[3D] Contest v5 - Snelheid Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 3.402 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41336

Sorry ik wil ff de 1000e post plaatsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Anoniem: 41336 schreef op 16 December 2002 @ 14:27:
Sorry ik wil ff de 1000e post plaatsen :P
Nou dan wil ik de 1001ste plaatsen :D

IK hoop echt dat het voordeel voor fantasy blijft... daar heb ik nl. al een paar leuke ideetjes over btw.

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-04 11:03
Als het dan toch fantasy wordt (gelukkig :+) dan zou ik toch minstens 3 of zelfs 4 weken geven. Trouwens, mag ik m'n reeds gedeeltelijk gemaakte tempeltje onder handen nemen en gebruiken als inzending? Of moet ik helemaal beginnen (zal dan wel in 3ds max 5 zijn)

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63976

ik ga voor 1003, gelukkig staat lotr voor en ga ik dinsdag naar the two towers :)

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 63976 op 16-12-2002 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

coubertin119 schreef op 16 December 2002 @ 14:44:
Als het dan toch fantasy wordt (gelukkig :+) dan zou ik toch minstens 3 of zelfs 4 weken geven. Trouwens, mag ik m'n reeds gedeeltelijk gemaakte tempeltje onder handen nemen en gebruiken als inzending? Of moet ik helemaal beginnen (zal dan wel in 3ds max 5 zijn)
je moet helemaal overnieuw beginnen :7

daarnaast vind ik het vrij vreemd dat er 65 stemmen uitgebracht zijn, terwijl er pakweg 20 mensen meedoen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
Ik ga meedoen, dus 21 :+, ik ga de contest teisteren met CorelDREAM werk, totdat ik wat meer kan als het huisje van Oogst.

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Allochtoon schreef op 16 december 2002 @ 14:49:
[...]

je moet helemaal overnieuw beginnen :7

daarnaast vind ik het vrij vreemd dat er 65 stemmen uitgebracht zijn, terwijl er pakweg 20 mensen meedoen :/
Zijn veel mensen die bij grote plannen hebben :P
en dan komt er vaak niets van.. en er zijn ook mensen die gewoon stemmen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dash2in1
  • Laatst online: 20-04 09:04
Je kan je ook verwonderen over de meer dan een miljoen views :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Dash2in1 schreef op 16 December 2002 @ 14:51:
ja dat zag ik ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dash2in1 schreef op 16 december 2002 @ 14:51:
Zijn idd veel mensen die aan de f5 toets vastgelijmd zitten :P

Ok ontopic maar weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41237

ja, waar blijft die 6e contest nou? dit begint saai te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41237 schreef op 16 december 2002 @ 14:57:
ja, waar blijft die 6e contest nou? dit begint saai te worden.
Ik quote even LiToKi:
de poll loopt wat mij betreft tot vanavond/morgenochtend, moet genoeg zijn Dan mail ik een modje, heb je morgen een nieuwe contest als 't meezit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017

feli iedereen ;)

fantasy is een leuk onderwerp :P

keb daar wel een paar leuke ideen voor ;)

we hebben er zin in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Anoniem: 41017 schreef op 16 december 2002 @ 15:01:
feli iedereen ;)

fantasy is een leuk onderwerp :P

keb daar wel een paar leuke ideen voor ;)

we hebben er zin in :D
Jah, echtwel... ik loop me nu alweer helemaal te verkneukelen :P

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41237

WhizzCat schreef op 16 December 2002 @ 15:10:
[...]

Jah, echtwel... ik loop me nu alweer helemaal te verkneukelen :P
is dat een woord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jah, WhizziPoes heeft zijn eigen taaltje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
Nee hoor, volgens mij is verkneukelen écht wel een bestaand woord

offtopic gelul: Ik heb dus wel de voorrondes gewonnen van het Nationaal Dictee, dus ik ben een betrouwbare bron :+

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Anoniem: 41336 schreef op 16 December 2002 @ 15:18:
[...]

Jah, WhizziPoes heeft zijn eigen taaltje _/-\o_
Lol, dit vindt www.vandale.nl ervan, 't bestaat dus echt :P

U hebt gezocht op: verkneukelen

RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

ver·´kneu·ke·len (wk.ww.)

1 innerlijk veel plezier hebben => gnuiven, zich verkneuteren2 zich de handen wrijven van voldoening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38587

Vraagje voor LiToKi , kan jij pleaaaase een tutorial maken voor het maken van stripfiguur gastjes? ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Anoniem: 38587 schreef op 16 december 2002 @ 15:30:
Vraagje voor LiToKi , kan jij pleaaaase een tutorial maken voor het maken van stripfiguur gastjes? ;) :P
dan is litoki nog wel even bezig, das niet zomaar 1 tutorial. Gewoon goed leren meshmodelen lijkt me een goed begin, daar licht ook zijn sterkte, de textures zijn vaak simpel. (litoki, belichting in je plaatje was erg mooi, hoe had je dat gedaan, met een plaatje belicht?)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik moet zeggen dat ik geen idee heb bij de onderwerpen die zijn genoemt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38587

gladiool schreef op 16 December 2002 @ 15:32:
[...]

dan is litoki nog wel even bezig, das niet zomaar 1 tutorial. Gewoon goed leren meshmodelen lijkt me een goed begin, daar licht ook zijn sterkte, de textures zijn vaak simpel. (litoki, belichting in je plaatje was erg mooi, hoe had je dat gedaan, met een plaatje belicht?)
meshmodelen lukt wel, maar gastjes zoals hij ze maakt... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1139

Ik heb interieur gestemd. Ik ben 3D n00b, dus aan interieur had ik wel mee willen doen. De rest van de onderwerpen is me te moeilijk, te organisch. Ik heb LotR gelezen en das een wereld vol met stenen, planten, bergen, bossen om nog maar niet spreken van de wezens die daar rondlopen, dat gaat me echt niet lukken.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG
  • Laatst online: 06-04 08:14

MaDDoG

De brakste schakel

Anoniem: 1139 schreef op 16 December 2002 @ 15:40:
Ik heb interieur gestemd. Ik ben 3D n00b, dus aan interieur had ik wel mee willen doen. De rest van de onderwerpen is me te moeilijk, te organisch. Ik heb LotR gelezen en das een wereld vol met stenen, planten, bergen, bossen om nog maar niet spreken van de wezens die daar rondlopen, dat gaat me echt niet lukken.. :P
Maar ook vol kastelen, huizen (interieur!:P), wapens en dat soort onzin. Met een beetje fantasie kan je alles ombuigen naar iets waar je goed in bent/wat je graag wil.

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 11:24
Tutorial; jot; volg er 1tje over boxmodelling en gezichten, en pas dan mijn motto toe; kijk niet naar verhoudingen. Of overdrijf ze.

En aan texturen heb ik een hekel... vandaar..

Belichting; 1 targetspot light met raytraced shadows + brazil skylight, maar dan wit, geen indirect illumination. Daarna in photoshop van rechtsboven nog een lichte spotlight. Verder contrast en brightness een eind omhoog. Dan wordt 't lekker helder :)

Dark-Phoenix; tovernaars, trollen, feeën, elven, torens, ridders, Harry Potter, D&D enz.

[ Voor 11% gewijzigd door LiToKi op 16-12-2002 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

LiToKi schreef op 16 december 2002 @ 15:44:

[knip]

Dark-Phoenix; tovernaars, trollen, feeën, elven, torens, ridders, Harry Potter, D&D enz.
Tad Williams, Weiss & Hickman, Feist, Tolkien, Terry Pratchet etc. etc. als kleine aanvulling, het kasteel en ridders, draken en phoenixen (!) doen het ook erg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
nu ik toch je aandacht heb litoki , :) , Ik wil toch ook eens een ventje "bonen & skinnen", en ik was met de tut in de max 5 handleiding bezig, maar die is wel heel erg uitgebreid, heb jij deze ook gedaan of een wat simpleler van het net?

Is je piloot trouwens in die houding gemodleerd of heb je hem zo geposeerd na bones en skin?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:15

Alpine

Twisted animator

Ik heb al een idee op papier gezet en heb al lightwave opgestart :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WhizzCat schreef op 16 December 2002 @ 15:56:
[...]

Tad Williams, Weiss & Hickman, Feist, Tolkien, Terry Pratchet etc. etc. als kleine aanvulling, het kasteel en ridders, draken en phoenixen (!) doen het ook erg goed :)
terry pratchet rulz :) probleem is dat ik niet echt goed ben met organische wezens maar ik ga wel ff snel wat tutorials doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Anoniem: 63976 schreef op 16 December 2002 @ 16:09:
[...]

terry pratchet rulz :) probleem is dat ik niet echt goed ben met organische wezens maar ik ga wel ff snel wat tutorials doen.
't Hoeft ook helemaal niet organisch te zijn hoor, denk maar eens aan kastelen en grotten en dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
Anoniem: 63976 schreef op 16 December 2002 @ 16:09:
[...]

Neuh, Feist is pakken beter >:)
Ik wil zeker mee doen aan de volgende contest, alleen kan ik geen mensjes maken, enkel statische objecten, toch niet erg hoop ik? Verwacht je maar aan iets gebouw-achtig :d

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

is niet erg :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 11:24
Aandacht op maandag, tis wat... :)

Ik gebruik altijd character studio's voor "bipeds". Je leest en hoort altijd dat je meer controle hebt met bones, en dat is ook zo... als je meer wilt dan iets wat loopt op 2 benen. Een octopus moet je dan ook echt niet met character studio proberen.

Er zijn mensen principieel tegen character studio, maar beter dan dat kan je niet krijgen voor een mens in max. Geen enkel pakket heeft betere IK, bulges etc. (nee ook Maya niet, bron; 3dluvr). Niet zo gek ook als je weet dat ze er al langer mee bezig zijn dan 3dsmax zelf.

Nadeel, ofja het is wat omslachtig, is dat bij bones moet werken met contraints/IK die je allemaal bone voor bone zelf mag instellen (ben gestopt met die bones max tutorials toen ze begonnen met dummy controllers).

Dus;

veel controle en alles zelf doen: bones
quick&easy + biped: character studio

Die piloot was niet in die houding gemoddeld maar char. st., had eerst een andere houding (handen op schoot), maar dat bleek niet zo mooi :)

Tenzij er nog iets geks gebeurd neem ik aan dat de volgende contest "fantasy" wordt, sterker nog, ik kies gewoon fantasy :)

[ Voor 2% gewijzigd door LiToKi op 16-12-2002 16:23 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

LiToKi schreef op 16 december 2002 @ 16:21:
Aandacht op maandag, tis wat... :)

Ik gebruik altijd character studio's voor "bipeds". Je leest en hoort altijd dat je meer controle hebt met bones, en dat is ook zo... als je meer wilt dan iets wat loopt op 2 benen. Een octopus moet je dan ook echt niet met character studio proberen.

Er zijn mensen principieel tegen character studio, maar beter dan dat kan je niet krijgen voor een mens in max. Geen enkel pakket heeft betere IK, bulges etc. (nee ook Maya niet, bron; 3dluvr). Niet zo gek ook als je weet dat ze er al langer mee bezig zijn dan 3dsmax zelf.

Nadeel, ofja het is wat omslachtig, is dat bij bones moet werken met contraints/IK die je allemaal bone voor bone zelf mag instellen (ben gestopt met die bones max tutorials toen ze begonnen met dummy controllers).

Dus;

veel controle en alles zelf doen: bones
quick&easy + biped: character studio

Die piloot was niet in die houding gemoddeld maar char. st., had eerst een andere houding (handen op schoot), maar dat bleek niet zo mooi :)

Tenzij er nog iets geks gebeurd neem ik aan dat de volgende contest "fantasy" wordt, sterker nog, ik kies gewoon fantasy :)
Ik juich jouw wijsheid toe om voor fantasy te kiezen _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:51
ik hoop dat ik nog mee kan doen, volgende week vrijdag gaat ik op vakantie :) :)

ach we zien wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68580

betekent dat dat we vanaf nu aan de gang kunne gaan?
of moet ik gewoon voor zolang ffkes geen wipjes posten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Anoniem: 68580 schreef op 16 December 2002 @ 16:58:
betekent dat dat we vanaf nu aan de gang kunne gaan?
of moet ik gewoon voor zolang ffkes geen wipjes posten? :)
Nee, dat moet in het nieuwe topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

komop tokie openen dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:02

Pelle

🚴‍♂️

Deze gaat op slot, LiToKi gaat zo een nieuwe starten. Linkje komt hier nog te staan zodra het topic er staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:02

Pelle

🚴‍♂️

Hier dus :)

[rml][ 3D] Contest v6 - Fantasy[/rml]
Veel plezier!
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.