Verwijderd
Waar blijft je vervolg, 'k vind hem erg vet...Atgast schreef op 03 december 2002 @ 22:55:
[...]
het is je vergeven
mijn laatste voor de dag:
[afbeelding]
ik heb mijn Z680 subje gekregen, je snapt dat mijn hoofd even niet naar 3d staatVerwijderd schreef op 10 december 2002 @ 17:52:
[...]
Waar blijft je vervolg, 'k vind hem erg vet...
maar ik ga er nog wel aan verder
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
weet iemand hoe ik water "minder doorzichtig" maak des te dieper het "zit" en des te verder het van de camera afzit?
thx wizz, om voor future reference voor iedereen
[ Voor 46% gewijzigd door Allochtoon op 10-12-2002 18:24 ]
Volgens mij staat er een hele mooie tut op www.3dcafe.comAllochtoon schreef op 10 December 2002 @ 18:18:
kzie weer mooie dingen!
weet iemand hoe ik water "minder doorzichtig" maak des te dieper het "zit" en des te verder het van de camera afzit?
Ook iets met water en ondoorzichtig enzo, zal ff de link opzoeken
edit
Hiero dus Alstu!
[ Voor 17% gewijzigd door WhizzCat op 10-12-2002 18:20 ]
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
WHAHAHAMaDDoG schreef op 10 december 2002 @ 14:45:
kleine update van de weinige dingen die ik heb uitgevoerd.
Doodshoofd verander, bumper toegevoegd, luchtinlaat, raampje veranderd (precies 0 vooruitgang) en het rubber wat matter gemaakt.
[afbeelding]
Nu snel weer beginnen en echt een vooruitgang boeken. O ja, als jullie beloven niet te lachen zal ik de rendertijd neerzetten 21u59m34s oftewel, 79174.4 seconden
hij is echt héél mooi geworden, maar 21 uur is wel weer erg veel, op wat voor een processor is ie gerendered, of heb je het model wat overkill in de polygonen zitten?
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Huh?!?!MaDDoG schreef op 10 december 2002 @ 14:45:
kleine update van de weinige dingen die ik heb uitgevoerd.
Doodshoofd verander, bumper toegevoegd, luchtinlaat, raampje veranderd (precies 0 vooruitgang) en het rubber wat matter gemaakt.
[afbeelding]
Nu snel weer beginnen en echt een vooruitgang boeken. O ja, als jullie beloven niet te lachen zal ik de rendertijd neerzetten 21u59m34s oftewel, 79174.4 seconden
Hij is zeer mooi maar 22 uur?!::!?!:?
Dat klopt voor geen tiet man.
Ik heb een piano gemaakt met 88 reflecterende toetsen en nog heel wat erbij, en dat duurde 4 min en dat vond ik al lang.
Hoe kan dat in jemigsnaam:?
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
niet zo moeilijk hoor..XLerator schreef op 10 December 2002 @ 19:20:
[...]
Huh?!?!
Hij is zeer mooi maar 22 uur?!::!?!:?
Dat klopt voor geen tiet man.
Ik heb een piano gemaakt met 88 reflecterende toetsen en nog heel wat erbij, en dat duurde 4 min en dat vond ik al lang.
Hoe kan dat in jemigsnaam:?
had net een stukje text op een witte achtergrond..
skylight erbij.. ff een beetje tweaken en een rendertijd van 35 minuten.
Dat is zo mooi aan brazil.. je gooit de samples omhoog, kwaliteit verbeterd, maar de rendertijd word ook een stuk langer.
kijk hier (2 bmp's van 226k!!) maar eens..
Duidelijk verschil in rendertijd, en duidelijk in kwaliteit
[ Voor 12% gewijzigd door OxiMoron op 10-12-2002 19:46 ]
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
ja.. je kunt het ook wel op -4 zetten, gaat het renderen erg snel.. maar of het ook mooi is
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
ja... gi samples..hiostu schreef op 10 December 2002 @ 20:13:
uhm het beste resultaat haal je nog met -3, 0.
heb het nu over image samples
die zet ik voor m'n test-renders op 0,0 en voor het echte resultaat meestal op 2,4 (min,max)
[ Voor 19% gewijzigd door OxiMoron op 10-12-2002 20:20 ]
Deze WIP is met Fov 120 graden, dus het ziet er wat vreemd uit. Renderinfo heb ik er zelf achteraf even semi-transparant ingezet.
(Gerenderd op een PIII 600 Katmai met 384 MB PC100 CAS2. Geen racemonsters dus.)
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Maar weet iemand toevallig een goede tutorial om een auto te maken in Maya ? Ik heb al op Google gezocht, maar ik kan helemaal niks vinden.
Wel allerlei tutorials voor MAX, maar geen voor Maya.
[ Voor 28% gewijzigd door Tobiaz op 10-12-2002 21:37 . Reden: ff knip dan, als het niet legaal is ]
Onder een steen geleefd dan maar ;-)
Ja, da's niet zo legaalTobiaz schreef op 10 December 2002 @ 21:22:
Uh
ik heb een boek over maya gedownload ergens of is dit warez? Ik weet het niet maar je kan het met een welgewilde peer to peer sharing programma vinden
Nah jah, hoe dan ook, nog drie dagen mensen!
wildmedia: kunnen we misschien ergens een webpagina neerzetten met alle modellen, of ze allemaal in de openings post of aan het einde in 1 post wat linkjes zetten en plaatjes? Dat is misschien wel handig, ik weet niet hoe jullie dat met de vorige contest hebben gedaan...
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
W.I.P. ach ja
Damn..LiToKi schreef op 10 December 2002 @ 21:37:
vorige contest was er altijd wel iemand die zo gek was om een overzichtje te maken met links naar plaatjes.
W.I.P. ach ja
[afbeelding]
what's you secret?
Woei!!! Zwaar gaaf man! Ziet er echt wel tof uit. Als ik wat tijd over heb wil ik misschien dat overzicht wel in elkaar drukken, mits iemand anders het host. Dan druk ik dat 13 dec. inelkaar en staat het er 13 dec. ook wel ergens op.LiToKi schreef op 10 december 2002 @ 21:37:
vorige contest was er altijd wel iemand die zo gek was om een overzichtje te maken met links naar plaatjes.
W.I.P. ach ja
[afbeelding]
wha koewlLiToKi schreef op 10 December 2002 @ 21:37:
W.I.P. ach ja
[afbeelding]
Hey die doet me denken aan de 'Discovery' uit 2001:A Space Odyssey
Wel mooi, zeker voor Bryce.
Litoki: briljant!
* handige_harrie hoopt dat ie -in de pww nb
[ Voor 4% gewijzigd door handige_harrie op 10-12-2002 22:03 ]
moah, voor een wipje kannie er mee door.LiToKi schreef op 10 December 2002 @ 21:37:
W.I.P. ach ja
[afbeelding]
-edit- lol alle allochtonen op een stokje, dit noem ik een final
btw, ik stel me jou voor als dexter, die hele dag cartoon network kijkt
[ Voor 19% gewijzigd door Allochtoon op 10-12-2002 22:20 ]

M'n eerste auto (zonder tutorial) !
Deze moet dus bij de flitspaal komen.
LiToKi: hij's weer erg leuk hoor !
Knap werk !
Ik heb ook eens even op je site rondgekeken en dat ziet er allemaal echt erg goed uit !
[ Voor 34% gewijzigd door maikel op 10-12-2002 22:18 ]
Nu nog die verdomde rook uit die uitlaten.. en dan ook nog een achtergrondje denk ik...

hey okke
Ik heb zelf een beetje ervaring met Truespace vanaf versie 3 tot en met 6, maar dit niveau heb ik nog nooit gehaald.
* Gutteguttegut gaat zich toch warm maken om hier wat te kunnen posten.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
LiToKi schreef op 10 December 2002 @ 21:37:
W.I.P. ach ja
[afbeelding]
Hmm, te mooi om mee te doen... weer zo mooi cartoonachtig weergeven.
En dat overzichtje? Komt nog wel, nou heeft het nog niet veel zin, maar noem me niet gek he, dan doe ik het dus niet meer
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Allochtoon schreef op 10 December 2002 @ 22:16:
[...]
btw, ik stel me jou voor als dexter, die hele dag cartoon network kijkt![]()
we hebben geen cartoon netwerk meer
en ik lijk in de verste verte niet op dexter
Resize en een semi transparante knip en plak later:
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
[ Voor 26% gewijzigd door MaDDoG op 10-12-2002 23:28 ]
"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."
Verwijderd
Damn LiToKi, ff wat veren in je reet stoppen: je bent echt goed!!LiToKi schreef op 10 december 2002 @ 21:37:
W.I.P. ach ja
[afbeelding]
Dat vliegtuig heb je ook helemaal gemoddeld? Ziet 'r echt strak uit allemaal, zeer professioneel.
Mocht iemand hier een geweldige manier voor hebben laat hij dan nu opstaan en spreken aub.
En ondertussen ook weer een update van mijn goblin:
[ Voor 16% gewijzigd door MaDDoG op 11-12-2002 06:31 . Reden: plaatje toegevoegd ]
to repetitive music."
*pakt kin op
damn mensen.. (vooral LiToKi) Hoe doe je het? wow.
ik moet de mijne ook maar eens gaan afmaken
Bier, Whiskey en Metal!!
Ik heb mijn 'ongeluk' laten varen. Ondertussen ben ik bezig met iets wat uit moet groeien tot een film(pje). Een wipje daarvan dan maar:
http://www.wildmedia.nl/got/hiway02.avi
Okay, ook een plaatje

Low res. mappings, weinig passes en nog veel meer dingen die mis zijn.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2002 09:40 ]
Looking goodVerwijderd schreef op 11 december 2002 @ 09:04:
Okay mensen, ik zit dus niet op te letten. Er is sinds de laatste keer dat ik hier keek heel wat bijgeplaatst. Ik heb geen idee over die website of plaats voor WIP's en finals. Ik dacht dat er mensen bezig waren met een website/server/puntentelling achtig iets. Helaas heb ik hier niets meer over vernomen.
Ik heb mijn 'ongeluk' laten varen. Ondertussen ben ik bezig met iets wat uit moet groeien tot een film(pje). Een wipje daarvan dan maar:
ff andere koek nu, ik wil best een supersimpel site'je in elkaar draaien met wat wips, info en uiteraard de finals, niet te moeilijk en iemand anders zal het fatsoenlijk moeten hosten want ik ben door mijn webspace heen
coole goblinMaDDoG schreef op 11 december 2002 @ 01:02:
Ik was van plan om een sjaal om de kin/nek van mijn 'goblin' te doen met zo'n naar achter wapperend uiteinde... Maar ik loop helemaal vast hoe ik daarmee zou moeten beginnen... Hoeft dus niet geanimeerd te worden. Maar ook voor het moddelen.... clueless.
Mocht iemand hier een geweldige manier voor hebben laat hij dan nu opstaan en spreken aub.
En ondertussen ook weer een update van mijn goblin:
[afbeelding]
okee, uitleg á la 3dsmax, van lightwave weet ik NIKS (althans, weinig);
- plane maken met aardig wat segmenten-> texture erop
- platte plane een beetje eruit laten zien als stof, dus over de lengte de edges wat voor voren en naar achteren enz. verplaatsen
- lichte noise modifier, voor wat onregelmatigheden
- in max heb je een pathdeform, wat wil zeggen dat je een object langs een spline kan laten vervormen, in jouw geval dus een een rondje met een uitstekend gedeelte a.k.a. sjaal.
- wat is in lightwave meshsmooth? die erop iig.
- done
wildmedia; vet filmpje
oh en ja, dat vliegtuig (het-je-standaard-f16) heb ik ook gemodelled ja, maak ik es iets realistisch, valt 't niet op
[ Voor 6% gewijzigd door LiToKi op 11-12-2002 10:24 ]
Motion Designer, erg realistisch en je kan er eventueel ook mee animeren.MaDDoG schreef op 11 December 2002 @ 01:02:
Ik was van plan om een sjaal om de kin/nek van mijn 'goblin' te doen met zo'n naar achter wapperend uiteinde... Maar ik loop helemaal vast hoe ik daarmee zou moeten beginnen... Hoeft dus niet geanimeerd te worden. Maar ook voor het moddelen.... clueless.
[...]
http://www.lightwave3d.co...otiondesigner_basics.html
[ Voor 17% gewijzigd door Ericston op 11-12-2002 15:31 ]
Let aub -niet- op de ogen.

Ik ga nog wel even verder spelen met motion designer. Had er al aan geroken. Maar hij deed nog niet helemaal wat ik wou. Zoveel opties. Zo weinig tijd
to repetitive music."
Verwijderd
Verwijderd

Ik denk dat hij zo een beetje gaat blijven, suggesties zijn welkom
Verwijderd
Fans met ledjes == ownatsj!Verwijderd schreef op 11 December 2002 @ 17:01:
Velle kleuren, weer iets anders (= positief)! Motoren lijken net fans met LEDjes (sorry :-s)
Die felle kleuren vin ik zelf wel erg mooi. Dat geeft wel een bepaald sfeertje.
Erg mooi, misschien voor het idee van snelheid iets van rook(wolkjes) zoals in het filmpje van wildmedia.Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 16:55:
Laatste wip, volgende is m'n final
[afbeelding]
Zou je misschien wat meer kunnen vertellen over die kleuren? Hoe heb je dat in hemelsnaam zo gekregen
Update:

Let niet op foute materials aub.
Ik zou de hitte uit de motor van dat linker voertuig wat hoger laten komen, desnoods laat je dat ding een beetje naar beneden vliegen. Zo wordt de linker motor van het rechter voertuig wat wazig, geeft snelheids effect denk ik.Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 16:55:
Laatste wip, volgende is m'n final
[afbeelding]
+ je ondergrond vind ik niet zo mooi. Te wazig, je ziet niet wat het moet zijn.
en misschien wat weggeslagen stof op de grond? dat door de snelheid die stof opgeblazen wordt.
[ Voor 9% gewijzigd door Mir op 11-12-2002 17:21 ]
Ik moet helaas zeggen dat ik die van jou wel stukken koeler vind als mijne.OkkE schreef op 05 December 2002 @ 21:57:
Nu nog die verdomde rook uit die uitlaten.. en dan ook nog een achtergrondje denk ik...
[afbeelding]
hey okkehet lijkt wel een btje
[afbeelding]
Maar ik ben ook nog een n00b en heb weinig tijd gehad om hem verder te verbeteren...
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Er is een klein mannetje in mijn hoofd die fluisterd dat Tobiaz die ook maar op het internet heeft gevonden en niet zelf heeft gemaaktOkkE schreef op 11 December 2002 @ 18:33:
[...]
Ik moet helaas zeggen dat ik die van jou wel stukken koeler vind als mijne.
Maar ik ben ook nog een n00b en heb weinig tijd gehad om hem verder te verbeteren...
to repetitive music."
Vet plaatje, je filmpje doet het helaas niet.Verwijderd schreef op 11 December 2002 @ 09:04:
Okay mensen, ik zit dus niet op te letten. Er is sinds de laatste keer dat ik hier keek heel wat bijgeplaatst. Ik heb geen idee over die website of plaats voor WIP's en finals. Ik dacht dat er mensen bezig waren met een website/server/puntentelling achtig iets. Helaas heb ik hier niets meer over vernomen.
Okay, ook een plaatje
[afbeelding]
Low res. mappings, weinig passes en nog veel meer dingen die mis zijn.
Maareuh: ik wil verder geen spelbreker zijn, maar mij is het maken van een filmpje dus streng verboden, mag jij het opeens wel?
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
nee wildmedia ook niet... d'r 1 maken is niet verboden, maar alleen het plaatje teltOogst schreef op 11 December 2002 @ 20:45:
[...]
Vet plaatje, je filmpje doet het helaas niet.
Maareuh: ik wil verder geen spelbreker zijn, maar mij is het maken van een filmpje dus streng verboden, mag jij het opeens wel?
Erm, filmpje doet t wel hoor en ziet er strak uit!
Codec = mpeg4 v3 (Die gehackte codec dus)
dat zijn jouw woordenOogst schreef op 11 december 2002 @ 20:45:
[...]
Vet plaatje, je filmpje doet het helaas niet.
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
wordt tijd voor een serieuze codec voor jouw icon :P: 214kb!Occy74 schreef op 11 December 2002 @ 21:03:
[...]
Erm, filmpje doet t wel hoor en ziet er strak uit!
Codec = mpeg4 v3 (Die gehackte codec dus)
voor de rest is er trouwens niets mis mee hoor
Een collega van me geloofde niet dat het echt door jou gemaakt is omdat 't er zo goed uit zag.
Hier ook maar weer eens een WIPje van mij:

Comments please. En tips ook graag.
PS. Irritant als je je werk vooral aan niet-3D'ers laat zien: die zien zo'n WIPje --> "hmmm, ik vind 't maar een lelijke auto hoor, sorry"
Terwijl ik er zelf juist zo trots op ben.
Hetzelfde probleem heb ik met m'n werk als webdeveloper. Ik doe vooral back-end en als ik wat wil laten zien is de reactie ook meestal in de trand van "Zozo, mooie site! Ziet er goed uit.". En dan moet ik weer reageren met "ja, maar dat is vooral het werk van de designer."
[ Voor 51% gewijzigd door maikel op 11-12-2002 23:53 ]

Zo ziet mijn creatie er tot nu toe uit. Niet eens zo slecht, zou eigenlijk nog wat rondomheen moeten, struiken ofzo, en ja, in een rivier moet water (duurde te lang om te renderen), en nog wat kleine dingen. Ik heb er lang op gewerkt, maar de meeste dingen zie je helaas niet (ziet iemand de bestuurder, het dasboard, het stuur, de koplampen? Nee, ik eigenlijk ook niet
Maar zou iemand hier nog op kunnen reageren.
Mensen, hoe krijgen jullie die motion blur nou voor elkaar? Bij mij lopen de rendertijden meteen op als ik ook maar met een kleine hoeveelheid 't aantal samples (?) verhoog. 2 lukt nog wel, 3 wordt krap. Bij vier laat max 't erbij. Ik zet dus gewoon bij properties een object motion blur, ga naar de tweede frame toe, waarbij ik 't object wat heb opgeschoven, vervolgens render ik onder de normale opties, en ja, dan is 't wachten tot max vastloopt. Tips???
Verwijderd
Ziet er goed uit,inquestos schreef op 12 December 2002 @ 00:03:
[afbeelding]
Zo ziet mijn creatie er tot nu toe uit. Niet eens zo slecht, zou eigenlijk nog wat rondomheen moeten, struiken ofzo, en ja, in een rivier moet water (duurde te lang om te renderen), en nog wat kleine dingen. Ik heb er lang op gewerkt, maar de meeste dingen zie je helaas niet (ziet iemand de bestuurder, het dasboard, het stuur, de koplampen? Nee, ik eigenlijk ook niet)Misschien heeft er nog iemand tips of harde kritiek, kom maar op zou ik zeggen.
[...]
anders moet je de motion blur gebruiken die effects staat, ziet er soms wel niet uit maar is zeer snel.
Dank je.Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 23:45:
Ziet er al goed uit maikel, misschien kan je de voorkant iets breeder maken?
De voorkant is ongeveer even breed als de rest. Als ik die breder maak steekt ie uit. Misschien lijkt ie smal doordat ie vrij bol staat.
Dat heb ik nu aangepast (bovenste screenshot, de onderste is de 'oude').
Wou je een motionblur op dat wagentje gaan gooien?inquestos schreef op 12 december 2002 @ 00:03:
[afbeelding]
Zo ziet mijn creatie er tot nu toe uit. Niet eens zo slecht, zou eigenlijk nog wat rondomheen moeten, struiken ofzo, en ja, in een rivier moet water (duurde te lang om te renderen), en nog wat kleine dingen. Ik heb er lang op gewerkt, maar de meeste dingen zie je helaas niet (ziet iemand de bestuurder, het dasboard, het stuur, de koplampen? Nee, ik eigenlijk ook niet)Misschien heeft er nog iemand tips of harde kritiek, kom maar op zou ik zeggen.
[...]
Ik vind hem stoer. Dat probleem met details die wegvallen ken ik. Maar ik heb mij laten vertellen dat je altijd net zoveel detail moet toevoegen tot mensen het niet meer kunnen zien. Als je dat niet doet mis het toch.
Ik ben ook veel te lang bezig geweest met een gesp te maken voor mijn bestuurder zijn muts.. doe ik hem een sjaal om en weg gesp
Wat ik zou aanpassen is de belichting. Ik vind het jammer dat er nu midden in het plaatje een dooie vlek zit waar ik bijna nks zie (zijkant autotje). Ik zou er gewoon een klein lampje tegenaanzetten zodat het toch net iets meer zichtbaar is.
to repetitive music."
Zaten oorspronkelijk 4 lampen in, maar ook vanwege de rendertijd er uit gelaten. En ja, zelfs hier moet een motion blur op, anders lijkt 't alsof ie stil staat ..MaDDoG schreef op 12 December 2002 @ 00:21:
[...]
Wou je een motionblur op dat wagentje gaan gooien?Ik zou je daar graag mee willen helpen. Maar ik ken max niet meer goed genoeg.
Ik vind hem stoer. Dat probleem met details die wegvallen ken ik. Maar ik heb mij laten vertellen dat je altijd net zoveel detail moet toevoegen tot mensen het niet meer kunnen zien. Als je dat niet doet mis het toch.
Ik ben ook veel te lang bezig geweest met een gesp te maken voor mijn bestuurder zijn muts.. doe ik hem een sjaal om en weg gesp
Wat ik zou aanpassen is de belichting. Ik vind het jammer dat er nu midden in het plaatje een dooie vlek zit waar ik bijna nks zie (zijkant autotje). Ik zou er gewoon een klein lampje tegenaanzetten zodat het toch net iets meer zichtbaar is.
Verwijderd
Dat is waar laat je hem toch uit de richting van de zon afkomenRunaR schreef op 09 december 2002 @ 23:35:
[...]
Realisme: Waar zou dat licht vandaan moeten komen?
Er is daar maar 1 lamp: de zon
Skylight of achtergrond licht is niet aanwezig.

Dit is dan weer een WIP van mij...
De boel is iets veranderd: Ik ben dus geen vrachtwagen gaan maken, het zijn alleen twee opleggers. Het lijkt nu alleen of ze 'zweven' maar dat komt denk ik door de lichtval.
De grond-texture vind ik nog te opvallend... het zou een soort zandstortplaats makes no sense... maak het een afgraving, boorplaats voor olie moeten zijn, maar dit is wat overdone.... te rotsachtig.
Iemand nog 'logische' dingen voor in zo'n scene? Een boortoren kan ik maken... simpel ding... maar niet al te gek.
Het vuur klopt niet, het staat ook nog niet op de goede plaats. Het moet als het ware op je af komen... én in de tank zitten. Om dan maar meteen open kaart te spelen: ik wil het effect creeëren van 'this thing's gonna explode... RUN!'
De vloeistof is spul dat al ontbrandt in aanraking met zuurstof... iemand goed in scheikunde?
Dat vind ik al wel goed gaan. Vooral de straal die eruit komt, en dan de plas die op je afstroomt... hmm... daar kan ik ook nog wel (in Photoshop) een motionblur aan geven. Ik kan in Vue wel DoF renders maken, maar dat zal niet veel uitmaken... dan krijg je het randje vloeistof scherp en de rest wazig.
Enfin, ik ga nu eerst slapen...
[ Voor 11% gewijzigd door Dark Blue op 12-12-2002 02:15 . Reden: kheb slaap... :) ]
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Verwijderd
Fosfor... als ik het goed heb...Dark Blue schreef op 12 december 2002 @ 02:10:.................De vloeistof is spul dat al ontbrandt in aanraking met zuurstof... iemand goed in scheikunde?......
ziet er leuk uit trouwens.. mischien leuk als je wagens ook last hebben van de explosie (opzij geduwd worden) dus ipv | | zo \ /
Bier, Whiskey en Metal!!
Haha en waarom zou ik dat niet kunnen? hehe neej je hebt gelijk hoor, kon ik dat maarMaDDoG schreef op 11 December 2002 @ 18:41:
[...]
Er is een klein mannetje in mijn hoofd die fluisterd dat Tobiaz die ook maar op het internet heeft gevonden en niet zelf heeft gemaakt. En ik ben geneigd dat mannetje te geloven.
ben sinds gister begonnen met Cinema4D en heb wel iets simpels gemaakt voor mn eerste WIP(??) www.tobiaz.nl/preview.zip
don't go to hard on me
Verwijderd
In real life denk ik dat de auto wel een paar extra rondjes maakt... en daarbij rijdt hij op een niet-vlakke weg en ook dit speelt zeer zeker mee, aangezien de kans dan redelijk tot zeer groot is dat de auto over de kop slaat.....
Zie dit als "positieve" kritiek, want je werk is schitterend...... (-:
Work In ProgressTobiaz schreef op 12 december 2002 @ 10:28:
[...]
Haha en waarom zou ik dat niet kunnen? hehe neej je hebt gelijk hoor, kon ik dat maar
ben sinds gister begonnen met Cinema4D en heb wel iets simpels gemaakt voor mn eerste WIP(??) www.tobiaz.nl/preview.zip
don't go to hard on me
En het knalt hard
Maar die hoeft echt geen 1,87 MB te zijn, je kan DivX compressie gebruiken, 3000 kbps, dan istie een paar honderd kB, op z'n hoogst.
Wip lol
je moet m trouwens eerst ff goed instellen bij render->render sttings. Maar dat wist je waarschijnlijk al. En daar zoek je ff radiosity op en daar vind je het hokje radiosity aan. En dan heb je een heel mooie render. Alleen issie daar erg lang me bezig. iig bij mij wel.
[ Voor 71% gewijzigd door YaeX op 12-12-2002 13:40 ]
Ik ga het zometeen direct proberen! moet eerst normaliseren
YeaX Hoe lang ben je al bezig? Zit je op irc?
Je moet het ook niet alleen maar 'aanvinken'YaeX schreef op 12 december 2002 @ 13:25:
Kijk naar mijnenee maar mijne zijn ook in cinema4d gemaakt. Ik vind ze tog nog best mooi gelukt. Nou ja.. vind ik dan. Maar ja dat is natuurlijk ook zoiets.
je moet m trouwens eerst ff goed instellen bij render->render sttings. Maar dat wist je waarschijnlijk al. En daar zoek je ff radiosity op en daar vind je het hokje radiosity aan. En dan heb je een heel mooie render. Alleen issie daar erg lang me bezig. iig bij mij wel.
Verwijderd

er moet nog wel heel wat aan gebeuren zoals een achtergrond enzo maar dat komt nog wel.
Human Bobby
FINAL:
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Verwijderd
ach tja, een wip kom over een uurtje/half uurtje i think
Hoe kan het dat ik in de groene motor blauwe stukkies zie? Verkeerd gespoten in de fabriek?OkkE schreef op 12 December 2002 @ 18:02:
GVD! Ik heb echt geen tijd meer om dr nog iets aan te doen, niet eens photoshoppen.
FINAL:
[afbeelding]
Re-flec-tieTobiaz schreef op 12 December 2002 @ 18:46:
[...]
Hoe kan het dat ik in de groene motor blauwe stukkies zie? Verkeerd gespoten in de fabriek?
Huh damn... of ik die echt iets goed fout of mijn computer loopt ietsie trager dan ik gehoopt had. Ik heb net een glas gemaakt. en daar een dubbele hyper nurb over heen gedaan. Daar was ie 11 min mee bezig. Ook op 800×600 zonder radiosity.handige_harrie schreef op 12 December 2002 @ 14:57:
[...]
Je moet het ook niet alleen maar 'aanvinken', er zitten genoeg instellingen in, ik kan redelijke renders krijgen in zeer korte tijd. Mijn f1-wagentje is met 4 lights, fake hdri en radiosity op 800x600 in 2min04sec
.
Haha ik heb n tijdje met 3d studio gekloot. Nu eigenlijk pas net met cinema4d. Maare ik zit nooit op irc. Als het goed staat staat mn icq nummer hier ergens bij mijn naam.Tobiaz schreef op 12 december 2002 @ 14:06:
//offtopic
YeaX Hoe lang ben je al bezig? Zit je op irc?
Verwijderd
Ik vind de neus echt mooi. Alleen de rest (dus alles achter de moterkap richting de x-as) is volgens mij veel te groot. Ik zou dit gedeelte korter en lager maker.maikel schreef op 11 december 2002 @ 23:40:
Gaaf filmpje wildmedia !
Een collega van me geloofde niet dat het echt door jou gemaakt is omdat 't er zo goed uit zag.
Hier ook maar weer eens een WIPje van mij:
[afbeelding]
Comments please. En tips ook graag.
Maar 't hangt natuurlijk ook af van wat voor auto's je houdt.
Verwijderd

lelijk gerenderd, kost anders teveel (kostbare) tijd
Dank je !Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 19:01:
[...]
Ik vind de neus echt mooi. Alleen de rest (dus alles achter de moterkap richting de x-as) is volgens mij veel te groot. Ik zou dit gedeelte korter en lager maker.
Maar 't hangt natuurlijk ook af van wat voor auto's je houdt.
Ik was eigenlijk van plan die neus nog wat aan te gaan passen.
Het is de bedoeling dat het een politiewagen wordt en dat zijn meestal niet echt sportwagens.
Twee collega's van me vonden 't op een Lada (een van de laatste) lijken. Ik weet niet echt of ik dat nou als compliment moet opvatten.
Waarom doe je zoiets eenvoudigs dan ook in brazil? Trouwens, dan zou dit nog snel moeten kunnen, waarschijnlijk zijn het je settings.Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 19:53:
mja, het is een echte speedmodel, nog niet teveel gemoddeld, still very WIP
[afbeelding]
lelijk gerenderd, kost anders teveel (kostbare) tijd
Verwijderd
ach als ik aa aan zet doet ie er 2 minuten over (met min 2 en max4Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 20:05:
[...]
Waarom doe je zoiets eenvoudigs dan ook in brazil? Trouwens, dan zou dit nog snel moeten kunnen, waarschijnlijk zijn het je settings.
(en met brazil vind ik het zowiezo mooier)
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 20:07 ]
Dat kan helemaal niet want dat die blauwe engine zit er onder/achter, echt waar het kan niet.
[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]
Tja.. het is een kwestie van tweakbaarheid vs snelheid imhoVerwijderd schreef op 12 december 2002 @ 20:10:
Ik zou je graag willen horen vertellen wat er nu precies mooier is aan een dergelijke rendering met Brazil of de scanline van Max (zijn het die vlekken misschien?), maar ik ben bang dat dat tot een discussie gaat leiden die nergens toe leidt.
scanline is sneller, maar brazil kun je veel meer tweaken, en dus op die manier toch soms sneller kunnen renderen doordat je goed tweakt
Ja, ik was er al bang voor ... maar ok, ik zeg toch wat. Ik kan het niet latenOxiMoron schreef op 12 december 2002 @ 20:13:
[...]
Tja.. het is een kwestie van tweakbaarheid vs snelheid imho
scanline is sneller, maar brazil kun je veel meer tweaken, en dus op die manier toch soms sneller kunnen renderen doordat je goed tweakt
Daar heb je dus bij dit soort plaatjes dus weinig aan. En, en dit is belangrijker, met Max kun je ook alles bereiken wat je van plan was, alleen zul je wat creatiever moeten zijn en inzicht tonen in belichtingstechnieken en dergelijken.
Verwijderd
Ah kijk, met lichten ga ik de fout in,Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 20:20:
[...]
Ja, ik was er al bang voor ... maar ok, ik zeg toch wat. Ik kan het niet laten
Daar heb je dus bij dit soort plaatjes dus weinig aan. En, en dit is belangrijker, met Max kun je ook alles bereiken wat je van plan was, alleen zul je wat creatiever moeten zijn en inzicht tonen in belichtingstechnieken en dergelijken.
darn, net liep max vast, savede die me dinges niet, was grmbl
naja, heb nu weer wat terug gebouwd
Verwijderd
Dit is de veroorzaker van het Lada-gedoemaikel schreef op 12 December 2002 @ 20:03:
[...]
...Twee collega's van me vonden 't op een Lada (een van de laatste) lijken. Ik weet niet echt of ik dat nou als compliment moet opvatten.
ik zou morgen wel eerder weggaan bij de kerstborrel, anders haal je het niet!
Jammer dat k net (nouja) te laat ben om in deze contest in te stappen, maar ik kom ooit nog wel met wat post-able hiero!
succes all!!
Verwijderd

nog wat bergjes op de achtergrond en wat lucht erbij plakken, en waarschijnlijk ook wat cactussen.
Ehm, staat je zon niet wat dicht bij de aarde..?Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 21:49:
WIP
[afbeelding]
nog wat bergjes op de achtergrond en wat lucht erbij plakken, en waarschijnlijk ook wat cactussen.
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Dit topic is gesloten.
![]()