TweakDSL *new and/or improved* deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.318 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76473

Anoniem: 58657 schreef op 08 April 2003 @ 17:25:
[...]

zo'n 215 geloof ik up en 34 down
edit:
ik printscreen wel ff en dan pleur ik hier someteen wel ff een link neer

edit2:
Link: http://217.19.20.41/seakle/stuff/modem.jpg
Zo dan die line attenuation van jou is wel achterlijk hoog (slecht dus)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=89141

^^ mijnes

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 76473 op 08-04-2003 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Anoniem: 76473 schreef op 08 April 2003 @ 17:19:
[...]

Aha maar dat geeft geen problemen mbt je verbinding ?
Ik heb nergens last van, als je een fout pakketje hebt wordt die gewoon opnieuw verzonden (zo werkt TCP), dus ik zie het probleem niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
CRC errors doen er niet toe. Zit daar nou maar niet te veel over in. Als ze het weg hadden gelaten had je het niet eens geweten. Omdat je er verder niks van merkt :) Zoals Croc al zei een CRC error word opnieuw gestuurd (pakketje dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WeAreLegion schreef op 08 April 2003 @ 18:44:
CRC errors doen er niet toe. Zit daar nou maar niet te veel over in. Als ze het weg hadden gelaten had je het niet eens geweten. Omdat je er verder niks van merkt :) Zoals Croc al zei een CRC error word opnieuw gestuurd (pakketje dus)
Die errored seconds houden toch in dat je dan x aantal seconden geen verbinding hebt gehad met de dslam ?
En loss of signal .. hoe kan dat gebeuren ?
just curious..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Lost of singal is meestal aantal keer dat je gedisconnect ben dus als je 3 keer gedisconnect ben heb je 4 startup attems gehad :) . En die error seconds houd idd verbindig met dslam in. Maar ook daar maakt dat niet zoveel uit je verbinding lootp gewoon door (en krijg je geen dissconenct van.) Ik kheb zelf heel veel error seconds maar zowat geen disconnects (opbridge dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

sjit,
ik heb vrijdag de e-tech bestelt..
heb ik nu zo ongeveer een miskoop?

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:31

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Hoop dat m'n Alcatel modem wil werken met Tweak.
Voorlopig zit het niet mee. Heb wel line-sync maar krijg geen line-RX.
Wordt morgen verder uitgezocht.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ra5a dat heb je niet. Er zijn wat problemen meermaar dat wil niet gelijk zeggen dat iets een miskoop is. Gewoon eerst kijken wat hij op jou verbinding doet. Je moet wel in de gaten houden dat wat je hier hoort natuurlijk niet voor alle E-Tech gebruikers geld. Maar een selectief klein groepje.

KroonetjesPen. Ik heb dat zelf ook geprobeerd (een oude alcatel speedtouch) en bij mij werkte het echt voor geen meter.. En als het werkte vond ik het niet goed werken. Ik raad je persoonlijk aan om een andere modem aan teschaven. Dan betaal je 1 keer geld en dan heb je voor altijd een goeie modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Hè hè eindelijk weer met ASDL van Tweak weer online. :)
Voorlopig met m'n oude modem. Met hulp van Tweak hem aan de praat gekregen.
Nieuwe modem is onder weg.

[edit]
Modem is toch nog aangekomen. :)

[ Voor 15% gewijzigd door KroontjesPen op 09-04-2003 17:52 ]

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Weet iemand eigenlijk hoelang de levering duurt?

ik heb vorige week een fax gestuurt..
maar heb nog niets van ze gehoort

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ra5a schreef op 09 April 2003 @ 18:46:
Weet iemand eigenlijk hoelang de levering duurt?

ik heb vorige week een fax gestuurt..
maar heb nog niets van ze gehoort
Een week of 3 á 4
En als je al een mxstream lijn had, moet die eerst worden gesloopt, en daarna gaat die 3 á 4 weken in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Foxke schreef op 09 April 2003 @ 18:50:
[...]

Een week of 3 á 4
En als je al een mxstream lijn had, moet die eerst worden gesloopt, en daarna gaat die 3 á 4 weken in
daar heb ik gelukkig geen last van ;)

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-06 20:18
KroontjesPen schreef op 08 April 2003 @ 21:53:
Hoop dat m'n Alcatel modem wil werken met Tweak.
Voorlopig zit het niet mee. Heb wel line-sync maar krijg geen line-RX.
Wordt morgen verder uitgezocht.
Met het nieuwste configuratie programma van speedtouch had ik hem in no-time goed werkend.

Ik heb geen e-tech meer omdat deze was overleden na een firmware update :(

De Alcatel 510 ondersteunt uPNP dus de MSNners die files willen verzenden en ontvangen en met webcam e.d. werken zullen er de voordelen wel inzien.
Laatste versie van de Configuratie tool voor Speedtouch 510
Bevat o.a.
- Bridging
- DHCP spoofing ( Volledig transperant)
- Set Lan (Lan & DHCP instelling van Speedtouch wijzigen)
- PPTP voor KPN (zoals de oude Speedtouch home)
- PPoA voor BBned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Om3ga , dat is de nieuweste versie van de speedtouch die werkt wel. Maar veel mensen hebben nog een oude modem en die heeft er wel veel problemen mee :) ik dacht vertel het er even bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
:X oeps.. idd.. vergeten te vertellen dat het hier om v4 ging ;) ty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Laatst online: 16-05 10:46

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Gaat het bij jullie ook zo goed met de uptime van je E-tech? Inmiddels loopt ie ononderbroken 7 dagen. _/-\o_ i.p.v om de dag resetten?

Iemand enig idee wat ze bij Cambrium/BBned hebben veranderd?

[ Voor 10% gewijzigd door I_stealth_I op 10-04-2003 19:21 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58657

I_Stealth_I schreef op 10 april 2003 @ 19:20:
Gaat het bij jullie ook zo goed met de uptime van je E-tech? Inmiddels loopt ie ononderbroken 7 dagen. _/-\o_ i.p.v om de dag resetten?

Hier inmiddels al bijna 9 dagen: 8 dagen en 22 uur, kheb nog nooit zo'n lange uptime gehad.

EDIT (zie post hieronder): Ik heb dus Routed.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 58657 op 10-04-2003 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Meschien een tip, als er volgende keer als iemand ze uptime vermeld of hij er ook Bridge / routed bij wil vermelden. :) want sommige hebben ook prob met bridge dus :).. dan is het wat duidelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
I_Stealth_I schreef op 10 April 2003 @ 19:20:

Ik heb em dinsdag ff moeten resetten, maar volgens mij was dat omdat ik weer een te hoge snelheid had

Verder ben ik er nu goed tevreden over de uptime ja :)
(is dus routed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Routed:
Afbeeldingslocatie: http://youalin.tweakdsl.nl/yt/soms.jpg

Ik denk dat die problemen van iedere dag resetten bij BBnet ligt en niks te maken heeft met de modem, omdat iedereen er last van had die zon e-tech had. En nu doet hij het overal prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Y0ur1 op 10-04-2003 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb laatst nog ff save settings gedaan..vandaar dat de uptime nog niet zo lang is..

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=91120

Maar kheb dan ook geen enkel probleem sinds ik deze firmware heb

Firmware Version: ETHADSL_USB_032002_REL5
Showtime Firmware Version: 2.28b
Customer Software Version: CA6XR-HL.0930.00F

Maandje uptime zonder reset haalt ie makkelijk..
(langer dan een maandje heb ik m nog niet aangehad.. omdat ik wel is een keer save settings moest doen enzo ;)

-bridge mode-

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 76473 op 10-04-2003 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik weet niet wat het is :) maar als jullie er last van hebben heb ik er geen last van , en als het bij jullie goed gaat gaat het bij mij fout. Nou heb ik constant disconnects enik heb hem op bridge staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brilsmurf
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:15
Al meer dan een week geen disconnects meer.
(routed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-06 16:47

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Dit kwam ik tegen op de site van Eweka:

"Lapwing / E-tech modems niet meer ondersteund:

BBned heeft de certificering van Lapwing en Etech modems ingetrokken. Dit omdat de modems niet stabiel werken in combinatie met de Cisco apparatuur van BBned. Hierdoor lopen deze modems "vast" waarna de internet verbinding verbreekt. "

Ik ben blij dat ik de beslissing heb genomen om een Draytek aan te schaffen

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Tjah .. ik heb weer andere dingen gehoord :) maar dat komt vanzelf wel .. we zien allemaal wel ik kakn internet en downloaden dus ik vind het prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Zondagskindje schreef op 11 April 2003 @ 15:18:
Dit kwam ik tegen op de site van Eweka:

"Lapwing / E-tech modems niet meer ondersteund:

BBned heeft de certificering van Lapwing en Etech modems ingetrokken. Dit omdat de modems niet stabiel werken in combinatie met de Cisco apparatuur van BBned. Hierdoor lopen deze modems "vast" waarna de internet verbinding verbreekt. "

Ik ben blij dat ik de beslissing heb genomen om een Draytek aan te schaffen
heb je een link? Erg belangrijk ;)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Laatst online: 08:35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Heeft dit gevolgen voor de mensen die bij TweakDSL zitten en al een E-TECH modem hebben?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Nee...

want E-Tech modems zijn nooit gecertificeerd geweest bij BBned :) als je in lijst gekeken had van modems had je gezien dat ie er niet bij stond. Dus maakt verder helemaal niks uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier is nog niks aan de situatie veranderd. Nog steeds minimaal 1 a 2x per dag rebooten.

provider: MetiaDSL 1024x512
-bridged-

[ Voor 4% gewijzigd door Paquito op 12-04-2003 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

WeAreLegion schreef op 12 April 2003 @ 13:55:
Nee...

want E-Tech modems zijn nooit gecertificeerd geweest bij BBned :) als je in lijst gekeken had van modems had je gezien dat ie er niet bij stond. Dus maakt verder helemaal niks uit
Daar draait het helemaal NIET om. Het gaat erom dat hem modem niet goed werkt met BBned. Dat modem heb ik bij (op advies van) Cambrium gekocht, dus zei zijn verantwoordelijk dat het gaat werken.

Zei moeten er nu maar voor zorgen dat dat modem normaal gaat werken of ze moeten een alternatief aanbieden. Cambrium heeft het probleem nooit ruiterlijk toegegeven en dat zullen ze ook voorlopig niet doen.

Zei kunnen het weer verhalen op E-tech/Lapwing, want die zegt dat het moet werken met BBned en dat blijkt niet echt het geval te zijn.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuyungcow
  • Laatst online: 14-02-2004

fuyungcow

Drinken en Roken is ook sport

I_Stealth_I schreef op 12 April 2003 @ 16:42:
[...]

Daar draait het helemaal NIET om. Het gaat erom dat hem modem niet goed werkt met BBned. Dat modem heb ik bij (op advies van) Cambrium gekocht, dus zei zijn verantwoordelijk dat het gaat werken.

Zei moeten er nu maar voor zorgen dat dat modem normaal gaat werken of ze moeten een alternatief aanbieden. Cambrium heeft het probleem nooit ruiterlijk toegegeven en dat zullen ze ook voorlopig niet doen.

Zei kunnen het weer verhalen op E-tech/Lapwing, want die zegt dat het moet werken met BBned en dat blijkt niet echt het geval te zijn.
Punt 1 , waar jij ZEI zegt, is het ZIJ, tis nie gesproken namelijk.

Punt 2. Als een provider te horen krijgt "dit is een goed modem" dan zullen zij dit testen. TweakDSL heeft volgens MIJ het e-tech modem uitvoerig getest. De testen zijn positief bevonden en daaruit hebben zij dit modem aangeraden. Echter na langdurig gebruik blijkt dat het nie altijd even goed werkt (heb em zelf nu routed draaien al dik een week lang, echt perfect).

Nu nadat tweak weet dat alles niet zo super soepel loopt bieden zij meedere modems aan. Echter bijna elke modem heeft moeite (blijkbaar) met de 8mbit connex. Bij gebruik van Cistron/Tweak/Metia alle bbned provdiers dus bijna.

blablabla om een lang verhaal kort te maken...

k vind persoonlijk dat tweak qua gebruiksvriendelijkheid erg goed z'n job doet en verder niets dan lof. het verhalen van de kosten op tweak/het niet rechtvaardigen van eventuele downtime door het uitvallen van 't modem vind ik dus ook niet terecht.

thats it eigenlijk ik wou het even kwijt, en het is volgens mij erg verstandig voor iedereen die dit lees, en niet het eerste deel van deze thread heeft gevolgd, het eerste deel dus even te lezen, alles maar dan ook echt alles wat hier voorbij komt, qua uitvallen, qua snr margain, qua bridged, qua routed, is allemaal al voorbij gekomen...

tnx, dat ik even m'n hart mocht luchten, vriendelijke groeten van SA1!!!

Ik denk dat het verhaal van kapitein Ortega best eens waar kan zijn........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-05 16:40
fuyungcow schreef op 12 April 2003 @ 23:57:
[...]

Punt 2. Als een provider te horen krijgt "dit is een goed modem" dan zullen zij dit testen. TweakDSL heeft volgens MIJ het e-tech modem uitvoerig getest. De testen zijn positief bevonden en daaruit hebben zij dit modem aangeraden. Echter na langdurig gebruik blijkt dat het nie altijd even goed werkt (heb em zelf nu routed draaien al dik een week lang, echt perfect).

Nu nadat tweak weet dat alles niet zo super soepel loopt bieden zij meedere modems aan. Echter bijna elke modem heeft moeite (blijkbaar) met de 8mbit connex. Bij gebruik van Cistron/Tweak/Metia alle bbned provdiers dus bijna.

k vind persoonlijk dat tweak qua gebruiksvriendelijkheid erg goed z'n job doet en verder niets dan lof. het verhalen van de kosten op tweak/het niet rechtvaardigen van eventuele downtime door het uitvallen van 't modem vind ik dus ook niet terecht.

thats it eigenlijk ik wou het even kwijt, en het is volgens mij erg verstandig voor iedereen die dit lees, en niet het eerste deel van deze thread heeft gevolgd, het eerste deel dus even te lezen, alles maar dan ook echt alles wat hier voorbij komt, qua uitvallen, qua snr margain, qua bridged, qua routed, is allemaal al voorbij gekomen...

vind ik niet,
TweakDSL help desk: is prima.. goeie, aardige gozers daaro :)
Verbinding, mjoah.. k heb nu al een tijdje uptime.. 2 dagen..
maar k denk dat het binnen nu en niet zo lang weer zo ver is: dan moet ik um weer uit en aan doen..

ik vind, als ik 240 euro aansluitkosten betaal, en 53 euro per maand voor internet, dat ik wel degelijk internet mag verwachten, (tuurlijk mag het wel eens uitvallen door een storing oid) maar niet omdat de modem niet goed functioneert met de cisco apparatuur..
dat vind ik rond uit schandalig..

ok ik heb het probleem, wat wordt er aan gedaan? helpdesk: jah, euh, firmware..

wanneer komt die firmware dan? over 2 jaar ofzo?
en nee, ik ben niet zon iemand die iederedag de helpdesk belt.. ik wacht rustig af..

maar ik vind dat jij er wel heel makkelijk over denkt..

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
fuyungcow schreef op 12 april 2003 @ 23:57:
[...]

Ben ik het zeker niet mee eens. "bijna elke modem heeft moeite met 8mbit" pfffff wat een }:O shit! Er zijn zoveel mensen bij metia, eweka, cistron etc en die hebben daar echt geen problemen mee hoor(ken nog 2 mensen met 8mbit adsl). Over gebruiksvriendelijkheid gesproken; we horen ook niks over het testen van die firmware, dat zouden we deze week te horen krijgen... En tuurlijk kan tweak er wel wat aan doen, als ze het willen oplossen vervangen ze die modems of ze zorgen voor goede firmware. Zij zijn het eerste aanspreekpunt voor ons als er iets mis is met onze verbinding, als die modems het niet goed doen is dat hun probleem en niet die van ons want wij hebben daar allemaal dik voor betaald, en 8 mbit internet is niet bepaald goedkoop!

Ohja en van wie zou die provider moeten horen dat dat een goede modem is :+ Denk dat ze een goedkope/goede modem zoeken en hem dan gaan testen... Maar dat testen is dus niet goed gedaan, niet uitvoerig genoeg dus.

[ Voor 15% gewijzigd door Y0ur1 op 13-04-2003 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Tjonge jonge wat een discussies zeg.... Zoals ik al zei bbned zegt dat ze niet gecertificeerd zijn maar heeft nooit gezegd dat ze niet werken dat is al een heel verschil. Dus als BBned tegen Cambruim zegt van je ja ze werken wel op ons netwerk. Dan gaat cambrium daar gewoon vanuit. Maar goed ik ga niet in op zulke discussies want die zijn imho gewoon nutteloos.

En daar komt nog iets bij. Dat als we niks over firmware horen hier. Dat dat gewoon normaal is. ALs er nieuws is komt dat op www.tweakdsl.nl te staan en niet op GoT.

[ Voor 19% gewijzigd door WeAreLegion op 13-04-2003 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://forza.tweakdsl.nl/e-techbridged2.JPG

Geen verschil met toen ik dat ding net aanzette.. no worries..
Maar bij de meeste hiero waar dat ding niet goed werkt.. zie ik een lage SNR Margin.. prolly dat het daar aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/pppzzz.jpg
Anoniem: 76473 schreef op 13 April 2003 @ 07:53:

Maar bij de meeste hiero waar dat ding niet goed werkt.. zie ik een lage SNR Margin.. prolly dat het daar aan ligt.
Nope, die optie kunnen we dus ook uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

WeAreLegion schreef op 13 April 2003 @ 01:57:
Tjonge jonge wat een discussies zeg.... Zoals ik al zei bbned zegt dat ze niet gecertificeerd zijn maar heeft nooit gezegd dat ze niet werken dat is al een heel verschil. Dus als BBned tegen Cambruim zegt van je ja ze werken wel op ons netwerk. Dan gaat cambrium daar gewoon vanuit.
Daar gaat het niet om! :)
1) Die modems zijn niet gecertificeerd door BBned. TweakDSL heeft daarmee een klein risico genomen.
2) E-tech zegt dat het werkt met BBned (handleidingen, website etc.)
3) Achteraf blijkt het minder voorspoedig te werken
4) BBned krijgt de bal toegegooit...en komt tot de conclusie dat die modems absoluut niet werken met hun cisco-DSLAMS. (Hun probleem niet, want hij is niet aanbevolen door BBned; certificatie van hun kant is er niet voor niets!)
5) TweakDSL moet maar voor een oplossing zoeken, zei zijn leverancier. Ze kunnen het verhalen op E-tech, want die schrijft dat het werkt met BBned en dat blijkt dus niet echt het geval te zijn.

Bovendien heb ik niets te maken met modems en BBned. Ik heb bij TweakDSL een contract, zei zijn mijn leverancier en daarmee basta. Ik heb niets te maken met de leveranciers van TweakDSL.

[ Voor 16% gewijzigd door I_stealth_I op 13-04-2003 09:27 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Raven- schreef op 13 April 2003 @ 09:13:
[afbeelding]

[...]

Nope, die optie kunnen we dus ook uitsluiten.
Spijtig om te horen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
I_Stealth_I schreef op 13 April 2003 @ 09:17:
[...]

Daar gaat het niet om! :)
1) Die modems zijn niet gecertificeerd door BBned. TweakDSL heeft daarmee een klein risico genomen.
2) E-tech zegt dat het werkt met BBned (handleidingen, website etc.)
3) Achteraf blijkt het minder voorspoedig te werken
4) BBned krijgt de bal toegegooit...en komt tot de conclusie dat die modems absoluut niet werken met hun cisco-DSLAMS. (Hun probleem niet, want hij is niet aanbevolen door BBned; certificatie van hun kant is er niet voor niets!)
5) TweakDSL moet maar voor een oplossing zoeken, zei zijn leverancier. Ze kunnen het verhalen op E-tech, want die schrijft dat het werkt met BBned en dat blijkt dus niet echt het geval te zijn.

Bovendien heb ik niets te maken met modems en BBned. Ik heb bij TweakDSL een contract, zei zijn mijn leverancier en daarmee basta. Ik heb niets te maken met de leveranciers van TweakDSL.
Vooral zo blijven denken :) zoals ik al zei ik ga er niet meer op in :)
maar in plaats van dat je hier zo moeilijk gaat zitten doen, Kan je ook contact op nemen met tweakdsl. Denk dat je daar iet smeer aan heb. En dat geld voor idereen die problemen heeft

[ Voor 9% gewijzigd door WeAreLegion op 13-04-2003 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nadat we de aansluiting hebben gekregen is het modemaanbod wel gegroeid, Hierin zijn nu ook Alcatel en andere merken modems in opgenomen. Misschien omdat er nogal wat problemen waren met de E-Tech modems die er standaard bij werden geleverd heeft men het modem-pakket vergroot. Ik denk ook omdat er mensen overstappen van andere providers die andere modems gebruiken (die beter zijn) ook direct op het internet aangesloten kunnen worden. Dan hoeven deze mensen geen nieuwe modem te kopen. Maar ondertussen zitten wij nog wel met onze E-Tech modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Laatst online: 09:08

Animal_X

Rodin

Is het ook mogelijk om van kostenloos van surfDSL naar proDSL te "upgraden"?

[ Voor 10% gewijzigd door Animal_X op 13-04-2003 21:43 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
VOlgens mij mag je niet binnen 1 jaar naar beneden upgraden , maar wel kosteloos naar boven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

dat bedoel ik, van 512/256 naar 1024/512. dat is dus kostenloos mogelijk?

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Animal_X schreef op 13 april 2003 @ 21:52:
dat bedoel ik, van 512/256 naar 1024/512. dat is dus kostenloos mogelijk?
jazeker :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

das mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

I_Stealth_I schreef op 13 April 2003 @ 09:17:
Hardball spelen, leuk :/
Maak je ook echt vrienden mee enzo, en is ook heel goed voor de verstandhouding.
Maar dat terzijde.

Neem van mij aan dat Cambrium/TweakDSL en andere providers die BBned lijnen leveren hier net zo ontevreden over zijn, met dat verschil dat zij iets meer op het spel hebben staan dan jij met één aansluiting aan problemen hebt.

Je had ook een meer betrouwbare oplossing kunnen kiezen als CPE (telindus), maar dan was je iets duurder uitgeweest.

* alt-92 heeft trouwens een ITeX ADSL PCI adapter icm een 8Mbit lijn, die ook niet op de CPE-list bij BBned voorkomt.
Werkt wel verdomde goed overigens....

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
BackSlash32 schreef op 14 April 2003 @ 02:43:
[...]

Hardball spelen, leuk :/
Maak je ook echt vrienden mee enzo, en is ook heel goed voor de verstandhouding.
Maar dat terzijde.

Neem van mij aan dat Cambrium/TweakDSL en andere providers die BBned lijnen leveren hier net zo ontevreden over zijn, met dat verschil dat zij iets meer op het spel hebben staan dan jij met één aansluiting aan problemen hebt.

Je had ook een meer betrouwbare oplossing kunnen kiezen als CPE (telindus), maar dan was je iets duurder uitgeweest.

* Y0ur1 heeft trouwens een ITeX ADSL PCI adapter icm een 8Mbit lijn, die ook niet op de CPE-list bij BBned voorkomt.
Werkt wel verdomde goed overigens....
Alsof het zo in elkaar zit; e-tech is iedere dag resetten(niet betrouwbaar dus) en de CPE (telindus) is dan wel betrouwbaar, had je maar een betere moeten kopen |:( Wat een belachelijke redenering. En trouwens toen ik tweak nam was die modem er niet eens.

[ Voor 4% gewijzigd door Y0ur1 op 14-04-2003 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62807

om3ega schreef op 10 April 2003 @ 10:41:
[...]

Met het nieuwste configuratie programma van speedtouch had ik hem in no-time goed werkend.

Ik heb geen e-tech meer omdat deze was overleden na een firmware update :(

De Alcatel 510 ondersteunt uPNP dus de MSNners die files willen verzenden en ontvangen en met webcam e.d. werken zullen er de voordelen wel inzien.

[...]
als die overleden is mag ik hem dan van je overnemen voor een leuk prijsje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
YT-Croc schreef op 14 April 2003 @ 09:23:
[...]

Alsof het zo in elkaar zit; e-tech is iedere dag resetten(niet betrouwbaar dus) en de CPE (telindus) is dan wel betrouwbaar, had je maar een betere moeten kopen |:( Wat een belachelijke redenering. En trouwens toen ik tweak nam was die modem er niet eens.
Tillendus kon je volgens mij wel kiezen. Maar goed doet er nu niet toe. Maar tis beetje raar om te zeggen dat Cambruim het maar op moet lossen. Het is ook een probleem van BBned. Ze zijn bezig met een update van de dslams (door cisco) dus het moet verbeteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
BackSlash32 schreef op 14 April 2003 @ 02:43:
[...]

Onzin, als een provider een bepaalde modem aanbied dan mag je toch wel verwachten dat deze goed werkt. Hoe kun/kon je nu als klant weten dat de e-tech niet betrouwbaar is?

Het is iig goed om te horen/lezen dat BBNED aan een oplossing werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-05 16:40
Raven- schreef op 14 April 2003 @ 14:55:
[...]

Onzin, als een provider een bepaalde modem aanbied dan mag je toch wel verwachten dat deze goed werkt. Hoe kun/kon je nu als klant weten dat de e-tech niet betrouwbaar is?

Het is iig goed om te horen/lezen dat BBNED aan een oplossing werkt.
+ het feit dat ik alleen maar een etech kon kiezen en geen ander merk..

ik vind het erg krom om te zeggen dat het dus uiteindelijk mijn schuld is dat ik geen 100% werkend ADSL heb.. omdat ik dus een verkeerde modem gekozen zou hebben...

maargoed, het Inet is nu al weer een paar dagen Up

Elaspsed Time: 4 days 17 hours 30 minutes 58 seconds

en daar ben ik erg blij om!! :)

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Anoniem: 62807 schreef op 14 April 2003 @ 10:48:
[...]

als die overleden is mag ik hem dan van je overnemen voor een leuk prijsje
Helaas , ik heb hem beloofd terug te sturen naar TweakDSL. Dit ivm een zacht (meer)prijsje wat ik maar hoefde te betalen voor mijn vervangende modem (de Alcatel 510v4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

om3ega schreef op 15 April 2003 @ 11:38:
[...]

Helaas , ik heb hem beloofd terug te sturen naar TweakDSL. Dit ivm een zacht (meer)prijsje wat ik maar hoefde te betalen voor mijn vervangende modem (de Alcatel 510v4)
Hoeveel meer betaalde jij voor die alcatel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mail server + Tweakdsl website is down hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43027

Hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Yeps hier ook , al tijdje vandaag, FTP werkt ook niet soms wel soms niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens TweakDSL wordt het probleem met de e-techs opgelost door een patch voor al de bbned centrales.
Op korte termijn :P maar is er al wat meer bekend over wanneer dat dan ongeveer is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Jah volgens mij is dat wel bekend jah ;) maar ze zullen wel reden hebben omdat niet te zeggen he. Wacht nou maar gewoon geduldig af :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WeAreLegion schreef op 17 April 2003 @ 22:28:
Jah volgens mij is dat wel bekend jah ;) maar ze zullen wel reden hebben omdat niet te zeggen he. Wacht nou maar gewoon geduldig af :D
ok ok, als t maar niet te lang gaat duren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.tweakdsl.nl/tweakdslplan.htm?p=TweakDSLplans

Ze raden nu dus die nieuwere firmware aan.. omdat er met versie 930 problemen waren..
Best wel LoL want ik had juist alleen maar problemen met die nieuwere firmware die op de e-tech site staat..
Heeft BBNED een aanpassing in hun centrale gedaan ofzo ?.. dat ie t nu wel goed moet doen ..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Er komt een update aan.

Rond mei denk als het goed is. Zaosl ik al zei nog even geduld hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WeAreLegion schreef op 18 april 2003 @ 20:08:
Er komt een update aan.

Rond mei denk als het goed is. Zaosl ik al zei nog even geduld hebben..
Ik heb t over die "nieuwere firmware" die nu wel opeens goedgekeurd is..
Waarom is die nu wel goedgekeurd..? ..omdat ze iets aan hun bbned centrales hebben gedaan of..
OVer die update heb ik t ff niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Laatst online: 01-06 21:54

Sa1

er komt een update in de dslams van bbned (de firmware van die cisco dingen). deze komt waarschijnlijk pas in mei, als het goed is moet dit het niet verbinding kunnen maken met het bbned netwerk verhelpen. maarjah , tis dus nog even wachten tot mei ofzo.. wel raar overigens dat 't op tweakdsl plans staat dat dit ook verhoplen is met 't nieuwe firmwarreke.. maarjah..

k ben ook maar een mens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truami
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-10-2024
Telindus 1121 en UltraDSL. Jammer dat je de uptime nie ziet... Maar hij staat al minstens 2 maanden aan, zonder te resetten.

Afbeeldingslocatie: http://www.thorongil.com/~truami/router.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Bij mij doen MSN, ICQ, www.postbank.nl, www.google.nl het niet, en nog veel meer sites, hebben hier nog meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62552

YT-Croc ik heb hetzelfde probleem en toen ik dacht van laat ik eens een potje cs'n maar dat is dus ook onmogelijk!

Er is geen verbinding te krijgen terwijl ik dus echt online bent zelfs modem die in bridge mode staat gereset maar zelfde probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Anoniem: 62552 schreef op 23 April 2003 @ 14:21:
YT-Croc ik heb hetzelfde probleem en toen ik dacht van laat ik eens een potje cs'n maar dat is dus ook onmogelijk!

Er is geen verbinding te krijgen terwijl ik dus echt online bent zelfs modem die in bridge mode staat gereset maar zelfde probleem!
Me modem liep net de hele tijd vast en me showtime lampje knipperde, dus heb een line reset gekregen, maar ik kan nog steeds niet op ict, msn en allemaal sites....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Bij MSN kan ik wel de status aanpassen.
ICQ probeert steeds verbinding te maken.
De 2 sites van YT-Croc zijn ook hier 'dood'.
Verder kan ik geen mail ophalen bij m'n .net domain.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Bij mij ook niet, en mijn modem was weer vast gelopen :(

[ Voor 3% gewijzigd door Y0ur1 op 23-04-2003 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
alles doet het weer gelukkig, ben benieuwd voor hoe lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Zie idd dat ICQ verbinding heeft.

Ook weer email .net account.

Plus de genoemde sites.

[ Voor 53% gewijzigd door KroontjesPen op 23-04-2003 14:56 ]

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

typisch, nergens last van gehad, hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BBNed ondersteund nu wel E-tech modems met de nieuwe firmware, hopen dat het beter word. Ik heb nu nog geen problemen gehad met nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik heb binnenkort ook Tweakdsl, gezien de reactie's weet ik niet of ik daar
nu zo blij mee moet zijn.

Maar nu heb ik gezien dat je een 2e ip adres kan aanvragen, weet nog niet wat het kost.

Nu wil ik het liefst 2 ip adressen. 1 ip adres voor mijn draytek 2600 en 1 ip adres voor een servertje om wat mee te klooien.

Maar hoe ga ik dit aansluiten moet ik er een modem tussen zetten in bridge mode en klaar ???

[ Voor 3% gewijzigd door Thijs B op 27-04-2003 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Met de verbinding van Tweakdsl is niets mis. Zelden zo stabiele verbinding gezien als deze. Wel is het zo dat er wat problemen zijn / waren met de e-techs..

Ik heb begrepen dat andere providers ook dezelfde problemen hadden met de e-techs. Dit is dus een probleem wat niet door tweakdsl is veroorzaakt. Ik denk dat ze juist gehandeld hebben gezien de situatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Ja idd, E-tech is gewoon crap! (het is het aldi merk for god sake!)

Maar goed dat wist ik dus ook niet van te voren, dus ik had er ook gewoon eentje gehaald en die heeft het vorige week begeven!

De verbinding lag er op gegeven moment uit, dus ik reset de router even. Komt ie gewoon niet meer "up" :(

Niks geen click, geen line ok, rxd led meer. Hij deelt geen dhcp adressen meer uit. Kortom helemaal dood! :/ Dus die gaat weer terug naar TweakDSL voor een RMA.

Laatste keer dat ik b-merk spul koop, volgende keer gewoon weer cisco of 3com

[edit]
De service van TweakDSL is overgens prima; altijd snel en duidelijk antwoord. Keep up the good work! :)

[ Voor 13% gewijzigd door Animal_X op 27-04-2003 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Thijs B schreef op 27 April 2003 @ 15:35:
Ik heb binnenkort ook Tweakdsl, gezien de reactie's weet ik niet of ik daar
nu zo blij mee moet zijn.

Maar nu heb ik gezien dat je een 2e ip adres kan aanvragen, weet nog niet wat het kost.

Nu wil ik het liefst 2 ip adressen. 1 ip adres voor mijn draytek 2600 en 1 ip adres voor een servertje om wat mee te klooien.

Maar hoe ga ik dit aansluiten moet ik er een modem tussen zetten in bridge mode en klaar ???
Tweak is prima kwa snelheid en betrouwbaarheid hoor, alleen die modems zijn niet leuk, maarja daar hoop ik nu vanaf te zijn. Een 2e iptje kost geloof ik 3 euro per maand ofzo, je zet je modem dan in bridge mode idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
Ik heb vanmiddag de nieuwe firmware erop gezet, en ff getest met op volle snelheid downloaden
3 cd's van mandrake linux binnengehaald met 760 kbps, en hij bleef stabiel, dus dat zag er iig al goed uit :)
Nu kijken hoelang ie up blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Foxke schreef op 27 April 2003 @ 23:02:
Ik heb vanmiddag de nieuwe firmware erop gezet, en ff getest met op volle snelheid downloaden
3 cd's van mandrake linux binnengehaald met 760 kbps, en hij bleef stabiel, dus dat zag er iig al goed uit :)
Nu kijken hoelang ie up blijft
Ik heb gister ook de nieuwste firmware erin gegooit. Ging allemaal zonder problemen. Dus ik de DHCP server ff uitzetten en de config op een andere poort zetten. Save settings.........reboot......... daarna kon ik dat ding helemaal niet meer bereiken! ( lampjes gaven aan dat alles ok was). Nou toen maar eens een harde reboot.....nog steeds niets.

Vanmorgen met e-tech contact gezocht. (45cpm+33cpm) Ze vonden het erg vreemd. Ik heb maar even gevraagd of ik dat ding op een andere manier kon resetten: via een piep-klein gaatje aan de voorkant dus. Alle gegevens inkloppen....en nu doet dat rare ding het wel.

Goed, dat heeft weer € 11 euro gekost :)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij is de router 1.5 uur geleden uitzichzelf gereset ofzo :?
Elaspsed Time: 0 days 1 hours 25 minutes 7 seconds

ik zie geen loss of signal staan en ding staat sinds gister aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik heb ff vraagje zijn hier mensen die problemen hebben met de snelheden? die ze halen.

Ik heb namelijk sinds een paar dagen gewoon echt veel loss op me lijn. IK haal normaal 850kb/s bij ftp.tweakdsl.nl/test maar nu nog maar 430kb/s dat scheelt nog al veel zowat de helft. Zijn er nog meer mensen die dit hebben? en jah heb alles al na gekeken :) 3 verschillende modems er aan gehangen en ze zijn allemaal met die snelheid. Data Rate staat gewoon op 8mbit das allemaal niet veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
WeAreLegion schreef op 04 mei 2003 @ 15:41:
Ik heb ff vraagje zijn hier mensen die problemen hebben met de snelheden? die ze halen.

Ik heb namelijk sinds een paar dagen gewoon echt veel loss op me lijn. IK haal normaal 850kb/s bij ftp.tweakdsl.nl/test maar nu nog maar 430kb/s dat scheelt nog al veel zowat de helft. Zijn er nog meer mensen die dit hebben? en jah heb alles al na gekeken :) 3 verschillende modems er aan gehangen en ze zijn allemaal met die snelheid. Data Rate staat gewoon op 8mbit das allemaal niet veranderd
ik haal hem neer met constant 540 - 550 kB/Sec...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

YT-Croc schreef op 05 mei 2003 @ 00:23:
[...]

ik haal hem neer met constant 109 kB/s (1 Mbit pakket)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
YT-Croc schreef op 05 May 2003 @ 00:23:
[...]

Ik zit ook rond die snelheid
Mandrake linux met constante snelheid van 750kbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
OKay .. het gaat alleen even om de 8mbit pakketen die hebben er volgens mij last van . ik ging normaal altijd met 850kb/s namelijk dus dat scheelt nog al even :) oh well zal wel druk zijn tis ook vakantie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WeAreLegion schreef op 05 May 2003 @ 19:23:
oh well zal wel druk zijn tis ook vakantie :D
Dat mag de pret niet drukken lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-05 09:00

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Laatste tijd nergens meer last van sinds de e-tech in bridge mode staat. Snelheden tot 850 Kb/s haal ik ook en de lijn ligt er echt noooooit uit :)

Het is al lang geleden sinds ik de helpdesk van T.dsl aan de lijn heb gehad, zo zie je maar: als je een goed product hebt, heb je weinig helpdeskers nodig :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Is er al wat nieuws over die e-tech firmware update en/of fix van bbned die rond Mei zou komen? Ik lees wel dat de firmware update van 20 Februari de problemen 'zou' moeten oplossen, maar met die firmware heb ik al 1 modem naar de haaien geholpen (terwijl ik gewoon de .txt aanwijzingen volgde) dus die durf ik niet nog een keer te flashen.

[ Voor 4% gewijzigd door Paquito op 05-05-2003 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Raven- schreef op 05 mei 2003 @ 20:19:
Is er al wat nieuws over die e-tech firmware update en/of fix van bbned die rond Mei zou komen? Ik lees wel dat de firmware update van 20 Februari de problemen 'zou' moeten oplossen, maar met die firmware heb ik al 1 modem naar de haaien geholpen (terwijl ik gewoon de .txt aanwijzingen volgde) dus die durf ik niet nog een keer te flashen.
Weet niet hoe je het gedaan hebt hor, maar ik heb hem 2x volgens de txt file geflashed, beide keren goed gegaan. Die firmware update in mei betreft de dslams en niet de e-tech modems, maar waarschijnlijk zal je der wel wat van te horen krijgen, waarschijlijk iets aan de late kant, maarjah.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23519

Heb zo juist de stap genomen en UltraDSL aangevraagd voor in m'n nieuwe huis (jaja, ik ga eindelijk uit huis.. verhuis naar een 3 kamer woning in Amstelveen :D). Ben benieuwd hoe het vanaf hier verloopt. Ik had al een wireless ADSL modem/router gekocht dus dat heb ik niet nodig.

Is het zo dat de rekening pas gaat lopen als ik m'n eerste connectie maak?

Wouter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 11:21

Floor-is

5.2

Ik denk dat je moet betalen vanaf oplevering :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

gelukkig gaan over het algemeen de oplevering en de eerste connecite samen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Sa1 schreef op 06 May 2003 @ 09:47:
[...]
Weet niet hoe je het gedaan hebt hor, maar ik heb hem 2x volgens de txt file geflashed, beide keren goed gegaan. Die firmware update in mei betreft de dslams en niet de e-tech modems, maar waarschijnlijk zal je der wel wat van te horen krijgen, waarschijlijk iets aan de late kant, maarjah.. :)
Ik zou ook wel graag willen weten wat er nou precies fout is gegaan, maar zelfs de e-tech helpdesk kon mij geen zinnig antwoord geven. De modem is eruit geklapt tijdens het uploaden, van de 1e file (HL012303.00F2.DLF), met/door een crc error. Daarna was hij zo dood als een pier. Verder ben ik nou ook weer niet zo'n noob die niet weet hoe hij een firmware moet flashen/updaten ;) Dus tja...

[ Voor 4% gewijzigd door Paquito op 07-05-2003 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Raven- schreef op 07 May 2003 @ 06:00:
[...]

Ik zou ook wel graag willen weten wat er nou precies fout is gegaan, maar zelfs de e-tech helpdesk kon mij geen zinnig antwoord geven. De modem is eruit geklapt tijdens het uploaden, van de 1e file (HL012303.00F2.DLF), met/door een crc error. Daarna was hij zo dood als een pier. Verder ben ik nou ook weer niet zo'n noob die niet weet hoe hij een firmware moet flashen/updaten ;) Dus tja...
K heb iedere x gewoon op dat knopje bij code image upload gedrukt, firmware gepakt en aangezet... modem even resetten, duurde even... en 't werkte ..

misschien heel toevallig net een piekspanning gepakt ofzo, k zou 't anders ook niet weten.. maar iig, tis vrij veilig... wanneer het je nu weer gebeurt.. tjah lijkt me sterk..

edit:

als ik em download krijg ik als file name: HL012303.00F.DLF, dus zonder die 2, maar dat zal wel zijn omdat je hem 2x gedownload heb ofzo.. als je zeker weet dat je die 4 ports heb, is der echt geen probleem lijkt me :)

[ Voor 16% gewijzigd door Sa1 op 07-05-2003 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 00:25

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Krijgt TweakDSL eigenlijk ook nog webmail zou wle handig wezen :D

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

ShadowBumble schreef op 07 May 2003 @ 10:04:
Krijgt TweakDSL eigenlijk ook nog webmail zou wle handig wezen :D
lijkt me ook wel relaxt ja. :) Denk dat je dan even een mailtje moet sturen naar de jongens van TweakDSL op info@tweakdsl.nl. Ze staan altijd wel open voor ideeën.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
De reverse DNS werkt overigens super!
Ik zie dat veel mensen daar gebruik van maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

om3ega schreef op 07 mei 2003 @ 12:06:
De reverse DNS werkt overigens super!
Ik zie dat veel mensen daar gebruik van maken..
der staat nu bij mij bij reverse dns: 217-19-20-***-DSL.cambrium.nl .. kan ik daar dan bijv gewoon sa1.cambrium.nl van maken, of moet ik dit anders zien?

[ Voor 4% gewijzigd door Sa1 op 08-05-2003 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Ik heb een hostname aangevraagd bij www.mine.nu en die gekoppeld aan mijn IP adres. Als je dat IP adres dan weer invult bij tweakdsl dan klopt je reverse DNS met je IP.

Ik weet niet wat er gebeurd als je er zomaar wat in vult , maar waarschijnlijk krijg je problemen met het connecten van IRC kanalen , ftp servers etc. want die doen bijna allemaal een reverse DNS check.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.