-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=
Nu lijkt het me dat er geen nieuwe onderwerpen worden aangesneden, en dat er een deel V komt.
Natuurlijk kan je wel gewoon verder praten.
[ Voor 6% gewijzigd door bredend op 30-07-2003 21:03 ]
edit: maar k heb wel een kapotte sharp md voor je
[ Voor 69% gewijzigd door diontjuh op 30-07-2003 21:12 ]
M'n Eheim 1048 is overleden (Asje gebroken, ik post straks wel een pic) dus ik zoek een vervanger
Chip-Con Prometeia|Opteron 144|OCZ EL PC3200(TCCD)|Corsair XMS PC3500C2 Rev1.1(BH-5)|DFI LP NF4 SLI-DR|MSI K8N NEO2|nVIDIA GeForce 6800Ultra|Leadtek GeForce4 TI4600|8v Multipoint Injection
Er zijn exemplaren geweest die al zo geleverd werden uit de winkel. Die kun je gewoon voor garantie opsturen. Verder: Die asjes zijn los te koopKickname schreef op 31 July 2003 @ 14:45:
Weet iemand waar er nog Sicce Idra's worden verkocht?
M'n Eheim 1048 is overleden (Asje gebroken, ik post straks wel een pic) dus ik zoek een vervanger
edit:
hier staat ook wat tussen als je toch een idra wilt:
klik
[ Voor 19% gewijzigd door pierre-oord op 31-07-2003 17:13 ]
*burp*
Die Idra's kun je ook in vissen- en dierenzaken kopen. In mijn plaatselijk dierwinkel verkopen ze de Sicce Idra voor 29€ en de Sicce Extrema ( 2500l/u ) voor 34€.Kickname schreef op 31 July 2003 @ 14:45:
Weet iemand waar er nog Sicce Idra's worden verkocht?
Ik heb ergens gelezen dat je de as van Eheim 1048 kunt vervangen door een wattenstaaf stokje
Gootsteenontstopper is ook een soort zuur, ik dacht salpeterzuur. Gewoon het overgebleven water aanlengen met verse leidingwater en weggieten.rimpeldinky schreef op 01 August 2003 @ 01:57:
ff een vraagje, als je je rad schoonmaakt met zoutzuur, wat doe je dan met het water war overblijft?? gootsteenontstopper bijdoen en weggieten door riool?
[ Voor 30% gewijzigd door Blord op 01-08-2003 02:10 ]
@Jupiler (heb jou ook een mail gestuurd) of anderen die een Mafkees cpu-waterblok hebben:
Een vraagje over de moeren en veertjes waarmee je het cpu-blok vastzet: hoe ver moet je die moertjes aandraaien? Het lijkt namelijk alsof ik ze zo ver kan aandraaien als ik wil, maw dat de veertjes helemaal samengedrukt worden. Is dit de bedoeling?
En over het Hydor L20 pompje voor degenen die die ook hebben: de as die zit alleen met het nokje en de plastic borgring vast, wat niet erg vast is zoals je waarschijnlijk wel weet. Ik heb al eens tijdens het testen (buiten m'n pc) het een rare trek/draaibeweging de as losgetrokken waarbij er ong. 1/4 van het water in m'n systeem weglekte. Die borgring zit gewoon nogal losjes. Heeft iemand al een manier gevonden om die beter te 'zekeren'? Ik zit te denken aan een paar kwakken lijm van een lijmpistool op drie punten op die borgring. Die lijm is volgens mij betrekkelijk makkelijk weg te halen (mocht de borgring los moeten om de slangpilaar te vervangen oid) als je er een schroevendraaier oid onder steekt...
Vanmiddag heb ik waarschijnlijk al temps van m'n wc. Mafkees blok + cv-rad.
Waarom wil ik, dat doen? M'n pomp ratelt nog steeds (wel heel licht weliswaar, maar ik vindt het irritant) Dacht bij de Gamma ff van die eiervormige geluidsdempende matten te halen en dat rond m'n pomp te bouwen.
Alleen kost dat spul 10 euro voor 1x2meter, laat maar zitten dan, zoveel heb ik niet nodig.
Met een handoek erover hoor ik de pomp ook niet meer, alleen is dat nog wel verantwoord?
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Anoniem: 48613
Ik had dat eerst ook dat erg vervelende geratel en wou maar niet weggaan helaas.Demon_Eyez schreef op 01 August 2003 @ 10:22:
Ik vraag me af of je een Eheim pomp mag afdekken met bijvoorbeeld een handdoek. Warmte produceert dat ding haast niet en als je de pomp niet ondergedompeld gebruikt zuigt 'ie toch ook geen lucht aan?
Waarom wil ik, dat doen? M'n pomp ratelt nog steeds (wel heel licht weliswaar, maar ik vindt het irritant) Dacht bij de Gamma ff van die eiervormige geluidsdempende matten te halen en dat rond m'n pomp te bouwen.
Alleen kost dat spul 10 euro voor 1x2meter, laat maar zitten dan, zoveel heb ik niet nodig.
Met een handoek erover hoor ik de pomp ook niet meer, alleen is dat nog wel verantwoord?
Ik heb toen deze mod uitgevoerd:
http://www.stud.uni-hanno...computer/pc_wak_eheim.htm
Het enige wat je ervoor nodig hebt is wat teflon tape en het is echt supersimpel om te doen, nu heb ik nergens meer last van en ratelt die zelfs niet als ik een slang dichtknijp.
Iemand anders (topicstarter?) mag deel V starten met een goeie startpost dat alle voorafgaande delen samenvat.
Hier is-ie dan: [rml][ WC] Het grote waterkoelingstopic deel V[/rml]
[ Voor 26% gewijzigd door BalusC op 05-08-2003 07:36 ]
Dit topic is gesloten.