[C&C]Generals - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.696 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-07 18:22

Wiebbe

<none />

mjah,

ik vind dat alphega helemaal gelijk heeft!
over alles,

het mag duidelijk zijn dat Royz weinig online speelt,
of alleen maar games waarin je elkaar niet mag aanvallen,
of 20 supply depots per basis kan pakken.

kijk in zulke games maakt het zowiezo geen drol uit,
wat je bouwt, je hebt toch zoveel geld.

Maar in een echte 1on1 game, maakt gewoon echt NIEMAND aurora's..
niet omdat ze te weinig damage doen ofzo, maar gewoon omdat ze altijd dood
neervallen op de terug weg :P

en ik moet nog 1 china player zien die niet minstens 3/4 gats door zijn basis heeft staan, stationary of tanks..

Maar waar het dus over gaat bij china is het volgende: Elke grote Newbie, kan in het begin met 1/2 Gats Rushen, en dan gewoon zonder moeite minstens (als je zelf niet goed bent dan..) 1/2 chinooks, of andere units die geld halen slopen..

zeker omdat als hij gedamaged is nog steeds alle tanks eruit rijd.
het is alleen te stoppen met een tanks voor USA, omdat een Humvee met 5 rocket units erin, word gesloopt.. , mjah, en met laserlock is het ook nog te doen, moet je wel optijd wezen :P anders sloopt hij al je rocko's, en is die not veteran ook ;)

Niet zo als USA heeft China gewoon verscrhikkelijk goede Defense, due bunkers ownen echt alle tanks zonder artillery support, en die Gat Cannons ownen gewoon alle Air + infantry.

Usa heeft wel 1 defense, die nog verschrikkelijk sucked ook.. (kom op tegen air, die hem zowat outrunned.. en tegen tanks is die wel ok, maar 1 overlord sloopt hem al..)
en een gat kan door gebouwen heen raggen :P

en dan nog maar niet te beginnen over die Migs..
kijk, ook al zijn migs tier 1 (zonder Propaganda Cent..) zijn ze wat je krijgt voor je geld tien keer meer dan1 aurora.. en over die paladins.. je hebt 4 paladins nodig, om alle missiles te stoppen van 1 mig..

nou meestal komen ze met ze vieren, das 4x4 16 paladins, om 4 migs nutteloos te maken :P
(en dan nog schieten ze over het algemeen opdezelfde raketten :/ )

Dus china is dan misschien niet ZOVEEL OVERPOWERED!

maar geld wise, en skills wise kan iedereen er mee spelen, en de andere rassen ownen ook!(ok, ik bedoel niet iedereen ownen, maar het is makkelijk iemand te ownen als je een noob bent met China, dan met USA..)

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-07 02:06

Royz

Kleurenblind!!

Wiebbe schreef op 03 June 2003 @ 09:21:
het mag duidelijk zijn dat Royz weinig online speelt,
of alleen maar games waarin je elkaar niet mag aanvallen,
of 20 supply depots per basis kan pakken.
Waar slaat dit op? Ik wil je wel tegenkomen in de lobby hoor. Maar voor de volledigheid mijn stats, die ook weer niet zo denderend zijn: 261 played, 158 wins, 85 loss. Als jij dit weinig spelen vind, wil ik weleens weten hoeveel games jij hebt gespeeld. Nogmaals ik vind mijn stats niet denderend, maar vooral in het begin ben je aan het zoeken en ben ik idd ook USA geweest. In tegenstelling tot anderen heb ik dus maar 1 account... Daarnaast duren games op Twilight Flame e.d. eenmaal wat langer dan 1v1 quickmatch ofzo. De enige rush daar is de rush om de olie in het midden. Logisch dat iedereen wat meer geld en spullen heeft dan?
Maar in een echte 1on1 game, maakt gewoon echt NIEMAND aurora's..
niet omdat ze te weinig damage doen ofzo, maar gewoon omdat ze altijd dood
neervallen op de terug weg :P
Dat zeg ik dus, ik speel altijd 2v2. En dan proberen USA voor de lol te rushen met een dozer in zijn chinook en dan rond de base een barrack en patriot missle en dat soort grappen bij je base. Maar die gaan natuurlijk weinig door omdat je heel vroeg al twee of meer gattlings hebt.

[ Voor 35% gewijzigd door Royz op 03-06-2003 10:27 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-07 09:36

aapelite

Do the kirby!

Wiebbe schreef op 03 June 2003 @ 09:21:

Maar waar het dus over gaat bij china is het volgende: Elke grote Newbie, kan in het begin met 1/2 Gats Rushen, en dan gewoon zonder moeite minstens (als je zelf niet goed bent dan..) 1/2 chinooks, of andere units die geld halen slopen..
DIt kan ook makkelijk met een leuke humvee gevult met rocket personen of flashbang sletjes, en gla kan terroristen droppen.
zeker omdat als hij gedamaged is nog steeds alle tanks eruit rijd.
het is alleen te stoppen met een tanks voor USA, omdat een Humvee met 5 rocket units erin, word gesloopt.. , mjah, en met laserlock is het ook nog te doen, moet je wel optijd wezen :P anders sloopt hij al je rocko's, en is die not veteran ook ;)
Klopt, het is best lastig die dingen in te halen hoewel het als gla met een scorpion met volgend raketje beter te doen is met iets van de usa, maar daar help laserlock nogweleens aardig :)
Niet zo als USA heeft China gewoon verscrhikkelijk goede Defense, due bunkers ownen echt alle tanks zonder artillery support, en die Gat Cannons ownen gewoon alle Air + infantry.
IK maak zelf nooit bunkers met inhoud want dat kost doodgewoon teveel geld, als ik tegen een china speel zorg ik gewoon dat ik zo snel mogelijk wat units aan de overkant heb ( door sommigen rushen genoemd) en zorg ik dat ie gewoon op een plek totaal geen defence kan plaatsen, op die manier houd je hem bezig en ook zn geld :)
Usa heeft wel 1 defense, die nog verschrikkelijk sucked ook.. (kom op tegen air, die hem zowat outrunned.. en tegen tanks is die wel ok, maar 1 overlord sloopt hem al..)
en een gat kan door gebouwen heen raggen :P
Logisch dat mr overlord wint van 1 patriot want hij is ook 2x zo duur ;)
EN migs outrunnen helaas niet echt want die dingen blijven maar volgen.
Dat de stationaire gatling door gebouwen schiet is inderdaad wel wat absurd, wel erg handig op het moment :D maak er graag misbruik van als ik steath detector en tegelijk anti burton anti lotus in mn base wil :)
en dan nog maar niet te beginnen over die Migs..
kijk, ook al zijn migs tier 1 (zonder Propaganda Cent..) zijn ze wat je krijgt voor je geld tien keer meer dan1 aurora.. en over die paladins.. je hebt 4 paladins nodig, om alle missiles te stoppen van 1 mig..
nou meestal komen ze met ze vieren, das 4x4 16 paladins, om 4 migs nutteloos te maken :P
(en dan nog schieten ze over het algemeen opdezelfde raketten :/ )[/quote]

Een mig heeft 2 missiles, meestal als ik met 4 migs op een groepje paladins van 4 afga dan raken er te weinig raketje om ook maak een firestorm te beginnen dus helaas maakt ze dat meteen nutteloos. (ik ebruik migs ook amper meer, ik gebruik even nuttige units voor minder geld)
Dus china is dan misschien niet ZOVEEL OVERPOWERED!

maar geld wise, en skills wise kan iedereen er mee spelen, en de andere rassen ownen ook!(ok, ik bedoel niet iedereen ownen, maar het is makkelijk iemand te ownen als je een noob bent met China, dan met USA..)
Wel mee eens, iedere n00b kan redelijk oorlogje voeren met china hoewel iedere betere speler toch aardig anders vechtdan de gemiddelde n00b. Verder weet je toch wel dat de n00b bunkers maakt enzo dus why bother hem vroeg aan te vallen. Ik zou gewoon in base lekker een groot leger maken en wat ranged units for de bunkers enzo en dan win je toch wel, het blijft een n00b ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
Heh, als je iemand 8 aurora's laat krijgen ben je wel raar bezig. De airfields zijn zo erg kwetsbaar en de aurora zelf ook. Typisch gevalletje van wederzijds turtlen. :P

Sowieso Aurora is wel goed in zijn 1tje tegen bijv. Propaganda Center of Supply Drop maar ze in grote getale bouwen is pure kapitaal vernietiging.

Great minds think in parallel gutters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphega
  • Laatst online: 02-05 22:43
Anoniem: 41239 schreef op 03 juni 2003 @ 03:20:
^ dat gaat na de patch over een paar dagen niet meer lukken.
Die MiG verdediging zal dan 1200 gaan kosten, alleen de gattling midden tussen de gebouwen zal niet zoveel meer helpen als het nu doet. Ik hoop dat het over een paar dagen niet meer kan maar ik vrees dat ze het toch weer zouden kunnen uitstellen. Burton kan de gattling ontwijken door er omheen te gaan over bergen, maar langs patriots kun je gewoon op 5 cm af lopen met een lotus (of welke andere heroe unit dan ook) zonder dat ze gedood wordt :|
HolyCorn schreef op 03 juni 2003 @ 09:19:
Harvard: Gattling Cannon/Gattling Tank no longer fire through buildings.
Col. Burt: All Chinese Gattling Guns: Will no longer shoot through objects

Dus wat bedoelen ze nou eigenlijk?
Met de gattling Tank bedoelen ze denk ik een overlord met een gattling er op, die kan namelijk op dit moment gewoon door gebouwen schieten de gewone gattlingkar kan niet door gebouwen schieten. Dus ik neem aan dat gattling nog gewoon over je tanks heen zal kunnen schieten.
Hoewel hij dit niet automatisch zal (dat doen ze nu ook al niet namelijk) units in Generals schieten altijd eerst op de mobiele unit die het dichste bij is. Dus als je een tank hebt met daar achter ventjes zal de gast met de gattling iedere keer als hij een ventje heeft doodgeschoten opnieuw een ventje moeten aangeven voor zijn gattling, anders gaat ie weer op de tank schieten omdat die dichterbij staat.

[ Voor 12% gewijzigd door Alphega op 03-06-2003 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Royz schreef op 03 June 2003 @ 10:18:
[...]

Waar slaat dit op? Ik wil je wel tegenkomen in de lobby hoor. Maar voor de volledigheid mijn stats, die ook weer niet zo denderend zijn: 261 played, 158 wins, 85 loss. Als jij dit weinig spelen vind, wil ik weleens weten hoeveel games jij hebt gespeeld. Nogmaals ik vind mijn stats niet denderend, maar vooral in het begin ben je aan het zoeken en ben ik idd ook USA geweest. In tegenstelling tot anderen heb ik dus maar 1 account... Daarnaast duren games op Twilight Flame e.d. eenmaal wat langer dan 1v1 quickmatch ofzo. De enige rush daar is de rush om de olie in het midden. Logisch dat iedereen wat meer geld en spullen heeft dan?

[...]

Dat zeg ik dus, ik speel altijd 2v2. En dan proberen USA voor de lol te rushen met een dozer in zijn chinook en dan rond de base een barrack en patriot missle en dat soort grappen bij je base. Maar die gaan natuurlijk weinig door omdat je heel vroeg al twee of meer gattlings hebt.
mjah, precies mijn punt ;)

in een game met meerdere spelers zijn taktieken zowiezo altijd al heel anders, aa ngezien teamplay een game helemaal anders maakt..

Daar kan eentje bijv snel tanks massen, en aanvallen, terwijl de ander bijv teched naar sterkere Units..

Ik bedoel niet dat jij een noob bent, maar wel dat jij weinig 1on1 speelt..
omdat Aurora's gewoon echt bijna nooit voorkomen..
Ik moet nog een 1on1 tegen komen, waar een speler geownded word door 8 aurora's :P terwijl in een 2on2 dat misschien vaker zal voorkomen.

Ook over die migs en paladin, mjah je hebt gelijk, er onstaat dan geen firestorm, maar wel genoeg damage om je Tommies te slopen, want ik hoop voor je dat je die paladins niet gebruikt als attack force tegen China's Tanks.. (battles masters ownen in grote groepen, eng gewoon :P )

en mijn stats zijn volgens mij op did moment 175:38 ofzo, en iets van 19 disconnects. (stomme bug ;) ) maar ik kan er best wat naast zitten..
dit is niet op Case's Ladder, aangezien ik veel games heb gespeeld voordat de ladder up ging.

Waar het mij gewoon om ging, is dat china vergeleken met de andere Partijen, een veel makkelijkere speel Factor heeft dan de rest..

kijk, USA en GLa hebben inderdaad ook een rush, maar kijk naar de kosten: USA, 1 Hummer, 5 missile defs, (of mischien rangers..) die prijs is veel hoger dan 1 Gattling tank, terwijl ze damage wise ongeveer hetzelfde zijn early game.

en de USA heeft nog de kans dat hij ze Hummer kwijt raakt, met meteen die MD erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plapz0r
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-11-2023

plapz0r

Ahh nuts!..

Hey wat is er aan de hand met de server ?.. kan wel online komen, kan een game createn, maar niemand die een game ziet? Weet iemand wat er aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
BTW een cirkelende MiG gebruik als superhero defense is goed maar dan moet je hem wel op Air Guard zetten ipv gewoon Guard. Anders kan iemand een bunkertje/barracks bouwen in je basis (op 0%) waar de MiG dan op schiet. Net op dat moment kan lotus/burton hun werk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 04-07 02:06

Royz

Kleurenblind!!

Wiebbe schreef op 03 June 2003 @ 14:09:
[...]
Ik bedoel niet dat jij een noob bent, maar wel dat jij weinig 1on1 speelt..
omdat Aurora's gewoon echt bijna nooit voorkomen..
Ik moet nog een 1on1 tegen komen, waar een speler geownded word door 8 aurora's :P terwijl in een 2on2 dat misschien vaker zal voorkomen.
Ja ik heb weleens quickmatch gespeeld, maar dat heeft weinig nut meer nu. Ik denk dat je het zelf ook vaak merkt, dat als je 100+ wins hebt, je niet eens meer een normale game kan spelen. Zodra je de game binnekomt is de ander alweer weg. Blaat has been defeated, of dat scherm dat hij is weggegaan. Ik probeer het dus niet eens meer.
Waar het mij gewoon om ging, is dat china vergeleken met de andere Partijen, een veel makkelijkere speel Factor heeft dan de rest..

kijk, USA en GLa hebben inderdaad ook een rush, maar kijk naar de kosten: USA, 1 Hummer, 5 missile defs, (of mischien rangers..) die prijs is veel hoger dan 1 Gattling tank, terwijl ze damage wise ongeveer hetzelfde zijn early game.

en de USA heeft nog de kans dat hij ze Hummer kwijt raakt, met meteen die MD erin.
Mja toch wel waar ja... ;) En zeker na die upgrade voor gattling.
Countach schreef op 03 juni 2003 @ 14:12:
BTW een cirkelende MiG gebruik als superhero defense is goed maar dan moet je hem wel op Air Guard zetten ipv gewoon Guard. Anders kan iemand een bunkertje/barracks bouwen in je basis (op 0%) waar de MiG dan op schiet. Net op dat moment kan lotus/burton hun werk doen.
Dat zou wel een stunt zijn ja :D. Maar eigenlijk gebruik ik dat alleen als ik weet dat er iets in mijn base is. :/ Soms iets te laat dus :P.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 19:49
Countach schreef op 03 June 2003 @ 14:12:
Jah, maar laat ze dan niet alle 4 cirkelen, want als hij dan een drone neerhangt die gezien word heb je een firestorm in eigen basis. Is mij maar een x gelukt maar het resultaat mocht er zijn :D.

Weet iemand trouwens of dat ook werkt met een aurora? dat ze daar op schieten.. :D

[ Voor 10% gewijzigd door Roet op 03-06-2003 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
oops quote ipv edit 8)7

[ Voor 98% gewijzigd door Roet op 03-06-2003 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphega
Roetje schreef op 03 June 2003 @ 15:14:
[...]
Weet iemand trouwens of dat ook werkt met een aurora? dat ze daar op schieten.. :D
Alles valt een aurora gewoon aan, maar alleen als de aurora op zijn terugweg is wordt ie ook daadwerkelijk geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
Roetje schreef op 03 June 2003 @ 15:14:
[...]

Jah, maar laat ze dan niet alle 4 cirkelen, want als hij dan een drone neerhangt die gezien word heb je een firestorm in eigen basis. Is mij maar een x gelukt maar het resultaat mocht er zijn :D.
Lol, dat heb ik nog nooit gehad. Maar ik bouw meestal maar 1 MiG tenzij ik tegen GLA speel op een turtle map.

[edit] Overigens MiGs op normale Guard doen dit ook. Airguard heeft eigenlijk geen nadelen behalve dat je iets alerter moet zijn voor lotus omdat je je MiG nog handmatig moet laten attacken.
:D
Aurora kun je wel op airguard zetten AFAIK maar dan schiet ie op niets. Da's dus meestal wat je wil. Maar Aurora is wel tikje prijzig om als hero defense te gebruiken. ;)

USA heeft uberhaupt niet echt problemen met hero's. Humvees met Spydrone of een enkele Comanche is naar mijn mening genoeg.

Een maat van mij schept de hele tijd op over hoe goed hijackers in een Techie wel niet zijn. Volgens mij valt dat wel mee maar ik heb het nog nooit gedaan. Is het echt goed?

[ Voor 10% gewijzigd door Count op 03-06-2003 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
oeps dat aurora verhaal van Roetje heb ik niet goed gelezen zie ik. ach, wtf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphega
Countach schreef op 03 June 2003 @ 15:28:
Een maat van mij schept de hele tijd op over hoe goed hijackers in een Techie wel niet zijn. Volgens mij valt dat wel mee maar ik heb het nog nooit gedaan. Is het echt goed?
Ik zelf vind het niet zo lekker werken, aangezien ze niet op guard kunnen en gewoon overreden kunnen worden :/ Bovendien duurt het ook nog eens lang om te bouwen en zijn ze alleen maar gecloackt als ze stil staan. Daarnaast zijn ze ook heerlijk fragbait voor gaitling en kosten ze een level 3 generals punt. Als iemand dom genoeg is om een aanval zonder enige vorm van counter units tegen ventjes zal het wel werken, maar die tegenstander had toch wel met je handen op de rug kunnen verslaan.
Alleen tegen GLA heb je er misschien wat aan inlevels met chocke points. Aangezien je handmatig aan moet geven dat ze een unit over moeten nemen en je meestal chaos hebt als je ze met een technical op een groep hebt ingebeukt vind ik ze meestal niet fijn werken.

[ Voor 16% gewijzigd door Alphega op 03-06-2003 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisbeingme
  • Laatst online: 06-05-2021
- Hier stond onzin :o -

[ Voor 82% gewijzigd door thisbeingme op 03-06-2003 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:25
Ik kan niet meer online komen met Generals.
Ik had net een 2vs2 gedaan, in de lobby ging ik eerst met alt tab terug naar windows.
Toen ik terug kwam kreeg ik al de melding dat ik disconnected from de buddylist was. Reconnecten wou ook niet, toen er maar helemaal uit en opnieuw inloggen en het wou ineens niet meer.

Nog meer mensen die niet in kunnen loggen of ligt het toch bij mij, kan ik me haast niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
Met alle GameSpy games zijn problemen op dit moment. Bijv. ook met America's Army en Medal of Honor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphega
Ik kan al de hele tijd online :P vanaf 19:00 ben ik al online hoor :P
[edit]
Roetje & Rival24 kunnen ook gewoon inloggen...

[ Voor 32% gewijzigd door Alphega op 03-06-2003 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
En ik kan maar niet online komen, de gozer waar ik altijd 2vs2 mee speel kan ook wel gewoon online komen. Hij kan bij mij wel checken voor updates maar inloggen wil niet.
Bah, ik wou spelen, wil het niet.......

T kan niet aan mij liggen lijkt me, t was zo van het een op het andere moment. Daarvoor nog net een 2vs2 gespeeld.

[ Voor 23% gewijzigd door Wmm op 03-06-2003 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-07 15:35
Alphega schreef op 03 June 2003 @ 21:06:
Ik kan al de hele tijd online :P vanaf 19:00 ben ik al online hoor :P
[edit]
Roetje & Rival24 kunnen ook gewoon inloggen...
en Morax ook :Y)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Hmm, tis weer opgelost, gelukkig. Ik kon net dus gewoon weer inloggen, terwijl ik verder niks veranderd heb ofzo. Vreemd, maar goed nu eerst slapen morgen maar weer es Generals spelen dan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quote van Col. Burt:
I know that a lot of you are impatient to hear something about the patch. I've been told that they have put another engineer to work on this and we are still expecting a June release (no specific date).

Besides the fixes that were mentioned in my last post...
http://messagebrd.westwoo...bb=get_topic;f=1;t=030639
...I'm told that they are going to include a fix for the Alt+F4 issue that so many of you have asked about. They are also going to try and include fixes for other problem keys such as Ctrl+Alt+Del and the like.

So please bear with us, the patch is coming.

Thanks
Lijkt er op dat het nog wel even duurt, zeker niet midden deze week zoals hier gesuggereerd werd...

[ Voor 3% gewijzigd door HolyCorn op 04-06-2003 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Denk dat patch 1.6 een grote vooruitgang zal zijn, mits de kleuters niet een andere manier vinden om te dc'en. Hopen dat het teminste werkt. Dan mag het van mij best wat langer duren.

Krijg je eindelijk potjes waar je je leger eindelijk eens kan gebruike :P

Vind trouwens dat je die scaffolds niet mee moeten tellen als gebouwen. Je krijgt nu een beetje het WC3 burrow effect waar mensen burrows gingen verstoppen achter heuvels en bosjes. Dit gebeurt dus ook met scaffolds. Als iemand bijv USA is en nog een dozer heeft kan hij zo aan alle kanten van de map een scaffold neerzetten, beetje vermoeiend.

[ Voor 41% gewijzigd door Roet op 04-06-2003 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Roetje schreef op 04 juni 2003 @ 10:23:
Denk dat patch 1.6 een grote vooruitgang zal zijn, mits de kleuters niet een andere manier vinden om te dc'en. Hopen dat het teminste werkt. Dan mag het van mij best wat langer duren.

Krijg je eindelijk potjes waar je je leger eindelijk eens kan gebruike :P

Vind trouwens dat je die scaffolds niet mee moeten tellen als gebouwen. Je krijgt nu een beetje het WC3 burrow effect waar mensen burrows gingen verstoppen achter heuvels en bosjes. Dit gebeurt dus ook met scaffolds. Als iemand bijv USA is en nog een dozer heeft kan hij zo aan alle kanten van de map een scaffold neerzetten, beetje vermoeiend.
Scaffold, scaffold, t ligt op het puntje van m'n tong... help ff mee met wat het is graag :).

Die patch komt dus deze week dus niet meer. Maar als ze dus ook echt iets doen aan dat disconnecten dat ook werkt dan mag het van mij nog wel een maand duren, als het maar goed werkt :). Dat overpowerde China houd ik dan ook nog wel een tijdje vol :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scaffolds zijn de "markeringen" die je krijgt als je ergens een gebouw wilt bouwen, de omheining zeg maar.
Ik hoop wel dat ze ook rekening houden met het mis-matchen... Als je nu het mismatch-scherm krijgt te zien, dan kun je nog alt-f4'en om niet een diconnect te krijgen. En die irritante mannetjes die de countdown steeds tot 15 seconden laten aflopen en dan weer opnieuw laten beginnen. Als nu alt-f4 niet meer werkt, dan ben je dus wel de lul met dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
Ik vind dat scaffold probleem echt onbelangrijk. Eigenlijk zelfs wel leuk om de laatste dozer op te jagen e.d. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

naja, als je snel klikt kan je voordat je dood bent net nog ff 15 scaffold neerdonderen zodat je tegenstander zich nog even ergert...

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Ik heb dat nog nooit meegemaakt dat iemand die van mij aan het verliezen was nog ff dat soort dingen uit ging halen. Gelukkig niet eigenlijk, een beetje steeds van die dingen afschieten, met USA is dat nog niet zo erg, ff een detention camp en je hebt het zo gevonden. Met GLA kun je je doodzoeken...

In Red Alert 2 kun je altijd fijn nog een hond ofzo achter een aantal bomen zetten, dan kan je tegenstander goed zoeken, tenzij short game aanstaat natuurlijk dan heb je dat niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

ahhhhh dat is triest hoor.
Gewoon ff 'gg' zeggen tegen je tegenstander, en netjes surrenderen.
Of vechten tot de laatste man. Dat verstoppen van poppetjes en treiterij is net zo erg als disconnecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

gelukig is het standaard short game in generals scheelt al en hoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-07 21:11
Largow schreef op 04 June 2003 @ 13:45:
ahhhhh dat is triest hoor.
Gewoon ff 'gg' zeggen tegen je tegenstander, en netjes surrenderen.
Of vechten tot de laatste man. Dat verstoppen van poppetjes en treiterij is net zo erg als disconnecten.
Behalve als je van die mensen tegenkomt die "no rules" interpreteren als: bunkeren to the max en superweapons^100. Die mensen gun ik eigenlijk geen overwinning, maar disconnecten vind ik lame, dan ga ik me lekker verstoppen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Rival24 schreef op 04 June 2003 @ 13:54:
[...]

Behalve als je van die mensen tegenkomt die "no rules" interpreteren als: bunkeren to the max en superweapons^100. Die mensen gun ik eigenlijk geen overwinning, maar disconnecten vind ik lame, dan ga ik me lekker verstoppen hoor :)
Hm eigenlijk ben ik het hier niet mee eens. Turtlen is nogal slap maar in 99% procent van de gevallen win ik van zo'n persoon.

Irritatie veroorzaakt ook weer irritatie.. zo blijf je bezig.
Maar goed, dit is hooguit een speldeprik in vergelijking met die disconnecters en mismatchers.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
aapelite schreef op 04 June 2003 @ 13:47:
gelukig is het standaard short game in generals scheelt al en hoop :)
Ja, dat 'ff snel poppetjes verstoppen' gaat je dus niet helpen :)

Bij Red Alert 2 kon je een Nighthawk helicopter achter een palmboom parkeren zodat ie onzichtbaar was. Dat was heel kut als shortgame uit stond aangezien de Nighthawk niet op de radar voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Countach schreef op 04 juni 2003 @ 15:38:
[...]

Ja, dat 'ff snel poppetjes verstoppen' gaat je dus niet helpen :)

Bij Red Alert 2 kon je een Nighthawk helicopter achter een palmboom parkeren zodat ie onzichtbaar was. Dat was heel kut als shortgame uit stond aangezien de Nighthawk niet op de radar voorkomt.
idd laatst nog een potje gedaan in ra2 met wat vriendin, verstopt die gozer op het laatst nog een mirage ergens op de map :S en er waren nogal wat bomen...
sindsdien staat short game weer netjes aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Nou, topic loopt eindelijk weer een beetje ;)

Om de beginnende USA spelers, en de middelmatige
een beetje te helpen,
zal ik mijn taktiek die vooral gebruikte tijdens 1.05 ff neerzetten :P
soort kleine strat Guide.

bij mij begint het spel al zodra ik iemands stats zie bij Quickmatch,
dit is ook een cruciaal punt voor iedereen strategie vind ik.

Veel spelers modderen maar wat aan, maar ik vind over het algemeen dat je
als je hem spel inkomt weet wat je wil gaan doen.
Kijk naar welk ras de speler is, als hij bijv 120/80 heeft, zal hij waarschijnlijk een normale strategie gebruiken, bijv gewoon tanks maken, en aanvallen, echt standaard China, een GLa (die zeldzaam zijn..) toch meestal die mass Scorps, of ze bouwen zich in met defense en superweps :P

Baseer je strategie op wat jij denk dat de tegenstander gaat doen, bijv bij een chinees die zal gaan techen, snelle hummer rush, en daarna paar snelle Crusaders met hummers.

Het beste om dit te leren is gewoon veel spelen, dan leer je spelers herkennen, en ook een beetje de gebruikte speelstijlen.

Wat ook veel spelers niet weten, is dat je tijdens het laad scherm al knoppen in kan drukken. Je kan bij USA bijv al tijdens het laden de D indrukken van Dozer, en bij China D-R (r is radar, weet niet zeker, ben nooit china..) zodat je in het begin sneler je Powerplant, en dan Rax neer kan gooien

je kan zodra je in game komt meteen je dozer selecteren, (doe ik met de pijltjes.) en de powerplant neer gooien. ik zet deze altijd tussen me command center en supply depot neer, zodat hij daarna niet zover hoeft te rijden om een supply depot te maken. Zodra de tweede dozer eruit komt, meteen die barracks neer gooien. je wint hier misschien (door de Dozer snel build tijdens laden) 3/4 seconden mee, maar tegen een chineze speler, heb je elke seconde nodig.

Bouw altijd als eerste die Powerplant, want een barracks duurt echt iets van 15 seconden langer, als je eerst die Rax nee gooit, en daarna de powerplant..
omdat ook al staat er geen Low power, toch bouw je langzamer zonder powerplant in het begin. (net als GLA altijd al heeft..)

Nu als de Powerplant Dozer klaar is, bouw je meteen een Supply depot hiermee, dit zal erg snel gaan, en meteen 1 Chinook que'en.

Het spel verschilt hier natuurlijk erg veel, omdat je altijd tegen andere mensen speelt. Bekende taktieken zijn natuurlijk, MD drop, Dozer + MD Drop, Hummer rush.

Early Airfield tegen China is meestal een slech idee, tegen GLA kan het bijv een goed idee zijn. Speel met idee''tjes.

Oefen veel online, en maak je niet druk te verliezen, als je verliest leer je altijd veel meer, dan als je wint, save ook vaak replays, en bekijk nog eens wat je nou allemaal fout hebt gedaan, of wat de tegenstander juist fout heeft gedaan.

Hier nog ff wat info over alle units:

De Ranger, standaard vecht unit, flashbangs ownen natuurlijk alle infantry, en clearen erg snel buildings, dit in combinatie met Search & Destroy krijgt het echt ziekelijke Range..

de Missile Defender, je meest gebruikte unit vind ik :P deze mannen ownen echt alle Tank units, tegen Gats en Quad gaat het wat minder snel.. Maar ze vergen ook aardig wat taktiek, als je Laserlock gebruikt, moet je niet veregeten dat het ongeveer 1/2 seconden duurt voordat je een lock hebt, tegen Gats, en ook Quads is dat heel belangrijk.
Deze zijn trouwens ook je counter tegen bijna elke Tank, ook overlords pak je er goed mee.

Hummer, slechtste snelle unit in mijn opzicht, als je hem vergelijkt met een Techi of Gat, is dit helaas de slechste.. Later tegen China kan je ze wel nodig hebben, de TOW Missile tracked Air units, en raakt altijd, migs sloopt je hiermee dus aardig snel.

Med Hummer, echt een van de beste begin units tegen China en USA, Heerlijk. De ambulance heeft net als de Gat en Quad anti Missile Armor, daar door is die ontzettend moeilijk door te krijgen, het kost maar liefts bijna 30 missiles van een Tank hunter, om hem te slopen, combineer dit met een Battle Drone, en je hebt een early Missile Stopper.. Stop er wel 3 Rangers is, liefst met FB, (of een MD erbij..)
en je kan elke Infantry rush zowat stoppen..

Micro ook een beetje de infantry, als een ranger bijna dood is, snel de Ambulance in, en hij healt dan erg snel :P

de Crusader, redelijke tank, niet echt boeiend, met beide grades van de Strategy Center is hij aardig goed, maar tegen Mass Battlemasters heb je echt wat extra's nodig..

Paladin, mjah, mijn favoriet, sterk, meer leven dan de Crusader, en ook nog de Anti missile Laser, gebruik deze in combinatie TOW Humvee's en je krijgt die Migs nu wel klein als je migs aan ziet komen, snel die X rammen, schieten alle units uitelkaar, en krijg je toch veel minder damage..

TomaHawk, ook errug goed, in combinatie met Search en Destroy op je strat center heeft hij een ontzettend grote range.je ragt er makkelijk Strat Centers, Nuke cannons, en Scud's mee dood. Let wel op Migs, want 1 black napalm mig, sloopt volgens mij een Tommie.
probeer deze ook wat vaker op Guard te zetten.

Col Burton, Mjah, niet veel over te zeggen, deze zijn goed om hackers te slachten, en gebouwen te mollen :P

Tja, en de air units, daar heb ik niet veel over te zeggen, alleen dat ik ze bijna nooit gebruik ;)
commanche's wel, samen met rocket pods, zijn ze fantastisch om groepen tanks mee te slopen..

hopelijk hebben mensen hier wat aan,
ook als je wat tips voor mij hebt, zegt het,
ik verbeter mijn speel stijl graag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 21:02
wtf is dit, ik speel nu 5 potjes, alle 5 sta ik op het punt om te winnen, en alle 5 de keer dc-en die gsaten :(

Nah ja, ok, ik ben het nu wel gewend, dus ik wacht netjes die countdown timer af en ipv dat ik er een win bijkrijg, heb ik nu dus 5 dc's waar ik dus helemaal niks aan kan doen!

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphega
Qosmic schreef op 04 juni 2003 @ 16:47:
wtf is dit, ik speel nu 5 potjes, alle 5 sta ik op het punt om te winnen, en alle 5 de keer dc-en die gsaten :(

Nah ja, ok, ik ben het nu wel gewend, dus ik wacht netjes die countdown timer af en ipv dat ik er een win bijkrijg, heb ik nu dus 5 dc's waar ik dus helemaal niks aan kan doen!
Welkom in de wonderen wereld die Command and Conquer Generals is. leer er maar mee te leven idd, 95% van de spelers online disconnecten. Enige oplossing tegen disconeccets krijgen bij je stats is 2vs2 spelen met een betrouwbare allie zolang je met hem in de game blijft en de tegenstanders disconnecten krijg je er geen loss bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 21:02
ik weet wel dat veel spelers disconecten, maar normaal wachte ik altijd op die countdown timer en dan kreeg ik er gewoon een win bij.

Maar nu heb IK er dus 5 dc's bij. Dat snap ik dus niet...

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Goeie tips!

Vergeet niet dat met de composit armor upgrade de crusader een stuk sterker word. Dit komt door een bug hierdoor krijgt hij de upgrade als het ware 2x :D.
Hij gaat dan van de 480 naar de 680 HPs , geloof ik.

Hierdoor kunnen ze goed wat scorp missles opvangen waardoor je MDs het wat langer uithouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-06 10:48
HolyCorn schreef op 02 June 2003 @ 11:09:
[...]

Laat je de poorten van Generals wel forwarden naar je eigen compu?
TCP ports:
80, 6667, 28910, 29900, 29920

UDP ports:
4321, 27900
Ik zit ook achter een router, en dat werkt prima zo.
Hm ik kan alleen SUA/NAT forward poorten ofzo instellen.. nergens TCP/UDP :? Werkt op zich wel om gewoon die poorten hier in te stellen, gister een potje gespeeld, maar het liep niet vlekkeloos en uiteindelijk verloor ik de verbinding...

Nog ideeen hoe ik die in mijn router dan moet instellen? Word er beetje moe van dat je netwerk-expert moet zijn om een spelletje te kunnen spelen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bosmonster schreef op 04 juni 2003 @ 17:12:
[...]

Hm ik kan alleen SUA/NAT forward poorten ofzo instellen.. nergens TCP/UDP :? Werkt op zich wel om gewoon die poorten hier in te stellen, gister een potje gespeeld, maar het liep niet vlekkeloos en uiteindelijk verloor ik de verbinding...

Nog ideeen hoe ik die in mijn router dan moet instellen? Word er beetje moe van dat je netwerk-expert moet zijn om een spelletje te kunnen spelen :/
Ik heb net even snel de user-manual van die zyxel (als je die tenminste nog hebt...) bekeken, maar eerlijk gezegd kon ik het daar niet zo snel in vinden :| Ik kreeg zelfs de indruk dat je, net als wat je al zei, alleen maar een poort-nummer kan aangeven, maar niet het protocol TCP of UDP...
Maar gisteren waren er toch veel problemen met generals online, door niet-werkende game-spy servers. Misschien dat het hier wel mee te maken had hoor, heb je vandaag nog een potje gespeeld? Zo niet, dan moet je dat misschien is proberen, misschien werkt het nou gewoon prima :)

Edit @ Wiebbe:

Je hebt er al een mooie post van gemaakt zo, maar misschien dat ik nog wat dingetjes kan toevoegen:

- De build order en vooral de snelheid, zijn inderdaad essentieel voor USA. Bedenk van tevoren wat je gaat doen, zodat je geen tijd verschilt. De eerste 5 minuten zijn heel hectisch voor USA, maar ben je hier goed doorgekomen, dan ben je al een heel eind op weg.

- In sommige levels kun je prima 3 chinooks op 1 supply depot gebruiken. Bijvoorbeeld op TD, hier werkt het perfect met die 2e stash relatief dichtbij. Hiermee kun je relatief snel een redelijk economy opbouwen, en dat is wel belangrijk tegen onze grote vijand china...

- Je tipt Burton maar heel kort aan, maar hij is echt belangrijk voor USA: Hij kan vrijwel overal komen door z'n klim-kunsten. Hierdoor kun je je tegenstander bijna dwingen om veel statische defense te bouwen om hem tegen te houden, wat hem dus veel geld kost. Maar uiteraard heeft china hier ook wat tegen: mine's :r Scan daarom altijd met je radar de basis voordat je burton er heen stuurt! Zijn er mines, probeer dan supply-trucks of tanks te c4'en (natuurlijk geen overlords met gattling upgrade) en wacht dan tot ze bij de rest van de tanks of bij het depot staan -> Boem. Werkt soms erg leuk weet ik uit ervaring >:)
Tegen GLA kun je hem bijvoorbeeld gebruiken om stingersites te slopen met z'n l33t machinegeweer, als ondersteuning voor je tank-force.

- Heb je veel last van Migs, kijk dan of je wat hummers + TOW (leeg) halverwege hun aanvliegroute kan krijgen. Hierdoor worden ze in ieder geval 2x beschoten. Heeft hij geen mines om z'n vliegveld -> make him pay with burton ownage. Heeft hij wel mines, en lukt het je niet om ze met regelmaat neer te halen, offer dan 2 aurora's op. Nu is het een fifty-fifty trade, maar na de nieuwe patch is het 5000 tegen 5800, dus dan heeft het zeker meer zin.

- Kies je om met USA te spelen, dan kies je voor een micro-management intensief potje. Je moet je units strak onder controle houden, en weten welke unit je wanneer moet gebruiken. Maak ook een divers leger, dus niet van 1 of 2 verschillende units. Maak control-groups aan, zodat je snel de juiste units kan selecteren. Bij een radar-event -> SPATIE, scheelt je veel tijd. Probeer ook op 2 plaatsen tegelijk bezig te zijn: Bijvoorbeeld aanvallen, maar ondertussen wel nieuwe units maken, en aan je supply-drops denken als je stashes op gaan raken.
Je ziet een gattling kar aan komen rijden, dus je stuurt een tank er opaf. Prima. Maar laat hem alsjeblieft niet zomaar die gattling aanvallen. De gattling is veel sneller en rijdt dan buiten bereik. Gebruik de attack-move (shortcut A) Om hem te laten schieten terwijl hij de gattling achtervolgt. Nu heb je veel meer kans om hem te slopen -> Micro-management.
Probeer zoveel mogelijk de shortcuts te gebruken. E om je hummer te evacueren als hij op het punt staat gesloopt te worden bijvoorbeeld.

- rushen kan heel goed met USA (rockvee of nook-drop) maar doe het alleen zeker als je weet dat je tegenstander er meer mee verliest dan jij! De begin-economy is het slechtste van alle partijen, dus verspil geen credits die je beter kan gebruiken.

- veel oefenen... Tja, wil je meteen redelijk kunnen spelen, probeer dan china maar, want zo werkt dat niet met USA. Bekijk ook je replays, hier kun je heel veel van leren. Bekijk ook replays van goede USA'ers van generalsreplays.com.

- knowledge = power! USA heeft drones/radar/detention centre's -> gebruik deze dan ook! Anticiperen kun je leren :) ! Oftewel, als je weet wat je tegenstander doet, dan kun je hierop reageren. Dit geeft je een geweldig voordeel. Hang ook 1 of 2 drones in je eigen basis tegen lotus/burton, hierdoor hebben ze vrijwel geen kans. Let op, detention centre onthuld geen stealth-units!!!! Dit heb ik aan den lijve moeten ondervinden helaas...

Goed, nu mag weer iemand anders wat aanvullen ;)

[ Voor 67% gewijzigd door HolyCorn op 04-06-2003 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Zeker zeker, allemaal goede tips!

nog even over de General Points:
Over het algemeen nemen de beginnende spelers Spy Drone,
op zich is het een hele goede ability, maar als je hem genomen hebt,
mis je wel een Unit Skill point die de andere wel hebben kunnen nemen.

Over het algemeen neem ik als USA zijnde de Paladin, dit omdat:
1. de Paladin over een early game meer waarde heeft.
In het begin ownen Missile Units echt de pan uit, later ook, maar vooral early zijn ze erg goed.
2. De spy drone, early game minder nut heeft dan in een latere game, en je in het begin ook nog de Com Sat hebt! scouting is zowiezo met USA makkelijk.

de stealth bomber sucked eigenlijk verschrikkelijk, sloopt defense wel heel makkelijk, maar vergeleken met de punten hierboven, het niet waard.

Latere Skill points zijn ook moeilijk te kiezen voor USA. (vind ik dan..)

Path finders zijn zowiezo goed, ze hebben detection, slopen infantry en mass,
en zijn ook nog is cloaked :P

Repair lvl 1, deze is op zich redelijk om te nemen, maar op level 1 repaired hij maar erg weinig, het beste is om deze te of in 1 keer level 2 te maken, of gewoon niet te nemen :)

A10 Strike, tja, weinig over te zeggen, gewoon een erg goede ability, doet veel damage, en je hoort hem niet van te voren aan komen. Enige nadeel is dat de A10 vliegtuigies uit de lucht kunnen worden gehaald :/
en dat sucks.

De paradrop neem ik niet erg vaak, maar kan toch goed van pas komen, ranger drop achter in iemand zijn basis, terwijl hij jou aanvalt, of als hij jou aanvalt, is goed te doen. Hij gaat of alle Rangers killen, en laat ze army meer met rust, of hij valt met ze army aan, en jij captured ze buildings ;)

tis aardig theoretisch, maar in sommige gevallen wint het je wel een battle!

Als level 5 neem ik eigenlijk altijd de Air Fuel Bomb..

gewoon een goede ability, erg veel damage, op gebouwen en units.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Erg nuttig al die tips. Omdat jullie USA tot nu toe steeds doen zal ik es een poging wagen voor de GLA.

Erg belangrijk voor de GLA is de snelheid waarmee je de basis op kunt bouwen. Je kunt in direct al twee supply depots innemen, baracks + warfactory + iig 1 a 2 tunnels bouwen.
Ikzelf doe gebruik de eerste worker om bij de supply bij de basis een supply stash te bouwen.
Ondertussen maak ik een hoop andere workers. Slim is om gelijk 9 workers te maken, de eerste gebruik om of naar een tweede supply te gaan of om baracks te bouwen. Dit hangt af van de map en van m’n speelstijl die ik in gedachten heb. Als je 9 workers laat maken heb je natuurlijk te veel om te laten bouwen, maar tegen de tijd dat je eerste supply stash klaar is kun je je overige workers die je al hebt direct geld laten ophalen. Anders moet je ze nog apart maken bij je supply stash wat natuurlijk meer tijd kost. De worker voor de supply stash laat ik dan een warfac maken. Ondertussen bouw ik bij m’n expansion ook een supply stash + tunnel. En ik maak 5 terroristen, die laat ik of in m’n tunnel gaan of ik maat een technical en rij daarmee de terro’s naar m’n tegenstander om daar flink wat schade toe te brengen.

Vanaf hier ligt het natuurlijk meer aan de game hoe het verder gaat. Wat ik vaak als eerste maak m.b.t. tanks etc is 1 scorpion die m’n tunnel ingaat. Daarna een radarvan, daardoor kun je op de radar gelijk goed je expansion in de gaten houden. Daarna nog 2 scorpions en dan de rocketupgrade. De scorpions gaan gelijk de tunnel in zodat ze als het nodig is snel bij m’n expansion zijn om daar te hulp te schieten. Tegen deze tijd kijk ik vaak ook al naar een derde supply om in te nemen. Maar met de GLA kun je in het begin van twee supply’s eerst al lekker snel een aardig leger opbouwen.

M’n eerste generals point gaat altijd naar de marauder tank. Dit is een sterke tank, zeker als ie helemaal geupgrade is (dubbelloops). Hiervoor moet je niet je scorpions over de kratjes laten rijden die komen nadat je een tank gemold hebt maar je marauders. Een aantal full upgraded marauders maken echt makkelijk andere tanks af. En zeker als je tegen USA speelt kun je beter veel marauders hebben. Pallies ownen scorpions namelijk, aan de rocketupgrade heb je tegen pallies niks.

M’n tweede punt gaat altijd naar de scud launcher, erg goed om verdediging te mollen en om je basis mee te verdedigen. De rest van de punten gaat naar de de Rebel ambush, voordat ik die inzet zorg ik wel dat ze inmiddels onzichtbaar zijn en gebouwen kunnen overnemen. Laat ze allemaal een ander gebouw innemen. Je kunt zo aardig wat herrie schoppen in je tegenstander z’n basis. En als ie net z’n units iets te ver weg heeft moet ie wel z’n gebouwen verkopen of hij is ze kwijt. Ik neem altijd de volle ambush, de andere punten gaan naar de anthrax bom (erg goed om een groepje units te slopen) en vaak naar die optie dat je geld krijgt als je units vernietigd. De hijacker neem ik nooit, om die te kunnen gebruiken moet je wel een beetje geluk hebben, de kans dat het misgaat is erg groot eigenlijk.

En verder nog wat: zorg ervoor dat je redelijk snel je palace krijgt zodat je black markets kunt bouwen, hier kun je namelijk erg goede upgrades krijgen zoals junkrepair. En het palace heeft er ook erg goede bijzitten.

Dat was mijn verhaal eerst, ik hoop dat jullie er wat aan hebben.
Ik heb nog zat meer dingen om te vertellen maar t moet eerst een keer ophouden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisbeingme
  • Laatst online: 06-05-2021
Kleine toevoeging: In het palace kan je ook 5 rocket soldiers zetten -> palace dus voorin je basis zetten, kan ook functioneren als base defence :). (alhoewel hij natuurlijk wel outranged kan worden, en dus makkelijk gesloopt kan worden, maar dat is met alle defences zo ;))

Verder kreeg ik met GLA altijd het idee om dat palace vroeg te bouwen, dat is een HEEL slecht idee, gebruik dat geld vroeg in het spel liever voor wat extra scorps ;)

[ Voor 3% gewijzigd door thisbeingme op 04-06-2003 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduijvendijk
  • Laatst online: 08-06 15:09

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Harvard heeft het gezegt dat de patch deze maand uit komt (dus waarschijnlijk niet deze week) :(

Sometimes human's are...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
mduijvendijk schreef op 05 June 2003 @ 08:42:
Harvard heeft het gezegt dat de patch deze maand uit komt (dus waarschijnlijk niet deze week) :(
Bron??? Op veel sites heb ik zien staan dat hij de eerste week van Juni uit zou komen, en vele mensen met mij hoorde ik op dit forum, dus zou ik graag willen zien waar je dat vandaan hebt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

VOor zover ik op het officiele forum de berichten van EAP hebgelezen stond er altijd ergens in Juni, niet echt een specefieke periode. Verder zijn ze er nu zeker van dat het iig NIET de eerste week zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Harvard heeft in 1 van z'n laatste updates gezegd dat Col. Burton deze week een update zou geven over de patch... Dit is door een aantal mensen (waaronder generals.nl) vertaald als: de patch komt deze week. Vandaar waarschijnlijk de hele commotie.
Harvard heeft vanochtend wel weer "iets" gemeld:
Dear C&C Generals players,

Just a short update note...

We believe we've resolved our issues in getting 1.6 released. We'll post an update on the exact contents tomorrow. We're still expecting to release this month and will keep you posted on developments.

Thanks for your continued patience. Have faith that we're here to stay in support of the community.
Lekker vaag weer, maar we wachten wel weer af tot morgen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Het was toch iets meer werk dan ze dachten denk ik of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
Hmmm, ik zat net ff te lezen op generals.nl en daar zag ik inderdaad staan dat de patch later deze maand uit zal komen. Overigens wat ik er ook las, maakte me erg blij :)
I know that a lot of you are impatient to hear something about the patch. I've been told that they have put another engineer to work on this and we are still expecting a June release (no specific date).

Besides the fixes that were mentioned in my last post...
http://messagebrd.westwoo...bb=get_topic;f=1;t=030639
...I'm told that they are going to include a fix for the Alt+F4 issue that so many of you have asked about. They are also going to try and include fixes for other problem keys such as Ctrl+Alt+Del and the like.

So please bear with us, the patch is coming.

Thanks
Ze zijn dus sowieso bezig met het alt-f4 probleem (wat bij sommige mensen al bekend was), maar ze zijn dus ook serieus aan het kijken naar het disconnecten via alt-ctrl-delete. Het enige probleem is dat er vast wel weer mensen zullen zijn die weer andere manieren vinden om te disconnecten. Ik zelf weet er nog wel eentje, maar die ga ik hier niet vertellen, want ik wil geen mensen op ideeën brengen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://gathering.tweakers...message/17963305#17963305 ;)
Het ergste probleem, het mismatchen, lijkt nog niet aangepakt te worden helaas...

[ Voor 35% gewijzigd door HolyCorn op 05-06-2003 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 18-06 08:40
ik lees hier allemaal posts van mensen die het hebben over "die gast had 200 wins en 0 losses dat kan toch niet!" enzo, maruh, weten jullie dan niet dat er gewoon een txt file staat op JOU computer met de stats er in :?

Verschikkelijk lame en kut, ik heb het zelf getest en je kan er van alles inzetten dat je maar wilt en dat komt er dan gewoon online bij je te staan...om die reden, dat de stats dus gewoon nep zijn, heb ik 2 maanden lang ofzo geen generals meer gespeeld omdat ik geil op stats (heb meestal 4x zoveel wins als losses, vink cool :p)

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FireFoz schreef op 05 juni 2003 @ 13:30:
ik lees hier allemaal posts van mensen die het hebben over "die gast had 200 wins en 0 losses dat kan toch niet!" enzo, maruh, weten jullie dan niet dat er gewoon een txt file staat op JOU computer met de stats er in :?

Verschikkelijk lame en kut, ik heb het zelf getest en je kan er van alles inzetten dat je maar wilt en dat komt er dan gewoon online bij je te staan...om die reden, dat de stats dus gewoon nep zijn, heb ik 2 maanden lang ofzo geen generals meer gespeeld omdat ik geil op stats (heb meestal 4x zoveel wins als losses, vink cool :p)
Ja dat kan inderdaad, maar zodra jij een potje online gespeeld hebt, wordt het gewoon weer terug-veranderd hoor. Je stats worden ook ergens bij EA of gamespy bijgehouden, en zodra jouw data niet overeenkomt met wat het zou moeten zijn wordt het gewoon weer gecorrigeerd.
Anders zouden na elke re-install je stats weer op 0 staan...

Maar die laatste zin mag je toch nog is uitleggen, hier snap ik echt niet wat je nou bedoelt:
...om die reden, dat de stats dus gewoon nep zijn, heb ik 2 maanden lang ofzo geen generals meer gespeeld omdat ik geil op stats (heb meestal 4x zoveel wins als losses, vink cool :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Weet je wat ik pas gaar vind...

Als je GLA bent en je bent al wat verder in het spel en je hebt 2 legers tegen over elkaar staan oid bij een brug ofzo. Stel jij bent dus GLA en je tegenstander is China. Je tegenstander maakt een nuke cannon, heeft ie in 1 schot al meteen je halve leger kappot. ok, kan je verplaatsen buiten bereik. Wat gebeurt, je verplaatst je steeds verder en verder en uiteindelijk ga je gewoon dood.
Je kunt wel met die skut launcher van GLA terug schieten, maar die zijn

a) duurder
b) duurt veel langer om te maken

Daarnaast als je er dan net eindelijk eentje klaar hebt en naar het front rijdt, komt er een Mig aanvliegen en boem, weg issie. Kun je wel air deffence hebben, en dan is ie z'n mig kwijt ($1000), maar jij bent je skut launcher ook kwijt en je gaat dus alsnog dood.

Met USA precies hetzelfde. Die artellerie dingen van hun zijn doelzoekend en hebben een tiefus ver bereik wat erg kut is. Laatst speelde ik tegen iemand die dat ook deed, de heletijd met die dingen aanvallen. Ik was china en wou ze kappot maken met mn Migs, maar die dingen schieten verder dan jou zicht is...! Dus ik kon ze niet zien op de kaart, ze stonden buiten mijn gezichts bereik. Ik moest er dus eerst heen met iets om ze vervolgens pas te kunnen targetten. Aangezien er een legertje bij stond en een infanterie zo dood was (en klein zicht-veld heeft) schoot dit niet op, en als ik er met mn mig eerst overheen vloog was ie al dood, kost het me weer $1000.

Vind ik erg brak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
FireFoz schreef op 05 June 2003 @ 13:30:
heb ik 2 maanden lang ofzo geen generals meer gespeeld omdat ik geil op stats (heb meestal 4x zoveel wins als losses, vink cool :p)
Met mijn huidige account heb ik oneindig meer wins dan losses ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
HolyCorn schreef op 05 June 2003 @ 13:44:
[...]

Ja dat kan inderdaad, maar zodra jij een potje online gespeeld hebt, wordt het gewoon weer terug-veranderd hoor. Je stats worden ook ergens bij EA of gamespy bijgehouden, en zodra jouw data niet overeenkomt met wat het zou moeten zijn wordt het gewoon weer gecorrigeerd.
Anders zouden na elke re-install je stats weer op 0 staan...
Weet je dat zeker? Volgensmij niet namelijk...
Ik heb heel vaak gehad dat ik 40-4 had ofzo, en dat iedereen tegen wie ik ging spelen meteen cancelde nadat ze mn stats gezien hadden. Ik heb toen mn stats op 3-4 gezet ofzo, ent oen wilde wel iedereen spelen, mietjes.

En volgensmij was het niet zo dat na 1 potje het weer op 41-4 stond (weet ik vrij zeker eigenlijk)
HolyCorn schreef op 05 June 2003 @ 13:44:
[...]

Maar die laatste zin mag je toch nog is uitleggen, hier snap ik echt niet wat je nou bedoelt:

[...]
Nou het komt eigenlijk door Dune2000 (:P). Ik speelde dit echt super veel en je had toen die ladder waar ik eigenlijk altijd wel in de top 50 stond. Ik vond dit cool en het was een uitdaging om er in te blijven, en als je 1 potje verloor, moest je er weer 4 winnen ofzo om het goed te maken..was erg moeilijk dus!

Met Generals heb je dit niet, en iedere droogkloot kan zn eigen stats er in zetten, het zijn nu echt allemaal losse battles...met dune2000, was het eigenlijk een maandelijks oorlog (werd per maand gereset) met allemaal losse battles, en aan het einde van de maand was pas de echte winnaar bekend, zeg maar.

Vind ik veel leuker..

Er zijn wel wat generals ladders geloof ik maar die vind ik echt gaar...heb me er ook al een tijdje niet meer mee bezig gehouden geloof ik, maar ik vind gewoon dat EA een eigen ladder moet maken, netzoals Westwood (=1 nu) had met Dune2000 en veel andere spellen destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Rival24 schreef op 05 June 2003 @ 13:47:
[...]

Met mijn huidige account heb ik oneindig meer wins dan losses ;)
Verschil is dat mijn stats ECHT zijn :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
FireFoz schreef op 05 June 2003 @ 13:54:
[...]

Verschil is dat mijn stats ECHT zijn :7
Morax, roetje en Alphega weten dat mijn stats echt zijn, echter dan die van wie dan ook :)

Ik zal voor de grap mijn lijstje Nicks eens posten. (allemaal meer dan 50 wins, en een stuk of 5 losses oid).

Cockdog
NO_RULES
PresidentCock
KingCock
EmperorCock
PrinceCock
LordCock (huidige nick 20/0 oid)
Rival24
Cocklord
Herd0rz
Cocklord
Rival24
Cockdaddy

Wie biedt meer? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Rival24 schreef op 05 June 2003 @ 14:05:
[...]

Morax, roetje en Alphega weten dat mijn stats echt zijn, echter dan die van wie dan ook :)

Ik zal voor de grap mijn lijstje Nicks eens posten. (allemaal meer dan 50 wins, en een stuk of 5 losses oid).

Cockdog
NO_RULES
PresidentCock
KingCock
EmperorCock
PrinceCock
LordCock (huidige nick 20/0 oid)
Rival24
Cocklord
Herd0rz
Cocklord
Rival24
Cockdaddy

Wie biedt meer? ;)
Waarom heb je dr zo veel dan? Waarom niet gewoon 1 account?

* FireFoz dacht dat je in die txt file had lopen klooien, dat je dat bedoelde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphega
FireFoz schreef op 05 juni 2003 @ 14:06:
[...]

* FireFoz dacht dat je in die txt file had lopen klooien, dat je dat bedoelde ;)
Ik heb ook zoveel accounts :P De reden? Mensen durven niet meer tegen je te spelen als je 50 wins en maar een enkele of 0 losses hebt. Bij quickmatch disconnecten ze meteen en custom game joinen ze gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
FireFoz schreef op 05 juni 2003 @ 14:06:
[...]

Ik denk dat ik Generals beter in de prullenbak kan gooien dan met een acount die deze stats heeft te spelen 600/40/20 (alles opgeteld ongeveer gok ik). Want als ik daarmee zou spelen zou echt 9/10 potjes van tevoren mismatchen, disconnecten, freezen of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
FireFoz schreef op 05 June 2003 @ 14:06:
[...]

Nou kijk, dat had ik dus ook. Gelukkig was ik er vroeg bij, en had de eerste dag meteen het spel gehaald en was uiteraard online gaan spelen :P.

Kwam mooit uit had namelijk een week vakantie toen dus flink gamen, en na paak weekjes zat ik al aardig tegen de 200 potjes aan, iets van 160 wins en 30 losses ofzo. Ging wel lekker dus, totdat....

Het steeds vaker voorkwam dat de connectie wegviel (teminste dat dacht ik toen..). Later bleek het dus dat ze Alf-F4'de. Als ik met die account probeer te spelen geven veel mensen meteen al op voordat je uberhaubt je eerste worker hebt kunnen selecteren :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Roetje schreef op 05 June 2003 @ 14:11:
[...]

Nou kijk, dat had ik dus ook. Gelukkig was ik er vroeg bij, en had de eerste dag meteen het spel gehaald en was uiteraard online gaan spelen :P.

Kwam mooit uit had namelijk een week vakantie toen dus flink gamen, en na paak weekjes zat ik al aardig tegen de 200 potjes aan, iets van 160 wins en 30 losses ofzo. Ging wel lekker dus, totdat....

Het steeds vaker voorkwam dat de connectie wegviel (teminste dat dacht ik toen..). Later bleek het dus dat ze Alf-F4'de. Als ik met die account probeer te spelen geven veel mensen meteen al op voordat je uberhaubt je eerste worker hebt kunnen selecteren :(.
Rival24 schreef op 05 juni 2003 @ 14:09:
[...]

Ik denk dat ik Generals beter in de prullenbak kan gooien dan met een acount die deze stats heeft te spelen 600/40/20 (alles opgeteld ongeveer gok ik). Want als ik daarmee zou spelen zou echt 9/10 potjes van tevoren mismatchen, disconnecten, freezen of wat dan ook.
Alphega schreef op 05 June 2003 @ 14:08:
[...]

Ik heb ook zoveel accounts :P De reden? Mensen durven niet meer tegen je te spelen als je 50 wins en maar een enkele of 0 losses hebt. Bij quickmatch disconnecten ze meteen en custom game joinen ze gewoon niet.
Ik quote mezelf maar ff :P :
Ik heb heel vaak gehad dat ik 40-4 had ofzo, en dat iedereen tegen wie ik ging spelen meteen cancelde nadat ze mn stats gezien hadden. Ik heb toen mn stats op 3-4 gezet ofzo, ent oen wilde wel iedereen spelen, mietjes.

En volgensmij was het niet zo dat na 1 potje het weer op 41-4 stond (weet ik vrij zeker eigenlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Wie gaat er nou de hele tijd z'n files zitten te editten? Ik speel nu nog steeds op m'n eerste account en zit op 110/70 ongeveer. T valt me de laatste week op dat het direct weer weggaan in een game nogal meevalt, is al veel erger geweest naar mij menig.
Maar ik heb wel allang een tweede account aangemaakt en die gaat binnenkort ook maar es full time gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Wmm schreef op 05 June 2003 @ 14:37:
Wie gaat er nou de hele tijd z'n files zitten te editten? Ik speel nu nog steeds op m'n eerste account en zit op 110/70 ongeveer. T valt me de laatste week op dat het direct weer weggaan in een game nogal meevalt, is al veel erger geweest naar mij menig.
Maar ik heb wel allang een tweede account aangemaakt en die gaat binnenkort ook maar es full time gebruikt worden.
Er zit een verschil tussen 110/70 en 110/7 om maar een voorbeel te geven. Meestal als je ratio meer dan 2 is, gaan ze weg.
FireFoz schreef op 05 juni 2003 @ 13:51:
[...]

Ja, dat kon eerst wel ja, maar die bug is al verwerkt in een patch dus dat kan niet meer.

[ Voor 34% gewijzigd door Roet op 05-06-2003 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
oooh
ja ik heb me er niet zo veel meer mee bezig gehouden..das wel beter dan :)
ff weekendje spelen weer dan maar :P
ben toch vrij morgen tm maandag :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Het probleem is er idd heel erg als het verschil tussen wins en losses echt aanzienlijk is. Mensen kicken me dan omdat ik een zogenaamde disconnecter zou zijn of joinen en leaven weer om die reden. Mensen met relatief veel win maar ook een aardig aantal losses word meer vertrouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Roetje schreef op 05 June 2003 @ 15:06:
[...]

Er zit een verschil tussen 110/70 en 110/7 om maar een voorbeel te geven. Meestal als je ratio meer dan 2 is, gaan ze weg.
Jawel, maar ik bedoel dat ze bij mij eerst ook vaak snel weer weggingen bij een quick match. De laatste week valt dat heel erg mee vind ik, zelfs mensen met 10/30 blijven en blijven gewoon spelen. Je kunt dan wel raden wie wint maar goed :)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
FireFoz schreef op 05 juni 2003 @ 15:12:
oooh
ja ik heb me er niet zo veel meer mee bezig gehouden..das wel beter dan :)
ff weekendje spelen weer dan maar :P
ben toch vrij morgen tm maandag :D :D :D
Nadeel is dat mensen nu nog steeds hun stats kunstmatig goed kunnen houden dmv een disconnect waarbij ze zelfs geen disconnect erbij krijgen. Het potje word door GOL dus als het ware niet geteld. Dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphega
Argh sommige mensen kunnen het bloed onder mijn nagels vandaan halen :( Speelde daarstraks met Roetje, verslaan we 2 buddies die vervolgens disconnecten :/ Maken een nieuwe game joinen die gasten meteen weer met de mededeling dat ze ons af gingen maken :Z Die gasten zijn gewoon zo ascociaal dat ze het gore lef hebben om meteen weer de game te joinen waar ze net uit gedisconnect zijn. En dan noemen ze je ook nog eens noob enz :r

[ Voor 3% gewijzigd door Alphega op 05-06-2003 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Wat ik dus irritant vond:

Dat ik als beginnende online speler een game dacht te joinen tegen iemand die maar 2 wins en 0 losses had, maar uiteindelijk iemand bleek te zien die inmiddels z'n 40ste account in gebruik had genomen :(

Eigenlijk zou het volgende moeten gebeuren:

- OF je kan niet meer de stats van elkaar zien (zoals RA2)
- OF EA games koppeld maximaal 1 account aan een serie-nummer.

Want zeg nou eerlijk: het is natuurlijk vrij lame om met je 23ste account met 4/0/0 stats een n00b custom game te joinen om vervolgens iedereen rot te schoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphega
Ye Greate'96 schreef op 05 juni 2003 @ 19:08:
Wat ik dus irritant vond:

Dat ik als beginnende online speler een game dacht te joinen tegen iemand die maar 2 wins en 0 losses had, maar uiteindelijk iemand bleek te zien die inmiddels z'n 40ste account in gebruik had genomen :(

Eigenlijk zou het volgende moeten gebeuren:

- OF je kan niet meer de stats van elkaar zien (zoals RA2)
- OF EA games koppeld maximaal 1 account aan een serie-nummer.

Want zeg nou eerlijk: het is natuurlijk vrij lame om met je 23ste account met 4/0/0 stats een n00b custom game te joinen om vervolgens iedereen rot te schoppen.
Ik join geen noob games iig. Ik maak altijd zelf een game.
Wat ik storend vind is Generals in de prullenbak kunnen gooien omdat niemand tegen je wil spelen. Ik zou het prima vinden als gewoon niemand stats kon zien van een andere speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
Alphega schreef op 05 June 2003 @ 18:24:
Argh sommige mensen kunnen het bloed onder mijn nagels vandaan halen :( Speelde daarstraks met Roetje, verslaan we 2 buddies die vervolgens disconnecten :/ Maken een nieuwe game joinen die gasten meteen weer met de mededeling dat ze ons af gingen maken :Z Die gasten zijn gewoon zo ascociaal dat ze het gore lef hebben om meteen weer de game te joinen waar ze net uit gedisconnect zijn. En dan noemen ze je ook nog eens noob enz :r
Heh, ik ken het.

Maar registreer jullie 2 nou es bij clanwars.cc en richt een clannetje op. Dan wil ik wel paar potjes tegen jullie spelen met een maat van mij. Plus het lijkt mij dat het sowieso het slimste is als jullie inderdaad goeie spelers zijn. Meeste andere custom games zijn newbiebashen en da's niet lang leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
btw, ben nu online moet je ff kijken in World Lobby 2 als je wil spele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68777

kan iemand mij vertellen of c&c generals met 1 cd is te installeren + spelen !? of MOET je ze echt allebei hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
Anoniem: 68777 schreef op 05 juni 2003 @ 21:34:
kan iemand mij vertellen of c&c generals met 1 cd is te installeren + spelen !? of MOET je ze echt allebei hebben ?
Je MOET ze om het spel te installeren allebei hebben natuurlijk. Het zijn sowieso niet voor niets 2 CD's. Spelen gaat alleen wel met 1 CD, maar om te installeren heb je er toch echt 2 nodig. Die 2de CD is er niet alleen voor de sier |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Morax op 05-06-2003 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zucht... als je beetje nadenkt en de geschiedenis van C&C kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphega
Countach schreef op 05 June 2003 @ 20:50:
[...]

Heh, ik ken het.

Maar registreer jullie 2 nou es bij clanwars.cc en richt een clannetje op. Dan wil ik wel paar potjes tegen jullie spelen met een maat van mij. Plus het lijkt mij dat het sowieso het slimste is als jullie inderdaad goeie spelers zijn. Meeste andere custom games zijn newbiebashen en da's niet lang leuk.
Van de ene kant lijkt mij een clan wel leuk, maar der zit zoveel gezeur omheen met reporten enz. Meestal heb je niet echt dikke tegenstand bij custom. Af en toe komen we wel naar World Lobby 2 om eens afgemaakt te worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 68777 schreef op 05 June 2003 @ 21:39:
zucht... als je beetje nadenkt en de geschiedenis van C&C kent.
Volgens jouw redenatie zouden er dan dus 3 CD's moeten zijn ;) ...Als je een beetje nadenkt dan.

[ Voor 10% gewijzigd door HolyCorn op 05-06-2003 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

;)

nee vind het gewoon beetje dom om gelijk te doen alsof ik net uit het gekkenhuis ontsnapt ben. Ik vroeg het gewoon omdat ik nu maar 1 cd heb en morgen een LAN heb. In eerdere C&C's kon je 1 cd gebruiken om te spelen in installeren. (Voor de duidelijkheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Alpegha: jij was het geloof ik die in deel 4 kwam met die link naar een Generals site. Weet niet meer precies hoe ie heet, en ik ben de link kwijt :(.
Ze hebben daar veel replays van de topspelers, en hun kreet ofzo was "you're number one search for Generals replays". Nu weet je vast wel wat ik bedoel :), zou je me nog een keer aan de link kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Bedankt, dat is em. Kan ik daar wee op het forum lezen en replays kijken van de topspelers (hoewel die altijd op Tournament Desert zijn zowat, ook niet altijd leuk :))>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Iemand hier nog een reactie op?

Als je GLA bent en je bent al wat verder in het spel en je hebt 2 legers tegen over elkaar staan oid bij een brug ofzo. Stel jij bent dus GLA en je tegenstander is China. Je tegenstander maakt een nuke cannon, heeft ie in 1 schot al meteen je halve leger kappot. ok, kan je verplaatsen buiten bereik. Wat gebeurt, je verplaatst je steeds verder en verder en uiteindelijk ga je gewoon dood.
Je kunt wel met die skut launcher van GLA terug schieten, maar die zijn

a) duurder
b) duurt veel langer om te maken

Daarnaast als je er dan net eindelijk eentje klaar hebt en naar het front rijdt, komt er een Mig aanvliegen en boem, weg issie. Kun je wel air deffence hebben, en dan is ie z'n mig kwijt ($1000), maar jij bent je skut launcher ook kwijt en je gaat dus alsnog dood.

Met USA precies hetzelfde. Die artellerie dingen van hun zijn doelzoekend en hebben een tiefus ver bereik wat erg kut is. Laatst speelde ik tegen iemand die dat ook deed, de heletijd met die dingen aanvallen. Ik was china en wou ze kappot maken met mn Migs, maar die dingen schieten verder dan jou zicht is...! Dus ik kon ze niet zien op de kaart, ze stonden buiten mijn gezichts bereik. Ik moest er dus eerst heen met iets om ze vervolgens pas te kunnen targetten. Aangezien er een legertje bij stond en een infanterie zo dood was (en klein zicht-veld heeft) schoot dit niet op, en als ik er met mn mig eerst overheen vloog was ie al dood, kost het me weer $1000.

Vind ik erg brak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Anoniem: 68777 schreef op 05 June 2003 @ 21:34:
Je hebt alleen CD 1 nodig voor te spelen, CD2 werkt zelfs niet dus :D

Toch maar eens op F5 rammen volgende x :X

[ Voor 8% gewijzigd door Roet op 05-06-2003 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
FireFoz schreef op 05 juni 2003 @ 23:03:

[...]
Wat ik meestal doe met de GLA is, ik zorg dat ik bij choke-points tunnels heb staan en iets van een stinger site of een radar van erbij om ver te kunnen kijken. Dan zorg ik er redelijk vroeg in het spel voor dat er een stuk of 3 CUD Launchers in mijn tunnels zitten. Je ziet ze dan vroeg aankomen, laad ze uit, schiet en zet ze meteen weer terug in je bunker tot ze zijn herladen. Als je ze dicht in de buurt genoeg van je tunnels houdt, kan je de Migs (als je ze ziet aankomen) outrunnen door ze meteen in je tunnels zetten. Het helpt ook om tonnetjes aan de overkant te zetten en ook om 1 of 2 bomb trucks in je tunnel te houden. De truc is om te zorgen dat je er op voorbereid bent en snel genoeg kan reageren als je ziet dat hij zoiets probeert, maar als hij er eenmaal al zit word het moeilijk.
Overigens, ooit gehoord van Rocket Buggies??? Die kan je veel verder van je tunnel gebruiken, vanwege hun snelheid en ze schieten ook erg ver, dus die zou je ook nog kunnen gebruiken.

Damn, wat een lap tekst. Ik hoop deze tactieken misschien helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
FireFoz schreef op 05 June 2003 @ 13:46:

Als je GLA bent en je bent al wat verder in het spel en je hebt 2 legers tegen over elkaar staan oid bij een brug ofzo
Dat moet je dus eigenlijk voorkomen, maarja wat morax zegt over die scuds vind ik eigenlijk ook wel een goed idee. Verder gewoon veel sneaky zooi uithalen (jarmen, bombtrucks e.d.)

Maar nogmaals... zover moet je het NIET laten komen... blijf gewoon technicals sturen met terrorists zo lang ze heel aankomen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
jesus net ff 5 potjes gespeeld, wat zit daar een verschikkelijk lame publiek zeg :r :r :r

GEEN EEN van de 5 is normaal weg gegaan!!
Heel normale connectie, maar als ik ging winnen (:+) oppeens disconnect. :( :(
Stelletje mietjes..net zo'n gast, "GLA-SCUM", hij ging me rushen (vind ik eik zowieso een slappe tactiek maar goed), maar ik kon het wel houden...een kwartiertje (toen ik me echt een beetje gesettled had en hij er echt niet meer door kon komen, hij kwam steeds met 3 technicals ofzo en ik had er al een stuk of 8 paladins staan met laserlock :D), zegt ie "game is too slow", en wat denk je...DISCONNECT
Het spel ging vlot zat en er was ook geen lag...gatver zeg, dit kan EA maar beter snel fixen anders speel ik het nooit meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben benieuwd of de patch echt nog in juni uitkomt.. Harvard:
Dear C&C Generals players,

Just another short update...

Things are looking better and better for getting this one out shortly. So far, we're targetting the next 2-3 weeks. Any change in this and we'll let you know. It'll include previously mentioned balance adjustments like "gattling weapons now require line of sight", a MiG tweak, a firewall port fix that allows players to better specify open ports, a "missing units" fix for some vid cards, an F4 disconnect fix and renaming of the lobbies to reflect styles of games (1 vs 1, 2 vs 2, mod games, etc).

We'll have more specifics shortly. Again, thanks for your patience.
Ze zijn wel heel slecht bezig daar zeg, voor die paar dingen hebben ze zo lang nodig? Ze hadden toch ookk een tussen-patch kunnen uitgeven? Zeg maar waar alleen de .INI fixes in staan? Dat is in maximaal een uurtje gedaan lijkt me 8)7

Nou ja, we wachten get maar weer af AGAIN :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
FireFoz schreef op 06 June 2003 @ 01:44:
jesus net ff 5 potjes gespeeld, wat zit daar een verschikkelijk lame publiek zeg :r :r :r

GEEN EEN van de 5 is normaal weg gegaan!!
Heel normale connectie, maar als ik ging winnen (:+) oppeens disconnect. :( :(
Stelletje mietjes..net zo'n gast, "GLA-SCUM", hij ging me rushen (vind ik eik zowieso een slappe tactiek maar goed), maar ik kon het wel houden...een kwartiertje (toen ik me echt een beetje gesettled had en hij er echt niet meer door kon komen, hij kwam steeds met 3 technicals ofzo en ik had er al een stuk of 8 paladins staan met laserlock :D), zegt ie "game is too slow", en wat denk je...DISCONNECT
Het spel ging vlot zat en er was ook geen lag...gatver zeg, dit kan EA maar beter snel fixen anders speel ik het nooit meer!
The disconnect effect you don't expect! Get used to it zou ik zeggen :P.
BTW Paladins met laserlock, damn dat zou bruut zijn, lekker snel vuren met tanks :D.
HolyCorn schreef op 06 June 2003 @ 09:36:
Ben benieuwd of de patch echt nog in juni uitkomt.. Harvard:

[...]

Ze zijn wel heel slecht bezig daar zeg, voor die paar dingen hebben ze zo lang nodig? Ze hadden toch ookk een tussen-patch kunnen uitgeven? Zeg maar waar alleen de .INI fixes in staan? Dat is in maximaal een uurtje gedaan lijkt me 8)7

Nou ja, we wachten get maar weer af AGAIN :(
Ken je Diablo patch v1.10? :X

[ Voor 21% gewijzigd door Roet op 06-06-2003 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
FireFoz schreef op 05 juni 2003 @ 23:03:

[...blah blah NC vs scud/tommie .... ]
Ik vind die quote onzin. SCUDs en Tommies zijn beide superieur aan Nuke Cannons. Bij tommies kun je met Search&Destroy veel verder schieten dan de NC en met SCUDs kun je schieten en dan snel terug trekken.

Je moet als GLA gewoon 2x Arms Dealer hebben die continue SCUD bouwt (wel scorp legertje achter de hand houden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetje schreef op 06 June 2003 @ 10:15:
[...]

The disconnect effect you don't expect! Get used to it zou ik zeggen :P.
BTW Paladins met laserlock, damn dat zou bruut zijn, lekker snel vuren met tanks :D.
:D Hier had ik helemaal overheen gelezen! Denk dat er veel chinezen gaan overlopen dan >:)
[...]

Ssst, straks breng je EA nog op een idee ;)

[ Voor 4% gewijzigd door HolyCorn op 06-06-2003 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Roetje schreef op 06 June 2003 @ 10:15:
[...]

[...]

Ik bedoelde natuurlijk dat ding waarmee die rakketen uit de lucht geschoten worden :p

Ik speel eik nooit met usa vandaar :)

Ik vind het wel jammer dat usa niet een echt effectief wapen tegen infaterie heeft...ja die sniper dan ok maar voor de rest niet zo veel (hero..$$$)
eigenlijk vind ik dat elk side wel minimaal 2 verschillende soorten defense-gebouwen zou moeten hebben, zoals china de bunker en de gatlingcanon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Countach schreef op 06 juni 2003 @ 10:24:
[...]

Ik vind die quote onzin. SCUDs en Tommies zijn beide superieur aan Nuke Cannons. Bij tommies kun je met Search&Destroy veel verder schieten dan de NC en met SCUDs kun je schieten en dan snel terug trekken.

Je moet als GLA gewoon 2x Arms Dealer hebben die continue SCUD bouwt (wel scorp legertje achter de hand houden).
MWha ik vind dat dat helemaal niet zo makkelijk is als dat jij het schrijft...als er een nukecanon al gedeployed staat kan je doen wat je wilt maar dan krijg je die gewoon niet meer om omdat zo'n nuke kannen alles in een grote omtrek vernietigt en zn bereik even ver is
daarnaast als ze ff een mig rond hebben cirelen dan ben je ook de lul want tis maar een klein stukje en er uit komen, schieten, en er weer in kost zeker wel meer dan 6 seconden nou een mig is er dan al lang( als ie in de buurt vliegt he)
daaarnaast het is gewoon klote om zo te moeten spelen vind ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FireFoz schreef op 06 June 2003 @ 10:57:
[...]

MWha ik vind dat dat helemaal niet zo makkelijk is als dat jij het schrijft...als er een nukecanon al gedeployed staat kan je doen wat je wilt maar dan krijg je die gewoon niet meer om omdat zo'n nuke kannen alles in een grote omtrek vernietigt en zn bereik even ver is
daarnaast als ze ff een mig rond hebben cirelen dan ben je ook de lul want tis maar een klein stukje en er uit komen, schieten, en er weer in kost zeker wel meer dan 6 seconden nou een mig is er dan al lang( als ie in de buurt vliegt he)
daaarnaast het is gewoon klote om zo te moeten spelen vind ik...
Je laat het nou net voorkomen of er al een complete basis van china staat, en dat jij dan nog is compleet van voor af aan moet beginnen... Kijk, hij moet ook alles researchen en bouwen, dat kost ook tijd. In die tijd kun jij ook units maken, en hem lastig vallen (technical+terror) Misschien moet je je build-order is bekijken, want als je je hier niet tegen kan verdedigen, doe je toch iets fout.
Ik quote Rival24:
Rival24 schreef op 06 juni 2003 @ 00:49:
[...]

Dat moet je dus eigenlijk voorkomen, maarja wat morax zegt over die scuds vind ik eigenlijk ook wel een goed idee. Verder gewoon veel sneaky zooi uithalen (jarmen, bombtrucks e.d.)

Maar nogmaals... zover moet je het NIET laten komen... blijf gewoon technicals sturen met terrorists zo lang ze heel aankomen....
Ik weet niet wat jouw speelstijl is (aanvallend/turtlen), maar je kunt niet winnen door je tegenstander te laten techen totdat hij heeft wat hij wil hebben. Doet me denken aan een topic op generalsreplays.com: How To Counter A Player With 15-17 Scud Storms? ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

FireFoz schreef op 06 juni 2003 @ 10:54:
[...]

Ik bedoelde natuurlijk dat ding waarmee die rakketen uit de lucht geschoten worden :p

Ik speel eik nooit met usa vandaar :)

Ik vind het wel jammer dat usa niet een echt effectief wapen tegen infaterie heeft...ja die sniper dan ok maar voor de rest niet zo veel (hero..$$$)
eigenlijk vind ik dat elk side wel minimaal 2 verschillende soorten defense-gebouwen zou moeten hebben, zoals china de bunker en de gatlingcanon
how about een mooie humvee gevult met rangers en flash bang? werkt ook overheerlijk en als je zeker wil zijn dat humvee niet dood gaat tegelijk met de ventjes rijd je gewoon langs laat je ze allemaal uitstappen, schieten doen e vanzelf en daarna pick je zeweer netjes op.
Verder als gebouw heeft USA toch wel bombardment dat ongeloofelijke schade doet, du die moet je goed plaatsen. EN een palace gevult met rocket mensen doet ook ongeloofelijke schade :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Mijn ideeen voor een vervolg op Generals, maar dan veel meer gericht op realisme:

Het spel begint met het volgende:

-Iedere speler heeft een aantal grote kampen met loopgraven, tenten en een x aantal soldaten en/of een paar plekken op de map waar een groepje tanks zijn opgerukt met een aantal manschappen die een klein kamp opzetten.
Als die verslagen worden, verlies je de game, want je bent tenslotte je je opmars naar het oorlogsgebied kwijt.

-Er worden niet meer tientallen gebouwen neergezet, maar "abilities" kun je krijgen door bijv. het aantal kills e.d. net als in Generals

Het bouwen van tanks en mannetjes e.d. in een oorlogsgebied is natuurlijk niet realistisch;

-Er is een soort communicator met je land van herkomst waarbij onderdelen, tanks, etc worden "besteld", wat je dus iedere x minuten kunt doen en dat dan ook wordt afgeleverd bij je basis.

- Tanks en soldaten worden niet meer gebouwd, maar gedropt of afgeleverd door bijv. vliegtuigen, trucks of boten.
- Afweer geschutten (loopgraven, bunkers, etc.) kunnen worden opgebouwd, maar de onderdelen en manschappen worden ook afgeleverd door dezelfde vliegtuigen, trucks of boten.

Je hebt dus een uitgebreid scherm waarbij je vele verschillende tanks en manschappen e.d. kunt bestellen.

Ook kun je air-strips en hangaars aanleggen waar vliegtuigen kunnen landen en "reloaden"

Aan dit bestellen zit natuurlijk een maximum aan, dus besteed je "budget" wijs!

Wat vinden jullie van deze ideeen, of zijn er nog meer punten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
Ye Greate, klinkt heel erg als Ground Control wat overigens een top RTS is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

LEuk voor een ander spel maar niet voor ee nspel in de C&C serie. C&C serie spellen zijn altijd al op deze manier geweest en naar mijn idee een erg succesvolle formule, helaas hebben ze in generals wel het bouwen van gebouwen aangepast, maar dat is nog aardig te doen.
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.