How to become a Dj... deel VI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste
Acties:
  • 7.212 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 June 2003 @ 14:30:
Heu leu !

Vorige week gedraaid (met barthezz, cosmic gate, mental theo) op een schoolfeest voor bijna 3000 man. Was erg leuk om te doen. Totaal onverwachts kom ik 20 juni op TMF (actieshots en een interview) bij mental theo on the road, hehe (van 22:00 - 23:00).

Hieronder twee foto's.
Meer foto's vind je hier vinden.

[afbeelding]

[afbeelding]
Wreed man he auwe!
gefeliciteert en de 20e gaan we zeker ff kijken naar de televisie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

MR_WAZOO schreef op 04 June 2003 @ 17:39:
[...]

de productie van een cd kost geen hol, die gaten rijden allemaal in dikke auto's dus genoeg aan te knippen lijkt me

relatief gezien lopen ze dus gewoon te miepen en ons een poot uit te draaien
Idd een lege cdr kost 10 cent het doosje ook 10 cent en dan heb je het boekje, ook 10 cent das dan 30 cent + 10 cent winst artiest = 40 cent als gerechtvaardigde prijs voor een cd. Productie, studiouren distributie promotie dat kost allemaal niets. Sorry hoor maar ik :r op een dergelijke reply.

Weet je wat? koop niets meer, want het is te duur maar ga het ook niet stelen. Koop voor 25 eur een FM radiotje en luister daar de ganse dag naar..

Ja ik wil ook een dikke porche, nee ik kan/wil hem niet betalen, de prijs is ook veel te hoog, want 1000 Kg metaal / plastiek / rubber kost maximum 100 eur. dat geeft mij het recht om een porche te stelen??

Ik wordt ziek van die mensen die constant zeiken over de prijs van cd's en platenbazen hun auto's. Hetgeen jij aanhaalt geld enkel voor die paar majors, er zijn genoeg kleine independent labels die het moeilijk hebben, en die draai jij een poot uit. (like you care)

Wat de grote platenbazen betreft is het simpel: je gaat naar de hoeren, dan betaal je de kar van de pooier. wil je dat niet? dan ga je maar niet naar de hoeren, maar dat geeft jou niet het recht om te verkrachten...

Dit is geen persoonlijke flame maar een gefundeerde meening over al die gene die dergelijke posts plaatsen, hier en elders, zij die mij een beetje kennen op irc enzo weten dat ik dit ernstig meen O-)

[ Voor 9% gewijzigd door Yalopa op 04-06-2003 22:13 ]

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leffe_blond schreef op 04 June 2003 @ 22:09:
[...]
Dit is geen persoonlijke flame maar een gefundeerde meening over al die gene die dergelijke posts plaatsen, hier en elders, zij die mij een beetje kennen op irc enzo weten dat ik dit ernstig meen O-)
tjsah dit is dagelijkse preeking dat wij krigen @ IRC :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:28
[...]

Idd een lege cdr kost 10 cent het doosje ook 10 cent en dan heb je het boekje, ook 10 cent das dan 30 cent + 10 cent winst artiest = 40 cent als gerechtvaardigde prijs voor een cd. Productie, studiouren distributie promotie dat kost allemaal niets. Sorry hoor maar ik :r op een dergelijke reply.

Weet je wat? koop niets meer, want het is te duur maar ga het ook niet stelen. Koop voor 25 eur een FM radiotje en luister daar de ganse dag naar..

Ja ik wil ook een dikke porche, nee ik kan/wil hem niet betalen, de prijs is ook veel te hoog, want 1000 Kg metaal / plastiek / rubber kost maximum 100 eur. dat geeft mij het recht om een porche te stelen??

Ik wordt ziek van die mensen die constant zeiken over de prijs van cd's en platenbazen hun auto's. Hetgeen jij aanhaalt geld enkel voor die paar majors, er zijn genoeg kleine independent labels die het moeilijk hebben, en die draai jij een poot uit. (like you care)

Wat de grote platenbazen betreft is het simpel: je gaat naar de hoeren, dan betaal je de kar van de pooier. wil je dat niet? dan ga je maar niet naar de hoeren, maar dat geeft jou niet het recht om te verkrachten...

Voor een deel heb je gelijk (wat die kleinere labels betreft), maar waarom zijn er dan zoveel artiesten die zelf iets uitbrengen of via mp3.com ofzo publiceren? Dat is echt niet omdat de platenbonzen een schappelijk honorarium opstrijken hoor.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
MisterDon schreef op 04 June 2003 @ 20:23:
Nah Reind... Meer dan ik kwijt was, maar dan heb je wel een tank ervoor terug gekregen. En dat is toch wat waard.
Ik weet eigenlijk niet eens wat ze er bij mij allemaal in hebben vervangen. :D Maar het mixt als geen ander!
Ach ik hoef de kosten zelf niet te betalen :)

Dat is voor degene waarvan ik hem gekocht heb. Volgens hem was ie nog in een goede staat maar dat was dus niet het geval. Gelukkig is alles daarna netjes geregeld en ik kon hem laten fixen bij dateq en hij zou de kosten betalen.

Maar inderdaad ik heb nu wel een echte tank waar ik gewoon lekker mee kan "raggen".

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 June 2003 @ 15:51:
Gaaaf! Hoe ging t? Viel t in de smaak bij het publiek? Nog tips gehad ofzo van Cosmic Gate?
Ging erg goed. Had geen last van plankenkoorts.
Lekker opbouwend gedraaid. Opening gedaan met percussionisten (vrienden van mij). Na die tijd nog leuk gekletst met Mental Theo en cosmic gate (en nog wat demo's uitgewisseld) :)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-07 22:43
[...]

ik ben voor t gewoon kopen van cd's

maar de prijzen die ze nu vragen raken kant nog wal

promotie hoeft niet veel te kosten, je hoeft niet perse de meest gekke stunts uit te halen, studio's kosten wel geld, maarjah, die worden weer een poot uitgedraaid omdat anders alles te duur word,

dan de distributie, weer een punt waar je als je t slim doet veel op kan besparen

ik betaal nu gemiddelt 22 euro voor een cd, terwijl toen ikme eerste thunderdome cd kocht hier 34 gulden voor betaalde, en dat was dan een dubbelcd

en die kosten nu rustig 25 euro

en maar miepen dat ik niet teveel betaal enzo....

ja ik koop me cd's legaal, mag ik er dan ook over klagen??, for your info > alles wat ik download is om te luisteren of t bevalt, bevalt t, dan koop ik de cd wel, dan hoor ik tenminstte goed geluid ipv die brakke geluidskaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Opnemen heeft niets met je geluidskaart te maken :)

Mijn brakke soundblaster kaartje neemt net zo mooi op als mijn Maya kaart en het is puur hoe je het omzet naar MP3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb er nog eens goed over na kunnen denken over dat hele porsche verhaal!
maar je kan niet eens kiezen tussen een fiat panda en een porsche
alle auto's zijn in de CD winkel even duur?

een beetje eerlijke concurentie zit er ook niet in
want of je nou naar de music store gaat of neer de frs (free? :r)
geen prijsverschil te bemerken... raar hoor! ??

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 09:33 . Reden: quote's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je eens in de aanbiedingenbak kijken, of tussen de nice-price cd's. Zit vaak genoeg leuks tussen, je moet alleen niet het allernieuwst willen (Ferrari's dus). Zo heb ik laatst voor 5 euro een cd van buckshot lefonque gekocht, wereldplaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

^JaapvR^ : you've said it all. verder is er weldegelijk een verschil te merken tussen local shops en ketens in prijs. Dat ketens onderling even duur zijn kan wel zijn, maar stap eens een cd/platen winkel die geen keten is en zie het prijsverschil..

btw 5 EUR voor een buckshot cd ? koopje :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Reind schreef op 05 juni 2003 @ 01:58:

Mijn brakke soundblaster kaartje neemt net zo mooi op als mijn Maya kaart en het is puur hoe je het omzet naar MP3 :)
ik had t meer over luisteren eigenlijk, en al dat gezoem enzo, maar ook de ruis van de gemiddelde soundcard haalt t niet bij mijn eigen apparatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

'Kee... Lang genoeg gel*ld over wel of geen mp3z... :)

Ik ben op zoek naar een plaatje, maar ik kom er dus totaal niet achter wat/welke het is. Misschien kennen jullie em wel.

Het is een techno/progressive plaatje, en je hoort er een zware vervormde "boze" stem (volgens mij) de zeven zonden opnoemen. En die stem eindigt met heel duidelijk iets van GREED.

Weet iemand waar ik het dan over heb? Ik hoorde de plaat op 4 elements en in de Deepdish set op het feestje vorige week van GlobalUnderground 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 11:23

Empathy

Extreme Audio

Vanavond een DJ contest.. es kijken wat ik ga draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Empathy schreef op 06 June 2003 @ 09:13:
Tell us more about it....

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
MisterDon schreef op 06 June 2003 @ 04:28:
'Kee... Lang genoeg gel*ld over wel of geen mp3z... :)

Ik ben op zoek naar een plaatje, maar ik kom er dus totaal niet achter wat/welke het is. Misschien kennen jullie em wel.

Het is een techno/progressive plaatje, en je hoort er een zware vervormde "boze" stem (volgens mij) de zeven zonden opnoemen. En die stem eindigt met heel duidelijk iets van GREED.

Weet iemand waar ik het dan over heb? Ik hoorde de plaat op 4 elements en in de Deepdish set op het feestje vorige week van GlobalUnderground 25.
Glodenny, Envi er ook tussen?

Kijk eens op de tracklist van de Sensation Black Megamix. Hier gebruiken ze het als intro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

BtM909 schreef op 06 juni 2003 @ 09:16:
[...]

Tell us more about it....
't stelt niet zoveel voor, 't is in een jongerencentrum in Hardenberg (Ojeesee)

Ik ben door het opsturen van een (slechte) demo uitgekozen om een half uurtje te draaien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 02:10

Virgil

We're not alone

Weet iemand of er nog een DJ-Contest ergens regio Arnhem wordt gehouden ?
Of zal ik gewoon wat demootjes opsturen naar wat lokale discotheekjes ?

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

SeRRveR schreef op 06 juni 2003 @ 11:29:
Weet iemand of er nog een DJ-Contest ergens regio Arnhem wordt gehouden ?
Of zal ik gewoon wat demootjes opsturen naar wat lokale discotheekjes ?
Wat wil je bereiken? Wil je meedoen met een contest of draaien in een discotheek?

Ga je voor het tweede, ga dan eens een keer langs (desnoods in de middag of begin van de avond). Zo'n eigenaar ziet je dan ipv alleen een CD-tje en jij kan het persoonlijk overhandigen. Maak een praatje en die vent onthoud je beter...

Later als je groot bent.... ;), dan boeken ze je wel om je naam 8)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

jadjong schreef op 06 juni 2003 @ 10:19:
[...]

Glodenny, Envi er ook tussen?

Kijk eens op de tracklist van de Sensation Black Megamix. Hier gebruiken ze het als intro.
Over welke mix hebben we het dan? Ik heb wel naar de Sensation Black 2002 dubbel CD geluisterd, maar daar kwam niks herkenbaars in voor.

Kun je er anders een klein sampletje van trekken, dan weet ik of ik niet voor joker zit te zoeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 23:36

DJT

Zomerhitje wat mij betreft:

Terence Trent D'Arby - Sayin' About You (Bini & Martini Vocal mix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

MisterDon schreef op 06 June 2003 @ 14:32:
[...]

Over welke mix hebben we het dan? Ik heb wel naar de Sensation Black 2002 dubbel CD geluisterd, maar daar kwam niks herkenbaars in voor.

Kun je er anders een klein sampletje van trekken, dan weet ik of ik niet voor joker zit te zoeken. :)
Nr. 1 van CD 2

Ik denk alleen dat die speciaal voor Sensation is opgenomen... Heb hem hier niet bij de hand...

[ Voor 62% gewijzigd door BtM909 op 06-06-2003 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
MisterDon schreef op 06 juni 2003 @ 14:32:
[...]

Nee, het is van die megamix cd/dvd

Sampul

[ Voor 9% gewijzigd door jadjong op 06-06-2003 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qua zomerhit ga ik voor: Sunclub Ft Underdog Project - Fiesta Jam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basif
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-07-2021

basif

Knowledge comes first

Reind schreef op 05 June 2003 @ 01:58:

Dat is echt bullshit, kaarten als een Maya hebben een VEEEL betere signaal / ruisverhouding dan een brakke soundblaster (en nog heel veel andere leuke dingen). Je betaald voor een profi kaart niet voor niets meer, anders zou studio-Nederland wel met een brakke Soundblaster werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basif
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-07-2021

basif

Knowledge comes first

Bovenstaande reply is van Six4Eight maar collega vergeet uit te loggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

basif schreef op 06 June 2003 @ 16:04:
Bovenstaande reply is van Six4Eight maar collega vergeet uit te loggen :)
Tot 2 maal toe :?

:+ HET IS WEER VRIJDAG!!!!

Wat zijn de weekendplannen mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BtM909 schreef op 06 juni 2003 @ 16:08:
[...]
Tsja, maar eens goed stappen ofzo. Morgen een beetje zomerinkopen doen in Oberhausen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BtM909 schreef op 06 June 2003 @ 16:08:
[...]

Tot 2 maal toe :?

:+ HET IS WEER VRIJDAG!!!!

Vanavond showtje doen, morgen hele dag werken en 's avonds richting het noorden van het land om daar even 2 dagen vakantie te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
vanavond P60, morgen naar hoorn, zondag zeilen, maandag weer naar huis

maarjah, dan moet je niet vergeten ff op een rooster te kijken

zo kwam ik er dus net achter, geen p60, nu vind ik dat niet heel erg, slaap ik tenminstte op tijd

[ Voor 55% gewijzigd door NightOwlNL op 06-06-2003 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

zomerhitje voor mij: saffron hill feat. ben onono - my love is always

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

jadjong schreef op 06 June 2003 @ 14:53:
[...]

Nee, het is van die megamix cd/dvd

Sampul
Het is niet wat ik bedoel helaas, maar het idee is wel een beetje hetzelfde. Alleen zit er dan een techno-lijntje onder geplakt. En het is niet die stem van Sensation.

Maar bedankt voor de moeite. Ben benieuwd of ik er nog achter ga komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
MisterDon schreef op 06 June 2003 @ 17:52:
[...]

Het is niet wat ik bedoel helaas, maar het idee is wel een beetje hetzelfde. Alleen zit er dan een techno-lijntje onder geplakt. En het is niet die stem van Sensation.

Maar bedankt voor de moeite. Ben benieuwd of ik er nog achter ga komen...
Probeer anders het forum van clubcharts. Daar zitten meer mensen die het zouden kunnen weten dan hier. I.i.g. meer mensen gericht op techno.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Empathy schreef op 06 June 2003 @ 09:13:
Het gaat stamptechno worden vanavond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier enig id in welke record de volgende sample in voor komt?

"THERE IS NO GUESLIST TONIGHT"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Verwijderd schreef op 07 June 2003 @ 08:52:

Ik ken een oud hardcore nummer waar die text in voorkomt.. maar ik ben de titel kwijt..

[Edit]

Oja.. over die DJ contest van gister..... Wat een drama..... Geen monitoren... split que deed het niet... allemaal alto-publiek.... verschrikkelijk laatste geworden omdat ik gigantisch kwaad aan het draaien was en nix lukte...

De winnaar kon met dit geluid ook niet mixen, maar hij maakte er van door heel enthousiast te gaan springen en fluiten achter de tafels :) Hij kreeg zelfs een paar alto's aan dansen :D

[ Voor 43% gewijzigd door Empathy op 07-06-2003 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL

weet niet of t helpt, maar ken t nummer wel
Hello, my name is on the list
What list
The DJ-list
miss thing, there is no guest list tonight

kan me herinneren dattie op een housepartycd staat, ff zoeken

[ Voor 9% gewijzigd door NightOwlNL op 07-06-2003 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 23:18

Chiron

Moderator Discord
Empathy schreef op 07 June 2003 @ 10:14:
[...]

Ik ken een oud hardcore nummer waar die text in voorkomt.. maar ik ben de titel kwijt..

[Edit]

Oja.. over die DJ contest van gister..... Wat een drama..... Geen monitoren... split que deed het niet... allemaal alto-publiek.... verschrikkelijk laatste geworden omdat ik gigantisch kwaad aan het draaien was en nix lukte...

De winnaar kon met dit geluid ook niet mixen, maar hij maakte er van door heel enthousiast te gaan springen en fluiten achter de tafels :) Hij kreeg zelfs een paar alto's aan dansen :D
ja dat suckt, was met mijn contest ook zo.. degenen die uiteindelijk gewonnen hadden hadden hun eigen voetbalclub/vriendenkring voor hun neus joelen

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Ener-G schreef op 07 juni 2003 @ 12:19:
[...]

ja dat suckt, was met mijn contest ook zo.. degenen die uiteindelijk gewonnen hadden hadden hun eigen voetbalclub/vriendenkring voor hun neus joelen
Tsja dat zal je altijd hebben.... stond ik gister ook weer in de local disco te draaien, nou met geen mogelijkheid de mensen aan het dansen te krijgen wat voor stijl/technieken je ook gebruikt... Saai :Z en dan ook nog het ubertrieste uitvallen van de subwoofer :'(

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

MR_WAZOO schreef op 07 June 2003 @ 11:52:
[...]

weet niet of t helpt, maar ken t nummer wel
Hello, my name is on the list
What list
The DJ-list
miss thing, there is no guest list tonight

kan me herinneren dattie op een housepartycd staat, ff zoeken
Club lonely van Lil' Louis

Lang leve ouwe parate kennis he. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Is dit niet "the Guestlist" van DJ Gizmo? Die eindigt er in ieder geval wel mee...

Trouwens... zit hier nog *steeds* zonder nieuwe TT's! Om gek van te worden, die post is echt zo frikking traag hier...

Mja, het zal het wachten wel meer dan waard zijn.

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Ener-G schreef op 07 June 2003 @ 12:19:
[...]

nah.. de winnaar is een bekende van me en ik ben ook wel terecht laatste geworden omdat ik er niks van bakte.. Hij maakte (probeerde altans) er een feestje van te maken, en dat deed hij goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hee MisterDon dat was precies degenen die ik zocht.

Toppie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* DJ-Jumbo live @ INNOVATIX.NL <<<FROM 8 PM>>> The big saterdaynight PRE PARTY !!! Huge hardstyle hit's... it's massive.... listen from 8 PM to innovatix.nl DJ-Jumbo live!!!

I N N O V A T I X . N L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Laatst online: 01-11-2024
zoals ik al zei: leer engels. Het is hits ;)
En zet die bitrate es omlaag! Op isdn kun je nauwelijks streamen hiermee :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Laatst online: 14-09 14:51
Ik ben al lang op zoek naar een leuke DJ naam, maar kan maar niks bedenken. Hoe zijn jullie op jullie DJ naam gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Bij voorkeur een naam die gewoon lekker in de mond ligt. Ik gebruik de naam van mijn grote idool (grinnik ;))

Afbeeldingslocatie: http://home.attbi.com/~jtalley1138/trigun.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

tis niet de naam die telt, maar ik heb de mijne genomen van een plaat die ik erg goed vind, klonk wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
basif schreef op 06 June 2003 @ 16:04:
[...]

Dat is echt bullshit, kaarten als een Maya hebben een VEEEL betere signaal / ruisverhouding dan een brakke soundblaster (en nog heel veel andere leuke dingen). Je betaald voor een profi kaart niet voor niets meer, anders zou studio-Nederland wel met een brakke Soundblaster werken..
Enig idee hoeveel ruis er uit ene mengpaneel/draaitafel komt?

Vast wel dus dan weet je ook dat je het verschil nooit zult horen tussen wat er met een brakke soundblaster is opgenomen en wat er met ene maya is opgenomen. Je mag het hier wel komen beluisteren hoor. Heb hier een mooie NAD reciever staan met een paar mooie mission speakers dus als je het daar niet op hoort :)

Je gaat het pas merken als je met midi e.d bezig bent maar om gewoon ff wat te recorden vanaf de mixer/draaitafel daar pak ik gewoon mijn terratex DMXXfire voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
DJT schreef op 06 juni 2003 @ 14:34:
Zomerhitje wat mij betreft:

Terence Trent D'Arby - Sayin' About You (Bini & Martini Vocal mix)
Al weer minstens een maand of 2 uit maar inderdaad wel een lekker plaatje. Gaat zeker een ibiza hitje worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

m'n Numark TT1520 tt's gaan de deur uit en er komen Reloop RP-4000 MKIII Chrome LTD dingetjes voor in de plaats. Eindelijk een beetje fatsoenlijk spul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Veel plezier met boenen dan :D

Hoe ziet je huidige setup er uit dan? UMX-7 en 2xRP-4000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Jimsterrr schreef op 07 juni 2003 @ 20:35:
Ik ben al lang op zoek naar een leuke DJ naam, maar kan maar niks bedenken. Hoe zijn jullie op jullie DJ naam gekomen?
Omdat iedereen vondt dat ik lekker energiek stond te draaien en net op dat moment NRG in de top 40 stond (;)) hebben ze mij DJ Energizer aangemeten, ik heb daar zelf maar NR-GiZR van gemaakt :)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgil

Virgil

We're not alone

BtM909 schreef op 06 June 2003 @ 11:32:
[...]

Wat wil je bereiken? Wil je meedoen met een contest of draaien in een discotheek?

Ga je voor het tweede, ga dan eens een keer langs (desnoods in de middag of begin van de avond). Zo'n eigenaar ziet je dan ipv alleen een CD-tje en jij kan het persoonlijk overhandigen. Maak een praatje en die vent onthoud je beter...

Later als je groot bent.... ;), dan boeken ze je wel om je naam 8)
Ja inderdaad, in principe zou ik gewoon langs moeten gaan bij wat lokale clubs hierzo. Want ik wil wel nou eindelijk een keer mijn eerste gig maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgil

Virgil

We're not alone

Jimsterrr schreef op 07 juni 2003 @ 20:35:
Ik noem mezelf nou: V-Mash
Is een combinatie van V (Virgil) M (Mohammed, mijn 2e naam) en Ash (Ashruf, mijn achternaam)

(Omdat er al iemand is die Dj V heet, en er ook al iemand is die Vash heet ;) *hint*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 23:18

Chiron

Moderator Discord
KeeZ schreef op 08 June 2003 @ 16:01:
[...]

Omdat iedereen vondt dat ik lekker energiek stond te draaien en net op dat moment NRG in de top 40 stond (;)) hebben ze mij DJ Energizer aangemeten, ik heb daar zelf maar NR-GiZR van gemaakt :)
hehe droog

ik heb m'n voornaam gewoon omgedraaid en gecombineerd met de beginletter van m'n achternaam: Ener-G :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
SeRRveR schreef op 08 June 2003 @ 16:09:
[...]

(Omdat er al iemand is die Dj V heet, en er ook al iemand is die Vash heet ;) *hint*)
O-) :X >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Vash schreef op 08 juni 2003 @ 13:01:
Veel plezier met boenen dan :D

Hoe ziet je huidige setup er uit dan? UMX-7 en 2xRP-4000?
Nee, een numark DJ-in-a-box setje met brakke beltdrive gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

jadjong schreef op 08 June 2003 @ 17:51:
[...]

Nee, een numark DJ-in-a-box setje met brakke beltdrive gevallen.
hey! 't is wel direct drive :)
En ik heb wel een UMX-7.

[ Voor 8% gewijzigd door Empathy op 08-06-2003 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 23:06

Eraser127

Nijkerk

Reind schreef op 04 June 2003 @ 17:13:
Voor de mensen die willen weten wat ik kwijt was om mijn dateq LPM7.2 op te lappen ->

19 nieuwe potmeters - Nieuwe mixbar (verbind alle componenten) - 2 nieuwe faders en last but not least allemaal nieuwe knoppen en een nieuw lakje over de deckplate en onderkant -> Kosten 275€.

En ze zijn er dik 5 uur mee bezig geweest omdat de mixer compleet uit elkaar moest en alles opnieuw gesoldeerd is :)
Heb je nu alsnog die Mag10 te koop? of weet je het nog niet (zo ja, dan mail ik je morgen ff, ben dinsdag t/m vrijdag weg)

[ Voor 8% gewijzigd door Eraser127 op 08-06-2003 22:48 ]

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tech Step (drum n bass subgenre) >> T3KST3P (1337) >> Tekstep >> tek

tadaaaaaaaaaa >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Empathy schreef op 08 June 2003 @ 19:09:
[...]

hey! 't is wel direct drive :)
En ik heb wel een UMX-7.
Maar hij blijft bagger :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

lalala net weer een klein gigje gehad, anderhalf uur lang knallen... morgen pics van de setup die we daar hebben :)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
jadjong schreef op 08 juni 2003 @ 22:46:
[...]

Maar hij blijft bagger :+
Inderdaad hoe je het ook went of keert aan de muur staat ie het mooist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Reind schreef op 09 June 2003 @ 03:07:
[...]

Inderdaad hoe je het ook went of keert aan de muur staat ie het mooist ;)
Kopen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Als je er 100 eur per stuk bij doet mag je ze opsturen (verzendkosten zijn voor jou, dat spreekt) :p Vraag het eens aan Jumbo, die zocht nog direct drives om zn belts te vervangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jupz... heb m'n oog laten vallen op een Q-20
maar dat krijg ik einde van de maand pas te horen
(Dan heb ik ook pas weer geld... dus dat komt ff mooi uit!)
maargoed... stuur ff specs(in welke staat ze zijn) + de vraagprijs naar djjumbo_nl@nospam-hotmail.com dan komen we er misschien wel uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Verwijderd schreef op 09 June 2003 @ 10:37:
jupz... heb m'n oog laten vallen op een Q-20
maar dat krijg ik einde van de maand pas te horen
(Dan heb ik ook pas weer geld... dus dat komt ff mooi uit!)
maargoed... stuur ff specs(in welke staat ze zijn) + de vraagprijs naar djjumbo_nl@nospam-hotmail.com dan komen we er misschien wel uit!
check je mail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Laatst online: 25-08 23:36

DJT

Reind schreef op 08 June 2003 @ 02:19:
[...]

Al weer minstens een maand of 2 uit maar inderdaad wel een lekker plaatje. Gaat zeker een ibiza hitje worden.
Hmm...zo lang al? Op vinyl? Vreemd dat ik dan nu pas een promo krijg (Sound Division). :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
DJT schreef op 09 juni 2003 @ 12:01:
[...]

Hmm...zo lang al? Op vinyl? Vreemd dat ik dan nu pas een promo krijg (Sound Division). :(
Yeps op vinyl. Grijze hoes met opdruk idem dito voor de plaat.

Heb ff gekeken naar de datum waar ik mijn formulier in heb gevuld voor dat ding en dat was 21 april. Geen 2 maar anderhalve maand geleden dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
reind > om einde te maken aan je droom > goed geluid uit een soundblaster is een utopie

je zou er eens een scoop en een spectrum analyzer op los moeten laten en dan een goeie cdspeler ernaast zetten

dan kan je t verschil zien

ik moet voorderest zeggen dat ik t ook nog duidelijk hoor ook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
MR_WAZOO schreef op 10 June 2003 @ 00:06:
reind > om einde te maken aan je droom > goed geluid uit een soundblaster is een utopie

je zou er eens een scoop en een spectrum analyzer op los moeten laten en dan een goeie cdspeler ernaast zetten

dan kan je t verschil zien

ik moet voorderest zeggen dat ik t ook nog duidelijk hoor ook....
Dan nodig ik je uit om hier te komen luisteren naar iets wat ik opneem vanaf de draaitafels.

Ik heb het niet over het afspelen maar over het opnemen. Inderdaad bij het afspelen geeft mijn maya een veel beter geluid maar bij het opnemen vanaf een analoge bron zul je het niet horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:58

HuismAndré

-Pardon my French, I'm Dutch-

MR_WAZOO schreef op 10 juni 2003 @ 00:06:
Ik heb eens een ABX vergelijk gedaan met een SB-64 AudioPCI (is eigenlijk een Ensoniq kaartje dat toendertijd zo'n 80 piek kostte) en een Turtle Beach Fiji (wat toendertijd een van de betere kaartjes was) met een Ortofon Night Club E in een SL-1200 (vinyl bron dus). Totaal hebben zo'n 6 mensen de ABX test gedaan (goed gecontroleerd, alles genormaliseerd naar precies de juiste waarde) en NIEMAND kon een verschil horen tussen de 2!

Dus als de bron Vinyl is (ruis, brom, storing en vervorming gratis inbegrepen) dan is een SB Live kaartje ruim voldoende MITS alles netjes afgesteld is (aangezien de SB Live kaartjes in het analoge gedeelte met groot gemak in de clip te krijgen zijn (en da's volgens mij precies waar het zo vaak fout gaat)).

André Huisman (www.new-line.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

KeeZ schreef op 09 juni 2003 @ 01:25:
lalala net weer een klein gigje gehad, anderhalf uur lang knallen... morgen pics van de setup die we daar hebben :)
stille doch subtiele hint:
Het is 'morgen' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM-
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Ik wil beginnen met dj'en, en ik zat aan dit setje te denken:

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11149

nu zijn er niet veel ervaringen gepost met de Reloop RP-4000 MKIII dus vraag ik me af of er iemand hier is die er al wel ervaring mee heeft.

Heeft iemand een globale mening/ ervaring over datgene wat ik wil aanschaffen? dus 2x een RP-4000 en een Gemini PMX-500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
huisman schreef op 10 June 2003 @ 14:25:
[...]

Ik heb eens een ABX vergelijk gedaan met een SB-64 AudioPCI (is eigenlijk een Ensoniq kaartje dat toendertijd zo'n 80 piek kostte) en een Turtle Beach Fiji (wat toendertijd een van de betere kaartjes was) met een Ortofon Night Club E in een SL-1200 (vinyl bron dus). Totaal hebben zo'n 6 mensen de ABX test gedaan (goed gecontroleerd, alles genormaliseerd naar precies de juiste waarde) en NIEMAND kon een verschil horen tussen de 2!

Dus als de bron Vinyl is (ruis, brom, storing en vervorming gratis inbegrepen) dan is een SB Live kaartje ruim voldoende MITS alles netjes afgesteld is (aangezien de SB Live kaartjes in het analoge gedeelte met groot gemak in de clip te krijgen zijn (en da's volgens mij precies waar het zo vaak fout gaat)).
Héhé waar was je nou zo lang ;)

Maar fijn dat ik dus niet de enige ben die er zo over denk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré

HuismAndré

MM- schreef op 10 June 2003 @ 14:38:
Ik wil beginnen met dj'en, en ik zat aan dit setje te denken:

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11149

nu zijn er niet veel ervaringen gepost met de Reloop RP-4000 MKIII dus vraag ik me af of er iemand hier is die er al wel ervaring mee heeft.
Dat duurt altijd even. Vooral als je nagaat dat er (bij mij) zo'n 400 Q-30's de deur uit zijn gegaan en nog maar iets van 20 RP-4000MKIII's.

Qua motor en qua arm is hij IDENTIEK aan de Q-30. Enig verschil is het uiterlijk (nieuwe versie heeft een metalen bovenplaat en een iets andere knopindeling).
Heeft iemand een globale mening/ ervaring over datgene wat ik wil aanschaffen? dus 2x een RP-4000 en een Gemini PMX-500.
Spaar nog even door voor de set met de PS-626i. Grote tekortkoming van de PMX-500 is het feit dat de toonregeling NA de voorafluistering zit (dus je hoort op de voorafluisting NIET wat je met de toonregeling doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
als jullie t echt alleen over t opnemen hebben dan klopt dat inderdaad, opnames met sb kaartjes zijn wel ok, maar hoe ze in vredesnaam zo een prutszooi de verwerking laten doen bij soundblaster, daar snap ik geen fluit van... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM-
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

huisman schreef op 10 juni 2003 @ 17:10:
[...]

Dat duurt altijd even. Vooral als je nagaat dat er (bij mij) zo'n 400 Q-30's de deur uit zijn gegaan en nog maar iets van 20 RP-4000MKIII's.

Qua motor en qua arm is hij IDENTIEK aan de Q-30. Enig verschil is het uiterlijk (nieuwe versie heeft een metalen bovenplaat en een iets andere knopindeling).

[...]
Spaar nog even door voor de set met de PS-626i. Grote tekortkoming van de PMX-500 is het feit dat de toonregeling NA de voorafluistering zit (dus je hoort op de voorafluisting NIET wat je met de toonregeling doet).
Ik wil het leren :) Dus ik dacht dat degene die ik aangaf, met die 4000's beter was voor mij, vind/denk jij dat de keuze die jij aangaf dan beter is?

tia :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré

HuismAndré

Er is een set met 2 x de RP-4000 + een PS-626i mixer. Da's de set die ik bedoel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand ervarinkjes met een Stanton sa 8 mixer? wil die gaan gebruiken om progressive mee te draaidingeren.
Heeft ook iemand ervaring met staton spherishe naalden? beter dan ortofon? B)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

huisman schreef op 10 June 2003 @ 18:40:
Er is een set met 2 x de RP-4000 + een PS-626i mixer. Da's de set die ik bedoel!
jah de 626i...

beste mixer... maar dek hem wel af
hij kraakt bij mij nu al :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

ff faders vervangen hé, doe ik nu ook met mn mixer na 3-4 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leffe_blond schreef op 11 juni 2003 @ 21:56:
ff faders vervangen hé, doe ik nu ook met mn mixer na 3-4 jaar
lo heb uhm net een paar maanden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré

HuismAndré

Heb je daarover al contact opgenomen met je dealer? Wellicht valt het onder de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

huisman schreef op 12 June 2003 @ 01:20:
Heb je daarover al contact opgenomen met je dealer? Wellicht valt het onder de garantie?
Vallen faders ooit onder de garantie? Bij een zaak waar ik ooit wat gekocht heb, kreeg je overal garantie op behalve op de faders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré

HuismAndré

Empathy schreef op 12 June 2003 @ 09:43:
[...]
Vallen faders ooit onder de garantie? Bij een zaak waar ik ooit wat gekocht heb, kreeg je overal garantie op behalve op de faders..
Een aantal merken (zoals JB-Systems) geven een jaar garantie op alles, dus ook de faders. Andere merken geven totaal geen garantie op faders en cross-faders.

Het verschilt dus per merk. Ik ben al een tijdje bezig een database aan te leggen over de garantie van de verschillende merken. Die info komt dan bij elk product te staan (lekker duidelijk MAAR wel wat beangstigend voor een aantal merken... ;-)

Gemini geeft 3 maanden garantie op de cross-fader van de 626i en 1 jaar garantie op de faders en potmeters. De rest van de mixer (voeding e.d.) heeft 3 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
huisman schreef op 12 June 2003 @ 09:58:
[...]

Een aantal merken (zoals JB-Systems) geven een jaar garantie op alles, dus ook de faders. Andere merken geven totaal geen garantie op faders en cross-faders.

Het verschilt dus per merk. Ik ben al een tijdje bezig een database aan te leggen over de garantie van de verschillende merken. Die info komt dan bij elk product te staan (lekker duidelijk MAAR wel wat beangstigend voor een aantal merken... ;-)

Gemini geeft 3 maanden garantie op de cross-fader van de 626i en 1 jaar garantie op de faders en potmeters. De rest van de mixer (voeding e.d.) heeft 3 jaar garantie.
geloven ze dan zo slecht in hun spullen dat ze niet meer garantie durven geven???

je zou toch denken dat ze echt zouden zeggen > hoppa, dit is een goed product, hier durven we jaren garantie op te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Helaas zijn er altijd van die raghufters die ieder produkt stuk kunnen krijgen of het nou goed is of niet :)

Aangezien er daar aardig wat van rond lopen kan ik me die garantie regelingen ook wel een beetje voorstellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré

HuismAndré

MR_WAZOO schreef op 12 June 2003 @ 11:59:
[...]
geloven ze dan zo slecht in hun spullen dat ze niet meer garantie durven geven???

je zou toch denken dat ze echt zouden zeggen > hoppa, dit is een goed product, hier durven we jaren garantie op te geven
Hoeveel garantie krijg jij op de uitlaat van je auto? En op de remblokken?

Slijtage hangt STERK, HEEL STERK af van het gebruik. Sommige mensen doen jaren met een fader, anderen raggen hem binnen een paar weken aan gort.

Het is dus op zich niet zo HEEL vreemd dat sommige merken gewoon geen garantie op de faders geven (wel jammer maar niet geheel van de "pot gerukt gek"). Het getuigt van lef als een fabrikant een jaar op alle faders durft te geven (want ik kan zo een paar klanten noemen die in die tijd zo'n 4-5 cross-faders versleten zullen hebben ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Nonde***, zojuist is de UPS-dude langs geweest. Leveringsomvang... 1 x mixer, 1 x headphone... 1 x TT... argh! Ik heb er toch echt twee nodig hoor!

Naja, dan maar hopen dat morgen de tweede wordt geleverd.

Trouwens: wow. Die PDT-6000 is echt slick... O+

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
huisman schreef op 12 June 2003 @ 14:19:
[...]

Hoeveel garantie krijg jij op de uitlaat van je auto? En op de remblokken?

Slijtage hangt STERK, HEEL STERK af van het gebruik. Sommige mensen doen jaren met een fader, anderen raggen hem binnen een paar weken aan gort.

Het is dus op zich niet zo HEEL vreemd dat sommige merken gewoon geen garantie op de faders geven (wel jammer maar niet geheel van de "pot gerukt gek"). Het getuigt van lef als een fabrikant een jaar op alle faders durft te geven (want ik kan zo een paar klanten noemen die in die tijd zo'n 4-5 cross-faders versleten zullen hebben ;-)
het is volgens mij niet onmogenlijk een hufterproof fader te bouwen, en deze los te verkopen, en daar dan levenslange of anderssoortige garantie op te geven

ik ben in iedergeval zo iemand die als iemand niet normaal met apparatuur omgaat diegene rustig een rotschop geeft , ik vind namelijk dat je normaal moet doen met apparatuur en dat raggen niet stoer is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hoe zit het eigenlijk met de duurdere segment faders? Zit daar ook helemaal geen garantie op?

offtopic:
Daarnaast ben ik ff nieuwsgierig naar de ondertitel van Dré: -Pardon my French, I'm Dutch-

Zit hier nog een verhaal achter ?

[ Voor 44% gewijzigd door BtM909 op 12-06-2003 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 00:28
BtM909 schreef op 12 juni 2003 @ 16:09:
Hoe zit het eigenlijk met de duurdere segment faders? Zit daar ook helemaal geen garantie op?

offtopic:
Daarnaast ben ik ff nieuwsgierig naar de ondertitel van Dré: -Pardon my French, I'm Dutch-

Zit hier nog een verhaal achter ?
Heeft ie een aantal jaar geleden weleens uitgelegd, maar dat had te geloof ik maken met correspondentie met een fransman ofzo voor zijn werk.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré

HuismAndré

Universal Creations schreef op 12 juni 2003 @ 18:08:
[...]

Heeft ie een aantal jaar geleden weleens uitgelegd, maar dat had te geloof ik maken met correspondentie met een fransman ofzo voor zijn werk.
Nope.

Als iemand zegt "Pardon my French" dan bedoelt hij eigenlijk dat hij excuses aanbiedt voor wat hij zegt (of beter, hoe hij het zegt).

Ik ben wel eens beschuldigd van het nogal direct en soms zelfs grof zijn (who me??? ;-)

Ook heb ik, vooral in het verleden, vele stukken geschreven op internationale fora en Usenet. Daar krijg je dan wel eens te maken met "cultuurshocks" (zoals Engelsen die je heel beleefd gigantisch kunnen beledigen). Daar bleek dus dat mijn nogal "directe" manier van schrijven vaak leidde tot verhitte discussies.

Vandaar dat ik sinds jaar en dag als ondertekening heb "pardon my french, I'm Dutch". Ik excuseer mij dus al vooraf voor m'n taalgebruik ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door HuismAndré op 12-06-2003 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré

HuismAndré

MR_WAZOO schreef op 12 June 2003 @ 16:07:
[...]

het is volgens mij niet onmogenlijk een hufterproof fader te bouwen, en deze los te verkopen, en daar dan levenslange of anderssoortige garantie op te geven
Absoluut. Het is OOK mogelijk een auto te maken waarmee je NOOIT meer een ongeluk kunt krijgen. Of die auto echter een markt zal vinden voor de prijs die je er dan voor moet betalen...

Als je een fader HEEL erg goed gaat maken dan wordt hij ook HEEL erg duur. Als we dan een gemiddelde mixer pakken en daar 3 van die HEEL erg dure faders in gaan zetten dan wordt die mixer HEEL HEEL erg duur. De markt daarvoor zal dan dus HEEL HEEL erg klein worden (wat alleen maar een negatief effect zal hebben op de doorberekening van de ontwikkelkosten). Ik wil niet eens denken wat er gebeurt bij een mixer die 8 van die HEEL erg dure faders zou gebruiken.

Wat bij de betere mixers WEL het geval is is dat de faders relatief eenvoudig vervangen kunnen worden. Op die manier kun je de kosten dus toch nog WAT in de hand houden. Ook moet je de afweging maken wat je met een fader moet die GEMIDDELD 20 jaar meegaat als deze in een mixer gezet wordt die na 10 jaar op de schroothoop gegooid wordt omdat er een veel mooier nieuw speeltje op de markt is gekomen.

Bij de instapmixers is het zo dat het vervangen van de faders eigenlijk te arbeidsintensief is om nog lonend te zijn (zeker als de mixer al een paar jaar oud is). Zulke mixers gaan dan het 2e hands circuit in als "hobby" mixers, naar gebruikers die zelf de faders kunnen vervangen (het is namelijk niet moeilijk maar het kost gewoon veel tijd om de faders te vervangen in de instapmixers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

huisman schreef op 12 June 2003 @ 18:26:
[...]

Bij de instapmixers is het zo dat het vervangen van de faders eigenlijk te arbeidsintensief is om nog lonend te zijn (zeker als de mixer al een paar jaar oud is). Zulke mixers gaan dan het 2e hands circuit in als "hobby" mixers, naar gebruikers die zelf de faders kunnen vervangen (het is namelijk niet moeilijk maar het kost gewoon veel tijd om de faders te vervangen in de instapmixers).
Indeed, wie ooit van plan is om de faders van zn beat4 zelf te vervangen.... koop meteen een nieuwe mixer. Je moet ongeveer alles losmaken wat vastzit om eraan te kunnen. Ik hoop dat ik hem ooit nog terug in elkaar krijg (wacht nu op de juiste faders, shop of JB is zo slim geweest van de verkeerde faders te leveren..) :'(

Had ik het geweten, kocht ik meteen een nieuwe mixer, want ik wil toch al ff iets anders..

nu dus weer op mn tank bezig:

Afbeeldingslocatie: http://www.rodec.be/oldrodecs/1363_Front_BW.jpg

hij blijft het doen, maar sommige funkties mis ik echt hard (Gain en eq)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over die faders, zijn rotaries niet een beetje de oplossing voor? jah kunt ze natuurlijk uit je mixplaat sleuren maar door te draaien krijg je ze tog moeilijk kepoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 19:29:
over die faders, zijn rotaries niet een beetje de oplossing voor? jah kunt ze natuurlijk uit je mixplaat sleuren maar door te draaien krijg je ze tog moeilijk kepoet?
De meeste potmeters, of het nou schuiven zijn of draaiknoppen, werken nog steeds met een contactje dat over een stuk koolstof met oplopende dikte schuift. Dat slijt, hoe je het ook aanpakt. Vroeger of later gaat dat fout.

Kijk, faders die optisch werken (en op de juiste plekken van teflon coating voorzien zijn èn nauwkeurig, dus met weinig speling gefabriceerd zijn) die benaderen het predikaat 'onverslijtbaar' behoorlijk snel. Dan gaat nog eerder het LEDje of de fotocel eraan die erin zit. Maar het probleem daarvan is weer: gecompliceerder en dus duurder.

[ Voor 1% gewijzigd door JumpStart op 12-06-2003 19:53 . Reden: spel'fuot' ]

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de techno liefhebber:
Techno Set

Setjes posten mag toch gewoon he :?

Het kan wat kraken enzo..das een mengpaneel die vervelend doet :( Verder is het niet echt foutloos ofzo, maar wel leuk hoop ik :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 20:29 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.