die's wel vet, planet of the apes?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2002 17:00 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
die's wel vet, planet of the apes?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2002 17:00 ]
5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14
Al die mensen die juist zijn ingestapt kunnen van alles nog niet, die kunnen ook nooit zulke mooie stills maken als Wildmedia, maar die mag toch ook gewoon al zijn kunsten hier vertonen.MaDDoG schreef op 05 December 2002 @ 12:47:
[...]
Neen het mag echt niet. Met 'een goede render' wordt een still bedoeld.
Misschien wel een idee voor een andere wedstrijd. Maar hier is het gewoon niet mogelijk. Al die mensen die juist nu zijn ingestapt en lekker aan het 3d-en zijn geslagen kunnen nooit een filmpje insturen.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
misschien een idee voor iemand andersMagic schreef op 05 december 2002 @ 11:49:
[...]
ik dacht dat het een super-turbo grasmaaier zou worden.
Maar het verschil tussen twee schilderijen inleveren en een film en een schilderij vind ik toch wat anders. Ongeacht van de kunnen van de schilder/regiseur.Oogst schreef op 05 december 2002 @ 13:51:
Al die mensen die juist zijn ingestapt kunnen van alles nog niet, die kunnen ook nooit zulke mooie stills maken als Wildmedia, maar die mag toch ook gewoon al zijn kunsten hier vertonen.
"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
[ Voor 16% gewijzigd door Allochtoon op 05-12-2002 18:39 ]
Verwijderd
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Bier, Whiskey en Metal!!
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
[ Voor 24% gewijzigd door LordMithril op 05-12-2002 20:15 ]
Bier, Whiskey en Metal!!
Ik vind het niet echt een brug, er is namelijk ook nog gewoon grond. Maar het ziet er wel weer strak uit jongens.
't is niet alleen niet een brug, 't is ook geen boom, zoals Wildmedia al eerder aangaf, maar 't wordt een AnWB-paal of lantaarnpaal. Maar ik kijk er niet al te vreemd van op dat verschillenden onder ons het voor een boom aanzagen, hij is niet erg fraai vormgegeven (ten eerste veel te dik, ook nogal wat hoekig, en dat hoort niet zo, ook al is 't een verwrongen paal), net zoals de rest van de omgeving de ondergrond is nog redelijk, over de achtergrond zullen we 't maar niet hebben. Ook aan de textures kan nog heel wat gedaan worden (glas is onrealistisch, net zoals de modderplekken (of is 't roest). Ik ga er vanuit dat dit alles komt door alle haast die je had om toch eerder een wip te posten dan iemand anders met hetzelfde idee.
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
[ Voor 46% gewijzigd door Allochtoon op 05-12-2002 21:31 ]
Geen dankArmageddon, ik ben je eewig dankbaar voor de uitleg van glow vorrige contest![]()
![]()
[ Voor 23% gewijzigd door armageddon_2k1 op 05-12-2002 21:22 ]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Verwijderd
Ik vrees dat ik echt niet begrijp wat iedereen aan fouten probeert te vinden in de WIP van wildmedia ... Het is geen boom, want hij ziet er zo niet uit en een boom kan gewoon nooit zo buigen en die auto staat helemaal niet op een brug maar ergens aan de waterkant ...
vdomme ik wil ook kritiek!Allochtoon schreef op 05 December 2002 @ 21:10:
hmm inquestos ik help je effehet zuigt vanaf alle kanten
[afbeelding]
ik wil ook die critiZism kwest
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Ik zie alleen staan hoe ik de car-paint op me model doe, maar ik wil een eigen JPG/BMP met zo'n zelfde glans..
Ik kan dr wel ff snel 1 maken, kheb toch ff nix te doen._subzero_ schreef op 05 December 2002 @ 21:59:
weet iemand misschien een mooie tutorial of iets dereglijks waar in beschreven word hoe je zo'n fan maakt?
Lijkt mij dat je gewoon een kleine dunne smalle box maakt, twist er over, pivot point naar het "midden" verplaatsen en een rotatie array makenOkkE schreef op 05 december 2002 @ 22:02:
[...]
Ik kan dr wel ff snel 1 maken, kheb toch ff nix te doen.
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Verwijderd
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 22:28 ]
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Jah dat is het idd...OxiMoron schreef op 05 December 2002 @ 22:07:
[...]
Lijkt mij dat je gewoon een kleine dunne smalle box maakt, twist er over, pivot point naar het "midden" verplaatsen en een rotatie array maken
Leuk idee, maar zou er eerder een F16-piloot/astronaut in zo'n G-kracht turbo-nog wat (hoe heet zoietsVerwijderd schreef op 05 december 2002 @ 22:23:
en hier is mijn eerste wipje, soms is et vreemd hoe je van et ene id op iets compleet anders komt
maja een hint van wat et word: "strak strak in mijn.... "
[afbeelding]
hmm moet ie wel werken, et werkt
Snel in elkaar gezet, iets te snel misschien. Die methode om je boxen te clonen is niet de beste voor zover ik weet. Is 't niet makkelijker om gewoon een array uit te voren op één box (allochtoon's methode)....
Verwijderd
[ Voor 127% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 22:44 ]
Zal waarschijnlijk beter zijn.. Maar zo heb ik mijne gemaakt, en het resultaat is zo slecht nog niet al zeg ik het zelf.inquestos schreef op 05 December 2002 @ 22:43:
[...]
Snel in elkaar gezet, iets te snel misschien. Die methode om je boxen te clonen is niet de beste voor zover ik weet. Is 't niet makkelijker om gewoon een array uit te voren op één box (allochtoon's methode)....
[..]
Zal waarschijnlijk beter zijn.. Maar zo heb ik mijne gemaakt, en het resultaat is zo slecht nog niet al zeg ik het zelf.
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Is het arrogant als ik hier toch om moet lachen?inquestos schreef op 05 December 2002 @ 22:33:
Allochtoon, ik wilde je kritiek net posten, toen m'n oude pc vastliep, moet ik dus weer helemaal opnieuw typen![]()
Omgeving: kan ik kort over zijn, is er nog niet, zoals 't hoort bij een wip (kan wildmedia nog wat van leren)
... blabla
In plaats van de kleur een texture. Net zoals anders. kleur heeft geen andere eigenschappen als de kleur, de glans/reflectie wordt door andere parameters geregeld.OkkE schreef op 05 December 2002 @ 22:01:
[...]
Ik zie alleen staan hoe ik de car-paint op me model doe, maar ik wil een eigen JPG/BMP met zo'n zelfde glans..![]()
to repetitive music."
tip
[ Voor 21% gewijzigd door LordMithril op 06-12-2002 08:48 ]
Bier, Whiskey en Metal!!
Verwijderd
[ Voor 60% gewijzigd door xces op 06-12-2002 08:52 ]
Verwijderd
Deze is dus vet beter... De auto ziet er nu uit als of hij gloed nieuw is en de nieuwe trotse eigenaar hem vers in de prak heeft gereden.
In times of war the law falls silent
bah, retorische vragen, zijn van die dingen waar je graag een antwoord op zou geven, maar 't niet de bedoeling is dat je er een antwoord op geeft.Verwijderd schreef op 05 december 2002 @ 23:32:
[...]
Is het arrogant als ik hier toch om moet lachen?
Verwijderd
Nee hoor, maar we leveren graag kritiek op je omdat we zo jaloers zijnVerwijderd schreef op 05 December 2002 @ 23:32:
[...]
Is het arrogant als ik hier toch om moet lachen?
Verwijderd
-auto met roest was leuker
Verwijderd
lijkt wel op een bosVerwijderd schreef op 06 December 2002 @ 12:44:
[...]
-auto met roest was leuker
-hang aan de paal een bordje wat je met achterkant kan zien
-blauwe vage licht erachter?! wat is het?
-achtergrond is beetje vaag, is het gewoon een muur?
voor de rest,erg mooi
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Verwijderd
Ziet er echt super uit. Het doet mij een beetje denken aan die race in Star Wars zoveel. Misschien kan je die gebouwen nog wat bijkleuren..? Zomaar een opmerking
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Net als mijne dus...Verwijderd schreef op 06 december 2002 @ 13:16:
Uhm het is een eigenlijk een futuristische motor. alles zit op een grote turbine motor.
Het was Starwars 1WhizzCat schreef op 06 december 2002 @ 13:30:
[...]
Ziet er echt super uit. Het doet mij een beetje denken aan die race in Star Wars zoveel. Misschien kan je die gebouwen nog wat bijkleuren..? Zomaar een opmerking
In times of war the law falls silent
Verwijderd
Hij zit er wel in hoor... hij heeft alleen een andere naam gekregen. Ik had net zoiets toen ik een glow effect wilde toevoegen en de tutorials lijken op elkaar. Het zit WEL in max voor zover ik weet (v4 en v5), maar heeft dus een andere naam gekregen... ff zoeken naar particals ofzo in de helpfile of je manual.OkkE schreef op 06 december 2002 @ 14:21:
Ehh hoe maak ik realistische rook??
Ik had een tutorial, maar daar gebruiken ze Partical Combustion maar die zit niet in mijn Max4...![]()
Verwijderd
Die vlek komt doordat de haren van fur gewoonlijk niet écht 3d zijn en als ze recht naar de camera toe staan, dan valt er dus niks te renderen aan de top en krijg je dat effect. Dit is eenvoudigweg op te lossen door de haren allemaal random schuin en een beetje gebogen te laten staan, waardoor ze nergens meer met zijn allen exact naar de camera toe staan.Allochtoon schreef op 05 december 2002 @ 17:57:
houston we have a problem...
ik krijg dat verotte "onbehaarde gat" maar niet weg, volgens mij kijk je dan recht op de "fur" zodat je er recht op kijkt ofzo en dan een gat ziet, maar ik heb met bijna elke instelling zitten futselen en hij wil maar niet weg![]()
[afbeelding]
help plz
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
Verwijderd
thx! ik ben eerlijk gezegd nog een beetje teleurgesteld over de gehele vogel vooral de vacht mooi krijgen (super veel verschillende texturen en tinten overal) is pain in the ass. Ik zal wel een filmpje maken, maar dan lukt me niet in paar dagen, render times zijn aars hoog met furVerwijderd schreef op 06 December 2002 @ 17:04:
allochtoon, dat idee met die vogel die een vis pakt is echt geweldig, de uitvoering ook. maar denk je niet dat je beter een filmpie kan maken om het concept "snelheid" wat beter te tonen?
offtopic:
het is geen sinterklaas meer hoor
ok cool ik ga het ff proberen. Thnx voor je antwoord!!!MaDDoG schreef op 05 December 2002 @ 03:11:
[...]
Ok, natuurlijk wil ik je helpen. Daar gaan we (niet meer helemaal nuchter. dus tikfouten voorbehouden). Zoals al eerder/eerder uitgelegd in deze thread gebruik ik voor die glow bij vooral het chroom een post-render effect. Die kijkt hoeveel licht er door een materiaal woordt terug gegeven naar de camera en afhankenlijk daarvan een stuk van een object laat glowen. In lightwave heet het 'bloom'.
De instellingen:
Het chroom:
RGB-kleur: 200, 200, 200
Diffuse: 30%
Specularity: 35%
Glossiness: 40%
Reflection: 75%
Verder laat ik de orginele kleur 100% doorschijnen door de highlights op het materiaal.
De autolak
RGB-Kleur: 255, 000, 025
Diffuse: 80%
Specularity: 20%
Gloosiness: 70%
Reflection 15%
Verder laat ik de orinele kleur 15% doorschijnen door de highlights.
Ik heb geprobeerd alle instellingen pakket onafhankelijk te houden. Al zal ik niet weten waar alles zit in elk pakket (vooral de 'color highlights').
Als je me een render of screenie stuurt van jou auto wil ik best even kijken wat ik denk (vergeet asjeblieft niet dat ik ook pas 2 maanden echt die-hard aan het 3d-en ben, ik ben nog lang geen guru. Al is dat wel mijn plan) dat er anders kan/ wat er mist.
Wil graag mensen helpenDat dat duidenlijk mag zijn. Moet toch lightwave een beetje pushen in dit overwelmende 3d max forum
.
edit:
Voor max heb ik deze links gevonden voor het 'bloom effect http://www.neilblevins.co..._bloom/specular_bloom.htm
http://www.tdp.nu/ofer/tutBloom.html Ik wist de naam niet voor het effect.. dus meer heb ik niet kunnen vinden.
github.com/Error323
Je velgen/wielen zien er ietwat vervormd uitError323 schreef op 06 December 2002 @ 18:37:
[...]
ok cool ik ga het ff proberen. Thnx voor je antwoord!!!
ik heb nu dit
[afbeelding]
to repetitive music."
Textures erg FOUT (ik kan het niet, maar het is het gewoon niet), en er zit een knak in de kapQylos schreef op 06 December 2002 @ 20:13:
Work In Progress
[afbeelding]
K vind hem steeds beter worden. Comments + Tips.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Achterkant is plat dus...MaDDoG schreef op 06 december 2002 @ 20:16:
Wordt inderdaad steeds mooier. Alleen ben ik nu al een paar posts de achterkant van je vliegtuig kwijt. Heb je die laten varen? Of staat die gewoon toevallig niet op de laaste wips
Voor verdere ideeen zou je misschien van die antenne's kunnen plaatsen onder je cockpit/neus. Die je in het echt ook vaak ziet. En de neus wat minder laten glimmen en wat matter houden.
Verwijderd
Mja gaat nog komenWhizzCat schreef op 06 December 2002 @ 13:30:
[...]
Mja beetje spijtig maar goed
Het ik geprobeerd maar ik snap er geen fock. Zeg me a.u.b wat ik verkeerd doe.gladiool schreef op 06 December 2002 @ 13:58:
output, nu nog een beetje het idee van snelheid, met wat Moblur enzo
Verwijderd
SweetWhizzCat schreef op 06 December 2002 @ 16:12:
Final
[afbeelding]
Ja beste mensen, dit is mijn final want helaas zit ik eigenlijk veel te krap in mijn tijd
Stomme school enzo, dus ik ben bang dat jullie het hier mee moeten doen. Goed, als ik kijk naar wat sommige anderen maken, tja, dan ben ik bang dat dit een nutteloze tijdsbesteding van mij is, maar wel leuk om te doen en daar gaat het mij om. Tis ook een leuke oefening om op een thema iets te maken.
Hoe dan ook, dit is het voor mij en ik hoop dat jullie het leuk/mooi/spannend/whatever vinden!
Verwijderd
Ik ben te lui om het op te zoeken... maar deze auto had je toch al een tijd getoond in "post je 3d spul"? Anders lijkt ie er veel op (is dezelfde auto als tutorials van Raz ofzoiets).Error323 schreef op 06 December 2002 @ 18:37:
[...]
ok cool ik ga het ff proberen. Thnx voor je antwoord!!!
ik heb nu dit
[afbeelding]
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2002 21:11 ]
Ik dnek ook niet dat hij meedoert aan de wedstrijd. Hij was alleen benieuwd naar de instellingen van de lak, en liet zijn bevindingen zien. Al geef ik toe dat het niet erg handig was hier zijn plaatje te postenVerwijderd schreef op 06 december 2002 @ 21:09:
[...]
Ik ben te lui om het op te zoeken... maar deze auto had je toch al een tijd getoond in "post je 3d spul"? Anders lijkt ie er veel op (is dezelfde auto als tutorials van Raz ofzoiets).
Edit: ik heb het ff opgezocht en het is idd hetzelfde model als die je eerder poste. En in het regelement voor de contests staat duidelijk dat je geen materiaal van voor de startdatum mag gebruiken. Sorry...
to repetitive music."
Eh, nee waar die kogel vandaan komt, weet ik echt niet, tis gewoon het snelste dat ik kon bedenken, behalve licht natuurlijkVerwijderd schreef op 06 december 2002 @ 20:50:
[...]
SweetKogel uit korn als inspiratie ???? toevallig
. Zit er tof uit!!!
Ziet er VET uit man!!
[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]
Heel mooi gemaakt maar die voorste tanden lijken verdacht veel op kiezenVerwijderd schreef op 05 December 2002 @ 22:23:
en hier is mijn eerste wipje, soms is et vreemd hoe je van et ene id op iets compleet anders komt
maja een hint van wat et word: "strak strak in mijn.... "
[afbeelding]
hmm moet ie wel werken, et werkt
[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]
De motion blur die je als rendering effect toevoegt is gelijk aan motion blur in Photoshop: gewoon een blur met een richting. Échte motion blur moet je instellen per object. Bij de properties van een object kun je hem object motion blur meegeven en die kun je dan in het rendering dialog instellen. Of als je ook de camerabeweging wilt blurren: dan moet je dat doen met een multi-pass-effect bij de instellingen van de camera zelf.Verwijderd schreef op 06 december 2002 @ 20:48:Het ik geprobeerd maar ik snap er geen fock. Zeg me a.u.b wat ik verkeerd doe.
Rendering Effects --> Motion Blur Toevoegen(instellen als default). Ik heb toen een render gemaakt gebeurde er niks. Dus ik d8 er moet motion zijn om motion blur te kregen dus ik een animatie van gemaakt en ergens midden in animatie een still laten renderen. Geen verschil met animatie loze render!!! Daar raakte ik het spoor bijster.
Heb de help file er op nageslagen. Helaas niet veel meer duidelijkheid.
PLease tell me what i am doing wrong!!!
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
wat is er mis met een slak?!?!WhizzCat schreef op 07 December 2002 @ 00:01:
[...]
Eh, nee waar die kogel vandaan komt, weet ik echt niet, tis gewoon het snelste dat ik kon bedenken, behalve licht natuurlijk, en dus aangezien iedereen hier slakken poste, en een paar race dingen, besloot ik het maar supersnel te maken dus
Niks! Dat is het mooie, slakjes zijn cool _@/
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
[ Voor 11% gewijzigd door OkkE op 07-12-2002 16:14 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq