Sorry ik wil ff de 1000e post plaatsen
Nou dan wil ik de 1001ste plaatsen
IK hoop echt dat het voordeel voor fantasy blijft... daar heb ik nl. al een paar leuke ideetjes over btw.
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Als het dan toch fantasy wordt (gelukkig
) dan zou ik toch minstens 3 of zelfs 4 weken geven. Trouwens, mag ik m'n reeds gedeeltelijk gemaakte tempeltje onder handen nemen en gebruiken als inzending? Of moet ik helemaal beginnen (zal dan wel in 3ds max 5 zijn)
Skat! Skat! Skat!
Anoniem: 63976
ik ga voor 1003, gelukkig staat lotr voor en ga ik dinsdag naar the two towers
[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 63976 op 16-12-2002 14:49 ]
je moet helemaal overnieuw beginnencoubertin119 schreef op 16 December 2002 @ 14:44:
Als het dan toch fantasy wordt (gelukkig) dan zou ik toch minstens 3 of zelfs 4 weken geven. Trouwens, mag ik m'n reeds gedeeltelijk gemaakte tempeltje onder handen nemen en gebruiken als inzending? Of moet ik helemaal beginnen (zal dan wel in 3ds max 5 zijn)
daarnaast vind ik het vrij vreemd dat er 65 stemmen uitgebracht zijn, terwijl er pakweg 20 mensen meedoen

Ik ga meedoen, dus 21
, ik ga de contest teisteren met CorelDREAM werk, totdat ik wat meer kan als het huisje van Oogst.
Skat! Skat! Skat!
Anoniem: 41336
Zijn veel mensen die bij grote plannen hebbenAllochtoon schreef op 16 december 2002 @ 14:49:
[...]
je moet helemaal overnieuw beginnen
daarnaast vind ik het vrij vreemd dat er 65 stemmen uitgebracht zijn, terwijl er pakweg 20 mensen meedoen
en dan komt er vaak niets van.. en er zijn ook mensen die gewoon stemmen

Je kan je ook verwonderen over de meer dan een miljoen views
ja dat zag ik ookDash2in1 schreef op 16 December 2002 @ 14:51:
Zijn idd veel mensen die aan de f5 toets vastgelijmd zittenDash2in1 schreef op 16 december 2002 @ 14:51:
Ok ontopic maar weer
Ik quote even LiToKi:Anoniem: 41237 schreef op 16 december 2002 @ 14:57:
ja, waar blijft die 6e contest nou? dit begint saai te worden.
de poll loopt wat mij betreft tot vanavond/morgenochtend, moet genoeg zijn Dan mail ik een modje, heb je morgen een nieuwe contest als 't meezit
Anoniem: 41017
feli iedereen 
fantasy is een leuk onderwerp
keb daar wel een paar leuke ideen voor
we hebben er zin in
we hebben er zin in
Jah, echtwel... ik loop me nu alweer helemaal te verkneukelenAnoniem: 41017 schreef op 16 december 2002 @ 15:01:
feli iedereen
we hebben er zin in
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Anoniem: 41237
is dat een woord?WhizzCat schreef op 16 December 2002 @ 15:10:
[...]
Jah, echtwel... ik loop me nu alweer helemaal te verkneukelen
Nee hoor, volgens mij is verkneukelen écht wel een bestaand woord
offtopic gelul: Ik heb dus wel de voorrondes gewonnen van het Nationaal Dictee, dus ik ben een betrouwbare bron
offtopic gelul: Ik heb dus wel de voorrondes gewonnen van het Nationaal Dictee, dus ik ben een betrouwbare bron
Skat! Skat! Skat!
Lol, dit vindt www.vandale.nl ervan, 't bestaat dus echt
U hebt gezocht op: verkneukelen
RESULTAAT (maximaal 20 woorden)
ver·´kneu·ke·len (wk.ww.)
1 innerlijk veel plezier hebben => gnuiven, zich verkneuteren2 zich de handen wrijven van voldoening
Anoniem: 38587
Vraagje voor LiToKi , kan jij pleaaaase een tutorial maken voor het maken van stripfiguur gastjes?
dan is litoki nog wel even bezig, das niet zomaar 1 tutorial. Gewoon goed leren meshmodelen lijkt me een goed begin, daar licht ook zijn sterkte, de textures zijn vaak simpel. (litoki, belichting in je plaatje was erg mooi, hoe had je dat gedaan, met een plaatje belicht?)Anoniem: 38587 schreef op 16 december 2002 @ 15:30:
Vraagje voor LiToKi , kan jij pleaaaase een tutorial maken voor het maken van stripfiguur gastjes?![]()
Anoniem: 38587
meshmodelen lukt wel, maar gastjes zoals hij ze maakt...gladiool schreef op 16 December 2002 @ 15:32:
[...]
dan is litoki nog wel even bezig, das niet zomaar 1 tutorial. Gewoon goed leren meshmodelen lijkt me een goed begin, daar licht ook zijn sterkte, de textures zijn vaak simpel. (litoki, belichting in je plaatje was erg mooi, hoe had je dat gedaan, met een plaatje belicht?)
Anoniem: 1139
Ik heb interieur gestemd. Ik ben 3D n00b, dus aan interieur had ik wel mee willen doen. De rest van de onderwerpen is me te moeilijk, te organisch. Ik heb LotR gelezen en das een wereld vol met stenen, planten, bergen, bossen om nog maar niet spreken van de wezens die daar rondlopen, dat gaat me echt niet lukken..
Maar ook vol kastelen, huizen (interieur!:P), wapens en dat soort onzin. Met een beetje fantasie kan je alles ombuigen naar iets waar je goed in bent/wat je graag wil.Anoniem: 1139 schreef op 16 December 2002 @ 15:40:
Ik heb interieur gestemd. Ik ben 3D n00b, dus aan interieur had ik wel mee willen doen. De rest van de onderwerpen is me te moeilijk, te organisch. Ik heb LotR gelezen en das een wereld vol met stenen, planten, bergen, bossen om nog maar niet spreken van de wezens die daar rondlopen, dat gaat me echt niet lukken..
"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."
Tutorial; jot; volg er 1tje over boxmodelling en gezichten, en pas dan mijn motto toe; kijk niet naar verhoudingen. Of overdrijf ze.
En aan texturen heb ik een hekel... vandaar..
Belichting; 1 targetspot light met raytraced shadows + brazil skylight, maar dan wit, geen indirect illumination. Daarna in photoshop van rechtsboven nog een lichte spotlight. Verder contrast en brightness een eind omhoog. Dan wordt 't lekker helder
Dark-Phoenix; tovernaars, trollen, feeën, elven, torens, ridders, Harry Potter, D&D enz.
En aan texturen heb ik een hekel... vandaar..
Belichting; 1 targetspot light met raytraced shadows + brazil skylight, maar dan wit, geen indirect illumination. Daarna in photoshop van rechtsboven nog een lichte spotlight. Verder contrast en brightness een eind omhoog. Dan wordt 't lekker helder
Dark-Phoenix; tovernaars, trollen, feeën, elven, torens, ridders, Harry Potter, D&D enz.
[ Voor 11% gewijzigd door LiToKi op 16-12-2002 15:46 ]
Tad Williams, Weiss & Hickman, Feist, Tolkien, Terry Pratchet etc. etc. als kleine aanvulling, het kasteel en ridders, draken en phoenixen (!) doen het ook erg goedLiToKi schreef op 16 december 2002 @ 15:44:
[knip]
nu ik toch je aandacht heb litoki ,
, Ik wil toch ook eens een ventje "bonen & skinnen", en ik was met de tut in de max 5 handleiding bezig, maar die is wel heel erg uitgebreid, heb jij deze ook gedaan of een wat simpleler van het net?
Is je piloot trouwens in die houding gemodleerd of heb je hem zo geposeerd na bones en skin?
Is je piloot trouwens in die houding gemodleerd of heb je hem zo geposeerd na bones en skin?
Ik heb al een idee op papier gezet en heb al lightwave opgestart
Anoniem: 63976
terry pratchet rulzWhizzCat schreef op 16 December 2002 @ 15:56:
[...]
Tad Williams, Weiss & Hickman, Feist, Tolkien, Terry Pratchet etc. etc. als kleine aanvulling, het kasteel en ridders, draken en phoenixen (!) doen het ook erg goed
't Hoeft ook helemaal niet organisch te zijn hoor, denk maar eens aan kastelen en grotten en dat soort dingen.Anoniem: 63976 schreef op 16 December 2002 @ 16:09:
[...]
terry pratchet rulzprobleem is dat ik niet echt goed ben met organische wezens maar ik ga wel ff snel wat tutorials doen.
Neuh, Feist is pakken beterAnoniem: 63976 schreef op 16 December 2002 @ 16:09:
[...]
terry pratchet rulzprobleem is dat ik niet echt goed ben met organische wezens maar ik ga wel ff snel wat tutorials doen.
Ik wil zeker mee doen aan de volgende contest, alleen kan ik geen mensjes maken, enkel statische objecten, toch niet erg hoop ik? Verwacht je maar aan iets gebouw-achtig :d
Skat! Skat! Skat!
Aandacht op maandag, tis wat... 
Ik gebruik altijd character studio's voor "bipeds". Je leest en hoort altijd dat je meer controle hebt met bones, en dat is ook zo... als je meer wilt dan iets wat loopt op 2 benen. Een octopus moet je dan ook echt niet met character studio proberen.
Er zijn mensen principieel tegen character studio, maar beter dan dat kan je niet krijgen voor een mens in max. Geen enkel pakket heeft betere IK, bulges etc. (nee ook Maya niet, bron; 3dluvr). Niet zo gek ook als je weet dat ze er al langer mee bezig zijn dan 3dsmax zelf.
Nadeel, ofja het is wat omslachtig, is dat bij bones moet werken met contraints/IK die je allemaal bone voor bone zelf mag instellen (ben gestopt met die bones max tutorials toen ze begonnen met dummy controllers).
Dus;
veel controle en alles zelf doen: bones
quick&easy + biped: character studio
Die piloot was niet in die houding gemoddeld maar char. st., had eerst een andere houding (handen op schoot), maar dat bleek niet zo mooi
Tenzij er nog iets geks gebeurd neem ik aan dat de volgende contest "fantasy" wordt, sterker nog, ik kies gewoon fantasy
Ik gebruik altijd character studio's voor "bipeds". Je leest en hoort altijd dat je meer controle hebt met bones, en dat is ook zo... als je meer wilt dan iets wat loopt op 2 benen. Een octopus moet je dan ook echt niet met character studio proberen.
Er zijn mensen principieel tegen character studio, maar beter dan dat kan je niet krijgen voor een mens in max. Geen enkel pakket heeft betere IK, bulges etc. (nee ook Maya niet, bron; 3dluvr). Niet zo gek ook als je weet dat ze er al langer mee bezig zijn dan 3dsmax zelf.
Nadeel, ofja het is wat omslachtig, is dat bij bones moet werken met contraints/IK die je allemaal bone voor bone zelf mag instellen (ben gestopt met die bones max tutorials toen ze begonnen met dummy controllers).
Dus;
Die piloot was niet in die houding gemoddeld maar char. st., had eerst een andere houding (handen op schoot), maar dat bleek niet zo mooi
Tenzij er nog iets geks gebeurd neem ik aan dat de volgende contest "fantasy" wordt, sterker nog, ik kies gewoon fantasy
[ Voor 2% gewijzigd door LiToKi op 16-12-2002 16:23 . Reden: typos ]
Ik juich jouw wijsheid toe om voor fantasy te kiezenLiToKi schreef op 16 december 2002 @ 16:21:
Aandacht op maandag, tis wat...
Dus;
Anoniem: 68580
betekent dat dat we vanaf nu aan de gang kunne gaan?
of moet ik gewoon voor zolang ffkes geen wipjes posten?
Nee, dat moet in het nieuwe topicAnoniem: 68580 schreef op 16 December 2002 @ 16:58:
betekent dat dat we vanaf nu aan de gang kunne gaan?
Deze gaat op slot, LiToKi gaat zo een nieuwe starten. Linkje komt hier nog te staan zodra het topic er staat
Dit topic is gesloten.