I_Stealth_I schreef op 12 April 2003 @ 16:42:
[...]
Daar draait het helemaal NIET om. Het gaat erom dat hem modem niet goed werkt met BBned. Dat modem heb ik bij (op advies van) Cambrium gekocht, dus zei zijn verantwoordelijk dat het gaat werken.
Zei moeten er nu maar voor zorgen dat dat modem normaal gaat werken of ze moeten een alternatief aanbieden. Cambrium heeft het probleem nooit ruiterlijk toegegeven en dat zullen ze ook voorlopig niet doen.
Zei kunnen het weer verhalen op E-tech/Lapwing, want die zegt dat het moet werken met BBned en dat blijkt niet echt het geval te zijn.
Punt 1 , waar jij ZEI zegt, is het ZIJ, tis nie gesproken namelijk.
Punt 2. Als een provider te horen krijgt "dit is een goed modem" dan zullen zij dit testen. TweakDSL heeft volgens MIJ het e-tech modem uitvoerig getest. De testen zijn positief bevonden en daaruit hebben zij dit modem aangeraden. Echter na langdurig gebruik blijkt dat het nie altijd even goed werkt (heb em zelf nu routed draaien al dik een week lang, echt perfect).
Nu nadat tweak weet dat alles niet zo super soepel loopt bieden zij meedere modems aan. Echter bijna elke modem heeft moeite (blijkbaar) met de 8mbit connex. Bij gebruik van Cistron/Tweak/Metia alle bbned provdiers dus bijna.
blablabla om een lang verhaal kort te maken...
k vind persoonlijk dat tweak qua gebruiksvriendelijkheid erg goed z'n job doet en verder niets dan lof. het verhalen van de kosten op tweak/het niet rechtvaardigen van eventuele downtime door het uitvallen van 't modem vind ik dus ook niet terecht.
thats it eigenlijk ik wou het even kwijt, en het is volgens mij erg verstandig voor iedereen die dit lees, en niet het eerste deel van deze thread heeft gevolgd, het eerste deel dus even te lezen, alles maar dan ook echt alles wat hier voorbij komt, qua uitvallen, qua snr margain, qua bridged, qua routed, is allemaal al voorbij gekomen...
tnx, dat ik even m'n hart mocht luchten, vriendelijke groeten van SA1!!!
Ik denk dat het verhaal van kapitein Ortega best eens waar kan zijn........