Ik weet niet hoe het met jou zit, maar als ik aan het aanvallen ben let ik even niet op wat er met m'n basis gebeurt, of in iedergeval minder. Op zo'n moment moet je dus op defenses kunnen vertrouwen. Volledige en vooral ook effectieve "afsluiting" van je basis door actieve defenses is te duur en kost teveel tijd. Het is dan makkelijker om de toegang te beperken door bijv. een muur of prikkeldraad neer te leggen en de op die manier gecreeerde ingangen te beschermen. Bij een frontale aanval heb je daar niets aan, want dan pakken ze juist die punten van de muur die niet verdedigd zijn, maar tegen stealth untis helpt het wel. Die zouden zo'n muur niet moeten kunnen vernietigen (denk aan Tanya...) en dus door de gecontroleerde opening de basis binnen moeten of een andere unit moet een gedeelte van de muur opblazen, maar dat trekt dan weer aandacht. In een frontale aanval heeft zo'n muur alleen een afremmende werking en da's ook goed, want hoe langer je iemand buiten je basis kan houden hou beter toch?Roetje schreef op 25 June 2003 @ 22:45:
[...]
Dat van die burton ligt aan jou hoor niet aan het spel. Burton is nieteens zo goed als de BL. Daarna heb je wel verdediging tegen stealh fighters hoor. Gewoon genoeg gat of een BL / een spy drone / radar van. Daarnaast kun je ook gewoon zijn airfield nog eens platgooien natuurlijk.
Ook van dat SWs kan je voorkomen. Ik blijf het zeggen: van iedere 5000 die hij uitgeeft kun jij het aan iets anders uitgeven! Dus als hij een SW heeft en jij heb flink leger en geen geld, betekent dat dus, als je een beetje geode micro skills hebt, dat je dan kan aanvallen en hij waarschijnlijk de lul is. Maarja, jou mening mag je houden. Ik vind de balance nieteens het ergste, ik vind de netcode veel belangrijker. En laat die nou net ()#@*()@*#@# zijn...
Vooral hierom mis ik gewoon het onderdeel muurtje bouwen

Ik ben zelf (grote verassing) een defensieve speler. De enige C&C game waar de mogelijkheid om defensief te spelen echt to z'n recht komt is Tiberian Sun.
- Muren bouwen
- Gates die zorgen voor complete afsluiting
- Verschillende soorten defenses
- De FireStorm Generator *kwijl*
- De Stealth Generator *meer kwijl*
[Voor 17% gewijzigd door Kwistnix op 26-06-2003 00:54]