Raven- schreef op 02 July 2003 @ 17:17:
[...]
Zo'n uitspraak valt mij erg tegen van Tweakdsl. Ik krijg nu al een stuk minder zin om eind dit jaar te huizen van mijn huidige provider, welke ook crap is, naar Tweakdsl. Of kan iemand van Tweakdsl dit bericht misschien relativeren?
Het is iets waat TweakDSL niets aan kan doen. De xDSL-techniek heeft nou eemaal beperkingen en is dus provider onafhankelijk. xDSL-providers maken gebruik van 4 netwerken hier in Nederland. De bekendste zijn de KPN en BBned en Versatel. Deze bedrijven zorgen voor de verbinding van de provider af naar jou huis. Een provider kan geen invloed hierop uitoefenen, ze kunnen moeilijk verplichten aan Bbned en KPN om op elke hoek een telefooncentrale neer te zetten
Bij de zwaare DSL-pakketten kan er geen maximale snelheid gegarandeerd worden...HELAAS! Waarom niet? Nou dat hangt af van waar jij woont, hoever van de centrale en de kwaliteit van de leidingen naar jou en in jou huis. Vandaar dat iedere provider aangeeft van 2-8Mbit. Je krijgt gegarandeerd een 2Mbit verbinding, maar als je relatief dichtbij woont, krijg je 8.
Wat betreft TweakDSL. Tjah er waren in het begin behoorlijk wat aanloopproblemen bij Cambrium. De E-techmodems werkte bovendien ook niet lekker mee bij ALLE providers powered BBned. Inmiddels is dat zeker voor 80% onder controle schat ik. Als je op safe wil spelen koop je gewoon een Alcatel of Draytek die wordt aanbevolen door tweakDSL. De helpdesk/administratie is prima en de uptime van de verbinding is super. Voordeel van TweakDSL zijn de aanvullende diensten; meerdere IP-adressen, reverse DNS, domeinkoppeling, de berichtgeving van werkzaamheden via de mail etc.
Als je echt op safe wil spelen dat koop je toch lekker XS4ALL? Ben je wel een dief van je eigen geld, want bij TweakDSL heb je zoiezo meer voor minder. Leuke actie is dat je nu als nieuwe abonnee halfjaar lang 50% hoeft te dokken
Ps. vraag wel ADSL aan als je op je nieuwe adres woont, het afkopen van een Bbned aansluiting doordat je gaat verhuizen, kost je all-in circa 600 euro