Toon posts:

[C&C]Generals - Deel 5 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.005 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
http://www.home.zonnet.nl/ye_greate96/gen2logo.gif

...En hier het vervolg op deel 4! met goedkeuring van M@NIC

Hieronder wat info:
Minimum Requirements:
Intel Pentium 1000 MHZ
128 MB RAM
1.2 GB Hard Disk Space
64 MB Video Card

Recommended Requirements:
Intel Pentuim 2000 MHZ
512 MB RAM
1.4 GB Hard Disk Space
64 MB Video Card
Maar is 1 vs 1 redelijk te spelen met:
Rock-bottom Requirements:
Intel Pentium III 500 MHZ
128 MB RAM
1.2 GB Hard Disk Space
64 MB Video Card
en uiteraard niet meer dan 800 x 600 Resolution
* Hier wat screenshots

Info over patch 1.6 - Laatste nieuws is dat het misschien de eerste week van juni uitkomt:
Harvard:
First off...sorry that I haven't posted for a couple weeks. Col Burt does a great job but I realize how important it is for me to give it to you straight from the developer's mouth.

Are we working on 1.6? Yes.
Have we had some unexpected things pop up that have delayed it? Yes.
Is the Ladder Kit still in the works even though its taken too long? Yes.

Fact is, we've got some stuff going on here at EA that is delaying it. Not a huge deal but enough for us to juggle priorities. (Generals is on top of the list) Not too long - but enough to get everyone a bit impatient. We apologize for the delay but you guys are't being left out to dry.

We'll have more news soon. Patch 1.6 (which will include a fix to the firewalls and some balance fix ups and some other stuff) will be along shortly. I don't have a time yet though...but we're busting our *#^#* to get it to you asap.

Col. Burt:
At this point it looks like they will release a smaller patch than originally planned in an effort to get it out as soon as possible.

The contents of the patch should contain the following:

Balance Changes
Chinese MiG: Increase cost from $1000 to $1200
Chinese MiG Armor: Increase cost from $500 to $1000
All Chinese Gattling Guns: Will no longer shoot through objects
US Power Plant: Cold Fusion Upgrade will be reduced in cost from $800 to $500
GLA Scud Storm: Anthrax Beta Upgrades secondary toxin damage will be increased

I know that there are a lot more issues in this area that many of you have requested but the team wants to take baby steps in regards to balancing. If we change too much all at once we could wind up with an even worse problem.

Technical Issues
The FirewallPortOverride entry for the options.ini file will be fixed. Currently it isnt functional. We are hoping that this will fix a lot of the firewall issues that some of you have been having.

At this point Ive been told that they are shooting for a June release of this patch. Again, I apologize to those of you who were expecting it sooner.

Ladder Kit
Im told that this is nearly complete but as of the moment I havent been able to get a timeline for it.
Vorige delen:
Het Command&Conquer Generals Topic.
[rml][ C&C] Generals - Deel 2[/rml]
[rml][ C&C] Generals - Deel 3[/rml]
[rml][ C&C] Generals - Deel 4[/rml]

Enkele links:
Generals.nl
Officiële Generals site
CNCGenerals.com

FAQ's:
Anoniem: 29349 in "Forum- en Gamefaqs (*Update 08-02*)"
Generals/VPN FAQ
VPN FAQ

Patches
Patch 1.5
Patch 1.4
Patch 1.3
Patch 1.2
Patch 1.1

Acties:
  • 0Henk 'm!
Zozo, deel 5 alweer :). Mooie startpost trouwens, mooi gedaan.

Die replay: het is natuurlijk wel effectief maar om telkens zo te spelen, daar zou ik niks aan vinden. Trouwens wel beetje geluk dat hij nog niks had, de meeste spelers hebben tegen die tijd iig wel een tank. Is het trouwens een replay van jezelf?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-05 22:27
Volgensmij moet je het begin logotje nog ff verandere, iemand anders vind het blijkbaar niet zo leuk dat linkt naar zijn eigen webspace.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 61153

Deel 5 alweer? Deel 4 zat pas 954 posts :)

Anyway, van mij mag patch 1.6 snel uitkomen want ik heb het onderhand gezien met al die disconnecters :(
Gisteren ook, 2 vs 2 en zij rushten ons na korte tijd. Gelukkig konden we de rush vrij eenvoudig weerstaan waarnaar de 1e al meteen disconnect. De 2e zag het ook niet meer zitten en wou ook meteen disconnecten. Na onze korte doch verwijtende reply koos hij er toch maar voor om te surrenderen ipv alt F4 :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ye Greate'96
Novah schreef op 30 mei 2003 @ 11:05:
Volgensmij moet je het begin logotje nog ff verandere, iemand anders vind het blijkbaar niet zo leuk dat linkt naar zijn eigen webspace.
Gatverdamme, wat kinderachtig van 'em, nou ja, ik zoek wel een andere

Acties:
  • 0Henk 'm!
@ Morax: de replay waar je het over had in op het eind van deel 4 heb ik wel al gezien als ik me niet vergis. Je hoeft hem van mij dus niet te uppen.
Hopelijk speel ik vandaan nog een interessant potje die het waard is om te uppen :P.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ye Greate'96
Wmm schreef op 30 May 2003 @ 11:03:
Zozo, deel 5 alweer :). Mooie startpost trouwens, mooi gedaan.

Die replay: het is natuurlijk wel effectief maar om telkens zo te spelen, daar zou ik niks aan vinden. Trouwens wel beetje geluk dat hij nog niks had, de meeste spelers hebben tegen die tijd iig wel een tank. Is het trouwens een replay van jezelf?
Replay is van mij ja. Ik heb die methode ook maar afgekeken van een andere replay hoor, maar dit werkt ook vaak genoeg niet!

USA met flashbangs zijn nogal vervelend ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alphega
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07-2022
Ye Greate'96 schreef op 30 May 2003 @ 13:39:
[...]

Replay is van mij ja. Ik heb die methode ook maar afgekeken van een andere replay hoor, maar dit werkt ook vaak genoeg niet!

USA met flashbangs zijn nogal vervelend ;)
Rocketventjes met laserlock ook, of patriots, stingersites, gaitlingcannons, bunkers liefste een gebouw met ventjes er in. Er zijn 1001 manieren om dit te stoppen.
ps. waarom sloopte je die warfactory in aanbouw niet, alleen de hekjes stonden er je hoefde er maar 1 keer op te schieten en je had voor 2000 kapot geschoten. Dat soort buitenkansjes moet je niet aan je voorbij laten gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ye Greate'96 schreef op 30 mei 2003 @ 13:30:
[...]

Gatverdamme, wat kinderachtig van 'em, nou ja, ik zoek wel een andere
Noem het kinderachtig, ik noem wat jij deed gewoon jatten. Ik maak die headers zelf en als iemand zomaar die plaatjes gebruikt én ze ook nog eens gewoon naar mijn webspace laat linken, dan doe ik daar wat aan.

[Voor 3% gewijzigd door Hahn op 30-05-2003 14:12]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alphega
Nog ff wat replays. Al deze replays zijn gespeeld tegen mensen die buddies van elkaar zijn, bovendien hebben ze allemaal (op de FD-NL gasten na) 400+ wins. [FD-NL]Blade is de clanleader van FD-NL. In deze replays ben ik FatBasterd en is Roetje KoelKast.
[AMJ]Billy + PJ
[FD-NL]Blade + [FD-NL]Shaoakin
[MSQ]UmBrEaKbLe + [MSQ]MrSix2Q00
Acr0bat + Bistourie
Zav + [2X]Daystar03

[Voor 26% gewijzigd door Alphega op 30-05-2003 15:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ye Greate'96
MaRc0 schreef op 30 May 2003 @ 14:12:
[...]

Noem het kinderachtig, ik noem wat jij deed gewoon jatten. Ik maak die headers zelf en als iemand zomaar die plaatjes gebruikt én ze ook nog eens gewoon naar mijn webspace laat linken, dan doe ik daar wat aan.
Nou gefeliciteerd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• senater
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

ik zie een foutje het is
System requirements
CPU: 800 MHz
Geheugen: 128 MB
Video: 32 MB
HD: 1,8 GB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-06 20:36

aapelite

Do the kirby!

nou 1000 mhz is niet erg dat het er zo staat, generals werkt anders echt bagger gewoon.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Alphega schreef op 30 May 2003 @ 14:20:
Nog ff wat replays. Al deze replays zijn gespeeld tegen mensen die buddies van elkaar zijn, bovendien hebben ze allemaal (op de FD-NL gasten na) 400+ wins. [FD-NL]Blade is de clanleader van FD-NL. In deze replays ben ik FatBasterd en is Roetje KoelKast.
[AMJ]Billy + PJ
Acr0bat + Bistourie
Zav + [2X]Daystar03
Ja is allemaal wel leuk enzo, maar spelen jullie ook wel is 1v1? Het enige wat we nu steeds te zien krijgen, is hoe jullie eerst met z'n 2'en 1 iemand rushen zodat hij (zo goed als) dood is. En dan is het uitspelen maar. In 1v1 kun je imho beter zien of iemand echt goed speelt... No offence intended ;)

p.s. Speelde net voor het eerst in 2 weken weer is een 1v1 quickmatch, wordt ik gematched tegen MaxPovver :o Ik hoef waarschijnlijk niet te vertellen hoe de uitslag was.... :'( T*ring wat is die gast goed _/-\o_

[Voor 5% gewijzigd door HolyCorn op 30-05-2003 15:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ye Greate'96
HolyCorn schreef op 30 May 2003 @ 15:48:
[...]

Ja is allemaal wel leuk enzo, maar spelen jullie ook wel is 1v1? Het enige wat we nu steeds te zien krijgen, is hoe jullie eerst met z'n 2'en 1 iemand rushen zodat hij (zo goed als) dood is. En dan is het uitspelen maar. In 1v1 kun je imho beter zien of iemand echt goed speelt... No offence intended ;)

p.s. Speelde net voor het eerst in 2 weken weer is een 1v1 quickmatch, wordt ik gematched tegen MaxPovver :o Ik hoef waarschijnlijk niet te vertellen hoe de uitslag was.... :'( T*ring wat is die gast goed _/-\o_
Heb je daar de replay nog van?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-06 19:31
Ik zou op zich trouwens weleens een potje 1v1 willen doen tegen 1 van jullie, maar ik ben niet zo heel erg goed en zal het in dat geval dus hoogstwaarschijnlijk verliezen, maargoed, wie wil, die moet het maar zeggen.
Mijn MSN = wesdekanter@chello.nl

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alphega
HolyCorn schreef op 30 May 2003 @ 15:48:
[...]

Tja het waren toch echt allemaal buddies van elkaar en ze hadden goede stats. Het is nog altijd teamplay en niet 2 keer 1vs1 op één map. Dat ze elkaar niet komen helpen of pas heel laat is hun fout.
Morax schreef op 30 mei 2003 @ 16:25:
Ik zou op zich trouwens weleens een potje 1v1 willen doen tegen 1 van jullie, maar ik ben niet zo heel erg goed en zal het in dat geval dus hoogstwaarschijnlijk verliezen, maargoed, wie wil, die moet het maar zeggen.
Mijn MSN = wesdekanter@chello.nl
Added

Ik speel trouwens nooit 1vs1 altijd 2vs2 met een buddie (bv. Roetje & Rival24)

[Voor 29% gewijzigd door Alphega op 30-05-2003 16:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Alphega schreef op 30 mei 2003 @ 14:20:
[AMJ]Billy + PJ
Acr0bat + Bistourie
Zav + [2X]Daystar03
Ik heb 3-4 van die replays bekeken. Ten eerste: dat jullie het leuk vinden om zo te spelen, altijd hetzelfde en je wint ook altijd.... lijkt mij niks aan na een tijdje maar dat is maar mijn mening. Jullie spelen ook echt op voor die strategie, verder voor niks. Jullie nemen niet snel een tweede depot in bv, al het geld gaat naar de rush. Als je een keer tegenstanders hebt die jullie rushes in het begin kunnen stoppen (wat natuurlijk zeer goed kan) dan krijgen jullie het daarna erg moeilijk. Is dat nog nooit gebeurd trouwens? Zo ja, REPLAY :P.

Ik heb vandaag ook een heel leuk potje 2vs2 gespeeld met m'n buddy (speel vaker met hem 2vs2), niet zo bijzonder maar wel leuk hoe ik ze gelijk in het begin vastzet zeg maar. Heb de replay alleen per ongelijk verwijderd :(, zal m'n buddy zo f vragen, die heeft hem nog wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ye Greate'96 schreef op 30 May 2003 @ 16:14:
[...]

Heb je daar de replay nog van?
Ik moest zo snel mogelijk nog een potje spelen om de asswhooping snel te vergeten 8)., dus toen is hij overschreven. Nee ik heb hem niet bewaard, maar hij ging voor de scorpy rush met dubbele arms-dealer en verkocht z'n HQ. Ik probeerde het te stoppen met een patriot-drop, maar lukte niet helemaal, en toen was het game-over voor mij...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ye Greate'96
Ik heb net een potje gespeeld tegen een of andere knakker die 237/0 had staan!!!

Dat kan toch niet?? Dat je 237 potjes speelt, geen enkele verliest en ook geen enkele disconnect heeft staan.

Zou die gast dat echt voor elkaar hebben gekregen of zou die op een of andere manier gesjoemeld hebben met de stats?

Acties:
  • 0Henk 'm!
Gesjoemeld, zeker weten. Hoe ze het doen weet ik niet, wil het ook niet weten. Het schijnt mogelijk te zijn te disconnecten zonder dat die erbij geteld wordt (met Alt F4 ofzo? geen idee). Ik heb ook wel vaker tegen lui gespeeld met zeer goede stats maar die uiteindelijk geen flikker voorstellen als op het eind disconnecten. Zielig gewoon maarja, naar de stats moet je gewoon niet meer kijken, die zeggen toch niks. Tuurlijk zijn er nog wel genoeg mensen waarbij de stats wel wat zeggen maarja, dat weet je bij voorbaat niet.

Trouwens: die replay waar ik het een paar posts hierboven over had is voorgoed naar de digitale hemel. M'n ally heeft hem ook niet meer :(.

[Voor 12% gewijzigd door Wmm op 30-05-2003 17:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qosmic
  • Laatst online: 14:15
Ik speelde net ook tegen een gast, die had 112/1 en 1 disconnect. Dus ik dacht spelen maar.

Hij was wel redelijk goed, maar niet super. Uiteindelijk win ik dus dik van hem, hij zegt gg en disconnect, de vuile hond!

Ik haat dat soort gasten echt zo hard! Denken dat ze heel wat zijn met hun stats, en dan uiteindelijk disconnecten.

Losers! :(

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 14:51
Ik had net een humoristisch potje :P

Aangezien HolyCorn vroeg of je we ook 1v1 konde ging ik maar weerens oefenen. Je moet trouwens wel onthouden dat we meestal tegen buddies spelen, en de laatste tijd ga ik steeds vaker naar World lobby 2 (Zeg maar de Generalsreplays.com Lobby :P) en daar is een stuk meer tegenstand, en zijn de teams dus ook eerlijker.

Deze replay is opzich niet zo bijzonder maar wel vaag :P. Aan het einde van de replay zit ik namelijk op zijn plek en hij op die van mij. Ik speel altijd onder het motto van: Wat hij kan kan ik ook, alleen dan beter (nouja, dat hoop ik altijd ;))

Dus ik pakte m gewoon op zijn tactiek :)

Gast disconnecte uiteraard :r (610/100 hadie ongv.)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Supern00b
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 16:59
Ye Greate'96 schreef op 30 May 2003 @ 17:41:
Ik heb net een potje gespeeld tegen een of andere knakker die 237/0 had staan!!!

Dat kan toch niet?? Dat je 237 potjes speelt, geen enkele verliest en ook geen enkele disconnect heeft staan.

Zou die gast dat echt voor elkaar hebben gekregen of zou die op een of andere manier gesjoemeld hebben met de stats?
lol, die gast maakt er in ieder geval geen geheim van dat die constant alt+f4 gebruikt

Abit KR7A-RAID, Athlon TB-1200, Corsair PC-2400, Hercules Geforce 3 Ti 500 Numero 1 Till 1400MHz 8737 Numero 1 Till 1500 MHz 9013

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ye Greate'96
Zou het niet een fantastisch idee zijn om in een nieuwe patch in te bouwen dat wanneer iemand disconnect of op de een of andere manier de verbinding kwijt is, dat z'n tegenstander(s) een win krijgen en de disconnecter een loss??

Dan ben je toch van al het gezeur af?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

yep maar bij mij loopt m'n systeem weleens vast im een mp potje, echt balen is dat. Dan zou ik dus meteen een loss of disconnect hebben.

Ach, stats zeggen wel wat maar het meest over je ervaring.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ye Greate'96
Dinictus schreef op 30 mei 2003 @ 20:23:
yep maar bij mij loopt m'n systeem weleens vast im een mp potje, echt balen is dat. Dan zou ik dus meteen een loss of disconnect hebben.

Ach, stats zeggen wel wat maar het meest over je ervaring.
Hoevaak gebeurd het nou dat iemand echt aan het winnen is en z'n pc of verbinding nokt ermee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ye Greate'96
Wow, eindelijk weer eens een leuk spelletje zonder disconnecters!

hier (ik ben Bastard)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Roetje schreef op 30 May 2003 @ 18:14:
Ik had net een humoristisch potje :P

Aangezien HolyCorn vroeg of je we ook 1v1 konde ging ik maar weerens oefenen. Je moet trouwens wel onthouden dat we meestal tegen buddies spelen, en de laatste tijd ga ik steeds vaker naar World lobby 2 (Zeg maar de Generalsreplays.com Lobby :P) en daar is een stuk meer tegenstand, en zijn de teams dus ook eerlijker.

Deze replay is opzich niet zo bijzonder maar wel vaag :P. Aan het einde van de replay zit ik namelijk op zijn plek en hij op die van mij. Ik speel altijd onder het motto van: Wat hij kan kan ik ook, alleen dan beter (nouja, dat hoop ik altijd ;))

Dus ik pakte m gewoon op zijn tactiek :)

Gast disconnecte uiteraard :r (610/100 hadie ongv.)
Vaag is idd. de goed beschrijving van zijn tactiek :P Maar jij deed het idd. beter :) Maar je gaat me toch hopelijk niet vertellen dat die gast in world lobby 2 zat???
Ye Greate'96 schreef op 30 May 2003 @ 20:06:
Zou het niet een fantastisch idee zijn om in een nieuwe patch in te bouwen dat wanneer iemand disconnect of op de een of andere manier de verbinding kwijt is, dat z'n tegenstander(s) een win krijgen en de disconnecter een loss??

Op het forum van EA had iemand een briljant idee hiervoor: Geef als het spel start iedereen een loss, en verander dan de loss in een winn voor degene die het potje wint. Ben je van al het gezeik af!
Ye Greate'96 schreef op 30 May 2003 @ 21:37:
Wow, eindelijk weer eens een leuk spelletje zonder disconnecters!

hier (ik ben Bastard)
Ik kan me goed voorstellen dat het best een leuk potje om te spelen was :) Jammer dat ze alleen zo snel opgaven en zo slecht tegen burton/lotus verdedigden.
Maar jouw allie had een stuk of 12 auroras :o Toen ik dat zag moest ik toch wel even hard lachen hoor! Daarmee hadden jullie per run bijna een tegenstander kunnen platgooien :9~
Maar het was een hele verademing om weer is een een potje te zien dat niet met een rush beslist werd _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roet
HolyCorn schreef op 30 May 2003 @ 23:17:
[...]
Vaag is idd. de goed beschrijving van zijn tactiek :P Maar jij deed het idd. beter :) Maar je gaat me toch hopelijk niet vertellen dat die gast in world lobby 2 zat??
Nope dat niet :P Gewoon quickmatch potje. Wel een lame gast btw, ben deze middag nog 2x tegengekomen. "Toevallig" dezelfde map, waarbij hij dezelfde strategie toepast. Wel beter dat de volgende patch ervoor zorgt dat die gattling niet meer door supply centers heenschiet :).

Maar dit was alleen ff inkomen he ;). Kzal aspen98 wel een keer uitdagen ofzo :D vorige 4x wel ingemaakt maar toch leuker dan makkelijk winnen :Y).

[Voor 4% gewijzigd door Roet op 31-05-2003 00:01]

• senater

senater

De zak van sinterklaas!

Ye Greate'96 schreef op 30 mei 2003 @ 20:06:

je krijgt je win hoor als iemand disconect alleen hij krijgt niet die loze
Roetje schreef op 30 mei 2003 @ 23:57:
[...]

Nope dat niet :P Gewoon quickmatch potje. Wel een lame gast btw, ben deze middag nog 2x tegengekomen. "Toevallig" dezelfde map, waarbij hij dezelfde strategie toepast. Wel beter dat de volgende patch ervoor zorgt dat die gattling niet meer door supply centers heenschiet :).

Maar dit was alleen ff inkomen he ;). Kzal aspen98 wel een keer uitdagen ofzo :D vorige 4x wel ingemaakt maar toch leuker dan makkelijk winnen :Y).
Hehe, daar wil ik wel een replay van zien dan >:)

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 14:51
Op dit moment is er een nieuwe zeer coole top replay.

Pillars vs Nautica.
Pillars is algemeen erkend als de beste speler van Generals. Die gast is een tijdje Starcraft pro geweest, heeft duizenden dollars verdiend aan prijzengeld.

Great minds think in parallel gutters.

• senater

senater

De zak van sinterklaas!

Countach schreef op 31 mei 2003 @ 10:44:

Pillars vs Nautica.
Pillars is algemeen erkend als de beste speler van Generals. Die gast is een tijdje Starcraft pro geweest, heeft duizenden dollars verdiend aan prijzengeld.
hoe weet je nou of hij de beste is ik heb in iedergeval nog niet tegen hem gespeelt en ik denk velen ook niet

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:32

B2

wa' seggie?

Sjonge sjonge, toennet 2 potjes gespeeld... allebei 2vs2.
De eerste was een cheat map, urban_usa.map ofzo met al die bommen die naar beneden vallen...grrrr. :(

Daarna weer eentje, leek goed te gaan allemaal lui met aardig aantal wins (>50) en 4 tournament map. Maar ook weer, mn alley wordt aangevallen, begint op mij te zeiken dat mn tanks en cannons er niet snel genoeg zijn en disconnect....AAARGGGGHHH...

Daarna nog 2x een aanval van de 2 tegenstanders afgeweerd ( _/-\o_ I love those nuke cannons _/-\o_ ) maar 3de keer was teveel :'(

Vanavond als het minder warm is maar weer eens proberen... nu lekker met Powerbookje in de tuin :P

[Voor 3% gewijzigd door B2 op 31-05-2003 16:19. Reden: typo]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 10:59
Countach schreef op 31 mei 2003 @ 10:44:

Pillars vs Nautica.
Nou.. op een gegeven moment staat ie met een aardig legertje midden in de basis van de vijand.. hij doet helemaal niks en valt uiteindelijk maar een zwaarbewaakte bunker aan...

right :P Best knap dat ie daar met zo'n leger is gekomen, maar hij had het daar al af kunnen maken...

• Ye Greate'96
Bosmonster schreef op 31 mei 2003 @ 16:22:
[...]

Nou.. op een gegeven moment staat ie met een aardig legertje midden in de basis van de vijand.. hij doet helemaal niks en valt uiteindelijk maar een zwaarbewaakte bunker aan...

right :P Best knap dat ie daar met zo'n leger is gekomen, maar hij had het daar al af kunnen maken...
Nou, hij is echt goed hoor! Ik vind het erg knap hoe hij zijn aandacht bij zowel zijn basis die wordt aangevallen houdt als bij het aanvallen van de basis van z'n tegenstander, dat doe ik em echt niet na!

• Roet
senater schreef op 31 mei 2003 @ 14:49:
[...]

hoe weet je nou of hij de beste is ik heb in iedergeval nog niet tegen hem gespeelt en ik denk velen ook niet
Ik wel geloof ik in het begin. Een van de eerste potjes. De echte fans waren natuurlijk de eerste dag meteen online te vinden ;). Meteen hard de map afgeveegd :7.

En anders mag jij een betere aanwijzen :P.

[Voor 6% gewijzigd door Roet op 31-05-2003 17:53]

Ik heb net die replay ook ff gezien, vind het idd knap hoe ie overal z'n aandacht bij houdt.
Pillars behoort samen met Gnug315 en Maxpovver tot de beste. Hoewel ik die Maxpovver met z'n schorpion rush steeds in die replays wel flauw vind. Ik heb die strat ook paar keer geprobeerd op tournament desert en ook steeds gewonnen, maar om nou steeds zo te spelen en ook steeds die replays te posten op die site.....

• Roet
Wmm schreef op 31 May 2003 @ 18:02:
Ik heb net die replay ook ff gezien, vind het idd knap hoe ie overal z'n aandacht bij houdt.
Pillars behoort samen met Gnug315 en Maxpovver tot de beste. Hoewel ik die Maxpovver met z'n schorpion rush steeds in die replays wel flauw vind. Ik heb die strat ook paar keer geprobeerd op tournament desert en ook steeds gewonnen, maar om nou steeds zo te spelen en ook steeds die replays te posten op die site.....
Het bijzondere is dat de rush , zijn "Scorpian Sting" zoals ie et zelf noemt, effectief blijft, zelfs als de tegenstander weet dat hij eraan gaat komen. Daarnaast laat de tegenstander soms zien hoe je hem effectief kan counteren.

Neemt niet weg dat ze alsnog saai zijn daar niet van :p.

[Voor 6% gewijzigd door Roet op 31-05-2003 18:15]

• Alphega
Het is niet normaal waar je allemaal voor uitgemaakt wordt als iemand niet van je kan winnen. In het potje wat ik voordat ik ging eten heb gespeeld met roetje tegen 2 gasten van de [LDA] clan was ik bv een cheater. Toen ik vroeg waarom ik dat was volgens hem ging ie weg :| (de eerste disconnecte de andere quitte).
Het is gewoonweg beschamend voor je clan als je zomaar willekeurige mensen gaat beschuldigen van cheaten. Dit was trouwens een rematch, hij zou onze deze keer echt van kant maken :/
Replay
Overigens was ik (Fatbasterd in replay) alleen de cheater volgens de tegenstanders, mijn allie Roetje (SHADOWLORDKILLR in replay) was geen cheater.
Ik doe in dit potje niets anders dan nonstop technicals sturen. Met die tunnel vol scorpions die ik op het einde had heb ik notabene niet eens aangevallen.

[Voor 4% gewijzigd door Alphega op 31-05-2003 19:58]

• Stuiterbal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 21:31

Stuiterbal

What noise does the tiger make

Hebben jullie wel eens die ene topic op de officiele C&C Generals fora gelezen waarin 115 (!) bugs worden beschreven?

Toch wel schokkend op zich, zóveel bugs! EA heeft nog niet te kennen gegeven ze te gaan fixen, maar ik hoop toch dat hier wat aan wordt gedaan...

Zijn er andere games met zoveel bugs? :/

Nee, ik lees die verdraaide FAQ niet!
Nee, ik heb geen sociaal leven.
Nee, ik heb geen vriendin.
Nee, ik ben geen 1337 Tweaker.
System Specifications

• Roet
Alphega schreef op 31 May 2003 @ 19:53:
Het is niet normaal waar je allemaal voor uitgemaakt wordt als iemand niet van je kan winnen. In het potje wat ik voordat ik ging eten heb gespeeld met roetje tegen 2 gasten van de [LDA] clan was ik bv een cheater. Toen ik vroeg waarom ik dat was volgens hem ging ie weg :| (de eerste disconnecte de andere quitte).
Het is gewoonweg beschamend voor je clan als je zomaar willekeurige mensen gaat beschuldigen van cheaten. Dit was trouwens een rematch, hij zou onze deze keer echt van kant maken :/
Replay
Overigens was ik (Fatbasterd in replay) alleen de cheater volgens de tegenstanders, mijn allie Roetje (SHADOWLORDKILLR in replay) was geen cheater.
Ik doe in dit potje niets anders dan nonstop technicals sturen. Met die tunnel vol scorpions die ik op het einde had heb ik notabene niet eens aangevallen.
Tja in die replay speelde ik wel ranzig slecht, denk dat het daarom was. Had ook niet veel gemold :P.

• thisbeingme
  • Laatst online: 06-05-2021
Mwoh, die bugs vallen ook wel mee hoor, meer iemand die zit te zeuren :P
5* Gattling Cannon Defence and Overlord gattling cannon can shoot through buildings, unlike other defencive structures.
Dat is dus de bedoeling...
11* When placing a building, if you want to cancel building placement by right-clicking, the builder unit is deselected aswell. This can be very annoying.
Je hoeft dan niet rechtermuisknop in te drukken - je kan gewoon meteen een nieuw gebouw aanklikken en plaatsen.
18* In the skirmish screen, the player slots are not closed/disabled according to the amount of players allowed on a map.
Lekker boeiend, soms kies ik pas later een map, dan dat de speler joint :)
23* It is a bug by itself that the foundations appear when you start constructing a building. And annoying because your enemy only has to hit it ONCE with anything to blow it up, and there goes your money...
Dat is juist het hele idee, je moet voorzichtig zijn met de plaatsing
27* When the Dragon Tank uses its firewall, it can hit the buildings behind the original target, meaning it can destroy multiple buildings in less time than it would take to destroy each building separately with the standard attack.
Nou, mooi toch...

Anyway, gewoon ff aantonen, die bugs zijn helemaal niet zo serieus. Die gozer(s) overdrijven gewoon :P

• Roet
Volgens mij is het toch niet de bedoeling aangezien in de volgende patch het niet meer mogelijk is om met gattling door gebouwen te schieten.

Maar overdrijven is idd wel zo want die firewall hoort gewoon zo.

Toch vind ik het online nog niet gaan zoals het moet, nog lang niet.

• Morax
Hmmmm, ik heb de hele lijst met bugs doorgenomen.... (Nee, ik had niets te doen nee :P ) Er zitten toch wel wat dingen tussen die serieus zijn hoor en zelf ook wel veranderd zou willen zien. Ik zal dalijk ff kijken of ik er nog een paar kan vinden (*zucht*, weer die hele lijst doorwerken).

[Voor 8% gewijzigd door Morax op 31-05-2003 21:57]

• thisbeingme
Klopt, ze hebben wel een paar punten :)

Dat met die gattlings is geen fout - het was écht zo bedoelt, alleen China is (zowel in mijn ogen als die van EA) een beetje overpowerd, en dat is een goede manier om dat tegen te gaan ;)

Edit: Zie ook de migs, die willen ze ook verzwakken

[Voor 11% gewijzigd door thisbeingme op 31-05-2003 22:20]

Hoe kan dat met die gattlings nou zo bedoeld zijn.... dat is toch verre van realistisch (ook al zijn er meer dingen natuurlijk niet realistisch maar daar gaat het verder eigenlijk ook niet om).
Waarom zouden gattlings dat wel mogen en patriots bv weer niet, dat vind ik dan erg dom bedacht als het de bedoeling was. Waar heb je dat gehoord eigenlijk?

Anoniem: 61113

thisbeingme schreef op 31 May 2003 @ 22:18:
Klopt, ze hebben wel een paar punten :)

Dat met die gattlings is geen fout - het was écht zo bedoelt, alleen China is (zowel in mijn ogen als die van EA) een beetje overpowerd, en dat is een goede manier om dat tegen te gaan ;)

Edit: Zie ook de migs, die willen ze ook verzwakken
Ik vind juist China de zwakste :\

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alphega
De ergste bug die ze er uit moeten halen is de mismatch bug die je bewust kunt maken (ik ga niet posten hoe dat moet aangezien het ruime merendeel niet door heeft hoe dat moet).
Verder nog wat kleine dingen zoals het niet kunnen reloaden van migs in de lucht. Vage dingen als een commanchee die niet geraakt kan worden door rocket ventjes.
Anoniem: 61113 schreef op 31 May 2003 @ 23:57:
[...]

Speel jij online? Zo ja hoe lang dan? Want ik geloof niet dat er erg veel mensen zijn die die mening delen. Ook de mensen van EA niet want die gaan China nu iets minder lomp maken.

[Voor 33% gewijzigd door Alphega op 01-06-2003 01:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Morax
[...]

Dan hebbie zeker alleen nog maar tegen computers gespeeld ofzow, want als je tegen andere (goeie) spelers over internet/LAN speelt, en ze zijn goed met China dan zal je denk ik verbaasd staan over de kracht van China.
Gattling rush + tankhunter rush, Black Lotus die je gebouwen overneemt, kijk, dat is nou de kracht van China :P
En die tactieken gebruikt de computer niet echt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 23:21
[...]

Nou dan mag je me dat komen laten zien, dan speel ik lekker met china ;)

Lekker mindless rammen met tanks ;)

[Voor 21% gewijzigd door Rival24 op 01-06-2003 03:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Morax
Godallemamaggies,
wat voor een potje wij (alphega en ik) hebben gespeeld zeg, dat is niet normaal meer. Nu is dit zeker mijn beste potje ooit en dat zal denk ik ook nog wel ff zo blijven ook!!! Ik en Alphega begonnen goed, we rushten ze en vernietigden veel, maar op een begeven moment waren er 2 SCUD Storms in omloop, waarvan de mijne eerst was. Die word dan uitgeschakeld en Alphega word bijna tot het einde toe vernietigd, maar errug lange tijd houden we gewoon stand (met behulp van antrax bombs en SCUD Launchers) en uiteindelijk krijgen we toch de overhand :)
Onze tegenstanders waren zeker erg goed en ik kan eigenlijk ook niets anders dan lof over ze uitspreken, want vooral die GLA-partij was erg goed bezig.
Maar Alphega en ik hielden ferm stand en keer op keer kregen we het voor elkaar om te overleven, tot we uiteindelijk de overwinning behaalden.
Hij is erg lang (ik geloof dat het potje iets meer dan 2,5 uur duurde :P ), we waren dan ook tot 3:30 in de nacht bezig en ben erg moe :O , maar als je de tijd hebt, denk ik dat hij zeer zeker de moeite waard is!!!
ik_en_alphega

Acties:
  • 0Henk 'm!
Morax schreef op 01 June 2003 @ 03:39:
Godallemamaggies,
wat voor een potje wij (alphega en ik) hebben gespeeld zeg, dat is niet normaal meer. Nu is dit zeker mijn beste potje ooit en dat zal denk ik ook nog wel ff zo blijven ook!!! Ik en Alphega begonnen goed, we rushten ze en vernietigden veel, maar op een begeven moment waren er 2 SCUD Storms in omloop, waarvan de mijne eerst was. Die word dan uitgeschakeld en Alphega word bijna tot het einde toe vernietigd, maar errug lange tijd houden we gewoon stand (met behulp van antrax bombs en SCUD Launchers) en uiteindelijk krijgen we toch de overhand :)
Onze tegenstanders waren zeker erg goed en ik kan eigenlijk ook niets anders dan lof over ze uitspreken, want vooral die GLA-partij was erg goed bezig.
Maar Alphega en ik hielden ferm stand en keer op keer kregen we het voor elkaar om te overleven, tot we uiteindelijk de overwinning behaalden.
Hij is erg lang (ik geloof dat het potje iets meer dan 2,5 uur duurde :P ), we waren dan ook tot 3:30 in de nacht bezig en ben erg moe :O , maar als je de tijd hebt, denk ik dat hij zeer zeker de moeite waard is!!!
ik_en_alphega
Wat een lekker potje om naar te kijken zeg, van alle kanten leuk :D. Die antrax bommen hebben jullie echt gered, t*ring wat een zooi units hebben jullie daarmee gesloopt _/-\o_. Echt een leuk potje om naar te kijken, actie genoeg! En Alphega, wat was jij in het begin irritant met die technicals/suicides zeg! Ik had wel is willen horen hoe die USA achter z'n compu zat te vloeken hahaha :D.
Trouwens, die USA was wel de minste van jullie allemaal, hij had bijvoorbeeld geld zat, maar maakte maar geen particle :? Hiermee had hij juist perfect de stingers/tunnels mee kunnen slopen die hun opmars steeds tegenhield. Ook lekker waren de rebel-ambushes van jullie, daar hebben jullie ze ook flink mee gepakt.
Maarre leuk potje om naar te kijken hoor http://www.el-oertel.de/AC/respekt.gif

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thisbeingme
Nou, ik heb nu toch maar upgegrade, wou eens wat replays zien ;)

Jij en alphmega gingen écht lang door met die technicals. Op een begeven moment gingen er meer dood dan dat ze raakten. Iets te lang doorgegaan dacht ik zo. Vooral het leger van rood was érg groot :). Nog leuk met 2 scuds een tunnel gemold, maar daarna begon het minder te gaan...

Het leger van rood ging dmv een tunnel naar z'n alie toe, en jullie tegenstanders wilden net gaan aanvallen. Ik denk dat die aanval op zich wel meeviel, zo'n palace is zéér moeilijk te mollen. Net op het moment dat ze de brug over reden wordt ik terug gegooit naar mijn bureaublad! :( 'Fatal error' :'(

Het spannenste gedeelte heb ik gemist zo te horen :). Snap trouwens niet waarom rood 3/4de van zijn leger bij zijn verdediging hield, als ie mee was gegaan met die aanval dan gok ik dat iig 1 van jullie dood was :P

Ach, tot nu toe bevalt de upgrade nog niet echt, bij de eerste de beste replay alweer terug naar het bureaublad :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alphega
thisbeingme schreef op 01 June 2003 @ 17:36:
Nou, ik heb nu toch maar upgegrade, wou eens wat replays zien ;)

Jij en alphmega gingen écht lang door met die technicals. Op een begeven moment gingen er meer dood dan dat ze raakten. Iets te lang doorgegaan dacht ik zo. Vooral het leger van rood was érg groot :). Nog leuk met 2 scuds een tunnel gemold, maar daarna begon het minder te gaan...

Het leger van rood ging dmv een tunnel naar z'n alie toe, en jullie tegenstanders wilden net gaan aanvallen. Ik denk dat die aanval op zich wel meeviel, zo'n palace is zéér moeilijk te mollen. Net op het moment dat ze de brug over reden wordt ik terug gegooit naar mijn bureaublad! :( 'Fatal error' :'(

Het spannenste gedeelte heb ik gemist zo te horen :). Snap trouwens niet waarom rood 3/4de van zijn leger bij zijn verdediging hield, als ie mee was gegaan met die aanval dan gok ik dat iig 1 van jullie dood was :P

Ach, tot nu toe bevalt de upgrade nog niet echt, bij de eerste de beste replay alweer terug naar het bureaublad :X
Die bug zat er voor de upgrade ook al in :P Als je gewoon niet op de naam van spelers klikt om hun geld +units enz te bekijken gaat het eigenlijk altijd goed. Als ze net begonnen met aanvallen heb je nog heel wat gemist ja :P Aangezien ik op het einde van het potje 300+ losses en 30+ gebouwen kwijt was geraakt terwijl ik samen met Morax de winnaar was :Y)

[Voor 9% gewijzigd door Alphega op 01-06-2003 17:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thisbeingme
Hmm, dat is best wel veel :P. Misschien dat ik m vanavond dan nog eens ga kijken :)

Zelf vanmiddag ook een potje gespeeld :). Tegen iemand die nog niet echt goed is in generals. Daarom ging ik, China speler, als GLA spelen :P. Beetje onwennig, maar het ging nog wel aardig.

Iets teveel geld gegeven aan de scuds ( _/-\o_), iets te weinig aan een leger :P. Tjah, de scud vind ik het beste super wapen, dus dan mag het wel :).

Op zich vrij aanvallend gespeeld, hij had meer bronnen, maar hij valt niet echt aan, blijft in zijn bunkers zitten...en valt dan aan met migs :). Ik viel gewoon met tanks aan, vooral scorpions+quad cannons+een bomb truck (zeer handig tegen bunkers, als je tegenstander niet oplet :P)

Te downloaden op: http://overige.gierenzooi.com/Ik_als_GLA.rep :)

Voor de minder oplettende personen: Ja, ik ben die met GLA :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 41239

Morax schreef op 01 June 2003 @ 03:39:
Godallemamaggies,
ik_en_alphega
Ik snap niet hoe je hier zo trots op kunt zijn. Jullie speelden gewoon een typisch turtle spel. Verdedigen en alleen maar aanvallen met scuds of generals point wapens. Alleen in het begin namen jullie initiatief. Jullie verdienden het niet te winnen. Die anderen hadden jullie zo verslagen als jullie niet steeds met mazzel zo'n scud/anthrax klaar hadden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Morax
Nou, echt veel keus hadden we niet. Als ik mijn leger te veel weg had gestuurd van een tunnel, had ik waarschijnlijk niet op tijd op een aanval kunnen reageren en had Alphega verloren en dan zou ik helemaal de pineut zijn.
En trouwens, wij spelen op zich altijd wel actief en turtlen bijna niet, en dan spelen we een potje waarin we geen keus hadden en dan worden we erop afgerekend :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Count
senater schreef op 31 May 2003 @ 14:49:
[...]

Hij heeft een ~90% Clanwar win percentage op 450 potjes (1v1/2v2 cw) en dat terwijl hij tegen elke speler speelt op elke map die je de ander maar wil.

Ik heb wel een keer een potje tegen Pillars gespeelt maar ik heb vrij overtuigend verloren van hem. In de lobby PMde ik hem: 'sorry to waste your time'. Zo kansloos was ik.

Misschien zijn er nog een stel koreaanen die beter zijn maar die hebben hun eigen community en volgens mij zijn ze daar meer met andere RTSen bezig.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Morax schreef op 01 juni 2003 @ 20:56:
[...]
En trouwens, wij spelen op zich altijd wel actief en turtlen bijna niet, en dan spelen we een potje waarin we geen keus hadden en dan worden we erop afgerekend :/
Niet door iedereen hoor ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alphega
Anoniem: 41239 schreef op 01 juni 2003 @ 20:12:
[...]

Ik snap niet hoe je hier zo trots op kunt zijn. Jullie speelden gewoon een typisch turtle spel. Verdedigen en alleen maar aanvallen met scuds of generals point wapens. Alleen in het begin namen jullie initiatief. Jullie verdienden het niet te winnen. Die anderen hadden jullie zo verslagen als jullie niet steeds met mazzel zo'n scud/anthrax klaar hadden.
Ik val ook liever aan dan dat ik verdedig, als je de replay aandachtig kijkt dan zie je dat ik iedere keer als ik een paar tanks heb er mee ga aanvallen. Er stonden alleen constant meer tanks dan ik had dus red je het er niet ver mee. Pas op het einde toen hun geld niet meer zoveel toenam kon ik genoeg tanks produceren ten opzichte van de tegenstanders voor mijn deur om uit te breken.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Nog ff een replay van mij die denk ik wel de moeite waard is. Vanmiddag gespeeld.
Tegenstander had ook weer stats van 192/2 (tuurlijk een disconnecter en dat bleek later ook). Hij gaat gelijk voor veel tanks + nuke cannon en denkt mij zo wel ff snel te verslaan, verkeerd gedacht dus >:).

Replay is hier te vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 11968
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
aapelite schreef op 30 May 2003 @ 15:34:
nou 1000 mhz is niet erg dat het er zo staat, generals werkt anders echt bagger gewoon.
Gebaseerd op wat???

Ik heb duron700@770, GF1ddr 125/310, 384 MB, 30GIG HD, maar daar kan je prima op 800/600 bij spelen met quality settings niet al te hoog!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Morax
HolyCorn schreef op 01 June 2003 @ 21:16:
[...]

Niet door iedereen hoor ;)
Nee oke, maar dat hoor je mij ook niet zeggen :P
Ik geloof dat jij een van de weinigen bent die er nog wat positiefs over weet te zeggen, bedankt in ieder geval voor je zeer positieve reply en je aardige woorden :)
Errug leuk om te horen van iemand die een van mijn replays bekijkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

hey de server ligt plat ofzo, is dit dat onderhoud waar ze het over hadden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bosmonster
Hmm.. ik speel door een router en kan geen games joinen. Ik kan wel connecten enzo, maar zodra het spel begint krijg ik een melding dat een van de spelers niet reageerde (ik dus :P).

Zijn er nog speciale settings of moet ik maar wachten op die 1.6 patch? De router zou gewoon al het verkeer door moeten sluizen, zonder instellingen doet ie gewoon alles :?
Wmm schreef op 01 June 2003 @ 22:25:
Nog ff een replay van mij die denk ik wel de moeite waard is. Vanmiddag gespeeld.
Tegenstander had ook weer stats van 192/2 (tuurlijk een disconnecter en dat bleek later ook). Hij gaat gelijk voor veel tanks + nuke cannon en denkt mij zo wel ff snel te verslaan, verkeerd gedacht dus >:).

Replay is hier te vinden.
Geweldige match :) Was erg leuk om naar te kijken!

[Voor 42% gewijzigd door Bosmonster op 01-06-2003 23:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alphega
Alphega O+ GLA terrorist
GLA terrorist roelen de pan uit, ik upload ff mijn laatste potje als voorbeeld:
Ik (BitchesCome) & Roetje (Fred_Oster) vs 2 dudes. ik zaai chaos en vernietiging met terroristen terwijl Roetje met lotus de hele handel overneemt. (Replay)

Het is voor USA zo ongelooflijk moeilijk om zulke terrorist technicals te stoppen (in het begin van een potje) en als ze een gebouw kwijt raken kost hen dat meteen heel erg veel geld (resourcegebouw kost al 2000). Bijna iedereen gebruikt terroristen alleen een keer voor een rushje aan het begin van het potje, maar als je er mee door gaat kun je spelers geweldig onder de duim houden terwijl je een scorp leger opbouwd.
Persoonlijk vind ik terror-techincals ook geweldig om losse bunkers mee op te ruimen (techincal met 3 terrors is voldoende voor een vol bunker).

[Voor 58% gewijzigd door Alphega op 02-06-2003 01:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gizmor
  • Laatst online: 26-03 15:04
senater schreef op 30 May 2003 @ 15:30:
ik zie een foutje het is
System requirements
CPU: 800 MHz
Geheugen: 128 MB
Video: 32 MB
HD: 1,8 GB
De systeem eisen zijndus gewoon hoog voor het spel, bij mij draait tie traag en ik heb de volgende config.
CPU: AMD Athlon XP 1800+
Geheugen: 256MB DDR PC2100
Video: Geforce 2 MX 32MB
HD: WD 40GB

Nou ga ik mn config wel upgraden maar toch het is geen slecht systeem wat ik heb.

[Voor 10% gewijzigd door Gizmor op 02-06-2003 01:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alphega
Gizmor schreef op 02 June 2003 @ 01:34:
[...]

De systeem eisen zijndus gewoon hoog voor het spel, bij mij draait tie traag en ik heb de volgende config.
CPU: AMD Athlon XP 1800+
Geheugen: 256MB DDR PC2100
Video: Geforce 2 MX 32MB
HD: WD 40GB

Nou ga ik mn config wel upgraden maar toch het is geen slecht systeem wat ik heb.
In jouw geval is de videokaart het "probleem". Maar als je video opties allemaal low zet zou het toch nog moeten draaien zonder al teveel problemen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-05 22:39

Wiebbe

<none />

Countach schreef op 01 June 2003 @ 20:57:
[...]

Hij heeft een ~90% Clanwar win percentage op 450 potjes (1v1/2v2 cw) en dat terwijl hij tegen elke speler speelt op elke map die je de ander maar wil.

Ik heb wel een keer een potje tegen Pillars gespeelt maar ik heb vrij overtuigend verloren van hem. In de lobby PMde ik hem: 'sorry to waste your time'. Zo kansloos was ik.

Misschien zijn er nog een stel koreaanen die beter zijn maar die hebben hun eigen community en volgens mij zijn ze daar meer met andere RTSen bezig.
misschien moet ik hem dan nog maar een keer uitdagen ;)

kheb een aardige trotste win tegen Anglia
en tegen meerdere highg ranked spelers.

Alhoewel ik te weinig speel om in te vorm te kunnen blijven, en ik rustig wacht op de china nerf patch :P

tis in mijn opzicht absurd hoe overpowered zij zijn...
maar ja ik wil geen flamewar starten hierover ;)

ik zal wel weer ff gaan 4/5 potjes spelen vanavond, daarna wil ik roetje wel even zien spelen..

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 84254

:) ik vind die koreanen goed :) zijn niet te stoppen

Acties:
  • 0Henk 'm!
Bosmonster schreef op 01 June 2003 @ 23:08:
Hmm.. ik speel door een router en kan geen games joinen. Ik kan wel connecten enzo, maar zodra het spel begint krijg ik een melding dat een van de spelers niet reageerde (ik dus :P).

Zijn er nog speciale settings of moet ik maar wachten op die 1.6 patch? De router zou gewoon al het verkeer door moeten sluizen, zonder instellingen doet ie gewoon alles :?
[...]
Laat je de poorten van Generals wel forwarden naar je eigen compu?
TCP ports:
80, 6667, 28910, 29900, 29920

UDP ports:
4321, 27900
Ik zit ook achter een router, en dat werkt prima zo.

@ Wmm, netjes hoor hoe je hem van een andere kant aanvalt, wat hij helemaal niet verwacht. Maar het was wel tenenkrommend slecht hoe hij hierop reageerde zeg :o Hmm, ik word aangevallen, ik heb een nuke-cannon en een berg tanks, wat zal ik hier is mee doen? Hmm, nog even over nadenken... Laat ik m'n nuke cannon maar laten staan, dan kan hij dat lege veld mooi bewaken. En m'n tanks kan ik mooi op rpg's laten stuklopen. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bosmonster
HolyCorn schreef op 02 June 2003 @ 11:09:
[...]

Laat je de poorten van Generals wel forwarden naar je eigen compu?
TCP ports:
80, 6667, 28910, 29900, 29920

UDP ports:
4321, 27900
Ik zit ook achter een router, en dat werkt prima zo.
Wazig dat ik dat soort dingen moet wijzigen.. heb met vrienden andere online games gespeeld en daar konden we met zn drieen bijvoorbeeld zonder problemen hetzelfde online game spelen via de router, zonder een enkele wijziging :P

Maar goed.. ga ze ff instellen vanavond :) Thanks!

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 25735

Maar ook al heb je die poorten open gezet, je krijgt ook heel vaak de melding dat je een firewall aan hebt staan of niet de juiste instellingen of 1 van de andere spelers.

Maarja midden deze week moet het over zijn met de nieuwe patch met firewall override.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bosmonster
Bij een router staan standaard alle poorten open, het is namelijk een 'router' ;) Geen firewall die dingen blockt.

Mogelijk moet ik wel expliciet de poorten doorlussen naar mijn eigen IP, maar dan blijf ik het vreemd vinden dat dit voor alle andere games niet nodig is...

[Voor 42% gewijzigd door Bosmonster op 02-06-2003 12:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Anoniem: 25735 schreef op 02 juni 2003 @ 12:03:
Maar ook al heb je die poorten open gezet, je krijgt ook heel vaak de melding dat je een firewall aan hebt staan of niet de juiste instellingen of 1 van de andere spelers.

Maarja midden deze week moet het over zijn met de nieuwe patch met firewall override.
Dat komt omdat er soms willekeurige poorten worden gekozen door generals, en die worden dan niet geforward, en dan werkt het dus niet. Kijk maar is in je logs, dan zul je het zien.

Edit: Midden deze week de nieuwe patch??? Hoe kom je daar bij? Het enig wat er gezegd werd als release datum was ergens in juni toch?
Bosmonster schreef op 02 June 2003 @ 12:05:
Bij een router staan standaard alle poorten open, het is namelijk een 'router' ;) Geen firewall die dingen blockt.

Mogelijk moet ik wel expliciet de poorten doorlussen naar mijn eigen IP, maar dan blijf ik het vreemd vinden dat dit voor alle andere games niet nodig is...
Bij Generals moet iemand anders ook connecties kunnen openen naar jou toe. Diegene connect dus naar het IP van jouw router. Ik weet niet of je die Zyxel nog steeds als router hebt? Maar die router krijgt dus een pakketje waar hij niet van weet waar het heen moet. Ik weet niet wat er dan mee gebeurt. Wordt die dan gewoon gedropped, of naar alle aangesloten compu's geforward? Het lijkt er dus op dat die pakketjes gedropped worden..
Denk dat als je de poorten naar jouw compu doorstuurd dat het dan wel werkt.

[Voor 8% gewijzigd door HolyCorn op 02-06-2003 12:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Count
Alphega schreef op 02 juni 2003 @ 01:19:
Het is voor USA zo ongelooflijk moeilijk om zulke terrorist technicals te stoppen
Juist niet, USA kan ze heel makkelijk stoppen met vroege Comanche. Comanche is stuk sneller dan techie en met spydrone e.d. kun je ze al vroeg spotten.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Countach schreef op 02 juni 2003 @ 13:45:
[...]

Juist niet, USA kan ze heel makkelijk stoppen met vroege Comanche. Comanche is stuk sneller dan techie en met spydrone e.d. kun je ze al vroeg spotten.
Idd., tegen GLA bouw ik direct een airstrip, nog voor m'n warfactory. Alleen op TD willen ze er soms nog de eerste keer tussendoor glippen, omdat dat maar zo'n kort stukje van hun basis naar die van mij is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rival24
Countach schreef op 02 June 2003 @ 13:45:
[...]

Toch wel lastig als bv zijn china allie een gatling cannon bouwt :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Morax
HolyCorn schreef op 02 June 2003 @ 12:24:
[...]
Edit: Midden deze week de nieuwe patch??? Hoe kom je daar bij? Het enig wat er gezegd werd als release datum was ergens in juni toch?
Ik geloof dat de release-datum van de nieuwe patch stond op "de eerste week van juni".
Heb ik geloof ik al meerdere malen gezien/gehoord, maar ik weet het niet zeker!

Acties:
  • 0Henk 'm!
Morax schreef op 02 June 2003 @ 14:34:
[...]

Ik geloof dat de release-datum van de nieuwe patch stond op "de eerste week van juni".
Heb ik geloof ik al meerdere malen gezien/gehoord, maar ik weet het niet zeker!
Ja, klopt. Dat heb ik ook al meerdere malen gezien.
Hoop dat ie ook deze week komt, ben wel benieuwd hoe het uit gaat pakken :).

Acties:
  • 0Henk 'm!
Damn... Als ze nou nog 2 weken hadden gewacht, dan waren m'n tentamens voorbij :'(
Nu moet ik wel de nieuwe patch gaan proberen om eindelijk een goede china op td te verslaan. Dat wordt weet een kansloze tentamen-periode >:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 25735

Generals.nl

staat een vermelding dat de patch midden deze week komt.

De link werkt nu wel ;)

[Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 25735 op 03-06-2003 08:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Count
Rival24 schreef op 02 June 2003 @ 14:00:
[...]

Toch wel lastig als bv zijn china allie een gatling cannon bouwt :p
Lijkt me wel goeie combinatie. Maar vereist goeie micro omdat Gatling stuk trager is dan techie. Zo wordt het toch een soort van gecombineerd leger -> trager -> opvallender etc.

Wat nog veel cooler is is om een techie vol te laden met 4 RPG troopers en 1 worker. Dan moet je een china allie hebben die meedoet met een stuk of 2 Gatling tanks. Dan kun je supersnel een RPG/Gatling rush doen, zien ze ook niet goed aankomen. De ene worker van je techie droppen op een rustig plekkie en meteen een tunnel bouwen. Waarnaar je een scorpion leger achter de defenses van je tegenstander kunt teleporten.

Werkt echt supergoed, vooral op van die turtle maps zoals Twilight Flame.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 14:38

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Anoniem: 25735 schreef op 02 June 2003 @ 17:37:
[url="http:\\www.generals.nl"]Generals.nl[/url]

Mooi, dan is dat ook weer opgelost. :)

www.gijsbesselink.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alphega
Anoniem: 25735 schreef op 02 June 2003 @ 17:37:
[url="http:\\www.generals.nl"]Generals.nl[/url]

Je link doet het niet, je link is nu: http:\\www.generals.nl. Als je de \\ omwisseld voor // doet ie het wel ;).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• senater

senater

De zak van sinterklaas!

ey ik kan nu niet meer inloggen is dat teken dat ze iets aan het veranderen zijn voor nieuwe patch of dat gamespy gewoon eruit ligt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alphega
senater schreef op 02 juni 2003 @ 23:56:
ey ik kan nu niet meer inloggen is dat teken dat ze iets aan het veranderen zijn voor nieuwe patch of dat gamespy gewoon eruit ligt
Niemand kan nu inloggin iig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

gamespy ligt eruit, burton van generals forum heeft gamespy al op de hoogte gebracht alleen er wordt gezegd dat heet gamespy off is, maybe moeten ze nog wat extra onderhouden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Morax
Ik hoop echt dat de patch deze week, anders zeer binnenkort uitkomt. China eindelijk iets minder power en de mogelijkheid om vanachter een router/firewall te spelen. Nu moet ik telkens mijn internetverbinding rechtstreeks op mijn PC zetten en dan weer op mijn router. En als ik dan aan het spelen ben, krijg ik soms nog weleens boze mensen in ijn kamer waarom het internet het ineens niet meer doet :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 14:12

Royz

Kleurenblind!!

Morax schreef op 03 June 2003 @ 01:11:
Ik hoop echt dat de patch deze week, anders zeer binnenkort uitkomt. China eindelijk iets minder power en de mogelijkheid om vanachter een router/firewall te spelen.
Ik lees vaak in dit topic, maar post nooit. Nu wel omdat ik voor de zoveelste keer lees dat China overpowered is. Ik vind op zich USA ook sterk! Neem een Aurora, heb je net een nuke hoppa aurora's (die door je gattlings heen kunnen vliegen) en je nuke is weer down. Daarnaast schijnt de USA de mogelijkheid te hebben om via een bepaalde manier een voertuig beet te kunnen houden en zo sneller rockets op af te vuren (ook wel laserlock genoemd). Ook dan is een voertuig binnen enkele seconde dood. En dan nog de "flashbangs" waardoor mijn soldiers doodgaan in gebouwen? Schrikken ze zich dood ofzo?

Ik heb zelfs een keer een taktiek gezien die alleen de USA kan. Met 8 aurora's werd mijn Command Center (2v2) gepakt en de ander kwam met Aurora's op mijn dozers. Ik kon niets meer dan met mijn Lotus spelen, alhoewel ik wel overwoog om te surrenderen.

Als MiGs zelf en armor duurder worden, dan vind ik dat de Auroras vele betere opties kennen dan de MiGs. Die nuke cannon is ook al twee keer zwakker gemaakt ofzo.

Zo ik heb China verdedigt, I build for China! 8)

(en dan heb ik het niet eens gehad over die supersonische lasers op die Palladins en over een Burton die zo je gattlings kan ontwijken, omdat hij over bergen kan klimmen, terwijl een lotus dat niet kan)

[Voor 12% gewijzigd door Royz op 03-06-2003 01:29]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alphega
Royz schreef op 03 juni 2003 @ 01:23:
[...]

Ik lees vaak in dit topic, maar post nooit. Nu wel omdat ik voor de zoveelste keer lees dat China overpowered is. Ik vind op zich USA ook sterk! Neem een Aurora, heb je net een nuke hoppa aurora's (die door je gattlings heen kunnen vliegen) en je nuke is weer down. Daarnaast schijnt de USA de mogelijkheid te hebben om via een bepaalde manier een voertuig beet te kunnen houden en zo sneller rockets op af te vuren (ook wel laserlock genoemd). Ook dan is een voertuig binnen enkele seconde dood. En dan nog de "flashbangs" waardoor mijn soldiers doodgaan in gebouwen? Schrikken ze zich dood ofzo?

Ik heb zelfs een keer een taktiek gezien die alleen de USA kan. Met 8 aurora's werd mijn Command Center (2v2) gepakt en de ander kwam met Aurora's op mijn dozers. Ik kon niets meer dan met mijn Lotus spelen, alhoewel ik wel overwoog om te surrenderen.

Als MiGs zelf en armor duurder worden, dan vind ik dat de Auroras vele betere opties kennen dan de MiGs. Die nuke cannon is ook al twee keer zwakker gemaakt ofzo.

Zo ik heb China verdedigt, I build for China! 8)
Een aurora kost 2500! Om een sw te slopen heb je er meer dan 2 nodig, en aangezien ze door de eerste beste Iraakse boer neergeschoten kunnen worden op de terugweg kost hen dat meer dan het jou kost (sw=5.000 4xaurora=10.000) en maak jij er dus winst op. En kom op 8 aurora's, dat is dus 20.000 ! Als je ook maar 1 van die aurora's neer haalt heeft het hem meer geld gekost dan het jou kost om een nieuw HQ neer te zetten. Bouw jij maar eens 20 MiG's die je voor dat geld kunt bouwen, daar kun je pas lompe schade mee aanrichten.
MiG = 1000, aurora = 2500 en je hebt er een strat center voor nodig dus je kunt ze pas later in de game gaan gebruiken.
Burton is super kansloos tegen een mijnen leggende chinees aangezien hij dan niet meer bij het gebouw kan komen om bommen te planten.

[Voor 14% gewijzigd door Alphega op 03-06-2003 01:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rival24
Royz schreef op 03 June 2003 @ 01:23:
Leuke tactiek ja ;) Maar dat kan ook met China (10 aurora's = $$$$$$$) kun je ook migs voor bouwen. Met gla is het bijzonder leuk om in het begin 3 technikals vol met suicide mannekes te gooien en daar een Headquarters met bulldozers mee te slopen :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• senater

senater

De zak van sinterklaas!

brb wanneer luister gamespy zijn atwoord apperaat eens af, beetje raar dat zoiets niet 24 uur service heeft

edit/ hij doet het weer :)

[Voor 14% gewijzigd door senater op 03-06-2003 01:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 14:12

Royz

Kleurenblind!!

Alphega schreef op 03 June 2003 @ 01:32:
[...]

Een aurora kost 2500! Om een sw te slopen heb je er meer dan 2 nodig, en aangezien ze door de eerste beste Iraakse boer neergeschoten kunnen worden op de terugweg kost hen dat meer dan het jou kost (sw=5.000 4xaurora=10.000) en maak jij er dus winst op.
Van de 4 die er nodig zijn, haal je er met veel gattlings, ongeveer 2 neer. Dan speel je dus quite. Allebei 5000 verloren.
En kom op 8 aurora's, dat is dus 20.000 ! Als je ook maar 1 van die aurora's neer haalt heeft het hem meer geld gekost dan het jou kost om een nieuw HQ neer te zetten.
Die kon ik dus niet meer bouwen, omdat de ene enemy mijn command center kapot maakte, en de ander mijn 2 dozers.
MiG = 1000, aurora = 2500 en je hebt er een strat center voor nodig dus je kunt ze pas later in de game gaan gebruiken.
MiGs zijn ook niets in het begin, pas na de Black Napalm upgrade zijn ze waardevol.
Burton is super kansloos tegen een mijnen leggende chinees aangezien hij dan niet meer bij het gebouw kan komen om bommen te planten.
True, dus alleen de onzekerheid over een eventuele Burton kost me voor elk gebouw 600 aan mijnen. Kost me ook genoeg dus...

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alphega
Royz schreef op 03 June 2003 @ 01:43:
[...]

Van de 4 die er nodig zijn, haal je er met veel gattlings, ongeveer 2 neer. Dan speel je dus quite. Allebei 5000 verloren.
1 gaitling karretje kan ze even hard rijden als een aurora op de terugweg, dus als je een beetje mee rijd haal je ze allemaal neer. Bovendien kun je die vaste gaitling een richting op mikken als je ze neer zet om te bouwen, richt ze goed en ze schieten meteen op de vliegtuigen en hoeven niet eerst nog 180 graden te draaien waardoor ze kostbare tijd verliezen waarin ze op vliegtuigen hadden kunnen schieten.
[...]

Die kon ik dus niet meer bouwen, omdat de ene enemy mijn command center kapot maakte, en de ander mijn 2 dozers.
Ja dat ligt dus alleen maar aan die aurora's. Das gewoon een goed gecoördineerde aanval.
[...]

MiGs zijn ook niets in het begin, pas na de Black Napalm upgrade zijn ze waardevol.
Je hebt er eerder iets aan dan aan een aurora
[...]

True, dus alleen de onzekerheid over een eventuele Burton kost me voor elk gebouw 600 aan mijnen. Kost me ook genoeg dus...
Als je je gebouwen taktisch neerzet kun je een rand maken van gebouwen waar hij niet langs kan. zodat hij gelijk de andere gebouwen niet meer kan raken. Wat je ook kunt doen is een gaitling bouwen met daar omheen de gebouwen in een cirkel. Aangezien de gaitling door gebouwen schiet maakt burton geen kans meer omdat hij zodra hij uncloackt vol gaatjes zit. Of de simpelste oplossing een mig boven je eigen base laten guarden (werkt evengoed met als zonder napalm) en je hebt deep fried burton zodra hij uncloackt. Dan kun je met 1000 je basis beschermen.

[Voor 9% gewijzigd door Alphega op 03-06-2003 02:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 41239

^ dat gaat na de patch over een paar dagen niet meer lukken.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Weet iemand eigenlijk of in de nieuwe patch de gattlings door/over tanks kunnen schieten? Dus bijvoorbeeld op rangers die achter m'n pally's lopen? Want ik heb nog is de posts van Harvard en col. burt bekeken, maar daar word ik niet echt wijzer van:
Harvard: Gattling Cannon/Gattling Tank no longer fire through buildings.
Col. Burt: All Chinese Gattling Guns: Will no longer shoot through objects

Dus wat bedoelen ze nou eigenlijk?
Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee