[WC] Het grote waterkoelingsvragen-topic deel IV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.706 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Maar op [rml][ WC]Post hier je info over koperen kachelradiator's[/rml]/ zie je toch ook allemaal tweakers met een autoradiator, dat was waar ik me op gebaseerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:15
kijk eens naar de afmetingen en lees het topics eens goed door ipv scannen

Edit: lees eens de titel van het topic, de radiator voorin bij de motor is er echt niet om de kachel van warmte te voorzien.

[ Voor 50% gewijzigd door Universal Creations op 12-06-2003 22:31 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
Universal Creations schreef op 12 juni 2003 @ 22:29:
kijk eens naar de afmetingen en lees het topics eens goed door ipv scannen

Edit: lees eens de titel van het topic, de radiator voorin bij de motor is er echt niet om de kachel van warmte te voorzien.
Ja ik heb het ook door nu, maar ik heb er al heet warm water laten doorlopen en het koelde echt wel héél goed, fris water kwam eruit. Het is een lang stuk met links en rechts een dikke buis, ik heb het gemeten, de buizen kunnen voor en achter (maar links dus) vd pc. Kzal wel s wat fotos trekken. Kmoet wel nog een tussenstukje hebben want de diameter is 30 mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:48
Okeej, ik heb ebsloten me toe te gaan leggen op WaterKoeling.
Heb alleen nog twee vraagjes:

Bij de IA hebben ze een reservoir dat in een Eheim pomp past. Is dit handig? Of is het handiger deze gewoon ergens los te hebben?

En een Eheim 1048 en 1046, maakt dit veel verschil? Wat betreft koeling, maar ook wat betreft geluid? Zijn de pompen te horen, of niet?
edit:
of een Hydor L20? Die is een stuk goedkoper, ook een stuk minder?

Alvast bedankt voor degene die mijn vragen wil beantwoorden.. :-)

[ Voor 9% gewijzigd door B-Force op 13-06-2003 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:34
Ik heb een klein vraagje aan bezitter van de Hydor L 20 of mensen die er toevallig veel van af weten, ik ga namelijk zon ding aanschaffen en wil weten of jullie het voor ekaar hebben gekregen om hem aan te laten gaan als de pc aanzet ? Zitten de spullen erbij omdat te fixen of moet er nog voor gemod worden, en zit er een normale aan/uitschakelaar op . Kortom hoe werkt dat ding ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Ik heb ook voor die Hydor gekozen bij Jupiler's IA, en je kunt er van uit gaan dat de pomp gewoon met een netstekker in het stopcontact aan- en uitgaat. Er zit volgens mij geen schakelaar op, tenzij de toerentalregeling ook op nul kan. De platte(euro)stekker kan trouwens wel door een leeg PCI-slotplaatje. Verder kun je natuurlijk gewoon zoeken naar een schema/guide voor een 12V-220V relais die tegelijkertijd met je pc de pomp inschakelt.

Op de site van de fabrikant staat weinig info, maar zie je wel wat foto's.

Je hebt trouwens ook 12 V Eheims (zelfde modellen 1046/48) met een molex-aansluiting, maar die zijn wel 3x zo duur als gewone 220 V Eheims. :o Niet interessant dus >> zelf modden met een relais.

[ Voor 23% gewijzigd door Aham brahmasmi op 13-06-2003 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:55
Jupiler schreef op 12 June 2003 @ 10:27:
[...]

Ik zei toch dat ik al een Nova heb ;)
Maar die ene van die Nextcool was toch gemod zodat hij meer aankan (vandaar mijn reactie ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-07 19:35

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Nee hoor.. Net zoals de originele Nova kan ie 800 l/u aan. Nextcool zijn gewoon dikke afzetters, een Nova kost €18, je betaalt dus € 62 (80-18) voor een klein flutreservoir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force

Okeej, ik heb besloten me toe te gaan leggen op WaterKoeling.
Heb alleen nog twee vraagjes:

Bij de IA hebben ze een reservoir dat in een Eheim pomp past. Is dit handig? Of is het handiger deze gewoon ergens los te hebben?

En een Eheim 1048 en 1046, maakt dit veel verschil? Wat betreft koeling, maar ook wat betreft geluid? Zijn de pompen te horen, of niet?

[edit] of een Hydor L20? Die is een stuk goedkoper, ook een stuk minder? [/edit]

Alvast bedankt voor degene die mijn vragen wil beantwoorden.. :-)

niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19680

ik ben erg benieuwt naar dat reservoir wat volgens b-force in een pomp past.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
in / aan, het is te zien op een van de foto's van een complete wc-set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
- Die reservoirs zijn onhandig, een los reservoir is handiger (en vaak veel mooier).
- Lees eens de FAQ door, dan zou je weten dat waterflow zo goed als niets uitmaakt.
- De pompen maken beiden ongeveer even veel geluid: namelijk bijna niets..
- De Hydor L20 is meestal zelfs stiller dan de Eheims.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Ja sorry, was btje, sjaggie, omdat er al twee keer eerder niet was gereageerd op mijn vragen. En ik wil snel antwoord, zodat ik kan bestellen bij de IA en dan snel op vakantie kan. Want die IA loopt niet zo heel lang meer, vandaar.

Maar die Hydor L20, is die dan wel net zo "goed" als een Eheim? Gaan ze net zo lang mee? Ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

B-Force schreef op 13 juni 2003 @ 19:20:
Ja sorry, was btje, sjaggie, omdat er al twee keer eerder niet was gereageerd op mijn vragen. En ik wil snel antwoord, zodat ik kan bestellen bij de IA en dan snel op vakantie kan. Want die IA loopt niet zo heel lang meer, vandaar.

Maar die Hydor L20, is die dan wel net zo "goed" als een Eheim? Gaan ze net zo lang mee? Ervaring?
Ja ze beide van evengoede kwaliteit, en ze gaan dus beide evenlang mee. Eheim is gewoon duur, je betaald voor de naam.
(zo nu snel genoeg? :r :r :r)

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
The keyword is 'review'... Wat moeite doen vóór je een vraag stelt wordt op GoT wel op prijs gesteld.

De Hydor wordt gelijkgesteld met Eheim wat betreft kwaliteit. Over de duurzaamheid is nog niet zoveel bekend om de simpele reden dat de pompjes nog niet lang in opmars zijn. Ervaring: vanaf morgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83834

Ik heb ook nog ff een vraag mischien een domme maargoed :

Ik ben dus ook trotse bezitter van een Wc maar nou zie ik dat het vloeistof level toch behoorlijk rap zakt per dag. Ik denk zelfs wel 2 mm per dag dit is verder wel op een kamer waar het meestal 25 graden is, maar ik kan controlleren op lekken ik vind er 0 echt geen drupje geen vocht helemaal niks. Zou het mischien dan toch verdampen? En kan het ook zijn dat de radiator nogniet helemaal "Gevuld" is sinds ik mn wc pas weer 4 dagen werkend heb..

Reacties ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 23:23
Dit is een reactie:

Er kan een klein lekje in je rad zitten. Door de fan erop verdampt dat snel (ook door vrij hoge kamertemp)
Als je een T-stukje maakt ergens bovenin en en slang naar boven, kan je vrij gemakkelijk water bijvullen. Als je kraanwater gaan gebruiken is er zelfs een kleine kans dat het gaatje dichtkalkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79877

Anoniem: 83834 schreef op 14 June 2003 @ 19:10:
Ik heb ook nog ff een vraag mischien een domme maargoed :

Ik ben dus ook trotse bezitter van een Wc maar nou zie ik dat het vloeistof level toch behoorlijk rap zakt per dag. Ik denk zelfs wel 2 mm per dag dit is verder wel op een kamer waar het meestal 25 graden is, maar ik kan controlleren op lekken ik vind er 0 echt geen drupje geen vocht helemaal niks. Zou het mischien dan toch verdampen? En kan het ook zijn dat de radiator nogniet helemaal "Gevuld" is sinds ik mn wc pas weer 4 dagen werkend heb..

Reacties ? :)
Dat zou heel goed kunnen....bij mijn Black ice Extreme heeft het ook 3 dagen geduurt voordat echt alle lucht er uit is.......

Bij silicone slangen heb je het fenomeen....zweten....
Daardoor kan ook je waterpeil gaan zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bredend schreef op 14 June 2003 @ 20:36:
Dit is een reactie:

Er kan een klein lekje in je rad zitten. Door de fan erop verdampt dat snel (ook door vrij hoge kamertemp)
Als je een T-stukje maakt ergens bovenin en en slang naar boven, kan je vrij gemakkelijk water bijvullen. Als je kraanwater gaan gebruiken is er zelfs een kleine kans dat het gaatje dichtkalkt :)
Jaap ook nog bedankt voor je reactie.

Hmm een Lek in me rad dicht niet met Koelvloeistof vrees ik :(
Tis wel jammer dan want het nivo van me reservoir neemt echt TE snel af gewoon veel te snel je moet maar denken aan 2mm per 1/2 uur :(

Gewoon kraanwater gooi ik er liever niet in :) maar idd dat kalkt het na lange duur ook dicht hmm hmm moeilijk moeilijk allemaal :)

Ik denk dat ik de rad er eventjes uitschroef om te kijke of er wat mis mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Het lijkt onwaarschijnlijk, maar het water gaat door je slangen :) Die zijn namelijk in héél lichte mate poreus. Een hoge kamertemp van 25°C bevordert dit natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66320

Probeer een harddisk koeler van Koolance op mijn HDD te installeren maar loop tegen het volgende probleem aan:
In de manual gaan ze uit van een "naakte" HDD, dus open van de onderkant.
Maar mijn Seagate HDD is van de onderkant afgeschermd met een metaal.

Moet ik nu de onderkant losmaken en daar die Form In Place gap filler op smeren of kan ik gewoon het koelblok aan de onderkant erop schroeven?

Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Tja, je kan het er wel zó aan schroeven, maar erg efficiënt zal het niet zijn. Als het kan zou ik echt die onderkant losmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Anoniem: 66320 schreef op 14 juni 2003 @ 21:39:
Probeer een harddisk koeler van Koolance op mijn HDD te installeren maar loop tegen het volgende probleem aan:
In de manual gaan ze uit van een "naakte" HDD, dus open van de onderkant.
Maar mijn Seagate HDD is van de onderkant afgeschermd met een metaal.

Moet ik nu de onderkant losmaken en daar die Form In Place gap filler op smeren of kan ik gewoon het koelblok aan de onderkant erop schroeven?

Dank.
Ik kan je niet met het probleem helpen, maar je kan het misschien beter vragen in dit topic:
Koolance Liquid Harddisk Coolerkit

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:49

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Oke, na 2 uur lezen in het "grote watercooling topic" ben ik een hoop wijzer.
Het valt me op dat de meeste watergekoelde AMD processors rond de 2200 zitten ofzo.
Zelf hek ik een Barton 2500 op 2.2Ghz @ 1.8v Dat ding wordt goed heet. Zelf zou ik er iig graag een reservoir bij hebben, en een 12cm fan voor de radiator, die ik trouwens bovenin de kast wil hebben (ruimte zat). En een Eheim pomp, aangezien iedereen het er over eens is dat dit de beste zijn.
Wat zou een goede configuratie zijn? Of zijn er ook kant en klare kits die aan mijn eisen voldoen?

[ Voor 7% gewijzigd door Microkid op 14-06-2003 22:17 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Laatst online: 07-07 09:59

dlmh

Lo-Fi

Microkid schreef op 14 juni 2003 @ 22:11:
Oke, na 2 uur lezen in het "grote watercooling topic" ben ik een hoop wijzer.
Het valt me op dat de meeste watergekoelde AMD processors rond de 2200 zitten ofzo.
Zelf hek ik een Barton 2500 op 2.2Ghz @ 1.8v Dat ding wordt goed heet. Zelf zou ik er iig graag een reservoir bij hebben, en een 12cm fan voor de radiator. En een Eheim pomp, aangezien iedereen het er over eens is dat dit de beste zijn.
Wat zou een goede configuratie zijn? Of zijn er ook kant en klare kits die aan mijn eisen voldoen?
Reactie
Een goede kant-en-klare set is de TT Aquarius, waar een apart draadje over loopt. Deze zal voor de meeste mensen voldoen!

Vraag
Ik wil een VGA waterblokje in m'n WC integreren (nml. de TwinPlex, hier te bewonderen). Zijn er mensen die ook zo'n overstap hebben gemaakt en wat was bij jullie het verschil in temp.? Graag zowel temp. van voor als na vermelden (niet alleen verschil dus :P)

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:49

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

SerialThrillaZ schreef op 14 June 2003 @ 22:21:
[...]

Reactie
Een goede kant-en-klare set is de TT Aquarius, waar een apart draadje over loopt. Deze zal voor de meeste mensen voldoen!
Helaas ben ik niet overtuigd van dit setje. Het zal best goed zijn, maar ik zie toch ook vaak temps van > 40 voorbij komen. Wellicht omdat het pompje maar 90l/h doet? En m'n CPU wordt stressed nu al 55-60 graden, dus wil ik liefst een stressed van < 40 met WC. Wellicht is dat setje van Asetek dan een betere suggestie? (mits het koelblok op een A7V333 past)

[ Voor 18% gewijzigd door Microkid op 14-06-2003 23:18 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
SerialThrillaZ schreef op 14 juni 2003 @ 22:21:
[...]

Vraag
Ik wil een VGA waterblokje in m'n WC integreren (nml. de TwinPlex, hier te bewonderen). Zijn er mensen die ook zo'n overstap hebben gemaakt en wat was bij jullie het verschil in temp.? Graag zowel temp. van voor als na vermelden (niet alleen verschil dus :P)
Geloof me, het verschil zal echt niét te merken zijn :)

Vooral omdat je rad pas bij ongeveer 500 à 2000W belasting een °C warmer wordt. En de ongeveer 150W die je CPU en GPU samen produceren zijn echt nuts vergeleken daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sja ik denk eerder dat ik mn radiator half heb verniel met het los draaien :|
Niw ik kon er niks aan zien en het water zal idd denk ik verdampen dus dat word om de week bijvullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Heb je een reservoir?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Anoniem: 83834 schreef op 14 June 2003 @ 21:01:
[...]

Jaap ook nog bedankt voor je reactie.

Hmm een Lek in me rad dicht niet met Koelvloeistof vrees ik :(
Tis wel jammer dan want het nivo van me reservoir neemt echt TE snel af gewoon veel te snel je moet maar denken aan 2mm per 1/2 uur :(

Gewoon kraanwater gooi ik er liever niet in :) maar idd dat kalkt het na lange duur ook dicht hmm hmm moeilijk moeilijk allemaal :)

Ik denk dat ik de rad er eventjes uitschroef om te kijke of er wat mis mee is.
Ja dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Overbodige vraag dus :X

Maar is dat reservoir wel goed afgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 787

Afbeeldingslocatie: http://pc.watch.impress.co.jp/docs/2003/0519/cool3.jpg
Een watergekoelde NEC
Originele artikel: hier
Links het waterblokje, rechts het reservoir - met een klein zwart pompje ertegenaan.

"28 - 29 ten thousand Yen" ~ 2100 euro ~ 4500 piek inclusief 17" tft ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-07 22:55
Ja, ik heb zo'n beetje alle topics die ook maar enigszins met waterkoeling te maken hebben doorgelezen.

Ik het een DangerDen setje gekocht met daarbij siliconen slangen van 12 (zo'n 2 meter) en 10 mm (zo'n 30 cm, moet met verloopstukje naar 12 mm).
Probleem is, dat die siliconen slangen ontzettend snel knikken. Ik durf het echt niet aan, om een dergelijke slang van mijn cpu-block naar mijn nb-block te laten lopen.

Daarom wil ik 3/8 Tygon slang gaan gebruiken. 3/8 is net geen 10 mm en die kan ik dus voor de hele set gebruiken (waarbij wel wat meer kracht nodig is, om de slang over de 12 mm pilaren te schuiven.

Kan dat, wat ik me hier zo voorstel?

Enne, waar in Nederland kan ik dergelijke Tygon slangen kopen?
Liefst in de buurt van Nijmegen als het ff kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Jupiler schreef op 14 juni 2003 @ 23:36:
[...]

Geloof me, het verschil zal echt niét te merken zijn :)

Vooral omdat je rad pas bij ongeveer 500 à 2000W belasting een °C warmer wordt. En de ongeveer 150W die je CPU en GPU samen produceren zijn echt nuts vergeleken daarmee.
Hoe kan het dan dat in de test op T.Net van de Waterchill een verschil van 5°C te zien was??

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Omdat ze een kut rad hadden, omdat er geen fan op het rad zat? Heb je een URL?

Mark: siliconenslang buigt vaak terug open onder de druk van het water. Ik zou het eerst eens proberen. En waarom wil je zo persé die Tygon slang? Dat is nl nogal moeilijk te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14599

weet iemand waarom bij mij steeds lucht erin blijft zitten?? :?

ik heb een resevoir..die zit bovenaan.. me pomp&rad zitten onderin vooraan.. maar er blijft maar lucht inzitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

mark_vs schreef op 15 juni 2003 @ 02:15:
Ja, ik heb zo'n beetje alle topics die ook maar enigszins met waterkoeling te maken hebben doorgelezen.

Ik het een DangerDen setje gekocht met daarbij siliconen slangen van 12 (zo'n 2 meter) en 10 mm (zo'n 30 cm, moet met verloopstukje naar 12 mm).
Probleem is, dat die siliconen slangen ontzettend snel knikken. Ik durf het echt niet aan, om een dergelijke slang van mijn cpu-block naar mijn nb-block te laten lopen.

Daarom wil ik 3/8 Tygon slang gaan gebruiken. 3/8 is net geen 10 mm en die kan ik dus voor de hele set gebruiken (waarbij wel wat meer kracht nodig is, om de slang over de 12 mm pilaren te schuiven.

Enne, waar in Nederland kan ik dergelijke Tygon slangen kopen?
Liefst in de buurt van Nijmegen als het ff kan.
Zeker bij xxlcasses gekocht?? Die verkopen zeer slechte silliconenslangen. Knikken heel erg. Zou er niet aan beginnen
Ik weet niet hoeveel meter Tygon je nodig heb, maar ik heb hier nog ongeveer 1.5m liggen. Als je intresse hebt moet je me maar mailen :)
Tygon knikt bijna niet, is erg buigzaam en is doorzichtig dus in mijn ogen veel beter dan siliconenslang :)

[ Voor 6% gewijzigd door ken op 15-06-2003 11:52 ]

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10034

weet iemand waarom bij mij steeds lucht erin blijft zitten?? :?

ik heb een resevoir..die zit bovenaan.. me pomp&rad zitten onderin vooraan.. maar er blijft maar lucht inzitten..
Moet je even de kast een beetje kantelen met de pomp aan, waarschijnlijk is die pomp een beetje zwak om die luchtbellen door alle rare hoekjes ed te duwen. Als de lucht er eenmaal uit is zul je t probleem niet snel weer hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10034 schreef op 15 June 2003 @ 11:51:
[...]

Moet je even de kast een beetje kantelen met de pomp aan, waarschijnlijk is die pomp een beetje zwak om die luchtbellen door alle rare hoekjes ed te duwen. Als de lucht er eenmaal uit is zul je t probleem niet snel weer hebben
nee dat is het ook niet.. heb een eheim 1250.. maar hui pomp het dus door de reservoir heen.. de pomp is sterk genoeg.. dat weet ik zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Ik denk dat je pomp juist te krachtig is. De pomp zet er misschien wel een grote druk op (de lucht kan dus zeker weg), maar de zuigkracht is even groot.. Ik denk dat de pomp de lucht gewoon terug aanzuigt. Zitten de in- en uitlaat van je reservoir onder- of bovenaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jupiler schreef op 15 June 2003 @ 13:18:
Ik denk dat je pomp juist te krachtig is. De pomp zet er misschien wel een grote druk op (de lucht kan dus zeker weg), maar de zuigkracht is even groot.. Ik denk dat de pomp de lucht gewoon terug aanzuigt. Zitten de in- en uitlaat van je reservoir onder- of bovenaan?
me inlaat(dus waar het water inkomt) zit bovenaan..
me uitlaat (waar het water uitgaat) zit onderaan.. de lucht kan dus direct weg als het erin komt.. maar het is een selfmade reservoir.. dus en zit een groot stuk lexaan op.. kan het niet zo zijn dat ie teveel druk ofzo opbouwt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Ik denk dat het gewoon een vloeiende beweging is, aan de bovenkant wordt het erin gestuwd en door de grote zuigkracht wordt het weer meegezogen. Kijk eens in je reservoir, zie je de luchtbelletjes overgaan van in- naar uitlaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-07 18:10

Blord

Hello Kitty !

mark_vs schreef op 15 June 2003 @ 02:15:

3/8" (10mm) Tygon over 12mm slangpilaar is geen probleem. De uiteinden van Tygon slangen moeten wel in hete water gedompeld worden, anders schuif dat niet makkelijk. Van CPU kan direkt naar NB getrokken worden. Probeer een inkoopaktie zien te vinden voor Tygon slangen, omdat de prijzen in NL en BE hardstikke duur zijn. Ik heb mijn 3/8" Tygon gekocht aan minder dan 6euro/meter.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/nihao/tygon.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Blord schreef op 15 June 2003 @ 14:45:
[...]

3/8" (10mm) Tygon over 12mm slangpilaar is geen probleem. De uiteinden van Tygon slangen moeten wel in hete water gedompeld worden, anders schuif dat niet makkelijk. Van CPU kan direkt naar NB getrokken worden. Probeer een inkoopaktie zien te vinden voor Tygon slangen, omdat de prijzen in NL en BE hardstikke duur zijn. Ik heb mijn 3/8" Tygon gekocht aan minder dan 6euro/meter.

[afbeelding]
Mooie waterblokjes!!! Welke zijn dat???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Heb je die Tygon slangen ook in 12mm buitenmaat en 8mm binnenmaat?

edit:

Hmmz nouja ik denk eigenlijk dat de slangen die je bij de Nextcool blokjes krijgt ook wel goed zullen zijn:

Afbeeldingslocatie: http://www.watercooling.de/catalog/images/wakue09_3.jpg

Toevallig iemand ervaringen met die slangen? Knakken ze snel?

[ Voor 78% gewijzigd door McFlipp op 15-06-2003 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
@Ken:

Ja, idd bij XXLCases gekocht.
Lijkt mij, dat ze daar voortaan beter een paar meter Tygon slang bij leveren, ipv te lopen kutten met 10mm en 12mm slangen en verloopstukjes.
Die bovendien snel knikken.

En ik heb wel interesse in die 1,5 meter Tygon van jou!

@Blord:
Maar waar in Nederland zijn die slangen dan te koop.
Dat ze verhoudingsgewijs duur zijn, vind ik niet erg.
De hele zut bij elkaar was toch al duur zat, dus dan maakt dat niet meer uit.

[ Voor 28% gewijzigd door mark_vs op 15-06-2003 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59358

Ik heb vandaag mijn eerste waterkoeling aangesloten en alles is goed gegaan.
Cpu was 30(idle) graden maar het vreemde was dat de temp steeds verder opliep tot 40 graden(idle).
Weet een van jullie waar dat aan zou kunnen liggen?

Mijn setup is:
-Cuplex cpu blok
-Twinplex NB blok
-24 cm rad. met twee papst fans ( een werkt er maar )
-eheim 1046
-aquainject reservoir
-artic silver 3
-ACfluid
-10 mm slang

Dit alles heb ik besteld bij aqua-computer.
Met een simpele heatsink-Fan combo werd ie al 40 graden idle.

btw het cpu blokje word helemaal niet warm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
mark_vs schreef op 15 juni 2003 @ 18:35:
@Ken:

Ja, idd bij XXLCases gekocht.
Lijkt mij, dat ze daar voortaan beter een paar meter Tygon slang bij leveren, ipv te lopen kutten met 10mm en 12mm slangen en verloopstukjes.
Die bovendien snel knikken.

En ik heb wel interesse in die 1,5 meter Tygon van jou!

@Blord:
Maar waar in Nederland zijn die slangen dan te koop.
Dat ze verhoudingsgewijs duur zijn, vind ik niet erg.
De hele zut bij elkaar was toch al duur zat, dus dan maakt dat niet meer uit.
Wil ik ook wel weten, ik heb nu van nb naar sb naar videokaart naar processor naar pomp zo'n 6 L stukken gebruikt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:36

Epsilon

die slangen zijn gewoon heel duur
Bij een beurs heb ik de bulk prijzen eens nagevraagt bij een labaratorium bedrijf.
Het blijkt dus dat die slange op rollen van 25m nog steeds grof veel geld kosten.

Ik heb overigens ook een stuk, en die slang is ideaal !!. Het is doorzichtig, PVC en knikt bijna niet. En is nog heel soepel ook.

Het is de beste slang die er bestaat. Jammer dat het gewoon 5 euro per meter kost. Maar bedenk wel dat je wel hardware van 1000 euro aan het koelen bent en dan ga je bezuinigen op slang. Sorry, maar je kan niet voor een kwartje op de eerste rij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Laatst online: 09-07 18:10

Blord

Hello Kitty !

De Tygon slangen kwamen van een Belgisch inkoopaktie. De spullen weren gekocht bij www.becooling.com

Op dit moment is nog een andere inkoopaktie aan de gang van DangerDen spullen. Daar kan je ook Tygon slangen kopen ( wel op Belgisch forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Anoniem: 59358 schreef op 15 juni 2003 @ 21:33:
Ik heb vandaag mijn eerste waterkoeling aangesloten en alles is goed gegaan.
Cpu was 30(idle) graden maar het vreemde was dat de temp steeds verder opliep tot 40 graden(idle).
Weet een van jullie waar dat aan zou kunnen liggen?

Mijn setup is:
-Cuplex cpu blok
-Twinplex NB blok
-24 cm rad. met twee papst fans ( een werkt er maar )
-eheim 1046
-aquainject reservoir
-artic silver 3
-ACfluid
-10 mm slang

Dit alles heb ik besteld bij aqua-computer.
Met een simpele heatsink-Fan combo werd ie al 40 graden idle.

btw het cpu blokje word helemaal niet warm
Iets meer specz over het systeem zelf zou ook geen kwaad kunnen :P
Waarom gebruik je trouwens maar één fan op de radiator??? Je kan beter beiden op 5V laten draaien dan één op 12V !!!
Het kan zijn dat het blokje niet helemaal lekker op je CPU zit !?! Als je er op drukt, daalt de temp dan weer ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jupiler schreef op 15 June 2003 @ 00:10:
Overbodige vraag dus :X

Maar is dat reservoir wel goed afgesloten?
De reservoir dop had ik altijd heel iets open zodat de druk zich niet zo erg kon opbouwen sinds dat wel het geval was. Maar het niveau ging zo hard omlaag dat dat daardoor niet kon komen tis iig nu gestopt :)

Oftwel hij word nu maar heel lichtjes minder :) 1mm per 3 dagen ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:01

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Mijn vraag :) :

Afbeeldingslocatie: http://www.aqua-computer-systeme.de/prodimg/apevo/apeblendeschrauben_500.jpg

Zouden dit popnagels (waar de fans aan het rooster van zitten) zijn of gewoon schroefjes dit je met inbussleutel kan los maken :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03 12:11
ziet er uit als inbusjes, voor popnagels zijn ze te mooi egaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19680

johnny.xxx schreef op 15 juni 2003 @ 23:51:
ziet er uit als inbusjes, voor popnagels zijn ze te mooi egaal
tuurlijk kun je die los draaien...het rooster moet je aan de buitenkant van je kast kunnen zetten terwijl je fans/rad dan in je kast hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:01

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
K dan kan ik de fans dus vervangen voor 2 120 mm blue fans :) Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-06 19:08
Crisus, wat is waterkoeling toch machtig :) M'n bakje:

Asus A7V8X
XP2000+@1667 (niet occ'ed dus)
Geforce 4 Ti4200
de rest, zoek maar op t.net ofzo ;)

Matig bakje voor een aantal onder jullie, maar goed. De waterkoeling:

DangerDen Maze3
DangerDen GF4-blokje
Eheim 1048
Renault Megane 1.8i kachelradiator
PVC-slangen, standaard waterleiding-rommel
Tupperware-bakje als reservoir
Demi-water zonder waterwetter, nog niet erbij gedaan

Aardig setje voor een aantal onder jullie.. Valt er al wat op? Naja, eniweey.. De circel die ik gemaakt heb:

Eheim -> 12mm PVC -> 9mm PVC -> GF4-blokje -> CPU-blok -> 1" tuinslang -> rad -> 25mm PVC -> 9mm PVC -> tupperware -> Eheim -> ...

Valt er nu dan wat op? Juist: geen fan! De radiator staat los hiero op de tafel, geen fans eraan zuigend. Full load: 38 C!!! MB nu 28 graden, kamertemp 20. Ik sta versteld hiervan :)

Goed.. ff verder testen.. toch maar 2x 12cm 230V fans aan de rad zuigen: 31 C full load. FSB wat omhoog schroeven.. 133 -> 149. Zonder fans: 40 graden (ik krijg dat ding echt niet warmer in 12 uur :P) Nog een testje: ff pompje uit het stopcontact trekken.. na ongeveer een minuutje zit ie op de 60 graden.. Pompje er maar weer in: plop, koel :)

Mensen, waterkoeling is mooi. Pas echter op, je moet weten hoe je het goed moet doen. Het is niet zomaar ff van: kopen, aansluiten, klaar.
offtopic:
Ik heb waar ik woon m'n eigen CV aangelegd, ik weet wat ik doe kwa waterdichtheid met teflon-tape enzo. Testen zeer belangrijk, maar paranoia ook weer overdreven. Een hoop lezen hiero op GoT levert schatten aan informatie op. Blijf echter kritisch! Ik heb bijvoorbeeld een hoop slangeklemmetjes voorbij zien komen: witte die je met de hand ff aandrukt (zelf op dangerden-homepage gezien). Ze zullen heus wel veilig zijn: er komt geen water meer langs, maar het kan altijd beter! Slangeklemmetjes waar je echt een schroevendraaier voor nodighebt (of een 8mm dopsleutel) werken volgens mij veel beter aangezien je de kracht zelf kunt doseren, en ze dus veel afsluitender kunt maken dan met de hand net het volgende tandje niet meer kunnen halen en dus maar wat losser doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
elviver schreef op 16 June 2003 @ 01:41:
Crisus, wat is waterkoeling toch machtig :) M'n bakje:

Asus A7V8X
XP2000+@1667 (niet occ'ed dus)
Geforce 4 Ti4200
de rest, zoek maar op t.net ofzo ;)

Matig bakje voor een aantal onder jullie, maar goed. De waterkoeling:

DangerDen Maze3
DangerDen GF4-blokje
Eheim 1048
Renault Megane 1.8i kachelradiator
PVC-slangen, standaard waterleiding-rommel
Tupperware-bakje als reservoir
Demi-water zonder waterwetter, nog niet erbij gedaan

Aardig setje voor een aantal onder jullie.. Valt er al wat op? Naja, eniweey.. De circel die ik gemaakt heb:

Eheim -> 12mm PVC -> 9mm PVC -> GF4-blokje -> CPU-blok -> 1" tuinslang -> rad -> 25mm PVC -> 9mm PVC -> tupperware -> Eheim -> ...

Valt er nu dan wat op? Juist: geen fan! De radiator staat los hiero op de tafel, geen fans eraan zuigend. Full load: 38 C!!! MB nu 28 graden, kamertemp 20. Ik sta versteld hiervan :)

Goed.. ff verder testen.. toch maar 2x 12cm 230V fans aan de rad zuigen: 31 C full load. FSB wat omhoog schroeven.. 133 -> 149. Zonder fans: 40 graden (ik krijg dat ding echt niet warmer in 12 uur :P) Nog een testje: ff pompje uit het stopcontact trekken.. na ongeveer een minuutje zit ie op de 60 graden.. Pompje er maar weer in: plop, koel :)

Mensen, waterkoeling is mooi. Pas echter op, je moet weten hoe je het goed moet doen. Het is niet zomaar ff van: kopen, aansluiten, klaar.
offtopic:
Ik heb waar ik woon m'n eigen CV aangelegd, ik weet wat ik doe kwa waterdichtheid met teflon-tape enzo. Testen zeer belangrijk, maar paranoia ook weer overdreven. Een hoop lezen hiero op GoT levert schatten aan informatie op. Blijf echter kritisch! Ik heb bijvoorbeeld een hoop slangeklemmetjes voorbij zien komen: witte die je met de hand ff aandrukt (zelf op dangerden-homepage gezien). Ze zullen heus wel veilig zijn: er komt geen water meer langs, maar het kan altijd beter! Slangeklemmetjes waar je echt een schroevendraaier voor nodighebt (of een 8mm dopsleutel) werken volgens mij veel beter aangezien je de kracht zelf kunt doseren, en ze dus veel afsluitender kunt maken dan met de hand net het volgende tandje niet meer kunnen halen en dus maar wat losser doen.
Hoe ga jij van je radiator naar 9 mm ? Mijn darmpjes (is nog niet af mn WC) zulle iets van een 10 mm zijn maar mn radiator is 40 mm, dus zoek ik een opl om van 40 naar 10 te gaan.

2\ Ik twijfel nog welk koelblokje ik zou nemen;

- cuplex evo van Aqua Computer (staat nu in een IA)
- Maze 3
- Maze 4 (kan ik dit ergens verkrijge, ik vind dat nergens, rond BELGIE)

Ik denk hierbij ook aan het mss toekomstig gebruik van Peltiers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8514

Anoniem: 5897 schreef op 10 June 2003 @ 15:09:
Ik heb nog steeds niks in mn water zitten..nog steeds geen algen. En het water wordt hergebruikt :D Dus als mn sys leeg moet doe ik gewoon hetzelfde water er weer in. Geen algen hier. Gewoon demi water van de C1000, verder niks :)
Ik heb een emmer naast mijn pc staan....een open reservoir dus. IK gooi er iedere week ongeveer een colafles water (ui tde kraan) bij. Ook geen algen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Ik gebruik ook nog steeds een emmer, te lui om m'n kast leeg te halen en gaten te boren voor de trilrubbers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb inmiddels mijn Koolance systeem, met een CPU en HDD koeler klaar en draaiend sinds vannacht 01:00.

Sinds die tijd heeft het vlekkeloos op rond de 31graden gelopen. (AMD XP 1800+@2000+)
Nu ging ik net even weg en hoorde de fans ineens hard draaien, tewijl ik naar het display op de kast zat te kijken ging de temperatuur van 31c gestaag naar 52/53c waarop de pc werd uitgeschakeld. En een enorme stank kwam er vanaf, waarvan ik nog steeds niet weet waar het vandaan komt.

Nu is mijn vraag;
Hoe kan dit?

Heb het blok er al afgehaald en er is niets bijzonders te zien.
Heb alles schoongemaakt en opnieuw wat koolance thermal conductivity tussen gesmeerd.

PC opnieuw opgestart, in het bios gebleven om de temperatuur in de gaten te kunnen houden en het liep van 28c in 1 keer door naar 40c waarop ik de pc uit voorzorg uitschakelde.

Wie helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*update*

Andere voeding heeft geen nut.

*update2*
Pomp is naar alle waarschijnlijkheid dood.

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 66320 op 16-06-2003 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

- dubbel -

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 66320 op 16-06-2003 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Laatst online: 21-06 19:08
tofu schreef op 16 June 2003 @ 12:34:
[...]

Hoe ga jij van je radiator naar 9 mm ? Mijn darmpjes (is nog niet af mn WC) zulle iets van een 10 mm zijn maar mn radiator is 40 mm, dus zoek ik een opl om van 40 naar 10 te gaan.

[...]
Eehm.. es ff kijken.. Ik ga van 25mm naar 9mm. Bij de Hornbach (Intratuinachtig) een messing verloopstuk gekocht: van 25mm PVC naar 3/4 duims schroefdraad. Van daaruit naar 15mm knelkoppeling, daar dus een stukkie 15mm koperbuis aan (gaat door een muur heen, vandaar), aan de andere kant weer 15mm knel naar 1/2 duims, en van daaruit naar 9mm PVC met slangenklem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CommanderKeen
  • Laatst online: 08-07 22:16
joojoo tweakerzz kunnen jullie even een kritische blik werpen of mijn waterk00ling (in wording)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~eijk0623/DSC01704.JPG
en ja i know dat het een draadjes bende is ;)

dat zwarte ding is btw een kraan (tje) zodat het ding waterdicht blijft, ik heb trouwens ook nog overal (rond de "gaatjes" in de deksel) siliconenkit gespoten, om dezelfde reden.
tuperware is machtig _/-\o_

het resevoir zit tegen het mobo aan geklemt, tegen de power/reset draadjes (niet te hard) is dit erg?

[ Voor 52% gewijzigd door CommanderKeen op 16-06-2003 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-06 19:18
ik zit nog met 3 dingen watbetreft mijn waterkoelings setup

de slangen, ik wil soepele slang die niet snel knikt, maar heb geen idee waar ik deze kan halen

de twee pompjes voor mijn beide systemen, wil t liefste inline, maar had ff geen geld voor gemodde idra's, en de eheim's zijn volgens mij aardig prijzig

dan als laatste nog, het reservoir, ik zoek nog een vierkant plexiglazen reservoir om voorin mijn kast te maken, met aan dat reservoir 3 aansluitingen, 1 laag, 1 aan de zijkant hoog en 1 aan de bovenkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrickShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12-2023

TrickShot

Veel shots... weinig tricks.

Voor die slangen moet je ff de vorige bladzijde van dit topic doorlezen. 8)

[ Voor 8% gewijzigd door TrickShot op 16-06-2003 17:03 ]

Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CommanderKeen
nm }:O

[ Voor 165% gewijzigd door CommanderKeen op 16-06-2003 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
mjah dat had ik al gelezen, maar dat moet uit belgie komen, dus daar schiet ik niet heel veel mee op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10034

me inlaat(dus waar het water inkomt) zit bovenaan..
me uitlaat (waar het water uitgaat) zit onderaan.. de lucht kan dus direct weg als het erin komt.. maar het is een selfmade reservoir.. dus en zit een groot stuk lexaan op.. kan het niet zo zijn dat ie teveel druk ofzo opbouwt :?
Groter reservoir nemen en dan ook de inlaat en uitlaat zo ver mogelijk uit elkaar zodat de luchtbellen de kans hebben aan de oppervlakte te komen. Desnoods een stukje schuimrubber voor de uitlaat (waar t dus weer naar de pom gaat) dat zou t wel tegen moeten houden. Je kunt ook proberen om de pomp steeds heel kort even aan en uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
elviver schreef op 16 juni 2003 @ 15:56:
[...]

Eehm.. es ff kijken.. Ik ga van 25mm naar 9mm. Bij de Hornbach (Intratuinachtig) een messing verloopstuk gekocht: van 25mm PVC naar 3/4 duims schroefdraad. Van daaruit naar 15mm knelkoppeling, daar dus een stukkie 15mm koperbuis aan (gaat door een muur heen, vandaar), aan de andere kant weer 15mm knel naar 1/2 duims, en van daaruit naar 9mm PVC met slangenklem :)
Ik heb in den brico ook verloopstukjes gezien, maar nooit genoeg, mss als ik er zo een paar ineevijs, maar het ware hele dure, voor een centrale verwarming.
Ik had ook gedacht de gaten toe te stoppen en ergens pilaartjes in te steken.
Het is echt zo'n MEGA rad. Het is een motorkoelingsrad van 56 * 34 * 4.
Ik deed er Héét H2O in en het kwam er frisjes uit, past mooi op de zuikant van mn bakkie

[ Voor 103% gewijzigd door Tofu op 16-06-2003 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halo_Master
  • Laatst online: 02-12-2024

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Nou, ik heb 2 blokjes binnen. Een silverprop evolution S , geheel van koper en een dtekcustoms chipset block. Ik zal de silverprop vergelijken met de swiftech mcw5000.
stay tuned.
binnenkort ook nog de whitewater.(een dag of 8) en het beste block zal ik houden, de andere zal ik gaan verkopen.

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CommanderKeen
niemand nog iets aan te merken aan mijn waterkoeling opstelling? (ben opdringerig ja }) )

[ Voor 16% gewijzigd door CommanderKeen op 16-06-2003 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
of een antwoord op mijn vraagjes.. :)
ja ik zeur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:31

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Sedat schreef op 11 June 2003 @ 22:44:
Vroeg eigenlijk naar een reservior dat in een bay past... die van de IA past niet
iets als dit:
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/fpouwer/DSC00006.JPG%20+%20http://people.zeelandnet.nl/fpouwer/DSC00006.JPG

(laser led er achter drom rood)

[ Voor 6% gewijzigd door DaMightyWackO op 16-06-2003 20:23 ]

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sedat
  • Laatst online: 09-07 19:10

Sedat

Tweaker...

DaMightyWackO schreef op 16 juni 2003 @ 20:21:
[...]

iets als dit:
[afbeelding]

(laser led er achter drom rood)
Jazeker... maar die te verkrijgen is in Nederland..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
nog even een copy

de twee pompjes voor mijn beide systemen, wil t liefste inline, maar had ff geen geld voor gemodde idra's, en de eheim's zijn volgens mij aardig prijzig

dan als laatste nog, het reservoir, ik zoek nog een vierkant plexiglazen reservoir om voorin mijn kast te maken, met aan dat reservoir 3 aansluitingen, 1 laag, 1 aan de zijkant hoog en 1 aan de bovenkant

iemand hier nog een idee over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CommanderKeen
nog een keertje proberen? ;D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Als reactie op de persoon die zei dat het integreren van een GPU-blokje géén invloed had op de temp. van je CPU.
Zie hier de test van T.Net van de WaterChill set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
Bij www.tweakstore.nl verkopen ze Tygon slangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
helaas kost dit wel 9 euro per meter, maarjah, zal denk toch maar voor deze slang gaan, moet ik wel ff meten hoeveel ik nodig heb, ik sla in iedergeval de url ff op

nu zit ik dus alleen nog met me reservoir en mijn pompje

ik wilde eerst een dompelpomp, en dan de sicce idra, maar dit is met het ontwerp van mijn kast vrij onhandig

een inlinepomp komt mij dus beter uit.. alleen een sicce idra is dus niet inline, en degenen die de sicce wel gemod verkopen zijn vrij duur
iemand dus enig idee waar ze een leuke inline pomp, afgeschermd hoeft niet perse, kunnen krijgen

watbetreft het reservoir vroeg ik mij dus af, hoe bouw ik een vierkant waterdicht reservoir van plexiglas

(sorry dat ik zo doorzeur, maar denk dat ik niet helemaal duidelijk was...

[ Voor 65% gewijzigd door NightOwlNL op 16-06-2003 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online
Een maxi-jet op seame.com
Als deze herrie gaat maken, kun je de rotor vastmaken op de as met een druppeltje lijm.
Binnenkort kan ik je vertellen hoe die bevalt. (zit nog in de doos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sedat
  • Laatst online: 09-07 19:10

Sedat

Tweaker...

MR_WAZOO schreef op 16 juni 2003 @ 23:37:
helaas kost dit wel 9 euro per meter, maarjah, zal denk toch maar voor deze slang gaan, moet ik wel ff meten hoeveel ik nodig heb, ik sla in iedergeval de url ff op

nu zit ik dus alleen nog met me reservoir en mijn pompje

ik wilde eerst een dompelpomp, en dan de sicce idra, maar dit is met het ontwerp van mijn kast vrij onhandig

een inlinepomp komt mij dus beter uit.. alleen een sicce idra is dus niet inline, en degenen die de sicce wel gemod verkopen zijn vrij duur
iemand dus enig idee waar ze een leuke inline pomp, afgeschermd hoeft niet perse, kunnen krijgen

watbetreft het reservoir vroeg ik mij dus af, hoe bouw ik een vierkant waterdicht reservoir van plexiglas

(sorry dat ik zo doorzeur, maar denk dat ik niet helemaal duidelijk was...
Op de InkoopActie van Aqua-cool kun je een Hydor L20 kopen voor 18 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 787

@ commanderkeen:
Ik heb ongeveer dezelfde opstelling.

Ik zou het reservoir een kwartslag draaien (evenwijdig aan de zijkant).

Ik vraag me wel af hoe de slangen voor je radiator komen te lopen: je harde schijf en floppydrive zitten in de weg. (Ik heb twee slangaansluitingen haaks in de radiatorkap gesoldeerd zodat er direct boven voldoende ruimte overblijft: past nét).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CommanderKeen
goed gezien augustus, maar ik ga nog gaatje boren in de onderkant van de bays , dan past het wel ;)

alleen als ik het res draai, dan denk ik dat de slangetjes op mijn radeon er niet goed bij kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:31
Is hier al iemand die een waterblokje heeft gekocht voor zijn Nforce2 bordje? De normale northbridge blokjes zijn over het algemeen namelijk te klein en ik ben dus opzoek naar een blokje wat wel past...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Volgende actie van Tha_Mafkees en ondergetekende in juli ;)

Ik heb m'n Hydor L20 binnen en heb 'm eens aangesloten. Eerste indruk: STIL, STIL en nog eens STIL! Echt ongelofelijk. De Idra is nogal een krachtpatsertje en vibreert dus nogal wat. Ik gebruik de pomp voorlopig dompel in een emmer, die op een tafel staat. Met de Idra voelde ik de tafel redelijk duidelijk vibreren, met deze Hydor L20 zo goed als niet!

Ook wordt hij niet warm. De Idra wordt na een tijdje redelijk warm, zelfs onder water. Deze is na een paar uur nog steeds even fris.

Ook is er aan zowel in- als uitgang standaard al 1/2" schroefdraad. En om het helemaal compleet te maken is deze absoluut niet duur, ietsje goedkoper dan een Idra. Dit is echt een pompje die de perfectie nadert.

Uitgebreidere review volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
Krijg je dat flesje er ook bij met dat rood H2O ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Laatst online: 00:34
effe een klein vraagje over de radiator, maakt het uit hoe je deze plaatste.
Moeten de aansluiten onderaan of bovenaan zitten als je hem plaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Jupiler schreef op 17 juni 2003 @ 21:17:
Volgende actie van Tha_Mafkees en ondergetekende in juli ;)

Ik heb m'n Hydor L20 binnen en heb 'm eens aangesloten. Eerste indruk: STIL, STIL en nog eens STIL! Echt ongelofelijk. De Idra is nogal een krachtpatsertje en vibreert dus nogal wat. Ik gebruik de pomp voorlopig dompel in een emmer, die op een tafel staat. Met de Idra voelde ik de tafel redelijk duidelijk vibreren, met deze Hydor L20 zo goed als niet!

Ook wordt hij niet warm. De Idra wordt na een tijdje redelijk warm, zelfs onder water. Deze is na een paar uur nog steeds even fris.

Ook is er aan zowel in- als uitgang standaard al 1/2" schroefdraad. En om het helemaal compleet te maken is deze absoluut niet duur, ietsje goedkoper dan een Idra. Dit is echt een pompje die de perfectie nadert.

Uitgebreidere review volgt.
waar haal je deze?? en zou je er 2 los van een ia kunnen leveren??? (of me vertellen waar ik dit moois vandaan kan halen, klinkt als goede inlinepomp namelijk

en daarmee is dan mijn pomp en slangen probleem opgelost

nu nog me reservoir, iemand een idee hoe ik op simpele wijze een plexiglazen kubus maak die waterdicht is en 90 graden hoeken heeft (dus geen gebogen plexiglas

[ Voor 75% gewijzigd door NightOwlNL op 17-06-2003 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Er loopt nu een andere IA (aquacool) en daar is ie te koop voor 18 euro :)

Voor je reservoir: haal/zaag passende plexi zijwanden en los ze dan aan elkaar op met chloroform.

[ Voor 41% gewijzigd door Steve op 17-06-2003 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
Nee, dat flesje krijg je er niet bij.

Ik wacht nu nog op 2 1/2 90 graden pilaren en anti-resonantie blocks voor onder de pomp. Daarna ga ik alles inbouwen.

Wel nog ff kijken hoe ik het best foto's met mijn Olympus 3030 hievan kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8514 schreef op 16 June 2003 @ 12:57:
[...]

Ik heb een emmer naast mijn pc staan....een open reservoir dus. IK gooi er iedere week ongeveer een colafles water (ui tde kraan) bij. Ook geen algen ;)
Hmm als je over alg vorming praat over wat voor tijd heb je het dan ? Weken, maanden oid ?

Ik heb er nu ook puur water in met 0.25 liter koelvloeitstof dat nog een beetje in de radiator zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Laatst online: 05-06 20:40
Heeft iemand van jullie hier tips om een Black Ice Extreme 2 te bevestigen. Het is zo dat de acht bevestigingsgaten een diameter van 3mm hebben. Mijn twee 120mm fans die daarbovenop komen hebben schroefgaten met een diameter van 4mm.
De Black Ice met de twee fans komt bovenin een middle tower te hangen. Ik zat de denken aan een hangende constructie. Dus de fans met 4mm inbusschroefjes bevestigen en daaraan hangend de Black Ice bevestigd met de standaard schroefjes waarmee je normaal een kast en bijvoorbeeld het mobo e.d. vastschroeft.
Gaat dat lukken? Of kan ik het beter anders doen. Ik begrijp niet waarom die gaten in die Black Ice niet gewoon 4mm zijn, dan zou ik de fans en de Black Ice gewoon aan één 25mm lange bout/schroef kunnen hangen.
Waarom dan niet een schroef met diameter van 3mm? Ben bang dat er dan teveel speling zit mbt de fans en ik kan nergens inbusschroeven vinden met diameter 3mm en lengte 25mm.
Of maak ik het mezelf onnodig moeilijk.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
Demon_Eyez schreef op 18 June 2003 @ 09:50:
Of maak ik het mezelf onnodig moeilijk.
JA >:)
Ik heb mijn Black ice pro gewoon aan mijn case vastgemaakt met normale casefanschroeven en de Fan met huis-tuin en keuken parkers. Ik heb wel op de black ice wat tochtstrip geplakt omdat koper op ijzer en alu op koper niet echt een suc6 is. maar tot nu toe houd alles het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Laatst online: 05-06 20:40
Hmmm, casefan schroefjes. Die heb ik volgens mij nog. Maar koper op ijzer en alu? Waarom is dat geen succes dan? Dat je geen alu koelblok op je koperen rad aansluit, dat wist ik al. Maar met bevestigen maakt dat toch niets uit?

*Edit*
Nu lees ik net [rml][ WC] Ervaringen met HWlabs BlackIce II ?[/rml] dat een Black Ice beter zou presteren als je de fans op zo'n 3 a 5cm vanaf je rad laat blazen mbv van een fanduct. Iemand een idee?

[ Voor 36% gewijzigd door Demon_Eyez op 18-06-2003 11:50 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
Ik heb een titan alu fan en mijn kast is van ijzer dan krijg je resonatie als je er niet tussen stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Laatst online: 27-08-2021
Anoniem: 8514 schreef op 16 juni 2003 @ 12:57:
[...]

Geen algen misschien, maar wel KALK waarschijnlijk... dat bouwt zich langzaam op en kun je beter voorkomen door... demiwater te gebruiken! ;) Als je je systeem redelijk gesloten kunt houden kost het je niks... een liter demiwater kost nog geen euro.
MR_WAZOO schreef op 16 June 2003 @ 16:56:
ik zit nog met 3 dingen watbetreft mijn waterkoelings setup

de slangen, ik wil soepele slang die niet snel knikt, maar heb geen idee waar ik deze kan halen

Voor die slang: kijk hier op het Laupro forum ff naar de reactie van Reinstein, hij zegt dat hij in een dhz winkel werkt waar ze goeie flexibele niet-knikkende(!) benzineslang verkopen.

Over die twee pompjes: heeft Jupiler al beantwoord, die Hydor L20 is een prima keuze.

Zelf zo'n res maken met plexiglas lijkt me ook wel wat, alleen moet het volgens mij ook met aceton (wat wat makkelijker te krijgen is als chloroform lijkt mij) kunnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Aham brahmasmi op 18-06-2003 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29783

Nee, dat is het niet. Hij heeft het wel gewoon over het verhaal van het reageren van verschillende metalen wanneer deze met elkaar in contact staan. Dat gaat hier idd ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Laatst online: 23:55

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik heb een NextCoolsetje in mijn XaserIII kast.
Mijn Maxxxpert rad staat nu onderin mijn kast. Op het rad zit een 120mm Papst Fan die de warme lucht door het rad blaast. Vervolgens heb ik 1 van de 2 intakefans van 80mm (die standaard in deze kast zit) omgedraaid en werkt nu als een outakefan, zodat de warme lucht van het rad de kast uit kan. Maar ik vind de casetemp van 30 graden best wel hoog.
Heeft het zin om het rad bovenin de kast te plaatsen onder de outtakefan van 80mm die ook standaard in deze kast zit? Of kan het rad dan zijn warmte niet voldoende kwijt?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.