Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 12:44:
[...]
Tja maar als er wat meer overlords bij zitten met gattling-upgrade ben jij mooi een Aurora van 2500 kwijt. Per overlord heb je er minimaal 2 nodig dus dat kost je 5000 per overlord. Stel je hebt 4 au's: je pakt 2 overlord (2x2000 +2*500) en dat kost je 4x2500 = 10.000. Tel uit je winst. Als je meer dan genoeg geld hebt, kan je het lijden maat tegen een goede Chinees heb je die mogelijkheid niet. Dit is imo dus geen goede tactiek als je tegen een goede speler speelt.
Het enige waar ik aurora's (soms) voor gebruik, is (laat in een game) tegen Stategy Center en supply zones van USA. Je neemt met 2 au's de strategy center uit (kost je 2 au's tegen 2500 voor het gebouw) maar met 1 au pak je 1 supply zone. Aangezien je sneller au's bouwt dan een strategy center, zorg je ervoor dat hij geen kans krijgt om supply zones te bouwen (immers: strategy center is kapot) zodat hij steeds minder geld inkomsten heeft. Na een korte tijd heb je hem op de knieen (alleen als je zelf voor genoeg inkomsten zorgt).
Heh. Ik speelde gisteren anders tegen twee goede China spelers die me altijd lastig vallen met fully upgraded Overlords (dus 1 of 2 met speaker tower, rest met gattling), maar ze hadden geen antwoord op een stuk of 8 Aurora's.

(4 van mij, 4 van mijn ally) Voor ze met de bende Overlords goed en wel bij onze basis aankwamen, waren ze al zo goed als dood. (en dan stonden daar nog patriots en cruise missiles te wachten)
Overigens vergis je je in de kosten van een Overlord:
Aanschaf: 2000
Gattling: 1200
Spk twr: 500
Komt nog bij:
Depleted uranium shells: 2000
Nuclear engine upgrade: 2000
Die laatste 2 zijn maar eenmalig, maar tellen natuurlijk toch mee.
Wat ook leuk is tegen Overlords: angry mob met AK47's. Binnen no time hebben die zo'n ding weg

Helaas ben ik geen fan van de GLA, maar ze hebben wel enkele erg gave units. (ook de single player missions waren met GLA het leukste)
Ik speel het liefste met USA, omdat de Chinooks onverwachte mogelijkheden hebben... leuk voor sneak attacks, geladen met rangers. Of een paar Chinooks met een dozer en een paar tanks... en dan bij je enemy in de buurt een offensive gebouw neerzetten... love it. (moet je wel de zwakke plekken opzoeken, maar daar zijn spy drones voor)
China is ook wel leuk, alleen vind ik de hackers te langzaam en te kwetsbaar. De voertuigen van Chinezen ownen daarentegen wel erg. En de nuke uiteraard. Tegenwoordig maak ik de afspraak dat we maar 1 superweapon doen, anders ben je in 1 klap van de kaart geveegd, en dat is geen fun.
* DynaMikeY speelt elke avond tegen vrienden op zijn eigen VPN server
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD