Ok even een uitleg over die gebouwen dan. Zie dit maar als een tutorialtje.
Het gaat hier alleen even over het gebouw op de voorgrond. Dit is een NURB cylinder met een aantal bitmaps gebruikt als materiaal. Deze bitmaps zijn heel wat kleiner dan op mijn HDD

Hierdoor zie je soms de details niet en lijken sommige op alkaar.

Dit is de
Diffuse Color Map en zorgt voor het grootste gedeelte van de kleur. Deze is gemixt met een Noise Map (groen en grijs) om hem nog wat minder strakt te krijgen.

Dit is de
Glossiness Map. Deze zorgt ervoor dat alleen de ramen glinsteren en de muren niet.

Dit is de
Specular Color Map. De ramen zijn hier smerig en dus is het glans niet egaal. De kleur voor de muren is hier wit, maar daar blijft weinig van over omdat deze door de Glossiness Map al afgeschermd worden.
Je kunt hier niet alle vlekken en troep op de ramen zien omdat dit plaatje for obvious reasons verkleind is.

Dit is de
Opacity Map. Deze zorgt ervoor dat de muren niet doorzichtig zijn, de ramen een beetje en de gaten in de ramen helemaal. Dat de ramen niet doorzichtig lijken komt doordat ze erg glimmen en dus valt dat effect met de hier gebruikte camerahoek weg.

Is 2x getiled en gemixt met deze:

en een Noise Map om de
bumpmap te maken. Deze zorgt met de latere
Displacement Map voor een wat scherpere weergave van de schade aan het gebouw.

Dit is dezelfde map als voor Glossiness en is gebruikt bij
Reflection als
Mask zodat de muren en de gaten in de ramen niet kunnen reflecteren. Ik had eerst een Ray Trace Map als reflectie hieronder, maar ik was hiermee iets enthousiaster dan mijn processortjes. 45 minuten om alleen dit gebouw uit te spugen op 800x600.
Nu zit er een Noise Map (licht groen en geel/oranje) onder als geflecteerd materiaal.
De
Displacement Map is dezelfde als de Bump Map alleen is de Noise Map hier vervangen voor de volgende om de ramen wat verder naar achteren te leggen en te suggereren dat er kozijnen zijn:

Dit plaatje is iets geblurred om de randen niet té scherp te maken.
Dit laatste plaatje was trouwens de basis van alle layers in Photoshop.
De Shader is een standaard Oren-Nayar-Blinn.
Diffuse Level op 100
Roughness op 78
Soften op 0,4
Ambient Color is een smerig groen/bruine kleurtje.
Andere waardes zijn irrelevant, want die zijn vervangen voor de bovenstaande bitmaps met de volgende waardes.
Diffuse Color: 100
Glossiness: 96
Specular: 97
Opacity: 100
Bump: 555
Displacement: 11
Ik vergeet vast iets, nouja het is nog vroeg.
Oh en Allochtoon? Die van jou doet me erg denken aan het eindshot van Full Metal Jacket. En dat heb ik altijd een erg indrukwekkende opname gevonden. Is dat wat je wilde recreëren?
Mooi hoor!