How to become a Dj... deel VI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste
Acties:
  • 7.213 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-07 22:43
die schokjes deed dat ding nooit, hij draait normaal gewoon rond, maar nu slaat hij steeds 1 stukje over, oftewel als je 1234 telt is t 1 vooruit, 2 vooruit 3 stil, 4 weer vooruit
en dat hoort gewoon van 1 tot 4 vooruit te zijn, oftewel, hij mist denk 1 spoel, en geloof me dre, ik weet dat t niet klopt want me pt2000 doet t wel goed en deze voorheen ook

daarbij, dit ding is al een schadegeval..... vanmiddag meer, zit nu op me werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:18

Chiron

Moderator Discord
maaruhm waar merk je het dan aan als de platter er _wel_ op ligt?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Zo vandaag ff me LPM7.2 weg gebracht en nu maar hopen dat ie weer als nieuw terug komt.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Ener-G schreef op 28 May 2003 @ 13:01:
maaruhm waar merk je het dan aan als de platter er _wel_ op ligt?
de 0% pitch loopt niet gelijk en er zit een irri tik in, en hij draait niet constant genoeg

vaag, nu doettie t wel redelijk goed

snap der geen fluit van

[ Voor 12% gewijzigd door NightOwlNL op 28-05-2003 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MR_WAZOO schreef op 28 May 2003 @ 16:25:
[...]

de 0% pitch loopt niet gelijk en er zit een irri tik in, en hij draait niet constant genoeg

vaag, nu doettie t wel redelijk goed

snap der geen fluit van
nu was je wel nuchter?

Ik bedoel..... het kan allemaal he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, ook tis ook altijd wat met die PT1000's :). Vandaag bij Dre langsgeweest om mijn felbegeerde PDT6K op te halen (niiiiiiiice :)), en meteen eventjes mijn ouwe beestjes meegenomen om te kijken of ze nog een beetje te fatsoeneren waren, maar dat viel tegen :).
Eentje had een rotte armlager, en de spindle-lagering van beiden was doodeng (dat wist ik eigenlijk al, maar het was dus ook nietmeer te herstellen)... Jammer? Tja, als starterdecks waren ze best leuk, en mixen lukt nog altijd prima (alleen scratchen is dus geen aanrader met al die losse onderdelen :)). De moraal v/h verhaal: ook met gare lagers kan je mixen, dus wat reind toch tegen 35 jaar ouwe technics heeft... ;)

Maar kga nu fijn weer verder kijken of ik 3 platen synced kan krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
zat trouwens eergister een rare tik in

zitten er in die motoren lagertjes???

want dan moet ik denk ik een lager vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op 28 mei 2003 @ 14:03:
Zo vandaag ff me LPM7.2 weg gebracht en nu maar hopen dat ie weer als nieuw terug komt.
Ik ben benieuwd wat je kwijt bent... Mijn Apollo wil ook wel een retourtje Dateq namelijk :D Heb dat hele ding opnieuw gesoldeerd..wat caps vervangen..nog niet goed. Word er helemaal gestoord van |:(
Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 22:42:

Maar kga nu fijn weer verder kijken of ik 3 platen synced kan krijgen!
Watch and learn ;) :P :+
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/5786/full.jpg
klik

Edit:

Ow trouwens...nu ik toch hier aant posten ben. Wie heeft er ervaring met Trackmaster2's? Momania en ik hebben nu allebei die elementjes en die dingen shaken erover! De naald staat gewoon in de groef, maar het element vibreert als een gek. Bij Momania schiet de naald gewoon uit de groef..dat heb ik nog niet gehad. Ik heb ook 2 ortofons en die hebben er geen last van. Ik dacht ik neem een trackmaster voor mn 3e deck, maar ik vind het maar vage dingen.. Zijn er meer mensen die dit mee hebben gemaakt en eventueel opgelost?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2003 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 19:58

HuismAndré

-Pardon my French, I'm Dutch-

MR_WAZOO schreef op 28 mei 2003 @ 12:55:
die schokjes deed dat ding nooit, hij draait normaal gewoon rond, maar nu slaat hij steeds 1 stukje over, oftewel als je 1234 telt is t 1 vooruit, 2 vooruit 3 stil, 4 weer vooruit
en dat hoort gewoon van 1 tot 4 vooruit te zijn, oftewel, hij mist denk 1 spoel, en geloof me dre, ik weet dat t niet klopt want me pt2000 doet t wel goed en deze voorheen ook
Aah. Nu is het al een stuk duidelijker ;-)

Het zou kunnen dat een van de spoelen doorgebrand is (is te meten) of dat een van de drivers de geest heeft gegeven (is ook wel te meten).

Zoiets moet je echter zeker gaan horen (en niet alleen tijdens het mixen).

André Huisman (www.new-line.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 mei 2003 @ 11:02:
[...]

Ik ben benieuwd wat je kwijt bent... Mijn Apollo wil ook wel een retourtje Dateq namelijk :D Heb dat hele ding opnieuw gesoldeerd..wat caps vervangen..nog niet goed. Word er helemaal gestoord van |:(
waarschijnlijk een mats prijsje. Bij Dateq vonden ze het wel leuk om te zien dat nummer 129 van de Dateq LPM7.2 serie nog steeds zijn werk deed. Ik heb ook echt een hele oude LPM want mijn potmeters zitten op een andere manier bevestigd dan bij de nieuwere LPM.

Ze gaan nu een complete check doen en ales door meten. Daarnaast vervangen ze alles wat ook maar kuren zou kunnen gaan vertonen de eerste 5 jaar. Dat zullen alle potmeters dus wel worden ;)

Maandag heb ik hem waarschijnlijk wel weer terug. Duurde wat langer omdat ze onderbezet aan het werk waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
huisman schreef op 29 May 2003 @ 12:17:
[...]
Aah. Nu is het al een stuk duidelijker ;-)

Het zou kunnen dat een van de spoelen doorgebrand is (is te meten) of dat een van de drivers de geest heeft gegeven (is ook wel te meten).

Zoiets moet je echter zeker gaan horen (en niet alleen tijdens het mixen).
mocht dit zo zijn, weet jij dan of die onderdeeltjes makkelijk te verkrijgen zijn (als een driver doorgefikt is want een spoel is einde verhaal, die dingen zijn speciaal gevormd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Laatst online: 25-08 23:36

DJT

Verwijderd schreef op 29 May 2003 @ 11:02:
[...]

[...]

Watch and learn ;) :P :+
[afbeelding]
klik

Edit:

Ow trouwens...nu ik toch hier aant posten ben. Wie heeft er ervaring met Trackmaster2's? Momania en ik hebben nu allebei die elementjes en die dingen shaken erover! De naald staat gewoon in de groef, maar het element vibreert als een gek. Bij Momania schiet de naald gewoon uit de groef..dat heb ik nog niet gehad. Ik heb ook 2 ortofons en die hebben er geen last van. Ik dacht ik neem een trackmaster voor mn 3e deck, maar ik vind het maar vage dingen.. Zijn er meer mensen die dit mee hebben gemaakt en eventueel opgelost?
Ik heb de Trackmaster II's ongeveer 4 jaar gebruikt, dat schudden waar je het over hebt, heb ik nog nooit gehad. De arm stond bij mij altijd op 3 mm en het gewicht op 3,5 gram. Probeer eens aan de tracking te draaien.

Heb zelf mijn Trackmasters vervangen voor de Concorde Night Club E's. Ik vind ze beter klinken, vooral het mid en hoog. Op langere termijn ben ik ook goedkoper uit; vervangingsnaalden voor de Trackmaster zijn namelijk rond de €80,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Voor de mensen die gisteren niet in hotel Arena bij de GU25 release party van Deep Dish waren....

U've missed one!

Jeez wat een topfeestje was dat zeg! Begin met Kleinenberg, dis opgevolgd werd door de heren van Deep Dish. Kleinenberg ging in de kleine zaal lekker door, maar intussen liet DD zien waar ze goed in zijn. Wat lekker chillend. Echt een heel mooie set. Soms wel heel duistere underground, maar dan ineens knalharde techno. En het matchte ook nog eens.

Voor de mensen hier die CD jocks mietjes vinden... Zowel Kleinenberg als Deep Dish stonden met dikke mappen CD's te draaien. Dus ik begin steeds meer gelijk te krijgen! :)

Het was er wel superdruk, en de verdeling man-vrouw was het ook niet helemaal (ik denk 70-30)
Morgen staan er foto's op partyscene (en ik geloof dat ik daar ook tussen sta; kunnen jullie mij ook eens @ een party zien...)

Maar al met al een topper. En het ging niet tot 4 uur maar tot 6 uur vanochtend door. Das ook wel lekker. Naar huis fietsen met licht en fluitende vogeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 19:58

HuismAndré

-Pardon my French, I'm Dutch-

MR_WAZOO schreef op 29 May 2003 @ 16:15:
[...]
mocht dit zo zijn, weet jij dan of die onderdeeltjes makkelijk te verkrijgen zijn (als een driver doorgefikt is want een spoel is einde verhaal, die dingen zijn speciaal gevormd
Prijzen weet ik niet, ik heb het nog nooit bij de "poot" gehad. Het lijkt me het goedkoopst te kijken welke driver eruit gepoeft is (als het een driver is die stuk gegaan is) en dan bij een electronicagroothandel een nieuw drivertje te bestellen.

André Huisman (www.new-line.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJT schreef op 30 May 2003 @ 11:48:
[...]

Ik heb de Trackmaster II's ongeveer 4 jaar gebruikt, dat schudden waar je het over hebt, heb ik nog nooit gehad. De arm stond bij mij altijd op 3 mm en het gewicht op 3,5 gram. Probeer eens aan de tracking te draaien.

Heb zelf mijn Trackmasters vervangen voor de Concorde Night Club E's. Ik vind ze beter klinken, vooral het mid en hoog. Op langere termijn ben ik ook goedkoper uit; vervangingsnaalden voor de Trackmaster zijn namelijk rond de €80,-.
Tnx..ik had al zitten proberen met hoogtes etc etc. Het gaat niet weg. Als ik de instelling die jij geeft instel dan slaat de naald steeds over. Ik zal eens kijken of het zaakje nog wel waterpas staat, want dat is het enige dat overblijft dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ik draai momenteel met 2 JB-Systems HQ 20D en ben aant denken om ze te vervangen door 2 Technics SL-1210 M3D met Ortofon Concorde Pro elementen. Ze worden vooral gebruikt om hardcore mee te draaien en soms wat techno. Is dit een goede setup om mee te gaan draaien on the road??? Wat zou ik nog kunnen krijgen voor 1 van de 2 HQ 20D's?? Want de 2de hou ik bij om thuis er gewoon plaatjes mee te draaien, niet om mee te mixen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2003 03:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

wat had je gedacht? Dat het een slechte setup was om mee te draaien? Je noemt hier decks die al jaren aan de top staan samen met naalden/cellen van topqualiteit. Tuurlijk is dat een goeie setup. Ik heb laatst 250 EUR gevraagd voor 2 HQ20's en die was ik na een ad op het net zo kwijt.

Om reind alvast voor te zijn: er is meer dan technics, ook vestax, gemini, numark... hebben toptafels in hun hogere regionen zitten, maar die moet je dan zelf maar eens gaan proberen.

[ Voor 7% gewijzigd door Yalopa op 31-05-2003 08:44 ]

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
leffe_blond schreef op 31 mei 2003 @ 08:43:
wat had je gedacht? Dat het een slechte setup was om mee te draaien? Je noemt hier decks die al jaren aan de top staan samen met naalden/cellen van topqualiteit. Tuurlijk is dat een goeie setup. Ik heb laatst 250 EUR gevraagd voor 2 HQ20's en die was ik na een ad op het net zo kwijt.

Om reind alvast voor te zijn: er is meer dan technics, ook vestax, gemini, numark... hebben toptafels in hun hogere regionen zitten, maar die moet je dan zelf maar eens gaan proberen.
mocht je alternatieven willen weten > lees de draadjes, en anders ben je nu al klaar

wat voor mixer heb je trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Mwah voor on the raod zou ik nog steeds een SL blijven gebruiken -> Valt namelijk simpelweg niets aan te slopen.

Dat is eigenlijk ook het enige wat ik kan bedenken waarom je een SL zou blijven gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 02:59:
Hallo

Ik draai momenteel met 2 JB-Systems HQ 20D en ben aant denken om ze te vervangen door 2 Technics SL-1210 M3D met Ortofon Concorde Pro elementen. Ze worden vooral gebruikt om hardcore mee te draaien en soms wat techno. Is dit een goede setup om mee te gaan draaien on the road??? Wat zou ik nog kunnen krijgen voor 1 van de 2 HQ 20D's?? Want de 2de hou ik bij om thuis er gewoon plaatjes mee te draaien, niet om mee te mixen.
ik bied 75 euro :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Reind schreef op 31 mei 2003 @ 23:11:
Mwah voor on the raod zou ik nog steeds een SL blijven gebruiken -> Valt namelijk simpelweg niets aan te slopen.

Dat is eigenlijk ook het enige wat ik kan bedenken waarom je een SL zou blijven gebruiken :)
Sorry, dit moest ik ff quoten :+ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Dat is zo'n beetje de waarde van die beltdrives van je, ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

wazzo>> Ik hoef de alternatieven niet te weten, statistisch gezien gaan mn huidige tafels nog jaaaaaaren mee. :p
reind >> ik weet nog wel een reden: het zijn gewooon hele goeie TT's
vash >> plaag die jongen niet zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
leffe_blond schreef op 01 June 2003 @ 10:18:
wazzo>> Ik hoef de alternatieven niet te weten, statistisch gezien gaan mn huidige tafels nog jaaaaaaren mee. :p
Hmmmmmmm als jij denkt dat je technics 20 jaar mee kan dan zit je toch wel fout. :+

En ik kan nog wel 10 redenen opnoemen waarom een PDT of een TTX net zo goed is als de SL of zelfs beter. Ach de SL is gewoon een hufterproof draaitafel en zolang er mensen zijn die niet met dj gear om kunnen gaan zal de SL ook nog wel verkocht blijven worden ;)

Nu ff iets belangrijkers -> Morgen kan ik mijn LPM weer ophalen. Compleet gereviseerd en netjes opgepoetst zodat ie er weer als nieuw uit ziet.
Ben alleen vergeten te vragen wat het ging kosten maar dat zie ik morgen wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik zeg niet 20 jaar, maar ik hoop er toch nog 10 jaar mee te doen, en dan, ach dan ben ik een oude lul die al lang geen plaatjes meer draait :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vash schreef op 01 June 2003 @ 01:11:
[...]
Dat is zo'n beetje de waarde van die beltdrives van je, ja ;)
dat zou kunnen maar dit was een seriuus bod, en bemoei jij je er ff lekker niet mee... :|

anyway, als je hem kwijt wilt, ik ben geintereseert: contact me @ djjumbo_nl(atNOSPAM)hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
leffe_blond schreef op 01 June 2003 @ 12:06:
Ik zeg niet 20 jaar, maar ik hoop er toch nog 10 jaar mee te doen, en dan, ach dan ben ik een oude lul die al lang geen plaatjes meer draait :p
Over 10 jaar ben ik binnen en hoef ik geen plaatjes meer te draaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmz nouwja heb de openings post ff gelezen en het lijkt mij zo mooi om zelf nummers in elkaar te zetten, ik zou zo van alle nummers die ik heb een aantal nieuwe nummers kunnen maken als ik ieder soort muziek instrument er appart uit zou kunnen halen.
ik heb voor de gein wel is ff met 535.. huppeldepup muziek gemaakt, maar dit is natuurlijk niks, ik kreeg laatst een plaat van iemand, ook op de computer gemaakt die heel mooi was, weet alleen niet meer hoe dat proggie hete :'( maar is het om DJ te worden percee nodig over draaitafels enz. te beschikken, ik heb het gevoel dat de kr8 van de computer wel is over het hoofd gezien word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Laatst online: 01-11-2024
Nee die wordt niet over het hoofd gezien. Jij overschat 'm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op 01 juni 2003 @ 12:44:
hmmz nouwja heb de openings post ff gelezen en het lijkt mij zo mooi om zelf nummers in elkaar te zetten, ik zou zo van alle nummers die ik heb een aantal nieuwe nummers kunnen maken als ik ieder soort muziek instrument er appart uit zou kunnen halen.
ik heb voor de gein wel is ff met 535.. huppeldepup muziek gemaakt, maar dit is natuurlijk niks, ik kreeg laatst een plaat van iemand, ook op de computer gemaakt die heel mooi was, weet alleen niet meer hoe dat proggie hete :'( maar is het om DJ te worden percee nodig over draaitafels enz. te beschikken, ik heb het gevoel dat de kr8 van de computer wel is over het hoofd gezien word.
Ik denk dat je meer te weten komt als je hier eens gaat kijken:

How to become a Producer

Een DJ is tenslotte iemand die bestaand materiaal draait (even los of dat nou vinyl, CD of MP3 is) en een producer is iemand die tracks maakt. En er zijn ook mensen zijn die het beide doen: draaien èn producen :)

Overigens ben je zeker niet de eerste die de denkfout maakt dat DJs zelf al hun nummers maken ;) Dat schijnt een populaire misvatting te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door JumpStart op 01-06-2003 13:08 . Reden: domme schrijffout ]

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JumpStart schreef op 01 June 2003 @ 13:07:
[...]

Ik denk dat je meer te weten komt als je hier eens gaat kijken:

How to become a Producer

Een DJ is tenslotte iemand die bestaand materiaal draait (even los of dat nou vinyl, CD of MP3 is) en een producer is iemand die tracks maakt. En er zijn ook mensen zijn die het beide doen: draaien èn producen :)

Overigens ben je zeker niet de eerste die de denkfout maakt dat DJs zelf al hun nummers maken ;) Dat schijnt een populaire misvatting te zijn.
ik d8 idd dat ze het allbij deden zowel zelf muziek maken als mixen, ik wil ook bijde doen maar zelf maken lijkt me nogsteeds het mooits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik zou met eentje beginnen, zal al voldoende werk (en investering) zijn. Later kan je het andere er eventueel wel bijnemen, kijk eens rond wat je leuk vind, en remember, er zijn er weinig die er echt van kunnen leven.
Over 10 jaar ben ik binnen en hoef ik geen plaatjes meer te draaien
wat ga je dan doen? Boot kopen en in de Caraïben luieren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
leffe_blond schreef op 01 June 2003 @ 10:18:
was ook meer voor diegene waar jij op antwoorde bedoelt met jou antwoord als quote erbij, om t zegmaar aan te vullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leffe_blond schreef op 01 June 2003 @ 13:46:
Ik zou met eentje beginnen, zal al voldoende werk (en investering) zijn. Later kan je het andere er eventueel wel bijnemen, kijk eens rond wat je leuk vind, en remember, er zijn er weinig die er echt van kunnen leven.
ik zie het ook als hobby groeit er meer uit neem ik dat alleen maar op als })
kies dan btw wel voor het zelf maken en ben dus meer op het producer topic tezien, maar bijde zijn leerzaam ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

succes met het producen dan, de draad had je al gevonden :)

[ Voor 3% gewijzigd door Yalopa op 01-06-2003 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
leffe_blond schreef op 01 June 2003 @ 13:46:

[...]

wat ga je dan doen? Boot kopen en in de Caraïben luieren :9
Zoiets had ik inderdaad in gedachten ;)

En dan 1 keer in het jaar ff naar monaco om daar de GP vanuit de haven te kijken :)
Lijkt me heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan pas ik wel op je cat als je daar nietmeer op past wegens elitair overgewicht etc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Nog ff een gearvraagje

Ik wil nieuwe naalden + cellen kopen, momenteel heb ik m44-7 van shure, topdingen in skipvastheid, maar de laatste tijd begin ik meer en meer vocals te draaien en die klinken gewoon niet lekker met die naalden. Ik dacht aan concordes maar er zijn er zoveel, en elk hebben ze hun eigenschappen.

concorde pro= skipvast en deftige geluid, de iedeale alrounder dus, deze ga ik waarschijnlijk kopen.
concorde night club e = betere geluidskwaliteit , maar minder skipvast, slijten ook gemakkelijker

Nu dacht ik zo: ik koop de Pro's en ik koop 1 naald "nightclub e" als ik eens gewoon wil genietten van "echt mooi geluid", dat ik dan op mn deftige stereo laat spelen ipv op mn mix speakers met dus die andere naald

Probleem is dus: Kan je de verschillende typepes concordes met elkaar uitwisselen, dus een "nightclub e" nu en dan eens op een "pro" element zetten, of gaat dat niet??

Ik vraag het liever hier dan in de winkel omdat die shop enkel uit is op verkopen, "tuurlijk meneer gaat dat, neen dat zal geen schade aanbrengen aan element of plaat das dan xxx EUR ajb"

Iemand die hier ervaring mee heeft??

[ Voor 5% gewijzigd door Yalopa op 01-06-2003 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ja dat kan zonder problemen :)

Nou is dat een mooi antwoord op je vraag of niet? Het ziet er trouwens niet uit maar dat is een ander verhaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Dat is een mooi antwoord op mn vraag ja. Dat het er niet uit ziet? who cares, als het maar goed klinkt. :9 Coclusie: het element is overal hetzelfde (met ander kleurtje) maar de naalden verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spuit je ze toch indezelfde kleur? We zijn niet voor niets Tweakers :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

dûh ik hou me bezig met netwerken, niet met schilderwerken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
eej, ook een netwerk kan je tweaken, casemodden ook trouwens, ff die cisco 5500 van een ander kleurtje voorzien, raampie erin, waterkoeling maybe ;)

misschien haal je de 10 GB wel per poort als je gaat overclocken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
leffe_blond schreef op 01 juni 2003 @ 22:33:
Dat is een mooi antwoord op mn vraag ja. Dat het er niet uit ziet? who cares, als het maar goed klinkt. :9 Coclusie: het element is overal hetzelfde (met ander kleurtje) maar de naalden verschillen?
Juist alle elementen op het kleurtje na zijn hetzelfde :)

Ik wil nog steeds een keer van die roze concorde's hebben :) Lijkt me wel lachen -> Roze met een zwarte naald tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-04 13:28
Okay mensen. Ik ben een groot liefhebber van drum'n'bass, en heb besloten een site op te zetten voor muziekliefhebbers, dj's en producers. Het wordt een site waar mensen mixen in kunnen sturen die ze zelf gemaakt hebben, of livesets die online zijn gezet die ergens zijn gedraaid. Ik zit zelf nogal in het wereldje, heb met nog wat mensen op 5 mei een groot drum'n'bass event georganiseerd en wegens groot succes is dat nu annual geworden :) (elk jaar in Wageningen). Aan paar producers en een handvol producers die ik persoonlijk ken vinden het een goede opzet, om een centraal rating- en instuurpunt voor (beginnende en opkomende) dj's te hebben. Nu wil ik graag ook van jullie weten wat jullie van deze opzet vinden. Het wordt dus non-commercieel, maar sponsoring (student<<) is natuurlijk ook iets waar ik aan heb zitten denken.. Voor de iets meer gevestigde namen. Ik heb vast een try-out van de site online geplaatst. Suggesties, tips, commentaar, alles is welkom. adres is http://www.plokk.com

edit:

muzieksoorten: jungle/drum'n'bass, techno, ambient, uk garage, breakbeat, hardstyle, hardhouse, electro, triphop, acid, downtempo, industrial, experimental, goa, you name it :)

[ Voor 17% gewijzigd door jazz op 02-06-2003 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t3k?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dit is geen alias van me :P

Geloof het of niet, er zijn behalve mij nog meer mensen die van drum&bass houden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jazz:

Leuk initiatief, maar hoe denk je al die zaken te willen gaan hosten? Een tof mp3tje van een djset van een uur @ 128kbs is al 60MB! Verder heeft www.dnbforum.nl een 'mixjes' subforum dat erg goed bezocht wordt. Misschien kan je beter met dnbforum gaan samenwerken dan zelf iets op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-04 13:28
ik heb een snelle host met 500MB tot mijn beschikking :)

[ Voor 7% gewijzigd door jazz op 02-06-2003 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jazz schreef op 02 June 2003 @ 10:17:
Okay mensen. Ik ben een groot liefhebber van drum'n'bass, en heb besloten een site op te zetten voor muziekliefhebbers, dj's en producers. Het wordt een site waar mensen mixen in kunnen sturen die ze zelf gemaakt hebben, of livesets die online zijn gezet die ergens zijn gedraaid. Ik zit zelf nogal in het wereldje, heb met nog wat mensen op 5 mei een groot drum'n'bass event georganiseerd en wegens groot succes is dat nu annual geworden :) (elk jaar in Wageningen). Aan paar producers en een handvol producers die ik persoonlijk ken vinden het een goede opzet, om een centraal rating- en instuurpunt voor (beginnende en opkomende) dj's te hebben. Nu wil ik graag ook van jullie weten wat jullie van deze opzet vinden. Het wordt dus non-commercieel, maar sponsoring (student<<) is natuurlijk ook iets waar ik aan heb zitten denken.. Voor de iets meer gevestigde namen. Ik heb vast een try-out van de site online geplaatst. Suggesties, tips, commentaar, alles is welkom. adres is http://www.plokk.com

edit:

muzieksoorten: jungle/drum'n'bass, techno, ambient, uk garage, breakbeat, hardstyle, hardhouse, electro, triphop, acid, downtempo, industrial, experimental, goa, you name it :)
klinkt als een 30 in een dozijn site,
geef je weinig kans srry jong :)

sjeck maar ff in mijn sig ook forum en FP etc
best groot van opzet, maar de gevestigde site's zijn er nou eenmaal al, en de kans van slagen is drastish afgenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Zit je nu al over je datalimiet >:) anyway, ik kom er niet op.

Om nog ff terug te komen op de concordes pro, ik heb ze vandaag beluisterd, het is een hele verbetering, maar er zit nog steeds een ssss klankje in. Veel beter dan mn huidige dat wel. Ik heb ze uiteindelijk niet genomen. 8)7

[ Voor 66% gewijzigd door Yalopa op 02-06-2003 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

500 Meg is dan 12 mixjes ofzo, dat is nooit genoeg.

over dat gevestigde sites... net of er behoefte was aan dat mixmasters forum, dat is net zo goed 30 in een dozijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 juni 2003 @ 19:25:
500 Meg is dan 12 mixjes ofzo, dat is nooit genoeg.

over dat gevestigde sites... net of er behoefte was aan dat mixmasters forum, dat is net zo goed 30 in een dozijn.
jah en als je mijn bericht goed had gelezen,
dan had je ook begrepen dat ik daar ook op doelde,
er zijn nou eenmaal al gevestigde site's

maargoed wij zijn niet groot, maar het is wel gezellig!
en bedankt dat je de naam nogmaals noemde, weer een stukje gratis promotie! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook helemaal niets tegen mixmasters, maar de members van daar zijn zowat de dj's uit dit draadje. Daarom snap ik niet zo goed waarom het is opgezet. En aan de gevestigde orde moet je schijt hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 19:42:
Ik heb ook helemaal niets tegen mixmasters, maar de members van daar zijn zowat de dj's uit dit draadje. Daarom snap ik niet zo goed waarom het is opgezet. En aan de gevestigde orde moet je schijt hebben ;)
sommige wouden het wat overzichtelijker,
en (dj-)nieuws. dat laatste komt niet van de grond vanwege het gebrek aan visitors ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leffe_blond schreef op 31 May 2003 @ 08:43:

Heb al die merken die jij opnoemt al bekeken en ik blijf gaan voor de Technics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT

DJT

leffe_blond schreef op 02 juni 2003 @ 18:55:
Om nog ff terug te komen op de concordes pro, ik heb ze vandaag beluisterd, het is een hele verbetering, maar er zit nog steeds een ssss klankje in. Veel beter dan mn huidige dat wel. Ik heb ze uiteindelijk niet genomen. 8)7
Ben zelf trotse bezitter van de Night Club E, gekocht in duitsland. Een element met twee vervangingsnaalden kost daar €89 (In NL €150). De venijnige slis-S heb ik nog niet waargenomen, ondanks vrij intensief gebruik. Hier is de link naar de webshop:

http://www.netzmarkt.de/t...tclub_e_set_prodinfo.html

Mocht je de boel daar toch niet vertrouwen kun je ze natuulijk altijd bij www.elevator.de bestellen, ze hanteren daar een laagste-prijs-garantie (wel bovenstaande link met je bestelling meesturen... 8)

[ Voor 48% gewijzigd door DJT op 02-06-2003 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MR_WAZOO schreef op 31 May 2003 @ 14:44:
[...]

mocht je alternatieven willen weten > lees de draadjes, en anders ben je nu al klaar

wat voor mixer heb je trouwens
Bij mij thuis een JB-Systems MX 6 en bij mijne vriend (on the road) een Rodec MX240 MKIII. Waarom???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 20:11:
[...]

Bij mij thuis een JB-Systems MX 6 en bij mijne vriend (on the road) een Rodec MX240 MKIII. Waarom???
dat heet nou interesse

voor thuis zou ik voor een cloontje gaan ipv een sl, ben je goedkoper uit en leer je op meer dan alleen technics draaien

voor on the road toch echt technics, gaat t niet stuk tenminstte

[ Voor 9% gewijzigd door NightOwlNL op 02-06-2003 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
MR_WAZOO schreef op 02 June 2003 @ 20:48:
[...]

dat heet nou interesse

voor thuis zou ik voor een cloontje gaan ipv een sl, ben je goedkoper uit en leer je op meer dan alleen technics draaien

Gaat inderdaad niet stuk zolang je hem niet te hard laat vallen ;)

Al moet ik wel bekennen dat een technics in een goede flightcase een hele hoop kan hebben -> 2 meter naar beneden overleeft ie makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Reind schreef op 02 juni 2003 @ 21:01:
[...]

Gaat inderdaad niet stuk zolang je hem niet te hard laat vallen ;)

Al moet ik wel bekennen dat een technics in een goede flightcase een hele hoop kan hebben -> 2 meter naar beneden overleeft ie makkelijk :)
een gemini zonder fc haalt de 1,5 meter nieteens :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

lol reind gaat hier nog pro technics worden :p wazoo: een technics thuis vind ik trouwens wel een goeie keuze, het is niet omdat ze stevig zijn dat je ze niet thuis kan gebruiken...

Over mmasters, het is een gezellige boel daar, idd meste mensen die er komen zijn hier ook aanwezig, same voor het IRC chan...
En aan de gevestigde orde moet je schijt hebben
En daarom is het niet slecht dat er ook een plekje is waar we kunnen kletsen los van GOT -> Gevestigde Orde Toch? :D alweer een reden om de links in mn sig te volgen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
MR_WAZOO schreef op 02 juni 2003 @ 21:12:
[...]

een gemini zonder fc haalt de 1,5 meter nieteens :D
Dat haalt een SL ook niet hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op 02 June 2003 @ 22:05:
[...]

Dat haalt een SL ook niet hoor :)
Moest jij niet een LPM ergens vandaan halen? ;) Ik ben nieuwsgierig namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
leffe_blond schreef op 02 June 2003 @ 21:24:
lol reind gaat hier nog pro technics worden :p wazoo: een technics thuis vind ik trouwens wel een goeie keuze, het is niet omdat ze stevig zijn dat je ze niet thuis kan gebruiken...

Over mmasters, het is een gezellige boel daar, idd meste mensen die er komen zijn hier ook aanwezig, same voor het IRC chan...

[...]

En daarom is het niet slecht dat er ook een plekje is waar we kunnen kletsen los van GOT -> Gevestigde Orde Toch? :D alweer een reden om de links in mn sig te volgen :p
technics thuis is mayor overkill

je kan beter een goedkopere tafel nemen of ander type, althans dat vind ik, tis leuk om op technics te draaien, maar t is mij te standaard voor thuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 juni 2003 @ 22:07:
[...]

Moest jij niet een LPM ergens vandaan halen? ;) Ik ben nieuwsgierig namelijk :)
Ik zal morgen is gaan bellen of ie nou eindelijk klaar is. Heb geen zin om mijn Mag10 uit de doos te halen namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Way zijn de absolute zomerhits voor dit jaar naar jullie eigen inzicht en gevoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 07:26:
Way zijn de absolute zomerhits voor dit jaar naar jullie eigen inzicht en gevoel?
Dat moet toch echt nog uit Ibiza komen denk ik... dus zover zijn we nog niet ;) nog een paar weekjes dan kan ik ongeveer wel zeggen wat lekker is ;) iig lekkere funky club voor mij :)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Sjim en Sjamai :)

Nee ik heb al wel een paar van die kneiters (zo noemen wij ze hier ;) ) in me koffer zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Verwijderd schreef op 03 juni 2003 @ 07:26:
Ik zeg er twee:

- R-One - Happy TV
- Coldplay - Clocks (Heaven & Earth remix)

(Ow, en natuurlijk dat plaatje van de Axe reclame... Make love and listen to the music... :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Room 5 heet die MisterDon.

Tsssssssssss dat je die niet eens bij naam kent ;)

Maar ik houd het gewoon weer lekker bij Sweet female attitude - Flowers -> Blijft het ieder jaar goed doen ook al is de plaat al 4 jaar oud :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT

DJT

Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 07:26:
JJ - E-Samba
Laurent Wolf - Calinda
Coldplay - Clocks (Cosmos rmx)
Artificial Funk - Together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Oh, en wie is er al naar het online radio station van Junkie XL aan het luisteren ?

30 minuten interview met Sasha, en nog 2,5 uur (opgenomen) liveset erachteraan, gestreamd op windows media player formaat, RealPlayer formaat en Winamp formaat. De stream wordt continu herhaald. Over 2 weken een nieuwe gast en een nieuwe set. Wat ik nu hoor is iig erg lekker.

Voor US$ 4,99 kan je er ook JXL's nieuwe album (legaal) downloaden, 2 audio CDs in de vorm van 128 kbps WMA of 192 kpbs MP3, zonder verdere digital rights beperkingen. Ik denk dat ik dat wel ga proberen.

Zie www.radiojxl.com

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
MisterDon schreef op 03 June 2003 @ 18:27:
[...]

Ik zeg er twee:

- R-One - Happy TV
- Coldplay - Clocks (Heaven & Earth remix)

(Ow, en natuurlijk dat plaatje van de Axe reclame... Make love and listen to the music... :) )
Ik kan niets anders doen dan je gelijk geven :'(
Alleen zit er ergens een putje in colplay :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Reind schreef op 03 June 2003 @ 19:03:
Room 5 heet die MisterDon.

Tsssssssssss dat je die niet eens bij naam kent ;)

Maar ik houd het gewoon weer lekker bij Sweet female attitude - Flowers -> Blijft het ieder jaar goed doen ook al is de plaat al 4 jaar oud :)
Ik ken (lees: heb) alleen de uitvoering van Fuel. Die heet Let yourself go. En dat is een lekkerder mix dan die van Room 5. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MR_WAZOO schreef op 02 juni 2003 @ 20:48:
[...]

dat heet nou interesse

in verband tot het element ben ik nu aant twijfelen tussen de Concorde Pro en de Concorde Night Club E. Ik neig momenteel naar de Night Club maar welke van de 2 is nu het beste element?? Er zal zeker niet mee gescratched worden alleen af en toe een backspin maar dat is alles dus dan is die Concorde Night Club E toch een goede keuze???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

5 eurootjes voor de nieuwe JXL?? VERKOCHT!!

Heb maandag toen hij net uit was een tijdje ermee in mijn handen gestaan bij de platenboer, maar 24 eurootjes was me iets teveel. Wel heerlijk cdtje van buckshot loefonque gekocht though (somehow kan ik niet emptyhanded een muziekwinkel verlaten)...

Edit:
Ah, ik zie nu dat het om een ander album gaat, soort "schaduwalbum" van de op cd gereleasde "computer hell cabin". De winkelversie bestaat uit twee schijfjes, te weten 3AM en 3PM met bijbehorende muziek (beetje mainstream, en techno/house dus). Op internet zijn twee versies van 7AM te downloaden, eentje met chillout-tracks, en een lange zware afterparty-plaat. Zou dus alsnog naar de winkel kunnen gaan, maar eerst kijken of dit bevalt...

Denk niet dat ik dit initiatief voor 5 euro persoonlijke winst (en het verlies van ditsoort progressieve acties) om zeep ga helpen door de boel ergens anders te downloaden. Ben eerder geneigd om die nieuwsgroep kapot te spammen...

Don: heb je trouwens nog iets meegekregen van dat illegale promotie-setje van Tom bij jou in de stad ??

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Tja... Op een nieuwsgroep somewhere in de grote boze wereld staat ie ook helemaal in 192 kbs. En dan ook nog eens voor nop... Maar het idee spreekt me wel heel erg aan.

Misschien ook maar doen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Wie dat van een nieuwsgroep haalt is gewoon een dikke l#l. mp3 mensen krijgen hier en nu de unieke kans te bewijzen dat ze het menen wanneer ze zeggen "ik ben bereid tot betalen om legaal mp3's te downloaden" Ik kan dan ook enkel _/-\o_ voor dit initiatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
leffe_blond schreef op 03 juni 2003 @ 22:52:
Wie dat van een nieuwsgroep haalt is gewoon een dikke l#l. mp3 mensen krijgen hier en nu de unieke kans te bewijzen dat ze het menen wanneer ze zeggen "ik ben bereid tot betalen om legaal mp3's te downloaden" Ik kan dan ook enkel _/-\o_ voor dit initiatief.
Dan ben ik een lul :)

Maar ach ik heb de cd ook al gekocht dus dan is het weer wat minder hé ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CD ga ik morgen even halen want Junkie XL is toch echt een van mijn favorieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT

DJT

Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 21:26:
[...]

in verband tot het element ben ik nu aant twijfelen tussen de Concorde Pro en de Concorde Night Club E. Ik neig momenteel naar de Night Club maar welke van de 2 is nu het beste element?? Er zal zeker niet mee gescratched worden alleen af en toe een backspin maar dat is alles dus dan is die Concorde Night Club E toch een goede keuze???
Zoals ik een paar dagen geleden al heb gemeld:
DJT schreef op 02 juni 2003 @ 20:08:
[...]

Ben zelf trotse bezitter van de Night Club E, gekocht in duitsland. Een element met twee vervangingsnaalden kost daar €89 (In NL €150). De venijnige slis-S heb ik nog niet waargenomen, ondanks vrij intensief gebruik. Hier is de link naar de webshop:

http://www.netzmarkt.de/t...tclub_e_set_prodinfo.html

Mocht je de boel daar toch niet vertrouwen kun je ze natuulijk altijd bij www.elevator.de bestellen, ze hanteren daar een laagste-prijs-garantie (wel bovenstaande link met je bestelling meesturen... 8)
Het geluid uit deze dingen is beter dan mijn 'oude' Trackmasters.

[ Voor 3% gewijzigd door DJT op 04-06-2003 02:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Dat vind ik dan wel Reind, jou 5 eur zal hij mischien niet van wakker liggen, maar het signaal is duidelijk, nu krijg je de kans om erg goedkoop muziek te downloaden en NOG gebruik je andere wegen. Dat je zn andere cd's wel gekocht hebt geeft jou niet het recht om deze te stelen. Dit getuigt imo van grenzelooze minachting voor mensen die muziek maken.

http://cityparade.milkand...staticpages/anti/anti.mpg

Just think about it.... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
leffe_blond schreef op 04 juni 2003 @ 09:49:
Dat vind ik dan wel Reind, jou 5 eur zal hij mischien niet van wakker liggen, maar het signaal is duidelijk, nu krijg je de kans om erg goedkoop muziek te downloaden en NOG gebruik je andere wegen. Dat je zn andere cd's wel gekocht hebt geeft jou niet het recht om deze te stelen. Dit getuigt imo van grenzelooze minachting voor mensen die muziek maken.

http://cityparade.milkand...staticpages/anti/anti.mpg

Just think about it.... :|
Hohohohohohoho ik heb deze cd ook gekocht man :)

En alle andere heb ik ook. Maar ik heb ze ook gedownload zodat ik ze zelf niet hoef te rippen (beter lui dan moe) :+

En wat betreft het downloaden van MP3's. Ik vind het hele gezeur om dat gedownload wel een beetje erg ver gaan. CD's worden duurder en niet zo weinig ook. Concerten worden duurder -> en niet zo weinig ook. Feesten worden duurder -> Dit jaar kost Dance Valley gewoon 70€. (En ja ik ga wel)
Alles in de muziek word duurder dus ik vind het niet zo gek dat mensen net zo lief het mp3 bestandje van I-net af halen. En dat de artiesten er nou zoveel last van hebben? Nah dat geloof ik niet het is alleen een reden waarom ze kunnen zeiken en die pakken zulke mensen met beide handen aan.

Ik download zelf tegenwoordig ook vaak zat een cd'tje en zo erg vind ik het niet. Ik betaal al meer dan zat aan al het vinyl e.d wat er doorheen gaat in een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Wat betreft dat filmpje -> Vind het een beetje overdreven.

Dat gelul trouwens dat er zo geen nieuwe artiesten meer worden ontdekt omdat de platenmaatschappijen er geen geld voor hebben -> Pffff kijk is in de top40 -> We hebben meer nieuwe artiesten als ooit te voren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
ik ben eerder van mening dat men eerst alles goedkoper moet maken en dan pas gaan zeuren dat t geen fuck meer oplevert...

overigens gaan bij mij de mp3's de deur uit omdat ik ze toch nooit luister, heb allemaal originele gekochte cd's dus waarom dan nog mp3's luisteren

[ Voor 39% gewijzigd door NightOwlNL op 04-06-2003 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Pffff kijk is in de top40 -> We hebben meer nieuwe artiesten als ooit te voren
Dat zijn geen artisten, dat zijn producten, die zijn er en die zullen er altijd zijn, bij gratie van het 14-18 jarig tmf/mtv kijkend gepeupel.

wat betreft die J-xl cd het gaat weldegelijk om een andere cd:
Ah, ik zie nu dat het om een ander album gaat, soort "schaduwalbum" van de op cd gereleasde "computer hell cabin". De winkelversie bestaat uit twee schijfjes, te weten 3AM en 3PM met bijbehorende muziek (beetje mainstream, en techno/house dus). Op internet zijn twee versies van 7AM te downloaden, eentje met chillout-tracks, en een lange zware afterparty-plaat.
Ik download zelf tegenwoordig ook vaak zat een cd'tje en zo erg vind ik het niet. Ik betaal al meer dan zat aan al het vinyl e.d wat er doorheen gaat in een maand.
Ik betaal maandelijks ook redelijk wat aan vinyl ed, ik denk niet dat ik daardoor het recht heb om andere cd's te downloaden/copyen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

MR_WAZOO schreef op 04 June 2003 @ 11:34:
ik ben eerder van mening dat men eerst alles goedkoper moet maken en dan pas gaan zeuren dat t geen fuck meer oplevert...

overigens gaan bij mij de mp3's de deur uit omdat ik ze toch nooit luister, heb allemaal originele gekochte cd's dus waarom dan nog mp3's luisteren
Mja, ik heb bergen radio opnames van live DJ sets. Zie dat maar eens op CD te krijgen, dat is er niet. (en 2 uur Essential Mix, dat past ook niet eens op 1 CD :+ ) Dus die gooi ik in ieder geval niet weg.

En zelf heb ik een verre-van-ideale stereo set, dus ik kan of naar CDs luisteren, of naar PC geluid. Dus heb ik mijn meest favo CDs gewoon zelf geript zodat alles via de PC kan beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
leffe_blond schreef op 04 June 2003 @ 12:19:
wat betreft die J-xl cd het gaat weldegelijk om een andere cd:

[...]

.
Hmmmmmmmmmm ik kijk nu in mijn free record shop tasje en ga meteen ff kijken. Heb de cd namelijk nog niet geluisterd/bekeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Supersimpel uitgelegd (er zit meer achter zullen economen zeggen, en gelijk zullen ze wel hebben)

Dat alles duurder wordt is normaal, zoiets heet index. De mensen willen steeds maar meer verdiennen (normaal) dus kost iets produceren meer (logisch) en dus moet de verkoopsprijs ook omhoog...

Relatief gezien: tov het gemiddelde inkomen is er dus geen prijsstijging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 09:16

Muggie

8 pm

Relatief gezien is muziek in dit land veel te duur. Er zitten veel te veel belastingen en accijnzen op cd's ...

PSN: mug_8pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heu leu !

Vorige week gedraaid (met barthezz, cosmic gate, mental theo) op een schoolfeest voor bijna 3000 man. Was erg leuk om te doen. Totaal onverwachts kom ik 20 juni op TMF (actieshots en een interview) bij mental theo on the road, hehe (van 22:00 - 23:00).

Hieronder twee foto's.
Meer foto's vind je hier vinden.

Afbeeldingslocatie: http://djsten.nl/images/sten05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://djsten.nl/images/sten03.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaaaf! Hoe ging t? Viel t in de smaak bij het publiek? Nog tips gehad ofzo van Cosmic Gate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Supersimpel uitgelegd (er zit meer achter zullen economen zeggen, en gelijk zullen ze wel hebben)

Dat alles duurder wordt is normaal, zoiets heet index. De mensen willen steeds maar meer verdiennen (normaal) dus kost iets produceren meer (logisch) en dus moet de verkoopsprijs ook omhoog...

/quote

je verliest toch iets heel belangerijks uit het oog. namelijk het feit dat je veel meer mag (kan) vragen voor een product dt fonkelnieuw is dan voor een product dat al 15 jaar op de markt is zonder enige innovatie. Het word ook wel de product life-cycle genoemd.
het kan best dat een cdtje een geindexeerde prijs heeft, maar wat niet redelijk is is dat die prijs relatief gelijk gebleven is of (volgens mij) zelfs gestegen

ook is het niet eerlijk dat hier in europa een cd'tje een stuk meer kost dan in amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Voor de mensen die willen weten wat ik kwijt was om mijn dateq LPM7.2 op te lappen ->

19 nieuwe potmeters - Nieuwe mixbar (verbind alle componenten) - 2 nieuwe faders en last but not least allemaal nieuwe knoppen en een nieuw lakje over de deckplate en onderkant -> Kosten 275€.

En ze zijn er dik 5 uur mee bezig geweest omdat de mixer compleet uit elkaar moest en alles opnieuw gesoldeerd is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
leffe_blond schreef op 04 June 2003 @ 13:31:
[...]

de productie van een cd kost geen hol, die gaten rijden allemaal in dikke auto's dus genoeg aan te knippen lijkt me

relatief gezien lopen ze dus gewoon te miepen en ons een poot uit te draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MR_WAZOO schreef op 04 June 2003 @ 17:39:

relatief gezien lopen ze dus gewoon te miepen en ons een poot uit te draaien
Klinkt als de SENA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Laatst online: 14-09 14:51
Reind schreef op 04 June 2003 @ 17:13:
Voor de mensen die willen weten wat ik kwijt was om mijn dateq LPM7.2 op te lappen ->

19 nieuwe potmeters - Nieuwe mixbar (verbind alle componenten) - 2 nieuwe faders en last but not least allemaal nieuwe knoppen en een nieuw lakje over de deckplate en onderkant -> Kosten 275€.

En ze zijn er dik 5 uur mee bezig geweest omdat de mixer compleet uit elkaar moest en alles opnieuw gesoldeerd is :)
Voor 5 uur werk + alle onderdelen vind ik dat best redelijk. Je hebt iig een goede mixer voor weinig geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Jimsterrr schreef op 04 June 2003 @ 19:23:
[...]

Voor 5 uur werk + alle onderdelen vind ik dat best redelijk. Je hebt iig een goede mixer voor weinig geld!
Die vent van Dateq durfde me te garanderen dat ik er weer 10 jaar tegen kan. Mits ik hem wel een beetje netjes en met liefde behandel (tis tenslotte al een heel oud beestje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Nah Reind... Meer dan ik kwijt was, maar dan heb je wel een tank ervoor terug gekregen. En dat is toch wat waard.
Ik weet eigenlijk niet eens wat ze er bij mij allemaal in hebben vervangen. :D Maar het mixt als geen ander!
Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.