TweakDSL *new and/or improved* deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.425 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 18:16

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

SillyJW schreef op 05 March 2003 @ 12:08:
M'n vriendin heeft ff naar onze vrienden van tweakdsl gebeld.
Ze hebben de lijn gereset (weet niet wat ik daar eigenlijk bij moet voorstellen..)
en we zijn weer online... dusz..
Klopt als je je e-tech van de stroom of de telefoonlijn onderbroken is geweest, dan kan je modem geen sync meer vinden met de DSLAM. Connectie met de dslam wordt niet verbroken. Er zit aan de andere zijde, bij BBned geen time-out op. Met andere woorden, je moet je poort laten resetten. Ik heb dit al eens aan de lijve ondervonden. Vind het best een gekke situatie, maar volgens die medewerker van BBned waarmee ik heb gesproken, hebben de modems van Cisco en draytek enzo niet. Volgens mij alleen die E-tech weer wat de BBned medewerker ook zeer vreemd vond.

Gelukkig kan TweakDSL je poort nu ook resetten volgens mij. Ze kunnen dit zelfs buiten kantooruren doen, dus dat maakt het weer weer goed ;)

[ Voor 6% gewijzigd door I_stealth_I op 05-03-2003 23:43 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Klopt als je je e-tech van de stroom of de telefoonlijn onderbroken is geweest, dan kan je modem geen sync meer vinden met de DSLAM. Connectie met de dslam wordt niet verbroken. Er zit aan de andere zijde, bij BBned geen time-out op. Met andere woorden, je moet je poort laten resetten"

Dat zou mooi zijn geweest als ik dat na de eerste firmware upgrade had geweten toen ik mijn router daarna even uit had gezet, want daarna bleef showtime namelijk knipperen. Toen ik teruggegaan ben naar de vorige firmware ging het allemaal mis and nou probeert showtime het niet eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu sinds maandag de verbinding draaiend, en ben nog geen een keer de verbinding kwijt geraakt (heb nml m'n online game al 36 uur achter elkaar draaiend gehad zonder ook maar één keer linkdead te gaan (niet de hele tijd er zelf achter gezeten hoor ;) ) _/-\o_

Met @home was mijn record 3 uur, en meestal was het 30-40 minuten.

Heb de E-tech in bridge mode gezet, is wat makkelijk om poorten op freesco router/server te mappen (is wat overzichterlijker + makkelijker om te zien wie er allemaal verbinding probeert te maken) Werkt top _/-\o_

Gisteren @home prijsverhogingsmailtje gehad, kan ik dus mooi gebruiken om @home per 1/4 op te zeggen, beste service van @home die ik het laatste jaar gehad heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
I_Stealth_I schreef op 05 maart 2003 @ 23:27:
[...]

neej, geen last van. Het je het nu of heb je er altijd al last van gehad?

iig, mail gaat loeisnel. Kan het balkje niet eens zien zo snel. Ontvang je wel mail?
Nou ik heb het op alle computers, en ook bij een andere pop account gaat het mail verzenden MEGA langzaam, echt heeel vreemd. Zou je nog iets moeten instellen op de modem voor de mail? Nee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Laatst online: 14-09 16:02

Sa1

Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 01:30:Dat zou mooi zijn geweest als ik dat na de eerste firmware upgrade had geweten toen ik mijn router daarna even uit had gezet, want daarna bleef showtime namelijk knipperen. Toen ik teruggegaan ben naar de vorige firmware ging het allemaal mis and nou probeert showtime het niet eens :)
Dat knipperen komt idd omdat BBned het E-tech modem niet herkent. En is idd op te lossen door de port te laten resetten. K heb echter gehoord dat ze der mee bezig waren, hoe lang 't nog gaan duren .. geen flauw id...

K heb het ook gehad dat m'n showtime niet meer aan de gang wou, ook m'n ready lampje begon niet te branden, alleen had ik toen nog niet m'n firmware geupdated :). K denk dat ik een stroompiekje te pakken had.

Even gebeld en der is een nieuw modem opgestuurd, met de voorwaarde dat ik er een overspannings beveiliging tussen hing.

Die hangt nu dus, en 't modem werkt al weer bijna twee week vlekkenloos, 6x een disconnect in iets van 11 dagen. Waarvan 2 net achter elkaar.
YT-Croc schreef op 06 maart 2003 @ 14:13:
[...]

Nou ik heb het op alle computers, en ook bij een andere pop account gaat het mail verzenden MEGA langzaam, echt heeel vreemd. Zou je nog iets moeten instellen op de modem voor de mail? Nee toch?
Op 't modem hoeft niets ingesteld te worden. Persoonlijk heb ik der ook geen problemen mee. Al is een andere mail client geprobeert? Misschien dat 't helpt... anders zou ik 't ook nie weten.

[ Voor 20% gewijzigd door Sa1 op 06-03-2003 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 01:30:
"Klopt als je je e-tech van de stroom of de telefoonlijn onderbroken is geweest, dan kan je modem geen sync meer vinden met de DSLAM. Connectie met de dslam wordt niet verbroken. Er zit aan de andere zijde, bij BBned geen time-out op. Met andere woorden, je moet je poort laten resetten"

Dat zou mooi zijn geweest als ik dat na de eerste firmware upgrade had geweten toen ik mijn router daarna even uit had gezet, want daarna bleef showtime namelijk knipperen. Toen ik teruggegaan ben naar de vorige firmware ging het allemaal mis and nou probeert showtime het niet eens :)
Weird.. Dus zodra je de dsl modem hebt aangesloten, voor het 1e gebruik, dan kan je hem niet meer loshalen/van het stroom af, (om bv te verplaatsen) want dan ben je de spreekwoordelijke lul?¿ Wat als je hem via de dipswitch, die op de modem zelf zit, uitzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Raven- schreef op 06 maart 2003 @ 22:50:
[...]

Weird.. Dus zodra je de dsl modem hebt aangesloten, voor het 1e gebruik, dan kan je hem niet meer loshalen/van het stroom af, (om bv te verplaatsen) want dan ben je de spreekwoordelijke lul?¿ Wat als je hem via de dipswitch, die op de modem zelf zit, uitzet?
Nee hoor, kan wel!
Ik heb met grote regelmaat mijn modem van de power af gehaald (was hij weer vastgelopen, pruts-dhcp) en hij doet het gewoon weer prima daarna.

Het is iets anders, maar hoe dat precies in elkaar zit weet ik eigenlijk ook niet.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brilsmurf
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:56
Ik zet mijn modem ook wel eens gewoon uit en weer aan, meestal nadat hij s'nachts flink met hoge snelheid heeft staan downloaden.
Dan heb ik s'ochtends geen verbinding meer en moet ik het modem ff uit en weer aan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

brilsmurf schreef op 07 maart 2003 @ 10:37:
Ik zet mijn modem ook wel eens gewoon uit en weer aan, meestal nadat hij s'nachts flink met hoge snelheid heeft staan downloaden.
Dan heb ik s'ochtends geen verbinding meer en moet ik het modem ff uit en weer aan zetten.
Waarschijnlijk een e-tech 1ports? Moet je opbellen en vragen naar een e-tech 4ports, die werkt echt velemalen beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Of gewoon de DHCP uitzetten, lekker met vaste IP's werken, mis je niet echt iets aan :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brilsmurf
Ik heb de 4-poorts.

Ik heb geprobeerd om die dcph server uit te zetten (na het vastzetten van ip ,subnet en gateway).
Maar dan is er dus helemaal geen verbinding meer.
Moet je hem zowel bij wan als bij lan uitzetten zoals ik gedaan heb of mis ik dan nog iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Pff, net met Chello gebeld omdat mijn upstream meer dan 2 keer te laag was.

Nu komen ze dinsdag langs omdat de waardes in de modem niet kloppen. Nou is het zo; als maandag een intake gesprek van mij goed gaat, word ik aangenomen bij een leerplaats en ga ik genoeg verdienen :)

Als ik het dan a.s maandag zou aanvragen, duurt de aanvraag even en moet ik ook nog gegevens opsturen enzo. Hoe lang zou het uiteindelijk dan duren voordat ik TDSL heb?

Is het dan trouwens zo dat ik de eerste maand aansluitkosten + abbo == ~€250 (uit mijn hoofd) moet betalen? Kan ik Chello trouwens ook zo opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
brilsmurf schreef op 08 March 2003 @ 10:17:
Ik heb de 4-poorts.

Ik heb geprobeerd om die dcph server uit te zetten (na het vastzetten van ip ,subnet en gateway).
Maar dan is er dus helemaal geen verbinding meer.
Moet je hem zowel bij wan als bij lan uitzetten zoals ik gedaan heb of mis ik dan nog iets?
Hier heb ik ook DHCP uitgezet, ik moet niks met die rommel! Ik heb ook problemen gehad met dat ie zomaar vast loopt, maar na de firmware update en dhcp uit te hebben gezet is me modem al weer een tijdje aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

YT-Croc schreef op 08 maart 2003 @ 17:35:
[...]

Hier heb ik ook DHCP uitgezet, ik moet niks met die rommel! Ik heb ook problemen gehad met dat ie zomaar vast loopt, maar na de firmware update en dhcp uit te hebben gezet is me modem al weer een tijdje aan :)
Ik heb m'n DHCP-server in de router uitgezet. Moet die DHCP client ook uit? Het is me niet helemaal duidelijk waar die functie goed voor is. Ik bedoel deze: http://10.0.0.02:80/doc/wan_adv.htm

Verder draai ik nu weer de DHCP-server via mijn Linuxbak tezamen met een eigen DNS server. Ffies kijken hoe dit gaat.

Trouwens, heb een zeer zeer zeer snelle DNS-server gevonden 213.239.128.3 (TrueServer) voor het geval dat die van Doofpot.nl er eens uit mocht liggen.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:18
dhcp server uit en het modem op bridged als je 1ports hebt en/of extern route of maar 1 pc hebt.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Mijn SNR_margin suck dus (als ik dit topic goeg gelezen heb) down gaat wel maar up is niet best, heeft iemand een idee hoe dit te veranderen ???? andere manier van testen/ kabels / signaalversterker (als die bestaat) enz ???
Afbeeldingslocatie: http://ircow.dnsalias.com/adslstatuskl.jpg

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu bijna voor 3 weken tweakdsl en ik ben er zeer tevreden over. Eerst problemen met een vastlopende modem (zie posts van YT-Croc in dit topique) maar na een firmware update is hij niet meer vastgelopen. Downloaden gaat superlekker met stabiel 864kB/s en soms heel even tegen de 900 kB/s. Met uploaden haal ik max 52 kB/s.

Dus doe maar een applausje voor tweakdsl :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SillyJW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-07 14:41

SillyJW

der Gemutlichkeit

Ik mag graag online een potje Quake III spelen. Ik heb gemerkt dat met de nieuwe TweakDSL verbinding mijn ping heftig op en neer gaat. Ik kan je zeggen dat dat de resultaten er niet echt beter op maakt :) ...

Meer mensen hier ervaringen mee? Ik heb zelf een UltraDSL abbo / 4-poorts e-tech met nieuwste firmware.

[edit] ADSL status
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/2750/thumb.png

[ Voor 18% gewijzigd door SillyJW op 09-03-2003 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
SillyJW schreef op 09 March 2003 @ 16:48:
Ik mag graag online een potje Quake III spelen. Ik heb gemerkt dat met de nieuwe TweakDSL verbinding mijn ping heftig op en neer gaat. Ik kan je zeggen dat dat de resultaten er niet echt beter op maakt :) ...

Meer mensen hier ervaringen mee? Ik heb zelf een UltraDSL abbo / 4-poorts e-tech met nieuwste firmware.

[edit] ADSL status
[afbeelding]
Wow, ik dacht dat ik veel error seconds en crc errors had, maar dit is echt super veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij moet wel heel ver van de telefoon centrale wonen, of hele slechte kabels hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SillyJW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-07 14:41

SillyJW

der Gemutlichkeit

Damn... klinkt hoopvol :(

Ik heb op dit moment met een telefoon-verlengkabel mijn router aan mn telefoonlijn hangen. Ik zal dit eens omgooien en verlengen van router naar comp met utp-kabel.

kijken of dat iets oplevert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Explore
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-04-2011

Explore

Op zoek naar werk

My 2 cents...

In ons zaakje hebben we nu al een paar weken TweakDSL. Op een of andere manier wil 't maar niet goed lopen. De aanvraag ging uiterst moeizaam, omdat de KPN zat te fucken over het adres (bedrijf is gevestigd in een omgebouwde kerk, die twee adressen heeft). Vervolgens hadden we eingelijk een connectie, maar deze vloog er regelmatig uit. Inmiddels is dat dagelijks. Probleem blijkt bij BBNed te liggen. De zogenaamde DSLAM kaart was fucked up. Deze is inmiddels vervangen, mag ik geloven.

Nu hebben we de standaard ETECH modem vervangen door een Telindus bak (in bruikleen van TweakDSL om 't te testen). De router/modem hangt hier natuurlijk aan een switch om alle bakken aan 't net te krijgen. De ETECH had nog autosensing, dus maakt het niet uit wat voor 'n ethernetkabel eraan hangt. De Telindus kan dat niet (terwijl die beter hoort te zijn). Dus hebben we expliciet een cross-cable nodig. Helaas staat de Switch nogal ver van de router/modem (vanwege die korte kabels). En een cross-cable van een meter of 20 is blijkbaar niet standaard, dus moet die weer op maat worden gemaakt.... |:( En dan nog maar kijken of 't werkt.

Wij worden er langzamerhand (na weken klooien en niet kunnen werken) behoorlijk lam van en vragen ons af of 't de moeite wel is. :( :(

Eerlijk gezegd heb ik weinig te klagen over de service van TweakDSL zelf, alleen zijn zij in zee gegaan met een klote bedrijf - BBNed, die het woord 'service' niet in het woordenboek hebben staan. Dit resulteerd in niks anders dan problemen.

Kortom: 1 grote teringzooi!

Grappig is dat we nu op 1 kankerkabeltje na de zaak werkend hebben... Alleen voel ik er weinig voor om die weer te laten maken en dan is 't ook nog maar afwachten of het eindelijk werkt en vooral: BLIJFT werken. Ik heb zo m'n twijfels.

Kortom: wil je meer dan 1 systeem aan 't net hangen (ca. 10 systemen), vergeet TweakDSL en ga voor iets anders. Of betaal je compleet een breuk voor een bedrijfsaansluiting...

[ specs ] [ Tweaker gallery ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

I_Stealth_I schreef op 05 maart 2003 @ 23:41:

Klopt als je je e-tech van de stroom of de telefoonlijn onderbroken is geweest, dan kan je modem geen sync meer vinden met de DSLAM. Connectie met de dslam wordt niet verbroken. Er zit aan de andere zijde, bij BBned geen time-out op. Met andere woorden, je moet je poort laten resetten. Ik heb dit al eens aan de lijve ondervonden. Vind het best een gekke situatie, maar volgens die medewerker van BBned waarmee ik heb gesproken, hebben de modems van Cisco en draytek enzo niet. Volgens mij alleen die E-tech weer wat de BBned medewerker ook zeer vreemd vond.

Gelukkig kan TweakDSL je poort nu ook resetten volgens mij. Ze kunnen dit zelfs buiten kantooruren doen, dus dat maakt het weer weer goed ;)
Het klopt dat je de connectie kwijt bent na een reboot van de ETECH, precies zoals je zegt. Alleen dat resetten klopt geen hout van. TweakDSL kan het niet zelf en als je buiten kantoor uren met een knipperende Showtime zit heb je gewoon pech en geen internet. Je moet dan lekker wachten tot die eikels van BBNed weer wakker worden...

Al heel knap dat je hun hebt kunnen bellen. TweakDSL wou mij hun nummer niet geven zodat ik HUN kon gaan uitschelden... Algemeen contact nummer bellen voel ik weinig voor. Schiet toch niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:18
Je mag best wat rustiger aan doen hoor, en woorden zoals 'kankerkabeltje' kan ik al helemaal niet waarderen.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 15:06

Diaboluzzz

Dreikwarter !

P5ycho schreef op 10 March 2003 @ 13:58:
Je mag best wat rustiger aan doen hoor, en woorden zoals 'kankerkabeltje' kan ik al helemaal niet waarderen.
en zo'n post hoor je in een topic report te zetten ;)

/offtopic
Anyway:

Klinkt niet echt gerust stellend.
Ik dacht juist dat BBned begonnen was om de KPN wat onder druk te zetten qua prijzen/service.
Schiet niet zo hard op als ik het zo hoor.

Gaat daar nog verbetering in komen?

Wat ik trouwens ronduit absurd vindt, als het waar is, is het feit dat TweakDSL hun telefoon nummer niet vrij zou willen geven.
|:(

http://www.NUiPhone.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Diaboluzzz schreef op 10 March 2003 @ 14:03:
[...]
Wat ik trouwens ronduit absurd vindt, als het waar is, is het feit dat TweakDSL hun telefoon nummer niet vrij zou willen geven.
|:(
Die van TweakDSL staat gewoon op hun site. Die van BBned is in princiepe niet voor iedereen beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Excuus voor m'n woordgebruik - ik was gefrsutreerd. :r 't Is m'n dag niet vandaag. :|

En ja, dat bedoel ik: het service nummer van BBNed is niet beschikbaar. TweakDSL kan je gewoon bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

Zijn er ook mensen die de geweigerd worden sinds dit weekend ofzo op de newsserver..?

(Access denied to your node)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brilsmurf
Ik heb een nieuw ip nummer gekregen nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

Mja ik ook zie ik.... Schijnbaar de relaying voor de nieuwsserver nog niet opnieuw ingesteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb ook een nieuw Ip adres zie ik in eens :) nou ja nou maakt me dat verder ook niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
Ik heb nog hetzlefde ip
Mischien omdat ik een vast ip heb aangevraagd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen met een dynamisch IP is langzamerhand aan het overgaan op de nieuwe IP reeks.
De static IP's gaan in een latere fase over.

Sorry voor het ongemak. Maar er is dus nu eindelijk een eigen IP range voor oa TweakDSL.

Er wordt nog gewerkt aan een webmenu waarmee tweakdsl'ers zelf een static IP kunnen gaan instellen. Dit zal nog enige tijd duren ( 2 a 3 weken )

Gaarne niet bellen of mailen. Er komt hierover vanuit Cambrium nog bericht middels e-mail of een brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Explore schreef op 10 March 2003 @ 12:47:
Nu hebben we de standaard ETECH modem vervangen door een Telindus bak (in bruikleen van TweakDSL om 't te testen). De router/modem hangt hier natuurlijk aan een switch om alle bakken aan 't net te krijgen. De ETECH had nog autosensing, dus maakt het niet uit wat voor 'n ethernetkabel eraan hangt. De Telindus kan dat niet (terwijl die beter hoort te zijn). Dus hebben we expliciet een cross-cable nodig. Helaas staat de Switch nogal ver van de router/modem (vanwege die korte kabels). En een cross-cable van een meter of 20 is blijkbaar niet standaard, dus moet die weer op maat worden gemaakt.... |:( En dan nog maar kijken of 't werkt.
Een crossblokje kan natuurlijk ook :)

Kost geen drol en zeiken hoeft dan ook niet :P O-)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

djazete schreef op 10 March 2003 @ 19:42:
Zijn er ook mensen die de geweigerd worden sinds dit weekend ofzo op de newsserver..?

(Access denied to your node)
Euhm ik gebruik hem niet, maar ik heb tot nu toe bij het testen eigenlijk nooit problemen ondervonden. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:01

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Hè hè eindelijk de brief van KPN. B) :*)
Op 21 maart wordt mijn ADSL-aansluiting buiten dienst gesteld.
Nu maar hopen dat Tweak er daarna gauw op zit.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:02

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

saviour schreef op 08 March 2003 @ 16:30:
Als ik het dan a.s maandag zou aanvragen, duurt de aanvraag even en moet ik ook nog gegevens opsturen enzo. Hoe lang zou het uiteindelijk dan duren voordat ik TDSL heb?

Is het dan trouwens zo dat ik de eerste maand aansluitkosten + abbo == ~€250 (uit mijn hoofd) moet betalen? Kan ik Chello trouwens ook zo opzeggen?
Het schijnt 15 werkdagen te duren voordat je via TDSL kunt internetten mits je een andere adsl verbinding hebt. Die moet eerst gesloopt worden.
En zoals je ongetwijfeld op de site van TDSL heb kunnen lezen, zijn er in de maand maart geen aansluitkosten. Je kan natuurlijk ook ff contact met TDSL opnemen, ik persoonlijk vind TDSL erg klantvriendelijk, zelfs als je "domme"vragen stelt

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met tweakdsl ping 21 naar de gateway, een vriend van me met euronet adsl heeft ping 14ms naar zijn gateway, is de ping per isp verschillend of ligt het ook aan hoever je van de centrale af zit bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Het ligt aan vele factoren, niet alleen aan je ISP, maar ook aan de leverancier (BBned, KPN etc).
Daarnaast ligt het er ook aan waar de ISP zelf staat ten opzichte van de opleverpunten van die leveranciers. Daarnaast ook het aantal routers, switches en andere 'ghost hops' :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Laatst online: 12:20
Is er al wat bekend over de migratie van IP adressen die nu nog niet gewijzigd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Is het bekend hier dat TweakDSL'ers niet onderling naar elkaar kunnen connecten? Er wou gistern iemand met een tweakdsl op m'n ftp komen, maar 't lukte niet. Na wat geklier bleek dat we elkaar ook gewoon niet kunnen pingen. Vrij strange

Toen ik vanmorgen daarover belde naar TweakDSL zeiden ze dat 't nog niet bekend was, maar dat ze der over gingen bellen met de technische dienst. Sindsdien (uurtje terug) wacht ik op antwoord. Maar dacht, laat ik 't hier is vragen.

Ook vraag ik me af of er iets aan de routing is veranderd, sinds m'n nieuwe ip adres heb ik de dubbele ping op q3osp1.gamepoint.net (q3 server), hijs van ~25 naar ~50 gegaan. Das wel veel imo.

Echter naar andere landen, zoals duitsland / engeland / belgie / frankrijk is het wel goed gebeleven. Ook andere nederlandse servers draaien nog gewoon goed, dus 't kan ook aan gamepoint zelf liggen, maar dat weet ik dus niet.

[ Voor 34% gewijzigd door Sa1 op 19-03-2003 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Sa1 schreef op 19 March 2003 @ 11:14:
Is het bekend hier dat TweakDSL'ers niet onderling naar elkaar kunnen connecten? Er wou gistern iemand met een tweakdsl op m'n ftp komen, maar 't lukte niet. Na wat geklier bleek dat we elkaar ook gewoon niet kunnen pingen. Vrij strange

Toen ik vanmorgen daarover belde naar TweakDSL zeiden ze dat 't nog niet bekend was, maar dat ze der over gingen bellen met de technische dienst. Sindsdien (uurtje terug) wacht ik op antwoord. Maar dacht, laat ik 't hier is vragen.

Ook vraag ik me af of er iets aan de routing is veranderd, sinds m'n nieuwe ip adres heb ik de dubbele ping op q3osp1.gamepoint.net (q3 server), hijs van ~25 naar ~50 gegaan. Das wel veel imo.

Echter naar andere landen, zoals duitsland / engeland / belgie / frankrijk is het wel goed gebeleven. Ook andere nederlandse servers draaien nog gewoon goed, dus 't kan ook aan gamepoint zelf liggen, maar dat weet ik dus niet.
Ik zal je vanavond even icq'en dan kunnen we die ftp ngo es proberen, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had gister opeens dat ik een ping van 2000 had en daarna kon ik niet meer pingen naar mn router op 10.0.0.2, e-tech 4ports.
Ik moest de modem resetten en toen deed ie het weer normaal..
Ik heb geen crc errors enzo.. wel heb ik de router meerdere keren gereboot dmv reboot without saving changes.. misschien dat het daardoor is gekomen.
Meer mensen met dit probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Verwijderd schreef op 19 maart 2003 @ 12:33:
Ik had gister opeens dat ik een ping van 2000 had en daarna kon ik niet meer pingen naar mn router op 10.0.0.2, e-tech 4ports.
Ik moest de modem resetten en toen deed ie het weer normaal..
Ik heb geen crc errors enzo.. wel heb ik de router meerdere keren gereboot dmv reboot without saving changes.. misschien dat het daardoor is gekomen.
Meer mensen met dit probleem ?
DHCP server aan?
ZOja .. uitzetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

YT-Croc schreef op 19 maart 2003 @ 12:06:
[...]

Ik zal je vanavond even icq'en dan kunnen we die ftp ngo es proberen, ben benieuwd :)
ICQ me nu dan..

k kan wel remote icq beantwoorden hor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om3ega schreef op 19 March 2003 @ 12:58:
[...]

DHCP server aan?
ZOja .. uitzetten..
Die heb ik uit ja bij LAN en WAN, kheb bridge mode aan en krijg automatisch het tweakdsl ip etc.
Dus denk dat het wel goed moet staan.. maar ik bedenk me net ff dat ik vorige week nieuwe firmware geflashed hebt die nieuwste van e-tech.nu, met die oudere firmware had ik dit volgens mij nooit eerder gehad.
Weet iemand misschien waar ik ook de oudere firmwares kan vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 13:14:
[...]

Die heb ik uit ja bij LAN en WAN, kheb bridge mode aan en krijg automatisch het tweakdsl ip etc.
Dus denk dat het wel goed moet staan.. maar ik bedenk me net ff dat ik vorige week nieuwe firmware geflashed hebt die nieuwste van e-tech.nu, met die oudere firmware had ik dit volgens mij nooit eerder gehad.
Weet iemand misschien waar ik ook de oudere firmwares kan vinden..
als ik jou was zou ik het eerst even zo proberen kijken of het beter werkt, bij oude firmware heb je namelijk minder "features" :p :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sa1 schreef op 19 maart 2003 @ 13:30:
[...]
als ik jou was zou ik het eerst even zo proberen kijken of het beter werkt, bij oude firmware heb je namelijk minder "features" :p :)
Ja port range toevoegen, maar dat gebruik ik toch niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sa1 : We waren vandaag niet geheel bemenst ( ja, ik werk bij Tweak )

Om op je vraag in te gaan, de oorzaak is dat beiden NAT gebruiken. Hierdoor lijkt het alsof we het onze gebruikers moeilijk maken met elkaar te connecten. Dat is niet het geval.

http://www.practicallynet...sharing/app_port_list.htm

Dit is een list met bekende poorten die je dus moet doorlaten. We zullen pogen om in de toekomst een betere uitleg op onze site(s) te plaatsen. Voor deze week hebben we wat andere plannen om uit te werken. ( zie volgende bericht )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omega, even een antwoord op jouw vraag ( en die van anderen )

We gaan komende vrijdag over op de nieuwe ip-ranges. Een aantal van ons hebben dit al gemerkt. Een van de voordelen die dat zal brengen is oa het zelf instellen van reverses, en het ook al zelf in stellen van een statisch dan wel een dynamisch IP. Er zullen nog wat meer dingen op stapel komen staan trouwens. Daar krijgen we straks ook nog een verhaal over.

Met de marketing pet op, ga ik dus niet meer vertellen. Wel kan ik hier even een reeds verzonden bericht even plaatsen, zodat anderen het ook kunnen lezen.

--
Vrijdag ochtend 09:00- 09:30 word de DHCP server verhuist naar een ander IP adres.
Hierdoor zal een korte onderbreking in het internet verkeer optreden van +/- 5 minuten.

De verhuizing is noodzakelijk ivm de in gebruikname van de nieuwe IP ranges
en het koppelen aan ons customer care systeem.

Mocht u na de omzetting nog problemen ervaren, kunt u contact opnemen
met onze helpdesk. Voor SDSL en ADSL starter, intermediate en professional
zullen geen onderbrekingen optreden.

-- einde dienstbericht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

M'n modem loopt nu 14 dagen zonder probs. Ik heb de interne DHCP-server voor LAN uitgezet en DNS-server draai ik inmiddels zelf. Ben een beetje huiverig voor een firmware update. Ik hoor dat het wel eens behoorlijk mis kan gaan met de gevolgen dat ik een behoorlijke tijd zonder inet ga zitten. Daar heb ik geen zin in :)

Moet alleen nog een oplossing vinden voor NAT. Ik kan me eigen domein/host niet bereiken vanaf het netwerk achter de e-tech modem. Iemand die ik ken heeft een Drayteck met NAT en die kan het wel. Dus daar moet ik nog ff aan Tweaken. Ik zou ook m'n host in m'n eigen DNS kunnen zetten, maar dat vind ik geen nette oplossing als het ook helemaal opgelost kan worden via de NAT modemconfig.

[ Voor 15% gewijzigd door I_stealth_I op 19-03-2003 21:58 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
I_Stealth_I schreef op 19 March 2003 @ 21:55:
M'n modem loopt nu 14 dagen zonder probs. Ik heb de interne DHCP-server voor LAN uitgezet en DNS-server draai ik inmiddels zelf. Ben een beetje huiverig voor een firmware update. Ik hoor dat het wel eens behoorlijk mis kan gaan met de gevolgen dat ik een behoorlijke tijd zonder inet ga zitten. Daar heb ik geen zin in :)

Moet alleen nog een oplossing vinden voor NAT. Ik kan me eigen domein/host niet bereiken vanaf het netwerk achter de e-tech modem. Iemand die ik ken heeft een Drayteck met NAT en die kan het wel. Dus daar moet ik nog ff aan Tweaken. Ik zou ook m'n host in m'n eigen DNS kunnen zetten, maar dat vind ik geen nette oplossing als het ook helemaal opgelost kan worden via de NAT modemconfig.
Dat probleem heb ik dus ook
Had eerst ook een drayteck, en dat ging gewoon goed

Nu met tweakdsl en de e-tech moet ik het via het interne ip doen
Wel lastig als je ff een link wil doorgeven van je http of ftp server aan iemand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Sa1 schreef op 19 maart 2003 @ 13:30:
[...]
Mja met die nieuwe firmware zuigt het nog... krijg ik alsnog alle losse poorten onder elkaar |:(
en ik zie maar maximaal 500 poorten, het lijkt wel alsof er niet meer kunnen. En hij geeft aan dat het script heel lang duurt en of ik het wil afbreken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

YT-Croc schreef op 19 maart 2003 @ 22:02:
[...]

Mja met die nieuwe firmware zuigt het nog... krijg ik alsnog alle losse poorten onder elkaar |:(
en ik zie maar maximaal 500 poorten, het lijkt wel alsof er niet meer kunnen. En hij geeft aan dat het script heel lang duurt en of ik het wil afbreken....
lekker dus. Denk dat TweakDSL beter DrayTek 2600 modem kan gaan aanbieden aan de nieuwe klanten, zorgt voor heel wat minder geklooi. Ik adviseer hem iedereen :)

http://www.draytek.nl/vigor.php?show=2600

[ Voor 8% gewijzigd door I_stealth_I op 19-03-2003 22:54 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 20:58:
sa1 : We waren vandaag niet geheel bemenst ( ja, ik werk bij Tweak )

Om op je vraag in te gaan, de oorzaak is dat beiden NAT gebruiken. Hierdoor lijkt het alsof we het onze gebruikers moeilijk maken met elkaar te connecten. Dat is niet het geval.

http://www.practicallynet...sharing/app_port_list.htm

Dit is een list met bekende poorten die je dus moet doorlaten. We zullen pogen om in de toekomst een betere uitleg op onze site(s) te plaatsen. Voor deze week hebben we wat andere plannen om uit te werken. ( zie volgende bericht )
yes, dus.. ik moet wat meer poortjes naar m'n pc doorlussen.. , hoe kan het dan dat het voor de ip omnummering wel werkte? en alleen mensen uit m'n eigen ip range niet kunnen connecten (lees: 217.19.22.xxx), anderen van tweak die nog op oude range zitten, kunnen wel gewoon connecten (is: 213.239.163.xx) ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de E-tech nu al bijna 3 weken continu draaiend, met een nagenoeg perfecte verbinding. Ik heb hem dus wel in bridge mode gezet, en de dhcp uit (ik draai dhcp op freesco). Freesco router staat ook al 3 weken aan (freesco 3.1 op systeem in sig)
Misschien is dat een mogelijkheid voor de mensen met problemen met de e-tech...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg gister een mailtje van tweakdsl dat er tussen 9:00 en 9:30 onderhoud was voor 5 minuten, kheb geen downtime gehad zit nog steeds in de vaste ip range 170.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 12:35:
Kreeg gister een mailtje van tweakdsl dat er tussen 9:00 en 9:30 onderhoud was voor 5 minuten, kheb geen downtime gehad zit nog steeds in de vaste ip range 170.x
Moet je het mailtje beter lezen, zal je merken dat het voor morgen geplant staat... zoals op pagina 14 van deze thread ook al is aangekondigd door meneer add.

edit (bericht van add, mailtje is iets anders verwoord, maar komt op het zelfde neer):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
--
Vrijdag ochtend 09:00- 09:30 word de DHCP server verhuist 
naar een ander IP adres.
Hierdoor zal een korte onderbreking in het internet verkeer 
optreden van +/- 5 minuten.

De verhuizing is noodzakelijk ivm de in gebruikname van de 
nieuwe IP ranges en het koppelen aan ons customer care systeem.

Mocht u na de omzetting nog problemen ervaren, kunt u 
contact opnemen met onze helpdesk. Voor SDSL en ADSL 
starter, intermediate en professional zullen geen onderbrekingen
optreden.

-- einde dienstbericht

[ Voor 48% gewijzigd door Sa1 op 20-03-2003 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 14-09 22:17

Smarron

The bend

Keb uiteindelijk toch maar Cistron genomen boven Tweakdsl. Jammer maar helaas.

De site deed het 2 weken lang niet bij mij en nu opeens weer wel. En Cistron is net zo goed.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoL idd.. 8)7 had het vrijdag gevoel in me kop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Smarron schreef op 20 March 2003 @ 13:47:

De site deed het 2 weken lang niet bij mij en nu opeens weer wel. En Cistron is net zo goed.
Mja.. 't blijft toch altijd een persoonlijke keuze die je maakt, hoewel ik moet zeggen dat de site bij mij het altijd heeft gedaan. De reden dat ik naar een andere provider op zoek ben gegaan boven cistron was hen datalimiet.

In eerste instantie zou ik bij eweka gaan, maar 't forum van hen stond vol klachten zowel service als bereikbaarheid. Kort daarna hoorde ik dat Tweak een doorstart zou maken.. en tjah, na wat gemail en gebel .. had ik toch maar belsoten om tweak te doen :)
Verwijderd schreef op 20 maart 2003 @ 15:05:
LoL idd.. 8)7 had het vrijdag gevoel in me kop
Mja, kan gebeuren he :) heb nu ook weekend \o/ super rlx...

Even iets heel anders,

K kom thuis, kijk naar de overkant van m'n straat .. zie daar ineens een pin apparaat staan.. super rlx, hoef ik als ik geld nodig heb niet meer de hele fucking stad in te lopen.

Dus ik vaag aan m'n huisgenoten van "sinds wanneer staat dat ding daar?", die wisten 't ook nog niet, maar 't blijkt dus vanmiddag, maar nu blijkt kpn ook bij ons binnen zijn geweest voor een telefoon lijn :? :? , vet vaag! Ons internet was even uit de lucht, en 't modem moest gereset worden.. FFS, als der problemen ontstaan, kan je die lui toch gewoon aanklagen ofzo? .. wat een eikels zijn het toch, net nu m'n verbinding eindelijk goed functioneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Het gaat gebeuren nu :) tot over een half uurtje hoop ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Smarron schreef op 20 maart 2003 @ 13:47:

Site onbereikbaar is wel erg vreemd, die heeft het bij mij altijd gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog steeds hetzelfde ip en dezelfde dhcp server in de 170.x range, ik zit nog niet in die nieuwe ip range.

Bezig met het traceren van de route naar www.tweakdsl.nl [217.19.17.2]
via maximaal 30 hops:

1 46 ms 33 ms 29 ms router-170.dsl.cambrium.nl [213.239.170.1]
2 * * * Time-out bij opdracht.
3 23 ms 23 ms 23 ms cambrium.ams-ix.trueserver.nl [213.239.156.42]
4 22 ms 23 ms 21 ms mail.doofpot.nl [217.19.17.2]

Bij een tracert zie ik alleen 1 hop niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ook ik heb nog hetzelfde IP, weet echter mijn nieuwe wel :)
Ik wacht wel af :))

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

M'n verbinding komt nog niet op. Ik heb m'm modem in router mode dus dat zou toch automatisch moeten gaan? Zijn er mensen die ook nog steeds down zijn?

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
me 2 :) .. zelfde IP ..

1 * * * Request timed out.
2 21 ms 21 ms 21 ms router-170.dsl.cambrium.nl [213.239.170.1]
3 * * * Request timed out.
4 23 ms 21 ms 21 ms cambrium.ams-ix.trueserver.nl [213.239.156.42]
5 22 ms 22 ms 21 ms mail.doofpot.nl [217.19.17.2]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenmorgen allemaal :O

We zijn om. Let even op dat mensen met een vast IP nog niet over zijn gegaan, maar dus wel even de handicap hebben van een nieuwe DHCP server.
Als het allemaal naar het zin loopt, gaan we vandaag ook alle brieven maken met de inloggegevens voor het customer menu.

Zelfs als je een vast IP hebt, krijg je die via de DHCP server, die overigens ook de DNS informatie uitdeelt. IP nummers vast zetten werkt dus niet

ipconfig /release en /renew is uw vriendje :>

Of je zet je modem aan en dan uit ( of is dat een kromme volgorde? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Ik heb ook nog geen nieuw ip gekregen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

YT-Croc schreef op 21 March 2003 @ 09:48:
Ik heb ook nog geen nieuw ip gekregen :?
Beter als helemaal geen verbinding :) Zit hier op een andere lokatie dus een beetje lastig en als ik iemand thuis bel op de stekker eruit te strekken van heb ik geen sync meer. Dus zou iemand me DSLAM-poortje willen resetten? :*)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan heb je vast een IP uit de 170 of 171 range
Als je een vast IP nummer hebt, verandert er (nog) niks, maar wil je wel de nieuwe DHCP server connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 10:03:
Als je een vast IP nummer hebt, verandert er (nog) niks, maar wil je wel de nieuwe DHCP server connecten.
Verbinding is nu alweer vanzelf up gegaan. Niks meer aan de hand.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 10:03:
nope een 213.239.***.*** adresje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

213.239.170.xxx of 213.239.171.xxx ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 12:09:
213.239.170.xxx of 213.239.171.xxx ???
213.239.163.*** :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteravond 10 uur krijg ik niks meer terug van de modem router. ADSL lichtje (v2 van de etech, staat nu adsl ipv showtime) staat gewoon aan, maar ik kan niks. Ook niet op 10.0.0.2 in loggen. Als ik de modem zou resetten, moeten ze bij tweakdsl dan weer de poort op de DSLAM vrijmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had dat laatst ook paar keer, maar ik kan mijn router zovaak resetten als ik wil, die krijgt vanzelf weer showtime.
Ik heb nog geen port reset nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ik was iets van 2 uur lang aan het portscannen..
Opeens ging die e-tech gewoon hard op zn bek..

Pingen naar 10.0.0.2 met 32 byte gegevens:

Time-out bij opdracht.
Antwoord van 10.0.0.2: bytes=32 tijd=2047 ms TTL=64
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.

Daarna ging het weer met <1ms.. en daarna weer zoals hierboven.

Het lijkt of de e-tech problemen krijgt, als ie constant data ontvangt, zoals bij portscannen..

:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

JE was aan het poortscannen en je weet dat dat niet mag? Handig!

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floris schreef op 22 maart 2003 @ 13:45:
dont worry.. was alleen om te testen of die router het wel aan kon om constant data te ontvangen, omdat ie bij fullspeed downloaden ook wel is problemen heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Floris schreef op 22 maart 2003 @ 13:45:
Floris, kijk eens naar het ip :+
Lijkt me dat ie zichzelf aant scannen was ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Ik heb een brief gekregen met inlognaam en paswoord.. Ik moet naar customer.tweakdsl.nl surfen , maar ik krijg :
Forbidden
You don't have permission to access / on this server.

--------------------------------------------------------------------------------

Apache/1.3.27 Server at admin.cambrium.nl Port 80
Meer mensen daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
om3ega schreef op 22 March 2003 @ 16:22:
Ik heb een brief gekregen met inlognaam en paswoord.. Ik moet naar customer.tweakdsl.nl surfen , maar ik krijg :

[...]

Ja, wel vanaf m'n werk, maar daar hebben we een quicknet lijn liggen, dus 't kan zijn dat je vanaf tweakdsl zelf der heen wel gewoon kan..

weet 't niet, m'n vncserver is overleden gisteravond.. dus kan 't niet controleren :(

[edit]

sjit, verkeerde gebruikersnaam.. :( ben dus sa1

[ Voor 10% gewijzigd door smvs op 22-03-2003 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om3ega schreef op 22 maart 2003 @ 16:22:

[...]

Ik krijg precies hetzelfde. :(

Heb je toevallig ook een vast IP? Misschien dat het daar aan ligt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit in de 170.x range, en krijg ook forbidden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op 22 maart 2003 @ 17:24:
Ik zit in de 170.x range, en krijg ook forbidden..
Ik zit ook in de 170.x range en heb idd een vorbidden

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Floris schreef op 22 March 2003 @ 13:45:
Van wie niet?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Nu doettie het bij mij :)

de customer login page..
_/-\o_

[ Voor 44% gewijzigd door om3ega op 22-03-2003 19:24 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

heb ff een mail gestuurd toen ik de foutmelding ook kreeg, antwoord van Ed de la Rie:
handig van sander, die was vergeten de IP blokken te authoriseren.

hehehehe :P

Maar nu doet ie het dus wel :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Ik heb gelijk mijn IP nummer veranderd... :)
ff mac adres invullen , toevoegen , router release / renew en het werkt !

Hulde aan het tweakdsl team ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

om3ega schreef op 23 March 2003 @ 13:00:

Woei! _/-\o_

Ik kijk net ff op de support pagina; het is straks mogelijk een domeinnaam bij TweakDSL te krijgen met DNS. Je krijgt dan de mogelijkheid zelf je zone-file te editten. Bovendien kan je ook een 2e IP bestellen bij je abbo tegen een (kleine) vergoeding. Denk dat domeinnaam niet heel veel extra gaat kosten, misschien eenmalig. Dingen kosten tegenwoordig 10~15 euro/jaar bij het gros van de domeinboeren.

TweakDSL is heel goed bezig _/-\o_ :9~

[ Voor 9% gewijzigd door I_stealth_I op 23-03-2003 13:54 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
Tweakdsl is goed bezig de laatste tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Foxke schreef op 23 maart 2003 @ 13:49:
Tweakdsl is goed bezig de laatste tijd :)
precies.. k kan der nix aan doen, maar ben eigenlijk best wel heel tevreden met m'n providerke :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
ff nog een vraagje:

Wat kan/moet ik bij Reverse ip invullen?
En wat is het nut daarvan dan als ik dat invul?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds 6 februari bij Tweak aangesloten nadat ik was overgestapt van KPN mxstream. De lijn is prima, maar ik hoor nooit iets van ze. Geen mails en geen brieven. Wel schrijven ze geld af. Heb al vaak gebeld, en dan zijn ze zeer behulpzaam, ze hebben vorige week omdat ik er naar vroeg de brief gestuurd met mijn inloggegevens. Ze zouden toen ook een mail sturen met mijn rekening. Afgelopen vrijdag maar weer eens gebeld want nog steeds geen nota, ze hebben toen wat instellingen veranderd en ze zouden meteen de laatste nota mailen en de inloggegevens voor het customer panel. Maarrrr......... niks, nada, noppes. Ze zijn wel vriendelijk maar de correspondentie werkt niet. Balen! Meer mensen met deze ervaring?

<update> inmiddels worden de nodige acties ondernomen... op zondagavond! dat is toch klasse :) </update>

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2003 23:10 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij menu ip adressen als ik daar MAC adres wil invullen en een ip bij reverse vervolgens add, dan krijg ik weer hetzelfde te zien als er al stond.

IPAddres MACAddress Reverse
217.19.20.x

00-00-D5-0D-4G-7Z

Stel dit is mijn mac adres hoe vul ik die dan in ?

0000d50d4g7z heb ik gedaan.. wat doe ik fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op 23 March 2003 @ 18:58:
Ik ben sinds 6 februari bij Tweak aangesloten nadat ik was overgestapt van KPN mxstream. De lijn is prima, maar ik hoor nooit iets van ze. Geen mails en geen brieven. Wel schrijven ze geld af. Heb al vaak gebeld, en dan zijn ze zeer behulpzaam, ze hebben vorige week omdat ik er naar vroeg de brief gestuurd met mijn inloggegevens. Ze zouden toen ook een mail sturen met mijn rekening. Afgelopen vrijdag maar weer eens gebeld want nog steeds geen nota, Ed heeft toen wat instellingen veranderd en ze zouden meteen de laatste nota mailen en de inloggegevens voor het customer panel. Maarrrr......... niks, nada, noppes. Ze zijn wel vriendelijk maar de correspondentie werkt niet. Balen! Meer mensen met deze ervaring?
Bij mij stuurde ze steeds rekening naar verkeerde TweakDSL Mail-account. Bij mij duurde het ook wel best lang. Nou is KPN ook niet echt behulpzaam....ze hebben niet voor niets vorige week een boete gekregen van de Opta omdat ze niet zo bereidwillig zijn tegen andere DSL-aanbieders en hun hoge kosten in rekening brengen voor linesharing. >:)

Ik heb het idee dat ze het smoor druk hebben, dat is natuurlijk geen excuus om je klanten niet te beantwoorden maar wel een excuus om misschien het TweakDSL team te versterken met extra mensen.

[ Voor 3% gewijzigd door I_stealth_I op 25-03-2003 15:29 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Uh jongens reverse werkt nog niet :) dus daarom werkt het ook niet als je wat invult nog even geduld hebben komt er aan. Maaruh het werkt idd wel goed :) even ding in vullen en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

om3ega schreef op 23 March 2003 @ 13:00:

IP toegevoegd met mijn mac adres eraan maar geen nieuw ip na de release/renew :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
mac adres invullen zoals : 00:a0:10:24:24 etc .. dus geen - of aan elkaar , maar dubbele puntjes..

dat werkte bij mij..
En als je router in bridge mode staat moet je het mac adres van je PC hebben.. zoniet , dan het mac adres van je externe poort..
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.