Is die DJM600 nu al kapotVerwijderd schreef op 12 June 2003 @ 20:28:
Voor de techno liefhebber:
Techno Set
Setjes posten mag toch gewoon he
Het kan wat kraken enzo..das een mengpaneel die vervelend doetVerder is het niet echt foutloos ofzo, maar wel leuk hoop ik
Verwijderd
lol! Nee, die moet nog komen
Edit:
Set geluisterd btw?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 23:54 ]
Ik ben hem nu aan het luisteren(eerste 10 sec al gehadVerwijderd schreef op 12 June 2003 @ 23:54:
[...]
lol! Nee, die moet nog komenHet wordt een A&H btw (Xone32). Deze set is met een Apollo gedraaid. Ik moet eerst even een Denon 2100F kwijt zien te raken..zondag komt een collega even een kijkje nemen.
Edit:
Set geluisterd btw?
Als tegenprestatie mag je die van mij ook ff luisteren
[ Voor 23% gewijzigd door jadjong op 13-06-2003 12:42 ]
quote ipv edit
[ Voor 94% gewijzigd door jadjong op 13-06-2003 12:43 ]
helaas niet superstrak gemixed maar dat mag de pret niet drukken, er zitten hele leuke platen in...Verwijderd schreef op 12 juni 2003 @ 20:28:
Voor de techno liefhebber:
Techno Set
Setjes posten mag toch gewoon he
Het kan wat kraken enzo..das een mengpaneel die vervelend doetVerder is het niet echt foutloos ofzo, maar wel leuk hoop ik
tip: vermijd beginnerstrucs zoals shutteren met je fader... het haalt de hele 'flow' uit het technoritme.. speel daarentegen wat meer met je toonregeling
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
Het is op een Apollo gedaan en daar hoor je zowat niks van de tonen regeling, maar ik weet wat je bedoelt. Zal straks nog eens wat opnemenEner-G schreef op 13 June 2003 @ 13:41:
[...]
helaas niet superstrak gemixed maar dat mag de pret niet drukken, er zitten hele leuke platen in...
tip: vermijd beginnerstrucs zoals shutteren met je fader... het haalt de hele 'flow' uit het technoritme.. speel daarentegen wat meer met je toonregeling
Hijs idd niet echt strak nee...soms wil het gewoon niet en dat is altijd als je aan het opnemen bent

Dat los je op door gewoon altijd op te nemen. In het begin had ik altijd masterlijke mixen en juist die waren niet opgenomen!Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 15:53:
[...]
Normaal geen last van, maar je weet dat het opgenomen is![]()
Dat suckt gewoon
Ik heb altijd een MD-tje klaar staan en als ik achteraf denk: "wow deze is vet!", dan heb ik die mix iig.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Verwijderd
Er zitten een hoop hitjes in. Opzich niet erg, maar een paar zijn al wel vaak gedraaid. Verder strak gedaan. Je draait een andere stijl dan ik, maar toch hoorde ik een plaatje die ik ook heb (Max Walder)jadjong schreef op 12 juni 2003 @ 23:59:
[...]
Ik ben hem nu aan het luisteren(eerste 10 sec al gehad)
Waar doe je die effecten mee? DJM600? Bij die max walder vind ik het een beetje zonde als ik eerlijk ben
Heb je gelijk in. Ik doe het alleen nooit.. vergeet ik altijdBtM909 schreef op 13 June 2003 @ 15:56:
[...]
Dat los je op door gewoon altijd op te nemen. In het begin had ik altijd masterlijke mixen en juist die waren niet opgenomen!![]()
Ik heb altijd een MD-tje klaar staan en als ik achteraf denk: "wow deze is vet!", dan heb ik die mix iig.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 16:20 ]
Subgroep van mengpaneel naar geluidskaart en weer terug uit geluidskaart naar mengpaneel. Omdat er in je geluidkaart omgezet moet worden van analoog-digitaal-analoog duurt dat een paar ms. Daardoor krijg je het effect.Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 16:20:
[...]
Er zitten een hoop hitjes in. Opzich niet erg, maar een paar zijn al wel vaak gedraaid. Verder strak gedaan. Je draait een andere stijl dan ik, maar toch hoorde ik een plaatje die ik ook heb (Max Walder)
Waar doe je die effecten mee? DJM600? Bij die max walder vind ik het een beetje zonde als ik eerlijk ben
[...]
Heb je gelijk in. Ik doe het alleen nooit.. vergeet ik altijd
Dat was de enige die ik gerbuikt heb, welke heb je dan nog meer gevonden?
Verwijderd
Die bedoelde ikjadjong schreef op 13 June 2003 @ 17:05:
[...]
Subgroep van mengpaneel naar geluidskaart en weer terug uit geluidskaart naar mengpaneel. Omdat er in je geluidkaart omgezet moet worden van analoog-digitaal-analoog duurt dat een paar ms. Daardoor krijg je het effect.
Dat was de enige die ik gerbuikt heb, welke heb je dan nog meer gevonden?
Wel slim bedacht btw
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 18:24 ]
EQ van de Dateq mixers is erg muzikaal en zeer goed bruikbaar. Beperkende factor in dat geval wordt dan de kwaliteiten van de persoon die hem bedient...Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 15:53:
[...]
Het is op een Apollo gedaan en daar hoor je zowat niks van de tonen regeling,
André Huisman (www.new-line.nl)
ha, ik heb ook weer een mixje gemaakt.
alweer m'n 15e fs mix :x
style : tech / tribal house
lekkere lange mixes (met some corrections
)
kwaliteit van de mp3 = mono Freq 32Khz vbr 64 kbs op euh, een hele lage bitrate (33 mb tot) maar wel redelijk!
rightclick here to download
alweer m'n 15e fs mix :x
style : tech / tribal house
lekkere lange mixes (met some corrections
kwaliteit van de mp3 = mono Freq 32Khz vbr 64 kbs op euh, een hele lage bitrate (33 mb tot) maar wel redelijk!
rightclick here to download
[ Voor 14% gewijzigd door Erikie op 14-06-2003 11:04 ]
traktor scratch!
Verwijderd
LoL... jij bent mijn dealer voor zover ik herinnerhuisman schreef op 12 June 2003 @ 01:20:
Heb je daarover al contact opgenomen met je dealer? Wellicht valt het onder de garantie?
maargoed... dan ben ik me mengpaneel weer kwijt...
schoef hem zelf wel open en haal het stof er wel uit
heb er nu btw een stuk lexaan overheen liggen tegen de stof... (jah had ik veel eerder moeten doen!)
Heb je een playlist? Is wel handigjadjong schreef op 12 June 2003 @ 23:59:
[...]
Ik ben hem nu aan het luisteren(eerste 10 sec al gehad)
Ow ik doelde eigenlijk op Fewture. De platen van jadjong ken ik grotendeels. Natuurlijk mag iedereen een playlist posten
[ Voor 17% gewijzigd door ShadowrunR op 14-06-2003 14:52 ]
Inderdaad.huisman schreef op 14 June 2003 @ 03:02:
[...]
EQ van de Dateq mixers is erg muzikaal en zeer goed bruikbaar. Beperkende factor in dat geval wordt dan de kwaliteiten van de persoon die hem bedient...
Ik heb hier zelf een LPM7.2 staan en die vind ik veel lekkerder met de EQ dan vele ander mengpanelen die tot -26 cutten.
Bij de meeste mengpanelen killt ie de desbetreffende frequentie zowat -> Nee dat klinkt lekker (NOT
Nee doe mij dan maar wat minder aan bereik op de toonregeling -> Klinkt veel beter. (de dateqs klinken zoiezo een stuk beter dan vele andere mengpanelen)
je bevestigd mijn opmerking, ik zei namelijk los verkopen, dus als iemand een mixer koopt en hij wil er echt goede faders bij > kan , kost wat meer, maar is apparte assedinges (veelte lastig woordhuisman schreef op 12 June 2003 @ 18:26:
[...]
Absoluut. Het is OOK mogelijk een auto te maken waarmee je NOOIT meer een ongeluk kunt krijgen. Of die auto echter een markt zal vinden voor de prijs die je er dan voor moet betalen...
Als je een fader HEEL erg goed gaat maken dan wordt hij ook HEEL erg duur. Als we dan een gemiddelde mixer pakken en daar 3 van die HEEL erg dure faders in gaan zetten dan wordt die mixer HEEL HEEL erg duur. De markt daarvoor zal dan dus HEEL HEEL erg klein worden (wat alleen maar een negatief effect zal hebben op de doorberekening van de ontwikkelkosten). Ik wil niet eens denken wat er gebeurt bij een mixer die 8 van die HEEL erg dure faders zou gebruiken.
Wat bij de betere mixers WEL het geval is is dat de faders relatief eenvoudig vervangen kunnen worden. Op die manier kun je de kosten dus toch nog WAT in de hand houden. Ook moet je de afweging maken wat je met een fader moet die GEMIDDELD 20 jaar meegaat als deze in een mixer gezet wordt die na 10 jaar op de schroothoop gegooid wordt omdat er een veel mooier nieuw speeltje op de markt is gekomen.
Bij de instapmixers is het zo dat het vervangen van de faders eigenlijk te arbeidsintensief is om nog lonend te zijn (zeker als de mixer al een paar jaar oud is). Zulke mixers gaan dan het 2e hands circuit in als "hobby" mixers, naar gebruikers die zelf de faders kunnen vervangen (het is namelijk niet moeilijk maar het kost gewoon veel tijd om de faders te vervangen in de instapmixers).
Na alle shit met brakke faders op mn JB heb ik uiteindelijk besloten om een nieuwe mixer te kopen dus ik met een (rekbaar) budget van 500 EUR naar de shop. Ik had een stanton in gedachte, of zelfs een vestax. Dateq is in Belgie haast niet te krijgen dus de XTC viel af, en rodec heeft geen 3 kanaals mixer dus dat viel ook al af.
In de winkel gekomen vraag ik naar een mixertje van stanton of vestax. Blijkt dat men daar niet echt te spreken is over de service die beide merken leveren, maw enkel op bestelling. Een mixer bestellen die ik nog nooit aangeraakt had wou ik niet doen dus ik was eigenlijk overgelaten aan de verkoper. Na de eisen gesteld te hebben stelde hij me de ESO mixers voor, Rodec kwaliteit voor een JB prijs. Ik had zo iets van yeah right, als dat zo is dan heeft geen enkel ander merk nog bestaansredenen. De verkoper beloofde me: neem hem mee en test hem het ganse weekend, bevalt ie niet dan breng je hem maandag terug, en je krijgt je geld terug. Dat is een aanbod dat ik niet echt kon weerstaan, dus na nog ff nadenken en ronlopen in de shop besloot ik het er maar op te wagen.
Thuis aangekomen heb ik het ding aangesloten, het eerst wat opviel: een JB mixer klinkt als een bromvlieg, Het was me nooit opgevallen maar na 1 minut had ik al iets van woooouw deze mixeer klinkt erg zuiver. De test gedaan op hoog volume, daar waar mn JB al staat te vervormen als een stuk ijzer in een smeedoven blijft deze mixer superstrak klinken. Toen mn pa binnekwam om het ding ff te checken zei hij ook onmiddelijk, dit ding klinkt veel zuiverder...
spec's (kort)
3 chan (3 phono / 3 line)
3 voudige toonregeling ( +/- 15 db @ 70Hz @ 1KHz @ 10KHz)
Kleine VU meter gekoppeld aan pfl (pfl kan op een chan of op de uitgang gezet worden)
externe voeding

Vergelijking met de beat4
Gain op deze mixer kan veel meer geven dan de beat4
Headphones klinken veel zuiverder en "juister" dan op die JB ook kan dat volume veel harder gezet
1 master output + 1 monitor output; JB had ook nog een record
EQ van JB kan dieper afgesneden worden
JB heeft meer aansluitmogelijkheden dan deze mixer nl 3 per chan, deze heeft er slechts 2 per chan.
Deze mixer heeft langere faders dan de JB
de faders zitten niet op de print gesoldeerd (expliciet gevraagd na mn vorig fader debacle)
Eerste indruk:
Zoals reeds gezegd, hij klink ECHT goed, ik ga niet zover gaan als de verkoper om te zeggen dat deze mixer even goed is als een rodec maar hij klinkt iig ZEER lekker, vooral het gebrek aan vervorming valt echt op (vergeleken met de beat4). de mixer bevat geen onnodige crap zoals FX, beatcounters beat indicators of kill switches, hij is eenvoudig opgebouwd en bevat alleen het nodige.
Nadeelen van deze mixer:
Tja er zitten helaas 2 minpuntjes aan geplakt:
1 De tone knopjes zitten erg dicht op elkaar, dat gaat echt wennen worden, hij is duidelijk niet zo ruim bemeten op de frontplaat
2 De crossfader staat stijf, iets wat ik niet vat want de faders zijn wel erg soepel.
Het is duidelijk, deze mixer is echt een topding, zeker als je ziet wat hij maar kost: 275 EUR. Voor mensen die op zoek zijn naar een mixer en een JB budget hebben, vergeet JB en koop dit ding.
Over het merk ESO:
Deze info komt van de verkoper, voor het zelfde geld heeft hij iets uit zn nek geluld:
ESO is een merk ontworpen in Italie, en geniet in de zuiderse landen de populariteit van rodec / dateq in Belgie / Nederland
In de winkel gekomen vraag ik naar een mixertje van stanton of vestax. Blijkt dat men daar niet echt te spreken is over de service die beide merken leveren, maw enkel op bestelling. Een mixer bestellen die ik nog nooit aangeraakt had wou ik niet doen dus ik was eigenlijk overgelaten aan de verkoper. Na de eisen gesteld te hebben stelde hij me de ESO mixers voor, Rodec kwaliteit voor een JB prijs. Ik had zo iets van yeah right, als dat zo is dan heeft geen enkel ander merk nog bestaansredenen. De verkoper beloofde me: neem hem mee en test hem het ganse weekend, bevalt ie niet dan breng je hem maandag terug, en je krijgt je geld terug. Dat is een aanbod dat ik niet echt kon weerstaan, dus na nog ff nadenken en ronlopen in de shop besloot ik het er maar op te wagen.
Thuis aangekomen heb ik het ding aangesloten, het eerst wat opviel: een JB mixer klinkt als een bromvlieg, Het was me nooit opgevallen maar na 1 minut had ik al iets van woooouw deze mixeer klinkt erg zuiver. De test gedaan op hoog volume, daar waar mn JB al staat te vervormen als een stuk ijzer in een smeedoven blijft deze mixer superstrak klinken. Toen mn pa binnekwam om het ding ff te checken zei hij ook onmiddelijk, dit ding klinkt veel zuiverder...
spec's (kort)
3 chan (3 phono / 3 line)
3 voudige toonregeling ( +/- 15 db @ 70Hz @ 1KHz @ 10KHz)
Kleine VU meter gekoppeld aan pfl (pfl kan op een chan of op de uitgang gezet worden)
externe voeding

Vergelijking met de beat4
Gain op deze mixer kan veel meer geven dan de beat4
Headphones klinken veel zuiverder en "juister" dan op die JB ook kan dat volume veel harder gezet
1 master output + 1 monitor output; JB had ook nog een record
EQ van JB kan dieper afgesneden worden
JB heeft meer aansluitmogelijkheden dan deze mixer nl 3 per chan, deze heeft er slechts 2 per chan.
Deze mixer heeft langere faders dan de JB
de faders zitten niet op de print gesoldeerd (expliciet gevraagd na mn vorig fader debacle)
Eerste indruk:
Zoals reeds gezegd, hij klink ECHT goed, ik ga niet zover gaan als de verkoper om te zeggen dat deze mixer even goed is als een rodec maar hij klinkt iig ZEER lekker, vooral het gebrek aan vervorming valt echt op (vergeleken met de beat4). de mixer bevat geen onnodige crap zoals FX, beatcounters beat indicators of kill switches, hij is eenvoudig opgebouwd en bevat alleen het nodige.
Nadeelen van deze mixer:
Tja er zitten helaas 2 minpuntjes aan geplakt:
1 De tone knopjes zitten erg dicht op elkaar, dat gaat echt wennen worden, hij is duidelijk niet zo ruim bemeten op de frontplaat
2 De crossfader staat stijf, iets wat ik niet vat want de faders zijn wel erg soepel.
Het is duidelijk, deze mixer is echt een topding, zeker als je ziet wat hij maar kost: 275 EUR. Voor mensen die op zoek zijn naar een mixer en een JB budget hebben, vergeet JB en koop dit ding.
Over het merk ESO:
Deze info komt van de verkoper, voor het zelfde geld heeft hij iets uit zn nek geluld:
ESO is een merk ontworpen in Italie, en geniet in de zuiderse landen de populariteit van rodec / dateq in Belgie / Nederland
You don't need eyes to see, you need vision
Ik geloof dat ik laatst een keer op zo'n ding moest draaien.
Hier in NL zie je het inderdaad weinig en dat zal wel een reden hebben
Ik geloof trouwens wel dat Dre het verkoopt dus hij zal er wel meer van weten
Hier in NL zie je het inderdaad weinig en dat zal wel een reden hebben
In belgie zie je zelden dateq, heeft dat dezelfde reden dan
Maar je hebt er ook al op gedraaid, wat vond je??
Verwijderd
Ik ben ook begonnen met een Eso Fun mixer. Bij mij zat de toonregeling super ver uit elkaar, dit was erg fijn. De crossfader is gewoon ruk, ik kon er ech niks mee. Verder waren de faders binen een half jaar echt helemaal gaar. Maar om te mixen was hij verder wel ok.
Ik had deze
Ik had deze

Verwijderd
Dat vind jij..ik niethuisman schreef op 14 juni 2003 @ 03:02:
[...]
EQ van de Dateq mixers is erg muzikaal en zeer goed bruikbaar. Beperkende factor in dat geval wordt dan de kwaliteiten van de persoon die hem bedient...

En eigenlijk vind ik je opmerking gewoon een kut opmerking dre. Slechte dag ofzo? Of mag er geen slecht woord over Dateq gesproken worden?
WoW, Fewture. Slecht geslapen?
Verder heb je wel gelijk dat je het wel eens ergens niet mee mag zijn.
Ik vind alleen de toonregelaar van een dateq wel erg goed, bij mij killt ie ongeveer de hele bass wel.
Ik vind alleen de toonregelaar van een dateq wel erg goed, bij mij killt ie ongeveer de hele bass wel.
Ik vind er geen hoer meer aan als er een bepaald gebied uit je muziek gecut word. Het gaat er 9 van de 10 keer namelijk niet beter van klinken.
Neem bijvoorbeeld een XTC -> Dat klinkt ook voor geen meter als je daar iets helemaal dicht draait toch. -12 is meer dan zat vind ik zelf
Maar het si maar net wat je gewent bent denk ik ook.
Nog ff over die ESO mixers -> Ik vond hem best fijn draaien -> Beetje de zelfde lay out als een dateq en das altijd fijn.
En dan nog ff over dat er geen slecht woord over dateq gesproken mag worden -> Ik ken zat punten waar dateq zijn mixers op zou kunnen verbeteren maar dat neemt niet weg dat het op zich een hele goede mixer is. Punten van verbetering zijn er namelijk tijd
Neem bijvoorbeeld een XTC -> Dat klinkt ook voor geen meter als je daar iets helemaal dicht draait toch. -12 is meer dan zat vind ik zelf
Maar het si maar net wat je gewent bent denk ik ook.
Nog ff over die ESO mixers -> Ik vond hem best fijn draaien -> Beetje de zelfde lay out als een dateq en das altijd fijn.
En dan nog ff over dat er geen slecht woord over dateq gesproken mag worden -> Ik ken zat punten waar dateq zijn mixers op zou kunnen verbeteren maar dat neemt niet weg dat het op zich een hele goede mixer is. Punten van verbetering zijn er namelijk tijd
Nou, als de volgende plaat er al volgas inzit tijdens een overgang dan vind ik het toch wel beter klinken om bij de vorige plaat de bas er helemaal uit te draaien, zelfs gooi ik er daarna nog een killswitch op ook.
Verwijderd
Ik wil maybe gaan DJ-en (eerst beginnen met platen sparen) en aangezien de lichtelijk antieke platenspeler die ik nog heb nogal gaar is zit ik met een dilemma. Een nieuwe LP speler of een 2e hands...
ik heb max 200 te besteden
ik heb max 200 te besteden
200 per stuk: het moet te doen zijn om dat wat naar boven af te ronden en een instap model te vinden. Als je ze 2dehands koopt let erop dat het geen belt drives zijn.
Verwijderd
En deze?
Gemini XL 200 draaitafel incl cn 25 element
XL 200 belt drive manual turntable features , ajustable pitchcontrol +/- 10% dust cover . soft touch start/stop control . removebl headshell .strobe illumination . s-shaped tonearm . 45rpm adapter . headshel included . cn 25 catridge included
kost slechts 129, das tenminste nog te doen voor een beginner
Gemini XL 200 draaitafel incl cn 25 element
XL 200 belt drive manual turntable features , ajustable pitchcontrol +/- 10% dust cover . soft touch start/stop control . removebl headshell .strobe illumination . s-shaped tonearm . 45rpm adapter . headshel included . cn 25 catridge included

kost slechts 129, das tenminste nog te doen voor een beginner
ik tik maar 1 lijn en zelfs die heb je niet gelezen
Koop geen belt drives
.
Wat wou je doen met 1 platenspeler? DJ's gaat niet over een plaatje opleggen, het gaat over plaatjes na elkaar opleggen, veel feel hangt er niet aan 1 TT: een startknop en een pitch. De lol is om met behulp van 2 TT's en een mixer de plaatjes aan elkaar te plakken.
Wacht mischien tot na de vakatie en ga in die periode wat centen verdiennen, kan je na de vakantie met een redelijk budget starten (voor 700 EUR kan je wel 2 TT's + Mixer vinden)
Wat wou je doen met 1 platenspeler? DJ's gaat niet over een plaatje opleggen, het gaat over plaatjes na elkaar opleggen, veel feel hangt er niet aan 1 TT: een startknop en een pitch. De lol is om met behulp van 2 TT's en een mixer de plaatjes aan elkaar te plakken.
Wacht mischien tot na de vakatie en ga in die periode wat centen verdiennen, kan je na de vakantie met een redelijk budget starten (voor 700 EUR kan je wel 2 TT's + Mixer vinden)
[ Voor 75% gewijzigd door Yalopa op 15-06-2003 17:38 ]
Als ik het lees dan lijkt het net alsof je alleen 2dehands belt drives afkeurtleffe_blond schreef op 15 juni 2003 @ 17:32:
ik tik maar 1 lijn en zelfs die heb je niet gelezenKoop geen belt drives
Maar ff ontopic: Ik zie het nut er niet van in om 1 draaitafel te kopen. Het enige wat je kan leren is cue-en.
FF doorsparen voor 2 instap direct drives en een mixer en een koptelefoon.
hat kan zijn dat het zo overkomt: ter verduidelijking: koop in geen geval belts
Verwijderd
Ja sorry hoor, meestal geef ik niet zulke reacties...maar ik vatte het echt op alsof hij zei:"Je ken gewoon nie mixen en daar ligt het aan"Triple-D schreef op 15 June 2003 @ 16:07:
WoW, Fewture. Slecht geslapen?
Voor techno is een Dateq gewoon niks, klaar. En als je veel techno sets luisterd dan zul je horen dat het gewoon belangrijk is om een een wat diepere EQ te hebben. Alsof geluidskwaliteit zo belangrijk is bij techno.. Tis geen HiFi ofzo
Ik heb goed geslapen btw
Ja, maar jij draait hele andere muziek.. Dat kun je niet vergelijken.Reind schreef op 15 juni 2003 @ 16:23:
Ik vind er geen hoer meer aan als er een bepaald gebied uit je muziek gecut word. Het gaat er 9 van de 10 keer namelijk niet beter van klinken.
Het zijn ook goede mixers, maar niet voor technoEn dan nog ff over dat er geen slecht woord over dateq gesproken mag worden -> Ik ken zat punten waar dateq zijn mixers op zou kunnen verbeteren maar dat neemt niet weg dat het op zich een hele goede mixer is. Punten van verbetering zijn er namelijk tijd
Waarom heb ik dan een dateq? Nou, ik draai nog niet zo lang techno
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2003 18:02 ]
Voor 200 euro per stuk (draaitafels/cdspelers nieuw) kun je dat vergeten.Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 17:32:
ik ga toch nog niet dubbel beginnen (geldgebrek) wil eerst een beejte 'feel' met de turntables krijgen
Smijt er 50 euro bij en je hebt een prima CD instapper: De CDJ-20 van Gemini. Voor draaitafels moeten we toch minstens een Q-30/RP-4000 hebben: Dan praten we over 260 euro (10 euro meer dan een CD speler dus).
Overigens staat er veel info over instapapparatuur in de openingspost. Lees die eerst maar eens door, want daar heb ik aardig wat tijd in gestoken
defqon1, irriteren?? LEG uit, t idee zag er namelijk supervetjes uit
Verwijderd
Mja..ik had te hoge verwachtingen denk ik. Leek me wel leuk om weer es wat hardcore te horen, maar ik hoorde alleen maar platen die ik zelf al grijs gedraaid heb. Daarbij is het gewoon niet mijn soort mensen. Op een gegeven moment hoorde je "holland...holland...holland.." en toen was het tijd om ergens anders te kijkenMR_WAZOO schreef op 15 June 2003 @ 21:15:
defqon1, irriteren?? LEG uit, t idee zag er namelijk supervetjes uit
Verder was het natuurlijk erg mooi weer. Het gevolg daarvan was dat het erg droog was en dus liep je de hele tijd in een grote zandwolk. Hier en daar natuurlijk weer gekloot...typisch kenmerk van de hardere feesten

Dus ik zocht mijn heil in de technozaal, maar ook daar was het niet echt veel soeps aan het begin
Later tijdens Kreamer en ook wel een stukkie Denham was het echt heel erg vet
Ik heb de hele dag voor ID&T radio gehangen... veel mainstage dus maar ik moet zeggen dat het wel erg lekker was voor een dagje, ook al is het mijn stijl niet helemaal
Deze plek is te koop.
Tsssss...... Jij l*lt dom zeg!Verwijderd schreef op 15 juni 2003 @ 16:03:
[...]
Dat vind jij..ik nietAls ik de bass dicht draai dan hoor je nog steeds heel veel bass. Op mixers die verder cutten heb je dat niet. Daarbij hangt het ook van de stijl af. Voor leuk hitjes draaien is een Dateq goed, maar niet voor techno. Dacht dat jij dat wel zou weten
En eigenlijk vind ik je opmerking gewoon een kut opmerking dre. Slechte dag ofzo? Of mag er geen slecht woord over Dateq gesproken worden?
Jij hebt het over killen, niet over een eq normaal gebruiken. Als ik op m'n 7,2 de bas weg draai hoor je verdomd weinig daarvan. En dan kun je heel erg strak een mixje maken. Dan soepel de bas van track 1 wegdraaien en die van track 2 er in laten komen en je bent de koning.
Maar misschien is je ervaring het nog niet optimaal. Of je skillz....
Als je met een Dateq niet kunt draaien kun je nergens fatsoenlijk mee draaien. (No flame intended, maar zoals een Dateq in elkaar zit heb je gewoon een standaard te pakken. Punt uit.)
AuwMisterDon schreef op 16 June 2003 @ 00:38:
[...]
Tsssss...... Jij l*lt dom zeg!
Jij hebt het over killen, niet over een eq normaal gebruiken. Als ik op m'n 7,2 de bas weg draai hoor je verdomd weinig daarvan. En dan kun je heel erg strak een mixje maken. Dan soepel de bas van track 1 wegdraaien en die van track 2 er in laten komen en je bent de koning.
Als je met een Dateq niet kunt draaien kun je nergens fatsoenlijk mee draaien. (No flame intended, maar zoals een Dateq in elkaar zit heb je gewoon een standaard te pakken. Punt uit.)
Maarre moest dat koning er nou in
Sorry... * MisterDon lacht Fewture nu echt hard uit.Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 17:56:
[...]
Voor techno is een Dateq gewoon niks, klaar. En als je veel techno sets luisterd dan zul je horen dat het gewoon belangrijk is om een een wat diepere EQ te hebben. Alsof geluidskwaliteit zo belangrijk is bij techno..
[...]
[...]
Het zijn ook goede mixers, maar niet voor techno![]()
Waarom heb ik dan een dateq? Nou, ik draai nog niet zo lang techno
Met een 7,2 kun je heel erg vreselijk verschrikkelijk lekker techno draaien kan ik uit eigen ervaring vertellen.
Je draait je af en toe wel ongeveer een arm uit de kom aan je eq's maar als je eenmaal een Dateqje in je vingers hebt wil je echt niet meer anders.
En misschien wel JUIST voor techno wil je toch spijkerstrakke geluidskwaliteit?
Ik denk dat ik je niet begrijk ofzo. Laat anders maar...
Verwijderd
Dat is gewoon onzin.. Je ziet nooit techno DJ's op dateq draaien.MisterDon schreef op 16 juni 2003 @ 00:43:
[...]
Sorry... * MisterDon lacht Fewture nu echt hard uit.
Met een 7,2 kun je heel erg vreselijk verschrikkelijk lekker techno draaien kan ik uit eigen ervaring vertellen.
Je draait je af en toe wel ongeveer een arm uit de kom aan je eq's maar als je eenmaal een Dateqje in je vingers hebt wil je echt niet meer anders.
En misschien wel JUIST voor techno wil je toch spijkerstrakke geluidskwaliteit?
Verder stel je jezelf nu op als een grote loser zonder je te verdiepen in de mening van iemand anders. En probeer je mij af te fikken.. wtf is je probleem dan? Heb ik je wat misdaan ofzo? Goeie instelling heb jij..
Er mag dus duidelijk geen kwaad woord over dateq gesproken worden hier. Wat een lame reacties zeg..
Ik heb al jaren een Apollo staan en dat ding gaat weg.. Dus ja..ik wil wel andersMisterDon schreef op 16 June 2003 @ 00:43:
[...]
Sorry... * MisterDon lacht Fewture nu echt hard uit.
Mensen begrijpen en wat respect opbrengen is idd wat moeilijk voor jou. Op het moment dat jij daarmee geconfronteerd wordt dan zeg je: Laat maar... ipv dat je nou de mening van de kudde gaat lopen verkondigen kun je ook zelf es nadenken.En misschien wel JUIST voor techno wil je toch spijkerstrakke geluidskwaliteit?
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 10:08 ]
Mja, je hapt nogal...Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 09:55:
[...]
Dat is gewoon onzin.. Je ziet nooit techno DJ's op dateq draaien.
Verder stel je jezelf nu op als een grote loser zonder je te verdiepen in de mening van iemand anders. En probeer je mij af te fikken.. wtf is je probleem dan? Heb ik je wat misdaan ofzo? Goeie instelling heb jij..
Er mag dus duidelijk geen kwaad woord over dateq gesproken worden hier. Wat een lame reacties zeg..
Dateq zijn prima mixers, voor alle stijlen, ze worden niet voor niks zo hoog aangeprezen, tuurlijk zijn er dingen die was soepeler lopen en nog beter klinken, maar daar betaal je dan ook wel voor...
Pas op een Dateq Apollo mogen spelen, niks mis mee... verschillende stijlen gedraait...
Verwijderd
Ik hap helemaal niet.. ik vind gewoon dat hij op een manier post die nergens op slaat. Zeg iets verkeerds over dateq en iedereen gaat in de aanval.. Das toch vaag of wat..?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 10:10 ]
Nou, Dateq's zijn zegmaar nogal populair, dus is het wel een beetje logisch.Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 10:10:
Ik hap helemaal niet.. ik vind gewoon dat hij op een manier post die nergens op slaat. Zeg iets verkeerds over dateq en iedereen gaat in de aanval.. Das toch vaag of wat..?
Verder zou ik gewoon schijt hebben en lekker alles respecteren hier,
Verwijderd
Ja..daarom kocht ik ook een dateqDjGeRo schreef op 16 June 2003 @ 10:13:
[...]
Nou, Dateq's zijn zegmaar nogal populair, dus is het wel een beetje logisch.
Ik wil best de mening van een ander respecteren. Ik heb ff terug al gezegd " ieder zn smaak" maar voor het gemak word daar ff overheen gelezen.Verder zou ik gewoon schijt hebben en lekker alles respecteren hier,
Ik zag Dre laatst posten dat hij alleen van 100mm faders houdt.. Ik vind dat zelf nu vreselijk irritant. Dat was ooit eens anders, maar na wat meer op tafels met 60mm gedraaid te hebben vind ik dat toch fijner. Dat is een kweste van smaak of niet dan?
De crossfader op mijn apollo heeft ook een kleine vertraging vergeleken met andere tafels. Als er mensen bij mij thuis draaien dan is dat ook het eerste wat ze zeggen. Het is net of ze steeds te laat zijn. Daarna klagen ze over de EQ die niet diep genoeg gaat
Geluidskwaliteit vind ik al helemaal geen argument voor een DJ. Als je nou in een studio een mixer nodig hebt dan is dat idd een (belangrijk) punt om naar te kijken. Maar het verschil in kwaliteit tussen een dateq en een pioneer...wat boeit dat nou als je keihard techno draait over een PA set in een of andere loods met 5000 springende mensen? Helemaal niks dus. Als geluidskwaliteit zo belangrijk was dan moet je beginnen met het afschaffen van vinyl en gewoon lekker met cd's gaan draaien. Dus dat hele kwaliteits verhaal gaat er bij mij echt niet in. Het moet praktisch zijn...en dat verschilt gewoon per persoon. De een vind dit beter en de ander dat..zo simpel is het imo.
Goed... M'n korte post heeft nogal een reactie teweeg gebracht. M'n reactie was een directe response op wat je hierboven schreef (en dan met name het stukje "Het is op een Apollo gedaan en daar hoor je zowat niks van de tonen regeling"). +/-18dB is best een hoog bereik (zeker de +18dB op mid is juist voor Techno erg lekker (veel mixers komen niet verder dan +12). We hebben het dus over een bereik van zo'n 36dB wat neerkomt op een factor 4000 in vermogensoutput voor de betreffende freq. band.Verwijderd schreef op 13 juni 2003 @ 15:53:
[...]
Het is op een Apollo gedaan en daar hoor je zowat niks van de tonen regeling, maar ik weet wat je bedoelt. Zal straks nog eens wat opnemen
Hijs idd niet echt strak nee...soms wil het gewoon niet en dat is altijd als je aan het opnemen bentDaarnaast word ik ook nog es pissed als ik dan verkeerd corrigeer. Normaal geen last van, maar je weet dat het opgenomen is
![]()
Dat suckt gewoon
Ik kan me totaal NIET voorstellen dat zo'n regelbereik "zowat niet te horen" zou zijn...
Sommige DJ's willen de EQ gebruiken om foutjes te verstoppen. Da's echter niet helemaal de bedoeling van EQ (volgens mij). EQ is ervoor om een overgang zo goed mogelijk te maken EN om accenten mee te zetten danwel verwijderen. Het is NIET bedoeld om er een matige matchingtechniek mee te verstoppen.
Ik roemde de muzikaliteit van de Dateq EQ's. Dit is volgens mij door jou verward met geluidskwaliteit. Voor de beste geluidskwaliteit zou de EQ in de middenstand moeten staan (en hoeft hij dus net zo goed niet aanwezig te zijn). DAT bedoelde ik dus niet. Wat ik wel bedoel is dat het geluid niet uit elkaar valt als je de bas weghaalt EN dat het aandikken van het mid (in het + gebied draaien) niet leidt tot een aggresief geluid (iets dat bij een aantal andere mixers zeker WEL het geval is).
Ownee? Hmmmmm ff kijken of ik nog ergens een DVD heb liggen waar een techno dj op 100 mm faders staat te raggen.Verwijderd schreef op 16 juni 2003 @ 09:55:
Dat is gewoon onzin.. Je ziet nooit techno DJ's op dateq draaien.
En het zijn geen lame reacties -> Het is iemand zijn mening. Net zoals jij je mening hebt en schijnbaar zijn er een stuk minder mensen het met jou eens. Volgens mij ben je de enige die de toonregeling kut vind
En als ik jou was zou ik een djm600 kopen van pioneer. Daar zweren al die "techno" dj's bij. Jammer maar helaas dat het niet de kwaliteit van een dateq heeft maar dat je er toch meer voor betaald.
Ik meende dat dat om een hele andere reden was. Was het namelijk niet zo dat jou appollo nogal kuren had?Ik heb al jaren een Apollo staan en dat ding gaat weg.. Dus ja..ik wil wel anders
Zelf nadenken kunnen we allemaal heel goed volgens mijMensen begrijpen en wat respect opbrengen is idd wat moeilijk voor jou. Op het moment dat jij daarmee geconfronteerd wordt dan zeg je: Laat maar... ipv dat je nou de mening van de kudde gaat lopen verkondigen kun je ook zelf es nadenken.
En als er iemand tegen de kudde in zal gaan dan ben ik het wel maar nu ff niet want hier valt geen gelijk te halen beste kerel
Verwijderd
dat 100mm faders voor techno verre van ideaal kan ik anders wel inkomen. Ik gebruik de onderste 4 cm ook amper op mijn mag10 (mix sowieso meer met gains dan met faders, die zijn alleen voor tricks
).
Lijkt me wel fijn om iets meer headroom te hebben dan op een pioneer, zeker voor die kilowatts aan bass die je bij techno verlangt
. Ideale technomixer lijkt me daarom eerder een stoere 6mm rodec ofzo, met externe effectenbak.
Maaruhm, zo even tussendoor:
Wie kent een vrij oud (of heel oud) minimaal clubby nummertje met een (eigenlijk eindeloze) break, met een soort pingpong-achtig geluidje erachter, met daarin een vocal die een heel verhaal vertelt:
you may experience strangeness in your normal everyday body function,
your head may begin to nod,
your hands may begin to clap,
yo' feet may begin to move, up and down, and slide you across the flo'!
but that's coooool
you see, most o' funk gets in ya system and gets you high,
you start feelin' lifted, you start wonderin' why,
datsoort stoplappen allemaal, heb de hele tekst wel ergens, maar als je hem kent moet dit meer dan genoeg zijn (die gast heeft nl nix te vertellen
)
Lijkt me wel fijn om iets meer headroom te hebben dan op een pioneer, zeker voor die kilowatts aan bass die je bij techno verlangt
Maaruhm, zo even tussendoor:
Wie kent een vrij oud (of heel oud) minimaal clubby nummertje met een (eigenlijk eindeloze) break, met een soort pingpong-achtig geluidje erachter, met daarin een vocal die een heel verhaal vertelt:
you may experience strangeness in your normal everyday body function,
your head may begin to nod,
your hands may begin to clap,
yo' feet may begin to move, up and down, and slide you across the flo'!
but that's coooool
you see, most o' funk gets in ya system and gets you high,
you start feelin' lifted, you start wonderin' why,
datsoort stoplappen allemaal, heb de hele tekst wel ergens, maar als je hem kent moet dit meer dan genoeg zijn (die gast heeft nl nix te vertellen
Verwijderd
Ok dat is duidelijk.. Ik voelde me nogal aangesproken. Het aandikken van mid en hoog doe ik veel..puur om meer contrast erin te krijgen. Foutjes verstoppen met een EQ heb ik nog niet gedaan.. Ik snap wat je bedoelt met het "uit elkaar vallen van het geluid". Echter, bij techno is dat dus niet zo heel erg. Sterker nog, je kunt er heel mooi gebruik van maken. Het ligt er ook aan welke plaat je draait. De ene plaat laat het meer toe dan de andere. En dat merk je zelfs bij een Apollo.huisman schreef op 16 June 2003 @ 11:06:
[...]
Goed... M'n korte post heeft nogal een reactie teweeg gebracht. M'n reactie was een directe response op wat je hierboven schreef (en dan met name het stukje "Het is op een Apollo gedaan en daar hoor je zowat niks van de tonen regeling"). +/-18dB is best een hoog bereik (zeker de +18dB op mid is juist voor Techno erg lekker (veel mixers komen niet verder dan +12). We hebben het dus over een bereik van zo'n 36dB wat neerkomt op een factor 4000 in vermogensoutput voor de betreffende freq. band.
Ik kan me totaal NIET voorstellen dat zo'n regelbereik "zowat niet te horen" zou zijn...
Sommige DJ's willen de EQ gebruiken om foutjes te verstoppen. Da's echter niet helemaal de bedoeling van EQ (volgens mij). EQ is ervoor om een overgang zo goed mogelijk te maken EN om accenten mee te zetten danwel verwijderen. Het is NIET bedoeld om er een matige matchingtechniek mee te verstoppen.
Ik roemde de muzikaliteit van de Dateq EQ's. Dit is volgens mij door jou verward met geluidskwaliteit. Voor de beste geluidskwaliteit zou de EQ in de middenstand moeten staan (en hoeft hij dus net zo goed niet aanwezig te zijn). DAT bedoelde ik dus niet. Wat ik wel bedoel is dat het geluid niet uit elkaar valt als je de bas weghaalt EN dat het aandikken van het mid (in het + gebied draaien) niet leidt tot een aggresief geluid (iets dat bij een aantal andere mixers zeker WEL het geval is).
Ja..tuurlijk zie je ze wel. Maar als ze konden kiezen.. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.Reind schreef op 16 June 2003 @ 12:02:
[...]
Ownee? Hmmmmm ff kijken of ik nog ergens een DVD heb liggen waar een techno dj op 100 mm faders staat te raggen.
De posts van MisterDon vind ik toch wel redelijk richting lame gaan. Uitlachen van users slaat nergens op imo.En het zijn geen lame reacties -> Het is iemand zijn mening. Net zoals jij je mening hebt en schijnbaar zijn er een stuk minder mensen het met jou eens. Volgens mij ben je de enige die de toonregeling kut vind
En ik ben niet de enige die de EQ van een dateq niet fijn vind. Maar dan nog, al was het wel zo: als ik dan vind..dan vind ik dat.. simpel
Meer voor betaald? Een Apollo is wel ff een stukkie duurder dan een DJM600 hoor. Dat een Dateq betere kwaliteit heeft kan ik niet ontkennen. Alhoewel mijn Apollo een regelrechte nachtmerrie is ben ik ervan overtuigt dat dat komt door gewoon pech en later doordat hij in een foute ruimte heeft gestaan.En als ik jou was zou ik een djm600 kopen van pioneer. Daar zweren al die "techno" dj's bij. Jammer maar helaas dat het niet de kwaliteit van een dateq heeft maar dat je er toch meer voor betaald.
Overgens heb ik voor de Xone32 gekozen. Kwaliteit en diepe EQ..nou wat wil je nog meer
Twee redenen. 1, dat ding is gaar en 2, hij is niet geschikt voor mij. Die tafel heeft een tijd op mn slaapkamer gestaan. De faders waren echt zo snel kapot..niet normaal. Een kwestie van maanden en ik had ze allemaal versleten. Dat is volgens mij niet normaal. Later heeft het ding in een ruimte gestaan die slecht geisoleerd was en dat heeft hem waarschijnlijk ook niet goed gedaan. Eigenlijk heeft dat ding na een paar maanden alleen nog maar problemen gegeven.Ik meende dat dat om een hele andere reden was. Was het namelijk niet zo dat jou appollo nogal kuren had?
Aan de andre kant ken ik ook mensen die al heel lang zo'n ding hebben en helemaal geen problemen hebben. Wat me wel opvalt is dat zij de nieuwe versie hebben. Ik heb de versie die je altijd op de plaatjes ziet zeg maar. Als je er nu eentje koopt is hij anders. Andere faders iig..ook een andere crossfader. Daarnaast heeft de versie van nu 3x phono en ik maar 2x..nog een reden om hem weg te doen dus aangezien ik 3 decks heb. Ik heb het nu met een voorversterkertje (die ondertussen alweer kapot is).
[...]
Welk gelijk zou ik moeten halen dan? Ik zeg gewoon wat ik van die tafel vind..hoe moet ik daar gelijk in krijgen dan? Leg me dat dan eens uit? Het is gewoon mijn mening/ervaring..daar kan ik helemaal geen gelijk in krijgen of wel danZelf nadenken kunnen we allemaal heel goed volgens mij![]()
En als er iemand tegen de kudde in zal gaan dan ben ik het wel maar nu ff niet want hier valt geen gelijk te halen beste kerel
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 14:21 ]
Euhm even ingaand op bovenstaand verhaal -> Voor zover ik weet zijn alleen de knopjes op de faders anders bij het nieuwe model appollo.
Ze gebruiken nog steeds honkey tonky shang hai faders als je ze vergelijkt met de oude faders van bijvoorbeeld een LPM serie.
Heb er hier toevallig 2 naast elkaar liggen
Wat betreft de A&H -> Naja je gaat er iig op vooruit maar of je hem fijner zult vinden? De A&H is nogal propperig. Heeft een beetje een rare lay out op sommige plekken (gain achter op de mixer
) En de EQ is heel anders dan op alle andere mixers.
Ik heb zelf de Xone62 gehad en ik kon er niet echt lekker mee werken zoals ik dat wel kon op een ruim bemeten mixer zoals een dateq/rodec/ecler.
Ze gebruiken nog steeds honkey tonky shang hai faders als je ze vergelijkt met de oude faders van bijvoorbeeld een LPM serie.
Heb er hier toevallig 2 naast elkaar liggen
Wat betreft de A&H -> Naja je gaat er iig op vooruit maar of je hem fijner zult vinden? De A&H is nogal propperig. Heeft een beetje een rare lay out op sommige plekken (gain achter op de mixer
Ik heb zelf de Xone62 gehad en ik kon er niet echt lekker mee werken zoals ik dat wel kon op een ruim bemeten mixer zoals een dateq/rodec/ecler.
Verwijderd
Ik weet 100% zeker dat er andere faders zitten..dat heeft Dateq me namelijk verteld (maar kan natuurlijk nog steeds troep zijn, dat weet ik niet). En de 3e phono natuurlijk.. De faders die er bij mij inzaten moest je zowat met een hamer naar voren slaan zo stroef gingen die. Ook gaan ze ondraan minder stroef dan bovenaan en zit er een soort stug punt in waar je hem overheen moet duwen.. Regelrechte troep dus. Ik heb nu 2 CP-K faders erbij en die gaan heerlijk soepel en doen al een jaar (ongeveer) zonder problemen hun werk. Echt een wereld van verschil!
En ja..die gain achterop bij e Xone is idd een minpunt ja.. Maar verder lijkt het me een prima dingetje. Hij is beter dan de DJM600 en die laatste zou ik dan kopen voor de effecten/sampler. Die heb ik liever los erbij. Vandaar de A&H. Numark, Gemini en de rest hoef ik niet zo..
Ik heb nog naar een Stanton gekeken, maar als ik eerlijk ben kan ik daar niks over zeggen. ik weet niet of het goed of slecht is
En ja..die gain achterop bij e Xone is idd een minpunt ja.. Maar verder lijkt het me een prima dingetje. Hij is beter dan de DJM600 en die laatste zou ik dan kopen voor de effecten/sampler. Die heb ik liever los erbij. Vandaar de A&H. Numark, Gemini en de rest hoef ik niet zo..
Ik heb nog naar een Stanton gekeken, maar als ik eerlijk ben kan ik daar niks over zeggen. ik weet niet of het goed of slecht is
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 14:55 ]
Faders die je met een hamer naar voren moet slaan dat klopt niet echt bij Dateq nee. Ik draai zelf op een XTC en daar kan je de schuiven zelfs als geintje naar voren schieten.
Er zijn weleens grappenmakers die dus dan ook doen, maar meestal is de fader TE soepel en kaatst hij daardoor weer terug, waardoor het kanaal weer dicht staat.
[ Voor 32% gewijzigd door TimMer op 16-06-2003 14:58 ]
Verwijderd
Ja idd, de nieuwe Apollo heeft ook die faders geloof ik.. extreem soepelTimMer schreef op 16 June 2003 @ 14:57:
Faders die je met een hamer naar voren moet slaan dat klopt niet echt bij Dateq nee. Ik draai zelf op een XTC en daar kan je de schuiven zelfs als geintje naar voren schieten.Er zijn weleens grappenmakers die dus dan ook doen, maar meestal is de fader TE soepel en kaatst hij daardoor weer terug, waardoor het kanaal weer dicht staat.
over de positie van de gain > dit is tegen ons dj's gedaan, om t simpele feit dat je met je gain je volledige signaal over de rooie kan krijgen
want t grote probleem met dj's is, dat ze de geluidstech niet durven aanspreken en dus de gain naar max draaien, terwijl de gain dus eigenlijk alleen maar is om je ingangs signaal mooi in te stellen, ik bedoel, als een plaat te zacht is, zet je hem iets harder, maar dan draai je de knop ook weer terug als t zachter moet
maarjah, de meesten hier zouden dit toch al wel geweten hebben, en zo niet > doe er wat mee, t kan je redding zijn van the evil soundtech from hell
oftewel, t geluid in een discotheek mag je altijd van vragen of t harder mag
, t is pas kut als t niet harder kan
want t grote probleem met dj's is, dat ze de geluidstech niet durven aanspreken en dus de gain naar max draaien, terwijl de gain dus eigenlijk alleen maar is om je ingangs signaal mooi in te stellen, ik bedoel, als een plaat te zacht is, zet je hem iets harder, maar dan draai je de knop ook weer terug als t zachter moet
maarjah, de meesten hier zouden dit toch al wel geweten hebben, en zo niet > doe er wat mee, t kan je redding zijn van the evil soundtech from hell
oftewel, t geluid in een discotheek mag je altijd van vragen of t harder mag
Weet iemand een programma waarmee je simpel en snel de BPM (handmatig) van een lied kan bepalen?
Als ik zoek naar manual BPM counters + software, dan krijg ik allemaal MP3/wav mixers, maar dat lijkt me iets te overdone
.
Als ik zoek naar manual BPM counters + software, dan krijg ik allemaal MP3/wav mixers, maar dat lijkt me iets te overdone
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Zoek een op Cubik Carrot. Werkt vrij prettig.
My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!
Hmm.... Heb je ook een website, want zoeken met google levert niet zoveel op 
Of is Kazaa jouw meest gebruikte zoekmachine?
[ Voor 31% gewijzigd door BtM909 op 16-06-2003 16:59 ]
Verwijderd
Zal allemaal best dat de gains zo bedoeld, maar ik gebruik ze veelvuldig in mijn mix. Trap meestal de channelfader in 1 keer open en doe de rest met gain en EQ. Heb gelukkig wel VU-meters per kanaal, dus hou de boel netjes onder 0 (behalve als ik het op me heupen krijg soms
).
Misschien ooit maar zo'n rotaryding van rane kopen
Misschien ooit maar zo'n rotaryding van rane kopen
Verwijderd
Heb je wel gelijk in, maar toch is het wel irri.. Ik zit al een tijdje te kijken naar die mixer. Ondertussen let ik op hoeveel ik aan de gain zit...en das best veel eigenlijk als je erop gaat letten. Een mogelijkheid is om voor een Xone62 te gaan, maar dan heb je dus meteen weer een mixer die overkill is voor wat je ermee doet (wat moet ik met 6 faders?). Daarbij is die ook een aardig stukkie duurder. De mixer die ik nu heb heeft ook veel faders, maar toen was er niks anders.. Geen XTC bijv.. Pioneer was er ook nog niet.MR_WAZOO schreef op 16 June 2003 @ 16:28:
over de positie van de gain > dit is tegen ons dj's gedaan, om t simpele feit dat je met je gain je volledige signaal over de rooie kan krijgen
oftewel, t geluid in een discotheek mag je altijd van vragen of t harder mag, t is pas kut als t niet harder kan
Een andere optie is een DJM500, maar daarvan is bekend dat de kwaliteit niet echt super is. Aan de andere kant zijn de faders wel goedkoop en makkelijk te vervangen en vind ik het een hele fijne mixer om mee te draaien.
Verder zijn er aardig wat leuke mixers te krijgen, maar die hebben dan bijv maar 2 faders
Vestax PCV-275???
Verwijderd
Zijn die knoppen wel ok? Zien er een beetje glad uit zeg maar. En hoe is het verder met de kwaliteit van die dingen? Van wat ik er zo aan kan zien is het wel een ok mixertje, maar das alleen de buitenkant hehuisman schreef op 16 juni 2003 @ 18:13:
Vestax PCV-275???
Verder valt het echt tegen om een degelijke review te vinden van welke mixer dan ook

Edit:
Budget is tegen de 900 euro ongeveer. Ik had al min of meer mijn zinnen gezet op die A&H. Perfect dingetje, maar die gain.. Ik twijfel of ik verder zal sparen voor een 62. Dat zou dan alleen voor die gain knoppen zijn..gekkenwerk ook

Ik heb nog eventjes de tijd om erover te denken iig
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 19:08 ]
nou eeh
pc, tv, DJ-set, radio, DVD speler, CDspeler en minidisc speler
heb ik toch al me dingen wel opgenoemd en inderdaad, al me kanaaltjes in gebruik
althans, op 2 na, heb namelijk nog 2 microfoonkanalen
Verwijderd
voor de zingende barman die maar geen baan kan vinden?MR_WAZOO schreef op 16 June 2003 @ 19:09:
[...]
nou eeh
heb ik toch al me dingen wel opgenoemd en inderdaad, al me kanaaltjes in gebruik
Verwijderd
Whehehe..ja zo krijg je ze wel vol iddMR_WAZOO schreef op 16 juni 2003 @ 19:09:
[...]
nou eeh
Ik heb weer een setje btw. Heb naar Ener-G geluisterd en een nieuw setje gemaakt
Setje
mijn mixer staat gewoon als centraal knooppunt tussen mijn spullen, omdat ik op de pc dingen wil kunnen opnemen, dingen wil kunnen draaien via mijn stereo, die dus op de pc staan, de tv wil ik ook via mijn normale speakers horen, zo ook de dvdspeler en ga zo maar door
ik vind een djmixer zowiezo veelste weinig kanalen hebben, mijn mixer is ook bruikbaar voor activiteiten buiten de deur, zo heb ik er een keer een kerstmusical mee versterkt, en nog wat andere gekke dingen
ik vind een djmixer zowiezo veelste weinig kanalen hebben, mijn mixer is ook bruikbaar voor activiteiten buiten de deur, zo heb ik er een keer een kerstmusical mee versterkt, en nog wat andere gekke dingen
Nou nou nou zeg....
Ik denk dat ik maar een vredespijp met iemand hier moet roken. Het is zeker zomer... Wat een heethoofdig gedrag zeg!
Fewture... Ik lach jou niet uit, maar wel je imho bekrompen mening. Maar goed. We zijn het gewoon 100% met elkaar oneens. Is je goed recht, maakt mij niets uit. Ik zal niet meer tegen je in gaan, want dat vind je blijkbaar lame.
Het komt mij gewoon over alsof een pianospeler geen Steinway vleugel wil omdat hij daar slecht op kan spelen, maar op een eenvoudige piano wel.
Maar ook daar zal je het wel mee oneens zijn. Reageer daarom maar niet. Is beter voor de bloeddruk.
Je hebt misschien gewoon een heel erg brakke Apollo gehad (met een hamer faders vooruit bewegen? Alps faders hebben meestal geen hamers nodig hoor...) en heeft dat je mening gevormd.
Succes met het verkopen van die troep in elk geval!
Ik denk dat ik maar een vredespijp met iemand hier moet roken. Het is zeker zomer... Wat een heethoofdig gedrag zeg!
Fewture... Ik lach jou niet uit, maar wel je imho bekrompen mening. Maar goed. We zijn het gewoon 100% met elkaar oneens. Is je goed recht, maakt mij niets uit. Ik zal niet meer tegen je in gaan, want dat vind je blijkbaar lame.
Het komt mij gewoon over alsof een pianospeler geen Steinway vleugel wil omdat hij daar slecht op kan spelen, maar op een eenvoudige piano wel.
Maar ook daar zal je het wel mee oneens zijn. Reageer daarom maar niet. Is beter voor de bloeddruk.
Je hebt misschien gewoon een heel erg brakke Apollo gehad (met een hamer faders vooruit bewegen? Alps faders hebben meestal geen hamers nodig hoor...) en heeft dat je mening gevormd.
Six4Eight heeft dat kreng ook, en afaik is hij er hartstikke tevreden mee.Verwijderd schreef op 16 juni 2003 @ 18:58:
[...]
Zijn die knoppen wel ok? Zien er een beetje glad uit zeg maar. En hoe is het verder met de kwaliteit van die dingen? Van wat ik er zo aan kan zien is het wel een ok mixertje, maar das alleen de buitenkant he
Bij deze wil ik vertellen dat ik de oorlog ga voeren tegen Gemini Service Center
Verwijderd
Mja..dat is gewoon niet waar en nu probeer je weer e.e.a. uit te lokkenMisterDon schreef op 16 June 2003 @ 20:33:

Jouw vergelijking had wel opgegeaan als ik liever een Gemini ofzo had gehad dan een Dateq.
Lekker makkelijk voor jou iddMaar ook daar zal je het wel mee oneens zijn. Reageer daarom maar niet. Is beter voor de bloeddruk.
Bij mijn weten zaten er geen alps in. Wat wel? Ik heb geen flauw idee. Ik heb er hier eentje voor me liggen en het volgende staat erop:Je hebt misschien gewoon een heel erg brakke Apollo gehad (met een hamer faders vooruit bewegen? Alps faders hebben meestal geen hamers nodig hoor...) en heeft dat je mening gevormd.
Dateq SV10012LE
Fader&Switch
en op de andere kant:
SV10012LE
PCB952790
Als het alps waren stond dat er wel op denk ik. Ik heb 2 normale alps erin en die zijn duidelijk anders en heel erg soepel. Daarnaast heb ik nog 2 CP-K's erin en die zijn gewoon geweldig. Die normale Alps zijn zo gaar als wat ondertussen, kraken als een gek...ook na Dre's fader schoonmaak tip waar ze wel beter van werden overigens maar na een week kwam het weer terug. Die CP-K's zijn perfect, al tijden.
Dat van die hamer was bij wijze van spreken...dat wist je wel, maar je moet gewoon wat te zeuren hebben denk ik
Edit:
MisterDon.. ik heb nooit op jou gereageerd. ik heb nooit iets tegen jou gehad. Jij komt met een post waar je het volgende inzet:
Ik bedoel..dan begin je er toch zelf mee of wat? Ik had helemaal niks tegen jou..ook niet tegen Dre. Je ziet mij niet posten dat iemand dom lult o.i.d. Jij fikt mij af op m'n mening..ik jou niet.MisterDon schreef op 16 juni 2003 @ 00:38:
[...]
Tsssss...... Jij l*lt dom zeg!
Ja..het ligt er natuurlijk aan wat je ermee doet. Ik laat de mijne gewoon thuis om plaatjes te mixen. Als je ook drive-in achtige dingen doet dan is zo'n 3 fader ding natuurlijk niksMR_WAZOO schreef op 16 June 2003 @ 20:09:
mijn mixer staat gewoon als centraal knooppunt tussen mijn spullen, omdat ik op de pc dingen wil kunnen opnemen, dingen wil kunnen draaien via mijn stereo, die dus op de pc staan, de tv wil ik ook via mijn normale speakers horen, zo ook de dvdspeler en ga zo maar door
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 21:06 ]
Vash: heb je die mixer nu nog niet terug
hoe lang is die al weg
(heb nog wel enkele mixers te leen hoor, kom er maar eentje halen
)
[ Voor 38% gewijzigd door Yalopa op 16-06-2003 21:00 ]
Probleem met een UMX-9. Ergens rond april is dat ding dus op de bus gegaan, en Dré had 'm in een week doorgestuurd naar de Service Center (waar hij dus nog steeds staat). Eerst kwamen ze met zo'n mooi verhaaltje van "hij staat vooraan en het is druk" etc, nu zitten ze zogenaamd een maand op een onderdeel te wachtenleffe_blond schreef op 16 June 2003 @ 20:58:
Vash: heb je die mixer nu nog niet terughoe lang is die al weg
(heb nog wel enkele mixers te leen hoor, kom er maar eentje halen
)
Bedankt voor het aanbod, maar ik heb al een UMX-7 kunnen lenen van Dré (waar ik 'm natuurlijk hartstikke dankbaar voor ben
Verwijderd
Ik zag er laatts eentje bij dre, maar wat ontzettend fantastisch dat je de curve van de channelfaders kunt instellen! Dat lijkt me nou ideaal voor technowerk! Misschien is ie niet duur genoeg voor fewture, en wat weinig functies, maar lang niet gek!
Verwijderd
Whehe..ik zat toevallig net naar dat ding te kijken. Ik zag laatst nog een mixer met instelbare curves weet alleen niet meer welke dat nou was. Lijkt me wel handig iig. Er was er ook eentje waar je draaiknopjes had voor elke kant van de crossfader. Zo kon je dus de 2 curves instellen geloof ikVerwijderd schreef op 16 June 2003 @ 22:23:
Ik zag er laatts eentje bij dre, maar wat ontzettend fantastisch dat je de curve van de channelfaders kunt instellen! Dat lijkt me nou ideaal voor technowerk! Misschien is ie niet duur genoeg voor fewture, en wat weinig functies, maar lang niet gek!
klinkt stom, maar met een paar potmetertjes kan ik de curve van mijn behringer DX1000 crossfader volledig instellen
en ik moet zeggen > behringer of niet, t werkt perfect en ik heb nooit problemen met me mixer..
en ik moet zeggen > behringer of niet, t werkt perfect en ik heb nooit problemen met me mixer..
Voor hiphop is dat dus nog veel idealer, door die curve heel dicht te zetten kan je superlekkere en snelle sratches maken.
Kom ik aan met mn 2 standen X-faderleffe_blond schreef op 16 juni 2003 @ 22:53:
Voor hiphop is dat dus nog veel idealer, door die curve heel dicht te zetten kan je superlekkere en snelle sratches maken.

Deze plek is te koop.
Ik kan ook hele snelle bewegingen maken met mijn X fader.
Zo snel dat je niet eens ziet dat er 1 zit op mijn LPM7.2
Ik vind het maar ondingen die X faders. Weg er mee en gewoon een xtra fader in plaats van dat ding.
Zo snel dat je niet eens ziet dat er 1 zit op mijn LPM7.2
Ik vind het maar ondingen die X faders. Weg er mee en gewoon een xtra fader in plaats van dat ding.
Wellicht kan, in overleg met de importeur zodat de garantie blijft bestaan, de functie van de Aux pot en de channel Gain pot omgewisseld worden (iets dat ze van mij wel STANDAARD mogen doen op de verder zeer mooie Xone:32)?Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 17:16:
[...]
Heb je wel gelijk in, maar toch is het wel irri.. Ik zit al een tijdje te kijken naar die mixer. Ondertussen let ik op hoeveel ik aan de gain zit...en das best veel eigenlijk als je erop gaat letten.
Trek een dag uit en kom lang. Da's ECHT de beste manier om te ontdekken welke mixer het beste bij je past.Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 18:58:
[...]
Zijn die knoppen wel ok? Zien er een beetje glad uit zeg maar. En hoe is het verder met de kwaliteit van die dingen? Van wat ik er zo aan kan zien is het wel een ok mixertje, maar das alleen de buitenkant he
De PCV-275 is een ERG goede mixer voor het geld (hufterig goede faders). Het is dat ik een 100mm fader lover ben... ;-)
Het vinden van reviews is moeilijk, het schrijven van een goede review is nog veel moeilijker.Verder valt het echt tegen om een degelijke review te vinden van welke mixer dan ook
Verwijderd
Oh kijk es aan.. Dat zijn goeie berichtenhuisman schreef op 17 June 2003 @ 01:07:
[...]
Wellicht kan, in overleg met de importeur zodat de garantie blijft bestaan, de functie van de Aux pot en de channel Gain pot omgewisseld worden (iets dat ze van mij wel STANDAARD mogen doen op de verder zeer mooie Xone:32)?
Inderdaad.huisman schreef op 17 June 2003 @ 01:09:
Het vinden van reviews is moeilijk, het schrijven van een goede review is nog veel moeilijker.
Het is zelfs zo erg dat ik al mijn reviews die ik geschreven heb alweer aan het herschrijven ben. Niet dat ik van gedachten ben veranderd over een product maar alleen omdat als ik ze soms na lees ik zelf niet eens meer weet wat ik nou helemaal bedoel
Maar binnenkort zijn ze allemaal op m'n site te vinden. Dan word ie trouwens ook meteen gerestyled.
Hoi ik ben nieuw in dit topic en ik heb sinds paar een weken geleden weer de ambitie opgepakt om te gaan dj'en (joh!)
Nu wil ik binnenkort bij new-line.nl die djset kopen met de 2 Gemini 2100's + die 626 MAAR wilde ik eigenlijk wat meer geld gaan uitgeven voor een mixer en dus zit ik te twijfelen tussen de Gemini UMX7 of de Numark DXM-01 ipv de 626.
Wat bevelen jullie mij aan?
Ik zit zelf aan de UMX7 te denken vanwege de positieve reacties op de productpagina.
Ik zit zelf aan de UMX7 te denken vanwege de positieve reacties op de productpagina.
... Hadden we eerder al de discussie over koptelefoons, en dat het nadeel van de Sony MDR V700DJ zou zijn dat 'ie niet al te stevig was...
Check dit topic @ FoK!Forum maar eens: http://forum.fok.nl/showtopic.php/337075
Nu snap ik tenminste wat er dan kennelijk kaput kan gaan. Een gewaarschuwd man telt voor twee zeggen ze wel eens.
Toch wel stom, dat zo'n goeie koptelefoon voorzien is van zo'n lullige technische ontwerpfout.
Nu snap ik tenminste wat er dan kennelijk kaput kan gaan. Een gewaarschuwd man telt voor twee zeggen ze wel eens.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Misschien is dit een simpele vraag dus hoop het antwoord van een van jullie te krijgen.
Ik ben op zoek naar een filter voor high en low pass wat je wel eens hoort bij een techno set. Die cut dus het geluid bij een bepaalde freq. af denk ik?"Sommige dj's gebruiken zo'n ding
Ik heb dus geen idee hoe zoiets eruit ziet of hoe het officieel heet. Ik weet wel dat je in het programma traktor dj-mixer ook zo'n filter hebt zitten.
Ik ben op zoek naar een filter voor high en low pass wat je wel eens hoort bij een techno set. Die cut dus het geluid bij een bepaalde freq. af denk ik?"Sommige dj's gebruiken zo'n ding
Ik heb dus geen idee hoe zoiets eruit ziet of hoe het officieel heet. Ik weet wel dat je in het programma traktor dj-mixer ook zo'n filter hebt zitten.
De PCV-275 heb ik thuis staan en ik ben zeeeeer tevreden over de mixer.... (je kan alleen niet apart de volume van de tweede master-uitgang regelen).huisman schreef op 17 June 2003 @ 01:09:
[...]
Trek een dag uit en kom lang. Da's ECHT de beste manier om te ontdekken welke mixer het beste bij je past.
De PCV-275 is een ERG goede mixer voor het geld (hufterig goede faders). Het is dat ik een 100mm fader lover ben... ;-)
Het is geloof ik doods oorzaak nummero uno onder de sony koptelefoons.JumpStart schreef op 17 June 2003 @ 10:57:
... Hadden we eerder al de discussie over koptelefoons, en dat het nadeel van de Sony MDR V700DJ zou zijn dat 'ie niet al te stevig was...
Nu snap ik tenminste wat er dan kennelijk kaput kan gaan. Een gewaarschuwd man telt voor twee zeggen ze wel eens.Toch wel stom, dat zo'n goeie koptelefoon voorzien is van zo'n lullige technische ontwerpfout.
Die van mij is daar ook ooit is gebroken en zo kan ik nog wel 10 mensen opnoemen. En nog durven mensen te zeggen dat het zo'n goede koptelefoon is.
De HD25 van Senheiser is een goede koptelefoon -> Hufterproof en beter geluid en zoveel meer kost ie nou ook weer niet
Verwijderd
Tsja, ik ben waarschijnlijk ook 1 v/d weinige die de sony niet echt wat vind. Of mijn oren zijn te groot, of de schelpen te ondiep (binnenkant drukt tegen mijn oren aan namelijk). Ben momenteel erg tevreden met m'n Ixos.Reind schreef op 17 June 2003 @ 11:26:
[...]
Die van mij is daar ook ooit is gebroken en zo kan ik nog wel 10 mensen opnoemen. En nog durven mensen te zeggen dat het zo'n goede koptelefoon is.
Verwijderd
Ik vind die Sony opzich een relaxed ding.. Zit lekker en goed geluid. Maar wat er met dat ding gebeurd na een tijdje heb ik nooit ervaren, want ik heb niet zo'n ding
Zelf heb ik eeen Technics. Zit ook heel lekker en heeft ook erg goed geluid. Nadeel is alleen dat de kussentjes de neiging hebben om los te gaan zitten en ik nu dus 1 schelp zonder kussentje heb
Maar mijn volgende wordt wel gewoon weer dezelfde..gewoon een fijn ding met goede sound.
Overigens lijkt die nieuwe pioneer een beetje op die sony.. Ziet er allemaal wat fragiel uit zeg maar. Nooit in mn handen gehad overigens.

Overigens lijkt die nieuwe pioneer een beetje op die sony.. Ziet er allemaal wat fragiel uit zeg maar. Nooit in mn handen gehad overigens.
Foutje van mijn kant: je moet zoeken op Cubic carrot.BtM909 schreef op 16 juni 2003 @ 16:58:
Hmm.... Heb je ook een website, want zoeken met google levert niet zoveel op

Maar je kan natuurlijk ook hier klikken.
My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!
De UMX-7 "is niet meer". Ik heb nog wel een paar liggen maar dat zijn allemaal "afgekeurde" mixers (hetzij omdat de fader een bijgeluidje maakte, hetzij omdat hij te veel bromde). Die mixers moeten dus eerst nagegeken worden voor ze (voor een heel zacht prijsje) als "refurbished" verkocht gaan worden.Glorix Jim schreef op 17 June 2003 @ 10:24:
Hoi ik ben nieuw in dit topic en ik heb sinds paar een weken geleden weer de ambitie opgepakt om te gaan dj'en (joh!)Nu wil ik binnenkort bij new-line.nl die djset kopen met de 2 Gemini 2100's + die 626 MAAR wilde ik eigenlijk wat meer geld gaan uitgeven voor een mixer en dus zit ik te twijfelen tussen de Gemini UMX7 of de Numark DXM-01 ipv de 626.
Dus in die prijsklasse is dat wellicht je laatste hoop (of een concullega die toevallig nog een UMX-7 heeft liggen (en hou er wel rekening mee dat het op de site zetten van een product niet altijd betekent dat de winkel in kwestie hem ook heeft...)).
In het "boven de instappers" segment (zeg maar de mixes met ten minste VCA'tjes achter de faders) is momenteel niet zo gek veel te krijgen.
De FX-7000 zit heel behoorlijk in elkaar MAAR dan zit er wel weer zo'n effectbak bij en volgens mij zitten er geen VCA's achter de faders.
De Ecler Concept 3 is een "boven instap" mixer MAAR hij heeft maar 2 (+1) kanalen en de EQ is wat beperkt (gaat niet zo diep).
De Ecler SMAC mixers zijn ook zeer behoorlijk MAAR die gebruiken faders onder een hoekje (en ook dat moet je maar net liggen).
De ADJ Q-MX1 is ook een nette VCA mixer MAAR wel weer 1 met een lomp uiterlijk.
De Behringer VMX-300 ligt in je prijsklasse maar heeft wel storende toeters en bellen (beatcounters) EN de vraag is hoe lang de faders meegaan.
Volgens mij gebruiken de Numark DXM mixers dezelfde faders als de DM reeks (erg stug dus).
Moeilijk, moeilijk, moeilijk. Daarom was ik ook zo blij met de UMX-7 ;-)
(de bold gedeeltes lmd)huisman schreef op 17 June 2003 @ 12:21:
[...]
De UMX-7 "is niet meer". Ik heb nog wel een paar liggen maar dat zijn allemaal "afgekeurde" mixers (hetzij omdat de fader een bijgeluidje maakte, hetzij omdat hij te veel bromde). Die mixers moeten dus eerst nagegeken worden voor ze (voor een heel zacht prijsje) als "refurbished" verkocht gaan worden.
Daar ben ik wel heeeeel erg geintereseerd inHoeveel extra gaat dat worden denk je?
De Ecler Concept 3 is een "boven instap" mixer MAAR hij heeft maar 2 (+1) kanalen en de EQ is wat beperkt (gaat niet zo diep).
Ziet er ook wel leuk uit maar toch zegt me iets dat ik niet wil kopen .. heel vreemd :\
De Ecler SMAC mixers zijn ook zeer behoorlijk MAAR die gebruiken faders onder een hoekje (en ook dat moet je maar net liggen).
Deze vind ik net weer even iets te duur :\
De ADJ Q-MX1 is ook een nette VCA mixer MAAR wel weer 1 met een lomp uiterlijk.
Uiterlijk boeit me niet echtT gaat erom dat het een degelijke mixer is. Faders en EQ zijn goed?
De Behringer VMX-300 ligt in je prijsklasse maar heeft wel storende toeters en bellen (beatcounters) EN de vraag is hoe lang de faders meegaan.
Zoals eerder gezegdIk wil wel een degelijk product wat wel een tijdje zal meegaan. Alhoewel de fabrikant het volgende qoute "outlive most other faders on the DJ market". Deze mixer lijkt een beetje op de Pioneer mixers (correct me if i'm wrong
Volgens mij gebruiken de Numark DXM mixers dezelfde faders als de DM reeks (erg stug dus).
Moeilijk, moeilijk, moeilijk. Daarom was ik ook zo blij met de UMX-7 ;-)
[ Voor 8% gewijzigd door Glorix Jim op 17-06-2003 12:38 ]
Klopt, in 3 verschillende standen. Ik gebruik gewoon de bovenste, daarmee kun je met trance de mooiste overgangen makenVerwijderd schreef op 16 juni 2003 @ 22:23:
Dat was niet de UMX-7/9. Die hebben wel crossfader curve adjust maar niet voor iedere kant een aparte potmeter.Verwijderd schreef op 16 juni 2003 @ 22:38:
Whehe..ik zat toevallig net naar dat ding te kijken. Ik zag laatst nog een mixer met instelbare curves weet alleen niet meer welke dat nou was. Lijkt me wel handig iig. Er was er ook eentje waar je draaiknopjes had voor elke kant van de crossfader. Zo kon je dus de 2 curves instellen geloof ik
Mócht je ergens nog een UMX-7 te pakken krijgen moet je 'm met beide handen grijpen, want ik vind het wereldmixers! Mocht er behoefte aan zijn dan wil ik Reind nog wel een artikeltje mailen voor op de aboutdj site.Glorix Jim schreef op 17 June 2003 @ 10:24:
En over de V700: De geluidskwaliteit en omgevingsisolatie zijn uitmuntend (niemand die me daarover tegenspreekt), sommige vinden 'm niet fijn zitten maar dat is een mening, maar stevigheid schijnt soms nog wel een issue te zijn. Ik heb het ding ook, en volgens mij is het zo dat als je er voorzichtig mee omgaat je een heel leuk koptelefoontje hebt. Ga er dus niet in de discotheek acrobatische dingen mee doen, want daar schijnt ie niet tegen te kunnen.
Zo... vandaag eindelijk mijn set compleet gemaakt... 2e PDT-6000 werd vandaag afgeleverd per express-dienst.
Nu heb ik alleen een probleempje: 1 van mijn platters lijkt nogal in onbalans/vervormd te zijn. Voor de geluidsweergave maakt het - voor zover ik kan beoordelen - geen fluit uit, maar omdat ik toch graag mijn vingers tegen een platter houd wanneer ik een plaat af wil remmen, is dit behoorlijk irritant:
je houdt dus je vinger ertegen, dan komt die lichte vervorming langs en vertraagt de hele boel merkbaar. Zo gaat dat dus met horten en stoten, ipv smooth. Bij de andere platter heb ik hier geen last van.
Wordt dit een nieuwe platter halen (het ligt *niet* aan de slipmatten oid) of kan men er nog wat tegen doen?
Nu heb ik alleen een probleempje: 1 van mijn platters lijkt nogal in onbalans/vervormd te zijn. Voor de geluidsweergave maakt het - voor zover ik kan beoordelen - geen fluit uit, maar omdat ik toch graag mijn vingers tegen een platter houd wanneer ik een plaat af wil remmen, is dit behoorlijk irritant:
je houdt dus je vinger ertegen, dan komt die lichte vervorming langs en vertraagt de hele boel merkbaar. Zo gaat dat dus met horten en stoten, ipv smooth. Bij de andere platter heb ik hier geen last van.
Wordt dit een nieuwe platter halen (het ligt *niet* aan de slipmatten oid) of kan men er nog wat tegen doen?
Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig
Ik pak altijd een nieuw plateau als het plateau meer dan zo'n 0.5mm afwijkt. Ik zou dan ook je dealer vragen hetzelfde te doen. In een draaitafel van deze prijsklasse moet het plateau gewoon mooi vlak zijn.the_Omniscient schreef op 17 June 2003 @ 17:22:
Zo... vandaag eindelijk mijn set compleet gemaakt... 2e PDT-6000 werd vandaag afgeleverd per express-dienst.
Bij de PDT-6000 gebeurt het nog wel eens dat het plateau krom is doordat de draaitafel eigenlijk niet helemaal lekker in de doos past. Dit zie je ook terug doordat ze stukjes extra piepschuim onder de linker en rechter schuimblokken hebben gelegd. De draaitafel drukt dus nogal op het plateau. Fikse tik op de onderkant van de doos en het kwaad is geschied (krom plateau).
Soms wil het ook wel eens helpen het plateau los te halen en een halve slag gedraaid weer op de draaitafel te zetten (vaak vlak je dan de kleine afwijkingen nog net even mooi weg).
Maar als je bij het afremmen al last hebt dan moet het plateau wel erg krom zijn en zal ook het roteren niet meer helpen.
Jammer dat je dealer dit niet gecontroleerd had voor hij hem verstuurde...
En dat blijft er over van je post als ik hem wil quoten (verdomd weinig dus). Wellicht kun je het opnieuw proberen (want zo kan ik niets quoten).
OK, dan maar met een edit.
De Refurbished UMX-7's zullen 199 euro gaan kosten. Uiteraard met de volledige 3 jaar garantie (1 jaar op de faders).
De Ecler Concept 3 is in het echt best wel een leuke mixer (op de foto komt hij ERG slecht uit de verf).
De Q-MX1 gebruikt dezelfde faders als JB-Systems volgens mij (en om eerlijk te zijn heb ik daar HEEL weinig problemen mee) alleen dan met VCA's erachter om ze nog wat langer te laten leven. Waarschijnlijk dat de Q-MX1 binnenkort in prijs naar beneden gaat aangezien het een uitlopend product is (nog niet kopen dus).
Ik heb zelf nog geen "duurtest" ervaringen met de Behringer mixers dus daar kan ik geen zinnig woord over zeggen.
[ Voor 56% gewijzigd door HuismAndré op 17-06-2003 17:37 ]
Dit zou idd goed kunnen: de bewuste platter kwam met een postzending, waarvan ik gezien heb hoe hij vervoerd is. Die hele bus lag vol met allerhande dozen en de hele puinhoop lag op en over elkaar heen... Nu maakt dat niet zo heel veel uit, wanneer het allemaal goed is ingepakt, maar in dit geval zal het dus wel de boosdoener zijn geweest.huisman schreef op 17 June 2003 @ 17:30:
[...]
[...]
Bij de PDT-6000 gebeurt het nog wel eens dat het plateau krom is doordat de draaitafel eigenlijk niet helemaal lekker in de doos past. Dit zie je ook terug doordat ze stukjes extra piepschuim onder de linker en rechter schuimblokken hebben gelegd. De draaitafel drukt dus nogal op het plateau. Fikse tik op de onderkant van de doos en het kwaad is geschied (krom plateau).
Mja, ben uberhaupt al blij dat ik van die Omnitronic-zut afgeraakt ben.[...]
Jammer dat je dealer dit niet gecontroleerd had voor hij hem verstuurde...
Verkoopt new-line die platters niet los, toevallig? Hoewel dit natuurlijk binnen mijn garantie valt, me dunkt. Ik weet dan niet hoe dat geregeld is binnen de Benelux wb Gemini-onderdelen... Ff checken dan maar.
Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig
Stuur 'm maar niet naar het service center (subtiele tipthe_Omniscient schreef op 17 juni 2003 @ 17:48:
Ik weet dan niet hoe dat geregeld is binnen de Benelux wb Gemini-onderdelen... Ff checken dan maar.
Sommige andere dingen heb ik wel een "stukje" sneller terug gekregen (maar ook daar hebben we het over weken en weken). Er is dus nog werk aan de winkel om e.e.a. te verbeteren bij het service centrum.Vash schreef op 17 juni 2003 @ 18:13:
[...]
Stuur 'm maar niet naar het service center (subtiele tip)
Als de draaitafel uit het buitenland komt dan krijg je geen garantie in Nederland (ook wel een beetje terecht). Je zult dan je leverancier moeten overtuigen van het feit of het wel of niet een defect is dat binnen de garantie valt.
Een plateau kost overigens iets van 25 euro (maar hang me daar niet aan op). Wellicht wegen deze kosten niet op tegen de ellende die je waarschijnlijk zult krijgen van het mailen, versturen etc. etc.
Moet ik in jouw geval dan denken aan kill-switches of simpele potmeters voor elk kanaal of bedoel je wat anders ?? Ik kill namelijk ook de lows als een mixje weer niet wil lopen of de highs als de combinatie van beide nergens naar klinktC00KW4US schreef op 17 June 2003 @ 10:59:
Misschien is dit een simpele vraag dus hoop het antwoord van een van jullie te krijgen.
Deze plek is te koop.
Dan ga ik voor de UMX7 !huisman schreef op 17 June 2003 @ 17:34:
[...]
En dat blijft er over van je post als ik hem wil quoten (verdomd weinig dus). Wellicht kun je het opnieuw proberen (want zo kan ik niets quoten).
OK, dan maar met een edit.
De Refurbished UMX-7's zullen 199 euro gaan kosten. Uiteraard met de volledige 3 jaar garantie (1 jaar op de faders).
De Ecler Concept 3 is in het echt best wel een leuke mixer (op de foto komt hij ERG slecht uit de verf).
De Q-MX1 gebruikt dezelfde faders als JB-Systems volgens mij (en om eerlijk te zijn heb ik daar HEEL weinig problemen mee) alleen dan met VCA's erachter om ze nog wat langer te laten leven. Waarschijnlijk dat de Q-MX1 binnenkort in prijs naar beneden gaat aangezien het een uitlopend product is (nog niet kopen dus).
Ik heb zelf nog geen "duurtest" ervaringen met de Behringer mixers dus daar kan ik geen zinnig woord over zeggen.
Denk je dat je over een maand die TT-actie met de PT2100's + UMX-7 op voorraad hebt? (dus die UMX7 ipv de 626)
[ Voor 5% gewijzigd door Glorix Jim op 17-06-2003 19:46 ]
Dit topic is gesloten.