[WC] Het grote waterkoelingsvragen-topic deel IV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.758 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DareDevil
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-02 16:29
Ik zet dat blok op me GPU(nog in bestelling). Dat is gewoon weer een fan minder... Ik weet niet of je chipset chip erg warm word maar meestal is een heatsink voldoende. ook bij overklokken. Ik heb iig nooit een Mobo gehad waar dat de beperkende factor was.

[ Voor 16% gewijzigd door DareDevil op 06-06-2003 00:04 ]

Paradigm: Shift happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft één van jullie al een review gelezen/gezien van de Dangerden Maze4 ???

Ik heb er geen kunnen vinden....

hier is een pic Afbeeldingslocatie: http://www.j-b-o.nl/Maze4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:50
Ik heb zelfs een FAN op mijn NB zitten met leuke lichtjes :P en die kan tot 6000rpm en hijs tempcontrolled dus ik denk dat ik idd maar op mijn GPUtje ga zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 juni 2003 @ 00:34:
Heeft één van jullie al een review gelezen/gezien van de Dangerden Maze4 ???

Ik heb er geen kunnen vinden....

hier is een pic [afbeelding]
Opeens vind ik mijn ontwerp van mei vorig jaar niet zo gek meer:

Afbeeldingslocatie: http://www.tkau.nl/pics/waterblok-baz.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sedat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-08 14:19

Sedat

Tweaker...

MR_WAZOO schreef op 04 June 2003 @ 07:16:
[...]

dat word dus een Sicce idra pomp, zelfbouw reservoir, IA radiator, jupilers IA waterblokjes en dan nog slangen, maar die moet ik nog bepalen

owjah, alles word 2 maal besteld, ivm 2 waterkoelingsetup's voor 2 pc's naast elkaar

mijn huidige temp is trouwens cpu 36 graden, case 25-30 graden
Welk rad. is dat nu van de IA ..ik kan hem niet vinden?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KifArU schreef op 06 June 2003 @ 12:05:
[...]

Opeens vind ik mijn ontwerp van mei vorig jaar niet zo gek meer:

[afbeelding]
zo te zien is de maze nog steeds een spiraal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Laatst online: 08-09 19:41

Blord

Hello Kitty !

Verwijderd schreef op 06 juni 2003 @ 12:52:

zo te zien is de maze nog steeds een spiraal...
Dan zie je verkeerd. Het water loopt van een aansluiting rechtstreeks naar de andere aansluiting door verschillende kleine kanaaltjes.

http://www.dangerden.com/images/MAZE4/Maze4_478_large.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Mmm... bij dat ontwerp van KifArU zijn de kanaaltjes diagonaal en dus langer over het gedeelte waar de cpu (en de core) zit... maar dat geldt alleen voor cpu's met een vierkante core natuurlijk. :/ Alleen zal de stroming door de hoeken van dit vierkante ontwerp nogal slecht zijn; bij de DDM4 is zijn de buitenste kanalen ellipsvormig zodat er geen knik en (minder) belemmering voor de stroming in zit, wat natuurlijk beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/pass_throughcc.jpg
Ziet dit er netjes uit of niet? (Niet mijn werk!) bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online
Aham brahmasmi schreef op 06 June 2003 @ 13:26:
Mmm... bij dat ontwerp van KifArU zijn de kanaaltjes diagonaal en dus langer over het gedeelte waar de cpu (en de core) zit... maar dat geldt alleen voor cpu's met een vierkante core natuurlijk. :/ Alleen zal de stroming door de hoeken van dit vierkante ontwerp nogal slecht zijn; bij de DDM4 is zijn de buitenste kanalen ellipsvormig zodat er geen knik en (minder) belemmering voor de stroming in zit, wat natuurlijk beter is.
Het gaat natuurlijk om het idee van de parallelle kanalen. Tot nu toe was bijna iedereen overtuigd van de spiraalvorm, maar dit gaat (naar mijn idee) de goede kant op.
Vrijwel exact dezelfde vorm als die DD maze 4 had ik al eens op papier gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Voor een hoge stroomsnelheid is een spiraalvormig kanaal geschikt. Voor een minder snelle stroming (minder krachtige pomp) zal zo'n koelblok met parallele kanaaltjes beter werken... Dat was toch wat we geconcludeerd hadden? Met beide ontwerpen heb je een groot koeloppervlak, maar bij het spiraalkanaal is het kanaal nauw en moet de stroming dus snel zijn en bij de parallelle kanaaltjes is het kanaal veel breder en hoeft de stroomsnelheid niet zo hoog te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blord schreef op 06 June 2003 @ 13:00:
[...]

Dan zie je verkeerd. Het water loopt van een aansluiting rechtstreeks naar de andere aansluiting door verschillende kleine kanaaltjes.

http://www.dangerden.com/images/MAZE4/Maze4_478_large.jpg
sorry, maar uit dat plaatjes is dat dus echt niet met zekerheid te zeggen...

sterker nog, het heet natuurlijk niet voor nix MAZE...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DareDevil
Nou sorry hoor maar als ik dat zo zie dan ben ik voor 99% zeker dat dat het geval is en dat het dus geen spiraal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was een tijd geleden aan ut surfen op het web daar zag ik een super coole externe waterkoeling unit maar nu kan ik hem dus nergens weer vinden

het was een vrij platte plaat voor boven op de pc zelf
hij heeft een temp display voor op en volgens mij ook fan speed regelaars
het is dus een radiator pomp en koeler in een

Iemand een idee?

neeh het was niet een mod van iemand anders |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Exos van Koolance :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al een poosje mijn wc coolings kit aan de gang. Nu zit er alleen nog lucht in mijn systeem. Hoe krijg ik dit er op een normale manier uit?? Het is btw een dangerden maze3 en radeon blok een eheim 1048 en een blackice pro. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Verwijderd schreef op 07 June 2003 @ 08:24:
Ik heb nu al een poosje mijn wc coolings kit aan de gang. Nu zit er alleen nog lucht in mijn systeem. Hoe krijg ik dit er op een normale manier uit?? Het is btw een dangerden maze3 en radeon blok een eheim 1048 en een blackice pro. :?
KBen een n00b op WC gebied setje is in preorder ;) Je moet of een resevoir gebruiken of een t-stukje in je cirkel zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vaak blijft er wat lucht in je radiator zitten. Door wat te schudden en draaien van de radiator komt deze er wel uit. Door een T-stuk of reservoir kan de lucht het systeem uit en zal je dus ook water toe moeten voegen om het geheel vol te krijgen. Gewoon een paar keer proberen en dan lukt het vanzelf. BTW in de pomp kan ook licht blijven zitten, maar na een keer uit en weer aanzetten is deze meestal ook uit de pomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Laatst online: 24-07 22:43
Sedat schreef op 06 June 2003 @ 12:52:
[...]

Welk rad. is dat nu van de IA ..ik kan hem niet vinden?..
deze op> Laupro

de "hoofdverkoop" radjes

[ Voor 8% gewijzigd door NightOwlNL op 07-06-2003 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

ik heb geen reviews gevonden, maar ik gok van wel, de rad ziet er degelijk uit, maar van de sloop is altijd beter.
het koelblok zelf: geen idee
pompje: zuigt, eheim is beter

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:09
Ik ben op zoek naar een redelijke watercooling set. Ik heb al gekeken naar de Thermaltake Aquarius, maar ik vind deze waardeloos omdat de pomp maar 90 liter per uur verplaatst.
Het enige wat ik met de watercooling wil koelen is mijn cpu.
kan iemand mij vertellen welke onderdelen ik het bets kan kopen voor Max. 150 euro? ik wil daar wel een complete set voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:35

Flexx

This side up

guppie15 schreef op 07 juni 2003 @ 18:33:
Ik ben op zoek naar een redelijke watercooling set. Ik heb al gekeken naar de Thermaltake Aquarius, maar ik vind deze waardeloos omdat de pomp maar 90 liter per uur verplaatst.
Het enige wat ik met de watercooling wil koelen is mijn cpu.
kan iemand mij vertellen welke onderdelen ik het bets kan kopen voor Max. 150 euro? ik wil daar wel een complete set voor hebben.
Check hier eens, het is nog een animo check maar als het eenmaal doorgaat kan je leuke dingen kopen en ook setjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
daar zijn de koelblokjes wel erg duur

Is het mogelijk om geen radiator te nemen, ik heb hier niet genoeg plaats voor in mijn kast en het zal aanzienlijk in kosten schelen. Is dit echt slecht voor de prestaties of hangen deze meer van de pomp en de cpukoeler af?

[ Voor 76% gewijzigd door BasvanS op 07-06-2003 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
casemodderpoel schreef op 07 June 2003 @ 17:25:
[...]

ik heb geen reviews gevonden, maar ik gok van wel, de rad ziet er degelijk uit, maar van de sloop is altijd beter.
het koelblok zelf: geen idee
pompje: zuigt, eheim is beter
Ik heb ondertussen wel een review gevonden;

http://www.madshrimps.be/...=3&artpage=124&articID=51

Druk ook 2maal op next. 1 maal vd temperaturen en nog maals vd conclussie. Ze zegge wel iets van moeilijk te installere, maar daar is dit forum toch voor ;)
Als ik me nu dat s koop (lekker goedkoop) en vraag om het pompje weg te late en dan koop k me dit pompje;

http://www.overclocking.b...09cdbfe713a7f315334d3a5c7

of is dit pomje beter ???

http://www.overclocking.b...09cdbfe713a7f315334d3a5c7

Dan lijkt het me ideaal, niet ?
Moet ik dan gewoon zo doen; ?

Koelblokje - buis - radiator (en dan fan dichtbij de radiator) - weer buis - reservoir - weer buis, maar maar een klein stuk v +- 10cm - pompje - en nog stuk buis

??

thx
greetzz 8)

Edit:

Ik vond nog complete kids die ik kan kope in mn buurt (gent)

http://www.overclocking.b...7d3fb827022f9db6280c1851b

Ma die zijn allemaal wel heel duur vind ik in vergelijking met de rest

[ Voor 18% gewijzigd door Tofu op 07-06-2003 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guppie15 schreef op 07 juni 2003 @ 18:50:
daar zijn de koelblokjes wel erg duur

Is het mogelijk om geen radiator te nemen, ik heb hier niet genoeg plaats voor in mijn kast en het zal aanzienlijk in kosten schelen. Is dit echt slecht voor de prestaties of hangen deze meer van de pomp en de cpukoeler af?
:: Principe van WC ::

• Eigenlijk is de benaming waterkoeling onjuist. Waterkoeling is gewoon luchtkoeling. En eigenlijk is zelfs die benaming onjuist, koeling bestaat niet, je kan enkel warmte verplaatsen. Het grote voordeel van waterkoeling is dat je door de grote radiatoren een enorm grote oppervlakte kunt creëren, met een gewone heatsink rechtstreeks op je CPU is dat niet mogelijk. De functie van het water is het transporteren van de warmte van je CPU naar de radiator. Daar kan trouwens ook een heatpipe voor gebruikt worden. Thorry heeft het overigens wat breder uitgelegd in deze post.
Ik heb een tijdje zonder rad gedraaid in mn testopstelling (=een 10liter emmer met een pomp erin en de slangen die naar het cpublok liepen). Dit ging wel redelijk, maar de temp bleef gewoon stijgen omdat het water niet afgekoeld werd. Nou duurt het gewoon lang om 10L op te warmen. Een slooprad is niet zo duur, maar je moet er nog het een en het ander aan klussen. Nog een nadeel is dat ze meestal nogal groot zijn, maar je kan ze ook gewoon bovenop/achter je case leggen/hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Hmm ok, ik heb dus een Radiator nodig, niet al te duur en maximaal 90mm bij 90mm Welke raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 17:53
guppie15 schreef op 08 June 2003 @ 12:08:
Hmm ok, ik heb dus een Radiator nodig, niet al te duur en maximaal 90mm bij 90mm Welke raden jullie aan?
90x90mm :? Ik denk dat je dat wel op je buik kan schrijven

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Hmm laat ik het anders zeggen, ik kan maximaal 10 CM i hoogte hebben maximaal 15 breed diepte maakt niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 23:44

Chop2000

Vroem

guppie15 schreef op 08 June 2003 @ 12:08:
zo'n black ice micro ? daar gaat een 80MM fan op..
Afbeeldingslocatie: http://www.dangerden.com/images/bice/BIMicro_blackbg_med.jpg
Features:
2-pass 80 mm Radiator specifically developed for PC CPU and GPU watercooling
Double-row high internal volume design
New superior durability custom formulation high-gloss acrylic paint finish
Rated for 236.6 KCal per hour (938.89 BTU per hour) or 275W
80 mm (3 inch) Copper core consisting of flat tubes for maximum heat conductivity
High-density copper fin configuration for enhanced heat dissipation
Built-in enhanced depth plenum chamber for increased performance and noise reduction even when using high-speed 80mm fans.
Self-tapping 80mm fan and case mounting holes for ease of installation
3/8" pre-angled inlet/outlet barbed hose connectors
Ultra-compact 100 x 82 x 50 mm (4 x 3 x 2 inch) dimensions allows it to fit in any case with an 80mm fan
van de dangerden site. Dangerden

[ Voor 66% gewijzigd door Chop2000 op 08-06-2003 16:12 ]

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000

Chop2000

Vroem

het blokje uit de IA is waarschijnlijk beter, btw je hoeft niet telkens te groeten..

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen. Ben van plan om ook waterkoeling te gaan gebruiken. Ik hou het niet meer uit met al die fans :+
Eerst wou ik een kant en klare setje gaan kopen (bv Asestek of Innovatek). Maar de goede setjes zijn toch best duur en ik wil niet echt beginnen met zo'n Aqiarius dingetje want het lijkt me nou niet echt het beste voor goed overclocken. En het gaat ook om de looks >:)
Ik ga dus zelf lekker een setje samenstellen omdat dat 1.veel leuker is omdat je zelf alles apart kan kiezen en 2.nog wat knutselen is om het helemaal in elkaar te zetten :D. Op laupro loopt nu een inkoopactie van aqua-compter.de en ik vind dat ze echt mooie spullen hebben tegen redelijke prijzen (behalve het waterblokje natuurlijk). Nu de vraag dus (oftewel vragen). Nu een paar n00b vragen en een paar ervarings vragen ;) :
- wie heeft er zo'n setje van aqua-computer of een paar onderdelen van het setje van aquacomputer.de? en wat zijn de ervaringen? (behalve waterblokje want die koop ik toch niet)
- is dat plug&cool nou handig of niet? of juist lastig als je bv dingen van andere fabrikanten gebruikt (zoals waterblokjes dus..)
-is dit http://www.laupro.nl/ia/ia.asp?id=276&p=pi&pi=3921 nou handig of niet?
- in de vorige vraag met die aquabay kun je zien dat er dus een pomp in kan. er staat de enheim1046. Zou de 1048 er ook in kunnen en wat is het belangrijkste verschil tussen de 1046 en 1048 (behalve liters/p/u/ dan)?

........en verder nog wat adviezen? ik heb een budget van ongeveer 250/275 euro's.... dus als je nog wat goeie advies hebt kom maar op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
Chop2000 schreef op 08 June 2003 @ 17:08:
[...]

het blokje uit de IA is waarschijnlijk beter, btw je hoeft niet telkens te groeten..
Het probleem is dat er nog maar 6 (+1 ikke = 7) menskes zijn en er 15 moeten zijn, het zla dus niet voor deze actie zijn :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 June 2003 @ 17:36:
Hey mensen. Ben van plan om ook waterkoeling te gaan gebruiken. Ik hou het niet meer uit met al die fans :+
Eerst wou ik een kant en klare setje gaan kopen (bv Asestek of Innovatek). Maar de goede setjes zijn toch best duur en ik wil niet echt beginnen met zo'n Aqiarius dingetje want het lijkt me nou niet echt het beste voor goed overclocken. En het gaat ook om de looks >:)
Ik ga dus zelf lekker een setje samenstellen omdat dat 1.veel leuker is omdat je zelf alles apart kan kiezen en 2.nog wat knutselen is om het helemaal in elkaar te zetten :D. Op laupro loopt nu een inkoopactie van aqua-compter.de en ik vind dat ze echt mooie spullen hebben tegen redelijke prijzen (behalve het waterblokje natuurlijk). Nu de vraag dus (oftewel vragen). Nu een paar n00b vragen en een paar ervarings vragen ;) :
- wie heeft er zo'n setje van aqua-computer of een paar onderdelen van het setje van aquacomputer.de? en wat zijn de ervaringen? (behalve waterblokje want die koop ik toch niet)
- is dat plug&cool nou handig of niet? of juist lastig als je bv dingen van andere fabrikanten gebruikt (zoals waterblokjes dus..)
-is dit http://www.laupro.nl/ia/ia.asp?id=276&p=pi&pi=3921 nou handig of niet?
- in de vorige vraag met die aquabay kun je zien dat er dus een pomp in kan. er staat de enheim1046. Zou de 1048 er ook in kunnen en wat is het belangrijkste verschil tussen de 1046 en 1048 (behalve liters/p/u/ dan)?

........en verder nog wat adviezen? ik heb een budget van ongeveer 250/275 euro's.... dus als je nog wat goeie advies hebt kom maar op :+
Als je een budget heb van 250/275 EUro kom je toch een heel eind met zo'n Asetek setje + vga blokje ofzo.....zit je ook aan de 250

Als je echt uit bent op preformance....ik ben bezig met het importeren van de Whitewater van Dtek.......Beste wat er verkrijgbaar is op het moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Verwijderd schreef op 08 juni 2003 @ 19:45:
[...]

Als je een budget heb van 250/275 EUro kom je toch een heel eind met zo'n Asetek setje + vga blokje ofzo.....zit je ook aan de 250

Als je echt uit bent op preformance....ik ben bezig met het importeren van de Whitewater van Dtek.......Beste wat er verkrijgbaar is op het moment
Ik neem zo'n Nextcool setje en uit reviews heb ik gelzen dat hij goed presteerd qua OC-en en stilte. Dus misschien is het ook wat voor jouw :) Die van mij zou a.s. week komen zeiden ze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 juni 2003 @ 17:36:
Hey mensen. Ben van plan om ook waterkoeling te gaan gebruiken. ........en verder nog wat adviezen? ik heb een budget van ongeveer 250/275 euro's.... dus als je nog wat goeie advies hebt kom maar op :+
Als je op laupro kijkt bij de andere inkoopactie, heb je voor ongeveer 100 euro een goede basisset, alleen nog een radiator toevoegen.
Voor ongeveer 75 euro extra heb je ook je NB en vga-kaart watergekoeld. Dan heb je kwalitatief goede koeling voor in verhouding weinig geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000

Chop2000

Vroem

tofu schreef op 08 June 2003 @ 19:27:
[...]

Het probleem is dat er nog maar 6 (+1 ikke = 7) menskes zijn en er 15 moeten zijn, het zla dus niet voor deze actie zijn :'(
dat was alleen voor de chipset blokjes, deze zijn gewoon leverbaar.

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raps
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-09 19:51
Ik heb een vraagje. Het is eigenlijk een simpel vraagje, maar ik kan het nergens vinden.

Is het bij watergekoelde systemen nu ook zo dat de externe warmte-ontwikkeling aanzienlijk verminderd? Dus de hitte in de kamer waar de PC in staat.

Alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door raps op 09-06-2003 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DareDevil
Ik denk niet dat waterkoeling dat probleem op lost.
Wat je doet is de warmte die je proc maakt op een andere manier verplaatst. Het water transporteed het naar de radiator en die word dan weer door lucht gekoelt. Die zelfde warmte komt uiteindelijk weer in de "lucht" terrecht.
Goede ventalatie heb je meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Het voordeel wat je wel hebt is dat de warmte van de cpu/gpu/nb nu niet meer in de kast wordt geblazen maar via de radiator de kast uit verdwijnt. Dus als het goed is gaat je mobo temp een stuk omlaag wat op zijn beurt ook weer voordelig is voor de watertemp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raps
Dank jullie wel voor de uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-07 10:54

Odin

¯¯¯¯¯

ik weet niet of dit ooit al eens gevraagd is maar de slangaansluiting van een sloopradiator welke diameter heeft die doorgaans?

Ik wil dangerden koelblokken nemen (is die nieuwe maze 4 trouwens goed?) en die hebben diamer 12/ 13 en de eheim ook dus dan kan ik mooi alles in 1 dikte houden (12mm benzineslang)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000

Chop2000

Vroem

Odin schreef op 09 juni 2003 @ 13:57:
ik weet niet of dit ooit al eens gevraagd is maar de slangaansluiting van een sloopradiator welke diameter heeft die doorgaans?

Ik wil dangerden koelblokken nemen (is die nieuwe maze 4 trouwens goed?) en die hebben diamer 12/ 13 en de eheim ook dus dan kan ik mooi alles in 1 dikte houden (12mm benzineslang)
verschild per radiator denk ik, ik heb der hier 1tje liggen uit een opel kadett , 18x18x5cm de aansluitingen zijn 15 mm binnen.

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Volt 15.4V
- Current 9A
- Power 79,8W
- Size 40 x 40mm

Dit zijn gegevens van een pelt. Ik wilde eens kijken of ik een waterchill systeempie hiermee kom maken. Dit idee had ik al een tijdje, en dit ding kost niet zoveel. Nu vroeg ik me af als ik deze @ 12v zet hoeveel ampere die dan gebruikt. Ik kan een voeding met 12A ff niet vinden, maar 1 met 8 A heb ik nog liggen. Ik neem aan dat dit wel zal werken, of heeft zo'n ding nog een soort van startvoltage?

Dat rekensommetje klopt niet echt trouwens, 80 / 15 = 5,3 A beetje vaag :? zo heb ik ut gehad ooit eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
een 79,8 W peltier kan zoveel warmte verplaatsen, maar trekt veel meer, meestal zo'n 1,5x zoveel dus dat klopt wel. Dus ik zou niet proberen met die voeding

[ Voor 18% gewijzigd door Universal Creations op 09-06-2003 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paar links waar ik ook wel veel aan heb gehad.

pelt berekening

en

cpu output power

en als laatste deze

wattage calculator
pierre-oord schreef op 09 juni 2003 @ 16:17:
Volt 15.4V
- Current 9A
- Power 79,8W
- Size 40 x 40mm

Dit zijn gegevens van een pelt. Ik wilde eens kijken of ik een waterchill systeempie hiermee kom maken. Dit idee had ik al een tijdje, en dit ding kost niet zoveel. Nu vroeg ik me af als ik deze @ 12v zet hoeveel ampere die dan gebruikt. Ik kan een voeding met 12A ff niet vinden, maar 1 met 8 A heb ik nog liggen. Ik neem aan dat dit wel zal werken, of heeft zo'n ding nog een soort van startvoltage?

Dat rekensommetje klopt niet echt trouwens, 80 / 15 = 5,3 A beetje vaag :? zo heb ik ut gehad ooit eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Ik heb me nu flink verdiept in waterkoeling (veel gelezen hier op GoT). Maar al die delen, komen eigenlijk alleen maar vragen voor over het reservoir, welke radiator, hoe te ontluchten, welke slangen passen op welke aansluitingen enzo. Maar er zijn maar weinig vragen/antwoorden over de blokjes zelf.
Dus bij deze ;)
Heeft iemand ervaringen met de onderstaande blokjes?

Afbeeldingslocatie: http://www.watercooling.de/catalog/images/ccr03_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.watercooling.de/catalog/images/wakue07_2.jpg

Ze komen van watercooling.de (klik op plaatje voor link). En ze hebben ook chipset blokjes en VGA blokjes, misschien ook iemand ervaring mee?

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga ff niet de hele topic doorspitten voor mijn kleine vraag en ik denk dattie eigenlijk wel is gesteld maartoch :

Kan ik ook Demiwater gebruiken en om dan te zorgen dat ik geen Algen oid krijg er een beetje koelvloeistof ingooien??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 08:44:
Ik ga ff niet de hele topic doorspitten voor mijn kleine vraag en ik denk dattie eigenlijk wel is gesteld maartoch :

Kan ik ook Demiwater gebruiken en om dan te zorgen dat ik geen Algen oid krijg er een beetje koelvloeistof ingooien??
Beetje bleek kan je gebruiken om algen tegen te gaan.....maar dan zit je nog met het corrosie verhaal......

Wat veel mensen gebruiken is antivries maar dat bevorderd niet de koelprestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 08:44:

Je kan het het best een beetje mengen met Klax/Innovatek corrosie protect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McFlipp schreef op 10 June 2003 @ 08:32:
Ik heb me nu flink verdiept in waterkoeling (veel gelezen hier op GoT). Maar al die delen, komen eigenlijk alleen maar vragen voor over het reservoir, welke radiator, hoe te ontluchten, welke slangen passen op welke aansluitingen enzo. Maar er zijn maar weinig vragen/antwoorden over de blokjes zelf.
Dus bij deze ;)
Heeft iemand ervaringen met de onderstaande blokjes?

[afbeelding]
[afbeelding]

Ze komen van watercooling.de (klik op plaatje voor link). En ze hebben ook chipset blokjes en VGA blokjes, misschien ook iemand ervaring mee?
deze blokjes zien er dus precies(op de aansluiting na) uit als de blokjes van tha mafkees(zie i.a.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 11:26
Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 08:44:

Klax spul is duur.
Je kan bij de gamma oid een paar liter koelvloeistof halen. Als je daar een beetje van door je demi water doet werkt het ook wel goed tegen algen.
Maar spiritus wil ook wel werken. Daar kan het zeker niet tegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raps
DareDevil schreef op 09 juni 2003 @ 12:53:
Ik denk niet dat waterkoeling dat probleem op lost.
Wat je doet is de warmte die je proc maakt op een andere manier verplaatst. Het water transporteed het naar de radiator en die word dan weer door lucht gekoelt. Die zelfde warmte komt uiteindelijk weer in de "lucht" terrecht.
Goede ventalatie heb je meer aan.
Ik heb dezelfde vraag ook gesteld aan de service-center van MyCom. MyCom biedt namelijk de producten van Koolance aan.
De vraag was trouwens:
"Is het bij watergekoelde systemen ook zo dat de externe warmteontwikkeling (temperatuur in de kamer waarin de pc staat) lager is?"
...mijn vraag staat een paar posts terug in dit forum-draadje.

Dit is de reaktie van Mycom:
Ja de kast op zich geeft ook bijna geen warmte af aan de omgeving. Bij sommige winkels hebben we de kasten staan en kunt u e.v.t. een kijkje nemen.
Ik snap dat hun graag de Koolance systemen willen verkopen, maar wie moet ik geloven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

bredend schreef op 10 juni 2003 @ 14:30:
[...]

Klax spul is duur.
Je kan bij de gamma oid een paar liter koelvloeistof halen. Als je daar een beetje van door je demi water doet werkt het ook wel goed tegen algen.
Maar spiritus wil ook wel werken. Daar kan het zeker niet tegen ;)
Ja wel €5,- :/ Duur zeg... |:( :P
Linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 21:46

rimpeldinky

nani?

raps schreef op 10 June 2003 @ 14:43:
[...]

Ik heb dezelfde vraag ook gesteld aan de service-center van MyCom. MyCom biedt namelijk de producten van Koolance aan.
De vraag was trouwens:
"Is het bij watergekoelde systemen ook zo dat de externe warmteontwikkeling (temperatuur in de kamer waarin de pc staat) lager is?"
...mijn vraag staat een paar posts terug in dit forum-draadje.

Dit is de reaktie van Mycom:

[...]

Ik snap dat hun graag de Koolance systemen willen verkopen, maar wie moet ik geloven?
kijk, het water neemt warmte op, maar moet het ook weer ergens kwijt he.. in de radiator dus, ken je de wet van behoud van energie? wat er in gaat moet er ook weer uit, dus 150 joulles warmte er in 150 joulles er uit, dus of het nu direct aan de lucht word megegeven, of eerst via water gaat, zolang als de radiator in je kamer staat komt er warmte af

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er niet ergens een overzichtje te vinden van welke sets je het beste kunt kopen als je bv meer of minder belang hecht aan OC-mogelijkheden en/of stilte?

Ik wil gewoon een set die mn pc stil maakt, qua OC-en maakt het me niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
McFlipp schreef op 10 June 2003 @ 14:46:
[...]

Ja wel €5,- :/ Duur zeg... |:( :P
Linkje
Vooraf: U betaalt vooraf per bank of giro. (+ € 8,00) € 13,06
Rembours: U betaalt contant aan uw postbode bij levering. (+ € 12,63) € 17,69
Afhalen: U betaalt contant bij het ophalen van uw order in Oldenzaal. € 5,06
En dan kan je daar 1 of 2 keer je systeem mee vullen. De echte tweaker doet dat veel vaker natuurlijk! En naar de gamma moet je zowiezo :D

[ Voor 3% gewijzigd door bredend op 10-06-2003 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

bredend schreef op 10 June 2003 @ 15:03:
[...]

[...]

En dan kan je daar 1 of 2 keer je systeem mee vullen. De echte tweaker doet dat veel vaker natuurlijk! En naar de gamma moet je zowiezo :D
Mja je moet ook met je blokje enzo meebestellen, en het is 250mL. En het moet er dacht ik in (in je water) in de verhouding 1:50 (corrosieprotect:demiwater). Dus daar kan je wel ff mee toe hoor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog steeds niks in mn water zitten..nog steeds geen algen. En het water wordt hergebruikt :D Dus als mn sys leeg moet doe ik gewoon hetzelfde water er weer in. Geen algen hier. Gewoon demi water van de C1000, verder niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 18:06
Heeft iemand al ergens een vergelijkingstestje gevonden van de complete sets sie op dit moment op de markt verschijnen? (Ben een beginner met WC)

Ik zit een beetje te dneken aan WC, en ben bereid er geld voor neer te leggen. Ik doe het voor een stillere peecee icm oc'en.

Trouwens: als je zelf een koelblokje koopt, slangetjes, radiator, reservoir etc. dan ben je toch ongeveer net zo veel geld kwijt als bij zo'n setje, of zie ik dat verkeerd?

Alvast bedankt mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
B-Force schreef op 10 June 2003 @ 15:48:
Trouwens: als je zelf een koelblokje koopt, slangetjes, radiator, reservoir etc. dan ben je toch ongeveer net zo veel geld kwijt als bij zo'n setje, of zie ik dat verkeerd?
Nee, juist niet... althans, het hangt ervanaf waar je het koopt natuurlijk. Als je je spullen bij een IA (inkoopactie) koopt ben je gegarandeerd goedkoper uit (als er geen financieel voordeel bij zou zijn zouden er geen IA's georganiseerd worden ;) ). Dus kijk op http://www.laupro.nl voor IA's (zijn net twee afgesloten dacht ik... of er loopt misschien nog een).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Dank je voor de info. Ik zal me ogen eens flink openhouden hiero. Zo'n IA ben ik wel in ge-interesseerd.

Gelden die IA's, alleen voor koelblokjes, of ook voor reservoirs, radiatoren etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

B-Force schreef op 10 June 2003 @ 16:13:
Dank je voor de info. Ik zal me ogen eens flink openhouden hiero. Zo'n IA ben ik wel in ge-interesseerd.

Gelden die IA's, alleen voor koelblokjes, of ook voor reservoirs, radiatoren etc?
Hangt van de inkoopaktie af :)
De huidige (van Tha-Mafkees en Jupiler) verziet in alles eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Er loopt nu een IA van Aqua computer in duitsland daar verkopen ze ook alles.
http://www.laupro.nl/ia/ia.asp?id=276

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Ik zie het, goed geregeld dus, zo'n inkoopactie!

Ik ben ff rond wezen kijken, maar ik snap nog niet helemaal wat ik zou moeten kopen. Ik ben nu zo ver:

Weet eigenlijk alleen niet het verschil tussen die Plug&Cool en "normale" 10 mm pullen. Ik heb maar gekozen voor Plug&Cool, lijkt me makkelijk.. :)

- reservoir: 35,99
- cpu blokje: rev 1.1 64,35
- radiator: airplex evo 120 39,60
- pomp: eheim 1048 40,95
- fan: papst 120mm 20,66
- slang: glasheldere Plug&Cool slang

Ik heb dus voor ongeveer 215 Eurootjes een complete set. Ik heb alleen de volgende vraagjes nog:

reservoir: om achterin pomp te steken, is dit handig? Zijn die andere dingen ook om achterin pomp te steken, of niet? Vind blauwe namelijk mooier :p

cpu-blokje: wat is verschil tussen rev 1.1 en rev 1.2? 1.1 is stuk duurder, lijkt mij dan ook beter?

radiator: goed genoeg? (OC en stil wil ik graag)

En verder: heb ik alle benodigdheden?

Voor 215 Euro heb ik ook de Profi complete set trouwens. En voor 121 de goedkopere set....

[ Voor 13% gewijzigd door B-Force op 10-06-2003 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
ff vraagje; kan ik mijn radiator ook hellemaal beneden in mn pc zetten, naast het moederbord, onder de harde schuif dus, of is dat dan niet ideaal omdat de warmte dan gaat stijgen naar de harde schuif, Mobo, mss men reservoir die ik ook ergens kwijt moet, kging zo'n glasdal gebruiken, maar dat zal wel te groot worden denk k. Dus kan mn reservoir onderaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
Ik zet mijn radiator ook beneden in de pc, onder mijn hdd zitten namelijk 2 80 mm intake fans die dan de radiator meteen weer goed coolen, ik neem aan/hoop dat dit goed is want ik heb geen andere opties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
mja, nu moet ik nog een andere reservoir zoeke, nog iemand goede Ideen behalve dus die grote glastegel ? (en zo reservoires v 40+ € vind k toch wat overdreve - ma indien het nt anders gaat, mja ..)

mss toch maar zo'n reservoir als bij de IA op laupro of zo'n Eheim reservoir voor bij mn eheim pompje, maar daar kan je niet zo goed mee ontluchten, en dat lijkt zo klein, als ik ff wat water vergeet aan t e vulle, pffzzzfffzzf*smelt*
guppie15 schreef op 10 June 2003 @ 21:15:
ik heb geen andere opties :)
Mja, je kan hem mss erbuiten hangen, maar handig is wat anders

[ Voor 58% gewijzigd door Tofu op 10-06-2003 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 14:06:
[afbeelding]
Het is in elk geval wel origineel bedacht, zal het misschien ook eens proberen.

Hoe komt het afdekplaatje trouwens aan de koperkleur, is het gewoon neergeslagen koper (door het plaatje onder te dompelen in bv CuSO4)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sedat

Sedat

Tweaker...

Weet er iemand waar je een reservoir kan kopen die gewoon in een 5 1/4 bay past..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
ja bij die inkoopaktie op laupro kost je wel een slordige 62 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

guppie15 schreef op 10 juni 2003 @ 21:40:
ja bij die inkoopaktie op laupro kost je wel een slordige 62 euro
Kan je beter een Tank-O-Matik kopen voor dat geld! (Tank-O-Matik = €48,-)
Ik heb gehoord dat ie in het echt nog mooier is dan op de plaatjes ;) ;) :+

En dan bevestig je hem zo:

Afbeeldingslocatie: http://www.innovatek.de/contentServ/www.innovatek.de/data/media/89/Tanko5.gif
Lijkt me ook een goede oplossing als je geen ruimte hebt in je kast, zoals jij, neem ik aan als je er 1'tje zoekt die in een 5.25" bay past.

[ Voor 30% gewijzigd door McFlipp op 10-06-2003 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Sedat schreef op 10 June 2003 @ 21:26:
Weet er iemand waar je een reservoir kan kopen die gewoon in een 5 1/4 bay past..
Bij die inkoopactie van een paar posts terug, hebben ze eenr eservoir dat in 2 5,25 inch slots past.... Ziet er wel ontzettend gaaf uit....

Afbeeldingslocatie: http://www.aqua-computer-systeme.de/forumpix/aquabay/aquabay_at_500.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door B-Force op 10-06-2003 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jupiler schreef op 10 June 2003 @ 21:21:
[...]

Het is in elk geval wel origineel bedacht, zal het misschien ook eens proberen.

Hoe komt het afdekplaatje trouwens aan de koperkleur, is het gewoon neergeslagen koper (door het plaatje onder te dompelen in bv CuSO4)?
Nee: gemaakt van in vorm gebogen dunne koperplaat: twee lagen op elkaar, vastgezet met drie pennetjes (zwarte plekken) en in vorm gevijld.
Staat in de tekst van de bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 14:06:
[afbeelding]
Mooi blok gebruikt hij iig wel B)
http://www.overclockers.com/tips1085/index02.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
Ik vrees dat ik utfs-vraagjes ga stellen, maar ik kan niet onmiddelijk een pasklaar antwoord vinden zo. Maar ik vroeg me af hoe je nou weet wel koelblok juist goed is voor je compu. Ik zie in m'n mobo namelijk geen gaten zitten rond m'n proc, dus moet ik al zeker zoiets nemen met een klem (maar deze zijn niet zo goed qua kwaliteit ?!)
En hoe sluit je bv Afbeeldingslocatie: http://www.aqua-computer-systeme.de/prodimg/tpconfig/ccgerade.jpg
zoiets aan op je chipset ? Krijg je er vijsjes/plugjes/whatever bij ?
Welk pompje moet je dan nemen als je 2 koelblokjes wil koelen met 1 pompje ...

En what about the aansluitingen ?! Ik zie hier allerlei varianten voorbij komen, met draaing, zonder draaing, 10mm, 14mm .. brr, zijn er nog mensen die door het bos de bomen niet meer zien ?! (Sorry als dit FAQ vragen zijn, maar waar staan ze dan in de faq ?!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb respect voor mensen die zonder speciaal gereedschap (geen freesbank!) zélf hun waterkoeling bouwen.
Zo ben ik ook bezig namelijk. :)
Ik heb dus een van mijn blokjes op precies dezelfde manier gemaakt: kanalen boren van bovenaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CommanderKeen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-09 10:57
errr err
ik heb nu bijna alles af, behalve een stukje resevoir

ff asci:
_____{}(slangpilaar)_________{}__
|==========================
|./~~~~~~\................................|
|.I....eheim...I...............................|
|.I_compact_I..............................|
|...[]...[]...[]..................................|
|_ []_ []__[]____________________|

jaja wat mooi 8)

de eheim staat op kurken (wijn dingen), en in de plastic slangpilaar van de eheim (16 mm d8 ik ) zit een slangpilaar van tha_mafkees.

de stroomvoorziening moet nog door de deksel van het resevoir maar dat is gewoon knippen en plakken en wat siliconenkit rond het gaatje

alleen ik wil ook nog een constructie in de bovenkant, waardoor ik het water kan bijvullen.
het moet (uiteraard) afsluitbaar zijn, want mijn pc moet absoluut lan-proof blijven.

heeft er iemand suggesties? ik zat beetje te denken aan pvc maar hoe je dat dan weer netjes af kan sluiten..... :?

[ Voor 30% gewijzigd door CommanderKeen op 11-06-2003 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:11
B-Force schreef op 10 June 2003 @ 22:41:
[...]

Bij die inkoopactie van een paar posts terug, hebben ze eenr eservoir dat in 2 5,25 inch slots past.... Ziet er wel ontzettend gaaf uit....

[afbeelding]
die is alleen voor Lian-Li

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:45
hij zal in alle kasten passen, maar bij LianLi het beste..

Welke pilaarmaat heb ik nodig voor een eheim 1046 ? 1/4" ?
En voor een Tank-o-Matic ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 22:47
Eheim = 1/4 schroefdraad

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
[quote]CommanderKeen schreef op 11 June 2003 @ 13:52:

de eheim staat op kurken (wijn dingen), en in de plastic slangpilaar van de eheim (16 mm d8 ik ) zit een slangpilaar van tha_mafkees.

quote]

Wat is daar nu het voordeel van, om pilaartjes op het pompje te steken waar al pilaartjes aan gefabriceert zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 22:24

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Om het passend voor je slangen te maken toch?

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
DaMightyWackO schreef op 11 June 2003 @ 17:23:
Om het passend voor je slangen te maken toch?
Ze zijn toch standaard 10 mm ? of zit ik fout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
tofu schreef op 11 June 2003 @ 21:45:
[...]

EDIT: srr was mis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sedat

Sedat

Tweaker...

Vroeg eigenlijk naar een reservior dat in een bay past... die van de IA past niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Mensen geïnteresseerd in een vergelijkende review - Sicce Idra en Hydor L20? Als het goed is heb ik zaterdag een aantal L20's, waaronder eentje voor mezelf. De Hydor L20 wordt vaak gelijkgesteld met Eheim qua kwaliteit en hij zou ietsje stiller zijn dan de Idra, de Idra heeft daarentegen een redelijk goede reputatie in het WC-wereldje. Kan spannend worden ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Steve op 11-06-2003 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Hoe wil je die pomp dan op duurzaamheid gaan testen?
Misschien door wat zand erin te kieperen en kijken welke het het langste volhoud ;)

Ben jij ook zo gek op pompen? Als ik het geld had en mn ouders er niet op tegen hadden had ik al meer dan 5 verschillende pompen gekocht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
tofu schreef op 11 juni 2003 @ 21:45:
[...]

Eheim Compact 1000 heeft er een van zo'n 16mm :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
bredend schreef op 11 June 2003 @ 23:55:
Hoe wil je die pomp dan op duurzaamheid gaan testen?
Misschien door wat zand erin te kieperen en kijken welke het het langste volhoud ;)

Ben jij ook zo gek op pompen? Als ik het geld had en mn ouders er niet op tegen hadden had ik al meer dan 5 verschillende pompen gekocht :D
Het is de bedoeling dat ik één van beide pompjes ga gebruiken en de andere houden, ik zal dus echt niet het risico nemen om ze te mollen ;)

En ja, ik ben ook zo gek op pompen. Heb al een Nova, Idra, binnenkort een L20 en misschien ooit een 1048.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Jupiler schreef op 12 June 2003 @ 06:42:
[...]

Het is de bedoeling dat ik één van beide pompjes ga gebruiken en de andere houden, ik zal dus echt niet het risico nemen om ze te mollen ;)

En ja, ik ben ook zo gek op pompen. Heb al een Nova, Idra, binnenkort een L20 en misschien ooit een 1048.
Ook al zo'n Nextcool resevoir met ingebouwde pomp? Iig doet die pomp 800l/u dus meer dan de 600l/u van de 1048 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arnoman schreef op 11 June 2003 @ 14:24:
[...]

die is alleen voor Lian-Li
en daarom zitten er driverails op van een antec/chieftec-kast.... :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Master Tweaker schreef op 12 juni 2003 @ 07:52:
[...]

Ook al zo'n Nextcool resevoir met ingebouwde pomp? Iig doet die pomp 800l/u dus meer dan de 600l/u van de 1048 :P
Ik zei toch dat ik al een Nova heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok hier effe een kort vraagje: ik wil dus ook in de vakantie met waterkoeling beginnen, en ik heb al redelijk wat forums erover gelezen maar nou heb ik nog steeds een vraag:
ik wil meteen volledig beginnen: dus CPU + Grafk + Chipset + geheugen.. waar kan ik voor deze 4 dingen een complete set krijgen en hoeveel kost me dat of kan ik beter gewoon dingen zelf samenstellen en al deze 4 blokjes ( kan waterkoeling op mem ??) gewoon samen met bv een eheim en een black ice pro komen ?? suggestions plzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Verwijderd schreef op 12 juni 2003 @ 15:31:
ok hier effe een kort vraagje: ik wil dus ook in de vakantie met waterkoeling beginnen, en ik heb al redelijk wat forums erover gelezen maar nou heb ik nog steeds een vraag:
ik wil meteen volledig beginnen: dus CPU + Grafk + Chipset + geheugen.. waar kan ik voor deze 4 dingen een complete set krijgen en hoeveel kost me dat of kan ik beter gewoon dingen zelf samenstellen en al deze 4 blokjes ( kan waterkoeling op mem ??) gewoon samen met bv een eheim en een black ice pro komen ?? suggestions plzz
advies: lees eens dit topic door, daar staat meer dan genoeg info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
Ik ben vandaag samen met een vriend op mn fietske gespronge en ure rondgerden op zoek achten nen radiator, en net toen ik het wou opgeven, de allerlaatste garagist die ik bezocht had 1 waar ik s'middags mocht omkomen, het is een rad van een Lade Samara van 56 * 35 * 3 c m. Hij is wel groot, dus za ik hem aan de zijkant van mn pc moete hangen, maar moet ik daar nog FAN's ophangen ? (hij gaat dus tegen de pc hangen) Ik moet nog kijken hoe ik hem ga vastkrijge, vijsjes of ijzerdraad denk k. Hij bestaat uit verschillende kleine buisjes, dat gaat mss de waterflow wat afremmen, maar ik denk dat hij daardoor beter zal koelen en er kan genoeg water door ik schat een diameter van +- 14 mm ik weet het nt juist, hij ligt nu bij mn vriend. Ik heb het eens uitegrekend en als ik elke cm2 wil koelen heb ik 12 FAN's nodig van 120mm :/

Mn vraag is dus of er nog FAN's opmoeten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
bij een dergelijk formaat denk ik dat je geen kachelradiator hebt gekocht maar de radiator voor de motorkoeling. In dat geval: zet de fan erop die erop hoort te zitten en probeer hem met een zo laag mogelijk voltage te laten draaien (5V ofzo) mbv een andere voeding (oude 200W AT voeding ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
Universal Creations schreef op 12 June 2003 @ 20:48:
bij een dergelijk formaat denk ik dat je geen kachelradiator hebt gekocht maar de radiator voor de motorkoeling.
Hoezo ? Ik dacht dat het juist de bedoeling was een motokoeling radiator te kopen ? Wat zit een kachelradiator dan ?
Universal Creations schreef op 12 June 2003 @ 20:48:
In dat geval: zet de fan erop die erop hoort te zitten en probeer hem met een zo laag mogelijk voltage te laten draaien (5V ofzo) mbv een andere voeding (oude 200W AT voeding ofzo).
Ik heb gevraagd om hem eraf te halen omdat ik wist dat ik het toch niet kon gebruiken |:( |:( |:(

Zou ik er terug omgaan ? weer €€€ waarschijnlijk, maar het was maar 12.5 € dus dat ging nog goed. Maar die radiator is toch ongeloofelijk luid ? Als ik er nu gewoon 2 of 3 120 m FAN's opsteek ? Waar vind je zo'n kachelradiator ?
8)7 van me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Voortaan beter informeren, maar als je de foto's ziet van verschillende sloopradiatoren die tweakers in hun pc stoppen, dan zou je het toch moeten weten. De kachelradiateur zit heel erg verstopt maar volgens mij nooit op een standaardplek. Vraag anders maar aan een monteur, die kan het je wel vertellen en dan kun jij hem er tussenuit halen (duurt wel even). Maar zo'n radiatorventilator is bij 12V inderdaad erg luid, maar op een laag voltage (zoals ik al zei) is ie veel stiller dan 3 120mm fans en heeft ie veel meer airflow en, nog belangrijker, over het hele radiatoroppervlak.

[ Voor 3% gewijzigd door Universal Creations op 12-06-2003 21:33 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.