Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Anoniem: 63976
gefeliciteerd LITOKI!!!
[ Voor 255% gewijzigd door Anoniem: 63976 op 15-12-2002 23:57 ]
Huh?
Ik schijn het niet te snappen en Dark ook niet...
Vandaar...
edit: moet iemand anders ze misschien even posten.....?
[ Voor 40% gewijzigd door WhizzCat op 15-12-2002 23:57 ]
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
lol
[ Voor 12% gewijzigd door DeepSeven op 15-12-2002 23:55 ]
Ok hier komt ie!!!
#1 LiToKi
#2 wildmedia
#3 cyb-mer
Mocht je alles willen checken, kijk dan hier:
www.wildmedia.nl/got/uitslagen.htm
Check het wel even, ik ben er niet bij met mijn hoofd.
(en ik kan ook niet echt geloven dat ik tweede sta)
Anoniem: 70375
proficiat Litoki, en de rest trouwens ook :>:p
Ik zeg nog 1 ding, v6 interieur
[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 70375 op 16-12-2002 00:04 ]
bedankt iedereen
en een poll lijkt me goed, en volgens mij is er het meeste animo voor;
het oude midden-oosten
middeleeuwen
interieur
[ Voor 131% gewijzigd door LiToKi op 16-12-2002 00:01 ]
Inderdaad! En jij ook .... iedereen trouwens. Het was weer erg leuk en er was veel leuks te zien!
(en de volgende keer schrijf ik je naam goed
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 31514 op 16-12-2002 00:01 ]
2. wildmedia 47
3. cyb-mer 42
4. RunaR 39
5. varistor 32
6. handige harry 29
7. WhizzCat 19
7. Allochtoon 19
8. MaDDoG 15
9. Dark Phoenix 12
9. Hymn 12
10. inquestos 10
11. Trommeldaris 8
12. Maikel 7
13. Legolas 6
14. Okke 3
14. Zorg 3
15. OuTPuT 1
Nog even chronologisch de totaalpuntjes, lijkt me wel tof
Hey, ik was dat net aan het copy/pasten myselfWhizzCat schreef op 16 december 2002 @ 00:02:toon volledige bericht
1. LiToKi 99
2. wildmedia 47
3. cyb-mer 42
4. RunaR 39
5. varistor 32
6. handige harry 29
7. WhizzCat 19
7. Allochtoon 19
8. MaDDoG 15
9. Dark Phoenix 12
9. Hymn 12
10. inquestos 10
11. Trommeldaris 8
12. Maikel 7
13. Legolas 6
14. Okke 3
14. Zorg 3
15. OuTPuT 1
Nog even chronologisch de totaalpuntjes, lijkt me wel tof
Hehe, nou jah, ze staan er iig, ook feli's voor de rest van de mensen natuurlijk die allemaal heel hard hun best hebben gedaan op hun werk, super!Anoniem: 31514 schreef op 16 December 2002 @ 00:02:
[...]
Hey, ik was dat net aan het copy/pasten myself
Qua uitwerking uiteraard wel, maar gelukkig kreeg ik toch nog een paar puntjes voor de originaliteit.
En dat voor iets wat ik in 1 avondje eigenlijk gebouwd heb.
Maar hardstikke gefeliciteerd LiToKi !
En de rest uiteraard ook.
Doh, vergeet ik nog wat: wildmedia, ook nog thnx voor de leiding van de contest.
[ Voor 14% gewijzigd door maikel op 16-12-2002 00:05 ]
Lijkt me wel tof, trouwens, wanneer gaat de klok tikken?LiToKi schreef op 15 December 2002 @ 23:59:
cool
bedankt iedereen
het oude midden-oosten
middeleeuwen
interieur
(Ik heb namelijk heeeeeeeelemaaaal geen zin aan de volgende contest
Ik ben benieuwd wat de volgende gaat worden, maar nu eerst slapen.

Welterusten allemaal en droom maar fijn over het onderwerp van de nieuwe contest.
Dan maak ik er morgen(naja) 1, ben nu echt slapen
http://www.dubbelf.com/LiToKi schreef op 16 december 2002 @ 00:07:
Oké, hoe maak ik zo'n poll? Zie ze weleens staan, maar kan iemand me ff zeggen hoe
Dan maak ik er morgen(naja) 1, ben nu echt slapen
daar kan je polls maken
Truste!

Anoniem: 58336
Ook de mensen die niet hoog hebben gescoord want ik vond persoonlijk elke inzending de moeite waard...
LiToKi
wildmedia
cyb-mer
lol, ik zie dat ik wat aan me uitwerking moet gaan doen
btw gedeelde 7e woeii
[ Voor 11% gewijzigd door Allochtoon op 16-12-2002 00:11 ]
Gefeliciteerd.
Ik ben bang dat ik de volgende contest ga missen, heb nu ineens nog twee projecten liggen die ik verder uit wil werken van deze en de vorige contest. Binnenkort ga ik maar eens in het grote post hier je 3d meuk deel x posten.
"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."
Blijkbaar heb je de mijne gemist.Anoniem: 58336 schreef op 16 December 2002 @ 00:10:
Gefeliciteerd allemaal.
Ook de mensen die niet hoog hebben gescoord want ik vond persoonlijk elke inzending de moeite waard...
Nou ja, toch nog een 12e plaats voor mij. Ik heb al weer zin in de volgende. Gauw naar bed, dan kan ik morgenvroeg gauw even stemmen voor de poll !
Trusten !
Ik kon helaas niet mijn project afmaken wegens tijdgebrek.
Ik hoop dat de volgende contest me wel lukt om af te maken.
Ik draag (zoals ik al had gesuggereerd) een onderwerp aan voor de poll:
schepping/ ontstaan van de aarde
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Hey ... maar dan heb je ook wat!
Anoniem: 48458
Lord of the Rings/ fantasy
Combineert 'Middeleeuwen' en 'Je favo film/boek' (nouja, voor mij dan
<edit>En als ik toch aan het combineren ben: 'Het huishouden van Jan Steen'. (Middeleeuwen en Interieur) :)</edit>
Verdere ideeën:
-Surrealisme (erg veel creativiteit nodig, volgens mij)
-Muziek (hoewel dit waarschijnlijk uitdraait op het modelen van muziekinstrumenten...)
-Micro/macro - iets heel kleins heel groot laten lijken of andersom
Just some random thoughts...
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 48458 op 16-12-2002 01:21 ]
Anoniem: 41237

(al een keer moeten doen voor school... 'the garden of eathly delights' nabouwen. En alsof ze dat nog niet lastig genoeg vonden moesten het ook nog in vrml bouwen/scripten

to repetitive music."
Anoniem: 38587
Loki, feli
Open vandaag ff nieuwe topic
[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 38587 op 16-12-2002 07:56 ]
Anoniem: 67484
Gefeli LotoKiLiToKi schreef op 15 december 2002 @ 23:59:
cool
bedankt iedereen
het oude midden-oosten
middeleeuwen
interieur
vraagje zit jij toevallig op de hogeschool van utrecht in amersfoort en doe je mediatechnologie ??MaDDoG schreef op 16 December 2002 @ 03:34:
Weet je wat. Laten we Jeroen Boscch gaan modelen!
(al een keer moeten doen voor school... 'the garden of eathly delights' nabouwen. En alsof ze dat nog niet lastig genoeg vonden moesten het ook nog in vrml bouwen/scripten)
dank je;WhizzCat schreef op 16 december 2002 @ 00:10:
[...]
http://www.dubbelf.com/
daar kan je polls maken
Truste!
Poll: Leuk onderwerp 3D Contest v6
• oude Midden-Oosten (Perzië)
• middeleeuwen
• interieur
• fantasy (LotR etc.)
Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen

Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com
Misschien kun je even een sluitingsdatum voor de Poll vaststellen die tegelijkertijd de start voor de nieuwe contest is. Bijvoorbeeld aanstaande zaterdagavond, 12 uur ofzo. Dan weten we precies wanneer we met modellen kunnen beginnenLiToKi schreef op 16 december 2002 @ 09:57:toon volledige bericht
[...]
dank je;
Poll: Leuk onderwerp 3D Contest v6
• oude Midden-Oosten (Perzië)
• middeleeuwen
• interieur
• fantasy (LotR etc.)
Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen
[afbeelding]
Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com
Ik heb het deze week harstikke druk dus ik weet niet of ik er wél aan toe komRunaR schreef op 16 december 2002 @ 10:10:
Zaterdag lijkt me een beetje laat, gewoon vanavond ofzo. Ik moet het wel deze week kunnen maken. (ben volgende week skieen)
Nou ja, we zien wel ...
LOL op de HKU-KMT in hilversum bij DMD heb je ook deze opdracht, alleen dan zonder VRML maar als interactief product *grin*. Zeker een opdracht die aangepast is bij alle opleidingenthe_Emperor schreef op 16 december 2002 @ 09:33:
[...]
vraagje zit jij toevallig op de hogeschool van utrecht in amersfoort en doe je mediatechnologie ??
Human Bobby
de poll loopt wat mij betreft tot vanavond/morgenochtend, moet genoeg zijn
Anoniem: 67484
OuTPuT w8 benieuwd op de uitslag!!
Gefeliciteerd LiToKi!
1. Mijn naam is "handige_harrie" en niet "handige harry", dat is iemand anders hier op GoT (ik heb er al een topic over geopend in SEM)
2. Als het fantasy, middeleeuwen of midden-oosten wordt doe ik niet mee, dat is niet mijn stijl. Ik heb dan ook voor interieur gestemd.
3. Het scheikunde pw was kl*te, en ik had buikpijn
LiToKi schreef op 16 December 2002 @ 11:01:
was sowiezo van plan de contest wat langer te laten lopen vanwege de kerst/nieuwjaar, 3 weken? 4 weken?
maar een contest langer dan 2 weken is altijd prettig omdat je dan ook nog tijd kunt maken voor andere zaken.
thams portfolio: www.thamar.nl
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Tham schreef op 16 december 2002 @ 11:44:
[...]
heb juist tijd om eindelijk los te gaan, ben tussen kerst en oud en nieuw vrij!!
maar een contest langer dan 2 weken is altijd prettig omdat je dan ook nog tijd kunt maken voor andere zaken.
mja, ik heb 't altijd druk met/rond kerst, dus dan vallen er al wat dagen weg
ik zie trouwens dat "Lord of the Rings" "Camelot" heeft ingehaald
Zelf een bedroevend resultaat, vorige keer 4de, nu 10de, niet echt wat je noemt vooruitgang, maar goed, volgende keer beter
't ziet er naar uit dat je niet mee gaat doen...handige_harrie schreef op 16 december 2002 @ 11:26:
2. Als het fantasy, middeleeuwen of midden-oosten wordt doe ik niet mee, dat is niet mijn stijl. Ik heb dan ook voor interieur gestemd.
sub]
BTW. Ik kan niet eens stemmen, volgens de poll is er al via dit ip gestemd. Zit op school, dus zou kunnen *kijkt 'ns om zich heen* ... Nee, toch vreemd, zal thuis wel ff stemmen op het midden-oosten (of middeleeuwen, maar bij 't middenoosten kan je wat meer creativiteit kwijt)
Opvallend veel stemmers trouwens tot nu toe, 39, zullen ze allemaal meedoen
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Tis idd de drukste tijd van het jaar ivm met famillie ook enzo, dus het is misschien wel mooi om idd de contest een weekje ofzo extra te laten duren, vooral als het onderwerp echt fantasy wordt, dat is denk ik wel erg moeilijk om mooi te doen.LiToKi schreef op 16 december 2002 @ 12:40:
[...]
@ user-icon
mja, ik heb 't altijd druk met/rond kerst, dus dan vallen er al wat dagen weg
ik zie trouwens dat "Lord of the Rings" "Camelot" heeft ingehaald
Mjah, zit wel wat in, moet ik eerst nog al die LOTR-boeken doorlezen om inspiratie op te doenWhizzCat schreef op 16 december 2002 @ 12:43:
[...]
Tis idd de drukste tijd van het jaar ivm met famillie ook enzo, dus het is misschien wel mooi om idd de contest een weekje ofzo extra te laten duren, vooral als het onderwerp echt fantasy wordt, dat is denk ik wel erg moeilijk om mooi te doen.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Anoniem: 48458
Het hoeft niet persé LotR te zijn, natuurlijk. Als het maar fantasy is.inquestos schreef op 16 december 2002 @ 12:50:
[...]
Mjah, zit wel wat in, moet ik eerst nog al die LOTR-boeken doorlezen om inspiratie op te doen(of natuurlijk naar de bios
)
Anoniem: 72246
Enkel de mensen die niet meedoen aan de contest maar toch kritiek geven zijn verliezers.
Anoniem: 68580
ik in ieder geval welthe_Emperor schreef op 16 december 2002 @ 09:33:
[...]
vraagje zit jij toevallig op de hogeschool van utrecht in amersfoort en doe je mediatechnologie ??
middeleeuwe lijkt me btw stoer onderwerp, nu eindelijk weer beetje tijd om te rendere dus dan doe ik ook wel weer een keertje echt mee
Vet in welk jaar zit je en heb je wel eens geCS't want dan had ik je wel gekent
1ste jaar nog (andere studie verneukt
maja mt1c is de klas, 214b is de werkgroep, en ik ben momenteel nie op school
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 68580 op 16-12-2002 13:29 ]
ik 3de jaar welke klas weet ik nieAnoniem: 68580 schreef op 16 december 2002 @ 13:27:
hehe ik cs niet
1ste jaar nog (andere studie verneukt)
maja mt1c is de klas, 214b is de werkgroep, en ik ben momenteel nie op school
Anoniem: 41336
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 41336 op 16-12-2002 14:27 ]
Nou dan wil ik de 1001ste plaatsen
IK hoop echt dat het voordeel voor fantasy blijft... daar heb ik nl. al een paar leuke ideetjes over btw.
Skat! Skat! Skat!
[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 63976 op 16-12-2002 14:49 ]
je moet helemaal overnieuw beginnencoubertin119 schreef op 16 December 2002 @ 14:44:
Als het dan toch fantasy wordt (gelukkig) dan zou ik toch minstens 3 of zelfs 4 weken geven. Trouwens, mag ik m'n reeds gedeeltelijk gemaakte tempeltje onder handen nemen en gebruiken als inzending? Of moet ik helemaal beginnen (zal dan wel in 3ds max 5 zijn)
daarnaast vind ik het vrij vreemd dat er 65 stemmen uitgebracht zijn, terwijl er pakweg 20 mensen meedoen

Skat! Skat! Skat!
Zijn veel mensen die bij grote plannen hebbenAllochtoon schreef op 16 december 2002 @ 14:49:
[...]
je moet helemaal overnieuw beginnen
daarnaast vind ik het vrij vreemd dat er 65 stemmen uitgebracht zijn, terwijl er pakweg 20 mensen meedoen
en dan komt er vaak niets van.. en er zijn ook mensen die gewoon stemmen

ja dat zag ik ookDash2in1 schreef op 16 December 2002 @ 14:51:
Je kan je ook verwonderen over de meer dan een miljoen views
Zijn idd veel mensen die aan de f5 toets vastgelijmd zittenDash2in1 schreef op 16 december 2002 @ 14:51:
Je kan je ook verwonderen over de meer dan een miljoen views
Ok ontopic maar weer
Ik quote even LiToKi:Anoniem: 41237 schreef op 16 december 2002 @ 14:57:
ja, waar blijft die 6e contest nou? dit begint saai te worden.
de poll loopt wat mij betreft tot vanavond/morgenochtend, moet genoeg zijn Dan mail ik een modje, heb je morgen een nieuwe contest als 't meezit
Anoniem: 41017
fantasy is een leuk onderwerp
keb daar wel een paar leuke ideen voor
we hebben er zin in
Jah, echtwel... ik loop me nu alweer helemaal te verkneukelenAnoniem: 41017 schreef op 16 december 2002 @ 15:01:
feli iedereen
fantasy is een leuk onderwerp
keb daar wel een paar leuke ideen voor
we hebben er zin in
Anoniem: 41237
is dat een woord?WhizzCat schreef op 16 December 2002 @ 15:10:
[...]
Jah, echtwel... ik loop me nu alweer helemaal te verkneukelen
offtopic gelul: Ik heb dus wel de voorrondes gewonnen van het Nationaal Dictee, dus ik ben een betrouwbare bron
Skat! Skat! Skat!
Lol, dit vindt www.vandale.nl ervan, 't bestaat dus echt
U hebt gezocht op: verkneukelen
RESULTAAT (maximaal 20 woorden)
ver·´kneu·ke·len (wk.ww.)
1 innerlijk veel plezier hebben => gnuiven, zich verkneuteren2 zich de handen wrijven van voldoening
dan is litoki nog wel even bezig, das niet zomaar 1 tutorial. Gewoon goed leren meshmodelen lijkt me een goed begin, daar licht ook zijn sterkte, de textures zijn vaak simpel. (litoki, belichting in je plaatje was erg mooi, hoe had je dat gedaan, met een plaatje belicht?)Anoniem: 38587 schreef op 16 december 2002 @ 15:30:
Vraagje voor LiToKi , kan jij pleaaaase een tutorial maken voor het maken van stripfiguur gastjes?![]()
meshmodelen lukt wel, maar gastjes zoals hij ze maakt...gladiool schreef op 16 December 2002 @ 15:32:
[...]
dan is litoki nog wel even bezig, das niet zomaar 1 tutorial. Gewoon goed leren meshmodelen lijkt me een goed begin, daar licht ook zijn sterkte, de textures zijn vaak simpel. (litoki, belichting in je plaatje was erg mooi, hoe had je dat gedaan, met een plaatje belicht?)
Anoniem: 1139
Maar ook vol kastelen, huizen (interieur!:P), wapens en dat soort onzin. Met een beetje fantasie kan je alles ombuigen naar iets waar je goed in bent/wat je graag wil.Anoniem: 1139 schreef op 16 December 2002 @ 15:40:
Ik heb interieur gestemd. Ik ben 3D n00b, dus aan interieur had ik wel mee willen doen. De rest van de onderwerpen is me te moeilijk, te organisch. Ik heb LotR gelezen en das een wereld vol met stenen, planten, bergen, bossen om nog maar niet spreken van de wezens die daar rondlopen, dat gaat me echt niet lukken..
to repetitive music."
En aan texturen heb ik een hekel... vandaar..
Belichting; 1 targetspot light met raytraced shadows + brazil skylight, maar dan wit, geen indirect illumination. Daarna in photoshop van rechtsboven nog een lichte spotlight. Verder contrast en brightness een eind omhoog. Dan wordt 't lekker helder
Dark-Phoenix; tovernaars, trollen, feeën, elven, torens, ridders, Harry Potter, D&D enz.
[ Voor 11% gewijzigd door LiToKi op 16-12-2002 15:46 ]
Tad Williams, Weiss & Hickman, Feist, Tolkien, Terry Pratchet etc. etc. als kleine aanvulling, het kasteel en ridders, draken en phoenixen (!) doen het ook erg goedLiToKi schreef op 16 december 2002 @ 15:44:
[knip]
Dark-Phoenix; tovernaars, trollen, feeën, elven, torens, ridders, Harry Potter, D&D enz.
Is je piloot trouwens in die houding gemodleerd of heb je hem zo geposeerd na bones en skin?
terry pratchet rulzWhizzCat schreef op 16 December 2002 @ 15:56:
[...]
Tad Williams, Weiss & Hickman, Feist, Tolkien, Terry Pratchet etc. etc. als kleine aanvulling, het kasteel en ridders, draken en phoenixen (!) doen het ook erg goed
't Hoeft ook helemaal niet organisch te zijn hoor, denk maar eens aan kastelen en grotten en dat soort dingen.Anoniem: 63976 schreef op 16 December 2002 @ 16:09:
[...]
terry pratchet rulzprobleem is dat ik niet echt goed ben met organische wezens maar ik ga wel ff snel wat tutorials doen.
Neuh, Feist is pakken beterAnoniem: 63976 schreef op 16 December 2002 @ 16:09:
[...]
terry pratchet rulzprobleem is dat ik niet echt goed ben met organische wezens maar ik ga wel ff snel wat tutorials doen.
Ik wil zeker mee doen aan de volgende contest, alleen kan ik geen mensjes maken, enkel statische objecten, toch niet erg hoop ik? Verwacht je maar aan iets gebouw-achtig :d
Skat! Skat! Skat!
Ik gebruik altijd character studio's voor "bipeds". Je leest en hoort altijd dat je meer controle hebt met bones, en dat is ook zo... als je meer wilt dan iets wat loopt op 2 benen. Een octopus moet je dan ook echt niet met character studio proberen.
Er zijn mensen principieel tegen character studio, maar beter dan dat kan je niet krijgen voor een mens in max. Geen enkel pakket heeft betere IK, bulges etc. (nee ook Maya niet, bron; 3dluvr). Niet zo gek ook als je weet dat ze er al langer mee bezig zijn dan 3dsmax zelf.
Nadeel, ofja het is wat omslachtig, is dat bij bones moet werken met contraints/IK die je allemaal bone voor bone zelf mag instellen (ben gestopt met die bones max tutorials toen ze begonnen met dummy controllers).
Dus;
veel controle en alles zelf doen: bones
quick&easy + biped: character studio
Die piloot was niet in die houding gemoddeld maar char. st., had eerst een andere houding (handen op schoot), maar dat bleek niet zo mooi
Tenzij er nog iets geks gebeurd neem ik aan dat de volgende contest "fantasy" wordt, sterker nog, ik kies gewoon fantasy
[ Voor 2% gewijzigd door LiToKi op 16-12-2002 16:23 . Reden: typos ]
Ik juich jouw wijsheid toe om voor fantasy te kiezenLiToKi schreef op 16 december 2002 @ 16:21:toon volledige bericht
Aandacht op maandag, tis wat...
Ik gebruik altijd character studio's voor "bipeds". Je leest en hoort altijd dat je meer controle hebt met bones, en dat is ook zo... als je meer wilt dan iets wat loopt op 2 benen. Een octopus moet je dan ook echt niet met character studio proberen.
Er zijn mensen principieel tegen character studio, maar beter dan dat kan je niet krijgen voor een mens in max. Geen enkel pakket heeft betere IK, bulges etc. (nee ook Maya niet, bron; 3dluvr). Niet zo gek ook als je weet dat ze er al langer mee bezig zijn dan 3dsmax zelf.
Nadeel, ofja het is wat omslachtig, is dat bij bones moet werken met contraints/IK die je allemaal bone voor bone zelf mag instellen (ben gestopt met die bones max tutorials toen ze begonnen met dummy controllers).
Dus;
veel controle en alles zelf doen: bones
quick&easy + biped: character studio
Die piloot was niet in die houding gemoddeld maar char. st., had eerst een andere houding (handen op schoot), maar dat bleek niet zo mooi
Tenzij er nog iets geks gebeurd neem ik aan dat de volgende contest "fantasy" wordt, sterker nog, ik kies gewoon fantasy
of moet ik gewoon voor zolang ffkes geen wipjes posten?
Nee, dat moet in het nieuwe topicAnoniem: 68580 schreef op 16 December 2002 @ 16:58:
betekent dat dat we vanaf nu aan de gang kunne gaan?
of moet ik gewoon voor zolang ffkes geen wipjes posten?
Dit topic is gesloten.