How to become a Dj... deel VI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste
Acties:
  • 7.209 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:29
En nu pak ik meteen de 1000ste

Maar ik zal er iets nuttigers van maken.
Hoe gaat het met de DJ-FTP van MRies?
Weet iemand er iets meer van?
Het blijft maar duren......

[ Voor 71% gewijzigd door Universal Creations op 25-06-2003 21:53 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 22:01

Chiron

Moderator Discord
het laatste wat ik van hem gehoord heb was dat ie naar amsterdam was verhuisd en dat ie een nieuwe oplossing moest bedenken voor de ftp ofzo

in #gotdj hebben we trouwens een (tijdelijk?) alternatief voor de dj ftp

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-07 22:43
laatste update is

dat ik hem laatst gemailed heb en dat t met de verbinding nog niet heel erg opschieten wil

grote probleem is het dataverkeer en een plekkie om de server op te hangen

dus tsjah, dat word afwachten of ervoor dokken denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Universal Creations schreef op 25 June 2003 @ 21:51:
Favoriete DJ.....hmmm dat is vrij simpel:

Me
Myself
and I

Niet omdat ik zo'n eigendunk heb, maar ik ben niet zo'n liefhebber van DJ's om ze te vereren. Ik kan het waarderen dat een DJ een goede set afleverd, maar ik verwacht dat ook van hem. En aangezien er maar 1 DJ is die draait zoals jij het het liefste hebt (jezelf dus) ben ik mijn eigen favoriet.
Nou..vereren vind ik een groot woord. Maar favo's heb ik zekers ja. En ik vind niet dat ik draai zoals ik dat het liefste heb..dan heb je niks meer te leren/verbeteren en is je hobby eigenlijk niks meer aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Waah... ik heb vandaag geluk gehad volgens mij! Remember, ik was diegene met het kromgetrokken PDT-6000 plateau.

Dus op hoop van zegen een mailtje gestuurd naar Gemini, krijg ik een mailtje terug in de trant van "We snappen je probleem niet helemaal"... ge-replyed en tot vandaag helemaal niets meer van gehoord.

Staat er nu dus gewoon een mega-goed ingepakte doos op de tafel, inhoud: een perfect egaal plateau voor de PDT. Ow nice, nice, dan kan ik eindelijk weer aan de gang. It's been a while... Vinylcollectie is onderhand van hot naar classic gegaan.

Maar anyway, Gemini Benelux: bedankt voor het kostenloos verzenden van een plateau (vanuit Frankrijk blijkbaar).

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Universal Creations schreef op 25 June 2003 @ 21:51:
Favoriete DJ.....hmmm dat is vrij simpel:

Me
Myself
and I

Niet omdat ik zo'n eigendunk heb, maar ik ben niet zo'n liefhebber van DJ's om ze te vereren. Ik kan het waarderen dat een DJ een goede set afleverd, maar ik verwacht dat ook van hem. En aangezien er maar 1 DJ is die draait zoals jij het het liefste hebt (jezelf dus) ben ik mijn eigen favoriet.
Nou, maak er dan van "Wie wil je het liefste horen" ?

De DJs die ik nog steeds een keer live wil gaan meemaken, m'n 'wishlist' zeg maar, zijn onder andere Oliver Lieb en Paul van Dyk, gewoon omdat ik eens die bezig wil zien. Verder wil ik de gearjockeys van Der Dritte Raum ook echt wel eens live horen.

Hoe dan ook, als ik een "ultieme line-up" moet samenstellen, ongeacht populariteit, gewoon puur gebaseerd op het soort muziek dat je kan verwachten van de DJ, dan wordt het ongeveer iets als dit:
  • Funk D Void of Mar y Sol of Soulvation mag opwarmen met vrolijke funk invloeden en zomerse sfeertjes
  • Dan mag Matthew Dekay verdergaan, na zijn Extrema CD vertrouw ik blind op wat komen gaat
  • Iemand als James Holden / Sander Kleinenberg / Quivver (John Graham) voor lekkere progressive
  • Parks & Wilson voor erhhh ... tsja, vat het maar samen onder intelligente trance/progressive. P&W zijn een klasse appart.
  • OF: Een Michel de Hey of een Nick Warren of een Oliver Lieb of een Darren Emerson of een John Digweed (als die in the mood is voor het stevige werk!) voor progressive/groove/techno (als het maar niet de snoeiharde techno is)
  • OF: Der Dritte Raum !
En erhh, ik ben heel slecht met het plakken van stijlen en labels, dus als ik de plank missla, don't flame :P

[ Voor 3% gewijzigd door JumpStart op 26-06-2003 12:52 ]

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 19:27:
[...]

[...]

In de tijd dat je nog platen draaide ?
Nope. In de tijd dat ik al lekker met CD's bezig was en veel DJ's CD's nog ondergeschikte dingen vonden. Hij werkte er toen ook nog niet mee. Nu al een stuk meer.

Best leuk om te zien hoeveel DJ's voorzichtig de overstap wagen. Was ik toch een beetje pionier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Mijn favo dj's

Joost van Bellen -> Altijd mijn numero uno geweest en dat zal ie ook altijd blijven. Die man is 1 van de mensen die de house in NL onder de mensen heeft gebracht. Hij draait al 20 jaar mee als dj en dat zegt wel wat o ver je kwaliteiten. Als je 20 jaar mee draait aan de top. Ik wil nog wel is zien of Tiesto ooit zover komt.

Erick E -> Superkerel -> Doet gewoon en niet uit de hoogte en is gewoon goed.

Dat heb ik mijn grootste 2 helden gehad :)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op 26 June 2003 @ 13:25:
Mijn favo dj's

Joost van Bellen -> Altijd mijn numero uno geweest en dat zal ie ook altijd blijven. Die man is 1 van de mensen die de house in NL onder de mensen heeft gebracht. Hij draait al 20 jaar mee als dj en dat zegt wel wat o ver je kwaliteiten. Als je 20 jaar mee draait aan de top. Ik wil nog wel is zien of Tiesto ooit zover komt.

Erick E -> Superkerel -> Doet gewoon en niet uit de hoogte en is gewoon goed.

Dat heb ik mijn grootste 2 helden gehad :)
Nou ben ik absoluut geen Tiesto fan, maar ik denk dat je die kerel wel wat onderschat. Hij heeft zeker een heel groot deel bijgedragen aan het succes van de dance de laatste jaren. Daarnaast is het een van de succesvolste DJ's ter wereld (!). 20 jaar aan de top is ook wat veel denk ik.. Ik denk dat jij een hele andere definitie van "top" hebt :+ ;) Tiesto staat aan de top..ik denk dat je dat wel kunt stellen. Als je het in die perpectieven bekijkt is er nog werk aan de winkel voor Joost van Bellen.

Overigens zegt het succes niks over de kwaliteiten van de DJ..laat ik dat even voorop stellen. En ik wil ook geen afbreuk doen aan de kwaliteiten van Van Bellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:16

Muggie

8 pm

Nie zo moeilijk

Tiesto
Armin van Buuren
Johan Gielen\Jochen

PSN: mug_8pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 juni 2003 @ 15:42:
[...]

Nou ben ik absoluut geen Tiesto fan, maar ik denk dat je die kerel wel wat onderschat. Hij heeft zeker een heel groot deel bijgedragen aan het succes van de dance de laatste jaren. Daarnaast is het een van de succesvolste DJ's ter wereld (!). 20 jaar aan de top is ook wat veel denk ik.. Ik denk dat jij een hele andere definitie van "top" hebt :+ ;) Tiesto staat aan de top..ik denk dat je dat wel kunt stellen. Als je het in die perpectieven bekijkt is er nog werk aan de winkel voor Joost van Bellen.

Overigens zegt het succes niks over de kwaliteiten van de DJ..laat ik dat even voorop stellen. En ik wil ook geen afbreuk doen aan de kwaliteiten van Van Bellen. ;)
mwah ik denk dat van Bellen het in zijn carriere verder heeft geschopt dan Tiesto.
Hij is iemand die er vanaf het begin bij is geweest en altijd bij de beste dj's heeft gehoord. Hij is geen hype zoals Tiesto wel een klein beetje is en dat heeft in het begin ook zeker bij gedragen aan zijn succes. Daarnaast is iemand als Joost van Bellen ook constant bezig om de huidige dance scene nieuwe impulsen te geven door het geven van venieuwende feesten.
Dus als je verder kijkt naar wat een persoon nog meer doet voor de dance scene dan alleen maar een beetje plaatjes draaien dan staat Tiesto daar wel een stukje onder. Niets slechts verder over Tiesto hoor. Ik vind het zelf een grote loser maar hij heeft het wel gemaakt en dat is iets wat ik nog niet kan zeggen.

En ff over dat 20 jaar aan de top -> Joost van Bellen zit daar echt al 20 jaar tussen. Toen ik mijn luiers nog vol scheet was hij al een gerespecteerd en een erg goede dj. Dat was dus al voordat er uberhaupt een Jean Erick E of een Tiesto te bekennen was in de clubs.

Trouwens nog ff een toevoeging op mijn lijstje beste dj's -> Masters at Work. Nuff said dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
mijn favo d'j's zijn watbetreft tecjno

dave clarke
Carl Cox
luke slater

wat betreft de rest

Peter paul pigmans, oftewel 3 steps ahead
Neophyte
Underworld

maar die laatste 3 zijn eigenlijk meer producers, oftewel, wie is je favo producer??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo net ff mijn Axis 2 binnen gekregen. Fijn spelertje. Ik heb nog zitten twijfelen tussen een Cdj20 en de Axis, maar ben toch voor de Axis gegaan omdat die wat meer hufter proof is. Wel ff wennen met cdtjes maar ik het begint al te komen. Het bijsturen gaat wel ff wat anders dan bij een plaat maar het is op zich wel vrij makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

sorry hoor, maar tiësto wereldtop, dat denken ze in nederland mischien maar daarbuiten is hij maar een dj als de rest. Echte wereldtop: Sven Väth, Dave Clarke...

favo's: tja ik weet het niet, het beste amusseer ik me op kleine feestjes vaarvan ik de naam van de DJ niet eens weet. Op grote feesten met de grote namen heb je al snel dat er veel mensen gewoon komen om de naam en niet om te feesten, en das best jammer

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op 26 June 2003 @ 17:16:
[...]

mwah ik denk dat van Bellen het in zijn carriere verder heeft geschopt dan Tiesto.
Hij is iemand die er vanaf het begin bij is geweest en altijd bij de beste dj's heeft gehoord. Hij is geen hype zoals Tiesto wel een klein beetje is en dat heeft in het begin ook zeker bij gedragen aan zijn succes. Daarnaast is iemand als Joost van Bellen ook constant bezig om de huidige dance scene nieuwe impulsen te geven door het geven van venieuwende feesten.
Dus als je verder kijkt naar wat een persoon nog meer doet voor de dance scene dan alleen maar een beetje plaatjes draaien dan staat Tiesto daar wel een stukje onder. Niets slechts verder over Tiesto hoor. Ik vind het zelf een grote loser maar hij heeft het wel gemaakt en dat is iets wat ik nog niet kan zeggen.

En ff over dat 20 jaar aan de top -> Joost van Bellen zit daar echt al 20 jaar tussen. Toen ik mijn luiers nog vol scheet was hij al een gerespecteerd en een erg goede dj. Dat was dus al voordat er uberhaupt een Jean Erick E of een Tiesto te bekennen was in de clubs.

Trouwens nog ff een toevoeging op mijn lijstje beste dj's -> Masters at Work. Nuff said dacht ik zo.
Laat het ff duidelijk zijn dat ik dus ook niks van Tiesto moet hebben he... die muziek vind ik echt heel beroerd. Maar goed, dat vinden vast heel veel mensen van de muziek waar ik van hou.. Tietso is ook nog niet zo lang bezig.. tenminste..niet op dat niveau.

Voor mij is Hawtin wereldtop.. Sven Vath ook trouwens ;) Twee techno helden. Techno ownt gewoon alle andere stijlen :X :X :X :+ Whehe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MR_WAZOO schreef op 26 June 2003 @ 17:23:
Peter paul pigmans, oftewel 3 steps ahead
Neophyte
Underworld

maar die laatste 3 zijn eigenlijk meer producers, oftewel, wie is je favo producer??
Ach, Peter paul pigmans, produceert hij nog wel eens wat ? Hij had toen een hele beste verzameling Roland apparatuur (sh101 t/m tr909) en vele (juno) synths e.d.

wie ik goede (trance) producers vind :
signum, mark norman, ferry corsten, katana, marcel woods, plastic boy, geert huinink + alcorhythm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

MisterDon schreef op 26 June 2003 @ 12:57:

Nope. In de tijd dat ik al lekker met CD's bezig was en veel DJ's CD's nog ondergeschikte dingen vonden. Hij werkte er toen ook nog niet mee. Nu al een stuk meer.

Best leuk om te zien hoeveel DJ's voorzichtig de overstap wagen. Was ik toch een beetje pionier. :)
Denk dat de komst van de CDJ1000 van Pioneer daar toch ook wat mee te maken heeft. Sinds die er is, zie je steeds vaker het gebruik van de cd-speler. En het blijft een fijn ding, hij is alleen walgelijk duur. :'(

En over Peter Paul Pigmans: Ik heb begrepen dat die een ernstige ziekte onder de leden heeft.

edit: Sterker nog, in NSTM staat er een topic over.

[ Voor 11% gewijzigd door LangTall op 27-06-2003 11:43 . Reden: link tegevoegd ]

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LangTall schreef op 27 June 2003 @ 11:23:
[...]

Denk dat de komst van de CDJ1000 van Pioneer daar toch ook wat mee te maken heeft. Sinds die er is, zie je steeds vaker het gebruik van de cd-speler. En het blijft een fijn ding, hij is alleen walgelijk duur. :'(
Neuh, het heeft denk ik meer te maken met het feit dat dj's/producers de nieuwste tracks op cdr krijgen krijgen van hun platenmaatschappij. Nummers die nog niet op vinyl uitzijn dus. Kunnen ze alvast lekker pre-promo'en :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 15:47:
[...]

Yo Vash nice setup... maar nu wil ik wel eens een setje van je horen wan jij draaide toch trance? en me is een trance lover duss kom maar op met je skills ;)
Ik had laatst nog een erg lekker setje opgenomen, maar CoolEdit wilde die niet saven. Waarschijnlijk kwam die erachter dattie niet op een al te legale manier is geregistreerd :(

Ik probeer nog een oplossing te vinden voor die kutbeveiliging, daarna ga ik het nog eens proberen.
Empathy schreef op 25 June 2003 @ 19:55:
[...]

Zeg Vash, even wat anders. Hoe kom je als 16 jarige in vredesnaam aan het geld voor deze spullen? Vriendinnetje aan het exploiteren? ;)
Heel simpel: Snoeihard werken :D. Mijn ouders waren zo vriendelijk dit spul voor te schieten (ze zijn tweedehands dus ik moest snel zijn) en er is pas eentje volledig afbetaald. De rest wordt aan gewerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vash schreef op 27 June 2003 @ 12:53:
Ik had laatst nog een erg lekker setje opgenomen, maar CoolEdit wilde die niet saven. Waarschijnlijk kwam die erachter dattie niet op een al te legale manier is geregistreerd :(

Ik probeer nog een oplossing te vinden voor die kutbeveiliging, daarna ga ik het nog eens proberen.
Gebruik dan ook Sound Forge:) Werkt perfect hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 13:35:
[...]

Gebruik dan ook Sound Forge:) Werkt perfect hier
Zojuist een mix mee opgenomen, dat spul is wel akelig gevoelig voor gekraak zeg. Maar de MP3 encoder is wel van goeie kwaliteit, ookal issie traag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 14:43
Vash schreef op 27 June 2003 @ 18:35:
[...]
Zojuist een mix mee opgenomen, dat spul is wel akelig gevoelig voor gekraak zeg. Maar de MP3 encoder is wel van goeie kwaliteit, ookal issie traag ;)
Volgens mij kan er geen verschil in kwaliteit/gekraak zijn tussen sound forge en cool edit.
Je moet altijd voor je begint op te nemen het opnamevolume juist regelen zodat je onder clipping zit.
Daar is sound forge wel beter geschikt voor, vanwege de vu monitor tijdens en voor het opnemen.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Met die opnamevolumes heb ik ook even lopen kutten en dat heeft uiteindelijk niet veel resultaat opgeleverd.

Ik zal es kijken waar dat aan ligt, want door mijn koptelefoon hoor ik helemaal niks. En dat "gekraak" komt zo vaak voor dat het irritant begint te raken.

Record van de week: Ricky Fobis - No Regular _/-\o_ _/-\o_ Mijn god wat een wereldnummer!

[ Voor 21% gewijzigd door Flake op 27-06-2003 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 01:52:
[...]

Ach, Peter paul pigmans, produceert hij nog wel eens wat ? Hij had toen een hele beste verzameling Roland apparatuur (sh101 t/m tr909) en vele (juno) synths e.d.
helaas is peter paul momenteel erg ziek, hij heeft kanker voor zover ik weet :( :(

18 juli in de hemkade word er een tribute to 3 steps ahead gehouden, alle dj's draaien gratis en alle toegangsgelden gaan naar peter paul

ik ben zelf een enorme fan van hem, en als ik naar zijn muziek luister en ik bedenk daarbij dat een muzikaal iemand als hij nu ziek is, dan gaat er, hoe stom t ook mag wezen, toch een rilling door me heen _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door NightOwlNL op 27-06-2003 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Adion schreef op 27 June 2003 @ 19:42:
[...]

Volgens mij kan er geen verschil in kwaliteit/gekraak zijn tussen sound forge en cool edit.
Je moet altijd voor je begint op te nemen het opnamevolume juist regelen zodat je onder clipping zit.
Daar is sound forge wel beter geschikt voor, vanwege de vu monitor tijdens en voor het opnemen.
VU monitor kun je ook gewoon aanzetten bij Sound Forge.

Alleen de effecten en normalize dingen die in Cool Edit zitten vind ik fijner/beter. Daarintegen is Sound Forge weer sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 14:43
Reind schreef op 28 June 2003 @ 01:32:
VU monitor kun je ook gewoon aanzetten bij Sound Forge.
Ja, ik zeg toch dat het juist die VU monitor is wat Sound Forge wel handig maakt.
Voor zover ik weet heeft Cool Edit niet zo'n monitor, wat ik wel jammer vind, want verder gebruik ik Cool Edit ook liever als Sound Forge.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Adion schreef op 28 June 2003 @ 10:08:
[...]

Ja, ik zeg toch dat het juist die VU monitor is wat Sound Forge wel handig maakt.
Voor zover ik weet heeft Cool Edit niet zo'n monitor, wat ik wel jammer vind, want verder gebruik ik Cool Edit ook liever als Sound Forge.
Ja sorry daar moest cool edit staan.

Het kan dus wel -> Zoek maar is in je preferences.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Nouja ik zie wel hoe ik dit ga oplossen.
Morgen ga ik een review schrijven over de CDJ800, Reind mag die evt wel op de aboutdj site zetten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond ff naar Impulz, eens ff kijken of het nog een leuk feestje wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
same here.. wordt ongetwijfeld leuk feestje *kuch* underworld *kuch* ;)

htbadj meeting? ik heb het nr van xforcer al :P

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit nog steeds te twijfelen of ik naar impulz ga.. Zou eerst moeten werken, maar dat gaat niet door, dus zou nu kunnen gaan. But then, heb nog 3 andere feestjes om uit te kiezen, en ben eigenlijk zo brak als lassie .. misschien tot vanavond, time will tell!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff van de hak op de tak:

Ik zoek een nummertje dat ik af en toe op de radio hoor (ID&T). Ze zeggen alleen nooit de titel. Het is een rip van een bestaand nummer waarvan de naam volgens mij Good Life is. Zoeken daarop levert alleen niks op.

Een vrouw zingt het volgende (of iets wat erop lijkt)
Goodlife,Goodlife,Goodlife,Goodlife...........Goodlife

Wie o wie weet dit?

Edit:

Geen MP3 he..ik wil hem op vinyl ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2003 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Verwijderd schreef op 28 June 2003 @ 21:58:
ff van de hak op de tak:

Ik zoek een nummertje dat ik af en toe op de radio hoor (ID&T). Ze zeggen alleen nooit de titel. Het is een rip van een bestaand nummer waarvan de naam volgens mij Good Life is. Zoeken daarop levert alleen niks op.

Een vrouw zingt het volgende (of iets wat erop lijkt)
Goodlife,Goodlife,Goodlife,Goodlife...........Goodlife

Wie o wie weet dit?

Edit:

Geen MP3 he..ik wil hem op vinyl ;)
Ik denk dat dat een rmx is van een nummer van een jaar of 3/4 oud... ook met de titel good life... maar van wie was die ook alweer :/

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
het "bestaande nummer" lijkt me inner city - good life (uit '88 oorspronkelijk, in '99 heeft volgens mij PIAS een anntal remixes ervan uitgebracht)
wat ze op ID&T draaien zal wel weer 'n nieuwe remix zijn denk ik, ik heb 'm nog niet gehoord dus kan er weinig over zeggen

ken je klassiekers btw :P

[ Voor 16% gewijzigd door flat op 28-06-2003 22:36 ]

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flat© schreef op 28 juni 2003 @ 22:35:
het "bestaande nummer" lijkt me inner city - good life (uit '88 oorspronkelijk, in '99 heeft volgens mij PIAS een anntal remixes ervan uitgebracht)
wat ze op ID&T draaien zal wel weer 'n nieuwe remix zijn denk ik, ik heb 'm nog niet gehoord dus kan er weinig over zeggen

Dat nummer is voor jou misschien een klassieker, maar voor mij nie :P Dat de titel Goodlife was dat wist ik al min of meer. Ze zegt 20x goodlife, dus dan zal het nummer wel zo heten ;) Mja.. Ik wil dat nummer door een snoeiharde techno plaat mixen..mja..dan moet ik em wel hebben :D

Edit:
Het orgineel is op miraculeuse wijze op m'n hd verschenen en de titel klopt idd. Tnx daarvoor. Er is een rmx van met de sample, maar die happy tunes uit het orgineel zitten er niet in. Nu heb ik op only DJ's wat gevonden, maar die kan ik weer niet luisteren :( Mja..maandag maar ff bellen..dan doet hij hem maar ff door de phone :+

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2003 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Tering zeg. Ik zit net ff snel mijn koffer vol te proppen voor vannacht en ik zie ineens dat ik van de week de nieuwe van Moloko binnen heb gekregen.

Wat een hufterig goede plaat zeg. De Boris dlugosch remix is trouwens ook een aanrader maar het orgineel vind ik beter. Vette baslijnen, prachtige vocals en super trompetje. Wat een goede plaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net terug van Impulz was idd een vet feestje. Underworld was wel opper1337. Saunderson viel mij eerlijk gezegd een beetje tegen. Umek was uiteraard wel weer te doen ;) En nu ga ik slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een paar vraagjes die ik niet kon terug vinden d.m.v de search:

1. Ik lees wel vaker dat platen veel sneller slijten dan cd's... hoe snel is dit dan? Wil me er graag een voorstelling bij kunnen maken. En wat kost een plaatje tegenwoordig ongeveer?

2. Ik wil graag gaan draaien, maar ik kom er echt niet over uit welke stijl ik zal gaan doen. Veel verschillende stijlen is niet te doen kwa geld. Ik vind verschillende stijlen leuk, en dan vooral: Hardstyle, Trance, Hardcore. Ik kan er helaas echt geen keuze tussen maken.., misschien iemand tips?

3. En als laatste nog een vraag, op een site (met ik dacht andre als baas) (ben url vergeten) stonden 2 zo'n setjes, 1tje met reeloop tafel dacht ik en 1tje met gemini tafels, de setjes waren rond de 6/7 honderd euro. Is dit wat, of zeggen jullie: spaar aub door voor een dure numark/technics bijv.

Bedankt voor jullie info alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 19:17:
Even een paar vraagjes die ik niet kon terug vinden d.m.v de search:

1. Ik lees wel vaker dat platen veel sneller slijten dan cd's... hoe snel is dit dan? Wil me er graag een voorstelling bij kunnen maken. En wat kost een plaatje tegenwoordig ongeveer?
platen slijten naarmate je ze meer gebruikt... als je 'm elke dag draait is ie na 3 a 4 jaar wel 'op' en een cd gaat wat langer mee aangezien er geen contact is tussen de drager en de lezer.. cdr's daarentegen hebben weer kortere levensduur omdat de informatielaag oproest/rot na een paar jaar
een vinyl single kost rond de 8 a 9 euro
2. Ik wil graag gaan draaien, maar ik kom er echt niet over uit welke stijl ik zal gaan doen. Veel verschillende stijlen is niet te doen kwa geld. Ik vind verschillende stijlen leuk, en dan vooral: Hardstyle, Trance, Hardcore. Ik kan er helaas echt geen keuze tussen maken.., misschien iemand tips?
koop gewoon wat je leuk vindt, veel luisteren dus.. zeker in het begin is het onmogelijk om dan al een eigen favo stijl te hebben/creeren
3. En als laatste nog een vraag, op een site (met ik dacht andre als baas) (ben url vergeten) stonden 2 zo'n setjes, 1tje met reeloop tafel dacht ik en 1tje met gemini tafels, de setjes waren rond de 6/7 honderd euro. Is dit wat, of zeggen jullie: spaar aub door voor een dure numark/technics bijv.
tja exacte specs geef je niet, zolang het direct drive tafeltjes zijn is er al mee te beginnen, technics voor 'in de slaapkamer' is eigenlijk overkill tenzij je toch al bulkt van het geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ener-G schreef op 29 June 2003 @ 19:23:
[...]
platen slijten naarmate je ze meer gebruikt... als je 'm elke dag draait is ie na 3 a 4 jaar wel 'op' en een cd gaat wat langer mee aangezien er geen contact is tussen de drager en de lezer.. cdr's daarentegen hebben weer kortere levensduur omdat de informatielaag oproest/rot na een paar jaar
een vinyl single kost rond de 8 a 9 euro
Oww dit valt reuze mee, had iets heel anders in gedachte kwa slijtage..... En die 8/9 euro is dat per liedje of staan er meerdere liedjes dan op een plaat?
koop gewoon wat je leuk vindt, veel luisteren dus.. zeker in het begin is het onmogelijk om dan al een eigen favo stijl te hebben/creeren
Nee dit begrijp ik maar je zal toch een bepaalde richting moeten kiezen anders is het onbegonnen werk lijkt me ;)
tja exacte specs geef je niet, zolang het direct drive tafeltjes zijn is er al mee te beginnen, technics voor 'in de slaapkamer' is eigenlijk overkill tenzij je toch al bulkt van het geld ;)
Nope, want ik ben de url van die site/zaak vergeten, dacht wel dat de eigenaar Andre ofzo heet.

ps. Owja, wat ik me ook afvraag is, watvoor geluidsinstallatie jullie thuis hebben staan om te af te luisteren wat jullie draaien.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Das hoogstwaarschijnlijk Ander Huisman geweest van www.new-line.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 19:17:
Is dit wat, of zeggen jullie: spaar aub door voor een dure numark/technics bijv.
En wat staat er op de tweede pagina van dit geweldige topique:
Vash schreef op 01 May 2003 @ 16:52:
• Koop geen TT's van Numark
Wel het topique doorlezen he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vash schreef op 29 June 2003 @ 19:39:
Wel het topique doorlezen he ;)
KZit midden in me pww man! ;) (proefwerkweek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zit je op een camping in het zuiden van Nederland en hoor je opeens toch wel lekker muziek. Blijk je een paar KM vanaf Impulz Outdoor te zitten.
Bijna de overbuurman met zijn wekkerradio de schuld gegeven :P

Helaas was het nogal koud en ben ik maar gaan slapen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
jadjong schreef op 29 June 2003 @ 21:22:
Zit je op een camping in het zuiden van Nederland en hoor je opeens toch wel lekker muziek. Blijk je een paar KM vanaf Impulz Outdoor te zitten.
Bijna de overbuurman met zijn wekkerradio de schuld gegeven :P

Helaas was het nogal koud en ben ik maar gaan slapen. :(
Zit je vlak bij mij.

Harderwijk is een half uurtje rijden (waarschijnlijk zelfs dat nog niet eens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Reind schreef op 29 juni 2003 @ 22:49:
[...]

Zit je vlak bij mij.

Harderwijk is een half uurtje rijden (waarschijnlijk zelfs dat nog niet eens)
17Min 33 B)

En ik ben overigens al weer terug, GPRS wilde niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 19:29:
[...]

Oww dit valt reuze mee, had iets heel anders in gedachte kwa slijtage..... En die 8/9 euro is dat per liedje of staan er meerdere liedjes dan op een plaat?
Nee dit begrijp ik maar je zal toch een bepaalde richting moeten kiezen anders is het onbegonnen werk lijkt me ;)
met de stijlen die jij noemt heb je zo toch al wel een aardige keuze genomen dacht ik zo... in ieder geval geen r&b, hiphop, drum 'n bass of dergelijke :)
wees bereid om veel te investeren in platen, en je niet zo snel vast te focussen op 1 bepaalde stijl, koop gewoon wat je lekker vindt klinken
Nope, want ik ben de url van die site/zaak vergeten, dacht wel dat de eigenaar Andre ofzo heet.
http://www.new-line.nl
ps. Owja, wat ik me ook afvraag is, watvoor geluidsinstallatie jullie thuis hebben staan om te af te luisteren wat jullie draaien.
gaat hier gewoon over mijn creative fps1500 setje die aan m'n pc hangt.. met eventueel nog trust soundwave 80 speakertjes als monitor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ff een naar mijn inziens domme vraag: Kan iemand me uitleggen hoe het koptelefoon verkeer gaat. Want dit begrijp ik ff niet helemaal hoe je van de 1ne naar de andere plaat kan switchen, of zit daar een knop voor op mengpaneel ofzo? Ws wel ;)

En het zal ongetwijfeld in dit topic staat, maar heb echt even de tijd niet: is er met een budget van 6 a 800 euro iets te bereiken om een setje te kopen ala koptelefoon 2 tt's en een mixer? Of is er echt een wereld van verschil tussen mid en high range zodat je beter nog een paar 100 euro erbij kunt sparen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 02:01:
Hmm ff een naar mijn inziens domme vraag: Kan iemand me uitleggen hoe het koptelefoon verkeer gaat. Want dit begrijp ik ff niet helemaal hoe je van de 1ne naar de andere plaat kan switchen, of zit daar een knop voor op mengpaneel ofzo? Ws wel ;)

En het zal ongetwijfeld in dit topic staat, maar heb echt even de tijd niet: is er met een budget van 6 a 800 euro iets te bereiken om een setje te kopen ala koptelefoon 2 tt's en een mixer? Of is er echt een wereld van verschil tussen mid en high range zodat je beter nog een paar 100 euro erbij kunt sparen?
als 'beginner', tenminste dat neem ik uit je post op, kan je het beste gewoon met een mid-range setje beginnen, stel dat de hobby je niet bevalt (2 plaatjes mixen is niet 'simpel') dan kan je je iig geen bult vallen aan een set van 1000+ pleuro andre heeft een paar hele mooie sets op zijn site staan waar je vast wel wat mee kunt...

En wat betreft die koptelefoonkwestie, ik heb (numark dm3001x) een pfl voor elk kanaal, wat 'prefader listening' betekent, wat dus wil zeggen dat voor ik een 'schuif' opengooi het signaal af kan luisteren en eventueel bijstellen.

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
Flat© schreef op 28 June 2003 @ 22:35:

En Innercity = weer Kevin Saunderson (KMS records)!!!

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:43
ok de dure numarks zijn niet egt hun geld waard dus? maar hoe zit het met die tt1650? is de prijs/kwaliteit verhouding daarvan wel een btje goed? ze zien er super uit alleen de arm ophanging vind ik btje creapy eruit zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
ik draai hier mijn pc, en andere apparatuur allemaal over een normale set speakers, mijn pcspeakers gaan binnenkort naar mijn vriendin toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Vash schreef op 27 June 2003 @ 19:59:
Record van de week: Ricky Fobis - No Regular _/-\o_ _/-\o_ Mijn god wat een wereldnummer!
Helemaal niet, dat is System F - Spaceman. *D

En we zijn ondertussen ook weer een week verder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

geluidsinstallatie:

4 oude spaekers die ik links en rechts kon krijgen en weer oplappen, gaat om te draaien, waardeloos om van muziek te genietten + een oude marantz versterker. Speakers worden deze zomer wellicht vervangen, amp volgt later...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:31
savale schreef op 30 June 2003 @ 19:23:
ok de dure numarks zijn niet egt hun geld waard dus? maar hoe zit het met die tt1650? is de prijs/kwaliteit verhouding daarvan wel een btje goed? ze zien er super uit alleen de arm ophanging vind ik btje creapy eruit zien...
tt1650 : quote van reind van IDP af :
Owke daar gaan we.

De draaitafel heeft ten eerste een KUT arm en dat mag je echt met grote letters schrijven. Die arm is net zo gammel als een oude fiets die 20 jaar langs de A'damse gracht heeft gestaan. Scrathen -> whahahahaha nou allemaal leuk en aardig maar dat lukt je echt niet met deze draaitafel.

Ten tweede -> de motor -> een dronken mongool op een fiets is nog sneller op gang (is dat duidelijk genoeg?) en de speling op de onderdelen is ook niet echt om over naar huis te schrijven.

Ten derde -> Ze zeggen wel is dat PDXén plastic bakken zijn -> Als je deze in je handen houd denk je hetzelfde maar dan nog net ff iets erger (veel erger ;) )

Oftewel tis een baggertafel die het merk numark compleet kapot maakt -> jammer maar helaas worden deze draaitafels op de markt gebracht voor de mensen met een smalle beurs en alle merken doen dat op Vestax en Technics na dan.
Tis gewoon een kut draaitafel en daar is ook alles mee gezegd
zo, scheelt een hoop typwerk.

zoek de oude serie van numark (TT-1/2) of laat anders numark links liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
jadjong schreef op 30 June 2003 @ 19:48:
[...]

Ehm, da's de record van de week van inmiddels 3 weken terug ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
jadjong schreef op 30 juni 2003 @ 19:48:
[...]

godver.. 'spaceman'?? waarom moet uitgerekend hij met dezelfde titel komen als het nr waar ik aan het werken ben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Vash schreef op 30 June 2003 @ 20:34:
[...]
Ehm, da's de record van de week van inmiddels 3 weken terug ofzo ;)
Productiedatum is de dag waarop ik ze koop :P
Ener-G schreef op 30 juni 2003 @ 21:29:
[...]

godver.. 'spaceman'?? waarom moet uitgerekend hij met dezelfde titel komen als het nr waar ik aan het werken ben :(
Geen idee :P Maar laat dat nummer eens horen. :)

[ Voor 40% gewijzigd door jadjong op 30-06-2003 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
jadjong schreef op 30 juni 2003 @ 21:47:
Geen idee :P Maar laat dat nummer eens horen. :)
sample

is nog veeel te kaal koud en statisch.. om over de afmix maar te zwijgen

[ Voor 4% gewijzigd door Chiron op 30-06-2003 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
wibblemoo schreef op 30 June 2003 @ 20:05:
[...]
tt1650 : quote van reind van IDP af :

[...]

zo, scheelt een hoop typwerk.

zoek de oude serie van numark (TT-1/2) of laat anders numark links liggen.
Tering -> Heb ik dat stuk geschreven? Was ik zeker in een pestbui :P

Maar tis wel waar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:43
Reind schreef op 01 July 2003 @ 00:13:
[...]

Tering -> Heb ik dat stuk geschreven? Was ik zeker in een pestbui :P

Maar tis wel waar :)
haha :9 nou geen numark voor mij dus :) jammer want ze zien er wel cool uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/bras/1.jpg

de oude serie numarks zien er ook wel goed uit hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 11:23

Empathy

Extreme Audio

wibblemoo schreef op 01 July 2003 @ 17:25:
[afbeelding]

de oude serie numarks zien er ook wel goed uit hoor ;)
Ze hadden nooit met die dingen moeten kappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Ach kijk nou, de TT-2 :).
Empathy jawel joh, die dingen waren veel te duur voor hun kwaliteit. Dat Gemini de PT-2400 had stopgezet, dát noem ik dom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu in een duitse webshop de technics gezien voor 422 euro dacht ik. Iemand op de hoogte van nog lagere prijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:20

HuismAndré

-Pardon my French, I'm Dutch-

Nog even en die Duitsers geven geld toe op een SL-1200. Het kan nooit lang meer duren voordat er een fiks aantal van die Duitse shops op de fles gaan!

André Huisman (www.new-line.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Laatst online: 11:08
@Huisman: Hoe staat t met de UMX7's ? :)
En misschien worden de originele sl's wel zo goedkoop omdat de mk5 z'n intrede heeft gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 08:54:
Ik heb nu in een duitse webshop de technics gezien voor 422 euro dacht ik. Iemand op de hoogte van nog lagere prijzen?
Mag ik jou vragen welke webshop dat is? Weet iemand toevallig ook de laagste prijs voor de mk5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Nee hé er zijn hier toch ook niet van die mensen die zoveel geld neer leggen voor een gemodde sl met blauwe ledjes en een glanzend lakje? Tsja want 16% pitch heb je toch geen donder aan hoor je iedereen altijd zeggen (totdat ze een draaitafel kopen waar meer op zit :+)

En 422€ voor een SL -> Ik ben benieuwd welke shop dat is dan.
Das goddorie nog goedkoper als een PDT6000.

[ Voor 17% gewijzigd door R2D2 op 02-07-2003 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op 02 July 2003 @ 11:15:
Nee hé er zijn hier toch ook niet van die mensen die zoveel geld neer leggen voor een gemodde sl met blauwe ledjes en een glanzend lakje? Tsja want 16% pitch heb je toch geen donder aan hoor je iedereen altijd zeggen (totdat ze een draaitafel kopen waar meer op zit :+)

En 422€ voor een SL -> Ik ben benieuwd welke shop dat is dan.
Das goddorie nog goedkoper als een PDT6000.
Je hebt twee soorten mk5's. De gewone mk5 is bijna hetzelfe als een sl3d alleen issie er ook in het grijs. En je hebt de mk5g met al futuristische mogelijkheden waar jij het over hebt. Ik wil dus de gewone mk5 bij elevator.de kost die €550.
Maarja als je dan gewone mk2's kan kopen voor €130 minder, dan is de keus snel gemaakt als je kijkt naar prijs kwaliteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 juli 2003 @ 11:00:
[...]

Mag ik jou vragen welke webshop dat is? Weet iemand toevallig ook de laagste prijs voor de mk5.
Ja dat mag jij, ik ga nu wel ff opzoek waar het ook al weer was.
T waren mk2's trouwens.

En ja ik koop het ook liever bij een nederlands bedrijf bij een man met kennis van zaken en service, maar daarvoor is het prijs verschil echt te groot.

edit: gevonden shops-->

- http://www.djservice.com/shop/openstore.htm --> 475EUR
- http://www.dj-technik.de/...90a0ecd1422a717cadd8af63e --> 488EUR
- http://www.electronica24....roductID=10637&ref=dooyoo --> 428EUR (lange wachttijd)

En zo kan ik nog wel meer vinden. En t ziet er nie echt onbetrouwbaar uit.
Scheelt je al snel 3 a 400 euro bij een setje. Vind ik noggal veel eerlijk gezegd :)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik durf het niet echt aan om bij zon wazige duitse zaak te gaan bestellen. Ik betaal dan liever iets meer en ga ze zelf halen in Duitsland, ik woon toch vrij dicht bij de grens. Het liefst heb ik toch wel die mk5's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik woon ook dicht bij de grens, ophalen is idd ook geen probleem voor mij. Maar heb t ff opgezocht om ff aan te tonen hoe goedkoop het wel niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 12:25:
Ja ik woon ook dicht bij de grens, ophalen is idd ook geen probleem voor mij. Maar heb t ff opgezocht om ff aan te tonen hoe goedkoop het wel niet kan.
tsja die duitsers betalen minder BTW op luze goederen en hebben van dat feedback personeel (wat net weet wat een draaitafel is) in dienst. waarschijnlijk zul je bij die zaak met lange wachtijden je SL's nooit bestelt krijgen omdat ze ze simpelweg niet hebben/kunnen leveren. Daarna krijg je het garantie verhaal -> Want als er wat stuk gaat dan hang je. De service bij veel van die duitse shops is namelijk niet echt om over naar huis te schrijven (bij de meeste dan).
Het leuke is dan altijd dat mensen hun garantie fgaan proberen te verhalen bij een NL shop. Errug fout maar je wilt niet weten hoe vaak het gebeurd.

Vraag ik me trouwens ook meteen af met hoeveel die duitsers genoegen nemen want volgens mij verdien je er zo nog geen 2 knaken en een bos wortels op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Reind

Het maakt mij niet uit wat daar voor personeel loopt. Ik hoef ik geen advies ik wil alleen die draaitafel en het moet toch niet al te moeilijk zijn om een doos te vinden waar Technics op staat. Dat van die wachttijden zit zeker wat in. Garantie hoeft geen probleem te zijn, als je bij Musikproduktiv koopt dan zit je echt wel goed wat betreft garantie. Ik denk dat die Duitsers idd niet veel winst maken op een Technics, maar daar zijn ook veel meer toko's die dj-gear verkopen dan hier dus er is ook iets meer concurrentie.

offtopic:
Het Feedback personeel hier in Apeldoorn heeft best wel verstand van zaken, ik weet niet hoe het in Utrecht en Rotterdam zit natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarja de Gemini PDT6000 is natuurlijk ook een leuke keuze. En deze heb je voor een redelijke prijs in nederland inc. garantie/service enz.. :)

Hmm keuzes, keuzes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er trouwens nog iemand een setje die 'ie graag gerecenseerd wil hebben? Ik heb nu een beetje tijd teveel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 13:20:
Heeft er trouwens nog iemand een setje die 'ie graag gerecenseerd wil hebben? Ik heb nu een beetje tijd teveel :)
Klik deze link en wacht af totdat de zooi binnen is geladen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 juli 2003 @ 12:45:
@ Reind

Het maakt mij niet uit wat daar voor personeel loopt. Ik hoef ik geen advies ik wil alleen die draaitafel en het moet toch niet al te moeilijk zijn om een doos te vinden waar Technics op staat. Dat van die wachttijden zit zeker wat in. Garantie hoeft geen probleem te zijn, als je bij Musikproduktiv koopt dan zit je echt wel goed wat betreft garantie. Ik denk dat die Duitsers idd niet veel winst maken op een Technics, maar daar zijn ook veel meer toko's die dj-gear verkopen dan hier dus er is ook iets meer concurrentie.

offtopic:
Het Feedback personeel hier in Apeldoorn heeft best wel verstand van zaken, ik weet niet hoe het in Utrecht en Rotterdam zit natuurlijk ;)
het feedback personeel in Apeldoorn heeft net zoveel verstand van zaken als dat ze in andere feedback zaken hebben.
Ik ben er een paar keer geweest en de kennis die ze daar hebben is net zoveel als die van de gemiddelde dj. Ik vind dat als je spullen verkoopt en je dan over behoorlijke bedragen praat je wel een beetje bovengemiddeld verstand van zaken mag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Reind schreef op 02 July 2003 @ 12:37:
[...]

tsja die duitsers betalen minder BTW op luze goederen en hebben van dat feedback personeel (wat net weet wat een draaitafel is) in dienst. waarschijnlijk zul je bij die zaak met lange wachtijden je SL's nooit bestelt krijgen omdat ze ze simpelweg niet hebben/kunnen leveren. Daarna krijg je het garantie verhaal -> Want als er wat stuk gaat dan hang je. De service bij veel van die duitse shops is namelijk niet echt om over naar huis te schrijven (bij de meeste dan).
Het leuke is dan altijd dat mensen hun garantie fgaan proberen te verhalen bij een NL shop. Errug fout maar je wilt niet weten hoe vaak het gebeurd.

Vraag ik me trouwens ook meteen af met hoeveel die duitsers genoegen nemen want volgens mij verdien je er zo nog geen 2 knaken en een bos wortels op.
en hoevaak heb je zelf garantie proberen te claimen bij een duitse toko ? maw : waar baseer je dit allemaal op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
ik denk dat hij die baseert op het aantal consumenten wat bij hem is langsgeweest met geimporteerde sl's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Glorix Jim schreef op 02 juli 2003 @ 16:12:
ik denk dat hij die baseert op het aantal consumenten wat bij hem is langsgeweest met geimporteerde sl's :)
Wellicht vergis jij je met Dré... ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Laatst online: 05-09 11:23

Empathy

Extreme Audio

BtM909 schreef op 02 July 2003 @ 16:15:
[...]

Wellicht vergis jij je met Dré... ;)
óf met huisman ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Persoonlijk heb ik nu aardig wat kennis opgebouwd over die Duitse webshops. In principe werkt het allemaal wel aardig, totdat je idd een probleem krijgt. Nu heb ik nog geluk gehad... ik heb na 10 maanden pure Omnitronic-ellende eindelijk 2 nieuwe PDT-6000's weten te "regelen".

De technische kennis was bij de webshop waar ik mijn Omnitronic-spul gekocht had idd niet erg overtuigens. In feite maakte dit weinig uit, wantd e service was goed en de vragen gingen gewoon door naar de fabrikant van het spul, en werden vervolgens naar mij teruggepassed. Ik heb nooit enige irritatie gevoeld bij deze gang van zaken omdat het snel en accuraat genoeg ging.

Toen ik die hele handel om moest ruilen (eerste keer: DD3250's -> DD4250's) werd er ook totaal niet moeilijk over gedaan en heb ik flink wat korting gekregen vanwege het ongemak. Nuja, de DD4250's waren net zo bagger als de DD3250's en toen mijn geld terug wilde, was mijn garantie al weer verlopen (Omnitronic... slechts een half jaar garantie).

Goed, dit heeft me genoodzaakt veel mails over en weer heen te laten gaan - in die tijd ben ik steeds goed op de hoogte van de zaken gehouden. Op het eind kwam er bericht dat ik de kaduke stuff mocht omruilen tegen om het eender welk spul. Van die nieuwe set zou dan de waarde van mijn Omnitronics worden afgetrokken (was feitelijk nog de nieuwwaarde van die dingen) en klaar was ik.

Enig nadeel was de ontzettend lange tijd die ik moest wachten totdat de verzendingen binnenkwamen. Dat heeft echt weken en weken geduurd. Bovendien bleek dat een van de plateau's op de PDT-6000 misvormd was en ... toen moest ik toch wel eens even zuchten. Gebrek aan technische kennis bij de dealer kwam weer naar bovendrijven, maar via hen en Gemini had ik mijn nieuwe plateau binnen een paar dagen binnen.

Dus. In principe maakt het allemaal weinig uit; als je geen gezever met wachttijden en doorverwijzingen wilt kun je beter in NL kopen (ik zat nu eenmaal aan die Duitse dealer vast), maar ik heb er geen al te grote wrokgevoelens bij dat ik in DL heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
wibblemoo schreef op 02 juli 2003 @ 14:04:
[...]

en hoevaak heb je zelf garantie proberen te claimen bij een duitse toko ? maw : waar baseer je dit allemaal op ?
Op het aantal verhalen wat ik heb gelezen op diverse fora en de ervaringen van mensen die ik ken vanuit de platenzaak/scene. En ik heb 1 keer wat besteld bij een duitse toko maar ik kreeg het verkeerde en volgens hun was dat een redelijke vervanger -> Maar het was niet hetgene wat ik besteld had en daar is toen een heel gedoe over geweest. Ik heb zoiets van -> Zet het dan niet in je assortiment als je het niet kunt leveren of stel iemand even op de hoogte maar ga zelf niet uitmaken of ik dat vervangende/vergelijkbare product wel wil hebben.

Ik heb ondertussen al zoveel mensen flink zien balen omdat ze met garantie e.d zaten te kutten dat ik voor die paar 10tjes niet het risico in het buitenland wil gaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Glorix Jim schreef op 02 July 2003 @ 16:12:
Ik doe helemaal niets met gear (ik verkoop niets tenminste) behalve dan dat ik zo af en toe een mongool langs krijg die zijn pitch fader klikvrij en 12% pitch wil hebben -> Ach koop dan een PDT6000 zeg ik tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey the_Omniscient hoeveel kosstten die Gemini's?

En Reind: voor een paar tientjes zeg ik ook oke: beter voor de service gaan. Maar met die technics scheelt het wel schrikwekkend veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je voor een PDT gaan, maar niet die van reind want misschien wil ik die aan het eind vd zomer wel hebben :P. Dan heb ik nl drie op een rij, en dan heb ik dus gewonnen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
Reind schreef op 02 July 2003 @ 16:29:
[...]

Ik doe helemaal niets met gear (ik verkoop niets tenminste) behalve dan dat ik zo af en toe een mongool langs krijg die zijn pitch fader klikvrij en 12% pitch wil hebben -> Ach koop dan een PDT6000 zeg ik tegenwoordig.
Ja sry, ik d8 dat je ook bij new-line werkte :)
Enne, ik zit nu ook weer hevig te twijfelen om die sl's te bestellen in duitsland. Het verschil zijn namelijk geen tientjes maar hondertjes.. hmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 18:08:
Moet je voor een PDT gaan, maar niet die van reind want misschien wil ik die aan het eind vd zomer wel hebben :P. Dan heb ik nl drie op een rij, en dan heb ik dus gewonnen :P.
Wat gaat Mr. Reind dan voor TT's halen?

ps. zou ie dan eindelijk aan de technics toegeven ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré

HuismAndré

Glorix Jim schreef op 02 juli 2003 @ 10:51:
@Huisman: Hoe staat t met de UMX7's ? :)
Ik ben er nog steeds niet aan toe gekomen de gebreken de "inventariseren". Pas als ik dat achter de rug heb gaan ze naar het service centrum (anders zien ze straks wellicht een probleem over het hoofd...).
En misschien worden de originele sl's wel zo goedkoop omdat de mk5 z'n intrede heeft gedaan?
De mk5 is gewoon een m3d met een pop-up ledje in plaats van een lampje. WOW, ik val nog even niet van m'n stoel van verbazing.

De m5g is die dure versie met een 8%/16% pitch selector. En daarvoor moet je dan een dikke 100 euro extra op tafel gooien. Volgens mij zijn schakelaartjes gewoonlijk toch echt iets goedkoper.

M'ja... Het is weer even hype... Een 25 jaar oud ontwerpje met wat blauw en een nieuw schakelaartje, 15% hogere prijs en iedereen is blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré

HuismAndré

Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 16:50:

En Reind: voor een paar tientjes zeg ik ook oke: beter voor de service gaan. Maar met die technics scheelt het wel schrikwekkend veel.
Absoluut. Ik kan het me dan ook volledig voorstellen dat het gros van de SL-1200's uit het buitenland komt en niet hier in Nederland gekocht wordt. Het verschil is gewoon TE groot.

JA, in Nederland willen wij leveranciers een iets hogere marge hebben dan in Duitsland MAAR dat mag je gerust in de procenten zoeken (zeker minder dan 5%). De rest van het prijsverschil wordt veroorzaakt door andere factoren (zoals de importeur van Technics in Nederland...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
Zeg Dré, hoe bevallen die nieuwe digitale DXM-mixers van Numark eigenlijk?
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11689

Digitaal voor 350 euro is bijna niet te doen toch? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 16:50:

415 Euro per stuk.

Scheelt dus niet veel met NL (alhoewel er vanuit DL dus ook geen verzendkosten bijkwamen), en ik zou ze dan ook gewoon bij een NL'se dealer kopen. Maar, zoals gezegd, ik ben begonnen bij een Duitse dealer (denkende dat het mij heel veel op zou leveren, en in acht nemende dat die DD3250's geweldige tafels waren voor hun geld) dus wilde ik het verhaaltje ook naar behoren afronden. Dat is me gelukt en dus ben ik een tevreden mens met prima draaitafels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

maar het is niet echt voor herhaling vatbaar denk ik zo :p

* Yalopa koopt zijn spullen ook niet al te ver van de deur

[ Voor 33% gewijzigd door Yalopa op 02-07-2003 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
leffe_blond schreef op 02 juli 2003 @ 20:03:
maar het is niet echt voor herhaling vatbaar denk ik zo :p

* Flake koopt zijn spullen ook niet al te ver van de deur
Harlingen is wel een pokkenend hoor :/ :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
mijn TT-2's ook uit harlingen gehaald... je moet er wat voor over hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jadjong, ik zal proberen je zsm een review van je setje te geven :)

Binnenkort zal ik ook weer eens aan een demo beginnen, heb al veel requests van promoters gehad voor mijn demo. Fijn dat de zaken nu eens omgedraaid worden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 21:49:
jadjong, ik zal proberen je zsm een review van je setje te geven :)

Binnenkort zal ik ook weer eens aan een demo beginnen, heb al veel requests van promoters gehad voor mijn demo. Fijn dat de zaken nu eens omgedraaid worden >:)
En set die je opgenomen hebt of een zelf geproduceerd liedje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

opgenomen setje :)
Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.