[3D] Contest v4.0 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste
Acties:
  • 3.368 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 14:15
voor iedereen die nog een tutorial nodig heeft over [vul maar wat in];

http://www.cgtalk.com/sho...f6df2e859a&threadid=21263

de grootste waslijst met tutorials die ik tot nu toe gezien heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
LiToKi schreef op 15 November 2002 @ 11:25:
voor iedereen die nog een tutorial nodig heeft over [vul maar wat in];

http://www.cgtalk.com/sho...f6df2e859a&threadid=21263

de grootste waslijst met tutorials die ik tot nu toe gezien heb :)
Gaaf man, thnx. Maak een faq aan "Voor Tutorials - Hier" , copy pasten die links, en wij worden nooit meer lastig gevallen met vragen naar tutorials :+ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Alles gaat om leren. Hoe meer je leest en leert hoe mooiere dingen je kunt maken. En uit de tutorials wil ik dezen aanbevelen: http://www.neilblevins.com/cg_education/cg_education.htm Die gast heeft extreem veel kennis.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://all.at/3dmaxtutorials
Mijn lijst met allemaal sites met 3dmax tutorials. Er zijn er idd al velen. Ik download al mijn tutorials en brand ze op cd zodat ik een offline repository heb met tutorials. Ik zit nu op 300 Mb tutorials en als ik er een nodig heb zit die er meestal wel tussen. Werkt perfect. Als iemand 300 Mb ruimte heeft kan ik ze er wel opzetten mijn chello accountje kan maar 10 mb hosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 09:41
Ik heb een kort filmpje gemaakt, ben er nog niet tevreden over, de explosie kan beter en de machinegun moet nog schietten :P

http://home.wanadoo.nl/ad22.beekman/test.rar
of
http://home.wanadoo.nl/ad22.beekman/test.zip
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/ad22.beekman/5.jpg

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

messi schreef op 15 november 2002 @ 14:18:
Ik heb een kort filmpje gemaakt, ben er nog niet tevreden over, de explosie kan beter en de machinegun moet nog schietten :P

http://home.wanadoo.nl/ad22.beekman/test.rar
of
http://home.wanadoo.nl/ad22.beekman/test.zip
mooi maarre, je moet een view, een stilstaand plaatje doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 15:01:
[...]

mooi maarre, je moet een view, een stilstaand plaatje doen :)
dat weet ik, maar als wip mag je filmpjes posten :D
ik kies de mooiste frame uit en die neem ik als final.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Neeeeeee! Ik heb net gras gemaakt met Shag: Fur en toen pastte ik even een Material ID aan en save'te em, en toen drukte ik render en nu crashed ie elke keer! Boehoehoe!! ;( Ik kan nu helemaal niet meer verder! <snik> :( ;(

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

maak ALTIJD backups, ik had paar jaar geleden vet mooie bij gemaakt die door een tuin vloog en toen corrupte dat klere ding, heb staan schelde joh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
armageddon_2k1 schreef op 15 November 2002 @ 15:32:
Neeeeeee! Ik heb net gras gemaakt met Shag: Fur en toen pastte ik even een Material ID aan en save'te em, en toen drukte ik render en nu crashed ie elke keer! Boehoehoe!! ;( Ik kan nu helemaal niet meer verder! <snik> :( ;(
kijk nog ff snel in je autoback folder, met een beetje geluk staat daar nog een oude in, kan je terug (autobak.mx etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Verwijderd schreef op 15 November 2002 @ 01:06:
We zien dat toch ongeveer steeds dezelfde in een hoge positie op de eindlijst belanden, dus we vonden dat daar naast de eer ook nog een straf bij moest komen :) Het is zo oneerlijk om als je zo goed bent mee te doen en zo de rest een minderwaardigheidscomplex aan te maxen
Wat boeit het wie hier wint?

Ten eerste is heel dit gedoe opgezet om te leren 3d-en, niet om te winnen.

Ten tweede valt er toch niks zinvols te winnen en credits voor goed werk krijg je toch wel als je iets hier post dat erg goed is.

Ten derde is het wel heel eervol en zo om te winnen, maar winnaars van andere keren doen niet eens altijd mee. Gladiool (om maar een voorbeeldje te noemen) doet zelden mee, en als ie mee doet maakt ie een zeer goede kans te winnen. Winnen als dat soort types niet meedoen is dus sowieso al een soort tweede prijs.

En verder: we modellen toch zeker voor de lol, voor het plezier, niet om iets te winnen. Als je daarom modelt, doe je echt iets verkeerd.

Ik zie deze contests dus gewoon als iets voor de fun, winnen boeit niet. Wat dat betreft vond ik de Workshops eigenlijk een stuk leuker dan de contests.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WHEN A TEDDY BEAR GOES EVIL!!!! })

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/beertje.jpg

shag fur vat ik nog niet helemaal, maar dit is wat eruit kwam na een uurtje proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ROFL! :D met die beer wil ik niet knuffelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 11:06:
[...]

Ik snap wat je bedoeld, alleen is het ontzettend lastig om in te gaan delen in die categorieen. Het word dan moeilijk om de scheidingslijn te trekken. Dat het schrijven van een tutorial een straf was was ook meer een grapje. Kijk, we doen deze contest omdat we onze "skills" willen tonen en verbeteren. Het is gewoon vrij duidelijk dat er een paar zijn -waaronder jij- die een stuk hoger niveau hebben dan de rest. En het zou gewoon mooi zijn als de rest dan een stuk omhoog word getrokken door jou niveau, en dat zou kunnen door bijv. een tutorial die jij dan zou schrijven.
Het hoeven maar kleine dingetjes te zijn, maar het leek me gewoon best leuk en leerzaam voor de rest.
Ok, nog een ding dan hierover:

Dit snap ik, maar ik vind het niks om dit als wedstrijdelement in te bouwen. Dat van die categoriëen blijft het eerlijkste. Men kan zelf kiezen waar men in deel wil nemen. Anderen kunnen later nog kijken of hun keuze wel slim/eerlijk was.

Ik denk tevens dat het meedoen sowieso al slim is als je wat bij wilt te leren ook zonder die strafregel.

En als je dan toch een zekere verplichting in wilt voeren, maak het dan 'verplicht' dat mensen van de Experts die een vraag gesteld wordt door iemand van de Novice-groep, deze zo goed mogelijk moeten beantwoorden. Binnen zekere perken natuurlijk, anders blijven sommige van ons bezig om mensen uit te leggen dat je een complex object na twaalf booleans beter niet naar NURB kan converteren of dat je bij het toevoegen van een Line aan een bestaande Spline beter Snap to Vertex aan kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

armageddon_2k1 schreef op 15 november 2002 @ 15:32:
Ik heb iets soortgelijks in max5. Vreselijk veel vastlopers. Bij mij zit het hem in de material library.
Maak je material slots even 'leeg' door een leeg materiaal naar de volle slots te slepen.
Later kun je, als je er weer bij moet, met 'Get Material' je materialen weer terug krijgen. Het werkte bij mij dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Oogst schreef op 15 november 2002 @ 16:24:
[...]Wat boeit het wie hier wint?
volledig mee eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 17:02:
[...]

Ok, nog een ding dan hierover:

Dit snap ik, maar ik vind het niks om dit als wedstrijdelement in te bouwen. Dat van die categoriëen blijft het eerlijkste. Men kan zelf kiezen waar men in deel wil nemen. Anderen kunnen later nog kijken of hun keuze wel slim/eerlijk was.

Ik denk tevens dat het meedoen sowieso al slim is als je wat bij wilt te leren ook zonder die strafregel.

En als je dan toch een zekere verplichting in wilt voeren, maak het dan 'verplicht' dat mensen van de Experts die een vraag gesteld wordt door iemand van de Novice-groep, deze zo goed mogelijk moeten beantwoorden. Binnen zekere perken natuurlijk, anders blijven sommige van ons bezig om mensen uit te leggen dat je een complex object na twaalf booleans beter niet naar NURB kan converteren of dat je bij het toevoegen van een Line aan een bestaande Spline beter Snap to Vertex aan kan zetten.
Prima... je hebt wellicht ook gelijk. Misschien even in overleg met Wildeaap doen of we de volgende wedstrijd in categorieen gaan doen? En wie beslist over wie in welke categorie past? Ik denk dat 2 of 3 categorieeen genoeg zijn :) Maar goed... genoeg slowchat... verder op icq of msn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Dit topic is er voor de lol, ga het nou niet overstelpen met regels en indelingen en gedoe, dan is de fun er voor mij echt wel af hoor, als al die regels erin komen.

En dat is niet omdat ik niks uit wil leggen, gezien de aard van 80% van al mijn posts doorgaans.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst schreef op 15 november 2002 @ 16:24:
[...]

Wat boeit het wie hier wint?

Ten eerste is heel dit gedoe opgezet om te leren 3d-en, niet om te winnen.

Ten tweede valt er toch niks zinvols te winnen en credits voor goed werk krijg je toch wel als je iets hier post dat erg goed is.

Ten derde is het wel heel eervol en zo om te winnen, maar winnaars van andere keren doen niet eens altijd mee. Gladiool (om maar een voorbeeldje te noemen) doet zelden mee, en als ie mee doet maakt ie een zeer goede kans te winnen. Winnen als dat soort types niet meedoen is dus sowieso al een soort tweede prijs.

En verder: we modellen toch zeker voor de lol, voor het plezier, niet om iets te winnen. Als je daarom modelt, doe je echt iets verkeerd.

Ik zie deze contests dus gewoon als iets voor de fun, winnen boeit niet. Wat dat betreft vond ik de Workshops eigenlijk een stuk leuker dan de contests.
_/-\o_ mee eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Pfew...ik heb nog een oude file kunnen vinden in mijn Recycle-Bin, ik moet hem nog wat veranderen, maar daarna is ie weer de oude.

Vraagje:
Als ik Material ID's aan het maken ben van een Mesh, en ik wil een oude veranderen, lukt dat niet. Ik kies : Choose bij ID en dan het nummertje en dan selecteer ik er wat dingetjes bij, maar hij slaat die wijzigingen niet op. Als ik dan weer Choose bij ID doe is het gewoon weer de oude. Vast een hele domme n00b-actie van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Euh, material ID's slaat ie gewoon op hoor, maar alleen voor faces/polygons natuurlijk. Is dat het?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Ik gebruik Faces. Maar als ik een ID laad bij Choose Material ID en hem wijzig dan is ie dus niet gewijzigd als ik em weer laad. Snappie? Naja, ik probeer het wel uit te vogelen, zo'n probleem is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ik kap ffkes met de contest, kben te druk met een ander 3ds projectje van me, misschien maak ik mn bakkie friet nog wel af voor et einde van de contest. (al begon ie me al flink tege te staan aangezien ik er nix meer mee kon leren eigelijk, en das toch mn doel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

zo, de shirtjes zijn weg :)

nu kan er weer gedriedeed worden :)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=27646

alleen kan ik de velgen niet meer bewerken :(
als ik naar de spline modifier terugga zie ik geen vertices, segment of wat dan ook meer :(

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atgast schreef op 15 November 2002 @ 23:30:
zo, de shirtjes zijn weg :)

nu kan er weer gedriedeed worden :)

[afbeelding]

alleen kan ik de velgen niet meer bewerken :(
als ik naar de spline modifier terugga zie ik geen vertices, segment of wat dan ook meer :(
_/-\o_ erg mooi! _/-\o_

wel jammer dat je die velgen nou niet meer kan bewerken

(vraagje aan atgast: hoe heb je die (geweldige) banden gemaakt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 23:42:
[...]

_/-\o_ erg mooi! _/-\o_

wel jammer dat je die velgen nou niet meer kan bewerken

(vraagje aan atgast: hoe heb je die (geweldige) banden gemaakt?)
probeer deze eens. ziet er best wel net uit :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 23:57
Ehm n00b-vraag: hoe zet je verschillende textures op één object (en hoe kan dit dan een beetje "smooth", zodat je niet van die scherpe overgangen hebt)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heuveltje schreef op 16 november 2002 @ 14:29:
[...]

probeer deze eens. ziet er best wel net uit :)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/yomoki-happy.gif geweldig! thx man! Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/yomoki-happy.gif _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

m'n laatste wip van vandaag, dalijk met wat vrienden gaan chinezen :P

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=27790

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat er weinig gepost wordt en ik nog wat tijd erin kon steken, doe ik maar een update:
Afbeeldingslocatie: http://www.wildmedia.nl/got/krantenartikel.jpg

Ook een linkje naar de originele render.

Ik weet het, het is 'het convooi'. Ik zag het net maar ben te lui om het te veranderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Errug netjes gedaan hoor! Petje af. :)

Hoe heb je de gebouwen op de achtergrond gemaakt? Al dat glas e.d.?

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind hem met kleur nog beter eerlijk gezegd. Die helm is ook erg mooi vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

ok dan post ik ook wel
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/wipoorlog.jpg
ik weet het die explosie kan "beter(anders)" en er komt nog wat meer spervuur in etc etc
nice job wild :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scipionyx schreef op 16 november 2002 @ 18:01:
Errug netjes gedaan hoor! Petje af. :)

Hoe heb je de gebouwen op de achtergrond gemaakt? Al dat glas e.d.?
aleen de tank de helm en dat draad helemaal vooraan in de foto zijn 3d denkik hoor.. al die gebouwen is gewoon een achtergrond plaatje neem ik aan.

maar dat maakt dit werke er niet minder op.. dit is echt super vet.. komt bij de "mooiste 3d werkjes van got" in mijn collectie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

is ook 3d :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had het eigelijk over de post van wild media :P (of was dat een sarcastisies reply?) maar bij jouw render zit echte een coole sweer in btw... kweet niet hoe je dat hebt gedaan maar dat plaatje heeft echt sweer.. (kan er niet de goede woorden voor vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Verwijderd schreef op 16 November 2002 @ 19:38:
[...]

aleen de tank de helm en dat draad helemaal vooraan in de foto zijn 3d denkik hoor.. al die gebouwen is gewoon een achtergrond plaatje neem ik aan.

maar dat maakt dit werke er niet minder op.. dit is echt super vet.. komt bij de "mooiste 3d werkjes van got" in mijn collectie :P
hehe gebouwen zijn ook 3d :) (van wildmedia dus)

draadje vooraan juist niet volgens mij, ik gok dat dat een photoshop lijntje met een bevel is :) (en zo niet; dat had wel makkelijk geweest :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiToKi schreef op 16 november 2002 @ 19:44:
[...]

hehe gebouwen zijn ook 3d :) (van wildmedia dus)

draadje vooraan juist niet volgens mij, ik gok dat dat een photoshop lijntje met een bevel is :) (en zo niet; dat had wel makkelijk geweest :p)
erm.. ik geloof echt niet dat die gast die gebouwen op de achtergrond heeft zitten moddelen.. zie dat glas enzo.. als ie dat echt heeft gemodelt is hij echt de king..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
nee oke, dat zijn foto's/textures, de algemene vorm is wel 3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiToKi schreef op 16 november 2002 @ 19:47:
nee oke, dat zijn foto's/textures, de algemene vorm is wel 3d
ah ik snap het nu.. tis gewoon een flinke bump... :D dat verklaart een hoop \o/

maar tis echt super vet gedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Verwijderd schreef op 16 november 2002 @ 19:42:
[...]

ik had het eigelijk over de post van wild media :P (of was dat een sarcastisies reply?) maar bij jouw render zit echte een coole sweer in btw... kweet niet hoe je dat hebt gedaan maar dat plaatje heeft echt sweer.. (kan er niet de goede woorden voor vinden)
naar mijn weten is het wel gemoddeld, lol boeiend ook :)
over de sfeer, eerlijk gezegd heb ik gewoon paar "settings" geprobeerd, zoals opkomende zon, nacht, toen d8 ik goh ik doe er fog bij, en dit is het resultaat, maar ik vind het heel moeilijk om te kiezen tussen verschillende sferen..
iig is lightning heel belangrijk (heb ik ook meeste moeite mee :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allochtoon schreef op 16 November 2002 @ 19:53:
[...]

naar mijn weten is het wel gemoddeld, lol boeiend ook :)
over de sfeer, eerlijk gezegd heb ik gewoon paar "settings" geprobeerd, zoals opkomende zon, nacht, toen d8 ik goh ik doe er fog bij, en dit is het resultaat, maar ik vind het heel moeilijk om te kiezen tussen verschillende sferen..
iig is lightning heel belangrijk (heb ik ook meeste moeite mee :X )
zo'n sweertje moet ik dus ook in men gateroom krijgen.. het is te.. helder.. er hangt in de film echt een soort sweer die krijg ik er niet in..

mijne:
Afbeeldingslocatie: http://www.blueflame.cc/stargates.jpg

film:
Afbeeldingslocatie: http://membres.lycos.fr/mccabe/sg-1/sg1.jpg

bij de mijne mist er gewoon sweer.. okal weetik dat ik een aantal lampen nog anders moet kleuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

misschien niet zo handig om het hier te posten maar ik reageer er wel ff op, imho is je plaatje te "perfect" (wel mooi gemodeld :D ) probeer eens wat meer fleurige textures, roest op sommige metalen delen, zoals je zelf aangeeft wat andere belichting, en bump map eens een aantal dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allochtoon schreef op 16 november 2002 @ 20:16:
misschien niet zo handig om het hier te posten maar ik reageer er wel ff op, imho is je plaatje te "perfect" (wel mooi gemodeld :D ) probeer eens wat meer fleurige textures, roest op sommige metalen delen, zoals je zelf aangeeft wat andere belichting, en bump map eens een aantal dingen :)
dat zijn nou juist de dingen die ik niet leuk vind om te doen :P:P

maar in men 2de plaatje ziet het er al wat beter uit..
http://www.blueflame.cc/stargate2.jpg

maar laten we maar weer ontopic gaan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:01
Verwijderd schreef op 16 November 2002 @ 20:10:
[...]

zo'n sweertje moet ik dus ook in men gateroom krijgen.. het is te.. helder.. er hangt in de film echt een soort sweer die krijg ik er niet in..

mijne:
[afbeelding]

film:
[afbeelding]

bij de mijne mist er gewoon sweer.. okal weetik dat ik een aantal lampen nog anders moet kleuren..
Ik kijk echt al maanden met verbazing naar jouw Stargate. Ik denk dat je gebruik moet gaan maken van verschillende kleuren materialen enzo. Nu heb je voornamelijk grijs, maar zoals je bij de originele pic ziet is het staal groen en de achtergrond een beetje bruinig. Ik denk dat je op die manier sowieso al wat meer sfeer kunt brengen. Ook is het natuurlijk niet erg om textures te gebruiken of een subtiele bumpmap op de achterwand.

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 november 2002 @ 17:36:
Omdat er weinig gepost wordt en ik nog wat tijd erin kon steken, doe ik maar een update:
[afbeelding]

Ik weet het, het is 'het convooi'. Ik zag het net maar ben te lui om het te veranderen :)
_/-\o_ enorm mooi , zeer gut...echt übermooi _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiMension schreef op 16 november 2002 @ 20:18:
[...]

Ik kijk echt al maanden met verbazing naar jouw Stargate. Ik denk dat je gebruik moet gaan maken van verschillende kleuren materialen enzo. Nu heb je voornamelijk grijs, maar zoals je bij de originele pic ziet is het staal groen en de achtergrond een beetje bruinig. Ik denk dat je op die manier sowieso al wat meer sfeer kunt brengen. Ook is het natuurlijk niet erg om textures te gebruiken of een subtiele bumpmap op de achterwand.
hmmz... deze text zet me aan het denken.. :D je hebt gelijk.. als je goed naar die foto kijkt zie je eigelijk presies wta ik moet veranderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Verwijderd schreef op 16 november 2002 @ 20:10:
[...]

mijne:
[afbeelding]

film:
[afbeelding]

Verkeerde topic, maar geef je lampen eens een wat opvallende attenuation mee en maak de schaduwen een stuk vager.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:01
Verwijderd schreef op 16 November 2002 @ 20:23:
[...]

(...) als je goed (...) kijkt (...)
Je hebt zojuist de zin van het leven doorgrond :+

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok even een uitleg over die gebouwen dan. Zie dit maar als een tutorialtje.

Het gaat hier alleen even over het gebouw op de voorgrond. Dit is een NURB cylinder met een aantal bitmaps gebruikt als materiaal. Deze bitmaps zijn heel wat kleiner dan op mijn HDD :) Hierdoor zie je soms de details niet en lijken sommige op alkaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.wildmedia.nl/got/AllDirty1.jpg
Dit is de Diffuse Color Map en zorgt voor het grootste gedeelte van de kleur. Deze is gemixt met een Noise Map (groen en grijs) om hem nog wat minder strakt te krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://www.wildmedia.nl/got/AllWindowsShiny.jpg
Dit is de Glossiness Map. Deze zorgt ervoor dat alleen de ramen glinsteren en de muren niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.wildmedia.nl/got/AllWindowsDirty.jpg
Dit is de Specular Color Map. De ramen zijn hier smerig en dus is het glans niet egaal. De kleur voor de muren is hier wit, maar daar blijft weinig van over omdat deze door de Glossiness Map al afgeschermd worden.
Je kunt hier niet alle vlekken en troep op de ramen zien omdat dit plaatje for obvious reasons verkleind is.

Afbeeldingslocatie: http://www.wildmedia.nl/got/AllWindowsBroken.jpg
Dit is de Opacity Map. Deze zorgt ervoor dat de muren niet doorzichtig zijn, de ramen een beetje en de gaten in de ramen helemaal. Dat de ramen niet doorzichtig lijken komt doordat ze erg glimmen en dus valt dat effect met de hier gebruikte camerahoek weg.

Afbeeldingslocatie: http://www.wildmedia.nl/got/Dirt1.jpg
Is 2x getiled en gemixt met deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.wildmedia.nl/got/AllWindowsBrokenDirty.jpg
en een Noise Map om de bumpmap te maken. Deze zorgt met de latere Displacement Map voor een wat scherpere weergave van de schade aan het gebouw.

Afbeeldingslocatie: http://www.wildmedia.nl/got/AllWindowsShiny.jpg
Dit is dezelfde map als voor Glossiness en is gebruikt bij Reflection als Mask zodat de muren en de gaten in de ramen niet kunnen reflecteren. Ik had eerst een Ray Trace Map als reflectie hieronder, maar ik was hiermee iets enthousiaster dan mijn processortjes. 45 minuten om alleen dit gebouw uit te spugen op 800x600.
Nu zit er een Noise Map (licht groen en geel/oranje) onder als geflecteerd materiaal.

De Displacement Map is dezelfde als de Bump Map alleen is de Noise Map hier vervangen voor de volgende om de ramen wat verder naar achteren te leggen en te suggereren dat er kozijnen zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.wildmedia.nl/got/AllWindows2.jpg
Dit plaatje is iets geblurred om de randen niet té scherp te maken.

Dit laatste plaatje was trouwens de basis van alle layers in Photoshop.

De Shader is een standaard Oren-Nayar-Blinn.
Diffuse Level op 100
Roughness op 78
Soften op 0,4
Ambient Color is een smerig groen/bruine kleurtje.
Andere waardes zijn irrelevant, want die zijn vervangen voor de bovenstaande bitmaps met de volgende waardes.
Diffuse Color: 100
Glossiness: 96
Specular: 97
Opacity: 100
Bump: 555
Displacement: 11

Ik vergeet vast iets, nouja het is nog vroeg.

Oh en Allochtoon? Die van jou doet me erg denken aan het eindshot van Full Metal Jacket. En dat heb ik altijd een erg indrukwekkende opname gevonden. Is dat wat je wilde recreëren?
Mooi hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Niet online

Mir

Wildmedia: Super!!! Die auto...gaaaf!!
En zoals ik al dacht; dat zwart wit (op Sepia zoals ik aangaf) maakt het wat realistischer. Ik vind hem cool!

Allochtoon: Minstens zo gaaf! Sfeer zit er inderdaad goed in. Post even een groter formaat als het kan, of doe je dat alleen bij je final?
Hij is echt heel gaaf, die houdingen van die soldaten zijn ook goed!

Appel: Mooi mooi! Maar inderdaad te echt! Geel licht zal hier wel wat aan veranderen, plus het niet zo 'scherp' te laten zijn...leg je focus iets dieper ofzo? (Ik heb nog nooit iets aan 3D zelf gedaan, dus ik weet niet of dit een oplossing is...maar dat lijkt mij van wel ;) )

Jongens...go on! super cool dit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mir schreef op 17 november 2002 @ 10:19:
Wildmedia: Super!!! Die auto...gaaaf!!
En zoals ik al dacht; dat zwart wit (op Sepia zoals ik aangaf) maakt het wat realistischer. Ik vind hem cool!
Thanks! Maar ...... zoals je aangaf? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooie tutorial wildmedia :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Ik heb mijn landschap nu af, alleen nu moet ik dus echt een gevecht maken, maar het lukt me maar niet een echte laser (ala Starwars) te maken. Heeft iemand daar een tutorial over of gewoon een tip? Ik heb al bij die lijst van cgtalk.com gekeken, bij 3dbuzz, 3dcafe...maar ik kan niks vinden <snik>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

gewoon een volume light effectje bij een lampje plakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

arma, je kan een "glow" effect op een saber plakken (groenig ofz0) dan lijkt ie heel echt.
Oh en Allochtoon? Die van jou doet me erg denken aan het eindshot van Full Metal Jacket. En dat heb ik altijd een erg indrukwekkende opname gevonden. Is dat wat je wilde recreëren?
Mooi hoor!
Eerlijk gezegd heb ik die film al hele tijd niet meer gezien, dus weet niet meer wat je bedoeld :) maar misschien wel onbewust ofzo :)

ik zie hele mooie dingen, mooie tutorial ook, bdankt voor lof ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 14-09 10:35

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 16 November 2002 @ 17:36:
[afbeelding]

vraagje kan jij hier ook een 3d model van maken en dan dus geanimeerd ?
want dan zou ik eens gaan kijken naar een baan bij iets als westwood of EA ;) godver wat ben jij goe
wat mij betreft heb je nu al gewonnen :D

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
armageddon_2k1 schreef op 17 november 2002 @ 13:00:
Ik heb mijn landschap nu af, alleen nu moet ik dus echt een gevecht maken, maar het lukt me maar niet een echte laser (ala Starwars) te maken. Heeft iemand daar een tutorial over of gewoon een tip? Ik heb al bij die lijst van cgtalk.com gekeken, bij 3dbuzz, 3dcafe...maar ik kan niks vinden <snik>
Ik neem aan dat je 3d studio max gebruikt :)

op www.3dcafe.com staat deze tutorial http://www.3dcafe.com/asp...mplelaser/simplelaser.asp
verander de lengte van de laser en je bent klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
hmmm..ja oke, zo heb ik mijn Laserfences ook gemaakt. Alleen is dat niet een beetje omslachtig, elke keer Volume Light gebruiken voor 1 lasertje? Ik wil iets van 25 laserschoten in mijn scene....naja, ik probeer wel wat met Illumination ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tux schreef op 13 november 2002 @ 20:50:
[...]

3ds max, maar dan moet je wel een licentie hebben. Je kan ook een gratis programma als Blender gebruiken maar dat vergt wel 3 eeuwen oefening.
Sorry, maar ik heb in twee weken tijd sneller leuke dingen gemaakt, dan met maanden pielen met 3d-max

Ik denk dat blender een heel goed low learningcurve 3d programma is.
Mocht iemand met blender willen beginnen dan moet je even langs http://www.elysiun.com/forum/index.php waarvandaan je naar goede tutorials en faq's gestuurd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Niet online
Heren, ikzelf weet niets van 3D moddeling (ik snap wel hoe wireframes en dergelijke werken, maar ik weet niet hoe ik met de software om moet gaan). Maar ik kijk hier nu al een tijd (volgensmij vanaf het begin) met volle plezier naar. Ik vindt het echt indrukwekken wat jullie aan het doen zijn, wie heeft hiervan nu ook echt zijn werk gemaakt ? Als ik namelijk het plaatje van Wildmedia, Appel, Litoki of Atgast kijk, dan krijg ik het gevoel dat deze personen zo in de industrie hiermee kunnen werken (bijvoorbeeld in de reclame industrie).

Ik zou zeggen keep on the good work !

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat nu net die industrie ingestort zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
ja, heel de IT ligt op z'n gat, maakt niet of je nu doet met pc's.... ;( snif

maar goed, op naar wat vrolijkers; wipje!

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=27943

hij's een beetje breed, sorry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Wauw! Erg mooi! en mooie expressie's op de gezichten!
Nu mijn WIP, glow is gelukt :) (thanx Allochtoon) en nu heb ik weer wat geleerd:
Afbeeldingslocatie: http://wieringen.dyndns.org/arjan/contest/battleisle1.jpg

Onthoudt dat dit mijn eerste echte serieuse werk is :) :D en ik ben heel tevreden.
Tell me what you think.

Oh ik moet maar eens gaan beginnen a/d vijanden :), want dit is slechts een testrender van glow.
Met Shag: Fur voeg ik later wel gras toe. En ik maak nog wat meer afweergeschut, misschien nog een sci-fi tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die cartoon is heel gaaf! :9 Echt vet orgineel :P

Enuhh de post hierboven van dat eiland, als ik jouw was zou ik wat meer rotzooi zoals bomen en stenen en modder maken op land, nu is het... perfect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal moetn kappen met de contest.Ben bang dat ik geen tijd meer zal hebben om mee te doen maar kan wel nog altijd kijken wat jullie ervan bakken.en als er nog een final komt dan wordt het absoluut niet wat ik wilde hebben.*sniff , sniff

edit:
Wanneer is het einde van de contest eigenlijk?Ben te lui om te gaan tellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiToKi schreef op 17 november 2002 @ 14:18:

[afbeelding]

ik zie een schaduw van de bomen op je achtergrond :/

voor de rest is ie echt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Niet online

Mir

Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 10:47:
[...]

Thanks! Maar ...... zoals je aangaf? :?
[rml]Mir in "[ 3D] Contest v4.0"[/rml]
Mir schreef op 13 November 2002 @ 18:27:
Ik vind die tank iets te veel scherpte hebben. Zoals het gebouw rechts, dat is realistisch.
Die tank moet je ook wazig maken (of wat je ook doet ;) )
verder erg vet!

en misschien moet je er ook een soort van SEPIA doorheen gooien.
Het oudbollig laten lijken dus, geen kleur meer..maar dit moet je dan mbv Adobe Photoshop dan.

Dan wordt het realistischer naar mijn idee!
er wordt niet meer naar mij geluisterd :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 14:43:
[...]

ik zie een schaduw van de bomen op je achtergrond :/

voor de rest is ie echt _/-\o_
thnx

hmm, de helft zijn gephotoshopte (wat een nederlands) bomen, maar had gehoopt dat die niet zouden opvallen, helaas duurt renderen met die lightracer nogal lang, dus geen zin om 't nog es te doen :), maar je hebt gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 14:31:
Die cartoon is heel gaaf! :9 Echt vet orgineel :P

Enuhh de post hierboven van dat eiland, als ik jouw was zou ik wat meer rotzooi zoals bomen en stenen en modder maken op land, nu is het... perfect ;)
Ohwkee...je hebt gelijk :)
Ik heb het een en ander veranderd, zie boven.
Bump en Smoke-map erover gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mir schreef op 17 November 2002 @ 14:59:
[...]
[rml]Mir in "[ 3D] Contest v4.0"[/rml]
[...]
er wordt niet meer naar mij geluisterd :'(
IK had daar inderdaad overheen gelezen. Maar blijkbaar hebben we dezelfde ideeën erover. Behalve dan dat de tank wazig moet, die tank moet juist het enige zijn dat scherp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey wildmedia, ik heb je tutorial over die building eens doorlopen maar moet jammer genoeg bekennen dat ik je niet kan evenaren, ziehier het result van mijn building...

Ik vind het een prachtige uitleg btw, en heeft me geholpen om het texturen al iets beter onder de knie te krijgen, ik moet helaas nog een hele weg afleggen..

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/skempi/got/testrender.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het even snel op een nieuwe NURB gooi krijg ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.wildmedia.nl/got/testbuilding.jpg

Ik moet wel toegeven dat in het originele gebouw vloeren had tussen de verdiepingen. Simpele cylinders met een simpel grijs materiaal. Anders kun je dwars door het hele gebouw kijken. Dit was ik vergeten te vermelden.
Hier heb ik die vloeren niet maar dat valt niet op door de zwarte achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Waarom gooi je het eigenlijk op een NURB? Waarom niet gewoon op een mesh?
of ben ik nou echt heel dom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volges mij omdat een nurb iets mooier displaced, of heb ik et hier fout? (ik werk dus echt nooit met die dinge)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat een NURB veel mooier Displaced.
Afbeeldingslocatie: http://www.wildmedia.nl/got/testbuilding2.jpg
Links een NURB, rechts een gewone cylinder (Mesh) met aardig wat hoogte en breedte segmenten.

Even wat verdere uitleg toegevoegd:

Een Mesh wordt alleen vervormd op plaatsen waar Vertices zitten, de lijnen tussen de Vertices blijven recht. Bij een NURB (Non-Uniform Rational B-spline) zijn er geen Vertices, maar zijn alle lijnen wiskundige oplossingen en kunnen over hun volle lengte en dus over het hele oppervlak worden gebogen en dus vervormd (Displaced).

edit: gheee, mijn 6 minuten waren nog niet snel genoeg, ojah? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Grappig plaatje :) De achtergrond doet me een beetje denken aan Donkey Kong Country... hehe, grappig, netjes, clean en origineel. Mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Nu wachter op de rechterkant van het plaatje :)
Hijs super :9~ (die van wildmedia natuurlijk ook!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 20:16:
[...]

Nu wachter op de rechterkant van het plaatje :)
Hijs super :9~ (die van wildmedia natuurlijk ook!)
thnx :)

rechterkant? je bedoelt rechts van die soldaatjes? daar komt vooralsnog niks meer.. da's heel de clue :)

misschien verzin ik nog wat hoor, maar dit was 't idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm, dankzij de uitleg van wildmedia ga ik dat texturen echt nog wel doorhebben ooit!!!

heb jij geen zin om eens een uitgebreide nederlandstalige tutorial te schrijven over geavanceerd texturen? Want jouw uitleg is voorlopig de enigste waar ik mee weg kan... je bent alvast al hartstikke bedankt!

Zoals in wildmedia zijn voorbeeld is bij NURBS de displacement inderdaad véél beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 20:28:
hmmm, dankzij de uitleg van wildmedia ga ik dat texturen echt nog wel doorhebben ooit!!!

heb jij geen zin om eens een uitgebreide nederlandstalige tutorial te schrijven over geavanceerd texturen? Want jouw uitleg is voorlopig de enigste waar ik mee weg kan... je bent alvast al hartstikke bedankt!

Zoals in wildmedia zijn voorbeeld is bij NURBS de displacement inderdaad véél beter...
Als ik mijn nieuwe site ooit af krijg (lees: als je er ooit tevreden over ben en hem online ga zetten), dan staan er wel wat tut's of links ernaar op en zet ik hem in mijn sig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 19:07
tijdje niks gepost hier (wel gelezen).
dus ik dacht, kom laat ik ook weer eens een wip posten..
ik heb nu een paar van mn models in 1 scene gegooid.. nog lang geen final maar het geeft wel een idee wat ik van plan ben..

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/lord.mithril/Pics/Renders/Teaser3.jpg

zoals je ziet is er nog nauwelijks een base en de radartoren heeft een compleet verkeerde texture :D er zitten ook nog geen effects in enzo.. maar dat komt nog..
comment please

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WildMedia heel erg bedankt voor die uitleg over hoe al die maps werken... zou ik die maps van jou mogen en er een web tutorial van maken? Zodat we em weer terug kunnen vinden ipv van ergens in een van de topics (kan ik vaak neit meer terug vinden of duurt lang).
Neem effies contact op : lmutsaers@chello.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 19:04:
blablabla
edit: gheee, mijn 6 minuten waren nog niet snel genoeg, ojah? :)
tsja, als ik aan et modelle ben en iets wil niet dan ga ik elke 10 sec alles refreshen terwijl ik nadenk over hoe et mot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_Mithril schreef op 17 November 2002 @ 23:03:
tijdje niks gepost hier (wel gelezen).
dus ik dacht, kom laat ik ook weer eens een wip posten..
ik heb nu een paar van mn models in 1 scene gegooid.. nog lang geen final maar het geeft wel een idee wat ik van plan ben..
[afbeelding]
zoals je ziet is er nog nauwelijks een base en de radartoren heeft een compleet verkeerde texture :D er zitten ook nog geen effects in enzo.. maar dat komt nog..
comment please
Das wel een hele bekende texture die je daar op de grond heb zitten :) Die doet het goed he ...
Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 23:06:
WildMedia heel erg bedankt voor die uitleg over hoe al die maps werken... zou ik die maps van jou mogen en er een web tutorial van maken? Zodat we em weer terug kunnen vinden ipv van ergens in een van de topics (kan ik vaak neit meer terug vinden of duurt lang).
Neem effies contact op : lmutsaers@chello.nl
Die maps zijn erg makkelijk zelf te maken. Ik ga ze niet mailen, ze passen niet eens door mijn @home mailbox: ze zijn ruim 4MB per stuk.
Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 23:15:
tsja, als ik aan et modelle ben en iets wil niet dan ga ik elke 10 sec alles refreshen terwijl ik nadenk over hoe et mot ;)
Tsja, daar heb ik Hottopic voor draaien op de machine ernaast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4 mb??? als bmp ofzo? Waarom bmp dat moet een reden hebben.. anders zou je wel jpeg gebruiken. Kan jij me dit vertellen. Nurbs ipv meshes is zeer duidelijk. Heel leerzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haat de JPG-compressie, die je soms duidelijk gaat zien als textures dicht bij komen. En waarom compressie gebruiken als je tig GB's tot je beschikking hebt?
Het liefst 32bits TGA's voor mij, RGB kleurscheiding en een Alpha, wat wil een mens nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 23:51:
[...]

Das wel een hele bekende texture die je daar op de grond heb zitten :) Die doet het goed he ...
bedoel je dat goed :) of slecht ;(?
maar zoals ik al zij, hijs nog lang niet klaar en ik heb heel internet voor textures ;)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
niet iedereen heeft een digitale camera, dus veel mensen moeten 't doen met internet-textures, helaas, dat is nu eenmaal zo..

maar lord_mitrhil, kijk es naar wat renders van mechwarrior, dan kan je zien dat er nog veel detail toe te voegen valt.

en als je dan ook nog wat dingen op de grond erbij maakt; niemand die ziet welke texture je gebruikt hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
LiToKi schreef op 18 november 2002 @ 10:28:
niet iedereen heeft een digitale camera, dus veel mensen moeten 't doen met internet-textures, helaas, dat is nu eenmaal zo..

maar lord_mitrhil, kijk es naar wat renders van mechwarrior, dan kan je zien dat er nog veel detail toe te voegen valt.

en als je dan ook nog wat dingen op de grond erbij maakt; niemand die ziet welke texture je gebruikt hebt :)
Detail toevoegen. bedoel je bij de mech zelf of de scene?
bij de scene komt nog VEEL meer hoor ;)
ik heb nog een mech model klaar en 1 in the works.
van elk model maar ik minstens 1 kapotte versie, ik heb nog diverse turrets, gebouwen.
rubble word ook nog aan gewerkt..
[edit]: oh en natuurlijk lasers, raketen, explosies.. the works ;)

maar als je wel de mech bedoelt. wat zou er dan nog bij moeten?
zelf denk ik een zooi krasjes, mischien een "clan tag"..

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_Mithril schreef op 18 November 2002 @ 08:16:
bedoel je dat goed :) of slecht ;(?
maar zoals ik al zij, hijs nog lang niet klaar en ik heb heel internet voor textures ;)
IK bedoel niet goed of slecht. Het is gewoon een heel erg bruikbare texture. Ik heb deze zelf ook veel gebruikt.
Als je niet wilt dat hij zo opvalt kun je hem mixen met een andere of op 20% zetten en hem meer als bumpmap gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 13:11:
[...]

IK bedoel niet goed of slecht. Het is gewoon een heel erg bruikbare texture. Ik heb deze zelf ook veel gebruikt.
Als je niet wilt dat hij zo opvalt kun je hem mixen met een andere of op 20% zetten en hem meer als bumpmap gebruiken.
:)
t opvallen valt reuze mee vind ik..
hij is 30x getiled en zelfs dat zie je niet (ik niet iig)
en m als bump gebruiken? geen slecht idee. ik vraag me nu weer af, ik had er al een bump opzitten maar die zie je niet eens..
ach kijk wel als ik thuis ben.. nu ff verder browsen naar textures. (nog aanraders qua sites?)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Lord_Mithril schreef op 18 november 2002 @ 10:44:
[...]
maar als je wel de mech bedoelt. wat zou er dan nog bij moeten?
zelf denk ik een zooi krasjes, mischien een "clan tag"..
Afbeeldingslocatie: http://www.simology.com/smccoy/pc/mech2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
hehehe i know ;)
kep zelf de dozen van 4 en de expansion staan :+
en meer als genoeg pics op mn pc

maar in texturen ben ik nog geen held.. ik ben al blij dat hij er zo al mooi uitziet..
maar om hem zo te krijgen, welke methode kan ik dan t best gebruiken??
je had verschillende soorten (vertex, uvw enz) of is dit gewoon goed zoeken naar een texture (of zelf maken)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
hey, je mist www.animax.it lekker grote textures :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Laatst online: 30-07 09:05
LiToKi schreef op 18 november 2002 @ 16:27:
hey, je mist www.animax.it lekker grote textures :)
Idd, 2 mb, duurt wel ff voordat ik die met me gare isdn binnen heb, heb ik hem eindelijk binen, valt ie tegen :( :P !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die liep vast bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die liep vast bij mij :)
He, een echo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik heb, toen animax net online was, flink doorgetrokken en alle texturen die ze hadden eraf gehaald. evil...:)

Samen met j. engleman's photo's vind ik hem nummer 1, bijna nergens vind je zulke high res spul.

specs

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.