelen, maar er zijn gewoon zo enorm weinig mensen die "goed" zijn én 2vs2 willen spelen. Soms zitten ze er wel tussen en heb je een spannend potje.
DynaMikeY schreef op 27 June 2003 @ 16:16:
Hoezo 'daar is Generals niet voor bedoeld'??? Staat dat op de box ofzo? 'no bunkering' Ik dacht dat ik (en vele anderen) daar mijn eigen invulling aan mocht geven.
Ik weet niet of je het spel Unreal tournament kent, daar heb je een game mode die "last man standing" heet spelen, het is daar de bedoeling om als laatste over te blijven. Je kunt dat op verschillende manieren doen, een manier is om jezelf te gaan verstoppen. Dat is lame, maar zo win je wel...... Bij generals is dat precies hetzelfde, je kunt bunkeren in een map als twilight flame, en zorgen dat er gewoon geen enkele tank doorheen komt (als je dat niet kunt ben je een n00b). Daarna is de enige mogelijkheid superweapons, gewoon een stuk of 20... nou leuk....
Ik heb het liefste nog velden die 4x zo groot zijn als de 8 speler velden...dat je echt ten strijde moet trekken...:)
Zodat je tanks nooit meer aankomen omdat ze onderweg al beschoten zijn door 300 auroras, 5000 migs en 25 superweapons.... 8)7

• Alphega
Kom op mensen, post eens wat meer replays. Holy Corn posts jij eens wat, jij komt me wel over als een goede speler en van Wiebbe heb ik er ook nog geen gezien. Postûh!

@Senetor: Besef jij wel hoe afschuwlijk lang het duurt om een game vol te krijgen :P Ik speel meestal met USA of GLA omdat dat moeilijker is dan met China. Zo maak je de tegenstand kunstmatig sterker :P

[Voor 41% gewijzigd door Alphega op 27-06-2003 16:48]

• Stuiterbal

Stuiterbal

http://httpd.chello.nl/~s.oosterveld2/19.rep

Ik in een 2on3 op een lan.

Voor meer replays kun je op m'n site kieken, als je dat wilt.

System Specifications

• The-Source
  • Laatst online: 13:07
Rival24 schreef op 27 juni 2003 @ 16:38:
[...]

LOL :D nee, wat moeten we dan? wachten tot er mensen met hoge stats in de game komen? Nah, doe maar niet dat is gewoon 99% disconnecter zodat ze hoge stats krijgen, dat gebeurt ook vaak maarja het zijn dan toch n00bs.

Ik wil best wel tegen goed mensen spelen, maar er zijn gewoon zo enorm weinig mensen die "goed" zijn én 2vs2 willen spelen. Soms zitten ze er wel tussen en heb je een spannend potje.

[...]

Ik weet niet of je het spel Unreal tournament kent, daar heb je een game mode die "last man standing" heet spelen, het is daar de bedoeling om als laatste over te blijven. Je kunt dat op verschillende manieren doen, een manier is om jezelf te gaan verstoppen. Dat is lame, maar zo win je wel...... Bij generals is dat precies hetzelfde, je kunt bunkeren in een map als twilight flame, en zorgen dat er gewoon geen enkele tank doorheen komt (als je dat niet kunt ben je een n00b). Daarna is de enige mogelijkheid superweapons, gewoon een stuk of 20... nou leuk....

[...]

Zodat je tanks nooit meer aankomen omdat ze onderweg al beschoten zijn door 300 auroras, 5000 migs en 25 superweapons.... 8)7
En dat is de kracht van de postbankGLA :P
En anders heb je de USA nog met chinook transport ;)

Ik houd zelf ook van grote kaarten maar dat komt omdat ik er van houd alles rustig op te bouwen turttlen dus ;)
Maar je kunt als het moet ook redelijk veilig een kaart over steken zolang je maar goed in formatie kunt rijden.
China:
Gatlings voor op in groepen van vier en minimaal 3 groepen.
Migs het gebied laten gaurden. (de lucht natuurlijk)
overlords met gatling/ speakertower als 2e line (3 gatlings om 1 speaker tower)
En gaan met die banaan.
Maar ja voordat je zo'n leger macht hebt op gebouwd ben je natuurlijk weer ff verder.
En stuur die lotus gewoon wat voor je tanks uit zodat je ziet wat er aan komt

Wat betekenen foto's nou echt
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn V&A adv.
Meater - Ultieme kerntemperatuur meter

• Wmm
Alphega schreef op 27 June 2003 @ 16:44:
Kom op mensen, post eens wat meer replays. Holy Corn posts jij eens wat, jij komt me wel over als een goede speler en van Wiebbe heb ik er ook nog geen gezien. Postûh!

@Senetor: Besef jij wel hoe afschuwlijk lang het duurt om een game vol te krijgen :P Ik speel meestal met USA of GLA omdat dat moeilijker is dan met China. Zo maak je de tegenstand kunstmatig sterker :P
U vraagt? Wij bieden :).
Hier staan een aantal replays van mijzelf. Een of twee zijn 1vs1 en de rest is 2vs2 samen met andere GoTters.
Vooral deze 1vs1 is wel leuk: hoe moet ik overlords vooral niet gebruiken :D.

DHTML Tetris

• Alphega
Het gaat de goede kant op. We (me) want more :P
Ik zie ook veel USA ook goed om te zien natuurlijk :7
Ik denk dat we over 8 maanden als de patch er is nog maar eens een polletje moeten doen om te zien waar de GoT'er nu het meest mee speelt.

• senater

senater

De zak van sinterklaas!

Alphega schreef op 27 June 2003 @ 16:44:

het is senater voor de 18263354 keer ofzo
maar het beste kan je ook smiddags niet in de europa lobby gaan maar in de usa lobby daar zitten vaak wel goede spelers en in de world lobby ofzo ook wel en wat ook wel wil helpen is een clan uitdagen ofzo

• Alphega
senater schreef op 27 June 2003 @ 18:49:
[...]

het is senater voor de 18263354 2de keer :P
maar het beste kan je ook smiddags niet in de europa lobby gaan maar in de usa lobby daar zitten vaak wel goede spelers en in de world lobby ofzo ook wel en wat ook wel wil helpen is een clan uitdagen ofzo
Ja dat klopt ik zit 80% van de tijd ook in USA lobby.
Het lijkt trouwens ook wel of er daar minder disconnecters zijn. Misschien zijn ze wel aan het oefenen voor als ze na de patch niet meer zo goed kunnen disconnecten :P

• Kwistnix
Daarnet ff snel quickmatch gedaan tegen een nederlander (jaja ik zei dat ik het nooit meer zou spelen, maar 't was toch wel verleidelijk ;).
Weer zo'n disconnect stakker.
Ten eerst verprutste ik m'n aanval TOTAAL en had hij en makkelijk boven op kunnen komen en nadat ik zijn tegenaanval maar net had kunnen afslaan waren mijn funds ook aardig droog. Maar toch disconnecten die klootzak :(

Replay

En ja ik weet dat die aanval Les 1 uit het strategie boekje is en dat ie eigenlijk alleen goed tegen GLA werkt, maar ik wilde het toch ook eens tegen USA proberen :P

Edit: Net m'n eigen replay nog maar es bekeken ennuh, tsjah met 200 cash en geen Supply Depot of gebouwen die je kan verkopen had die gast toch niet zo veel kans meer :P
Maar surrender dan ofzo :{

[Voor 24% gewijzigd door Kwistnix op 27-06-2003 19:30]

• Iznogoud
Damn snap niet dat je daar lol aan kunt beleven aan zo'n potje generals.

• Stuiterbal

Stuiterbal

Iznogoud schreef op 27 June 2003 @ 20:08:
Damn snap niet dat je daar lol aan kunt beleven aan zo'n potje generals.
Op die manier spelen is idd de saaiste manier om het spel te spelen... :Z

System Specifications

• Ye Greate'96
Wat is nou more fun?

- 100 potjes van 3 minuten winnen en dan stats 100/0 hebben
- of 10 uitgebreide potjes van x uur waarbij lekker veel gebunkerd wordt en de uitdaging is om iedere keer op een andere manier toch binnen zien te dringen bij de tegenstander.....

Het gaat er toch uiteindelijk om dat je plezier aan de game heb?

• BigFast
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

De enige juiste opmerking dit topic zo ongeveer, wat is het probleem met bunkeren, geloof dat als je 1 patriot, bunker of gat hebt gebouwd je al aan het bunkeren/turtlen bent :? :? Ik bouw +\- 15 patriot's, en ja ik val ook met een tankje of 20 en een zooi MD's aan, is dit nu bunkeren nee, tis gewoon een goeie defence opbouwen en van daaruit je tegenstander aanvallen. En ik weet dat met 20 tank's en MD's aanvallen niet de manier is om te winnen, maar het is geen bunkeren of "rushen" met de BL/Burton, rushen is in mijn ogen in het begin van de game met een aantal tanks de ander overrompelen, maar tot nu toe is het, de replay's die ik gezien heb, BL bouwen en innemen die gebouwen :? Nee das lollig :?
Iedereen speelt voor z'n lol, en iedereen speelt hoe hij denkt dat goed/leuk is.
Volgens mij is dit een eindeloze discusie...
Just my 2 cents. :+

• Roet
Ik vraag me af wat mensen tegen rushen hebben. Het is namelijk gewoon een skill. Zelfs de betere spelers van WC3 (denk bv. aan SK..) doen een hero rush. Dat is bijna de eerste gevechts unit die je krijgt, dus dat is helemaal ziek in jullie ogen.

Dit terwijl dit in de WC3 community toch ruim geaccepteerd word. Doe maar eens een 2v2 quickmatch en je zult vaak genoeg zien dat de tegenstander zegt: "(Hero) rush yes?". Ik heb denk ik iets van 1000 potjes gespeeld en ik heb zelden (lees iets van 3x) iemand horen zeggen dat de rush die wij deden lame werd bevonden.

Ik denk dat generals en ook andere C&C games zich uiteraard wel meer lenen voor bunkeren dan bijvoorbeeld WC3. Misschien is het daardoor zo gekomen dat de community van generals meer bunkerende spelers bevat. Ik weet het niet. Maar ik vind het wel raar dat deze mensen het niet respecteren als de andere speler een andere strategie toepast, die misschien wat sneller effect heeft dan die van hun.

Ik vind daarom dat men niet zo moet zeuren over dat gerush en dat gebunker. Het is niet de lameste / saaiste manier van spelen, dat is het alleen in jullie ogen. Ikzelf rush ook ja, zoals je ziet in de replays. Dat heb ik eigenlijk geleerd met die potjes WC3 hebt gespeeld: Druk zetten, de tegenstander forceren een counter unit te bouwen om er zo voor te zorgen dat hij wat vertraging oploopt.

Het zijn gewoon twee totaal verschillende manieren van spelen en that's it. Beide manieren van spelen hebben een counter. Ik ben echter wel van mening dat de potjes waarin niet gebunkerd word de micro van spelers meer naar voren komt dan in potjes waar met grote legers word gevochten (dit wil nog niet zeggen dat de speler ook daadwerkelijk slechte micro heeft). Hierbij valt ook bijna niet te microën. Maar dat is natuurlijk mijn mening.

De een beleeft het meeste plezier aan een oerstevige verdediging opbouwen en de ander aan aanvallen.

Ik hoop dat die discussie eens eindigt en er wat meer leerzame replays worden gepost.

• Flyduck
  • Laatst online: 21-11-2021
hehe volgens mij heb ik record? Net een 2vs2 potje gespeeld wat 4,5 uur geduurd heeft...
Helaas niet de replay gesaved, maarja wie wil dat nou kijken :p Was trouwens op Saddam's citadel map.. (voor wie em kent)...

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• Alphega
Roetje schreef op 27 juni 2003 @ 23:22:
Een mooi politiek correct betoog
Mee eens, laten we hierbij ophouden met die oneindige discussie.

Ik zal er gelijk maar de 2 replays van de potjes die ik vanavond met Roetje heb gespeeld tegenaan gooien (Ze duren langer dan 5 minuten :+):
Replay 1
Replay 2

• Kwistnix
Hier heb ik een replay van GLA vs USA.
Die gast kon geen kant meer op.
De concepten speed = life en cash = victory had hij nog niet helemaal door geloof ik.
Hij's wel wat lang, maar toch aangenaam om naar te kijken :)
replay

• Rival24
FallenAngel666 schreef op 27 June 2003 @ 23:52:
Hier heb ik een replay van GLA vs USA.
Die gast kon geen kant meer op.
De concepten speed = life en cash = victory had hij nog niet helemaal door geloof ik.
Hij's wel wat lang, maar toch aangenaam om naar te kijken :)
replay
Eeehrm heb je de replay zelf terug gekeken? :P Je ziet hopelijk wel dat jullie niveau wat verschilt, jij bent een geoefende bunkeraar, en je tegenstander eehrm die gaat commanches bouwen terwijl hij jouw stingersites al heeft gezien 8)7.

Verder een tip: laat de stingersites achterwege, doe een recon, en val 10 minuten eerder aan met je tanks :).

• Inferno
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Roetje schreef op 27 June 2003 @ 23:22:
[knip wc3 geblaat]

Ik vind daarom dat men niet zo moet zeuren over dat gerush en dat gebunker. Het is niet de lameste / saaiste manier van spelen, dat is het alleen in jullie ogen. Ikzelf rush ook ja, zoals je ziet in de replays. Dat heb ik eigenlijk geleerd met die potjes WC3 hebt gespeeld: Druk zetten, de tegenstander forceren een counter unit te bouwen om er zo voor te zorgen dat hij wat vertraging oploopt.

Het zijn gewoon twee totaal verschillende manieren van spelen en that's it. Beide manieren van spelen hebben een counter. Ik ben echter wel van mening dat de potjes waarin niet gebunkerd word de micro van spelers meer naar voren komt dan in potjes waar met grote legers word gevochten (dit wil nog niet zeggen dat de speler ook daadwerkelijk slechte micro heeft). Hierbij valt ook bijna niet te microën. Maar dat is natuurlijk mijn mening.

De een beleeft het meeste plezier aan een oerstevige verdediging opbouwen en de ander aan aanvallen.

Ik hoop dat die discussie eens eindigt en er wat meer leerzame replays worden gepost.
Ik ben het niet helemaal met je eens dat het alleen een andere manier van spelen is. Als je gaat bunkeren verspil (of gebruik, hoe je het maar wil zien) een bepaald bedrag... zeg maar 2000 aan defenses in het begin (2 bunkers + gattling bvb of 2 patriots). Met die 2000 kan de ander simpelweg units maken die om de statische defenses heenrijden... maar goed, er is een tegenstrategie tegen rushen... en dat is zelf rushen... maar dan zijn de bunkeraars onder ons weer boos... bunkeren kan namelijk gewoon niet in het begin, daar heb je de middelen niet voor tegen een goede speler.

Ook ben ik het niet met je eens dat het meer micro zou zijn met minder units... dat is juist 10 gemakkelijker... als ik 1 gattling en 1 dragon tank moet besturen om direct te winnen, of ik moet de aanvalstijd van m'n migs synchoniseren met de rest van m'n units (die je overigens ook goed moet groeperen) dat is wel een stukje moeilijker imho. Met een overmacht winnen is iets anders dan 2 grote legers tegenover elkaar zetten en deze op de meest efficiente manier gebruiken.

Magoed, ik zal er ook maar over ophouden :P

Wat voor replays zou je willen zien?

• Kwistnix
Rival24 schreef op 28 June 2003 @ 00:16:
[...]

Eeehrm heb je de replay zelf terug gekeken? :P Je ziet hopelijk wel dat jullie niveau wat verschilt, jij bent een geoefende bunkeraar, en je tegenstander eehrm die gaat commanches bouwen terwijl hij jouw stingersites al heeft gezien 8)7.

Verder een tip: laat de stingersites achterwege, doe een recon, en val 10 minuten eerder aan met je tanks :).
Had gekund, ik vind zelf ook dat ik al VEEL eerder die tweede Arms Dealer had moeten neerzetten en een derde was ook wel op z'n plaats geweest.
Tegen USA ben ik liever zeker van mijn zaak wat betreft Airdefense ;)
Ik wist ook niet waar die gast mee bezig was, maar met tanks viel ie niet aan en dus ging ik er vanuit dat ie Raptors of Commanches aan't massen was.
Nouja, misschien was de Stinger sites wel een BEETJE overdreven, maar better safe then sorry toch, ik had het geld ervoor...
En dit vond ik nou niet echt een bunker potje, ik nam toch behoorlijk wat initiatief om resources te capturen en toen ben ik die gaan defenden (misschien wel een beetje overdreven :P).

[Voor 10% gewijzigd door Kwistnix op 28-06-2003 00:22]

• Alphega
Inferno schreef op 28 June 2003 @ 00:20:
USA of GLA die China ownt :P (En dan het liefste een gatt+th rush die wordt gestopt).

Het wordt hier trouwens steeds drukker in het topic. De Generals community wordt blijkbaar toch niet zo snel kleiner als het de laatste tijd leek.

• Roet
Inferno schreef op 28 juni 2003 @ 00:20:
[...]
Ik ben het niet helemaal met je eens dat het alleen een andere manier van spelen is. Als je gaat bunkeren verspil (of gebruik, hoe je het maar wil zien) een bepaald bedrag... zeg maar 2000 aan defenses in het begin (2 bunkers + gattling bvb of 2 patriots). Met die 2000 kan de ander simpelweg units maken die om de statische defenses heenrijden... maar goed, er is een tegenstrategie tegen rushen... en dat is zelf rushen... maar dan zijn de bunkeraars onder ons weer boos... bunkeren kan namelijk gewoon niet in het begin, daar heb je de middelen niet voor tegen een goede speler.
Dat is waar maar het is gewoon een andere manier van spelen. Ik zeg ook niet dat deze effectiever is. Ikzelf vind het veel minder effectief, maar anderen denken daar anders over.
Ook ben ik het niet met je eens dat het meer micro zou zijn met minder units... dat is juist 10 gemakkelijker... als ik 1 gattling en 1 dragon tank moet besturen om direct te winnen, of ik moet de aanvalstijd van m'n migs synchoniseren met de rest van m'n units (die je overigens ook goed moet groeperen) dat is wel een stukje moeilijker imho. Met een overmacht winnen is iets anders dan 2 grote legers tegenover elkaar zetten en deze op de meest efficiente manier gebruiken.
Ik bedoel ook niet de gevechten met iets van 20 OL's. Maar die met een standaard legertje van 5 OLs 5 Gatts en wat TH / nuke cannons. Je hebt wel gelijk. Ik bedoelde eigenlijk dat het winnen dmv. overmacht gewoon niet om aan te zien is.
Replays waarbij de skill van beide spelers dicht bijelkaar zit en het dus echt een gevecht is en niet zoals angel hier net postte (met alle respect), een bash replay waarbij de skill van de spelers mijlen ver uitelkaar ligt.

Ook replays van nieuwe strategien zoals HolyCorn dat deed vind ik erg leuk om te zien. Als er maar actie inzit :Y) .

• Rival24
Zomaar ff tussendoor :P
http://home.kabelfoon.nl/~ccoppens/Zooi/sshot021.JPG
Mijn vriendje O+

:X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X

[Voor 21% gewijzigd door Rival24 op 28-06-2003 00:36]

• Kwistnix
China vind ik HEEL erg vervelend om tegen te spelen.
Zo Gattling Canon rush is moelijk te stoppen en zowel tegen GLA als USA (met name toch die laatste) erg effectief.
Dan komt het feit dat de MiG een beetje een unbalanced unit is er nog bij, te krachtig en te goedkoop.
Ook als je wat verder in de game bent heeft China een groot voordeel met resources (hackers). Het liefst speel ik tegen USA of soms ook wel GLA.
Zelf ben ik het liefst GLA omdat die in het begin een enorm voordeel hebben mb.t. resources en bouw snelheid.

[Voor 3% gewijzigd door Kwistnix op 28-06-2003 00:36]

• Inferno
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Alphega schreef op 28 June 2003 @ 00:29:
[...]

USA of GLA die China ownt :P (En dan het liefste een gatt+th rush die wordt gestopt).

Het wordt hier trouwens steeds drukker in het topic. De Generals community wordt blijkbaar toch niet zo snel kleiner als het de laatste tijd leek.
Gatt + TH stoppen als USA is nog wel te doen (laserlock, maar dan moet je wel spy drone hebben om te zien what's comming), maar voor GLA... nope... Arms Dealer is simpelweg niet op tijd klaar... als de China speler goed is heeft GLA geen kans.

USA / GLA die China ownt... hmmm, dan moet je het haast wel op een turtle map zoeken, lone eagle zou kunnen... als de 2 spelers goed samenwerken kun je wel winnen van China daar door gewoon de boel dicht te timmeren met stinger sites, quad cannons en scud launchers... dat is me namelijk al 2x gebeurd... en ik rush altijd :)
Als je de choke points echt goed dicht gooit kun je het winnen, hoewel je maar moet hopen dat je tegenstander niet toevallig hetzelfde idee heeft ;)
De replays ervan heb ik niet bewaard, dat wou ik namelijk zo gauw mogelijk vergeten :P

• Kwistnix
Even offtopic:
Wie van jullie speelt hier ook Blitzkrieg (niet perse online, maar gewoon in het algemeen)?
Ik heb dat spel vandaag gekocht en de tutorials alvast even doorgewerkt.
De indruk die ik er van kreeg is dat het een heel erg intensieve game is qua planning, management en tactisch inzicht. Echt een aanrader voor de meeste mensen hier :)

• Inferno
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Roetje schreef op 28 juni 2003 @ 00:33:
Replays waarbij de skill van beide spelers dicht bijelkaar zit en het dus echt een gevecht is en niet zoals angel hier net postte (met alle respect), een bash replay waarbij de skill van de spelers mijlen ver uitelkaar ligt.

Ook replays van nieuwe strategien zoals HolyCorn dat deed vind ik erg leuk om te zien. Als er maar actie inzit :Y) .
'k heb nog wel een leuke 2 vs 4 :)

(al moet ik zeggen... 2 v/d 4 waren gewoon dikke newbs, maar toch... best lastig :))

• Kwistnix
Roetje schreef op 28 June 2003 @ 00:33:

Tsja, tis wel een mooi voorbeeld van de kracht van de GLA, namelijk het snel capturen en verdedigen van resources op meerdere plaatsen van de map.
En tevens een mooi voorbeeld van hoe het niet moet met USA! :D
Dat die replay lichtelijk ego-strelend overkomt is bijzaak en vanzelfsprekend absoluut niet zo bedoeld 8-)

[Voor 4% gewijzigd door Kwistnix op 28-06-2003 00:49]

• Roet
FallenAngel666 schreef op 28 June 2003 @ 00:46:
[...]

Tsja, tis wel een mooi voorbeeld van de kracht van de GLA, namelijk het snel capturen en verdedigen van resources op meerdere plaatsen van de map.
En tevens een mooi voorbeeld van hoe het niet moet met USA! :D
Dat die replay lichtelijk ego-strelend overkomt is bijzaak en vanzelfsprekend absoluut niet zo bedoeld 8-)
Dat snap ik, dat het niet ego-strelend bedoeld was, alleen ik vond m niet echt spanned / spectaculair.

Dat snel capturen is trouwens niet de kracht van de GLA, dat is de kracht van de USA al! :P (Nooks met rangers)

• Kwistnix
Roetje schreef op 28 June 2003 @ 01:02:
[...]

Dat snap ik, dat het niet ego-strelend bedoeld was, alleen ik vond m niet echt spanned / spectaculair.

Dat snel capturen is trouwens niet de kracht van de GLA, dat is de kracht van de USA al! :P (Nooks met rangers)
Jah, gebouwen innemen wel jah, maar met GLA maakt je een ventje à $200 en je kan gaan bouwen. Ik vind dat "uitzwerm" effect dat daardoor gecreerd wordt zo machtig. En het feit dat je EINDELIJK verlost bent van powerplants. De beste ontwikkeling sinds de afschaffing van Silo's voor geld opslag :P
Hoewel dat ook weer strategische mogelijkheden schept, maar over het algemeen gewoon ronduit irritant is.

[Voor 21% gewijzigd door Kwistnix op 28-06-2003 01:07]

• Roet
d0h 8)7

[Voor 132% gewijzigd door Roet op 28-06-2003 10:42]

• Kwistnix
Roetje schreef op 28 June 2003 @ 07:27:
[...]

Dan mag jij mij toch eens vertellen wat daar zo machtig aan is want dan kun je imho nog beter red guards pompen voor $150/s, dan kun je echt dat uitzwerm effect creeren. En trouwens wat wil je doen met al die infatery? Je hebt er maar 2 nodig, en dan vind ik die van de USA toch wel een stukkie beter maarja.
Niet de infantrie, de builders!
Die kosten $200 per stuk en met ieder van hen kan je gelijk een gebouw neerplanten.
En dan kan je je heel erg snel over de map uitwaaieren.
Snappie?

• Wmm
FallenAngel666 schreef op 28 June 2003 @ 08:41:
[...]

Niet de infantrie, de builders!
Die kosten $200 per stuk en met ieder van hen kan je gelijk een gebouw neerplanten.
En dan kan je je heel erg snel over de map uitwaaieren.
Snappie?
Dat is idd ook de kracht van de GLA, snel overal op de map plekken innemen, er een tunnel bouwen zodat tanks e.d. er snel kunnen zijn. En het grote voordeel van de GLA is de snelheid waarmee ze de basis opbouwen en resources krijgen.

En ik las net dat een gattling rush tegen de GLA bijna onstopbaar is. Dat valt wel mee, bouw gelijk een tunnel bij de supply stash en zodra er een gattling tank aan komt laat je je workers de tunnel inlopen. Een gattling kan dan niet veel meer, op gebouwen schieten werkt niet echt. En dan kun jij een scorpion bouwen. En als je al een technical had met terro's dan kun je met een beetje microen ook met een terro die gattling pakken.

DHTML Tetris

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-10-2013
Een dozer is weliswaar ietsje duurder maar rijd een stuk sneller en plet workers. En een beetje USA speler gebruikt zijn 1e/2e Chinook om rebels te droppen bij workers.
Het 'uitwaaier' effect valt best mee bij GLA dus.

Bovendien bouwt een rax+bunker sneller dan een tunneltje.
Nee, china regeert in expansions.

Daarbij komt dat GLA totaal niet kan meedingen naar evt Oil Derricks (rebels en upgrade bouwen 2x zo traag vergeleken met USA/China).

Oneerlijk, ja. Maar de opzet van Generals is dat elke faction zijn eigen kracht en zwakte heeft. Helaas heeft China slechts zeer marginale zwaktes (MiGs compenseren voor de meeste dingen zoals gebrek aan spy drones/snelle units).

De enige kracht van GLA is tech/terror en scorpions. Als iemand de MiG-bitch gaat uithangen kun je niet veel meer uithalen qua offensief tenzij je snel de airfields kan slopen.

Great minds think in parallel gutters.

• Inferno
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Wmm schreef op 28 June 2003 @ 10:38:
[...]

Dat is idd ook de kracht van de GLA, snel overal op de map plekken innemen, er een tunnel bouwen zodat tanks e.d. er snel kunnen zijn. En het grote voordeel van de GLA is de snelheid waarmee ze de basis opbouwen en resources krijgen.

En ik las net dat een gattling rush tegen de GLA bijna onstopbaar is. Dat valt wel mee, bouw gelijk een tunnel bij de supply stash en zodra er een gattling tank aan komt laat je je workers de tunnel inlopen. Een gattling kan dan niet veel meer, op gebouwen schieten werkt niet echt. En dan kun jij een scorpion bouwen. En als je al een technical had met terro's dan kun je met een beetje microen ook met een terro die gattling pakken.
Sorry, maar je arms dealer is nog niet af (± 60% af) voordat de gattling in je basis is en ook al weet je je workers te redden, de tankhunters of dragon tank die erachter aan komen rekenen vervolgens wel af met je gebouwen (uiteraard niet te dichtbij je tunnel, hoewel een dragon tank dit 1 op 1 wint...)

Ook die technical heb je dus nog niet en je terroristen hebben geen schijn van kans tegen een gattling op afstand...

Als je het een keer wilt proberen... ga maar es naast me zitten op armored fury met GLA, dan zul je merken dat ik gelijk heb :)

• Wmm
Inferno schreef op 28 June 2003 @ 11:54:
[...]
Sorry, maar je arms dealer is nog niet af (± 60% af) voordat de gattling in je basis is en ook al weet je je workers te redden, de tankhunters of dragon tank die erachter aan komen rekenen vervolgens wel af met je gebouwen (uiteraard niet te dichtbij je tunnel, hoewel een dragon tank dit 1 op 1 wint...)

Ook die technical heb je dus nog niet en je terroristen hebben geen schijn van kans tegen een gattling op afstand...

Als je het een keer wilt proberen... ga maar es naast me zitten op armored fury met GLA, dan zul je merken dat ik gelijk heb :)
Ik heb een hele tijd online met GLA gespeeld en het is me nog nooit overkomen dat ik door een gattling rush al gelijk verslagen was. En dat betekent niet dat ze nooit aan kwamen zetten met een gattling, dus schijnbaar kun je er als GLA echt wel wat tegen doen. Als je al twee tunnels gebouwd hebt heb je ook al vier RGP troopers + dat de tunnel ook al op de gattling schiet. Als gattling dus niet gelijk weer weggehaald word is ie kapoet. En als je dan ook nog iig 1 terro in je tunnel hebt zitten kun je die ook nog gebruiken. En tegen de tijd dat er dan een dragon aan komt zetten kun je ook wel een of twee scorpions hebben.
Maar goed, dit is natuurlijk wel allemaal theorie, in de praktijk gaat het vaak nog weer anders ;).

DHTML Tetris

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:43
Ye Greate'96 schreef op 27 June 2003 @ 12:59:
Ik geef je helemaal gelijk, het gaat erom dat je plezier hebt in het spel, en niet dat je nog net 12 potjes in een uur weet te halen door je fantastisch "slimme" rush tactiek.
Inderdaad, want zo 'slim' vind ik die rush taktieken dus helemaal niet. Ik vind het juist een flaw in het spel dat het uberhaupt zo lastig is je tegen rush taktieken te verdedigen. Meeste potjes die ik gespeeld heb waren ook van die ingraaf potjes, kan er ook niks aan doen dat ik dat leuk vind :D

https://niels.nu

• Inferno
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Wmm schreef op 28 June 2003 @ 12:14:
Ik heb een hele tijd online met GLA gespeeld en het is me nog nooit overkomen dat ik door een gattling rush al gelijk verslagen was. En dat betekent niet dat ze nooit aan kwamen zetten met een gattling, dus schijnbaar kun je er als GLA echt wel wat tegen doen. Als je al twee tunnels gebouwd hebt heb je ook al vier RGP troopers + dat de tunnel ook al op de gattling schiet. Als gattling dus niet gelijk weer weggehaald word is ie kapoet. En als je dan ook nog iig 1 terro in je tunnel hebt zitten kun je die ook nog gebruiken. En tegen de tijd dat er dan een dragon aan komt zetten kun je ook wel een of twee scorpions hebben.
Maar goed, dit is natuurlijk wel allemaal theorie, in de praktijk gaat het vaak nog weer anders ;).
Proberen? :P

• Ye Greate'96
Het is vrij simpel:

- een rusher heeft een hekel aan bunkeraars en andersom.

en de reden is dit:

- Een (goeie) rusher kan een (goeie) bunkeraar moeilijk pakken en weer andersom.

En in plaats dat een rusher strategiën gaat bedenken om een bunkeraar te pakken (en andersom) gaan we er in dit topic over klagen....

- Uiteindelijk wil een echte rusher alleen tegen iemand spelen die rustig opbouwt om zo binnen 1 minuut gewonnen te hebben.
- Een bunkeraar wil gewoon een leuk potje spelen die langer duurt dan 3 minuten.

niet klagen, gewoon spelen

• Roet
Ye Greate'96 schreef op 28 June 2003 @ 17:44:
Het is vrij simpel:

- een rusher heeft een hekel aan bunkeraars en andersom.

en de reden is dit:

- Een (goeie) rusher kan een (goeie) bunkeraar moeilijk pakken en weer andersom.

En in plaats dat een rusher strategiën gaat bedenken om een bunkeraar te pakken (en andersom) gaan we er in dit topic over klagen....

- Uiteindelijk wil een echte rusher alleen tegen iemand spelen die rustig opbouwt om zo binnen 1 minuut gewonnen te hebben.
- Een bunkeraar wil gewoon een leuk potje spelen die langer duurt dan 3 minuten.

niet klagen, gewoon spelen
Sorry maar dit moet ik toch ff kwijt:
Uiteindelijk wil een echte rusher alleen tegen iemand spelen die rustig opbouwt om zo binnen 1 minuut gewonnen te hebben.
Dit is dus niet waar. Ik rush, maar dat is niet om binnen 1 minuut te winnen. Dat is om te reconnen, de tegenstander te vertragen en druk te zetten. Meestal als jij de eerste bent die aanvalt zal de tegenstander minder snel aanvallen dan wanneer zij de eerste aanval hebben gepleegd.

Ook hier in deze post en in vorige posts doe je netalsof rushen geen bal aan is en bunkeren leuk is. Dat vind jij, zoals ik al eerder heb gezegd. Hier trouwens 2 demos waarin ik, imo, niet rush: Download

[Voor 14% gewijzigd door Roet op 28-06-2003 18:58]

• Legolas_1973
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-01-2018
ok ik heb generals nog niet online gespeeld omdat ik met een backup copy speel ;) ik wil de originele wel hebben maar NIET voor €49,95 vind dat sinds de € alle spellen die vroeger MAX Fl. 89,95 koste nu allemaal €49,95 zijn en dus veel te duur ik wacht nog even... heb Generals nu wel uitgespeeld en hoop dus dat het snel gaat zakken (iemand een idee waneer de uitbereiding komt ??? maybe zakt ie dan in prijs 8) )

ik heb alle voorgaande C&C games wel gekocht inclusief vele andere games dusse ;) maar wat mij in alle C&C games opvalt is dat ze het online gamen beetje verpesten door potjes van 2 min. dat schijnt in Generals dus ook zo te zijn (spreek niet uit ervaring maar veel op dit topic gelezen) ik snap de fun niet van een spelletje waarin je met een paar units iemand aanvalt die bijna niets heeft staan om te verdedigen, ok je wint dan maar wat is de fun nou ¿¿¿

Ik speel om diezelfde reden dus zoals hier genoemd wordt bunker potjes is toch logische ??? bedoeling is immers je tegenstander tegen te houden weet wel het is een emulatie van de werkelijkheid (oorlogje spelen) zou jij in het echt 1 klein groepje sturen om een hele basis plat te gooien ??? nou ik niet iig

* Legolas_1973 kan zich nog goed herinneren hoe het online ging met red alert :r

Diablo 3

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee