[C&C]Generals - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.702 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:15
Ye Greate, goed idee. Goed uitgevoerd zal het vast een zeer goede gameplay op kunnen leveren. Maar ik denk dat het dan echt een wargame wordt, en ik zie een wargame nog anders als een RTS. Een RTS is eigenlijk helemaalniet realistisch mbt bv het opbouwen van de basis.
In een wargame gaat dit heel anders bv op de manier die jij beschrijft.
Voor een vervolg op Generals vind ik het niks, C&C is en blijft good old RTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Wmm schreef op 06 June 2003 @ 20:20:
Ye Greate, goed idee. Goed uitgevoerd zal het vast een zeer goede gameplay op kunnen leveren. Maar ik denk dat het dan echt een wargame wordt, en ik zie een wargame nog anders als een RTS. Een RTS is eigenlijk helemaalniet realistisch mbt bv het opbouwen van de basis.
In een wargame gaat dit heel anders bv op de manier die jij beschrijft.
Voor een vervolg op Generals vind ik het niks, C&C is en blijft good old RTS.
Ja, maar toch moet C&C te combineren zijn met deze vorm van realisme denk ik, er komt een enorme tactiek bij kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenst
  • Laatst online: 03-04-2023
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Rock-bottom Requirements:
Intel Pentium III 500 MHZ
128 MB RAM
1.2 GB Hard Disk Space
64 MB Video Card
en uiteraard niet meer dan 800 x 600 Resolution

--------------------------------------------------------------------------------
Het draait hier ander ook redelijk op: :D

PS ik draai wel met een dual AMD 2x MP1800+
En 512mb mem
En een TnT 1 16mb kaartje 1024X768
Details laag
Alleen de filmpjes draaien niet zo mooi die haperen een beetje
:/ Ja ik weet het wat moet je met een dual als je niet eens een goede vga kaart heb
Ik had gewoon niet meer geld
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Ye Greate'96 schreef op 06 June 2003 @ 20:34:
[...]

Ja, maar toch moet C&C te combineren zijn met deze vorm van realisme denk ik, er komt een enorme tactiek bij kijken.
Jawel, het is natuurlijk wel te combineren lijkt me. Maar dan moet je het geen Command & Conquer meer noemen vind ik. Dan zal het onder een andere naam moeten, omdat het eigenlijk niks meer met C&C te maken heeft.
Ik ben wel met je eens dat er dan veel meer tactiek bij komt kijken, dan kun je echt geen massa's units meer stampen en moet je roeien met de riemen die je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ye Greate'96
Wmm schreef op 06 June 2003 @ 20:52:
[...]

Jawel, het is natuurlijk wel te combineren lijkt me. Maar dan moet je het geen Command & Conquer meer noemen vind ik. Dan zal het onder een andere naam moeten, omdat het eigenlijk niks meer met C&C te maken heeft.
Ik ben wel met je eens dat er dan veel meer tactiek bij komt kijken, dan kun je echt geen massa's units meer stampen en moet je roeien met de riemen die je hebt.
Ik snap best dat het dan niet meer lijkt op de hele c&c range, maar leg me dan eens uit wat nou precies de reden zou zijn om het vervolg niet dusdanig realistisch te maken? Want je zou het zo kunnen maken dat je rustig per keer 30 tanks kan bestellen, maar dan krijg je geen base defence meer bijv.

In dit geval kun je rustig alsnog massa units maken, terwijl een n00b alleen maar vliegtuigen gaat zitten maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Ye Greate'96 schreef op 06 June 2003 @ 20:59:
[...]

Ik snap best dat het dan niet meer lijkt op de hele c&c range, maar leg me dan eens uit wat nou precies de reden zou zijn om het vervolg niet dusdanig realistisch te maken? Want je zou het zo kunnen maken dat je rustig per keer 30 tanks kan bestellen, maar dan krijg je geen base defence meer bijv.

In dit geval kun je rustig alsnog massa units maken, terwijl een n00b alleen maar vliegtuigen gaat zitten maken...
Er is geen enkele reden om het vervolg niet dusdanig realistisch te maken. Maar dan kun je niet meer spreken van een vervolg. Het vervolg zou dan een wargame worden terwijl het orgineel een RTS was.

Het hele concept wat je opnoemde klinkt erg goed. Maar zoals Countach al zei, er zijn vast al spellen die erop lijken. Hoewel ik het spel dat hij opnoemde nooit gespeeld heb.
Maar het concept van jou is erg leuk online lijkt me, moet je echt nadenken en kun je niet echt denken van, ik probeer maar wat, lukt het niet dan pech gehad.
Tuurlijk moet je in Generals ook wel nadenken, zeker als je tegen een goede tegenstander speelt. Maar in zo'n type game nog veel meer lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
woei kging net ff spelen met die aura bombers tegen een gast online en die dingen zijn best cool :)

Ik had er al 4, dus eerst ff alle power uit. toen had ik er ondertussen nog 2 bij, daarmee nog wat meer power uit
toen waren die 4 weer herladen, al zn dozers weg + 1 gattling-tank.
en toen wast een eitje natuurlijk, hij kon helemaal niet snel genoeg meer her opbouwen en zonder rader(no power) ben je toch ook redelijk kansloos in een grote map.

dingen zijn wel duur maar ja ik had 21000 geld ofzo (ik had alle oil rigs, 9 stuks :p) endan is het wel lache :p

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ye Greate'96
Meer nieuws over de update 1.6 - hij komt dus pas over 2 tot 3 weken...
Dear C&C Generals players,

As promised, here are more specifics on the planned 1.6 patch which should be out in the next 2-3 weeks. We are not rushing it through testing to ensure that it is a big plus, not a big minus for the community.

Here is the run down...

1. FIREWALLPORTOVERRIDE INI ENTRY - repaired this entry so it functions correctly.

2. ALT-F4 MULTIPLAYER EXPLOIT - Quitting the game during a multiplayer match using Alt-F4 will now correctly give the offending user a disconnect stat.

3. CHINESE AND KOREAN IME WINDOW ORDER - Re-prioritized the Korean and Chinese IME windows on the Save/Load screen so they now sort on top of all other windows.

4. SCUD STORM ANTHRAX BETA BUG - GLA’s Scud Storm now has the correct damage radius when upgraded with Anthrax Beta.

5. CHINA GATTLING TANK BUG - China’s Gattling Tank now correctly moves slower when it is damaged.

6. MULTIPLAYER LOBBIES – The lobbies have been renamed to allow people to congregate based on the type of game they want to play, not just their region.

1 vs 1
2 vs 2
3 vs 3
4 vs 4
Newbie
Asia
Europe
N America
S America
No Rush
No Supers
Mod Maps

7. GENERAL BALANCING ISSUES:
• China’s Gattling weapons now require Line of Sight to fire.
• China’s MiG cost increased from 1000 to 1200.
• China’s MiG Armor cost increased from 500 to 1000.
• US’s Cold Fusion Reactor Control Rod upgrade cost decreased from 800 to 500.

8. QUICKMATCH RESOLUTION – the resolution for QuickMatch games is no longer limited to 800x600. All resolutions allowed.

9. INVISIBLE UNITS - Fixing the problem where “behind the buildings” graphic was causing people with some old video cards to see invisible units.

10. NVIDIA GeForce FX fix - Fixed graphics glitch with certain drivers for GeForce FX.

Hope that helps. We're at your service.

--------------------
Harvard Bonin
Producer
Command & Conquer Generals
Electronic Arts
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:30
2. ALT-F4 MULTIPLAYER EXPLOIT - Quitting the game during a multiplayer match using Alt-F4 will now correctly give the offending user a disconnect stat
Op zich wel een goede, dit heeft waarschijnlijk wel als nadeel dat als IEDEREEN aftelt in het disconnect scherm dat je dan dus wel een loss krijgt ook al disconnect er zo'n dodo :|.
6. MULTIPLAYER LOBBIES – The lobbies have been renamed to allow people to congregate based on the type of game they want to play, not just their region
Hmm ben benieuwd hoe druk het gaat worden in de 2vs2 lobby :| Vrijwel alle "n00bs" gaan in No rush/ no supers zitten warschijnlijk. En ik vind eigenlijk dat ze geen N America lobby hadden moeten maken. Nou gaan die apen daar de hele dag daar zitten ipv in de "goede" lobbies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ye Greate'96
Toch blijft het een feit dat China heel moeilijk te overwinnen is met USA zolang er geen afweer geschut komt dat ook tegen soldaten gebruikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Dit gaat zo te horen echt een goede patch worden. Het hernoemen van de rooms vind ik ook erg nuttig. Hoe het nou is heeft geen enkel nut, ik ga toch in alle rooms kijken of ik een game kan vinden. Nu word het een stuk makkelijker, alle 1vs1 en 2vs2 etc. bij elkaar.

Ik was ook heel blij toen ik las dat de resolutie voor quick match straks niet meer vaststaat op 800x600. Ik speel veel quick match maar soms ook custom waar ik hem weer in 1240x960 kan zetten (ook voor het kijken van replays). Steeds eerst weer naar opties om de resolutie weer te veranderen :( en ik heb niet voor niets een snelle pc :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphega
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05 22:43
1. FIREWALLPORTOVERRIDE INI ENTRY - repaired this entry so it functions correctly.

2. ALT-F4 MULTIPLAYER EXPLOIT - Quitting the game during a multiplayer match using Alt-F4 will now correctly give the offending user a disconnect stat.
Zeer goed.
3. CHINESE AND KOREAN IME WINDOW ORDER - Re-prioritized the Korean and Chinese IME windows on the Save/Load screen so they now sort on top of all other windows.
Whatever :P
4. SCUD STORM ANTHRAX BETA BUG - GLA’s Scud Storm now has the correct damage radius when upgraded with Anthrax Beta.
Eindelijk ik vond het nogal irritant dat ik niet kon upgraden naar beta als ik een sw had. (kon natuurlijk wel maar dan werd die super nogal wat slapper)
5. CHINA GATTLING TANK BUG - China’s Gattling Tank now correctly moves slower when it is damaged.
6. MULTIPLAYER LOBBIES – The lobbies have been renamed to allow people to congregate based on the type of game they want to play, not just their region.

1 vs 1
2 vs 2
3 vs 3
4 vs 4
Newbie
Asia
Europe
N America
S America
No Rush
No Supers
Mod Maps
*proest* No Rush No Super, net alsof dat gaat helpen mensen zullen dat soort games nog steeds in de andere lobbies blijven maken. Ben benieuwd waar iedereen straks heen gaat, de continent lobbies of de X vs X lobbies.
8. QUICKMATCH RESOLUTION – the resolution for QuickMatch games is no longer limited to 800x600. All resolutions allowed.
RIP quickmatch ;(
9. INVISIBLE UNITS - Fixing the problem where “behind the buildings” graphic was causing people with some old video cards to see invisible units.

10. NVIDIA GeForce FX fix - Fixed graphics glitch with certain drivers for GeForce FX.
Geen last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
RIP quickmatch?! wtf heb je het over?

Als je denkt dat je beter overzicht hebt op 1600x1200 ofzo, dan heb je het mis want het camera standpunt blijft hetzelfde in elke resolutie.

Verder heeft die geen enkele invloed op 'high level' play. China blijft broken. USA blijft zwakste. GLA krijgt het makkelijker tegen China maar dat was sowieso al wel een goeie matchup.

Great minds think in parallel gutters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-07 14:49
Inderdaad, ik zie veel goeie dingen voorbij komen :)
Zoals de balance changes, gattling dat niet meer door gebouwen kan schieten en vooral de GLA anthrax beta bug. Dit vooral omdat ik alleen maar GLA speel :p
Ik kan echt niet wachten op de patch...... GIMME GIMME GIMME :D

[ Voor 14% gewijzigd door Morax op 07-06-2003 14:50 ]

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister nog een mooi 1v1 potje gespeeld op tournament desert.

Ik ben GLA. Tegenstander China. Heeft iemand er nog iets op aan te merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
Countach schreef op 07 juni 2003 @ 14:49:

Als je denkt dat je beter overzicht hebt op 1600x1200 ofzo, dan heb je het mis want het camera standpunt blijft hetzelfde in elke resolutie.
Lag in potjes wordt 99% van de tijd veroorzaakt door imbecielen die menen het spel op een hoge resolutie/detail te spelen terwijl ze een kutpc hebben. In de quickmatch MOESTEN ze de graphics wel laag zetten, maar nu gaan die kneuzen dus lekker alles hoog zetten. Dat is wat alphega bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
Verwijderd schreef op 07 June 2003 @ 15:53:
Gister nog een mooi 1v1 potje gespeeld op tournament desert.

Ik ben GLA. Tegenstander China. Heeft iemand er nog iets op aan te merken?
Keb best veel aan te merken, maar ik heb helaas geen uren de tijd :X ;)

Maar om het kort te houden:

- Je verprutst ENORM veel units. vb: je stuurt tanks + scud, maar je laat de tanks eerst een bunker mollen terwijl je dat lossless kunt doen met een scud.

- Je moet ook aan recon doen, je had namelijk na je eerste aanval rechts gewoon nog een keer daar aan moeten vallen.

- Je hebt enorm veel geluk gehad dat je vijand dom is. Hij viel aan namelijk de hele tijd met 3 migs aan terwijl je er 4 nodig hebt voor een firestorm. Hij wist ook blijkbaar niet dat tunnels hidden units kunnen detecten aangezien hij er vrolijk opaf wandelt.

Nouwja.... als je echt graag beter wilt spelen moet je echt eens een paar replays gaan kijken, want een betere speler maakt je in 2 minuten af.

Komt wat aggresief over, maar zo is het niet bedoeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Weet je wel hoelang het duurt voor 1 scud launcher een bunker kapot heeft? Als ik dat zou doen hoefde ik maar 1 mig op mijn dak te krijgen die op mijn scud launcher afging.

- Van dezelfde kant aanvallen deed ik expres niet want dat zou hij eerder verwachten. Ok dan had ik wel zijn airfield kunnen mollen maar toen wist ik nog niet dat zijn airfield aan die kant stond.
En zijn lotus kon geen kant meer op daar want elke uitgang stond gedekt en ik zou er net met een radarkarretje op af gaan.

- Hij moest wel aanvallen met 3 migs want anders zou ik veel te veel kapotmaken in zijn basis. Meestal molde ik wel een mig van hem dus hij had de kans niet om die snel weer op te bouwen.

En ik heb al replays gekeken en jij mag mij wel vertellen HOE een "betere" speler mij in 2 minuten kan afmaken want ik heb mijn verdediging altijd vroeg klaar.
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Wowowow rustig ;).

Rivel24 heeft wel gelijk, ik heb ook ff gekeken.
Daar aan de rechterkant had je idd gelijk weer moeten aanvallen. Hij had het verwacht is een zeer slecht argument om het niet te doen. De boel lag daar helemaal open, hij had haast geen tanks meer terwijl jij ze in overvloed had. Als je daar nog een keer heen was gegaan met je tanks had je hem daar voor 90% zeker weg kunnen vegen.

Je tegenstander speelde zeer dom, hij had wel steeds z'n vliegtuigen in de lucht maar gebruikte ze maar heel weinig wanneer jij aanviel. En dat met die scudlauncher, als je er zo over denkt waarom neem je hem dan uberhaupt mee :?.

En verder nog wat andere dingen: je ging veel te laat naar je tweede supply, dat kun je beter gelijk al doen. Zie ook mijn tips die ik gaf over de GLA in dit topic (deel 5 dus). Je moest het nu heel lang hebben van een depot waardoor het geld wel een stuk langzamer binnenkomt. En je ging veel te laat voor het Palace (waar hele goede upgrades bij zitten) en daarna voor de black markets (die ook hele goede upgrades hebben).
En nou niet zeggen dat je daar geen tijd voor had, want je werd nooit aangevallen, dit had allemaal makkelijk gekund.

En net zoals Rival24 al zei, dit is niet 'boos' bedoeld maar zijn gewoon tips die je in je achterhoofd kunt houden en waardoor je zeker beter zult gaan spelen (neem ik aan dan ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
Verwijderd schreef op 07 June 2003 @ 17:45:
En ik heb al replays gekeken en jij mag mij wel vertellen HOE een "betere" speler mij in 2 minuten kan afmaken want ik heb mijn verdediging altijd vroeg klaar.
-
Als die kerel aan de linkerkant van je basis in het begin met 2 gatling cannons aan was komen rijden (evt. met een paar tankhunters) Dan had hij je halve basis al kunnen slopen. En dat is dan een héél erg vaak gebruikte tactiek.
Hij moest wel aanvallen met 3 migs want anders zou ik veel te veel kapotmaken in zijn basis. Meestal molde ik wel een mig van hem dus hij had de kans niet om die snel weer op te bouwen.
Hij had er 4 in zijn basis hangen (vol) maar hij stuurt er maar 3, dat is gewoon dom. Het excuus om hem daar te laten hangen voor een lotus of burton is nou niet van toepassing.
Weet je wel hoelang het duurt voor 1 scud launcher een bunker kapot heeft? Als ik dat zou doen hoefde ik maar 1 mig op mijn dak te krijgen die op mijn scud launcher afging
Neem een paar quadcannons mee met armor piercing bullets om migs te schieten, en bouw een tunnel waar je je scud wilt laten staan, dan kun je daar je scud insturen als er migs over komen vliegen.

Overigens nog een aanmerking op het potje:
Je stuurt op een gegeven moment een technical op 3 gatling tanks en 1 gatling turret af..... Als je ziet dat het op dat moment geen nut heeft, stuur hem er dan gewoon NIET op af en houd hem in je basis.

Verder had je ook heel makkelijk bomb trucks kunnen gebruiken (gatling turrets mollen met scud en bomb trucks sturen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je goed had gekeken raakte ik een hele groep tanks met mijn scud. En daarna een nuke cannon.

En ik stopte mijn geld zo snel mogelijk in tanks ipv gebouwen. Daarom bouwde ik pas later een extra supply depot.

Maar goed bedankt voor het commentaar. Ik val voortaan wel vanaf dezelfde kant weer aan. En hoger in de map tunnels bouwen voor mijn scud is ook een goed idee.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2003 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphega
Countach schreef op 07 June 2003 @ 14:49:

Verder heeft die geen enkele invloed op 'high level' play. China blijft broken. USA blijft zwakste. GLA krijgt het makkelijker tegen China maar dat was sowieso al wel een goeie matchup.
Ja doh! Ik weet ook wel dat je er geen grotere view van een hogere resolutie krijgt, ik speel het spel al langer dan vandaag...
Zonder die resolutiecap kun je beter custom games gaan doen zodat je tenminste een beetje goede teams kunt maken. Want het enige voordeel van quickmatch was dat je minder vaak van die honden tegen kwam met een te trage bak en hun resolutie op 1600 bij 1200. En aangezien ze nu gewoon weer op hogere resoluties kunnen spelen is dat enige voordeel nu weg. Dus RIP quickmatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisbeingme
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-05-2021
- Als je in het begin meteen in je command center 4 extra slaves bouwt, en ze alvast naar het supply depot laat lopen, dan zijn die meteen al aan het werk, hoef je niet te wachten totdat ze in het supply center zijn gebouwt :)

- Je stuurde ook nog een keer een technical met 4 van die zelfmoordcommando's naar zijn supply gebouw, ikzelf doe er altijd 5 in, omdat als er 1tje doodgaat, je nog backup hebt, en als er geen dood gaat, kan je die 2 wagens die het halen ook nog meenemen ;)

Verder heb ik weinig gezien dat de anderen niet merkten (of wel merkten, maar het niet belangrijk genoeg vonden :P)

Maar ik zie hier wat:
Bij mij gaat die tank gewoon langzamer rijden als ie stuk gaat hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
OMG, heb net 4 potjes quickmatch gespeeld (2v2). Zijn het echt allemaal disconnecters :( , ik kan er echt niet tegen en bij elke keer dat iemand disconnect, krijg ik meer zin in patch 1.6.
En in een potje wat ik on-line heb gezet (zie hieronder voor de link) gaat 1 iemand (met flinke stats!!!) turtlen. Wij maken de ene speler af (NIET de turtler), wat denk je, gaat die andere ook weg. Waarom kan tegenwoordig NIEMAND meer tegen verliezen. Erken nou eens dat iemand beter is dan jij en accepteer een loss. Pfffffft, wat een lamers allemaal. En dat allemaal voor een partijtje stats :( :( :(
Ik zit er serieus aan te denken geen Generals via Westwood meer te spelen tot patch 1.6 uitgekomen is, en dan alleen eventueel tegen vrienden ofzo te spelen, want hier word ik echt niet goed van :r
Quickmatch 2v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 12:33

Flame17

Captur EDC 130

de China speler gaf op, maar met een beetje meer ballen had ie gewoon doorgespeeld en kunnen winnen( zijn situatie was nog niet hopeloos)

Verder vond ik het een saai potje met 2 spelers die niet alles benutten qua mogelijkheden ( zoals hier boven ook al aangegeven of was de afspraak NO SW)

Verder liep je nogal BLIND in op die mijnen aan het einde van de game..

Kortom, ik heb tegen betere China en GLA spelers gespeeld en dus ook gezien het het niet moet( uit ondervinding :? )

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thisbeingme schreef op 07 June 2003 @ 19:38:

Maar ik zie hier wat:

[...]

Bij mij gaat die tank gewoon langzamer rijden als ie stuk gaat hoor...
Dat is ook de bedoeling volgens die tekst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op 08 June 2003 @ 11:47:
[...]

Dat is ook de bedoeling volgens die tekst ;)
Uh, nee juist niet... Als je even verder gelezen had, dan had je wel gezien dat het een stuk tekst uit de beschrijving van patch 1.6 is. De gatts rijden nu nog gewoon net zo hard verder als ze in het rode zitten.

Edit: Die patch die nog niet uit is weet je wel? ;)

[ Voor 8% gewijzigd door HolyCorn op 08-06-2003 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit spel nu al een tijdje geleden gekocht. Ik probeer dan ook al een tijdje online te komen, maar om de een of andere reden lukt het me niet om een account te createn. telkens vul ik iets in en dan zegt ie incorrect password:S Probeer ik andere, telkenns hetzelfde. Moet ik me ergens anders registreren ofzo? Of kan het liggen aan dat ik achter een router zit. Ik kan ook met warcraft 3 zelf geen custom games maken, dus missschien is dit hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:24
Hmm misschien helpt het om ff een gamespy / Fileplanet accountje aan te maken en dan de email/password combo van die account in te vullen en dan dat te proberen maar ik kan me niet voorstellen waarom het niet zou lukken. Hier heb ik namelijk een non-gamespy email ingevuld en het werkt gewoon naar behoren. Heb dus eigenlijk geen ID. Staat je online IP wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
Inderdaad, zat ik ook net aan te denken. Ten eerste, zit je achter een router/firewall?? Die dingen veroorzaken nogal wat problemen met Generals On-Line, en zoals Roetje al zegt, kijk een in je options scherm, en kijk daar of in het vakje "on-line IP" daadwerkelijk je internet-IP staat aangegeven.
Als dat zo is en je zit niet achter een router of firewall, kom dan terug en dan proberen wij je te helpen :)

[ Voor 18% gewijzigd door Morax op 08-06-2003 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisbeingme
  • Laatst online: 06-05-2021
Verwijderd schreef op 08 June 2003 @ 20:31:
Ik heb dit spel nu al een tijdje geleden gekocht. Ik probeer dan ook al een tijdje online te komen, maar om de een of andere reden lukt het me niet om een account te createn. telkens vul ik iets in en dan zegt ie incorrect password:S Probeer ik andere, telkenns hetzelfde. Moet ik me ergens anders registreren ofzo? Of kan het liggen aan dat ik achter een router zit. Ik kan ook met warcraft 3 zelf geen custom games maken, dus missschien is dit hetzelfde probleem?
Dat zegt ie dus al :)

Als je achter een router zit, dan moet je bepaalde poorten doormappen. Moet je maar ff zoeken naar poort in dit topic (of in een van de vorige delen :P), en in Network Troubleshooting staat een heel verhaal van hoe je die poorten dan wel niet kan doormappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
Ik heb een router en nooit problemen gehad met Generals. Misschien is het alleen een probleem met routers die een ingebouwde firewall hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Ik zit ook achter een router, ik weet niet of er een ingebouwde firewall inzit (ik heb der weinig verstand van verder). Maar ik heb ook nooit problemen gehad met Generals.

Maar idd, dat je met Warcraft 3 geen custom games kunt maken duidt er toch op dat je poorten open moet zetten. Als je dat dan in Generals ook doet werkt het misschien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 juni 2003 @ 20:31:
Wat ook kan zijn is dat je je dag en maand van je geboortedatum omgekeerd hebt ingevuld waardoor hij het niet accepteert. Je moet als eerst je maand invullen en daarna je dag en dan het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerste complimenten over de berg info die ik heb gelezen in de afgelopen delen van Generals. Ik ben nu ook eindelijk weer eens verder gegaan waar ik een paar maanden geleden mee ben verdergegaan. Ik heb me alleen de griebus gezocht naar de manier om replays te bekijken. Ik heb er een aantal binnengehaald hier van het forum, maar weet niet waar en hoe ik deze *.rep's kan gebruiken cq afspelen. Het zal in de meeste ogen van deze fanatieke Generals-verslingerde forumgebruikers een waarschijnlijk stomme vraag zijn, maar is het eenvoudig om ze te bekijken? Ik heb al uitgebreid gezocht hier, maar er zijn ruim 4000 reply's. Iemand een helpende hand misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
Ze moeten in je x:\mijn documenten\Command and Conquer Generals Data\Replays staan...

Je kunt ze opstarten door in het hoofdmenu Load---> replay te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphega
Verwijderd schreef op 09 June 2003 @ 21:39:
Ten eerste complimenten over de berg info die ik heb gelezen in de afgelopen delen van Generals. Ik ben nu ook eindelijk weer eens verder gegaan waar ik een paar maanden geleden mee ben verdergegaan. Ik heb me alleen de griebus gezocht naar de manier om replays te bekijken. Ik heb er een aantal binnengehaald hier van het forum, maar weet niet waar en hoe ik deze *.rep's kan gebruiken cq afspelen. Het zal in de meeste ogen van deze fanatieke Generals-verslingerde forumgebruikers een waarschijnlijk stomme vraag zijn, maar is het eenvoudig om ze te bekijken? Ik heb al uitgebreid gezocht hier, maar er zijn ruim 4000 reply's. Iemand een helpende hand misschien?
Zet de replays in de volgende map:
Mijn Documenten\Command and Conquer Generals Data\Replays
Start generals op -> load -> load replay -> dubbel klik op de replay die je wil laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:07
die rep;ays die je download, die zet je in je command & conquer generals data map, en die staat weer in mijn documenten.

Dus naar mijn documenten, dan naar je c&c map, en daar zit dan weer een map met replays, waarin je uiteraard je replay zet.

Je start c&c en je kan de desbetreffende replay bekijken.

[ Voor 4% gewijzigd door Qosmic op 09-06-2003 21:42 . Reden: te laat ]

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A very big thanks...... en wat een snelheid .......pfoe _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 juni 2003 @ 15:42:
[...]

Wat ook kan zijn is dat je je dag en maand van je geboortedatum omgekeerd hebt ingevuld waardoor hij het niet accepteert. Je moet als eerst je maand invullen en daarna je dag en dan het jaar.
uhm nou, ik ben op 8 augustus jarig dus dat is 08 en 08, dus niet echt veel kans op omgekeerd invullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:34
Misschien een beetje stom gedacht, maar misschien bestaat het useraccount al (en is het van iemand anders) en krijg je daarom steeds incorrect password?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Laatst online: 27-07 17:12

aapelite

Do the kirby!

Dat zou betekenen dat die persoon dan op precies dezelfde email dat account heeft gemaakt, want meerdere mensen hebben account met zelfde naam alleen komt er dan een 0 1 2... enz achter je naam te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 29-07 15:04

Royz

Kleurenblind!!

Gisteren eindelijk weer eens gespeeld, 3v3 op Twilight Flame. Ben wel benieuwd naar jullie reacties!!! (uiteraard ging er een weg met een disconnect maar ja). Hier is de replay te downloaden! Enjoy en give me feedback plz! Ik zou feedback erg waarderen...

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
ik heb dat ook gehad dat ie mn passwoord niet accepteerde (en die account heb ik al sinds dune2000:D) maar na wat gekloot met mn firewall e.d. deet ie t wel, dus tis bljikbaar toch met je netwerk iets

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou het spel ook spelen vandaag alleen elke keer als het spel begint kan ik net een gebouw neerzetten en dan krijg ik disconnectscherm....
Firewall staat uit heb alleen me internetverbinding lopen via een andere pc. Gaat automatisch via windows xp.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 13:43:
Ik wou het spel ook spelen vandaag alleen elke keer als het spel begint kan ik net een gebouw neerzetten en dan krijg ik disconnectscherm....
Firewall staat uit heb alleen me internetverbinding lopen via een andere pc. Gaat automatisch via windows xp.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn???
Hoeft niet aan jou te liggen of gaat jou teller achteruit in dat scherm?
Vooral bij quickmatch gaan sommige er gelijk weer vandoor na het zien van je stats. En dan gaan ze er niet gewoon van door (wat wel kan, levert je de eerste 25 seconden geen loss op) maar disconnecten ze. Dat kan het zijn, als dat het niet is weet ik het ook niet. Generals online heeft wel wat probs met firewall en routers en ze doen er wat aan in patch 1.6 die over een paar weken uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senater
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

Royz schreef op 10 June 2003 @ 11:30:
Gisteren eindelijk weer eens gespeeld, 3v3 op Twilight Flame. Ben wel benieuwd naar jullie reacties!!! (uiteraard ging er een weg met een disconnect maar ja). Hier is de replay te downloaden! Enjoy en give me feedback plz! Ik zou feedback erg waarderen...
tja je speelde wel tegen erg grote n00bs want een beetje speler had jullie 3e met gemak ingemaakt want waarom bouwde je zoveel gatlings langs je basis :? een paar gatling tanks zijn voldoende

en waarom deed je bij het begin zo weinig met je tanks je kon zo hun oil afpakken als je wou.
en tja dan die eerste nuke die je gooide waarom deed je die midden op dat airport als je die een beetje gericht had dan had je zijn airport te pakken met zijn strategie center en nog zo'n geld ding van usa

en je had maar 6 hackers gemaakt dat is opzich een beetje weinig vooral in twilight daar kan je er een gerust een stuk of 20 hebben want hoe meer geld hoe meer je kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

senater schreef op 10 June 2003 @ 15:43:
[...]
tja je speelde wel tegen erg grote n00bs want een beetje speler had jullie 3e met gemak ingemaakt want waarom bouwde je zoveel gatlings langs je basis :? een paar gatling tanks zijn voldoende
In de lobby hadden ze wel goede stats, maar in ieder geval die disconnecter zal wel vaker disconnecten dan hou je die 0 losses. Omdat ik zag dat die Aurora onze 3e steeds aanviel, en ik mijn nuke wilde houden of zijn Auroras zou verliezen. Onze 3e vroeg of ik die nuke op zijn Auroras wilde gooien, zodat hij tijd had om weer op te bouwen.
en waarom deed je bij het begin zo weinig met je tanks je kon zo hun oil afpakken als je wou.
Ik ben altijd voorzichtig in het begin :(. Minpunt misschien ja...
en tja dan die eerste nuke die je gooide waarom deed je die midden op dat airport als je die een beetje gericht had dan had je zijn airport te pakken met zijn strategie center en nog zo'n geld ding van usa
Klopt, ik had het te laat door. Vond het terwijl ik drukte best een grove fout. :(
en je had maar 6 hackers gemaakt dat is opzich een beetje weinig vooral in twilight daar kan je er een gerust een stuk of 20 hebben want hoe meer geld hoe meer je kan maken.
Klopt ook, maar ik had helemaal geen geld gebrek eigenlijk. Waar ik wel aan twijfel, is het beter om hackers in groepjes te zetten, zodat ze sneller meer kunnen hacken? Of maakt dat geen reet uit en kan je ze net zo goed veel spreiden?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ye Greate'96
Royz schreef op 10 June 2003 @ 16:26:
[...]

Klopt ook, maar ik had helemaal geen geld gebrek eigenlijk. Waar ik wel aan twijfel, is het beter om hackers in groepjes te zetten, zodat ze sneller meer kunnen hacken? Of maakt dat geen reet uit en kan je ze net zo goed veel spreiden?
Je kan ze juist beter verspreiden, als iem. met gla ineens een aantal soldaten midden tussen je grote groep hackers zet, zijn ze allemaal dood (of een nuke gooit, etc.) daarom kun je ze natuurlijk veel beter verspreiden.

Voor de inkomsten maakt het geen fluit uit of ze nou bij elkaar zet of gespreid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ye Greate'96 schreef op 10 juni 2003 @ 16:33:
[...]
Voor de inkomsten maakt het geen fluit uit of ze nou bij elkaar zet of gespreid
Ok thx, ik had ooit gehoord dat je ze beter bij elkaar kon zetten waardoor ze sneller richting de 10 (€? $?) per hacker gaan. Voortaan spreid ik ze meer :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senater
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

Royz schreef op 10 June 2003 @ 16:26:
[...]

geld teveel heb je bijna nooit met generals want dan maak je gewoon een 2e warfactory ofzo. of een 3e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wmm schreef op 10 juni 2003 @ 15:00:
[...]

Hoeft niet aan jou te liggen of gaat jou teller achteruit in dat scherm?
Vooral bij quickmatch gaan sommige er gelijk weer vandoor na het zien van je stats. En dan gaan ze er niet gewoon van door (wat wel kan, levert je de eerste 25 seconden geen loss op) maar disconnecten ze. Dat kan het zijn, als dat het niet is weet ik het ook niet. Generals online heeft wel wat probs met firewall en routers en ze doen er wat aan in patch 1.6 die over een paar weken uitkomt.
Quickmatch doet het wel aardig....Wat wil je met mijn stats.....Alleen customgame doet ie het maar een enkele keer. Bij het progress scherm zie ik dan alleen me eigen progress, heel vaag is dat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphega
Royz schreef op 10 juni 2003 @ 16:37:
[...]

Ok thx, ik had ooit gehoord dat je ze beter bij elkaar kon zetten waardoor ze sneller richting de 10 (€? $?) per hacker gaan. Voortaan spreid ik ze meer :D.
Ik zou ze maar spreiden, want ze gaan echt neit sneller hacken als ze op een hoopje liggen :P Je moet met hackers wel altijd goed opletten of die lolbroek burton niet de hele handel loopt te knifen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 17:03:
[...]

Quickmatch doet het wel aardig....Wat wil je met mijn stats.....Alleen customgame doet ie het maar een enkele keer. Bij het progress scherm zie ik dan alleen me eigen progress, heel vaag is dat....
Ehm, wat bedoel je nou? Dat je bij quick match vaak wel normaal kunt spelen maar bij custum juist vaak niet?

Dat ie alleen bij jou in progress scherm loopt en bij de ander niet heb ik ook een tijdje last van gehad... Geen idee hoe het komt heb er nu ook geen last meer van eigenlijk. Misschien dat de connectie weg was gevallen aan de andere kant of dat ie gelijk al disconnecte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Zat net nog ff te spelen en werd gelijk uit gemaakt voor nOOb, nou is dat wel zo :? maar om dat gelijk te roepen als je gelijk met een Mig over me Basis vliegt....hmmm

Verder wees ik hem toen ff op zijn 30 disconeccts en daarna heb ik disconect want hij begon te schelden en te vloeken.

Leuk spelletje dat C&C, als er maar geen randdebielen mee doen :+

Tips voor opbouw China zijn welkom 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Flame17 op 10-06-2003 17:32 ]

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Alphega schreef op 10 June 2003 @ 17:10:
[...]

Ik zou ze maar spreiden, want ze gaan echt neit sneller hacken als ze op een hoopje liggen :P Je moet met hackers wel altijd goed opletten of die lolbroek burton niet de hele handel loopt te knifen.
Ik had gedacht dat ze misschien tips etc van elkaar zouden overnemen :P. Nee waar ik aan dacht, net als massale battlemasters die dan sterker zijn, dat hetzelfde met hackers zou kunnen gebeuren. Zou eigenlijk wel moeten, 100 weten meer dan 1 ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphega
Arno schreef op 10 June 2003 @ 17:32:
Zat net nog ff te spelen en werd gelijk uit gemaakt voor nOOb, nou is dat wel zo :? maar om dat gelijk te roepen als je gelijk met een Mig over me Basis vliegt....hmmm

Verder wees ik hem toen ff op zijn 30 disconeccts en daarna heb ik disconect want hij begon te schelden en te vloeken.

Leuk spelletje dat C&C, als er maar geen randdebielen mee doen :+

Tips voor opbouw China zijn welkom 8)7
Weet je hoe hij aan die disconnects komt? Juist van mensen zoals jij die disconnecten :P Als je zelf disconnect veranderd er niets aan je stats. Dus al die disconnects die hij heeft, heeft ie omdat ie tegen trieste disconnecters heeft gespeeld.
Royz schreef op 10 juni 2003 @ 17:34:
[...]

Ik had gedacht dat ze misschien tips etc van elkaar zouden overnemen :P. Nee waar ik aan dacht, net als massale battlemasters die dan sterker zijn, dat hetzelfde met hackers zou kunnen gebeuren. Zou eigenlijk wel moeten, 100 weten meer dan 1 ;).
Horde bonus kun je zien hè, dan krijgen de units zo'n cirkel om zich heen. Ennuh, hackers zijn nou eenmaal niet van die sociale typejes die lekker met elkaar gaan liggen praten, ze zitten de hele dag achter hun computer :+

[ Voor 29% gewijzigd door Alphega op 10-06-2003 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Owww,maar dat ik disconecte is dus een foutje van me, ik heb juist willen kleppen tegen hem waarom hij zo deed.

Zonder nOOb 's is er geen Generals leven lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Alphega schreef op 10 juni 2003 @ 18:40:

Horde bonus kun je zien hè, dan krijgen de units zo'n cirkel om zich heen. Ennuh, hackers zijn nou eenmaal niet van die sociale typejes die lekker met elkaar gaan liggen praten, ze zitten de hele dag achter hun computer :+
Lol, niet van die sociale typejes :D.

Horde bonus is niet alleen die cirkel.
Standaard horde is een rode ster, als ze de horde upgrade hebben dan krijgen ze er ook nog een gele cirkel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wmm schreef op 10 June 2003 @ 17:10:
[...]

Ehm, wat bedoel je nou? Dat je bij quick match vaak wel normaal kunt spelen maar bij custum juist vaak niet?

Dat ie alleen bij jou in progress scherm loopt en bij de ander niet heb ik ook een tijdje last van gehad... Geen idee hoe het komt heb er nu ook geen last meer van eigenlijk. Misschien dat de connectie weg was gevallen aan de andere kant of dat ie gelijk al disconnecte.
Ja Quickmatch doet het 4 van de 5 keer. Met meerdere mensen op custummatch is me pas 1 keer gelukt op 9 a 10 pogingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphega
Wmm schreef op 10 June 2003 @ 19:19:
[...]

Lol, niet van die sociale typejes :D.

Horde bonus is niet alleen die cirkel.
Standaard horde is een rode ster, als ze de horde upgrade hebben dan krijgen ze er ook nog een gele cirkel bij.
Ja dat klopt, sorry was ik er vergeten nog bij te zeggen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Verwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 19:22:
[...]

Ja Quickmatch doet het 4 van de 5 keer. Met meerdere mensen op custummatch is me pas 1 keer gelukt op 9 a 10 pogingen!
Mja, als ie het bij quickmatch wel bijna altijd doet dan waarom bij custommatch niet. Misschien gewoon domme pech dat je tegenstandes bij custom steeds wat doen waardoor het verkeerd gaat? Ik weet het ook niet, misschien iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ye Greate'96
Maar als iemand disconnect tijdens een spel en je laat de teller netjes aflopen, dan krijg je er toch een win bij? Of krijg je dan toch een disconnect??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
Ye Greate'96 schreef op 10 June 2003 @ 20:33:
Maar als iemand disconnect tijdens een spel en je laat de teller netjes aflopen, dan krijg je er toch een win bij? Of krijg je dan toch een disconnect??
Ja klopt, behalve als je 1vs1 doet en je laat het aftellen.. dan krijg je een disc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Nee, normaal gesproken krijg je een win. Hoewel de laatste dagen m'n disconnect teller wel omhoog geschoten is, hoe dat kan...
Maar als iemand in de eerste 25 seconden gelijk weggaat (exit game, surrender of disconnect) dan krijg je allebei niks. Dan is de game gewoon nooit gespeeld. Erg makkelijk want als de snelheid erg traag is dan ben ik ook direct weer weg. Ik ga niet van die idioot trage games spelen omdat m'n tegenstander een trage pc of slechte verbinding heeft.
Rival24 schreef op 10 June 2003 @ 20:40:
[...]

Ja klopt, behalve als je 1vs1 doet en je laat het aftellen.. dan krijg je een disc.
Dat meen je niet, hoezo krijg je dan een disc... ik krijg ook vaak genoeg een win hoor. Maar zoals ik hierboven al zei: m'n disc teller loopt de laatste dagen wel weer op. Argh, das wel echt erg als je dan wel een disc krijgt.

[ Voor 32% gewijzigd door Wmm op 10-06-2003 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
Ja dat disc gezeik is sinds de Gamespy upgrade een week terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Vandaag veel met een slowmotion game en weer een ander aanvalsplan, kreeg gelijk een dozer in me basis en die ging een Barracks bouwen en een bunker en ik was nog bezig om te organiseren....

Verder speel ik om te spelen en niet perse om te winnen, maar als iemand wat tips heeft voor de opbouw van je basis.

Net nog in een verliezende partij een Mismatch ( weet iemand wat dat is en hoe komt dat) en vandaag wel vaak tegen speler met vette stats, vooral tegen die GLA met 300 wins en 10 loss was een ZEER kort potje.

[ Voor 26% gewijzigd door Flame17 op 10-06-2003 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
Over die mismatch, dat kan twee dingen zijn:
- Het is een bekende bug, dat er een mismatch komt als je op een HQ schiet als het verkocht wordt
- Het kan ook zijn dat iemand er een progje voor gebruikt (dat denk ik eerder). Er schijnt een progje in omloop te zijn waarmee je met 1 druk op de knop een mismatch kan veroorzaken, waardoor iedereen een disc krijgt, behalve degene met het progje.
Erg lame in ieder geval :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
Arno schreef op 10 juni 2003 @ 23:43:
maar als iemand wat tips heeft voor de opbouw van je basis.
Ja dat verschilt heel erg per ras... zo is het bij China heel belangrijk om zo snel mogelijk een warfactory te hebben :)

Maar op www.generalsreplays.com staat een hoop informatie op het forum in de sticky topics over base builden enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

oke, ga zo ff kijken op die site.

Net ook weer een leuke game: :'(

Beginnen tegen GLA en eindigen tegen China, hij had me dozer gejat. :7

GLA speler met een stats waar je U tegen zegt....200 wins en 20 loss ofzo..... dat had ik weer.

Maar weer strijdend ten onder 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:09

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik zag dat iemand in het begin van het topic aan het blaten was over Aurora's... weet je waar die dingen perfect voor zijn? Om rushes met Overlords tegen te houden.

Ik ga altijd eerst voor de healer Overlord, dus die met de speaker tower erop, die de rest in leven houdt. Daarna is het een kwestie van afmaken... elke Aurora onder een nummer zetten, en met een delay van 2 seconden een nieuwe Overlord targetten :) (als je 2-3 bommen tegelijk op een Overlord gooit komt het minder hard aan als een paar keer 1 bom)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DynaMikeY schreef op 11 juni 2003 @ 12:32:
Ik zag dat iemand in het begin van het topic aan het blaten was over Aurora's... weet je waar die dingen perfect voor zijn? Om rushes met Overlords tegen te houden.

Ik ga altijd eerst voor de healer Overlord, dus die met de speaker tower erop, die de rest in leven houdt. Daarna is het een kwestie van afmaken... elke Aurora onder een nummer zetten, en met een delay van 2 seconden een nieuwe Overlord targetten :) (als je 2-3 bommen tegelijk op een Overlord gooit komt het minder hard aan als een paar keer 1 bom)
Tja maar als er wat meer overlords bij zitten met gattling-upgrade ben jij mooi een Aurora van 2500 kwijt. Per overlord heb je er minimaal 2 nodig dus dat kost je 5000 per overlord. Stel je hebt 4 au's: je pakt 2 overlord (2x2000 +2*500) en dat kost je 4x2500 = 10.000. Tel uit je winst. Als je meer dan genoeg geld hebt, kan je het lijden maat tegen een goede Chinees heb je die mogelijkheid niet. Dit is imo dus geen goede tactiek als je tegen een goede speler speelt.

Het enige waar ik aurora's (soms) voor gebruik, is (laat in een game) tegen Stategy Center en supply zones van USA. Je neemt met 2 au's de strategy center uit (kost je 2 au's tegen 2500 voor het gebouw) maar met 1 au pak je 1 supply zone. Aangezien je sneller au's bouwt dan een strategy center, zorg je ervoor dat hij geen kans krijgt om supply zones te bouwen (immers: strategy center is kapot) zodat hij steeds minder geld inkomsten heeft. Na een korte tijd heb je hem op de knieen (alleen als je zelf voor genoeg inkomsten zorgt).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Laatst online: 10:12

charrel

Cortisol4life..

quickmatch filter ook bij iemand anders niet meer toegankelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphega
DynaMikeY schreef op 11 juni 2003 @ 12:32:
Ik zag dat iemand in het begin van het topic aan het blaten was over Aurora's... weet je waar die dingen perfect voor zijn? Om rushes aanvallen met Overlords tegen te houden.

Weet je beter werkt? 3 raptors. 3 raptors kunnen 1 overlord slopen. Dit is:
- goedkoper: 1400 per stuk ipv 2500 per stuk
- efficiënter: kleinere kans dat ze neergeschoten worden
- effectiever: grotere kans op raak schieten (aurora's missen vaak rijdende doelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:24
Alphega schreef op 11 June 2003 @ 13:20:
[...]

Weet je beter werkt? 3 raptors. 3 raptors kunnen 1 overlord slopen. Dit is:
- goedkoper: 1400 per stuk ipv 2500 per stuk
- efficiënter: kleinere kans dat ze neergeschoten worden
- effectiever: grotere kans op raak schieten (aurora's missen vaak rijdende doelen)
Niet vergeten dat ze ook nog aardig goed zijn tegen gebouwen, en je ze ook nog eens gaurd air kan laten doen om MiGs neer te halen (2 raptors > 1 MiG)

Dus idd, veel beter om 3 of 4 Raptortjes te bouwen ja :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

grom, wil ik weer eens quick match doen, doet dat ding het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben meestal blij als ze overlords op me af sturen -> Generals points voor het oprapen!
Paar pally's voor de andere tanks, en md's + LL ondersteund door tommy's voor de overlords = :D

[ Voor 9% gewijzigd door HolyCorn op 11-06-2003 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

iemand aanwezig op GOL nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
aapelite schreef op 11 juni 2003 @ 13:51:
iemand aanwezig op GOL nu?
Ja ik ben online, mijn naam is op dit moment HugeCock.

slowchat :X

//edit: #generals op irc.tweakers.net

[ Voor 9% gewijzigd door Rival24 op 11-06-2003 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Rival24 schreef op 11 juni 2003 @ 14:13:
[...]

slowchat :X
yeah i know maar er is ook een IRC kanaal voor generals alleen is er nooit iemand ofzo :S dus als eenieder anders daar watvaker kan opduiken ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 12:44:
[...]

Tja maar als er wat meer overlords bij zitten met gattling-upgrade ben jij mooi een Aurora van 2500 kwijt. Per overlord heb je er minimaal 2 nodig dus dat kost je 5000 per overlord. Stel je hebt 4 au's: je pakt 2 overlord (2x2000 +2*500) en dat kost je 4x2500 = 10.000. Tel uit je winst. Als je meer dan genoeg geld hebt, kan je het lijden maat tegen een goede Chinees heb je die mogelijkheid niet. Dit is imo dus geen goede tactiek als je tegen een goede speler speelt.

Het enige waar ik aurora's (soms) voor gebruik, is (laat in een game) tegen Stategy Center en supply zones van USA. Je neemt met 2 au's de strategy center uit (kost je 2 au's tegen 2500 voor het gebouw) maar met 1 au pak je 1 supply zone. Aangezien je sneller au's bouwt dan een strategy center, zorg je ervoor dat hij geen kans krijgt om supply zones te bouwen (immers: strategy center is kapot) zodat hij steeds minder geld inkomsten heeft. Na een korte tijd heb je hem op de knieen (alleen als je zelf voor genoeg inkomsten zorgt).
Heh. Ik speelde gisteren anders tegen twee goede China spelers die me altijd lastig vallen met fully upgraded Overlords (dus 1 of 2 met speaker tower, rest met gattling), maar ze hadden geen antwoord op een stuk of 8 Aurora's. >:) (4 van mij, 4 van mijn ally) Voor ze met de bende Overlords goed en wel bij onze basis aankwamen, waren ze al zo goed als dood. (en dan stonden daar nog patriots en cruise missiles te wachten)

Overigens vergis je je in de kosten van een Overlord:

Aanschaf: 2000
Gattling: 1200
Spk twr: 500

Komt nog bij:
Depleted uranium shells: 2000
Nuclear engine upgrade: 2000

Die laatste 2 zijn maar eenmalig, maar tellen natuurlijk toch mee.

Wat ook leuk is tegen Overlords: angry mob met AK47's. Binnen no time hebben die zo'n ding weg :) Helaas ben ik geen fan van de GLA, maar ze hebben wel enkele erg gave units. (ook de single player missions waren met GLA het leukste)

Ik speel het liefste met USA, omdat de Chinooks onverwachte mogelijkheden hebben... leuk voor sneak attacks, geladen met rangers. Of een paar Chinooks met een dozer en een paar tanks... en dan bij je enemy in de buurt een offensive gebouw neerzetten... love it. (moet je wel de zwakke plekken opzoeken, maar daar zijn spy drones voor)

China is ook wel leuk, alleen vind ik de hackers te langzaam en te kwetsbaar. De voertuigen van Chinezen ownen daarentegen wel erg. En de nuke uiteraard. Tegenwoordig maak ik de afspraak dat we maar 1 superweapon doen, anders ben je in 1 klap van de kaart geveegd, en dat is geen fun.

* DynaMikeY speelt elke avond tegen vrienden op zijn eigen VPN server :)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 12:44:
[...]
Tja maar als er wat meer overlords bij zitten met gattling-upgrade ben jij mooi een Aurora van 2500 kwijt. Per overlord heb je er minimaal 2 nodig dus dat kost je 5000 per overlord.
Ik heb ook nog nooit een hoopje overlords gezien zonder 3 of meer gattlings erbij/naast. Dus ik vind het zoiezo een vreemde taktiek. Zo niet, de gattlings zijn zo gemaakt en goedkoop en snel, dus eventueel kan die zich ook snel bij de groep voegen....
Rival24 schreef op 11 June 2003 @ 14:13:
[...]

Hey dan heb ik pas geleden nog tegen je 2v2 gespeeld. Jullie waren wel goed :D.

[ Voor 19% gewijzigd door Royz op 11-06-2003 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-07 08:05

Wiebbe

<none />

DynaMikeY schreef op 11 juni 2003 @ 15:17:
[...]

Heh. Ik speelde gisteren anders tegen twee goede China spelers die me altijd lastig vallen met fully upgraded Overlords (dus 1 of 2 met speaker tower, rest met gattling), maar ze hadden geen antwoord op een stuk of 8 Aurora's. >:) (4 van mij, 4 van mijn ally) Voor ze met de bende Overlords goed en wel bij onze basis aankwamen, waren ze al zo goed als dood. (en dan stonden daar nog patriots en cruise missiles te wachten)

Overigens vergis je je in de kosten van een Overlord:

Aanschaf: 2000
Gattling: 1200
Spk twr: 500

Komt nog bij:
Depleted uranium shells: 2000
Nuclear engine upgrade: 2000

Die laatste 2 zijn maar eenmalig, maar tellen natuurlijk toch mee.

Wat ook leuk is tegen Overlords: angry mob met AK47's. Binnen no time hebben die zo'n ding weg :) Helaas ben ik geen fan van de GLA, maar ze hebben wel enkele erg gave units. (ook de single player missions waren met GLA het leukste)

Ik speel het liefste met USA, omdat de Chinooks onverwachte mogelijkheden hebben... leuk voor sneak attacks, geladen met rangers. Of een paar Chinooks met een dozer en een paar tanks... en dan bij je enemy in de buurt een offensive gebouw neerzetten... love it. (moet je wel de zwakke plekken opzoeken, maar daar zijn spy drones voor)

China is ook wel leuk, alleen vind ik de hackers te langzaam en te kwetsbaar. De voertuigen van Chinezen ownen daarentegen wel erg. En de nuke uiteraard. Tegenwoordig maak ik de afspraak dat we maar 1 superweapon doen, anders ben je in 1 klap van de kaart geveegd, en dat is geen fun.

* DynaMikeY speelt elke avond tegen vrienden op zijn eigen VPN server :)
toon volledige bericht
WAUW!

een overlord met Gattling EN Speaker :P
dat zou wel heel erg kikke zijn!

nee, we bedoelen natuurlijk als je er 2 pakt met een Gattling toren erop, aan gezien het een beter idee is de gene te pakken die je air kunnen aanvallen, die Speaker toren versie rijd wel verder.

En over het algemeen bedoelen wij het in een 1on1 match, waarbij je allbij op volledige snelheid en kwaliteit speelt..

Dus overlords met Shells en Nuclear Tanks, komt je echt bijna nooit tegen dan :)

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
Nou... net een potje met aapelite gespeeld en t waren me toch een stelletje bunkergays. We waren op een gegeven moment vrij kansloos, maar toch een victory. Ga ervoor zitten, hij duurt vrij lang.

Replay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik val als eerste de speaker tower overlord aan, anders kun je die andere blijven bombarderen tot je een ons weegt. Aurora's moeten na elke bom reloaden... dus in die reload tijd kan de autoheal veel doen. Raptors zijn ook leuk, maar die schieten vaak niet in 1x alle 4 de missiles weg, en tijdens de draaibeweging die ze maken om de andere 2 missiles te lozen kunnen ze al neergeschoten zijn.

Ik vind het niet erg dat mijn vliegtuigen neergehaald worden, maar dan moeten ze wel effectief geweest zijn :)

Ik speel nooit 1 on 1... meestal minimaal 4 spelers, en als we met minder zijn gaan we op grote velden tegen 5-6 brutals knokken... we winnen niet altijd, maar als je dan wint....ooh, sweet taste of victory :)

Maar we hebben dus wel de tijd (en het geld) om nuclear tanks met nuclear shells te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Rival24 schreef op 11 June 2003 @ 16:02:
Nou... net een potje met aapelite gespeeld en t waren me toch een stelletje bunkergays. We waren op een gegeven moment vrij kansloos, maar toch een victory. Ga ervoor zitten, hij duurt vrij lang.

Replay
Heheh...'bunkergays'... ik ben ook iemand die zich het liefst zo diep mogelijk ingraaft, en pas na 2 uur een massive attack doet.

Het leukste is als je medespelers of tegenstanders hebt die dat ook doen... potjes van 3 uur zijn me niet vreemd hoor... daar beleef ik het meeste lol aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphega
Royz schreef op 11 juni 2003 @ 15:32:
[...]

Ik heb ook nog nooit een hoopje overlords gezien zonder 3 of meer gattlings erbij/naast. Dus ik vind het zoiezo een vreemde taktiek. Zo niet, de gattlings zijn zo gemaakt en goedkoop en snel, dus eventueel kan die zich ook snel bij de groep voegen....

[...]

Hey dan heb ik pas geleden nog tegen je 2v2 gespeeld. Jullie waren wel goed :D.
Tegen HugeCock en Nerk0r (that's me atm) toevallig? Of tegen HugeCock en Player{13}.
DynaMikeY schreef op 11 juni 2003 @ 16:03:
Ik val als eerste de speaker tower overlord aan, anders kun je die andere blijven bombarderen tot je een ons weegt. Aurora's moeten na elke bom reloaden... dus in die reload tijd kan de autoheal veel doen. Raptors zijn ook leuk, maar die schieten vaak niet in 1x alle 4 de missiles weg, en tijdens de draaibeweging die ze maken om de andere 2 missiles te lozen kunnen ze al neergeschoten zijn.

Ik vind het niet erg dat mijn vliegtuigen neergehaald worden, maar dan moeten ze wel effectief geweest zijn :)

Ik speel nooit 1 on 1... meestal minimaal 4 spelers, en als we met minder zijn gaan we op grote velden tegen 5-6 brutals knokken... we winnen niet altijd, maar als je dan wint....ooh, sweet taste of victory :)

Maar we hebben dus wel de tijd (en het geld) om nuclear tanks met nuclear shells te maken...
Met 3 raptors kun je overlords kapot krijgen ook al staan er heal overlords naast :7
* Alphega likes raptors :P

[ Voor 56% gewijzigd door Alphega op 11-06-2003 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

DynaMikeY schreef op 11 June 2003 @ 16:06:
[...]

Heheh...'bunkergays'... ik ben ook iemand die zich het liefst zo diep mogelijk ingraaft, en pas na 2 uur een massive attack doet.

Het leukste is als je medespelers of tegenstanders hebt die dat ook doen... potjes van 3 uur zijn me niet vreemd hoor... daar beleef ik het meeste lol aan :)
het probleem van deze personene was dat ze hun hol niet eens uitkwamen en alleen maar SW kweekten :)
ANders kan het inderdaad wel fun zijn, zolang de gevechten maar van 2 kanten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Ik heb al vaak gehad dat ze je eerst droogzetten, daarna SW kweken en daarna met die dingen achterelkaar op je basis droppen( gister een GLA met 5 Scuds en China met 4 Nukes).....Leuk...not.

3 uur achter elkaar spelen, neen dat lijkt me niet leuk en gelukkig ben ik niet handig in het C&C en dus duren mijn games niet langer dan 1 uurtje .

Wat me opviel in de diverse games is dat ik steeds het initiatief neem en zodra ik bij hun basis aankwam wachten daar allerlei wapentuig en dat weer achter bunkers.

Ik dus dat in een volgende game ook doen en werd ik uitgemaakt voor nOOb of chicken.....

Kortom ik geniet van dit spelletje en om het gezin niet wakker te maken zit ik met een koptelefoon op, maar het nadeel daar van is dat je in je bed ook nog aan het build for china of welke kreet dan ook in je kop zit. ;) ...i will crush you, terwijl ik in de pan wordt gehakt :*) .

[ Voor 4% gewijzigd door Flame17 op 11-06-2003 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Heb tijden met 'no limits' gespeeld...oftewel: onbeperkt SW kweken, en dan met 3 man iemand in een klap het veld uit beuken. Maar dat is niet echt leuk...dus hebben we de afspraak gemaakt dat we maximaal 1 SW per player doen. (jammer voor USA met zijn relatief zwakke SW...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-07 18:41
Patch 1.06 info
Dear C&C Generals players,

As promised, here are more specifics on the planned 1.6 patch which should be out in the next 2-3 weeks. We are not rushing it through testing to ensure that it is a big plus, not a big minus for the community.

Here is the run down...

1 vs 1
2 vs 2
3 vs 3
4 vs 4
Newbie
Asia
Europe
N America
S America
No Rush
No Supers
Mod Maps

Hope that helps. We're at your service.
toon volledige bericht
Stomme lobbies! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Arno: Lol ik ben inderdaad ook in mijn dromen nog tanks aan het sturen en migs met napalm op infanterie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

tja dan ga ik toch liever voor een Natte droom.

Maar jiij komt nog aan slapen toe, ik blijif woelen met die mooie kreten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
Burton die z'n schwanz naar binnen ragt bij een Black lotus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
burton en jarmen die die lotus h**r sandwichen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Ja, op de achterbank van een USA Humvee :D.

@ Hidde, wat is er mis met die lobbies dan zoals ze na de patch zijn? Ik vind ze nu ook knap klote, wat kan mij het schelen waar iemand vandaan komt ofzo. Ik zit toch bijna altijd in USA lobby. En daar zit ik toch al niet vaak, speel meerendeel Quick match.
Nu kun je tenminste snel naar de room met de game van je keuze (1-1, 2-2 etc.). En een aparte lobby voor die modmaps vind ik ook wel een goed idee, al die lui die willen spelen op zo'n zelfgemaakte map en vervolgens dus eigenlijk cheaten omdat die map weer iets 'leuks' heeft. Hoop alleen wel dat ze dus die lobbies wel zo maken dat je bv geen 2-2 game kunt starten in de 1-1 lobbie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphega
HolyCorn schreef op 11 June 2003 @ 18:02:
burton en jarmen die die lotus h**r sandwichen ;)
He bah dan krijgt die lotus weer allemaal zand in der crack van die woestijnrat Jarmen. Hoewel hij wel een langer kanon dan Burton heeft :9~.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

ja hoor het peil is dalende...... :P

Maar weer on topic??

Op die site heb ik weinig info gevonden en bijkomend euvel is dat die sit eniet echt snel loopt.

Iemand hier nog wat info voor een basis basis opbouw... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphega
Arno schreef op 11 June 2003 @ 18:28:

Maar weer on topic??

Op die site heb ik weinig info gevonden en bijkomend euvel is dat die sit eniet echt snel loopt.

Dit is de stickie in het "China strategy" forum Link
Hierin staat aardig wat info. Er wordt ook in gediscussieerd wat dan de voor en nadelen zijn van de buildorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Arno schreef op 11 June 2003 @ 18:28:

Maar weer on topic??

Het peil stijgt juist :P.

Die site is idd vreselijk traag, erger ik me ook dood aan.
Maar tips... kun je niet een paar replays online gooien?
Ik weet niet eens met welke kant je speelt :), als je replays online zet kan ik je vast wel wat tips geven, of iemand anders hiero.
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.