How to become a Dj... deel VI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 7.205 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Nope, dead on arrival. Ik heb alleen de buitenste twee faders gebruikt voor mijn tt's, en de middelste bleek dus helemaal niet te gebruiken toen ik een discman erop aan wilde hangen. Nu kun je natuurlijk zeggen van "boeien, je gebruikt die middelste fader toch niet" maar ik heb liever dat hij fatsoenlijk naar behoren werkt.

Jeej 100e post :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

je hebt gelijk, de dag dat het een fader begeeft ben je blij dat je er eentje op reserve hebt

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Dré denkt dat het probleem in het VCA van dat kanaal lag (lijkt mij een logische verklaring, het geluid wat die fader produceerde klonk als een opgeblazen versterker, terwijl de PFL wel werkte). Nou denk ik nog van OK, kan gebeuren, gewoon een maandagochtend-model. Maar heb dan wel het fatsoen om hem te fixen, als jullie zo trots zijn op jullie garantieregeling :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Mja iets dat opgestuurd wordt ter reparatie kan wel ff wegzitten, komt wel goed

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-07 22:43
reparaties hoor je supersnel te doen, dit is service voor de klant

duurt de reparatie jaren, dan ben je een klant kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Hij is 156MB

Beetje lomp groot wel dus. Maar ik zal hem vanavond ff omzetten naar MP3Pro en een wat acceptabelere grootte.

Ben het wel een beetje verleerd trouwens om die good old 2Step te draaien. Word een beetje te traag bij sommige overgangen. :)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vash: mijn cd speler was binnen 2 weken klaar, alleen het opsturen duurde nog 1 week.. maargoed, verder was de service wel ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Van de 12 maanden dat ik nu aan het prutsen ben, zijn er makkelijk 3 a 4 opgegaan aan nutteloos wachten op te repareren/gerepareerd spul. Echt verschrikkelijk irri, je voelt de force uit je vingertoppen wegvloeien.

Eerste keer spullen uitpakken is trouwens enorm gaaf.

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
hehehe, ik koop gelukkig tegenwoordig alleen nog maar goed spul, en datgene wat bij mij stuk gaat vervang ik indien mogenlijk en anders moet ik ook wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Reind schreef op 04 May 2003 @ 22:41:
[...]

Hij is 156MB

Beetje lomp groot wel dus. Maar ik zal hem vanavond ff omzetten naar MP3Pro en een wat acceptabelere grootte.

Ben het wel een beetje verleerd trouwens om die good old 2Step te draaien. Word een beetje te traag bij sommige overgangen. :)
Mail maar voor logingegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Dis eerste keer mijn gezicht hier, en voel mezelf geprikkeld als ik zie wat er allemaal met vinyl gedaan kan worden, als ik luister naar sets van Pavo, Dana, maar ook in bijv, in de Time-out.
Nu ben ik al tijden (2 a 3 jaar) aan het kloten met pc, met het programma Bpm Studio. Alles leuk en aardig, maar ik mis de echte mixen, om zo goed te kunnen mixen.

Nu wil ik dus overgaan op vinyl, en moet ik dus totaal opnieuw beginnen (niet dat ik goed was:p).
Ik heb de draden allemaal een beetje doorgescand, maar kan niet echt vinden, wat nou leuk is voor de beginneling (heb nog nooit een naald op een plaat gezet).

Ben erachter dat DD beter is dan BD, dus ik wil DD, maar wat zijn nou onkosten: nieuwe naalden, platen (wat kosten die, kan ik voor oefenen bij een of andere zaak 2e hands platen kopen van 1 à 2 jaar oud) etc.
Misschien zouden jullie me een paar tips kunnen geven voor goeie apparatuur, wat voor mij als beginneling perfect is, dwz niet meteen de duurste Technics, die kwaliteiten heeft, waar ik (nog) niets van merk.

Misschien is dit wel de zoveelste die zich dit afvraagt, misschien ook niet, ik heb het niet trug kunnen vinden, en dit lijkt me de geschikte plaats "How can i become a DJ?"

edit:
venyl --> vinyl, ik twijfelde al :)

[ Voor 4% gewijzigd door Seesar op 04-05-2003 23:44 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 20:32
Seesar schreef op 04 mei 2003 @ 23:37:
Dis eerste keer mijn gezicht hier, en voel mezelf geprikkeld als ik zie wat er allemaal met venyl gedaan kan worden, als ik luister naar sets van Pavo, Dana, maar ook in bijv, in de Time-out.
Nu ben ik al tijden (2 a 3 jaar) aan het kloten met pc, met het programma Bpm Studio. Alles leuk en aardig, maar ik mis de echte mixen, om zo goed te kunnen mixen.

Nu wil ik dus overgaan op venyl, en moet ik dus totaal opnieuw beginnen (niet dat ik goed was:p).
Ik heb de draden allemaal een beetje doorgescand, maar kan niet echt vinden, wat nou leuk is voor de beginneling (heb nog nooit een naald op een plaat gezet).

Ben erachter dat DD beter is dan BD, dus ik wil DD, maar wat zijn nou onkosten: nieuwe naalden, platen (wat kosten die, kan ik voor oefenen bij een of andere zaak 2e hands platen kopen van 1 à 2 jaar oud) etc.
Misschien zouden jullie me een paar tips kunnen geven voor goeie apparatuur, wat voor mij als beginneling perfect is, dwz niet meteen de duurste Technics, die kwaliteiten heeft, waar ik (nog) niets van merk.

Misschien is dit wel de zoveelste die zich dit afvraagt, misschien ook niet, ik heb het niet trug kunnen vinden, en dit lijkt me de geschikte plaats "How can i become a DJ?"
Het is vinyl ;)

Platen kosten ongeveer 8 - 11 euro, ligt er aan waar het vandaan komt (Nederland of import). Je kan natuurlijk 2de hands platen halen op beurzen maar kan je niet beter gewoon gelijk nieuwe muziek kopen die je aanspreekt?

Voor gear zou ik, wat ook al in de startpost staat, even op www.new-line.nl kijken. Gewoon even kijken bij de producten waar dre's choice voor staat :)

/edit

owja begin er alleen aan als je echt van muziek houdt. Je zal niet de eerste zijn die er mee stopt omdat je het alleen doet om een beetje wijs te doen. Dat geldt vooral voor mensen die hardstyle of een andere stijl gaan draaien die nu erg populair is (NOFI tegen hardstyle DJ's die wel van de muziek houden..)

[ Voor 10% gewijzigd door FreakR op 04-05-2003 23:45 ]

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
je kan ook bij www.feedback.nl of op www.licht.nl kijken, dit voor de gezonde concurrentie en om hier een niet al te gesponsorde draad van te maken (dat zou tegen de regels van GOT zijn, dus als t kan TS dat ook ff fixen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Ik houd me echter al tijden bezig met muziek, waar ik ook ben, me md mee op zak. Zoals gezegd probeer ik al jaar of 2 à 3 met BPM studio uit de voeten te komen :).

Maar ik wil nu proffesioneler, en indd, ik denk dat men goed moet overwegen of je dat echt wil, om daar ja geld in te stoppen, maar als ik kippevel krijg bij een goeie overgang, altijd met de DJ mee probeer te kijken, en de sets van bekende DJ's na te mixen, dan denk ik dat dat wel goed zit, al is het alleen maar voor mezelf op me kamer :)

Ik heb die New-Line Online shop eens bekeken, maar ik zie toch wel grote prijsverschillen van 200 Euro, allemaal Dré's Choice: Gemini PT-2100 voor 325 en een Technics Sl-1200 voor 599. Kreeg de indruk in dit topic dat Technics beter is, maar is dat wel zo? En is dat voor mij, als groentje belangrijk, of liever op 2 van die Gemini's klooien (en dan duurder paneeltje), en dan als het enigzins in de vingers zit, een duurder setje aanschaffen?
Waar moet ik op letten bij een draaitafel: is 8% pitch genoeg (bpm gebruik ik af en toe 12%)
Moet ik eisen stellen aan de arm, of heeft dat geen prioriteit?

edit:
Ik moet toch eens leren dat het "ik loop" is en niet "ik loopt", plak over 't' aan vast'. Verder MR_WAZOO, bedankt voor de andere 2 linkz, ik zal die ook uitgebreid gaan bekijken, maar misschien dat 2e hands ook wel iets is, moet ik dan bij de DD ook speciaal ergens op letten?

[ Voor 13% gewijzigd door Seesar op 05-05-2003 00:01 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MR_WAZOO schreef op 04 May 2003 @ 19:35:
gaan jullie nog wel ff wachten tot 2 over 8 in verband met de dodenherdenking???

lijkt me wel zo respectvol ookal is t internet...
Tja, daar beginnen we dus niet aan. Het is een internationale zender. Twee minuten stilte = alle luisteraars weg. We hebben een melancholische instrumentale hiphop-plaat gedraaid.. om na de twee minuten te gaan rellen. Dat was onze manier van de dodenherdenking :)

Reind, 156 Meg heb ik helaas niet vrij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Seesar schreef op 04 mei 2003 @ 23:55:
Ik heb die New-Line Online shop eens bekeken, maar ik zie toch wel grote prijsverschillen van 200 Euro, allemaal Dré's Choice: Gemini PT-2100 voor 325 en een Technics Sl-1200 voor 599. Kreeg de indruk in dit topic dat Technics beter is, maar is dat wel zo?
Ten opzichte van de PT-2100: Ja. De Technics is al 30 jaar lang de "standaard" in draaitafels, aangezien het een aantal perfecties heeft (neem de perfect gelagerde arm) maar hij is wel zeer beperkt ten opzichte van hedendaagse draaitafels. Dus als je een Technics koopt dan gaat hij garant (zelfs onder grof ge/misbruik) meer dan 10 jaar mee. Een PT-2100 is een zeer geschikte instapdraaitafel. De reden waarom mensen voor een Technics gaan dan een PT-2100, is omdat een Technics zichzelf heeft bewezen om retebetrouwbaar te zijn. Daarmee wil ik niet zeggen dat de PT-2100 onbetrouwbaar is (integendeel, de restwaarde van Gemini's schijnen ook goed te zijn). Drés Choice betekent gewoon een goeie prijs/kwaliteit verhouding (duurdere tafels zijn daarom ook beter!)
En is dat voor mij, als groentje belangrijk, of liever op 2 van die Gemini's klooien (en dan duurder paneeltje), en dan als het enigzins in de vingers zit, een duurder setje aanschaffen?
Ik raad je aan een beginnerssetje te kopen. Dat houdt dus in: 2 draaitafels (minimaal Q-30, PT-2100 zijn leuker mits het budget het toelaat) en minimaal een PS-626i. Ga alsjeblieft niet bezuinigen op de mixer, want daar krijg je heel veel spijt van.
Mocht de hobby je niet bevallen, dan zijn beginnerssetjes (mits van kwaliteit, Drés Choice dus) met gemak tweedehands te verpatsen.
Waar moet ik op letten bij een draaitafel: is 8% pitch genoeg (bpm gebruik ik af en toe 12%)
Moet ik eisen stellen aan de arm, of heeft dat geen prioriteit?
Alle draaitafels waar Drés Choice bij staat hebben een prima gelagerde arm, dus dat is geen probleem (wel raad ik je aan speling te laten verwijderen. Dit is een procedure die de meeste uit dit draadje niet zelf durven te ondernemen, deze meneer ook niet). Qua pitchbereik moet 8% voldoende staan, maar beide instaptafels genoemd in deze post halen de 10% in de plus en de min.

Mijn algemene advies dus: Q-30 draaitafels (PT-2100 als het budget dit toelaat)
PS-626i mixer (maar het liefst kun je doorsparen voor een UMX-7. Het scheelt €64 maar het kwaliteitsverschil is minstens een factor 2). Het verstandigste is om voor de PT-2100 en de UMX te gaan omdat deze topproducten uit de productie zijn gehaald. Plus je moet ze zonder problemen tweedehands kwijt kunnen.

[ Voor 10% gewijzigd door Flake op 05-05-2003 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Seesar, welkom in dit draadje :) Succes alvast met je nieuwe hobby !! En een hele goeie stap om nu eindelijk die computer eens links te laten liggen wat mixen betreft ;)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 09:24
KeeZ schreef op 05 May 2003 @ 08:32:
...En een hele goeie stap om nu eindelijk die computer eens links te laten liggen wat mixen betreft ;)
Ik zeg maar niks :'(

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Vash schreef op 05 May 2003 @ 01:12:
[...]
Ten opzichte van de PT-2100: Ja. De Technics is al 30 jaar lang de "standaard" in draaitafels, aangezien het een aantal perfecties heeft (neem de perfect gelagerde arm) maar hij is wel zeer beperkt ten opzichte van hedendaagse draaitafels. Dus als je een Technics koopt dan gaat hij garant (zelfs onder grof ge/misbruik) meer dan 10 jaar mee.
`

*ZUCHT*

Een technics gaat geen 10 jaar mee als er flink mee geragd word -> gaat ie net zo snel stuk van als iedere andere draaitafel.
En ik had hier zo'n 15 jaar ouide technics staan (heb ik lekker zelf helemaal uit elkaar gesloopt) en toen ie hier kwasm werkte ie nog -> Had speling op de arm - torque van een belt drive en een pitchfader die amper werkte.

Dus dat een technics met gemak 15 jaar mee kan -> Kan ie wel maar vraag niet hoe want zelfs een technics slijt gewoon en dus zal na een jaar of 10 echt niet alles meer zo lekker werken. Waarschijnlijk wel iets minder als de rest omdat de technics wel redelijk solid is maar na 10 jaar ben je echt toe aan een nieuwe hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
KeeZ schreef op 05 May 2003 @ 08:32:
Seesar, welkom in dit draadje :) Succes alvast met je nieuwe hobby !! En een hele goeie stap om nu eindelijk die computer eens links te laten liggen wat mixen betreft ;)
Wat is er mis met de PC?

Ik gebruik de PC altijd als ik ergens moet draaien -> Eerste 3 nummers doet mixmeister gewoon (staan al voorgeprogrameerd). Kan ik tenminste ff spullen uitpakken - pissen - drinken halen - vrouwen kijken. Niks mis mee toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Reind schreef op 05 May 2003 @ 11:18:
Dus dat een technics met gemak 15 jaar mee kan -> Kan ie wel maar vraag niet hoe want zelfs een technics slijt gewoon en dus zal na een jaar of 10 echt niet alles meer zo lekker werken. Waarschijnlijk wel iets minder als de rest omdat de technics wel redelijk solid is maar na 10 jaar ben je echt toe aan een nieuwe hoor.
Als we over verhuurstock praten wel. Maar een normale bedroom Technics waar gewoon niet mee gekut wordt maar alleen plaatjes mee wordt gedraaid houdt het wel lang uit. En trouwens Reind, volgens mij heb jij zo'n beetje alles gesloopt wat er te slopen valt als ik jouw topic op IDP bekijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Ik ga vandaag eens kijken naar winkels die die zut verkoopt, gewoon, ff met me handen in de zakken naar binnen lopen. Maar ik denk al dat ik het weet: Gemini PT-6000, en (nog) geen mengpaneel, ik heb hier nml nog een 12 kanaals mengpaneel met low/mid/high instellingen en natuurlijk monitor per kanaal. Hij maakt echter wel veel ruis, maar voor de beginneling om puur het mixen in handen te krijgen, lijkt me dit ideaal, dat mengpaneel komt vanzelf :) (UMX-7 lijkt me indd wel wat).

Die technics, die laat ik even voor wat ze zijn, als ik al die reviews heb gelezen over de PT-6000, dan stop ik het verschil in prijs liever in een paar goede vinyltjes :), ben nu alleen inet aan het afstruinen naar Platen-zaken in omgeving Nijmegen, want bestellen via Inet vink maar niks, qua extra kosten, plus dat ik dan niet kan "uitzoeken en previewen".

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Reind schreef op 05 mei 2003 @ 11:19:
[...]

Wat is er mis met de PC?

Ik gebruik de PC altijd als ik ergens moet draaien -> Eerste 3 nummers doet mixmeister gewoon (staan al voorgeprogrameerd). Kan ik tenminste ff spullen uitpakken - pissen - drinken halen - vrouwen kijken. Niks mis mee toch :)
dat doet ik ook, heb ik een wabbeltop voor :) (neemt meteen mn sets op) waar ik -stil maar Adion- het programma van Adion op draai voor de 'top 40' muziek...

En met de PC is er nix mis ik zit er tenslotte ook een uurtje of 8/9 per dag achter :P alleen voor mixen is het gewoon niet zoveel...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Een Nijmegenaar! Aangenaam :D
Qua DJ-gear in Nijmegen zul je het moeilijk krijgen (je hebt die muziekzaak op Plein44, maar echt professioneel zijn die lui niet echt... ze hebben nog wel een PT-2400 liggen ;)). Wat zaken betreft is er alleen Waaghals (de Augustijnenstraat doorlopen, langs de pinautomaten en kroegen aan de linkerkant). Echt veel hebben ze niet, plus soms liggen er ook zwaar oude platen in die bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Hmm das jammer, maar die zaak aan 't plein, die vind ik om een of andere reden maar niets :s, ik denk sowieso dat het (no spam) New-line wordt, omdat je daar ook meteen kunt laten afstellen en speling eruit kunt laten halen, iets wat dus moeilijk schijnt te zijn :).
Tja en betreft de plaatjes, ik heb 2 nr's die ik nieuw wil: Marc et Claude, Loving You 2002 dj Isaac mix, en Lethal Industry, extended mix, mixed by :?; ooit een keer gehoord in de Matrixx, en ooit gehad als mp3, keertje uitzoeken welke dat was.

Rest maakt me niet zoveel uit, als ik maar oefenmateriaal heb, ik heb nml niet zoveel geld over na aanschaf van de DD. Ik zal daar eens de Waaghals binnen lopen, gloof dat ik er wel eens langs ben gekomen. Kroese doet niets meer in platen toch? Over hun ben ik altijd wel tevreden, qua prijs, en qua service, kunnen vaak veel bestellen vanuit buitenland.

In Arnhem hadden ze zaak die viel onder de BV Coditronix (maar heette anders, kan er niet meer op komen), die had ook veel DJ gear, maar is sinds een jaar weg, dichtstbij zijnde is nu Den Bosch :s. Jammer, had graag wat voorbeelden e.d gehad, en IRL gezien.

Bdw, slijten die naalden snel? Wat voor eisen moet ik daar ingodsnaam aan stellen, dat kan ik hier niet terug vinden, ook niet in die "manual" van "advanced vinyl handling"; gegeven aan openingspost van dit topic, of lees ik er overheen :?, die overigens een heel goed beeld geeft van hoe het moet, herken veel dingen van het "digitale" mixen met BPM studio.

[ Voor 8% gewijzigd door Seesar op 05-05-2003 12:24 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
De 2 platen die je noemt zijn wel erg oud, je hebt mazzel als je die nog tegen komt (Marc et Claude is uitverkocht bij Recess, als je mazzel hebt komt 'ie nog een keer).

Naalden slijten, mits goed afgesteld, niet zo heel erg snel. Je kan ongeveer (met regelmatig gebruik) een halfjaar uit de voeten met een set naaldjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Wat betreft die platen, das erg jammer, dat zijn de beste nr's die ik ooit gehoord heb :), maar dat wordt dus advertentie zetten, voor iemand die er van af moet....

Met juiste naalddruk moeten we dus een heel eind komen, alleen stomme vraag, moet ik dan zo'n hele cartridge kopen, of kun je ook dat hele kleine naaldje in setjes kopen: "set naaldjes". Ik heb zin om wel ff me te laten informeren/langs te rijden, alleen alles is op maandag dicht, de bureaucraten :(.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Je zult een element moeten kopen, en daar zitten gewoon naaldjes bij.
Bij Gemini-draaitafels krijg je er gratis headshells bij, dus in principe kun je een Ortofon OM-pro nemen (Dré zet deze voor je in de headshell bij het afstellen). Het wordt aangeraden om deze op 4 gram te gebruiken (ik gebruik 3,5 om slijtage tegen te gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 18:27

Chiron

Moderator Discord
Seesar schreef op 05 mei 2003 @ 12:22:
Hmm das jammer, maar die zaak aan 't plein, die vind ik om een of andere reden maar niets :s, ik denk sowieso dat het (no spam) New-line wordt, omdat je daar ook meteen kunt laten afstellen en speling eruit kunt laten halen, iets wat dus moeilijk schijnt te zijn :).
Tja en betreft de plaatjes, ik heb 2 nr's die ik nieuw wil: Marc et Claude, Loving You 2002 dj Isaac mix, en Lethal Industry, extended mix, mixed by :?; ooit een keer gehoord in de Matrixx, en ooit gehad als mp3, keertje uitzoeken welke dat was.

Rest maakt me niet zoveel uit, als ik maar oefenmateriaal heb, ik heb nml niet zoveel geld over na aanschaf van de DD. Ik zal daar eens de Waaghals binnen lopen, gloof dat ik er wel eens langs ben gekomen. Kroese doet niets meer in platen toch? Over hun ben ik altijd wel tevreden, qua prijs, en qua service, kunnen vaak veel bestellen vanuit buitenland.

In Arnhem hadden ze zaak die viel onder de BV Coditronix (maar heette anders, kan er niet meer op komen), die had ook veel DJ gear, maar is sinds een jaar weg, dichtstbij zijnde is nu Den Bosch :s. Jammer, had graag wat voorbeelden e.d gehad, en IRL gezien.

Bdw, slijten die naalden snel? Wat voor eisen moet ik daar ingodsnaam aan stellen, dat kan ik hier niet terug vinden, ook niet in die "manual" van "advanced vinyl handling"; gegeven aan openingspost van dit topic, of lees ik er overheen :?, die overigens een heel goed beeld geeft van hoe het moet, herken veel dingen van het "digitale" mixen met BPM studio.
ik heb via coditronix online een draaitafeltje besteld nog niet eens een jaar geleden ofzo, zijn ze alweer failliet/weg dan :? was goedkope zaak...

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Ener-G schreef op 05 mei 2003 @ 13:19:
[...]

ik heb via coditronix online een draaitafeltje besteld nog niet eens een jaar geleden ofzo, zijn ze alweer failliet/weg dan :? was goedkope zaak...
Nee alleen die zaak in Arnhem is weg, zal wel niet goed hebben gelopen, was daar ook nooit druk (zegt natuurlijk ook niet alles). Maar ze hebben meerdere filialen, en die zijn er nog steeds hoor, de site is immers ook nog gwoon online :)

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Vash schreef op 05 May 2003 @ 11:38:
[...]
Als we over verhuurstock praten wel. Maar een normale bedroom Technics waar gewoon niet mee gekut wordt maar alleen plaatjes mee wordt gedraaid houdt het wel lang uit. En trouwens Reind, volgens mij heb jij zo'n beetje alles gesloopt wat er te slopen valt als ik jouw topic op IDP bekijk ;)
Ja maar dan houd iedere draaitafel het wel 10 jaar uit :)

En nee ik heb niet alles gesloopt -> Alleen wat koptelefoons e.d. Sloop alleen spullen die niet van mezelf zijn ;)

Draaitafels e.d blijven altijd wel heel en ja ik heb wat faders versleten maar das niet zo heel bijzonder -> krijgt iedereen wel een keer mee te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Ehmm vraagje... iemand ervaring met bestellingen via DJService.com ?? (ik schrik me daar de pleures !! CD spelers zijn daar € 400 goedkoper dan bij Dré !!) Ik ben best bereit ein bisschen meer te betalen aan verzendkosten :)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

KeeZ schreef op 05 May 2003 @ 15:17:
Ehmm vraagje... iemand ervaring met bestellingen via DJService.com ?? (ik schrik me daar de pleures !! CD spelers zijn daar € 400 goedkoper dan bij Dré !!) Ik ben best bereit ein bisschen meer te betalen aan verzendkosten :)
Ja hoor, goed spul dat daar vanaf komt. Heb er een stel elementjes + 5 naaldjes vandaan gehaald + een platentas. Kost echt geen ene moer tov NL, de bezorging liet wat lang op zich wachten (en bovendien was het geheel in een leuke lampendoos verpakt: hoe krijg je het verzonnen?) maar in feite was alles in orde!

En idd: ze zijn ontzettend goedkoop. Ik heb mijn equipment van DJplanet.de (helaas is hun assortiment gehalveerd sinds begin dit jaar), maar DJService.com spant de kroon qua kwantiteit en prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vash schreef op 05 mei 2003 @ 12:26:
Naalden slijten, mits goed afgesteld, niet zo heel erg snel. Je kan ongeveer (met regelmatig gebruik) een halfjaar uit de voeten met een set naaldjes.
Vind jij dat of is dat zo. Ik heb anderhalf jaar lang met een setje gedaan, toen begonnen ze pas beduidend minder te klinken! En dat waren gewoon STANTON 500 gevalletjes... En t is echt niet zo dat ik maar 4 uur per week mix ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

the_Omniscient schreef op 05 May 2003 @ 15:22:
[...]
Ja hoor, goed spul dat daar vanaf komt. Heb er een stel elementjes + 5 naaldjes vandaan gehaald + een platentas. Kost echt geen ene moer tov NL, de bezorging liet wat lang op zich wachten (en bovendien was het geheel in een leuke lampendoos verpakt: hoe krijg je het verzonnen?) maar in feite was alles in orde!

En idd: ze zijn ontzettend goedkoop. Ik heb mijn equipment van DJplanet.de (helaas is hun assortiment gehalveerd sinds begin dit jaar), maar DJService.com spant de kroon qua kwantiteit en prijs.
Tsjongejonge zeg... en bezorgkosten... nog wat meer of nie ??

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

KeeZ schreef op 05 May 2003 @ 15:28:
[...]

Tsjongejonge zeg... en bezorgkosten... nog wat meer of nie ??
Tja, het is jammer dat je dan in NL woont, want dat is dan al snel 20 Euro. Al moet ik zeggen dat dat *nog* meevalt, want je komt bij lange na niet aan het astronomische bedrag dat ze in NL vragen voor exact hetzelfde spul.

Opvallend is overigens dat het vrij weinig uitmaakt hoe zwaar die zooi allemaal is. Totaan 30 kilo blijft het netjes binnen de 20 Euro; maar zodra het de Nederlandsche grens oversteekt komt er weer een beetje provisie op. Mijn hele set (2 TT + mixer + headphones + elementen + naalden) kostte destijds 786 Euro, incl vervoerskosten. Ik betaalde aan de deur 810 Euro (TNT bezorgdienst).

De laatste keer dat ik iets geregeld heb (dat is de bestelling die nu nog loopt), heb ik afgesproken het spul zelf af te gaan halen bij een grenskantoor van de Deutsche post. Je betaalt dan niet die extra Euro's van het Nederlandse vervoer, ik weet niet of het binnen jouw mogelijkheden ligt (voor mij is dat zeer zeker wel het geval).

Maar goed. Scheelt dus makkelijk 20 % in totaliteit met NL, als het al niet meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

the_Omniscient schreef op 05 May 2003 @ 15:36:
[...]
Tja, het is jammer dat je dan in NL woont, want dat is dan al snel 20 Euro. Al moet ik zeggen dat dat *nog* meevalt, want je komt bij lange na niet aan het astronomische bedrag dat ze in NL vragen voor exact hetzelfde spul.

Opvallend is overigens dat het vrij weinig uitmaakt hoe zwaar die zooi allemaal is. Totaan 30 kilo blijft het netjes binnen de 20 Euro; maar zodra het de Nederlandsche grens oversteekt komt er weer een beetje provisie op. Mijn hele set (2 TT + mixer + headphones + elementen + naalden) kostte destijds 786 Euro, incl vervoerskosten. Ik betaalde aan de deur 810 Euro (TNT bezorgdienst).

De laatste keer dat ik iets geregeld heb (dat is de bestelling die nu nog loopt), heb ik afgesproken het spul zelf af te gaan halen bij een grenskantoor van de Deutsche post. Je betaalt dan niet die extra Euro's van het Nederlandse vervoer, ik weet niet of het binnen jouw mogelijkheden ligt (voor mij is dat zeer zeker wel het geval).

Maar goed. Scheelt dus makkelijk 20 % in totaliteit met NL, als het al niet meer is.
he, als het moet rijdt ik zelf nog naar Frankfurt :P wil die shop daaro ook wel eens bekijken _/-\o_ DJ Meetinkje dan maar ;)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe heten die decks waar draaitafels altijd opstaan dat zie je steeds vaker en waar kun je ze halen. en hoe kan ik een stanton mixer uit amerika laten overkomen zonder dat ik inportkosten, btw en al die andere shit moet betalen,

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Ik denk dan, als ik dat spul daar zie, dat ik het daar ook ga halen, dat scheelt echt heel veel joh! Die afstanden kun je zelf nog rijden :). Maar ik kan me PT-6000 nie vinden, en die heb ik toch echt liever dan de SL-12xx :(.
Mengpanelen zijn ongeveer zelfde prijs, das jammer, maar valt mee te leven.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

wordt inderdaad erg aanlokkelijk om in de zomervakantie 'even' de grens over te steken :9~

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Seesar schreef op 05 May 2003 @ 15:51:
Ik denk dan, als ik dat spul daar zie, dat ik het daar ook ga halen, dat scheelt echt heel veel joh! Die afstanden kun je zelf nog rijden :). Maar ik kan me PT-6000 nie vinden, en die heb ik toch echt liever dan de SL-12xx :(.
Tja, PT-6000 is idd nogal moeilijk verkrijgbaar in DL. Overigens, als het je weinig uitmaakt of je nu een SL1200 of een SL1210 krijgt (zilver of zwart, who cares), kijk dan ff op deze page.

432 Euro is best wel een redelijke aanbieding, dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 15:48:
Hoe heten die decks waar draaitafels altijd opstaan dat zie je steeds vaker en waar kun je ze halen.
alvast bedankt
Ben ik de enige die hier niets van snapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 17:13:
[...]

Nee :) ... Misschien bedoelt-ie gewoon flightcases of een of ander speciaal meubel ofzo...

Over zijn vraag van importeren uit Amerika zonder kosten: dat gaat je niet lukken, tenzij je iemand kent die ff al die kilo's uit Amerika wil meeslepen voor je en daarbij overtuigend genoeg acteert - zodat het lijkt alsof het zijn spullen zijn. Of dat nu echt verstandig is, weet ik niet: ze smijten die baggage gewoon hoppa-het vliegtuig in, hoppa-de band op etc etc.

Je zou het dan wel weer apart kunnen laten behandelen, maar dat kost je weer een bom duiten van hier tot Tokio (goed geisloeerd laten verpakken e.d.).

Of je moet het via de reguliere weg doen, en dan kost het je dus $ <bedrag van apparatuur in USA> + 19 % BTW + 8% (oid) invoerrechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Seesar schreef op 05 May 2003 @ 15:51:
Yeah nog een PT6000 aanhanger :)

Krijg je geen spijt van.

Vorige week gelachen -> Komt hier zo'n jongen (ken ik voor de rest helemaal niet) die had gehoord dat ik de klik uit een fader van een sl kon halen en de pitch iets op kon schroeven. Nou doe ik dat normaal gesproken alleen voor bekenden en mensen waarvan ik weet dat ze niet gaan zeiken als de SL daarna raar gaat doen (das namelijk geen uitzondering bij het opschroeven van de pitch) maar ik was in een goede bui dus ik heb die jongen maar even binnen laten komen.

Ik die SL open geschroefd en aan de slag maar ondertussen zit ie naar m'n PT's te kijken. Ik zo'n opmerking van mooi zijn ze hé.
Nou hij wou ze wel ff proberen (doe ik niet zo moeilijk over dus dat mocht) Komt ie tot de verschrikkelijke ontdekking dat de PT geen klikje heeft en 4 ranges aan pitch settings heeft. Kwam ie tot de conclusie dat ie toch liever PT's had gehad. Jammer maar helaas voor hem had ik ondertussen de klik uit de fader al verwijderd en meneer kon dus ook niet terug om ze om te ruilen -> Goh wat zal die zich KUT gevoeld hebben zeg. Hij kwam binnen met een lach omdat ik z'n SL wel ff onder handen wilde nemen en hij ging weg met een pruil lip en zowat de tranen in zijn ogen.

Tsja verder kijken dan een SL doen de meeste nog niet en het is zooooooooooo leuk om ze dan spijt te zien hebben van hun aankoop :) (ja sorry het is gemeen en heel erg flauw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 mei 2003 @ 17:13:
[...]

Ik in eerste instantie ook niet maar volgens mij bedoelt ie dit ->

Afbeeldingslocatie: http://www.htfr.com/images/products/BMR56310.jpg

Deck stands heten die dingen. Staan net zo stevig als mijn oma op een skateboard (niet dus).

Kun je beter zelf een meubel in elkaar fixen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Reind schreef op 05 May 2003 @ 17:20:
[...]

Yeah nog een PT6000 aanhanger :)

Krijg je geen spijt van.

Vorige week gelachen -> Komt hier zo'n jongen (ken ik voor de rest helemaal niet) die had gehoord dat ik de klik uit een fader van een sl kon halen en de pitch iets op kon schroeven. Nou doe ik dat normaal gesproken alleen voor bekenden en mensen waarvan ik weet dat ze niet gaan zeiken als de SL daarna raar gaat doen (das namelijk geen uitzondering bij het opschroeven van de pitch) maar ik was in een goede bui dus ik heb die jongen maar even binnen laten komen.

[...]

Tsja verder kijken dan een SL doen de meeste nog niet en het is zooooooooooo leuk om ze dan spijt te zien hebben van hun aankoop :) (ja sorry het is gemeen en heel erg flauw)
Hmmm... Ziet er idd wel interesting uit moek zeggen. Kun je me een indicatie geven van een standaard-nieuwprijs? Ik zag hem net voorbijkomen voor 438 425 Euro... goedkoper dan een SL dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee het is niet een meubel het is gewoon een verhoging ofzo of tegen het schokken ofzo tiesto gebruikt het in de clip lethal industry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dus je bedoelt een flightcase?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Aaaaaaah die dingen. Die zijn er om feedback tegen te gaan (om te voorkomen dat dus de draaitafel en de plateau's enzo gaan trillen). Ik zal kijken of ik een pic kan vinden.

Helaas, niet gelukt :(. Iemand kijk maar of je een pic kan vinden van de mainstage bij Innercity 2003, daar stonden die dingen ook.

[ Voor 30% gewijzigd door Flake op 05-05-2003 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vash schreef op 05 mei 2003 @ 17:51:
Aaaaaaah die dingen. Die zijn er om feedback tegen te gaan (om te voorkomen dat dus de draaitafel en de plateau's enzo gaan trillen). Ik zal kijken of ik een pic kan vinden.

Helaas, niet gelukt :(. Iemand kijk maar of je een pic kan vinden van de mainstage bij Innercity 2003, daar stonden die dingen ook.
bedankt voor het zoeken maar hebben ze ook een naam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
en the saga continues... aanstaande zaterdag draai ik op de dj contest in Elf91, wordt zware competitie :)

en op donderdag 29 mei een 2,5 uurs drum 'n bass set in Tramontano, Huizen :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Dan staan de draaitafels dus gewoon op veren :)

Maar wat wil je er mee? Tis alleen maar heel irritant draaien. Bij de escape gebruikten ze ze eerst ook. Heeft geloof ik 2 weken geduurt voordat iemand er achter kwam dat het best wel irri was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
the_Omniscient schreef op 05 May 2003 @ 17:39:
[...]
Hmmm... Ziet er idd wel interesting uit moek zeggen. Kun je me een indicatie geven van een standaard-nieuwprijs? Ik zag hem net voorbijkomen voor 438 425 Euro... goedkoper dan een SL dus.
ik heb ze zelf bij new-line vandaan.

Haalt Dre meteen de speling van de arm af (mocht die er tenminste op zitten).

Heb trouwens ook een review geschreven over de PT6000. Zal hem ff opzoeken.

EDIT -> Gevonden ->

Gemini PDT6000 digital direct drive turntable.

Owke ik heb dit stuk geschreven per onderdeel van de draaitafel om een zo compleet mogelijk beeld te geven van de draaitafel en hem zoveel mogelijk vergeleken met de PDX van Vestax en de SL van Technics.

* We beginnen bij het opmerkelijkste van deze draaitafel de dubbele pitchfader.

Het zijn er dus 2 op de PDT en ze hebben allebei hetzelfde doel -> een plaat versnellen of een plaat afremmen. Het enigste verschil is dat de pitch fader dit met vervorming van je tonen doet (zoals iedere andere draaitafel) en dat de key adjustment fader dit doet zonder het geluid te vervormen.
De faders voelen degelijk en solide aan en schuiven heerlijk soepel door de faderbaan heen. Iets minder als op een PDX maar veel soepeler dan op een SL1200. Dit zal voor de mensen die op een technics draaien even wennen zijn maar op zich is het wel fijn (vind ik zelf dan)

Het hele master tempo gebeuren daar kom ik later even op terug want dat is een verhaal apart.

* Dan komen we aan bij het LCD schermpje.

Dit is wel een feature waar ik voor ben om dat in de toekomst op alle draaitafels te stoppen.
Dit is namelijk het schermpje waar je je pitch van af kunt lezen netm zoals het aantal BPM van je plaat. Je kunt switchen tussen deze 2 functies door op het zwarte knopje ernaast te drukken.
Op zich doet de BPM meter zijn werk wel maar echt super is ie niet. Want hij werkt niet met een punt achter de komma en zo af en toe slaat ie tijdens een 2Step plaat helemaal op hol en weet ie niet meer wat ie nou precies moet meten. Maar hij voldoet wel om even snel een plaat te matchen. Hij zit er namelijk wel snel dicht bij in de buurt en je hoeft hem dan alleen nog maar even fine te tunen
Dit soort functies zal in de toekomst wel verbeterd worden en ik moet de eerste goede BPM counter nog tegen komen op een mengpaneel of draaitafel. Deze functioneert in ieder geval goed genoeg voor het snelle matchwerk.

Het aantal % pitch is ook altijd wel fijn om te weten want zo weet je in 1 oog opslag hoever je nog kunt gaan al zal het niet snel gebeuren dat je iets tekort komt bij deze PDT aangezien hij +/_ 35 % pitch heeft

* Reverse.

Nou hier hoef ik denk ik niets bij uit te leggen. Hij is een stuk slomer dan de PDX met dit geintje maar de PDX had ook een veel lichtere platter en dit was dus ook een stuk makkelijker te realiseren voor vestax dan voor de mensen van Gemini die de voorkeur geven aan een zwaar plateau. Ieder geval heeft zo zijn voor en nadelen zullen we maar zeggen.
Wat ik wel vind is dat het knopje op een verkeerde plek zit. Het is me namelijk herhaaldelijk gebeurd dat ik tijdens het ceuén van een plaat per ongeluk op de reverse knop had gedrukt. Als je dan een plaat los laat sta je raar te kijken omdat je niets hoort.
Ik had hem ergens boven aan in de draaitafel weg gemoffelt om zulke geintjes te voorkomen. Zal ook wel een kwestie van gewenning zijn -> we zullen het zien

* Start/Stop adjustment en de quartzlock button.

Owke dit zat dus ook al op mijn PDX maar ik vind dit eigenlijk beter gedaan. Als je namelijk de Start of Stop tijd wilt veranderen druk je op het potmetertje en dan komt ie 1 cm omhoog en pas dan kun je hem verstellen. Het leuke van deze functie is dat hij ook reageert op de potmeter als je hem hebt geactiveerd. Zo kun je dus exact bepalen wanneer een plaat precies moet stoppen. Als ik namelijk bij de PDX de brake helemaal weg draaide en ik drukte op de start/stop knop dan remde ie ook heel langzaam en dat kon je dan niet meer verstellen als ie aan het afremmen was. Dit kan bij de PDT dus wel als je toch opeens besluit dat de plaat NU moet stoppen. Naja beetje moeilijk uit te leggen -> Ik zal zo even een audio opname maken en onder aan de review neer zetten.

* Pitch range select

Dit is ook wel makkelijk want je kunt met deze knoppen dus kiezen met welke pitchrange je op je pitchfader wilt werken -> je kunt kiezen uit 4% - 8% - 16% - 35%. Je zult dus niets tekort komen in je pitch bereik en onder alle standen werkt de pitchfader heel erg nauwkeurig.
Ik heb hem zelf standaard op 16% staan

Quartzlock knop -> waarom gebruiken ze zulke dingen nog? Ik vind ze zo g*ds irritant. Je drukt namelijk altijd op zo'n knoppie als het niet moet en van mijn apart mogen ze zulke dingen weglaten.
Het heeft namelijk geen enkel nut om je pitch op nul te zetten met zo'n knopje -> het kan namelijk ook met je schuif. En als je wil kan het dan nog controleren ook op je LCD dus weglaten die hap

* De aan en uit knop e.d

Naja dit ga ik niet bespreken hoor. Behalve dan dat als je de 33 en 45 toren knop tegelijk indrukt dat ie dan op 78 toeren afspeelt.
Verder is het net zoals op een technics en het zou me niets verbazen als je dit heel netjes na gemaakt hebben. Beter goed gejat dan slecht gemaakt zullen we maar zeggen.
Ik ben er trouwens wel voor om de aan uit knop op een andere plek te stoppen en in de vorm van een schakelaar te doen. Dit slijt namelijk snel (zullen technics mensen kunnen bevestigen) en het zit in de weg. Opzouten met dat ding daar dus en lekker op de achterkant maken zodat je hem niet per ongeluk aan en uit kunt zetten

* De rest
Tsja het pop up lamje is een stuk steviger als dat van een technics.
De arm is goed en van aluminium gemaakt en daardoor lichter dan die van vele andere draaitafels -> komt de kwaliteit van het geluid weer ten goede. De arm is nog steeds niet van een SL kwaliteit en dat is ook het enigste waar de SL het op wint van de PDT. De technics toonarm is namelijk nog altijd ongeevenaard naar mijn idee (als het om S-Shaped armen gaat)
De torque van de PDT is werl een tikkeltje hoger dan die van een SL maar de motor gedraagt zich net zoals een SL tijdens correcties op de platter. Voor mij is het even wennen want ik was lekker lomp en grof gewent met de PDXén maar dat verhaal gaat dus alleen bij de PDX en TTX op wantn op alle andere draaitafels is het nog altijd net vinger werk en geen gerag zoals ik gewend was
Volgens de mensen van Gemini moet ie een torque van 3.0 kg/cm2 hebben maar dat heeft ie dus echt niet. Ik denk zelf eerder dat 2 in de buurt komt maar er zijn mensen die dit exact na kunnen meten (hé Dre ).
Verder eigenlijk niets bijzonders -> geen speling op de platter en toonarm (Dre zei van wel maar dat heb je dan netjes weg gehaald Dre -> Ik kan het niet terug vinden namelijk )

De motor zit net zo in mekaar als die van een TT1/TT2 van Numark alleen is de bevestiging van de plattere op de motor anders -> bij de TT1 & 2 gaat dat door middel van een magneet en de PDT en PT serie van Gemini doen dat door middel van 2 pinnetjes. De motor kreunt niet tijdens correcties trouwens dus dat zit wel goed.
De bovenplaat is van staal en daar is ie samen met de TTX van Numark de enigste mee want verder is er geen 1 draaiatfel die dat heeft. Het viel me trouwens op dat de PDT heel erg stil is en bijna geen ruis geeft -> Het viel me gewoon op bij het opnemen gisteren.

De arm is net zo skip proof als die van alle andere high end S-Shaped draaitafels en dus moet de PDT het dus af leggen op dit front van de rechte toonarm draaitafels. Het is maar net waar je de voorkeur aan geeft -> hufterproof of een betere geluidskwaliteit. Mijn keuze zal ik in het midden laten
Je kunt trouwens ook heel erg netjes je anti skating instellen op deze draaitafel -> gaat tot op een schaal van 7 in tegenstelling tot de 3 op een SL
Scratchen gaat trouwens ook heel goed volgens 1 van de mensen die hier langs is geweest om er op te draaien. Zelf kan ik daar geen oordeel over geven want ik kan niet scratchen

De PDT word trouwens geleverd met neopreen slipmatten en deze ga ik morgen meteen vervangen voor een setje van vilt -> ze slippen namelijk wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg en dat is op zich heel erg goed maar omdat ik nogal lomp ben met corrigeren van een plaat werkt zoiets in mijn nadeel. Voor scratchers is zoiets ideaal.

Wat ook wel leuk is aan de draaitafel is dat de PDT geen aarde draad nodig heeft en dat je hem zowel op een line als een phono ingang aan kunt sluiten op je mixer -> even een kwestie van schakelaar om en gaan met die banaan.
Master tempo wert trouwens alleen als ie op LINE out staat of er een geluid digitaal word uitgestuurd.
Ook heeft de PDT een digitale uitgang -> das wel leuk voor als je platen op CD gaat zetten maar verder zie ik het nut er niet van in

Wat overigens ook een groot voordeel is dat is dat alle draden aan de achterkant af te koppelen zijn -> zowel je tulpstekkers als je netsnoer is op die manier makkelijk te vervangen (minpunt van de technics en vele anderen want daar zit altijd alles ramvast ingegoten in de behuizing)

Master tempo

Owke dit is dus een uniek en nieuw iets op draaitafel gebied. Denon heeft een poging gedaan maar dat werkte voor geen meter. Gemini en Numarkmet zijn TTX hebben nu een draaitafel die beide een redelijk goed master tempo gebeuren hebben.
Als je hier voor het eerst mee draaid dan is dit dus echt heel erg raar -> je pitcht namelijk een plaat met vocals omhoog en wat gebeurd er -> je tempo gaat omhoog maar je toonhoogte blijft hetzelfde. Ja echt waar
Zoals ik al zei -> dit is echt weird en een super functie op de draaitafel. Owke het is nog niet perfect want soms hoor je een dubbele beat en dus kan het nog verder geperfectioneerd worden.

Hier onder 2 verschillende mp3's -> de 1 met en de ander zonder master tempo omhoog gepitcht.
Oordeel zelf zou ik zeggen.

Met master tempo -> http://members1.chello.nl/r.dooyeweerd/PDT/1.mp3
Zonder master tempo -> http://members1.chello.nl/r.dooyeweerd/PDT/2.mp3

Dit mogen jullie verder zelf uitzoeken wat je er van vind -> Ik vind het super in ieder geval.

Dan mijn slot conclusie.
Iedereen loopt wel te schreeuwen dat ze niets om de gimmicks en gadgets geven op een draaitafel maar ik vind dat het een extra dimensie kan geven aan je set als je ze tenminste op een juiste manier gebruikt.
In eerste instantie was ik vastberaden om na deze winter over te gaan stappen van mijn Vestax naar de TTX1 van Numark maar toen kreeg ik een leuk aanbod op kmijn weg en dat waren deze PDT draaitafels. In eerste instantie was ik erg huiverig maar dat verdween al snel als sneeuw voor de zon toen ik er mee aan het werk ging. Dit is namelijk op dit moment gewoon de compleetste draaitafel die er is. Ik ga niet zeggen dat hij het beste is want daar gaan weer veel te veel mensen hun nek over breken.
Maar wees nou eens eerlijk -> voor een prijs van 549€ koop je gewoon niet zo'n complete draaitafel bij een ander merk. De TTX kost al gauw 150€ meer en dat vind ik hem op dit moment niet waard aangezien er nog teveel fouten in zitten naar mijn idee. Zodra de TTX foutloos op de markt verschijnt denk ik dat ik wel snel overstag zal gaan en alsnog een setje TTXén aan zal schaffen. Maar dat Numark zijn fouten zo 1-2-3 gaat verbeteren zie ik nog niet gebeuren. Zoals jullie allemaal weten heeft Dre de mensen bij Numark op hun fouten gewezen en dat lappen ze gewoon aan hun laars want de 2é serie zit nog steeds barstens vol met fouten (ja het zijn maar kleintjes en veel kleintjes worden 1 grote)
Het enigste wat ik ze als tip mee zou willen geven bij Gemini is dat ze wat meer aan het design moeten gaan denken -> met de PT2410 (Imac kleurtjes) zaten ze op de goede weg maar de PDT is weer lekker saai. Wat dat betreft wint de TTX van Numark het daar van alle draaitafels.

De PDT voelt verder aan als een SL -> solide en goed en dat hebben ze dus netjes gedaan daar bij Gemini. Wat mij betreft krijgt deze draaitafel een dikke 9 mee. Dat ene punt gaat er van af omdat de toonarm nog niet beter is dan die van een Technics -> en dat moet toch makkelijk te jatten zijn. Begrijp me niet verkeerd hoor de arm is heel erg goed maar de Technics arm is net een heel ietsie pietsie beter en ik ben een mierenneuker ja wat zulk soort dingen betreft.
Ook de looks zorgen voor een beetje punt aftrek -> het kan allemaal best wat spannender en gedurfder naar mijn idee maar daar denken de grote fabrikanten op Vestax en Numark na dan heel anders over.

Een hele goede draaitafel voor weinig knaken dus. En dat ze de PT2400 uit de productiue hebben gehaald om deze draaitafel meer te gaan verkopen -> Het was niet nodig geweest want als het nu een tijdje stil gaat blijven qua ontwikkelijngen in draaitafel land dan gaat deze draaitafel zichzelf wel verkopen. Hij is naar mijn mening op dit moment de beste voor zijn geld en ik heb er geen spijt van dat ik ze ingeruild heb voor mijn PDXén

[ Voor 97% gewijzigd door R2D2 op 05-05-2003 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bedoelt zo van die constructies waar ze dan ook van die grote tegels onder leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.heuff.nl/Aanbiedingen/earthquake.jpg

dit is het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je dat thuis willen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet thuis voor ergens waar ik draai heb ik last van dat de plaat overslaat als ik ga springen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Reind schreef op 05 May 2003 @ 19:02:
[...]

ik heb ze zelf bij new-line vandaan.

Haalt Dre meteen de speling van de arm af (mocht die er tenminste op zitten).

Heb trouwens ook een review geschreven over de PT6000. Zal hem ff opzoeken.

[heel verhaal over de PDT-6000]
thnx :7 , dat is bruikbare informatie. Het enige probleem is niet zozeer mijn budget, maar de vraag of ik uberhaupt iets anders dan Technics geregeld kan krijgen (mijn decks worden momenteel vervangen, maar door wat weet ik nog niet... dikke kans dat de PDT-6000 niet tot de opties behoort).

Prijs valt me trouwens erg mee bij NewLine, zeker als ze die speling eraf halen... Ach, eerst maar eens kijken hoe dat Omnitronicsverhaal van mij af gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou investeren in een steviger desk oid, vind dit wel een hele omslachtige manier om fouten die eigenlijk ergens anders zitten op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 mei 2003 @ 19:43:
niet thuis voor ergens waar ik draai heb ik last van dat de plaat overslaat als ik ga springen
De plaats waar jij draait hoort daar voor te zorgen (of je spring gewoon niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 20:04:
[...]

(of je spring gewoon niet).
Een DJ die net enthousiast is zorgt ook voor zoutzakken van een publiek :P

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
KeeZ schreef op 05 mei 2003 @ 20:16:
[...]

Een DJ die net enthousiast is zorgt ook voor zoutzakken van een publiek :P
ik ga ook niet achter me deks lopen springen als ik draai hoor.

Heb wel wat beters te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij nog even wat pics van mijn (nieuwe)booth, de gear die erin zit is een cd-400x en cdj20, ps626i mengpanneel en daarbij de em-330 koptelefoon... allemaal gemini.

Afbeeldingslocatie: http://131.211.234.7/~jtips/upload/DSC00693.JPG

Afbeeldingslocatie: http://131.211.234.7/~jtips/upload/DSC00696.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar waar kun je ze kopen ik heb nix kunnen vinden waar je ze kan kopen iemand ideetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
waarom zitten die spelers zo ver van je mixer af JT???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Reind schreef op 05 May 2003 @ 20:22:
[...]

ik ga ook niet achter me deks lopen springen als ik draai hoor.

Heb wel wat beters te doen ;)
chicka's versieren zeker :P Zal je je toch eerst ook ff wat voor moeten uitsloven... en een goeie DJ heeft tijd over :P

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 20:34:
Hierbij nog even wat pics van mijn (nieuwe)booth, de gear die erin zit is een cd-400x en cdj20, ps626i mengpanneel en daarbij de em-330 koptelefoon... allemaal gemini.

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er nice uit! Maarreh... vanwaar die bordjes? Showroommodellekes? Of vergeet je anders waar al die knopjes voor dienen? :+

8)7 Toink...ik word wakker... Het zijn CD-hoesjes! Vinyl-only-man komt uit z'n grot gekropen... 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door the_Omniscient op 05-05-2003 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MR_WAZOO schreef op 04 May 2003 @ 21:11:
reparaties hoor je supersnel te doen, dit is service voor de klant

duurt de reparatie jaren, dan ben je een klant kwijt
Na het topic door te hebben gelezen vond ik dat wel de meest nuttige opmerking. 8)7

Sorry moest ff, nofi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je maakt ons wel in de war door die platen boven je booth te hangen hoor !

En die stokjes, zijn dat je speakers? klinkt dat nog eenbeetje? En aan de andere kant van je kamer? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 22:32:
Je maakt ons wel in de war door die platen boven je booth te hangen hoor !

En die stokjes, zijn dat je speakers? klinkt dat nog eenbeetje? En aan de andere kant van je kamer? ;)
das de plek waar vinyl thuishoort >:) (big joke :P) en verder zullen dat zn monitor speakers wel zijn, ik zie nog enkele kleintjes onder / bij zn bureau staan...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou nou, mijn tafel roept wel vragen op ;)

1. Me cd spelers staan helemaal niet ver van me mixer, juist lekker veel ruimte zo!
2. Het zijn idd cd hoesjes die daar staan
3. Dat zijn boxjes van me computer :) , onder me tafel staat nog een subwoofer: dit staat op de booth knop aangesloten op me mixer, op me master knop heb ik 4 boxen via mijn hifi setje.
4. Die vinyl hangt daar gewoon voor de sier..... en het is geen schande aangezien de titel van de vinyls zijn: sprookjes van... en disney verhalen :+ (oude platen van vroeger......)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
ik weet al wat t is, de apparatuur is gewoon klein :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:00
Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 19:43:
Je kan ook proberen de plaats waar alles op staat flink te verzwaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Jimsterrr schreef op 05 May 2003 @ 23:52:
[...]

Je kan ook proberen de plaats waar alles op staat flink te verzwaren.
en dan door de vloer zakken :o

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weten jullie misschien wat de nieuwe Technics mk5 en de mk5g gaan kosten? Heb musikproduktiv al gemaild maar ik hoor niks terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 10:12:
Weten jullie misschien wat de nieuwe Technics mk5 en de mk5g gaan kosten? Heb musikproduktiv al gemaild maar ik hoor niks terug.
link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ik geloof rond de 750€ -> eerder er boven dan er onder.

Dat vind ik helemaal een mooi verhaal worden dan -> Koop je 1 technics terwijl je er 2 andere draaitafels voor had kunnen kopen die meer kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.sl-1200.com
www.ultimate-records.com

Hb net ff gebeld met Ultimate records volgens die gasten komt hij over 2 weken officieel uit een gaat de mk5 rond de €600 kosten. Dan zullen ze in Duitsland wel een stuk goedkoper zijn. /me PatriXx woont niet zover van de grens af

Mochten ze toch een stuk duurder zijn, dan ga ik voor de sl 3deg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Hmmmmm dan is ie aardig in advies verkoop gedaald :)

Mischien dat de SL1200 nu is een keer een normale prijs gaat krijgen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Afbeeldingslocatie: http://www.djservice.com/data/grafix/Produkte/vestax/PCV-180/Vestax_DJT1400_4.jpg

hmm is dit misschien ook wat ?? Misschien niet alles maar lijkt me toch wel praktisch....

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Het staat net zo wankel als de pest :)

Ik ken iemand die ook zo'n ding heeft maar ideaal is anders. Iki vind het zelf maar helemaal niets. Zet liever mijn dure gear op een stevig meubel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
KeeZ schreef op 06 mei 2003 @ 12:28:
[afbeelding]

hmm is dit misschien ook wat ?? Misschien niet alles maar lijkt me toch wel praktisch....
nee dat lijkt me nou 3x niks.. bovendien.. (monitor)speakers _onder_ het blad :| :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 12:09:
[...]

www.sl-1200.com
www.ultimate-records.com

Hb net ff gebeld met Ultimate records volgens die gasten komt hij over 2 weken officieel uit een gaat de mk5 rond de €600 kosten. Dan zullen ze in Duitsland wel een stuk goedkoper zijn. /me PatriXx woont niet zover van de grens af

Mochten ze toch een stuk duurder zijn, dan ga ik voor de sl 3deg
Hmm tja. Zoals de Mk3 weinig verschilde van de Mk2, zo verschilt deze Mk5 weinig van de Mk3. De belangrijkste "annoyances" van de Mk2 waren dien sullige on/off switch en die click-"functie" bij 0% pitching, allebei verbeterd in de Mk3.

Wel heel erg goed dat ze nu eindelijk zelf tot inzicht zijn gekomen dat 8% pitch erg weinig is. Dus 16% is mooi!

Ik weet echter niet of ik nu bereid ben om weer 100~200 Euro extra per tafel te gaan lappen, enkel vanwege de opgevoerde pitch en wat leuke lampjes (en niet te vergeten: de mooier uitziende tone-arm, alsof die nog verbeterd diende te worden). De Mk3 is weliswaar een simpele maar toch erg degelijke tafel, net als de Mk2. Het is idd te hopen dat deze twee met de komst van de Mk5 nog wat in rpijs zullen kelderen.

Hier een vergelijking tussen de PDX-2000 en de Mk5.

Afbeeldingslocatie: http://www.djservice.com/data/grafix/Produkte/TECHNICS/SL-1210M5G_3.jpg

DJService.com gaat hem ook verkopen, maar zegt nog nix over releasedata of prijsindicatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Euhm ik wil niet heel lullig doen hoor maar die arm heeft alleen een ander kleurtje (mischien een andere legering metaal of ze gebruiken net zoals bij Gemini -> aluminium) en er is dus niets aan verbeterd qua arm gedeelte.
En als ik het zo ff bekijk kan de anti skating nog steeds niet verder als 3 :)
En die headshell -> Ze monteren er tegenwoordig bij voorbaat maar alvast een extra gewicht op?

Nog ff over de aan en uit knop -> Zit gewoon een stukje plastic voor en is niets bijznders aan -> Die dingen kun je geloof ik ook wel los kopen bij HTFR :)

Nou verder dat pitch verhaal -> Moet je is aan Dre vragen wat er gebeurd als je de andere pitch range setting kiest :) Daar zit me toch een stukje ouderwetse en simpele techniek achter :)

Achja technics heeft een naam hoog te houden -> Ze moeten tenslotte wel een beetje ouderwets blijven ;)

Zo genoeg gezeken voor vandaag -> Tis al weer wat bij technics zullen we maar zeggen. Mischien dat de volgende ook reverse en een display heeft. ;)
En die blauwe lampjes zijn lelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ener-G schreef op 06 mei 2003 @ 12:56:
[...]

nee dat lijkt me nou 3x niks.. bovendien.. (monitor)speakers _onder_ het blad :| :?
Ja inderdaad wat gaat er gebeuren zodra je die ff lekker hard zet -> Ik kan wel wat bedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

HAHAHA sommige dingen veranderen ook nooit he ;)
je zit nog steeds in je anti-Technics campagne (sinds deel 1 _/-\o_ )

maarre weetje, je moet het gewoon zo zien: Technics zijn heel duur. Ze zijn heel basic en toch betaal je je rot aan die dingen, maar het is toch wel de keus van de koper. Tjah dat sommige nix beters weten, dat leren ze dan vanzelf wel toch? En er zijn natuurlijk ook mensen die gewoon klaarkomen als ze technics horen.
dat is met heel veel producten zo. Mensen zijn bereid meer te betalen voor iets dat eigenlijk geen meerwaarde heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

pokeran schreef op 06 May 2003 @ 14:05:
[...]

maarre weetje, je moet het gewoon zo zien: Technics zijn heel duur. Ze zijn heel basic en toch betaal je je rot aan die dingen, maar het is toch wel de keus van de koper. Tjah dat sommige nix beters weten, dat leren ze dan vanzelf wel toch? En er zijn natuurlijk ook mensen die gewoon klaarkomen als ze technics horen.
dat is met heel veel producten zo. Mensen zijn bereid meer te betalen voor iets dat eigenlijk geen meerwaarde heeft :)
Onderzoek kan je in dat geval veel geld besparen...

* KeeZ is in eerste instantie ook met een el-cheapo gemini DJ setje begonnen 8)7 |:( leek me wel wat leuks (voor 1700 pieken destijds) na een half jaar weer weggedaan voor -bijna- niks 8)7 en nu... voor de prijs van een axis-2 en € 100 een axis-9 halen :D

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 20:34:

[afbeelding]

[afbeelding]
Zijn er nog meer mensen die zelf hun booth cq meubel hebben gebouwd en daar evt pics van hebben?
(Search in het forum leverde weinig op) Ik wil namelijk binnenkort ook een meubel fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
ik zal vanavond es ff wat pics maken van de dj booth in ons jongerencentrum, die begint nu aardige profi vormen aan te nemen :)

hier thuis is het nog steeds @ 2e bureau, een meubel past er simpelweg niet in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd Ener-G :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

idd kom maar met die pics :) deze zomer moet ik maar ff met de decupeer aan de ganag :)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
pokeran schreef op 06 mei 2003 @ 14:05:
[...]

Nah ik ben wel wat minder geworden. Ik ga wat minder moeite doen om mensen te wijzen op andere producten en hen te wijzen op fouten of slechte kwaliteit.
Mensen kunnen er slecht tegen namelijk en ze zijn zo gods snel op hun pik getrapt. Nee laat ze er dan maar lekker zelf achter komen dat de faders binnen een half jaar verrot zijn van een bepaalde mixer of dat mensen teveel betalen voor een draaitafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Reind schreef op 06 May 2003 @ 15:29:
[...]

Nah ik ben wel wat minder geworden. Ik ga wat minder moeite doen om mensen te wijzen op andere producten en hen te wijzen op fouten of slechte kwaliteit.
Mensen kunnen er slecht tegen namelijk en ze zijn zo gods snel op hun pik getrapt. Nee laat ze er dan maar lekker zelf achter komen dat de faders binnen een half jaar verrot zijn van een bepaalde mixer of dat mensen teveel betalen voor een draaitafel.
Als mensen pas om advies vragen nadat ze zoiets gekocht hebben :/ das inderdaad dom... als ik bij iemand thuiskom die ook nieuwe 'gear' heeft gekocht en zie daar dan alsnog (na negatief advies) een CDJ-10/15 van gemini staan... of een B-merk wehkamp CD-spelertje ga ik ze op dat punt niet meer afkraken, ze zijn er zo trots op, maar ik geef ze ook absoluut geen compliment meer !!

En als mensen echt gericht bij je komen om advies te vragen voor aanschaf, zou ik me daardoor vereert voelen (en dat veol ik me ook ;)) en ze ook duidelijk een bepaald advies geven...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 02:10

Virgil

We're not alone

Hoe verschillend is het draaien met direct drive tt's tegenover beltdrive ? Ik heb namelijk thuis 2 beltdrive dingetjes staan. En ik heb (nog) niet gedraaid met ddrive. En verschillen ddrives onderling (veel) van elkaar ?

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Jij moet eens hoog nodig de techtalk doorspitten van Dr. Dré! >:)

[ Voor 3% gewijzigd door BtM909 op 06-05-2003 16:03 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 02:10

Virgil

We're not alone

Done, heb net trouwens ook wat rondgevraagd in het stadscentrum (Arnhem).
Bij Ultimate Records gaan de Reloops 3000 en 4000 eruit tegen spotprijsjes

Dus het werkelijke verschil zit eigenlijk gewoon in de kracht van de motor. Dus dat het eigenlijk makkelijker is om te ''beatmatchen'' zoals in de startpost wordt vermeld. Omdat de pitch dus zo constant is.

[ Voor 9% gewijzigd door Virgil op 06-05-2003 16:40 ]

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkelijke verschil zit hem in de manier waarop de platter aan de motor vastzit, te weten met een touwtje of direct. En die touwtjes hebben de nare eigenschap dat ze veranderingen van het toerental slecht, en met vertraging doorgeven. Een BD zal dus altijd anders (slechter) reageren dan een DD met een vergelijkbare motor. En laten de meeste BD's tot overmaat van ramp zelfs slechtere motors hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
SeRRveR schreef op 06 May 2003 @ 16:40:
Done, heb net trouwens ook wat rondgevraagd in het stadscentrum (Arnhem).
Bij Ultimate Records gaan de Reloops 3000 en 4000 eruit tegen spotprijsjes

Dus het werkelijke verschil zit eigenlijk gewoon in de kracht van de motor. Dus dat het eigenlijk makkelijker is om te ''beatmatchen'' zoals in de startpost wordt vermeld. Omdat de pitch dus zo constant is.
Ik wil niet heel lullig doen maar Dre zit nog 50€ onder die spotprijs van Ultimate records :)

Ze kunnen daar trouwens ook niet de speling van je arm af toveren en ze worden voor zover ik weet zonder element geleverd terwijl je er bij Dre een Ortofoon Pro S bij krijgt :)

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11682

Het kutte is alleen dat ze bij reloop ook een Vestax tik hebben -> Ze doen er geen stofkap bij (stelletje eikels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Ik heb misschien een hele stomme vraag, waarbij jullie waarschijnlijk echt zullen laggen, maar ik kon het nergens terug vinden, ook niet in de manual gegeven aan het begin van deze draad: wat kun je met dat blauwe/rode lampie wat vaak links naar het plateau zit? Ik weet dat het iets met timing te maken heeft, en met de "bobbeltje" op de rand van plateau.....

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seesar schreef op 06 May 2003 @ 17:49:
Ik heb misschien een hele stomme vraag, waarbij jullie waarschijnlijk echt zullen laggen, maar ik kon het nergens terug vinden, ook niet in de manual gegeven aan het begin van deze draad: wat kun je met dat blauwe/rode lampie wat vaak links naar het plateau zit? Ik weet dat het iets met timing te maken heeft, en met de "bobbeltje" op de rand van plateau.....
Je kan door die stroboscooprand kijken of hij precies op het goede aantal toeren loopt. Vraag mij echter niet welk randje je voor welk toerental moet hebben.
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.