[WC] Het grote waterkoelingsvragen-topic deel IV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 3.638 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 16:13

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Gebruiken die Swiftechs geen speciale fittings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outsync
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-08-2020

Outsync

Zen 30 GB NX :D

Jupiler schreef op 21 juli 2003 @ 22:16:
Gebruiken die Swiftechs geen speciale fittings?
Klik fittings dacht ik.. Maar ik kan toch gewoon nieuwe darmen kopen ? En die dan ook over men rad schuiven?

Als ik het zeker weet bestel ik vanavond nog alles :9~

Het zijn de darmen btw :p

[ Voor 16% gewijzigd door Outsync op 21-07-2003 22:48 ]

Boshoer! Specs | (bobo1on1) echt jonge die fewture is echt een aap gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outsync
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-08-2020

Outsync

Zen 30 GB NX :D

Bestelde Items
---------------

Product = Swiftech MCW5000A
Hoeveelheid = 1
Code = A07132
Prijs = 86.00 ?

Product = Swiftech MCW50
Hoeveelheid = 1
Code = A07134
Prijs = 63.00 ?

Product = EHEIM Universal Pump 1048
Hoeveelheid = 1
Code = A06536
Prijs = 48.00 ?

Product = Expansion tank for EHEIM 1046/1048 - plexi
Hoeveelheid = 1
Code = A06540
Prijs = 30.00 ?

Alles is besteld sé :)

Boshoer! Specs | (bobo1on1) echt jonge die fewture is echt een aap gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86454

Cancel die Eheim click-on tank voor je eigen bestwil.

Ik heb ook de 1048 pomp en die is net iets te sterk voor dat plexi res.
Beter is om bijv. de Tank-o-matic van Innovatek te bestellen. Die is dan
wel niet aanklikbaar, maar het vullen/ontluchten gaat o-zo-veel makkelijker.

Verder heb ik revisie 2 van die plexiglazen res en ik denk dat jij nog gewoon die "oude"
vierkante transparante hebt besteld. Die oude heeft een klein hol geel dekseltje, wat er
eigenlijk voor zorgt dat je genoodzaakt bent om het hele zaakje onder water te vullen
en af te sluiten.

Mijn mening is dat het pompje dus net iets te snel water rondpompt waardoor het (te)
kleine reservoir een te turbulente stroom veroorzaakt en het water+luchtbellen vanaf
de ingang direct weer aanzuigt.

Fewture heeft het hier ook al eens over gehad, maar ik denk ik wijs je er nog maar eens
op uit eigen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Daarbij komt nog eens dat de Tank-O-Matic er tien keer strakker uit ziet dan dat click on-geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mag c.q. kan je nu, mits je reservoir hoog/groot genoeg is, lucht laten bestaan bovenin je res? Ik vul hem nu praktisch helemaal tot het toppie en schroef dan het deksel erop,
maar wat ik me dan afvraag is hoe iedereen dan in godesnaam extra toegevoegd spul
erin krijgt (waterwetter, anti-corrosie, uv-spul)? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Op voorhand mengen... :?

Er mag wel wat lucht in zitten bovenaan, dat is geen probleem. Maar het beste is dat je het reservoir open schroeft en de lucht vervangt door koelvloeistof. Als je een gesloten circuit hebt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik krijg dus alleen het hele gesloten systeem luchtvrij door het hele zaakje onder te dompelen in de gootsteen (vanwege de bekende Eheim aanklik-reservoir problemen).

Nu is het niet zo'n probleem om hem op die manier idem dito te vullen met
bijv. 4 flessen gedestilleerd water in een emmertje in plaats van kraanwater. Doch, losjes bijvullen zoals jij zegt is dus geen doen, want dan "gorgeld" het hele zaakje uit het reservoir zodra ik de dop eraf draai.

Misschien zou ik eerst alles kunnen vullen onder water. Dekseltje eraf,
beetje desti-water eruit, dan UV/Corrosiespul erin, dekseltje weer erop, effe door laten lopen tot alle lucht weer weg is, met de kans dat dat laatste stukje
bijvullen weer onderwater moet gebeuren en het spul deels weg loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Jupiler schreef op 21 July 2003 @ 19:08:
10mm krijg je echt niet op dat inline opzetstukje. Aan de uitgang wel, maar aan de ingang no way... Dat ding is 15mm breed ofzo.
Ow hij had het over ingang :P dacht de uitgang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:34
Een reservoir moet je nooit helemaal vol met water doen, want anders is het niets meer dan een dikker stukje slang/buis. De bedoeling is dat de lucht daar uit het water gaat. Als het reservoir helemaal vol zit, kan het gas dus geen kant op.

Ik ben er vandaag achtergekomen dat metaalhandelaren ook aan de bouwvak doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
bredend schreef op 22 July 2003 @ 16:45:
Een reservoir moet je nooit helemaal vol met water doen, want anders is het niets meer dan een dikker stukje slang/buis. De bedoeling is dat de lucht daar uit het water gaat. Als het reservoir helemaal vol zit, kan het gas dus geen kant op.
Maar lucht stijgt toch? De lucht gaat naar boven en de lege plaats wordt opgevuld door water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Jupiler schreef op 22 juli 2003 @ 18:07:
[...]

Maar lucht stijgt toch? De lucht gaat naar boven en de lege plaats wordt opgevuld door water.
Dat klopt ja.
Nou zie ik zoiezo niemand ze hele reservoir vullen met water.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:03
Vandaag WC ingebouwt maar resultaten vindt ik mee vallen, mijn CPU is nu 46c. en dan met het volgende;

Magnum 390
Eheim 1048
Noise Isolator radiator

cpu is 2400+

maar this wel stiller :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88831

Ik heb een WC setje in elkaar gezet, en nu vraag ik me af of het nou beter is om de Fans (92x25) plat op m'n rad te zetten of dat het nou beter is om ze er een
centimeter of 2 boven te houden.

Het leek me beter om de fans er 2 cm boven te houden, want als ik m'n fans er plat op legde, klonk het net of ik minder RPM had.

Weet iemand of dit goed is of dat ik het er anders beter op kan plaatsen?

Hier is m'n Rad nu op die manier van 2 cm. ertussen houden:
Afbeeldingslocatie: http://www10.brinkster.com/hommes/rad1.jpg

Ik gebruik kurken + tie-rips voor de verhoging en bevestiging,
en duct-tape om de "windtunnel" 8) dicht te houden.
beetje el-cheapo, maar zo vind ik het wel best. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 88831 op 22-07-2003 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Jupiler schreef op 22 July 2003 @ 18:07:
[...]

Dat klopt, maar er moet wel een oppervlak zijn waar belletjes uiteen kunnen spatten omdat ze anders met de stroming mee blijven gaan. Het maakt niet zoveel uit, maar de als gas in het water is opgelost, is het verschil wel groter. Opgelost neemt het namelijk minder ruimte in.
Het maakt eigenlijk niet zoveel uit.

Nog ff een interessant artikel: http://www.voidyourwarran...in/reviews/jump.cgi?ID=74

De schrijver heeft zijn 3/8" slangen vervangen door 1/2" slangen. Ik denk dat de extra 15MHz komen door de lagere casetemp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-04 22:14

Silentpuma

To much mind...

Anoniem: 88831 schreef op 22 July 2003 @ 21:14:
Ik heb een WC setje in elkaar gezet, en nu vraag ik me af of het nou beter is om de Fans (92x25) plat op m'n rad te zetten of dat het nou beter is om ze er een
centimeter of 2 boven te houden.

Het leek me beter om de fans er 2 cm boven te houden, want als ik m'n fans er plat op legde, klonk het net of ik minder RPM had.

Weet iemand of dit goed is of dat ik het er anders beter op kan plaatsen?

Hier is m'n Rad nu op die manier van 2 cm. ertussen houden:
[afbeelding]

Ik gebruik kurken + tie-rips voor de verhoging en bevestiging,
en duct-tape om de "windtunnel" 8) dicht te houden.
beetje el-cheapo, maar zo vind ik het wel best. :)
Het is idd beter om enkele centimeters tussen de fans en de radiator te houden. Hierdoor krijgt de lucht de kans om op gelijke manier door alle koelribben te stromen. Ook zal het turbulentie voorkomen en daarmee de nodige DB. Probeer het maar :)

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
offtopic:
ik ga een waterchiller maken alleen nou heb ik een probleem dat hij gekoeld word tot -30
mogelijk met spiritus of antivries maar kan de pomp dat wel aan??
en als hij dat nie kan welke pomp dan wel??

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Pomp zou het in principe moeten aankunnen. Een pomp bevat namelijk geen vloeistof die zou kunnen gaan stollen. Als je een Hydor of Eheim hebt moet het iig geen probleem zijn.

Vraag me wel af op basis waarvan je die waterchiller gaat maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
ik zal maar zegge een GROTE (1,5 pk) compressor ik kan zelfs aan 380 v compressors komen maar daar zijn mijn ouders nie zo blij mee (stroom rekening) het wordt gewoon een simpele water chiller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Laatst online: 17-06 21:16

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

even een stomme vraag, maar ik weet toevallig uit ervaring dat groene aquariumslangen veel minder "algen-gevoelig" zijn dat transparante, zou dit niet iets zijn om in wc-setups te gebruiken dan? [einde n00b question]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79877

floriske.nl schreef op 24 July 2003 @ 16:45:
even een stomme vraag, maar ik weet toevallig uit ervaring dat groene aquariumslangen veel minder "algen-gevoelig" zijn dat transparante, zou dit niet iets zijn om in wc-setups te gebruiken dan? [einde n00b question]
De groene aquarium slangen worden op een gegeven moment hard en stug.......dan kan je nog beter gewoon wat waterwetter ofzo gebruiken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
als je een waterchiller hebt wat voor pomp heb je dan eigenlijk nodig? (600l/u of 1200l/u)
je hebt ook koelblokken maar de radiator vervalt, ik pomp het uit een Reservoir en dan gelijk naar de blokken en dan weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-04 16:03
ok ik heb een hoop vragen, heb namelijk gisteren definitief besloten om een WC te gaan maken.
heb nu 2 dagen lopen googlen en hier lopen zoeken, en ben veel teweten gekomen maar kon niet overal een antwoord op vinden dus bij deze :

radiatoren :
kan ik 2 radiatoren in mijn systeem gebruiken?
ik heb er namelijk 2 gekregen (totaal verschillend, wel alle 2 koperen buizen)
de ene is lekker groot (24x23x5) maar heeft wel een buis lengte van meer als 3.2 meter. is dat te veel, gaat dat (veel) tegen werken?
de andere is ietsjes kleiner(20x20x2.5) maar die kan ik wel mooi weg werken, dus dacht ik waarom niet alle 2? geeft dat niet teveel weerstand? heb ik dan aan een 600l/u Eheim pomp genoeg of heeft dat er helemaal nix me te maken?
zou 2 pompen eventueel moeten/kunnen(desnoods met 2 reservoirs)?

plaatsing :
ik wilde een "semi externe" cooling maken, dus wel "buiten" de kast maar er wel aan vast zodat het makelijk te verplaatsen is.
ik had het idee om een gat (gaten) in de kast te maken en daar de radiator(radiators) dan aan de buitenkast voor te hangen en dan een fan met fanduct erop te maken.
maar is het wel een goed idee om (warme) lucht uit je kast over de radiator te blazen, of andersom om de door de radiator verwarmde lucht je kast in te blazen?
geheel buiten de kast werken is natuurlijk better maar scheelt het veel?

waterblocken :
misschien kwam het omdat het 5 uur s'ochtens was ( :O ) maar ik kon geen (recente) waterblokjes roundup vinden.
de enige die ik kon vinden was van 2 jaar geleden en al de blokjes die ze daar behandelde zijn niet meer te koop (de maze1 B.V.).
alle andere reviews zijn vooral van setjes, maar omdat het ene setje beter werkt dan het andere wil dat nog niet zegen dat het blok dat ze gebruiken ook meteen beter is, dus daar heb ik ook weinig aan.
zit er eigenlijk wel een wezelijk verschil tussen de verschillende blokken?
zo'n blokje met plexiglas/kunststof bovenkant lijkt me wel wat, vooral met UV spul in het water :*) maar koelen die wel net zo goed (want er is minder koper oppervlak)?

en ik kan geen enkele review vinden van de innovatek XX-flow, maar deze leek me wel wat. heeft iemand er ervaring mee?

ik wilde PVC pijp gebruiken (mooi doorzichtig) en vroeg je af of je niet de zelfde truk die je gebruik om een klein slang over een grote fitting heen te krijgen (dus opwarmen in kokend water) kan gebruiken om scherpere bochten te maken.
opwarming in kokend water, trekveer er in en gebogen aflaten koelen.

.... umm ja geloof dat dat het was.
'k ben woordblind en het koste me meer als een uur, dus ik hoop dat het leesbaar is allemaal.

[ Voor 8% gewijzigd door Countess op 24-07-2003 21:41 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Ik heb eindelijk me nieuwe radiator van slangpilaren voorzien. :) Me vorige radiator (zie paar pages terug) was lek gegaan en heb daar kosteloos een nieuwe mogen uitzoeken, en dat zonder bonnetje! Das pas service! :D

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=219072

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=219073

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=219075

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=219076

Maar goed, mijn setje staat nu buiten met me Eheim 1048 door te spoelen met demiwater, maar nu vroeg ik me af of ik hier een scheutje schoonmaakazijn in kan doen voor betere reiniging. Maar kan me pomp daar wel tegen?? :?

P.s. Ja dat is idd een panty in dat maatbekertje. Perfecte filter toch?! 8)

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Ja kan de radiator inderdaad doorspoelen met azijn of beter nog een zoutzuur/demiwater-oplossing. Daar uiteraard niet je pomp voor gebruiken, gewoon de radiator volgieten met een trechter ofzo.

Het topic begint trouwens weer aan z'n einde te komen en de tijd van het aanpassen/vernieuwen van de FAQ is aangebroken. Suggesties?

[ Voor 27% gewijzigd door Steve op 24-07-2003 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

oja: gebruik GEEN zoutzuur!!! Men zegt dat het wel kan, maar bij navragen kan dat dus niet!! Bij me vorige rad bleef er maar gruis en troep uitkomen. Dit bleek later gewoon het BINNENWERK van me rad te zijn, waardoor die uiteindelijk lek raakte! Azijn of ontstopper kunnen wel, maar zoutzuur zou ik niet meer doen als ik jou was!

Maar een scheutje azijn bij het doorspoelen met die pomp is dus niet aan te raden? Wordt ie wel mooi schoon... Waarom zou het niet kunnen dan, verdroogt het rubber in de pomp dan ofzo? :?

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Dan moet je rad wel erg kut gekoeld hebben, als het reageerde met zoutzuur... Zuiver koper reageert immers amper/niet met zoutzuur. Toch zeker niet als je het enkel een dagje of een paar dagen laat weken.

Ik weet niet welke uitwerking een zuur in een pomp heeft maar ik zou het iig niet proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:46
Silentpuma schreef op 24 July 2003 @ 21:48:
oja: gebruik GEEN zoutzuur!!! Men zegt dat het wel kan, maar bij navragen kan dat dus niet!! Bij me vorige rad bleef er maar gruis en troep uitkomen. Dit bleek later gewoon het BINNENWERK van me rad te zijn, waardoor die uiteindelijk lek raakte! Azijn of ontstopper kunnen wel, maar zoutzuur zou ik niet meer doen als ik jou was!

Maar een scheutje azijn bij het doorspoelen met die pomp is dus niet aan te raden? Wordt ie wel mooi schoon... Waarom zou het niet kunnen dan, verdroogt het rubber in de pomp dan ofzo? :?
Even wat scheikunde bijbrengen. Als je een koperen rad hebt kan dat niet reageren met zoutzuur. Heb je een aluminium rad dan kan dat dus wel. Sterker nog, dan reageert het ook gewoon met azijnzuur en ook met ontstopper (sterke base, die reageert ook met Aluminium).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mujo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

Misschien in de nieuwe FAQ een side-note opnemen over reservoir-tips.
Die aanklik-zut van Eheim is namelijk vaak te klein gebleken, water gaat lekker draaikolken
met een Eheim pompje.

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:12

botoo

💀 too old to die young

Countess schreef op 24 July 2003 @ 21:13:. . . maar ik kon geen (recente) waterblokjes roundup vinden.
de enige die ik kon vinden was van 2 jaar geleden . . .
Inmiddels alweer bijna 10 maanden oud, maar nog wel interesant:
roundup met 19 blokjes @ [H]ard|ocp

Volgens mij kan je idd wel 2 radiators gebruiken, of je buislengte daardoor teveel word weet ik niet, maar ik vind het zinnig klinken, zal ongetwijfeld ook te maken hebben met de druk die je pomp kan ophoesten. Nu zijn er zat old-school wc'ers die 'vroegah' ge-expirimenteerd hebben met grote, extern geplaatste radiators, mischien dat die daar wat over kunnen vertellen?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:33
Het kolken in het reservoir van de Eheim voorkom je door een stuk van het blauwe filter te knippen en dat in het reservoir te stoppen.

Werkt perfect! Je ziet dan ook mooie luchtbelletjes in het filter verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-06 16:22

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Universal Creations schreef op 25 July 2003 @ 00:04:
[...]

Even wat scheikunde bijbrengen. Als je een koperen rad hebt kan dat niet reageren met zoutzuur. Heb je een aluminium rad dan kan dat dus wel. Sterker nog, dan reageert het ook gewoon met azijnzuur en ook met ontstopper (sterke base, die reageert ook met Aluminium).
Ok, je best gelijk hebben, jij bent de expert ;)
Maar een koperen rad wordt meestal met LOOD en TIN soldeer bij elkaar gehouden en ik denk dat dat fataal is geweest... Hoe dan ook, er bleef maar troep uit me oude rad komen, dat moet het binnenwerk gewoon geweest zijn. Dat ding was sowieso al van begin af aan brak hoor..
En die rad heeft nooit in me setupje gezeten hoor, heb nog geneens waterblocks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
CV_SmileY schreef op 25 juli 2003 @ 09:27:
[...]

Ok, je best gelijk hebben, jij bent de expert ;)
Maar een koperen rad wordt meestal met LOOD en TIN soldeer bij elkaar gehouden en ik denk dat dat fataal is geweest... Hoe dan ook, er bleef maar troep uit me oude rad komen, dat moet het binnenwerk gewoon geweest zijn. Dat ding was sowieso al van begin af aan brak hoor..
En die rad heeft nooit in me setupje gezeten hoor, heb nog geneens waterblocks ;)
Oplossing: zoek een koperen rad met 1 lange buis met daaraan al de vinnen, dus eentje zoals uit de IA van een tijdje terug.

Linkje

[ Voor 5% gewijzigd door Universal Creations op 25-07-2003 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Nu we het toch over dat rad hebben; ik heb 'm ook, koelt lekker, maar ik denk dat het nog een stuk beter zou zijn als die coating eraf zou zijn. Alleen, hoe leg ik dat aan boord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Jupiler schreef op 25 juli 2003 @ 14:07:
Nu we het toch over dat rad hebben; ik heb 'm ook, koelt lekker, maar ik denk dat het nog een stuk beter zou zijn als die coating eraf zou zijn. Alleen, hoe leg ik dat aan boord?
Ik ga denk ik ook de coating eraf halen, eens kijken of thinner genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Hey Jupiler, je kan dus een stukje over schoonmaken rad in je openenings post zetten. Dus zoutzuur/demi oplossing heb ik ook gedaan. Ook een stukje over reservoiren. En waar je sommige onderdelen het best vandaan kan halen.

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64905

Ik heb nu slangpilaren met van 8mm en mn slangen zijn ook zoiets, koelt mn waterkoeling beter als ik overal 13mm slangpilaren en een slang die daar overheen kan monteer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Uit de FAQ :Z
  • Waterflow (=de snelheid waarmee het water stroomt) maakt bitter weinig uit voor de koelprestaties. Ook zal het water even snel stromen als de dunste doorgang van je hele keten... Dus stel je voor dat je overal 12mm slang hebt en je hebt ergens een doorgang van 8mm, kan je net zo goed 8mm slang nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
En je kan het ook concluderen uit het artikel dat [rml]bredend in "[ WC] Het grote waterkoelingsvragen-topic"[/rml] genoemd heeft.
(al is de conclusie van het artikel niet helemaal juist!)

offtopic:
Ik heb een nieuwe case gekregen: een AOpen HX08 maar dan andere voetjes en een ander frontpaneel :9~

[ Voor 36% gewijzigd door bredend op 26-07-2003 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Dat artikel zet de mensen inderdaad op het verkeerde spoor. Je zou denken "3 graden eraf, het maakt dus wel degelijk uit" maar toevallig genoeg is de casetemp ook 3 graden gedaald... En dat kan IMO echt niet beschouwd worden als een gevolg van het gebruiken van dikkere slangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64905 schreef op 26 juli 2003 @ 01:21:
Ik heb nu slangpilaren met van 8mm en mn slangen zijn ook zoiets, koelt mn waterkoeling beter als ik overal 13mm slangpilaren en een slang die daar overheen kan monteer?
Voor sommige systemen kan het veranderen van de slangpilaren een paar graden schelen....... ik heb het zelf gedaan met een Innovatek rev 3 + 2 x graph-o-matic i.c.m. een bix......dit scheelde 3 graden......dit had geen zak uit gemaakt als ik mijn maxxpert radiator had blijven gebruiken, deze heeft een aardige flow restrictie ,
Het is ook afhankelijk van het soort waterblok wat je gebruikt...... zo is bijvoorbeeld voor de WhiteWater beter een zwakker( 600l/h) pomp en 3/8" slang te gebruiken ( het blok werkt met Jet principe) ....een zwaardere pomp zal het water alleen maar onnodig op warmen ( en dat laten we liever over aan het waterblok :) )........

Daar in tegen werkt een Maze3 beter met hogere flowrates... en kan dus het verminderen van je flow-restrictie impact hebben op je temperaturen.

Wat de lol van waterkoelen is.......dat je het zelf allemaal kan en mag uitproberen en testen >:) ......veel plezier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Vandaag eindelijk eens mijn waterkoelingsetje in elkaar gezet om te proefdraaien. Ik heb dat t-stukje met een M10-bout wat draad "getapt" zodat ik deze er makkelijk in kan draaien als het systeem vol is. Jezus, wat een waterballet is dat zeg, dat vullen. Gelukkig had ik vandaag even op school nog 10 liter demiwater afgetapt (heb er nu 1,5 liter van verspilt), want dat vullen gaat niet zomaar in een keer. Beetje vullen, pompje aan, beetje vullen, pompje aan, wat klooien om de luchtbellen naar het t-stukje te krijgen, weer bijvullen en weer pompje aan. Na een goed half uur geklooit te hebben (volgende keer zal het wel wat sneller gaan), zat ie uiteindelijk vol. Pompje maakt de eerste 3 seconden wat geluid (kleine luchtbelletjes denk ik) en daarna wordt ie ongeveer geluidsloos. De blokjes (van Tha_Mafkees) zijn zo goed als waterdicht afgeleverd, maar ik denk dat ik bij 1 of 2 blokjes (van de 4) toch maar een keertje opnieuw ga intapen. Als ik dat gedaan heb, doe ik nog een 24 uurs test en dan wordt ie ingebouwd. 1 dezer dagen wordt het belastinggeld gestort en dan koop ik gelijk een Canon A70 (digicam voor de leken) en kan ik gelijk een aantal foto'tjes posten hoe al dat schoons er uitziet in mijn Lian-Li'tje.

[ Voor 4% gewijzigd door Universal Creations op 26-07-2003 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
En dat noemt zich TOA :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco-M
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-06 20:51

Gerco-M

mijn tornado res.

Tygon slangen zuigen !
Ik heb geen flauw idee waarom ik overal hoor dat Tygon slangen zo goed zijn want dat is niet zo, en hopelijk kan onderstaande foto dat aantonen.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gercomar/Tnet/hose-tTN.jpg
Voor de duidelijkheid, van L naar R de volgende slangen:
Tygon 9 mm
freezinghardware siliconenslang 8 mm
XXLcases siliconen slang 8 mm
lokale ijzerwaren zaak slang 8 mm
XXL pvc slang 8 mm

en het is wel duidelijk welke slang met een bochtdiameter van 7 cm niet knikt, niet de Tygon slang van $9/m, ook niet de dure siliconenslangen, en ook niet de PVC slang van E 3.25 /m, maar de slang met wand dikte van 2 mm van de lokale ijzerwaren zaak hier in Zandvoort van E .66 / m !!
Ook is deze slang het meest helder van alle slangen, wat bovenstaande foto ook wel aantoont lijkt me.
Ik ben er in elk geval erg blij mee en heb er maar gelijk 20m van gehaald en maak er dankbaar gebruik van in alle vreemde hoeken in mijn case waar ik dus nergens bochtjes nodig heb en toch lekker strak de hoek om kan.

Weteringbrug ZO 9.900WpNW 6.270WpTotaal 16.170Wp — 5 x MHI L/L (SCM / SRK / ZSX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 14:07

porn*

...take on the world!

Lijkt een beetje op een benzineslang die ze ook vaak in auto's gebruiken, bij het Asetek-setje zit dezelfde soort slang (8 en 10mm). Zou daar dus ook gaan kijken als je naar goede slang op zoek bent, een metertje of 2/3 kunnen ze allicht missen (en anders neem je een biertje mee ofzo :) ).

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
De slangen van de IA van Tha_Mafkees en Jupiler kunnen dat dus ook, hulde aan de inkoopactiemannen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Gerco-M schreef op 27 July 2003 @ 06:04:
Tygon slangen zuigen !
Ik heb geen flauw idee waarom ik overal hoor dat Tygon slangen zo goed zijn want dat is niet zo, en hopelijk kan onderstaande foto dat aantonen.

[afbeelding]
Voor de duidelijkheid, van L naar R de volgende slangen:
Tygon 9 mm
freezinghardware siliconenslang 8 mm
XXLcases siliconen slang 8 mm
lokale ijzerwaren zaak slang 8 mm
XXL pvc slang 8 mm

en het is wel duidelijk welke slang met een bochtdiameter van 7 cm niet knikt, niet de Tygon slang van $9/m, ook niet de dure siliconenslangen, en ook niet de PVC slang van E 3.25 /m, maar de slang met wand dikte van 2 mm van de lokale ijzerwaren zaak hier in Zandvoort van E .66 / m !!
Ook is deze slang het meest helder van alle slangen, wat bovenstaande foto ook wel aantoont lijkt me.
Ik ben er in elk geval erg blij mee en heb er maar gelijk 20m van gehaald en maak er dankbaar gebruik van in alle vreemde hoeken in mijn case waar ik dus nergens bochtjes nodig heb en toch lekker strak de hoek om kan.
Tygon is over het algemeen lekker soepel, terwijl andere soorten vaak erg stug zijn. Dat wil niet zeggen dat het onmogelijk is ze te knikken, een factor die daarbij meespeelt is niet alleen de buitendiameter vd slang maar ook de wanddikte, verschilt die misschien in je test?
Zelf heb ik ook Tygon slang gebruikt, en ik kan je verzekeren dat de bochtjes die ik maakte veel beter gingen dan met (zelfs dunner) huis-tuin-keukenslang.

[ Voor 6% gewijzigd door _XipHiaS_ op 27-07-2003 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_XipHiaS_ schreef op 27 July 2003 @ 13:15:
[...]

Tygon is over het algemeen lekker soepel, terwijl andere soorten vaak erg stug zijn. Dat wil niet zeggen dat het onmogelijk is ze te knikken, een factor die daarbij meespeelt is niet alleen de buitendiameter vd slang maar ook de wanddikte, verschilt die misschien in je test?
Zelf heb ik ook Tygon slang gebruikt, en ik kan je verzekeren dat de bochtjes die ik maakte veel beter gingen dan met (zelfs dunner) huis-tuin-keukenslang.
Tygon heb je in heel veel maten.......de tygon die ik verkoop heeft 9,5mm ID en 15,5mm OD en is zeer soepel ( wel fijn voor de hardware dat er geen spanning op staat ) hier onder een pic van deze slang......

Afbeeldingslocatie: http://www.j-b-o.nl/tygon.jpg

edit: >>> XipHiaS: strak wc project.....petje af :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 79877 op 27-07-2003 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

In navolging van deze discussie over het wel of niet knikken van slang vraag ik me af hoeveel invloed de dikte van je slang uitmaakt voor je prestaties. Ik wil nl een set bij Aquacomputer.de gaan aanschaffen en ben wel gecharmeerd van dat plug&cool systeem wat zij gebruiken, ware het niet dat de binnendiameter van bijhorende slang maar 6mm is. Een andere optie zou zijn om over pneumatiek koppelingen bij te kopen ipv die hydroliek koppelingen. Die pneumatiek koppelingen zijn 8/1 of 8/10mm wat me dus 2mm meer binnendiameter opleverd. Nou is mijn vraag of ik dit echt ga merken in de temperatuur.
De nadruk ligt bij mij vooral op de degelijkheid van een systeem en de geluidsproductie, het oc-en komt op de 2e plaats maar als ik door voor een ander koppelsysteem te kiezen een paar graden kan winnen dan is dat natuurlijk leuk meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Anoniem: 79877 schreef op 27 juli 2003 @ 14:32:
[...]

Tygon heb je in heel veel maten.......de tygon die ik verkoop heeft 9,5mm ID en 15,5mm OD en is zeer soepel ( wel fijn voor de hardware dat er geen spanning op staat ) hier onder een pic van deze slang......

[afbeelding]

edit: >>> XipHiaS: strak wc project.....petje af :)
Thank's, en jij bedankt voor je Tygon slang _/-\o_ :D.
M'n hele set draait nu, alleen nog plexi, en dan komen er weer nieuwe plaatjes op de site.

[ Voor 15% gewijzigd door _XipHiaS_ op 27-07-2003 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Ik denk dat de dikte zowat alles bepaalt voor het al dan niet knikken van de slang... Ik zie PVC-/siliconenslang met een dikte van 1mm bijna altijd knikken, met een dikte van 2mm zelden. Zelf heb ik PVC-slang van hogere kwaliteit (met 2mm wand), deze knikt pas bij een bocht van 5-6cm. Die slang werd/wordt ook verkocht in de Mafkees/Jupiler WC-actie ;)

En wat betreft de invloed van de slangdiameter op de prestaties: ik denk dat het intussen al veel te veel gezegd is :D die invloed is namelijk bijna 0. Lekker die 6mm slang nemen. Waarom denk je dat grote fabrikanten/bedrijven als Thermaltake en Aquacool ook 6mm slang nemen... Kost niks en koelt even goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
@ Xiphias:

Onder Mozilla (Firebird) doet jouw site het niet goed.
Ik zie de achtergrond en de plaatjes niet.

Met Internet Explorer 6 zie'k het dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
mark_vs schreef op 27 juli 2003 @ 15:56:
@ Xiphias:

Onder Mozilla (Firebird) doet jouw site het niet goed.
Ik zie de achtergrond en de plaatjes niet.

Met Internet Explorer 6 zie'k het dan wel.
Ai sorry, tja het is ook niet echt een super design-site, was voorlopig ook alleen ff de bedoeling dat in ieder geval de plaatjes bekeken konden worden door personen die wilde weten hoe het verliep. Ik maak edit het meestal in kladblok en gebruik alleen IE, misschien moet ik dat 's anders doen :). Voorlopig ook ff geen echte updates, misschien met enkelle weken weer. Inmiddels wel ff de CPU wat gestressed, scheelt gewoon ff 15c wat 'ie cooler is tenopzichte van luchtcooling, en dat was al een Alpha Pal 8942, dus ik ben erug tevreden over de setup zover :D. Alleen nog niet gekeken of de CPU nog wat hoger wilde, maar ik verwacht het niet, is al een wat "oudere" 2.8, niet vooruit te branden :D.

[ Voor 27% gewijzigd door _XipHiaS_ op 27-07-2003 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco-M
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-06 20:51

Gerco-M

mijn tornado res.

Ja wanddikte van de slang is inderdaad bepalend, maar in mijn test kan ik er geen doorslaggevende conclusies aan verbinden. Mijn slangen zijn allemaal 2 mm wand dikte behalve de Tygon die 1.5 mm is en de XXL PVC slang die 1 mm is. Dus hoewel siliconen slangen dezelfde wand dikte hebben als mijn lokaal verkregen PVC slang knikken deze wel eerder. De Tygon slang heeft weliswaar "maar" 1.5 mm wand dikte en een diameter van 9 mm maar knikt dus toch. Tygon met een grotere wanddikte zou inderdaad veel beter moeten presteren en dat zou dan best beter kunnen zijn dan mijn 2mm wanddikte PVC slang. Ik had geen idee dat Tygon in verschillende wand diktes verkrijgbaar was maar blijkbaar dus wel. 3 mm is nogal wat natuurlijk.

Ja Tygon slangen en andere dunwandige slangen zijn inderdaad wel "soepeler" en oefenen minder kracht uit op waar ze aan bevestigd zijn en dergelijke en als ze de bocht om moeten maar het betekend ook dat de slangen eerder gaan hangen en flapperen enzo, terwijl de stuggere slangen netjes direct recht van A naar B lopen, en dat oogt toch een stuk mooier. Krachten op je koelblokken, misschien iets ja, maar als je die fatsoenlijk bevestigd hebt kan ik me niet voorstellen dat die krachten een probleem zouden zijn.

Een kort verhaaltje over wand dikte en slang type kwa knikken / soepelheid zou ook wel erg handig zijn in de FAQ, zodat de "mythe" dat Tygon per definitie beter is de wereld uit geholpen wordt. Als ik een conclusie mag trekken, wanddikte alleen is bepalend voor knikken, en voor soepelheid, PVC slang is het stugst, en siliconen slang / Tygon is soepeler.

Over diameter van de slang, dat is inderdaad opmerkelijk onbelangrijk. Mij is het nog steeds niet duidelijk waarom sommige koelblok merken dan toch formaatje "tuinslang" gebruiken voor de koelblokken, 12 mm is natuurlijk nogal onhandig groot. De maze 3 is best een mooi blok maar de 12 mm messing koppelingen ontsieren het ding enorm. Maar dat is misschien dat een ander daar weer anders over denkt en het mooi vind :)

Weteringbrug ZO 9.900WpNW 6.270WpTotaal 16.170Wp — 5 x MHI L/L (SCM / SRK / ZSX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Gerco-M schreef op 28 juli 2003 @ 03:40:
Ja wanddikte van de slang is inderdaad bepalend, maar in mijn test kan ik er geen doorslaggevende conclusies aan verbinden. Mijn slangen zijn allemaal 2 mm wand dikte behalve de Tygon die 1.5 mm is en de XXL PVC slang die 1 mm is. Dus hoewel siliconen slangen dezelfde wand dikte hebben als mijn lokaal verkregen PVC slang knikken deze wel eerder. De Tygon slang heeft weliswaar "maar" 1.5 mm wand dikte en een diameter van 9 mm maar knikt dus toch. Tygon met een grotere wanddikte zou inderdaad veel beter moeten presteren en dat zou dan best beter kunnen zijn dan mijn 2mm wanddikte PVC slang. Ik had geen idee dat Tygon in verschillende wand diktes verkrijgbaar was maar blijkbaar dus wel. 3 mm is nogal wat natuurlijk.

Ja Tygon slangen en andere dunwandige slangen zijn inderdaad wel "soepeler" en oefenen minder kracht uit op waar ze aan bevestigd zijn en dergelijke en als ze de bocht om moeten maar het betekend ook dat de slangen eerder gaan hangen en flapperen enzo, terwijl de stuggere slangen netjes direct recht van A naar B lopen, en dat oogt toch een stuk mooier. Krachten op je koelblokken, misschien iets ja, maar als je die fatsoenlijk bevestigd hebt kan ik me niet voorstellen dat die krachten een probleem zouden zijn.

Een kort verhaaltje over wand dikte en slang type kwa knikken / soepelheid zou ook wel erg handig zijn in de FAQ, zodat de "mythe" dat Tygon per definitie beter is de wereld uit geholpen wordt. Als ik een conclusie mag trekken, wanddikte alleen is bepalend voor knikken, en voor soepelheid, PVC slang is het stugst, en siliconen slang / Tygon is soepeler.

Over diameter van de slang, dat is inderdaad opmerkelijk onbelangrijk. Mij is het nog steeds niet duidelijk waarom sommige koelblok merken dan toch formaatje "tuinslang" gebruiken voor de koelblokken, 12 mm is natuurlijk nogal onhandig groot. De maze 3 is best een mooi blok maar de 12 mm messing koppelingen ontsieren het ding enorm. Maar dat is misschien dat een ander daar weer anders over denkt en het mooi vind :)
Check dit maar ff :) : http://www.tygon.com/Medi...000000001013/TygR3603.pdf.
En hier is oa een Swiftech met verschillende slangdikte getest: http://www.hardocp.com/article.html?art=MzU3LDU=.
Nog wat links: http://www.overclockers.com/articles599/
http://www.overclockers.com/articles511/.

[ Voor 10% gewijzigd door _XipHiaS_ op 28-07-2003 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
In theorie is het natuurlijk beter. Maar in de praktijk maak het echt zo goed als niets uit - omdat de warmte die de CPU en evt andere systeemonderdelen uitstoten nuts is vergeleken bij de warmte die het stromend water kan opnemen.

Ik zie trouwens geen Swiftechs met verschillende slangdiktes. Enkel een new, old en 1/2". Als ze nu 1/2" en 3/8" tegenover elkaar hadden gezegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06 19:08
Anoniem: 79877 schreef op 26 July 2003 @ 21:28:
[...]

...... zo is bijvoorbeeld voor de WhiteWater beter een zwakker( 600l/h) pomp en 3/8" slang te gebruiken ( het blok werkt met Jet principe) ....een zwaardere pomp zal het water alleen maar onnodig op warmen ( en dat laten we liever over aan het waterblok :) )........

Daar in tegen werkt een Maze3 beter met hogere flowrates... en kan dus het verminderen van je flow-restrictie impact hebben op je temperaturen.
Je zegt dus dat een WW geen baat heeft bij een hogere flowrate en dat je in princiepe ook kleinere slangdiameters kunt gebruiken. Waarom zou Dtek de WhiteWater dan met 13mm(1/2") hebben uitgevoerd?
Ik kan me enigzinds wel indenken dat een versmalling van de uitgangskanalen van de WW voor een hogere statische druk zorgt in de WW, maar dan moet ik mezelf weer de vraag stellen: waarom hebben ze dan gekozen voor 1/2"aansluitingen?
Het zou ook kunnen zijn dat omdat de WW twee maal zo'n groot afvoer debiet heeft dat er een versnelling van de stroming optreedt boven de core...waardoor dus de warmte sneller afgevoerd kan worden.

8)7

Tevens is het zo dat je bij een zwaardere pomp natuurlijk gebruik kunt maken van een flow regulatie met regelbare flow per circuit. Bij een parrallel system; een slang 1/2" voor CPU en een slang 1/2" naar 3/8" voor GPU en NB coolers...tenminste dát is toch wat ik met je heb besproken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-04 16:11

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Apie! schreef op 26 May 2003 @ 08:11:
!@#$%

afgelopen zaterdag m'n pomp + rad (Black Ice Extreme) binnengekregen. Ikke dus blij, meten, inbouwen blahblah etc... doe ik de slang vastmaken aan de radiator, ringklemmetje aandraaien, maar hij ('t ringklemmetje) stak iets schuin naar boven. Dus ik denk , ik draai 'm een 8e slag en dan zit ie mooi recht :)

breekt ie gewoonaf dat kreng! :( nouja 't "laswerk" liet los, of tenminste hoe ze 'm dan ook hebben vastgemaakt, want veel zat er niet. Ik heb nu dus een los koperen tuitje in m'n rad zitten. Niet wat je noemt "waterdicht" :'(

Zijn die dingen altijd van zulke slechte kwaliteit of wat??
Ik weet het, inmiddels 2 maanden geleden, maar ik moet even reageren.
Ik had dus exact hetzelfde :( Gekocht bij oc-shop, ik dus bezig met het testen. Natuurlijk een slangklemmetje erop. Water laten stromen, merkte ik dat mijn extreme lekte!
Bleek dus ook de aansluiting los te zitten :/
Ik heb lekker garantie geclaimed, want ik _weiger_ zelf die aansluitingen te plakken voor zo'n achterlijk duur ding (80,-)
De andere die ik kreeg was goed en inmiddels werkt mijn systeem lekker. Nu zit ik op ongeveer 42C met seti@home aan.
De temp in de kast zelf is heel veel lager nu, wat ook logisch is. Alleen moet mijn vga en mijn nb er nog in gehangen.

Ik heb btw een xp 2700+, is dit een beetje redelijke temp?
Mijn rad zit in mijn kast en ik gebruik de lucht uit mijn kast om dat vervolgens door de radiator te blazen.

Specs wc:
Maze 3
10mm slangen (siliconen van xxlcases, lekkere slangen zijn dat btw)
demi water met waterwetter
eheim 1048
black ice extreme
de tank-o-matic (ook een fantastisch ding en past echt exact in mijn chieftec matrix full tower)

Specs pc:
asus a7n8x deluxe
amd athlon xp 2700+
512mb dane elec pc 2700.
hercules 3d prophet 9800 pro (ding wordt duidelijk _te_ warm)

mijn case temp ligt rond de 30-32 graden, wat dus neerkomt dat mijn cpu nu ca 10 graden warmer is dan mijn case temp.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Even een vraagje over de Sicce Idra:

Hoe krijg je dat "draaidekseltje" waar de "line-in" op aangesloten zit goed vast?

Hij lekt niet ofzo, maar hij schiet bij bepaalde bewegingen van de setup gewoon los en dat is niet zo handig bij het inbouwen. Ik vul namelijk ook de setup volledig voor ik hem inbouw, want ik heb namelijk niet de mogelijkheid hem te vullen als ie in de kast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PowerPee schreef op 28 July 2003 @ 13:31:
[...]

Je zegt dus dat een WW geen baat heeft bij een hogere flowrate en dat je in princiepe ook kleinere slangdiameters kunt gebruiken. Waarom zou Dtek de WhiteWater dan met 13mm(1/2") hebben uitgevoerd?
Ik kan me enigzinds wel indenken dat een versmalling van de uitgangskanalen van de WW voor een hogere statische druk zorgt in de WW, maar dan moet ik mezelf weer de vraag stellen: waarom hebben ze dan gekozen voor 1/2"aansluitingen?
Het zou ook kunnen zijn dat omdat de WW twee maal zo'n groot afvoer debiet heeft dat er een versnelling van de stroming optreedt boven de core...waardoor dus de warmte sneller afgevoerd kan worden.

8)7

Tevens is het zo dat je bij een zwaardere pomp natuurlijk gebruik kunt maken van een flow regulatie met regelbare flow per circuit. Bij een parrallel system; een slang 1/2" voor CPU en een slang 1/2" naar 3/8" voor GPU en NB coolers...tenminste dát is toch wat ik met je heb besproken? ;)
Ja Pee jij bent nou net die uitzondering ;)

Wat Cathar mij vertelde over de telefoon was dat als je met enkel de WW werkt.1 een zwaardere pomp dan een Eheim 1048 nutteloos was..... ik vroeg dat omdat ik moest afwegen of ik zwaardere pompen op de site moest zetten of niet.......nu na onze babbel per Kpn....heb ik gelijk maar DD gebeld voor nog meer Hydor L30's......je weet maar nooit :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Universal Creations schreef op 28 July 2003 @ 16:40:
Even een vraagje over de Sicce Idra:

Hoe krijg je dat "draaidekseltje" waar de "line-in" op aangesloten zit goed vast?

Hij lekt niet ofzo, maar hij schiet bij bepaalde bewegingen van de setup gewoon los en dat is niet zo handig bij het inbouwen. Ik vul namelijk ook de setup volledig voor ik hem inbouw, want ik heb namelijk niet de mogelijkheid hem te vullen als ie in de kast zit.
Beetje epoxy? Krijg je 'm natuurlijk wel niet meer los...

Er is misschien een andere manier; dat dekseltje draai je erin door hem te locken in zulke gaatjes. Je hebt dus die spleet en dat uitstekend pinnetje. Misschien kan je iets zoeken dat daar exact tussen past, zodat het niet terug kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Jupiler schreef op 28 July 2003 @ 20:04:
[...]

Beetje epoxy? Krijg je 'm natuurlijk wel niet meer los...

Er is misschien een andere manier; dat dekseltje draai je erin door hem te locken in zulke gaatjes. Je hebt dus die spleet en dat uitstekend pinnetje. Misschien kan je iets zoeken dat daar exact tussen past, zodat het niet terug kan draaien.
Daar zat ik idd al aan te denken, ik dacht iets van een klein parkertje ofzo, want er zit een heel klein openingetje tussen het lipje van de deksel en de gleuf in de rand. En dat dan 3x moet voldoende zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerPee
Anoniem: 79877 schreef op 28 July 2003 @ 18:38:
[...]

....heb ik gelijk maar DD gebeld voor nog meer Hydor L30's......je weet maar nooit :*)
Ja, en dan ben je weer de eerste die ze in nederland kan leveren, kijk maar in de pricewatch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
In de volgende Mafkees/Jupiler actie zullen ze probably ook aangeboden worden. Zijn wij de eersten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-06 11:31

JWR

He Pee,

Zo spreek je elkaar weinig enzo een paar keer op GoT. :)
Het mailtje komt eraan, het ligt nu even stil (de waterkoeling) i.v.m.
een kapot lexaan dekseltje. Nieuwe komt eraan.

Zit jij er ook over te denken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Maakt het eigenlijk nou nog uit hoe lang de afstand is vanaf je uitgang pomp(eheim 1048) naar ingang koelblok (Dangerden van Tha_Mafkees)? Ik heb namelijk gekozen voor een externe setup. Dus een tweede kast verbouwd (hierin BlackIce Xtreme 2, Res. en Pomp) en twee slangen uit deze case richting m'n eerste kast waar al m'n hardware en CPU zit. De afstand per slang is 80cm en 10mm binnen.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44732

Heb een maandje geleden mijn wc coolings setje in mijn coolermaster kast gebouwd. zet ik afgelopen zondag mijn pc aan hoor ik een complete waterval. blijkt dat er een tuutje uit mijn blackice pro is geschoten. heeft iemand dit wel een eerder gehad? heb btw wel alles nieuw gekregen maar vond dit toch niet zo cool. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Laatst online: 08-06 20:12

rimpeldinky

nani?

had je slangklemmen gebruikt? of tie-rips? zo nee, ga je schamen en besef dat je heel veel geluk hebt gehad

of bedoel je een slangpilaar?

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerPee
JWR schreef op 29 juli 2003 @ 00:27:
He Pee,

Zo spreek je elkaar weinig enzo een paar keer op GoT. :)
Het mailtje komt eraan, het ligt nu even stil (de waterkoeling) i.v.m.
een kapot lexaan dekseltje. Nieuwe komt eraan.

Zit jij er ook over te denken dan?
Heb besteld bij tweakstore, (aka jaapielekkerdan);
1. Dtek WhitWater
2. DangerDen Chipset
3. DangerDen Maze4 GPU
4. Hydor L30(1200l/u)
5. Tygon 2x13mm, 2x10mm

Holy shit he?!! Ben nog even aan het wachten totdat de bestelling bij leveranciers van jaapielekkerdan is verstuurd naar hem...met name de Dtek en de pomp.

>chilll :D

[ Voor 38% gewijzigd door PowerPee op 29-07-2003 13:28 . Reden: oeps, verkeerde gequote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83509

Ik heb eindelijk mijn set volledig binnnen, :D

- Swiftec MCW5000-P4
- Black Ice Xtreme II
- Eheim 1048
- 10/13 slang
- 2x Papst 4412 FGMLD
- engine ice

Dit gaat op een:
- p4 2.53Ghz
- Asus p4t533-c
- 2x kingston 512 RDRAM rimm's pc1066
- GeForce 4600 met Zalman 80A-HP
- Raid 0 setup en 120gb maxtor

Nu ben ik zo aan het aftekenen waar die radiator precies komt en moet ik dus 2 x 120 mm gaten zagen, volgens de search eigenlijk 11.5 cm maar dat ga ik nog ff precies nameten..
maar kan ik gewoon deze appartuur buiten de kast aanzetten en kijken of het lekt? en hoe lang moet ik ongeveer het aan laten? en gewoon met demi-water niet dat dure engine ice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Jupiler schreef op 25 juli 2003 @ 14:07:
'k Weet niet of thinner die coating oplost, maar bij mij ging met het schoonmaken van de binnenkant met ong. 1:1 demiwater en 10% geconc. zoutzuur de lak/coating er gewoon vanaf op een stukje waar ik op geknoeid had. Als je het koper overal blank wil maken moet je gewoon het hele rad onderdompelen in een bad met zozu en water. 1:1 is waarschijnlijk niet eens nodig. Gek genoeg zei onze TOA UC ;) dat hij zijn rad had schoongemaakt door het helemaal onder te dompelen in een oplossing van 1:3 zozu en ook nog zwavelzuur, waarbij de lak van zijn rad _niet_ aangetast werd! :? Ik vind het maar raar...

Probeer het eens op een klein stukje zou ik zeggen.

Maar ik denk dat ik op mijn radje die coating gewoon laat zitten. Dan krijg je ook geen donkere vlekken als je water over je rad morst.

Edit: die PVC-slang van de 3e IA van jou (Jupiler) en Mafkees is idd goed te buigen zonder knikken. :) Ik had m'n rad met slangen eraan op m'n bed gelegd en de slang aan de onderkant knikte niet eens.

[ Voor 10% gewijzigd door Aham brahmasmi op 29-07-2003 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
Tie-rips?

Oh....

Tie-wraps!

Ik dacht al dat ik een aflevering van Star Wars gemist had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Na 24uur proef te hebben gedraaid van de Tha_mafkees/jupiler wc-set, ga ik beginnen met het inbouwen vandaag. Ik moet mijn Lian-Li'tje lichtelijk gaan aanpassen om de Rad bovenin te krijgen en te houden. De pomp komt ook bovenin te hangen (boven de cd-rom en brander). Vrijdag komt pas mijn digicam binnen, dus bouw ik alles niet eerder in dan vrijdag (heb ik tenminste wip-foto's). Tezijnertijd zal ik wel een topic openen met al dat moois erin.

Heeft er toevallig iemand een 120mm (liefst een paar mm minder) HSS-gatenzaag? Want dat gaat wel een stukje makkelijker en nauwkeuriger dan de decoupeerzaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Teken gewoon een iets kleinere circel af met een passer. Dan met decoupeerzaag die uitzagen en bijschuren/vijlen als je dat nodig vindt. Werkt goed, kost alleen wat tijd.

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
120mm HSS gatenzaag heb ik nog nooit gezien. Wel eens zo'n 3-poot die je kan instellen. Volgens mij kon die ook tot 120mm. En daarmee kom je ook wel makkelijk door een laagje aluminium.

jammer dan mijn TOA's geen tweakers waren ;)

[ Voor 16% gewijzigd door bredend op 29-07-2003 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik heb weleens een 120mm HSS gatenzaag gezien, kostte iets van 60 euro ofzo en dat vind ik toch iets te veel. Maar goed, ik heb al vaker gaten uitgezaagd met de decoupeerzaag, een stuk of 10 van 120mm en 5 van 80mm in 1 (stalen) kast, maar dat kostte heel veel tijd. Maar goed, ik ben nu op mijn werk (school) en ga toch maar beginnen met de decoupeerzaag. Bedankt voor de reacties overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44732

rimpeldinky schreef op 29 July 2003 @ 13:05:
had je slangklemmen gebruikt? of tie-rips? zo nee, ga je schamen en besef dat je heel veel geluk hebt gehad

of bedoel je een slangpilaar?
ik bedoelde inderdaad een slangenpilaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
offtopic: ik heb nu even mijn computer los van de kast op mijn bureau staan (ik ben nog bezig met aanpassen van de kast), maar het "rare" is dat de temp van de 2 cpu's gelijk aan elkaar zijn, terwijl er normaal 4 graden verschil tussen zit. Dus schijnbaar wordt de warmte van 1 van de 2 beter afgevoerd in verticale houding, misschien wel door de ventilator van de voeding.

beetje ontopic: dat betekent dat straks met waterkoeling de temps weer gelijk zijn aan elkaar.

[ Voor 14% gewijzigd door Universal Creations op 29-07-2003 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:49

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Weet iemand waar je hier in nederland dat Purple Ice kan bestellen? In de USA kan het wel (leve de search), maar dan zijn de verzendkosten enorm hoog (relatief gezien dan).

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Is dat niet ongeveer hetzelfde als Engine Ice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Jupiler schreef op 30 juli 2003 @ 10:17:
Is dat niet ongeveer hetzelfde als Engine Ice?
Ja, maar van wat ik aan reviews heb gelezen schijnt Purple Ice nog iets beter te zijn.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halo_Master
  • Laatst online: 02-12-2024

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

ppurple ice is niet zo goed hoor.Zie hier:
http://www.wc101.com/reviews/Additives/

iig niet tegen corrosie

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-04 16:11

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Halo_Master schreef op 30 juli 2003 @ 11:11:
ppurple ice is niet zo goed hoor.Zie hier:
http://www.wc101.com/reviews/Additives/

iig niet tegen corrosie
Er staat dat de waterwetter enorm stinkt, ja dat klopt. Zelfs als je wc helemaal waterdicht is en al een tijdje staat, ruik je het nog. Maargoed, je zit niet in je kast over het algemeen, dus valt het mee.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik heb nu dus de Asus Ti4600 nu dan met een Zalman ZM-80HP en nu worden die koelblokken loeiheet en temps rond de 75-80 graden, ik vraag me nu toch echt af of ik er goed aan heb gedaan (soms blijven spellen met hitte van buiten 30+ graden hangen, freeze).

Ik heb nu dan een Asetek Waterchill KT03 gekocht en zit er dan toch aan te denken om het VGA blokje erbij te nemen, alleen is dit dan niet funest voor de temp van je water, dat je CPU naar een uurtje aanstaan rond de 50 graden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

nhimf schreef op 30 July 2003 @ 12:13:
[...]

Er staat dat de waterwetter enorm stinkt, ja dat klopt. Zelfs als je wc helemaal waterdicht is en al een tijdje staat, ruik je het nog. Maargoed, je zit niet in je kast over het algemeen, dus valt het mee.
Thanks! Die had ik nog niet gezien |:(
Waar kan ik die Valvoline’s Zerex Racing Super Coolant kopen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diontjuh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-11-2014

diontjuh

for president

nou, ik heb dus een tijdje terug een coolriver wc setje gekocht, omdat het geheel afwas (ook vloeistof afgevuld) en het wel leuk uitzag, nu heb ik hem geinstalleerd en de pc word zo een 38-44 graden als ik lekker bezig ben, zonder dat ik hem ge oc't heb.. is dit nog te verbeteren door het een of ander, ik heb nl. de koelblokjes zo hard mogelijk vast gedraaid!
p.s. het gaat om dit setje > http://www.eynstein.nl/a/2660.html

-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47845

ik ben van plan mijn oud waterkoeling setje een beetjuh op te knappen. nu heb ik gemerk dat de pomp die er nu op zit maar 47 l/uur is ( een hele kleine pomp en doet 75 seconden om 1 liter te verpompen ) en nu wou ik er 1 van 900 l/uur opzetten. Mun vader had nog een vijverpomp die te vergelijken was met een eheim 900 l/uur en die heb ik getest alleen nu zijn de slangen 6 mm binnendiameter en de vijverpomp heeft een 13 mm uitgang. hier heb ik ff snel een koppelstuk voor gevonden bij mun vader en getest. Alleen nu verlies ik te veel door de dunne slangen. nu wil ik alle koelblokken ( cpu , vga en nb ) parallel aansluiten dus moet ik een koppelstuk hebben van 1 * 13 mm => 3 * 6 mm. Bestaan deze koppelstukken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diontjuh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-11-2014

diontjuh

for president

waarom wil je hem dan meer laten pompen, de hoeveelheid water die je pmpt doet bijna nix aan je temps ;)

-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberate te ex inferis
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 09:06
diontjuh schreef op 30 July 2003 @ 17:05:
waarom wil je hem dan meer laten pompen, de hoeveelheid water die je pmpt doet bijna nix aan je temps ;)
Misschien wel als je de lengte van je circuit vergroot, anders is de vloeistof nog niet voldoende afgekoeld wanneer het weer langs de elementen komt.

;)

"Kuljemme yhä syvemmälle pimeyteen, kanssa varjojen jotka meidät viitaansa kätkee..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Laatst online: 18-06 17:45

Garrett

Watercooler

Lennieboy83 schreef op 30 juli 2003 @ 12:35:
Ik heb nu dus de Asus Ti4600 nu dan met een Zalman ZM-80HP en nu worden die koelblokken loeiheet en temps rond de 75-80 graden, ik vraag me nu toch echt af of ik er goed aan heb gedaan (soms blijven spellen met hitte van buiten 30+ graden hangen, freeze).

Ik heb nu dan een Asetek Waterchill KT03 gekocht en zit er dan toch aan te denken om het VGA blokje erbij te nemen, alleen is dit dan niet funest voor de temp van je water, dat je CPU naar een uurtje aanstaan rond de 50 graden is?
Dat is niet funest voor je temps hoor :D
Ik heb m'n CPU, NB en GF4 allemaal watergekoeld met DangerDen blokjes (8mm flow) en dat gaat prima i.c.m. een BlackIce Extreme :)
40C idle is de CPU en zo'n 43/44 stressed, met dit warme weer :)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Microkid schreef op 30 July 2003 @ 16:05:
[...]

Thanks! Die had ik nog niet gezien |:(
Waar kan ik die Valvoline’s Zerex Racing Super Coolant kopen? :?
http://www.tweakers.net/pricewatch/62752

net toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Die site gaat er steeds beter uit zien, netjes, leuke shop ;) .

En ook mijn site, is weer een beetje geupdate, dus voor diegene die het leuk vinden een kijkje te nemen: http://home.quicknet.nl/mw/prive/hawk2/pks/lc/lcool.html.
Klikken op het huisie kan natuurlijk ook :).

[ Voor 3% gewijzigd door _XipHiaS_ op 30-07-2003 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Als je de eheim niet ondergedompeld gebruikt heb je dan dat blauwe sponsje nodig? Net m'n wc setup aangesloten en gevuld, kom ik erachter dat die blauwe spons nog in de doos zit. Maakt dat uit of niet. de pomp ratelt heel licht.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Demon_Eyez schreef op 30 July 2003 @ 19:07:
Als je de eheim niet ondergedompeld gebruikt heb je dan dat blauwe sponsje nodig? Net m'n wc setup aangesloten en gevuld, kom ik erachter dat die blauwe spons nog in de doos zit. Maakt dat uit of niet. de pomp ratelt heel licht.
Die blauwe stukje dient alleen als filtertje als je niet de inlaatpilaar gebruikt maar dat zilverkleurige rooster als aanzuigstuk(daar wordt ook ombouw materiaal voor bijgeleverd). Dus als jij slang op je inlaat hebt hoeft 't niet. Nix aan de hand dus. Dat ratelen verdwijnt als het goed is vanzelf als alle lucht uit je systeem is. Tenzij je circuit erg veel tegendruk geeft.

[ Voor 24% gewijzigd door _XipHiaS_ op 30-07-2003 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Oke, hoef ik hem niet weer uitelkaar te halen. Wat verklaart het ratelen dan? Luchtbelletjes?De pomp staat nu een half uur aan. Ik heb de kast (inclusief pomp en rad)al alle kanten opgehouden om er lucht uit te krijgen. Ik zie nu geen luchtbbeeltjes meer door de slangen richting m'n res gaan. M'n res is luchtbelvrij inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Demon_Eyez schreef op 30 July 2003 @ 19:20:
Oke, hoef ik hem niet weer uitelkaar te halen. Wat verklaart het ratelen dan? Luchtbelletjes?De pomp staat nu een half uur aan. Ik heb de kast (inclusief pomp en rad)al alle kanten opgehouden om er lucht uit te krijgen. Ik zie nu geen luchtbbeeltjes meer door de slangen richting m'n res gaan. M'n res is luchtbelvrij inmiddels.
Ik heb er zelf nog geen last van (Ehein 1048) maar sommigen schijnen baat te hebben bij deze mod: http://www.stud.uni-hanno...computer/pc_wak_eheim.htm, maar check eerst of er echt nergens lucht blijft zitten, want het is altijd weer lastig om te moeten slopen. Misschien nog iemand goede tips hierover? Heb bij mij evengoed dat grijs/zilveren rooster met blauw filter erin zitten, niet dat het nodig is, maar vond gewoon mooier afgewerkt staan, misschien werkt het ook wel een beetje geluidsdempend, gezien het schoepje er vlak achter zit. verder heb ik de pomp gewoon horizontaal staan (zie m'n link). Weet niet of dat verder uitmaakt, heb 'm alleen in die stand gebruikt.

[ Voor 26% gewijzigd door _XipHiaS_ op 30-07-2003 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Ik kijk het eerst een paar dagen aan. Ratelt 'ie nou nog steeds ,dan voer ik die mod uit. Plaats ik ook dat blauwe sponsje erin, wie weet dat dat allemaal bij elkaar helpt. Pomp staat overigens horizontaal. Enne...leuke site trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Demon_Eyez schreef op 30 July 2003 @ 20:10:
Ik kijk het eerst een paar dagen aan. Ratelt 'ie nou nog steeds ,dan voer ik die mod uit. Plaats ik ook dat blauwe sponsje erin, wie weet dat dat allemaal bij elkaar helpt. Pomp staat overigens horizontaal. Enne...leuke site trouwens.
Dank je. Ja ik zou ook zeker ff wachten met slopen, misschien heeft er nog iemand een gouden tip :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Demon_Eyez schreef op 30 July 2003 @ 20:10:
Ratelen is gewoon lucht heb ik ook altijd als ik me systeem opnieuw heb gevuld gewoon wachten en desnoods ff wat schudden met je pomp.

verder kan het geen kwaad dus gewoon wachten tot het weg gaat.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.