How to become a Dj... deel VI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 7.207 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 23:06

Eraser127

Nijkerk

Seesar schreef op 06 May 2003 @ 17:49:
Ik heb misschien een hele stomme vraag, waarbij jullie waarschijnlijk echt zullen laggen, maar ik kon het nergens terug vinden, ook niet in de manual gegeven aan het begin van deze draad: wat kun je met dat blauwe/rode lampie wat vaak links naar het plateau zit? Ik weet dat het iets met timing te maken heeft, en met de "bobbeltje" op de rand van plateau.....
je hebt dus 4 ringen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
- - - - - - 
. . . . . . 
 - - - - - 
. .  . .  .

er staat vaak bij:
50Hz: - - - - - -  45
      . . . . . .  33
60Hz:  - - - - -   45
      . .  . .  .  33

Bij 50 Hz => 220V netspanning moet dus de 2e ring van boven stilstaan op 33 toeren en de bovenste ring stil op 45 toeren

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Ah zo, dus je gebruikt het niet voor het daadwerkelijk mixen, dwz alleen om te kijken of ie bij ptich=0 ook daadwerkelijk op 0 loopt, maar als je wil mixen luister je toch naar je oren denk ik, en niet een gebruikte berekening, hoeveel je pitch omlaag/omhoog moet, toch?

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seesar schreef op 06 mei 2003 @ 18:06:
Ah zo, dus je gebruikt het niet voor het daadwerkelijk mixen, dwz alleen om te kijken of ie bij ptich=0 ook daadwerkelijk op 0 loopt, maar als je wil mixen luister je toch naar je oren denk ik, en niet een gebruikte berekening, hoeveel je pitch omlaag/omhoog moet, toch?
Hoe wou jij mixen op die rand dan? Je kunt alleen kijken of je pitch op 0 preces op het juiste aantal toeren staat. Als jij met een berekening een plaat gelijk kan zetten ben je wel heel knap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Bedoel er dus mee, dat als je weet dat een plaat bijv 140 bpm heeft, en je moet er een plaat van 145 bpm erbij mixen dan moet je die 2e plaat 140/145 =0.03 = 3 % vertragen, dus de bereking lijkt mij vrij simpel.

Maar zei zelf ook al, dat je die rand dus gebruikt om te weten of de pitch daadwerklijk op 0 staat, of liever gezegd, het plateau daadwerkelijk, op standaard snelheid draait.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je trouwens ook echt zo rekenen? (zou t draaien niet leuker van worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
mijn tt's wijken af ten opzichte van elkaar, het 0 punt staat wel goed bij beide.
zal de een net een iets hoger berijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die berekening is nietzo lastig, dat is precies waar al die automix-systemen op werken (in samenwerking met een beatcounter that is). Probleem is wel dat beatcounters nog verre van foutloos zijn (moet je voor de grap zo'n coutner loslaten op jouw DnB-platen), en lang niet elke plaat constant. Gewoon op geluid mixen gaat voor mij nog altijd precieser, makkelijker, en snel genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 19:37:
[...]

Gewoon op geluid mixen gaat voor mij nog altijd precieser, makkelijker, en snel genoeg...
Juist, en het oefent je meteen in het essentiele gebeuren achter dit alles: die suffige BPM-meters gelijk krijgen kan iedereen wel, en als we een naadloze mix-in willen, dan zetten we de CMX-5000 wel ff op autocue... Willen we beleving en spanning in onze set, dan is er daar gewoonweg een luisterend oor voor nodig.

BPM-meters: stuk zwart tape eroverheen bij mij. Die weerkaatsing van het lampje op je platter: geweldig in het donker, maar als ik weet dat die TT goed werkt, gebruik ik het dus niet.

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Is ook allemaal waar, ik ben het met jullie eens, maar mijn vraag was waar het voor diende, das me nu duidelijk :)

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oeboema
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 07:24
Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 14:17:
[...]

Zijn er nog meer mensen die zelf hun booth cq meubel hebben gebouwd en daar evt pics van hebben?
(Search in het forum leverde weinig op) Ik wil namelijk binnenkort ook een meubel fixen.
Ik heb een eigen meubel geklust voor mijn 2 Gemini PT-2400's en Omintronic PT-524 :o mixer. Ik heb nog wat oude foto's van het meubel met XL-500's erin. Ze geven niet echt een goed overzicht, maar misschien heb je er wat aan.
Afbeeldingslocatie: http://od107a.dyndns.org/decks1.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://od107a.dyndns.org/decks2.jpeg
Hij is gemaakt van MDF platen en vurehouten poten. Ik heb er wielen onder geklust, zodat ik hem makkelijk door mijn kamer kan rollen :*) Als je foto's wilt waar die helemaal op staat, kan ik eventueel nog wel wat fixen.

He who has a shady past knows that nice guys finish last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
the_Omniscient schreef op 06 mei 2003 @ 19:50:
[...]
Juist, en het oefent je meteen in het essentiele gebeuren achter dit alles: die suffige BPM-meters gelijk krijgen kan iedereen wel, en als we een naadloze mix-in willen, dan zetten we de CMX-5000 wel ff op autocue... Willen we beleving en spanning in onze set, dan is er daar gewoonweg een luisterend oor voor nodig.

BPM-meters: stuk zwart tape eroverheen bij mij. Die weerkaatsing van het lampje op je platter: geweldig in het donker, maar als ik weet dat die TT goed werkt, gebruik ik het dus niet.
Nah die CMX is verre van nauwkeurig met automix. Pak dan gewoon een axis 8/9 of een CDN90 van numark -> Die kunnen pas automixen -> Lekker makkelijk voor als je geen zin hebt :)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op 06 May 2003 @ 21:49:
[...]

Nah die CMX is verre van nauwkeurig met automix. Pak dan gewoon een axis 8/9 of een CDN90 van numark -> Die kunnen pas automixen -> Lekker makkelijk voor als je geen zin hebt :)
zodat je tijd hebt voor de dingen die het dj zijn zo aangenaam maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie toevallig ook een mooi opbergsysteem gemaakt om je platen in op te bergen?
Ik ben van plan om in mijn vakantie maar eens iets moois te gaan maken, iets op wieltjes, waar je net zo lekker door heen kunt bladeren als in een platenzaak. Ik wil er toch wel minimaal 100 platen in kwijt kunnen en al mijn andere platen laat ik dan in koffers en curver kratten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the_Omniscient schreef op 06 May 2003 @ 19:50:
[...]
Die weerkaatsing van het lampje op je platter: geweldig in het donker, maar als ik weet dat die TT goed werkt, gebruik ik het dus niet.
ik moet zeggen dat die toch wel erg makkelijk is om in het donken een beetje de breaks op te zoeken! :P
bij mij is dat ding iig niet nutteloos cq ongebruikt! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:27

Chiron

Moderator Discord
ok zoals beloofd:

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/rgesink/djbooth/1.jpg

vooraanzicht.. linksboven schuin opgehangen de monitorspeaker
het 'blad' ligt ongeveer 10 cm onder de voorrand.. dus je kan makkelijk zien wat de dj met z'n handen doet :)

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/rgesink/djbooth/2.jpg

nu nog met metalen veiligheidskap erop (handig tegen stof, ongewenste bezoekers e.d.)

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/rgesink/djbooth/3.jpg

en met de apparatuur erin...

[ Voor 43% gewijzigd door Chiron op 06-05-2003 22:49 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 09:24
mag weleens gestoft worden

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik ook vaak.. moet je ergens draaien, zijn de slipmatten verneukt, dikke laag stof op de apparatuur, arm die helemaal gaar is, en naalden die klinken alsof iemand met schuurpapier er overheen is gegaan... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-07 22:43
mijn broer heeft een topic geopend, maar ik wilde dat hier ook ff onder de aandacht brengen, en tevens de vraag stellen > dre > kun je mijn broer ff terugmailen ;)

dit is t topic
PA versterker kopen low budget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 22:53:
Heb ik ook vaak.. moet je ergens draaien, zijn de slipmatten verneukt, dikke laag stof op de apparatuur, arm die helemaal gaar is, en naalden die klinken alsof iemand met schuurpapier er overheen is gegaan... :(
Daarom ga ik meestal eerst nog ff langs die bepaalde zaak voor ik er begin te draaien (op een vrije middag wanneer ze aan het schoonmaken zijn ofzo) om ff de boel te inspecteren en beslissen of ik nog wat mee moet nemen ja/nee...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 22:53:
Ik heb het laatst weer een keer mee gemaakt.

Ben zo omgedraaid en linea recta naar huis gegaan. Ik verdom het om op afgeragde apperatuur te draaien. Stond een DJM500 waarvan de eerste rij potmeters kraakte alsof het niets was - 2 faders die pas begonnen te werken als ze op 3/4 waren. Een technics met een wel hele rare S-shaped arm en een 20 eurocent muntje er op en die andere technics die had een beetje kuren met de pitch. Stond er ook nog een CDN34 van Numark die geen cd's wou lezen.

Nou joep doei en de mazzel en zoek het maar uit, no way dat ik daar op ga draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
MR_WAZOO schreef op 06 May 2003 @ 23:06:
mijn broer heeft een topic geopend, maar ik wilde dat hier ook ff onder de aandacht brengen, en tevens de vraag stellen > dre > kun je mijn broer ff terugmailen ;)

dit is t topic
PA versterker kopen low budget
Dre zegt zovaak dat je zulke vragen over de mail moet stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KeeZ schreef op 06 mei 2003 @ 23:09:
[...]

Daarom ga ik meestal eerst nog ff langs die bepaalde zaak voor ik er begin te draaien (op een vrije middag wanneer ze aan het schoonmaken zijn ofzo) om ff de boel te inspecteren en beslissen of ik nog wat mee moet nemen ja/nee...
Ha, ja daaag... daar word ik niet voor betaald. Ze zorgen maar dat het in orde is. :(

Zoals reind zegt, gewoon op je strepen gaan staan en als ze niets doen gewoon wegwezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 mei 2003 @ 23:26:
[...]

Ha, ja daaag... daar word ik niet voor betaald. Ze zorgen maar dat het in orde is. :(

Zoals reind zegt, gewoon op je strepen gaan staan en als ze niets doen gewoon wegwezen.
Inderdaad :)

Als ik voor lul wil staan dan ga ik wel in me blote reet over straat maar draaien op verotte gear voor een volle zaal -> an me never nooit niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
ja klopt, ze zijn gister en vandaag nog bezig geweest met schuren (die zwarte platen zijn vandaag in de verf gezet)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ener-G schreef op 06 May 2003 @ 23:31:
[...]

ja klopt, ze zijn gister en vandaag nog bezig geweest met schuren (die zwarte platen zijn vandaag in de verf gezet)
dan is het goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Je hebt toch niet staan schuren met de apperatuur er in hé? :+

Ik weet het het is een stomme vraag maar je weet maar nooit ;) Ik ken ze hoor die er toe in staat zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op 06 mei 2003 @ 23:50:
Je hebt toch niet staan schuren met de apperatuur er in hé? :+

Ik weet het het is een stomme vraag maar je weet maar nooit ;) Ik ken ze hoor die er toe in staat zijn :)
dat jongeren centrum kennende zou dat best mogelijk zijn :D
1 staat te draaien, ondertussen schuurt persoon nummer2, schildert nummer3, en nummer 4 staat tegen schilderwerk aan met zijn biertje en laat zijn bier over het mengpaneel vloeien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
nee de kap zat eroverheen hoor tijdens het schuren :D stofdicht..

(brrr moet er niet aan denken)

btw met die platen bedoel ik die op de muur _achter_ het dj meubel, het 'tafelblad' waar de decks in zitten en de cd speler en mengpaneel op staan was al zwart

oh en victorb> dat ging in 'jouw' tijd zo.. nu krijgen de kids echt hard om hun oren van mij en mark als dat gebeurt

[ Voor 23% gewijzigd door Chiron op 07-05-2003 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
G > ik blijf t jammer vinden dat elf er zo enorm als een oud zooitje uit blijft zien ookal bouwt men der vanalles nieuws, maar t meubel ziet der wel grappig uit... jammer van dat dimmerpack daaronder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
dat dimmerpack is binnenkort pleite, er komt nieuwe lichtinstallatie

en hoe bedoel je 'oud zooitje'? omdat het allemaal van hout is? dat heeft ook zo z'n charme...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:55

HuismAndré

-Pardon my French, I'm Dutch-

KeeZ schreef op 06 May 2003 @ 14:09:
[...]

Onderzoek kan je in dat geval veel geld besparen...

* KeeZ is in eerste instantie ook met een el-cheapo gemini DJ setje begonnen 8)7 |:( leek me wel wat leuks (voor 1700 pieken destijds) na een half jaar weer weggedaan voor -bijna- niks 8)7 en nu... voor de prijs van een axis-2 en € 100 een axis-9 halen :D
Huh??? Vorige week donderdag nog gebeld met de importeur van Numark. Volgens hem duurt het nog wel even voor de Axis-9 uitkomt (zeker een aantal weken).

André Huisman (www.new-line.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré

HuismAndré

Verwijderd schreef op 06 mei 2003 @ 22:37:
[...]
zodat je tijd hebt voor de dingen die het dj zijn zo aangenaam maken ;)
Ik stond hier letterlijk te mixen met een bakkie koffie in de hand, praatje makend, triggertje gooiend, reversje, echo'tje, filtertje, overgangetje, slokje, open bekken van paar mensen die op bezoek waren ;-)

En voor de echte puristen: Je kunt deze cheatfuncties uitzetten (maar waarom zou je ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Ener-G schreef op 07 mei 2003 @ 00:19:
dat dimmerpack is binnenkort pleite, er komt nieuwe lichtinstallatie

en hoe bedoel je 'oud zooitje'? omdat het allemaal van hout is? dat heeft ook zo z'n charme...
neej, eerder de algeheelheid zoals vergeelt plafond, gare tlbakken etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Inderdaad waarom zou je :)

Het zit er niet voor jan LUL op zeggen ze dan. Nu nog een draaitafel die dat kan en ik kan mijn aandacht op compleet andere dingen vestigen als ik ergens moet draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 14:17:
[...]
Zijn er nog meer mensen die zelf hun booth cq meubel hebben gebouwd en daar evt pics van hebben?
(Search in het forum leverde weinig op) Ik wil namelijk binnenkort ook een meubel fixen.
De plannen zijn er wel om een meubel te klussen. Heb nu een groot blad op twee schragen staan. Mijn 2 SL's en XTC wil ik straks gaan verzinken in een 'zwevend' meubel (met daaronder opbergruimte voor platen). Daarboven (ook zwevend) m'n twee CDJ-500's en monitors. Gaat wel wat worden ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

huisman schreef op 07 May 2003 @ 00:29:
[...]
Huh??? Vorige week donderdag nog gebeld met de importeur van Numark. Volgens hem duurt het nog wel even voor de Axis-9 uitkomt (zeker een aantal weken).
Mjah zo staat het ook op djservice.com... maar iig wel dat de prijs € 499 is :) Goed dat je hier ook weer eens opduikt André :) Ik zou nog even langskomen maar ja... druk druk druk ;)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 08:37:
[...]

De plannen zijn er wel om een meubel te klussen. Heb nu een groot blad op twee schragen staan. Mijn 2 SL's en XTC wil ik straks gaan verzinken in een 'zwevend' meubel (met daaronder opbergruimte voor platen). Daarboven (ook zwevend) m'n twee CDJ-500's en monitors. Gaat wel wat worden ;)
Ben benieuwd, wil zelf binnenkort ook een meubeltje in elkaar flansen, onder de cd-spelers, dan mixer, daarboen de controlers voor de cd-spelers, heb ook zo'n kassie gezien van JB Systems, maar wil het liever zelf maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeboema schreef op 06 mei 2003 @ 21:31:
[...]

Ik heb een eigen meubel geklust voor mijn 2 Gemini PT-2400's en Omintronic PT-524 :o mixer. Ik heb nog wat oude foto's van het meubel met XL-500's erin. Ze geven niet echt een goed overzicht, maar misschien heb je er wat aan.
[afbeelding]
[afbeelding]
Hij is gemaakt van MDF platen en vurehouten poten. Ik heb er wielen onder geklust, zodat ik hem makkelijk door mijn kamer kan rollen :*) Als je foto's wilt waar die helemaal op staat, kan ik eventueel nog wel wat fixen.
Tis altijd handig om ideeën op te doen., wil eigenlijk wel iets met beukenkleur achtig hout doen, aangeien mijn cd-spelers zilver zijn en mijn mixer grijskleurig.
Binnenkort maar even rondneuzen in de bouwmarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
MR_WAZOO schreef op 07 mei 2003 @ 00:51:
[...]

neej, eerder de algeheelheid zoals vergeelt plafond, gare tlbakken etc
dat vergeeld plafond komt door de jaarlijkse beruchte schuimparty >:)

en er gaan plannen om al die plafondplaten eruit te slopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Ik kan voor een leuk bedrag de gemini pt-2000 nemen, doet deze veel onder de pt-2100 en de pt-2400?, ik was nml opzoek naar de pt-2400, maar ik kwam deze per toeval tegen, nu zeggen specificaties me niets, en nieuw is hij niet meer te koop, hebben jullie enige mening er over?

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Tis een voorloper van de PT2100 en hij is al zeker niet beter dan de PT2400 (ook niet gelijkwaardig)

Verder zou ik het verschil niet eens weten om heel eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Seesar schreef op 07 May 2003 @ 13:00:
Ik kan voor een leuk bedrag de gemini pt-2000 nemen, doet deze veel onder de pt-2100 en de pt-2400?, ik was nml opzoek naar de pt-2400, maar ik kwam deze per toeval tegen, nu zeggen specificaties me niets, en nieuw is hij niet meer te koop, hebben jullie enige mening er over?
Is op zich een aardig deck. Verschil met de PT-2100 is de plaatsing van het de on/off-switch en de fijnafstelling van de pitchbenders/controller. Als je kunt kiezen, zou ik toch voor de PT-2100 gaan want deze is wat meer uitgebalanceerd en even duur (volgens mij).

De PT-2400 heeft ook een LCD'tje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

ja das is innd zo, als ik de keuze heb om 2100 te kopen, maar het geval is, dat ik deze 2000, gepaard met aantal elementen, en 100 tal vinyl platen weet voor 800 Euro, nu is het zo dat nieuw een 2100 325 *2 + elementen toch ook op 750 kom.....maar dan heb ik die vinyltjes niet.
Dré wist mij te vertellen dat de 2000 iets beter was dan de 2100, maar dat het goed opletten was op het mechanic, of dat nog goed in orde was.

Bluh, twijfels twijfels, is niet makkelijk als je je nog niet lang op dit gebied begeeft, :s. Maar qua motor kracht en arm is het dus een goede beginners tafel?

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Seesar schreef op 07 May 2003 @ 14:42:
ja das is innd zo, als ik de keuze heb om 2100 te kopen, maar het geval is, dat ik deze 2000, gepaard met aantal elementen, en 100 tal vinyl platen weet voor 800 Euro, nu is het zo dat nieuw een 2100 325 *2 + elementen toch ook op 750 kom.....maar dan heb ik die vinyltjes niet.
Dré wist mij te vertellen dat de 2000 iets beter was dan de 2100, maar dat het goed opletten was op het mechanic, of dat nog goed in orde was.

Bluh, twijfels twijfels, is niet makkelijk als je je nog niet lang op dit gebied begeeft, :s. Maar qua motor kracht en arm is het dus een goede beginners tafel?
100 vinyls! wow. Als dat spul in goede staat is (die vinyls), dan is dat alleen al een klomp geld waard (niet als het van die "Corry Konings sings the blues met Rocco Vrijvogel"-handel is natuurlijk).

Pfoei, naja als Dré het zegt zal het toch wel goed zitten met de basisunit van de PT-2000, dan kun je hem wel ff ergens laten nakijken/doormeten voor dat geld dat je uitbespaart op die platen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 02:10

Virgil

We're not alone

Reind schreef op 06 May 2003 @ 17:43:
[...]

Ik wil niet heel lullig doen maar Dre zit nog 50€ onder die spotprijs van Ultimate records :)

Ze kunnen daar trouwens ook niet de speling van je arm af toveren en ze worden voor zover ik weet zonder element geleverd terwijl je er bij Dre een Ortofoon Pro S bij krijgt :)

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11682

Het kutte is alleen dat ze bij reloop ook een Vestax tik hebben -> Ze doen er geen stofkap bij (stelletje eikels)
Ik heb het over de draaitafeltjes die daar staan die je gebruikt om even voor te luisteren.

150 euro gaan de rp4000mkII weg en 130 de rp3000
Komt met element en headshell, heb ik nog gevraagd :)

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Laatst online: 01-11-2024
Reind schreef op 07 mei 2003 @ 13:49:
Tis een voorloper van de PT2100 en hij is al zeker niet beter dan de PT2400 (ook niet gelijkwaardig)

Verder zou ik het verschil niet eens weten om heel eerlijk te zijn.
Een PT-2100 heeft geen hoogteafstelling, geen display en een lagere torque (tussen de Q-30 en de Technics/2400 in). Dat zijn de enige verschillen voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 23:26:
[...]

Zo'n "super" DJ ben ik nou ook weer niet, ik gooi geen aangeboden gigs meer de deur uit... heb ik al eens eerder gedaan nou je staat overal te boek als eigenwijs en nix willen DJ... Dan maar ff een uurtje van je vrije tijd weg, beetje service moet kunnen (toch :?) daar krijg je tenslotte ook voor betaald ;)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KeeZ schreef op 07 May 2003 @ 15:47:
[...]

Zo'n "super" DJ ben ik nou ook weer niet, ik gooi geen aangeboden gigs meer de deur uit... heb ik al eens eerder gedaan nou je staat overal te boek als eigenwijs en nix willen DJ... Dan maar ff een uurtje van je vrije tijd weg, beetje service moet kunnen (toch :?) daar krijg je tenslotte ook voor betaald ;)
Je moet dat juist WEL doen, anders dan denken ze de volgende keer weer van "ey, die knakker neemt toch wel z'n eigen spullen mee, hoeven wij niets aan die zooi te doen". Bij mijn eerste gig in een club waren er ook geen monitor speakers, heb toen tegen die geluidsman gezegd dat dat niet normaal was, en later nog met de programmeur over gehad dat dat echt niet kon. Daarna nog twee keer geboekt. Je bent dan niet meteen 'lastig' hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Vash schreef op 07 mei 2003 @ 15:41:
[...]
Een PT-2100 heeft geen hoogteafstelling, geen display en een lagere torque (tussen de Q-30 en de Technics/2400 in). Dat zijn de enige verschillen voor zover ik weet.
Geen gedempt plateau slechtere motor en een slechtere ophanging van de arm niet te vergeten :)

Ow en de PT2100 heeft wel een hoogte afstelling :)

[ Voor 7% gewijzigd door R2D2 op 07-05-2003 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gasten, heeft iemand nou al enig idee wat de beste datum is voor de meeting?

inschrijven kan nog steeds @ meeting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré

HuismAndré

Vash schreef op 07 mei 2003 @ 15:41:
[...]
Een PT-2100 heeft geen hoogteafstelling,
Dan vraag ik me af welk hendeltje ik elke keer zit af te stellen op de PT-2100 ;-)

Hij heeft dus wel hoogte instelling (alleen op een andere manier dan de PT-2000 en de PT-2400).

De PT-1000 was de voorloper van de PT-2100, de PT-2000 de voorloper van de PT-2400.

http://www.starlight-online.com/audio/gemini/pt2000.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Verwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 16:35:
[...]

Je moet dat juist WEL doen, anders dan denken ze de volgende keer weer van "ey, die knakker neemt toch wel z'n eigen spullen mee, hoeven wij niets aan die zooi te doen". Bij mijn eerste gig in een club waren er ook geen monitor speakers, heb toen tegen die geluidsman gezegd dat dat niet normaal was, en later nog met de programmeur over gehad dat dat echt niet kon. Daarna nog twee keer geboekt. Je bent dan niet meteen 'lastig' hoor...
het gaat er natuurlijk ook om hoe je ermee omgaat he... kijk er is een verschil tussen kwaad weggaan en in overleg met de crew aan een oplossing werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ener-G schreef op 07 May 2003 @ 19:05:
[...]

het gaat er natuurlijk ook om hoe je ermee omgaat he... kijk er is een verschil tussen kwaad weggaan en in overleg met de crew aan een oplossing werken
Ik vind dat als je op een feest komt draaien dat het gewoon goed voor elkaar moet zijn. Als er bijvoorbeeld geen monitoren staan dan kan ik niet normaal mixen. Staan er klote draaitafels dan wordt het ook niets. Ik zou dan dus echt niet gaan draaien en meestal is er vijf minuten voor je moet draaien toch geen oplossing meer te vinden. Klinkt misschien arrogant maar als ik geen fatsoenlijke set neer kan zetten omdat er klote apparatuur staat dan maar helemaal geen set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een vraagje is de stanton vrm-10 nou echt zo goed als iedereen zegt dat hij is Tiesto draait er al mee en nog veel meer dj's wat is er nou speciaal aan die mixer want hij is echt gigantisch duur 2700 euro's praat ik over. dat zou ik wel eens willen weten en wat er allemaal opzit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 19:51:
[...]

Ik vind dat als je op een feest komt draaien dat het gewoon goed voor elkaar moet zijn. Als er bijvoorbeeld geen monitoren staan dan kan ik niet normaal mixen. Staan er klote draaitafels dan wordt het ook niets. Ik zou dan dus echt niet gaan draaien en meestal is er vijf minuten voor je moet draaien toch geen oplossing meer te vinden. Klinkt misschien arrogant maar als ik geen fatsoenlijke set neer kan zetten omdat er klote apparatuur staat dan maar helemaal geen set.
mja ik zou er alsnog wat van proberen te maken, het gaat tenslotte om het feestje zelf..
wat betreft apparatuur maakt het voor mij echt niet meer uit of er soundlab kloontjes staan of de nieuwste numark tt-x, kwestie van op zoveel mogelijk verschillende apparatuur te leren draaien, enigste waar ik een gruwelijke kuthekel aan heb is als de boel doorzingt maar dat hoor je als organisator vantevoren al uitgetest te hebben.
en als je 5 minuten vantevoren pas aan komt kakken ben je ook niet goed bezig, als ik ergens moet draaien ben ik er minimaal een half uur vantevoren om de boel uit te checken

als je ergens op een feest draait telt het zwaarder wat je plaatkeus is en hoe je interactie met je publiek is en hoe je je muziek neerzet dan hoe strak jij je plaatjes mixt of hoe goed je die ene scratch kan doen, 9 van de 10 bezoekers zal het toch niet opvallen

persoonlijk vind ik gewoon dat je dat soort dingen als hem peren enzo pas kan flikken als je Mills als achternaam hebt.. en getuigt echt van grove arrogantie en kapsones als je wegloopt. ik bedoel maar ook al is de apparatuur kut, ik zal altijd met de organisatoren over hebben hoe ze de meuk kunnen verbeteren en als het echt niet anders kan dan maar een wat minder spectaculair setje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Google "stanton vrm-10" eerste hit: http://www.stantonmagnetics.com/alpha44/mixers_vrm-10.asp Kan je zelf kijken wat erop zit.

Blijkbaar heeft hij een buizen voorversterker, en een hoop fx, wat een reden is om duur te zijn. Persoonlijk hou ik meer van eenvoudige spullen.

Tiesto wordt gesponsord door stanton, dus is het logisch dat hij op een van hun duurdere mixers draait.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
een buizenversterker in een mengpaneel?? :o :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Ener-G

Tuurlijk ff overleggen wat de mogelijkheden zijn. Maar dat je geen Jeff Mills heet wil niet zeggen dat ze daarom maar brakke shit neer moeten zetten. Of arrogant tegenover JOU mogen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Ener-G schreef op 07 mei 2003 @ 22:16:
[...]

mja ik zou er alsnog wat van proberen te maken, het gaat tenslotte om het feestje zelf..
wat betreft apparatuur maakt het voor mij echt niet meer uit of er soundlab kloontjes staan of de nieuwste numark tt-x, kwestie van op zoveel mogelijk verschillende apparatuur te leren draaien, enigste waar ik een gruwelijke kuthekel aan heb is als de boel doorzingt maar dat hoor je als organisator vantevoren al uitgetest te hebben.
en als je 5 minuten vantevoren pas aan komt kakken ben je ook niet goed bezig, als ik ergens moet draaien ben ik er minimaal een half uur vantevoren om de boel uit te checken

als je ergens op een feest draait telt het zwaarder wat je plaatkeus is en hoe je interactie met je publiek is en hoe je je muziek neerzet dan hoe strak jij je plaatjes mixt of hoe goed je die ene scratch kan doen, 9 van de 10 bezoekers zal het toch niet opvallen

persoonlijk vind ik gewoon dat je dat soort dingen als hem peren enzo pas kan flikken als je Mills als achternaam hebt.. en getuigt echt van grove arrogantie en kapsones als je wegloopt. ik bedoel maar ook al is de apparatuur kut, ik zal altijd met de organisatoren over hebben hoe ze de meuk kunnen verbeteren en als het echt niet anders kan dan maar een wat minder spectaculair setje
je weet wat er geroepen werd bij elf, geen geld geen geld geen geld, vandaar dat er teringzooi stond, hadden ze ook gelijk kunnen kopen, ik ga namelijk altijd uit van als iets goed is als je t koopt kan t altijd weer goed doorverkocht worden

dus als je als dj ergens komt en er draaitafels staan met brakke naalden en t zaakie rondzingt, plakt, onder de vette meuk zit, dan mag je wat mij betreft rustig zeggen van, is t mogenlijk dat iemand eerst even schoonmaakt achter de dj set en hebben jullie nog ergens goeie naalden en slipmatten

als ze dan zeggen van zeik niet je doet t hier maar mee, dan heb ik toch wel zoiets van, ga dan maar lekker zelf draaien, ik ga wel ergens anders heen

er hoeft geen topkwaliteit apparatuur te staan, maar t moet wel gewoon goeie meuk zijn en niet van die rotzooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

mja, ik neem gewoon mn eigen headshells met gemonteerde naalden mee, ben ik zeker van goeie naalden, hoef ik ze niet uit te halen, des te beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kunyfyer
  • Laatst online: 19-11-2024
Goed nieuws!
Bonzai Music is terug onder de naam: Banshee Worx.

Er zullen een aantal oude labels opnieuw gestart worden waaronder alle Bonzai labels, Green Martian, Progrez en Rebelgrooves :D
“Banshee is Born”… wtf is that?? Banshee Worx is a new independent company founded by 4 friends that went thru a difficult period the last couple of months as a result of the closure of Lightning Records. Maybe an introduction is at place here: first there’s Yves Deruyter - undoubtfully Belgiums finest deejay at this moment -, second there’s L-Vee - undoubtfully Belgiums future in progressive dance-pop - third there’s Marnik, Bonzai’s former international manager, undoubtfully the meanest man in the bizz, and last but not least there’s Fly, owner of Bonzai, undoubtfully undecided at what he's good at… !

“Bonzai is Back”…again true, Banshee Worx has signed the license of the Bonzai trademark, so…be prepared, be ready, because we’ll be re-launching some old labels such as Green Martian, Progrez, Rebelgrooves, … and of course all the Bonzai labels. Is that all I hear u thinking!? Hell NO…u’ll be meeting some old friends as well, such as Push, Yves Deruyter, Airwave, Philippe Van Mullem, Fire and Ice and many more…
Bron: http://www.bonzaimusic.com/

[ Voor 5% gewijzigd door Kunyfyer op 08-05-2003 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Kunyfyer schreef op 08 May 2003 @ 00:01:
Goed nieuws!
Bonzai Music is terug onder de naam: Banshee Worx.

Er zullen een aantal oude labels opnieuw gestart worden waaronder alle Bonzai labels, Green Martian, Progrez en Rebelgrooves :D

[...]
Mooi! Als Push en Airwave weer echt onder de pannen zijn is dat top. Green Martian is meestal ook wel ok.

Bonzai roeleerde en zal hopelijk weer roeleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 16:35:
[...]

Kwestie van een beetje geven en nemen denk ik dan maar ;) Ik wil er iig ff van tevoren langs, meestal gaat het in een enthousiaste bui (of half dronken ;)) dat ik gigs aanneem... Meestal ff beter om wat dingetjes m.b.t. gages en wat ze nou precies willen op een dag af te spreken dat ze in de desbetreffende toko zijn... Kan je meteen de apparatuur ff checken... en nee, ik neem bijna nooit mn eigen troep mee, tenzij het op een feest is van een goeie bekende ofzo die zelf niets/weinig heeft staan... CD-Spelers is iig een pré in een toko waar ik draai... no cd is -meestal- exit voor mij... TT's tsja, heb ik geen platen voor :X op een paar na dan die je écht nergens in digitale vorm kan vinden

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 21:45:
ff een vraagje is de stanton vrm-10 nou echt zo goed als iedereen zegt dat hij is Tiesto draait er al mee en nog veel meer dj's wat is er nou speciaal aan die mixer want hij is echt gigantisch duur 2700 euro's praat ik over. dat zou ik wel eens willen weten en wat er allemaal opzit
Hij si inderdaad wel erg goed. Hij heeft ooit is een blauwe maandag bij soulfood gestaan en die mixer heeft echt een heel warm eigen geluid.
Net zoals Dateq en A&H hebben (en pioneer ook maar das bagger ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

offtopic:
Ligt het nou aan mij of hebben we hier met z'n allen een adrenalineshot gekregen sinds topic Deel VI gestart is ?? In 8 dagen 250+ posts, tegen ongeveer 18 tot 30 dagen voor 250 posts in deel V :)

Oh, effe tussendoor, als ik nu de naam 'Matthew Dekay' laat vallen, bij wie gaat dan een licht branden ??

Ik zit hier alweer naar de Extrema Outdoor - 2003 Time to Think CD te luisteren (jawel, die ik dus gratis bij mijn extrema kaartje kreeg) en ik ben heel erg diep onder de indruk... Voordat ik die CD in m'n handen had had ik nooit die naam gehoord.

Het is dan ook _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ als ik een stukje citeer wat mijnheer Mick Boskamp over hem zegt:
[...]

Classical trained musicians and electronic dance don't mix. They are two worlds apart. Don't ask a house producer to come up with a traditionally arranged song played on real instruments. He wouldn't even think about it. Don't ask a classical trained producer to come up with a proper house track because sometimes he says 'I will'. And the outcome of his underestimation is always remarkably embarassing.

Of course there is an exception for the rule. Someone for whom boundaries don't exist. It is time to talk about a young producer/DJ and classical trained musician from Haarlem, The Netherlands. His name is Matthew Dekay. What Dekay sets miles appart from any other house-producer and/or classical trained musician is not only that he is both, but most of all that he is able to blend those two talents into something that changes a dancefloor into a frenzy. For him a synthesizer, a mixing board, a sampler and a computer with recording software are as much instruments as a piano, a guitar, a drum kit, horns and a violin. But don't think he recreates, both in his productions and DJ-sets, whatever he has learned at the academy of music. He knows his electronic dance shit. He is a believer of the beat, a true participant of the international dance-scene. He likes watching sweat dripping of the ceilings of the darkest clubs in the universe. The only thing is that his classical background comes in handy for creating something different, something unique, something for today but most of all for tomorrow.

Listen to this album. And forget that he produced 6 out of 10 tracks. Listen to where it brings you. To a place where time doesn't exist. Where the body is in direct contact with the mind, a mind full of wonderful, crazy, uplifting, primal things. Again, I want you to look back in music-history. Think Charly Parker, think Stevie Wonder, think Prince. True musicians who became legends in their own right, because, besides all this creativity that had to burst out, they succeeded for having soul. Matthew Dekay went one step further. He gave his soul to the machine. Amen!

[...]
Goh... en laat hij nou ook een slot hebben @ Extrema Outdoor 2003.

Als die CD ook maar een beetje indicatie is van wat hij live gaat laten horen, dan weet ik nu al dat ik komende zomer een van de allerbeste dingen live ga meemaken, thuis in het rijtje van 'Underworld Live @ Hugo D Nite', 'Parks & Wilson Live @ Extrema Outdoors 2002' en 'Digweed live @ Nighttown'.

[ Voor 6% gewijzigd door JumpStart op 08-05-2003 11:10 . Reden: tik'fuot' ]

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Tuurlijk ff overleggen wat de mogelijkheden zijn. Maar dat je geen Jeff Mills heet wil niet zeggen dat ze daarom maar brakke shit neer moeten zetten. Of arrogant tegenover JOU mogen doen.
tja meestal weten ze ook niet beter denk ik in de meeste gevallen.. dat is in ieder geval wat we nu bij die contest tegenaan lopen, tenten waar alles perfect geregeld is en tenten waar het gewoon ronduit klote is
je weet wat er geroepen werd bij elf, geen geld geen geld geen geld, vandaar dat er teringzooi stond, hadden ze ook gelijk kunnen kopen, ik ga namelijk altijd uit van als iets goed is als je t koopt kan t altijd weer goed doorverkocht worden

dus als je als dj ergens komt en er draaitafels staan met brakke naalden en t zaakie rondzingt, plakt, onder de vette meuk zit, dan mag je wat mij betreft rustig zeggen van, is t mogenlijk dat iemand eerst even schoonmaakt achter de dj set en hebben jullie nog ergens goeie naalden en slipmatten

als ze dan zeggen van zeik niet je doet t hier maar mee, dan heb ik toch wel zoiets van, ga dan maar lekker zelf draaien, ik ga wel ergens anders heen

er hoeft geen topkwaliteit apparatuur te staan, maar t moet wel gewoon goeie meuk zijn en niet van die rotzooi
wazoo wanneer stop je eens met elf bashen? :(
wat er momenteel aan apparatuur staat is beter dan de meeste jongerencentra in Amstelveen, evenals de dj booth die inmiddels bijna voltooid is en jij hebt zelf ook jarenlang aangepield op die brakke conrad cd spelers.. toen heb ik je ook niet horen zeggen ja doei ik ga weg want ik mag van jullie geen pioneers bestellen
en ook al was het destijds best wel erge 'slaapkamer apparatuur' we hebben toch een hele hoop mooie leuke en gezellige feesten kunnen geven in die tent, ondanks die brakke apparatuur!!
om nog maar te zwijgen over de eerste draaitafels die JIJ uiteindelijk nu op je kamer hebt staan :o

my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand trouwens een idee waar je Tiesto in concert posters vandaan kan halen. als iemand 1 of meerdere heeft zou ik die graag willen hebben/overkopen

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
JumpStart schreef op 08 mei 2003 @ 00:51:
offtopic:
Ligt het nou aan mij of hebben we hier met z'n allen een adrenalineshot gekregen sinds topic Deel VI gestart is ?? In 8 dagen 250+ posts, tegen ongeveer 18 tot 30 dagen voor 250 posts in deel V :)
Ja erg hé.
Heb het op me heupen met dat mooie weer ;)
thuis in het rijtje van 'Underworld Live @ Hugo D Nite', 'Parks & Wilson Live @ Extrema Outdoors 2002' en 'Digweed live @ Nighttown'.
Tering wat was dat toen gaaf zeg. Echt de beste en s'werelds mooiste liveset ooit ter oren gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
jadjong schreef op 04 May 2003 @ 23:26:
[...]

Mail maar voor logingegevens.
Ik heb hem nog is na geluisterd maar ó mijn god ik zit er een paar keer flink naast om nog maar te zwijgen over het feit dat mijn cd speler gewoon een keer over sloeg tijdens een mix (is ook voor het eerst trouwens)
Mijn live setje tijdens koninginnenacht was toch wel een stuk beter (naja ik had een goede mc dus je hoorde het niet ;) )

Ik zal deze zo snel mogelijk uploaden en dan zal ik hem daarna nog wel een keer over doen.
Het word dus maar weer is hoog tijd dat ik weer meer 2Step ga draaien want deze zomer zal het toch moeten gebeuren :)

Jadjong -> morgen heb je een mail van me (nu ga ik maffen :) )

[ Voor 10% gewijzigd door R2D2 op 08-05-2003 02:59 . Reden: geen :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

2Step komt weer in. Woei ;)

En het gaat idd verrekte snel met dit topic. Ben de afgelopen tijd iets te druk om hier vaak te reageren, maar damn.. Het is al lezend niet eens bij te houden :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 02:17:
iemand trouwens een idee waar je Tiesto in concert posters vandaan kan halen. als iemand 1 of meerdere heeft zou ik die graag willen hebben/overkopen

alvast bedankt
Heb er alleen nog maar een zien hangen bij ultimate record store in arnhem. En dat terwijl ik in arnhem woon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat er trouwens nog iemand a.s. dinsdag naar de internationale dj beurs in oberhausen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 09:34:
Gaat er trouwens nog iemand a.s. dinsdag naar de internationale dj beurs in oberhausen?
Ik moet helaas werken :/ zou wel willen.... Meeting daar anders ;)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Laatst online: 01-11-2024
huisman schreef op 07 May 2003 @ 19:00:
[...]
Dan vraag ik me af welk hendeltje ik elke keer zit af te stellen op de PT-2100 ;-)

http://www.starlight-online.com/audio/gemini/pt2000.htm
Foutje moet kunnen Dré ;)

Ik heb btw een nieuwe set af. Hij begint als rustige trance en gaat geleidelijk steeds meer richting hardtrance. Qua mixtechniek ben ik redelijk content, er zitten geen ernstige fouten in en ik zit er maar een paar keer naast :) Als iemand een FTP heeft dan upload ik 'm wel (tracklist heb ik hier niet liggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oeboema
  • Laatst online: 25-07 07:24
Zomaar even een vraagje: In hoeverre is het illegaal om zelf gemixte sets op internet te zetten? En mag ik dan op dit forum een link plaatsen?

He who has a shady past knows that nice guys finish last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

het is en blijft muziek van anderen die online gooit. Ook al heb jij het gemixt. Denk maar ff terug aan de 3FM-jaarmix van Sandstorm, die moest ook offline.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

we hebben hier al een redelijk uitgebreide discussie over gehad op het mixmasters forum, misschien is het wel leuk om een keer door te lezen.

http://131.211.234.7/~jtips/forum/viewtopic.php?t=87

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KeeZ schreef op 08 mei 2003 @ 09:54:
[...]

Ik moet helaas werken :/ zou wel willen.... Meeting daar anders ;)
Ik kwam er straks achter dat die beurs pas om 18.00 begint, dus ik ga er denk ik wel heen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
BtM909 schreef op 08 May 2003 @ 08:37:
2Step komt weer in. Woei ;)
Het word weer warmer de stranden voller het zonnetje schijnt een hoop lekkere wijven en ja hoor 2Step gaat het weer helemaal worden deze zomer (hoop ik)

Ik weet het niet wat die hele 2Step scene dit jaar gaat doen. Speedfreax gaat wel door het hele land heen touren net zoals Splendid/jetset e.d dus daar zal het niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Reind schreef op 08 May 2003 @ 11:53:
[...]

Het word weer warmer de stranden voller het zonnetje schijnt een hoop lekkere wijven en ja hoor 2Step gaat het weer helemaal worden deze zomer (hoop ik)

Ik weet het niet wat die hele 2Step scene dit jaar gaat doen. Speedfreax gaat wel door het hele land heen touren net zoals Splendid/jetset e.d dus daar zal het niet aan liggen.
Ik vind dat 2step iig erg chill, zeker in de zomer. Die mix (3 draaitafels ofzoiets) die je vorig jaar hebt gemaakt draai ik nog steeds regelmatig.

Wat mij betreft wordt er gewoon veel 2step/garage gedraait de komend maanden.
:)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Reind schreef op 08 May 2003 @ 11:53:
[...]

Komen julie naar België ook??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
even over die stantonmixer hierboven, er zit geen buizenversterker in maar de volume indicatie gaat via een of andere buis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
leffe_blond schreef op 08 mei 2003 @ 18:21:
[...]

Komen julie naar België ook??
Voor zover ik weet niet.

Wel 013 Tilburg volgens mij. Moet voor jullie belgen nog wel te overbruggen zijn toch?
Ow en Speedfreax gaat geloof ik nog een keer richting Antwerpen maar daar pin ik me niet op vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

The VRM-10’s valve preamp provides the absolute best sound quality ever in a DJ mixer.
maw voorversterker = buizenversterker.
bron: url die ik enkele posts terug plaatste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whew, het gaat goed met de boekingen ;)

Vrijdag 16 mei strijd ik in mee in de finale van MAG (Music Awards Gelderland) in Gigant te Apeldoorn www.magmusic.nl
26 mei draai ik samen met Cosmic Gate en Barthezz op een feest voor 2500 man
20 juni ben ik geboekt voor een feest in de buurt met o.a. Marcel Woods, dj joop, bas&ram ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 23:48:

Vrijdag 16 mei strijd ik in mee in de finale van MAG (Music Awards Gelderland) in Gigant te Apeldoorn www.magmusic.nl
20 juni ben ik geboekt voor een feest in de buurt met o.a. Marcel Woods, dj joop, bas&ram ;)
DJ Joop -> IEKSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

Dat vind ik wel zo'n naar ventje hé
Weet niet waarom maar tis gewoon een eikel :)

Verder wel cool. Ik heb het deze zomer nog niet zo druk maar dat komt nog wel. Tis ieder jaar weer hetzelfde verhaal -> op het laatste moment bellen ze me voor een boeking. Vertrouw er dus dit jaar ook maar op dat het zo gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 23:48:

En je echte naam was Darren Tate oid? :) Nice gig-line gast!

Btw, die DJ Joop,w as dat niet zeg maar die gast die ehr... iets van een twix-competitie had gewonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
het elf91gedeelte :

aanvulling:

elf bashen doe ik omdat ik daar 5 jaar lang tijd in heb gestoken en men NOOIT het woord dankjewel in de mond heeft durven nemen, alles moest er, niets kon er, en als je dan iets maakte en een ander vond t niet goed, niet ff bellen, ja dit moet ff anders, nee t werd gewoon gesloopt als je der niet was en als je wilde overleggen over wat er moest gebeuren dan hadden ze geen tijd en was t allemaal te duur, en op t moment dat zij t tijd vonden werd er gezegd, jij deed nooit ene moer en dan vind jij dat ik niet moet elfbashen, nou, sorry, maar mijn ogen zijn geopend bij P60, daar zeggen ze dankjewel en zou je alstjeblieft en kan je tenminstte zelf zeggen dan en dan WIL ik helpen, en niet van je bent voor dan en dan ingeplant en je moet op maandag komen

Het wegloopgedeelte:

by ener-g

wazoo wanneer stop je eens met elf bashen? :(
wat er momenteel aan apparatuur staat is beter dan de meeste jongerencentra in Amstelveen, evenals de dj booth die inmiddels bijna voltooid is en jij hebt zelf ook jarenlang aangepield op die brakke conrad cd spelers.. toen heb ik je ook niet horen zeggen ja doei ik ga weg want ik mag van jullie geen pioneers bestellen
en ook al was het destijds best wel erge 'slaapkamer apparatuur' we hebben toch een hele hoop mooie leuke en gezellige feesten kunnen geven in die tent, ondanks die brakke apparatuur!!
om nog maar te zwijgen over de eerste draaitafels die JIJ uiteindelijk nu op je kamer hebt staan :o

my 2 cents
alle apparatuur die bij elf is aangeschaft had al gelijk in t begin kunnen worden aangeschaft als er geen knutselpapier en andere rotzooi gekocht was, maar meneer pim wilde alles op zijn manier regelen, met t simpele idee erachter dat de jeugd geen verstand van zaken heeft terwijl als hij gewoon samen met mij had gaan kijken, dan had elf altijd al topspullen gehad

ik hoop dat je snapt wat me dwarszit en waarom ik elf zo afkraak, t is al die tijd t gebrek aan vertrouwen geweest van SSO naar de jongeren toe terwijl t allemaal veel relaxter had gekunt

maarjah, dat zijn oude koeien

en watbetreft die draaitafels > dat is eigenlijk t enige wat nooit stukgegaan is, ze zongen alleen maar rond ;) (totdat ruud ze uit zijn klauwen liet vallen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Built-in valve preamp provides the absolute best sound quality ever in a DJ mixer. Features liquid mercury tube indicators

vooral t deel liquid mercury tube indicators deden mij denken aan indicator als in lampje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

sry dat ik het zeg, maar waarom lopen een paar mensen te koop met waarvoor ze allemaal wel niet gevraagd, ingepland zijn?
Ik vind het een heeeel klein beetje goedkoop, om zo je talenten/favouriteit uit te stralen.....

just my 2 cents....

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Laatst online: 21:16
the_Omniscient schreef op 08 May 2003 @ 23:56:
[...]
Btw, die DJ Joop,w as dat niet zeg maar die gast die ehr... iets van een twix-competitie had gewonnen?
Joop is idd de winnaar van de Twix Talent Room 2002.
Zijn er nog mensen hier die meedoen aan de Twix Talent Room?

[ Voor 11% gewijzigd door Jimster op 09-05-2003 03:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op 08 May 2003 @ 23:54:
[...]
DJ Joop -> IEKSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

Dat vind ik wel zo'n naar ventje hé
Weet niet waarom maar tis gewoon een eikel :)
Zou best kunnen, ik ken 'm verder niet ;)
Vriend van mij kent hem wel redelijk volgens mij. Zitten beide bij Y-catch agency.
Verder wel cool. Ik heb het deze zomer nog niet zo druk maar dat komt nog wel. Tis ieder jaar weer hetzelfde verhaal -> op het laatste moment bellen ze me voor een boeking. Vertrouw er dus dit jaar ook maar op dat het zo gaat :)
last-minute werk ;) nja, maakt het wel wat spannender natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jimsterrr schreef op 09 May 2003 @ 03:55:
[...]
Joop is idd de winnaar van de Twix Talent Room 2002.
Zijn er nog mensen hier die meedoen aan de Twix Talent Room?
Heb wel een demootje verstuurd. Nu maar duimen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 23:48:

Dat zijn leuke berichten Speedphreak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seesar schreef op 09 mei 2003 @ 03:40:
sry dat ik het zeg, maar waarom lopen een paar mensen te koop met waarvoor ze allemaal wel niet gevraagd, ingepland zijn?
Ik vind het een heeeel klein beetje goedkoop, om zo je talenten/favouriteit uit te stralen.....

just my 2 cents....
Zijn gewoon blij en trots.
Denk dat jij dat ook zou doen..

ps.. 2 cents maar :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Precies!

Als je voor een leuke gig gevraagd wordt wil je dat wel ff delen met anderen die dat misschien leuk vinden. (mede DJ's bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 23:48:

Wie, wat waar, want dan komen we wel even keuren natuurlijk!!
En onder welke naam draai je: gewoon sten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 09:28:
[...]

Heb wel een demootje verstuurd. Nu maar duimen ;)
wat is je tracklist ben wel benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

meeting @ party van speedphreak :) sweet line-up jongen !! Een eer (iig voor mij ;)) als ik daar tussen zou mogen draaien :9~ * KeeZ droomt nog ff lekker verder...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Seesar schreef op 09 May 2003 @ 03:40:

just my 2 cents....
Dat is dus niet om elkaar de ogen uit te steken. maar om het gevoel te geven dat er hoop is voor ons allen. We zijn 1 grote groep DJ's die samen iets willen bereiken op dat vakgebied, wat dat dan ook mogen zijn. Sommige onder ons hebben al een flinke carriere gemaakt, anderen zijn net begonnen, maar allemaal hebben we 1 doel: iets willen bereiken met DJ'en. In het begin van dit topic (How to become a DJ deeltje 1) waren er veel DJ's onder ons die nog nooit buiten de deur hadden gedraaid en nu zijn er toch al een aantal die zo nu en dan ergens op een Flyer prijken (ik ook pas geleden :*) ) en daar zijn wij met z'n allen trots op. Dit is niet zomaar een draadje op het grote GoT, maar een DJ Community.
Wij steunen elkaar in goede en in slechte tijden.

just my 2 cents.....

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.