TweakDSL *new and/or improved* deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.468 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:54
Heb je eerst wel op save gedrukt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
SillyJW schreef op 29 maart 2003 @ 11:45:
Ik probeerde vandaag op mn 4-ports e-tech een portrange bij 'virtual server' toe te voegen aan de poorten die er al bijstaan (voor o.a. eMule). Ik probeer mIrc hier nl aan de praat te krijgen..

Echter tot mijn verbazing onthoudt hij de veranderingen niet. Ik submit de veranderingen, waarna er gereboot wordt en vervolgens staan de oude instellingen er weer. Dit verbaast me omdat ik al eerder ports heb toegevoegd en dat werkte toen prima. (firmware: AMX_CX_111503_REL01)

Zie ik iets over het hoofd? 8)7
Save settings gedaan en dan Submit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SillyJW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:05

SillyJW

der Gemutlichkeit

Yup... offcourse.

Save settings / submit / auto-reboot / computer ook nog ff opnieuw opstarten...en..
nix :( geen veranderingen.. Zoals ik al zei, ik heb dit al vaker gedaan voor een paar andere poorten...
..dat is het frustrerende :)

Heb het nu ook al een paar keer een dag laten rusten en het dan op mn gemak nog een keertje geprobeerd. (Je ziet allemaal welles iets over het hoofd, niet?) Maar nope, het lijkt wel oftie gewoon niet meer wil flashen...

Vandaar het berichtje hier, misschien heeft iemand ditzelfde gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm, eerst submit in de veranderde pagina en daarna pas save settings :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 maart 2003 @ 03:55:
Uhm, eerst submit in de veranderde pagina en daarna pas save settings :)
en dan dan ga je naar links en druk je op 'save settings' en dan op druk je rechts op 'submit'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
LuCarD schreef op 28 March 2003 @ 15:43:
[...]

Ik overdrijf niet... om de 20 a 24 uur moet ik mijn modem resetten. (stroom eraf .... stroom erop)

Dat is nou niet echt een stabiele verbinding te noemen. :/
Yep ik heb hetzelfde.. iig weet ik welk merk er bij mij in de toekomst niet meer in komt, want ik ben zelf aardig pissed over.
Ik snap ook niet dat die modems niet beter getest zijn door bv providers of e-tech zelf. Iig hoop ik dat dit zsm is opgelost dmv een nieuwe firmware, die dan OOK nog zonder problemen is te flashen. Want het is voor e-tech ook nog moeilijk om werkende firmwares uit te brengen :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik weet helemaal niet of het probleem bij e-tech ligt. Voor de IP switch deed mijn modem het weken perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-10 20:52

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

zonet deed mijn verbinding het enorm traag, na een reset was het weer over. Het wordt steeds gekker met dat ding. Ik snap er niets meer van. Volgens mij deugt dat ding zelf/firmware echt van geen kant.

[ Voor 23% gewijzigd door I_stealth_I op 30-03-2003 20:12 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:04
kan Tweakdsl dit hele gezeik niet gewoon verhalen op etech? begint toch wel op een heel groot probleem te lijken, alle etechs hebben de problemen gewoon.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Jah idd, das wel beetje vreemd. Maar ik heb het ook met andere modems gehad en datmaakte het nog vreemd. Ik heb een zyxtel getest, had precies zelfdeprobleem, heb tillendus gehad had ook zelfde probleem. Kon even online en verbinding viel weg, Zelfde met download , even downloaden en modem hing. Ik heb hem nu op bridge staan en nu werkt hij verder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnHard
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 13:53
Ik heb een Draytek Vigor 2600i maar moet ook na een aantal uur mijn modem resetten. Dus het ligt niet alleen bij de etech modems volgens mij

BurnHard.nl ICT Solutions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Laatst online: 24-10 18:03

Sa1

BurnHard schreef op 31 March 2003 @ 08:10:
Ik heb een Draytek Vigor 2600i maar moet ook na een aantal uur mijn modem resetten. Dus het ligt niet alleen bij de etech modems volgens mij
Dit is ook de 8mbit lijn?

Een maat van me heeft namelijk Zon Breedband family (versatel netwerk), die heeft ook een e-tech 4 ports, maar heeft nooit problemen met z'n verbinding, werkt altijd en 't modem is al 7 of 8 weken up, zonder timeouts en dergelijken.

Dus waarschijnlijk komt dit alleen voor bij 8mbitters :( k hoop dat er snel een oplossing komt, 't begint namelijk wel lichtelijk vervelend te worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Sa1 schreef op 31 maart 2003 @ 11:42:
[...]
Dit is ook de 8mbit lijn?

Een maat van me heeft namelijk Zon Breedband family (versatel netwerk), die heeft ook een e-tech 4 ports, maar heeft nooit problemen met z'n verbinding, werkt altijd en 't modem is al 7 of 8 weken up, zonder timeouts en dergelijken.

Dus waarschijnlijk komt dit alleen voor bij 8mbitters :( k hoop dat er snel een oplossing komt, 't begint namelijk wel lichtelijk vervelend te worden :(
Ik heb hier een Pro aansluiting van 1 Mbit. Ik heb ook problemen met de verbinding. Bovendien is het een beetje Appels met peren vergelijken want Zonnet is een provider over het KPN net en niet van BBned. Andere BBned providers hebben ook problemen met deze E-tech, maar lang niet in deze mate. Tenmiste, wat ervan in nieuwsgroepen stond.

Ik verdenk de DHCP-server of in combinatie met het modem. Waarom zetten ze bij Cambrium niet de leasetime van die IP's ffies flink wat hoger. Zet hem voor mij part op 30 dagen. Dat zou misschien heel wat uit kunnen maken.

owja; nog een kleine suggestie voor TweakDSL; webmail zou ook leuk wezen. Misschien een tip?

[ Voor 6% gewijzigd door I_stealth_I op 31-03-2003 12:03 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Als je m'n bericht goed had gelezen zag je dat ik het over zon breedband family had over het VERSATEL netwerk. Maar goed als 1 mbitters der ook last van hebben is het dus niet de 8mbit.

Maar jij zegt dat ook andere provders last van de e-techs hebben? Providers alleen over bbned of ook over versatel / babyxl / kpn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Sa1 schreef op 31 March 2003 @ 12:14:
[...]
Als je m'n bericht goed had gelezen zag je dat ik het over zon breedband family had over het VERSATEL netwerk. Maar goed als 1 mbitters der ook last van hebben is het dus niet de 8mbit.

Maar jij zegt dat ook andere provders last van de e-techs hebben? Providers alleen over bbned of ook over versatel / babyxl / kpn??
Nou ik heb een topics terug een hele zooi links gepost over dat modem, daar kwam versatel ook in voor

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Ik zit zelf niet bij Tweakdsl, maar bij Metia en heb 1024/512.
Dus het komt ook bij andere provider(s) voor en niet alleen bij 8mbit.
Ik heb zelf al 3! e-tech modems gehad. Nl. de E-tech 1port V1 , E-tech 4 poort V1 (die na een bios update meteen naar de haaien was) en E-tech 4 poort V2. (die ik tijdelijk even als vervanging had bemachtigd:)) Alledrie hadden ze er last van en ik heb verder geen verschil gemerkt kwa hoeveelheid vastlopers, het gebeurd(e) met alledrie elke dag wel. Op dit moment zit ik overigens met de E-tech 1port V1, die ik vandaag al weer een keertje heb moeten rebooten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:54
Mijn 4-p E-tech V1 is gisteren ook gecrashed na een update... :(
Ik vraag me af waarom ze een update online zetten als deze het modem kapot maakt.

Ook zit er geen BOOTP op of een Bios die je niet kan flashen om altijd iets te hebben als je gaat flashen.

Advies voor iedereen die nog twijfelt over het flashen van zijn e-tech 4p v1 .. NIET DOEN :P
Ook al is de verleiding groot.. De kwelling van zonder internet zitten totdat je een alternatief modem hebt is enorm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Had vanmorgen even gebelt met Tweakdsl helpdesk, als het goed is komen ze aankomende woensdag met wat meer informatie over het update van het bios en degelijken.

Misschien dat ze ook wat gaan vertellen over eventuele vervangend modem? (hoop hoop) :) najah, even woensdag afwachten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met kpn-adsl geen problemen ?
Wat kan er dan de oorzaak van zijn dat die modem niet zo lekker werkt met bbned..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 dag en 46 minuten online en ik hoef nog niet te resetten. Een record met de etech 4 poort v2 (ja jammerlijk genoeg echt waar) :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brilsmurf
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:51
Hier triest dieptepunt:
Gisteravond 5 (!) keer moeten resetten, en vanmorgen ook weer.
Gebeurt alleen als ik echt begin te downloaden sneller dan ongeveer 200kb/s (en dat heb je al snel met ultra)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

brilsmurf schreef op 01 april 2003 @ 08:56:
Hier triest dieptepunt:
Gisteravond 5 (!) keer moeten resetten, en vanmorgen ook weer.
Gebeurt alleen als ik echt begin te downloaden sneller dan ongeveer 200kb/s (en dat heb je al snel met ultra)
Precies, dit ervaar ik dus ook. Begin je met downlaoden .. gaat lekker op 700 a 800kB/sec, half uurtje later zakt de snelheid in tot 80kB/sec, paar min later , zakt 't helemaal terug naar 8kB/sec en dan boem, verbinding weg. Reboot, en de download gaat weer op 700 a 800kB/sec. Vrij vervelend.

K kan nu ook niet op m'n thuis inloggen, dus hijs weer vast gelopen, en had em vanmorgen gereboot.. vrij irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Yeps i know sa1 :) zoals ik al eerder gezegd heb ik het ook hele tijd gehad, maar nu draai ik op bridge en heb ik nergens last van hij crasth niet meer. Die Etech modems kennen niet tegen zulke hoge snelheiden (daaroor hebben vrij veel 8mbiters er last van). Maar goed als we nou gewoon eens afwachten wat er gaat gebeuren in plaats van 21 pagina's het zelfde verhaals steeds neer te zetten he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

WeAreLegion schreef op 01 april 2003 @ 11:06:
Yeps i know sa1 :) zoals ik al eerder gezegd heb ik het ook hele tijd gehad, maar nu draai ik op bridge en heb ik nergens last van hij crasth niet meer. Die Etech modems kennen niet tegen zulke hoge snelheiden (daaroor hebben vrij veel 8mbiters er last van). Maar goed als we nou gewoon eens afwachten wat er gaat gebeuren in plaats van 21 pagina's het zelfde verhaals steeds neer te zetten he :)
Ik denk dat de NAT-functie niet tegen dei hoge snelheden kan. Vandaar ook misschien dattie in bridge mode niet op z'n snuit valt?

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ja klopt, hij de router functie van E-Tech heeft waarschijnlijk problemen met die hoge snelheden en dan klopt hij er dus uit, je download gaat zoals sa1 zei van hoog naar laag , dan nog lager en dan hangt je modem en dan moet jeh em resetten wil hij het weer doen. Maar er zijn meer modems die dit probleem hebben. Ik heb er een paar getest en die hadden allemaal het zelfde. Stonden ze op bridge ging het prima, zodra router/dhcp aanstond ging het mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brilsmurf
FF vraagje over dat bridge:
Kan dat ook als je 4 computers aan het modem hebt hangen en wat moet ik op de computer dan instellen? (win2000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Ik had dus het zelfde probleem, 3 pc's er aan en 10 poortmappingen crash na crash. Ik heb het als volgt opgelost:

modem op bridge gezet, en 2 extra ip adressen gevraagd. :) klaar !

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

./Proxy schreef op 01 april 2003 @ 18:35:
Ik had dus het zelfde probleem, 3 pc's er aan en 10 poortmappingen crash na crash. Ik heb het als volgt opgelost:

modem op bridge gezet, en 2 extra ip adressen gevraagd. :) klaar !
kost je wel 2x 3 euro per maand extra. Op jaarbasis toch ook weer 72 euro :)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
I_Stealth_I schreef op 01 April 2003 @ 18:55:
[...]

kost je wel 2x 3 euro per maand extra. Op jaarbasis toch ook weer 72 euro :)
Wat ik me afvraag, kan je ook 1 ip adres extra nemen voor bijvoorbeeld je server, en de rest van de computers onder je orginele ip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
YT-Croc schreef op 01 April 2003 @ 18:58:
[...]

Wat ik me afvraag, kan je ook 1 ip adres extra nemen voor bijvoorbeeld je server, en de rest van de computers onder je orginele ip?
Nee volgens mij kan dit niet.

Als jeje modem op bridge zet gooit hij naleijk alle verbinding over die bridge en gebruikt hij niet meer de dhcp server. Je zou het even kunnen proberen maar ik geef je niet zoveel kans. het is namelijk zo dat als je hem op bridge zet en dhcp server aan dat dhcp server volgens mij voor gaat en dan krijgen alle netwerk kaarten een ip adress

[edit]

zit me in eens te bedenken. Perhaps kan het wel als je een aparte router heb. Die krijgt 1 ip binnen en andere computer andere. En dan werkt het wel maar jah kost het wel wat meer centjes zeg maar :)

[ Voor 15% gewijzigd door WeAreLegion op 01-04-2003 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
brilsmurf schreef op 01 april 2003 @ 16:42:
FF vraagje over dat bridge:
Kan dat ook als je 4 computers aan het modem hebt hangen en wat moet ik op de computer dan instellen? (win2000)
Ja dat kan maar dan moet je of meer betallen voor ip adressen of je modem in bridge hangen maar dhcp server wel aanzetten (zie hier boven) maar wat ik gemerkt heb is dat modem dan net zo onstabiel blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

1 day, 3 hours, 11 minutes, 8 seconds
Gaat de goeie kant op, lijkt nu goed te gaan _/-\o_ . Al heb ik ontzettend grote logs over DHCP.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 days 2 hours 59 minutes 1 seconds

maar dat had ik eerst ook en toch liep hij weer vast. Ik krijg alleen geen grote system logs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie op de page allemaal nieuwe adsl modems :p iemand al ervaring met die dingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 21:59:
Ik zie op de page allemaal nieuwe adsl modems :p iemand al ervaring met die dingen ?
Leuk voor nieuwe klanten. Maarehhh is er al iets uit dat onderzoek gekomen van Cambrium? wordt nu wel es eens de hoogste tijd voor, week is bijna om.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 15:55
ik heb er met mijn etech op 512/256
vaak last van uitval waardoor ik mijn modem moet resetten..

met die firmware moet dat dus opgelost zijn?

btw: ik heb nu 512 en wil graag 1024 (dat had ik ook aangevraagt maar kon niet ivm afstand)
ik betaal nu al 2 maand voor 1024, nu heb ik gevraagt of ze niet gewoon mijn 1024 konden geven, maar dat kon niet omdat ik op 2900 meter zat.. nu hoorde ik laatst dat een vriend van me 8 mbit had op 2700 mter.. :?

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

delyver schreef op 02 april 2003 @ 23:43:
ik heb er met mijn etech op 512/256
vaak last van uitval waardoor ik mijn modem moet resetten..

met die firmware moet dat dus opgelost zijn?

btw: ik heb nu 512 en wil graag 1024 (dat had ik ook aangevraagt maar kon niet ivm afstand)
ik betaal nu al 2 maand voor 1024, nu heb ik gevraagt of ze niet gewoon mijn 1024 konden geven, maar dat kon niet omdat ik op 2900 meter zat.. nu hoorde ik laatst dat een vriend van me 8 mbit had op 2700 mter.. :?
't uitvallen is dus bekent, en of 't door firmware opgelsot wordt, "als het goed is wel".

't Betalen voor iets dat je niet hebt is niet verstandig natuurlijk, daar zou ik even over bellen als ik jou was.

Over de afstand, tjah, dat ligt vooral aan de kwaliteit ook van de kabels, ik weet toevallig iemand die woont 2,1km van de centrale vandaan en heeft 8mbit, met betere lijn waardens dan ik. K woon er 700mtr vandaan, en m'n lijn waardens lijken wel op die van iemand die veel verder woont, puur omdat er kut kabels bij mij in de grond liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze willen jou dat best leveren hoor maar ze raden het af, ik ken iemand die het heeft en redelijk haalt met boven de 3km, maar dat zijn van die uitzonderingen waar je niet op kan bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

vanmorgen lag de modem er weer uit. Deze keer kon ik hem wel pingen en benaderen via de webpagina. Na een reset deed inet het weer.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:22

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik heb 6 dagen TweakDSL Ultra icm Draytek 2600 over een analoge lijn. En in die 6 dagen geen enkel probleem gehad . Het lijkt wel alsof ik de enige ben die geen problemen ondervind mbt verbinding, snelheid en modem.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Zondagskindje schreef op 03 April 2003 @ 11:10:
Ik heb 6 dagen TweakDSL Ultra icm Draytek 2600 over een analoge lijn. En in die 6 dagen geen enkel probleem gehad . Het lijkt wel alsof ik de enige ben die geen problemen ondervind mbt verbinding, snelheid en modem.
Ik denk dat dat alles te maken heeft met je Draytek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Als je zo ziet dat er veel mensen zijn die problemen ondervinden met de Etech, vind ik het vreemd dat TweakDSL die modem nog aanbied. Ik zag net op de site dat de Drayteks nu ook worden aangeboden maar alleen de Wireless-uitvoeringen. Beetje vreemd dat de Draytek 2600 er niet bij staat.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Zondagskindje schreef op 03 April 2003 @ 11:44:
Als je zo ziet dat er veel mensen zijn die problemen ondervinden met de Etech, vind ik het vreemd dat TweakDSL die modem nog aanbied. Ik zag net op de site dat de Drayteks nu ook worden aangeboden maar alleen de Wireless-uitvoeringen. Beetje vreemd dat de Draytek 2600 er niet bij staat.
Tja ze zijn die e-tech aan het testen, maar als blijkt dat het daarna nog niet gaat zullen ze wel acite moeten ondernemen, want dit kan natuurlijk niet zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Was het al iemand opgevallen dat op Speedtest.nl TweakDSL UltraDSL bij de ADSL verbindingen de 1 na meeste getestte verbinding is? Met plaats 8 doen ze het dan niet slecht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik haal sneller constant dan nummer 1 daar :) maar jah zal wel aan me verbinding leggen of een stel halen het er goed naar beneden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
Sa1 schreef op 03 april 2003 @ 08:15:
[...]
't uitvallen is dus bekent, en of 't door firmware opgelsot wordt, "als het goed is wel".

't Betalen voor iets dat je niet hebt is niet verstandig natuurlijk, daar zou ik even over bellen als ik jou was.

Over de afstand, tjah, dat ligt vooral aan de kwaliteit ook van de kabels, ik weet toevallig iemand die woont 2,1km van de centrale vandaan en heeft 8mbit, met betere lijn waardens dan ik. K woon er 700mtr vandaan, en m'n lijn waardens lijken wel op die van iemand die veel verder woont, puur omdat er kut kabels bij mij in de grond liggen.
dat geld is al opgelost.. k had vandaag maar een rekening van 13 eurotjes :)

ik wou gewoon 1024, en ik heb gezegt.. geef me gewoon 1024, dan kijk ik wel of ik de snelheid haal.. zoja, dan hou ik het gewoon, zonee.. dan niet :)

maar zelfs dat wouden ze niet doen..

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Zondagskindje schreef op 03 April 2003 @ 11:44:
Zou je de instellingen willen posten die je hebt gemaakt om het aan de gang te krijgen met die Draytek? (of even in een html-doccie)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL...
ADSL 512 KBit
E-Tech Connexant V2 ADSL modem

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Apr 3 2003 om 14:52:53 UTC+0200)

Download : 55.7 KByte/sec
Upload : 12.6 KByte/sec
Connection : 367.0 Conn/min
Ping test Nederland : 36.0 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Hier zal ik er ook nog 1 doen 8mbit

(Overgenomen op Thu Apr 3 2003 om 15:12:42 UTC+0200)

Download : 801.9 KByte/sec
Upload : 45.0 KByte/sec
Connection : 1,020.0 Conn/min
Ping test Nederland : 18.0 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-10-2024

CPZ

Sinds 2 weken Ultra in huis

(Overgenomen op Thu Apr 3 2003 om 15:36:04 UTC+0200)

Download : 766.7 KByte/sec
Upload : 48.4 KByte/sec
Connection : 787.0 Conn/min
Ping test Nederland : 20.0 ms

Moet de waarde van Connection nou hoog of zo laag mogelijk zijn ??

Een ouwe doos met scharatel aandrijving !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
zo hoog mogelijk :) maar connections ligt er ook aan wat voor browser je heb, wat je open heb staan oem maarop :) niet zoveel op letten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai nu 2 dagen zonder problemen, het wordt ook nog helemaal niet langzamer. Maar goed, nu ik dit post zal ik wel prompt problemen krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

(Overgenomen op Thu Apr 3 2003 om 18:04:50 UTC+0200)

Download : 756.6 KByte/sec
Upload : 45.4 KByte/sec
Connection : 717.0 Conn/min
Ping test Nederland : 20.0 ms

maarjah, iemand anders op m'n netwerk haalt vaak over de 800 of eigenlijk altijd, dus tis niet zo veel aan hor..

nog geen 1 min later, iemands anders pc ging op 821kB/sec, met een lagere upload..

[ Voor 13% gewijzigd door Sa1 op 03-04-2003 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

I_Stealth_I schreef op 03 April 2003 @ 14:00:
[...]

Zou je de instellingen willen posten die je hebt gemaakt om het aan de gang te krijgen met die Draytek? (of even in een html-doccie)
Maar natuurlijk :)

MPoA (RFC1483/2684) Mode
Encapsulation : 1483 Bridged IP LLC
VPI : 0
VCI : 35
Modulation : G.DMT
Obtain an IP address automatically

Firmware: V2.2.5 (H)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Zondagskindje schreef op 03 april 2003 @ 18:06:
[...]

Maar natuurlijk :)

MPoA (RFC1483/2684) Mode
Encapsulation : 1483 Bridged IP LLC
VPI : 0
VCI : 35
Modulation : G.DMT
Obtain an IP address automatically

Firmware: V2.2.5 (H)
Zo draaien de etechs ook goed, 't gaat om routed, die draait niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Idd :) .. ik heb me E-Tech in bridge staan en dign werkt als een trein verder :) .. maar dat heb ik al eerder gezegd / DHCP / router mode van dat ding is gewoon zo gaar als het maar kan zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Sa1 schreef op 03 April 2003 @ 18:14:
[...]
Zo draaien de etechs ook goed, 't gaat om routed, die draait niet goed.
DING DONG !?! :D Jullie halen iets door elkaar LordHardes en Sa1!

het gaat over Encapsulation die staat bij mij ook op 1483 Bridged IP LLC
maar de functie Bridge staat hier disabled, dus ik draai router. Kijk maar even na in je modem! :Y)

Dus de vraag aan Zondagskindje; gebruik je de Drayteck als router?

[ Voor 19% gewijzigd door I_stealth_I op 03-04-2003 20:10 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
op die fiets :) nou ja blijft het gare modems vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook goeie avond,
voor wie daar behoefte aan heeft FF een update over mijn Telindus 1120 router .
Nou die loopt al een week als een trein.
Nada downtime en s'ochtends is nog steeds aan de gang (was met die etech wel anders)
Ik begin nu toch wel weer wat vrolijker >:) te zijn .
FF kijken hoelang dit goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 april 2003 @ 21:24:
Ook goeie avond,
voor wie daar behoefte aan heeft FF een update over mijn Telindus 1120 router .
Nou die loopt al een week als een trein.
Nada downtime en s'ochtends is nog steeds aan de gang (was met die etech wel anders)
Ik begin nu toch wel weer wat vrolijker >:) te zijn .
FF kijken hoelang dit goed gaat.
Draai je die routed of bridged?
Dat maakt dus erg veel verschil uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij draaide hele week Routed heb vandaag uitgevogeld hoe Bridged te zetten.
Benieuwd hoe hij zich nu houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

I_Stealth_I schreef op 03 april 2003 @ 20:07:
[...]

maar de functie Bridge staat hier disabled, dus ik draai router. Kijk maar even na in je modem! :Y)

I stand corrected.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

I_Stealth_I schreef op 03 April 2003 @ 20:07:
[...]

Ik zal wel dom overkomen, want ik snap je vraag niet helemaal.
Ik heb nergens de optie "bridge" gezien. Er hangen 3 pc's aan de Draytek, ze krijgen alle 3 netjes een ipnummer. Is dit wat je bedoelt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
jah zondagskindje (leukenaam) waarschijnlijk wel krijgen ze een "gewoon" ip nummer binnen? dus in 217 range zeg maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Zondagskindje schreef op 04 April 2003 @ 11:47:
[...]

Ik zal wel dom overkomen, want ik snap je vraag niet helemaal.
Ik heb nergens de optie "bridge" gezien. Er hangen 3 pc's aan de Draytek, ze krijgen alle 3 netjes een ipnummer. Is dit wat je bedoelt? :?
Krijgen ze een intern IP? Of heb je 3 IP's aangevraagd bij customer.tweakdsl.nl?

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av3ng3rtje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-08 10:15
Is het misschien al bekend wanneer BBNED in de kop van Noord Holland wordt geinstalleerd , met name in Schagen bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

WeAreLegion schreef op 04 april 2003 @ 12:15:
jah zondagskindje (leukenaam) waarschijnlijk wel krijgen ze een "gewoon" ip nummer binnen? dus in 217 range zeg maar
Dank je, ik vond um ook wel geslaagd (mijn naam) :*)
Nee de pc's krijgen ieder een eigen intern IPnr toegewezen.
In de 192 range zeg maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Zondagskindje schreef op 04 april 2003 @ 14:57:
[...]

Dank je, ik vond um ook wel geslaagd (mijn naam) :*)
Nee de pc's krijgen ieder een eigen intern IPnr toegewezen.
In de 192 range zeg maar ;)
Dat klinkt idd als een stable modem..... beters! En mijn volgende vaag; heb je ook poorten ge-mapt/route?

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

I_Stealth_I schreef op 04 April 2003 @ 15:21:
[...]

Dat klinkt idd als een stable modem..... beters! En mijn volgende vaag; heb je ook poorten ge-mapt/route?
Nee verders heb ik nog niets gedaan behalve ik gisteren de nieuwste firmware er op heb gezet.
Ik heb geen idee hoe ik moet poortmappen e.d.
Daarom spit ik GoT een beetje uit zodat ik weer wat wijzer wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Ik ben inmiddels al weer met mijn e-tech V1 2 days 6 hours 7 minutes 13 seconds online *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YT-Croc schreef op 04 April 2003 @ 16:31:
Ik ben inmiddels al weer met mijn e-tech V1 2 days 6 hours 7 minutes 13 seconds online *D
lol ben je daar trots op ?

Afbeeldingslocatie: http://pics.sjeemz.nl/getpicture.php?id=58887

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 days 2 hours 38 minutes 55 seconds

het is een wonder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postcodecheck:

Eind Januari : TweakDSL is binnenkort (februari 2003) bij u beschikbaar
Eind februari: TweakDSL is binnenkort (maart 2003) bij u beschikbaar
Eind Maart: TweakDSL is binnenkort (April 2003)..... :'(

Meer mensen hier last van? Ik vind het echt kut ;( !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
Verwijderd schreef op 04 april 2003 @ 18:54:
Postcodecheck:

k heb er meer dan een jaar op moeten wachten :)

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 16:48:
[...]

[afbeelding]

8)
Als je zit wat ik de afgelopen week heb gehaald is dit een hele prestatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 16:48:
[...]

[afbeelding]

8)
Zelfde cijfertjes, maar van de uptime kan ik alleen maar dromen. Net 3x achter elkaar de modem moeten rebooten... e-tech :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
't gaat dit weekend ook weer wel goed met m'n modem
Heb al 3 dagen uptime :)
Ben benieuwd hoelang ie het nog volhoud :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 18:54:
Postcodecheck:

Dit had ik idd dus ook, beschikbaar in juni 2002, toen was het juli 2002, toen ineens oktober 2002, en midden december had ik 't eindelijk. Vrij treurig.

M'n modem heeft ook weer 3 dagen uptime, dus lijkt wel weer redelijk te gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Sa1 op 06-04-2003 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sa1 schreef op 06 April 2003 @ 18:46:
[...]
Dit had ik idd dus ook, beschikbaar in juni 2002, toen was het juli 2002, toen ineens oktober 2002, en midden december had ik 't eindelijk. Vrij treurig.

M'n modem heeft ook weer 3 dagen uptime, dus lijkt wel weer redelijk te gaan.
bbned is wat dat betreft helemaal vrij triest. Ze breiden gewoon niet uit en blijven achter de feiten aanlopen. Die lui hebben mazzel dat ze de enige zijn met die 800 down abo's, als kpn dat ook had konden ze het wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op 06 april 2003 @ 19:08:
[...]

bbned is wat dat betreft helemaal vrij triest. Ze breiden gewoon niet uit en blijven achter de feiten aanlopen. Die lui hebben mazzel dat ze de enige zijn met die 800 down abo's, als kpn dat ook had konden ze het wel vergeten.
Wat een gemekker over BBned! (KPN maakt het ze niet makkelijk ivm linesharing) Prima bedrijf, hoge snelheden en betrouwbaarheid tegen zeer aantrekkelijke tarieven. Sommigen zijn ook echt nóóit tevreden gadverdamme :r

Graag weer on-topic a.u.b.

[ Voor 8% gewijzigd door I_stealth_I op 06-04-2003 19:38 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
woei 4 dagen uptime, gaat goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
Vreemd dat het bij iedereen nu weer goed gaat
Mischien toch een instelling verkeerd bij bbned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Tja of iedereen heeft hem in bridge staan :P .. maar goed hij deed het bij mij wel even slecht :) maar volgens mij zat ik met me voet op het snoer :) en daar kan die niet zo goed tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Foxke schreef op 06 April 2003 @ 20:16:
Vreemd dat het bij iedereen nu weer goed gaat
Mischien toch een instelling verkeerd bij bbned
Ik denk dat ze de lease-time veranderd hebben van een IP-adres. Krijg ook opmerkelijk weinig logs. Volgens mij stond de lease op een halve dag ofzo

[ Voor 16% gewijzigd door I_stealth_I op 06-04-2003 22:00 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
hmmz als ik ipconfig /all doe staat lease op 2 uur bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

WeAreLegion schreef op 06 April 2003 @ 22:03:
hmmz als ik ipconfig /all doe staat lease op 2 uur bij mij :)
Heb je hem wel in bridge dan? Anders kijk je naar je interne lease

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
jah hij staat bij mij op bridge :) .. netwerk kaart krijg ip binnen :) .. dus die lease time valt wel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

WeAreLegion schreef op 06 April 2003 @ 22:06:
jah hij staat bij mij op bridge :) .. netwerk kaart krijg ip binnen :) .. dus die lease time valt wel mee
hmm ok ;) Ben benieuwd wat Cambrium gedaan heeft en onderzocht heeft mbt die Draytek modems en de nieuwste E-tech firmware.

[ Voor 21% gewijzigd door I_stealth_I op 06-04-2003 22:13 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
:) .. Draytek is populair hier in eens. En zo goeie modems zijn het nou ook weer niet :). Maar goed imho off course :). Oh well het werkt allemaal wel .. ik kan gewoond ownloaden en gamen en daar gaat het om :) .ik moet gewoon iet op snoertje gaan staan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I_Stealth_I schreef op 06 April 2003 @ 19:30:
[...]

Wat een gemekker over BBned! (KPN maakt het ze niet makkelijk ivm linesharing) Prima bedrijf, hoge snelheden en betrouwbaarheid tegen zeer aantrekkelijke tarieven. Sommigen zijn ook echt nóóit tevreden gadverdamme :r

Graag weer on-topic a.u.b.
nu nog aan de afspraken houden en service gaan verlenen en je zou gelijk hebben ja 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brilsmurf
Ook hier geen uitval meer de laatste dagen.
Ik draai nog gewoon router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie wel crc errors ?
Ik had er in 3 dagen iets van 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
ADSL Line State: SHOWTIME
ADSL Modulation: G.dmt
ADSL Annex Mode: ANNEX_A
ADSL Startup Attempts: 1
Elaspsed Time: 0 days 0 hours 23 minutes 15 seconds

gaat weer lekker :(
k moet tegenwoordig iedere dag weer een paar keer aan en uit doen :(

iemand al een ID wanneer de nieuwe firmware eraan komt?

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 16:42:
Hebben jullie wel crc errors ?
Ik had er in 3 dagen iets van 7
lucky you :+ (6 dagen uptime)

Afbeeldingslocatie: http://youalin.tweakdsl.nl/yt/crc.JPG

[ Voor 4% gewijzigd door Y0ur1 op 08-04-2003 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YT-Croc schreef op 08 april 2003 @ 17:02:
[...]

lucky you :+ (6 dagen uptime)

[afbeelding]
Maar je hebt wel een perfecte verbinding :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 17:08:
[...]

Maar je hebt wel een perfecte verbinding :?
ik dacht dat we het hadden over de hoeveelheid CRC errors....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ADSL Line State: SHOWTIME
ADSL Modulation: G.dmt
ADSL Annex Mode: ANNEX_A
ADSL Startup Attempts: 2
Elaspsed Time: 6 days 20 hours 24 minutes 25 seconds

hier meer dan zes dagen
We hebben dan wel niet een super verbinding om dat iets anders hier niet mogelijk is :S
Jah, 56 k, maar daar ben ik gelukkig nu van af :)
en maar 3 CRC Errors, dat vind ik wel redelijk

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YT-Croc schreef op 08 April 2003 @ 17:14:
[...]

ik dacht dat we het hadden over de hoeveelheid CRC errors....
Aha maar dat geeft geen problemen mbt je verbinding ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 17:18:
hier meer dan zes dagen
We hebben dan wel niet een super verbinding om dat iets anders hier niet mogelijk is :S
Jah, 56 k, maar daar ben ik gelukkig nu van af :)
en maar 3 CRC Errors, dat vind ik wel redelijk
En heb je errored seconds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 17:21:
[...]

En heb je errored seconds?
zo'n 215 geloof ik up en 34 down
edit:
ik printscreen wel ff en dan pleur ik hier someteen wel ff een link neer

edit2: